oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. december 08. 06:39,  Hogyan vállalhatunk munkát Ausztráliában? 262 komment

2014. december 08. 06:39 Határátkelő

Hogyan vállalhatunk munkát Ausztráliában?

Az információs posztok sorában nemrégiben vettük sorra, mi mindenre érdemes figyelni, ha Ausztráliában szeretnénk folytatni az életünk. Akkor többen kifogásoltátok (jogosan, teszem hozzá), hogy a vízumrendszert nem sikerült elég bőven kifejteni. Ehhez jött most egy kiegészítés állandó kommentelőnktől, adg-től, aki azonban nem csak erről, hanem az érkezés utáni teendőkről is írt.

ausztralia_munkavallalas.jpg

„A szabatos elnevezés szakképzett munkavállalói vízum. Ebből következően szakképzett jelentkezőknek szól mindegyik, és rengeteg fajta van belőle. Közös jellemzőjük, hogy valamilyen szakmával és hozzá tartozó szakmai gyakorlattal kell rendelkezni.

A kérdés roppant szerteágazó, aki komolyan gondolja, hogy ilyen vízumot akar szerezni, és nincs benne jogászvér masszív angoltudással párosítva, az inkább kérjen meg egy bevándorlási ügynököt, jobban jár.

Az ausztrál bevándorlási rendszer pontozásos móka, pontokat kapsz a végzettségedre, gyakorlatodra, nyelvtudásodra, meg még egy pár dologra. Ennek lényege, hogy a menekülteken kívül Ausztrália azokat szeretné beengedni elsősorban, akikre szükség van, és akik jó eséllyel el tudnak helyezkedni.

Hiányszakmák listája

Van egy hiányszakmák listája nevű lista, azon szerepelnie kell a szakmádnak. Valójában több ilyen lista is van. Ez jó az országnak, mert megkapja a hiányzó munkaerőt, a vele érkező pénzzel együtt. Jó a helyieknek, legalábbis indifferens, mert a frissen érkező tömegek nem veszik el a munkáját, valamint nem segélyen ücsörögnek otthon. És persze jó a bevándorlónak is, mert ha beengedik, akkor valószínűleg talál majd munkát is.

Ausztrália egy rendkívül kevert multikulti társaság, Albániától Zambiáig mindenhonnan van mindenféle ember, és ehhez képest meg lehet nézni, mennyi etnikai eredetű villongás van. Nagyon kevés ilyen fordul elő. Szerintem ez a bevándorlási rendszernek köszönhető.

A rendszer sajátossága még, hogy kevés kivételtől eltekintve 2 évig nem kapsz segélyt, a vízumkérelemkor ezt alá is kell írnod, és vállalnod kell, hogy rendelkezel fedezettel a kezdeti időszakra.

Ideiglenes és állandó vízum

Az ideigleneseket általában könnyebb megszerezni, kevesebb pont kell hozzá, esetleg gyorsabb is, és néha át lehet váltani később állandóra viszonylag könnyen. Hátránya, hogy általában nem jár hozza Medicare, vagyis TB, sem semmilyen családi benefit.

Az állandó vízum majdnem állampolgárság, nem lehet szavazni, nem lehetsz esküdt és katona, meg egy-két apróság még, amúgy teljesen azonos jogaid vannak, mint egy állampolgárnak. Az állampolgársághoz 4 évet kell itt élni, abból egyet állandó lakosként.

Független és szponzorált vízumok

A fenti két kategórián belül vannak a független, és a szponzorált vízumok.

Függetlent a legnehezebb szerezni, lassabb is sokszor, régebben ez volt a csúcs, semmi megkötése nem volt. Ma sincs, csak ma már a szponzorált vízumok jobbak, gyorsabbak. Szponzor lehet egy munkáltató, vagy egy állam. Lehet magánszemély is, de az nem sokat ér.

A munkáltató sima liba, ha találsz egy céget, aki kellőképpen rádizgul, és alkalmas szponzorálásra, akkor keresztülveri a vízumkérelmet a bevándorlási hivatalon, általában fizeti a számlát, és egész gyorsan megvan a vízum.

Ha viszont később kirúgnak, akkor nagyon hamar kell egy új szponzor, mert törlik a vízumot, aztán mehetsz haza. Ha a cég tudja igazolni, hogy nem talál rajtad kívül senkit, akkor még a hiányszakmán sem kell rajta lenned, csak egy másikon, a bevándorlásra alkalmas szakmák listáján. Van pár egyéb könnyítés is, gyengébb angol is elég lehet például.

Ha állam szponzorál, az függetlenebb. Minden államnak van egy saját hiányszakmákat tartalmazó listája, meg a szponzorálásért cserébe elvárt plusz tulajdonságok. Ilyen lehet a még jobb angol, még több szakmai gyakorlat, vagy megfelelő anyagi fedezet. Kötöttségként általában elvárják, hogy az adott államban maradj két évig, és egy évig a szakmádban dolgozz teljes munkaidőben. Ilyen vízumunk van nekünk is.

Nagyon leegyszerűsítve, ha független vízumod van, akkor bedobnak egy kalapba. Meg van határozva, hogy milyen szakmára mennyi vízumot adnak ki egy évben, és ha van még hely, akkor kiveszik a kalapból a legjobb jelölteket, akiknek a legtöbb pontjuk van. Ha - talán - három évig nem kerülsz sorra, akkor kuka.

Ha szponzoralt vízumot igényelsz, akkor amint megvan a szponzorálásod, meg is kapod a vízumot általában. Magyarul előrevesznek. Ugye, aki szerzett szponzort, arra nyilván nagyobb szükség van.

Mi kell a vízumhoz?

Ugye kell a szakma és a gyakorlat. A szakmát legtöbbször el kell ismertetni, erre megvannak a megfelelő szervezetek. Én csak a sajátomat tudom, másoknak máshogy is lehet. Szóval mérnökök az Engineers Australiához nyújtanak be egy több esszéből álló kis életművet pár száz dollár és néhány papír kíséretében, majd néhány hónap alatt elbírálják, hogy elfogadják-e a végzettséged és a gyakorlatod.

Neked kell megmondani, hogy milyen szakmának kívánod elfogadtatni magad, mert nem mindig fedi a magyar fogalom az ausztrált. De van minden szakmáról pontos leírás, meg kell keresni a megfelelőt, és pontosan betartani minden követelményét. Ez az egész folyamatban a leginkább munkaigényes lépés.

Kell egy IELTS nyelvi felmérő. Legalább 6-os szintet kell elérni, néha elég az 5-ös is. Ha pontot is akarsz kapni, akkor 7 vagy jobb kell. Ez 45 000 forintba kerül.

Ha mindez megvan, akkor lehet kérni az állami szponzorálást, ez csak papírmunka, néhány nyomtatvány, igazolni ezt-azt, ilyesmi. A mi államunk kért még egy fél oldalas kis dolgozatot, hogy miért akarunk pont ide jönni, és mit tudunk az államról, bérekről, ingatlanokról, megélhetési költségekről. Vagyis, hogy tudjuk, hova megyünk, mi vár ránk. Ez nekünk ingyen volt, fél év alatt el is bírálták. Ha független vízumot akarsz, ez a lépcső kiesik.

Ha ez is megvan, akkor be lehet adni a vízumkérelmet, megint csak papírmunka, űrlapok, milliónyi csatolandó dokumentum, fordítások, stb. És kb. 4000 dollár a kérelmezőnek, a családtagoknak kevesebb, de egy család kalkulálhat 5-7000 dollárral.

Egyszer csak szólnak, hogy lehet menni orvosi vizsgálatra, pár ezer forint Pesten, pisi, AIDS, tbc, meg egy általános kikérdezés. Megmondják, hova kell menni. Ezt követően pár nap alatt meg is jön a vízum, az orvosi vizsgálattól számítva egy éven belül kell belépni az országba, különben megy az egész a szemétbe.

Mivel milliónyi vízum van, sok eltérés lehet. Ma már elfogadnak talán más nyelvvizsgát is, meg más szakmák esetén más az elismertetés. Kétkezi szakmáknál nem tudom, hogy megy, ott is megvan a hasonló procedúra. Ha cég szponzorál, akkor az másképp megy, sokkal pörgősebb.

Az árakat nagyjából írtam. Ha ügynököt is választ az ember, az pár ezer dollárral drágítja a menetet, cserébe viszont tudja, mit hogyan, mikor, milyen módon kell intézni, kapcsolatban áll a Bevándorlási Hivatallal, stb. Szerintem megéri.

Csak regisztrált ügynököt érdemes választani, van nekik egy kamarájuk, minden ügynöknek van egy száma. Ők felelősséget vállalnak a munkájukért, ha elszúrják, és ugrik a vízum, akkor visszaadják a pénzünket. Ez is valami… Ebből következően bizonytalan, vagy előre láthatóan zűrös ügyeket nem vállalnak.

Mennyi pénzzel induljunk el?

Ausztrália nagyon drága ország, még nyugat-európai szemmel (illetve pénztárcával) mérve is. Szinte minden nagyon drága, tehát sok pénzzel kell jönni, ha nincs munka.

Egy család visszafogott, de vállalható színvonalú fenntartásához, bérelt lakás esetén körülbelül havi 1 millió forintnyi dollárral kell számolni. Úgy érdemes jönni, hogy ha esetleg nem lesz munka pár hónapig, akkor is legyen fedezet. Ez nem Európa, nem lehet csak úgy visszaröppenni, vagy segélyt kérni (lásd fent).

A Bevándorlási Hivatal honlapján minden vízumról le van írva szinte minden, meg az egész folyamat is. Szintén leírja, hogy mit merre kell intézni. Még vízumvarázsló is van, kérdéseket tesz fel, és kiszűri a lehetséges vízumokat.

Több és ennél is konkrétabb részletet nem gondoltam írni, csak egy kis bemutatást a rendszerről. Egy ilyen kaland elég nagy ahhoz, hogy aki bele akarja vágni a fejszéjét, az saját maga alaposan utánanézzen, és ne mendemondákból meg hallomásokból tájékozódjon.

Mindegy mit mondanak mások, utána kell nézni, mert sok múlhat rajta, és minden gyorsan változik. Ráadásul nem akarok véletlenül sem félrevezetni senkit, mi két éve csináltuk, azóta voltak változások, egy részéről tudok, más részéről nem. Amiben nem vagyok majdnem biztos, azt kihagytam.

Érkezés utáni elintézendők

Akár Magyarországról is lehet az interneten keresztül ausztrál bankszámlát nyitni. Nem kell NI-szám, munkahely, lakcím, meg ilyen EU-s marhaságok, hanem 5 perc alatt online nyitsz egy számlát, áttolod rá indulás előtt a pénzed, aztán itt beballagsz a bankba, igazolod magad, kapsz hozzá egy kártyát, és Welcome to OZ. Persze itt is lehet nyitni, az sem bonyolultabb.

Fejenként 10 000 dollárt bejelentés nélkül is be lehet hozni a határon, de akármennyit hozhatsz, csak rá kell írni az Incoming Passenger Card-ra, hogy több pénz van nálad. Nem veszik el, meg sem kérdezik, honnan van, csak tudni akarnak róla, hogy behoztad.

Tax File Number (TFN)

Ez az adószám, kártya nincs hozzá. Ez kell majd az adóbevalláshoz, munkavállaláshoz, meg pár dologhoz. A helyi NAV honlapján lehet online igényelni, 10 perc alatt megvan, pár nap múlva megjön postán.

Tipp: rögtön első nap meg kell csinálni, postázási címnek az ideiglenes szállást megadni.

A levél, amiben a számot küldik, később lakcímigazolásra felhasználható, mert ez egy hivatalos levél egy kormányszervtől, amin rajta van a címed. Például jogsihoz is jó, vagy a mi esetünkben a következő vízumhoz igazolásképpen a lakcímünkről.

Medicare

Be kell jelentkezni a Medicare-hez - már akinek jár, ugye. Ha jól tudom, minden benefit jellegű dolgot szintén ott kell intézni, gyerekek után járó pénzek, lakbértámogatás, stb. Ott megnéznek, és elmondják, mi jár.

Jogosítvány

Jó, ha van egy fordítás a magyarról, de néha még az sem kell. Kell viszont egy látásvizsgálat, amit helyben, ott a pultnál megcsinálnak. Meg esetleg valami papír, amivel igazolod a lakcímed, erre jó lehet a bérleti szerződés is. Nekünk bemondásra elfogadták, az ügyintéző nem kért semmit.

Ha ezek megvannak, 10 perc alatt már a kezedben az ausztrál jogsi (és a magyar is megmarad), ettől kezdve számítasz embernek, hiszen ez az egyetlen személyazonosító okirat az útlevélen kívül. Nincs ötvenféle kártya.

Tipp: Akkor csináltass jogsit, ha találtál szállást. Költözés után új jogosítvány kell, hisz azon van a lakcímed. A magyar jogsit 3-6 hónapig használhatod vízumtól / államtól függően.

Iskola

Egyszerűen besétálsz, és felveszik a gyereket. Általában körzetes a rendszer, ahol laksz, oda jársz, vagy magánsuliba. Darwinban ajánlott az angolul nem beszélő gyerekeket egy kijelölt suliba vinni, ott intenzíven nyomják beléjük az angolt.

Tipp: Ha még nincs jogsid, használd a TFN levelet, vagy a lakásbérleti szerződésed a cím igazolására.

Magánnyugdíj

Egyszerű, csak kiválasztod a biztosítót, aztán online vagy személyesen elintézed, pár perc alatt.

Ingatlanbérlés

Ez a legnehezebb. Szeretnek referenciát kérni, ami neked nem lesz. Így hátrányból indulsz. Nehéz rögtön jó helyet találni - jó helyen, szép házat, olcsón. E feltételekből akár kettőt is választhatsz.

Magyarországról gyakorlatilag nem lehet lakást bérelni, személyesen meg kell nézni. Szabály is, meg érdemes is, mert a 15 éves, halszemoptikás, széthúzott és kiszínezett fénykép már nem feltétlenül takarja a valóságot.

Első szállásnak én nagyon ajánlom a holiday apartment-eket. Kb. nem sokkal drágább, mint egy backpacker (hátizsákos turistáknak való) szállás, de ezerszer jobb. A szálloda hosszabb távra megfizethetetlen, a kempingek meg a világ végén vannak, onnan nem lehet könnyen bejárni munkát meg lakást keresgélni.

A holiday apartmentek általában nagyon jó helyen vannak, full felszerelt lakások, érdemes egy ilyet fogni 1 hónapra, annyi idő elég lakást találni, kevesebb időre meg nem érdemes, mert az meg kevés lehet a lakásvadászathoz és a többi elintézendő dologhoz.

Nekünk ennyi intéznivalónk volt, Ausztrália nem egy hivatalfetisiszta ország... Hirtelen ennyi jutott eszembe, ha valakiben felmerül valami kérdés, szívesen válaszolok, ha tudok.”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat ügyintézés Ausztrália

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr296965519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.08. 23:24:42

@morsels:
Aha. Ugyanez lezajlott az ásógépeknél is.
DE KANÁL MINDEGYIKHEZ VOLT.
Úgy látom még mindig nem érthető a dolog.
Egy világszerte elterjedt alapvető adatátviteli módról van szó.
Az Apple PC-k, laptopok notebookok támogatják a vezetékes adatásvitelt?
Nem tudom csak kérdezem.

pappito · http://pappito.com 2014.12.08. 23:24:54

@diggerdriver:
3G: 0.5-3.1Mbps letöltési sebesség
4G: 2-20Mbps letöltési sebesség

Ezek persze elméleti számok, a gyakorlatban millió körülmény közrejátszik abban, hogy milyen közel juthatunk az elméleti adatátviteli maximumhoz.
a 4G szemmel láthatóan gyorsabb, ha működik, szóval ottan valaki kummant, vagy a szolgáltató vagy a telefon.
A szolgáltató coverage mapján egész szépen le van takarva londonország 4G-vel, de könnyen lehet, hogy a telefon kavincol a HSDPA (kicsit menőbb 3G) meg a 4G között. Vagy csak a szolgáltató szép térképet rajzolt.

nézd meg mit mondd a speedtest.net mind a két eszközről, akkor látszanak a számok egyértelműen

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.08. 23:26:14

@morsels:
Miért én mit szereltem ki az ipadból?
Szó sincs semmilyen szerelésröl.

morsels (törölt) 2014.12.08. 23:28:56

@diggerdriver:
Mondom, kene valaki, aki ir valami osszefoglalot a kutyukrol.
MIndennek oka van.

morsels (törölt) 2014.12.08. 23:30:18

@diggerdriver:
Najo, azt hiszem ez a hasonlat nem jott ossze.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.08. 23:32:30

@pappito:
Igen, ez szépen hangzik elméletben.
A gyakorlat más.
A gyakorlat az hogy sokszor nincs net.
Eddig volt.
A többi rizsa.
Note 4 van neki két hónapos.
Majd most össze tudom hasonlítani mert ma üzemeltem be a Nexus 6-omat 4G-vel de a T-mobilnál.
Kiváncsi vagyok a különbségre.
Egyelőre jobb mert arról megy a PC-m és száguld.

pappito · http://pappito.com 2014.12.08. 23:32:42

@diggerdriver: a példád sántít, mert pl. azt se tesztelik, hogy van-e ajtaja meg kormánya az autóknak, mert van. De az autó leírásában ottan van minden szépen, lerajzolva, beszámozva.
Nem a tesztek alapján veszel autót, hanem az alapján, hogy neked milyen autóra van szükséged. Elmégy a szalonba, beleülsz, megkérdezed az eladót, megfogdosod, akár elolvasod az autó könyvét MIELŐTT megveszed.

Btw az sincs leírva a tesztekben, hogy valami NEM terepjáró, egy szó sem esik egy golf tesztjében, hogy terepen mekkora szar. Teccikérteni.

a tesztek csak abban segítenek, hogy a millió hasonló termékből kiválaszd azt a párat, amit majd megnézel vagy alaposabban megismersz vásárlás előtt.

ha tényleg semmi más nem árulta volna el a dolgot, az esetleg elgondolkodtathatott volna, hogy az ipadokon nincs usb csatlakozó :)

pappito · http://pappito.com 2014.12.08. 23:35:07

@diggerdriver: "Úgy látom még mindig nem érthető a dolog."

jajj, dehogynem érthető, csak próbálunk kedvesek lenni, mert szeretünk :)

"Az Apple PC-k, laptopok notebookok támogatják a vezetékes adatásvitelt?"
Igen, többfélét is, általában. benne is van a specifikációban (Thunderbolt2, USB3)

adg 2014.12.08. 23:35:10

@pappito: Ertem. Az itteni muzeumok es konyvtarak ingyen vannak mindenkinek, kiveve a magan muzeumokat, azok neha adnak kedvezmenyt a helyieknek. Ok viszont bemondasra elhiszik, hogy darwini vagyok. Nyilvan halljak az akcentusomon. :)
Szerintem azert nem art, ha van egy hivatalos papirod a lakcimmel. Pl a koznyuvek az en nevemen vannak, azokkal nem tudna igazolni a cimet a felesegem.
Ha belegondolok, eddig most eloszor kertek el, mikor a kolykoket uj uj suliba irattuk. Szoval eleg marginalis problema. Otthon fingani sem lehet lakcimkartya nelkul.
Szerencsere nem koltozunk tul sokszor, belefer az a tiz perc ugyintezes, ingyen cserelik, csak el kell menni.

pappito · http://pappito.com 2014.12.08. 23:35:53

@morsels: tele van a net ilyen összefoglalókkal, nem kell feltalálni a melegvizet szerintem.

morsels (törölt) 2014.12.08. 23:38:03

@diggerdriver:
Te, szerintem az iPad mini (vagy akar az iPad) is semmi mas, mint egy nagy taviranyito.

Ezt nyilvanvaloan sokan nem fogadnak egyetertoen, de ettol fuggetlenul meg par specialis felhasznalast kiveve szerintem azok :-)

pappito · http://pappito.com 2014.12.08. 23:38:38

@diggerdriver: "A többi rizsa."

hát akkor, szívesen

pappito · http://pappito.com 2014.12.08. 23:41:17

@adg [Au, Darwin]: ja, hát engem se zavarna ha rajta lenne (ez egy opció, hogy kéred-e rá vagy sem) szóval nem vagyunk sokkal előrébb, hogy nincs rajta :)

de az az egy arcképes igazolvány van mindenre (meg a fegyvertartási is arcképes, az is jó csak nem lehet vele vezetni :)

morsels (törölt) 2014.12.08. 23:41:23

@pappito:
Hat ha angolul van, akkor az nem segit diggernek, masreszt o laymans term megfogalmazasban szeretne.

Persze engem nem zavar az sem, hogy most ki van akadva, mert ugyis csak az kell neki, hogy valaki a kezebe nyomja azt, amit o hasznalni tud, a tobbi nem erdekli.

Ehhez persze alapvetoen tudni kene azt, hogy mi az, amit akar.

En meg nem is ertek hozza, szoval eszembe sem jutna beleszolni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.08. 23:42:42

@pappito:
Jó akkor másképp mondom.

Ha elmegyek venni egy autót valóban az igényeimnek megfelelőt választok.
Aztán elmegyek a benzinkútra levegőt nyomni a kerekekbe és döbbenten látom hogy a szelep átmérője nem szabványos és nem megy rá a kompresszor csöve.
Szerinted hányan nézik meg autóvásárláskor a szelep átmérőjét?

pappito · http://pappito.com 2014.12.08. 23:43:16

@morsels: "Hat ha angolul van, akkor az nem segit diggernek,"

pardon?

pappito · http://pappito.com 2014.12.08. 23:43:53

@diggerdriver: "Szerinted hányan nézik meg autóvásárláskor a szelep átmérőjét?"

te nem nézel utána és más a hibás. a többi csak rizsa.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.08. 23:44:26

@morsels:
Annak viszont elég drága nem?
:))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.08. 23:46:42

@pappito:
Igaza van Morzinak nem beszélek angolul.

morsels (törölt) 2014.12.08. 23:57:43

@diggerdriver:
Az Apple amikor kijott az iPod-dal, akkor nem csak egy uj mpeg lejatszot csinaltak, hanem egy komplett business modelt epitettek kore az iTunes bevezetesevel.

Az iPod onmagaban technikailag nem volt jobb, mint amik akkor a piacon voltak. Egyszeruen csak kisebb volt, egyszerubb volt kezelni es az iTunes-on keresztul egy csomo dologhoz hozza lehetett ferni. Az Apple gyakorlatilag egy uj uzleti modelt vezetett be, akkor kezdodott atalakulni a zenei uzlet... az volt a vege a CDknek, a kiadoknak meg alkalmazkodniuk kellett az uj vonalhoz.

Az iPhone mar ebbe az uzleti modelbe illeszkedett. Alapvetoen a touchscreen volt az a fejlesztes, amit ok tudtak eloszor nepszerusiteni (nem az o otletuk volt, hanem az uzleti tervuk volt jo), aminek a sikere ertheto... hordozhato kutyu, ami hozzafer az internethez, meg persze az iCloud nevu cucchos, ami gyakorlatilag az iTunes bovitiese.

Az iPad ennek folyomanya... egy hordozhato nem telefon, ami nagyobb kijelzot ad es az osszes addigi kutyu ugy mukodik, mintha tok mindegy lenne, hogy melyiket hasznalod, mert automatikusan felismerik egymast... termesztesen az iCloud, pontosabban az iTunes cuccon keresztul.
De a lenyeg az, hogy az adott kereten belul mukodnek.
Ennek a masik bovitese az Apple TV, ami gyakorlatilag a TV-t tette Apple kompatibilissa.

Szoval ha boviteni akarsz, vagy barmit akarsz, akkor az Apple-tol fuggsz.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.12.09. 00:00:09

@pappito: Jóóó, hát én apszolút nem vagyok az epöl célcsoportja, így az első generációtól fogva nem érdekel....

@puhacica: :-)))))

ez egy beste cafka, de megsúrolnám a hasát... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.12.09. 00:03:33

@diggerdriver: Aham, hát ja.Van az a netsebesség, aminél általában egy átlagfelhasználónak nem kell több, ez kétségtelen.
Legközelebb meg vegyél egy Nissan Note-ot, lehet, azzal járnál a legjobban... :-))) Akár szó szerint is.Bár abból lehet, hogy csak 3 van még.

Büdösbogár: nem tudtam, azért is csak kérdeztem... :-)

morsels (törölt) 2014.12.09. 00:05:06

@pappito:
De egyebkent szivesen olvasnam a te ertekelesedet az iOS (Apple), Android (Google), Windows (Microsoft) osszehasonlitasaban ugymint open source, kulonbozo kutyukon valo futtatas, meg persze azok osszehangolasa, esetleg cserelhetosege ugyeben.

Mint irtam, nem ertek a mobilokhoz es tabletekhez.

pappito · http://pappito.com 2014.12.09. 00:07:24

@diggerdriver:

akkor hagyjuk, én szívesen olvasom amiket írsz, sajnálom, hogy elégedetlen vagy azzal amit vettél, remélem a következő alkalmasabbnak bizonyul.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.09. 00:15:24

@Keleti Szél:
Szuper.
A hülyének is megéri, hát még nekem.

pappito · http://pappito.com 2014.12.09. 00:15:33

@morsels: laptopom almás (OS X és Debian fut rajta)
telefonom nexus 4 lollipoppal

tabletem nincs. ios eszközöm nincs, sose volt - nem biztos, hogy nekem kéne összevetéseket írnom ezügyben. icloudom sincs. itunesben vannak a zenéim amit nem az appliboltból hanem független kereskedőtől veszek. Minden rendszerből használom azokat a dolgokat amikre szükségem van ill. megfelelőnek találom.

Szerintem az iPhone/Ipad mindkettő zseniális termék. Zseniális ahogy megteremtették a kategóriákat és csilliárdmilliárd dollárzokat kerestek vele, nagyon okosan teremtették meg az igényt amit aztán kiszolgáltak. Minden kerek egész, smooth, hassle free, lenyűgöző. Műszakilag is meg gazdaságilag is meg menedzsmentileg is.

a gyárban meg w7-en dolgozom és w szervereket tartok életben :)
a windows telefonokon legszívesebben síbakanccsal ugrálnék - a juzerek viszont elégedettek velük.

semmi többet nemtok elmondani kérem kapcsojja ki

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.09. 00:22:22

@pappito:
Így utólag belegondolva az egészbe igazából azt sérelmezem hogy olyan üzletpolitikát alkalmaznak amiről azt hittem már régen kiveszett.
Mert a piac megölte.
Ezzel szemben azt látom hogy sikeres.
Kajálják.
Nem értem.

morsels (törölt) 2014.12.09. 00:44:05

@diggerdriver:
Regebben arultak a gepeket, amibol penzt csinaltak.

Most mar nem csak abbol csinaljak a penzt, hogy a kutyut megveszed. Hanem a kutyun keresztul a rendszer resze leszel es fizetsz a szolgaltatasert, amit a rendszer ad.
Az Apple eseteben ez a rendszer zart, igy ertelemszeruen a kutyuk is csak ahhoz csatlakoznak, marmint az o kutyuik.
Mas rendszerek nyitottak (mint a Google Android), de ott meg aki ra akar csatlakozni a penzcsinalasra, annak a Googlen kell keresztulmennie, aki leszedi a sapot.

Aztan van a Microsoft, akik szinten egy sajat rendszert probalnak csinalni.

Nyilvanvaloan mindegyiknek megvan a maga elonye es hatranya, aztan persze ott van a csomo vallasos, akik barmit elfogadnak, ha adott logotol jon, de ezek a nagyobb rendszerek nem mukodnek egymassal.
Vagy csak bizonyos mertekig.

pappito · http://pappito.com 2014.12.09. 00:52:31

@diggerdriver: az az üzletpolitika teremtette meg a piacot, hogy ölné meg?

az emberek kapnak a pénzükért egy jól működő rendszert szép és jó eszközökön, amik ráadásul faszán össze is vannak integrálva egymással. miért ne működne?

Ráadásul az, hogy rendszerspecifikus kiegészítők és appok vannak, azt jelenti, hogy átállni egy másik rendszerre nem csak a hw cseréjével jár, hanem minden appból is meg kell venni a másik platformra írott portot, szóval nem ösztönzi a felhasználót a váltásra - tovább marad vevő. (ez spec. minden platformra igaz) okosan ki van találva.

Ezt a szintű komplett integrációt az alma találta ki és egyelőre senki sem csinálja nála jobban. A kompromisszumok amiket kötni kell ehhez, visszafogottak és az átlagfelhasználónak fájdalommentesek, ergo több vásárló megy a kényelem irányába, aminek köszönhetően irgalmatlan eladások vannak, dől a pénz és tapadnak a csajok.

Nincs ezzel semmi baj, van 2-3 másik platform, ha az almáé nem tetszik valamiilyen okból. Ráadásul azért van részleges átjárhatóság, engem sem korlátoz, hogy 3 platformot használok egyszerre. (legalábbis nem élem meg korlátnak, hogy ha csinálok egy fotót a telefonommal, akkor nem jelenik meg a laptopomon)

Herr Géza 2014.12.09. 01:56:04

Naszóval....
@pappito: -val (is) roppant együtt tudok érteni. Megértem @diggerdriver: mestert is, mert ö is abban a korban szocializálódott, amikor az efajta technika csúcsát egy gyököt vonni is képes Texas Instruments számológép képviselte (ha jól emlékszem 74 táján hozott haza egyet apám a föiskoláról mutatóba,akkor egy Ladát lehetett kapni az áráért...) és a digitális kijelzös kvarcóra is az ördögtöl való csodának tünt. Aztán lerohant minket a PC, az internet, az okostelefon, tablet stb. világa.
Az biztos, hogy Diggi elhamarkodottan vette az iPad-ot, nem volt tisztában a saját igényeivel, a saját tudásának korlátaival,söt a technika állásával sem. Megértem, hogy adatátvitelt csak úgy tudja elképzelni, hogy a két kütyü közé "madzag" kell, majd azon átkergetjük a képeket valahogy az egyikröl a másikra és akkor azok kvázi "fizikailag" is rajta vannak a kütyü 2-ön. Amit mondjuk nem értek, az az, hogy ki fogja az az x-ezer képet (150 GB !!) megnézegetni vele, de már az sem kis macera, hogy ö maga abban az irdatlan halmazban megtalálja azt a 20-30-100 képet, amit tényleg meg akar mutatni feltétlenül.:)))) (Egyébként van rá megfelelö eszköz: a Time Capsule az almáséktól, természetesen almás áron....)
Más: a madzagok kora leáldozóban. Lassan már a vasalóban is van WLAN modul, a telefont tölteni lehet a konnektorba való bedugás nélkül, Bluetooth is zizeg mendenfelé. Nem kell sok idö és a pár éve még forradalminak számító Plug&Play technikából a Plug-ot ki lehet törölni. A jövö egyértelmüen a felhö alapú (Cloud) adattárolásé, különösen privát szinten...
Platformok: tudom, részben vallás szintü kérdés, jómagam az elmúlt pár évben végigzongoráztam a paletta javát, jelenleg is használok hármat-négyet, van iOS, Android, Windows és Chrome OS is. Felhasználói szinten tudok véleményt formálni, tudok mindegyik mellett és ellen is érveket felsorakoztatni.
Ezek alapján Diggi anti-almás "háborúját" és csalódottságát túlzottnak és elhamarkodottnak érzem. Az Apple rendszer jó határozottan meghúzott határainak ill. a belterjességnek ugyanis pont annyi hátránya van a gyakorlatban, mint amennyi elönye. Jómagam pl. munkám miatt is elég gyakran cserélgettem a telefonjaimat. Aki csinált már komplett átköltöztetést pl. egy Samsung és egy Sony telefon között (de bármely másik két márkát is írhattam volna), az pontosan tudja, hogy miröl beszélek: min. egy fél nap, gyakran külsös programokkal és az eredmény még nem is tuti az, amit elképzeltél....
iPhone csere egy hónapja 4-esröl 6-osra: 30 perc (de csak azért ennyi, mert lassú a net), és az új telón ott folytatok mindent, ahol a régin abbahagytam. Minden ott és úgy, ahogy a régin volt. Ugyanez dettó az iPad üzembe helyezésekor. Ráadásul az iOS7 óta müködö "Family Share"-nek köszönhetöen a család minden iOS-es készülékére meg tudom osztani pl. a fizetös appokat, zenéket, stb., amellett, hogy mindenkinek saját felhasználói kontója van.
A 3 éves iPhone4-esem ugyanolyan gyors volt, mint az elsö nap, a három év alatt egyszer nem fagyott le. Ezzel szemben a GalaxyS3 az utóbbi hónapokban már használhatatlan volt, naponta 3 újraindítás, az aksi a telón összegyült ellenörizhetetlen és kiirthatatlan programhulladékok miatt már egy fél napot is nehezen bírt ki töltö nélkül. (Pedig folyamatosan volt rajta high-tech, egekbe dícsért karbantartó/hulladékeltakarító app....)
Szóval, azt hiszem Diggi legkésöbb egy év múlva, ismét az Alma felé fordul majd.......

Ugyandehogy (törölt) 2014.12.09. 06:49:23

@pappito: nekem van nemi kozom az incormatikahoz es a multkor utanaolvastam a z ipafoknak de SEHOL nem irtak . hogy se usb se kartya.
SEHOL.

eszembe se jutna, hogy ez az almanal felejtos.

igy utolag nem lep meg, mert minfig szelldl szemben hugyoznsk, de ezt nem gondoltam volna.
meghogy felhobe szerzoi jogos cuccokat...

Ugyandehogy (törölt) 2014.12.09. 07:12:43

@Herr Géza:
"A jövö egyértelmüen a felhö alapú (Cloud) adattárolásé"

ehhez az is kene h mondnuk nalunk ne edge legyen

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.09. 07:30:35

Akkor önkritikàt gyakorolok és lezàrom a vitàt.
Én kérek elnézést hogy túlzott elvàràsaim voltak egy 320 fontos készülékkel szemben.
Valòban az én hibàm hogy vàsàrlàs elött nem ellenöriztem hogy kompatibilis e a szelep mérete a kompresszorok csövének méretével.
Mea culpa mea maxima culpa.

pappito · http://pappito.com 2014.12.09. 07:36:04

@Babette .: "nekem van nemi kozom az incormatikahoz es a multkor utanaolvastam a z ipafoknak de SEHOL nem irtak . hogy se usb se kartya.
SEHOL."

technikai specifikációk: store.apple.com/hu/buy-ipad/ipad-air

ott az összes csatlakozó ami létezik rajta, képekkel, ott van, hogy mi van a dobozban, képekkel is, az aplira sokmindent el lehet mondani, de azt nem, hogy nem ad egészen pontos termékleírást a szarjaihoz.

Az sincs odaírva, hogy nem tudsz beletenni 8 inches floppyt meg az se, hogy nincs benne villanyborotva meg felfújhatós hegedű. Meg nincs felsorolva, hogy mi nincs benne, mert az van leírva, hogy mit veszel. Fool-proof.

"meghogy felhobe szerzoi jogos cuccokat..."
a felhőbe való mentegetés nem azt jelenti, hogy ahhoz bárki hozzáfér. és btw a felhőből streamelt filmek és zene is szerzői jogos holmik, mégis elvannak szépecskén

pappito · http://pappito.com 2014.12.09. 07:37:03

@diggerdriver: "Valòban az én hibàm hogy vàsàrlàs elött nem ellenöriztem "

tru story. majd legközelebb.

noworries · http://noworries.blog.hu 2014.12.09. 07:59:31

@adg [Au, Darwin]: Sydney-ben kértek lakcímkártyát vagy annak hiányában számlalevelet, ami bizonyítja a lakcímet. Csak ezzel iratkozhattam a suburb könyvtárába, ami amúgy ingyenes. Egyetemi könyvtár 50dollár/év nem egyetemistáknak.

Keleti Szél 2014.12.09. 07:59:31

@diggerdriver:
Prémium felhasználóknak prémium ár.
Aki Applet vesz, arra azt mondom, amit az Oriflame reklám szlogenje a nőknek: Mert megérdemled.

Mit nem értesz az Apple üzletpolitikán? Szerintem a felhasználók nagy része kizárólag azért veszi, mert drága, ergo a pórnépnek nem telik rá, így ő kommunikálhatja a világgal: én prémium kategóriás vagyok. Igaz, hogy csupán annyiban prémium, hogy bármennyiért meg lehet vele vetetni a csillogó gyöngyöket, a menő logót.

Mit gondoljunk azokról a felhasználókról, akik 600 eurós ájfón 8 telefont vesznek? Szerintem ez elég sokat elárul róluk, meg az üzletpolitika lényegéről is.
Marketing. Tetszik érteni? Nem funkció, ár-érték arány, kompatibilitás, szabványok, felhasználói élmény. Nem. Termékpozicionálás.

Fruka1 2014.12.09. 07:59:31

@adg [Au, Darwin]: "Altalaban elfelejtik megemliteni, hogy:
- gond lehet a maradassal
- csak 20 orat dolgozhatsz hetente, ami nem sok"

....meg azt is elfelejtik hogy a heti 20órával csak a hideg vízre való van meg jó esetben, mert ezeket NEM fizetik meg a közhiedelemmel ellentétben.Tehát ebből esetleg fedezni a megélhetést+lakhatást+tanulást több mint rózsaszín ábrándozás....IRREÁLIS!

Fruka1 2014.12.09. 07:59:31

"Csak regisztrált ügynököt érdemes választani, van nekik egy kamarájuk, minden ügynöknek van egy száma. Ők felelősséget vállalnak a munkájukért, ha elszúrják, és ugrik a vízum, akkor visszaadják a pénzünket. Ez is valami… Ebből következően bizonytalan, vagy előre láthatóan zűrös ügyeket nem vállalnak."

Személyes tapasztalatom hogy ezek az (általában) agyondícsért , és többnyire magyar ügynökök szinte CSAK olyan ügyeket vállalnak, amelyek pofon egyszerűek, és nélkülük is nehéz lenne a vízumot az illetőnek nem megkapnia....(felsőfokú angol nyelvtudás, több diploma melyből egy általában hiányszakma, kiváló anyagi kondíciók, 30 alatti életkor, satöbbi)
Ahol már van egy kis probléma, vissza sem hív, ígéret ellenére sem....ennyit erről.

pappito · http://pappito.com 2014.12.09. 08:37:24

@Fruka1: hány ilyen ügynökkel volt személyes tapasztalatod?

pappito · http://pappito.com 2014.12.09. 08:43:19

@Keleti Szél: "Szerintem a felhasználók nagy része kizárólag azért veszi, mert drága, ergo a pórnépnek nem telik rá, így ő kommunikálhatja a világgal: én prémium kategóriás vagyok. "

szerintem meg ez butaság és már 2005ben sem volt igaz, azóta meg eltelt pár év és semmi különleges nincs az almákban. van millió egyéb alternatíva.

Ugyandehogy (törölt) 2014.12.09. 09:06:23

@pappito: hát én, ha lehet, magyarul olvasok. angolul nem megy készségszinten és így fáraszt....ez van, főleg így vizsgaidőszakban.

"bárki hozzáfér"
szerintem egy bankkártya adatbázis/hozzáférés kissé jobban biztosítva van, oszt azt is feltörik....

pappito · http://pappito.com 2014.12.09. 09:18:18

@Babette .: a link amit adtam magyarul van, a magyar bolt oldala

whatever

adg 2014.12.09. 09:20:56

@noworries: Hat itt a vilag egen eleg egy helyen beiratkozni az ingyenes konyvtarba, es mindet hasznalhatom. De ez ugye egy nagyon sokkal kisebb varos. :)

@Fruka1: "Tobbnyire magyar" mi az hogy tobbnyire? Annyi ugynok van mint a rosta lika, szerintem egy kezen meg tudom szamolni a magyarokat. Marmint a mara regisztraltakat. De szerintem ket ujjon is megszamolhatom oket.
Es elmondhatom, hogy a mi esetunk abszolut nem volt tul egyszeru, es megoldotta. Nekunk eleg sok kavaras volt.

Ugyandehogy (törölt) 2014.12.09. 11:31:33

@pappito: valóban. megtévesztett a buy ipad.
átfutottam:
"A doboz tartalma
iPad Air
Lightning–USB átalakító kábel
USB hálózati adapter"

akkor ez mit jelent?

Fruka1 2014.12.09. 11:34:00

@pappito: 2 fővel, az egyik tanulóvízumot kínált,erősen kiszínezve az AU munkalehetőségeket, a másikkal még eddig sem jutottam.(konkrétan amit ígért NEM küldte el, nem teljesítette)Ez utóbbi egy elég híres , közismert cég egyik tulajdonosa ezen a területen. A neten ÓDÁKAT zengenek róla..... De ettől függetlenül, saját erőből eljutottam AU-ba, ügynök nélkül, és még dolgoztam is nagyon keveset.
Egyébként ezzel a hozzáállással még AU tartózkodásom alatt is sokszor találkoztam sajnos a magyarok körében.....

Fruka1 2014.12.09. 11:34:01

@adg [Au, Darwin]: Akkor biztos szerencséd volt, vagy csak nekem nem.

pappito · http://pappito.com 2014.12.09. 11:58:59

@Babette .: most erre mit mondjak? oda van írva magyarul, plusz ott vannak a képek

karikázd be a képernyődön filctollal az usb csatlakozót meg az sd kártya slotot

már én érzem kényelmetlenül magam

Ugyandehogy (törölt) 2014.12.09. 12:01:14

@pappito: ezt most nem értem. és azt sem, hogy mi bajod.

de akkor hagyjuk, annyira nem fontos.
majd megkérdezem mástól.

pappito · http://pappito.com 2014.12.09. 12:03:10

@Fruka1: értem, a közel ötezer bevándorlási ügynök közül (2012-es adat) mind a kettővel rossza tapasztalatod van.

egyiknek se fizettél semmit, a tanulóvízumot nem fogadtad el (azt írod kínált, ebből gondolom, de javíts ki bátran) a másik meg nem csinált semmit

mennyi ideig voltál Au-ban és hol vagy most?

pappito · http://pappito.com 2014.12.09. 12:06:32

@Babette .: az a bajom, hogy kapsz egy színes-szagos leírást, MAGYARUL, és közlöd, hogy akkor ez most mit jelent. Pontosan azt, ami oda van írva.

ugyanazt csinálod, mint a markolós, csak ő még dühöng is, mert nincs kire hárítani a saját rossz döntésének a felelősségét. (ezt spec megértem, ez tényleg kurva bosszantó)

adg 2014.12.09. 12:10:11

@Fruka1: No igen, erre probaltam felhivni a figyelmet, hogy a tanulovizumokat nyomjak sokan, tok irrealis igeretekkel. Magyarorszagrol marha jol hangzik, hogy havi 1400 dollart is megkeresel lazan. Ha nem tesszuk hozza, hogy ebbol lofasz van, nem megelhetes, akkor maris megfogtuk a nem eleg korultekinto jelentkezok, egy jutalekot nyertunk. Ez kb netto csalas.

Abban amugy biztos vagy, hogy MARA regisztracioval rendelkezo hivatalos ugynok volt?
A mi ugynokunk nem foglalkozik tanulovizummal.

Mindenesetre ket ugynokbol szerintem ne alkoss altalanos ervenyu velemenyt, es tovabbra is tartom, hogy az ugynokok elhanyagolhatoan kis resze magyar.
Persze van koztuk felelotlen kutya, meg szelhamos, de pont erre jo a MARA, lehet panaszt tenni, es ellenorizni oket.

Fruka1 2014.12.09. 12:10:56

@pappito: Rövid ideig voltam, és most Mo-n vagyok. De ez miért érdekes ebből a szempontból?

Ugyandehogy (törölt) 2014.12.09. 12:13:39

@pappito:
én nem akarok ebbe a stílbe belemenni, de
1. megkérdeztem, hogy miért van usbje, ha nem használható (forrás: diggie)
2. te válaszoltál, hogy nézzem meg a specifikációt (ebből azt éreztem, hogy avgy nincs usb, vagy le van írva, hogyan működik "máshogy" mint azt a szg-eken megszoktuk)
3. megnéztem a speckót, és oda van írva, hogy usb
4. megkérdeztem, hogy akkor ez mit jelent? mert akkor mégis van rajta, de diggie (és mások szerint) nem használható
5. ki vagy akadva, hogy miért nem értem.

de tényleg nem ér ennyit. nyilván tényleg nem érted, mit nem értek, a téma pedig annyira annyira nem fontos, hogy PONT VELED összekapjak rajta.
úgyis az a lényeg, hogy ipadban többé nem gondolkozom. mondjuk ennyit úgyse szánnék rá.

pappito · http://pappito.com 2014.12.09. 12:28:13

@Babette .: a töltőjére van írva, hogy usb

adg 2014.12.09. 13:02:25

@Babette .: Usb-be dughato droton lehet tolteni. De ra lehet kotni szamitogepre is vele, de nem fog pendrajvkent mokodni, csak az appleos programokkal fogod tudni az apple altal meghatarozot dolgokat csinalni.
Es termeszetesen nem dugsz bele pendrajvot, a telefonon/tabon levo csatlakozo nem is olyan.

Ugyandehogy (törölt) 2014.12.09. 13:07:14

@adg [Au, Darwin]: tehát van egy usb-s drót, amivel valahogy tölteni lehet (nincs már az a széles kis csatlakozóvég nekik, ami volt?),
és úgy dugom a konnektorba,
de adatátvitelre nem használható, mint a nemalmáknál?

mert ugye most az egységesítésnél úgy kezd kialakulni a dolog, hogy pl a wp-hez van egy drót, egyik vége kisebb usb, másik vége normál. a normál vége vagy a géphez, vagy dugóhoz csatlakoztatható. tök praktikus, végre nem kell mindenhez ezer madzag, a padláson két doboz van tele a régiekkel:D

adg 2014.12.09. 13:19:47

@Babette .: De, hasznalhato adatatvitelre, az apple altal kigondolt modon es az o programjaival. Az itunes meg icloud meg itokomtudja programok remekul egyuttmukodnek. Ha van wifi, pl a telefon azonnal leszinkronizalja magat a felhojevel, igy ha digger osszetapossa a 40 tonnasaval, akkor az uj telefonon csak bejelentkezek, es par perc alatt visszaall a regin levo osszes minden pont ugyanugy. Es a szamitogepre is rakerul minden, bele sem kell dugni.
A konnektorba amugy egy usb atalakto megy, mint a legtobb mai telefonnal, ebbe megy az egyetlen kabel, aminek az egyik vege egy normal nagy usb csatlakozo, a masik pedig egy kicsi, de ez nem szabvanyos mar. Es mendket iranybol bele lehet dugni a telefonba.
(Szemely szerint felakasztanam egy usb kabelre, aki kitalalta a szabvanyos csatlakozot. Sosem talalom el, hogy melyik iranybol menjen bele, Itt nincs ilyen.)

Egy szoval, ra lehet dugni, es ra lehet tolteni a kepeket. De nem 150 gigabajtot. :D Erre nem alkalmas egyik telefon vagy tab sem, meg a felho sem, egy het alatt sem megy fel, meg aztan egy ev, mire megtalalja, hogy melyik kep kell. :)

Fruka1 2014.12.09. 13:20:27

@adg [Au, Darwin]: Szerintem volt/van regisztrációja, ez is egy cég volt, de nem is ez az érdekes. Hanem az, amit te is leírsz hogy a tanulóvízumokkal (IS) sok a félreértés, félremagyarázás, rózsaszín köd, nem tudom hogy kéne jellemeznem.
Én ezért nem is éltem a lehetőséggel, mert iszonyú drágán kínálták a sulit, a lakhatást, és ez tényleg csak arra jó ami a neve, tanulni. A 20 óra jól hangzik, de semmire nem elég, és hamis illúziót kelt az itthoniakban. Ez tényleg a nagyon-nagyon jó anyagiakkal rendelkezők vízuma , de majd biztosan jól rám cáfol valaki mindjárt..... Továbbá szerintem munka sincs annyi , mint azt itthon lefestették nekem, közel sem! (ja , de szórólapozás még kevesebb éhbérért)

X0Y0ZQ3 2014.12.09. 13:20:27

@Babette .:
A lightning-Usb kábel az egy kábel :) aminek az egyik vége (a lightning) megy az iPad-be, a másik vége pedig Usb. Ezzel tudod, csatlakoztatni az "usb hálòzati adapterhez"(amit bedugsz a konnyektorba) , vagy PC-hez, ha tölteni akarod. De ez nem egyenlő azzal, hogy rádughatsz pendrive-ot pl.

Nemzeti Dohányos 2014.12.09. 13:20:27

@diggerdriver: Nyilván, csupán jelezni akartam, hogy míg neked a pendrive kezelése lenne alap, másban meg fel sem merül, hogy kellene.

Ugyandehogy (törölt) 2014.12.09. 14:45:16

@X0 Y0 ZQ3: ezen adat is megy, ha gépre dugod?

Ladislav 2014.12.09. 16:28:35

@adg [Au, Darwin]:
"Az en hibam, hogy csak csaladban tudok gondolkodni, igy szamolok mindent. :)" Ez nem hiba, hanem erény!

Ladislav 2014.12.09. 16:39:08

@Mirjam2: "Jol szamolom hogy 'havi egy millio' az kb. 2600 font? Ennyi penz egy haromtagu csaladnak minimum kell Angliaban is havonta, de inkabb tobb, ha ingatlanra kauciot kell fizetniuk az elso honapban." Igen, az első hónapban biztos nagyok a költségek, de a további megélhetés már kevesebből is megvan.
Ezért ment ki az ismerőseim közül szinte mindig elsőnek "apu", hogy felmérje és előkészítse a terepet, akár fél éven keresztül, mert hallottam lakásnál fél év lakbér+ 2 hónap kauciót is (6ezer euró), amit az ismeretségi körömben lévők nagyobbik része nem tud kifizetni. Lakás/ház eladás, általában, pedig csak később jöhet szóba.

Ladislav 2014.12.09. 16:52:06

@adg [Au, Darwin]: "Akinek muszaj menni, annak nem elsosorban au lesz a fo celorszag szerintem."
Európa jó hely, és ehhez képest Ausztrália már nem nyújt annyival többet és így már tényleg a "fanatikusok" mennek odáig.
(A legélhetőbb városok top 30-as listája, azért tele van ausztrál, új-zélandi (saját álmom) és német nyelvterületű városokkal, Ottawát és Torontót nem feledve.)
A legtöbben nem akarnak ilyen szinten elszakadni Magyarországtól. Van ismerősöm Ausztráliában, aki 4-5 évente jön haza, míg Németországból sokan havi 1-2-szer.

tableno 2014.12.09. 17:00:58

@Ladislav: hát igen, nekem például gyerekkori nagy álmom, hogy Ausztráliában élhessek, de így felnőttként rájöttem, hogy a brutális távolság miatt a családomtól (meg a feleségemétől) egyszerűen nem érné meg. Persze van, akinek igen, ez egyéni preferencia kérdése.

X0Y0ZQ3 2014.12.09. 18:02:30

@Babette .:
Megy persze. De el kell felejteni azt, ami neked a "file-másolgatást" jelenti. (megfogod, kijelölöd,átmásolod, áthúzod. Ezt szoktad meg a Windows-on) Na, itt nem így megy. Annak idején az első 1-2hétben annyit káromkodtam, mint még soha :-))
És nagyon sokan ezt nem képesek elfogadni, hogy nem Úgy megy (ez a sz@r még ezt sem tudja), hanem máshogy. Megy, csak máshogy :-)

DieNanny CH 2014.12.09. 18:19:46

@diggerdriver:

Ja, azt hittem, csak madárpókod volt. Akkor nem szóltam...

Ugyandehogy (törölt) 2014.12.09. 18:22:26

@X0 Y0 ZQ3: hogyan máshogy? ne titkolózzatok már:)

tableno 2014.12.09. 18:36:34

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Madárpókból is rengeteg különböző fajta van.

DieNanny CH 2014.12.09. 18:53:12

@tableno:

Akkor meg pláne nem szóltam...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.09. 20:01:56

@adg [Au, Darwin]:
Te nagyon el vagy tévedve ezzel a 150gigával.
Én nem akartam feltölteni a fostalicskára csak megnézni a kábellel csatlakoztatott adathordozón.
Amúgy minden csoport kategorizálva van bármit megtalálok rajta 10másodpercen belül.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.09. 20:05:35

@X0 Y0 ZQ3:
Na. Mesélj hogy megy?
Mondjuk 150giga megnézése a szaron INGYEN.
Mondom INGYEN.

X0Y0ZQ3 2014.12.09. 21:07:11

@diggerdriver:
Az volt a kérdés, hogy "ezen megy-e adat ha rádugom a gépre".
Igen, megy.
Lehet rajta keresztül képeket, zenéket, egyebeket ide-oda rakosgatni. Ennyi.
150giga az embertelenül sok, akármilyen Tab-on is akarnád megnézni. (ahogy már írták előttem is) Lehet, hogy nincs nagy fantáziám, de el se tudom képzelni a helyzetet.

-Te figyu, gyere má' ide, olyan képet mutatok besz@rsz. De várjá, előbb rádugom a Tabletemre az Usb-s pendrive-ot (150giga???) vagy külső merevlemezt, oszt' jöhet a mehet.
Mindezt olyan helyen, ahol nincs net, de a külső adathordozók (150giga!!!) persze ott vannak a zsebedben.

:-))

Ha ennyi adatot akarsz BÁRHOL-BÁRMIKOR megnézni, fizesd meg az árát (icloud, googledrive, dropbox, box, stb.) Nekem ezek vannak. Összesen van 95giga tárhelyem, és ebből csak az iCloud-ért (+15Giga) fizetek havi 1 (egy!!!!) Chf-ot. A többi full ingyenes.

Nekem elég, de ha valamikor kevés lesz, akkor perkálok a plusz tárhelyért. Ilyen egyszerű.
Én fotózok, nem is kis géppel. Az asztali pc-mben 2terra hely van, majdnem dugig. És megválogatom, hogy mi az amit olyan helyen kell tárolnom, ami bármikor elérhető, bármikor megmutatható. Nem pedig minden elkattintott, még szerkesztésre váró 25megás képet tartok ott fent.

Keleti Szél 2014.12.09. 21:27:08

@diggerdriver: Az a probléma, hogy lövésed se volt, mit árulnak a piacon, nem szántad rá az időd, hogy megtudd, nem kérdeztél meg olyat, aki ért hozzá. Vettél valamit, ami nem olyan, amilyennek megálmodod a (szerinted) ideális eszközt, és ezért az apple-től kezdve mindenki hibás, az egész piac hülye, kivéve téged.

Ha hasonló mentalitással folytatod a vásárlásokat, továbbra is frusztrált maradsz. Olvass utána és / vagy kérdezz meg olyanokat, akik értenek hozzá. A jelek szerint még itt is van, aki segít neked ebben.

adg 2014.12.09. 22:07:46

@diggerdriver: Marmint inkabb felreertesz.
Ez mar a sokadik hozzaszolasom volt a temaban.
Tudom, hogy nem akarod ratolteni
Tudom, hogy valami kulso adathordozora akarod.
Azt is tudom, hogy ekkora pendrive nincs, es egyeb flash drive sem igen, ha van, tobbe kerul mint egy auto.
Kulso merevlemezt nem nagyon fogsz tudni radugni, lefeljebb drot nelkulit.

Tobben javasoljak neked a felhos adattarast, erre mondtam, hogy szerintem nem mukodne rendesen, mert ahhoz gyors es stabil net kell, plane nagyobb adatmennyiseg eseten. Nem mindenhol van ilyen net.
Ezert lenne jo SZERINTEM, ha a gepen lenne a cucc, de ilyen tablet nincs.
Ha egy kis laptopod vagy notbookod lenne, nem volna gond, mert azokban altalaban van egy merevlemez, ra lehet tenni mindent, es mindig meg is lesz pont ott, ahol vagy. Raadasul joval 320 font alatt is kapsz, ugy velem.

A tab nem erre valo.

Szerintem en ertettem meg talan leginkabb a celjaidat. Csak a 150 gb-ot sokallottam, de ha te eligazodsz benne, akkor jo.
De a tabod nem alkalmas erre, barmit is dugsz ra. Es egyik tab sem lesz alkalmas ugy, ahogy te szeretned.
Bobcattel is ki lehet asni a godrott egy kulszini banyanal, de az nem arra valo, akkor sem, ha nagyobb kanalat dugsz ra.

adg 2014.12.09. 22:51:23

@Ladislav: "mert hallottam lakásnál fél év lakbér+ 2 hónap kauciót is (6ezer euró), amit az ismeretségi körömben lévők nagyobbik része nem tud kifizetni"

Ezt nemetorszagrol vagy ausztraliarol hallottad. Az eurobol elobbi, a szovegkornyezetbol utobbi kovetkezik szamomra.
Az ausztral teljesen elterjedt szokas ket het lakber elore, meg egy honap kaucio. Amit irtal, azt diakok eseten tudom elkepzelni, nekik kell elore kifizetni egy csomo mindent, pl a sulit is, mert ugye nem lesz normalis beveteluk itt, nem feltetlenul tudjak megkeresni a fentartasi koltsegeiket.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.09. 23:02:27

@adg [Au, Darwin]: @Keleti Szél: @X0 Y0 ZQ3:
Még mindig nem éritek.
Semmi baj a 150gigával.
A nyomorult Note 2 telefonom simán kezelni tudja.
Az ipad is meg minden szerkezet amire vezeték nélkül csatlakoztatni tudom.
A Cascabel által ajánlott megoldás teljesen jó.
Az Apple-nak appja is van a vezeték nélküli átvitel kezeléséhez.
Vagyis simán meg tudom csinálni azt amit akarok.
Külső HDD-t rádugom a Kingstonra majd az ipaddal csatlakozok a Digger hálózatra és már ott és annyi képet mutatok meg amennyit akarok.
Már régen nem a probléma megoldása a kérdés.
Egy alapszolgáltatás hiánya az ELVI kérdés.
Egy olyan szolgáltatásé aminek a meglétét eszembe sem jutott volna megkérdőjelezni.
Természetesnek gondoltam hogy ez van és kész.
Szerintetek nem néztem utána?
Minden magyar tesztet elolvastam róla. Kikértem itt mindenki véleményét.
Sem a tesztekben sem a véleményekben utalás sem volt erre a problémára.
Itt lovagoltok a 150 gigán de nem veszitek figyelembe hogy egy negyed gigát sem lehet átvinni vezetékkel.
Mi köze a 150gigának ehhez a problémához?
Miért adtok tanácsokat a 150gigához mikor nem a méret a lényeg?
Tudjátok mit?
Mostantól egy azaz egy kép van amit meg akarok mutatni pendrive-on vezetékkel csatlakoztatva.
Na most mennyiben változott az alapprobléma?

adg 2014.12.09. 23:05:36

@Ladislav: "Európa jó hely, és ehhez képest Ausztrália már nem nyújt annyival többet és így már tényleg a "fanatikusok" mennek odáig"

Vagy olyanok, akik mast keresnek. Europaban vannak jo helyek nyilvan, viszont ausztralia nagyon mas. Mas eletszemlelet, mas tempo, mas kornyezet. Nem kell fanatikusnak lenni, vagy hivonek. Racionalis okokkal is ala lehet tamasztani. Pl ha nem szereted a hideget, telet, viszont megis egy fejlett, gazdasagilag porgo es stabil orszagot szeretnel, akkor europa elegge kiesik mostanaban. Foleg ha kot a nyelvtudasod is.
A mi esetunk ez volt. Lehetett volna meg nz is, de a hangok au-t sugtak a fulembe.
Szoval de, van amiben sokkal tobbet nyujt, de ez tok szubjektiv, sokan roszzul lennenek az itteni idotol es mentalitastol. Nekik nem valo.

A muszaj mennit meg ugy ertettem, hogy otthon sulyos anyagi problemakkal kuzdok nem engedhetik meg maguknak, hogy ide jojjenek. Az arak, a koltsegek, a tavolsag.... Nekik europa mindenkepp egyszerubb, ezert az az elsodleges cel.

adg 2014.12.10. 00:11:02

@diggerdriver: Elsiklottam a felett, hogy a problema meg van oldva.
Innentol meg kevesbe ertem. Minek pendrajvot dugni egy tabba?
Hogy a kerdesedre valaszoljak, amikor csinalok egy kepet a telefonnal, az megjelenik az icloudban es a szamitogepemen. Ha egy kepet beteszek a szamitogepen a megfelelo mappaba, akkor megjelenik a telefonon es az icloudon is. Ez mukodik szazas nagysagrendben is, mondjuk egy kirandas kizben lott 200 kep is ugyanigy megjelenik mindenhol. Ez igy van kitalalva. Es erre van kitalalva.

A pendrajv kezd kicsit tulhaladotta valni ilyen esetkben.
Nezd, van a kocsid elejen lyuk, ahova a kurblit tudod dugni, ha esetleg szukseges lenne? Van a tv-d taviranyitojanak kabele, hogy ra tudd dugni a tvre? Az elso taviranyitos tvnknek volt.

2014.12.10. 02:53:21

@adg [Au, Darwin]:
" Es egyik tab sem lesz alkalmas ugy, ahogy te szeretned. "
Nehany tab alkalmas erre, leginkabb azok, amelyek Windows op rendszer alatt futnak. Legtobbon van USB 2 vagy 3 csatlakozo is, amire nem csak hard driveokat, pen driveokat, hanem mas USB-s dolgokat is lehet csatlakoztatni, mint pl. egeret, hangkartyat, stb. Nekem egy Asus Transformer T100-as van, nagyon meg vagyok vele elegedve. Igaz, a hard drive-ja kicsi (32G) de ki lehet cserelni konnyen nagyobb SSD-re. Akksija tobb, mint 10 oran at birja, van beepitett Bluetooth 4, erintokepernyos, USB 3.0 csatlakozoja es micro HDMI kimenete is van. Ja, es MS Office 2013 is gyarilag van rajta. Az Asus Cloudjara korlatozas nelkul lehet feltolteni. Ara Angliaban 249 es 299 font kozott van:
www.tesco.com/direct/asus-t100-101-convertible-touchscreen-laptop-intel-atom-2gb-ram-32gb-black/729-1797.prd?sc_cmp=tp1_ppc_g_+asus%20+t100_b&gclid=CLas0Y6rusICFY-VfgodRnkA-w
www.amazon.co.uk/Transformer-10-1-inch-Convertible-Processor-Touchscreen/dp/B00G4E60UA

adg 2014.12.10. 05:29:05

@Cascabel: Nos, akkor meg van oldva. Pipa. :)

Eleg jol hangzik, amit irtal. De szerintem a lanyaimat sosem tudnam lebeszelni egy almasrol. Mindenkepp azt akarnak.
A marketing gyozelme, ugye :)

birdee 2014.12.10. 13:52:31

Szia! érdekelne, ha házaspárrol van szó, gyerek nélkül, akkor elég az egyik személynek teljesítenie a feltételeket? Köszi a választ!

adg 2014.12.10. 14:08:37

@birdee: Igen. De ha van gyerek, akkor is.

Ladislav 2014.12.10. 16:55:38

@adg [Au, Darwin]:
"Vagy olyanok, akik mast keresnek. Europaban vannak jo helyek nyilvan, viszont ausztralia nagyon mas. Mas eletszemlelet, mas tempo, mas kornyezet. Nem kell fanatikusnak lenni, vagy hivonek. Racionalis okokkal is ala lehet tamasztani."
Így értettem a "fanatizmust", ahogy leírtad :)
Egy nagyon régi haverom egész fiatalon (majd 20 éve) kiment dolgozni Angliába, majd onnan USA, Kanada, évekig, majd hazajött egy kis időre. Nem érezte jól magát egyik helyen sem, és nem megélhetési gondok miatt. Majd utána Németország jött egy pár évre, és ott sem találta a helyét. Kapott egy lehetőséget Ausztráliában, ahol már-már otthon érezte magát, de átruccant Új-Zélandra, ahonnan évek óta haza sem jött. Valamiért ott találta meg azt, amit a többi helyen nem sikerült. Ennyire szubjektív ez a "fanatizmus" :)
"A muszaj mennit meg ugy ertettem, hogy otthon sulyos anyagi problemakkal kuzdok nem engedhetik meg maguknak, hogy ide jojjenek. Az arak, a koltsegek, a tavolsag.... Nekik europa mindenkepp egyszerubb, ezert az az elsodleges cel." Ez igaz.

Ladislav 2014.12.10. 16:59:00

@tableno: Én mindig is szerettem kirándulni, de soha sem szerettem a nagy meleget. Gyerekként a Norvég fjordokról, a Déli-Alpokról és Alaszkáról álmodoztam. Manapság már egy kicsit délebbre helyezném el a főhadiszállásom :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.10. 20:59:02

@adg [Au, Darwin]:
Jó, akkor maradjunk a távirányítós hasonlatnál.
Minden tv aminek távirányítója van ad lehetőséget manuális csatornaváltásra is. Bármilyen túlhaladott de lehetséges.
Ez az egyik.
A másik meg az hogy nem hallottam még olyan tvről amelyiknél 50kattintás a távirányítóval ingyenes a többiért fizetni kell.
Az Icloud ilyen.
Majd akkor lesz túlhaladott a vezetékes adatátvitel ha nem EGYETLEN rendszer mondja azt hogy túlhaladott.
Mert jelenleg csak az Almának túlhaladott.
Mint a fenti belinkelt példa mutatja azért van az a pénz amiért nem túlhaladott.
Nagy kegyesen hozzájárultak hogy legyen olyan pendrive amit kezelni tud a rendszer.
Igaz hogy a 32gigás pendrive átszámolva 100font de mint mondtam van az a pénz.
Korrekt...

adg 2014.12.10. 23:56:53

@diggerdriver: "Mert jelenleg csak az Almának túlhaladott."
Nem csak az almanak. Nekunk Samsung androidos van, abba sem dugsz bele semmit, egy sd kartyat leszamitva. Nincs rajta semmilyen csatlakozo, csak a hang, meg a toltojenek valo.
Inkabb az a ritkabb, amelyikbe bele lehet dugni, a fentebb linkelt windowsos gep a kisebbseg, eleve alig vannak ebben a szegmensben windowsos kutyuk.
Mindegy, nem ez a lenyeg.
Te szertned beledugni, en meg ugy gondolom, ezek nem kifejezetten erre valok, meg ha van is amelyik tudja.

Szerintem tulbeszeltuk a temat, kivanom, hogy sikeruljon megoldanod kenyelmesen, 70 fele egyeb kutyu kozbeiktatasaval a dolgot.

----
A payslipedre meg ugysem fognak reagalni, legfeljebb annyit, hogy a melos ebbol nem el meg ugy sem, vagy te nem vagy melos.
::DDDDDD

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása