oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. november 03. 06:43,  Egy nyugdíjas kalandor 306 komment

2015. november 03. 06:43 Határátkelő

Egy nyugdíjas kalandor

A mai poszt szerzője, Kalandor szinte napra pontosan négy éve írta meg történetét a blogra. Akkor, 2011-ben még a németországi kaland elején járt, hiszen 57 évesen fél éve dolgozott még csak Németországban. Lássuk, hová jutott az elmúlt években, hogyan látja most akkori döntését és jelenlegi helyzetét!

nemetorszag_tubingen_foto_grossbildjaeger.jpg

Mindenekelőtt a szokásoknak megfelelően kezdjük egy kis emlékezetfrissítéssel, azaz jöjjön egy részlet a 4 évvel ezelőtti írásból”

„Otthon jól fizető állásom volt, szép lakásom a belvárosban és semmi olyan körülmény, amiért ezt a lépést kényszerűségből meg kellett volna lépnem. Vagyis egy igen, a lányom és a vejem már 6 éve itt dolgoznak és élnek és elégedettek.

Ahányszor csak meglátogattam őket, az tűnt fel, hogy nyugodtan is lehet élni, nem muszáj rohanni ahhoz, hogy megfelelő életszínvonalat érjen el valaki. Ők úgy jöttek ki, hogy beszéltek németül és már ismerték a körülményeket.

Azt gondoltam, ha jön az unokám, akkor nem csak olyan nagymama szeretnék lenni, aki hébe-hóba meglátogatja és süt neki valami magyar specialitást. Gondoltam, ha az élete része szeretnék lenni, meg kell ismernem ezt a kultúrát, a nyelvet az embereket. Mitől működik itt minden egy kicsit másképp.

Találtam egy céget, akik idősápolókat kerestek. (...) Először szerencsémre egy magyarul beszélő idős férfihez kerültem, ami megkönnyítette az első lépéseket.

Ott rögtön egy fiatal, nagyon helyes másik magyar ápolólánnyal is összebarátkoztam. Első perctől mindenki nagyon kedves volt velem, a kutyám is jöhetett. Sajnos itt csak 3 hetet tölthettem, de utána jött egy jobb lehetőség.

Most álmaim munkahelyén vagyok, szerintem a világ egyik legszebb helyén, a Duna eredésének közelében. Az idős hölgy és a család is befogadott. Családtagként kezelnek és megbecsülnek.

Születésnapokra, vacsorákra járunk, és mindenhol vendégként kezelnek. Csak miattam beszereltették az internetet. Ha hazautazom, Ők visznek, hoznak el a 150 km-rel távolabbi városba. Az autót saját céljaimra is használhatom.

Több köszönetet és kedvességet kaptam itt a munkám után, mint otthon a 25 évig tartó hűséges munkámért, rám szólnak, hogy ne rohanjak, meg kell tanulnom, hogy lassan is oda jutok és lehet, hogy előbb, mint kapkodva, ahogy otthon megszoktam. Mert otthon mindig rohanunk fejetlenül valahová.”

Eddig tehát a részlet (a teljes poszt itt olvasható el), és akkor ugorjunk át pár évet, nézzük, mi a helyzet most Kalandorral!

Csupa jó dolog történt

„Azon szerencsések közé tartozom, akivel csupa jó dolog történt az elmúlt években. Három és fél évig dolgoztam egy nagyon kellemes helyen. Nagyon megbecsültek, a mai napig kapcsolatban maradtam a nénivel, akit ápoltam a Bodeni-tó környékén és a családjával is.

Nagyon kedves barátnőkre találtam, akik meg is látogattak Budapesten, s egy életre szóló barátság alakult ki közöttünk.

Még mindig Németországban élek. Időközben nagymama lettem, s most új fejezet nyílt az életemben. Lányom már 9 éve itt él és megajándékozott egy gyönyörű leányunokával.

Egy éves koráig ő maradt vele otthon, s amíg óvodába mehet, addig én vigyázok rá. Közben nyugdíjba is tudtam menni, így nem volt akadálya, hogy a kérésnek eleget tegyek.

Sokat járunk a picivel Magyarországra, mindketten élvezzük ezt a kétlakiságot. Elmondhatom, hogy otthon érezzük magunkat mindkét helyen.

Sokat tanultam, tapasztaltam és barátokat szereztem. Annak, hogy ez ilyen zökkenőmentesen ment nálam és ilyen elégedett vagyok, több okát is látom.

Először is nem kényszerből tettem meg ezt a nagy lépést, mert Budapesten jó állást, lakást, baráti kört hagytam magam után. Nem égettem fel semmit magam mögött, nem kellett eladnom mindent, hogy itt egy új egzisztenciát teremtsek. Ott volt a lehetőség, hogy ha nem érzem jól magam, visszamehetek bármikor. Ez magabiztosságot adott.

Kihívás volt a helytállás

A kapcsolatteremtő képességemnek köszönhetően mindenkivel megtaláltam a hangot. Érdekel mások véleménye, meghallgatom, s elfogadom építő javaslataikat. Örömmel és boldogan végeztem a munkámat.

Kihívásnak tekintettem, hogy egy idegen országban helyt tudok-e állni. Megbíztak bennem és én ezt viszonoztam. A munkámnak (és ezen keresztül annak, hogy egy családban éltem) jobban beleláttam a mindennapjaikba, az életvitelükbe.

Ami számomra meglepő volt, az a távolságtartás a családon belül. Egymással csak kézfogás, gyerek-szülő, nagymama-unoka, stb. A legnagyobb ünnep a születésnap, de csak jelképes ajándékokkal. Virág, csokoládé, egy üveg ital. A közösen töltött idő és nem az ajándék nagysága a lényeg.

Odafigyelnek egymásra

Németországban jó idősnek lenni, törődnek velük. A hagyományokat őrzik és ez össze is kovácsolja a közösséget. A farsangra hetekkel előtte készülnek és kicsik-nagyok egyaránt bekapcsolódnak a felvonulásba.

Az elöljárók, a politikusok, a polgármesterek a lakossággal szoros kapcsolatot ápolnak, mindenhol megjelennek és testközelből ismerik a problémákat, az emberek véleményét, kívánságait. A munkának becsülete van, ez különösen tetszett nekem. Ez persze egy kis lélekszámú településen volt, Magyarországon is így van ez még a falvakban talán.

Mikor Németországba érkeztem, nagy meglepetés nem ért. Arra számítottam, amit kaptam, a megbízhatóságra, a pontosságra és a fegyelmezettségre. Maguk körül rendet tartanak, és nem csak a lakókörnyezetükre gondolok. Betartják a játékszabályokat és ez a közlekedésben különösen figyelemre méltó. Az utakon mindig biztonságban érzem magam.

Ajándék minden nap

Amit még itt tanultam meg, hogy figyeljek magamra is. Előtte mindig „bezzeg” anya, „bezzeg” feleség akartam lenni. Tele stresszel, állandó időhiányban. Sietve, kapkodva teltek a napjaim. Itt minden nyugodtabb, kiszámíthatóbb. Egészségesen élek, sportolok szinte minden nap. Úgy élem meg ezt az életszakaszt, hogy ajándék minden egyes nap.

Lehet, hogy az is kivételes, hogy több magyar kolléganővel megismerkedtem és van, akivel még nem is találkoztam, csak neten levelezünk, mégis szoros barátságot kötöttünk. Figyelünk egymásra, tudunk egymásról.

Ahol most élek egy nagyon kedves házaspárral - ők már negyven éve itt élnek - valamint egy korombeli hölggyel járunk rendszeresen össze, utóbbival a lányom a repülőtéren ismerkedett meg. Kedvesek, aranyosak, szívesen találkozunk mindig velük.

E témakörben különösen sok negatív tapasztalatot olvastam, „csak magyarral ne hozzon külföldön össze a sors” - hangoztatják sokan. Ezt a véleményt egyáltalán nem osztom.

Még maradok

Sajnáltam volna, ha nem gyűjtöttem volna elég bátorságot és nem indulok útnak. Sokkal toleránsabb, elfogadóbb lettem. Örülök annak is, hogy alkalmam lesz összehasonlítani a német óvodai nevelést és iskolai oktatást az unokámon keresztül az otthonival.

Általa is megtapasztalhatom, hogy az eltérő kultúrák hogyan hatnak egy csöppségre. Egyformán otthon érzi-e magát mindkét országban és nyelvben?

Mi magyarul beszélünk vele, mondókákat, mese CD-t hallgatunk, de persze több időt töltünk Németországban, így a német nyelv is ugyanolyan fontos szerepet tölt nála be. Csak zárójelben jegyzem meg, hogy édesapja francia anyanyelvű, így lesz egy titkos nyelv a papával, egy a mamával, és a német a közös.

Tíz évig még biztosan maradok itt.  Hála az internetnek és a fapados repülőjáratoknak, tartani és ápolni tudom a családi, baráti kapcsolataimat, tudom élvezni a két ország nyújtotta előnyöket.

Szóval igen, megérte!

Kalandra fel!”

A moderálási alapelveket itt találod.

(fotó: Grossbildjaeger)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr408045148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

P.Elliot 2015.11.03. 23:50:36

@Signora con i capelli neri: Koszonom a kerdesedet, nincs jol...Mar minden lelete negativ es megis valahogy gyenge....
Azert nagyon remenykedek hogy elobb-utobb jobban lesz, mar az orvosok fejeben az is megfordult hogy talan a gyogyszerek verik le....most folyik a gyogyszerek atvaltasa masra, csoportositasa, ilyesmi.

P.Elliot 2015.11.03. 23:55:59

@Bal: Jol leirtad. Igen, Gazdag nyugati orszagokban sosem fog felni a gazdag hogy felkelnek ellene es kitekerik a nyakat mert mindig lesz eleg penz arra hogy a szegeny nep szajat eleg ennivaloval betomjek, olcso vagy hasznalt ruhat juttassanak, valamifele lakhatast is. Ha ezek megvannak akkor ezt nem fogja kockaztatni ez a reteg hogy elveszitse, netan dolgozni kelljen erte.

P.Elliot 2015.11.04. 00:15:11

@adg: Kizsakmanyolas? Ugyan mar. Jol lehet keresni takaritokent vagy hazvezetokent is ha jol dolgozik az illeto es miert neznek le?
Ez a munkaja es kesz. A haz asszonyanak meg van annyi penze hogy neki ezt ne kelljen csinalni, nem azert mert utalja csinalni csak miert pazarolja erre a masra is fordithato idejet, vannak itt akik szivesen elvegzik.
Volt egy baratnom, mar meghalt szegeny, fantasztikusan keresett egy orvos csaladnal, 600 dollarral kezdett hetente 5 nap, reggel 8-tol delutan 5-ig, evente emeltek neki 50 dollart hetente, 950 dollarnal tartott mikor meghalt es karacsonykor kapott egy ezrest ajandekkeppen.
"Szegeny, kihasznalt" no dolga kizarolag a takatiras volt mert volt 5 gyerek es kupi is eleg de nem kellett sietni vele, maga a haz asszonya mondta hogy csak annyit csinaljon ami belefer az idejebe, rabizta hogy hogy ossza be, a kivansaga csak annyi volt hogy lathato rend legyen korulotte.
A no orvos volt, elfoglalt de volt ideje otthon is lenni, a szomszed haz volt a rendelo, fozott, sutott, etette a kihasznalt rabszolgajat, karacsonykor rengeteg sutemenyt sutott es olyan boven juttatott neki is belole hogy ez a no meg nekem is hozott, sutemenycsodak voltak, az orvosno jobban tette volna ha cukrasznak megy.
Szoval a baratnom iszonyuan megszedte magat mert a fizeteset sem kellett az uj kapcsolataban leadni, a baratja is igen jol keresett mint komuves,vett 2 hazat az otthon elo gyerekeinek, epitgette a sajatjat hogy majd mennek haza nyugdijban. Otthon erte egy szivroham/ lancdohanyos volt, minimum 3 csomag cigi naponta/ , azt mondta a baratja hogy az orvosno megsiratta, fel evi, jol olvasod, munkajanak megfelelo penzt kuldott a gyerekeinek, sajnalkozo szep szavakkal....
Hat ennyit a rabszolgasagrol. Nem mondom hogy mindenki szerencses ilyen jo munkahelyet es "rabtartot" kifpgni de nem lehetetlen...

blackhairlady 2015.11.04. 01:07:12

@adg: bocsi, csak a multkor emlitetted ezt a klorozast, hogy az emberke mondta a tutit, hogy alul vagytok klorozva nem tul, ebbol gondoltam, hogy kizsakmanyolsz :)))
Egyebkent meg ne legyel feltekeny, hogy a kizsakmanyolt feleseged tobbet keres mint te:DDD

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.11.04. 01:33:04

@Bredpitt Monika: "a nagymama nem feltétlen arra vágyik nyugdíjas éveire, hogy ne legyen egy szabad perce sem az unokák miatt, ezt is lehet normálisan kezelni, nem mindenkinek sikerül"

Igy van, az amerikai tarsadalom felfogasa ebbol a szempontbol teljesen mas, mint a mienk. Itt az emberek tobbsege a "megerdemelt" piheneskent fogja fel a nyugdijazast, es sokan ilyenkor kezdenek uj hobbit, kezdenek el utazgatni stb. Szamukra nem egyenlo a nyugdij azzal, hogy ettol fogva 1. ingyen babysitter 2. otthon ulo, bezarkozo, a tarsadalom szamara ertektelen ember.
Szerencsere ugy latom, hogy azert Mo-n sem feltetlenul cask ez a ket alternative letezik, es vannak nyugdijasok, akik tudnak egy uj fejezetet nyitni az eletukben, es elvezni azt.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.11.04. 01:45:48

@adg: "...haha, nincs klorozo emberunk, automata a rendszer. Es magam tisztitom, mert szeretem csinalni, relaxal. "

Teged is? En is igy vagyok vele, barmilyen viccesnek hangzik, en is relaxalaskent szoktam csinalni:) nekunk hagyomanyos kloros rendszer van, nem a sos vizu, es idonkent a medence aljan osszegyulo algat, ami ugy nez ki, mintha homok gyult volna ossze, ki szoktam porszivozni. tok jo latni, ahogy szep tiszta less az egesz medence :) hetvegen megint neki kell allnom :)

adg 2015.11.04. 01:47:33

@Signora con i capelli neri: Igen, elvittem a vizet megnezetni. Altalaban havonta elvisszuk, ingyen megnezik, cserebe venni kell bele valamit. :)

En tok boldog lennek amugy, ha a felesegem 10x annyit keresne, mint en. Abszolut nem zavarna. :DD

adg 2015.11.04. 02:14:40

@Zsuzsi65: Igen, a mienk nem algasodik szerencsere, viszont tele van levelekkel, termesekkel, meg a madarak is belepottyantanak neha.
Minden reggel meg kell nezni, hogy van-e gyik a vizben, mert ejjel beleesnek neha, es reggelig kibirjak, de ha benne maradnak, akkor megfulladnak. nehany naponta biztos szedek ki belole.
2-3 naponta a skimmert is ki kell uriteni, megtelik levelekkel.
Es legalabb egyszer egy heten ki kell porszivozni a medencet.
Szoval van vele munka.
De nem sokara vege, mert hamarosan koltozunk, es ott nem lesz medence, csak egy jakuzzi. Azt kipulocom 10 perc alatt. :)

blackhairlady 2015.11.04. 02:16:53

@P.Elliot: sajnalom, jobbulast kivanok. Remelem sikerul kideriteni a gyengeseg okat. Vigyazz ra :)

blackhairlady 2015.11.04. 02:22:00

@adg: es mibe viszed el, mibe fer bele egy medencenyi viz?:)))

blackhairlady 2015.11.04. 02:30:39

@Csupacsí: igy van, ennyi, nem kell ezt tul ragozni. Szukseg van az o munkajukra is, ha ez nem lenne ok mibol elnenek meg.

montroyal ( CAN qc) 2015.11.04. 03:23:10

@P.Elliot: 950 dollarnal tartott mikor meghalt es karacsonykor kapott egy ezrest ajandekkeppen.

na most eloszor meghalt es a karacsonyi penz utana jott ? es hogy adtak at:-)

montroyal ( CAN qc) 2015.11.04. 03:40:23

@adg: Parom egyebkent hagyja magat kihasznalni, hazvezet

az en parom is mindennap mashova jar heti , 2heti rendszeresseggel , szerda csak fozes es van neki philippin kuktaja aki bentlakos , csutortokon idost setaltat etet beszelget meg filmet neznek az idosotthonban ,ahol a holgy egyebkent el van latva .. a tobbi napok takaritas ..5 oraval megvan annyi ,mintha egy hivatalos allasban 8 orat dolgozna ... nem hiszem, hogy ki van zsakmanyolva ... es legalabb nem unatkozik , a gyerekeinek kuld penzt es en tamogatom ebben ... maradhatna otthon is, mert en par x -szel tobbet keresek , de az eloskodo, unatkozo TV es computer elott segget noveszto , ferjet szeretettel otthon varo feleseg nem az en kedvenceim koze tartozik ..

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.11.04. 04:30:29

@A nagy kékség: "A kérdés továbbra is az, hogy miért nincs Mexikóban olyan gazdaság, hogy a helyieknek ne kelljen elmenniük Mr. és Mrs. Amerikához szart pucolni?"

Ha nem is teljes mertekben, de valaszt ad a kerdesedre ez a cikk...par ok a sok kozul: www.huffingtonpost.com/claudiolomnitz/mexico-corruption-causes_b_6186682.html

adg 2015.11.04. 04:52:04

@Signora con i capelli neri: Viszem medencestol. A multkor pont itt mondta valaki, hogy a statisztikai modszerek nem jok. Ha csak egy palack vizet vinnek, honnan tudnam, hogy a tobbi jo-e? Elviszem az egeszet, aztan teszteljek le minden cseppjet, hogy biztos legyen.

P.Elliot 2015.11.04. 04:56:35

@montroyal ( CAN qc): Minden karacsonykor kapott egy ezrest. Hogy a sztori ne csak a szep reszet meseljem tovabb, a szivroham egy veszekedes utan jott amikor a no aki eloszor maganak vett egy hazat a kinti feketen dolgozasbol mert berben laktak mindig, szepen felujitotta amikor a fia azt mondta hogy odakoltozik vigyazni a hazra, aztan ki sem ment belole tobbet. Erre ujra gyujtott egy masikra, azt meg a lanya foglalta el azzal hogy sikerulne ferhez mennie ha lenne lakasa, hogy ezt hogy nyelte le a no baratja azt nem tudom mert azert nem kert a no fizetesebol mert a jovojukre gyujtenek, illetve veszik a hazat. Vegre osszejott a harmadik, immaron tenyleg sajat lakas aranak a fele amit otthon kezeltek a gyerekek, mikor ki kellett volna fizetni a foglalot kiderult hogy nincs meg a penz,valami igen homalyos magyarazat volt, hatalmas veszekedes, nehany ora mulva a no rosszul lett es a mentoautoban meghalt. Nem a munka, nem is igazan a cigaretta hanem a gyerekei oltek meg a merhetetlen onzesukkel.
Szoval ez volt a sztori masik fele....a mai napig sajnalom szegenyt.Tobb mint 10 evet toltott itt mint illegalis munkas.

P.Elliot 2015.11.04. 05:17:27

@Zsuzsi65: Nem tudom hogy ott hogy van ahol laksz de az itt lako es dolgozo mexicoiak nem bunozo resze olyan igyekvo. Orulnek hogy kikeveredtek abbol a szarbol, / mar elnezest/, amiben otthon eltek, dolgoznak, ha van ra mod meg part time munkat is extraban, kocsijuk nincs a jogositvany hianya miatt amit nem tudnak megszerezni a papirok hianya miatt, biciklivel jarnak, a munkahely kozelebe koltoznek, ezeknek nincs 12 gyerekuk csak ketto, esetleg harom. Beosszak a penzuket, mindennek ugy tudnak orulni ha elertek valamit, mar az ahogy a McDonaldnal latni oket/ etteremre nemigazan telik meg/ ahogy beviszik a csaladot neha, latszik rajtuk hogy neha mert olyan orommel, elegedetten ulnek hogy ahogy mi a penzesebb emberek meg az elegans draga helyen sem ulunk hogy itt tartanak mar,hogy erre is telik neha.
Elnezegetem oket ilyenkor es eszembe jut az az ido amikor mi kijottunk, igaz hogy eg es fold fold mert nekunk voltak papirjaink, rendes munkank hogy mi is hogy tudtunk orulni minden lepcsofoknak mert mi is lentrol kezdtuk es mi is beosztottuk, csak szakaszosan jutottunk feljebb. Tiszta szivbol kivanom hogy ez a dolgosabb reteg kapjon papirt mert nagyon jo polgarai lennenek az orszagnak.
Es egy-egy lepcsofoknak is hogy tudnak orulni.
Kedvencem egy oregember, lehet vagy 60 korul vagy nincs csak nagyon megroggyant, angolul csak makog es mutogat, szoval nem tud sokat, a Mcdonaldnal takaritott, torolgette az asztalokat, 4 oraban, aztan 8-ban, es ha meglatott/ sokszor megyek be kaveert/ akkor mindig koszont, integetett, / masoknak is/, meg a tavasszal odajott es nagy lelkesen magyarazta hogy a jovo hettol kezdve mar a konyhan dolgozik, hamburgert sut, olyan buszke es boldog volt, masoknak is magyarazta akik mosolyogva hallgattak hogy milyen buszke ra. Azota is ha meglat kezzel-labbal integet ha eszrevesz a konyhai reszbol, en meg vissza, karacsonykor feltetlenul viszek neki valamit.....
Minimum orabert kaphat de annyira orul hogy sajat munkaja van ami allando, ugy latszik odahaza Mexicoban messze nem igy elt.
Egyebkent nem tudom hogy hol elhet, van-e csaladja, valoszinu hogy igen, ilyen koru ember nem jon at csak egyedul....

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.11.04. 06:45:40

@P.Elliot: talan mivel mi kozelebb vagyunk a hatarhoz, itt egyreszt tobb a mexikoi, igy statisztikailag is tobbfelek. Valoban vannak koztuk nagyon dolgos, szorgalmas emberek, jarjak a hazakat, es ok vegzik a kerti munkat pl. Nagyon sokan dolgoznak epitkezeseken segedmunkaskent. (a mi contractorunk is mexikoi szarmazasu, de mar itt nott fel, az o munkasai kozott is 90%-ban mexikoiak voltak). Es persze (sajnos) van egy reteg, aki viszont a zavarosban halaszik (LA kornyeken erthetoen tobb az ilyen is...drog, gang, stb.) CA-ban mar bevezettek, hogy ha papirokkal bizonyitani tudjak, hogy tobb eve itt elnek, (akar illegalisan is), kaphatnak jogositvanyt, ( dmv.ca.gov/portal/dmv/detail/ab60/index) ami nagy lepes elore, mert koztudott, hogy kocsi nelkul itt elni/dolgozni nagyon maceras.

©________ 2015.11.04. 07:30:30

@adg: ugy h igazabol londonban mosogatsz.

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.11.04. 08:00:05

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Szerintem meg minden probléma megoldásához először érdemes feltárni a VALÓDI okokat.

Mondjuk ha pl. halat akarunk fognak egy sétapálcával, esetleg nem arra kellene koncentrálni, hogy a cipőfőzünk kibomlott.

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.11.04. 08:00:10

@Zka:

Pártatlan = egyik párt embere sem. Ami nem azonos azzal, hogy nincs véleménye.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.11.04. 08:21:05

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: csak kár, hogy a szigorú tényeidbe mindig bele kell szőnöd valami mesét a háttérhatalomról, vagy egy kis libsizést. Nyilván a geopolitika komoly kényszerpálya, de amikor te szinte mindent erre egyszerűsítesz le, meg a nem létező háttérhatalomra, akkor azért nehéz komolyanvenni.

zsuzsanka1949 2015.11.04. 08:23:26

Kedves Határátkelő, pár hete én írtam hasonló témában, a sok hasznos jótanács mellett volt egy pár goromba poszt is, főleg "kutya ügyben". A posztoló is írt, hogy első alkalommal kutyával ment. Nemcsak emiatt, de más okból is szeretném vele felvenni a kapcsolatot. Ha lehetséges, és hozzájárul hozzá, kérlek add meg az elérhetőségét. Köszönöm

adg 2015.11.04. 08:49:01

@zsuzsanka1949: Szia, irj egy imailt a hataratkelo@hotmail.com cimre, azzal szerintem leegyszerusited HA dolgat.

Virago_1000 2015.11.04. 10:41:25

@Sanyi9: "miert hagyjak az emberek kisemmizni magukat? Ki semmizi ki oket?"
- a nyugati vilag valoban kisemmizi oket. Pl. mindennap ehetsz banant olcson. Szerinted az annyiba kerul mire ideer amennyit fizetsz erte? Ha annyit keresnenek az ottani farmerek mint az itteniek, max unnepeken vehetnel.
Az egy jo kerdes hogy miert hagyjak magukat. Szerintem ugy h nyugatbarat hazaarulo kormanyuk van akit a nyugat penzel attol fuggoen hogy az erdekei hogy kivanjak,fuggetlenul attol mennyire vereskezu. Ha pedig egy patriota kerul hatalomra, kikialtjak terroristanak, diktatornak fuggetlenul attol hogy demokratikus uton valasxtotta meg a nep. Lasd Aszad sziria.

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.11.04. 10:51:51

@Zka:

A liberalizmus nem létezik? De.

Nincs háttérhatalom? De igen.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.04. 10:51:55

@Zka: Azt írod, hogy "nem létező háttérhatalom".

Hadd kérdezzek valamit. Remélem, hogy nem valami otromba választ fogsz adni, amiben idiótának nevezel.

Magyarországon ezerrel megy a mutyizás, ugye? Csak hogy a saját szakmámnál maradjak: csináltak egy BKK-t, ami egyértelműen azért jött létre, hogy a BKV-t kivéreztessék, magyarul átvették a felügyeletet az állami szinten mozgó sok milliárd forint felett, hogy azt átjátsszák a maszek haveroknak. Az egész mögött egyetlen üzletember áll, ezt minden szakmabeli tudja. Az összes többi szereplő csak "kiszolgáló személyzet". Ebben az esetben ez a magánember a "háttérhatalom".

Ha ez működik kicsiben, akkor miért ne működne nagyban?Szerinted ki rendelkezik a felett az irdatlan mennyiségű pénz felett, ami a világban mozog? Csak véletlenszerűen születnek döntések arról, hogy melyik ország mekkora kölcsönt kapjon, és milyen feltételekkel, vagy minden lépés meghatározott üzleti céllal történik? Ha a fent említett hazai példából indulsz ki, akkor még mindig azt mondod, hogy a giga méretű pénzmozgás (hívjuk inkább üzletnek) mögött nem áll senki? Szerinted nem léteznek a világon olyan befolyásos emberek, akik a saját üzleti érdekeiket előtérbe helyezve képesek akár egy egész országot nyomorba dönteni? Szerinted ennek a világnak nincsenek hatalmasságai, akik megmondják, hogy hol legyen háború, és hol legyen inkább béke? És a nyersanyagokat hogyan szerzik? Kit kell lenyomni ahhoz (kit kell korrumpálni, és mekkora mértékben), hogy a látszólagos egyensúly fennmaradjon? Micsoda erők mozoghatnak a háttérben ahhoz, hogy például az olaj ára csökkenjen vagy nőjön? Vagy mondhatnék bármilyen terméket a tőzsdén.

Szóval ez az egész mi, ha nem egy "nem létező háttérhatalom" által berendezett terepasztal, ahol mindenki úgy ugrál, ahogy ők fütyülnek? És ha valaki ezt szóba hozza, akkor az miért lesz rögtön "őrült konteós"?

Sanyi9 2015.11.04. 11:24:32

@Virago_1000: szerinted meg megvenne valaki azt a banant, ha kokain-aron arulnak? Persze, van benne igazsag, a fair trade egy jo dolog, de azert eleg egyoldalu kozgazdasag arra fogni, hogy masok nehezebben boldogulnak, hogy nem fizetnek az emberek eleget a bananert es a kaveert. Regen nem voltak ilyen luxuscikkek es Europa megvolt nelkuluk.

Az pedig egy vicc, hogy demokratikus uton valasztotta meg a nep Assadot. Vagy igy mukodiki a demokracia nalad, hogy a 30 evig uralkodo uriember fiat valasztja meg a nep... Persze. Es most is demokratikus valasztottak meg, hiszen a szir nep elvezi, hogy az iranyito oli a sajat nepet. En beszeltem vagy 10 szirrel errol, egyik se latta ugy a dolgot, mint te. :D

2015.11.04. 12:15:27

Na eleg legyen mar, gyerekek.

A globalis kapitalizmust a - megletepes!!! - nyeresergvagy mukodteti. Ez miert nem elet magyarazat? Meg ezen kivul milyen hatter osszefuggesre vagytok kivancsiak? A nyersegvagy nem eleg motivacio? Nem a tudjukkike, hanem minden szerepolee. Az pedig, hogy a javak egyenlotlenul vannak elosztva a Foldon, az ember megjenese elott is igy volt, ahogyan az egesz bioszfera, ugy a kesobb megjeleno kulturaknak is teljesen kulonbozo korulmenyekhez kellett alkalmazkadniuk. Ezek kozul a Nyugat-Europai lett a vezeto szerep, mert az ott elo emberek termeszetebol ered az a nyeresegvagy (kivancsisag, lustasag, stb), ami elinditotta az ipari forradalmat, felgyorsitotta a gyartast, kereskedest, es megalapozta azt a gazdasagi modellt, amit kesobb az egesz vilag kovetni kezdett - az a resze is, amely tobbnyire elotte a hianygazdalkodasban szocializalodott. Termeszetesen vannak benne dominans, es kifejezetten vesztes helyzetu szereplok, de ettol meg ez egyaltalan nem volt egy elore megtervezett folyamat, es akik ebben reszt vettek, nem a tudjukkik zsebet tomtek, hanem a - meglepetes!!! - sajatjukat, es nem a tudjukkik megrendelese volt az ok, amitol ez igy alakult, hanem a sajat nyeresegvagyuk. Bar van egy csomo pozitiv kovetkezmenye, peldaul, hogy tomegek jutnak olyan javakhoz, amiben elotte csak az arisztokracianak volt resze, egyetertunk, hogy sok negativ kovetkezmenye is van, elsosorban az irtozatos es felfoghatatlan merteku kornyezetszennyezes.

Tehat egyaltalan nem kotelezo szeretni, sot, az a jo, ha kritikusak vagyunk, mert akkor lehet rajta valtoztatni, de - meglepetes!!! - a kritikussag nem azt jelenti, hogy a tudjukkikre mutogatunk, es ennyiben kimerul, hanem peldaul, hogy a sajat helyzetunkben, a sajat felelossegunkkel hozunk bizonyos donteseket. Ugyanis attol meg, hogy ebben a gazdasagi berendezkedesben kevesen jutnak vezeto szerephez, a marginalis resztvevoknek is - meglepetes!!!! - megmarad a felelosseg. Tudom, hogy irto nehez, hogy annak, aki a hianygazdasagban szocializalodott, a korrupcio teremti meg azt az elonyt, amit a joletben a tisztesseges verseny, meg nem lehet mammutcegekkel versenyezni, meg nagyhatalmakkal szemben ugralni, meg sok egyeb dologhoz is rengeteg onbizalom kell meg mittudomen, de egyaltalan nem lenne lehetetlen - ha mar a korulmenyeinken nem tudunk valtoztatni, akkor - meglepetes!!!! - alkalmazkodni hozzajuk - elhetobbe alakitani az eletet magunk korul. Nem vagyok egy tudjukki amugy, de szerintem nem rajuk kene haragudni, hanem azokra, akiknek elhiszitek, hogy miattuk nekunk mar mindegy, mi tehetetlenek vagyunk es nincsen felelossegunk semmiert, szenvedjunk, gyulolkodjunk egyutt, mast ugysem tehetunk. Ez az igazi elnyomas, es azok az igazi gonoszok, akiknek ezt elhiszitek.

Istenem. Es akkor csodalkozotok, hogy a @tableno meg a tobbi kozgazdaszok mar nem jarnak ide kommentelni, szerintem felrobbant a szamitogepe a sok baromsagtol a Hataratkelon, keptelen volt kezelni. :D

Ertem en, hogy az egotoknak szuksege van az intellektualis tarsalgas latszatara, de ez minden, csak nem az. Muvelodjetek, jarjatok konyvtarba, iratkozzatok be egy iskolaba, olvassatok mindenfelet Karl Marxtol Ayn Randig, meg fogjatok talalni a nektek tetszo valaszt, elhihetetitek, tele vannak konyvtarak polcai a roskadozo vilagjobbito / rosszabbito gondolatokkal es utana tehettek is erte, legyetek aktivistak, alapitsatok partot vagy lobbizzatok a meglevoknel, de ezt itt es most hagyjatok abba, kulonben megint nem jovok. :D

Agyrem.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.11.04. 19:35:55

@mojyo: + 100000000 :)
koszi az utolso kommented, tokeletesen egyetertek!

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.04. 21:33:16

@mojyo: +100000000000000000 :)

Na, ez tényleg agyrém.

kardio1 2015.11.04. 23:20:11

@mojyo: Ugyan vaskos egyszerûsités, amit irtàl, de alapvetôen nem rossz gondolatmenet. Azzal a kiegészitéssel, hogy noha az itàliaiakban tombolt a nyereségvàgy (ld. lombard bankàrok szerepe a középkor màsodik felében), azért Itàlia mégis hàttérbe szorult Ny-Europa északi felével szemben, mikor Amerika felfedezésével a kereskedelem sùlypontja àttevôdött az Atlanti-oceànra. Ugyanakkor a te gondolatmenetedet tàmogatja, hogy hosszù tàvon nem Spanyolorszàg, vagy Portugàlia profitàlt mindebbôl. Ez utobbi màr inkàbb kulturàlis és tàrsadalmi tényezôkkel magyaràzhato, fôleg a protestantizmus térhoditàsàval és annak szellemiségével.
Màsrészt mostanra tényleg kinôttek olyan emberek ebbôl a csodàs kapitalizmusbol, akiknek indokolatlanul nagy befolyàsa van, és a fene nagy demokràciàban ezeket az embereket senki nem vàlasztja meg. Erdekes vilàg ez...
Abban viszont maximàlisan egyetértek veled, hogy ezen a blogon nem kellene személyeskedésbe torkollo vitàkat folytatni, nemcsak ilyen, hanem màs témàkban sem, hiszen mi itt mindannyian a fejlett nyugaton élve màr megtanultunk kulturàltan eszmét cserélni, ugye? :)

2015.11.05. 00:26:00

@A nagy kékség: Most oszinten, mit szeretnel meg? Melyik kerdesedre valaszoljunk? Akinek raketaja van, es mutogatja is, azt en egyaltalan nem neveznem "hatterhatalomnak". Az olajar, es egyeb nyersanyagok alakulasarol pedig be szoktak szamolni az ujsagok, az OPEC meg minden egyeb teruleten az osszes nagy piaci szereplo is ki szokta adni kozlemenyeket, hogy epp mire keszulnek, visszafogjak-e a termelest, vagy elontik a piacot az olcsosaggal. Ez nem hatterhatalmi osszeeskuves eredmenye, hanem egy bizonyos erdek strategikus ervenyesitese. Perszehogy nem latjuk a targyalast, es, hogy miert es hogyan egyeznek meg arrol, amirol, es perszehogy leteznek hatteralkuk, lobbizasok, korrupcios folyamatok, amik a "hatterben" zajlanak, es nem fognak roluk soha beszamolni, meg nem lehet elofizetni az elorejelzesukre. De ezek a hatterban zajlo folyamatok is pont ugyanolyan onzo erdekek ervenyesitese, mint a lathato retegben, csak nem feltetlenul legalis, vagy erkolcsos, vagy egyeb okbol felnek a kozvelemeny haragjatol. Ilyet mindenki csinal, teljesen eloterben levo nagy- es kozephatalmak, hatalmas brandet epito mammutcegek, es rejtozkodo milliardosok is... persze tudjuk, hogy micsinal az erosebb kutya, es termeszetesen a dominans szereplok mindent meg fognak tenni, hogy azok is maradjanak, de ettol meg rengeteg onzo erdek utkozik egymassal, es igazan nehezen nevezheto ez egy egyseges "hatterhatalomnak", meg akkor is, ha te meg en meg a dolgozonep szamara ugy tunik, hogy ossze van eskudve ellene, merthogy igyis ugyis sziv, ugyanis mi tobbnyire ki vagyunk hagyva ezekbol a bulikbol, mert a mi erdekeinket senki se kepviseli. Szomoru, de igy van. Ez nem osszeeskuves, hanem onzes. Nyeresegvagy. Nem tudom, ebben mi a megdobbento? Ez egyelore igy mukodik, es valoszinuleg Napoleon idejeben meg a Romai csaszarokeban is igy mukodott... De kepzeld el, hogy azt, hogy mi lesz a divat, azt is egy bizottsag hatarozza meg, meg lehet toluk venni rengeteg penzert az elorejelzest, es csak azutan lehet elkezdeni csinalni a kollekciot, legalabbis, ha nem akarsz befurodni! Uramatyam, micsoda osszeeskuves! :D

@kardio1: Hat en nem vagyok se tortenesz, se kozgazdasz, vagy bolcsesz vagy tarsadalom tudos, hanem egy ipari termek tervezo, es mas valoszinuleg maskent latja, peldaul a protestantizmusra nem is gondoltam, mert igy en nem a felfedezesek, hanem az ipari forradalom koratol kezdem az idoszamitast :) Es talan emiatt, de abban is teljes mertekben egyetertek veled, hogy a demokracianak nem azt kellene jelentenie, hogy az Android es az iPhone kozul valasztunk, hanem kellene, hogy legyenek meg megvalasztott vezetok. Dehat persze, hogy ez is egy vaskos egyszerusites, de hat itt csak igy lehet kommunikalni, meg nem is vagyok en kvalifikalva sem, @tableno, veszunk neked uj szamitogepet, gyere vissza :D

montroyal ( CAN qc) 2015.11.05. 03:09:24

@P.Elliot: illegalis munkabol lehet hazat kolcsonre venni .. vagy foglalo+ cash.. amugy.. ja vannak sorsok ...

kardio1 2015.11.05. 06:57:13

@mojyo: én nem vitatkoztam veled, inkább kiegeszitettem, arnyaltam. Ha tableno kifejtene a véleményét a témáról, az csak elmelyitene a vitát.

2015.11.05. 06:58:28

@mojyo: Nem érted Mojo. A magyaroknak lételemük az, hogy másokat hibáztassanak mindenért. Innen már nem nehéz levezetni azt, hogy mindig egy bizonyos háttérhatalom v. egy nemzet áll a magyar sikerek útjában. Komolyan, kurva nehéz lehet harcolni az egész világ ellen.

kardio1 2015.11.05. 08:30:08

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: úgy beszélsz a magyarokról, mintha te nem lennél az. Egyébként az általad említett jelenség nem magyar specialitás, inkább régiós. Az biztos, hogy a magyar neplelek erre még rá is erősít.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.05. 08:42:56

@mojyo: Vitatkozunk itt a nagy semmiről, miközben mindannyian látjuk, hogy a kisember élete mindenhol egyre nehezebb, legyen szó Budapestről, Londonról, vagy éppen Miamiról. Faszán leírsz minden tudnivalót arról, hogy milyen önző érdekek mozgatják a világunkat, de ettől még nem mi vagyunk azok, akik pezsgőt szürcsölgetnek egy jacht fedélzetén a monacói kikötőben. Mondjuk nem hiszem, hogy azok az emberek boldogabbak nálam, legfeljebb több pénzük van. Olyan sok, amit már elkölteni sem tudnak, miközben másoknak pedig arra sincs, hogy kifizessék télen a fűtésszámlát. Na mindegy, ezek szerint ez így van jól. Ez az úgynevezett "egyensúly". De azért remélem, nem baj, ha nekem ez mégsem tetszik olyan nagyon.

2015.11.05. 10:08:43

@kardio1: Tudom, hogy nem vitatkoztal, en csak kontextusba helyeztem amit kiegeszitettel :)

@A nagy kékség: Nem a nagy semmirol vitatkozom, hanem a kerdeseidre valaszoltam, a hatterhatalommal kapcsolatban. :D Most meg azzal jossz, "nem mi vagyunk azok, akik pezsgőt szürcsölgetnek egy jacht fedélzetén a monacói kikötőben", tehat valojaban ez a problemad akkor? Hogy neked nem sikerult ebbe a helyzetbe kerulnod, masoknak meg igen? :D Hat ez sajnos ilyen. Nem mondtam amugy, hogy egyensuly van, vagy, hogy tetsszen, azt mondtam, hogy jo, ha kritikus vagy, de ilyennek ugy erdemes lenni, hogy kozben tajekozott es informalt is vagy a vilag mukodesevel kapcsolatban, es nem alapveto, emberi tulajdonsagokbol kovetkezo dolgokat (onzes, nyeresegvagy, erdekervenyesites) is lathatatlan eroknek tulajdonitasz, hanem megerted, hogy ezek hogyan mukodnek.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.05. 10:19:43

@mojyo: Akkor azt már meg se kérdezzem, hogy egy Carlos Slim vagy egy Soros György milyen befolyással bír a világ üzleti életére, s így közvetlenül vagy közvetve emberek sorsára, ugye?

Nincs itt semmilyen összeesküvés. Nem létezik, hogy bizonyos érdekeltségi körök egymás keze alá játsszanak. Az lehetetlen, hogy néhány tehetős üzletembernek befolyása legyen egyes országok politikai vezetésére. Á, dehogyis. Hát hogy képzelem?

Biztos minden csak a véletlen műve, és valójában én vagyok tájékozatlan, hogy ezt nem vettem észre azonnal.

kardio1 2015.11.05. 10:25:53

@mojyo: akkor én most a kontextusban vagyok? Nem is tudtam, hogy így néz ki :-)

soad1221 2015.11.05. 10:47:38

@A nagy kékség: nem értek egyet, hogy egyre nehezebb volna....
10-20 éves léptékben lehet, hogy nehezebb a kisember élete, de azért ha 50 vagy 100 éves léptékben nézed, akkor a kisember élete összemérhetetlenül könnyebb majdnem mindenhol a világon. Budapest vagy London esetében biztosan. És ez pont annak a folyamatosan alakuló kapitalizmusnak köszönhető, aminek negatív hatásairól pl mojyo is beszélt, és ennek az eredménye az, hogy ma már beszélünk egyáltalán környezetszennyezésről és hogy ezt egyáltalán felismertük, és most már valami kis lófasznyi dolgot teszünk is azért, hogy ne legyen.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.05. 11:09:05

@soad1221: Hány évben lehet mérni egy ember aktív életét? Nagyjából 40, ugye? Hiszen gyerekként és tiniként még nincs sok gondod, aztán 20 évesen kezded kapiskálni, hogy mi újság, 60 évesen meg már a temetésedet készíted elő, hogy az utódaidnak annyival kevesebb gondja legyen. A "boldog nyugdíjas éveket" hagyjuk. Az elöregedő társadalom nem csak Magyarországon okoz majd gondot hamarosan.

Szóval 40 év.

Hány embert ismersz, akinek ez idő alatt jelentősen javult volna az élete? Mert ha jól tudom, inkább arról van szó, hogy mindenki a régi időket sírja vissza. Vajon miért? Miért látják sokan úgy, hogy manapság valami nagyon nem stimmel? Hogy ez a 40 év csak bizonyos embereknek hajtott hasznot (nem is kicsit), míg mások élete ellehetetlenült? Hát nem pont erről szól ez a blog? Hogy az emberek kínjukban már mennek mindenfelé, mert már sehol sem elég jó?

soad1221 2015.11.05. 11:14:52

@A nagy kékség: "Nincs itt semmilyen összeesküvés. Nem létezik, hogy bizonyos érdekeltségi körök egymás keze alá játsszanak. Az lehetetlen, hogy néhány tehetős üzletembernek befolyása legyen egyes országok politikai vezetésére." ilyet senki nem mondott, ilyen van.
csak ez nem összeesküvés, nem háttérhatalom és nem valami rettenetes kisember ellenes sakkjátszma, akik ebben élik ki perverzióikat...
Ez egyszerű érdek. Soros György elég gazdag ahhoz, hogy az érdekeit tudja érvényesíteni. Ezek az érdekek néha egybe csengenek hozzá hasonlóan gazdag ember érdekeivel, így ezek néha összejátszanak. Aztán van, hogy ezek az érdekek egymásnak feszülnek. Hogy nincs hatással egy ország gazdaságára? hogy a picsába ne lenne... minden gazdasági szereplő tevékenysége hatással van a többiére. Ha egy gazdasági szereplő lép valamit, mondjuk új terméket dob a piacra, az a versenytársakat is lépésre kényszeríti. Vkinek az érdekeit sérteni fogja ez a lépés, vkinek pedig ugyanebbe az irányba megy az érdeke, ő meg támogatni fogja.

Én gyártó cégnél dolgozom, de kvázi "ügynökségi" divízói is van a cégben. Ezzel egyben az ügynökségek versenytársak is. Viszont ez nem jelenti azt, hogy az ügynökségeknek nem gyártunk, mert akkor rettenetes nagy piacot vesztenénk, hiszen gyártó cégnél értelemszerűen a gyártási kapacitás feltöltése a legfontosabb feladat. Tehát, ha a saját ügynökségi részlegünk elveszt egy ügyfelet, egy másik ügynökséggel szemben, az nem jelenti azt, hogy mi rosszul jártunk, pedig nagy valószínűséggel sok pénzt vesztük azzal, hogy az az ügyfél nem közvetlenül tőlünk rendel. Ha az ügynökséggel jó viszonyban vagyok, támogatom mondjuk alacsony árakkal, akkor én beavatkoztam a piac eddigi működésébe (persze ez semmilyen törvényt nem sért, csak annyi hogy kevesebbet keresek).
Ezt azért teszem, mert lehet, hogy "vesztettem" azon a terméken mondjuk 1000 ft nyereséget, mert ennyivel olcsóbban tudom csak eladni neki, de nekem az az elsődleges érdekem, hogy a kapacitás telítve legyen, tehát ha a gépek mennek, még ha 0 nyereséggel, akkor is működik a cég. ha 2000 ft helyett csak 1000 ft ebt-t tudok realizálni, az már eleve annyira nem rossz, de ha az ügynökség a további ügyfeleitől az én gépeimre hoz még munkát, aminek az az eredménye, hogy további 2000ft ebt-t realizál a cég, akkor nem vesztettem, hanem nyertem, és még tovább tudok fejleszteni... és így tovább...

Szerinted Soros György és a többi felfoghatatlanul gazdag ember döntései nem pontosan ugyanezen az alapon működnek?
Mivel mondjuk ő és társai egy egészen picit nagyobb kaliber, ezért az ő döntéseiknek olyan következményei vannak, amik hatással vannak komplett országok gazdaságára. Pusztán azért, mert akkora vagyont mozgatnak ilyenkor. Ja, és persze, mivel ezek mind hatással vannak a többi szereplőre, biztosan lesznek akiknek az érdeke ezzel egybevág, lesznek akiknek szembe megy. Abból kifolyólag, hogy ezek a vagyonok és döntések egy ország gazdaságára is hatással vannak, a benne lakók életére is hatnak. Ami lehet, hogy a Te és sokunk érdekével ütközik. AHogy írta mojyo, S.Gy. egy picit erősebb kutya nálunk. EZ van, nem vitatta senki. ha a háttérhatalom ennek szinonimája, ám legyen, csak ez nincs a háttérben, a magyar nyelv miatt pedig erre enged következtetni, hogy ezt jelenti.
Pedig tényleg nincs a háttérben...

soad1221 2015.11.05. 11:19:07

@A nagy kékség: azért mert ez egyszerűbb.
egészen egyszerűen 40 évvel ezelőtt nem volt jobb és könnyebb a kisember élete.
Aki ezt mondja és el is hiszi, az magának hazudik.
Lehet, hogy van olyan ember, aki abban a rendszerben jobban élt, de most nem, de az átlag kisember élete márpedig javult a 40 évvel ezelőttihez képest.
Ja, ne azt hozd fel példának, hogy aki 40 évvel ezelőtt 30 éves volt, az most hogyan él, hiszen ő most 70 évesen valószínű panaszkodni fog. Az akkori 30-as átlag életszínvonalát hasonlítsuk a mostani 30-aséhoz. Úgy igazságos. Az eredmény pedig egyértelmű...

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.05. 11:54:32

@soad1221: Ha ez így lenne akkor Magyarországon ma csupa boldog és elégedett 30-as csaj és pasi rohangálna az utcán, akinek esze ágában sem lenne lelépni innen. Vagy akkor ez most mi? Mert egyik üti a másikat.

Ha például Magyarországon egy 30 éves embernek valóban könnyebb most az élete, mint amilyen 40 évvel ezelőtt lett volna, akkor miért akar mégis elmenni? Telhetetlenség? Ha igen, akkor nem igaz az, amit ezen a blogon sokan próbálnak erőltetni, miszerint "Magyarországon már csak éhen dögleni lehet".

soad1221 2015.11.05. 12:15:16

@A nagy kékség: miért kellene, hogy csupa boldog és elégedett rohangáljon az utcán? hiszen ennek semmi köze ahhoz, hogy 40 évvel ezelőtt egy 30-as férfinak milyen volt az életszínvonala....

Egyszerűen sokat változott a világ, ma semmilyen gondot nem jelent, hogy elmenj külföldre egy könnyebb élet reményében.
40 évvel ezelőtt egy átlag 30 körüli "kisember" max néhány orosz szót és mondatot ismert.
Ma már elvárás egy, de sokszor 2 nyelv alapszintű ismerete. Nem, nem 3 diplomás emberekről beszélek, hanem érettségizett emberről.
40 évvel ezelőtt milyen infód volt egy londoni markolós életéről. Ma bármit megtudhatsz, amit ő elmond róla...
és hogy ezek alapján miért akar mindenki lelépni? hát azért mert ott könnyebb. Hogy 40 évvel ezelőtt miért nem lépett le az a 30-as? mondjuk egyrészt nem mehetett, másrészt nem is nagyon volt egyébként sem lehetősége. Ma annyi választ el egy ilyentől, hogy megveszed a jegyed és odamész. (nyilván "picit" érdemes utánanézni a dolgoknak, lehetőségeknek, kicsit szervezni a dolgot, hogy ne csak odacsöppenjél, de ha akarsz, mehetsz, már akár ma is... 40 éve ez azért nem volt ennyire egyszerű.

És végül: a mai 30-ast mi az istenért érdekelné, hogy az ő apja, nagyapja mennyire élt nehezen. ENgem spec az sem nagyon érdekel, hogyan él tőlem 100-200-500-1000-5000-10000 km-re egy ember, főleg nem érdekel, hogyan élt egy átlag 30-as 40 éve.. elsőként az foglalkoztat, hogyan tudok én boldogulni a családommal.
Ettől függetlenül tudom, hogy egy afgán 30-as srác jó eséllyel szarabbul él, mint én, és azt is tudom, hogy apámnak nehezebb élete volt 40 éve, mint nekem.

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2015.11.05. 12:20:38

@A nagy kékség:
Ha például Magyarországon egy 30 éves embernek valóban könnyebb most az élete, mint amilyen 40 évvel ezelőtt lett volna, akkor miért akar mégis elmenni?
Mert könyebb az élete...
Most megteheti hogy megy...
40 eve nem tehette meg...
Akkor ,,csak ,, Mo volt a terepe...
Most Európa es az egész vilag...

2015.11.05. 13:24:22

@A nagy kékség: Nem mondtam, hogy nincsen hatassal, csak azt, hogy az o motivaciojuk is a sajat zsebuknek a tomkodesere iranyul, es nem arra, hogy szemely szerint neked, meg a tobbi "kisembernek" rossz legyen. Ha az a hatterhatalom definicioja, hogy gazdag es hatalma/befolyasa van, amivel ugy el, ahogyan az erdekei megkivanjak, akkor nem egy hatterhatalom van, hanem rengeteg :D

Amugy a "kisember" elete nem rosszabb lett az elmult idoszakban, hanem bizonytalanabb, mert, bar valoban tobb dologban lehet reszunk ami korabban elkepzelhetetlen volt, van okostelefon meg olcso repjegy, az is szentigaz, hogy ez a verseny mindenkitol megkoveteli ezt az onzoseget es erdekervenyesitest, pont ugy, ahogy a nagyobbak is teszik. A "kisember" felelossege, hogy ezt megtanulja, mert amig nincsen koztuk senki, aki az o erdekeit tudna kepviselni a nagyobb kutyakkal szemben, addig persze, hogy szarul fogja erezni magat, akkor is, ha egyebkent a nagykutyaktol megveheti az olcso repjegyet es az iPhonet. Udvozlunk a kapitalista demokraciaban. Senki se mondta, hogy ez egy konnyu dolog, hogy nincsenek erkolcsi tevutjai, es, hogy mindennel meg kellene, hogy elegedjel benne. Elhiszem neked, hogy sokan visszasirjak a regi idoket. Neha en is vagyom arra, hogy ujra hateves legyek, ne legyen semmilyen felelossegem, ne kelljen dontest hozni, teperni sajat magamert, anyu fozzon, es mossa ki a ruhaimat, es ne erdekeljen, hogy a dolgoknak mi az aruk, mi mennyi penzbe kerul es mennyi aldozatot hoztak erte masok. Ez is emberi erzes :D El lehet ebbol menekulni a pszichozisba, a hatterhatalmakra mutogatni, de a valosag az, hogy felnott vagyok mar, es nekem a valosagban kell elnem, azok kozott a korulmenyek kozott, amilyennek megorokoltem a bolygomat es az orszagomat az elodeimtol.

star70 2015.11.05. 18:05:47

Kedves nagymama!
Nagyon örülök,hogy neked ennyire bejött Németország,de tudnod kell,hogy a valóság nem ez.Még csak nem is hasonlít:-)
Aki elolvassa,és még sosem élt kint,nem dolgozott valódi munkahelyen(mert az,hogy te egyetlen német családot megismertél azt nem nevezném igazi munkahelynek) lehet hogy elhiszi...Persze van ennek az országnak is rengeteg előnye,de hogy a németek pontosak,precizek lenmének..haha.Nagyban meg y a másik átverése(német németet is igen) egymás fúrása,ugyan az mint Magyarország.Nem, tévedtem,ott mindig megkaptam a fizetésem,és egy percet sem akarták hogy ingyen dolgozzak(próbanap cimszóval) Itt sem dolgoztam,mert a harmadik ilyen próbálkozás után elküldtem ahova való a kedves munkaadót.
Lehet hogy neked szerencséd volt,soha nem kellett ügyet intézned,könyörögnöd,ordibálnod,hogy megkapd ami a tiéd,és értsen már csak minimálisan hozzá az az ügyintéző...
Nem,nem vagyok szerencsétlen hülye,akit mindenki átver,de az hogy állandóan megpróbálják,az nagyon fárasztó.
Ezzel nem számoltam amikor ide jöttem,és nem gondolom hogy ez azért van mert külföldi vagyok...nem,ilyenek ,a nagy átlag legalább is.
Tehát nagyon jó kis történetet írtál,de senki ne indiljon el ez alapján mert pofára esik,de nagyon.
Örülök,hogy ilyen csodálatosan éled meg hogy az unokáddal lehetsz,és témyleg ajándék az hogy így élhetsz.
Anyukám is kint van most,de ő simán látja hogy mi történik itt,nap mint nap,tapasztalja a felületes kedvességet,de a mögötte lévő nagy üres semmit....
Sajnálom ha bárkinek is a lelkébe tapostam,de ez már régóta érlelődött bennem,a hozsannázó németországi posztokat olvasva.
Az is lehet,hogy egy másik Németországban élsz:-)

2015.11.05. 18:09:05

@kardio1: Rosszul fejeztem ki magamat, köszönöm, hogy egyből ugrassz, és kijavítasz. :)))

Csak annyit akartam mondani, hogy ez a mindenki bánt, és utálok mindenkit mentalitás tőlem eléggé messze áll. Sajnos a többségtől meg valamiért nem. Ezen nincsen mit magyarázni.

DieNanny CH 2015.11.05. 18:33:21

@Signora con i capelli neri:

Jé, nem ugyanaz a nagynénénk???
5 éve halt meg a nagybátyám, a fél falu ott volt a temetésén, mert asztalos volt. Nos, nagynéném azóta kéthetente temetésre jár, mert - kapaszkodj meg! - temetés utáni napon visszament a sírhoz, és felírta az összes ott fekvő koszorúról a neveket!!! Ha az illető valamelyik családtagja meghalt, ő is elment a temetésére...

kardio1 2015.11.05. 19:39:52

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: ez az én hivatásom, nem tudtad? :-)
Ne szivd mellre, csak olyan furcsán hangzott, azért jegyeztem meg.

2015.11.05. 20:33:23

@kardio1: Mi furcsa benne? Szimplán elhatárolódom az átlaghülyemagyartól, sajnos elég sokan vannak.

Herr Géza 2015.11.05. 20:46:43

@star70: Nem lehet, hogy te élsz egy másik Németországban?
Mondjuk, ha már ilyen ellentmondást nem tűrő módiban alkotsz véleményt a német átlag viselkedéséről, akkor hadd kérdezzem már meg mióta élsz itt, hányfelé laktál, hány munkahelyen fordultál meg és mennyire tudsz németül..
Azt meg nem árt tudnod, hogy bizony vannak olyan esetek, nem is kevés, amikor egyáltalán nem szokványos a jellemzően néhány órás (!) próbamunkára fizetni. Viszont törvény szabályozza, hogy milyen feltételek mellett jár kötelezően fizetés.

kardio1 2015.11.05. 20:57:59

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Már megmondtam: az, hogy olybá tűnt a megfogalmazásodbol, mintha a magyarokon kívül álló lennél, noha egy meghatározott csoportokkal nem tudsz azonosulni. Mindegy, tulbeszeltuk, értem, mit akarsz mondani.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.06. 04:34:35

@Herr Géza: És az nem lehet, hogy Németország tényleg nem olyan tökéletes, mint amennyire itt sokan próbálják bemutatni? Vagy ott nem emberek élnek? Ott senki sem hibázik? A német rendszer fogaskerekei közé nem kerülhet porszem?

Herr Géza 2015.11.06. 08:21:21

@A nagy kékség: Állítottam én ilyet??? Mert nemigen emlékszem rá... Viszont attól én is kiakadok, amikor valaki néhány hónap, egy-két év ittlét, egy-két munkahely után, ne adj isten németül se igazán tudva mélyreható kinyilatkozásokat tesz a németekről. Nem ugyanolyan baromság a német hivatalnokokról ab ovo kijelenteni, hogy hülyék, mint a magyarokról? Azt állítja, hogy itt a "mocsok" német cégek nem hajlandók a próbamunkát kifizetni, bezzeg otthon..... Azért kíváncsi lennék hány helyen szerzett otthon ilyen tapasztalatot. Itt az én szakmámban nem divat ugyan a próbamunka/-nap , de a feleségemnek volt benne párszor része. "Kézműves" szakmája lévén, a próbamunkákon nem éles munkákat kap, hanem "dummykat" kell csinálnia, azaz a cégnek sem termel bevételt, így az ilyenért nem is fizetnek. Szakmáján kívül pedig eddig egy kivétellel mindig fizettek neki a próbamunkáért, legutóbb éppen tegnap.... (A kivétel pont egy svájci munkaadó volt, még csak nem is egy német. :D)
Hozzáteszem még azt is, hogy a próbamunkát is le kell jelentenie a cégnek (adó/TB), és jellemzően ezt meg is teszik. Gondolj bele, micsoda adminisztráció ez egy pár órás munkáért, aminek a végén jó eséllyel az is kiderülhet, hogy az illető tök alkalmatlan. Így már azért kicsit más fényben látjuk a dolgot ugye?
Ugyanakkor azt is megértük, hogy a próbamunkára való eljutás költségeit is kifizették, holott munkábajárást ebben az országban alapból nem fizetnek senkinek....

Herr Géza 2015.11.06. 08:49:22

@Herr Géza: Csak még valami: a hölgy logikája alapján akár a jelentkezési papírok (CV, motivációs levél, stb.) összeállításáért, fénymásolásáért, elküldéséért is pénzt lehetne kérni, hiszen dolgozott vele. Képzeld el, ha elmész egy állásinterjúra és viszed a számlát rögtön, mondván, hogy ha ezt kifizették, akkor tárgyalhatunk a többiről..... :)))))

soad1221 2015.11.06. 10:08:05

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: nézd, azért ugranak elég sokan ezekre, mert nem "átlaghülyemagyar", hanem szimplán "átlaghülyeember"

Tudod, ez pont ugyanaz, mint amit te rasszizmusnak hívsz, mondjuk a cigányokkal vagy zsidókkal kapcsolatban. Amikor egy tulajdonságot (és értelemszerűen negatív tulajdonságot), a nemzetiséghez, rasszhoz, származáshoz, bármihez kötsz, akkor ez nem szerencsés, mert lesznek emberek akik akaratlanul is, de sértve érzik magukat.
A felelősséghárítás és más hibáztatása bár meglévő, de nem jellemzően magyar szokás. Márpedig Te annak nevezed, erre viszont így sokan fognak ugrani. Ezek az alkalmak viszont a kiinduló ponttól kezdve alkalmatlanok értelmes és kulturált vitára. A kiinduló pont pedig az, hogy "átlaghülyemagyar".

és egyúttal tökre egyet értek, és valóban idegesítő dolog, és már más helyen írtam, hogy mi ennél a cégnél, ahol dolgozom számszerűsítjük ennek a nagyon rossz tulajdonságnak az anyagi következményeit. Hát hidd el, nagyon durva összeg ez havonta. Országos szinten pedig elképesztő gazdasági veszteség adódik ebből, hogy az emberek nem tudnak lejjebb adni az arcukból.
De mégsem igaz, és így nem is lehet normális párbeszéd abból, ha ezt a magyarokra, de azokra mint általánosan igaz tulajdonságként mondod.

Így érthető?

soad1221 2015.11.06. 10:19:58

@star70: @Herr Géza: én igazából ezen lepődtem meg:
"Nem, tévedtem,ott mindig megkaptam a fizetésem,és egy percet sem akarták hogy ingyen dolgozzak(próbanap cimszóval) "

márhogy Mo-n nem fordult elő, hogy nem kapta meg a fizetését a próbanapra?
Nem tudom milyen szakmában dolgozik az illető, de a valóság, hogy itt Mo-n örülhet, ha be van jelentve 100%-ra, örülhet, ha időben megkapja a fizetését, mert nem ritkán olyan is előfordul, hogy valakit (jellemzően fiatal, tapasztalatlanabb munkerőt) simán dolgoztatnak 2-3 hónapot, mondván, hogy bocs, most nem tudounk adni mert a "köcsög nav, a beszállítók csak kp-re adnak, a megrendlő meg nem fizet időben" , de a következő hónapban megadom típusú lehúzások....
ja az ingyen dolgozásba a túlóra minek számít? márhogy amit jellemzően nem fizetnek :)
mindegy, azért jó tudni, hogy van Mo-nak más vetülete is és próbanapot rendesen kifizetnek :D

Herr Géza 2015.11.06. 10:23:39

@soad1221: Igen, én is kétszer futottam neki annak a mondatnak, hogy jól értem-e, de így gondolta.
Na ezért voltam így kiakadva. Meg ehhez még hiányzott a kék barátunk dumája is....

Herr Géza 2015.11.06. 10:27:55

@soad1221: Persze, hogy ott is vannak vérkorrekt munkaadók (akik még a seggedet is kitörlik, ha WC-n voltál... :D), de azért akik nyitott szemmel és füllel járnak pontosan tudják, hogy sajnos nem az az általános.

soad1221 2015.11.06. 11:35:13

@Herr Géza: hát ja.. pedig rólam nem lehet azt mondani, hogy agyon szidnám és köpködném a hazámat, de mondjuk a fizetések terén, és különösen a magyar tulajdonú kis-közép vállalkozásoknál a nem vagy csak félig bejelentett fizuk, illetve az egyáltalán ki nem fizetett dolgozók a jellemzők.
A terület ahol én dolgozom van sok olyan pozíció, ahol a próbanap alap, másképp nem is lehetne lemérni a tudását. ha ott megfelelt, akkor jön a próbaidő, amikor (a mi cégünk fehér hollóként normálisan bejelenti) még nem a teljes fizetést kapja, majd ha a 3 hónap alatt beilleszkedett, akkor jöhet a teljes fizu. Ha nem, akkor szevasz, ha vannak kétségek, akkor még egyszer hosszabbítanak 3 hónap próbaidőt, és utána dől el...

A mi cégünk kifejezetten korrekt, nagyon ritkán hosszabbít csökkentett fizuval 3 hónapot, csak akkor ha emberi tulajdonság miatt kétséges a munkaerő (a szakmai hiány vagy ha fejlődni képtelen, az addigra egyértelművé válik). De ismerek olyan céget, aki 1-2 hetes "próbanapot" tart erre vagy nincs, vagy zsebpénz a fizu, aztán jön a (néha bejelentés nélküli) próbaidő, ugyebár csökkentett fizuval, ezt 1-6 hónapig húzzák, aztán bedobják, hogy bocs, majd jövő hónapban fizetünk... és innen már tudjuk a végét.
Szóval a végeredmény, hogy simán megcsinálták azt, hogy 1 évig úgy dolgoztatnak embereket, hogy ez alatt az idő alatt összesen kb a kialkudott későbbi "végső" fizetésének a 30-50%-t kapta meg csak végül... hogy az állam mit kapott, az megint más kérdés...

szóval egy picit furcsállom, de elhiszem, hogy vele így volt, csak ebben az esetben inkább a szerencsés kategóriába esik.. :)

soad1221 2015.11.06. 11:38:45

@Herr Géza: a vérkorrekt az fehér holló, többnyire multi vagy nyugati tulajdonú cég, nyugati vezetéssel, és azok is főleg a magasabban kvalifikáltakkal korrektek. a ranglétrán és pozíción lejjebb csúszva ez a korrektség már lazul egy kicsikét, mondjuk tény, hogy rendszerint nem nyugati a műszakvezető.. :)

a mi cégünk is inkább a "jellemzően korrekt" kategóriába esik... :)

soad1221 2015.11.06. 11:50:43

@Herr Géza: Ja, egyébként tapasztalatom szerint itthon a német cégek a leginkább korrektek. hogy otthon milyenek nem tudom, de itt Mo-n velük tapasztaltam a legkevesebb köcsögséget.. ami persze nem reprezentatív, mert ha jól emlékszem eddig csak holland, amerikai, német, francia és osztrák cég volt akikkel volt szerencsém, picit közelebbről megismerkedni, és ebből csak a holland tulajdonú volt, ahol alkalmazottként, szóval nyilván nem is általánosítanék ebből, hogy a németek a legkorrektebbek :D

Herr Géza 2015.11.06. 14:27:40

@soad1221: Ja, errefelé a próbaidöre teljes fizetés jár, csak azalatt mindkét fél könnyebben mondhat fel: gyakorlatilag alapos indoklás nélkül kitehetnek, ill. ugyanúgy te is leléphetsz "bocs, ez nem nekem való" szöveggel is akár. A szabid is ketyeg a próbaidö kezdetétöl, de alapból a próbaidö alatt csak rendkívül indokolt esetben vehetsz ki szabit, bár ezzel a legtöbb cég nagyon rugalmasan bánik. Jellemzö hossza a próbaidönek 3 hónap, de alacsonyabb képzettséget igénylö állásokban sokszor csak egy, míg úgy középvezetötöl fölfelé már inkább hat, de akár 12 is lehet. A két utóbbi esetben persze a "szabit nem lehet ezalatt kivenni" szabály értelemszerüen sztornó.
Én még egyszer sem futottam bele olyan ajánlatba, hogy a próbaidö alatt a fizud ennyi, utána meg meglátjuk.Viszont egyes egyéb céges juttatások lehetnek egy bizonyos idejü letöltött munkaviszonyhoz kötve, még ha nem is feltétlenül a próbaidö letöltéséhez. Jellemzöen ilyen például az itt is sokfelé divatos (keretszerzödésbe foglalt) 13., ill. 14. havi fizu. Ott sokszor öt év a futamidö, azaz az elsö évben csak a plusz havi pénzek 20%-át kapod meg, a 2.-ban 40-et és így tovább, az ötödik évre jár immár a teljes bónusz.De persze ez alól is van kivétel.

soad1221 2015.11.06. 14:48:45

@Herr Géza: ez a próbaidő alatti csökkentett fizu itt sem a mi pozíciónkat fenyegeti, de a értelemszerűen a mi pozíciónkban a próbanapnak sincs értelme... :)
ez vagy alacsonyabban képzett, betanított munkáknál , vagy kétkezi, azonnal látható terméket előállító, vagy grafikus, vagy mittudomén mi... próbanapom még sosem volt, ha nekem próbaidőre kevesebbet akartak volna adni, akkor meg azt mondom, hogy köszönöm, nem. CSak van olyan pozíció, élethelyzet, pl pályakezdőként még simán lehet, hogy belefutottam volna ilyenbe... illetve én nem, mert addigra mire végeztem már jó néhány évet dolgoztam suli mellett és ismertem, hogy milyen amikor le akarnak húzni, vagy egyszerűen szerencsém volt és nem futottam bele komolyabb próbálkozásba, de mondjuk fekete munkát végeztem ezalatt, és késés simán volt...
Azért amióta nem a betanított munkát végzem, azóta kicsit más lovon ülhetek én is, hát istenem, ilyen a kapitalizmus.. .:)

magasabb pozícióban pedig nyilván ezeket a trükköket meg sem próbálják, mert elég pici ország, egy adott iparban valakiről kiderülne ilyen, akkor 1-2 éven belül már nem fog rendes munkaerőt találni. Mondjuk sok kis cég lehet, hogy pont itt bassza el.. :)

2015.11.06. 18:30:05

@soad1221: Sokan ugranak rá? Mármint azért, mert fáj az igazság? Nézz meg egy választást. Nézd meg a pártok nem létező programjait, mivel lehet választást nyerni. Nincsen miről beszélni.

Voltam én már mindennek kikiáltva, igaz, rasszista még nem voltam. Persze nem is szoktam szalonzsidózni meg cigányozni. Rasszista lennék csak azért, mert ekézem a hülye magyarokat? Vállalom. Akkor az vagyok. :)

soad1221 2015.11.06. 21:08:35

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: na akkor fuss neki megegyszer...:)
Nem ezeket irtam.szoval nemigen tudok erre reagalni...

star70 2015.11.06. 21:17:48

@Herr Géza: 25évet dolgoztam otthon,tehát kiszámolhatod,hogy szinte csak a rendszerváltás után.Tehát az igazi zavaros időben kezdtem,és mindig be voltam jelentve,és annyit kaptam amennyi a papíron volt.Na erre varrjál gombot:-)
És igen törvény szabályozza,hogy minden próbamunkára kell fizetni.

kardio1 2015.11.06. 22:47:59

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: szerintem soad arra gondolt, hogy te tartod rasszistànak a zsidokat, vagy cigànyokat sommàsan kezelô embereket.
Egyébként a szavaidra nem azért ugranak, ha àtlaghülyemagyarrol irsz, mert tükröt tartasz eléjük, fôleg nem ezen a blogon, hanem mert ez is àltalànositàs. Szerencséd van egyébként, ha még ôrzöd a nem magyarorszàgi pàrtok vàlasztàsi programjàval kapcsolatos illùzioidat ;)

2015.11.06. 23:18:23

@soad1221: Tudsz te, csak nem akarsz.

2015.11.06. 23:28:36

@kardio1: Azok sajnos pont nem veszik magukra, akiknek kellene.

"Szerencséd van egyébként, ha még ôrzöd a nem magyarorszàgi pàrtok vàlasztàsi programjàval kapcsolatos illùzioidat ;)".

Ezen sajnos csak sírni lehet. És amúgy tökéletesen letükrözi a választók értelmi szintjét is. De hát én nem is szeretnék ítélkezni, mint mondtam soad-nak, nem pazarlom olyasmire az energiáimat, amin nem tudok változtatni. Az emberek valamiért abban a hitben élnek itthon, hogy majd valahogy továbbra is túlélnek mindent. De sajnos fájdalmas lesz az ébredés.

Herr Géza 2015.11.06. 23:51:13

@star70: A válaszod egy részével eltévesztettél, én ugyanis nem állítottam azt, hogy téged nem tisztességesen alkalmaztak otthon. De ugye ebből te sem vonod le azt a következtetést, hogy minden magyar cég ilyen???
A próbamunkáról pedig úgy rendelkezik a német munkajogi törvény, hogy eltérő megállapodás hiányában (!), meghatározott munkaidőkeretek között, a munkáltató közvetlen irányítása, utasításai alapján végzett tevékenységre jár munkabér... Ebből már az első kitétel is sok lehetőséget nyit, ugyanis mivel itt a szóbeli "szerződés" is munkaszerződés, elég ha közli veled, hogy a próbamunkára nem fizet, ha viszont te ezek után felveszed a munkát, akkor kvázi "aláírtad" a munkaszerződést.
Oké, ha téged több napig, ne adj isten napi 8 órában próbamunkáztattak, és azt nem akarták kifizetni, arra én is azt mondom, hogy szemétség. De szerintem nem erről volt szó, ugye?

kardio1 2015.11.07. 00:26:29

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: nem értem a reakciodat arra, amit tőlem ideztel. Az pont arról szólt, hogy, néhány itteni választási kampány alapján leszurtem, a pártok nem programokat utkoztetnek, a választok nem ez alapján döntenek, hasonlóan Magyarországhoz.

Herr Géza 2015.11.07. 00:27:33

@star70: Én kicsit érdekesebb statisztikát tudok neked a saját életemből hozni:
Idősebb vagyok nálad, így én még a rendszerváltás előtt álltam munkába. Az első két magyar munkahelyemet így ki is hagynám a statisztikából, mivel állami cégnél ugye rendszerszinten ismeretlen volt a zsebbe fizetés meg a trükközés. Utána volt összesen négy magyar munkáltatóm (ebből kettő német cég magyarországi leányvállalata) és két cég akart megszívatni, gondolom kitalálod melyik kettő. :D Az egyiket sikerült egy keményebb beszélgetés sel és minimális anyagi veszteséggel lezárnom, így ez inkább amolyan határeset. A másik viszont durván megkopasztott, 3 havi fizum maradt náluk és többszázezres költségtérítést nem fizettek ki. A bíróságon sikerült az összeg javát leverni rajtuk, két év alatt, nagy veszteséggel és sok ősz hajszállal gazdagabban.
Németországban volt öt munkáltatóm, egy cég próbált fizetést csökkenteni és juttatásokat visszavenni a cég gazdasági helyzete miatt, de előre bejelentve, a választás lehetőségét felkínálva. Égyébként minden pénzemet, juttatásomat, szabimat mindig korrektül és időben megkaptam. És egyetlen másodpercet sem dolgoztam még félszürkén sem. Merthogy otthon a "határesetes" cégnél pl. a fizum felét borítékban kaptam...., mindezt projektvezetői funkcióban.

soad1221 2015.11.07. 06:26:20

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: ez igaz. Nem akarok olyanra reagalni amit nem mondtam. Hogy sok hulye magyar van? Jo reggelt... van sok siraly is, meg hattyu... csak ennek nem sok koze van ahhoz amirol beszeltunk... valsztasi partok progjamjai? Ez alapjsn hulyezed le a msgyarokat? Barhova mesz csalodni fogsz...mindegy,jo szandekkal irtam, hogy az altalanositas miatt sokszor megy el teljesen ertelmetlen iranyba egy-egy egyebkent igaz meglatasod... de a te dolgod,csak picit gondolkodni,es onmagadat is kritikusan szemlelni nem szegyen...

soad1221 2015.11.07. 06:32:31

@star70: senki nem allitotta,hogy mo-n ilyen nincs. Csak nem ez a jellemzo, ezt te is tudod gondolom...

2015.11.07. 07:44:11

@kardio1: És ez mit változtat az itthoni helyzeten? Semmit.

2015.11.07. 07:52:15

@soad1221: Nem sok hülye magyar van, hanem a választani hajlandóakat elég könnyen megvezetik egy kis parasztvakítással, meg a gondoskodó állam illúziójával. Olyan párt Mo.-n nem nyerhetne választást, ami azt mondaná, hogy figyeljetek, semmi sem lesz ingyenes, viszont kevesebbet kell adózni ezután, hogy legyen miből kifizetni mindent. Talán meglenne az 5%-os küszöb, de súlytalan marad még úgyis.

".mindegy,jo szandekkal irtam, hogy az altalanositas miatt sokszor megy el teljesen ertelmetlen iranyba egy-egy egyebkent igaz meglatasod... de a te dolgod,csak picit gondolkodni,es onmagadat is kritikusan szemlelni nem szegyen..."

Nem azért járok ide, hogy megveregessék a hátamat, nekem nincsen szükségem önigazolásra, pontosan látom, hogy mi megy ebben az országban. Az sem baj, ha nincsen igazam bárki más szerint, nem dőlök a kardomba. Szoktam gondolkozni, sajnos pont ez hiányzik sok embernél. Van agyuk, de sajnos arra nem használják, amire kellene.

Befizetem az adómat, nem szemetelek, nem akarok senkinek sem rosszat, nem dőlök de a populista, demagóg faszságoknak, amivel mindennap etetik a jónépet, mit szeretnél még, miben változtassak? :)

kardio1 2015.11.07. 13:54:40

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: nem az otthoni helyzeten változtat. Csak arra utal, hogy az általad elmondottak alapján Franciaországban atlaghulyemagyarok élnek és szavaznak, ami nyilvánvalóan nem felel meg a valóságnak. Itt atlaghulyefranciak élnek. Angliában meg atlaghulyeangolok.

kardio1 2015.11.07. 13:56:39

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: más: megvan már, hogy mikor megyek mész Hollandiába?

kardio1 2015.11.07. 13:57:20

Megyek mész =mész...

2015.11.07. 17:58:35

@kardio1: Ez jó kérdés. Még én sem tudom. De minél előbb.

kardio1 2015.11.07. 19:36:07

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: indulj mielőbb, ne várj, mint az "atlaghulyemagyarok" :-)

2015.11.07. 19:51:42

@kardio1: Köszönöm, de majd azt én tudni fogom magamtól is. :-)

soad1221 2015.11.09. 09:30:58

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: hagyjuk, elbeszélünk egymás mellett...
kardioval csak megjegyeztük az általánosítás nem szerencsés, és a választó embereket hozod példának, hogy milyen könnyű őket megtéveszteni.... (mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy a nem szavazás szerinted jobb megoldás?)
Egyébként meg köd van :)

2015.11.09. 18:43:15

@soad1221: Alapvetően a nem szavazással is támogatod a többi pártot. Na most Mo.-n az az abszurd helyzet áll fent, hogy teljesen mindegy, hogy kire szavazol, úgysem lesz jobb semmivel sem. Szóval, ha a magyar helyzetből indulok ki, akkor lehet, hogy jobb megoldás a nem szavazás.

Nem tudom másképp elmondani. Ha az emberek azt igénylik, hogy az állam gondoskodjon, akkor olyan pártokat fognak kapni. Utána viszont nem kell nyekeregni, hogy mi nem ilyen lovat akartunk.

Nem tudom, hogy mi a megoldás, és nem is érdekel. Igyekszem olyasmibe ölni az energiáimat, amiből hasznom származik.

soad1221 2015.11.10. 11:30:46

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: ebben abszolút igazad van, és akkor most comingutolok, hogy én a legutóbbi alkalommal már egyszerűen nem szavaztam. Igazából volt sokkal jobb dolgom, és nem is érdekelt a dolog.

De azt pedig pontosan tudom, hogy jócskán vannak olyanok, akik elmentek, és jobb híján szavaztak arra, akit a legkisebb rossznak gondoltak.
Szó sincs arról, hogy állami gondoskodást akarnának, szó sincs arról, hogy elhinnék mindazt amit a pártok ígértek/mondtak, de elmentek és szavaztak.
A nem szavazás pedig pontosan annyival "jobb", hogy nagyobb arányban lesznek a szavazók között, akik párthívők, akik elhiszik azt a sok baromságot, akik indulatból szavaznak.. .Ez jobb? hiszen tök mindegy, érvényes lesz a szavazatuk...

És egyébként tök mindegy hová mész a világban, ebben nem lesz nagy különbség. Max jobb életszínvonalat kapsz, értelmesebb "plebset" nem :)

2015.11.10. 18:40:07

@soad1221: "De azt pedig pontosan tudom, hogy jócskán vannak olyanok, akik elmentek, és jobb híján szavaztak arra, akit a legkisebb rossznak gondoltak."

Ez a mi nemzeti örökségünk. Mindig a kisebbik rosszat. Persze a kisebbik rossz is ugyanolyan szar, mint a nagyobbik. :D

"Szó sincs arról, hogy állami gondoskodást akarnának, szó sincs arról, hogy elhinnék mindazt amit a pártok ígértek/mondtak, de elmentek és szavaztak."

Aha. És ezt te el is hiszed. Én meg nem.

"És egyébként tök mindegy hová mész a világban, ebben nem lesz nagy különbség. Max jobb életszínvonalat kapsz, értelmesebb "plebset" nem :)"

Jobb életszínvonalon magasról letojhatod, ahogyan itthon is elég sokan teszik. Szóval nem fog zavarni ugyanannyi v. még több hülye, mint amennyi itthon van. De legalább messze leszek a magyar mentalitás káros behatásaitól. :)

kardio1 2015.11.12. 20:16:49

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: attól függ, hogy magyar blogokat fogsz-e továbbra is olvasni.:-)

2015.11.13. 05:54:26

@kardio1: Csak ezt olvasom, szóval reménykedem.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása