oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. február 10. 06:30,  Otthon - itthon Budapest és Stockholm között 203 komment

2017. február 10. 06:30 Határátkelő

Otthon - itthon Budapest és Stockholm között

Ma folytatódik az a sorozat, melyben azt próbáljuk meg a szerzőkkel körbejárni, mikor jön el a pillanat, amikor az ember először otthon érzi magát választott országában. Ma a blog történetének egyik „ősszerzője”, bandi republic erről szóló posztját olvashatjátok.

Mikor érezted először úgy külföldön, hogy otthon vagy? Volt egyetlen ilyen pillanat, vagy egy folyamat része az érzés? Esetleg soha nem fogod magad otthon érezni? Írd meg a tapasztalatod, véleményed a hataratkeloKUKAChotmail.com címre.

svedorszag_stockholm_foto_pixabay_com_tpsdave.jpg

„Így szoktunk beszélni Budapestről és Stockholmról. Nem tudom, neked mit jelent otthon lenni, de nekem ez nem igazán egy fizikai helyről szól.

A legfontosabb ahhoz, hogy otthon érezzem magam az, hogy a feleségemmel és a lányunkkal legyek. Ahol ők vannak, ott vagyok otthon.

Ilyen szempontból otthon éreztem magam, amikor még Budapesten éltünk, de csak a négy fal közt. A tágabb értelemben vett környezetemben idegennek éreztem magam, el nem fogadottnak. Ez volna tehát a második réteg: az elfogadás.

Én el tudom-e a fogadni azt a környezetet, amiben élek és a környezetem elfogad-e olyannak, amilyen vagyok? Támogatva vannak a törekvéseim vagy éppen folyamatosan akadályokba ütközöm? Csak akkor vagyok rendben, ha beállok az arctalan sorba? Apám szavaival élve: pofán vágnak, ha a sor elején állok, és seggbe rúgnak, ha a végén?

Fontos, hogy nekem mennyire tetszik a társadalom, az eszmék és az értékrend, melyek alapján az adott helyen élő emberek meghozzák a mindennapi döntéseiket. Ésszerűek és élhetőek a szabályok?

Azok engem segítenek, az én érdekeimet képviselik? Konszenzuson alapulnak? A hatalom szereplői értem vannak vagy én vagyok értük? Milyen a jövőkép? Van-e egyáltalán?

A gyermekem milyen lehetőségeket fog kapni? Mit fognak neki az iskolában tanítani és hogyan? Elfogadást és empátiát? Kreativitást és problémamegoldó készséget?

Együtt játszik más kultúrákból érkező gyerekekkel, hogy együtt formáljanak új identitást? Nyitottak lesznek a világra? Vagy be kell magolni a Toldit és felmondani az Árpád-házi királyok regnálásának dátumait? És zsigerből gyűlölni minden kisebbség tagját különös tekintettel a más bőrszínűekre?

Nekem a nagyapámat marhavagonban szállították a haláltáborba, de túlélte. Ő volt az egyetlen a családjában, aki a holokauszt után visszatért Magyarországra, hogy itt éljen-haljon. A mai napig nem értem, hogy hogyan volt erre képes? Ez bátorság volt, dacos szembenézés a magyarokkal vagy egyszerűen nem volt ereje már új életet kezdeni külföldön?

21 évesen Izraelbe mentem, hogy egy kibuc ulpan program keretében megismerkedjek a zsidó kultúra alapjaival, a gyökereim egy részével és ezzel az egészen különös országgal.

Nagyon jól éreztem magam, ezért 25 éves koromban diplomázás után kiköltöztem. Azt gondoltam, hogy ott fogom leélni az életem, de nem éreztem magam otthon egyáltalán.

Megdöbbentett, hogy az ország faji alapon szerveződik, és a személyi igazolványomba be van írva, hogy származásom magyar. Másodosztályú áru voltam, mert anyám nem zsidó. Be kellett volna vonulnom a hadseregbe is, hogy kétes célokért harcoljak fegyverrel.

Hamar újra Budapesten találtam magam, de nem éreztem magam otthon ott sem. 2000-et írtunk és nagyon intenzíven éreztem a szörnyű 20. század végének hangulatát.

A 90-es évek reménye, hogy Magyarország egy jó hely lesz, már elmúlt sajnos, és egyre nagyobb kiábrándultságot éreztem magam körül. Egyetlen dolog lelkesített: az EU-hoz való csatlakozás, ami kinyitja a kis világomat és talán a legjobbaktól tanulva segít az országot egy jobb hellyé tenni.

Azóta eljutottunk oda, hogy lassan már nálunk is megszavaztatják, hogy kilépjünk az egész buliból, hiszen Brüsszel nekünk ne diktáljon má’! Csak küldjék a lét!

Szerencsémre ezt már Stockholmból figyelem 5. éve. Hogy otthon érzem-e magam? Jobban, mint bármikor az életemben. Svéd lettem-e? Persze, hogy nem. Sosem leszek az. De lehetek akárki. Lehetek az, aki vagyok. A környezetem elfogad, rengeteg pozitív visszajelzést kapok. Barátságok, munkahelyi sikerek jellemzik az elmúlt éveimet.

Szeretünk Budapestre látogatni és nagyon jó azokkal a barátaimmal találkozni, akik még nem léptek le. A szüleim is ott élnek, akik a tenyerükön hordozzák a ritkán látott kis unokájukat.

De egyre idegenebbnek érzem a szülővárosom és egyre nehezebben tudnám elképzelni, hogy ott éljek. Az általam szeretett városban, ami az örök „valami egészen jó is lehetne ebből, de valószínűleg sajnos sosem lesz” kategóriába került számomra.

Talán majd ha nyugdíjas leszek. De akkor meg miért ne inkább Spanyolország vagy Portugália? Ott jobb a kaja, az időjárás meg a hangulat, csak hogy egy pár szempontot említsek...”

HÍRMONDÓ 

Amit itthon tanultam, nem volt szalonképes kint

Szakács Krisztina gyermekorvos hat évig dolgozott Angliában, ahová anyagi és szakmai okok miatt kényszerült menni. A szigetországban aztán kiderült, mekkora különbség van a két orvoslási kultúra között, amiből adódtak érdekes helyzetek. Részletek itt.

A skótok megint beintettek

A skót parlament „csak” szimbolikus szavazáson ugyan, de elsöprő többséggel elutasította Theresa May Brexit-tervét. A lépés része annak a harcnak, amit a skótok az EU-ban maradásért folytatnak.

A legdurvább büntetések gyorshajtásért Európában

A sebességhatárt túllépni elsősorban saját és mások épsége miatt nem érdemes, de azért az sem mindegy, hogy elég komoly büntetést is befizethetünk, ha elkapnak. Ráadásul a rendszer még Európán belül is elég sokszínű

A menekültből lett futballsztár vallomása

Nyíltan és őszintén beszélt viszontagságos gyermekkoráról Dejan Lovren, aki átélte otthona ostromát, családjával menekülni kényszerült, hogy ma az angol labdarúgó-bajnokságban szereplő Liverpool egyik meghatározó embere legyen.

(Fotó: pixabay.com/tpsdave)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat otthon Svédország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr7712243826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tanato 2017.02.10. 17:24:54

@Mrs Rumcajsz CA: Állami szintű felelősség:Törökország máig sem hajlandó elismerni népirtásként a kétmilló örmény civil lemészárlását,sőt besértődik ha más államok ezt felemlegetik.
Pedig Hitler éppen az örmény népirtást vette alapul a zsidók kiirtásához,nevezetesen az volt a koncepciója hogy mivel egyetlen török vezető sem bűnhődött a népirtásért,így ők sem fognak ,nekik is meg fogja a világ bocsájtani.Tévedtek,akiket utólag elkaptak,legyen német magyar ukrán lett,horvát MIND megbüntették keményen./A törököket meg soha./

Főgebra 2017.02.10. 17:29:33

@Mrs Rumcajsz CA:
"...allami szinten a felleloseg elismerese es bocsanatkeres es a garancia, hogy ez ne tortrenjen meg a minimum. Ezzel lehet lezarni a multat es tovabblepni."

Érdeklődöm, hogy ezt naponta, havonta, évente, évtizedenként vagy az örökkévalóságig kell ismételgetni? Mert már egy párszor megtörtént, de semmi foganatja!

2017.02.10. 17:42:09

@Főgebra: en ugy godnolom ezt azoknak a tiszte eldonteni, hogy megtortent-e a valodi bocsnatkeres, akik erintettek. Ha koveted a logikat, amit felvazoltam: van egy banto fel es egy megbantott. A 'process' szerint a banto fel megbanja, amit tett, bocsanatot ker es igeretet tesz, hogy nem tortenik ez meg sosem. Amennyiben a bantott fel latja a valodisagat minden szintjen ennek a 'processnek' es megbocsat. Itt van vege.

London2009 2017.02.10. 17:45:18

@Csodabogár: Saul fia sem magyar dijat nyert. Pont ezt mondtam, hogy magyar mu csak ezzel a temaval tud nemzetkozi elismerest szerezni. Lassan legalabbis mar ilyen erzese van az embernek.
Szerintem pocsek az a konyv. Vegigszenvedtem amugy talan en is, de csak azert mert utalok felbahagyni barmit is.

London2009 2017.02.10. 17:52:51

@adg: de azt allitottak, hogy nincs neki. Meg a szakorvosi kepzes befejezese elott eljott. Ezert kuldte el a papirt. Legalabbis en igy ertelmeztem.
Szerintem ez a valaszlevel egy tipikusan magyar dolog volt. Nem tudtak lenyelni, hogy vegre valaki nem a szokasos dumat hajtogatja. A magyar kepzes paratlan, a magyar orvosok a rossz korulmenyek ellenere zsenialisak.
Vegre valaki le merte irni, hogy elavult modszerek, felszereles hianya, tulterhelt orvosok jellemzik az egesz egeszsegugyet. Kifejezetten orulok neki, hogy megszuletett ez a level.
Egyebkent raadasul mas teruleten is hasonlo a helyzet.
Van egy epitomernok baratnom. Ugyanezt mondta pepitaban, hogy szaxt sem ert itt Angliaban a tudasa mert kb. a programok felet a munkahelyen latta eloszor, amit itt a UK-ben mar az egyetemen megtanul hasznalni mindenki.
Mondom is majd neki, hogy ugyan irja mar le a tapasztalatait. Artani nem arthat.

2017.02.10. 17:55:38

@tanato: igen es nincs olyan nemzetkozi testulet, aki szamonkerne barkit, barmilyen nepirtas tekinteteben azota sem...

Shaktee 2017.02.10. 17:55:42

@Mrs Rumcajsz CA: Never stops :P

Cold enough for ya, eh? :-)

takarék-láng 2017.02.10. 17:55:52

@tanato: "Hát a milliót közelítő, az uniós szabadság miatt kint dolgozó magyarok tömegeinek nettó bukás e?"
- ahhoz nem kell unio, hogy ok mehessenek. Az unio elott is mehettek, csak a papirmunka volt kicsit bonyolultabb.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.02.10. 17:56:16

@tanato: nem valtottt semmit, kiment penzert dolgozni
ha norvegiaban talalt volna odamegy
tehat vendegmunkas:)
ki-bevandorlo pl en vagyok, mert nem munkat kerestem, hanem amerikaban akartam elni
nem tudom erted-e?
en nem koltoztem volna londonba, vagy stockholmba cask a penzert
de aki megteszi jol teszi
de vendegmunkas less
ha felveszi az allampolgarsagot es ott akar elni elete vegei, akkor ki-bevandorrlo
addig vendegmunkas

Shaktee 2017.02.10. 17:56:39

@Főgebra: Orbán szobor a Szabadság téren mit jelez Gebra bácsi?

Nem mosom a kezemet?

tanato 2017.02.10. 18:00:17

@takarék-láng: Hát ez azért nem egészen volt így.

tanato 2017.02.10. 18:03:27

@hagyma: Viszont haza nem akar menni,tehát a klasszikus vendégmunkás kategóriába nem sorolható be.Azután hogy végleg hol állapodik meg az még a jövő titka.

Mrs Rumcajsz CA (törölt) 2017.02.10. 18:06:10

@rebel rebel: ha nem vagyok kint elviselheto:)

aspiro 2017.02.10. 18:30:22

@hagyma: uh ember, iratkozz be alt. isk. 1-4-be, levelezon hipp hopp meglesz, sokat fog segiteni a posztoknal. :)
-nem akar sved lenni -> nem ezt mondja, hanem hogy sose lesz sved. amit en inkabb erzek annak, hogy a svedek szemeben o sose lesz sved. de ahogy ertem, pont leszarja. Epp leszarom hogy svednek, spanyolnak, angolnak hivnak e vagy sem amugy, ha normalis ember vagy, sztem epp leszarjak.
-rendszeresen hazajar - wtf? attol hogy Europan belul van lehetosege mondjuk akar 1 hetvegere hazautazni egesz gyakran a regi barataihoz szuleihez valakinek, attol lesz valaki vendegmunkas? wtf.. tulzok, de neked attol lesz valaki kivandorlo hogy a budos eletbe nem megy vissza az anyaorszagba?
-mar portugaliaban gondolkodik (nyugdij, oregseg) rengeteg angol nyugdijas jon az uccso 20+ evet leelni spanyolba. akkor ok vendegmunkasok? :D
-epp leirja a vege fele a posztnak, hogy egyre kevesbe kepzeli el a jovojet otthon

kardio1 2017.02.10. 18:30:26

@Mrs Rumcajsz CA: egy, csak egy nepirtas van a világon, ami felett sose térünk napirendre. A többit elfelejtjuk, a hozzátartozók, tulelok meghalnak és ennyi.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.10. 18:42:52

@sellőlány: Na figyelj akkor...
Nem biggyesztettem koronát a fejemre. a színdarabnak semmi köze ahhoz amiről beszélünk. Ugyanis nem a történelem része. Elég tisztességtelen belekeverni ide.
Viszont még mindig nem kaptam választ hogy hogyan kell elengedni a múltat meg a többi bullshitre. Magyarázd meg ha már leírtad.
Elmondom hogy én hogy látom.
Én egyetlen dolgot teszek a múlttal. MEGBÉKÉLEK vele. Viszont én el tudom mondani veled ellentétben hogy ez mit jelent. Azt hogy nem hagyom hogy befolyásolja az életem. Kazalnyi könyvet elolvastam ami a múltról szól. Nem nézek meg semmilyen holokausztfilmet. Tudod miért? Mert nem hagyom magam felzaklatni. Ilyen egyszerű. Ha a te érvrendszered kimerül abban hogy nézd meg a mittudoménmilyen filmet akkor így jártál.
Ha megnéznék egy ilyen filmet akkor nem érezném jól magam utána. Az nem megbékélés lenne. Én elfogadom a múltat. Ha nem fogadom el akkor sem változtathatok rajta. Tudom mi történt, ennyi.
Egy fikarcnyi traumám nincs miatta.

"nálunk nagyon nem jött eddig össze a világháború traumájának feldolgozása a magyar nemzet szintjén. "

Innen indult el a beszélgetés. A fenti mondat köszönő viszonyban sincs a valósággal. A közbeszédben sem és családi szinten sincs jelen semmilyen trauma a MAGYAR NEMZET szintjén.
Biztos vannak családok ahol ez időnként szóba kerül de nemzeti szinten az aktuálpolitika és a közélet átpolitizáltsága sokkal nagyobb traumát hordoz.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.10. 18:46:03

@Taxomükke (UK): Te nyertél.
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.10. 18:50:25

@Mrs Rumcajsz CA:
Ok. Beszéljük meg. Kitől kéne bocsánatot kérnem és miért? Mit kéne megbánnom? A keresztény világ kétezer éve bánja Krisztus megfeszítését. Nekem is ugyanezt kéne tennem?
Eszem ágában sincs még gondolati szinten sem hogy hasonlót elkövessek.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.10. 18:52:30

@tanato: Az örmény genocídiumot közösen követték el a törökök a kurdokkal. a sors iróniája hogy most megölik egymást egy kanál vízben.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.10. 18:55:16

@Mrs Rumcajsz CA:
Nevezd meg a bántó felet. A magyarok? Én is magyar vagyok és nem bántottam senkit. Akik VALÓBAN elkövették vagy megbűnhődtek vagy ágyban párnák között haltak meg. Néhány matuzsálem talán még él.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.10. 18:56:51

@Mrs Rumcajsz CA:
Mint a nemzet traumája részesének, mit kéne tennem?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.10. 19:00:33

@kardio1:
Ez azért van mert a holokauszt van a legprofibb módon menedzselve. Egyrészt az utolsó fillérig mindent kivesznek belőle másrészt profi módon fenntartanak egy lelkiismeret furdalásos, bűnös nemzet tudatot.
A probléma az hogyha valaki ezt szóvá teszi vagy leírja akkor antiszemita holokauszttagadó lesz azonnal.

Shaktee 2017.02.10. 19:10:04

@kardio1:

Talán mert sokszor ismétlődik, s ezért nem akarják az érintettek elfeledni, ha elmennek is akik emlékeznek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.02.10. 19:10:09

@aspiro: nagyon valoszinu, magasabb a vegzettsegem, mint neked
de ez nem szamit
probalj ertoen olvasni
nalam ha valaki nem akar letelepedni
az vendegmunkas
a tobbi duma

Shaktee 2017.02.10. 19:10:26

S még egy igen jo film a holokauszt tagadóknak is..

Denial
www.imdb.com/title/tt4645330/?ref_=nm_flmg_act_7

Mrs Rumcajsz CA (törölt) 2017.02.10. 19:21:41

@diggerdriver: egy olyan orszagban, ahol megy a 'zsidozas' vastagon ugy gondolom, nem sok minden valtozott csak azert mert egy generacio kihalt. Te, mint egyen azt tudod tenni, hogy iranyt mutatsz a gyerekednek miert is volt ez az egesz emberhez meltatlan Nem csak a holokauszt kapcsan ugyanugy a Gulagra hurcoltak eseteben. Otthon es az iskolaban lehet szemleletet valtoztani csak. Addig mig nem ez lesz a fosodor mind2 esetben nem hiszem, hogy azt mondhatjuk akar egyeni, akar orszagos szinten, hogy ez megoldodott. Ismetlem, nem az emberek kihalasaval tunt el egy szemleletmod...

sellőlány 2017.02.10. 19:29:27

@diggerdriver: Amit én arról a két dokumentumfilmről és a megformálójukról írtam, annak semmi köze a történelemhez. A személyes identitásfeldolgozásra volt példa. Azért másé, mert én sem rendelkezem olyan bőrömön tapasztalt családi-történelmi traumával vagy feldolgozatlan identitás kérdéssel, amivel más igen. Ahogy érdekelt az a történet, úgy a tiéd is. Ahogy a zsidók problémája a 30-as, 40-es években társadalmi probléma volt, úgy az elvándorlóké is az manapság (majdnem ugyanannyian is vagytok). (És erre értettem a királycsinálást, hogy míg "más története nem érdekel, de az enyémet olvassátok és nézzétek, mert én vagyok az út, igazság és élet"... ugye érted az iróniát te is most?) Ennek várható társadalmi hatásairól még te is írtál. És itt jön a lényeg, amit válasznak szánok. Egy hatalom (mindenkori kormány, nemzet) akkor képes a múlt elengedésére, ha olyan társadalmi pozíciót teremt, ami mindenféle réteget és nem ártó szándékú szemléletet érvényesülni hagy, létüket nem tiltja, nem üldözi. Ezeket a jogokat alkotmányosan rögzíti és mindenkor érvényesíti, haladva a korral. A polgárai életét nem korlátozza és nem lehetetleníti el, az egyenrangúság elvét, de legalább egy élhető életkörülmény biztosítását elérhetővé teszi. A hatalom és nép közötti dialógus mindenkor biztosított, és a nép akaratát nemcsak saját, propaganda célú eszközeire használja fel. A polgárait nem használja ki és nem hagyja cserben őket, ha egy általános érvényű, hosszútávon nemzetkárosító erejű jelenséggel találja szemben, még akkor sem, ha esetleg a saját gazdasági vagy elvi pozícióját rontja azzal, hogy felkarolja őket. Ha egy hatalom így cselekszik, a polgárai joviálisak lesznek a hatalommal. Ezzel pedig megteremtődik az a helyzet, hogy az emberek jól érzik magukat az adott társadalomban, nem a múltban élnek és keseregnek, nem acsarkodnak, élni hagyják a másikat, adót fizetnek és a társadalomnak termelnek. Mondtam, hogy utópisztikusnak tűnhet, de Európa jobbik felén, ahol ti éltek, működik ez. Nincs is tele a sajtó minden olyannal, ami itthon folyamatosan és ami banderepublikok és diggerek (más okú, de ugyanolyan hatású) elvándorlását okozza. Majd ha fiad "angolként" eljut oda egyszer, hogy a saját gyerekének megmagyarázza, miért kellett a nagypapának meg a nagymamának Angliába kivándolni, akkor jönnek majd azok a belső kérdések - amivel te most nem foglalkozol, de ők lehet, hogy igen.

Lőtéri Kutya 2017.02.10. 19:31:26

@geegee: Ez a téma éppen tényleg nem érdekel, csak egy kitalált álproblémáról való fecsegés.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.10. 19:41:53

@Mrs Rumcajsz CA: Hol van itt a bocsánatkérés?
Amit írsz az természetes, de miért kéne bocsánatot kérnem?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.10. 19:46:33

@sellőlány:
Nagyon nagyon mellébeszélsz. Mostmár a kormány a hibás.
Szó sem volt erről. Teljesen másról beszélsz. Egyébként meg te eldöntheted hogy olvasod a blogom vagy nem. Menézed a színdarabot vagy nem. Én is eldöntöm hogy megnézek egy filmet vagy nem.

Dikusz 2017.02.10. 19:47:06

@London2009: öreg fejemmel, szívem teljes tisztaságával, a legőszintébb érdeklődéssel (viccet félretéve, komolyan) szeretném megkérdezni tőled, mi ebben az idézett cikkben az elképesztő?
Ha válaszolsz rá, én elmondom a saját véleményem.

somlobodog 2017.02.10. 19:49:17

@takarék-láng: hazudsz. Vagy ostoba vagy. Bár a kettő nem zárja ki egymást...
Nekem is világos, hogy egy troll vagy, most örülhetsz hogy valaki hozzadszol, szóval itt az EU budget 2015 hivatalos adata (europa.eu), remélem ezen a szinten megy az angol:
Breakdown of Hungary’s finances with the EU in 2015:

Total EU spending in Hungary – € 5.629 billion
Total EU spending as % of Hungarian gross national income (GNI) – 5.32 %
Total Hungarian contribution to the EU budget – € 0.946 billion
Hungarian contribution to the EU budget as % of its GNI – 0.89 %

Számológép meg van a Windowsodban úgyhogy kicsit nyomogasd.
A multik kivitt profitjabol meg vond le a bert terhelő járulékokat...
Jó mulatast kívánok és további sikeres harcot a józan ész és értelem ellen

sellőlány 2017.02.10. 19:52:50

@diggerdriver: A mindenkori kormányé és ez kihat a mindenkori nemzeti felfogásra. Ha érted a történelmet, akkor azt is érted, mire utaltam... Ha nem, akkor sajnálom. Már nem olvasom a blogodat, de a darabot nem bánom. Az ÖI értékrendje számomra inkább a mérvadó.

szalka240 2017.02.10. 20:08:39

@London2009: "Van egy epitomernok baratnom. Ugyanezt mondta pepitaban, hogy szaxt sem ert itt Angliaban a tudasa mert kb. a programok felet a munkahelyen latta eloszor, amit itt a UK-ben mar az egyetemen megtanul hasznalni mindenki. "

Az én véleményem az, és a saját tapasztalatom is azt mutatja, hogy az egyetemi képzés célja az kellene legyen, hogy a diák a szakma minél több területét megismerje és átlássa az összefüggéseket, hogy aztán olyan apróság ne okozzon gondot neki, hogy egy másik programot kell használni.
Én amikor kijöttem Németországba, az első munkahelyemen olyan programot használtam, amiről még nem is hallottam azelőtt. Az állásinterjún leültettek a gép elé, hogy akkor most ezt a feladatot csináljam, és 2 óra múlva megkaptam az állásajánlatot. A jelenlegi munkahelyemen pedig olyan programot használtunk a kezdetekben, amiről ugyan hallottam, de már az egyetemen nem tanították, mert már akkoriban is elavult volt, de 2 nap alatt ebbe is belerázódtam. Kérdés, hogy a hűdejó angol egyetemen végzettek boldogulnának-e hasonló helyzetben vagy lefagynának, mondván ezt a programot nem ismerik.

sellőlány 2017.02.10. 20:28:48

@diggerdriver: A zsidók rosszak és ők az okai minden rossznak. A svábok rosszak és ők az okai minden rossznak... a kulákok rosszak... a cigányok rosszak... a melegek rosszak... a liberálisok rosszak... a bevándorlók a rosszak... bankok a rosszak... az EU rossz, a világ rossz. De mi mindenki felett állunk és a köldökünknél nincsen szebb.

Mrs Rumcajsz CA (törölt) 2017.02.10. 20:31:09

@diggerdriver: errol azt hiszem kozel 600 ezer zsido, tobb tizezer ciganyt, szellemi es testi serulet, meleget, kisegyhazi tagot ill hozzatartozoikat kellene megkerdezned.Jol megertenek mit kerdezel, hiszen magyar anyanyelvuek. Annak a nemzetnek/orszagnak/nepnek/geopolitikai/tortenelmi egysegnek a tagjai, aminek te is tagja vagy, akikkel egy nyelvet beszelsz meg ha par generacio el is valaszt egymastol.

tanato 2017.02.10. 20:37:53

@diggerdriver: Ez jogos a kurdok vastagon benne voltak a népirtásban.

tanato 2017.02.10. 20:43:34

@Mrs Rumcajsz CA: talán a holokauszt és a GUlag közt annyi volt a különbség hogy a második esetben nem 0-100 évesig és etnikai alapon öltek,hanem politikai alapon és időseket gyerekeket módszeresen nem pusztítottak..Pl. a magyarországi sváb falvakból is "csak" 16-60 évesig hurcoltak Szibériába embereket,igaz lányokat is.
A Holokauszt inkább az örmény népirtással meg a Jugó háború népirtásával/főleg muzulmán áldozatokkal/ ,meg az "ismeretlen" hutu tuszi kelet timori,dél szudáni etnikaim tisztogatással rokon történet.

tanato 2017.02.10. 20:48:36

@hagyma: Figyu,félig igazad van:Állampolgárság megszerzése ,letelepedés,.otthoni ingatlanok és egyéb kapcsolatok felszámolása:Kivándorlás.
De:Vendégmunkás az mindig haza akar menni a kinti nagy összegű keresményével, és egyáltalán nem számolja fel az otthoni ingatlanjait ,bankszámláit,családját nem viszi maga után hanem ő maga akar akár több évtized után hazamenni.
Bandi nem óhajt újra magyarrá válni nem akar sem Pestre sem Vidékre visszaköltözni így semmi féleképpen nem vendégmunkás.

DieNanny CH 2017.02.10. 20:53:43

@Taxomükke (UK):

Látod, amiatt én is. Ezt úgy próbálom orvosolni, hogy Árpád atyánk helyett én kicsit tovább mentem nyugat felé.

:-P

Shaktee 2017.02.10. 21:00:20

Egy kis brék a komolykodásban ha szabad :-)

Eszméletlen tehetség, norvég kislány..12 éves

www.facebook.com/LAmeDuMonde/videos/1299533703419457/

Shaktee 2017.02.10. 21:00:26

@tanato: Nem egészen jogos.

A kurdok beismerték a felelőségüket az örmény holokausztban, a törökek máig sem tették meg.

Keress rá magyar wikin, talán ott is megvan..

The Kurdish Institute of Paris has recognized the 1915 massacres as genocide. The Armenian genocide is often mentioned in monthly magazine published by the Kurdish Institute.[3]

en.wikipedia.org/wiki/Kurdish_recognition_of_the_Armenian_genocide

Csak a beismerés után lehet felodozás.

gabors 2017.02.10. 21:05:49

mivan ma ??? nem dolgoznak NC-ben ???

puhacica 2017.02.10. 21:15:45

@bandirepublic: "Svéd lettem-e? Persze, hogy nem. Sosem leszek az. De lehetek akárki. Lehetek az, aki vagyok." - 1000 koszonet ezert a par mondatert!

blackhairlady 2017.02.10. 21:16:44

@hagyma: honnan tudod, hogy amerikainak tart mindenki? Minden egyes alkalommal elmondjak amikor talalkozol valakivel? Vagy hogy lehet azt megtudni?

En nagy ivben teszek ra minek tartanak addig amig en jol erzem magam itt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.10. 21:21:48

@sellőlány:
Ok. Ezt elfogadom. Igen ennek a felfogásnak a kialakulásában a kormány a legjobban felelős.
Viszont még mindig nem értem mi köze ennek a múlthoz a háborúhoz a holokauszthoz és ezen keresztül én hogy jövök a képbe? Amiket felsoroltál az aktuálpolitika.
Na de a múlthoz mi közöm?

puhacica 2017.02.10. 21:30:48

@tanato: hagyd doki, mi itt mind vendegmunkasok vagyunk, egy szem amerikas hagymankat kiveve. :D bar tudnam, hogy mit szamit, ki es minek erzi magat.

a poszterrel pedig tokeletesen egyetertek, nekem azert (is) jo londonban, mert az lehetek, aki vagyok, aki akarok lenni. senki nem veszi maganak a batorsagot, hogy belepofazzon, kinek, minek gondolom magam.

blackhairlady 2017.02.10. 21:43:07

@puhacica: en nem tudom meg minek szamitok, bar nem vagyok meg allampolgar, de van mar hazam itt, szoval minden feltetelnek nem felelek meg:))

blackhairlady 2017.02.10. 21:46:16

Bandi, tetszett a posztod nagyon, igazad van, legyunk azok akik akarunk, minek gorcsolni mar olyanokon aminek nem sok jelentosege van.
Az otthon, ahol a csalad. Ravarrom a falvedomre:)

puhacica 2017.02.10. 21:51:16

@blackhairlady: minek szamitanal? vendegmunkasnak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.10. 21:52:54

@blackhairlady:
Mi van azokkal akiknek nincs családjuk? Az egyedülállók azok otthontalanok vagy mi van?

London2009 2017.02.10. 21:56:44

@Dikusz: oreg fejeddel! Ugyan mar!
Szamomra az volt elkepeszto, hogy megirta ez a doktorno a velemenyet. Egy fiatal no, par ev angliai tapasztalat utan irt egy interjut. Tele lett vele az egesz sajto, majd meg kepesek is voltak valaszolni ra! Kitalaltak, hogy amit ir, az nem igaz, szakvizsgaja sincsen, minek megy vissza akkor stb. Az a bajom, hogy innentol kezdve en minden szavat igazolva latom, mert ha nem igy lenne, akkor nem utott volna ekkorat. No nekem ez a velemenyem.

blackhairlady 2017.02.10. 21:58:21

@diggerdriver: nem tudom, mindjart atgondolom es akkor megirom :)

London2009 2017.02.10. 21:58:56

@szalka240: igen, abban egyetertek, hogy a diploma egyfele jogositvanykent kellene, hogy szolgaljon. Elvegezted az egyetemet, mostantol elkezdheted az igazi tanulmanyaidat, talan mar nem utsz el senkit.
Pont ez a magyar mernok delikvens fagyott az olyan program lattan, amihez meg hasonlot sem latott a tanulmanyai soran. Sajnos attol tartok erre a kerdesre, valaszt nem fogunk kapni. : )

blackhairlady 2017.02.10. 21:59:06

@puhacica: ok. ez egy lenyegretoro valasz volt, koszonom az oszintesegedet.

sellőlány 2017.02.10. 22:03:49

@diggerdriver: Nem aktuálpolitika, hanem politika. (Már csak a török-kurd példa alapján is... Ott mikor tudott megvalósulni bármi is azokból a szempontokból, amikről - egy felejteni, megbocsátani tudó kormányról, nemzetről írtam?) Ahol a kirekesztőket megtűrik, sőt rendszereket politikailag támogatják, ott sosem lesz béke (elfogadottság). Azontúl, miképp lett Mao az I vh legnagyobb vesztese, II vh-ban hogyan vesztette el a népességet mérten a legtöbb zsidót, és volt képtelen kikormányozni az országot a nácik markából, amikor már tudható volt, hogy vesztésre állnak, dettó az oroszokkal 56'-ban... ezekért mindig az aktuális kormányok voltak a felelősök, és ezekért a döntésekért civilek életét áldozták be. És ezt sosem követte nyilvános bocsánatkérés és rehabilitació (hacsak a kárpótlási jegyeket nem vesszük annak 40 évvel az államosítások után), se az elcsatolt magyaroktól, se a zsidóktól, se az '56-osoktól... és még sorolhatnám. Hanem mindig jött egy újabb rezsim, ami ugyanúgy működött, csak másokat célzott meg és az emberek megszokták, hogy akár kiszemeltek, akár nem, mindig behúzott nyakkal járjanak. Hogy jutottunk ide? Olvasd el még egyszer a posztot és a problematikát. Ha itthon nem lenne zsidózás, buzizás, cigányozás, migránsozás... mert társadalmilag elfogadott lenne, hogy ezekkel a fogalmakkal nem támadunk, nem használjuk kötőszavak helyett... akkor azzal se kellene foglalkoznunk, hogy mi az az identitásválság és miért hagyja el valaki ezért a hazáját. (Te csak úgy kerültél képbe, hogy a jelenkori társadalmi válság egyik főszereplőjeként lesöpörted az asztalról a 60-70+ évvel ezelőtti politikai-társadalmi-nemzeti válság hozadékait, ami bizonyos embereket meg érint és foglalkoztat.) Azt hiszem, elmondtam mindent, amit ezzel kapcsolatban el lehetett...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.10. 22:08:13

@sellőlány:
Na helyben vagyunk. Pontosan azt mondod amit én. BIZONYOS embereket foglalkoztat. Na de nem egy nemzetet.

sellőlány 2017.02.10. 22:28:10

@diggerdriver: Igen, ha vmi egy nemzetet foglalkoztat, az pl. Németország vagy Svájc... De ettől függetlenül nem vehetjük semmibe azokat, akik érintettek (elég sokan). Egy napon, ti többszázezren ugyanúgy benne lesztek a történelem könyvekben.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.02.10. 22:36:36

@tanato: egyelore az
@blackhairlady: hat ezt lehet erezni a hetkoznapi eletben, a csaladban mindenhol, munkahelyen, itt ez nem tema, itt elsz akmerikai allampolgarsagod van/ nem cask zold kartyad/ dolgozol, adozol=amerikai vagy
ez nem london

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2017.02.10. 22:47:37

@diggerdriver: Basszus ez k***a jó beszólás :D Visongok a monitor előtt. :)

blackhairlady 2017.02.10. 23:01:46

@hagyma: en nem ertem ezt meg mindig. Honnan tudjak, hogy te amerikai vagy, allampolgarsaggal, en meg csak zoldkartyas (bar amerikai hazastarssal es hazzal mint te), rank van irva, hogy te erzed en meg nem is erezhetem ahogy te irod?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.02.10. 23:34:12

amugy tudjatok, miert tortent meg a brexit?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.02.10. 23:34:32

@blackhairlady: hat talan majd megerzed, hogy amerikai vagy
fel sem merul, hogy nem vagyok
onnan tudjak hogy itt elek, dolgozom
mi az erthetetlen?
ha nem erzed hogy amerikai vagy, akkor meg nem vagy az
kutyat nem erdekli hogy bevandorlo vagyok, mert neki meg a nagyapja volt az,amire buszke hogy teszem azt nemetorszagbol jott
ez itt nem tema
hat van vagy 100 rokonom, a benzinkutassal beszelgetunk az SB-rol
ittt elek majd 20 eve
mitol ne lennek amerikai?
emellett ha rakerdeznek az akcentusomra, buszken mondom, hogy Magyar
egyszeru ez:)
fel sem merul a kerdes, hogy amerikai agyok, vagy nem
akutyat nem erdekli, itt elek tehat az vagyok es annak is tartom magamat mostmar

Shaktee 2017.02.10. 23:42:53

@hagyma: ju ár áour ámerikan frend, onyon.

Érzünk ezerrel, a 100 rokonyod is
:)

blackhairlady 2017.02.11. 00:31:16

@hagyma: eddig pont azt mondtad, hogy csak allampolgarsaggal neznek annak, most meg hogy fel sem merul senkiben. magad sem tudod mit gondolj errol a temarol .

adg 2017.02.11. 01:32:18

@London2009: "@adg: de azt allitottak, hogy nincs neki. Meg a szakorvosi kepzes befejezese elott eljott. Ezert kuldte el a papirt. Legalabbis en igy ertelmeztem. "

Hat igen, ez volt a cel, hogy igy ertelmezd. Valojaban ugye, ahogy te is irod kozben, azt allitottak, hogy a szakvizsgaja megszerzese elott eljott. Nem irtak hogy nincs neki, hanem hogy elobb elhagyta magyarorszagot, meg mielott lett szakvizsgaja. Mire o tajekoztatasul kozli, hogy miutan eljott, visszament megcsinalni a szakvizsgajat, es ott a kep rola, hogy tessek, bizonyitek, van szakvizsga. De senki nem allitotta, hogy nincs, viszont most ugy nez ki, hogy igaza van, mert hat ott a bizonyitek, hogy van neki. :)

"Szerintem ez a valaszlevel egy tipikusan magyar dolog volt."
Szerintem nem tipikusan magyar dolog, hanem a vilagon mindenhol termeszetes, hogy ha van egy szervezet, amirol nagy nyilvanossag elott allitja valaki, hogy az egy kalap szar az egesz, ugy ahogy van az osszes szereplojevel, akkor a szervezet kepviseloi igyekeznek tompitani, korrigalni az allitasokat, plane, ha nem erzik igaznak.

En ehhez hozzatettem a sajat tapasztalataimat, amik ellentetesek a doktorno allitasaival, pedig szerinte az az altalanos es teljesen elfogadott protokol, amit o allit, es aminek az ellenkezojet tapasztalom.
Most kinek kellene igazat adnom? Persze, hogy szarok az anyagi korulmenyek altalaban, ezt nem is vitatta senki, de az nyilvan nem lehet igaz, amit allit, ugy ahogy allitja. Az lehet, hogy o kifogott esetleg szar tanarokat, kollegakat, vagy abban a korhazban, ahol o dolgozott az volt a rutin, de ez nem jelenti azt, hogy az egesz olyan.
A valaszlevelben irtak is, hogy nyilvan vannak kollegak, akik lassabban allnak at ujabb modszerekre, vagy le vannak maradva. Lehet, ilyen kornyezetben volt o is.

"Kifejezetten orulok neki, hogy megszuletett ez a level. "
En is, lehetne beszelgetni a tartalmarol es a benne fogalmazott allitasokrol. Lehetne. De nem lehet, mert a legtobb magyar binarisan gondolkodik jellemzoen. Vagy fekete, vagy feher. Vagy a csajnak mindenben abszolut igaza van, vagy semmiben sem a legcsekelyebb mertekben sem. Ugyhogy nem lesz beszelgetes sem belole, max anyazas. Ami kar amugy...

"Van egy epitomernok baratnom. Ugyanezt mondta pepitaban, hogy szaxt sem ert itt Angliaban a tudasa mert kb. a programok felet a munkahelyen latta eloszor, amit itt a UK-ben mar az egyetemen megtanul hasznalni mindenki.
Mondom is majd neki, hogy ugyan irja mar le a tapasztalatait. nem arthat."

Az epitomernok tudasa nem a programokban rejlik. Azok eszkozok, amiket hamar meg lehet tanulni hasznalni. Termeszetes, hogy mas orszagokban nemikepp eltero programokat hasznalnak, amit az ottaniak mar ismernek, az erkezonek meg meg kell tanulni. En tobb programot hasznaltam otthon, ami elterjedt europaban, es egy reszet mar egyetemen tanultam, bar nem az oktatas keretein belul, de ahhoz kapcsolodva.
Ugyanez az eltero epitoanyagokra vagy akar jelolesekre is igaz, meg kell tanulni, hogy mas betonszilardsaggal, mas terhekkel, mas akarmivel dolgonak mas orszagokban, ettol amugy azok nem jobbak meg, csak masok, de az ember eloszor valoban hulyenek erzi magat, amig ezeket meg nem szokja.
Ezek a programok itt nincsenek divatban, kenytelen voltam az itteniekhez alkalmazkodni, amit a kollegaim mar ismertek. De hoztam magammal a szemleletemet, az elmeleti es gyakorlati tudasomat, a tapasztalatomat, stb, azt a nehany programot pedig megtanultam hasznalni hamar. Illetve most is tanulok ujabbakat, hogy tovabb tudjak lepni abba az iranyba, ami jobban erdekel. Meg kellett meg tanulnam az eltero szokasokat is, de soha nem ereztem, hogy a tudasom alatta lenne a kollegaimnak az elavult magyar oktatas miatt. Gyakorlati okokbol neha igen, mert amiket itt csinalunk, azok a jellegu munkak egyszeruen nincsenek otthon, illetve nagyon ritkak, de ezert vagyok ennel a cegnel, mert ezt akarom megtanulni. Es annak ellenere, hogy boven tudnek mit valtoztatni a magyar kepzesen, soha nem ereztem kulonosebb hatranyat, hogy nem itteni vegzettsegem van.

montroyal ( CAN qc) 2017.02.11. 06:27:38

@Orochimaru:

Ugye ezt nem komolyan gondoltad a helyi oslakosok szarjak le ki vagyok az adomdol kapjak a segelyeket , az indianokra gondolok a tobbiek meg mind bevendorlok es senki nem foglalkozik ezzel ..kicsit mindha eloterbe kerulnenek a sziriaiak de ez sem igazan zavar senkit Latnad hogy udvarolnak hogy csinaljam meg a kocsijukat a tobb generaciosok.. mert szukseguk van ram de en sem vagyok bunko veluk szembe ..amugy koszonom nekik a steaket meg az asiai nyaralasomat ...

bandirepublic · halottnakacoach.hu 2017.02.11. 08:31:19

@diggerdriver: szia digger. lehet, hogy te még sosem hallottál a pszichológiáról meg a tudatalattiról? nem hiszem azért, de hátha. szóval a tudat alatti tevékenységeknek a lényege leegyszerűsítve, hogy nem is igazán tudod miért viselkedsz egy bizonyos helyzetben úgy ahogy.
hu.wikipedia.org/wiki/Tudatalatti

ha érdekel olvass egy picit a transzgenerációs traumák után. ma már bizonyított, hogy genetikusan öröklődik.
"A legújabb kutatások szerint a feldolgozatlan traumák generációról-generációra, automatikusan továbbadódnak. Az öröklődés mechanizmusáról keveset tudunk, de bizonyos, hogy a genetika itt is kikerülhetetlen tényező."

itt egy rövid cikk, de a google mutat rengeteget: pszichoblog.blog.hu/2015/01/25/igy_oroklodnek_traumaink_juhasz_daniel_humania

Dikusz 2017.02.11. 10:23:29

@rebel rebel: nem vagyok nagy zeneszakértő (sem), egyszerűen szeretek zenéket hallgatni. Az egyik ilyen a klezmer, egyszerűen szeretem hallgatni. Sok évvel ezelőtt voltam egy táncházzal összekötött koncerten, ott a fellépő zenekar a Pannónia Klezmer Band volt. Nagyszerű zene, nagyszerű zenészekkel.

Dikusz 2017.02.11. 10:25:50

@London2009: félve kérdezem: ha erről nekem más a véleményem, akkor mégis szenilis vénasszonynak tartanál? :)))))
(viccvót)

Golf2 2017.02.11. 10:31:00

@montroyal ( CAN qc): Jé ott is van köbányai világos? Tündérkert,csak el ne dobj valamit mert lecsuknak!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.11. 10:31:23

@Lőtéri Kutya: Bróhahaha... :-)))))

Köszönöm a választ, ez már így apszolút autentikus... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.11. 10:42:52

@montroyal ( CAN qc): Jó utat, öreg harcos.Néha menjél le a gépházba, kicsit bádizni(biztos akad ott is valami lemez) , nehogy kijöjjél a rutinból... :D
Csak vigyázz, nehogy a gyimbe nyissál be, ott is lehet bádizni, de ott nincs bádog...
:-)))))

tanato 2017.02.11. 11:16:51

@London2009: Nem tudom, hol dolgozhatott a doktornö, én locum consultant-ként 3 évet dolgoztam Skócián és Wales-en kivül majd' mindenhol és egyáltalán nem vagyok elájulva a szigetlakóktól és az eü-jüktöl. A növérek már a bennti egyenruhájukban jönnek otthonról, az orvosok öltönyben, nyakkendövel (!!!) jönnek-mennek az osztályokon, ambulancián, söt vannak (pl. urologusok, nögyógyászok) akik csak egy mütös felsörészt kapnak fel és mennek vizsgálni (cystoscopia stb.). A növérek elmondása szerint jórészük max akkor mos kezet ha vérrel vagy más testnedvvel szennyezödik. A szakmai felkészültségük maximálisan beszükült, 50 évnél fiatalabb általános sebésszel talán ha kettövel találkoztam. A kórházak még ma is a régi barak-rendszerben épülnek (esetleges izoláció lehetöségét fenntartva), még az ujonnan épültekben is többnyire 10-14 ágyas kórtermek vannak. A növérek szakmai felkészültsége a tragikustól a fenomenálisig terjed (az utóbbi a ritkább).
Az egész rendszert - ami egyébként is egy katasztrófa - szinte megbénítja a bürokrácia, a legfontosabb szempont a self-defense és az adminisztráció.
Angol orvos/növér szinte alig van, orvos többnyire indiai/pakisztáni, növér pedig távol-keleti/kelt-europai. 22 év ausztriai, 3-3 év spanyol- és német országi praktizálás után megdöbbentö volt a különbség.
Sorry a kapkodásért, de nem akartam regényt írni.
Ceterum censeo EU esse delendam.

Egy kint dolgozott magyar orvos vélemény a témához.

tanato 2017.02.11. 11:18:52

"ott a körorvosnak kapuszerepe van". Angliában kizárólag endoszkopizáltam(gastro,colo, ERDCP stb), rengeteg falsch diagnozis, aggravació a körorvostól. Szakmai tájékozatlanság, érdektelenség, arrogancia - ezen tulajdonságok sajnos általánosak a GP-knél.
Ceterum censeo EU esse delendam

Még egy mondat tőle.

M. Péter 2017.02.11. 12:53:24

@tanato: Szerencsére ritkán járok orvoshoz, de az én tapasztalatom az volt, hogy mindig fertőtlenítik a kezüket, mielőtt a pácienshez nyúlnának. Plakát is van, hogy jelentsék, ha valamelyik eü. ezt nem teszi meg.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.02.11. 15:41:01

@tanato: off azt hiszem - ami könyvet olvastam angol orvosok tollából, mind kiemelte a bürokráciát. Papírmunka dögivel.

(Ceterum censeo... jesszusom, ezt sem hallottam a középiskolai latinórák óta... Carthaginem esse delendam... Kozák tanár úr belénk verte...)

FutureFry 2017.02.11. 16:25:35

@blackhairlady: Erről a ki amerikai és ki nem, nekem mindig ez a jelenet ugrik be:
youtu.be/gj-iM4gVM7k

blackhairlady 2017.02.11. 20:42:54

@FutureFry: :))
En nem vagyok, nem is leszek, sot nem is akarok az lenni. Csak itt elni. De H.nal ez valtozik kb 2 mondatonkent, szoval csak ezert mentem bele ebbe a beszlgetesbe.

tanato 2017.02.11. 21:50:44

@M. Péter: @kisrumpf: A webdoki,blogján jelent meg ez a komment a cikkel kapcsolatban.

montroyal ( CAN qc) 2017.02.11. 23:35:04

@geegee: koszi en teljes veletlenul akkor megyek a gymbe amikor a tancos lanyok is ott gyakorolnak .. csak a nejem nem hisz a veletlenekbe :-))

montroyal ( CAN qc) 2017.02.11. 23:36:44

@Golf2: ismerem nem is megyunk at az uton csak a kijelolt helyen .. megbotoznanak

tanato 2017.02.12. 11:42:19

@M. Péter: @kisrumpf: www.nyugat.hu/tartalom/cikk/hisztinek_nezte_a_haldoklast_az_orvos

Még egy kis angol-magyar vegyes eü. téma.Sajnos ez halállal végződött.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.02.12. 12:00:06

@tanato: ne haragudj, nem olvastam végig, a lelki nyugalmam ennél fontosabb. Találkoztam pocsék orvossal itt az íreknél és Mao-n is. Most akkor mit gondoljak? Kontár mindenhol akad. S nagyszerű szakember is, szvsz.

London2009 2017.02.13. 11:13:20

@Dikusz: nem, dehogy, mondd csak! : )

London2009 2017.02.13. 11:19:44

@tanato: gondolom ahany telepules, annyifele korhaz. Bar tudom, hogy nem ezen mulik, de idaig meg 3 korhazban jartam es az egyik szebb, ujabb es korszerubb volt, mint a masik. A kortermek pedig max. 2 agyasak voltak. Barakk szeru korhazat pedig meg nem lattam, csak ujabbakat. De biztos olyan is van, tenyleg nem tudom. Ezt a fertotlenites dolgot meg nagyon nehezen tudom elhinni. Annyira komolyan veszik ezt a Health & Safetyt meg a munkahelyen is, hogy ne haragudj, de ezt szinte kizartnak tartom, hogy a korhazakban igy legyen.
Leginkabb csak GP-hez jarok, de ott alap a kezmosas, alkoholos kezfertotlenites majd gumikesztyu hasznalata.

London2009 2017.02.13. 11:41:02

@adg: abban nagyon egyetertunk, hogy nem szabad fekete feheren latni a dolgokat.
Te sokkal messzebb koltoztel, te ezt lehet, hogy nem erzed annyira. Sot valoszinuleg semennyire sem erzed. De en mar annyira unom azt, hogy ennyit foglalkoznak Londonnal, meg Angliaval Magyarorszagon, hogy az nem igaz. Nyilvan ez amiatt van, hogy ugye rengeteg itt a magyar, ezert ugy irnak neha Londonrol, mintha Magyarorszag resze lenne. No egy kicsit elkalandoztam, ennek most ehhez a cikkhez semmi koze.
Azert irtam, hogy orulok ennek a cikknek, mert nekem az tunt fel az elmult evek soran, hogy mig Mo-on el valaki, addig az egeszsegugy egy csapnivalo rendszer es a korhazba csak meghalni jar az ember, az orvosok pedig szemet, penzehes, nemtorodom nepseg.
Kikoltozik ugyanez az illeto Angliaba es egy fogtomesert elkezd hazarohangalni es a kivalo magyar orvosprofesszorokrol zeng dicshimnuszokat. Akkor most ez, hogy is van?
Aki pedig ne talan tan itt kezelteti magat, miutan en nem tartom eletszerunek, hogy egy fogtomesert Budapestre repuljek, az egy barom, mert az angol korhazakban meg csak kezet sem mosnak, mint megtudtuk.
Ugyhogy ezert ereztem azt, hogy jo, hogy ez a fiatal no megirta ezt a levelet es kicsit arnyalta a kepet.
Azota egy kicsit kikerdeztem a mernok baratnomet, hogy mit erzett jobbnak, rosszabbnak a tanulmanyai soran, mit az amit ugy erez, hogy itt jobban csinalnak. Sok erdekes dolgot mondott es osszessegeben az volt a vegkifejlet, hogy jo tudast kapott otthon. Amit kiemelt az a kamara. Szerinte az itt szuperul mukodik. Valamint meg azt mondta, hogy az tetszik neki, hogy egy kicsit mindenki ert mindenhez. Tehat belekostol az akademikus is a menedzsment reszbe stb. Ezt o hasznosnak latja, hogy nincs szigoruan szetvalasztva, hogy valaki vagy csak az elmelethez ert, vagy pedig kizarolag a gyakorlathoz.

adg 2017.02.13. 12:48:41

@London2009: elhiszem, hogy unalmas a folyamatos peldalozas, de en mintha egyetlen szoval sem emlitettem volna az angolt, legalabbis remelem, sose jartam a kozeleben sem.
Azt cafoltam, amit a csaj magyarorszagrol mondott, mert az ugy, ahogy mondta, nem igaz. Reszben lehet igaz, es a magyar eu szerintem is ezer sebbol verzik nyilvan, de az allitasai konkretan nem allnak meg. Legalabbis nem ugy.

En csak ennyit gondoltam errol a temarol. En sem szaladok haza egy fogaszati kezeles miatt. :)
Bar jobaratom megtette, miutan harom fogara kapott egy majdnem 5000 dollaros ajanlatot, a repjegy pedig 1700 volt oda vissza, es az altala jol ismert es szlovakia legjobb fogaszanak tartott orvos meg par szaz euro, bonuszkent csaladlatogatas.
Nekem meg van biztositasom ra.

London2009 2017.02.13. 15:34:53

@adg: ertelek. Remelem is, hogy miota en gyerek voltam mar valtozott a helyzet. Reszemrol en meg a hutofurdok es kalcium injekciok korabok szarmazom. :D
Igaza volt a baratodnak, foleg ha volt ra egy honap szabija, hogy Mo-on legyen. Nekem sajnos nem lenne, viszont tenyleg ezert talaltak ki a biztositast. : )

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása