oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. január 27. 06:46,  Az alternatív London 207 komment

2017. január 27. 06:46 Határátkelő

Az alternatív London

Ha valaki szereti az esőt, viszont nem jön be neki a brit főváros, mert esetleg túl nagy, vagy az emberek nem figyelnek eléggé egymásra, akkor van egy meglepő alternatíva: San Sebastian. Legalábbis Zoltán szerint, aki szakácsként dolgozik a spanyol (baszk) városban, és a Kultúrtapasnak azt mondta, ott találta meg igazán önmagát.

san_sebastian.jpg

San Sebastián (baszkul Donostia) Baszkföld egyik legnagyobb városa, egészen fent északon, a francia határtól alig 20 km-re (olyan közel van, hogy tiszta napokon a várost környező hegyekről át is látni a szomszéd országba). 

Gipuzkoa tartomány fővárosa egyébként fontos kereskedelmi, logisztikai és persze idegenforgalmi központ, tavaly például (a lengyelországi Wrocław-al együtt) Európa kulturális fővárosa volt. 

A nem egészen 190 ezer ember lakta város azonban leginkább talán a konyhájáról híres (ezért is volt szükség erre a rövid felvezetésre). 

Mint égen a Michelin-csillag 

Tulajdonképpen számomra nem teljesen világos, miért, de kétségtelen, hogy a településen és környékén hemzsegnek a Michelin-csillagos éttermek, köztük olyanok, mint a helyi Arzak, a Berasategi (Lasartében), az Akelarre (Igeldóban) vagy a Mugaritz (Errenteriában). 

A helyzet úgy áll, hogy az egy főre eső Michelin-csillagos éttermek számát tekintve csak a japán Kiotó előzi meg San Sebastiánt, ami azért nem kis teljesítmény, ismerjük el. 

Arról már nem is beszélve, hogy például 2013-ban a világ tíz legjobb étterem közül kettő San Sebastiánban volt. Ám mint Zoltán is mondta, „San Sebastianban majdnem mindegy, van-e Michelin-csillaga (esetleg kettő-három) egy étteremnek, én még nem voltam olyan helyen, ahol nem megfelelő minőségű ételt szolgáltak volna fel”.

rak_1.jpg

Ami nem csoda, hiszen például a baszk városban volt az első olyan egyetem, ahol gasztronómiából lehetett diplomázni, így az sem véletlen, hogy tényleg kifejezetten balszerencsésnek kell lenni ahhoz, hogy az ember ne megfelelő minőségű éttermet vagy csak sima kajáldát fogjon ki. 

A Magyarország – Kanári-szigetek – Baszkföld tengely

Zoltán a Kagyló-öböl sétányán található Café de la Conchában dolgozik, melynek étlapján az alap spanyol és baszk fogásokon túl egészen egzotikus különlegességek is felbukkannak. Ennek is megvan a maga oka, ám mielőtt erre rátérnénk, lássuk, hogyan jutott el Magyarországról San Sebastiánba. 

„Az utolsó magyarországi munkahelyemen egy évet húztam le, ami azért teljesítmény, mert ez egy olyan hely volt, ahol az átlag általában két-három hónapig bírta. 

Ezután igazából először Barcelonába akartam menni dolgozni. Ott egy hónap elteltével találtam is egy munkát. Aztán találkoztam egy emberrel, akinek van egy étterme a Kanári-szigeteken, így ott kaptam egy lehetőséget. 

Télen tehát ott dolgoztam. Ott jöttem össze a párommal, aki San Sebastianban lakik, ő pedig megkérdezte, szeretnék-e ideköltözni vele. Ennek már több mint egy éve, azóta itt tengetem a napjaimat” – mesélte. 

Lángos az asztalon 

Ami a jelenlegi munkahelyét illeti, az étteremben naponta 200 embert szolgálnak ki, de „mindig próbáljuk a legjobbat kihozni abból, amit tudunk”.

tapas.jpg

Az étlapon nyilván többségben vannak a baszk és a spanyol ételek, ám ennél bonyolultabb a helyzet, méghozzá a konyhán dolgozó sokféle nemzetiségű szakember miatt. 

„Dolgozik itt perui, mexikói, vagy (személyemben) magyar, próbáljuk ezeknek a kultúráknak az ételeit is belevinni a mindennapokba, úgyhogy elég változatos a menü. Én például csináltam már lángost, és a vendégek imádták” – mesélte Zoltán, aki egyébként egyik kedvenc spanyol ételével díjat is nyert már San Sebastiánban, ami a fentiek tekintetében nem kis szó. 

Egy sót sem 

Azzal együtt pedig főleg nem csekélység, hogy nem csak az ételek mások, hanem a fűszerezésben is vannak jelentős különbségek, még a leginkább alap dolgok esetében is. 

„Hozzá kellett például szoknom, hogy nem nagyon használnak erős fűszereket, sőt szinte alig használnak, szóval az én ízlésemnek itt egyszerűen sótlanul főznek” – mondta.

„Ahhoz is nehéz volt hozzászokni, hogy szeretek csendben, nyugiban dolgozni a konyhán. Na most spanyolokkal, dél-amerikaiakkal dolgozom, akik egész nap szinte üvöltözve beszélnek” – említette egy újabb áthidalandó nehézséget. 

Ami viszont erős pozitívum, az az italok terén például a sör: „A sört nagyon szeretem, és itt is nagyon jó sörök vannak. Ami a kedvenc ételemet illeti, a bika farkát nagyon imádom.” 

Hogy jön ide London? 

Most akkor már csak annak kell kiderülnie, mit keres a címben a brit főváros. Nos, a kulcs természetesen az időjárásban keresendő, ami a baszk városban legalább annyira esős, mint Londonban. 

„Amit viszont imádok, az az időjárás. Nagyon szeretem az esőt, már otthon is az volt a kedvencem, amikor szakadt az eső. Szóval ha szereted az esőt, és nem akarsz Londonban, a zárkózott emberek között élni, akkor gyere ide” – mondta. 

Miként annak is érdemes San Sebastián felé venni az irányt, aki szeret enni, hiszen Zoltán szerint az élet ott a gasztronómiáról szól, akárhova mész, mindenhol találhatsz valami finomságot.

Még két dolog a végére. Az egyik az igényesség, ami az idősebbek körében is megnyilvánul: „azt is nagyon szeretem, hogy az idős emberek nem hagyják el magukat, szeretem, ahogyan öltöznek. Egyszerűen nem lehet megmondani az emberekről, hogy hány évesek”. 

Az eddigiek alapján aligha csoda, ha Zoltánnak esze ágában sincs tovább költözni a spanyolországi városból: „Azt lehet mondani, hogy itt találtam meg magam. Két éve jöttem el Magyarországról, és igazán itt érzem magam először otthon.”

Ha tetszett a poszt, látogassatok el a Kultúrtapas oldalára!

HÍRMONDÓ 

Komolyan, ilyen nincs is!

A dolog úgy áll, hogy 2017-ben, a digitális korszakban a magyar állami televízió (ezen belül is a Duna World) vezetői úgy érezték, muszáj személyesen beszélgetniük előbb a szingapúri, majd az új-zélandi magyarokkal a csatorna célkitűzéseiről, programjáról.

Nincs elég pék, drágább lesz a kenyér

Az elvándorlás miatt nincs elég ember, a kevés ember megtartásához is bért kell emelni, így drágább lesz a liszt, miáltal a kenyér is. Nagyjából így foglalható össze egy mondatban a szakszövetség panasza.

Bizarr dolgok Angliából

Egy idő után minden ország varázsa megkopik kissé, az ember egyre kevesebb dologra csodálkozik rá olyan tiszta szívvel, mint amikor határátkelő lett. De még így is akadnak furcsaságok.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Spanyolország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3312158489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.01.27. 21:41:46

@rebel rebel: És te mégis NYC megmentőjeként próbálod meg beállítani? Hát nem furcsa?
És nem mellesleg, ki a faszomat érdekel már a new-yorkiakon kívül? (lefogadom, hogy azért ott is kurvára megosztott a megítélése, sőt ...!) Pl. téged, Kanadában, mi a tököt érdekel? Ha nem ő "menti meg" NYC-t, majd megteszi más. Nem ott éltél, nem érintett ....
Viszont, amit most csinálhat, az érinthet, nagyon is ...

gabors 2017.01.27. 21:53:06

@rebel rebel: "NY-t, Trump és Iacocca előtt s utána. " azt azert nem gondolod komolyan hogy ez Trump muve volt es kb mikor utanna ?? ... foleg mert a 90-ben meg eleg lepukkant volt az igazi valtozas a 90-es evek kozepen indult meg es ebben Trump csak egy volt a tobb tucat cegbol (vannak olyanak amik egyszer sem csodoltek be) ... azert nehogy mar elhidd amit a konyvbe olvastal

amugy most mar kezdem erteni a rust-belt-i egybiteseket is hogy miert gondoljak hogy Trump makes america great (again) ....

Amugy arra az Iacocca-ra gondolsz te is akit az adofizetok penzebol mentettek ki a csodbol ??? 1.5 billion (milliard) dollar 1979-ben ... csak kerdezem (vagy csak arra emlekszel hogy evi 1 dollarert dolgozott)

2017.01.27. 21:54:29

@nyuszigonosz: Ok, tudom én ... azért is röhögök tele pofával. az amcsi "arisztrokácián". Nálunk a családban van egy szokás, hogy vezetik a családfát. A 800 évet nem az ujjamból szoptam, bár nem pontos, mert 88 -... és valamennyi év már. A két világháború kissé bekavart a krónikának ;)
Én nem tulajdonítok neki nagy jelentőséget már, édesanyám sem tette ( de azért felvezette a nevemet meg az öcsémét ;) ). Félek, velünk ki is hal, mert az öcsémtől tuti nem lesznek utódok (ha csak örökbe nem fogadnak az élettársával), és már tőlem sem valószínű. Persze, nem a teljes családfa, csak a mi águnk, a Toósoké. Ilyen ez ..és akkor jönnek ezek a bohócok a Mayflowerrel :DDDD

gabors 2017.01.27. 21:57:05

@rebel rebel: Nincs mit cafolni egy olyan allitason ami valotlan. Inkabb valamivel ala kellene tamasztani hogy ilyen tortent-e ... (igen a konyvben)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.01.27. 22:00:26

@rebel rebel: ez nem hagyma effect
ha akarom holnaputan magyarorszagra koltozunk, veszunk egy falusi hazat es siman megelunk a nyudijbol
nem
ez az amerikaiak effektje
szar az egesegugy
mindenjottment jo0n at a hataron
nem vedjuk a gazdasagot
a tenylegesen penzt csinalo cegek elmennek offshorba
a kulpolitika lenyegileg zero volt 8 evig
sorolhatnam reggelig
mindent elmond, hogy egy ilyen erdekes figura nyreni tudott
kb 50 fos csaladom van es mindenki ra szavazott
amerika first

gabors 2017.01.27. 22:00:36

@Pink Petsch: "Khm, figyelj, az 1988-as Orbán Viktor sem azonos"

baszod a szekhazat az elso evben eladtak es kitomtek Orban apjat (masokat is, pl Simicskat) a part penzbol mar akkor is egy penzehes banda volt ... van aki emlekszik meg arra az idore is

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.01.27. 22:00:37

@Pink Petsch: te miert gyalazod aZ amerikai egyesult allamok elnoket?

gabors 2017.01.27. 22:04:36

@hagyma: "gabors is szocialista orszagbol erkezett:) " es sokan masok is. Sokan kozuluk LEGALISSAN eltek/dolgoztak nemcsak legalissan leptek be az orszagba (nagy kulonbseg). Nem mindenkibol lett persze "First Lady" ahhoz kellettek mas "adottsagok" is (unscrupulus golddigger).

2017.01.27. 22:05:08

@nyuszigonosz: Ja, még egy megjegyzés .. ez a családfa-vezetés, meg jegyzés hivatalosan megy , szóval, nem a családi Biblia hátsó lapjain (nincs is olyanunk:D). Onnan tudom, hogy jó 800 éve volt egy egocentrikus - könyvelő-hajlamú ősöm, aki még írni is hajlandó volt megtanulni a becsvágya miatt, és beállt szolgának a helyi BDSM klubba, amit akkoriban apátságnak hívtak. (dns-továbbörökítés, bár kétlem, hogy ezt ő így fogalmazta meg, annao :DDD )

2017.01.27. 22:07:17

@gabors: Áh, hát persze, hiszen politkus volt, soha életében nem volt tisztességes, dolgozó ember. De még ahhoz képest is szembeköpné a mai önmagát az 1988-as énje.

2017.01.27. 22:09:46

@hagyma: Mert szólásszabadság van, és kifejthetem a véleményemet, fekete Volgák riadalma nélkül. Tudom, hogy neked, mint volt állami kopónak ez gáz, de ez van. Ha nem tetszik, költözz Észak-Koreába. Az a neked megfelelő. Ein Reich! :PPPP

gabors 2017.01.27. 22:14:00

@rebel rebel: "A kérdés inkább az volt hogy olvastad-é? :-) " Nem tobbek kozott mert korabban is egy senkinek tartottam akik masok kihaszanlasabol (sokszor tonkretetelebol) huzott hasznot. A legutobbi peldak, Apprentice, Trump University, es fake charity amugy is sokat javitottak a resume-jen

Es most hogy ilyen magasagokba emelkedett mar plane nem erdekel. A sajat szavait is letagadja, barkinek barmit kepes hazudni ha eppen ugy jo neki. (Az ilyen emberektol bizony felni kell.)

2017.01.27. 22:14:50

@hagyma: "mindenjottment jo0n at a hataron"
Mint, ugyer, ahogy te is átmentél jöttmentként a határn, és éltél évekig illegalitásban ....
Pondró vagy!

gabors 2017.01.27. 22:15:36

@hagyma: "te miert gyalazod aZ amerikai egyesult allamok elnoket? "

Nem gyalazza .. .velemenyt mond. Nem igy szoktad Te is? :-)

gabors 2017.01.27. 22:29:33

@Shanarey: "Mit kellene ezen megcáfolni?"

En ugy ertettem hogy egyes forrasok szerint Melania jo par evet illegalisan dolgozott. Ha nem lett volna igaz es minde papir rendben akkor konnyu lett volna megcafolni. Ehelyett kb az volt hogy believe me ........

"Egyik némber sem az USA-ban született, és mindkettő ex szocialista országból érkezett," Bocs de Ivana meg az elo es viragzo szocializmus alatt disszidalt Csehszlovakiabol Kanadaba a 70-es evek kozepen, majd nem sokkal kesobb New Yorkba ment (nem tudom illegalisan-e ) a tobbi mar gold-diggeres regenyekbe valo (olyanokba amiket NEM Trump irt eh ?)

2017.01.27. 22:32:11

@gabors: Äruld mär el, ki ez a két ribi, akikről itt dumáltok? Annyit levágtam, hogy kelet-európai-gold-diggerek.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.01.27. 22:35:46

Na, úgyis majdnem Londonról szól a poszt, tehát nem is off:

velvet.hu/europa/2017/01/26/eric_cartman_becsillant_londonba/

Bróhaha... :D

nyuszigonosz 2017.01.27. 22:47:24

@gabors: Nem disszidált az Ivana a volt Csehszlovákiából, azt legálisan hagyta el. Ugyanis modell volt ö de nemcsak az, hanem tényleg sportoló is: síversenyeken vett részt és így ismerkedett meg egy osztrák, szintén sízö fickóval és gyorsan hozzáment, hogy az osztrák feleségeként legálisan kiutazhasson ha akar. Akart és ment is, söt meg sem állt, míg az osztrák férj és legális vízum segítségével Amerikába nem ért. Válás az osztráktól, arra a továbbiaknan nem volt szükség ( a házasság összesen 2 évig tartott) és a Trump felesége lett. 1992-ben váltak el 3 közös gyerekük van.
Ivana Trump azóta még jópárszor férjhezment és elvált.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.01.27. 22:52:07

Meséljetek már, aki volt már ilyen helyen, milyen egy ilyen Goodyear-csillagos kajálóhely?
Ahogy én elképzelem: egy havi fizetés sem elég egy körre, a sznobság az égig ér belül (nyúlszőrös kanalak, stb), ilyen baromi széles szélű, hatalmas tányérokon egy kanálnyi kaja és azt kell amolyan gourmand/gourmet módjára ízlelgetni perceken át, majd az egész végén kijön az ember korgó gyomorral...
Elnézést...:D
Viszont ha mégsem ilyen, akkor vajon hogy kell elképzelni?Örömmel olvasnék véleményeket.

nyuszigonosz 2017.01.27. 22:54:37

@Pink Petsch: A mostani feleség a Melánia, meg a volt Jugoszláviában született a mai Szlovéniában. Ö is modell, meg az USA-ban egy ideig illegálisan dolgozott modellként. Róla többet nem tudok.

2017.01.27. 22:55:34

@nyuszigonosz: Ok, akkor ez volt az ex-Trumpné, aka. golddigger nr. 1 (most tuti veri a fejét a falba :DDD) . És akkor ki a tököm az a Melanie? A szeretője?

nyuszigonosz 2017.01.27. 22:58:08

@Pink Petsch: Elöbb írtam, az a mostani feleség. A harmadik. Mert volt közbeesöeleg egy második felesége is a Trumpnak, valamilyen szinésznö, az tán amerikai volt.

2017.01.27. 23:04:04

@nyuszigonosz: Áááááh! :DDDD Kibaszott nagy irónia! És ezt az amcsi redneck-idióták nem látják???? Egy kelet-európai kurva (modell-nopersze, hagyjuk .... meséljek neked "modellekről"? Debreceni Zitával kezdve? :DDD) a First Lady-jük??? :DDDD
De megérdemlik! Az álszent fennsőbbséges, prosztó, mi-fingjuk-a-passzátot stílusuk miatt megérdemlik!
Egy kibaszott kelet-európai escort-csaj a First Ladyjük!!! Muhaahhhaaahaaaaa! :DDDD
Mna, kb. ennyi eszük is van, ezt is érdemlik. Prímán képviseli őket! :DDDD
Nem bírok magamhoz térni a röhögésből! :DDDD Egy kelet-európai kurva az amcsi First Lady! Make America Great Again! Muhahahhhaaa!! :DDDDDDDDDDDDDDDD

gabors 2017.01.27. 23:09:55

@nyuszigonosz: koszi a pontositast ... ilyen reszletesen nem tudtam csak felteteleztem hogy illegalisan ment ki mert akkoriban nem lehetett csak ugy elhagyni azokat az orszagokat ... a sportolok is vegul is disszidaltak (pl aranycsapat)

a lenyeg az volt hogy nem ex-szocialista orszagbol hanem meg boven a letezo szocializmusbol tavozott Ivana ...

gabors 2017.01.27. 23:11:12

@geegee: "egy havi fizetés sem elég egy körre," bocs nem mindenki keres olyen keveset :-)

2017.01.27. 23:13:33

@nyuszigonosz: Te, 4 év múlva tutira Kim "Nagyaseggű-vagyok-ez-az-egyetlen -érdemem" Kardiashan lesz az elnökük. Kb. ennyire értelmesek :DDDD
Méghogy az átlag amcsi IQ-ja 98! Lófasztot! 18! Éppen csak arra elég, hogy ne az udvara közepére szarjon! :DDDDD

Shaktee 2017.01.27. 23:15:30

@hagyma: Van péjpálod Tivadar?

Ezennel megkezdem a gyűjtést a zongora alatt síró 50 családod részére.

gabors 2017.01.27. 23:15:32

@nyuszigonosz: "Trumpnak, valamilyen szinésznö, az tán amerikai volt. " Marla Maple ... akkoriban ismert valaki volt par filmben is szerepelt

6 evig voltak hazasok egy lanyuk is van Trumppal es ami akkoriban elegge kozkeletu volt hogy a per-naptuials alapjan 1 millioval elkuldte a Trump (igaz hogy csalta mar tobbekkel kozottuk volt a mostani gold-digger Melania is)

gabors 2017.01.27. 23:17:51

@Pink Petsch: "Egy kibaszott kelet-európai escort-csaj a First Ladyjük" valoban ez az elso First "Lady" akirol nem egy meztelen kep jelent meg magazinokban .... akkoriban bizony a sunaznam kategoriba boven belefert :-)))) most 46 (+-1)

nyuszigonosz 2017.01.27. 23:18:21

@gabors: Ezt meg én nem tudtam ilyen pontosan. Kösz.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.01.27. 23:26:25

@nyuszigonosz: És szerintem Melania sem az utolsó felesége, ahogy olvastam nemrég egy cikkben a Trampli életútját...15-20 évente lecseréli az aktuális vénasszonyt...
:-))))))))

2017.01.27. 23:27:27

@gabors: 18+-os Disneylandet akartok a Fehér Házból? Semmi kifogásom, sőt! Élvezetes látni, hogy egy kurva meddig juthat! Marilyn Monroenak anno nem sikerült, sőt, ki is nyiratták, amikor már kényelmetlenné vált. Megelőzte a korát, mondhatni ... Egy generációval később születik, tüchtig First lady lehetettt volna :DDD
Csak azokat a kibaszott nukleáris töltet-kódokat .. no azokat lobbyzzátok ki, hogy az elnöknek 0 köze legyen hozzájuk. Ha már úgyis trash-reality az egész amcsi elnökválasztás.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.01.27. 23:28:23

@Pink Petsch: A Passat-szelet nem Wolfsburg környékén fingják? :D

2017.01.27. 23:37:39

@geegee: Szétnézel az amcsi kocsik kipufogója környékén, máris befogod a szád. No, nem másért, csak mert a kipufogójukon kiokádott szartól amúgy sem jutnál szóhoz. PPP
Mintha nem tudnád, direkt robbantottak, mert esik a benzinfaló, környzetkárosító (igen, a VW hozzájuk képest egyenesen sötétzöld) nagy amcsi gépek eladása. Detroit meg behalt, mert az arroganciájuk nagyobb volt, mint a józan eszük. Mint rendszerint az amcsiknak....
Van még kérdésed?

2017.01.27. 23:44:13

@geegee: Draganak dragak elegge, de egyaltalan nem mind ilyen extrem. Amitol ezek kulonlegesek, hogy iszonyu reszletesen odafigyelnek a kajara, minden osszetevot ismernek es ugy kombinaljak oket, hogy az egesz iszonyu jol essen, es tobbnyire az elmeny resze a kiszolgalas, a talalas, ami az etelek kore epitett koncepcioba illik, de ez nem mindegyiknel jelenti a nyulszoros kanalat. :D Ezekben abszolute az iz meg az egesz elmeny a lenyeg, nem a mennyiseg, viszont igy is nagyon jol lehet toluk lakni siman.

Szerintem tokre nagyvonaluan osztogatjak ezeket a csillagokat amugy, Magyarorszagon is vannak ilyen helyek mar, en meg mostmar tiszta gourmet-nagyhatalom kornyeken lakom, mert itt is egyre tobb van, persze a csillagozasnak is megvannak a maga kategoriai, es azon belul nyilvan megvan a helyuk a nyulszoros kanalaknak is, de a legtobb ilyen kituntetett hely egyaltalan nem ilyen nagyon extrem, hanem egyszeruen csak jok, es sok munkat, minoseget, es odafigyelest tesznek bele, kb ennyi, szoval egeszen nyugodtan beteheti egy egyszeru halando is a labat.

puhacica 2017.01.27. 23:47:30

@geegee: en voltam mar michelin-csillagos etteremben, ingyen ehettunk, amit csak akartunk. es igen, kihoztak a malomkereknyi tanyert a kozepen egy maszattal, gondoltuk, mehetunk utana a mekibe jollakni. nos, egy eloetelt es egy foetelt birtunk megenni fejenkent, aztan mar csak szuszogtunk. a mekire ra se birtunk gondolni. szoval ja, a latszat neha csal. jobb, ha a sajat tapasztalatodbol indulsz ki, mint a varosi legendakbol. :)

2017.01.28. 00:06:09

@mojyo: @puhacica:
Khm, szóval nem kötözködésből, de csak annyit szeretnék megjegyezni, hhgy egy szimpla street-fod levesező is kapott már M-csillagot, ahol a tálalás az egy darab műanyag-tányért jelentette.
Szóval, azt a tévhitet szeretném eloszlatni, hogy M-csillagot csak damaszt-abroszos, eztüst-étkészletes, hárfa-zenés helyek kaphatnak.
Merthogy lófasztot!
Az értékelésben egyáltalán nem játszik szerepet a hely körítése, csak a kaja minősége.

puhacica 2017.01.28. 00:15:09

@Pink Petsch: es ki allitotta ezt? geegee felvetesere reagaltam, miszerint ehes maradsz a hatalmas talon felszolgalt kanalnyi kaja utan.

gabors2 2017.01.28. 00:26:12

@Pink Petsch: "akartok a Fehér Házból? Semmi kifogásom" mint mar irtam nem rajtam mulott mert en nem szavaztam mert nincs ra jogom...

"Csak azokat a kibaszott nukleáris töltet-kódokat .. no azokat lobbyzzátok ki, hogy az elnöknek 0 köze legyen hozzájuk. "

ez kicsit nehez lesz mert az Alkotmany (Mo-i olvasok kedveert ez olyan mint az Alaptorveny csak nincs granitba vesve es a 228 eve alatt csak 27-szer valtoztattak illetve 15-szor csak) alapjan az elnok a fegyveres erok foparancsnoka es ez azzal jar hogy csak az o parancsara/engedelyevel lehet pl a nuke-kat is bevetni nem is lenne jo ha ezt csak ugy delegalni lehetne pl Private Ryannek ...

2017.01.28. 00:44:34

@puhacica: Én csak annyit mondtam, hogy olykor a tálalással csapják be a szemet .. no meg azt is, hogy műanyagtányéron is kaphat az ember M-csillagos kaját ;)

2017.01.28. 00:50:45

@geegee: @mojyo: @puhacica: @Pink Petsch:

Ez érdekes kérdés, engem eredetileg nem nagyon érdekelnek az ételek (ami talán az utóbbi években kezd megváltozni), és mivel rühellek emberek közé járni, az éttermeket is rühellem.

Hanem amikor thaiföldön laktam, jó darabig nem volt saját konyhám, és rá voltam kényszerítve, hogy kifőzdékbe járjak. Gyűlöltem az egészet.

Mindenesetre egy délután, amikor előtte már négy napig mikrózott 7/11-ös szendvicset kajáltam, erőt vettem magamon, és találomra bementem egy étterembe a Phuket nevű városban.

Megrendeltem a kis szarjaimat, olvastam valamit, és az első falatnál kiesett a kezemből a villa, hogy úristen, mi ez. Egyébként megmondom, 'tom jám kúng' volt, egy nagyon fasza kis savanyú, csípős leves, de valami zseniálisan volt megcsinálva. A másodikra meg ocsmány húsgolyók jöttek valami szánalmas küllemű spagettivel, de azt hittem, beszarok, annyira finomak. A legjobb mégis az ívólé volt. Rendeltem valami szilvalevet bubis vízzel, és nem tudom, mit kevertek még bele, de egyszerre volt sós és édes, savanyú és pikáns, de nem olyan tolakodóan, mint a thai kaják általában, hanem selymesen és frissítőn... én nem is tudtam addig, hogy ilyen egyáltalán van.

Akkor kezdtem el körbenézni, hogy hova a rákba a tévedtem. Egyszerű kis fa asztalok meg székek, semmi flanc. Így délután szinte üres is volt, mondjuk ahol ültek, ott nálam sokkal jobban öltözött emberek ültek, de hát ez előfordul.

Mindenesetre megnéztem a bió-ját a szakácsnak, töltött pár évet egy michelin csillagos étteremben. Tehát nem ő volt ott a főséf, csak dolgozott ott.

Még életemben nem ettem olyan jót. Nehéz megmondani, hogy csak azért, mert ellenpontozta a mikrós szendvicset, vagy mert tényleg annyira marha jó volt, mindenesetre az a hely neve, hogy suay étterem, és Phuket városban van. Ha arra jártok, menjetek el.

Én meg lehet, hogy egyszer bemerészkedem egy rendes étterembe, a koszt biztosan nagyon rendben van, adagmérettől függetlenül.

--

Más.

Egy csomó ilyen sztárséfet nézek a youtube-on, mert szórakoztató figurák, de hát teljesen értelmetlen, amit csinálnak. Olvastam pár interjút ezzel a széll tamással meg a szulló szabinával is, és hát rettentő lehangolónak és egyhangúnak tűnik az életük.

Oké, világszínvonalúnak lenni az mindig egyhangú és lehangoló, sok értelme csinálni nincsen, de ráadásul valami olyanra áldozni az életedet, ami a legideálisabb esetben is csak egy szűk körnek érhető el, ráadásul, és elnézést a profán képért, a végeredménye mégis csak az, hogy a végén mások kikakálják... hát nem tudom.

Sztárborásznak meg sztárséfnek lenni szuper értelmetlen és megalázó. Én inkább maradnék otthon macskás videót nézni.

2017.01.28. 01:23:33

@Nagy kámpics: Hm, igaz, a munkánk végterméke a WC-csészében végzi. Jó esetben. DE! Mindenkinek muszáj étkeznie. Hogy libamájba göngyölt osztrigát, kaviárszósszal, vagy egy fokhagymás lángost ... szinte mindegy ... napi 2000 kalóriát el kell fogyasztanod, hogy működni tudj. Alapban.
Ezt a 2k kalóriát sok esetben magad készíted el, máskor viszont elmész olyan helyekre egyedül vagy a társas szocializációd eredményeként többekkel, ahol elkészítik neked ezt a minimális napi 2000 kalóriát különböző protein, fehérje és szénhidrátforrások megfelelő feldolgozásával. Akik elkészítik neked a forrásokat élvezhető és finom fogásoknak, azokat hívják szakácsoknak. És igen, tudjuk, hogy a munkánk gyümölcsét másnap a wc-csészében üdvözlöd újra, végtermék formájában. De amíg fogyasztod, addig élvezed. Remelhetőleg. És ha így van, akkor az már qrvajó!
Mi eddig gondoljuk végig a munkánkat, amíg a tányérodra kerül, és te élvezettel elfogyasztod. És igen, ha élvezed, megérte a kurvaanyázást, hogy a batonra vágás közben megcsúszott az a rohadt kés ...
Ja, senki sem mondta, hogy normálisak vagyunk ...

2017.01.28. 01:34:15

@Pink Petsch:

"munkánk"

MunkáNK? Ezek szerint rosszul emlékszem, hogy te bordélyfelülgyelő vagy? Most összekeveredtem.

Ami a hozzászólásod többi részét illeti: oké, értem, elfogadom. (És ha nem fogadnám el sem akarnálak lebeszélni róla.) Thumbs up.

2017.01.28. 01:43:57

@Nagy kámpics: Az már csak félig-meddig, mármint bordélyfelügyelő. Ugyanis időközben elvégeztem egy szakács-sulit.és szép lassan átevezek olyan területre, amit "tisztességesnek" aposztrofálhatnak azok is, akik szerint a 19. század viktoriánus "erkölcsisége" (mintha bármit tudnának róla valójában) a mérvadó :P :DDD
Hm, jah, édesapa, ha te még abban a korszakodban vagy, hogy maradandót alkoss, ajánlom figyelmedbe a történelmet ... a csontjaidon kívül sok minden nem marad fenn utánad ezer évekig (és azok is csak akkor ha mocsárban hunysz el, vagy mumifikálódsz .. szar ügy, mi? ;) ). Ha meg hamvasztanak, akkor még annyi sem :DDDD

Shaktee 2017.01.28. 01:47:08

@Nagy kámpics: Pinki egy lelki chef, egyenlőre, mint a Gyík gyerek lelki kitántorgott.

Te milyen lélekben utazol, mondsza?

2017.01.28. 01:55:25

@rebel rebel: Ahham,... sokat elemzel, oldalba leszel taszajtva .... de amúgy emberesen! :PPP

Shaktee 2017.01.28. 02:24:27

@Pink Petsch: :D

Rezsőkét próbálom előcsalni, egyenlőre dacol, mert lélek van ott is ezerrel. Te is kedvelted az atyát ha jól emlékszem?

Kicsit vissza a Trumphoz, csakhogy világítsam neked az én lelkem, emlékeim, szal sose feledem el, picik voltak a kölkök, kisebbiket még toltuk, 84-85?

Queensben laktunk egy havernál, éjszaka lehetett hallani a lövéseket, pedig nem gettóban volt a pecója, az Astoria környékén, szombat reggelt állt a mocsok a Times squaren, kurvák, stricik, csövik, peepshow-k mindenütt, még jóval Guliani, Pataki, Trump előtt..

Aztán felhúzta az első tornyot, glitzy, ocsmács, aranyozott, hivalkodó mint Ő, de hozott fejlődést a városba egy rövid ideig.

Évekkel később láttuk a becsődölt Taj Trumpot Atlantic Cityben..addigra a második csődnél tartott..
Volt egy Lou Reed nóta, meg is énekli a retket, a taxi drárjveres fílinget, kölkök évekig dúdolták amikor a ny-i útra emlékeztek...

Hozom a nótát is, tudom nem a te izlésed, hevinek hevi de nem metál :)

Nagy a forgalom?

2017.01.28. 02:38:32

@rebel rebel: Hm, nem is tudom, hogyan fogalmazzak, hogy ne vedd kötekedésnek. Talán, ezzel a kérdéssel megértethetem veled a lényeget.
Az, hogy a kurvák és a stricik eltűntek a Rákóczi térről, szerinted Demszki érdeme?

2017.01.28. 02:43:06

@rebel rebel: Vagy inkább a változó idők hozama, amikor tök mindegy, ki lett volna a polgármester, ugyanúgy eltűntek volna. Majdnem egy évszázadig, a '80-as évek végéig az volt a legnagyobb truváj a lányoknak: a placc a nyócban... aztán szép lassan megváltoztak az idők ... Mindegy, hogy ki volt a polgármester, lehetett volna John Doe is.

Shaktee 2017.01.28. 02:46:15

@Pink Petsch:

Numero uno: Nem éltem meg a Demszky éveket otthon
Deux: nem jók a magyar hasonlatok
Trois: Nem "érdemekről" írok, hanem a változó idők szeleiről...

S negyedszer, biztos hogy én változtam sokat, de úgy érzem hogy ez a zsigerből, a mai tetteikből is a régi embereket megitélés, ez annyira magyar. Lehet hogy német is?

Shaktee 2017.01.28. 02:49:20

@Pink Petsch: Times Square, NY egészében nem Rákóczy tér, Mayor Koch nem Demszky...ki lehet a trampli magyar párja?

Shaktee 2017.01.28. 02:51:52

@Pink Petsch: Istennek se értesz, felteszek egy Victoria rész inkább :)

Kakas éve van, happy chinese new year, kukurikuuuuuuu :)

2017.01.28. 02:54:54

@rebel rebel: Ó b+, perszehogy nem a Rákóczi a Times Square, viszont Budapest sem New York méretű. Egész Magyarország nem New York méretű, baszod, csak érthetőbbé próbáltam tenni, a magyar párhuzammal. Amilyen lepra volt a Times Square NYC-ben, olyan lepra volt a Rákóczi tér Budapesen, arányaiban. Mondom: ARÁNYAIBAN! Így már érted? Vagy direkt játszod itt nekem az alient?

Shaktee 2017.01.28. 03:03:42

@Pink Petsch: :) Ki kell szakadnod mucsáról gizus, megölnek ott az arányok :)

Shaktee 2017.01.28. 03:06:52

@Pink Petsch: annyi a párhuzam- annyit adok neked - ha imádod pestet, akkor ny-ban se leszel alien. Májusban megyünk megint :) NY-ba.

Jóccak, koronázzák a Vickit :)

2017.01.28. 03:07:10

Ja, és amit ebből ki akartam hozni, Trumpra visszatérve. Egyértelmű, hogy sem a NYC-i Times Square, sem a Budapesti Rákóczi tér nem maradhatott fent sokáig gennyes közösségi gócpontként, mivel ugye, mindkettő az volt. A város kvázi közepén.
Amikor a társadalmi folyamatok is megérettek rá, megtörtént a változás, pénzemberek által, NYC-ben és Budapesten is. Hogy New Yorkban ennek Trump is részese volt? Na és? Ki nem szarja le? Ha nem, ő, lett volna más. Érted? Egyszerűen minden összeállt társadalmi szinten, mindenképpen megtörtént volna, Trumppal vagy nélküle.
Kár alábecsülni a társadalomtudományokat, és teljesen felesleges egyszerű pénzemberekből hősöket csinálni. Mert hülyén jön ki belőle az ember. Például, egy infantintalis pénzember lesz az elnöke, és rohadtul megszívja.

2017.01.28. 03:09:12

@rebel rebel: Ja, bocs. Nem tudtam, hogy neked Európa mucsa. Ez az arrogancia születésileg van meg neked, vagy kötelező elsajátítani, amint az észak-amerikai kntinensre teszed a lábad? :P

Shaktee 2017.01.28. 03:12:32

@Pink Petsch: nem vagyok itt, viszem a jogart vikinek ;)

Pusszancs

Shaktee 2017.01.28. 03:16:26

@Pink Petsch: Elfeledted már hogy Kemény István tanitvány vagyok? Remélem hogy nem.

2017.01.28. 03:17:19

@rebel rebel: Ne gyere Mucsára, elvan Európa nélküled is, hagyd a francba, a Fed-ex majd elintézi.

Shaktee 2017.01.28. 03:28:05

@Pink Petsch: Kicsit túl sokat usákoztál, barmoztad a szomszédainkat ma.
Mit nekem fedex, egy Pringle doboz is elég lesz nekem, oszt sutty a dunába :)

puhacica 2017.01.28. 09:29:25

@Nagy kámpics: nagyon szeretek enni, a fozes viszont nem tartozik a kedvenc elfoglaltsagaim koze, igy eleg sokat jarunk kifozdekbe, ettermekbe. ott voszont a bajolgast nem szeretem, de valamit valamiert. amugy nem vagyunk valogatosak es valami nagy szakertok se, de a legjobbat eddig portugaliaban ettuk, a motorkolcsonzos ajanlotta, hat az odabaszott. pedig valami nadas volt korulotte a varos utolso utcajaban es a hely is ugy nezett ki, hogy barmelyik balatoni langosos raverne kb, aztan meg.

2017.01.28. 12:26:55

@Pink Petsch: En nem ertek hozza, de ugy tudom, hogy az ugyfelszolgalat is szamit, egy street food hellyel szemben nincsenek tul hatalmas elvarasok es nyilvan a muanyagtanyer nem akadaly, ha annyira jo az etel, hogy megerdemelje a csillagot, de en mintha olvastam volna rola, hogy volt, aki az udvariatlan kiszolgalas miatt nem kapott, pedig mint etel, megerdemelte volna, szoval en ugy tudom, hogy az egesz fogyasztasi elmeny szamit, de ez reszemrol csak emlekezet, az meg neha csal :)

@Nagy kámpics: Orulok, hogy jot ettel. :) En is szeretem nezni a sztarszakacsokat, pedig en nagyon turelmetlen vagyok ugy alapbol, a mikros kajat utalom es valoszinuleg mergezo is, ugyhogy muszaj fozni de csak ha nem kell hozza osszeszerelni akarmilyen gepet (es utana alkatreszenkent elmosogatni :D), szoval en csak ilyen igenytelenul tudok, hogy amit a serpenyoben meg lehet csinalni, az lesz, sutni nem tudok, mert ahhoz nemcsak turelmesnek, hanem pontosnak is kell lenni, az nem olyan, hogy ami kicsit tobb lett maradhat, ugyhogy az felejtos.

Ezert nem nagyon akarok pl festeni vagy egyeb vegyszerekkel jatszani is amugy, pedig ha csinalom, akkor imadom, viszont a gondolat, hogy utana ugyanannyi idobe telik amig rendbe kell hozni a lakast, mert annyira csoro vagyok, hogy nincs kulon studio, garazs, vagy szoba erre, egyszeruen meggatol abban, hogy kiteljesedjek ebben :D Igazabol ez nagyon szomoru, mert amikor valamilyen kommunalis terben, iskolaban stb csinalom, ahol nem kell ezzel foglalkozni, ott nagyon jo es ugy erzem, hogy ez az igazi, otthon viszont a sokkal tobb ilyen energia marad benn, mert lusta vagyok rendet tenni magam utan. Ez egy iszonyu amator hozzaallas, es amig ez van, en pl. soha nem leszek semmi ilyesmiben sztar, pedig 30 leszek mar. :( Ezt azert arultam el, mert szerintem a fozes az is egy olyan kezmuvesseg, mint ezek, es en ezert szeretem oket nezni, nagyon tetszik, hogy kreativan, hozzaerton es szeretettel nyulnak az etelhez, ez a hozzaallas meg a keramiazasnal is fontosabb, pedig ott konkretan az anyafolddel kell dolgozni, de az etelek raadasul eltek valamikor, legyen az hus vagy noveny, es etelkent pedig energiaval szolgalnak minket, szoval ez a tisztelet az nagyon fontos, es nekem nagyon tetszik, amikor ezt igy csinaljak, es jatszanak a kajaval raadasul, kivul belul ismerik, hogy melyik anyag hogy viselkedik, es kepesek ezekbol olyat alkotni, ami oromet okoz mindenkinek. Sot, azt is lehet mondani, hogy a szakacsmuveszet az a vilag legkonnyebben ertheto kepzomuveszete.

Amit akarok ezzel az egesszel neked valaszolni, hogy szerintem nem kell oket sajnalni, egyaltalan nem egyhangu eletuk van, hanem igazabol kib*szott szerencsesek, hogy azt csinalhatjak, amit szeretnek, es van korulottuk ember, aki elmosogat utanuk a konyhaban. :D

2017.01.28. 13:41:06

@puhacica:

" a legjobbat eddig portugaliaban ettuk, a motorkolcsonzos ajanlotta, hat az odabaszott. "

Igen, a portugál vendéglők nagyon jók tudnak lenni.
Most megnéztem az erről írt posztodat -- a sagresi vendéglő ez, ugye?
Mi most egy faluval lakunk arrébb, úh megjegyzem a helyet, és köszi a tippet! :)

@mojyo:

Hát nem tudom. És előre elnézést, nem akarom tönkredepresszálni a szombatodat. Ugyanakkor.

Épp nemrég olvastam egy interjút szulló szabinával, hogy milyen az életük (ők, ugye, egy pár is a széll tamással) a versenyfelkészülés során. Napi tizeniksz órákat dolgoznak, minden nap megfőzik ugyanazt újra és újra, és amikor hazamennek, akkor is erről beszélgetnek.

Ez lefordítva azt jelenti, hogy semmi más nincs az életükben. Nem járnak moziba, nem olvasnak könyvet, nincsenek hobbijaik, nem járnak társaságba, nem utaznak és-a-többi. Helyette az van, hogy heti 100 órákat dolgoznak, és ezt csinálják évek óta, és mindegyik hasonszőrű társuk is ezt csinálja.

Te szívesen csinálnád? Szívesen foglalkoznál heti 100 órákat éveken, évtizedeken keresztül _bármivel_ is? Én nem, és szerintem ez nem hogy nem irigylésre méltó, ez az életnek az elvesztegetése.

Egyébként remélem, nem vagyok bántó ezzel senki felé, ha ők ebben tényleg kiteljesednek, hát legyen, sőt, az tök szuper, velük örülök.

De gondold el, csak már a művész szemszögből. Minden nap újra és újra ugyanazt? Maximális teljesítményen, odafigyelve, koncentrálva?

Mintha egy festőnek minden nap tök ugyanazt kellene megfestenie újra, újra, újra, ráadásul előre megmondják neki, hogy mit, és milyen színekkel. Kreativitás az nagyon kevés van ebben. Ráadásul pont a szulló szabinától olvastam, hogy ő például állandóan éhes, és csak csipegetnek napközben. Tehát meg sem kóstolják, amit esznek. Erre már nem is tudok festős hasonlatot. Mintha becsukott szemmel kéne festened újra és újra?

Egyébként mindig ez van a rettenetes nagy zongora- meg hegedűművészekkel is, nem? Napi 14 óra gyakorlás 30 éven át, lássuk csak, hogy megy-e most már az a menüett rendesen. Vesszek meg, ha nem valami kényszerbetegség van a mélyén.

És oké, mi, a közönség csak profitálunk ebből, szóval befogom a pofámat, és egyébként is, tiszteletet a kényszerbetegeknek, de szvsz se értelme nincsen csinálni, se nem irigylem őket.

"hanem igazabol kib*szott szerencsesek, [..] es van korulottuk ember, aki elmosogat utanuk a konyhaban. "

Tru dat.:D
Nálunk egyébként a csajom főz, és többnyire én mosogatok. Mindjárt megyek, felébresztem, és megmondom neki, milyen rohadt szerencsés. (Már persze sok más egyéb mellett emiatt IS, hehe.)

Sőt, most, hogy mondod, ki kell mennem mosogatni. Meh, pöff, hmpf.

gabors 2017.01.28. 14:47:51

@rebel rebel: "Májusban megyünk megint :) NY-ba."

akkor nezd meg most a Times Square-t szerintem jobb volt a kurvakkal meg porno mozikkal a 90-es evek kozepeig ... csak szolok hogy NEM KOCH (a closet gay) hanem Guilianni takaritotta ki oket .. de ami most van az mar inkabb Disneyland mint New York city Ja es ez foleg nem koszonheto Trump-njak a Trump Tower egy nagy szar "aranyozott" gics halom, a vizesessel egyutt, es az volt a Taj Mahal Atlantic City-ben is en meg voltam a csodje elott

Shaktee 2017.01.28. 15:11:15

@gabors: Láttam már az újat is, s igen, túltolták a kommerciális, dizni oldalt..ahogy írod. A régi romatika maradt azért pici részekben, soho, kinainegyed, ami maradt az olaszból..nemsok, nincsenek már meg Scorcese "gonosz utcái".

Írtam a Tajt én is, ugyanazt mint te :)

Májusban csinálunk HA amerikás talit, okey? Nekem lesz pár progi, egy django fesztivál / workshop a Carnegie Hallban, Bette Midler a broadway-n, talán mégegy szinház, aztán lesz idö egy kávéra, vagy vacsira is akár..

gabors 2017.01.28. 16:19:36

@rebel rebel: OK majd maganban megbeszeljuk... midtown Manhattanben dolgozom de munka utan 1.5 ora az ut haza kocsival :-(

Shaktee 2017.01.28. 16:48:00

@gabors: Tegnap este tette fel a Moore.

Reprehensible. On Holocaust Memorial Day. To sign an order barring a people because of their religion.
The majority of Americans will not put up with this.

A sad and dark day. I'm turning in for the night. This song came to mind...

MIcheal Moore

g.co/kgs/ct2rWf

Shaktee 2017.01.28. 16:51:40

@gabors: Kérdem töled is, jobn a rálátásod ott.

A muszlim fekete amerikaiak miért nem emelik fel a szavukat a kitiltott muszlimokért?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.01.28. 17:17:09

@Pink Petsch: ????
Pinky, szerintem kicsit nyugodj le...Csak egy ártatlan szóvicc akart lenni. :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.01.28. 17:25:07

@mojyo: @puhacica: @Nagy kámpics: Köszönöm a válaszokat! Na majd egyszer, ha úgy adja ki, akkor beülünk egy ilyesmi helyre, aztán hajrá. :D

puhacica 2017.01.28. 19:16:11

@Nagy kámpics: az az, a "nyugdijas pecas" etterme. ha mentek, mondjatok meg nekik, hogy julius ota emlegetjuk oket. :)

2017.01.28. 22:15:39

@Nagy kámpics: "Sőt, most, hogy mondod, ki kell mennem mosogatni. Meh, pöff, hmpf." Most akkor enis cserebe jol megdepresszaltam a szombatodat. Elnezest. :D

Amugy a monotonitassal szerintem nincsen problema, gyakorlat teszi a mestert, sajnos egy csomo dolgot igy lehet csak megtanulni, hogy 100+ orakat beletesznek es nem jarnak moziba stb. Ez szerintem nem lesajnalando, hanem irigylesre melto, es nem az eletnek az elvesztegetese, hanem az elet ertelme. Legalabbis szerintem, de en egy munkamanias allat vagyok, csak eltakaritani magam utan utalok. :D

gabors 2017.01.28. 22:48:15

@rebel rebel: "A muszlim fekete amerikaiak miért nem emelik fel a szavukat a kitiltott muszlimokért? "

Csak sejteseim vannak ..

1. meglehetosen kisebbsegben vannak mind a feketek mind a muszlimok kozott...

2. Farakhan es Malcom X miatt nincs nagy tarsadalmi tekintejuk.

3. nagyon sokan bunozokent a bortonben ter meg mohamedhez ... es sem segit sokat

4. mert lehet eloszor ok is amerikaiak es nem Iraq, Iran, stb ...

gabors 2017.01.28. 22:52:51

@Pink Petsch: "Szétnézel az amcsi kocsik kipufogója környékén, máris befogod a szád. No, nem másért,"

milyen ironikus hogy eppen az USA-ban kaptak el a VW (azota mar masokat is) es ha mond valamit CARB boven veri az EU-s standardokat (persze csak az allamok fele koveti) ... amugy az allamok tobbsegeben evente (van ahol 2) ha mast nem de emissios tesztet kell csinalni NY allamban minden evban a masodik ev utan. Jovo szerdan viszem a kocsimat pedig ez egy hybrid toyota 4.2l/100km-es fogyasztassal

Shaktee 2017.01.28. 23:14:11

@gabors: Jól emlékszem hogy te is greencardos vagy, állampolgárság elôtt?

Az új rendelkezésrôl ugrott be, tudom hogy csak "csak" 5-6 muzulmân országot érint.

gabors 2017.01.28. 23:37:28

@rebel rebel: "Jól emlékszem hogy te is greencardos vagy, állampolgárság elôtt?" igy van 2004 November-ben kaptam meg a zold-kartyat (de elotte is vegig legalisan voltam itt "employment based visa". Es igen nem vagyok allampolgar (meg jo hogy nem muszlim tobbsegu orszagbol hanem Szuz- Maria orszagabol vagyok)... ja es feher is vagyok igy nem hiszem hogy aggodnom kell.. (egyelore)

Shaktee 2017.01.28. 23:42:10

@gabors: most néztem a jfk beindulást. Sok új vidám jihádost szervez a don ezekkel az intézkedésekkel.

Bruce, Joan, M Moore ezerrel szervezi a polgári ellenâllást.

gabors 2017.01.28. 23:49:57

@rebel rebel: szerintem nem sokat szamit trumpistak-hoz el sem jut ez meg zaj szinten sem,pont ezert nem zavarja sem Trumpot- sem Benner ( aki eddig pont azt nyomja keresztul amit az elmult 6-8 evben hirdetett a radiojan es websitejan) ... majd jon a zsido vo is hamarossan :-) ...

Szerintem nem sok fogja zavarni Donaldot amig valami veres dolog nem szarad a kezen .. de lehet akkor sem. DJT-nak NINCS lelkiismeret nem hisz masban mint a sajat jolete, a penz es vegre most a totalis hatalom ...

gabors2 2017.01.29. 00:02:49

@rebel rebel: bocs de mit gondoltal ??? en tudtam hogy 1-2% korul vannak a muszlimok

pont emiatt egy tipikus populista tema (boogy-man) ... a Trump-ot tamogoto anti-iszlamistak anit-immigranistak tobbsege nem is ismer egy muszlimot vagy immigranst .... azokban a hagyma altal rozsda varosoknak hivott helyen meg elvetve sem talalkoznak bevandorloval/migranssal foleg nem muszlimmal

es a "fekete-muszlimok" meg plane elenyeszo szamban vannak

Az USA Kongresszusaban 2 muszlim volt tavaly most nem tudom lehet hogy kevesebb !!!

Shaktee 2017.01.29. 00:26:54

@gabors2: 20-30 millára saccoltam őket. Mármint az afrikai amerikai muszlimokat - benéztem volna a wikit, nem a native born, mostly black a 3.3 millió?

Shaktee 2017.01.29. 00:31:00

Igazad van, megnéztem a wikit megint - negyede a 3.3nak az afrikai amerikai, s így meg is válaszoltam magamnak hogy miért nem vokálisabbak.

gabors 2017.01.29. 01:10:04

@rebel rebel: rosszul nezed .. 3.3 millio MUSZLIM van az usaban abbol nem sok fekete 20-25% max (azoknak tobbsege nem native esetleg itt szuletett masodik generacios). Legtobb banladeshi es pakisztani (csak saccolom) lehet a fele kb.

ez persze mas nagyvarosokban pl NY, LA, (vagy Toronotlo nalatok)

Shaktee 2017.01.29. 01:17:57

@gabors: ezt írtam, talán nem láttad :)

Brad es Cottilard megy épp :)

montroyal ( CAN qc) 2017.01.29. 07:15:47

@rebel rebel: Mexicoi fal epitese es a mexicoiakat fizetni erte?
itt egy hir amit nem tudtam nem sokat volt hiresztelve a canadaiak is szivtak mar ..

nation.foxnews.com/2017/01/26/remember-when-obama-made-canada-pay-2-billion-border-bridge

montroyal ( CAN qc) 2017.01.29. 07:26:58

az egeret lenyomva porgessetek a feje korul ..

trumpdonald.org/

Főgebra 2017.01.29. 10:29:10

@montroyal ( CAN qc):
És ne felejtsenek el időnként kattintani!

gabors 2017.01.29. 14:30:56

@montroyal ( CAN qc): azert ez a fox article-bol kimaradt ..

"Canada agreed to pay for the new Detroit-Windsor bridge, U.S. customs building and the access roads around the bridge in 2015, according to The Globe and Mail."

latod a masodik szot AGREED !! ez nem az usa hanem Harper sara (nem tudom mennyire es kinek kellet egy hid Detriot-ban ... )

gabors 2017.01.29. 14:31:58

@rebel rebel: akkor egyszerre irhattuk . .van mikor nem toltom ujra mielott valaszolok valamire :-)

gabors 2017.01.29. 14:33:34

@montroyal ( CAN qc): ezt lattam mar masik eger gombbal meg megy trumpping .... :-)))))))

gabors 2017.01.29. 14:34:40

@rebel rebel: ne aggodj hamorssan leveszik azt az oldalt (is) most keresik a rendszergazdat :-))))) kuchner ehhez nem ert

Shaktee 2017.01.29. 14:36:29

@gabors: Hát, az Allied mozi amiről irtam nem a legjobb Zemeckis flikk, pedig jó a történet, Hitchcock csodát tudott volna csinálni a szkriptbő. Cotillard, jah, nem csuda hogy bred fejét eltekerte, ha igazak a pletykák.

Trump On, szorri for the off :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.01.31. 19:24:58

London nrm esős, hanem szeles. Még mindig. Az éves csapadekmennyiseg nem több, mint Magyarországon. Né terjesszunk már hülyeségeket

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása