oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. február 22. 06:36,  Egy napom - egy német szállodában 173 komment

2016. február 22. 06:36 Határátkelő

Egy napom - egy német szállodában

Bevallom, nagyon megszerettem az Egy napom… sorozatot, szóval nagyon örülök, hogy még érkeznek a posztok (akinek van kedve, az ne habozzon megírni a saját napját, készülhetnek fotók, videók is – a cím hataratkeloKUKAChotmail.com). Most például Frankfurtból Gabuschkától, aki egy hotelben dolgozik. Lássuk, hogyan telik egy napja!

cim_8.JPG

„Bevallom először nem gondoltam, hogy bárkit is érdekelhet, hogy ki mivel tölti a napját, de azt hiszem tévedtem. Minden egyes eddigi beszámolót szívesen olvastam, érdekes dolgokat tudtam meg a cukrászok, vagy a munkagépkezelők életéről, vagy akár a vasutas munkabeosztásról.

Olyan mintha legálisan kukkolhatna az ember, izgalmas látni, hogy a másik mivel tölti a napját. Így elhatároztam, hogy megírom a saját sztorimat is.

Egy szálloda recepcióján dolgozom Frankfurtban, Németországban már lassan egy éve, előtte ugyancsak ennek a szállodának az egyik bárjában szolgáltam fel részmunkaidőben másfél évig, hogy a fennmaradó órákat egy nyelviskolában tölthessem.

(A munkaadómat nem szeretném megnevezni, mert sokszor van, hogy negatívan vagy ironikusan fogalmazok, amikor a munkámról beszélek, így nem szeretném, ha a helyet az én stílusommal azonosítaná bárki is. Remek hotel, és korrekt munkahely, ám mindenkinek vannak negatív pillanatai. Éppen ezért csak frankfurti fényképeket mellékelek ehhez a bejegyzéshez, remélem nem lesz túl száraz.)

Mindennek van felelőse

Annyit még elöljáróban, hogy nagyon szeretek németekkel dolgozni. Méghozzá azért, mert mindenki megcsinálja a dolgát, és mert nincsenek piszkos szürke, senkihez nem tartozó „sarkok”. Minden folyamatnak vagy feladatnak van egy felelőse. A legfontosabb, hogy kész legyen a munka.

Én rengeteget tanultam tőlük, bárhova is sodor majd az élet, jó volt, hogy ezt a munkamorált is megtapasztaltam, főleg, hogy én olyan típus vagyok, akire nagyon nagy befolyással van a környezete, így most én is még szorgalmasabb hangya lettem.

Mivel ez egy non-stop nyitva tartó szálloda, így egyértelmű, hogy a recepciónak mindig elérhetőnek kell lenni. Ennek biztosítása érdekében három műszakba osztják be a dolgozókat. Pontosabban, itt a nappalosok szerencséjére külön éjszakás recepciósok és menedzserek vannak, így nekünk nem kell három műszakot vinnünk.

Az éjszakások dolgoznak este 11-től reggel 7-ig, a délelőttös műszak 6:45-től 15:30-ig, a délutános pedig 14:45-től 23:30-ig. A shiftek közti átfedések alatt történik az átadás-átvétel, valamint a távozó műszak nyugodtan elzárhatja a kasszáját, kinyomtathatja a záróriportjait, mert a vendégekkel már az újak foglalkoznak.

(Ezt persze munkatárs válogatja, mert sokan, amikor látják, hogy én már zárnék „elhalásszák” a vendéget, egy hangos Jó estét kívánok!-kal maguk felé terelik, míg vannak olyanok, akik mélyen a papírjaikba merülnek, a vendégeknek meg hatodik érzékük van arra, hogy a három elérhető szabad emberből ahhoz menjenek oda, aki éppen kasszát zár.)

Zombik hétvégére

A nappalosok vagy délelőttös vagy délutános műszakban dolgoznak, egy ideális világban kétheti váltásban, hogy szabad délutánjaik is legyenek, vagy hogy néha fél 5-nél is tovább alhassanak.

A valóságban vannak olyan hetek, hogy az ember délutánosként kezd, mondjuk két napig, majd kap egy 9 órás kezdést, másnap egy 11 órást, végül két délelőttöst. Így remek zombikat lehet a hét végére kreálni.

A németeknél jó helyzetben vagyunk, mert működik a szakszervezet, akik rendszeresen ellenőrzik, hogy öt hetente mindenkinek kapjon szabad hétvégét, és hogy két műszak között minimum tíz óra teljen el.

Tehát itt szerencsére nem létezik a szeretett „late-early shift”, amelyet Londonban többször is volt szerencsém megtapasztalni. Ez, mint a neve is mutatja, azt jelenti, hogy miután adott napon este befejeztük a munkát fél 12-kor, másnap kezdhetünk háromnegyed hétkor. Ez az igazi "zombi-shift".

Mint már kiderült, olyan is van, hogy az embert remek angol-német szóval „middle-Dienst”-re osztják be, azaz valamikor a nap folyamán elkezd dolgozni, és majd' kilenc óra múlva abbahagyja. Ezek a műszakok általában 9, 10, 11, 12 vagy 13 órakor kezdődnek, vagy ahogy a business megkívánja.

Hogy egyszer vége legyen ennek a posztnak, így most csak a délelőttős és a délutános műszak rutinját írom meg.

A délelőttös

Mivel biciklivel hajnalban 20 perc alatt a munkahelyemen vagyok, ezért elég, ha ötkor csörög a mobil. Ha egy ágyból frissen kipattanó típus lennék később is kelhetnék, de mivel nem vagyok, így ilyenkor csigalassan kikászálódok a meleg ágyból, bekapcsolom a hősugárzót a fürdőszobában, kicsoszogok a konyhába, bekapcsolom a vízforralót, közben pedig átkozom a napot, amikor kitaláltam, hogy jelentkezem a szállodába dolgozni.

Tudom-tudom, ilyenkor kellene a pozitív dolgokra gondolnom, és a céljaimat bevizualizálnom, de reggel ötkor nem vagyok spirituális. Megcsinálom a kávémat, azzal visszacsoszogok az ágyamba, és a következő húsz percben élvezem, ahogy a meleg ital ismét életkedvet tölt belém. Ha szerencsém van, akkor a Drágám már felébredt, és ha vidám hangulatban van, akkor magától felkel és megcsinálja a kávémat.

Legkésőbb 5:30-kor ismét ki kell másznom a paplan alól, hogy az addigra már kellemesen meleg fürdőszobában emberi külsőt varázsoljak magamnak. Reggeles műszak esetén mindig este mosok hajat, amely reggelre megszárad, és csak formáznom kell, így munka előtt csak egy frissítő zuhanyt veszek.

Gyorsan felöltözök a már előre kikészített ruhámba, és nekiállok felkenni a vakolatot az arcomra, és kisimítani a hajam. Most épp vállig érő, így nem kell hátratűznöm.

Ekkor szerencsés esetben még van öt percem hatig, ha vidám hangulatban vagyok, akkor elkészítem a Drágám reggeli mézes gabonapelyhét, és beviszem neki, kap egy búcsúpuszit, felkapom az előre elkészített szendvicsemet, majd rongyolok ki az ajtón a biciklimhez. Valójában nem az enyém, de mivel a házasságunk után szerezte, így közös tulajdonnak tekintem.

Biciklivel Frankfurtban

Szeretem, hogy lehet biciklivel közlekedni Frankfurtban, biztonságban érzem magam, mert egyenrangú partnernek tekint a taxison kívül mindenki. Megértem, hogy nem szeretnek ők sem minket, bicikliseket, mert a németek hiába igazán szabálykövetőek, mégis vígan hajtanak át a piros lámpán, sokszor látom, hogy a baleset csak az autós gyors reflexe miatt volt elkerülhető.

reggel.JPG

Tehát mindenkin látsz sisakot, sőt rengeteg ember hord láthatósági mellényt is, van lámpájuk és macskaszem is a keréken, de valamiért a piros lámpát szeretik felülírni. Én mindig megállok, mert mélyen belém égett az a gyerekkori tanács, hogy „Inkább késs el, de az életed ne múljon azon a tíz percen”.

Azt még hozzátenném, hogy míg mellettem simán belehajtanak a piros lámpás kereszteződésbe, addig, ha nem ég a lámpám a biciklin, minden második szembejövő beszól, hogy halló nincs lámpa. (Ez azért fordulhatott elő, mert amíg nem akkus biciklilámpám volt, addig az elem mindig este sötétben merült le.)

Vagy amikor kanyarodok, kiteszem a kezem, oldalra nézek, de közben haladok irányban, hallom, hogy a mögöttem lévő biciklis beszól, hogy „Schulterblick”?! Azaz, felhívja a figyelmem arra, hogy nem néztem át a vállamon, hogy ő mit csinál ott. Nem válaszoltam, mert egy hülye nyuszi vagyok, pedig mondhattam volna, hogy te meg ne akarj előzgetni, ha kilendítem a karom.

Megérkezés, munkakezdés

Miután a reggeli forgalomban helyrebillent a vérnyomásom, megérkezem, a személyzeti bejáraton keresztül felmegyek az öltözőbe. Átveszem az egyenruhám, átfésülöm a hajam, megigazítom a sminkem, és ha jó napom van, akkor még egy kis piros rúzst is kenek fel, jól harmonizál a piros sálunkkal.

(Csak azt utálom ebben az átöltözősdiben, hogy feleslegesen töltök otthon azzal tíz percet, hogy minden egyes réteget felhúzzak magamra, hogy negyed óra múlva megint lehúzzak mindent és átöltözzek. Mivel biciklizem, így még ha haza is vihetnénk a munkaruhánkat, akkor sem lenne túl komfortos ceruzaszoknyában tekerni. Mivel többnyire munka után hazamegyek, így már felmerült bennem, hogy mi lenne, ha a pizsimre egyszerűen ráhúznék egy anorákot, és úgy mennék be dolgozni.)

Ekkor járunk hat óra negyven percnél, már indulok is le a recepcióra. Hallo Zusammen, meg Guten Morgen, kiveszem a kasszámat a széfből, és kikocogok az arénába.

Üdvözlöm az éjszakás srácokat, bejelentkezek az egyik gépbe, kirakom a játékpénzemet a fiókba, és ha van még egy percem, akkor gyorsan nyomtatok egy „Downtime report”-ot. A nap folyamán többször is kell nyomtatnunk, nagyon fontos, mert minden információt tartalmaz a vendégekről.

Tehát tűz esetén, amikor kiürítik a szállodát, ez alapján tudjuk, hogy hány ember szállt meg nálunk, ha van mozgásában korlátozott, vagy bármilyen egyéb hiányossággal élő vendég, melyik szobában vannak.

De akkor is hasznát veszi az ember, ha a házkezelő rendszer, a kedves Opera megint nem működik, és szabad szobára van szükségünk egy bejelentkeztetéshez, vagy egy távozó vendég a számláját szeretné rendezni.

6:45-kor gyorsan hátramegyek a backoffice-ba, ahol a mini meeting roomban körbeálljuk az asztalt, hogy a műszakot vezető supervisor informáljon minket az aznapi tudnivalókról. Mennyi érkező, és távozó vendégünk van, hány százalékon van a szálloda, milyen csoportok vannak nálunk, róluk mit kell tudni, mit fizet a cég nekik, kapnak-e parkoló kártyát, a transzfer busz mikorra jön, satöbbi.

Ha vásár van, amiből 52 is akad Frankfurtban évente, akkor arról is beszélünk pár szót, hogy mikor van a „Hauptcheckin”, azaz a legerősebb érkező nap, és mikor távoznak.

A fontos infók után azzal szórakoztatjuk magunkat reggel hét körül, hogy hogyan lehet a hőn szeretett vendégeinket még jobban lenyűgözni, olyan amerikásan mondva jó vastagon megkenni őket vajjal. Vagy valami ilyesmit hallottam, de nem biztos, hogy jól, mert reggel hét az nálam nem a legaktívabb időszak. Ezután mi a reggelesek előre megyünk, az éjszakásak meg haza.

Minél nagyobb, annál jobb

A napi teendők szempontjából az elmondható nagy általánosságban, hogy minél nagyobb a hotel, annál kevesebb dologgal kell a recepción foglalkozni. Például, ha az ember egy 50 szobás szállodában dolgozik, akkor nagy valószínűséggel egyedül ül a recepción, ő kezeli a beérkező foglalásokat, a telefonhívásokat, sőt a reggeliztetésbe is besegít.

Mi elég nagy szállodának számítunk, bár a reptereken akár 1000 szobás helyek is vannak, így többnyire a vendégek ki- és bejelentkeztetése a feladatunk. Van egy „Checklist”-ünk, de nem vészesen sok az elvégzendő feladat.

Mivel naponta három darab csoport érkezik az egyik légitársaságtól, stewardessek, így az ő foglalásaikat, szobakártyájukat kell előkészíteni egy-két napra előre, valamint az érkező vendégek profilját (ha már volt nálunk, akkor a címét, igényeit kikeresni) frissíteni. Azokat a számlákat is ekkor nyomtatjuk, amelyeket nem a vendég rendez, hanem elküldjük a munkaadójának.

Mivel naponta 2-400 ember cserélődik ki, így mindig van mit csinálnunk to do listák nélkül is. Ebben a hotelben csak két véglet létezik, vagy szét vagyunk hajtva, vagy semmi nem történik egész nap. Volt olyan nap január elején, amikor összesen három ember csekkoltam be a teljes műszakom alatt, de olyan nap is van, amikor 150 is átfut a kezem alatt.

Általában a nagy kijelentkezés hullám eltart 10-11-ig, ha nincs szerencsénk, akkor egy rendezvényre már jönnek az érkező vendégek is, és lógó orral veszik tudomásul, hogy reggel nyolckor még nem lehet bejelentkezni.

Vagy elkezd fenyegetni, hogy akkor ő elmegy máshova aludni- ez nem egy rendezvényes vendég megjegyzése volt, csak eszembe jutott, hogy múlt héten kaptam egy ilyen beszólást, a nyelvem hegyén volt válaszképpen, hogy „be my guest”, azaz, kérlek, akkor fáradj át máshova, de szerencsére vagyok már annyira profi, hogy minden elrejtek egy mosoly, rosszal esetben pókerarc mögé.

Az ebédszünet

Az első recepciós 11-kor mehet szünetre, akkor nyit a kantin is nálunk. Általában én megyek először, mert a többiek később szeretnek, nekem meg mindegy, így ilyenkor beülök a dohányzóba, majd megnézem mit főztek aznap.

Szerencsére mindig találok valamit, bár az étel elkészítésénél nem szempont, hogy egészséges legyen. Sült krumpli, leves, rántott hús, pörkölt vagy hal a menü, néha rösti burgonya vagy krumpligombóc gombaszósszal.

Salátát lehet magunknak szedni, és desszert is mindig van valami, többnyire egy torta, vagy valami maradék az egyes rendezvényekről. Nekünk 45 perc az ebédszünetünk, amit be is kell tartani, nem lehet 1-2 perccel később menni.

Ebéd után többnyire kisimulva szoktam visszamenni a pultba, ettem, ittam, üldögéltem egy kicsit, és tudom, hogy már csak három órát kell maradnom. Vannak napok, amikor déltől kettőig csönd van, és lehet a feladatokkal haladni, de általában a rendezvényeken olyankor van ebédszünet, így ismételten lecsődül az a száz ember, akit reggel nyolckor elhajtottunk, hogy most már aztán legyen szoba.

Ezt speciel sosem értem miért olyan fontos, ha így is úgy is a meetingjükön ülnek este ötig. Szeretne egy gyors zuhanyt ebédszünetben? Rejtély.

A műszak vége

Kettő körül elkezdjük bezárni a kasszánkat, átszámoljuk, a kapott készpénzt bedobjuk a széfbe. Egy darab mindig nyitva van, amíg a délutános műszak nem érkezik meg, ha esetleg valaki szeretne pénzt váltani, vagy valamit venni a lobbi kisboltjában, a többiek viszont zárnak, kinyomtatják a záróriportokat, szortírozzák a kártyás fizetés számláit a kártyatípus szerint, ellenőrzik a parkolócetliket, és visszazárják a pénzüket a saját kis széfjükbe.

A délutánosok megérkeznek háromnegyed három előtt, kipakolják a pénzüket, és mennek hátra az átadás-átvételre. Mikor végeztek, kijönnek a pulthoz, így a délelőttösök befejezhetik a dolgaikat. Fél négykor pedig vége a műszaknak.

Ilyenkor általában hazamegyek, elhatározom, hogy ledőlök egy fél órára, de persze mindig találok valami tennivalót, vagy csak megnézem mi történt az interneten. Várom, hogy a Drágám hazajöjjön, majd főzök valaki vacsorát, utána meg vagy megnézünk egy filmet, vagy tévézünk.

A délutános

A délutános műszak nagy előnye, hogy nem kell az órát nézni. Ha reggeles vagyok, tulajdonképpen minden perc számít, és az ébredéstől számítva a lefekvésig állandóan rajta a szemem. Először a készülődés alatt, hogy hatkor pontban ki tudjak lépni az ajtón, később az ebédszünetet várva, majd a munka végét, aztán pedig este, hogy időben lefeküdjek.

Ha délutános vagyok, akkor olyan 8-9 körül kelek, de sokszor már hamarabb, mert felébredek, ahogy a Drágám készülődik munkába. Ugyancsak kibotorkálok a kávémért, de olyankor nem szidom az életet, mert tudom, nem kell sietnem.

Visszamegyek az ágyba, és megnézem mi történt az éterben, amíg aludtam. Ilyenkor általában még egy kávét iszom, kihasználom, hogy lehet lustálkodni. Délelőttönként szoktam a blogommal foglalkozni, írom a bejegyzéseket, vagy válaszolok a hozzászólásokra, vagy én írok valami kommentet.

Elvileg sportolni is ilyenkor szoktam, de gyakorlatilag három hete minden szabadidőm a gép előtt töltöttem, be kellett egy-két dolgot fejeznem ugyancsak a bloggal kapcsolatban.

A családommal vagy a barátnőmmel is ilyenkor szoktam telefonálni, szerencsére ráérnek délelőttönként. Ha nem is mindig, de sokszor. Közben reggelizgetek, majd egy körül el kezdek készülődni.

Zuhany, hajmosás, szárítás, formázás, sminkelés, öltözés minden egyes nap, így a szabadnapjaimon általában olyan természet asszonyának szoktam kinézni, muszáj kicsit pihentetnem szegény fejem és arcom.

Ha nem zuhog az eső, akkor felpattanok a biciklimre és bekerekezek a munkahelyemre. Néha van, hogy elegem lesz a sok bicajozásból, és metrózok egy ideig, de általában három nap után visszatérek a gyökerekhez, mert azokban az órákban, amikor én járok dolgozni, semmi nem jön gyakran.

Ha délutános vagyok, és lekésem az egyik metrót, a következő húsz perc múlva jön, és éjfélkor sok mindent csinál az ember szívesen, de egyedül nem várakozik a kihalt metróállomáson. Sőt idő alatt akár már haza is biciklizhetek.

delutan.JPG

Miután megérkeztem legkésőbb 14:30-ra, átöltözök az egyenruhámba. Nálunk ez egy fekete kosztümből nadrággal vagy szoknyával - az én esetemben csak szoknyával, mert a konfekciónadrág a bokám fölé ér -, fehér blúzból és a már említett piros sálból áll.

Alapvetően nincs bajom az egyenruhával, de jobb lenne a saját ruhámat hordani, mert az akár passzolna is rám. Ami nekem kicsi, rövid és szűk, az a kolléganőimnek nagy és hosszú.

14:40-kor elhagyom az öltözőt és lemegyek a recepcióra. Ilyenkor Guten Tag a kollégáknak, utána meg a szokásos tennivalók, kassza, pénz, riport nyomtatása, majd hátravonulunk az átadás-átvételre.

Ha valamelyik menedzserünk éppen számokkal szeretne dobálózni, hogy például hány százalékon van a „Check in experience” (a bejelentkezés élménye) vagy az „Overall Satisfaction” (általános megelégedettség) akkor végighallgatjuk, hogy hogyan lehetne a szeretett kis vendégeinket még vastagabban megvajazni, ahogy egyszer fogalmazott, annyira kedvesnek kell lennünk, hogy a vendég már öklendezzen (valóban ez hangzott el) mielőtt elhagyná a pultot. Természetesen ilyet kívánni Németországban utópisztikus, a németek egyszerűen nem ilyenek. Sok mindenben jók, de vendég tutujgatásban nem igazán.

A vendégek

Szegények sokszor meg is kapják; némely vendég azt hiszi, hogy a hang csak a mi irányunkból halad az övékébe, és visszafelé nem, mert többször hallottam már, hogy egymásnak odasúgják, hogy „Na, ez annyira német”. Mármint a mód, ahogy valamilyen panasz, kérés kezelve van.

Többnyire az a bajuk, hogy itt nem osztogatnak semmit ingyen. Szerencsére ezek nem hatnak meg, mert mostanság inkognitóban nyomulok az új német nevemmel, de belül magyar vagyok, így nem veszem a szívemre, ha valami személyeskedőt mondanak.

Ha kiprezentálta magát mindenki, akkor kiszabadulunk ismét az arénába, útjára engedve a délelőttösöket. Megkezdjük a munkánkat, a szokásos feladatokat a tennivalólistáról, közben pedig az érkező vendégeket kell elszállásolni.

Ebben a hotelben azt hiányolom, hogy nincsenek gondolkodást igénylő feladataink, az időnk kilencven százalékában csak be- és kijelentkeztetünk, és így egy év után már nagyon unalmas. Igazából nem panaszkodnék, ha mondjuk mindezt hétfőtől péntekig kellene csinálnom mondjuk nyolctól fél ötig, de az, hogy egyrészt össze-vissza dolgozunk, és a munka is unalmas, az már túl sok egyszerre.

Természetesen ha emberekkel dolgozunk, akkor mindig akadhat valami érdekesség, de többnyire csak a szokásos hat-nyolc mondatot ismételgetem két nyelven egész nap.

Köszönök, elkérem az útlevelet, megkeresem a foglalást, lehúzom a kártyát és odaadom a szobakártyákat. Közben mindenkitől megkérdezem, hogy milyen volt az utazása, szörnyülködöm velük az időjáráson, elmondom, hogy honnan való az akcentusom, megkérdezem milyen napjuk volt, ha német a vendég, akkor gyanúsan méreget és visszakérdez, hogy miért kérdezem; ha amerikai, akkor elmeséli onnan kezdve, hogy reggel kinyitotta a szemét.

Elmondom, hogy hol és mikor van a reggeli, hol az edzőterem, ajánlok éttermet, adok térképet. Megköszönöm, hogy lojális vendégek, biztosítom őket, hogy a pontgyűjtő kártyára megkapják a pontokat, elmagyarázom az internet használatát. Mindezt ideális esetben 5 perc alatt, mert ez lenne az ideális idő, amelyet a vendégnek a küszöb átlépésétől a szobakulcs átvételéig kellene a bejelentkezéssel töltenie.

Én egy ideig túráztattam magam minden szabályon, mindenkivel kedves, mosolygós, beszélgetős voltam, de rájöttem, hogy felesleges, mert nem minden vendég igényli. Mostanság már be vagyok lazulva, valakivel csak a legszükségesebbeket közlöm, de olyan is van, akivel utazásról, nyaralásról is lehet beszélgetni.

Mivel mindenkivel kedves vagyok a munkahelyemen, általában hagyják, hogy azt csináljak, amit szeretnék.

A szünet és a vacsora

A szünet és a vacsora délután öt körül kezdődik, általában itt is én vagyok az első, de mivel kihagyom az ebédet én már éhes szoktam lenni olyankorra. A menü ugyanaz, mint délelőtt, és a szokásos rutinom is. Néha ilyenkor már csak egy kis kávét iszom, hogy tudjak majd éjjel aludni.

Olyan este tíz magasságában, feltéve, ha nem éppen hétfő este tíz van, amikor az egy hétig nálunk tartózkodó 250 üzleti vendég jön, elkezdjük a kasszákat lezárni. Ez ugyanaz, mint a délelőttös műszak esetében, egy darab mindig nyitva marad, ha esetleg valakinek tizenegykor jutna eszébe, hogy pénzt váltana.

Tizenegy körül megérkeznek az éjszakások, amint átvették a műszakot, mi lassan megyünk is. Fél 12 kettőkor irány az öltöző, és megint átöltözöm azért, hogy biciklizzek 20-25 percet, majd otthon ismét átöltözzek.

Előnye is van azért a munkának, remélem, nem sikerült negatív hangvételűre a bejegyzésem. Mivel az agyamat nem kell használnom, inkább a sok beszédben és ácsorgásban fáradok el, így minden agysejtemet a blogom szolgálatába állíthatom.

Ugyancsak a hobbimnak kedvez, hogy mi akkor dolgozunk, amikor más (vagy akár én is tenném) a kanapét nyomja és tévézik, vagy szunyókál, így egy napon belül több hasznos szabadidő áll a rendelkezésünkre.

Munka előtt vagy után több időnk van sportolásra, házimunkára, olvasásra, nyáron piknikezésre, satöbbi. Ettől függetlenül, nem tervezek ebben a beosztásban dolgozni hosszútávon, egy rendszeresebb életritmust szeretnék kialakítani, de ez majd egy következő történet lesz.”

Gabuschka blogját, a Frankfurti meséket itt találjátok, érdemes olvasni!

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat egy napom Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr958409564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2016.02.22. 06:41:48

Hosszú,részletes poszt.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.02.22. 07:04:01

Látom, nem csak én kelek fel nehezen...
:)
Jó volt, köszi.

DieNanny CH 2016.02.22. 07:38:13

Köszi, jó volt.

Mivel halvány lilám nincs szállodákról, a következők miatt értetlenkedem:
Pl, megyek egy szállodához, nem szóltam előre, nincs foglalásom. De, mondjuk, van jó pár üres szobájuk.
Ha jól tudom, a szobák a vendég távozása után azonnal takarítva vannak.
Pl kedden 10-kor elment a vendég, kitakarítottak, én odaállítok szerda délelőtt 9-kor.
Milyen szabály, vagy előírás tiltja meg, hogy én 14 óra előtt elfoglaljam a szobát???
(Ismerősök azt ajánlották, foglaljam le egy nappal előre. De, ha nem tudom, hogy megyek? A másik, hogy menjek motelbe, ott rögtön adnak.)

Szóval, Gabuschka, te talán tudsz erre válaszolni!
:-)

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.02.22. 07:55:25

Jó írás volt. A vegyes váltott műszak kitalálóját egész életében bezárnám ebbe a mókuskerékbe. Pedig én csak járulékos élvezője vagyok mint a család ébresztő órája.

Din Serpahis 2016.02.22. 07:59:10

Jó lett :) Ilyenkor mindig elgondolkodok, hogy én mit írnék egy ilyen
bejegyzésbe. Mondjuk:

1. Outlook
2. Meeting
3. Doksiírás
4. Meeting
5. Ebéd
6. Meeting
7. Kávé
8. Meeting
:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.22. 08:45:27

Megint többek lettünk valamivel.
Nagyon köszönjük.

Evain 2016.02.22. 08:57:52

Hát a konferenciavendégek védelmében jegyzem meg, hogy ebédszünetben azért szeretne becsekkolni a vendég a szobába, mert nem szeretné egész nap hurcolászni a kabátját meg a csomagját, ezen kívül lehet, hogy a nagy nyüzsgés után fél perc csendre vágyik. :)
A korán reggel pultot verő vendégre nincs mentség :D

Határátkelő 2016.02.22. 08:59:41

@Din Serpahis: Szerintem nem is sejted, hogy ami neked unalmas hétköznapnak tűnik, az másnak milyen izgalmas bepillantás lehet. Én éppen azért szeretem ezt a sorozatot, mert a legtöbben (a szerzők közül is) azzal indítanak, hogy az ő életükben semmi érdekes nincs, és mindig kiderül, hogy ez nem igaz. Szóval akár meg is próbálkozhatnál vele... :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.22. 09:29:56

@Határátkelő:
Támogatom.
Több szempontból is érdekesek ezek a posztok.
Egyrészt a kivándorlónak van fogalma arról hogy milyen munkák elvállalásához elég képessége.
Másrészt új ismeretekkel gyarapodunk. Egy recepciós munkájának látjuk a hátterét is.
Jó ez a sorozat.

Din Serpahis 2016.02.22. 09:46:13

@Határátkelő: Hat megirnam en, de ez egy svajci bank >) Ugyhogy ami erdekelne itt a kozonseget, az pont olyan, hogy nem irhatok rola. Na mindegy, azert majd gondolkozom, hatha ossze tudok rakni valamit.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2016.02.22. 10:29:43

@Evain: Pont így jártam tavaly októberben (Magyaroszág). Kétnapos konferenciára mentem vidékre, első nap csak vendégnek, második nap volt előadásom is. Persze a konferencia első nap délelőtt 10-kor, második nap 9-kor kezdődött. Szoba elfoglalása 14 órától, szoba elhagyása 11-ig...Így hát első napon a kis hotel konferenciatermében öltöztem át a hivatalosabb göncbe, a recepción adtam le a csomagomat, így kocogtam át a konferencia helyszínére (gyalog 30 perc), második nap reggel pedig leadtam ismét a csomagomat a recepción és a konferencia zárása után a szálloda mosdójában öltöztem át az utazós göncbe...kicsit sem volt kényelmetlen.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2016.02.22. 10:33:15

jó kis poszt volt ez, a szállodás munka kívülállóknak mindig érdekes :). A műszakkezdési borzalmakat teljesen átérzem, én is jártam egy évig hasonló cipőben (csak nem hotelben) és a szemnyitogató félórás ágyban kávézás is ismerős :).

Evain 2016.02.22. 10:39:03

@zöldeketbeszélek: rég láttalak errefelé, jó, hogy vagy megint. :)

Hari Seldon 2 2016.02.22. 10:44:41

"A nappalosok vagy délelőttös vagy délutános műszakban dolgoznak, egy ideális világban kétheti váltásban, hogy szabad délutánjaik is legyenek, vagy hogy néha fél 5-nél is tovább alhassanak."

Hú, én ezt nagyon nehezen bírnám.
Azt mondják, vannak bagoly típusúak akik késő estig fent vannak, cserébe reggel sokáig alszanak. Vannak pacsirta típusúak, akik korán elálmosodnak, cserébe korán ébrednek. És ez egy személyes tulajdonság, nem lehet rajta változtatni. (valószínűleg azzal függhet össze, hogy ki hogy reagál a fény változására – gondolom) Ezt nagyon jó, hogy tudjuk magunkról. Például egy „bagoly” ne akarjon elmenni péknek… - Én? Ja, én meg mormota típus vagyok.

„Tehát mindenkin látsz sisakot, sőt rengeteg ember hord láthatósági mellényt is, van lámpájuk és macskaszem is a keréken, de valamiért a piros lámpát szeretik felülírni.”

Ezt én is NAGYON utálom a biciklisekben. Ha valaki „kiköveteli”, hogy ő most „jármű”, és igenis „joga van” az úton közlekedni, akkor legyen ahhoz is joga, hogy végigvárja a piros lámpát. - És nem előre tekeregve, hanem a HELYÉN. Nagyon idegesítő, hogy még egy drótszamárra is figyeljen az ember, nehogy kivasalja. Aztán a következő szakaszon MEGINT kikerülje, mert az ugye közben előre ment. (ugyan annyi esze nincs neki, hogy nem jutott előre)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.22. 10:46:26

Érdekes hogy nekem ez a reggeli éledezés teljesen ismeretlen.
Kinyitom a szemem és szó szerint kiugrok az ágyból teljesen ébren.
Se kávé se semmi.
Az egy más kérdés hogy napközben bárhol bármikor fél percen belül tudok aludni.

Evain 2016.02.22. 10:55:17

@Hari Seldon 2: nálunk ezt külön lámpával oldották meg. Ez mondjuk nem segít azon, hogy kanyarodáskor elsőbbsége van. Ha ő balra menne, te meg jobbra, akkor beza el kell engedni.

Herr Géza 2016.02.22. 10:58:51

@zöldeketbeszélek: Hát igen, egy jobb szállodában (föleg, ha a konferencia házon belül van), azért egy kis jóindulattal meg kell tudni oldani egy ilyen helyzetet is. Az mondjuk rendben van, hogy du. 4-5-6-ig nem blokkolhatod a szobát, de az csak szervezés kérdése, hogy reggel már 10 elött is megkaphasd a szobádat, pontosabban olyan szobát kapj, amiböl tudják, hogy reggel hétkor elmegy a vendég és még takarítani is van idö. Igaz, hogy egy 150 szobás helyen pl. 100 konferenciavendéggel már ez sem müködik...
Egy kérdést elöre persze megér. Aztán vagy sikerül, vagy nem. De azt azért illik tudni, hogy a szobákat jellemzöen 12 után lehet a legtöbb helyen megkapni és 10-12-ig le kell lépni. Ha elözetes jelzés nélkül a helyszínen kezdesz balhézni, az már ritkán segít. Föleg a balhé.

Herr Géza 2016.02.22. 11:08:04

Hát az ilyen össze-vissza müszakoktól én is megvesznék... A nejem is dolgozott szállodában, a felvételkor az volt a duma, hogy minimum egy hétre elöre megvan a fix müszakbeosztás, de "elöfordulhat", hogy idönként be kell ugrani valaki helyett, vagy valami miatt ad-hoc jelleggel.
Na ebböl az lett, hogy volt beosztás, de kb. a betervezett müszakok felénél elötte való este (!) jött a telefon, hogy akkor most másnap nem, vagy nem akkor kell menni, ill. fordítva: jött volna két szabad nap, abból egy tuti ugrott ilyen esti, söt akár aznap reggeli telefonnal. Persze azt is kihasználták rendesen, hogy nálunk ugye már nagy a gyerek, nem kell bébiszittyó meg egyéb szervezkedés, azaz ha menetrenden kívül kellett ugrani, tuti ö volt az elsö, akit megpróbáltak berángatni. Elege is lett gyorsan a szálloda-bizniszböl....

Evain 2016.02.22. 11:14:28

@Herr Géza: mivel én dolgoztam mindkét oldalon (szállodásként és rendezvényszervezőként is), ezért én külön szoktam szólni előre, ha valakinek ilyen igénye van. Na a rendezvényszervező is egy külön állatfaj. :P
Sőt, olyan eset is volt, amikor kollegina gépe valami reggel fél 6-kor szállt le, és inkább lefoglaltam neki a szobát előző éjjelre is, hogy egyáltalán ne legyen gond.

Herr Géza 2016.02.22. 11:14:46

Aztán az ö tapasztalatából tudom azt is, hogy a takarítóbrigádnak megvolt a "módszertana", mentek pl. a felsö szintröl lefelé sorban és ha a recepciós nem volt egy kemény személyiség, akkor a feje tetejére is álhatott az ilyen "gyorsan csináljátok meg az mz/x számú szobát, mert itt toporog már az új kuncsaft" kérésekkel, mivel a szobalánybrigád fönöke simán überelte a "különleges eljárást".

Hari Seldon 2 2016.02.22. 11:16:18

@diggerdriver:
Ja, ha kanalas dömperrel mész, nem is kell hogy aggódjál. Vagy észrevesz őt téged, vagy a következő pillanatban már senki sem veszi őt észre.
Még amin nagyon fel tudom magam húzni, az az, hogy OTT AZ A ROHADT BICIKLIÚT közvetlenül az út mellett, de a hülye az autók között szlalomozik. (áááááh...)
Ez tök rendszeres volt az Attila Úton (pl.)

Herr Géza 2016.02.22. 11:17:32

@Herr Géza: Ja és persze kellett hozzá egy amolyan "leszarom" tulaj, aki hagyta, hogy a farok csóválja a kutyát. :))))

Herr Géza 2016.02.22. 11:21:56

@Hari Seldon 2: Én itt mindig el vagyok ájulva, hogy a motorosok 90%-a a lámpánál nem szivárog elöre a sávok között, söt az autópályán a dugóban simán a helyén maradva végigszívja az autósokkal együtt a stop&go-t....
Mindig meg is jegyzem, hogy ha én ülnék a motoron, nem biztos, hogy ilyen jófiú tudnék maradni.... :)))))

Hari Seldon 2 2016.02.22. 11:23:35

@Herr Géza:
ÍGY KORREKT. Az ilyet én is értékelem.

Herr Géza 2016.02.22. 11:26:38

@Herr Géza: És nem is értem, hogy vajon a biciklis mitöl más emberfaj, mert rájuk ez a fegyelem itt sem igaz. Holott az elöreszivárgó motorosnál még az sem áll meg, hogy utána egy szük úton pl. ö tart föl engem (ld. biciklis), ha nem tudom kellö oldaltávval gyorsan megelözni. Lenne olyan, hogy biciklis gén ??? :))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.22. 11:46:19

@Herr Géza: @Hari Seldon 2:
Itt angliusországban minden lámpanal elöl biztosítva van négy méter csak az egynyomú jarműveknek. Oda autós nem állhat.

SzZoole 2016.02.22. 11:48:32

@diggerdriver: probalj meg reggel 8-9 kozt es delutan fel 5 es 6 kozt central Londonban Es a Cityben kocsival menni.Azthiszem hamar tokeletesre fejlodne az angol tudasod:)

LittleG (uk) 2016.02.22. 11:48:51

@Hari Seldon 2: Mormota? Későn kelne, de a tyúkokkal feküdne ha tehetné? Én egyértelműen bagoly volnék, de sokszor megerőszakolom a bagoly énemet és már éjfél előtt ágyban vagyok, hogy reggel ne keljek annyira nehezen. Gondolom a baglyok és mormoták azok, akik csak lassan bírják rávenni magukat, hogy elhagyják az ágyat, a pacsirták lehet ezt a big brother-féle késztetést érzik, mihelyt kipattan a szemük: "Hagy el az ágyat, MOST!" :)
Ha nem kell sehova rohanni, legszívesebben éjfél és kettő közt fekszem és reggel 9-10ig alszom. Sokszor a bagolyén legyűr, akkor is, mikor 6 előtt kelek, na akkor vagyok zombi és másnap valszeg hamar elteszem magam. Kivéve, mikor nem :) Más is rendszeresen megfogadja, hogy hamarabb lefekszik ezután, aztán mégsem?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.22. 11:53:23

@LittleG (uk):
Max 10óra de ez nem befolyásolja az ébredést.
Ha két órát alszok akkor is könnyen kelek.
Sőt ha erősen gondolok a kelési időpontra akkor óra nélkül simán fent vagyok mégha éjjel 3 is az az időpont.

Herr Géza 2016.02.22. 11:54:48

@Hari Seldon 2: Ellenpélda meg az, hogy legutóbb M.o. felé tartva a bécsi kerülön hegynek föl százas korlátozás mellett utolértem egy 80-al szatyáló mazsolát, nézek a tükörbe, hátam mögött krva messze (a saját sávomban) látok egy lámpát, így lendületböl húzódok ki az elözö sávba, aztán valahogy "megéreztem", hogy valami nem gömbölyü, így a háttérszoftver az agyamban elvette a gázt és nem mentem ki teljesen a sávba. Abban a pillanatban elrongyolt mellettem egy motoros (a "lámpa") sacc per kb. 200-zal, a sáv korlát melletti legszélén pengézve. Már emeltem volna a kezem, hogy "bocs, haver", holott rohadtul nem járt volna neki, amikor látom ám, hogy az összes "szabad" végtagjával különbözö nem hízelgö nemzetközi jelzéseket küld nekem... Na, az én kezem is váltott egy "a te anyád"-ra és már láttam is, hogy magyar a lelkem :D. A folytatás meg az, amit ilyenkor elvárhat (?) az ember: a rohadtul sietös gyerek bevágott elém satufékkel, majd ilyen kifékezgetös, anyázós játékot üztünk (mármint ö) kb. 20 km-en keresztül, miközben az utasaim hideg víz locsolásával hütötték a fejemet.Pedig tulajdonképpen éppen megmentettem az életét...

Hari Seldon 2 2016.02.22. 11:56:46

@diggerdriver:
Tehát lámpa után ÚJRA el kell kerülöd? - Azaz újra egy veszélyes manővert kell megcsinálnod, egy bizonytalan mozgású "jármű" mellett?
Mondjuk ha egy szakaszon van 6-8 lámpa, akkor ennyiszer újra kerülgetned kell? - Jól értem?
Ennél már a bicikli sáv is jobb. - Feltéve ha használják.

Hari Seldon 2 2016.02.22. 11:58:18

@Hari Seldon 2:
Pontosabban: a biciklisáv jó. - Ha használják, ÉS van rá hely.
És nem adhoc veszik el, valamelyik sávból teljesen kiszámíthatatlanul.

Herr Géza 2016.02.22. 12:00:17

@diggerdriver: Igen, ez nálam is így megy. Ha valami rendkívüli eset miatt fontos, hogy tuti felébredjek pl. hajnali háromkor, akkor öt perccel a vekker elött kipattan a szemem, akármilyen késön is feküdtem le.
Cserében a rutinidöpontot évente kétszer vekker ellenére is sikerül rendesen elaludnom, volt már, hogy fél hét helyett de.11-kor ébredtem fel, hogy "na mi van, mikor szól már az ébresztö".... :))))
Olyankor azért érdekes élmény berontani a munkahelyre, hogy bocs, egy "kicsit" elaludtam. :)))))

Hari Seldon 2 2016.02.22. 12:01:38

@Herr Géza:
Géza! a bécsikerülőn tényleg 80-as tábla van!
Legalábbis, ha az A21-esre gondolsz ahogy Mödling felé ereszkedik (illetve a másik oldalon is felfelé pár helyen). - Tele is van radar dobozokkal.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.22. 12:05:13

@Herr Géza:
Igyanez van nálam is de ezt az évente ketszeri alkalmat megmenti az ébresztőóra.
A 35ev alatt háromszor aludtam el amikor elfelejtettem bekapcsolni.
Egyebkent soha nem szólal meg mert előtte kinyomom.

DieNanny CH 2016.02.22. 12:05:20

@Hari Seldon 2:

Én pacsirta vagyok... 8-kor nekem már fellőtték a pizsamát... Viszont reggel 5:45-kor simán kipattanok az ágyból.

Herr Géza 2016.02.22. 12:06:19

@Hari Seldon 2: Stimmt: A21. Bár én százas korlátozásra is emlékszem, de lehet, hogy igazad van... Nem arra a szakaszra gondoltam, ahol már lefelé csurogsz a hegyekböl kiérve és párszáz méterenként ott a fix radar, hanem még a St.Pölten utáni felfelé kaptatóra, ami helyenként 2x3 sávos.

DieNanny CH 2016.02.22. 12:13:21

@Hari Seldon 2:

Igen, és milyen gyönyörű onnan a kilátás!

Herr Géza 2016.02.22. 12:16:00

@diggerdriver: Én ilyenkor simán valahogy beleálmodom, hogy csörög/zenél valami, de nem tudatosul, hogy az a vekker. :)))
Az meg különösen "tragikus" élmény volt, amikor egyszer már süldö ifjonc koromban simán azt álmodtam, hogy állok a piszoárnál a gimi WC-jében és pisilek, majd felébredve kiderült, hogy a piszoárt meg a WC-t csak álmodtam, de a pisilést nem.... :))))))))

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2016.02.22. 12:19:19

@Evain: köszi :)!@Herr Géza: Nem balhéztam, nem az a típus vagyok, meg egyébként is siettem a konferenciára :). Hetekkel előre le volt foglalva a szállásom, az egyetem intézte, tudták, hogy melyik konferenciára megyek. De nem voltam igazán mérges, kicsit kényelmetlen volt a helyzet és ennyi. A recepciós kedvesen eligazított de azért nem volt 'milyen volt a napja' udvariaskodás :).

Herr Géza 2016.02.22. 12:19:41

@Herr Géza: Még jó, hogy nem valami komolyabb WC-s hadmüveletet álmodtam... :)))))))))))
Hiába no, híres vagyok a családban a jó alvókámról. Ha én elaludtam, akkor a rezesbanda is húzhatja az ágyam mellett. :)

nyuszigonosz 2016.02.22. 12:20:46

@Herr Géza: Van ott százas korlátozás is, ahol írod, St, Pölten után.
Aztán lefelé a nyolcvanas a radar dobozokkal.

Herr Géza 2016.02.22. 12:21:08

@zöldeketbeszélek: A balhéval nem is rád utaltam, hanem a posztban leírt vendég(ek)re. :))

Herr Géza 2016.02.22. 12:28:41

@nyuszigonosz: Akkor csak jól emlékszem.... Hiába no, az a kb. min. 1000-1500 (vagy több is ?) hazaút a majd 30 év alatt beégett rendesen.....
Ami nem akadályoz meg abban, hogy pl. a st.pölteni elágazó elötti fix radart ne "nyeljem be" évente min. egyszer. Pedig egész úton arra készülök, hogy "vigyázz, te marha, nem kéne megint egy százast perkálni az osztrák államkasszába", aztán mire odaérek egyszer csak bumm, és már villan is az apparát.. :)))))

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2016.02.22. 12:30:23

@Herr Géza: Akkor oké :). Megpróbáltam magam elé képzelni, ahogy átnyúlok a recepciós pulton és fúriává válva sziszegem, hogy vagy most átad egy szobát, vagy...!!! :)

Ébredés-elalvás játékban azt hiszem az én verzióm a legrosszabb. Ha valami miatt feltétlenül időre kell kelni, egész éjjel 1,5-2 óránként felkelek. Reggel meg mint a mosott rongy.

nyuszigonosz 2016.02.22. 12:35:15

@Herr Géza: Navi szól idöben, hol a radar. Szerencsére. :-)

Herr Géza 2016.02.22. 12:41:57

@Herr Géza: Az elsö utam a német munkahelyre máig megvan részletesen, mint egy film... :D Akkor még csak Tatabányáig volt otthon autópálya, aztán Bécsig a "halálút" , a városon át (nix navi :D), Bécstöl az "irtózatosan" hosszú autópálya Münchenig, ott sem volt még kerülö, át a városon megint és újabb 250 km autópálya és csekély 15 óra (!) zötykölödés (Skoda S105 biturbó/deluxe) már meg is érkeztünk....:))) Ja és közben volt két sk. termosztátcsere útközben a pálya szélén ill. parkolóban, csak hogy ne legyen olyan unalmas... :)))
Rég volt, tán igaz sem volt.... :))))

Herr Géza 2016.02.22. 12:43:30

@nyuszigonosz: Amilyen hülye vagyok, minek nekem navi arra az útra, aminek minden kátyúját ismerem.... :)))

Hari Seldon 2 2016.02.22. 12:47:01

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
Hát van idő nézelődni, amíg az ember leér. Annyi ott a radar, mint menekült Calais-ban.

nyuszigonosz 2016.02.22. 12:48:15

@Herr Géza: Na erre. Hogy szóljon idöben. :-)

Herr Géza 2016.02.22. 12:59:37

@nyuszigonosz: Igen, kézenfekvö megoldás. :D Korábban a céges autóimban majd mindig volt gyári navi, de azok nem tudták a radarjelzö funkciót (jó sok pénzért). A mostaniak mind visítanak, ha átlépem a sebességhatárt, de attól meg hülyét kapok (na miért is? :D), így ki van kapcsolva a funkció. Volt egy külön smartphone-os appom, ami még a nem fixen telepített radarokat is jelezte 90% eséllyel, de ahhoz internet kellett, az meg ugye Ausztriában roamingolva nem volt buli... Így maradt a "most tuti eszembe fog jutni" üzemmód, ami persze 700 km után pont annyira lankad el, hogy a radar "ébresszen". :))))) Az a röhej, hogy mindig csak azzal az eggyel volt gond, pedig odáig, meg azután is van jó néhány.
Az a hely volt az "én keresztem".... :)))) Most (lekopogom) 3 éve csönd van, igaz már nem is megyek arra sokszor.

adg 2016.02.22. 13:08:20

@Határátkelő: en pont forditva gondolom a magamet. Szerintem erdekes, de ha realisan nezem a munkamat, akkor belatom, hogy normalis ember szamara netto unalom a 90%-a.

Cheap Charli 2016.02.22. 13:10:15

@Hari Seldon 2: Lehet ezen vitatkozni, de teljesen szabalyosan megy elore a kerekparos az allo kocsisor melett.

P.Elliot 2016.02.22. 13:19:04

Nagyon jo poszt, a munkahelyek nevenek a feltuntetese nelkul tenyleg jo lenne meghallgatni hogy mindenki munkakore mibol is all, ez raadasul valodi segitseg lenne a kijovoknek hogy tudjak nagyjabol hogy mire szamitsanak.
Ebredni en masodpercek alatt szoktam az alvabol a teljes magamhoz tereshez es azonnal fel is kelek. Nem volt ez mindig igy de egyszer olvastam egy konyvben hogy az illeto szemely ebredes utan azonnal felkelt mert kipattanni az agybol sokkal jobb mint "cihelodni", hehehe es megfogadtam a tanacsot, meg is szoktam.
Ami az elobb becsekkolni szereto vendegeket illeti, nem igazan tudom oket hibaztatni, ha valaki rendezvenyre jon vagy konferenciara, jobb szeretne legalabb lepakolni a cuccait, ne kelljen magaval hurcolni, foleg ha repulovel jott es meg tobb ora mulva foglalhatja el a szobat, teljes felszerelessel meg a varosba se nezhet ki.
Usabeli utazgatasaink soran tobbszor elofordult hogy a cel helyre elobb odaertunk, igaz hogy kocsival de akkor is jo lett volna letenni a borondoket a szobaba, nem hagyni a kocsiban, foleg ha gyalog indultunk ki a varosba,illetve gyorsan atcserelni neha a ruhat, ha nem volt mar vendeg a szobaban nagyon sok helyen ennyit azert megengedtek akkor is ha a szoba meg nem volt kitakaritva hogy gyorsan bevigyuk amit akartunk, gyorsan kiszedtuk azt amit magunkkal akartunk vinni es halas koszonettel tavoztunk. Ha valahol nem engedtek meg valamiert mert akadt olyan is, azert azt igen hogy a parkolojukba tegyuk a kocsit hivatalosan hogy oda tartozunk ha meg nem is foglalhatjuk el a szobat es ha kellett a wc-ben atoltozzunk.
Lehet hogy kulfoldon az amerikai turista ilyen esetben nem erti hogy miert nem engednek meg ennyit, azert reklamalnak mert idehaza megszoktak hogy vannak ilyen teren engedmenyek, elnezesek.

Csodabogár 2016.02.22. 13:20:46

Ez nagyon jo poszt volt. Aki nem dolgozik szallodaban annak biztos erdekes. Koran keles mindig remes, de ha visszaszivarognek az agyba, felkeles utan, feltehetöen jol elaludnek.
Nekem az a tapasztalatom, hogy el lehet intezni ha van szoba a korai becsekkelest es volt eset, hogy kesö este indultunk csak haza. Mikor szoltam, hogy esetleg, penzert, megtartanank a szobat, beleneztek a computerbe es közöltek, hogy maradhatunk ameddig akarunk. Bangkokban viszont orara szamoltak extrat. Ejszaka közepen erkeztünk es elaludtunk. Egy vagyont szamoltak az extra 2 oraaert.

P.Elliot 2016.02.22. 13:24:32

@Hari Seldon 2: Uj kifejezes keletkezett? Mar nem csak "annyian vannak mint az oroszok" van? Hehehe...

Csodabogár 2016.02.22. 13:50:33

@Herr Géza: Az a Becs Tatabanya halalut meg nekem is be van vesve az emlekezetembe erösen. Magyar szakaszon meg vonat keresztezödesek is voltak, sorompo nelkül. mondjuk Becsböl haza, kiszamithato volt a hatarig. Jött szembe 6-8 kocsi, utana lehetett elözgetni, mert egy darabig biztos nem jött semmi, ha csak nem egy osztrak traktor.

Herr Géza 2016.02.22. 13:58:14

@Csodabogár: Hát, attól függ mikor. A Gorenje korszak beköszöntével (én akkor kezdtem kijárni) bizony volt, hogy Bécstöl a határig állt a sor, vagy lépésben ment...Akkor ismertem meg az összes földutat Bruck és a határ között... :)))))

Muscari 2016.02.22. 14:23:39

@zöldeketbeszélek: én is ilyen vagyok, reggel úgy kelek fel, mint egy zombi ez kell kb 20 perc, hogy magamhoz térjek.

Gabuska, nagyon érdekes volt a poszt, engem is érdekelt mindig is, hogy hogy zajlik az élet egy szálloda recepcióján. A különböző reklamációkkal nem ti foglalkoztok?

Muscari 2016.02.22. 14:28:18

@LittleG (uk): ugyanez van velem is. Akkor van gáz, ha nem fekszem le fél egy előtt, de reggel kelnem kell :-)

2016.02.22. 14:38:53

Miért kellett Németországig menekülni, kedves posztoló? Nem hiányzik anyukád, meg a gyulai kolbász? A gyerekek sírnak otthon, miközben te csak a krediteket gyűjtöd a bankszámládon, közben tudjuk jól, hogy minden nyugatra tántorgott csak egy pénzéhes, a kapitalizmus dögkeselyűit szolgáló rossz magyar. A jó magyar itthon marad, nem beleül a készen kapott jóba, hanem itthon tesz a változásért... :((((

HardPötty 2016.02.22. 14:52:46

Sajnos én nem örököltem meg nagyapám kèpességét. Reggel olyan korán kelt, hogy kiment felébreszteni a kakast, hogy ideje kelni és kukorékolni. Este meg olyan későn feküdt le, hogy azzal viccelődött, hogy egyáltalán kár lefeküdni. 5 de inkább 4 óra alvásra volt beállva. A mai napig nem èrtem hogy lehetett ez. 86 évet élt így.

LittleG (uk) 2016.02.22. 14:52:57

@Muscari: most P. Elliott egyik kommentje szöget ütött a fejembe, hogy ő is így volt, de valahol olvasta, hogy nem jó (én is hallottam már amúgy) és kipróbálta és megszokta.

Holnap ki akarom próbálni. Csak attól félek reggel félálomban nem fog eszembe jutni, hogy ki akartam rögtön ugrani :)

Eddig csak olyankor tettem ilyet, mikor elaludtam, de az ugye nem volt kellemes élmény. Meg olyankor, mikor messze raktam az ébresztőt, hogy ki kelljen kelljek hozzá, hogy leállítsam, de egy másodperc alatt visszabújtam a jó melegbe :)

Én is visszaaludnék, de kb 10szer csörög az ébresztőm a telefonomon, amit egy okos valaki úgy tervezett meg, hogy ha nem Azt az egy leállító gombot nyomod meg, hanem akármit, akkor a későbbi emlékeztetőknél már nem csörög, ha finoman villog a képernyő (gondolom, hogy nehogy megzavarjon az alvásban). Úgyhogy van egy visító ébresztőórám is.

Itt olvastam clockyról? Vagy máshol? Kerekes ébresztőóra, ami miután csipog, összevissza gurul a szobában, hogy ne legyen olyan könnyű kikapcsolni. Néztem róla jutub videót, az a baj, hogy nem szalad elég hamar el, addig én simán leütném.

LittleG (uk) 2016.02.22. 14:57:42

@Muscari: milyen érdekes, nálam is valahol fél egy a határ, ha annál később fekszem, másnap érezhetően fáradtabb vagyok, főleg ha ezt egymás után többször megcsinálom.

Egyszer így voltam, zsinórban későb feküdtem, korán keltem (nekem a 6 óra is korán van), aztán megmérgelődtem és másnap már 10kor lefeküdtem. Egymás után kétszer is. A második után szuper kipihenten ébredtem, meg is fogadtam, hogy ezután 11-ig lefekszem, aztán mégsem.

Tudja valaki mi emögött a pszihológia? ÉN csak azt az okot találom, hogy ugye olyankor már dunna alatt alszik a ház, végre van időm magamra.

LittleG (uk) 2016.02.22. 14:59:39

@HardPötty: fiatalabb korában is csak ennyit aludt? Úgy tudom a kor előrehaladtával csökken az alvásigény.

Mrs. Clayton 2016.02.22. 15:08:59

@Herr Géza: nem tudom neked milyen navid van, de nekem eleg ha lehalkitom a figyelmeztetest es a kepernyon kovetem h hany merfoldre yardra van a kovetkezo sebessegmero vagy etkezde meg amit meg mutat, igy nem idegesit a pittyogas

Muscari 2016.02.22. 15:13:45

@LittleG (uk): nekem alacsony a vérnyomásom, az okozza az egész álmatagságot. Csak a kávé segít rajtam .

Evain 2016.02.22. 15:14:06

@LittleG (uk): ezt kizártnak tartom... nekem egyelőre csak nő :D

Muscari 2016.02.22. 15:17:27

@LittleG (uk): ja meg mi este filmet nézünk, illetve van, hogy a férjem későn ér haza, én meg mindig megvárom. Nem tudom, hogy mi a pszichológia mögötte, én mindig is ilyen bagoly típus voltam. A szüleim meg a tyúkokkal fekszenek, e este nyolckor már nem lehet őket felhívni :-)

LittleG (uk) 2016.02.22. 15:37:09

@Muscari: Az nekem is nagyon alacsony volt rég (mértek 60/30-at is, azt mondták nem is kéne magamnál legyek, bár azért többnyire 90/60 volt).
Manapság 110 per valami, és mostmár könnyebben magamhoz is térek. Azelőtt nagyon nagyon nehéz volt és kb fél órát tartott (letérdeltem, ráültem a sarkamra, előre hajoltam, hogy a fejem a földön legyen, a többi testrészem meg magasabban, hogy belefollyon a vér)
Csak a kávét sose szerettem, anélkül élek túl dolgokat. Nemrég felfedeztem, hogy ha nagyon álmos vagyok, segít, ha almát eszek, mert a rágás, erős állkapocsmozgás kicsit feléleszt.

LittleG (uk) 2016.02.22. 15:38:13

amúgy meg biztos van bagoly- ill pacsirtagén

LittleG (uk) 2016.02.22. 15:39:11

@Evain: akkor te csak fiatalodsz :D

SzZoole 2016.02.22. 16:22:37

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: azt kifelejteted,hogy a posztiro manusa biztos nemet es a poszterina egy gold digger:)))

Sanz 2016.02.22. 16:24:16

"A németeknél jó helyzetben vagyunk, mert működik a szakszervezet, akik rendszeresen ellenőrzik, hogy öt hetente mindenkinek kapjon szabad hétvégét, és hogy két műszak között minimum tíz óra teljen el."

Azért ez a öthetente 1 hétvége meg 10 órás pihenőidő ijesztően hangzik... mármint hogy ezek már jó feltételeknek számítanak. Ilyenkor azért mindig összeteszem a két kezem, hogy egész életemben csak nyugis 9 to 5 jobot kellett végeznem...

De persze sok sikert a posztolónak, csodálom, hogy ilyen jól bírja a terhelést.

SzZoole 2016.02.22. 16:27:53

@LittleG (uk): a rendszeres es kielegito szexualis elet rendbe hozna ezeket a problemakat.
Jol lehet utanna aludni es a vernyomasod is rendbe hozza:)))

LittleG (uk) 2016.02.22. 16:36:31

@Zoole[uk]: Aludni mindig is tudtam, a vérnyomásom meg mástól jött helyre :)

Herr Géza 2016.02.22. 16:54:03

@Mrs. Clayton: Két külön sztori. Az autókba gyárilag beépített navikban nincs radarfigyelés, mert (legalábbis felénk) az ilyen kütyük használata illegális. A megengedett sebesség túllépésére figyelmeztet ugyan, de én azt így is, úgy is rendszeresen túllépem (pl. autópályán korlátozásnál, meg lakott területen kívül 20 km/h többletig elég bagatel a bünti errefelé), ráadadásul a naponta változó útépítés, stb. miatti korlátozásokat kevés navi tudja abszolút up-to-date követni, így sok a téves csipogás, vagy ellenkezőleg, nem csipog, amikor kéne. Meg ugye az a vacak a +1 km/h túllépésnél ugyanúgy csipog, mint ha a duplájával mennék a megengedettnek. Ezért aztán csipogás kikapcsolva, az optikai jelzés meg olyan minimális mellette, hogy azt csak a navira tapadva tudnám követni. Olyan saját autóm meg még nem volt, ami a tényleges táblákat felismeri, és az alapján jelez. Majd a következő....

gabuschka 2016.02.22. 17:08:27

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Szia! Vannak szállodák, ahol nagyon komolyan veszik a becsekkolás idejét, és előtte csak felárért adják oda a szobát. Nálunk nincs ilyen megkötés, ha valaki reggel hétkor érkezik, és van a foglalt szobatípusból tiszta, akkor oda is adjuk neki, és általában 12 után már egyáltalán nem gond a bejelentkezés, pedig a hivatalos checkin három után van. Nálunk akkor nincs szoba, ha már a korábban érkezők elhappolták a következő vendég orra elől, azaz valaki még nálad is korábban érkezett. Ha a hotel előző nap tele volt, így ahogy üres lesz egy szoba úgy kezdik el takarítani. Kilenc körül kezdenek el tömegével kicsekkolni az emberek, így utána felgyorsul a folyamat, egyre több szoba lesz készen. Ám ha házon belül rendezvény van, és a vendégek mondjuk mind a kétszáz 10 és 12 között együtt érkezik (mint múlt szombaton), akkor ők pillanatok alatt felszívják a szabad helyeket.
Ha az ember biztosra akar menni, tényleg érdemes egy nappal korábbra foglalni, ahogy írták itt többen is.
Szerintem nagyon szállodája válogatja, hogy mennyire rugalmasak.

gabuschka 2016.02.22. 17:14:58

Köszönöm a "De jo poszt volt" hozzászólásokat, nagyon jól esett! :-)

2016.02.22. 17:31:01

@Zoole[uk]: Fontos, és nem elhanyagolható tényező. :)))

2016.02.22. 18:07:06

@Zoole[uk]: Az a baj, hogy megfigyeléseim azt mutatják, ezeket a szövegeket reggel kell bedobni, mert akkor rengetegen ráharapnak, vagy adnak pozitív visszajelzést. Szóval jó lesz észnél lennem, és mostantól minden reggel betrollkodni valamit az aktuális poszt alá. :)))

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.02.22. 18:09:33

@gabuschka: köszönöm, ez jó volt. Hanem az időbeosztás borzalmas, remélem, mielőbb sikerül egy jobb időbeosztásos munkakörbe kerülnöd. Amúgy mindig nagyra értékelem, ha a recepciós tud ajánlani egy jó éttermet a közelben, ez eddig egy kivételével mindig bejött.

Sztori, csak neked: rendkívül takarékos (=szarrágó) lakótársunk ment haza egyedül, kocsival, s éjszaka vezetett. Bement egy hotelba, hogy nem aludhatna-e meg egy szobában nappal, _ingyen_, hiszen neki éjszakára nem kell a szoba, azt még kiadhatják másnak. Saját maga mesélte, nem pletyi. Csodálkozott, amikor elhajtották.

SzZoole 2016.02.22. 18:10:17

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: varjal meg,majd ha kint lesz zindex oldalon.....:)))

2016.02.22. 18:15:41

@LittleG (uk):
Itt azt irja egy alvasszakerto, hogy jobb ha ejfel elott lefekszunk mert az elso par ora a melyalvas, amikor regeneralodik a szervezet. Ha ez ejfel utan esik mar nem lesz pihenteto mert a felkelesen jar az ember esze. Ami erdekes, fontos h mindennap uakkor fekudjunk es keljunk es nem jo otlet pl 3 oraval tovabb aludni, hogy kipihenjuk magunkat.
Es ahogy irtad, csokken az alvasigeny, ahogy felnovunk, 6-7 ora alvas eleg .
www.nlcafe.hu/eletmod/20130527/ejfel-elott-aludni-kell/

Bredpitt Monika 2016.02.22. 18:25:59

"A munkaadómat nem szeretném megnevezni, mert sokszor van, hogy negatívan vagy ironikusan fogalmazok, amikor a munkámról beszélek, így nem szeretném, ha a helyet az én stílusommal azonosítaná bárki is."

Ez nagyon szimpatikus mondat.

Amerikában azt tapasztaltam, hogy elég rugalmasak voltak a délelőtti bejelentkezésnél. Ha volt szoba simán kiadták, nem ragaszkodtak a 2 órához vagy éppen a 3-hoz.

Nekem nagyon bejönne ez a szállodai recepciós munka.

Bredpitt Monika 2016.02.22. 18:26:59

@Halbajusz: Ez nálam teljesen bejön. Ha túl későn fekszem le nagyon rosszul alszom.

Mrs. Clayton 2016.02.22. 18:29:35

@Herr Géza: az en navimba bele van programozva h hol vannak telepitett sebesseg vagy ilyen mindent lato merok, ezt nekem elore csipogja, ami szerintem is brutal idegesito, bar en a Maca hangjat sem birom, ezert minden figyelmeztetes meg ilyesmi le van nemitva, viszont ha ismert uton megyek, akkor nem kell navi eleve, szoval be se kapcsolom, mert a telepitett trafikat is ismerem, mondjuk nalunk a megyeben mar evek ota ki vannak kapcsolva, mert tobbe kerult a fenntartasuk mint amennyi bevetelt hoztak, es meg a balesett se lett kevesebb
szoval ha idegenbe megyek akkor hasznalom, igy viszont rendszeresen rapillantok a kijelzore, h tudjam hol kell elkanyarodni ilyesmi, igy azt is latom h jelez-e telepitett traffipaxot, a mobil kamerakkal ugyse lehet semmit kezdeni, igy en csak addig a hatarig gyorshajtok, amiert meg nem szolnak, ez 10%+1 mph

Bredpitt Monika 2016.02.22. 18:29:57

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Te csak ne trollkodj, nagyon nem állj jól !!!!!

Nagyon frusztráltnak tűnsz így. Persze nem úgy , mint aki otthonról akarja megváltani a világot a meleg szobából, na de akkor is.

LittleG (uk) 2016.02.22. 18:36:09

@Halbajusz: Ja tényleg, ezt már rég hallottam, de akkor sokszor, hogy az éjfél előtti alvás a legpihentetőbb. Nem tudom, tényleg-e. Az meg szinte lehetetlen, hogy mindennap ugyanakkor keljek is meg fekudjek is.
Tenyleg pihentebbnek erzem magam, mikor hetvegen tovabb tudok aludni. Bar nemreg olvastam pont egy ilyen cikket, ahol azt mondtak, nem jo hetvegen tovabb aludni - de az indoklasra mar nem emlekszem.
Amit meg olvastam es tapasztaltam magamon is, ha keveset alszom, ehesebb vagyok, es zsiros es/vagy cukros dolgokat kivanok.
Meg az jutott eszembe, hogy allitolag sotetben kell aludni, mert vilagosban nem termelodik annyi melatonin (?) a borben. Tehat ha nappal alszunk is, sotetitsunk be.
Egyszer nagyon meleg nyaron egy zsalus ablaku hazban aludtam, tok sotetet csinalt. Nagyon keson fekudtem (reggel fele), becsukott zsalukkal. Amugy ilyenkor is fel szoktam ebredni 9-10 korul, de most du. 2-ig aludtam. Biztos azt hittem, meg ejszaka van :)

kopzol 2016.02.22. 18:38:02

Részletes, talán túlságosan bőséges az írás, de mint kívülálló nekem speciel nagyon tetszett. A szállodai "munkáról" kaptam végre egy kis ízelítőt. Köszi, csak így tovább!

**mimi** 2016.02.22. 18:47:02

@diggerdriver: na most .... én már nehezen kelek, és ennek ellenére bárhol bármikor elalszom napközben :)

2016.02.22. 18:47:21

@gabuschka:
Szuper poszt volt, köszi, hogy leírtad.

Már nem tudom hol láttam, valami tv müsorban talán, ami arrôl szólt, hogy emberek egy napra munkahelyet cseréltek. /persze nem a pilóta cserélt az agysebésszel, mert abból nagy baj lett volna ;-)/.
Mentek oda az emberek nagy mellénnyel,hogy ezt ök a kisujjukból is kirázzák, aztán a müszak végére rájöttek, ez nem is olyan könnyü, mint hitték...

Meg volt egy másik sorozat is 'undercover boss' amikor a szálloda tulajdonosa beállt pl pincérnek egy olyan szállodájába, az ország másik végében, ahol nem ismerték. Hát nagyokat döbbent!

A biciklizös dolog ismerös, ugyanezt az öltözködéses müsort csinálom végig. Nekem muszáj gyorsan mennem, igy nem is tudnek munkaruhaban menni mert nagyon beleizzadnek meg terepen megyek, erdei uton es sokszor nagy a sár, amibol a ruhamra is jut, hiaba a sarhanyo! De legalabb ennyi sport jut naponta.

A szállodában szerzett tapasztalat jól átvihetö lesz bármilyen munkara, ahol emberekkel kerulsz kapcsolatba, gondolom par vitat el is kellett mar simitanod? Ha mar eleged lesz ebbol a beosztasbol es szeretnel 9-5ig dolgozni valoszinuleg sok helyen tudnal dolgozni az itt szerzett gyakorlatra alapozva.

2016.02.22. 18:49:45

@Zoole[uk]: Az a baj, hogy az a 10-20 db fizetett bérkommentelő már elég jól kiismert, és nem kapják be a csalit. Csakis a véletlenül idetévedt emberek reakciójára számíthatok.

**mimi** 2016.02.22. 18:53:34

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: mert nagyon hölle vagy ;)..... hiába veted ki a csalit :))))

2016.02.22. 18:54:09

@Bredpitt Monika: Frusztrál, hogy vannak emberek, akik egyszerűn elárulják a hazájukat, és a bajtárs..akarom mondani honfitársaikat is. Mindezt egy marék üveggyöngyért, meg térden csúszva könyörögnek, hogy valamelyik nyugati kapitalista keselyű rabszolgájává válhassanak, miközben Mo.-n is minden adott egy kiegyensúlyozott, boldog élethez, és nem kell hozzá rabszolgává válni, meg eladni anyut, miközben a síró gyerekek felrobbannak. Jók a fizetések, 10/10-es szintű oktatás és eü., prosperáló gazdaság, kiváló infrastruktúra (pl. utak), jófej emberek és így tovább. Akkor lennék boldog, ha minden magyar itt lenne a kerítésen belül, és együtt építenénk a magyar álmot.

2016.02.22. 18:54:26

@Herr Géza:
Te mindig késésben vagy, hogy folyton száguldozol? ;-)

A német autópályán tényleg igaz,hogy nincs seb.korlátozás, vagy ez csak egy városi legenda?
Ott mennyivel szoktál menni?

2016.02.22. 18:55:25

@**mimi**: A szokásos együgyü komment. Ezért szeretünk, Mimi.

;)))))) :DDDD

Csodabogár 2016.02.22. 19:14:35

@Herr Géza: Oh ja Gorenje. Mi belefutottunk es tenyleg orakig alltunk Nickelsdorf körül. Nem tudtunk semmiröl es Pestig talalgattuk, hogy mi az ordog lehet az a gorenje, ami a kocsik tetejen levö dobozokra volt irva. Vissza fele aztan mar figyeltünk es lattuk a nagymama megörzöt is.

Herr Géza 2016.02.22. 19:38:09

@Halbajusz: Nem legenda, elvileg nincs korlátozás. Elvileg. A folyamatosan növekvő forgalom, meg a nagyszámú útépítés, felújítás miatt azonban az elmúlt 20-30 évben becslésem szerint kb. a pályák min. fele hosszán már van valamiféle állandó vagy időleges korlátozás. A maradék félnek meg megintcsak a felén szimplán a nagy forgalom miatt sem igazán lehet tartósan gyorsan (értsd: 130+) menni. Szóval nem sok marad...
Ott viszont, ha tudom (időjárás, útviszonyok), akkor szeretem kihasználni az éppen aktuális autó fizikai sebességhatárát is. Az meg általában ma 2-essel kezdődik.... :)))
Mondjuk azt, hogy ez a hobbim. :))))

2016.02.22. 19:43:53

@LittleG (uk):
Igen, én is hallottam hogy az éjfél elötti alvás duplán számit. Állitolag a nagy okosok ezt az elmeletet mar azota megcafoltak.
Nalunk az ebredes muszaj ugyanakkor mert keszulni kell a gyerekeknek suliba. A ferjem 3/4 7kor indul reggel, o ebreszt, ha aludnek. Régebben a gyerekek /6,10 es 12 evesek/ hajnalok hajnalan felvertek 6 elott. Mostmar fordult a kocka, alig lehet oket kiszedni az agybol.
Az ugyanakkor fekves viszont nem mukodik, orulok, hogy csend van es tudok kicsit olvasni tvzni, nyugalomban.
De lehet abban valami, hogy a pontos napirendet tarto embereknek az eletuk is rendezettebb/nem a fegyencekre gondolok ;-)/.
Ismerek olyan rosszul alvo gyereket, akinek melatonint irtak fel hogy tudjon aludni.
Kivancsi vagyok, az Alaszkaban elok mint csinalnak, amikor nyaron hetekig le se megy a nap meg telen folyton sotet van. Ezt hogy lehet kibirni?

nyuszigonosz 2016.02.22. 19:53:08

@Halbajusz: Német autópályákon ténylegesen nincs sebességkorlátozás, és lehet gyorsan menni.
Már ahol lehet.
Mert mint Géza úr válaszában is ott van: útépítések, javítások miatt vannak korlátozások és van, amikor tôbben vagyunk úton, mint amennyi út van. :- )
(Pedig Németországban van a legtöbb autopálya kilométer.)

Vannak jó pályaszakaszok, ahol még lehet száguldani. :-)

Herr Géza 2016.02.22. 19:56:12

@nyuszigonosz: Nocsak, nocsak, te is???? :))))

Shanarey 2016.02.22. 20:06:34

Mindig is tudtam, a vendéglátós meló, nem az én világom.

A poszt meglehetősen informatív, és jól össze van szedve.

De szeretném én látni ezt a "Német" munkamorált, itt Angliában. persze esélytelen.

nyuszigonosz 2016.02.22. 20:17:41

@Herr Géza: Nem. :-)
Vagyishogy az én száguldásom az neked azthiszem még nem sebesség. :-)

SzZoole 2016.02.22. 20:17:43

@nyuszigonosz: @Herr Géza:
Egy parszor en is lenyomtam mar a nemet autopalyat,mindig ejszaka.
En nem az utepitesek miatt tudtam lassan menni,hanem a tobbi lassu auto miatt.Pl. tavaly egy busz miatt kellet majdnem allora fekeznem az autot,230-rol.A busz termeszetesen magyar rendszamu volt.
A magyar autopalyan tobbszor tudtam 200 felett menni.
Pestrol nyiregyhazaig 240km,masfelora volt az ido ugy hogy a Hatvanas fogadonal megalltunk kavezni:)))

Bredpitt Monika 2016.02.22. 20:23:24

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
szerintem neked jo messzire kene menned, talan kicsit szebbnek
latnad a helyzetet, talan

nyuszigonosz 2016.02.22. 20:56:44

@gabuschka: Nekem is tetszik a posztod. Olyan jól leírtad, az ember úgy ott érzi magát, mikor olvassa.

nyuszigonosz 2016.02.22. 21:03:55

@Zoole[uk]: Sosem mennék ilyen gyorsan ott, ahol nem lehet.

SzZoole 2016.02.22. 21:13:07

@nyuszigonosz: ahol nem lehet,ott en sem vezetek gyorsan

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.22. 21:14:30

Ezt az éjfél elott alvást azért nem ertem, mert van óra atallitas is, meg ha mondjuk at mész Romániába akkor máskor van éjfél naplementéhez képest.
Norvégiába szakadt határátkelő írta a blogj a ban meg rég amire emlékszem, nyáron trambulin le farasztani a gyerekeket meg tökéletesen sötétítő függöny. Télen meg szívás és persze trópusi nyaralás.
Indiában egyszer engedtek becsekkolni hajnali négykor szállodába. Guesthouseok nem szoktak szigorúak lenni. És a cuccot mindig ott lehet hagyni valami sarokban meg engedik az embert zuhanyozni stb is még ha a szobából ki is kell menni. Nem szeretem a szállodákat nekem túl személytelenek. Guesthouseban meg majdnemhogy évekig voltam összesen :-)

csíra 2016.02.22. 21:14:31

Tetszett a stílus :) remélem, jól megfizetnek érte a munkahelyen, én nem tudnék ácsorogni fél napot

micsoda? 2016.02.22. 21:54:42

Jó hangulatú, érdekes leírása a német mentalitásnak, szervezettségnek.Valóban lehet tőlük tanulni, csak az a nem mindegy hol melyik országban akarjuk hasznosítani.:-) A posztolónak jó munkahelye van, (koránkelést leszámítva) Dolgoztam több évig Frankfurtban, és egyik magyar ismerősöm szintén szállodában dolgozott, szobalányként, nem irigyeltem. A német vendégek gőgjét nehezen viselte.

Afrika steht an der Elbe 2016.02.22. 22:54:37

Mindennek van felelőse. Ez nekem is tetszett.

Talán még ennél is jobban tetszett, hogy a munkahelyi kantinban volt sör, méghozzá csapolt. Azonban azt vegyük figyelembe, hogy a németek szemében a sör olyan alapvető élelmiszer, mint a Tescoban a csipsz.

M. Péter 2016.02.22. 22:59:55

@Halbajusz: Ahol nincs sebességkorlátozó tábla, de a legtöbb helyen van.

2016.02.22. 23:08:39

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: standard eljaras. A szobalanyok addigra vegeznek. Lehet szoras es szerencse, a reci jofejsegen es a vendeg stilusan mulik h elobb kapsz-e szobat, persze ha az ohajtott mar tiszta es atadasra kesz. Ismerve a szobalanyok sebesseget, az a 2 ora eppen tarthato. Hajokon ez a szint del, maximum. Akkor is ha seaday van es mindenki a fedelzeten repazik.

LittleG (uk) 2016.02.22. 23:45:39

@Halbajusz: fiaid, lányaid vannak?
dettó én is, örülök, ha van egy kis időm magamra :)
rendszer: természetemből kifolyólag elég szertelen volnék, úgyhogy nekem jól jön a rendszer, amit be kell tartani.
Jó régen pl folyton elkéstem vagy rohantam, hogy ne késsek, és azt hittem, ez már soha nem fog megváltozni.

Amióta 30 mérföldre járok dolgozni, nincs párdon. Ha lekésem a fuvaromat, annyi. Szóval eddig vagy kétszer késtem vagy 10 percet, mert nem jött a busz.

Alaszka: a folyton világosnál vastag sötétítőt húznak be és meg van oldva. A folyton sötéttől én úgy bedepiznék...

Tavaszra itt Angliában már fényhiányom van. Idén ez már most eljött. A múltkor munkábamenet az autópályán végig ragyogott a nap, amiből annyit éreztem az arcomon, hogy az autótól kb két perc alatt besétáltam az épületbe. Egész délelőtt ragyogott. Folyton néztem ki az ablakon az ebédszünetet várva, hogy kimenjek kicsit. Még előtte egy órával is sütött. Ki lehet találni, hogy mire kimehettem, még napos volt-e...

El is hiszem, hogy nagyon megviseli az itteni idő a spanyolokat meg hasonlókat, akik a folyton napfényes tengerpartról jönnek ide...

LittleG (uk) 2016.02.22. 23:48:17

@Dragonlady (Bp, Hun): a guesthouse az olyan panzióféle?

pappito · http://pappito.com 2016.02.23. 02:04:08

@diggerdriver: persze, meg se döccen a markoló amikor átmész rajtuk :)

pappito · http://pappito.com 2016.02.23. 02:24:54

amúgy frankó poszt volt, csak a "Drágám"tól kapok lábrázást. Sőt, Lábrázást.

Parajpuding 2016.02.23. 08:02:12

3 év vendéglátós munka után rájöttem, hogy engem a vendéglátás és szálodaipar csak vendégként érdekel :D
Jobb az, ha engem szolgálnak ki, és nem én másokat.

Muscari 2016.02.23. 08:25:31

@Dragonlady (Bp, Hun): pont erre gondoltam én is az éjféllel kapcsolatban. Tegnap megint nem sikerült korábban elaludni, azaz ma :-)

©________ 2016.02.23. 08:27:08

@Dragonlady (Bp, Hun): megmagyarqzni nem tudom, de nekem is le kell fekudnom ejfel elott, h hasz alhato legyek.

LittleG (uk) 2016.02.23. 09:06:21

@Muscari: Detto, 1-kor fekudtem. Reggel, ahogy terveztem, kimasztam az agybol, leallitottam az ebresztot, felgyujtottam a nagyvillanyt - majd visszaultem az agyra, majd a takarot is magamra huztam, majd el is doltem es kb husz perc mulva tenyleg felkeltem.
De most faradt voltam, ma megprobalok hamarabb fekudni es holnap reggel megint megprobalom :)

2016.02.23. 12:14:09

@nyuszigonosz: @Herr Géza:
Biztos jó lehet így repeszteni! Esetleg sivatagi gyorsulásos versenyre nem mennétek?
Egyszer ültem versenypályán egy hivatasos versenyzo mellett/trening resze volt/ utaskent, na alig vartam hogu kiszallhassak!

Halbajusz (törölt) 2016.02.23. 12:15:03

@M. Péter: ok, koszi!

Halbajusz (törölt) 2016.02.23. 12:24:25

@LittleG (uk):
2 fiam van, a legkisebb es a legnagyobb es a kozepso lany. Primary 2 primary 6 es Secondary 1be jarnak, sokkal jobban szeretik, mint a bpi sulit es en is.
30 merfold utazas nem semmi, te vezetsz vagy busszal messz?
A ferjem is ennyit megy, de miota megvan az auto, azota elmegy a tavolsagi buszmegallo kozelebe, ott leparkol es igy csak egy busszal kell menjen 3 helyett, ezzel naponta egy ora utazast megsporol.
Teljes munkaidoben dolgozol?
A kislanyod hanyadikos? Irtad, hogy 6 eves volt, mikor kijottetek, csak nem tudom, miota vagytok kint.
Tegnap meg ma ragyogoan sut a nap en se szeretem ezt a borongos esos idot. Bar itt Edinburghban nem is esik annyit,mint regen Glasgowban
Gyakran jartok vissza Mora? Mi juliusban megyunk eloszor, tavaly nyaron nem volt ra penzunk.

élhetetlen 2016.02.23. 13:58:53

@Herr Géza: „valahogy beleálmodom, hogy csörög/zenél valami”. Az egyik legdurvább dolog, amit elkövettem magam ellen, az az volt, hogy vettem 15 cm átmérőjű sárgaréz vekkert, két bumszlival, és rézütővel a tetején. Na, azt nem lehetett beálmodni. Ráadásul úgy kellett elhelyeznem, hogy az ágyból ne érjem el, fel kelljen állni, mert egyébként leütöm, és már alszom is tovább. Az önfelhúzás nálam is működik, de csak utazáskor, stb szoktam terhelni magamat vele. A pisilés, és a sztoridhoz. Pár hete írtam valami rémálmokkal kapcsolatban, hogy nekem nappali rémálmom van. Éjszaka álmomban wc-t keresek, de, ahova küldtek az raktár, mosókonyha, akármi, vagy wc-de három oldalról nyitott, stb,, aztán felébredek, kimegyek, A nappali rémálmom az az, hogy mi lesz, ha egyszer működő wc-t találok álmomban. Attól tartok, az, amit leírtál.

élhetetlen 2016.02.23. 14:17:31

@HardPötty: Ez tényleg született dolog. Nem a család, csak egy kolléganőm volt, aki reggel a cégnél a liftben, mikor én még nem láttam ki a fejemből, ő ott vigyorgott. Egyszer megkérdeztem, hogy csinálja, mire mondta, hogy, ó, ő már megfőzte a vacsorát is. Mikor keltél? Négykor. Mikor feküdtél? Éjfélkor. Minden nap. De megértő volt a reggeli bambákkal szemben, mert csak az egyik gyereke örökölte ezt a „képességet”.

élhetetlen 2016.02.23. 14:40:04

@LittleG (uk): HardPötty helyett: igen. A másik, „Úgy tudom a kor előrehaladtával csökken az alvásigény.”. Nem tudom, mi lesz a kor előrehaladtával, de már három éve nyugger vagyok. (Szerettem a szakmámat, szerettem dolgozni, viszont mindig vekkerre keltem, akkor is, ha kilencre kellett mennem. Életemben kétszer láttam napfelkeltét, azt is egy adriai nyaraláson, mert a barátaim felvertek, hogy nézzem meg.) Mikor elhagytam a munka világát, kérdezték a kollégák, hogy mit fogok csinálni. Mondtam, aludni fogok. Le is húzom a 9-10 órát éjszakánként, kíváncsi vagyok, mikor fog csökkenni az alvásigény.

LittleG (uk) 2016.02.23. 14:40:38

@Halbajusz: Elkezdtem válaszolni, csak írtam és csak írtam, aztán rájöttem, inkább elküldöm privátban, ha nem bánod

Nem hiszem, hogy mindenki kíváncsi a részletekre :)

LittleG (uk) 2016.02.23. 14:42:56

@élhetetlen: :) anyósom 63 és egykor fekszik, 7 előtt kel

az enyém már csökkent, tiniként de még a 20as éveim elején is többet aludtam. Sose ébredtem volna meg magamtól 9kor vagy 8kor hétvégén, most meg igen.

De lehet nem is (csak) a kor, volt egy műtétem is ami után változott, meg főleg miután lett egy lányom, aki az első 3 évben nagyon rosszul aludt (éjjelente sokszor kelt), talán akkor szoktam meg

LittleG (uk) 2016.02.23. 14:53:59

@élhetetlen: "A nappali rémálmom az az, hogy mi lesz, ha egyszer működő wc-t találok álmomban. "

:)))))

LittleG (uk) 2016.02.23. 14:54:46

@Halbajusz: az előző válaszomban valahogy nem tegelődtél be, közben írtam privit :)

Peetee 2016.02.23. 15:48:44

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Aha, közmunkásként, vagy hogyan képzelted komám?

Halbajusz (törölt) 2016.02.23. 17:15:40

@LittleG (uk):
sziakoszi szepen,de olyan bena vagyok,hogy nem latom a privit.
ide a facebookkal osszekotve szoktam belepni es a hozzaszolasokrol mindig kapok emailt a gmail fiokomra. akkor a privi is a gmailra fog jonni? koszi szepen!

gabuschka 2016.02.23. 19:08:46

@kisrumpf: Ez a sztori!! :-D Megnéztem volna a recis arcát amikor végighallgatta ezt a kérést. :-)

LittleG (uk) 2016.02.23. 19:19:40

@Halbajusz: Igen, ugyanabba az emailfiokba :) az uzenetemen latni fogod az emailcimem es ha akarsz, irhatsz egyenesen arra

gabuschka 2016.02.23. 19:28:53

@Bredpitt Monika: Köszi! Próbáld ki ha érdekel a munka. Maga a munka nem rossz szerintem, csak ez a beosztás. Mondjuk jobb még mindig mint sok más embernek az éjszakásokról nem is beszélve.
@nyuszigonosz: Köszönöm! :-)
@Halbajusz: Köszi neked is!
Én elég lassan tekerek, meg sok a piros lámpa, így nem szoktam megizzadni egyáltalán. Bár többnyire farmerben, és pamut pólóban meg pulcsiban vagyok, így nem tudom, hogy az office szerelés hogy nézne ki az út után. Bár itt öltönyösöket is mindig látok bikickin.
Kimaradtak ezek a sorozatok, de majd megnézem őket, szerintem tetszene nekem.

@pappito: :-D ez azért gonosz megjegyzés volt. Várj, nem is, inkább Gonosz volt. Mondjuk átérzem a lábrázásod, bennem a pasi, pasim szavak váltanak ki hasonló hatást. Hosszas gondolkodás után ez volt a legjobb becenév, ha már a nem a nevén nevezem a férjem. Amúgy ha elárulnám az itthoni becenevét, attól rángógörcsöd lenne. :-DD

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: A kolbász meg virsli a NÉMETEKnél speciel nem hiányzik. Legközelebb válassz pontosabb, a célországban nem, ám az anyaországban forgalmazott terméket! Peace. :-P

@Afrika steht an der Elbe: Nálunk nincs sör.. :-(

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.02.23. 19:32:22

@élhetetlen: nekem ez a standard rémálmom. Van WC, de belátni, emberek jönnek-mennek, vagy nagyon tele van... ilyenkor tudom, hogy stresszelek valamiért. Te nem? Vagy megyek valahová, eltévedek, hívnám a férjem mobilon, de a telefon nem működik, kiesik a gombja, lemerül... utálatos álmok ezek!

Bredpitt Monika 2016.02.23. 19:40:24

@gabuschka: Nem is rossz ötlet, vajon kell e valami speciális végzettség hozzá?

Azért utána járok. Hű, azt a mindenit, most nézem hol áll a számláló, jó sokan olvasták a posztod.

élhetetlen 2016.02.23. 20:11:21

@kisrumpf: Ez a wc keresésé szerintem egyszerűbb, egyszerűen ki kéne menni, de még nem sikerült felébredni. A másik kérdés, a jövőtől való félelem, bizonytalanság kivetülése, azt utálom. Az utolsó az volt, hogy letettem a két utazótáskát a járdán, várva valami fuvarra, előre mentem kb 5 métert egy szemetesig, hogy kidobjam a kezemben levő papírt, és mire visszamentem, a táskáim sehol, és senki nem látott semmit. Az elveszett táskák, és a nem találok vissza a szállodába, és kimentem külföldre pénz és papírok nélkül, ez elég gyakori. Rémes.

2016.02.23. 20:47:05

@Peetee: Orbán mindenkinek ad munkát. Esetlegesen étel és számla fizetés helyett lehet őt követni fészbúkon is.

2016.02.23. 20:49:09

@gabuschka: Ne hazudj önmagadnak, nyugodtan bevallhatod nekünk is, hogy szarul érzed magad, mert egy igazi, hazáját tisztelő és szerető, nemzeti öntudattal felvértezett magyar csak Mo.-n lehet boldog. Minden más csak átmeneti és múlandó.

:PPPP

pappito · http://pappito.com 2016.02.23. 21:04:52

@gabuschka: ahogy otthon, a négy fal között hívod, ahoz senkinek semmi köze, nekem se, persze, csak ha le tudtad írni, hogy "férjem" akkor akár használhatnád is, ez a nagydével drágám ez olyan szörnyen modoros, miközben az írásod egyáltalán nem volt az, sőt.

de ez csak az én két centim (sic!) :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.23. 21:47:36

@LittleG (uk):
nem tudom, mi az a panzió.
van, ahol tényleg egy család otthona a guesthouse és ott vannak vendégek. értelemszerűen nem egy kis panel hanem mondjuk Bangkokban egy "régi" townhouse vagy Balin egy family compound. egyszrű d normális körülmények szoktak lenni, ágy, fürdőszoba, ingyen wifi, a földszinten vagy a tetőteraszon kajálda, sok infó, meg ami kell, motorkölcsönzéstől buszjegyvásárlásig, mosógéptől jóga tanfolyamig, hol éppen mi. és persze sok mindenféle ember.
amikor végre én is csináltam egyet, pár hét múlva el kellett jönnöm :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.23. 21:50:20

@élhetetlen:
én undorító vécéket szoktam álmodni ilyenkor, ahol folyik a szartenger stb :-(
szerintem elég tipikus álom lehet :-/

2016.02.23. 22:54:53

@élhetetlen: "hogy mi lesz, ha egyszer működő wc-t találok álmomban."

Arról is feltétlen számolj be, minden kis mocskos apró részlet érdekel. :))))

LittleG (uk) 2016.02.24. 00:44:31

@Dragonlady (Bp, Hun): az lesz az :)
mit csináltál? guesthouse-t? és átadtad valakinek?

gabuschka 2016.02.24. 21:19:32

@Bredpitt Monika: Szálloda szak szerintem, de a legfontosabb, hogy az ember a nyelve(ke)t beszéljen, és a felvételi beszélgetésen nagyon kedves és mosolygós legyen. :-)
Én is láttam a számlálót, belegondoltam hány ember látta, hogy mikor zuhanyzom.. :-))
@pappito: Körbekérdezek majd, hogy kinek mennyire viszket a tenyere ettől a névtől, lehet nem csak téged bosszant. :-) Vagy csak egyszerűen átnevezen Jürgenné, az egy valódi név. :-)

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: amúgy csak azért írtam, hogy bebizonyítsam nem vagyok fizetett bérkommentelő. :-)

Bredpitt Monika 2016.02.24. 21:32:06

@gabuschka: rakerestem a profession.hu n, ahogy mondod, az angol az alap plusz nyelvet is illene melle, na meg itt is lattam, fiatal, palyakezdo, meg a szakiranyu vegzettseg sem art,

Latom a zuhanyzas megfogott minden kit

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.24. 21:58:41

@LittleG (uk):
nem az enyém volt. én csak úgy csinálgattam.

Irbisz 2016.03.30. 10:24:54

" megkérdezem milyen napjuk volt, ha német a vendég, akkor gyanúsan méreget és visszakérdez, hogy miért kérdezem; "

az elmult egy evben vagy 15 kisebb-nagyobb hotelben voltam, föleg a nyugati es eszaki tartomanyokban, volt ahol 4-5x is, de tan sose kerdeztek meg hogy vagyok,hogy telt a napom :)
Mondjuk nem banom, semmi közük hozza, engem idegesit az ilyen jopofizas, pedig nem vagyok nemet.
Lehet hogy egyböl latjak rajtam a tapasztlat recepciosok, hogy velem nem kell bajcsevegni? :)
Nemi small talk persze elöfordult, de ez minden.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása