oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. február 19. 06:44,  Meddig vagy magyar? 308 komment

2016. február 19. 06:44 Határátkelő

Meddig vagy magyar?

Nem is olyan régen jelent meg Zita írása arról, hogy vajon meddig marad magyar az ember, tulajdonképpen erre reagálásként született meg András posztja, aki ugyanezt a kérdést feszegeti, és a végén meg is válaszolja. Aztán persze majd ti is elmondjátok, mit gondoltok minderről.

magyar_es_unios_zaszlo_3.jpg

„Aki külföldön él, annak felteszik ezt a megválaszolhatatlan kérdést, de bennem soha fel nem merült, hogy ennek valami köze lenne bármihez is, ami idesodort engem.

Voltam kamionos 20 évesen, dolgoztam a Magyar Nagykövetségen Brüsszelben kétszer, közben voltam Magyarországon baleseti helyszínelő rendőr is, majd 2004-ben itt maradtam a családommal.

Miért maradtam itt?

Előtte két évvel, azaz 2002-ben felhívott egyszer az öcsém, és azt mondta: „Bármit is akarsz csinálni, haza ne gyere”. Nem is mentem, és egy pillanatot sem bántam meg.

Családi örökség a jó alkalmazkodó képesség, és a becsületes hozzáállás a munkához, ez minden. Folyékonyan beszélek németül és franciául, azaz belgául, mert vannak belgicizmusok, amelyen az „echte francia” kuncog, de azért meg lehet vele élni.

Ma az Európai Unió kicsinyke szerződött tisztviselője vagyok, technikai vonalon, és nagyon szeretem, amit csinálok, nagyon jó a közösség. Magyarnak lenni itt jó, de az igaz, hogy vannak pillanatok, amikor nem vág föl erre az ember, mint amikor megkérdezték a kollégák, hogy miért épít Magyarország megint vasfüggönyt.

Miután nem értettem egyet vele, nem is igen tudtam válaszolni értelmesen rá, hiszen itt nem tudják, mi az a szegregáció, „cigány” illetve „román” kisebbségi, szóval itt csak emberek vannak, akik jól-rosszabbul élnek. Azért nincs megkülönböztetve senki, mert ilyen-olyan nemzetiségű.

Mondjuk, ha őszinte akarok lenni, akkor a gyerekeim néha az iskolában érzik, hogy külföldiek, főleg, ha apukájuk kifogásolja a történelem tanárnő nem kicsit elnagyolt óráit, mert abból indultam ki, hogy ha valamit nem tanítanak, az kisebb baj, mint az, hogy valótlanságot tanítsanak. (Szerinte a második világháború 1943-ban kezdődött.) Mondtam neki, hogy googlézza be, oszt meglátja a körülbelüli valót, de nem az lesz az évszám, higgyen nekem.

Vannak itt is nacionalisták, ezért nem vagyok még belga állampolgár, de ezzel sincs baj addig, amíg nem érkezik el oda a magyar diktatúra, hogy lemondjak a magyar állampolgárságomról.

Tudom, nincs diktatúra, mert mindent meg lehet mondani, ja, csak nem történik semmi. Lázár a nép pofájába röhög minden nap a médián keresztül, Orbán pedig még erre sem veszi a fáradságot. Lopnak, ahogy csak bírnak, és helyzetbe hozzák egymást meg a haverokat. Én ezt látom, érzem, nem is járok Magyarországra, mert nem érzem jól magam.

A magyar egészségügy dicsérete

Hogy az igazságosságon ne essék csorba, még azt szeretném elmondani, hogy az elmúlt nyáron szubdurális hematómával (enyhe fokú agyvérzés) műtöttek a Budapesti Honvédkórházban, ahol a második műtétet is kihevertem, és csak szuperlatívuszokban tudok nyilatkozni, mind a takarító néni, mind a nővérek, mind az orvosok munkájával kapcsolatban.

Mindenki a legjobbat hozta, pedig én nem is voltam az elején túlságosan együttműködő beteg, le is kötöttek az ágyhoz kissé, amiért nem is haragudtam, csak nem volt kellemes. Itt még ilyen mélységekig nem bonyolódtam bele a belga egészségügybe, de itt sem lehet sokkal jobb.

Magyarok maradunk

Végül is magyarok maradunk örökre, csak kérdés, hogy ki mennyire foglalkozik a kérdéssel öntudatosan. Én nem. Ha kérdezik, elmondom, mi szép, mire kell odafigyelni, mindenkinek javaslom, hogy látogasson oda, hiszen tényleg az egyik legszebb ország Európában, de nem vagyok mélymagyar, sem magyarkodó.

Felháborít, ha valaki nem tud helyesen írni, ha otthon járt iskolába, de a kormány már ezt is elveszi tőlünk, jövőre nem osztályozzák már érettségi vizsgán sem a nyelvtant. Én annak idején '83-ban még három durva hiba miatt megbukhattam volna.”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Belgium

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr858400582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.02.19. 16:41:00

@Kiég3tt: Érdekes. Ebből bezzeg nincsen hírverés. Csak abból, hogy a k-európai emberek megeszik a munkát... :))) Főleg egy olyan kibaszott erős gazdaságban nehéz elhinni ezt, mint ami az angoloknak van.

2016.02.19. 16:42:21

@Muscari: Relativ hogy egyszerubb volt-e; alapvetoen igen. Az evek soran rengeteget szigoritottak, mert probaljak alacsonyan tartani a bevandorlok szamat, de ez pont a korlatlan EU-bevandorlas miatt nem lehetseges. Kozben meg az egyetemek, bankok stb. panaszkodnak hogy egyre nehezebb kepzett munkaerot behozni az EUn kivulrol, a diakoknak is egyre nehezebb (pl. regen konnyebben lehetett maradni diploma utan munkat keresni), ezert sokan USAba mennek UK helyett stb. Ezt mondja a UKIP, hogy azokat az embereket kene beengedni akikre tenyleg szukseg van, ahelyett hogy mindenkit beengednek az EUbol es szinte senkit sem EUn kivulrol. Persze most is le lehet telepedni nem-EUsoknak, de fokozatosan nehezitik. Annak idejen mentek kampanyolni Jamaicaba, Pakisztanba, hogy munkaerot toborozzanak UKbe, de azota persze nagyon megvaltozott a helyzet.

Karma17 2016.02.19. 16:42:46

@Karma17: Mit ertesz EEA alatt? Europai Gazdasagi Kozosseg? Nem vagyok teljesen biztos benne, hogy a nemetek es a franciak megengedik, hogy a tagja maradjon EU tagsag nelkul...

Gyak ebben az esetben elvezik a gazdasagi elonyoket a tagsaggal jaro "hatranyok" nelkul. ha ezt a ket nagy megengedi, ott es akkor lesz vege az EU-nak. Hozzateszem, IMHO.

MagyarJoe 2016.02.19. 16:43:20

@diggerdriver: melyik fajta olcso meatballs-t dicserted regen?

London2009 2016.02.19. 16:43:49

@Halbajusz: ez tudom, hogy nem vicces, de irto jot nevettem rajta. Valoban, ugy kell neki! :DD

2016.02.19. 16:44:20

@Mirjam2:
Müködnek a linkek, köszi. A peticio linket is /ha lesz/

Muscari 2016.02.19. 16:45:23

@Halbajusz: vagy magándoki. Én most megyek haza, három különböző orvoshoz, mert a problémámat itt nem ítélték elég súlyosnak ahhoz, hogy szakorvoshoz küldjenek. Az egész játék repjeggyel együtt kétszáz fontból kijön, itt egy konzultáció lenne annyi.
Akkor mondjuk nem tudom, hogy mit fogok csinálni, ha gyógyszert kell majd szednem, azt hogy írják fel, akkor majd meglengetem én is az EHIC-emet.

2016.02.19. 16:46:23

@Muscari: Van a UK bevandorlas torteneterol egy nagyon jo konyv, mindenkinek ajanlom akit erdekel a tema: www.amazon.co.uk/Bloody-Foreigners-Story-Immigration-Britain/dp/034913880X

London2009 2016.02.19. 16:46:36

@Herr Géza: igazad van! Erre nem gondoltam!

Muscari 2016.02.19. 16:49:54

@London2009: köszi, én nem teljesen erre gondoltam, hanem a híres housing benefitre. A council lakás az itt Londonban 10 év várólista alsó hangon (hacsak nem vagy menekült, hihihi, de rosszmájú voltam)

2016.02.19. 16:50:52

@Muscari: Pedig talalnak ilyen landlordot / landladyt. En egy egesz csomo embert ismerek aki benefiten el reszben vagy egeszben, es private landlordtol berelnek. Gondolom nem ugynoksegen keresztul talaljak oket. Pl. Tottenhamban szerintem az emberek nagy resze igy el, meg mas varosreszekben is.

Muscari 2016.02.19. 16:51:58

@Mirjam2: a ghanai származású managerem szokta mondani viccesen, hogy bloody foreigners :-)
Köszönöm a linket, megnézem.

Muscari 2016.02.19. 16:55:48

@Mirjam2: valószínűleg ismerettség kell hozzá, egy újonnan jött k-európainak az nem nagyon van. Mi ezért nem tudtunk egy stúdióból elköltözni, amíg mindketten keveset kerestünk, pedig bevállaltuk volna, szégyen vagy nem. Aztán szerencsére nem kellett, mert partiképesek lettünk.

2016.02.19. 16:56:29

@Muscari: En azt szeretnem ha kilepne UK, de sajnos biztos vagyok benne hogy a tobbseg a maradasra fog szavazni (bar ne lenne igazam...). Egyebkent egyaltalan nem erre gondoltak annak idejen amikor beleptek, kezdetben az 'EU' hasonlo helyzetben levo nyugat-europai orszagok gazdasagi kozossege volt. Pl. nem tudom tudod-e, hogy a 2004-es keleti csatlakozas elott azt mondta a kormany a briteknek hogy par ezer ember varhato Kelet-Europabol, es ehelyett megjelentek egy ev alatt egymillioan - kis kulonbseg. Senki nem szamitott ra hogy ez lesz.

Muscari 2016.02.19. 16:59:34

@Mirjam2: azért azt tudod, ugye, hogy még mindig többen jönnek az EU-"n kívülről, mint belülről? Minden erőfeszítés ellenére mindkét szám folyamatosan emelkedik (a nettó bevándorlásról beszélek).

2016.02.19. 17:00:28

@Muscari: Oszinten szolva, mivel en magam soha nem kertem vagy kaptam housing benefitet, nem tudom hogy talaljak a lakasokat, de sokan laknak igy az biztos.

kardio1 2016.02.19. 17:00:32

@Herr Géza: a subduralis haematoma lehet krónikus is.

Muscari 2016.02.19. 17:01:37

@Mirjam2: szerintem a politikusoknak számítani kellett volna rá. Ha ezt elhallgatták, az még már más tészta. Blair hazudott már nagyobbat is, Irakkal kapcsolatban.

2016.02.19. 17:04:16

@Muscari: Igen, lattam. Mar regen nem neztem breakdown-t hogy a nem-EUbol mennyi asylum seeker, skilled migrant, diak vagy csaladtag. Ha lesz energiam, utananezek. Az biztos hogy a UK nepszeru kivandorlasi celpont.

2016.02.19. 17:12:28

@Muscari: Valoszinuleg manipulalni is probaltak a szamokkal (melyik politikus nem?), de alapvetoen nem latnak bele mindenkinek a fejebe, nem tudhattak es nem is tudtak szerintem hogy ilyen tomegesen fognak jonni ilyen rovid ido alatt. Az biztos hogy a brit politikai elit (akar Labour, akar a konzervativok) mindig is EU-parti volt es arrol probalta / probalja meggyozni a briteket hogy milyen jo nekik az EU. Eppen ezert nem ertem, miert irja itt tobb kommentelo hogy Cameron akar kilepni. Pont hogy nem, ez pont forditva van. A 'nep' akar kilepni, Cameron probalta oket ignoralni / kijatszani amig lehetett, most is ez a lenyege a szinjateknak hogy azt mondhassa, latjatok, nem kell kilepni mert az EUn belul is elertuk amit a valasztok akartak. Pedig nem fogjak elerni; az igazi megoldas a problemakra a kilepes lenne.

LittleG (uk) 2016.02.19. 17:25:57

@Halbajusz: Elment magánvizsgálatra, ahol ki is mutatták (én is csak olvastam a sztorit egy csoportban), de olyan agresszív volt, hogy valami fél év alatt elvitte.
Volt egy skót munkatársnőm, aki azelőtt 10 évet Németországban élt. Ezalat fedeztek fel nála daganatos betegséget kezdeti stádiumban, meg is gyógyult és boldogan él. Azt mondta, ha épp itthon van, biztos nem fedezik fel időben és már nem élne.
Anyukám otthon épp kórházban van és mindenfélét találtak nála, komolyat is. Eszembe jutott, hogy itt a GP hatvanszor hazaküldte volna, hogy á ez mind normális, vegyen rá paracetamolt. Olyan jó lenne mindenhonnan összekombinálni a jó dolgokat... Na majd odaát. Vagy nem. Ki tudja ott is mi van :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.19. 17:27:04

@Muscari:
Nana. En ismerek magyart a magyar házból akinek felajánlottak es NEM FOGADTA EL.

tanato 2016.02.19. 17:28:06

@LittleG (uk): @Halbajusz: Sajnos az én környezetemben akik óvodás,vagy kisiskolás korban kerültek ki,20-30 év elteltével ugyan magyar származásúnak tartják még magukat,de amerikainak,ausztrálnak,németnek osztráknak definiálják identitásukat.Ugye legkésőbb a felsőoktatás kezdetével elkerülnek a szülői háztól,többségének nem magyar házastársa lesz,kezdenek elfelejteni magyarul beszélni inkább törik de azt is kevesen.Na meg a nagyszülők halálával nagyon megritkulnak a hazalátogatások is.Nem jó dolog ez persze,de az itthon tartósan élő külföldiekkel ugyanez a helyzet csak pepitában,a gyermekek magyarrá válnak.

2016.02.19. 17:31:47

En is hazamennek ha beteg lennek, eddig is hazamentem kisebb vizsgalatokra is, maganrendelesre persze. Egyreszt maganrendeles Magyarorszagon olcsobb, masreszt pedig - es ez a legfontosabb - akkor is, ha folyekonyan beszelem a nyelvet, sokkal SOKKAL nagyobb kontrollerzetem van sajat magammal kapcsolatban, mint kulfoldon. A betegseg az olyan, hogy akarhol vagy, ki vagy szolgaltatva a "rendszernek", de ahol nem ismered a rendszert, ott barmit mondhatnak, hogy ez igy szokas itt es kesz, mig Magyarorszagon mar tudom, hogy mit kell csinalni, hogy odafigyeljenek ram. :D

LittleG (uk) 2016.02.19. 17:32:03

@Mirjam2: "Kik azok a 'mi'? :))) "
Hát te még páran írták, csak már nem tudom, kik is :))

tanato 2016.02.19. 17:32:42

@Mirjam2: A cikkben leírt szubdurális hematóma leginkább baleseti sérülések után keletkező koponyaűri bevérzés.Az agyvérzésnek nevezett kórkép meg leginkább hypertóniás érelmeszesedéses alapon létrejövő agyi bevérzés.Mindkettő súlyos életveszélyes állapot.Azonnali ellátás igényel.

tanato 2016.02.19. 17:43:43

Az elmúlt hétekben két kint dolgozó érvénytelen TAJ-os beteg is szabadsága alatt szerette volna kivizsgáltatni,kezeltetni több éves krónikus bajait.Még a labor vizsgálatot sem volt hajlandó elvégezni a kórház.Mondtam nekik hogy célszerűbb a fogadó államban kivizsgáltatni a krónikus panaszokat, ahol biztosítva van,hiszen Mo.-on csak néhány napot vagy hetet töltenek.De a legédesebb az volt amikor egy magánorvos kis fecnire ráírta hogy milyen vizsgálatokat végeztessek el és azt küldte el a beteggel.Mondtam neki hogy ez sajna nem fog menni.Visszaküldtem a magánorvos hogy küldje el egy magánklinikára a vizsgálatok elvégzésére.Nincs róluk visszajelzésem.

Herr Géza 2016.02.19. 17:49:20

@Herr Géza: Ezt a terepet meg is hagyom nektek.... De legalább, hogy én is tisztán lássak: az agyvérzésnél is van olyan nem, mint az infarktusnál, hogy utólag mutatnak ki egy enyhébb lefolyású verziót?? És akkor ez lenne a krónikus?

kardio1 2016.02.19. 17:51:40

@tanato: de van krónikus subduralis haematoma is, nem? Legalábbis többször találkoztam már itt olyannal, hogy idős beteg elesett, majd diagnosztizálták a korkepet a sürgősségin, sokszor jókora kesessel. Az idegsebeszek meg nem akartak velük semmit kezdeni, ha a neurológiai status nem volt vészes. Csak a vérnyomást kellett jól beloni, szóval nem volt igazán sürgősségi ellátást igénylő a beteg.

LittleG (uk) 2016.02.19. 17:53:49

@tanato: Hátha magyarhoz megy hozzá :) Na nem vagyok én ilyen optimista... De amilyen irányba mennek otthon a dolgok, meg amilyen nehezen éltünk ott, ő jobban jár itt. Vagy lehet pont nem, ezt már nem fogjuk megtudni.

tanato 2016.02.19. 17:57:02

@kardio1: Van krónikus is de az is baleset,sérülés eredményeként.De meg kellene azért azt is záros határidőn belül műteni.De döntő többségében azért akut a dolog.Persze nagyon idős beteget nem szívesen műtenek a sebészek az is igaz.Pl. combnyaktörésnél sem.Félnek a műtéti halálozástól.

kardio1 2016.02.19. 17:57:02

@Herr Géza: tanato tök jól elkülönítette a kettőt. Az egyik az agyallomanyon belüli vérzés. A másik a kemény és a lágy agyhartya közötti vérzés (kemény agyhartya: dura mater). Mindkettő tud nagyon veszélyes lenni, mert a koponya egy zárt tér, és ha a vér felszaporodik, kevesebb hely marad az agynak.

kardio1 2016.02.19. 17:58:44

@tanato: itt szinte mindenkit mutenek combnyaktoressel. Ha megmutik, tulelheti, ha nem, szinte biztosan ramegy előbb vagy utóbb.

tanato 2016.02.19. 18:01:16

@Herr Géza:Kis kiterjedésű strokot tényleg ki lehet "lábon " is hordani,főleg ha nem vérzés hanem mondjuk agyi thrombózis áll a háttérben.Szintén így van kis kiterjedésű szívizom elhalásnál is.Minimális tünetekkel,sokszor utólagos vizsgálatnál észrevéve hogy hoppá itt néhány éve történt valami.

tanato 2016.02.19. 18:02:11

@kardio1: Itthon a nagyon elesett időseket nem biztos hogy megműtik a combnyaktörés után.

2016.02.19. 18:14:07

@tanato: Koszi hogy elmagyaraztad.

2016.02.19. 18:22:49

@LittleG (uk): Ertem. Lenyeg hogy mindenkeppen lesz szavazas, de nyilvan senki nem tudja mi lesz a kimenetel, csak talalgatni lehet.

2016.02.19. 18:36:28

@Herr Géza: A hozzank hasonlo laikusok szempontjabol egy a lenyeg szerintem: ha valakinek stroke tunetei vannak, azonnal orvost kell hivni / talalni. Hasznos osszefoglalo angolul itt: www.nhs.uk/actfast/Pages/stroke.aspx

2016.02.19. 18:41:04

@Muscari: Itt talaltam hasznos infot arrol hogy milyen osszeteteluek a nem-EU bevandorlok: www.bbc.com/news/uk-34518410 (How do non-EU citizens get a UK visa?). Van benne nehany erdekes szemelyes tortenet is.

tanato 2016.02.19. 18:59:08

@Mirjam2: Szívesen.Rátérve az UNióra abban tényleg nem szerencsés keverék hogy az újonnan belépettek bérszínvonala,átlag életszínvonala harmada,negyede vagy éppen tizede a régieknek.Lehet ez lesz a veszte.Persze hogy eltájolták magukat az angolok az új EU tagokból érkező munkavállalók száma miatt.AZ USA is bajban volna ha mondjuk a déli államaiban harmada negyede volna az átlagjövedelem mint az északiakban pl.

Muscari 2016.02.19. 19:05:43

@diggerdriver: nem ugrik oda ez a rohadt telefon, nem tudom, hogy mire válaszoltál

2016.02.19. 19:08:28

@tanato: Pontosan, en is igy latom. Most meg arrol beszelnek hogy Torokorszag csatlakozzon az EUhoz... Ne mar. Az EU burokratak / donteshozok teljesen elszakadtak a valosagtol.

Muscari 2016.02.19. 19:14:50

@diggerdriver: na megvan, tudom, hogy mire gondolsz, de az egy speciális eset volt, nem hiszem, hogy gyakran előfordul. Az ismerősödék miért utasították vissza?

A többieknek: egy stúdiólakásokból álló bérleményt a tulaj felajánlott az önkormányzatnak, az bérli, így a régi bérlőket fokozatosan council - os bérlők váltották fel. Végül, aki nem akart átmenni council-os bérlőnek, annak felmondtak.

Muscari 2016.02.19. 19:23:18

@tanato: akkor azokkal mi lesz? Nálunk a 90 éves nénit is megműtötték, már újra jár.

Muscari 2016.02.19. 19:26:22

@Mirjam2: köszönöm, jó, hogy te ráérsz helyettem is kutakodni :-) Épp főzök és kommentelek egyszerre :-)

Herr Géza 2016.02.19. 19:30:03

@tanato: Köszi, igen, ilyesmiről már hallottam én is, ill. utólagos infarktusészlelés volt a családban is.

2016.02.19. 19:42:55

@Muscari: Engem is erdekelt :). Mi jot fozol?

Muscari 2016.02.19. 19:48:13

@Mirjam2: vadast, nyuszibol. Kozben elkeszult, kar, hogy te nem eszel ilyesmit :-)
Mindjart olvasom, most mar van ra idom.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.19. 20:18:21

@Mirjam2:
Egy kicsit álljunk már meg itt a migráncsoknál.
Félve kérdem meg hogy az előállított érték az szart sem ér?
Van egy kúrva jól pörgő gazdaság és a migráncsok segélyen élnek.
Lófaszt mama...
Ha van egy gyár amelyik nyereségesen termel ott a dolgozók bérét költségként számolják el és nem veszteségként.
Azért azokat a toronyházakat valakik felépítették. NEM AZ ANGOLOK azt garantálom.
Még a bébiszitter is értéket termel. Az infrastruktúra is érték.
A benefit street sorozat nem a migráncsokról szól. Nem migráncsprobléma van kéremszépen hanem ANGOL probléma.
Talán az angolokat kéne munkára fogni. Jaaa hogy azok szavazópolgárok. Ki is használják rendesen.

Muscari 2016.02.19. 20:20:28

@Mirjam2: Na. Azt irja, hogy 35 ezer csaladegyesitesi vizumot adtak ki tavaly, az azert nem keves.
Erdekes ez a Youth Mobility Scheme visa, nem tudom, hogy ezt hivtak-e regebben working holiday vizumnak? Nekem tobb koreai kollegam azzal volt itt, illetve ismerek japanokat is. Ugyanugy ket evre szol es full time lehet dolgozni.

Az, hogy a diakok kozott rengeteg a kinai, hallottam mar, evrol evre egyre tobben vannk, a UCL-n biztosan, onnan vannak infoim. Azt sem tudtam eddig, hogy egyetem utan 4 honapja van munkat talalni. Gondolom, a 35 ezres also hatar rajuk is vonatkozik.

Tortent egy erdekes dolog a cegnel, ahol dolgozom. Meg a nyaron mindenkinek be kellett mutatni az utlevelet a kozpontnak. Ketto kozvetlen kollegam, Afrikabol valo mindketto, be lett rendelve a head office-ba napkozben, mikor epp dolgoztak, majd sose jottek vissza. Aztan hallottam, hogy allando a takarito-hiany, mert onnan is rengeteg embert elkuldtek, mikor a ceg elkezdett utananezni a vizumoknak. Fogalmam sincs, hogy mi tortent. Ezek az emberek "ittfelejtettek" magukat, miutan lejart a vizumuk? Regen kaphattak vizumot az ilyen munikakra is, mint takarito vagy carer?
Szerintem megveszem a konyvet,amit ajanlottal.

M. Péter 2016.02.19. 20:21:01

@Muscari: Vannak akik erre szakosodnak. Úgy 10 éve 30000 fontért lehetett sorházakat venni errefelé egy kevésbé kívánatos városrészben, és lakbér legalább havi 300 font, mert ennyit garantáltan fizetett a housing benefit. Ez 12% hozam, persze több macera is van vele.

tanato 2016.02.19. 20:46:00

@Muscari: Azok fekvőbetegek maradnak.

2016.02.19. 20:54:14

@Muscari: Egyszeru: lejart a vizumuk. Valoszinuleg turistavizumuk volt, vagy diakvizum, stb. UKben a legtobb illegalis bevandorlo (es sok van beloluk) eredetileg vizummal lepett be az orszagba, tehat belepeskor nem volt illegalis, de aztan ott maradtak. Valamint vannak olyanok is akik pl. menedekjogot kertek, es tobb mint tiz eve nem biraljak el az ugyuket (konkretan ismerek ilyen embert). Ezek elvileg nem dolgozhatnanak, de gyakorlatilag felveszik oket olyan munkakra amit senki mas nem akarna megcsinalni, pl. ejszakai muszak szendvicsgyarban es hasonlo.

A csaladegyesitesi vizumok szama meg relativ: aki nem tudja a szabalyok miatt behozni a ferjet pl., azt nem vigasztalja hogy masoknak sikerult. A relative magas szam is azt mutatja hogy milyen sok britnek vannak kozeli csaladtagjai akik nem EU allampolgarok.

gabors 2016.02.19. 20:58:35

@Karma17: "Celpont lehet Irorszag, de akar a USA is. Nem beszelve akar New Zealandrol :) "

Az USA ???? ott nem fogsz legalisan dolgozni hacsak elore H1B visaval mesz vagy nyertel egy zoldkartyat ...

Gondolom a feleseged/ferjed nem amerikai mert azonkivul a varokozasi listakat evtizedekben merik !!!

hulyeseget azert nem kene irni ... (itt is van szijjarotos viza is de akkor nem hiszem hogy munka keresesen gondolkodnal)

M. Péter 2016.02.19. 20:59:48

@Halbajusz: Cameron nem akar kilépni, de a saját csapdájába esett. A választás előtt megígérte a népszavazást, hogy a UKIP-től elcsábítsa a szavazókat, akkor nem látszott annyira kockázatosnak a dolog.

2016.02.19. 21:05:17

@diggerdriver: En nem vagyok gazdasagi szakember, azt tudom hogy regen sokkal magasabb volt az eletszinvonal Angliaban. Meg mikor en eloszor odamentem, akkor is latvanyosan magasabb volt mint most, es sokkal konnyebb volt munkat talalni stb. Nem mondom hogy ez a bevandorlas miatt van, azt mondom hogy egy brit atlagember (vagy akar en) nem azt erzekeli hogy duborog a gazdasag es oriasi szukseg van meg tobb dolgozora; eppen ellenkezoleg.

Sajnalom ha ennek nem mindenki orul, de en elsosorban racionalisan latom ezt a kerdest. Persze szemely szerint en hatalmasat profitaltam abbol hogy a UK EU tag. Jokor voltam jo helyen, nagyon szerencsesnek erzem magam. Azt viszont nem gondolom hogy a brit adofizetok pl. velem jol jartak. Racionalis szempontbol, nem gondolom hogy az EU tagsag jo uzlet Nagy-Britannianak a jelenlegi helyzetben. Es nem a benefiten elo kelet-europaiak miatt, akikbol valoszinuleg nagyon keves van; nem ez a lenyege az egesznek. Ha nehanyan profitaltunk abbol hogy UKben elhet(t)unk es dolgohat(t)unk, szerintem oruljunk neki, nem feltetlenul kell meggyoznunk magunkat vagy mast hogy a britek is ugyanannyira orulnek mint mi. En igy latom.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.19. 21:25:29

@Mirjam2: Ha a brit átlagember nem azt érzékelné hogy dübörög a gazdaság akkor nem szavazta volna meg a konzervatívokat csont nélkül. Minden várakozás ellenére.
Szinte minden területen munkaerőhiány van. A burgerezőktől kezdve az építőiparig.
Az egész felhajtás politikai kérdés.

Karma17 2016.02.19. 21:37:07

@gabors: Nyugi mar, ott a vegen a szmajli :)

2016.02.19. 21:40:59

@London2009:
Igen, ez elég necces, hogy bárkit odahozhatnak. Akkor esetleg meggondolnám, ha tudnám, hogy rendesek lesznek, de ez mindig zsákbamacska. Remèlem a mostani bérlöid nem okoznak neked fejfajast!

2016.02.19. 21:45:42

@diggerdriver: Nem tudom ez hogyan fugg ossze; a masik valodi alternativa, a Labour, tamogatja a bevandorlast es nem akart nepszavazast az EU-tagsagrol. Az emberek elsopro tobbsege nem rajuk szavazott. Ami a munkaerohianyt illeti: kerdezz meg valakit aki mar legalabb 10-20 eve UKben el, hogy mennyivel konnyebb volt korabban elhelyezkedni es mennyivel nagyobb vasarloereje volt a fizeteseknek, tobb volt a szabadsag, nagyobbak a bonuszok, jobbak a feltetelek stb. Az epitoiparrol fogalmam sincs, de azokon a teruleteken amiket en ismerek, igy van. Persze ez nem igazan a bevandorlassal fugg ossze; foleg a gazdasagi valsag utan romlott sokat a helyzet.

tanato 2016.02.19. 21:46:51

@Mirjam2: Igen ez a feltételes múlt tényleg helyénvaló,lehet ez a néhány év 2004-től 201??-ig volt,van ,lesz a kelet-európai munkavállalók aranykora amikor szabadon korlátozás nélkül munkát vállalhattak Angliában vagy egyéb gazdag nyugati államban,gyarapítván a saját , és feltételesen az átutalások révén az anyaországuk felemelkedését.

Muscari 2016.02.19. 21:48:14

@Mirjam2: szóval úgy van, ahogy gondoltam.

2016.02.19. 21:48:25

@LittleG (uk):
Jaj, sajnálom Anyukád, de örülök, hogy felfedezték a bajt és gyors jobbulást kívánok neki.
Igen, jó lenne összerakni egy országot, ahol minden rendben van.
Odaát, hát arra én is kiváncsi vagyok, persze attól függ, hogy fel vagy le kerülünk, ki milyen jó volt ;-)

tanato 2016.02.19. 21:49:27

Lehet,úgy oldják majd meg a kérdést,hogy a három dolog a szabad áru,a szabad tőke és a szabad munkaerő áramlásból csak az első kettő marad meg

2016.02.19. 21:55:30

@Muscari:
És honnan van az a nyúl, Ti löttétek?
Rákattantam mostanában a Discoveryn az Alaska the last frontier c musorra, abban szívbaj nélkül lönek ki mindenféle állatot maguknak. Én biztos nem tenném, egyrészt mert valszeg nem találnám el, meg szivem se lenne meglöni.

2016.02.19. 22:00:22

@tanato: Azert irtam igy mert jelenleg nem lakom Angliaban. Nem gondolom hogy jelentosen korlatoznak a kovetkezo par evben az EUs allampolgarok munkavallalasat.

2016.02.19. 22:03:41

@M. Péter:
Igen, ez lehet mögötte. A szegény skótoknak is igért füt fát hogy maradjanak az Ukban, aztán azóta se tartották be. Itt az én ismeröseim, barátaim mind a kilépésre szavaztak. Az idösebbek, akiket azzal riogattak, hogy nem lesz nyugdijuk stb azok meg nemmel. Az angolok egy része is szimpatizált a skótokkal, Manchesterben még szavazás is indult, hogy csatlakoznának Skóciához.
www.manchestereveningnews.co.uk/news/greater-manchester-news/were-moving-scotland-manchester-votes-9254231

2016.02.19. 22:16:38

@tanato:
Ez nem túl biztató. Ki tudja, a gyerekeinknek milyen nemzetisegü lesz a férjük/ feleségük, ez még a jövö zenéje/6, 10 es 12 évesek/ de már most is észreveszem, hogy néha nem találják a magyar szavakat es angol magyar kevereknyelven beszelnek, pedig itthon magyarul beszélünk.
Érdekes, hogy a skót akcentust felszedték. Lehet, hogy öket sem fogják megérteni,/mint ahogy a skót akcentust se nagyon értik meg sehol/, felnött korukra, ha angolul szólalnak meg.

tanato 2016.02.19. 22:21:18

@Mirjam2: De azért találó volt a feltételes mód.Én is bízok benne persze hogy nem szűnik meg a szabad mozgás.De lehet a rosszabb verzió is.

2016.02.19. 22:23:33

@Halbajusz: Emiatt ne aggodj szerintem, egyreszt a legtobb skotnak nincs eros akcentusa es siman meg lehet erteni, masreszt pedig felnott korban sokat lehet valtoztatni az akcentuson. Altalaban akik sokaig tavol elnek Skociatol peldaul, azoknak nincsen eros skot akcentusuk, es szandekosan is tudnak 'szepen' beszelni ha akarnak.

tanato 2016.02.19. 22:23:35

@Halbajusz: Na azt tényleg nem tudni milyen nemzetiségű családokba fognak beházasodni.A nyelv vesztés meg nem anyanyelvi környezetben természetes.

Karma17 2016.02.19. 22:42:24

Az akcentus valtozik. Mikor a fonokom hozzam beszel, akkor a klasszikus angolt beszeli, mikor az egyik helyi munkatarsamhoz, akkor azonnal atvalt belfastira :)

Muscari 2016.02.19. 23:27:51

@Halbajusz: ír hentes :-) Én nem lennék képes lelőni egy állatot sem, csak ha az éhhalál szélén állnék.

Muscari 2016.02.19. 23:31:17

@Halbajusz: te csak mostanában találtál ránk, ugye? Vagy olvastad a blogot korábban is?

blackhairlady 2016.02.20. 00:13:19

@Halbajusz: ha ott laknal nem gondolkodnal, hogy lojed-e vagy ne, az ehseg nagy ur:)
(a ferjem is nezi, igy en is neha ha tv kozelben vagyok, erdekes az az eletforma. Egy masik sorozat az Alaskan bush people ami egy csaladrol szol. Sok kerdest felvetett bennem es gondolom masokban is akik igy elnek.)

gabors 2016.02.20. 00:45:22

@Karma17: OK tenyleg azt hittem komolyan mondod mert Irorszag-ba nem tudom de New Zealandra eleg rendezett korulmenyek kozott lehet menni dolgozni ...

usa-ba nulla modon... (persze feketen mosogatni $5.5 talan de a mexikoiakat nem lehet alul licitalni...

2016.02.20. 00:57:38

@Mirjam2:
Köszi, remélem így lesz.

2016.02.20. 00:59:55

@tanato:
Érdekes lenne, ha pl 10 év múlva a posztolók gyerekei is ide írnának,hogy lássuk, mi lett a soruk.

2016.02.20. 01:05:25

@Muscari:
Igen, én is csak akkor, ha nagyon muszáj. Mondjuk itthon a pókokat mindig én intézem el, ez már kezdetnek jó lehet ;-)
Már jó régen olvasom az írásokat, meg a blogokba is bele- beleolvastam. Érdekesek ezek a sorsok.
Te már régóta itt vagy? Én még annyira nem vágom, ki hol él, bár vannak beszédes nick nevek,ami jó támpont..

2016.02.20. 01:12:17

@ladyamerica:
Az Alaskan bush people-t én is néztem egy darabig, de nagyot csalódtam, mikor utánuk olvastam és azt írják, hogy nem is abban a saját maguk által épitett hazban elnek, hanem valami modern hazban es csaltak is a penzzel, ami akkor jar, ha egy teljes evet Alaskaban elnek, s ok ezt a penzt felvettek, de nem elnek ott egesz evben.
Igen szívósnak kell lenni,hogy ott tudjal elni es azt, hogy honapokig fel se kel a nap, biztos nem birnam.

Halbajusz (törölt) 2016.02.20. 01:21:07

@Karma17:
Na az jó hír, hogy csak hirböl ismered a várólistát!
Annak idején a call centerben mindig engem raktak az ír vonalra, mert az íreket pl county Mayo meg Sligo nem nagyon értették a skótok és fordítva.
Ha a Father Tedet ismered, na ök kristálytiszta angolt beszélnek a betelefonálókhoz képest. Dublinban járva az tünt fel nekem, hogy milyen nyugi van ott /ez 2000ben volt/. Ha talalkozod volt valakivel, a felora keses termeszetes volt. Ez lehet, mar nem igy van?

blackhairlady 2016.02.20. 02:00:19

@Halbajusz: igen, en is olvastam. De tenyleg vannak csaladok akik igy elnek. Engem leginkabb azert irrital, mert nem akarjak,hogy az allam beleszoljon az eletukbe, nem fizetnek adot, de ha betegek vagy egyeb segitseg kell nekik akkor persze reklamalnak ha visszautasitast kapnak.

LittleG (uk) 2016.02.20. 03:10:51

@Halbajusz: köszönöm. vagy középre ;)

pappito · http://pappito.com 2016.02.20. 05:06:55

"Vannak itt is nacionalisták, ezért nem vagyok még belga állampolgár"

ezt csak én nem értem?

Karma17 2016.02.20. 08:48:52

@gabors: Az USA nem volt teljesen komoly de messze van a lehetetlentol, egy volt kolegamat nem reg vette fel a Google Kaliforniai reszlege Magyarorszagrol, es mindent elinteztek neki zoldkartyat, mindent.

Irorszag azert merult fel, mert ha esetleg meglepik a brexitet es valamiert morognanak a felesegem es a gyerekem itt tartozkodasa miatt vegso esetben berelunk egy kis hazat valahol egy hatarmenti ir faluban es bejarhatok Irorszagbol is dolgozni naponta Belfastba. Tobben is csinaljak.

Uj-Zeland meg mindig is tetszett, de mig oreg szulek elnek Magyarorszagon ez lesz az, amit tutira nem lepunk meg :)

Visszaterve az USA-ra jelenleg a legegyszerubb kijutni dolgozni IT vonalon, ha keresel egy IT multit akar Magyarorszagon (ketsegbeesetten keresnek megfelelo IT szakembert) es internal mobilityvel atmesz.

Ez lehet Morgan-Stanley, Google, Microsoft, stb.

Karma17 2016.02.20. 08:53:02

@Halbajusz: Az ir kiejtest nem kell bemutatni, van egy ir kozvetlen kolegam. Nem mondja ki a szavak elejet, viszont legalabb leharapja a veget. Az eddigi legjobb egyik nap az elkoszones volt. Ugye az altalanos a "See you tomorrow!". Nos ebbol Paul csak annyit mondott, hogy: "Mo'!"

Egyebkent itt az eszak-ireknel is vannak nem gyenge akcentusok, es telefonon neha kell beszelni Co Down, vagy Co Armagh-beliekkel, na az kihivas, de ahogy eszrevettem, nem csak nekem, hanem az itt szuletteteknek is. A belfasti akcentus nem olyan szornyu, ami eddig nekem feltunt, hogy az "ou" hangkapcsolatot a klasszikustol eltero modon "aj"-nak ejtik, pl. house -> hajsz, out -> ajt
De legalabb aranyosan hangzik :)

DieNanny CH 2016.02.20. 09:42:27

@Halbajusz:

Tavaly Tilmir lánya írt ide, szegényt azóta sem láttuk... :-(
Néhányan elég brutál módon leszólták, hogy mi az, hogy kritizálta a svájci munkahely/iskola (már nem tudom) felvételiztető módját...
És Christine a fia nevében írt (ők Angliában élnek.)
Amúgy igen, 10 év múlva én is szívesen olvasnám a második generációs kivándorlók írásait.

(és egy kis nyelvtan: a fenti mondatot jól meg kellett gondolnom, hiszen:

Szívesen olvasNÉK kivándorló írásoKAT <--->
Szívesen olvasNÁM a kivándorlók írásAIT )

Na, emiatt nehéz a magyar nyelv a külföldieknek...

Muscari 2016.02.20. 12:36:59

@Halbajusz: Most van ot eve, hogy Londonba koltoztunk. Ahogy a kezemben lesz majusban a p60, mar folyamodunk is a permanant residency-ert. Te mikor jottel?

Halbajusz (törölt) 2016.02.20. 14:25:28

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
Igen, olvastam már egy pár vérre menö vitát itt, nem is értem, de olyan volt, mintha az életük múlt volna rajta, hogy meg tudják-e gyözni a másikat, vagy sem?
Aki posztot ír, azért is teszi, hogy mások is tanulhassanak belöle, erre jól letámadjåk.
A helyesírás és a nyelvtan nem egyszerü, a helyesíråsban sokszor még logika sincs, vagy csak én nem találok benne ;-)

Halbajusz (törölt) 2016.02.20. 14:29:28

@ladyamerica:
Igen, ezt én se értem. A becsületes adófizetök meg közvetetten állják az ilyen emberek egészségügyi ellátását stb. Éljen ugy ahogy akar, de akkor ha nem fizet, akkor az államhoz se menjen kuncsorogni!

blackhairlady 2016.02.20. 16:20:12

@Muscari: Happy anniversray :)
Akkor mi megeloztunk benneteket fel evevl, nekunk augusztus 20.-an lesz 6 eve.

kardio1 2016.02.20. 18:35:18

@pappito: én úgy értettem, hogy ő nem sziveli a nacionalistákat, a belga nacionalistákat se, így ez elriasztja az állampolgárságtól.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása