oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. május 23. 06:53,  Mi vár az angliai magyarokra? 360 komment

2015. május 23. 06:53 Határátkelő

Mi vár az angliai magyarokra?

A héten előállt (jórészt már eddig is ismert) elképzeléseivel az újraválasztott brit miniszterelnök, úgyhogy arra gondoltam, ma beszélgethetnénk arról, vajon sikerrel járhat-e David Cameron és kormánya a Nagy Bevándorló-ellenes Harcban. Lássuk, mi vár az Európai Unió valamelyik tagállamából az Egyesült Királyságba költözést tervezőkre a jövőben!

cim_london_1.jpg(fotó: Puhacica)

Kezdjük azzal, hogy David Cameron a héten mondta el azt a beszédet, amely ha minden igaz, meghatározza majd a szigetország következő években követendő bevándorlás-politikáját. A rendelkezések jó része elsősorban az illegális bevándorlókat érinti (ezek a mi szempontunkból ugye nem annyira érdekesek), ám akad jó pár, amely a nagy-britanniai munkavállalást tervezgetőknek lehetnek fontosak.

Mit mondott Cameron?

Mindenekelőtt azt (és azért ez fontos), hogy támogatja a mozgásszabadság elvét. Ami persze annyira nem meglepő, hiszen miként ő is utalt rá, 1,3 millió brit állampolgár él és dolgozik az Európai Unió valamelyik másik tagállamában, nagyon sok közülük a mediterrán országokban élő nyugdíjas, akik szerintem elég nagy gondban lennének, ha valamiért vissza kellene költözniük Nagy-Britanniába.

A brit miniszterelnök ugyanakkor azt is gyorsan hozzátette, hogy úgy véli: a jóléti intézményrendszerek már önmagukban is ösztönzik a határátkelést, márpedig ezt a hatást csökkenteni kell.

A kérdés csak az: hogyan?

Nos, a brit kormány a választ a szociális juttatások jelentős megnyirbálásában véli megtalálni. Ezek közül a két legfontosabb talán az, hogy az újonnan betelepülők nem kérhetnének álláskeresési segélyt, és ha fél év alatt sem tudnak elhelyezkedni, haza kell térniük.

Magyarán: senkinek ne érje meg kockáztatni, és biztos állás nélkül nekiindulni, abban a reményben, hogy „majd csak lesz valahogy”, és amíg ez a valahogy elérkezik, addig a szociális hálót kihasználva megpróbálni a víz színén maradni.

Ezt a vonulatot erősíti az a tervezett intézkedés is, hogy a jövőben kihágásnak minősülne, ha a vállalkozások és munkaerő-közvetítők csak külföldön hirdetnének meg egy állást. Azaz minden szigetországbeli álláshelyet meg kell hirdetni az Egyesült Királyságban is (angolul…), és ha csak nincs megfelelő jelentkező, akkor lehet külföldről alkalmazni munkavállalót.

Van egy rossz hírünk azoknak is, akik eddig abból (is) éltek, hogy a kibérelt házat szobánként kiadták: ezt a jövőben nem nagyon fogja tolerálni a brit állam, az önkormányzatok ugyanis megbírságolhatják a törvénytelen lakásbérlőket és az ingatlanukat nekik bérbeadókat is. Azaz még ha valaki be is vállalná a szobakiadás kockázatát, a brit tulajdonos alighanem kétszer is meggondolja majd, hogy kiadja-e a házát (már ha egyáltalán tud róla, mi folyik ott utána – ebben azért nem vagyok annyira biztos).

A jövőbeni esetleges új tagállamok munkavállalói sok jóra nem számíthatnak, hiszen a brit kormány ragaszkodna ahhoz is, hogy rájuk addig ne vonatkozzon az Európai Unión belüli szabad munkaerőmozgás elve, amíg gazdaságaik nem zárkóznak fel a jelenlegi EU-tagállamok fejlettségi szintjének közelébe.

Mit mondanak a számok?

Ez sem érdektelen kérdés, hiszen éppen a napokban jöttek ki a legfrissebb brit migrációs adatok, melyek finoman szólva sem nyűgözhették le a brit konzervatívokat.

Az újonnan az országba érkezők száma ugyanis elérte a 641 ezret, de még nem is ez az igazán durva adat (mert ugye közben mentek el is), hanem a nettó bevándorlás, ami 318 ezer fő volt, ami éppen a háromszorosa annak, amit anno David Cameron ígért (2011-ben azt ígérte, mostanra 100 ezernél nem lesz magasabb ez a szám).

Ez a 318 ezer fő nemhogy csökkenést jelentene, egy meglehetősen komoly, 50 százalékos emelkedés az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Dolgozni 284 ezer ember érkezett, ami 70 ezer fős emelkedés.

A legtöbben (46 ezren) Romániából és Bulgáriából érkeztek, az ő számuk megduplázódott tavaly, míg a nem brit állampolgárságú munkavállalók száma az idei év első negyedévében 283 ezer fővel volt magasabb, mint egy évvel korábban.

A folyamatok tehát egyelőre éppen az erősödő bevándorlást mutatják, így aztán én két dologra leszek kíváncsi: egyrészt, hogy mi valósul meg a bejelentett intézkedésekből, másrészt, hogy milyen hatásuk lesz.

Nagyon nem mindegy ez azoknak a magyaroknak sem, akik jelenleg az Egyesült Királyságban élnek, vagy éppen a határátkelést tervezik oda.

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr537483318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.05.23. 23:12:04

@geegee: Milyen 2-3 nap?
Hétfő itt munkaszüneti nap.
Bejelenthettem volna szerdán is hogy csütörtökön nem jövök.
Ma mentem utoljára. Ma szóltam hogy következő munkanap már nem jövök.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.05.23. 23:14:42

@nonolet:
Dehogy. Az én nevemre szól minden.
Az autóra menetlevelet vezetek.
A buszbérleteken a bakancsszámlán sincs név.
Ugyanolyan számlákkal számolok el mint egy nem vállalkozó.

Simon Hasonmasa (TW) 2015.05.23. 23:16:20

@diggerdriver:
Igaz, inkabb igyunk meg egy sort, mindenki egeszsegere!

puhacica 2015.05.23. 23:16:28

@tanato: nem gondolod, hogy _HA_ ez megtortenne, akkor a magyar csaladok, akik jol erzik magukat itt es megtalaltak a szamitasukat, visszamennenek Magyarorszagra. hamarabb kezdenenek uj eletet egy harmadik orszagban, azt hiszem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.05.23. 23:20:33

@nonolet:
Már két éve nincs ügynököm.
Két hónapja volt egy hónapig. Már megint nincs.

qkuc 2015.05.23. 23:30:07

@nonolet: Ha megengeded, akkor én kacagnék. KATA, jahh ...

Lépj egy fokkal magasabb ligába, aztán megtapasztalod mennyi bőrt ránt le egy kisvállalkozásról (is) ez a szép magyar állam. Mondjuk a miénkről már nem sokáig fog.

pasztasuta 2015.05.24. 00:09:03

@geegee: azert meg egy par evet ellennek mielott meghalok... :D

Furos 2015.05.24. 00:10:18

@Zoole[uk]: Nekem csak 1 szomszedom van :))))

2015.05.24. 00:10:18

@qkuc:

Mondom ne ossz észt olyanról amihez nem értesz!!!

Van magasabb fokozatú cégem is :-)
Annak is levezettem az "adózását" fentebb.

Elhiheted, hogy 25 év után veled ellentétben fejből TUDOM a pontos matekot.

Úgyhogy nem kéne butaságokat terjesztened, nyilvánosan.
Csak mert hallottál valami téveset adózás ügyben, vagy valósat ugyan, de nem bírod felfogni.

----

A magyar vállalkozó a jövedelme után 0-39% adót fizet, ennyi.
Tipikusan 10-30% között, a kicsik leginkább 13-14%-ot.

A magyar MUNKAADÓ a dolgozó szuper bruttó BÉR-e után: legalább 51% nettot fizet ki , azaz max 49% az elvonás.

A magyar MUNKAVÁLLALÓ a bruttó béréből max 34,5% közterhet fizet, önmaga után.

Azért max, mert gyermek kedvezmény játszik!!! akinél van.

A rémhírekkel szemben ezek a TÉNYEK!

2015.05.24. 00:10:18

@qkuc:

Szerinted a netto 400-450 eFt hó az nem elég jó liga magyarisztánban ?!

Gondókoggyá má egy picit vazze!
A magyar átlag 3X-osa, a felső 20% ...

Ez úgy az évi 80 ezer fontos szint lehet angliában :-)

Ne küldj levelet 2015.05.24. 00:10:18

@nonolet:
butaságot ne írjunk. Osztalékból pont úgy 16% az adó, mint egyéb jövedelemből (+14%-max 450 eFt- EHO) . A 10% az a társasági adó.

2015.05.24. 00:10:18

@diggerdriver:

Akkor itthon még egyszerűbb az ügymenet :-)
Le sem kell adnod sehova semmit....
...és 14% total közteherrel megúszod.

Határátkelő 2015.05.24. 00:10:48

@nonolet: Kérlek, vegyél vissza kicsit a hangnemből. Kösz.

2015.05.24. 00:19:11

@nonolet: "A magyar MUNKAVÁLLALÓ a bruttó béréből max 34,5% közterhet fizet, önmaga után."

És még fizet egy csomó másfajta adót is, igaz a megadóztatott pénzéből.

Amúgy ha tényleg ilyen jó a magyar adózási rendszer, akkor miért 27% az áfa? Vagy miért csal mindenki ott adót, ahol tud?

pappito · http://pappito.com 2015.05.24. 00:32:19

@diggerdriver: "Jaaa és mint vállalkozó konstruktőr létezem."

a vállalkozót érteni vélem, de a mondatot egyben mégsem. segítenél, hogy mit jelent a vállakkozó konstruktőr?

pappito · http://pappito.com 2015.05.24. 00:35:30

@geegee: "Persze nekünk, bevándorlóknak, letelepedőknek szarul esik, de amint kapunk mégis állampolgárságot, rögtön mi is így vélekedünk majd..."

én már áp kapás előtt is így vélekedem, amikor még szarul esett, akkor is

kék madár 2015.05.24. 01:00:45

@nonolet: attol, hogy mindenkit lehulyezel, mar automatikusan igazad lesz?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.05.24. 01:27:49

@Mirjam2: @Határátkelő: Igy van ?Hataratkelo aohogy irod.

www.gov.uk/government/speeches/pm-speech-on-immigration
From:Prime Minister's Office, 10 Downing Street, The Rt Hon David Cameron MP, Home Office and Migration Advisory Committee Delivered on:21 May 2015 (Original script, may differ from delivered version) First published:21 May 2015Part of:Immigration and borders

There are other ways we can identify those who shouldn’t be here, for example through housing. For the first time we’ve had landlords checking whether their tenants are here legally. The Liberal Democrats only wanted us to run a pilot on that one. But now we’ve got a majority, we will roll it out nationwide, and we’ll change the rules so landlords can evict illegal immigrants more quickly.

"We’ll also crack down on the unscrupulous landlords who cram houses full of illegal migrants, by introducing a new mandatory licensing regime. And, a bit like ending jobs when visas expire, we’ll consult on cancelling tenancies automatically at the same point. It’s not just through housing and jobs; we can track down illegal migrants through the banking system too."

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.05.24. 01:33:38

A masik az overcrowding, mirjam szerint tok siman lehetnek, aztan nem olyan biztos ez, licence alapjan megy, es ezen is szigoritani fognak.....

www.lettingagenttoday.co.uk/news/2015/5/%C24-500-fine-after-rental-house-declared-overcrowded

www.landlords.org.uk/news-campaigns/news/nla-welcomes-announcement-new-immigration-bill
"David Cameron announced a number of proposals to be tabled in a new immigration bill. The details of the Bill, which will be a central part of the new Government programme to be announced in the Queen’s speech, next week, include:

New powers for councils to crack down on unscrupulous landlords
To allow landlords to evict illegal migrants more quickly
To roll out the Right to Rent scheme nationwide
To introduce a new mandatory licensing regime
Consulting on cancelling tenancies when visas expire
Richard Lambert, Chief Executive Officer at the National Landlords Association (NLA), said:

“We welcome the initiative taken by government to tackle the problem of criminals acting as private landlords to exploit illegal migrants.

“However, it is essential that councils are given the necessary funding to ensure that they can enforce these powers effectively. This would help drive up standards in the sector and send a powerful message to criminals.

“One of the fundamental reasons that a minority of criminal landlords are able to get away with providing poor living conditions is that councils do not have the resources to make use of their already significant powers.

“We would like to see the Treasury allow councils to keep the proceeds of the fines from prosecutions so that councils have both the powers and finances for enforcement, without going cap in hand to the Treasury.

“We are pleased that the government has given landlords the ability to deal quickly with illegal migrants and hope this deters those that want to stay here illegally.

“We are however a little concerned regarding the Right to Rent scheme. Landlords are happy to help to check that tenants are who they claim to be. However this should not be a way for the Government to pass the buck on to landlords when tacking illegal immigration.

“We also had several questions* regarding the scheme at the outset which still have not been answered. We hope, before the scheme is rolled out nationally, that the Government take the time to review how the first phase in the West Midlands has worked and draws on the lessons from that, rather than ploughing ahead regardless.

“The introduction of a new mandatory licensing regime brings up some concern. We are therefore urgently seeking clarification on whether this would be new policy or related to the current licensing schemes.”

- See more at: http://www.landlords.org.uk/news-campaigns/news/nla-welcomes-announcement-new-immigration-bill#sthash.SL9l5kTE.dpuf"

Shanarey 2015.05.24. 02:46:31

@nonolet:

Na akkor ebből vedd ki azt a részt, ami Angliában úgy működik, hogy ha egy adott hónapban nem dolgoztál, mert betegség vagy egyéb ok, akkor nincs közteher fizetés, na meg nincs iparűzési adó, és ilyen olyan hozzájárulások + tedd hozzá azt hogy ha itt elrontod az adó papír kitöltést, akkor nem büntetnek meg, ha későn adod be az adó bevallásodat, szintén nem büntetnek meg. Itt az adóhatóság nem azért létezik hogy téged idegesítsen. Ha mégis valami bajuk van veled, akkor is emberien szólnak hozzád, és nem küldenek automatikusan egy jó nagy büntetést, mert csak. 2010 ig vállalkozó voltam, azelőtt 5 évig Kft voltam, tudom miről beszélek. Neten keresztül lehet náluk ügyet intézni, nem kell személyesen megjelenni, és nem kérnek 20 különböző papírt ha bármilyen módosítást szeretnél intézni. Mellékesen az a 20 % amit Digger írt, évi 32000 Fontig van.

Nos akkor mire is jó az a KATA, ekkora összegnél?

Shanarey 2015.05.24. 02:49:28

@pappito:

Az alkalmazó, vagyis a cég, vagy ügynökség. Ha kéred papíron küldik, ha nem akkor mailban, vagy letölthető az oldalukról. Ez a cégtől függ, de a nagy átlag így működik.

KanáriHajni 2015.05.24. 03:11:27

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Ők IS éneklik, alapvetően a Quimby perkásának a másik zenekara: A Kutya Vacsorája nevű bandának a dala. De mivel a tagság félig azonos, végülis szinte mindegy. :-)

OFF:

Van valaki Miamiban?
Vagy van olyan valaki, aki ajánlana valamit, amit ott eltöltendő két és fél nap alatt feltétlenül látni kell?
Előre is köszi!

pappito · http://pappito.com 2015.05.24. 03:16:02

@Shanarey: ezt értem, az nem tiszta, hogy ha vállalkozó akkor hogy kap payslipet?

ha solo entrepreneur, akkor contractorként számlázik, nem bért kap, hanem a szerződés szerinti pénzt valahogy?

valakivel csak van valami szerződése, az építkezés fő- vagy valamelyik alvállalkozójával vagy van közvetítő ügynökség amivel szerződik vagy izé

szóval nemtudom, remélem elmagyarázza

skye8 2015.05.24. 04:43:57

@geegee: En nem haragszom, tolem barmilyen orszag ugy vedheti lakosait a munkaeropiacon ahogy csak akarja.
a kutya mashol van elasva, tudniillik hogy az ilyen drasztikus bevandorlasi intezkedesek akkor szuletnek mikor az orszag mar tele van bevandorlokkal akik bizony lehuzzak a bereket mert sokszor valogatas nelkul elvallalnak mindenfele aljamunkat. Egy ideig szerintem Kanadanak es a UK-nek is elonye szarmazott a bevandorlasbol csak sajnos nagyon eleresztettek a gyeplot, ezert most (legalabbis Kanadaban) valogatas nelkul, mindenki szamara nagyon megnehezitik az ittmaradast. persze rengetegen orditanak hogy mekkora igazsagtalansag -peldaul a kulfoldi egyetemistak akik jo penzeket fizettek hogy kanadai egyetemet vegezhessenek. azok akik mar evek ota itt dolgoznak de meg nincs meg a letelepedesi engedelyuk (sokuknak mar nem is lesz lehetoseguk megkapni a pontrendszer miatt). vagy eppen a nagy IT cegek akiket megfosztottak a lehetosegtol hogy olcson kuldozgessenek alkalmazottakat egyik leanyvallalattol a masikig az ugynevezett intra-company transfer vizummal.
szoval abban egyetertek hogy errol sokat lehet vitazni es szep dolog hogy az orszag a lakosait akarja elonybe helyezni a munkaeropiacon, viszont egyes dolgokban mar reg elkestek.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.24. 04:51:20

@nonolet: hát eszondom én is.Magyarisztánban elvonják a felét, itt meg megmarad 64%.És jóval nagyobb összegeknél is.
Még egyszer mondom, a 64-68% az, ami megmarad.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.24. 04:54:39

@diggerdriver: na, hát akkor meg pláne.Fantasztikus, hogy ezek az angol munkaadók ezt így eltűrik...(Most nem rád kihegyezve a dolgot, hanem általánosságban értem).Gondolom, kurv@nagy szopacs lehet, várni egy másik normálisan dolgozó munkaerőre, bármilyen gépnél is...
De hát ha nekik ez így jó, akkor nekem is, bőven.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.24. 04:57:06

@pasztasuta: :-))))
Azt tudom, hogy elég érdekesen vezetnek, de sokan mondják, hogy egy idő után átlátható és hogy azért nincs "olyan" sok baleset...Nem tudom, én még nem voltam ott annyi időt, hogy megtapasztaljam... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.24. 05:00:05

@pappito: Jó, persze, aki értelmes, az bele tud helyezkedni a probléma lényegébe... :-)

adg 2015.05.24. 05:41:49

@KanáriHajni: Kar, hogy nem tobb idore maradsz. Az Everglades megerne egy kis kirandulast. Nekem legalabbis. Egyszer biztos meg akarom nezni, meg lentebb a felsziget veget is.
Par napon mulott, hogy vegul nem floridaba koltoztunk, pont Miami lett volna a cel elso korben.

@blackhair-lady: Nem kell kozelebb csalogatni, teljesen odajon. Dobalnak neki enni, csipszet meg egyeb nelkulozhetetlen varanuszeledelt. Azert megtartja a harom lepes tavolsagot, szoval nem lehet simogatni. Azt nem szereti, ha tul kozel mesz, fenyegetoen nez. :) Kb tiz perces eloadast tartott, aztan elment a vizbe.
kepkezelo.com/images/0uv4u3p1h4f2rlbthux.jpg
kepkezelo.com/images/5ol9jegm7w1kw8tqa186.jpg
kepkezelo.com/images/whysntbedwgvevf7frec.jpg

2015.05.24. 07:43:11

@tildy[UK]: Ez mind az illegalis bevandorlokrol szol. A magyarok nem illegalis bevandorlok (jelenleg). Cameron kb. annyit tud a 'magyar hazakrol' es hasonlokrol mint en, es kb. annyira is erdekli. Ami az overcrowding-ot illeti: lehet hogy szerinted egy ko alatt eltem Londonban, de a sajat szememmel lattam hogy kijon a council-tol a felugyelo es miutan elmondtak neki hogy a hazban tartozkodo akarhany ember csaladtag akik nehany napos latogatasra erkeztek, szo nelkul tavozik.

Egyebkent nekem mindez teljesen mindegy mert engem nem erint a dolog, de nem tartom jonak felrevezeto informaciot kozolni es ahhoz ragaszkodni. Szerintem az a bekezdes a posztban:

'Van egy rossz hírünk azoknak is, akik eddig abból (is) éltek, hogy a kibérelt házat szobánként kiadták: ezt a jövőben nem nagyon fogja tolerálni a brit állam, az önkormányzatok ugyanis megbírságolhatják a törvénytelen lakásbérlőket és az ingatlanukat nekik bérbeadókat is. Azaz még ha valaki be is vállalná a szobakiadás kockázatát, a brit tulajdonos alighanem kétszer is meggondolja majd, hogy kiadja-e a házát (már ha egyáltalán tud róla, mi folyik ott utána – ebben azért nem vagyok annyira biztos).'

- felrevezeto. A felreertes valoszinuleg abbol adodott hogy valaki nem ertette, mire vonatkozik az 'illegalis' Cameron beszedeben. Az illegalis bevandorlo es az illegalis / engedely nelkuli lakaskiado ket teljesen kulonbozo dolog.

Ne küldj levelet 2015.05.24. 08:36:18

nonoletnek abban igaza van, hogy magas jövedelemnél nem magasak az adóterhek Magyarországon, a baj, hogy alacsony jövedelemnél viszont azok, más európai országokkal összehasonlítva.
És a magas fogyasztási adók is őket sújtják inkább.

2015.05.24. 08:36:23

@Ne küldj levelet:

Akkor egyet értünk... pont ezt írtam magam is!

2015.05.24. 08:36:52

@kék madár:

Attól van igazam, hogy a helyes infót írom meg.

Az, hogy ettől aztán sokan hülyén érzik magukat, mert összeomlik a a hibás lapokon nyugvó negatív magyarisztán képük.... nem az én bajom.

A zemberek feje tele van tévhitekkel, sajnos.
Pl. azzal, hogy itt extrém magasak az adók.

Pedig nem, az EU középmezőnyben vagyunk.
A micro vállalkozók esetén még ott sem.

Más kérdés, hogy az éhbér közelében robotoló, tömegszálláson tengődő angliázó magyarok számára az angol rendszer támogatást ad és így számukra a kinti adózás jobbnak tűnik.

De amint a kinti alsó-közép szintet eléri (ez a kisebbség) máris versenyképes a magyar rendszer, sőt nem kevés szituban jobb is.

Itthon a két adóátok sújtja a KEVESET keresőket
- a magas TB+nyugdíj!!! járulék, mivel kevesen dobják össze sokak ellátását
- a 27% ÁFA a sok adó csaló okán

Malus, hogy a gyerek kedvezményre még/már nem jogosultak a minimál bér alatt is adóznak 16%-ot.

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.24. 08:37:27

@nonolet:

az afarol nagylelkuen te is elfeledkeztel. es meg sorolhstnam.
igaz, azt nem lehet kikerulni fekete foglalkoztatassal.

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.24. 08:40:47

@geegee: enpl azt se tudom, mi a tok a fonodo villamos.kettenmennek osszesimulva vagymi?
nem mintha szamitana, remelem, sose kell bpre visszakoltoznom...

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.24. 08:44:13

@Shanarey: szia sanyi:-)

nem is tudom, minek lehetne hivni azt a format, amibendolgozik, hiszen nem ad szamlat, talan megbizasi szerzodesnek. ugyanakkor itthon ezt igy nem tudna csinalni, hiszen uzletszeruen nyomja.

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.24. 08:49:09

@nonolet: azert vigyazz, a havi 50ezres kata kicsi tb alapot jelent, tehat kicsi nyugdijat.

(most hagyjuk a demagog ugyse lesz nyugdij tortenetet)

tanato 2015.05.24. 08:51:35

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Én a zért regisztráltam mert így sok műsort meg tudok nézni később h pont nem érek rá akkor.

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.24. 08:53:08

@qkuc: arrol nem is beszelve,hogy a 6 millios ertekhatar nevetseges (ugyanis a folotte levo resz rogvest 40%ot adozik). 10-12 jobb lenne. na akkor mar en is csettintenek.

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.24. 08:55:10

@nonolet: figyu, te kis onjelolt konyvelo, ez a stilus itt nem igen megy am.
aki ezt nyomta,mar nincs itt, aki maradt, az meg elhagyta.
gondold at...

tanato 2015.05.24. 08:57:55

@puhacica: Nagy valószínűséggel bepróbálkoznának harmadik országban,viszont oda más nyelvtudás kell/ene/Német vagy francia esetleg olasz vagy spanyol.A több angol nyelvű ország nem barátságos a kelet-európaiakkal,oda nincs felvétel/USA,Ausztrália,Kanada,NZ/
Egyébként remélem én is hogy ez nem fog bekövetkezni,de ha igen és a rosszabbik variáció jönne be ezen belül,bizony nem elképzelhetetlen hogy benéznek a hivatalnokok a hálószobába nem e hamis házassággal akar valaki bejutni hozzájuk./nehogy már a csóringer így akarjon bejutni a gazdagok klubjába/Van erre példa más angol nyelvű államokban.

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.24. 08:59:42

@na4: meg szerencse, h te mernok vagy:-)

tanato 2015.05.24. 09:10:11

@skye8: Igen így van ez egy országon belül is,a gazdagok nagyon jól meg tudják magukat védeni a szegények bejövetelétől.itthon is:lakóparkok,kamerák,biztonsági őrök stb.Más államokban pl. 3.-ik világban meg egyenest fallal körülvett gazdagok lakta városrészek.Na így van ez az országok között is lásd.éppen Kanadát pl.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.05.24. 09:17:57

@Mirjam2: oh, mirjam mirjam, szerinted nem fogjak majd a jobban nezni az eu migransokat is, ha az illegalisak tobbit ennyire megnezik majd? Tenyleg burokban elsz.

"“One of the fundamental reasons that a minority of criminal landlords are able to get away with providing poor living conditions is that councils do not have the resources to make use of their already significant powers. " -mintha ezt nem is lattad volna, pedig ez pl a magyar hazakra elegge ervenyes... Ok, itt a landlordokrol ir, de azert elegge szomoru, ahogy vered az asztalt informacioert. A miniszteri beszedben is le van irva, nehezebb lesz tobb dolog, ne legyenek ketsegeid , hogy csak az illegalisokat nezik majd argus szemekkel. Az, hogy meg most nem hoztam rola altalad elvart tokeletes cikket, nem jelenti azt, hogy neked van igazad.

fhdgy 2015.05.24. 09:25:03

@kardio1: Igen, naív vagyok. 2001 októberében Nagy Münchenben ( Großraum München ) volt egy népszavazás arról, hogy megépíthetnek-e egy stadiont cirka 700 milló márkás költségvetéssel ( ma ez az Allianz Arena Fröttmaningban ) az adófizetők pénzéből. Ez ma kb. 350 millió EUR, jelenlegi árfolyamon kb. 105 milliárd forint. Ebben az időben én már az egyik érintett településen laktam. Kemény kampány folyt az építés mellett. A választók majdnem 66 %-a megszavazta, ergó meg is építették. Voltak emberek, akik ellene szavaztak, de a szavazás után azt mondták, hogy rendben, a többség megszavazta, innét zöld út van. Ma kb. 70 ezres a stadion, ott játszik a Bayarn és a TSV 1860 München. Ez utóbbi tudtom szerint második ligás, és még a ő meccseiken is 45 ezer az átlaglétszám, Persze a Bayern meccsein gyakran telt ház van. A debreceni stadion 20 ezres és van átlagban 2000 néző???

Akkor manipulált volt-e a 2001-es szavazás Münchenben? Abban vagyok naív, hogy szeretném, ha ilyen tisztességesen és korrektul mennének nálunk is a dolgok. Igen, ez tényleg naívitás.

tanato 2015.05.24. 09:25:19

@~~Babette~~: Természetesen a nyugdíj mint jogi kategória nem tűnik el,de a vásárlóértéke gyorsan fog lefelé konvergálni ahogy csökken a befizetők létszáma.Nem lesz elég az átlagnyugdíj a megélésre az biztos, x év múlva.

2015.05.24. 09:47:53

@tildy[UK]: Nem arrol van szo hogy 'szerintem' vagy 'szerinted' mi lesz, hanem hogy szo sem volt sehol olyanrol amit a poszt allit, tehat felrevezeto. En azt varom el hogy ha allit valaki valamit, ami potencialisan sokakat erint, akkor azt tudja tenyekkel alatamasztani. Felolem nyugodtan terjesszetek itt remhireket, engem a legkevesbe sem erint semmilyen szempontbol. Azoknak az erdekeben 'verem az asztalt' akik azt hiszik hogy itt csak megbizhato informaciok jelennek meg, legalabbis a posztokban. A tenyek meg valakinek a kovetkeztetesei, felelmei, hiedelmei, az ket kulonbozo dolog. Ha te vagy masok nem ertik a kulonbseget a teny meg a velemeny kozott, az nem az en problemam.

kardio1 2015.05.24. 09:52:20

@fhdgy: Nem azért mondtam, hogy naiv vagy, mert azt gondolom, minden döntés manipulált a demokráciákban, hanem mert nem gondolom, hogy mindegyik mentes tőle. A te kommentjeidbol úgy éreztem, így vélekedsz.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.05.24. 10:03:34

@Mirjam2: nem mirjam. Ott van szepen leirva, abban is amit neked linkeltem, hogy az overcrowdingra nagyon ra fognak szallni azokra akik licensen felul szallasolnak el ( license 5 embere, mikozben 11-en laktak ott)
""

De ez csak egy, ott van szepen kerek perec, hogy illegalis lakaskiadokra is raszallnak , meg azokra is, akik telitoltik a hazaikat illegalis bevandorlokkal.
Nem tudom, hogy nem tudod megerteni, hogy ellenorizni fogjak,, ki lakik majd a hazakban, tehat gond lehet abbol, ha valakinek nincs szerzodese, vagy netan licensen feluli ember.

Ez nem felelem, valtoztatjak a rendszert. A teny meg velemeny: egyelore camerone is csak velemeny, meglatjuk mi lesz a valosagban. Ne legyenek ketsegeid, nehezebb lesz, eleve ha nyirbaljak a tamogatasokat, vagy cska kesobb lehet kapni, vagy a szigorubb landlordi ellenorzesi rendszerrel.

Az meg hogy eddig kiment a counciltol valaki, es bemondasra elhitt mindent.... Na pont a fenti szigorodas miatt valoszinuleg ez sem lesz, valtoztatnak az ellenorzesi rendszeren. Szerinted ez felelem, szerintem meg ha szigoritasrol beszelnek, akkor varhato valtozas.

fhdgy 2015.05.24. 10:04:42

@kardio1: Nézd az, hogy pl Beckenbauer a stadion építés mellett szerepelt, igen, az manipuláció. Egy olyan embernek sokan nem tudnak ellentmondani. De ehhez előbb hitelesnek kellett lennie. Ha egy hiteles ember befolyásol Téged, akkor azt alapvetően nem manipulációnak tartom, hanem a kampány részének. Bárcsak nálunk is csak ilyen választási manupulációk lennének!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.05.24. 10:05:45

@Mirjam2:
"New powers for councils to crack down on unscrupulous landlords
To allow landlords to evict illegal migrants more quickly
To roll out the Right to Rent scheme nationwide
To introduce a new mandatory licensing regime
Consulting on cancelling tenancies when visas expire "

Foleg a licensingre hivnam fel a a figyelmed.

jog-ász 2015.05.24. 10:06:09

ha van egy csomó pénzem, venni akarok kint egy lakást, házat, és csak ott élni belőle, mikor lehetek állampolgár?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.05.24. 10:11:49

@jog-ász:
Az attol fugg, mennyi penzed van, es csak lakast veszel-e belole vagy be is fektetsz itteni businessbe.
Az oroszok csinaltak fokepp az utobbit.

www.theguardian.com/uk-news/shortcuts/2013/dec/10/want-to-buy-citizenship-super-rich-malta-passports

The British equivalent, the Tier 1 (Investor) visa programme, assesses applicants on the basis of their ability "to invest £1,000,000 in the UK". Foreign investors who hold £10m of their money here can apply for permanent residence after two years living in the country.

Vagy :

One option would see wealthy foreigners making investments of £1million, £5million or £10million in government bonds or UK businesses.
In return, the investor would be able to apply to stay in the UK for two, three or five years and after that could apply for UK citizenship.

2015.05.24. 10:13:59

@~~Babette~~: Úgyse lesz nyugdíj. :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.05.24. 10:37:41

@pappito:
Ez már szállóige lett.
mivel contractor vagyok ezt Hinta egyszer elírta konstruktőrnek.
Bevállaltam...
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))@kék madár:

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.05.24. 10:47:48

@pappito:
Mindig az aki a bérelszámolást csinálja.
Ez nem feltétlenül az aki fizet. Ha közvetlenül a cégnek dolgozok akkor a cég küldi. Ha ügynökségnek és ők saját maguk csinálják a bérelszámolást akkor az ügynökség. Ez nagyon ritka.
Az ügynökségek mindig kapcsolatban vannak egy erre szakosodott payment companyval. Akkor ők küldik.
Ennek ára van. A payment companyk 15-20 fontért csinálják hetente.
A cégek 8-15 fontig. Viszont dolgoztam már olyan ügynökségnek akik ingyen csinálták.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.05.24. 10:52:28

@geegee:
Nézd ezt a rendszert ők alakították ki.
Nem akarnak alkalmazottként foglalkoztatni munkaerőt.
Egy vállalkozónak nem kell szabadságot fizetni például.
Ha vége a munkának ők ugyanúgy habozás nélkül mondják hogy holnaptól ne menjek.
Ők sem kérdik hogy hogyan találok másik melót.
Ez oda-vissza működik.

pappito · http://pappito.com 2015.05.24. 10:53:42

@diggerdriver: akkor freelancer vagy, vagy mi a pék izéje a besorolásod?

jó, tudom, konstruktőr :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.05.24. 11:02:47

@pappito:
Igen. Szabadúszó. Itt nem használják ezt a szót csak self employed-ot mondanak.

A Tyne folyó déli partja 2015.05.24. 11:56:31

@diggerdriver: hol???? itt ugyan nem. évek óta létszámleépítés, már alig vagyunk, munka dögivel, fleximen több, mint egy nap plusz (másfelet lehet átvinni a következő periódusra), de nem vesznek fel senkit. nem engedélyezett.

A Tyne folyó déli partja 2015.05.24. 11:56:31

@Simon Hasonmasa (Roch): a council tax a ház/lakás értékétől függ, ha valaki egyedül lakik benne, akkor van kedvezmény. vagy ha student, vagy nem tudja magát ellátni az egyik lakó. amúgy tökmindegy hányan laknak benne.

2015.05.24. 12:03:34

@tildy[UK]: Oke, en itt kiszalltam az un. 'vitabol', ami valojaban arrol szol hogy te egy felreertelmezett dolgot ismetelgetsz. Eddig is kellett licence, ha 'multiple occupation'-rol volt szo, es ha jol ertem ezutan is csak akkor kell majd, tehat ebben semmi uj nincs. Cameron beszede az illegalis bevandorlokrol szolt es a nekik hazakat kiado tulajdonosokrol. Ennek semmi koze az overcrowdinghoz, vagy a tulajdonos tudta nelkul a berlemenyt masoknak kiado berlokhoz. Amit az overcrowdingrol belinkeltel annak semmi koze az uj kormanyhoz, mar regen leteznek ezek a szabalyok, es semmi jele nincs annak hogy ez most hirtelen nagyon erdekelne barkit is, azokon kivul akik az un. 'magyar hazakban' laknak es most panikolnak.

Ha esetleg erdekelnek a tenyek, lathatod hogy pont ket honappal ezelott adott ki a kormany egy dokumentumot amiben probaltak a sublettinget megkonnyiteni, a tulajdonosok tiltakozasa ellenere. Lasd: www.theguardian.com/money/2015/mar/28/actor-evicted-let-spare-room-airbnb, www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/416330/47881_Budget_2015_Web_Accessible.pdf, 95. oldal, 2.233-2.235.

Altalanossagban annyit tennek hozza hogy van egy kis hatterismeretem ebben a temaban - nem vagyok szakerto, de egeszen veletlenul politikai kutatokent dolgoztam Angliaban nehany evig, ebbol kifolyolag eleg regota kiserem figyelemmel a brit politikai hireket. Ennek alapjan ugy ertelmezem ezt a beszedet es a tervezett 'intezkedeseket' mint az immaron megszokott es elvart kirohanast az illegalis (!) bevandorlok ellen. Gyakorlati szinten pont ugyanannyi fog tortenni a 'magyar hazakban' lakokkal es masokkal mint eddig: semmi.

A Tyne folyó déli partja 2015.05.24. 12:22:59

@tildy[UK]: hozzánk mindig jöttek az ügynökségtől, mikor béreltünk. kb. három havonta.

A Tyne folyó déli partja 2015.05.24. 12:23:02

@Shanarey: én meg Redditchben laktam két évet, mikor jöttem, 2005-2007 között. és szerettem a várost.

A Tyne folyó déli partja 2015.05.24. 12:23:04

@nonolet: előbb van free pay (adómentes jövedelem) is, (tax code-tól függően).

A Tyne folyó déli partja 2015.05.24. 12:27:14

@diggerdriver: na de akkor alkalmazott vagy? mert payslipet az kap. az adómentes kereset meg a tax code-ban lévő számtól függ, aki BR kódon van, nincs adómentes keresete, az összkereset 20%át fizeti adóra, a leggyakoribb tax code per pillanat 1060L, de ha mondjuk valakinek 860L az adókódja, akkor az kb 8600 adómentes (éves) keresetet jelent. ezt az adóhivatal szabja meg, mert lehet, hogy van több állása, esetleg adózandó jövedelme máshonnan.

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.24. 12:44:56

@A Tyne folyó déli partja: jo,hogy jottel, macs, tegyel minket tisztaba:-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.05.24. 12:50:39

@A Tyne folyó déli partja:
Alkalmazott vállalkozó vagyok. Vagy olyan nincs?

A többiről amiről beszélsz fogalmam sincs.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.05.24. 12:53:03

@A Tyne folyó déli partja: Ugy latszik egy teljesen mas ugynoksegenkent es telepulesenkent. A tulaj - tehat akinek a hazat az ugynokseg kezeli - errefele nem nagyon jart. Nemnagyon = most a housing associationnel 3.5 ev alatt egyszer ( L&Q a tulaj, aki fizeti a hitelet a lakasnak, az elozo 1 eves albinkban egyszer se, elotte a magyar hazban egyszer se.) 5.5 eve vagyunk kinn.

@Mirjam2: szerintem meg mindig nem erted. Az egy dolog, hogy eddig is volt ra szabaly. Az meg egy masik, hogy mostantol komolyabban is veszik.

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.24. 12:58:08

@diggerdriver: hinta sose gondolta volna, hogy maradandot fog alkotni egyszer :-)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.05.24. 13:07:14

@Mirjam2: jo lenne amugy ha nem hazudtolnal meg, ott irjak a par napos cikkben .....

David Cameron announced a number of proposals to be tabled in a new immigration bill. The details of the Bill, which will be a central part of the new Government programme to be announced in the Queen’s speech, next week, include:

New powers for councils to crack down on unscrupulous landlords
To allow landlords to evict illegal migrants more quickly
To roll out the Right to Rent scheme nationwide
To introduce a new mandatory licensing regime
Consulting on cancelling tenancies when visas expire
Richard Lambert, Chief Executive Officer at the National Landlords Association (NLA), said:

“We welcome the initiative taken by government to tackle the problem of criminals acting as private landlords to exploit illegal migrants.

“However, it is essential that councils are given the necessary funding to ensure that they can enforce these powers effectively. This would help drive up standards in the sector and send a powerful message to criminals.

“One of the fundamental reasons that a minority of criminal landlords are able to get away with providing poor living conditions is that councils do not have the resources to make use of their already significant powers.

“We would like to see the Treasury allow councils to keep the proceeds of the fines from prosecutions so that councils have both the powers and finances for enforcement, without going cap in hand to the Treasury.

“We are pleased that the government has given landlords the ability to deal quickly with illegal migrants and hope this deters those that want to stay here illegally.

“We are however a little concerned regarding the Right to Rent scheme. Landlords are happy to help to check that tenants are who they claim to be. However this should not be a way for the Government to pass the buck on to landlords when tacking illegal immigration.

“We also had several questions* regarding the scheme at the outset which still have not been answered. We hope, before the scheme is rolled out nationally, that the Government take the time to review how the first phase in the West Midlands has worked and draws on the lessons from that, rather than ploughing ahead regardless.

“The introduction of a new mandatory licensing regime brings up some concern. We are therefore urgently seeking clarification on whether this would be new policy or related to the current licensing schemes.”

De valoban nem ismetlem tobbet magam. Valtozik a licensing, es jobban szemmel fogjak tartani ezeket a lakaskiadasokat, kemennyebben fognak fellepnia torvenytelensegek ellen. Szerinted semmi hatasa nem lesz a magyarokra. Majd meglatjuk.

De egyelore te sem hoztal semmi olyan irast, ami alapjan arra lehetne kovetkeztetni , hogy a legalis bevandorloknal minden rendben lehet, ha pl. illegalisan berelnek, vagy nincs szerzodesuk vagy barmi. Azt kell mondanom, latsz de nem nezel. Csak mert te nem tapasztaltal olyan dolgokat mint mi, vagy joparan itt a kikoltozok kozul.

De beveded az illegalisok sejhajat, etnikai alapon. ( Mert kedveled oket, lasd laktal te is naluk)

Mindegy. Mindenetere a kifakadasod nem volt fair a hataratkelo ellen....

Ismerosi korben mi mar tapasztaljuk a nyomait a valtozasoknak , pl volt akit mar elhajtottak a banktol, csak mert a munkaltato who concern-t irt ra a munkaltatoi igazolasra, nem a bank nevet. De szerinted nem lesz nehezebb. Hat aldasom ra, legyen igazad. Csak kesobb ne kelljen azt mondanom, hogy en elore szoltam!

A Tyne folyó déli partja 2015.05.24. 14:01:47

@diggerdriver: nem tudom, ahhoz nem értek. csak azt tudom, hogy a payslipet a munkaadó állítja ki az alkalmazottnak. nekem van egy normál állásom, ahonnan kapok payslipet (illetve, mivel konkrétan a bérszámfejtésen vagyok, mi csináljuk :)
aztán self-employed is vagyok, fordításokat csinálok néha, ott nem kapok payslipet, én állítok ki számlát. azért nem értem, nem tudtam, hogy van ilyen, hogy alkalmazott vállalkozó.

A Tyne folyó déli partja 2015.05.24. 14:02:10

@tildy[UK]: hozzánk tulaj sose jött, csak az ügynökség képviselője. de ez több, egymással 300 km-re lévő településeken volt.
viszont eszembe jutott egy, amikor fél év alatt tényleg nem jött senki, az elsőnél viszont folyamatosan, a másodiknál ritkábban, harmadiknál nem, gondolom, ügynökségtől függ. meg nem is mindig van tulaj, van, hoy maga az ügynökség megveszi a házat.

mindegy, hálistennek ilyen gondom már nincs.

A Tyne folyó déli partja 2015.05.24. 14:02:24

@diggerdriver: a többinek az a lényege, hogy nem feltétlenül 10ezer fontig adómentes a kereset (az egyébként is tavalyi adat, és ha pontosak akarunk lenni, 10009.08 volt egy évre, havi fizetés esetében :)

az csak az általános eset, lehet az embernek más tax codeja is, körülményektől függően, és az abban lévő szám határozza meg az adómentes keresetet.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.05.24. 14:24:40

@A Tyne folyó déli partja: Majdnem mondtam, nekunk sem lesz hamarosan, hiszen osztottunk, szoroztunk, belevagunk a lakasvasarlasba, de a tarstulaj meg mindig a housing association marad, nomeg nem let-to-buy-ra vesszuk, szoval a bank is beleszolhat tobb dologba.
Mindesetre kicsit talan tobb jogunk lesz, mint alberlet eseten.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.05.24. 14:53:16

@A Tyne folyó déli partja:
Csak vicceltem ne vegyél komolyan.
Nincs ilyen hogy alkalmazott vállalkozó.
A lényeg:
Vállalkozó vagyok self employed.
Dolgozok építőipari cégeknek mint gépkezelő. Nem adok számlát, bár számlaképes vagyok.
Ők sem adnak nekem számlát csak bérlapot amin szerepel a bruttó bérem és a levonások.
Úgy mondanám hogy cégek alkalmaznak mint vállalkozót.
Ez egy szabadúszó státusz teljesen törvényes és elfogadott.

2015.05.24. 14:58:05

@~~Babette~~:

Már rég kiszámoltam, hogy jobban járok, ha
magam rakom tartalékba azt az összeget, amit
egy magasabb bér után befizetnék...

Alapvetés a KATA/minimálbér esetén is JÁR
- a teljes körű TB
- nyugdíj, ami az átlagtól nem sokkal marad el
Mivel az átlag csak ~2X-ese a minimálnak, de!
már az átlag is degresszíven van számolva.

Vagyis cirka az átlag nyugdíj 70%-a meglesz :-)

-----

Nézzük csak, ha havi mondjuk 200 netto után fizetnék TB+nyugdíjat azaz bruto 306 eFt-után, ami nem olyan rossz ugye?

Ez nekem CÉG szinten (szuperbrutto) 393 eFt-ba kerülne.
Vagyis 193 eFt-ba havonta...

Ehhez képest a minimálbér csak 65 eFt-ba kerül havonta.
És a KATA ugye 50 eFt-ba.

A lehetséges SAJÁT nyugdíj alapom tehát: 193-65=128 eFt/hó!!! (KATA esetén 143 eFt/hó)

Nos ha, havi 128 eFt-t berakok cak egy ócska 3% hozamú államapapírba... mondjuk 20 évig >> nyugdíjra :-)

Abból lesz 42,5 millió nyugdíj pénzem !!!!
(ha 25 évig akkor 58 millió)

A 42 millió kamata ~100-110 eFt nyugdíjat ad magában is.
Ehhez jön a a kis állami nyugdíjam és máris >> 170-180 eFt/hó
Miközben a 42 milliós tőkém is megmarad ...

Ezzel nem versenyképes az, hogy fizessek magasabb összeg után járulékot :-(
Mert, hülye azért nem vagyok.

Plusz: a 42 milliót fel is élhetem mondjuk 30 év alatt.
(nem muszáj az örökösekre hagynom...)

Plusz2: a 3% azért nem túl izmos hozam elvárás.
(kb. bárki összehozhat ennyit)

Az 5% még nagy küzdés nélkül elérhető.
Azzal még jobbak a kilátások :-)

------

Persze kell hozzá a TUDATOS készülés a nyugdíjra 20-25-30 évig! de megéri... az öngondoskodás :-)

Ahogy romlik a járulékfizető/nyugdíjas arány úgy lesz egyre ésszerűbb a minimálbéren élés vállalkozóként a magasabb BÉR utáni tb+nyugdíj fizetés helyett.

A JÖVEDLEMT pedig épeszű váallkozó nem BÉRként (>>járulék alap) hanem osztalékként veszi ki !!!! a haszonból.

Ezért látsz sok vállalkozót, aki
- a minimálbéres (újabban KATA-s) fizetésként
- de gazdag a cége hasznából, osztalékként

A sok butus ember persze fúj rájuk, mert azt hiszik adócsalók.
Pedig csak élnek a szabályok adta lehetőséggel.

CSERÉBE!!!
Lemondnak a MAGASABB ÁLLAMI nyugdíjról >> azaz öngondoskodnak magukról.

Legalábbis, ha csöppnyi eszük is van és nem élik fel azonnal a megspórolt járulék pénzeket.

Szóval a figyelmeztetést, de köszi nem érdekel a magasabb járulék alap, magam oldom meg a nyugdíjam.

----

Aki nem keres elég jól vállalkozóként annak viszont mindegy!!!
Mindenképpen csóri nyögdíjas lesz, ahogy a keveset kereső alkalmazott is. Ez van.

2015.05.24. 15:56:00

@~~Babette~~:

Tavaly belecsúsztam a 6 millió fölöttibe, nem olyan rossz az !

Számolgass....
Egészen úgy 16 millió eredményig JOBB a normál adózásnál.
Nem kell megijedni a 40%-tól :-)

Legyen a példa 10 millió Ft adózatlan eredmény.

KATA
Évi 600 eFt és 4000*0,4=1600 eFt a 6 millió fölöttiből.
Összesen 2,2 millió azaz >> 22% elvonás.

TÁNYA
Minimál bér után 687 eFt adó+járulék
10000-(12x134)x0,1=839 eFt nyereség adó
Marad 7553 eFt osztalék
16% osztalék adó >> 1208 eFt
cirka 12% EHO (maradék) >>906 eFt
---------------------------------------
Összes elvonás: 3640 eFt !!!!

Ezzel szemben a KATA csak 2,2 millió :-)

Nos miért is nem a KATA-t választanád a látszólag riasztó 40% adósávja ellenére is?!

Megjegyzés: persze akkor, ha kicsi (csak pár%) a költségszinted.
Azaz olcsón szolgáltatsz, mert a KATA erre van kitalálva.
(szofver írás, tervezés, könyvelés, burkolás/festés, fűnyírás, stb, stb. a lényeg kis költség szint)

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.24. 16:01:40

@nonolet: mert 6 milla felett afaznod is kell.
vagyis 27%-kal tobbert szolgaltatsz.

blackhairlady 2015.05.24. 16:12:48

@adg [Au, Darwin]: min mulott, hogy nem Miamiba mentetek?

adg 2015.05.24. 17:00:21

@blackhair-lady: Az volt a B terv. Egy ideig ugy nezett ki, hogy kicsuszunk az ausztral vizumnal egy idokeretbol. Ha ez megtortenik akkor nem kapjuk meg a vizumot, csak egy rosszabbat, vagy ujra kellett volna par dolgot csinalni. Nem emlekszem pontosan.
Vegul a hatarido elott 2 nappal (!) meglett minden.
Igy Miami kuka, jottunk ide. Oda meg majd nyaralni egyszer.

2015.05.24. 17:03:08

@~~Babette~~:

Alapból ÁFA-zok :-)
Mivel ...

1.
A 10 millió már mindenképpen ÁFA-s!!!

2.
Amúgyis cégek a megrendelők... ergo nem játszik.

Szóval, ha komolyabb szolgáltató vagy akkor bizony
érdemes ÁFA alany KATA alanynak lenned, ez van.

Főleg, hogy a Számviteli törvény se vonatkozik rád :-)
Gyakorlatilag nem kell könyvelni sem!
(a bevételi nyilvántartás kockás füzetbe elég)
Nincs mérleg, nincs könyvelő...

Vannak remek dolgok itthon is.
Ezért nem értem a "sok az adó" nevű non-stop panaszkodást.

Kb, annyi mint angliában 20-30% is.
Mármint, ha nem az angol nívóhoz képest a
békasegge szintjén éldegélek Londonban/anglában.
Többed magammal, kis helyen, spórolva ezerrel...
Az ócska melót nyomatva heti sok órában.

Mint ahogy azt a kint dolgozók zöme teszi.

----------------
Javítás...

cirka 12% EHO (maradék) >>906 eFt
Helyett: mivel nem az egész EHO alap >> csak cirka 350 eFt
---------------------------------------
Összes elvonás: 3640 eFt !!!!
Helyett: 3084 eFt azaz ~31%

2015.05.24. 17:03:14

@~~Babette~~:

Egyébként ... az ÁFA viszont NEM érinti az eredmény adózását.
Azaz közömbös.

Herr Géza 2015.05.24. 21:48:53

@Muscari: Na végre egy hozzáértő.... Big like. Csak a mai poszt kommentjei között olvastam utalást Harcsa Veronikára, mint "huszadrangú popsenkire", melyen kellőképpen kiakadtam. Most látom, hogy ott a pakkban a Quimby is, akik meg régóta nagy kedvenceim. Persze hazabeszélek, a Quimby ugye dunaújvárosi eredetű csapat, a Kiss Tibit ugyan csak látásból ismertem, a Varga Liviuszt viszont annál inkább, pici pöcsös kora óta. Pont az ő közös koncertjükön tűnt fel nálam először a Veronika, akinek annyira megtetszett a zenéje (és a lénye is), hogy azóta is szívesen hallgatom, bárkivel is zenél együtt.
Ezeknek a "barbároknak" meg ismeretlenek, holott én vagyok 52 éves, aki uszkve 30 éve nemigen él otthon....:)))))))))

KanáriHajni 2015.05.24. 23:07:46

@adg [Au, Darwin]: Igen, köszi, everglades, meg a keys nekem is tervben volt, de végül rájöttem, hogy csak rohanás lenne, meg amúgyis, az elmúlt fél évben ilyesmiket láttam, szóval most kivételesen a VÁROS érdekel! :-)

Golf2 2015.05.25. 09:48:16

@Herr Géza: Te is 62es vagy? Akkor te is az utolsò vonattal mentél az ndk-ba?Én azzal 80ban.

Herr Géza 2015.05.25. 10:41:19

@Golf2: A 62 stimmel, de én 81-ben mentem ki egy év, ill. egészen pontosan 10 hónap katonásdi után (tanulni), messze nem az "utolsó" vonattal.... :D De tudom miről beszélsz...

Thargoid 2015.05.27. 11:34:28

@Simon Hasonmasa (Roch):
Válts könyvelőt...
Ezt akkor alkalmazzák, ha nem, vagy nem jól fizeted az adóelőleget (PAYE);
- legalább ezer font a különbség a már befizetett és a befizetendő adó között az előző évre
- nincs kifizetve legalább 80%-a az adódnak az adóbevallás napjáig
Meg lehet önkéntes alapon is befizetni, ha valakinek az hobbija, hogy előre kifizeti a következő évi adója felét :)
www.gov.uk/understand-self-assessment-bill/payments-on-account

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása