oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. április 03. 06:43,  Mezítláb és csuklyásan 187 komment

2015. április 03. 06:43 Határátkelő

Mezítláb és csuklyásan

Tegnap felvetettem, milyen érdekes lenne arról olvasni, a különböző országokban hogyan ünneplik meg a Húsvétot, és érkezett is egy érdekes poszt egyenesen Malagából (illetve egészen pontosan kicsit mellőle). Szerzője Kati, aki jó sok fényképet is küldött egyrészt az idei készülődésről, másrészt a tavalyi körmenetről. Ha nektek is van hasonló élményetek, esetleg fényképetek, ne habozzatok, írjatok és küldjétek el akár csak pár sor kíséretében a hataratkeloKUKAChotmail.com címre – még nem késő!

cim_10.jpg

Én egy Malaga melletti kisvárosban (ha egy több tízezres település annak tekinthető, a helyiek szerint mondjuk ez egy falu, de ez most annyira nem érdekes) élek, és a felhívást olvasva arra gondoltam, megírom, milyen is errefelé a Húsvét, mert nagyon különbözik a magyarországitól, sőt, még a többi spanyol várostól és régiótól is.

Kezdjük azzal, hogy a Húsvét a katolikus Spanyolország számára a legnagyobb ünnep, nagyobb mint a karácsony (főleg, hogy itt a Vízkereszt talán még annál is fontosabb).

Ilyenkor a munkahelyeken és az iskolákban megáll az élet. Suliba már hétfőtől nem mennek a gyerekek, és ugyan az üzletek és a bankok, stb. hétfőn, kedden és szerdán még nyitva voltak, de már erősen érezhető volt az ünnep közeledte, tehát az ünnep tulajdonképpen vasárnaptól vasárnapig tart.

Ilyenkor itt, Benalmadénán is feldíszítik az utcákat, az egész települést, vörös drapériákkal díszítik az utcákat, persze főleg arra, amerre a körmenet vezet majd. Mert körmenet itt is van, nem csak Malagában, persze az ottani az igazán híres.

A múlt héten jártam Malagában, akkor készítettem is néhány képet a készülődésről. A fő utcán mindenhol lelátókat állítanak fel, ahonnan majd követni lehet a vonulást, és rengeteg faszéket is kipakoltak már akkor, hogy az embereknek majd legyen hova leülni. A belváros nagy részén már érezni lehetett a Húsvét közeledtét, az épületeket, az erkélyeket feldíszítették.

Mint írtam, Spanyolországban a Húsvét a legnagyobb ünnep és már csütörtökön elkezdődnek a körmenetek. Ilyenkor a keresztre feszített Jézust viszik körbe a vállukon, előttük zenekar megy lassú zenét játszva (praktikusan talán azért is, hogy könnyebb legyen tartani a lépést), a nép pedig követi őket.

Ami egy nem spanyolnak (vagy a szokásokban járatlan embernek, mint amilyen én is vagyok, vagy legalábbis voltam) elsőre szokatlan lehet, az az első látásra kicsit furcsa csuklyás ruha, ami hirtelen nem túl szívderítő módon a Ku-Klux-Klanra emlékezteti az embert.

Ezzel egyébként tele van minden, a boltokban is lehet kapni (az El Corte Inglésben is például), és ugyan régen a bűnbánók viselték főleg, mára jórészt elveszítette vallásos jelentőségét, ami érdekes, hogy például gyerekméretben is lehet kapni.

(Apropó bűnbánat: Spanyolországban nagyon fontos, hogy ilyenkor azok az elítéltek, akik kiérdemelték, amnesztiát kapnak. Idén eddig 11 embernek kegyelmeztek meg.)

Itt elsősorban a fekete és fehér dívik, a színek azt jelzik, hogy melyik templomhoz tartozik az ember, és ha jól mondták nekem, akkor az egész még az inkvizíció idejéből származik.

Ami engem a leginkább megfogott, az az a pillanat, amikor ezek a fekete csuklyába öltözött emberek kihozták Krisztust. Ekkor nem volt zene, csak egyetlen ember, egyetlen hang énekelt. Először nem is tudtuk, honnan, aztán megláttuk, hogy az egyik közeli, feldíszített erkélyen áll.

Már írtam, hogy a körmenet nagyon lassan megy, így hiába indulnak el délután, sötétedés előtt, csak nagyon későn, valamikor hajnalra érnek vissza. Amikor kezd sötétedni, meggyújtják a fáklyákat, lekapcsolják a közvilágítást – ez gyönyörű pillanat. (Sajnos az erről készített képek nem sikerültek túl jól, ezért ettől megkíméllek titeket.)

Utánakérdeztem és -olvastam egy kicsit, és kiderült, hogy a malagai Semana Santa különbözik a többi spanyol város és régió ünnepségétől, elsősorban abban, hogy sokkal erősebb a fesztiváljelleg.

Ez mondjuk igaz, rengeteg ember van, amit én annyira nem szeretek és nem is nagyon bírok (idén például ezért döntöttem úgy, hogy nem megyek be a városba megnézni), de azért egyszer biztosan érdemes ellátogatni ide ilyenkor.

Más nagyvárosokban ugyanis a meditáció és a csend az uralkodó, itt viszont a zaj, a nevetés, a taps – egyszóval az életöröm. Azt mondják, az itteni körmenet hangulata sokkal közelebb van a folklórhoz, mint máshol.

Még egy pár szót hadd szóljak a trónusokról, amiket a vállukon visznek az emberek, mert hatalmasok. Elvileg a templomból hozzák ki őket, de van, amelyik olyan nagy, hogy nem férne be, így máshol tárolják év közben.

Akadnak 5 tonnás (!) darabok is, ezt nyilván több tucat ember viszi a vállán. Ilyenkor nyilván nagyon kell vigyázni, és a nehezített változat az, hogy egyesek bekötött szemmel vagy mezítláb mennek.

A malagai körmenet különlegessége az is, hogy legionáriusok is felvonulnak saját zenekaruk kíséri őket, és nagyon népszerűek nem csak a helyiek, hanem a turisták között is.

A végére még csak annyit, hogy Benalmadenában rengeteg a brit és a holland nyugdíjas, de ilyenkor a sokszor nyári melegben (mint amilyen az elmúlt napokban is volt) tele lesz a tengerpart fiatalokkal, családokkal, ami szívderítő látvány.”

Ha van kedvetek, írjatok a ti kedvenc húsvétotokról, hogyan ünneplik ott, ahol éltek, mennyire fontos és nagy ünnep, mik a szokások, stb. Ha vannak fényképeitek is, az külön jó, de ha nincs, az sem baj. A cím a szokásos hataratkeloKUKAChotmail.com.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Spanyolország Húsvét

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr787334494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

**mimi** 2015.04.03. 08:11:19

Érdekes írás:)
Kár, hogy nem vagyok, és már nem is leszek, brit vagy holland nyugdíjas...

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.03. 08:18:51

"a Húsvét a katolikus Spanyolország számára a legnagyobb ünnep"

Ezt nem értem.

A Húsvét a kereszténység FŐ ünnepe MINDENHOL. Mit kell ezen külön kiemelni?

Golf2 2015.04.03. 08:18:52

jó képek,a Jézus hordozás kereszten nekem sok.az angol nyugdíjasok vajon tanulnak e spanyolul a hátralévőre vagy csak süttetik a hasukat?

Hari Seldon 2 2015.04.03. 08:37:09

@maxval bircaman szerkesztő:
Igen, de ettől még az emberek többségének valószínűleg a Karácsony körüli ünnepek a jelentősebbek. - Főleg, és elsősorban a gyerekek miatt.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.03. 08:48:44

@Hari Seldon 2:

Társadalmilag lehet (egyes országokban), de ettől még a Karácsony csak másodrendű keresztény ünnep.

**mimi** 2015.04.03. 09:13:19

@Golf2:
sztem cs süttetik :))))
arra a kis időre már minek megtanulni spanyolul :)))))))))

adg 2015.04.03. 09:40:16

Erdekes volt, nekem tetszett. Szivesen megneznem egyszer.

A mai tema meg sajnos ugy latom adott. Vallas pro es kontra. Jujj de izgi es meglepo. Remelem azert lesz azert meg egy kis leheletnyi gondolatfuttatas a "Liberalizmus kiterjedese es visszaszorulasa orban viktor eleteben, valamint baratsaga az osliberalissimus putyinnal" temakor korul is.

Bar malaga es a vilag tobbi reszeinek husveti szokasai erdekesebbek...

nyuszigonosz 2015.04.03. 10:19:32

Jó képek meg érdekes, amit a posztoló írt.

Itt a kutakat díszítik csodálatosan húsvétra. Saját képem erröl nincs is, de itt lehet egy kicsit bámészkodni:

www.google.de/search?q=Osterbrunnen&newwindow=1&espv=2&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=dUweVdSTIo6vPI6JgMAF&ved=0CEQQsAQ&biw=1080&bih=745

SzZoole 2015.04.03. 10:20:45

@Golf2: Van aki tanullja a spanyolt,van aki nem,csak a legalapabb szavakat ismeri es elvarja,hogy a spanyol tanuljon meg angolul.
Olyan is van,hogy keverve beszelnek egymassal,marmint ugy ertem,hogy az angolnak van egy kis spanyol tudasa,a spanyolnak egy kis angoltudasa es ossze adjak amijuk van.

Mar tobb angol mondta nekem,hogy mivel az angol a vilagnyelv az angolok igy nem igen tanulnak idegen nyelvet es ez rajuk nezve egy kicsit szegyen.
Hangsujozom,hogy nem minden angol,csak egy reszuk.

rumitom 2015.04.03. 10:55:52

Ez meno volt! Koszonom a megosztast. Malaga egesz evben fantasztikus varos, bar husvetkor meg nem jartam ott, de mintha minden masodik hetvegere esne valami fesztival szeruseg amugy is

DieNanny CH 2015.04.03. 10:59:16

Nagyon jó volt, köszi! Jó meleg lehet!
Jelentem, nálam ragyogó napsütés, és csípős, 5°C-os hideg.

@maxval bircaman szerkesztő:

Pontosan. A posztíró a társadalomra gondolt.

Golf2 2015.04.03. 11:00:59

@**mimi**: arra a 20-30 évre...Nyugaton simán eléldegélnek 85-95ig.Pláne ha süttetik. Bár én itt Pesten nemrég vittem 100éves bácsit a szülinapjára aki még dolgozik,könyvet ír,régész.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2015.04.03. 11:05:15

@Golf2: "Bár én itt Pesten nemrég vittem 100éves bácsit a szülinapjára aki még dolgozik,könyvet ír,régész."

Mondjuk 100 évesen nem nehéz régésznek lenni. Az már az az életkor, amikor az ember nem tanulta a történelmet, hanem megélte. Neki nem kell régi kódexeket bújnia, hogy rég elfeledett relikviákra bukkanjon... elég csak visszaemlékeznie rá, hogy gyerekkorában hol ásták el ezeket. :)

tanato 2015.04.03. 11:16:46

@Golf2: Már itthon is tovább élnek a népek,de az élet minősége az nem holland,vagy osztrák,mivel tele vannak testi és lelki bajokkal,nem aktívak,életük ezen részét döntően már csak az orvoshoz meg a kórházba való járás tölti ki.Ja és nincs pénzük mediterrán vidékre költözni,szenvedik a magyar telet.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.04.03. 11:31:31

@tanato:
Mo-n egyébként perpill annyi a várható élettartam, mint Thaiföldön.

egyébként meg röhejesen sok ember nem tudja, miről van szó húsvétkor eredetileg. Angliában talán a háromnegyede a felmérteknek. itthon talán jobb. ez van, ez is van.

P.Elliot 2015.04.03. 11:37:38

Egy het husvet? Ez igen! Nalunk csak egy nap sajnos.
Egeszen meghokkentem amikor hirtelenul meglattam a K.K.Klanos Kepet, igen, tudom hogy ez itt mas de megis az jutott eszembe.
Nagyon erdekes poszt, szinte nem tudtam semmit Malagarol.
Megneznem egyszer bar biztosan riasztana azok a fekete ruhak, csulyak.
Nem is tudom hogy hol de valahol divik meg az a divat hogy keresztre feszitik az onkent jelentkezot vagy viszi a sulyos keresztet amig ossze nem esik, valami ilyesmi,/ van hogy meghal/ , valahol olvastam.
Az arcokbol latom hogy ott a fiatalok ott meg valoszinu mind vallasosak.

Golf2 2015.04.03. 11:38:05

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Jó memóriája van még az első világháborúra is emlékezett pedig csak 2-3 éves volt 1914es születésű a felesége is ott ült még csitri 92.

Golf2 2015.04.03. 11:38:05

@tanato: 10-20 évet biztos számít a lelkiállapot,nyugalom pláne öregen.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.04.03. 11:41:24

egyébként meg ezek a ku klux klános fazonok nekem nagyon ijesztőek. ilyenkor nincs terrorveszély, hogy valaki eltakarja az arcát, de a muzulmán nőkről meg le kéne húzni még a kendőt is, nemcsak a nikábot?
oops, nem akartam belenyúlni a témába, aztán mégis sikerült....

P.Elliot 2015.04.03. 11:55:19

@Dragonlady (Bp, Hun): Ez csak jelmez, gondolom egynapos.Nem mintha nem tudna barki bebujni egy napra ilyesmibe ugy hogy csinal is valamit mert igy nem veszik eszre.

SzZoole 2015.04.03. 12:18:39

Ha valaki feher lepelben es csuklyaban van az nem jelenti azt hogy ku klux klan tagja.
Ez eredete ennek sokkal regebbrol ered.
Mintahogy a horogkersztet sem Hitler talalta ki maganak vagy a haromagu vasvilla sem az ordogtol ered.
Ezek az oltozekek/szimbolumok sokkal de sokkal regebbrol erednek.
Ha @maxval bircaman szerkesztő: lenne kedve es ideje irhatna/linkelhetne ezekrol a dolgokrol,hogy tevhiteket eloszlassa.

DieNanny CH 2015.04.03. 12:20:07

@Dragonlady (Bp, Hun):

Igen, erre itt Svájcban is volt egy felmérés (nem komoly, egy újság csinálta), a 72%-a tudta, hogy a Feltámadás ünnepe.
5% gondolta, hogy Jézus mennybemenetele, 2% Jézus születése, 2% Mária megtermékenyülése (ez mi is magyarul?), 12% fogalma sincs, 7% valami más.

Mme Seldon 2015.04.03. 12:27:29

Moselle megyében és Alsace-ban (Elzász) nagypéntek ünnep, ahogy dec. 26. is, Franciaország többi részén nem. A tőlünk egy órányira levő Nancy (ami Lorraine régió, de már nem Moselle) nem ünnep.
Ez a korábbi erős német befolyás következménye.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.04.03. 12:31:10

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
szeplőtelen fogantatás :-)
bocs, de nagyon röhögök, most jöttem a nőgyógyásztól, elképzeltem az "utolsó menstruációja?" stb párbeszédet az adott esetben.
akárhogy is nézzük, szegény nő jól be lehetett tojva a terhesség alatt, angyalok ide vagy oda. meg ez az egész istállóban szülős történet is a végén. és aztán is húzós élete volt. jól megkapta szegény :-(

@Zoole[uk]:
persze, ezt tudjuk, de attól nekem még érdekes kérdéseket vet fel a szerkó meg az egész koncepció. - egyébként Indiában is kirázott a hideg a swastikáktól, annak ellenére, hogy tudom, miről van szó. van ilyen.

DieNanny CH 2015.04.03. 12:46:08

@Dragonlady (Bp, Hun):

Ja, igen... :-) Tudtam ám, de egy ideje csak németül hallom/olvasom...

tanato 2015.04.03. 12:53:14

@Dragonlady (Bp, Hun): Na ezt nem is tudtam,biztosan a nyugalom meg a tél hiánya okozza.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.04.03. 13:30:56

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Egy régész, vagy főleg egy antropológus a feleségét is egyre jobban értékeli a kor előrehaladtával...
:-))))))))))))))))

P.Elliot 2015.04.03. 14:15:34

@geegee: A nap legjobb humora! Vastaps tolem...

Taxomükke (UK) 2015.04.03. 14:22:58

@Dragonlady (Bp, Hun): " egyébként meg röhejesen sok ember nem tudja, miről van szó húsvétkor eredetileg... "
Ilyenkor bújnak ki a nyulak a tojásból, nem?

Taxomükke (UK) 2015.04.03. 14:26:02

Viszont a nagy ünneplésben el ne felejtsük, hogy holnap van Magyarország felszabadulásának ünnepe.

P.Elliot 2015.04.03. 14:29:04

@Taxomükke: En akkor erkeztem Amerikaba, aprilis 4-en. Dupla unnep nekem. En szerettem otthon ezt az unnepet. Tenyleg felszabadulas, tavasz a levegoben, zaszlok az utcan, unnepi hangulat.
Vannak meg felvonulasok?

**mimi** 2015.04.03. 14:40:24

@Golf2:
jogos...én persze a mi átlag életkorunkra gondoltam..:)

Taxomükke (UK) 2015.04.03. 14:41:14

@P.Elliot: Annyit tudok, hogy tegnap volt koszorúzás a szovjet emlékműnél, a Munkáspárttól is ott voltak, de hogy hányan, nem tudom.
Felvonulásra meg sosem mentem, kerülöm a tömeget. Sorba is csak akkor állok, ha elkerülhetetlen.

adg 2015.04.03. 14:50:54

@Taxomükke: Kis kiegeszites, felszabadulasanak es elfoglalasanak evforduloja...

2015.04.03. 15:04:19

@Taxomükke: De! Ja es meg mielott elfelejtened: karacsony pedig az a nap amikor a Telapo szuletett az Eszaki sarkon, renszarvasokkal korulveve!

A mai poszt nagyon jo, legalabbis nekem nagyon tetszik, teljesen elfelejtkeztem a Husvetrol de ez kellemes meglepetes volt, nagyon jok a kepek is. Szamomra egyaltalan nem ijesztoek a ruhak, sokszor lattam ilyeneket kepen, azt hiszem viszonylag kozismert hogy ez kozepkori eredetu es nem a KKK talalta ki (lasd en.wikipedia.org/wiki/Capirote). Nagyon szivesen reszt vennek ilyen kormeneten, most el is dontottem hogy ha a jovoben lesz ra lehetosegem, megprobalok olyan idoben Olaszorszagban vagy Spanyolorszagban lenni amikor ilyen latvanyos vallasi ritusok vannak.

tanato 2015.04.03. 15:06:19

@morsels: Köszi a linket.A lényeg: tényleg nőtt a várható élettartam,de csak egy dolognak, köszönhetően,a coronária intervenció miatt.Tehát ma már a szívinfarctuson átesettek döntő részénél akut by-pass műtétet végeznek,un. stent beültetéssel,ami a szűkült coronária ereket tágan tartja.Ezzel azután vígan élnek tovább.Amíg ez nem volt,ezen személyek döntő többsége elhalálozott.A többi betegség,főleg a rák az viszont egyre nagyobb arányban öl.A másik lényeg,nem az aktív élettartam hosszabbodott meg,hanem a betegségekkel tarkított időszak.

morsels (törölt) 2015.04.03. 15:09:43

@tanato:
Ezzel nem is vitatkozok, nade te nyugalmat es tel nelkuliseget emlitettel.
Arra az osszefuggesre lettem volna kivancsi.

tanato 2015.04.03. 15:19:23

@morsels: Ja hogy ez nem világos.Stresszmentes élet az mindenképpen élethossznövelő még a harmadik világban is.És a telek hiánya is jó mert nem viseli meg a szervezetet,mint a hatalma s évi hőingás,meg a hideg.

DieNanny CH 2015.04.03. 15:34:15

@tanato:

De várjál, Thaiföld a 78., míg Svájc, ahol kemény telek vannak, a 10... :-)

morsels (törölt) 2015.04.03. 15:48:25

@tanato:
Alapvetoen elfogadnam azt, amit irsz, de a lista nem igazan ezt tamasztja ala.
Mondjuk az is elegge kerdeses, hogy ki mit ert stresszmentes elet alatt. En alapvetoen az Eszak-Amerikai, Nyugat-Europai eletet nem gondolnam stresszmentesnek.

adg 2015.04.03. 16:00:01

@tanato: "És a telek hiánya is jó mert nem viseli meg a szervezetet,mint a hatalma s évi hőingás,meg a hideg."

Kesz, nincs mit tenni. Sose halok meg. :)

Ez itt a mi eves hoingasunk, a havi atlagos max es min homersekletek. Az abszolut max es min homersekletek is csak par fokkal ternek el.
Nyugodtan felfesthetem a homerot a falra.

Jan 31.8 - 24.8
Feb 31.4 - 24.7
Mar 31.9 - 24.5
Apr 32.7 - 24.0
May 32.0 - 22.1
Jun 30.6 - 19.9
Jul 30.6 - 19.3
Aug 31.4 - 20.4
Sep 32.6 - 23.0
Oct 33.2 - 24.9
Nov 33.3 - 25.3
Dec 32.6 - 25.3

2015.04.03. 16:11:58

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Nyilvan kulonbozo faktorok befolyasoljak, nem csak a homerseklet. Kozismert hogy az anyagi helyzet az egyik leglenyegesebb faktor, gazdagabb emberek atlagban tovabb elnek, ugyanazon az orszagon belul is es nemzetkozileg is. Nyilvan arra gondolt Tanato hogy ahhoz kepest hogy Thaifoldon a helyiek nagy reszenek nincs tul sok penze, viszonylag magas az atlageletkor.

blackhairlady 2015.04.03. 16:19:14

@P.Elliot: Szerintem nyugodtan mondhatjuk ketto naposnak, mivel a Nagypentek is unnep itt. Szoval aHusvet hetfot kivaltotta a penteki nap:)

2015.04.03. 16:21:34

@geegee: Ez ijeszto. Van meg olyan agazat ahol nem probaljak a cegek szisztematikusan kiszolgaltatott helyzetbe hozni az alkalmazottakat? Vagy ez mar a multe?

blackhairlady 2015.04.03. 16:22:56

@Taxomükke: Aprilis 4-rol szoljon az enek...:)))

blackhairlady 2015.04.03. 16:27:35

Nagyon erdekes poszt volt, a kepek meg meg jobbak:)
Nalunk holnap lesz Husvet, mivel mindenki akkor er ra, sjanos van akiknek a Husvet is munkanap. na de mindegy mikor esszuk meg a finom sonkat, talan nem haragszanak meg az egiek:)

Muscari 2015.04.03. 16:48:29

@nyuszigonosz(D) ESTP: ezek mind kutak? Nagyon jol neznek ki.
Azok az ives reszek alapbol a kutak tartozekai?

Muscari 2015.04.03. 16:52:04

@tanato: sajnos igy van, latom a rokonsagomon. Itt meg van egy nenim, akinek a 92 eves ferje meg otthon lakik, bar fontolgatja, hogy o is bekoltozik az otthonba, mert a gyerekeik es unokaik messze elnek.
Az egyik bacsinak a felesege pedig eskuszom, hogy most is szep, pedig mar 80 felett van, de olyan az alakja, a tartasa, az arca, hogy sok otveneves megirigyelne.

P.Elliot 2015.04.03. 16:55:50

@blackhair-lady: A lanyom is dolgozik nagypenteken, vagyis ma, a ferjem is dolgozott ilyenkor nyugdij elott. Nem volt unnep nekik, a vallalat nem adta meg. Szoval csak egynapos ez, illetve mondjuk masfel naposnak mert van aki megkapja.

Muscari 2015.04.03. 17:01:34

@Taxomükke: bizony, de az en szulofalumat mar a Telapo felszabaditotta december 6-an :-) De komolyan, errol iskolas koromban mindig megemlekeztunk.

Shanarey 2015.04.03. 17:03:27

Na a fotók alapján arra gondoltam, netán valaki megálmodta a feketék Ku klux klánját?

Nekem munkanap a mai, a vasárnap is és a hétfői is.
Ám ez engem cseppet sem zavar.

Taxomükke (UK) 2015.04.03. 17:07:38

@Muscari: Ne a bácsi költözzön be az otthonba, inkább a néni költözzön haza, és én küldök nekik egy bentlakásos ápolót. Jobban járnának.

nyuszigonosz 2015.04.03. 17:17:33

@Muscari: Az íves részek a díszítés részei.

Muscari 2015.04.03. 17:18:54

@blackhair-lady: itt is unnep a nagypentek. Mar majdnem elindultam ma a postara, aztan belemhasitott a felismeres. Viszont lehet, hogy a pokolra kerulok, mert eppen baranyt fozok :-)

kardio1 2015.04.03. 17:20:49

@tanato: Bocsi, néhàny pontositàs: A PCI-t leginkàbb még az infarktus elôtt végzik, vagy nagyon a kezdetén, hogy ne alakulhasson ki, nem szàmit "igazi" mûtétnek, és nem bypass, ami a hagyomànyos szivsebészeti megoldàs, véna vagy artéria felhasznàlàsàval megkerülni (bypass° az elzàrodott, vagy szûkült koszoruérszakaszt. A PCI-nél, magàt a szûkületet tàgitjàk és ide helyezik a stenteket is. Tudom, hogy te mindezt tudod; de a többieknek a pontossàg kedvéért hozzàtettem.

kardio1 2015.04.03. 17:25:28

Nekem furcsa, hogy àprilis 4 ünnep lehet valakinek. Nem felel meg egyébként sem a tényleges dàtumnak, amikor az oroszok elfoglaltàk Magyarorszàg teljes területét, de egyébként is csak a megszàllo vàltozott a bejövetelükkel, a megszàllàs ténye nem.

Muscari 2015.04.03. 17:26:34

@Taxomükke: biztos jobban jarnanak, nem tudom, ezen miert nem gondolkodtak el. Talan a tarsasag az, ami pluszt jelent, szinte mindenki a kornyekre valo es hat olyan sokan a korosztalyukbol azert nincsenek mar eletben.

Olyan gondozo-hiany van, hogy el se hinne az, akinek nincs ralatasa. Az a ceg, ahol a lanyom dolgozik kijaros apolokent hetvegere 8 fontot fizet, megis keves az ember. A meglevoknek szinte mindent elneznek (persze az abuzust nem) de allandoak a kesesek, rengeteg a megbizhatatlan carer. Van olyan, aki alig beszel angolul, megis megkapta a munkat.

Mi most azon gondolkodunk, hogy o is atjon hozzank bank staff-nak, megis kenyelmesebb egy meleg helyen dolgozni egesz nap, mint kint maszkalni egyfolytaban.

Muscari 2015.04.03. 17:27:55

@nyuszigonosz(D) ESTP: koszi, nyuszi. Feltoltotted mar a tojaskeszletedet? ;-)

Muscari 2015.04.03. 17:32:03

@kardio1: tegnap vittem az egyik nenit a kardiologiara, hogy ellenorizzek a pacemakeret. Nagyon erdekes volt, ahogy raraktak a vallan keresztul a mellkasara azt a kutyut, ami szamomra ugy nezett ki, mint egy nagyobb szamitogepes eger. Aztan nyomkodtak valamit a szamitogepen es mar kesz is volt.

Nagy pozitivum, hogy fel ora alatt cakkumpakk megvoltunk, pedig korabban is erkeztunk.

kardio1 2015.04.03. 17:43:41

@Muscari: Igen, ma màr elég szofisztikàltak a pacemakerek, van olyan is, ahol màr rà sem kell tenni semmit a mellkasra az elsô kontaktu utàn. Egyébként a pacemakerek memoriàja meglehetôsen kicsi egy szàmitogéphez képest, mégis egész jol megoldhatok vele a kezelendô problémàk. a pacemaker doboz legnagyobb hànyadàt az elem foglalja el, mely 6-12 évig jo. A legujabb fejlesztés, ami vsz. el fog terjedni hamar, az az elektroda nélküli pacemaker. Jelenleg egy, két, vagy hàrom elektrodàt kell a vénàs hàlozaton keresztül a szivbe vezetni, ez van összeköttetésben a pacemaker "dobozàval", amit a bôr alà ültetnek be. Az eletroda nélküli pacemaker egy igen kicsi készülék direktben a sziv kamràjàba (jobb) helyezve. A következô lépcsôfok az elektroda nélküli kétüregi pacemaker (jobb kamra, jobb pitvar), ahol a két készülék wifin keresztül kommuniàl.

montroyal ( CAN qc) 2015.04.03. 17:52:43

@Zoole[uk]:
pl nekem, az en spanyolommal semmi bajom .... ellemben a spanyoloknak igen ha meg akarnak engem érteni :-))

2015.04.03. 17:55:24

Ez erdekes volt. Nekem a KKKs csuklya a csicsas hordozhato lampassal remisztonek tunik. Inkvizicio korabeli nosztalgia.
Nincs is akkor nyuszi meg Easter Egg hunt?

@Mirjam2: off
Nezted tegnap az election debate-et? Tenyleg Cameron elvitte a showt?
Nincs mar idom semmire.
On

morsels (törölt) 2015.04.03. 17:59:42

@kardio1:
Namost tenyleg nem kotozkodesnek, biztos igazad van, nadehat Szenteste sem az igazi datum, mint ahogy Januar 6, vagy Husvet sem mindig ugyanazon a napon van.

Ami biztos, hogy a haboru veget ert Magyarorszagon, Aprilis 4.-e kornyeken.

2015.04.03. 18:05:01

@morsels: meg!!! Azert is tuntem el

morsels (törölt) 2015.04.03. 18:07:14

@charlieharper:
Hat, gratulalok :-)
Minden rendben?
Marmint anyost leszamitva :-)

Shanarey 2015.04.03. 18:10:29

@montroyal ( CAN qc):

Azt a telefont, néha nem lenne rossz letakarítani.
:-)

nyuszigonosz 2015.04.03. 18:11:22

@charlieharper: Gratulálok és jó egészséget nektek :-)

Taxomükke (UK) 2015.04.03. 18:21:13

@Muscari: Igen, máshol is ez a tapasztalat, szinte bármit elnéznek a kijárós ápolóknak.
Amúgy vannak már cégek, akik 10 fontos órabért fizetnek a careröknek.

2015.04.03. 18:22:15

@kardio1: Visszatértél, eltévedt báránykám? :)

Muscari 2015.04.03. 18:22:29

@charlieharper: szia! Megvannak mar a babak, ugye? Mindenki jol van?

nyuszigonosz 2015.04.03. 18:22:58

@Muscari: Nem. :-) Én a gonosznyuszi vagyok. :-)

montroyal ( CAN qc) 2015.04.03. 18:24:33

@Shanarey(England) ISTP: ja ja.. de ez nem hospital ez egy bodyshop ... magyarul karosszeria es autofenyezo ..:-)))

de meg lesz ... kuldjek kepet rola ..

Shanarey 2015.04.03. 18:37:22

@montroyal ( CAN qc):

Gondoltam hogy nem a helyi üdvhadsereg ingyenes telefonja.
:-))
De az a telefon, nos nem szép látvány, és nem a kora miatt.

A pöttyös, pedig súlyosbító körülmény.
:-))

articsóka60 2015.04.03. 18:44:07

@charlieharper: Jó egészséget kívánok a Babáknak, Mamának és az Apukának! ;-)

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.03. 18:50:29

@Mirjam2: ez tok fura, ahogy mondod, most gondoltam bele, hogy mennyire el vagy zarva az ilyenektol...

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.03. 18:51:37

@tanato: hat igen, ez a baj,h a plusz evek mindig a vegere esnek:-):-):-)

Shanarey 2015.04.03. 18:58:42

@montroyal ( CAN qc):

Képes voltál azt megenni, részvétem.
Amit manapság túrórudinak neveznek, az sok minden, de nem az.

montroyal ( CAN qc) 2015.04.03. 19:09:07

@Shanarey(England) ISTP:

en talan nem is tudom milyen az igazi ... de azert erdemes volt megenni, hogy igy nem vagyakozom Mo-ra ..

Muscari 2015.04.03. 19:32:49

@Taxomükke: az igen. Az a ceg az, ahol te dolgoztal? Az nem Londonban van, ugye, vagy itt is tudsz valamit?

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.04.03. 19:34:39

Malagában a Museo della Cofradia-ban sok csúcsos süvegű ruha (nem csak fekete, hanem sok más színben), régi nagyheti plakátok, színezüst emelvények, stb. láthatók. A körmeneten minden évben résztvesz Antonio Banderas, aki malagai születésű.

Der echte Weihnachtsmann 2015.04.03. 19:39:29

@charlieharper: most latom a kommentekböl, hogy többen lettetek.:-)))) Gratulalok es nagyon jo egeszseget, valamint mi den jot kivanok nektek.

2015.04.03. 19:44:44

@montroyal ( CAN qc): Már megérte megenni. Ha már minőségileg nem a csúcs. :D

nyuszigonosz 2015.04.03. 19:46:40

@Der echte Weihnachtsmann: Egyelöre nem haragszok meg rád, mert: A kép nem található.

Der echte Weihnachtsmann 2015.04.03. 19:52:42

@Der echte Weihnachtsmann: hat ez kesz, feladom. Nem megy ez nekem. Pedig aranyos kep.

nyuszigonosz 2015.04.03. 19:52:42

@Der echte Weihnachtsmann: Nos, a kép továbbra sem található, azthiszem, jobb is. :-)

Muscari 2015.04.03. 19:57:27

@kardio1: wow, ez igen. Ha beultetik majd a szivbe, akkor az gondolom jo pici lesz. Ami a nenimnek van az par centi atmeroju, latni lehet a bore alatt.

Akkora dolog ez, mennyi ember eletet meg lehet vele menteni.

Der echte Weihnachtsmann 2015.04.03. 19:58:49

@nyuszigonosz(D) ESTP: na, csak azert is.

Megkaptad a tegnapi üdv.kartyat a felhöböl? :-))))

nyuszigonosz 2015.04.03. 20:00:24

@Der echte Weihnachtsmann: Igen. Szakadt a hó, hófújás volt , söt azthiszem három ilyen kártyát küldtél a felhökkel, mert háromszor szakadt a hó még.
Reggelig havas tél lett.
Csak ma normalizálódott az idö.

Határátkelő 2015.04.03. 20:02:49

@charlieharper: Én is gratulálok!! Sok boldogságot! :)

blackhairlady 2015.04.03. 20:23:57

@P.Elliot: Nalunk csak az uzletek es a szolgaltatoipar dolgozik, a valallatok, iskolak zarva vannak ma. Biztosan nem egyszeges orszagosan. ahogy irtam, nalunk is van aki dolgozik vasarnap is.

blackhairlady 2015.04.03. 20:24:44

@Muscari: Az en varosomat is mintha akkor szabaditottak volna fel:)

blackhairlady 2015.04.03. 20:28:43

@charlieharper: Gratulalok! remelem mindenki jol van:)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.04.03. 21:23:29

Tegnap Berlin ben minket is elkapott a durva hodara...

Ja meg alig találni normál lagert, csak pilsner van.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.04.03. 21:30:08

@charlieharper: nagy nagy gratula.

Fiúk, lányok, vagy vegyesen? Jó egészséget nektek.

Nálunk is most már a következő lépés a baba születése:)
Én se véletlen nem voltam az utóbbi időben, páran már tudják, hogy a vikingemmel osszehazasodtunk:)

tanato 2015.04.03. 21:38:24

@kardio1: Te vagy a kardiológus, te tudod,mindenesetre az átlagéletkor meghosszabbodásának egyetlen oka a stent beültetés egyértelműen itthon.

tanato 2015.04.03. 21:47:28

@~~Babette~~: Itt a probléma, a meghosszabbodott időt itthon az idősek nem kirándulással,világlátással tudják eltölteni,mint nyugaton,hanem orvoshoz járással,kórházi bentléttel,szociális problémákkal.

tanato 2015.04.03. 21:51:46

@Mirjam2: Ponzosan,a legfőbb faKTOR az anyagi helyzet,de ezek után már sokat számít az éghajlat és a nyugodt,stresszmentes/bár anyagilag szegényebb/ élet is.

tanato 2015.04.03. 22:07:43

@kardio1: Valójában április 4. tényleg az utolsó magyar falu felszabadulásának ünnepe,mégpedig Nemesmedvesé.Valóban voltak még csatározások a magyar határon belül 4-e után,de az már településeket nem érintett,külterületen folyt.Természetesen a felszabadulás megszállást is jelentett,de pont olyan volt mint a török megszállás vége,amikor a Habsburgok kiverték a török hódítókat de nem akaródzott nekik több száz évig kimenni tőlünk.Ahhoz képest a szovjet a maga 40 évével kismiska volt.Tulajdonképpen a Horthy rendszer a maga feudális berendezkedésével tényleg a szemétdombra való volt, a gond az lett hogy helyébe sztalinista diktatúrát kaptunk.A szegényparasztok lásd Puszták népe,a volt cselédek lásd Édes Anna tényleg felszabadulásként élték meg,de utána rájöttek hogy anyám én nem ilyen lovat akartam.

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.03. 22:10:50

@Der echte Weihnachtsmann: van a vegen egy folosleges h betu a jpg elott

tanato 2015.04.03. 22:12:10

@Philosoraptor: MIndenki aki egyszer már itt sokat írt,kommentelt vagy posztolt,itt maradt még ha nem is ír többet.De olvas.Kardió is meg a többi is még az origós időkből hidd el.szoktam kapni ilyen "eltünt"emberektől üzeneteket éppen az aktuális poszt témájával kapcsolatban.Úgyhogy szerintem Eddietől kezdve Kacce.ig mindenki olvas minket aki egyszer már határátkelőzött.

Der echte Weihnachtsmann 2015.04.03. 22:18:28

@tanato: Nahat! Az Edes Anna-t en fözeshez szoktam hasznalni, az Erös Pista-val együtt:-))))
Sorry, nem akartam belekontarkodni. Csak megragadta a szemem Annacska.

Der echte Weihnachtsmann 2015.04.03. 22:21:27

@~~Babette~~: Harmadikra azert sikerült:-)))
Ugyis harom a magyar igazsag:-)

kardio1 2015.04.03. 22:27:31

@morsels: Nem veszem kötözködésnek, de azért a példàig kicsit màs jellegûek. mindegy, valoban nem a pontos dàtum a lényeg, de azért "bàjos rögtön egy hazugsàggal inditani az ùj rendszer épitését. A hàborù valoban végetért Magyarorszàgon, de a hàborùra nemigazàn jött derû, csak röpke pàr évig sikerült azt hinni, hogy mostantol szabadsàg lesz Itten kérem zsépen...

kardio1 2015.04.03. 22:28:30

Kérem zsépen= kérem szépen (nem vagyok sem roma, sem Vazs megyei :) )

kardio1 2015.04.03. 22:30:58

@Philosoraptor: Mostanàban elég sok egyéb teendôm is akad :)
De azért remélem, nem bànod, hogy benéztem...

tanato 2015.04.03. 22:31:00

@blackhair-lady: Az enyémet 44,nov. 2.án,szerencsére harc nélkül szépen.Előző nap éjjel megléptek a németek meg a magyar segéderők.A lakosság egy részét sikerült a német bevetendő csodafegyverrel menekülésre késztetniük,de a döntő többségük nem vette be ezt és otthon maradt.Azután hajnalban jöttek a szovjet lovas felderítők dél felől.Az első VH-t és orosz fogságot megjárt férfiak mentek ki a város határába beszélni velük,hogy ne legyen probléma,mondták hogy németek már nincsenek itt.Anyukám aki akkor 12 éves volt,elmondása szerint néhány órával ezután megindultak és zenével .énekszóval folyamatosan vonultak át a városon.Anyukámnak érdekességként feltűnt hogy mennyi katonalány van köztük,ez a magyar seregben nem volt.Meg az éneklési stílusuk,először egy lány előénekelt egy strófát utána a zászlóalj ugyanazt.Na azután jött a keményebb rész, a rekvirálások meg a lányok molesztálása,bújkálni kellett előlük a lányoknak.Élelmet meg a lakosságtól rekviráltak,mert nem igazán volt hadtápjuk,éheztek a katonák amiatt hogy erőltette SZtálin Budapest bevételét és hadtáp meg eü.nélkül gyors menetben küldték előre őket.

tanato 2015.04.03. 22:33:36

@Der echte Weihnachtsmann: Na a csípőset azt én is szeretem.Szegény Kosztolányi ha tudta volna hogy a regénye címét étkezési célokra használják fel.

kardio1 2015.04.03. 22:38:56

@Muscari: Igen az kicsi. A probléma csak az, hogy ha a jelenlegi technikàjù elemet hasznàlnak, Akkor azt kb. 10 év mùlva ki kellene szerélni. A jelenlegi bôr alatti telep cseréje nem tùl komplikàlt, de egy a kamràban vagy a pitvarban (szivrôl beszélek, nem egy hàzrol, még mielôtt valaki elmés megjegyzéseket tenne) lévô készüléknél ez nemigen kivitelezhetô. Most arra gondolnak, hogy az igazi készülék egy idô mùlva màr a sziv sajàt mozgàsaibol, vagy egyéb testen belüli mozgàsok energiàjàt àtalakitva mûködhetne. Jelenleg a litium-jodid elemeknél nincs jobb. A hetvenes években nukleàris energiàval mûködô pacemakerek is léteztek, ott nem az elem tartossàgàval, hanem a radioaktivitàssal volt gond.

Der echte Weihnachtsmann 2015.04.03. 22:38:59

@tanato: Igy valt igazan halhatatlanna:-)))
(nem mintha amugy nem)

Na basszus, megeheztem.
Megyek eszek egy zsiros kenyeret csipös piros arannyal.:-)))

kardio1 2015.04.03. 22:42:58

@tanato: Persze, az akut koronàriaszindroma (infarktus és tàrsa) sürgôsségi ellàtàsa nagyon sokat javitott a halàlozàsi viszonyokon. Emlékszem arra az idôszakra, amikor ez kezdett megszervezôdni elôször Bp.-en a 2000-es évek elején, most meg màr az egész orszàg jol le van fedve ilyen centrumokkal

kardio1 2015.04.03. 22:45:59

@tanato: En àprilis 16-àra emlékeztem, mint a harcok befejezôdésének dàtumàra Mo.-on, de lehet, hogy tévedek. Igazad van, valoszinûleg Jozsef Attila sem lett volna elégedett azzal, ami létrejött a kommunista hatalomàtvétel utàn.

2015.04.03. 22:49:34

@kardio1: Akkor nem így kérdeztem volna, nem? :)

tanato 2015.04.03. 22:49:43

@kardio1: Igen 4.után még egy hétig a Vas megyei dombokon még voltak csatározások.Nemesmedves kellett az új rendszernek mint jelkép.

tanato 2015.04.03. 22:54:22

@kardio1: Igen 4.után még egy hétig a Vas megyei dombokon még voltak csatározások.Nemesmedves kellett az új rendszernek mint jelkép.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.04.03. 22:59:22

@charlieharper:
Gratulálok Charli.
Isten éltesse az egész családot jó egészségben boldogságban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.04.03. 23:05:57

@tildy[UK]:
Nagy gratuláció nektek is és holtig tartó boldogság kísérje utatok.
Egy jó emberhez mentél hozzá:))))))))))))))))))

kardio1 2015.04.03. 23:08:17

@Philosoraptor: Persze. De azért jolesett hallani :)

@tanato: Az lehet, hogy Nemesmedves volt az utolso falu, amit az oorszok elfoglaltak. De biztosan nem Battonya volt az elsô, hiszen akkor a magyar hatàr a Kàrpàtokban hùzodott...

morsels (törölt) 2015.04.03. 23:36:51

@kardio1:
Nezd, tortenelmileg mindenkepp fontos idopont, mint ahogy a rendszervaltas '89-ben volt, az elso szabad valasztasok meg '90-ben.

Amit ugyanugy lehet tobbfelekeppen ertelmezni, ettol fuggetlenul szerintem fontos idopont mindketto.
Es igazabol nem tartom kulonosebben fontosnak azt, hogy pontosan melyik napot tuzik ki, mint emlekezesre meltonak.

P.Elliot 2015.04.03. 23:59:23

@charlieharper: Gratulalok a babakhoz, gyors felepulest a felesegednek. Milyen erzes apa lenni?

2015.04.04. 01:24:04

Mindenkinek kiszonom a jokivansagokat.

@P.Elliot: nem az elso gyerekek.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.04.04. 01:37:41

@blackhair-lady: Egy haverom április 4-én született, az iskolában mindig akkora volt a büszkesége, hogy az ő tiszteletére van fellobogózva a város...Jól s.ggbe kellett volna rúgni párszor ezért a dumájáért...
:-)))))))))))))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.04.04. 01:41:29

@kardio1: Olyanmnyira, hogy a tankönyveikben is azt tanítják, hogy elfoglaltak egy ellenséges országot és kész...Csak az ostoba kommunisták gondolták ezt felszabadításnak...:-(((

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.04.04. 01:43:31

@Muscari: Valszeg odb-csatlakozón és can-buszon keresztül beállították neki az elektronikus gyújtást...
:-)))))))))))

2015.04.04. 01:45:39

@tanato: Jöjjenek vissza! :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.04.04. 01:52:00

@charlieharper: Télleg fénymásolt babák lettek? :D
Gratula!
Most aztán már lehet rájuk dolgozni eleget... :D

blackhairlady 2015.04.04. 01:54:40

@P.Elliot: Szerintem ti kozel laktok egymashoz Charlieval.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.04.04. 01:56:52

@Der echte Weihnachtsmann: a link vége helyesen .jpg, nem pedig .hjpg.Aki átjavítva, annak látcik,más kérdés, hogy finn gomb sincs, mit jelent... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.04.04. 01:57:31

@Der echte Weihnachtsmann: Baxxa meg, csak tovább kellett volna olvasnom... :D

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.04. 07:30:30

@kardio1: a vasmegyei zongesit, tehat ez ugy hangzana, hogy geremzeben.:-)

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.04. 07:32:34

@kardio1: 6-10 ev?

mobiltelefonba meg nem birnak olyat csinalni, ami kibirja estig!

:-)

DieNanny CH 2015.04.04. 07:52:57

@~~Babette~~:

Há' de tudod, a mobilnál nem számít, hogy lemerül...

:-)

Der echte Weihnachtsmann 2015.04.04. 07:57:31

@geegee:

Kb: "Nem sokara itt a tavasz! Mar latni lehet a nyuszikat a füben ugrandozni.

Mar nem tarthat sokaig!"

2015.04.04. 08:43:50

@Muscari: Az en anyosom is szep meg most is, pedig mar elmult 80 es rakja is volt szegenynek, sugaraztak meg mutottek de felepult es most is evente ketszer repul nyaralni, autot vezet, stb. Ja es eszebe nem jutna full smink es belott haj nelkul elhagyni a hazat :)

2015.04.04. 08:46:47

@tanato: Igen, biztosan. Anyosom is minden telet meleg eghajlaton tolt (persze osszefugg az anyagi helyzettel hogy megteheti ezt, europai nyugdijaskent), azt mondja hogy nemcsak a futesszamlan sporol de jobb az izuleteinek, nem fazik meg, nem kap influenzat stb. es persze lelkileg is jobban erzi magat tole.

2015.04.04. 09:26:19

@charlieharper: Gratulalok, nagyon remelem hogy mindenki egeszseges es minden rendben! Nagyon sok boldogsagot kivanok az egesz csaladnak.

A debate-bol csak reszeket neztem, szerintem nem volt jo ez a setup hogy ennyien voltak egyszerre, messze nem volt olyan erdekes es intenziv mintha csak ketten vagy harman lettek volna. Raadasul tul hosszu volt. En azt erzekeltem (szubjektiv alapon) hogy Cameron tulsagosan a hatterben maradt, tul visszafogott volt. Persze lehet hogy a konzervativ szavazoknak ez szimpatikus, nem tudom. (Bar en is konzervativ szavazo lennek ha tudnank szavazni :)). Farage a szememben lejaratta magat, megmondom oszinten, nekem meg a ferjemnek viszonylag szimpatikus volt a UKIP az elejen de en most mar vegkepp leirtam oket, ettol fuggetlenul nagyon nepszeruek. Nick Clegg olyan volt mint egy Cameron-klon, vegkepp elvesztette az a part az utjat szerintem, en regen oket tamogattam de most teljesen beleolvadtak a konzervativok koze, akkor mar tobb ertelme van a konzervativokat tamogatni. Pozitiv meglepetes volt nekem a walesi no politikus, o volt a legszimpatikusabb szamomra az egesz panelben. Kar hogy nem vesz reszt az orszagos politikaban, szerintem elvesztegeti a tehetseget a walesiekre. A masik ket no nem tul meggyozo, igaz hogy en negativan elfogult is vagyok skot illetve 'green' temaban.

tanato 2015.04.04. 10:19:52

@Mirjam2: Igen a nyugati nyugdíjasok rá vannak már állva erre a költözőmadár életmódra,persze megtehetik.Itthon meg"kiélvezik" az öregek a telet,megfázások,ízületi gyulladások,rengeteg combnyaktörés és egyéb törés a csúszós,jeges utakon stb.Én mint háziorvos munkaköri kötelességem a halottszemle is.Télen nagyságrendekkel több az idős halott mint jó időben.A lelki tényező is nagyon fontos a napsütéses meleg és a könnyű ruházat miatt.Ez van, az az első világ mi meg a második ami a harmadik felé tendál.

tanato 2015.04.04. 10:23:24

@kardio1: Így van,de később a komm.történetírás már a trianoni határokat vette figyelembe.Mondjuk Horthy is nagyon megijedt amikor szeptember 23.-ánn jelentették neki hogy az oroszok átlépték a trianoni határt is.Felgyorsítoitta a tárgyalásokat az ellenféllel,és okt 15.én meg jött a balul sikerült kiugrási kísérlet.

tanato 2015.04.04. 10:25:01

@Philosoraptor: Az oroszok?Már a kertek alatt vannak.Majd ha VOna hatalomra kerül behívja őket hogy megvédjenek a gonosz nyugat ellen.

2015.04.04. 11:09:52

@tanato: A tarsadalmi elvarasok is szerepet jatszanak szerintem. Peldaul az anyosom esetebol kiindulva: o ozvegy es evek ota a hasonlo koru 'pasijaval' utazik telelni. Egyedul nem hinnem hogy el merne indulni, igy viszont sokkal biztonsagosabb, segitik egymast es jobban is erzik magukat. Siman el tudom kepzelni hogy Mo.on viszont megszolnak ezert.

2015.04.04. 11:49:01

@tanato: Ők inkább maradjanak ott, ahol vannak.

tanato 2015.04.04. 12:20:04

@Mirjam2: Az biztos hogy megszólnák,ez itthon ebben a korban már nem elfogadott.Egy 80 éves özvegy panaszkodjon a betegségeiről,esetleg várja az unokái látogatását, ne új párkapcsolatokat keressen.Főleg hogy itthon még az a kis örökség is számít a /sajnos legtöbbször számító/ leszármazottaknak ami egy 80 évesnek esetleg megvan egy kisebb ház vagy lakás képében.Egy új kapcsolatnál ez esetleg bukhat.A téli nyaralás trópusokon az meg ugye itthon még a fiataloknak is döntő részben az erotikus vágyálmok kategóriájába tartozik.

tanato 2015.04.04. 12:24:14

@yes Sir!: Én is olvastam.Írtam itt már sokszor,a magyar politikai és gazdasági propaganda nagyon kiváló,még másokat is megvezetnek.Úgy sakkoznak a különböző a számokkal százalékokkal,jobban mint Kaszparov vagy Karpov.Egyébként hogy a blognál maradjunk valszeg beleszámolják a határátkelők hazautalásait is,meg a ki nem jelentkezetteket símán beleszámolják az aktív dolgozó magyarok közé ezzel is növelvén a foglakozási statisztikákat.

2015.04.04. 12:50:11

@tanato: Ez szomoru, akkor jol gondoltam. Remelem ez lassan Mo.on is meg fog valtozni, hiszen a fiatalok manapsag nem akarnak egyutt elni az idosekkel, az idosek pedig miert eljenek egyedul az utolso eveikben ha nem muszaj? UK-ben ugy vettem eszre hogy elfogadottak es elterjedtek az uj parkapcsolatok idosebb korban (termeszetesen a legtobb esetben az egyik vagy mindket fel ozvegy, nem arrol van szo hogy egy tipikus nyolcvaneves elcsabitja a szomszed kilencveneves ferjet vagy forditva...).

kardio1 2015.04.04. 18:29:50

@morsels: A pontos dàtum valoban nem olyan fontos. De a nemzeti helyett a nemzetközi szocializmus érkezést nagy ünnepnek tartani nem kéne màr, ha 89 ota nem kötelezô...

kardio1 2015.04.04. 18:32:36

@~~Babette~~: Azért ciki lenne naponta felnyitni a bôrt meg a többit. Akkor màr cippzàr kellene varratok helyett :)

Ugyandehogy (törölt) 2015.04.04. 18:34:12

@kardio1: azert erted, hogynem erre gondoltam :-):-)

kardio1 2015.04.04. 18:37:14

@tanato: Gondolod, hogy Horthy szàmàra probléma volt, hogy Battonyàt elérték az oroszok, ha màr fél Erdély elveszett elôtte. Meglepne, hogy szàmàra a trianoni hatàr jelentett volna valamit.

kardio1 2015.04.04. 18:38:07

@~~Babette~~: Berze :) Csak olyan jo jàtszani a szavakkal!

kardio1 2015.04.04. 18:40:48

@tanato: Szerintem meg rosszabb a hirünk, mint amilyenek vagyunk. Nem hiszem, hogy a propagandànk olyan jo lenne.

tanato 2015.04.04. 19:30:52

@yes Sir!: Keleti piac,keleti nyitás alapvetően nem volna rossz,de Putyinék ezt bőven politikai célokra kívánják fordítani,mégpedig a nyugat és az unió egységének bomlasztására.

tanato 2015.04.04. 19:32:52

@kardio1: Sopkkolta a hír, leírások szerint,,de főleg azt hogy a németek nem óhajtották a SZékelyföldet megvédeni, a Battonya irányából történő szovjet áttörésre nagy ütemben kezdtek Erdélyből kihátrálni,nem óhajtottak katlanba kerülni,mint Sztálingrádnál.

tanato 2015.04.04. 19:39:56

@Mirjam2: Ez még itthon nem elfogadott,két 80 körüli özvegy egymásra találása,nem nézik jó szemmel,főleg a leszármazottak,sajnos sokszor örökségi anyagi viszonyok miatt is.Mert az a kis falusi házacska vagy kis ltp.-lakás ára is számít a pénztelenség miatt.

tanato 2015.04.04. 19:43:27

@kardio1: Két napon múlott csak hogy hogy nem tudtak bekeríteni dél felől a szovjetek két magyar meg egy német hadsereget,akik addig Erdélyben állomásoztakAz utolsó éjszaka sikerült kitörni a gyűrűből Nyíregyházánál nyugat felé 44 októberében.

tanato 2015.04.04. 19:45:01

@kardio1: Rossz a hírünk,viszont ezt ellensúlyozandó nagyon kemény propaganda hadseregünk van

2015.04.04. 19:57:45

@tildy[UK]: gratulalok! Mikor jon a baba es hogy alltok a lakasvasarlassal?

@geegee: nem. Nem carbon copy-k. Ok "faternal twins"-ek. Kulon zacskoban voltak az anyjuk hasaban.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.04.05. 07:50:48

@charlieharper: 23. hét most, szóval még kb 4 hónap.

Lakás dolog végre haladni látszik, nem örülnék, ha mindenórásan kéne költözni.

2015.04.05. 12:03:40

@yes Sir!: Mint laikus, kérdezném. Volt az EUR/HUF 260 is, most pedig már 300 fölött van, és valószínűleg már nem is fog lejjebb menni. Hogyan lehet az, hogyha ennyire nagy szakértő urak ülnek ott, akkor ennyit romlott a forint "pár" év alatt? Mármint azon kívül, hogy mesterségesen gyengítik a forintot.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása