oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. november 02. 06:46,  Merre tovább, Magyarország? 117 komment

2016. november 02. 06:46 Határátkelő

Merre tovább, Magyarország?

Amikor a nyár elején meghirdettem a Magyarország 2.0 pályázatot, az volt a nem is titkolt vágyam, hogy talán sikerül összeszedni olyan külföldön bevált ötleteket, gondolatokat, melyeket hasznosítani lehetne Magyarországon is. Azt gondolom, jó pár ilyen írás született, és feltett szándékom, hogy ezeket majd összegzem is a közeljövőben, egyvalami azonban még hibádzik: nincsen rendes pályázat végső döntés nélkül. Ma ez következik, és természetesen a döntés a ti kezetekben van. Jöjjön tehát a három legtöbb szavazatot kapó poszt (illetve ezekből egy-egy, szerintem jellemző részlet), a végén pedig mindenki szavazhat a kedvencére. Vágjunk bele, méghozzá megjelenési sorrendben!

magyarorszag_2016_foto_pesti_cetli_2.jpg

Időrendben a TOP3 első posztját András írta, méghozzá Finnországból. A kérdés, amit feltett, körülbelül úgy hangzott, hogy mit taníthatnak a finnek a magyaroknak és nem csak az oktatás, a tolerancia és a nyitottság terén.

Egy szó, mint száz

„Rengeteg pici dolgot látok Finnországban, amitől élhető és szerethető. Annak ellenére, hogy rosszabb természeti és földrajzi adottságokkal indulnak, mint sok más európai ország, sikerült összehozniuk egy egészséges, kiegyensúlyozott, sőt boldog társadalmat.

A finn és a svéd mellett mindenki beszél angolul. Büszkék magukra, de még soha nem hallottam, hogy a finn a legnehezebb nyelv, vagy hogy a finn lányok a legszebbek a világon, pedig szépek, és nehéz.

Nekik is volt egy pár körük, amíg függetlenedtek balról is, jobbról is, és erős nemzeti öntudatuk van, de ez megfér a kozmopolitasággal és azzal, hogy kíváncsiak, nyitottak a világra, és tudják, hogy hol van benne a helyük.

A finn himnuszt egy svéd anyanyelvű költő írta, svédül, később lett lefordítva finnre. Büszkék a múltjukra, de legalábbis őszintén vállalják, nem próbálják elmaszatolni, letagadni, meghamisítani. És ez nem csak a svéd vonalra igaz, hanem a helyenként kevésbé dicsőséges orosz múltra is: Helsinki főterén II. Sándor cár szobra áll.

Emberként tekintenek a menekültekre, akik segítségre szorulnak, nem kovácsolnak politikai tőkét a gyűlöletből. Egy friss felmérés szerint itt a legszabadabb a sajtó a világon. A korrupció minimális, és nem a kormány „legfőbb politikája”. Itt olvassák a legtöbb könyvtári könyvet és a 15 év felettiek 90 százaléka olvas rendszeresen újságot. (...)

Finnországban jó anyának lenni és gyereket nevelni – ehhez hozzájárul a kiváló egészségügy, az emberséges szociális juttatások, és a nők magas aránya a politikában. Női egyenjogúság tekintetében összességében is előkelő helyen állnak. (...)

Nyitottság, elfogadás, esélyegyenlőség, egymás és a természet tisztelete, ezek azok az értékek, amik miatt szimpatikus nekem ez az ország. Egyszerre büszkék magukra és szerények. Nem véletlen, hogy a finn design is gyönyörű, ugyanakkor visszafogott.

És ami a legfontosabb: a finnek felismerték, hogy ezeket az értékeket akkor lehet a legkönnyebben átadni és fenntartani, ha a lehető legkorábban elkezdik. Ennek a felismerésnek köszönhető a finn csoda, ami valójában semmivel sem nagyobb csoda, mint finom kávét főzni."

Aki nem olvasta volna, vagy szívesen elolvasná ismét, az itt találja a teljes posztot.

Milyen lenne a normális adórendszer Magyarországon?

A második posztot Éva írta, és már a címe is mutatja, hogy elsősorban az adózás kérdését feszegette. Ő több mint 30 éve költözött el Magyarországról Izraelbe, de az utóbbi 8 évben ismét elég sokat tartózkodik otthon (itthon), tehát van összehasonlítási alapja. Lássunk egy részletet az ő írásából is!

„A rendszerszintű problémák gyökere szerintem a kimagaslóan ésszerűtlen adórendszer! Izraelben akkor lettem önálló vállalkozó, amikor még alig beszéltem héberül, a szocialista Magyarországról kivándorolva semmi tapasztalatom nem volt egy cég működtetésével kapcsolatban.

Első évben volt egy könyvelőm, aki egy óra alatt el tudta mondani a rám vonatkozó szabályokat, megmutatta, hogy miként kell könyvelni a bevételeimet és a kiadásaimat, miként kell a nyilvántartást vezetni és az első év végén megcsinálta az adóbevallásomat. A következő 25 évben már magam csináltam mindent.

Az izraeli gazdaság gerincét adó kis cégek adózási szabályai az évtizedek alatt szinte nem változtak, a személyi jövedelemadó és a társadalombiztosítás a jövedelem mértékétől függően, sávosan, progresszívan emelkedik, a kedvezményeket (állampolgár, nő, gyerekeit egyedül nevelő felnőtt, stb.) pontokban állapítják meg, és minden év végén közlik egy pont sekel­értékét, amit a kifizetendő adóból levonhatunk. (...)

Az ÁFA jobb időszakokban 15, rosszabbakban 18% volt, de ennél magasabbra nem emelkedett, mert a kutatások egyértelműen bebizonyították, hogy a magas forgalmi adó rontja az adózási morált, magyarul, ha eszetlenül magas az ÁFA, akkor az adózók igyekeznek minél kevesebb számlát kitölteni és jövedelmük egy részét eltitkolni, ezzel szemben, amikor csökkentették az ÁFÁ­t, az adótömeg nem csökkent, mert a „megfizethető mértékű” adót az emberek hajlamosak bevallani a saját nyugalmuk érdekében.

Két gyerekét egyedül nevelő bevándorló állampolgárként az első években a személyi jövedelemadóm rendkívül alacsony volt, a társadalombiztosítási járulék 9% körül mozgott, az ÁFÁ­t viszont kéthavonta rendesen fizettem a bevétel és a kiadás különbségére.

Az elismert kiadások köre abszolút ésszerű volt, nem kellett külön kimutatásokat készítenem annak bizonyítására, hogy hová telefonáltam, vagy hová mentem taxival, hogy a munkámat ellássam. (...)

Az Izraelben töltött évek alatt egyszer sem éreztem, hogy az adóhivatal meg akar szivatni. A hozzáállásukra sokkal inkább az volt jellemző, hogy foglalkozzak azzal, amivel a legtöbb pénzt tudok keresni, ne pedig fölösleges adminisztrációval​.

Eleinte elég kevés volt a tiszta jövedelmem, mivel a nulláról kellett felépítenem egy céget, de nem szorultam semmilyen állami támogatásra vagy családi segélyre, mert eltartottam magunkat.

Az állam részéről már az is tiszta haszon, ha egy család tud önmagáról gondoskodni és nem terheli az ellátó rendszereket. Éppen ezért a szabályok egy önálló vállalkozás megnyitásához kellően egyszerűek, hogy a susztertől az egyetemi professzorig bárki megértse őket.

Nem kell állandó adószakértői segítség ahhoz, hogy az ember törvényt követő adózóként hibátlanul működjön. Nincs az a Magyarországon általános adóhatóságtól való rettegés ­ miért fognak megbüntetni, mert nem tudom az utolsó, tegnapelőtt meghirdetett eljárási változást… Ebből kifolyólag sokkal kevesebb „papírozóra” van szükség mind a cégeknél, mind az adóhivatalban.

Társadalmi szinten ez pedig azt jelenti, hogy a népesség nagyobb része tud valóban „termelni” a papírtologatás helyett. (...)

Egy olyan országban, ahol magasak ugyanakkor igazságtalanok az adók, bizonyos köröket kedvezményekkel jutalmaz, míg a kisemberek vállát aránytalanul nagy terhek nyomják, az adóhivatal értelmetlen adminisztrációval lopja az adófizetők idejét, elvonja a munkától, amiből jövedelmük származik, ugyanezért hatalmas állami apparátust foglalkoztat az adófizetők pénzén ­ az alattvalói attitűd erősödik: az állampolgár utálattal tekint az államra, azokra, akik az ő nehezen megkeresett pénzét herdálják, és minden igyekezete kimerül abban, hogy minél kevesebb pénzzel támogassa az „urakat”.

Egy olyan országban viszont, ahol az adórendszer áttekinthető, ésszerű és megfizethető, a szabályok konzekvensek és ritkán, nagyon indokolt esetben változnak csak, ezért tervezhető a jövő, az adók felhasználása közmegegyezésen alapszik, az adózó polgár részese lehet a döntéseknek, magáénak érezheti az országot, amelyben él és dolgozik ­ kevesebb az adócsalás, jobban működik a gazdaság, mert mindenki azzal foglalkozik, amihez ért, amiből értéket tud teremteni. A jó adózó öntudatos állampolgár, nem lehet hülyét csinálni belőle.”

Ha a döntés előtt a teljes írásra kíváncsi vagy, akkor itt olvashatod el.

Inkább építeni egy új Magyarországot

Valahogyan túl kellene lendülni a bálványimádáson, véget kellene vetni a közömbösségnek, az „okosban megoldott” ügyeknek, és még az is lehet, hogy a jelenlegi megreformálása helyett új Magyarországot kellene építeni - írta Krónikás, akinek írását sokan szerették, így került be a TOP3-ba. Jöjjön ebből is pár részlet!

Abbahagyni a lopást s a képmutatást

Bizony honfitársaink közül nem kevesen vannak, akik életüket szeretik megoldani okosban, minek tanulni, szorgalmasnak lenni, ha elég a benyalás művészetéhez érteni, elég ugye a nyelvtudás... idegen nyelvek használata nélkül. (...) Szóval, a lopást kellene elsőnek szerintem abbahagyni, legyen a legnagyobb szégyen a lopás, a legmegvetendőbb dolgok egyike.

Boldoguljon a szorgalmas

Úgy kellene dönteni, az boldoguljon a legjobban, aki szorgalmas, tehetséges, igyekvő, a tanulás legyen a vezérlő csillagunk s a tudás, annak alkalmazása, ehhez az oktatási rendszer gyökeres átalakítása, modernizálása, több lehetőséget adni a magántanulóként való tanulásra, de úgy, közösségekbe járnak ők is, szórakozni, sportolni, stb. Tehetséggondozásra is szükség van. Alkotóműhelyekre.

Építeni a kreativitásra

A kreatív embereket helyzetbe kellene hozni, felvenni, használni tehetségüket, megfizetni őket, cégrésztulajdonossá tenni akár, a munkavégzéshez a számukra inspiráló helyet kialakítani, ha otthon szeret dolgozni, hát legyen úgy.

Művészeti Akadémia

A színházakat, művészeti központokat egy Művészeti Akadémia alá rendelni, de nem olyan alá, mint a mostani pártkatonás műanyag izé, hanem kizárólag művészek által választott vezetőséggel, s törvényben rögzített állandó adó 1% átadásából fenntartani.

Egyházak

Valódi vallásszabadság kell, a nem korrumpálódott kisegyházak rehabilitálása. A történelminek nevezettek odahaza a végletekig korrumpálódtak már, tisztelet a kivételnek, tessék csak megnézni, mennyire nem érdekes a tízparancsolat betartása, a Ne lopj-ot maguk se tartják be, de a magukat kereszténynek beállító politikusoktól se követelik meg.

Amíg ezen alapok nincsenek rendben - lopás, benyalás, képmutatás - helyettük becsületes, szorgalmas munka, önérzet, önbecsülés, tudni, hol tartunk valóban a világban épp, s még mi mindenben fejlődhetünk, képmutatás helyett őszinteség s alázat...

Na, szóval esélytelen. Mert valóban kereszténnyé, muszlimmá, buddhistává, illetve EMBERRÉ kellene válni hozzá, ami sokkal nehezebb út, mint amelyek ma vezetnek ott a „sikerhez”, legalábbis annak látszatához.

A bálványimádás

Ja, és a bálványimádás. Orbán ugyanolyan bálványa a bálványimádó tömegeknek, mint korábban Rákosi volt például. Vagy ahogy Gyurcsányt bálványozzák mások. Nincs ebben semmi különbség. A magyarok nagy része szerintem ma se keresztény, valódi vallása a bálványimádás. Ezt se lenne rossz feladni - s ez is lehetetlennek tűnik. A bálványimádás marad, csak a bálvány neve változik.

És ha mindezen sikerülne túllépni, ott van még az irigység: ha egy fiatal nő sikeres, biztos kurva. Ha valaki éveken, évtizedeken át dolgozik valamiért, mindenét beleadja, már feltűnnek azok, akiket sose látunk, ha dolgozni kell, áldozatokat hozni, de ha siker van, máris lopják el a gyümölcsöt maguknak.

A közömbösség

S akkor még nem beszéltem arról: a teljes közömbösség mások sorsa, baja iránt. Vagy akár a haszonlesés ilyenkor. Hú, a hatalommal szembe ment, akkor tőle már bármit elvehetünk, nem védi már a törvény - s igazuk van, nem védi már a törvény. Deréknek tűnő kedves nénikékből válik hiéna ilyenkor akár. És utána megideologizálják még.

A lemaradás a nyugati államoktól, de már Bulgáriától s Albániától is lassan erkölcsileg, társadalmilag, kulturálisan olyan, mint üstökös zuhanása a fekete lyukba... egyre gyorsul, s a rajta lévők élvezik a sebességet: Nézzétek, száguldunk. Nincs más hátra, mint jó utat kívánni nekik."

A teljes posztot itt találjátok.

Ez volt tehát a három legtöbb Tetszik-et kapott írás a pályázatból, most pedig rajtatok a sor, hogy eldöntsétek, melyik lesz a győztes. A nyereményt pedig természetesen ezúttal is a bloggazda állja, ez pedig nem más, mint egy kis csomag sokunk gyerekkorának klasszikus finomságaiból, illetve Határátkelős póló és hűtőmágnes. (Mert ilyen is van ám!)

Szóval szavazzatok!

HÍRMONDÓ

Új szinten a kivándorlás

A lengyelek már az izlandi, a brazil és a kínai spájzban is ott vannak. Egyre messzebb mennek, egyre többen.

Ilyen csak a mesékben van!

A brit jegybankelnök olyan, mint a mesében az egyszeri lány: megy is, marad is. Hogy ezt hogyan csinálja, azt itt olvashatod el.

Téglaundor Londonban

„Mikor otthon valakinek megemlítettem, hogy Londonban élek, az első kérdése az volt, hogy nincs-e tégla undorom. Hányni tudnék a téglától – válaszoltam habozás nélkül."

(Fotó: Pesti Cetli)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: pályázat Magyarország Magyarország 2.0

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr7311922889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.11.02. 07:18:52

Az a téglás cikk az jó. Amúgy semmi baj a téglával.

Golf2 2016.11.02. 07:30:33

Mindenütt jó de...

Bredpitt Monika 2016.11.02. 07:49:11

En koszonom hataratkelo nek ezt az otletet, elore is gratulalok a nyertesnek.

Nem tudok most linkelni, de szeretnem ha megnezne mindenki, akit valoban erdekel Magyarorszag sorsa:

Magyar Gyorgy online (ezt kell beutni, az online egy elovalasztasra utal), Google ben megtalaljatok a videot hozza.
Azt az orbitalis baromsagot, hogy az egyszeri ember nem tehet semmit el kell felejteni.

Folyt kov......es csok Diggernek.

A fenti soraimat az elovalasztasrol nagyon ajanlom fohadnagy urnak.

puhacica 2016.11.02. 07:57:09

@diggerdriver: nekem is tetszik. raadasul tolem meg soha senki nem kerdezte meg, mit gondolok a teglakrol. :D

Bredpitt Monika 2016.11.02. 08:01:19

A mai nap szerintem megint lehetne a menekult temara epulve, ugyanis ez a legnagyobb aduja a kormanynak illetve a Jobbiknak.
Kint voltam October 23 an, a tuntetesen, de elotte a Kossuth teren, veresen komoly mennyire megosztott a mai magyar tarsadalom, es amig az ellenzeki partok nem veszik tudomasul, hogy ha azt szajkozzak, hogy a kerites rossz otlet volt nem lesz eselyuk.
A nepszavazason (AMI ERVENYTELEN!!!!!!!!!!! VOLT)
biztos hogy reszt vettek nem fidesz szimpatizansok is, akik nemmel szavaztak.
Addig, amig ilyen hirek atjonnek hozzank is, nincs mirol beszelni....
felmentettek azt a husz eves iraki ferfit, aki egy becsi uszodaban megeroszakolt egy kisfiut, arra hivatkoztak, hogy nem erthette a kisfiu tiltakozasat...........

Bredpitt Monika 2016.11.02. 08:14:05

A fenti hirt en az atv n talaltam, de az index en mar ott a korrigalas.
a lenyeg, hogy uj eljaras lesz es az, hogy az eset megtortent.

micsoda? 2016.11.02. 08:19:48

Szavazásnál nehéz volt a választás. Az első poszt nagyon jó, irigylésre okot adó életminőség, gazdálkodás a közös pénzzel.

A másodikra szavaztam, mert szeretném ha mi is úgy élhetnénk mint a finnek.

Bredpitt Monika 2016.11.02. 08:34:52

@Turchi: kis fazis kesesben vagyunk, lattam az index en,
A fiut viszont megeroszakolta.....

Amugy kerdeznem hogy vagytok itthon, de gondolom nem tul jol, ha azt tanacsolod a kint eloknek ne jojjenek haza.
ez most nem kekeckedes, sajnalom, ha elvagytok itthonrol ( a negyedik beture ekezet)
Neha en is elgondolkozom azon, hogy a pi...ba birom idegekkel azt, ami itthon van, de birom, fut a hazaszereret.

Buchhalter 2016.11.02. 08:48:53

Az izraeli poszthoz annyit,hogy annyira nem kell ajnározni a rendszerüket.Izrael az amerikai éves segélyek nélkül nagyon kemény kutyaszorítóban lenne,de abban a posztírónak igaza van,hogy szó szerint le kéne bombáznunk a mai magyar adó rendszert ,mert túl komplikált és a kis vállalkozásokat és a becsületeseket nem hagyja élni hagyni!Szerintem recseg-ropog a Fidesz rendszer. Néha azon gondolkodom mi lesz ha elzárják az EU-s pénz csapokat? A mostani kormány több dologgal is a bukását kockáztatja.Az első a 3-as metró felújítása, ha beüt valami katasztrófa megérdemelten mehetnek majd a levesbe.A másik égető gond az egészségügy.Oké ,emelték a fizetéseket ( átlag doki nettó 300-400, átlag nővér nettó 150-200) de a háziorvosok a kórházak és a kórházi eszköz állomány ,valamint az egyéb kiszolgáló személyzet bére (konyhás,beteghordó,takarító,karbantartó) nem lett rendezve és a jövő évi büdzsébe se építették be.A legfontosabb ,mert van benne biznisz egyeseknek stadion és börtön építés!Gratulálok,alig átlátszó!

huisje,boompje,beestje · http://huisjeboomptjebeestje.blogspot.nl/ 2016.11.02. 08:51:00

Minden írásban volt szeretni való. Azontúl öröm volt látni, hogy megmozgatott ez a sorozat is sokunkat szerte a világban. A figyelem kis hazánk iránt, és az apró részletekbe menő megfigyelés egy másik országban. Meg a szándék, hogy lehetne másként, hogy bár eljöttünk, ez mégsem jelenti azt, hogy nem foglalkoztat Magyarország jövője.
Azt gondolom nem a pályázat végeredménye a fontos, mégis szavazok, tegyétek ti is!!!

Bredpitt Monika 2016.11.02. 08:55:04

@huisje,boompje,beestje: ez az egyik legjobb hozzaszolas, amit itt olvastam ezen az oldalon, udv

2016.11.02. 08:59:37

@Bredpitt Monika: Az nagyon enyhe megfogalmazás, hogy fáziskésésben vagy.

LyukasBogrács 2016.11.02. 09:08:41

"ha egy fiatal nő sikeres, biztos kurva."

Dehogyis. Jógaoktató! Funksütő! Saját lábon álló gázüzletasszony!

Bredpitt Monika 2016.11.02. 09:10:05

@Buchhalter: igertem neked a keresztenysegrol feltett kerdesedre valaszt,

Az egyik kedvenc humoristam egy amerikai zsido ferfi, most mar politikus is, Al Franken, idezet az egyik konyvebol:
"...Buchanan announced that there is a religious war going on in our country.
I'm sorry, but when you are Jewish and you hear "religious war", you get nervous.
We haven't done well in religious wars. At least, not before 1949."

DieNanny CH 2016.11.02. 09:10:29

@puhacica: @diggerdriver:

Nekem is tetszenek a téglaborítású házak. (Bár nem közöttük élek.)

Bredpitt Monika 2016.11.02. 09:12:06

@feritekeri: udv, mire gondolsz?
Nyugodtan add ki a duhod, a hataratkelo hozzaszoloi segitsegevel edzem magam

Bredpitt Monika 2016.11.02. 09:23:07

@Buchhalter: bocs, de nem birom kihagyni ezt sem a konyvbol:

"I get letters.

To the Jew Franken:
I saw you on C-SPAN, and I always knew you were a fag Jew. You fucking faggot. I know you spend all your time on your hands and knees getting fucked in the ass by fellow Jew faggot Barney Frank while you suck off that faggot Gerry Studds."

Ezt az elvakult zsido gyuloloknek kuldom.
az amerikai humoristak klasszisokkal jobbak a magyar humorist aknal.

Tudom hogy verlazito a fenti idezet, de remelem itt marad, hiszen a Rush Limbaugh is a big fat idiot cimu konyv 107ik oldalarol van.

Bredpitt Monika 2016.11.02. 09:28:01

@Buchhalter: meg a keresztenysegrol neked,

Az idei szeptember 11 I poszt utan Zsuzsi hozzaszolasara azt irtad, hogy megerdemeltek az amerikai ak a tamadast, ezt a gondolatot hogy tudod osszegyeztetni barmilyen vallassal? De most komolyan kerdezem.

SzZoole 2016.11.02. 09:31:03

@Bredpitt Monika: @Turchi: gondolom a fészbukon terjednek ilyen felmenteses hirek a hangulatkeltes miatt.
Hasonlo hir,a lanyom olvasta fel nekem,szinten a fészbukon terjed;
4 eritreai ferfi Svedorszagban megeroszakolt 1 not.
3-at bortonbuntetesre iteltek,viszont a negyediket felmentettek es karteritest is kapott a Sved allamtol.
Az indok a felmentesre.
Nem vett reszt az eroszaktevesben,csak a nö kezet fogta,mig a tobbiek eroszakoltak!!!
Na ez is legalabb olyan kacsa,csak hangulatkeltesre jo.

Bredpitt Monika 2016.11.02. 09:36:31

@Turchi: sok sikert barmit is terveztek,

En reszemrol nagyon orultem @London2009 hozzaszolasanak, amiben leirja, hogy sokan keszulnek haza az ismerosei kozul,
amikor ennyire itthon akarsz elni, mint pl ahogy en is, akkor nincs mas valasztasod, mint felvenni a harcot, neha nem is kell sok hozza, csak annyi, hogy nem a hiradot nezve pampog az ember, hanem kimegy egy tuntesesre, amit megszerveznek
helyette.....
de ennel sokkal tobbet is lehet csinalni es kell is, udv

Bredpitt Monika 2016.11.02. 09:40:10

@Zoole[uk]: nem, nem a Facebook on terjednek, en nem olvasom a Facebook ot, tudod vannak olyan hirek, amiket elhallgatnak es elhallgattak az emberek elott, en nem nezek olyan hiradot amit a kormany befolyasol, megis hallottam errol a hirrol, szoval nem hangulat keltesrol van szo, nem kell elferditeni a mondanivalo lenyeget

SzZoole 2016.11.02. 09:42:08

@Bredpitt Monika: Monix,ha ezek a hírek nem hangulatkeltések,akkor mik?

puhacica 2016.11.02. 09:52:13

@Bredpitt Monika: na ugye, aki harcolni akar. de aki csak elni?

Bal 2016.11.02. 09:55:13

Nem sok értelme van a legtöbb tetszik szavazatot kapott posztokat kitenni, mivel az összes vélemények száma főleg azon múlik, hányan nézték meg. Ami meg tök random, mert azon múlik, melyik nagyobb site linkelte be, volt-e ünnepnap aznap, mennyire fáradt el a közönség addigra stb.

Muscari 2016.11.02. 09:55:57

@Bredpitt Monika: pedig nem mentették fel, hanem csak visszautalták elsőfokra, újra kell tárgyalni. Természetesen nem engedik ki a börtönből.

Én az idén értem el oda, hogy már egyáltalán nem érdekel a magyar politika, igen ritkán olvasok magyar híreket, max átfutom őket. Szerintem a helyzet teljesen reménytelen. Ezt a mostani pályázatot sem olvastam, egyik darabját sem, csak ma ezt az összefoglalót, de ennyi pont elég is volt.

Muscari 2016.11.02. 09:59:08

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: én se tudom őket megunni a mai napig :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.11.02. 10:02:18

Off: hölgyek, urak, itt a hó! :D
Az idei utolsó.Valamiért sokan úgy mondják, hogy az idei első, pedig ez baromság, az idei első hó valamikor januárban esett...
:D
Jó tudom, már odahaza is volt, de csak a magashegységben (Kékes...nem röhögni!), itt mi meg kb. 43 méter magasan vagyunk.

On: az a postai értesítő az első képen, az valami kegyetlen.Az igazi magyar valóság számomra... :-o

Buchhalter 2016.11.02. 10:06:38

@Bredpitt Monika: most az angolod fitogtatod itt,vagy mi van veled? Azért ,mert Amerika fan vagy magánügyed.Nem baj,hogy bele akarnak mindenbe szólni és háborúkat robbantanak ki önös érdekből? Semmivel se jobbak mint Oroszország ,vagy Kína.Ezt a szeptember 11-ét hagyjuk! Nem én találtam ki ,hogy ezer sebből vérzik a történet.Akik meghaltak ,béke poraikra ,de a kormány aki ezt kiprovokálta és hagyta elfajulni az eseményeket az mit is érdemel?És nem vagyok zsidó utáló .Erre nem is tudom miért célozgatsz??

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.11.02. 10:09:00

Téglaundor, wtf, ez legyen a legnagyobb baja.Itt meg minden családi ház fával van burkolva, azt mégsem undorodok...Eszembe sincs.És a szineik se nagyon változatosak, a 60% vörös, a többi kék és sárga, nagyon kevés zöld...Még ilyet...[fejcsóváló szmályli]

Határátkelő 2016.11.02. 10:10:01

@Bal: Nyilván nem ez a legfontosabb benne, de valahogyan (a "játék" kedvéért) jó a végén összegezni. A "nyeremény" is azért inkább jelképes, mert nem ez a lényege. Egyébként próbáltam mindig a hétnek ugyanazon napján kitenni, de persze sok minden közrejátszik, ebben igazad van. A lényeg mégis a közös gondolkodás.

Bredpitt Monika 2016.11.02. 10:14:25

@Buchhalter: ne személyeskedj, inkább válaszolj a kérdésemre, össze tudod e egyeztetni bármilyen vallással azt a gondolatod, hogy ártatlan emberek megérdemlik, hogy megöljék őket, erre válaszolj légy szíves,

nem fitogtatom az angol tudásom, hiszen a sorokat a könyvből másoltam ide,

nem mondtam, hogy neked címeztem, azt mondtam a zsidó gyűlölőknek, akinek nem inge nem veszi magára,

szeretem Amerikát, de nem vakon, azt hiszem ezt már egy párszor leírtam ide, lehet nem olvastad el ezeket a hozzászólásaimat, szóval légy szíves írd meg azt, hogy össze lehet e egyeztetni azt a megjegyzésed bármelyik vallással, miszerint megérdemelték ártatlan emberek, h ogy megöljék őket, köszönöm ha mellőzöd a személyeskedést a továbbiakban, nem kell megsértődni, te írtad ezt a múltkor P.Elliotnak, ha jól emlékszem

Bredpitt Monika 2016.11.02. 10:16:58

@Buchhalter: Ja, és igen, lehet Amerikát utálni azért, hogy háborúkat robbant ki, igen, én is mondtam már véleményt ez ügyben, aztán meg amikor Hitler robbant ki háborút és vége lesz, akkor lehet a Marshall terv keretében pénzt elfogadni, meg lehet Amerikához könyörögni, hogy jöjjenek segíteni,

Kínának milyen Marshall terve van ? Oroszországnak milyen Marshall terve van ?

Bredpitt Monika 2016.11.02. 10:19:00

@Turchi: neked mindegy mégis arra buzdítottad őket, hogy ne jöjjenek, ebben is valami valami felelőssége az embernek, szóval most kérlek ne mondd, hogy magánügy, ha annyira magánügy lenne részedről, azt sem írnád ide, hogy ne gyertek ide,

ezt sem kekeckedés, lol

Bredpitt Monika 2016.11.02. 10:23:09

@Zoole[uk]: Zolika, inkább beszéljünk a szexről, könyörgöm, ez egy hír volt, amiben a TÉNY hogy megerőszakoltak egy kisfiút,

ha már itt tartunk, miért van az, hogy a férfiak (és m ost a börtönös filmekből kiindulva távolodjunk el a hírtől) képtelenek megélni az önkielégítésből, miért kell nekik megerőszakolni valakit, ha már annyira hiányzik a szex (bocsánat férfiak, nyilván , ha a nőknek lenne farka közülük is kerülne ki erőszaktevő)

Zolika, erre válaszolj, ne a Marshall tervre.

SzZoole 2016.11.02. 10:26:47

@Bredpitt Monika: persze tény az erőszak,nem is vitatom a hírt,csak azt nem értem miért kell ferditeni...
Nem te rad értettem!

A szekszrol akarsz beszegetn?
Tanits te szex istennő:)))
Csak vicc volt.

Bredpitt Monika 2016.11.02. 10:35:41

@Csodabogár: ne ijesztgesd az ellenségeim, még infarktust kapnak a gondolattól,

nagyon jó olvasni a soraid, miszerint jó itthon, de hát erre m it mondhatnék, van itt egy Ödenburger nevű hozzászóló, aki sajnos ritkán van itt (azt mondta legutóbb, hogy majd ha lesz egy Ausztriáról szóló poszt akkor jön, komolyan írok egy posztot Ausztriáról, csak hogy itt legyen)

szóval ő is jól keres és amikor azt írta párszor, hogy szeret itthon élni mindig az volt a válasz, hogy persze, mert van miből élnie, láttam már te is megkaptad párszor ezt, nyilván jó érzés, hogy van miből költeni,

nekem 100.074 forint a fizetésem (a sárga csekket meg felejtse el mindenki, nem számít, hogy jön e vagy, nem, soha nem zavart, hogy keveset keresek és kevés pénzből kell megélnem)

imádom a munkám, a gyerekek kárpótolnak mindenért, és egyébként az évi 48 nap szabi, ami van még nekem is hihetetlen (a Fidesznek köszönhetjük amúgy), most például itthon vagyok az őszi szünetben, és még mindig van négy nap szabim a karácsonyi szüneten kívül is, szóval az ilyen csekélységeknek is lehet örülni,

Budapest gyönyörű város, most főleg, hogy hullanak a falevelek és beborítanak mindent,

A Wekerle telepen gyalogoltam a múlt héten, nagyon érdekes az utcák elrendezése , festői látvány volt, ahogy hullottak a falevelek mindenfelé. Ilyen érzés csak itthon fog el.

Még egy jó hír,

unlimitedmagazin.hu/cikk/elkepeszto-siker-magyarorszagon-talalhato-a-vilag-legszebb-kavehaza

Imádom Budapestet és Magyarországot !!!!!!

Bredpitt Monika 2016.11.02. 10:39:09

@Muscari: mivel nem olvasod a híreket véleményt sem tudsz mondani arról, hogy reménytelen vagy sem,

NEM REMÉNYTELEN, a Fidesz ássa a saját sírját, sajnos, ha nem lenne ez a harácsolás , amit művelnek.........

Bredpitt Monika 2016.11.02. 10:47:36

@puhacica: hát igen, én is sokszor elgondolkozom, hogy miért is nem tudok lenyugodni, jobb lenne, ha le tudnék és csak élni akarok, csakhogy én itt akarok élni és nem marad más választás, mint a harc, ide jutottunk,

ha meg azon gondolkodom hová is lehetne innen elmenekülni.....

Párizsba.....Brüsszelbe.....Londonba....Németországba.....

Nincs menekvés úgy látom, minden hatalom, ami valaha is leigázott népeket, gyarmatosított, háborúzott kamatostul kapja vissza a bűneit.

Van egyébként egy kép, amit imádok reggelente, ezt te biztos megérted, mert rokonlelkek vagyunk bizonyos értelemben.

Amikor munkába megyek látok két (talán menekült) gyereket. A lányon fejkendő van, a kisöccsével (gondolom én) suliba mennek egy egy gördeszkán. Senki nem néz rájuk ferde szemmel, örülök neki, hogy itt vannak. Ez is Budapest, nemcsak a rémhírek.

Buchhalter 2016.11.02. 10:54:00

@Bredpitt Monika: bármelyik vallás nevében embert gyilkolni szerintem bűn.Szeptember 11 ártatlan áldozatait sajnálom. Lehet rosszul fogalmaztam de én az amerikai kormányra és kiszolgáló és ebből jól megélő gazdasági csapatra éleztem ki a nem tetszésemet.A Marshall segély lehet Öngól is,mert a II világháborúban az USA fegyverivel szép károkat okozott és ehhez vedd hozzá azt ,hogy egy jó darabig az Szovjet hadsereg Amerikától kapott fegyvereket használt.Azt tudtad,hogy amikor Hitler 1933-34 .ben rákapcsolt hadi ipari fejlesztésekre ezen német gyárak részvényeit amerikaiak is pumpálták rendesen pénzzel? És rátérve a Marshall segélyre: ha te szét vagy lőve és adok neked segélyt te utána nem úgy fogsz fütyülni ahogy én elvárom tőled?

Bredpitt Monika 2016.11.02. 10:57:32

@Buchhalter: bocs, de nem bírom kihagyni Amerika fan ......az angolod fitogtatod? Vagy mi van veled?

Várom a választ, és nem kell felhúzni magad. Annyiszor félreértenek az emberek, mint például Nagy kampics, aki jól felhúzta magát a G ponton, pedig nagyon félreértette a mondandómat, vagy Shanarey, aki letudatlanozott, mert azt gondolja, hogy nem tudom miből van a húspogácsa, vagy Főgebra, akinek legalább van humora, nem úgy , mint Shanarey nek....

Kedves Nagy kampics, így 50 évesen (a férjem pont annyi) már a merevedési problémákon is túl vagyunk és soha nem panaszkodtam neki, ezért soha nem néznék félre, van a szexnek sok formája, alternatívák, szóval ne aggódj, nem várnám el a férfiaktól, hogy mindig készenlétben álljanak farok ügyben, van kiút és egyébként meg a vibrátor és a vörösbor nem passzolnak egymáshoz, legalább jó tanácsokat adj.....inkább választanám a moonshine-t

A vibrátorról meg annyit, veszélyes dolog arra rászokni, mert őket aztán nehéz egy férfinek felülmúlnia, én pedig inkább férfit választok , mint vibrátort (a férfi pedig a férjem, akinek nagyon jó humora van és akit nagyon szeretek).

Mostanában jöttem rá, hogy azért maradtam ezen az oldalon, mert szükségem volt rá, hogy felkészüljek arra, hogy több oldalról fognak támadások érni.....

Szeretlek Magyarország ! Akkor most moziba megyünk.

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2016.11.02. 11:16:46

Nekem az adórendszer konkrét kézzel fogható szerkezeti jellege miatt tetszett jobban, a másik két kultúra kritikus meglátásaival szemben. Ami meglepett, mert én szerintem a rálátás más szintje, amikor valamilyen kulturális problémát tudunk nyakon csípni.

Az is egy jó irány, amikor nem ilyen nagyívű javaslatokat szedünk egy csokorba, hogy cseréljük le a politikai szocializációs gyakorlatainkat, vagy dobjuk ki a 70%-os adóelvonási kísérlettel próbálkozó adórendszerünket, vagy vezessük be a jóléti társadalom modellt /magas minimálbér+magas foglalkoztatottság/ , ha megpróbáljuk megérteni hogy a negatív folyamatok amiket látunk, az máshol hogyan alakult ki hasonló mértékűvé vagy eszkalálódott még rosszabb szintre.

Egyszer láttam egy cikket, aki a Dél Amerikai társadalmak esetpéldáin vezette le, hogy a nép hajbókol e akkora agyalágyult pojácáknak, mint ez az orbán-habony-simicska trió. Jó volt látni, hogy oszágok tömege, boldogan tapossa sárba saját társadalmát/gazdaságát/demokráciáját azért, hogy fékegyelmű diktátorokat isteníthessen évtizedekig.

Bredpitt Monika 2016.11.02. 11:17:40

@Buchhalter: mi úgy táncoltunk, ahogy az Oroszok fütyültek. De kár!!!!

A németeknek meg sok mindenki segített abban, hogy építhessék a fegyvereiket pl Svédország, meg sorolhatnánk, mindenki tudta mi folyik mégsem tettek semmit, se a Franciák, se Churchill, szégyenteljes folt a történelemben, amiből van egy pár.

Értékelem, hogy normális választ adtál, erre nem mindenki képes.

Antall Józsefet sokan bírálják azért, mert nem fogadta el az IMF ajánlatát, miszerint elengedik a tartozásainkat, kérdés milyen feltételeket szabtak nekünk.

Magyarország válaszút előtt áll, én nagyon remélem, hogy 2018 előtt kiderül mit választ az ország.

és amit már idéztem "Minden nemzetnek olyan kormánya van, aminőt megérdemel"

Buchhalter 2016.11.02. 11:47:37

@Bredpitt Monika: gondoltam rólad valamit,de inkább magammal számolok el.Néha indulatból reagálok és nem kéne.Sajna jó meglátásaid vannak a hadi megrendelésekkel kapcsolatban és megint azt látom ,hogy nagyon sakkoznak egyesek egy újabb Hidegháború ,vagy akár egy lebutított ( no atomfegyverek) részleges világháború felé. A fegyver gyártás és eladás mindig is nagy üzlet.Párosítva egy szétlőtt ország,vagy régió újjáépítésével.

Herr Géza 2016.11.02. 12:09:58

Úgy látom ma Mónika Show van.... :))))))

Herr Géza 2016.11.02. 12:20:50

@Bredpitt Monika: Kicsi szívem, a fáziskésés arra vonatkozott, hogy a veretes magyar sajtóban több, mint egy hete jelent meg a hír a "felmentésről", majd rá egy napra jött a korrekció a tényeknek megfelelően, azaz nem mentették fel, hanem visszakerült első fokra és pláne nem engedték szabadon a fazont. Egyébként az eset tavaly decemberben történt és se azt, sem a mostani fejleményeket nem hallgatta el a sajtó, legfeljebb te nem olvastál róla.

2016.11.02. 12:50:38

Sajnos en nem nagyon birtam ezt a palyazatot, szamomra mindegyik egyforma volt, vagyishat ugy ertem, hogy azonositani a jelenlegi problemakat Magyarorszagon nem tul nehez, es megmondani a megoldast se, hiszen afejekbenkellrendetteni, meg a mentalitasvaltozzon, es mar kesz is vagyunk.

En csak egyet birtam vegigolvasni, de az nagyon tetszett es szavaztam is, a Seldon csalade volt, az elet apro oromeirol, ez volt a kedvencem az osszes kozul, kar, hogy nem kerult be az elodontobe. Attol fuggetlenul, hogy nem ertettem egyet a megnevezett dolgok egy reszevel (azt hiszem, eltrollkodtam a kommenteket a kupakos cukor iranyaba, ezuton is elnezest. :D), nekem nagyon tetszett a mondanivalo, hogy a hataron tul megtalalt beke meg boldogsag az nem ilyen nagy magasztos dolog, hogy "mert mas a mentalitas", hanem egymillio ilyen igazan kicsi dolog, hogy a kupakos cukor meg az emlekezteto level az ovodabol. Es alapvetoen ezek a kicsisegek vezetnek el odaig, hogy "megvaltozzanakadolgok", nem forditva.

Lattam egy TV musort, kulfoldiek beszelgettek benne, hogy jo dolog-e, hogy Japanban a csatornafedelnek is szines, egyedi, az adott varost vagy regiot promotalo mintaja van. Azt mondta az egyik, hogy nem, mert ez nem olyan fontos dolog, es, hogy az oktatasra kell kolteni a penzt. Ennek az arcnak en annyit tudnek uzenni csak, azon tul, hogy teljesen felesleges osszehasonlitani a csatornafedelre es az oktatasi rendszerre forditott osszegeknek es energiaknak a lepteket, hogy, ha csunya a kornyezet, vagy legalabbis nem erzed magad otthon benne es semmi sem inspiral, akkor minek az egesz, kidobott penz lesz minden, tehat az ilyen aprosagok igenis fontosak, ezek tamasztjak meg alulrol az eletet, es nem folulrol, forditva van, vagyis felelosek vagyunk azert, hogy mikkel vesszuk korul magunkat, es ezek tobbet mondanak el rolunk, mint a nagy szavaink, hiaba is szeretnenk magunkat nagyobb koponyaknak lattatni.

Na mindegy, ha nem is nyert az a poszt, lehetne alapja egy uj sorozatnak, hogy hol micsodak jelentik ezeket a kis csodakat :)

Herr Géza 2016.11.02. 12:51:13

Azért aranyos ám, hogy megjelenik Mónika, majd az épphogy 50 komment közé villámgyorsan bekavarja a G-pontot, merevedési zavarokat, vibrátort, migránsokat, fegyverkezést, Marshall tervet, Izraelt/zsidókat, 9/11-et stb., stb.
A szerkesztőbizottság másik blogján éppen veretes vita folyt az óraállításról, mint libsibolsi, brüsszelita ármányról :D, csodálom, hogy Mónika ezt kihagyta....
:)))))))

Herr Géza 2016.11.02. 12:54:22

@mojyo: Ó b+, a kupakos cukor tényleg kimaradt a mai csalamádéból.... :))))))))))))
1+

Csodabogár 2016.11.02. 13:54:16

@geegee: A tégla jobb, nem kell állandóan festegetni.

montroyal ( CAN qc) 2016.11.02. 13:57:38

OFF ma reggel kicsit Angliaban éreztem magam ..

8 fokban biciklivel mentem dolgozni .. igaz csak 1 km , nem 5-10+

Csodabogár 2016.11.02. 14:10:36

@Herr Géza: Nem tudom hol van a másik vita. Magam is utálom a téli időt, mert korábban lesz sötét. Viszont már az én gyerekkoromban is volt ilyen óra állítás, azt hiszem a háborus villany spórolás érdekében. Így üzenem az ismeretlen vitázónak, hogy biztos nem mostani találmány és semmi köze hozzá az úniónak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.11.02. 14:12:17

@montroyal ( CAN qc):
Ma egy kicsit Kanadában éreztem magam. Négy fok volt és autóval mentem dolgozni.

montroyal ( CAN qc) 2016.11.02. 14:13:57

A bálványimádás marad, csak a bálvány neve változik.

akik imadjak viszont ugyanazok .

huppa.hu/foldes-peter-tamadnak-a-vernyugdijasok/

macamuca [IHUN] 2016.11.02. 14:28:21

@Herr Géza:
A sokoldalúságot irigyled, mi?
Ilyen manapság a "reneszánsz ember"

Herr Géza 2016.11.02. 14:55:05

@Csodabogár: Az a Digger blogja....:))))
Azt az illetőt (nem a Diggert :D) pedig nehéz, mondhatnám lehetetlen bármiről is meggyőzni. Minden libsibolsi ármány, ami neki nem tetszik, a fő érve pedig: az úgy van és kész. :D

Herr Géza 2016.11.02. 14:56:41

@macamuca [IHUN]: Igen! A lánglelkű forradalmár belőlem kimaradt a gének helyezkedésénél... :D

Muscari 2016.11.02. 17:15:40

@Bredpitt Monika: elég hallgatni a szüleim panaszkodását :-) Meg egyébként egy éve még olvastam, nem hiszem, hogy azóta gyökeres változás történt. A lányom pl a nyáron konkrétan rosszul volt az óriásplakátoktól, mikor otthon töltött egy hónapot. Szóval az, hogy nem olvasok híreket nem jelenti azt, hogy egyáltalán nem tudom, hogy mi folyik otthon.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.02. 17:18:31

@montroyal ( CAN qc): mi 15c-ban altalaban vacogunk :)) kuldok egy kis virtualis napsutest mindenkinek, rendben? :) Ma a lanyom azt mondta, hogy "miert nem tud kicsit hidegebb lenni nalunk, ugy unom ezt a meleget" :)))
weather.com/weather/tenday/l/USCA1115:1:US

Muscari 2016.11.02. 17:22:08

Próbálok segíteni egy anyukának, aki most költözik ki két gyerekkel. Otthon az összes jövedelme kb ötvenezer Ft, amit a két, speciális nevelési igényű gyereke után kap. Munkára esélye sincs már régóta, pláne, hogy vidéken él. Most pénzzé tette az örökségét és abból próbál meg itt új életet kezdeni, ez az utolsó esélye, azt mondja.

Ha valaki tud Lutonban munkát, amit egy max közép angollal tudna végezni, az ne tartsa magában. Autója sajnos nem lesz, helyben kellene.

Muscari 2016.11.02. 17:29:40

@Zsuzsi65: micsoda probléma, úgy sajnálom szegényt :-D

montroyal ( CAN qc) 2016.11.02. 17:29:42

@macamuca [IHUN]: egy héten egyszer elég :-)
kulomben is hétvégén esni fog ...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.02. 17:31:15

@Muscari: jaja, en is mondom neki mindig, hogy micsoda elkenyeztetett kaliforniai gyerek :))) akkor boldog, mikor vegre felhoket lat az egen, es esik par csepp eso :)))

2016.11.02. 17:58:19

@Bredpitt Monika:

"Annyiszor félreértenek az emberek, mint például Nagy kampics, aki [..] nagyon félreértette a mondandómat"

Szerintem nem értettem félre, csak nagyon furán, talán kapkodva fogalmaztad meg. Írtam is a kommentemben, hogy az esetleges indulatom nem neked szól, sajnálom, ha megbántottalak vele.

Azt hiszem, ha kisállat lennék, lehetnék valami magában bizonytalan kis öleb, amelyik nyálzik meg csálék a fogai, és remeg a dühtől folyton, és ha a közelébe mennek, őrjöngeni kezd.

Ugyanakkor egy mai korábbi kommenteden is megakadt a szemem, de lám, nekiestem inkább a kanapénak, mint hogy megint ide hörögjek meg csaholjak. De ha már így megszólítottál...

"ha már itt tartunk, miért van az, hogy a férfiak (és m ost a börtönös filmekből kiindulva távolodjunk el a hírtől) képtelenek megélni az önkielégítésből, miért kell nekik megerőszakolni valakit, ha már annyira hiányzik a szex (bocsánat férfiak, nyilván , ha a nőknek lenne farka közülük is kerülne ki erőszaktevő)

[..] erre válaszolj, ne a Marshall tervre."

Mi az úristen ez, Móni? Hogy lehet így fogalmazni?

Te most tényleg megkérdezted, hogy mi férfiak úgy általában miért erőszakolunk?
Most mit mondjak erre? Hogy én például nem is a szex miatt, hanem mert szeretem csinálni? Érted te, hogy micsoda groteszk, bántó, és provokatív kérdés ez?

Például tudtad, hogy amikor családon belül megölnek egy gyereket, az esetek nagyobbik részében az anya az elkövető? Megkérjelek, hogy te mint anya magyarázd el, az anyák miért gyilkolnak gyerekeket?

(És azt tudtad, hogy az erőszak a leszbikus kapcsolatokban is jelen van? Pedig ott se egy kósza pénisz, se egy rohadt állat férfi nem található. Ha van köztetek leszbikus, magyarázatot követelek, de azonnal.)

Szóval így.

"Mostanában jöttem rá, hogy azért maradtam ezen az oldalon, mert szükségem volt rá, hogy felkészüljek arra, hogy több oldalról fognak támadások érni....."

Az én kommentemet ne lásd így. Eszem ágában sincs megtámadni téged, még egyszer sajnálom, ha így jött át, de hát ezek a fogalmazások azért hajmeresztőek, nem csoda, hogy nekem, a szerencsétlen kis kutyinak, akit megint nem vitt le pisilni a gazdi, kapásból kigúvad a szemem és majdnem megfulladok az idegtől.

Most már biztos vagyok benne, hogy csak túl gyorsan gépelsz ahhoz, hogy a mondandód úgy jöjjön ki, ahogy szánod, de hát basszus... most elküldöm ezt a kommentet, aztán néhány percig verdesem a fejem az asztal sarkába.

Písz. :)

Golf2 2016.11.02. 18:44:06

Minden jót Mónika....Légy boldog Mónika...ez a szám jutott eszembe.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.11.02. 18:44:22

@Csodabogár: Télleg, Bogár néne, te hogy tudod, mennyire sűrűn kell festeni ezeket?

Shanarey 2016.11.02. 18:54:09

Tényleg Mónika Show, már csak az az elvetemült tájszólás, és a verekedés hiányzik.

Szeptember 11. Az amcsik ezt kiprovokálták, vagyis "megérdemelték"
Ők azok akik azt hiszik mindig mindent jobban tudnak, ők azok akik úgy gondolják, hogy a demokrácia kell a közel-keletre, egy olyan helyre amelynek lakossága alig 500 évvel van elmaradva a világtól, a vallása, az iszlám vallás miatt. Az iszlám vallás követői, nem katolikusok, vagyis, az a bizonyos "ha megdobnak kővel dobd vissza kenyérrel" nem fog működni.

Marshall terv, de jól is hangzott, és azután mégsem mindenki kapott belőle.

Netán akkor a magyar rémhír gyártók okosságát kellene még elmagyarázni. Miért csak a rémhírek mennek a magyar sajtó és TV műsorok nagyobbik részében ?

Megerőszakolás, na ez is jó téma de nem itt.

Astalavista 2016.11.02. 19:34:48

@puhacica: Jobb a tűzben égni, mint a húgyban ázni. / © Harley Davidson és a Marlboro Man :)

midnight coder 2016.11.02. 19:35:00

@Shanarey: A Marshall segélyt mi nem vettük fel, ha kérjük akkor megkapjuk.

Az viszont tényleg hülye ötlet, hogy az amcsik beavatkoznak Közel-Keleten. Ha ők nincsenek, ma nincs Iszlám Állam, nincs szarrá bombázva Irak, Szíria. Ezek a népek úgy működnek, hogy ha nincs egy világi vezető aki időnként kivégzi a legfanatikusabb szélsőségeseket, akkor ezek a szélsőségesek jutnak hatalomra, és olyan rémuralmat teremtenek, ahonnan az ottani átlagpolgár is menekül. Más kérdés, hogy ez a szélsőség az ottani átlagpolgár fanatikusabbja, azaz az ottani társadalom termelte ki magából.

És bár lehet hogy az IS nem annyira tetszett a mostani menekülteknek, ugyanakkor abban biztos vagyok, hogy anno szeptember 11-et a nagy részük ünnepelte odahaza.

Határátkelő 2016.11.02. 19:35:34

Elég izgalmasan alakul a szavazás...

DieNanny CH 2016.11.02. 20:02:21

@mojyo:

A színes csatornafedélről jutott eszembe: itt én a tűzcsapokat láttam lefestve, ilyen manóféle arculatot/alakot kaptak - persze zomácfestékkel, hogy tartós legyen.
Az iskolákban, ahol a gyerekek kötés-horgolást tanulják, ezeket a darabokat összedolgozzák, és a suli bejárati oszlopa van ezzel betekerve, tök vidám, színes.
Van még sok itteni színes apróság, szerintem hamarosan sok képet készítek, hogy jobban tudjam szemléltetni. (Pl a drótkerítésekbe a focipályánál színes műanyag szalagokat fűznek bele, vagy petpalackból forgót készítenek, azok vannak a drótkerítésre kötözve, de ezek is vízálló festékkel színesre festve.)

midnight coder 2016.11.02. 20:09:36

@Saman: A gazdaság sárba taposása az előző két ciklusra volt jellemző. Lásd GDP arányos államadósság alakulása, a relatív pozíciónk alakulása a térség országai között, stb. De az igazi sárba taposás a gengszterváltás alatt volt, amikor a csődbe vitt szocializmus után maradt közvagyont két ciklus alatt szétlopták a jó elvtársi kapcsolatokon keresztül a jóelvtársak, úgy hogy közben sem hazai gazdaság nem jött létre, sem az államadósság nem csökkent, de még a polgárok életszínvonala is sokkal rosszabb lett.

Orbánék alatt legalább nem romlik a helyzet olyan mértékben mint a szociknál. Vakok között félszemű a király, ez Orbán hatalmának az alapja. Annyi féleszű idiótát mint ami a "demokratikus" ellenzék oldalán ma található soha még nem hordott a hátán a föld.

Ráadásul ez a demokratikus jelző is eléggé kétes. Fletó az öszödi beszédben maga jelentette be, hogy azért kapkodnak, mert az előző hónapokban nem mertek előre megtervezni semmit, nehogy a választók a szavazás előtt megtudják hogy mire készülnek. És ez után a beszéd után nem önként állt fel az MSZP-SZDSZ kormány, Fletó nem süllyedt el szégyenében, ehelyett a balfékek egyként zártak össze mögötte. Ezzel pedig kb. minden erkölcsi alapot elveszítettek arra, hogy _bárkit_ a demokrácia megsértésével vádoljanak.

SzZoole 2016.11.02. 20:23:30

@Herr Géza: Monix d'Arc the virgin of Budapest:)))
Budapest megmentoje:)))

Pernilla 2016.11.02. 20:31:33

@Zoole[uk]: hát ha az országot nem is, a haldokló HÁ blogot egész jól sikerül élesztgetnie :D

SzZoole 2016.11.02. 20:33:38

@Pernilla: ja csak szegeny kap hideget meleget:)

montroyal ( CAN qc) 2016.11.02. 20:36:28

@midnight coder: yupppiiii .. csak az az elmult nyocév ne lenne ... de azert jo hogy van mire hivatkozva megvezetni az agymosottakat ..

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2016.11.02. 21:04:08

@Buchhalter:
Egy - nem ajnározom az izraeli rendszert, csupán egy viszonylag jól működő rendszer előnyeit szerettem volna bemutatni ahhoz képest, amilyen a magyar adórendszer. Ha Spanyolországban éltem volna, és ott tapasztaltam volna meg egy jól működő rendszert, akkor arról írtam volna...
Kettő - ideje ezt az orbitális hazugságot megcáfolni itt is, mármint, hogy az izraeli gazdaság az amerikai támogatásoktól működik! Nem olyan régen szavazták meg az elkövetkezendő 10 évben kapható KATONAI támogatást - aminek a lényege, hogy amerikai cégek termékeit veheti meg Izrael a támogatás összegéből, vagyis az amerikai állam valójában az amerikai hadiipart támogatja, hiszen amiket az izraeliek megvesznek és kipróbálnak, azokat rendszeresen fejlesztik is, a harci szükségletek szerint! Lásd F16I israeli-weapons.com/weapons/aircraft/f-16i/F-16I.html
Izrael semmilyen egyéb, amerikai, állami támogatást nem kap! Igaz, vannak amerikai zsidók, akik egyéni adományként hozzájárulnak bizonyos közterületek fejlesztéséhez, nevüket meg lehet ismerni a fejlesztett területen elhelyezett emléktáblán, de nem ettől erős az izraeli gazdaság, hanem arról, amit a "Startra kész nemzet" című könyvben magyarul is el lehet olvasni: www.patmosrecords.hu/dan-senor-saul-singer-startra-kesz-nemzet
Nem kell irígykedni, lehet utánozni! :)

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2016.11.02. 21:36:07

@diggerdriver: Sokat dolgozom...:) Van egy falufejlesztési projektem: podo-pro.hu/a-parasztzsido/
egy fiatal építészeknek való programom: podo-pro.hu/konzultacio-fiatal-epiteszeknek/
és workshopozok: podo-pro.hu/ajandekozz-tudast/
és a napokban lesz a mamám 84 éves... :)

Csodabogár 2016.11.02. 22:01:06

@geegee: 7 évig ott éltem és láttam.

tanato 2016.11.02. 22:18:37

@diggerdriver: @Amichay: Én is mindig örülök ha régi HÁ-tagok újra megjelennek itt.

gabors 2016.11.02. 22:21:13

@midnight coder: " nincs szarrá bombázva Szíria,"

furcsa eddig mindig azert kritizaltak az usa-t hogy nem avatkozott be syriaban eleg kemenyen meg nem csinalt no fly zonat meg ilyesmi ... pont az oroszok bombazzak szarra Syriat most eppen ..

2016.11.02. 22:37:15

Ha nem lenne olyan kurvahideg és sötét, már rég Finnországban élnék. Csípem a finneket, pont a nekem megfelelő mértékben antiszociálisak (azt hiszem, a svábokat kompenzálásként választottam, mert ők a leginkább "rideg németek" :D).
Ja, persze, a az első posztra szavaztam ....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.11.02. 23:04:58

@Amichay: Boldog születésnapot kívánok a mamádnak. Azért ha teheted nézz be gyakrabban.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.03. 00:47:01

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: "A színes csatornafedélről jutott eszembe: itt én a tűzcsapokat láttam lefestve, ilyen manóféle arculatot/alakot kaptak - persze zomácfestékkel, hogy tartós legyen"

Oh, olyan nalunk is van! Kis minions lettek a tuzcsapok a varosunkban, meg sok mas helyen is, szerintem nagyon jopofa :)

2016.11.03. 00:54:50

@Amichay: @diggerdriver: @tanato:

"Én is mindig örülök ha régi HÁ-tagok újra megjelennek itt."

+1

LyukasBogrács 2016.11.03. 06:46:04

@Határátkelő:
Főnök! Szeretném megkérdezni, hogy az itt felröppenő, merevedést, G pontot, terherbeesést, szülést, meg minden egyéb szaftos témát érintő kommentárok mennyiben felelnek meg az itteni normáknak?
Vagy ez is a határátkelés része?

2016.11.03. 07:23:02

@Amichay: Lehet utánozni? Tudod ez a kijelentés, meg a fenti posztok az a kategória, mintha azt mondanánk, tegyünk a Trabantba Mercedes motort, mert azzal sokkal jobban fog menni. Lehet a Trabantba Mercedes motort tenni?

2016.11.03. 07:23:11

@Amichay: 38 milliárd dollár támogatást kap Izrael az USA-tól. Irreleváns, hogy ezen a pénzen kitől vesz fegyvert, mert ezt az összeget nem a saját költségvetéséből kell biztosítani. Vagyis ezt az összeget másra tudja elkölteni. Így könnyű mintaadórendszert csinálni.

puhacica 2016.11.03. 07:24:14

@Nagy kámpics: "Mi az úristen ez, Móni?" - :D igen...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.11.03. 07:53:21

@Csodabogár: Azt én értem, de nem ez volt a kérdés, hanem hogy milyen sűrűn... :D
Én meg 8 év alatt eddig egyet se láttam...Na jó, talán egyet-kettőt.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.11.03. 07:54:47

@Pink Petsch: Jajj, Patch, ne kezdd már el lécci.Finnország akkor is sötét, mikor nyáron esetleg két hónapig le se megy a nap??
:D

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2016.11.03. 08:54:50

@feritekeri: A hatékony, jól kitalált adórendszerhez nem pénz, hanem józan ész kell, semmilyen összefüggésben nincs azzal, hogy milyen bevétel-tömeggel gazdálkodik egy ország.
Most nincs időm a pontos adatokat megkeresni, de Izrael GDP-arányos katonai-belbiztonsági kiadásai sokszorosa mint pl. Magyarországé, az amerikai támogatás nélkül is! Vagyis minden adósekelből sokkal nagyobb arány megy el a terror elleni harcra, mint bárhol másutt a nyugati világban, ezzel együtt az izraeli gazdaság több-tucat, világszerte ismert és használt termékkel rendelkezik, amely a fejlődő gazdasága érzékletes példája. Szerintem, Te is, ebben a pillanatban is használsz néhányat ezek közül... :)

macamuca [IHUN] 2016.11.03. 09:52:49

@feritekeri:
Szóval ha teszem azt, Mo. is kapna az USA-tól 38 milliárd dollár értékű fegyvert (==ekkora értékben rendelhetne amerikai fegyvergyártóktól cuccot, parittyától az űrhajóig akármit), akkor Mo.-on is sima, könnyű (könnyebb, egyszerűbb) dolog lenne egy másféle (=hatékonyabb, átláthatóbb, egyszerűbb, stb) adórendszert bevezetni?, mert a hadi kiadások egy részét/jó részét az USA finanszírozná?
Ja, hogy Mo. hadikiadásai ettől kisebbek.
Kb semmi köze a kiadási tételek összegeinek ahhoz, hogy milyen az adórendszer akárhol. Az, hogy X ország mekkora összeget költ pld fegyverre (és milyen forrásból), az mennyiben magyarázza meg azt, hogy kb hetente változik valami az adószabályok/törvények terén?

macamuca [IHUN] 2016.11.03. 09:54:25

@Amichay:
Csatlakozom diggerhez: jöhetnél gyakrabban :)

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2016.11.03. 12:05:13

@macamuca [IHUN]: Ez a pitiáner irígység tekeredőferinél adott egy témát, csak nem tudom, hogy mikor lesz időm megírni ide: Hogy viszonyul Izrael az afrikai, közel-keleti migrációhoz és a világ minden táján lehetséges terrorfenyegetettséghez? A kettő ugyanis összefügg, de nem azon az egyszerű módon, hogy hány terrorista van a menekültek között, hanem sokkal összetettebben, a terror és a vele párhuzamosan élhetetlen vidékekről menekülés okainak elemzésén keresztül. A magyar sajtóban lényegében kétpólusává butított probléma - bal: szeressük a menekülteket, jobb-el innen minden idegen, úgy hazug, ahogy van, de a legnagyobb gond, hogy a valós problémák megoldásához egy centivel sem visz közelebb. Hetek óta autentikus forrásokat böngészek, ha van egy pici szabad időm, dokumentumfilmeket nézek vasalás közben, és lassan összeáll egy nagyobb anyag, aminek egy része releváns lehet itt is, mert ma már nincs hová menekülni a terror elől, sajnos. Izraelnek ebben túl nagy a tapasztalata, az európai mészárlások után ezt kezdik hasznosítani is a különböző belbiztonsági szervek, de a lakosság legfeljebb imádkozik, hogy ne ott legyen a következő támadás. A magyar "határátkelők" azt is tudják, hogy ez az akció sosem könnyű, ráadásul a migránsok esetében óriási kulturális különbségekről van szó. Akár pályázatot is lehet hirdetni, hogy a különböző országokban miként kezelik a menekülteket - az ott élő határátkelők szemével.

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2016.11.03. 14:06:49

Most elolvastam az első cikket - nagyon jó! Megérdemelten van az első helyen. Gratulálok a szerzőnek!

FutureFry 2016.11.03. 14:22:27

@macamuca [IHUN]: @Amichay: @feritekeri:
1. Amerikai (főleg katonai) támogatás Izrael-nek: Évi $3-4 milliárd, az izraeli GNI 1-2%-a.
2. EU nettó költekezés Magyarországon: Évi €4-5 milliárd, a magyar GNI 4-5%-a.

2016.11.03. 17:52:00

@Amichay: "A hatékony, jól kitalált adórendszerhez nem pénz, hanem józan ész kell, semmilyen összefüggésben nincs azzal, hogy milyen bevétel-tömeggel gazdálkodik egy ország."

Ez egy nagy butaság. Közgazdászok előtt ilyet ne mondj. De úgy látom nincs értelme veled erről vitázni. Ha egy szimpla hozzászólást pitiáner irigységnek nevezel pusztán azért, mert Izraelről van szó, akkor én ott befejezem a témát. Tipikus reakció.

@macamuca [IHUN]: Erre már reagálni sem érdemes.

2016.11.03. 19:49:09

@geegee: Akkor éppen nem, viszont azok a fennmaradó hónapok :DDD Ja, és hidegnek rohadt hideg, legalábbis számomra ;).

Bredpitt Monika 2016.11.06. 19:02:40

@flash.gordon:
Buchanan bejelentette, hogy vallashaboru zajlik az orszagban.
Bocsanat, de ha zsido vagy es axt hallod vallashaboru, ideges leszel. Nem teljesitettunk jol a vallashaborukban, legalabbis 1949 elott nem.
udv, jol vagy amugy?

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.11.06. 19:23:04

@Bredpitt Monika: Buchanan egy hozzászólását nem találtam ezalatt a poszt alatt. De miért lesz ideges, aki zsidó a vallásháború szótól?

Amúgy jól. Közönöm. :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása