oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. október 08. 06:43,  Az amerikai suli 416 komment

2014. október 08. 06:43 Határátkelő

Az amerikai suli

Talán emlékeztek még, hogy majdnem napra pontosan egy hónappal ezelőtt jelent meg Mónika posztja, aki akkor azt a kérdést tette fel magának és nektek is, hogy maradjanak az Egyesült Államokban, vagy költözzenek vissza Magyarországra. Most ismét írt, ezúttal az amerikai iskoláról, bevándorlásról és az óceánról, melynek a partján élnek.

amerikai iskolabusz_1.jpg(A kép illusztráció)

„Rögtön a beiratkozásnál érdekes volt, hogy mivel tőlünk kb. 20 perc gyalogútra található az USA egyik legrégebbi atomerőműve (a másik New York államban van, ugyanazon a napon nyitották meg őket 1969-ben), ezért alá kellett írnunk egy beleegyező nyilatkozatot, miszerint megengedjük az iskolának, hogy egy nukleáris baleset esetén kálium-jodidot adjanak a gyereknek. (Kérdésem azokhoz, akik értenek hozzá: mennyit segítene ez akkor, amikor ennyire közel a baj?)

Egyébként a Toms River-i suliba egyszerűen besétáltunk, semmit nem kellett vinni. A könyvek ingyen vannak. Lista sem volt, még ceruzát sem kértek. Az első óra 9.25-kor kezdődött és 3.35-kor csengettek ki. Az itteni suli 8.45-kor kezdődik és 3.15-kor szállnak fel az iskolabuszra.

Ami még itt nagyon furcsa és szerintem nagyon rossz, hogy nincsenek szünetek az órák között. Egész nap tanulnak. Ki lehet menni a mosdóba és ahhoz kapnak egy kártyát, amit a folyosón lát minden felnőtt, hogy tudják, nem egy kóborló gyerekről van szó.

Van egy hosszabb szünet az ebédnél, ami után kimennek jó időben az udvarra, egyébként délután is tanulás van. Ezek után felmerül a kérdés, hogyan jutnak el oda ennyi tanulás után, hogy egy érettségi matekpélda kb. ilyen kaliberű: mennyi 33-ból 9?

1997-ben egy rádióműsorban ezen a matekpéldán röhögtek műsorvezetők, és azt fejtegették, Amerika szégyene, hogy ennyiből áll egy érettségi. Az iskolarendszert már régóta meg akarják változtatni. Nekem ugyan nem ez a legnagyobb bajom, mert azt látom, hogy a főiskolák, az egyetemek viszont jók.
Ami nekem nagyon tetszik, hogy ha egy gyerek kész van a feladatával, olvasnia kell, hogy ne unatkozzon.

Az ebédbefizetés is máshogy működik, mint otthon, aminek van előnye és hátránya is. Ami jó, hogy a befizetés nincs időponthoz kötve, így nem lehet róla lemaradni, az viszont rossz, hogy a gyerek mar fiatalon megtanulja, milyen mások (jelen esetben a szülőkét és nem a bankét…) pénzét költeni. Lehet követni, mennyit és mit rendelt a gyerekünk (a „mit” részt inkább nem taglalnám, elég szörnyű a menü).

Tanévnyitó helyett

Itt nincs évnyitó és évzáró. Szülői értekezlet van, amire elmentünk. Az iskolaigazgató pár szóban elmondta, mekkora hangsúlyt fektetnek a biztonságra. Azért annak a sok szörnyűségnek, ami itt történt, megvan a hatása.

Pár kommentelő kérdezte, nem lehet-e másik iskolába menni. Nem lehet. Akkor igen, ha fizetünk érte, és magániskolába megy. Itt nagyon komolyan veszik a körzetbe járást, ami megint az adóval van összefüggésben és itt azt is megbüntetik, aki hazudik valaki miatt, amikor a lakcímet ellenőrzik.

Anti-bullying, azaz az erőszakmentesség

Erre nagyon nagy hangsúlyt fektetnek és én ezt jó dolognak tartom. Van egy külön ember az iskolában, aki ezekkel az esetekkel foglalkozik. Az erőszak nem feltétlenül fizikai lehet, hanem verbális is.

Pár napja suli után mesélte a kislányom, hogy egy fiú doofusnak hívta. Először nem is tudtuk, hogyan kell lebetűzni a szót, a sógornőmet kérdeztem, nem tudta, aztán a lányom 28 éves unokatesóját, ő sem volt benne biztos

Végül a férjem lebetűzte, de nincs jelentése a szótár szerint (a Sztakit néztem). Aztán találtunk ilyen nevű játékokat, de nem tudni, mit jelent pontosan, nekem nem tűnt valami nagy dolognak.

A lányom nem csinált ügyet belőle, de egy pár másik igen, és elmondták a tanárnőnek. Egyből előhúzatta a kártyát a fiúval (ez a kártya a suliban marad mindig, a magatartásukat regisztrálják rajta, ha jól értettem), és azt mondta, akkor most írd rá, hogy az a bűnöd, hogy mást szóban inzultáltál.

A fiú nem akart szót fogadni, végül a tanárnő már az igazgatóval fenyegetőzött. Ha ezt időben elkezdik megtanítani a gyerekeknek, akkor biztos, hogy a fegyelemmel nem lesznek nagy bajok az iskolában.

Még annyit ehhez a témához saját példából, hogy a lányom unokatesójának (aki már ugye idősebb) van két kisfia, akik fekete apukától születtek. Ezen a környéken ez nem nagyon általános, mert ahol mi lakunk, ott lakik a kemény, amerikai mag.

Rockzene, Harley Davidson, konföderációs zászló és még sorolhatnánk. Tehát a fiúk kilógnak a sorból egy kicsit. Nagyon helyesek, imádom, ahogy megszólítják az embereket (például Mr. Joe), az alkoholüzletet felnőtt boltnak hívják (biztos nem újdonság sokaknak, hogy itt nem lehet élelmiszerboltban alkoholt venni, van persze kivétel, például a floridai Publixban lehet sört és bort venni, és még sorolhatnám, milyen érdekes törvények vannak az alkoholra vonatkozóan. Erről jut eszembe, hogy mióta Coloradóban legális lett a marihuána, arra képzik a rendőröket, hogyan lehet kiszúrni a nem alkoholfogyasztástól boldog embereket a volán mögött… na elkalandoztam).

Szóval a fiúkat valamelyik nap niggernek hívta egy kis tanuló. Fiatalabbak, mint a kislányom, és egy másik épületben tanulnak. Majd kifaggatom a fiúk anyukáját, hogy mit reagált erre az anti-bullying felelős, mert ez nagyon durva.

Iskolabusz

Pár napja beszéltem a sógornőmmel, aki 25 éve iskolabuszt vezet. Mesélte, hogy amikor a recesszió idején sokan féltek, hogy elveszítik az állásukat, neki nem volt mitől tartania. Hihetetlen, mennyi pénzt ölnek ebbe a rendszerbe.

Neki tavaly volt olyan tanulója, akiért felment innen északra és aztán levitte egy innen délre lévő suliba, mert sajátos nevelési igényű diák volt. Egyetlen gyerekért vezetett kb. egy órát. Amikor elképedve mondtam neki, mennyi pénzbe kerül ez az országnak, azt mondta, hogy az adóját mindenki arra fizeti a saját városában, amit megszavaz.

Itt már volt, hogy az idősek leszavazták az iskolabuszt, de a város úgy döntött, hogy oly módon csoportosítják át az adót, hogy megmaradhassanak a buszok, így elvettek két tantárgyat a gyerekektől a suliban (az egyik a Művészet óra volt, a másikra nem emlékszem).

Valamelyik nap követtem a biciklimmel a gyerekem iskolabuszát. Jó sok gyereket vett fel innen a környékről. Ha arra gondolunk, mi lenne akkor, ha minden gyereket külön-külön vinnének iskolába (itt a tömegközlekedés nagyon nem jó), akkor mindenképpen jó ötlet az iskolabusz.

Minap a kislányom a kezembe nyomott egy szülő-diák kézikönyvet. Hihetetlen, hogy még erre is futja a suliknak. Nagyon profi. Ebben le van írva egy csomó minden a szabályokról, érdemjegyekről, étkeztetésről, stb.

Bevándorlás

Erről oldalakat lehet írni. Érdemes megnézni a Terminál című filmet Tom Hanks főszereplésével. Csomó dolog nagyon stimmel benne. (Aki nem ismerné: a főszereplő Kelet-Európából repül New Yorkba, amikor hazájában államcsíny történik. Megérkezik a JFK repülőtérre, ám mivel útlevele egy éppen nem létező országból való, ezért nem léphet be az országba. – HÁ) Én már átléptem az amerikai határt párszor, néha nagyon rezgett a léc.

Egy nagyon közeli ismerősöm az egyik nagy amerikai reptéren dolgozik a vámhivatalban. Nemrégiben kirendelték őket egy New York-i kikötőbe, ahova egy német utasszállító hajó érkezett több mint négyezer emberrel a fedélzeten. Egy napot tartózkodtak az országban, aztán újra hajó.

Másnap az volt a feladata, hogy ellenőrizze a hajóra visszaszálló utasokat. Kérdeztem tőle, mindig visszaszállnak-e az utasok. Azt mondta, ők igen, nagyon ritka, hogy nem, inkább a legénység tagjai közül van olyan, aki előszeretettel ragad Amerikában. Ami nekem döbbenetes volt, hogy elkaptak egy 89 éves náci háborús bűnöst, aki Németországból jött.

Az óceánról

Ez a pár mondat azoknak lehet hasznos, akik esetleg az óceánhoz készülnek, de nem nagyon ismerik, de talán másoknak is érdekes lehet.

Egy kedves ismerősünk nyár elején elvitt minket egy Island State Beach Park nevű helyre, ami itt van az óceánparton. Egy idő után rengeteg ember gyűlt össze, hiszen itt nagyon szép az óceánpart. Ez egy természetvédelmi terület, itt nincsenek lakóházak.

Piros zászlók voltak kitéve a parton, és folyamatosan hívták ki az embereket a vízből, mert rossz helyen mentek be. Nem nagyon értettem, mert annak ellenére, hogy itt éltem New Jerseyben elég hosszú ideig, mégsem ismertem a dagály (rip tide) erejét, igaz, nem vagyok egy strandoló típus.

Amikor elmentem a kislányommal a mosdóba és sétáltam vissza a vízpart felé, akkor láttam a táblát: Rip tide can kill you (A dagály megölhet). Pontosan le van rajzolva, mi is a rip tide és mit kell tenni, ha elkap.

Ha a YouTube-on beütitek a rip tide, vagy rip current kifejezést, elég sok videó jön föl, ajánlom mindenkinek, főleg annak, aki az óceánhoz készül. Ha tudod, mit kell tenned, az életed mented meg vele. Nagyon ijesztő.

Állhatsz térdig érő vízben, amikor elkap ez a sodrás, ami nem visz a víz alá, mint az örvény, hanem pár másodperc alatt bevisz a vízbe. A legtöbb ember pánikba esik, és elkezd szemben úszni az árral. Ha megnézitek a videókat, lehet látni, hogy ez a sodrás milyen keskeny.

A parttal párhuzamosan kell úszni, vagy egyszerűen lebegni kell a vízen, és előbb-utóbb kivisznek a hullámok a partra, nem oda, ahol álltál, hanem távolabb, de akkor is élve kikerülsz. Aznap nagyon sokszor kihívták az embereket a vízből az életmentők. A víz már egyre nagyobb volt, a végén már nem lehetett a parton sétálni azon a részen, ahol még vizes a homok.

Már senki nem volt a vízben, amikor két lifeguard, egy lány és egy fiú (nagyon fiatalok egyébként) eldobtak mindent a kezükből és elkezdtek rohanni, előhúztak az egyik állvány mögül egy nagy jetskit, a fiú vezette, a lány meg mögötte térdelt egy szörfdeszkán.

Nagyon látványos volt, ahogy a hullámokon áthajtottak. A csaj repült a levegőben, aztán elfordultak, és a parttal párhuzamosan elhajtottak valahova. A vízbe nem lehetett visszamenni, ha valaki bement a legsekélyebb részre is, egyből jött a sípszó.

Aztán egyszerre vagy 6-7 lifeguard elrohant, mi pedig úgy döntöttünk, hogy hazamegyünk. Hazafelé a kb. 30 perces út alatt vagy 20 szirénázó autót láttunk, mentőt, tűzoltót vegyesen, de volt három repülő és a parti őrség helikoptere is.

Egy dolgot tudtam elképzelni, hogy felborult egy utasokkal teli hajó. De mikor hazaértünk, az interneten ott volt a cikk: egy 25 éves francia férfi eltűnt a vízben, még soha nem úszott az óceánban és egyből olyan helyen kezdte, ahol nem lett volna szabad úszni, és ahol nincs lifeguard. Szombaton találták meg a holttestét. Három hete egy 17 éves fiú halt meg szinten a dagály miatt.

Tisztelni kell az óceánt. Ezen a környéken évente kb. 50 ember hal meg a fenti jelenség miatt. A lifeguardok munkája nem irigylésre méltó, és ezért is emlegetem őket angolul, mert nem igazán úszómesterek ők, hanem tényleg életmentők.”

Aki esetleg hiányolja az előző posztban feltett kérdésre (jelesül: Amerika vagy Magyarország?) a választ, az megszületett, de majd a következő posztban lesz róla szó.

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: oktatás bevándorlás Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr946768869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kardio1 2014.10.08. 23:05:37

@Philosoraptor: Igen, ha ilyen történik, az sùlyos hiba. Ezért is ritka. A mûtétek elôtt a mûtösnô mindent megszàmol, az eszközöket, törlôkendôket stb. és a mûtét végén ùjra szàmolàs van. A kettônek egyezni kell. Ez az eljàràs az ilyen esetek elkerülésére.
Tudom, nem egy fajsùly, de azért én tovàbbra is jàrok boltba, noha volt màr olyan vàsàrlo, aki romlott àrut kapott :))
Egyébként meg kivànom, hogy sokàig ne legyen szükséged orvosra! De ha egyszer igen, akkor ne halogasd.
Van egy ilyen mondàs, hogy az orvosok egyszerû mesteremberek: hozott anyagbol javitàst vàllalnak. Ez utobbin is nagyban mùlik a javitàs eredményessége (màrmint a hozott anyagon)! :))

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.08. 23:07:20

@FutureFry: hat az elso ilyen kartyaelvivos helyzet utan mi is inkabb kp-val fizettunk. Bar ott is fura volt, visszahozta az osszes visszajarot. Itt mi rendszeresen mondjuk, mennyibol kerunk vissza, ehhez kepest nagyon erthetetlen es ismeretlen volt elsore a kinti rendszer.

FutureFry 2014.10.08. 23:13:00

@tildy[UK]: Mondjuk én Londonban (étteremben) többször talalkoztam az "elviszi - visszahozza - beírom a számlára a borravalót - mehetek" módszerrel, szóval érdekes, hogy más ott lakó ezt nem ismerte.

Témába vág még a "Curb Your Enthusiasm" jelenete:
www.youtube.com/watch?v=W4f7KiiB6dM

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.08. 23:15:03

@Philosoraptor: @TilosazA (UK): nekem vegyesek a tapasztalataim. Maganellatas tobbnyire kivalo otthon. Bar most volt szerencsem hetfon belefutni olyanba, aki kb semmit nem csinalt, megcsak meg se vizsgalt rendesen, 20 ezer forint maris repult, mig itt ugyanannyibol egy indiai doki olyan szepen megoldotta, hogy siman ment a 2 hetes utam utana. A korhazi ellatassal itt nem volt gondom, legalabbis a Newham Hospitalrol jokat tudok mondani. Otthon viszont ... Ha csak apumra nezek, eszembe jut, ha nem videken lakunk, valoszinuleg meg tudjak menteni valamennyire azt, amit igy nem sikerult, es akkor lehet hogy az ujabb mutetre se lett volna szukseg, mert kevesbe erheli azt az oldalt, nalam a rendszeres felrediagnosztizalasok... Tehat ha szakorvos, maganorvos : Magyarorszag, ha korhaz, UK.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.08. 23:16:16

@FutureFry: hozza a szamlat, szolunk fizetnenk, hozza a penztarcajat vagy a kis gepet . en ilyennel talalkoztam csak.

pappito · http://pappito.com 2014.10.08. 23:18:32

@NorthPier: kedves tőled, hogy fáradsz, de egyrészt én nem vagyok elmebeteg, és értelemszerűen az én csinálok valamit nem arra vonatkozott, hogy kapáva-kaszával nekimegyek az iskolának.

Ráadásul én egy un. jogállamban élek (ami nem csak egy szó a szótárban, hanem jelentéssel is bír) úgyhogy nagyon kicsi az esélye, hogy az állam a rendőreivel meghurcoljon csak úgy

2014.10.08. 23:20:16

@tildy[UK]: Nem hangzik nagykepusegnek egyaltalan, sot teljesen megertem hogy mirol beszelsz. Koszi hogy belinkelted a blogbejegyzeseidet, 'brings back memories' :)

2014.10.08. 23:25:28

@tildy[UK]: @FutureFry: Erdekes, ugy latszik mindharmunknak mas tapasztalatai vannak londoni tippelessel kapcsolatban - lehet hogy masfajta ettermekbe jarunk? :) En mindig odaadom a penzt, megvarom hogy visszaadjak a visszajarot, aztan ha kulonosen elegedett voltam a kiszolgalassal, otthagyok az aprobol valamennyit. Par napja ugyanezt a gyakorlatot kovettem Burmaban, de ott ugy tunik nemigen elterjedt meg a tippeles, legalabbis nem 'helyi' ettermekben, mert ertetlenul meredtek a pincerek az asztalon hagyott penzre es fura tekintettel meregettek...

pappito · http://pappito.com 2014.10.08. 23:25:28

@Zsuzsi65: a rip tide meg a nagy hullám nem függ össze, a riptide az az áramlat ami a víz felé megy a part felől.

A nagy hullámot meg a jó swell+szembeszél csinálja.

Egyébként a szörfösök nem szoktak félni a riptől, van náluk egy bazi nagy floating device amihez madzaggal hozzá is vannak kötve. Sőt szeretni is szoktuk, ha bevisz, mert megspórol nekünk egy jó adag lapátolást :)

Az úszókra veszélyes, akik megpróbálnak ellene úszni aztán ki- és elmerülnek. Meg a gyerekekre akiket el tud vinni.

www.resortcollection.com/blog/wp-content/uploads/2014/08/riptide.jpg

2014.10.08. 23:29:37

@diggerdriver: Ezt nem is olvastam eddig, váó. Nah most gyorsan elolvasom.

2014.10.08. 23:30:08

@tildy[UK]: Maganellatas UK-ben is nagyon jo, csak altalaban megfizethetetlen egy atlagembernek. En is csak onnan tudom hogy a munkahelyem fizetett nekem ilyet nehanyszor. Egyedul a magan fogorvos volt az amivel nagyon nem voltam megelegedve, de az is meg mindig jobb volt mint az NHS (mondjuk ezzel nem mondtam sokat). Nemetorszagban az 'allami' orvos / fogorvos akivel talalkoztam olyan szinvonalu volt mint a magan UK-ben vagy Mo.on, de ehhez hozza kell tenni hogy ott nincsen igazabol allami ellatas hanem mindenkinek kotelezo maganbiztositast fizetni.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2014.10.08. 23:35:59

@pappito: Igazad van:)) csak a viz volt az osszekoto elem:) ezeket te is tudod, ocean-kozelikent :))

NorthPier 2014.10.08. 23:38:15

@pappito: Elmebeteeeeeg?! Szóval nem olvastad el. Ráadásul jeleztem, hogy rád nyilván nem vonatkozik, lakhely, jogbiztonság okán.
Pontosan arra rímel az eset, amit írtál: valaki csináljon valamit, ha a kölkök csépelik egymást, ill. egy gyengébbet, kisebbet.

2014.10.08. 23:42:03

@NorthPier: Na ezt probalnad meg UK-ben (mondjuk epeszu ember nem probalna meg, meg a sajat gyerekevel sem...). Eloszor megverne a 13 eves meg a haverjai, aztan bortonbe zarnanak, criminal record-od lenne eleted vegeig es eltiltananak minden kiskoruakkal kapcsolatos munkatol.

FutureFry 2014.10.08. 23:44:14

@Mirjam2: @tildy[UK]: Az egyik londoni étterem (www.tomaikens.co.uk) ahol pár éve "amerikai módon" fizettem hitelkártyával (legalább is úgy emlékszem) az most nézem, nemrégen bezárt. Megmaradt bennem mert a számla olyan £200 körül volt.

2014.10.08. 23:49:36

@FutureFry: Ja, ilyen helyekre csak akkor jarok ha nem en fizetek (es ez komoly :)) szoval fogalmam sincs mi lesz a tippel. Errol most random modon az jutott eszembe, mikor a fonokom meghivott egy ugyfelet ebedelni, az meg pofatlan modon kepes volt valami white truffle-t rendelni, se a fonok se en nem tudtuk mi az aztan csak neztunk hogy mitol tobb szaz font a szamla, de nem volt a fonoknek mas valasztasa, fizetni kellett... Tobbszor nem hivtuk meg.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.08. 23:56:40

@Mirjam2: Marmint hogy megakadayozni , hogy a gyerek megverjen egy masikat, majd bevinni az igazgatohoz, criminal record? Wtf.

puhacica 2014.10.09. 00:00:36

@diggerdriver: hat nem tudom. nem akkora durranas ez a poszt. meg nem is fogadta mindenki olyan pozitivan. es jo lenne, ha a posztolo megirna, meg mindig az aranytojast tojo tyuk-e a fonoke... szoval ne tulozzunk kerem szepen! :D

pappito · http://pappito.com 2014.10.09. 00:18:36

@NorthPier: persze, hogy nem olvastam el, nem érdekel.

Én nem élek UK-ban, én itt élek, nekem az itteni problémákkal kell boldogulnom. Ezer és egy lépés van azelőtt hogy bullyzna valaki valakit és ezer és egy utána.

Akár az én gyerekem a bully akár őt bullizák, az én gyerekem és felelős vagyok érte, más gyerekéért viszont nem. Az iskolának mindenféle antibulli eszköze van, ha ezek nem elégségesek, akkor sem fogom hagyni, hogy a gyerekem lelki nyomorultként jöjjön el onnan.

end of story

Taxomükke (UK) 2014.10.09. 00:21:40

@diggerdriver: Most elolvastam megint, tényleg jó írás.

pappito · http://pappito.com 2014.10.09. 00:23:38

@puhacica: jó kis poszt az, tárgyilagos. már az is érdekes, hogy nem nagyon jönnek hasonlók.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2014.10.09. 00:38:15

Olvasgatom a posztot, es volt egy kerdes: "Ezek után felmerül a kérdés, hogyan jutnak el oda ennyi tanulás után, hogy egy érettségi matekpélda kb. ilyen kaliberű: mennyi 33-ból 9?"

Valo igaz, hogy az SAT teszt, ami kb. erettseginek felel meg (nagyon kb. mert mas a rendszer), nem tunik olyan neheznek, mint az erettsegi. Ugyanakkor hozza kell tenni, hogy 1.az SAT eredmeny cask egy resze a felvetelinek 2. nem csak 12. evfolyamban lehet letenni, igy valoszinuleg "konnyebbnek" tunhet olyanok szamara, akik 12. evfolyamon, esetleg AP Math (emelt szintu matek) tanulasa utan veszik. Minden AP class, amit egy gyerek kozepiskolaban vesz, college szintnek felel meg, es ha atmegy a vizsgan, college credit-et kap vele. Tehat nem kell a kozepiskolai oktatast, mint olyat teljesen eltemetni :-) Mas kerdes, hogy allami iskolakban valoban nem tul magas a szinvonal (szoros osszefuggesben az iskola helyevel...)

montroyal ( CAN qc) 2014.10.09. 00:52:22

@NorthPier: @Mirjam2: mas tertenet velem de hogy mennyire kell vigyazni a gyerekekkel

a betetes, visszavalthato uvegeket kint egy nagy muanyag tartalyba taroltam , a budos tolvaj kolykok ellopkodtak a sajat udvarombol , amikor elkaptam az egyiket a karjanal fogva , azonnal ramkialtott hogy ne erjek hozza ... es el is engedtem mert nem erhetsz a gyerekhez , mert mar visznek is a rendorok ... na ilyen a vilag most ..

montroyal ( CAN qc) 2014.10.09. 01:08:00

az erőszakmentesség

Erre nagyon nagy hangsúlyt fektetnek ...

es az allam jar elol , jo peldaval ; ha valaki ,valami nekunk nem tetszik,nem az erdekunknek megfelelo , odamegyunk , ugyis erosebb a hadseregunk es szetbombazzuk oket , civileket gyerekeket , es nem is szamoljuk az aldozatokat , de az eroszak az nem megengedheto sot egy ember megoleseert jog szerint halalra is itelhetnek ..
azert ezeket a barbar lefejezosoket en is elitelem , a bombazas es most mar a canadai szarazfoldi alakulatok sokkal humanusabban es igazsagosan gyilkolasznak ..

2014.10.09. 01:08:45

@tildy[UK]: Abszolut, hozza sem erhetsz a gyerekhez. Te ezt nem tudtad? Olyan is elofordult UK-ben hogy a sajat apja megpofozta a 14 eves kiscsajt (nem agyba-fobe verte, hanem megpofozta), erre a lany kihivta a rendorseget, az apat letartoztattak, criminal record. Mit gondolsz, miert viselkednek a 'gyerekek' ugy mint az allatok? Pontosan ezert. 'Because they can.'

2014.10.09. 01:12:32

@montroyal ( CAN qc): Ez teljesen igy van UK-ben is, nem erhetsz hozza, es a 'gyerekek' ezt nagyon pontosan tudjak es kihasznaljak. Csak jogaik vannak, kotelessegeik nincsenek. Egy baratnommel meg az is megtortent hogy kislanynal volt babysitter este, mondta neki hogy be kene mar fejezni a csokievest es lassan le kene fekudni, erre a gyerek azt mondta neki hogy 'ha nem hagysz beken, megmondom anyamnak hogy molesztaltal'. Nem emlekszem mennyi idos volt, de talan ilyen 8 ev koruli kislany.

pappito · http://pappito.com 2014.10.09. 02:35:39

@Mirjam2: nálunk is van anti-smacking law, ráadásul ezt a civilek kezdeményezték : "Should a smack as part of good parental correction be a criminal offence in New Zealand?"

en.wikipedia.org/wiki/New_Zealand_citizens-initiated_referendum,_2009

amit egyrészt erősen támogatok, a gyerekverés sok szempontból nagyon rossz dolog. mások gyerekének a verése meg egyenesen elfogadhatatlan. Az ilyen törvényekkel visszaélést is annak tartom.

ha egy pedagógus csak fizikai erőszakkal képes kontrollálni a rábízott gyerekeket, akkor alkalmatlan a munkájára.

A hülye gyerekének lekeverő szülő (és kifejezetten nem a serpenyővel meg nadrágszíjjal pépesre verésre gondolok) kriminalizálása sem megoldás, akkor sem, ha egy maflást is soknak tartok.

de nem értek hozzá :(

montroyal ( CAN qc) 2014.10.09. 04:59:31

@pappito: @Mirjam2: tudom hogy nalunk a fenekre utes toleralt egy bizonyos korig de teljesen nem tudom a reszleteket...

fontos pedig az

TORONTO -MONTREAL 3-4.. yeeeessss

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.09. 07:04:00

@montroyal ( CAN qc):
Ismered a mondást.
Ha megölsz 10embert tömeggyilkos vagy ha 10 millót akkor hódító.

DieNanny CH 2014.10.09. 07:09:33

@diggerdriver:

A rossz csupán az, hogy alig 1 évvel az írás után, már teljesen más hangulatban, más érzésekkel írna @puhacica... :-(((
És nem arra akarom kihegyezeni, hogy Na ugye, megmondtuk! - mielőtt bárki félreérti...
Elképzelhető, mikor visszafizetem a banki kölcsönömet, már meg tudnék élni az óvónői fizetésből Mo-on....

puhacica 2014.10.09. 07:59:38

@pappito: koszi!

@DieNanny [SZ,CH]: igen, este sokat gondolkodtam ezen. mennyi minden megvaltozott az egy ev alatt. es nem elonyere. :( lehet, hogy irok majd rola nalam.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.09. 08:09:19

@pappito:
Maradjunk az eredeti példánál.
A gyerek nem tette meg amire utasították.
Ok.
Igazgatóval fenyegetöztek mire megtette.
Ok.
Osztán mi van ha szemberöhögi az igazgatót is?
Aztán mi van ha a sxülö azt mondja a tanárnak hogy oldja meg de nem nyúlhat hozzá?
Állj be a sarokba.
Nem.
Menj ki az osztályból.
Nem.
Szóval mi a megoldás?

pappito · http://pappito.com 2014.10.09. 08:12:48

@diggerdriver: nem tudom. nem értek hozzá, nem vagyok pedagóg. ha lenne megoldásom, akkor már rohadt gazdag lennék valószínűleg.

Valahol ott lehet a kunszt, hogy a számos jog mellett elsikkadni látszik a kötelesség rész.

De a verés ezt nem oldja meg. A verés úgy általában nem szokott megoldani semmit.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.09. 08:23:16

@pappito:
Az álláspontod a tanár diák viszonyok legnagyobb problémája.
''Nem tudom mi a megoldás, oldja meg más de feltételeim vannak''.
Innen patthelyzet.

pappito · http://pappito.com 2014.10.09. 08:33:22

@diggerdriver: "''Nem tudom mi a megoldás, oldja meg más de feltételeim vannak''."

én kurvára nem ezt mondtam.

pappito · http://pappito.com 2014.10.09. 09:19:59

hagyjuk meg mások csuklóztatását hintának és a rajongótáborának, én erre nem vagyok vevő

Muscari 2014.10.09. 09:31:34

@Philosoraptor: hidd el, vannak nagyon jo orvosok is, meg noverek akik tenyleg torodnek a beteggel. A SOTE sebeszeti klinikajan peldaul megmentettek apukam eletet es mind a noverek, mind az orvosok a maximumot nyujtottak a korulmenyek ellenere. Negyszer mutottek es csak egy orvos fogadott el boritekot, a novereknek csak kavet es banant hordott anyukam. Tobbukkel en is talalkoztam, apukam elmondasa szerint kifejezetten szeretettel bantak vele, ha valami panasza volt, azonnal segitettek.

Ugyanez a videki korhazrol, ahol eloszor jart mar nem mondhato el, de amikor rajottek, hogy ok nem tunak mit kezdeni ezzel a betegseggel, legalabb tovabb kuldtek a megfelelo helyre.

Hat ilyen is van azert.

2014.10.09. 10:02:28

@DieNanny [SZ,CH]: 20 év múlva is pont ugyanúgy lóf@szt sem fog érni a forint, szóval ne reménykedj... :(

2014.10.09. 10:03:21

@Muscari: Szuper. Van ilyen is, meg olyan is, ki mit tapasztal, ugye. :)

2014.10.09. 10:04:01

@puhacica: Pont ezt akartam én is mondani. Hogy vajon a poszt óta mennyit változott a véleményed. :)

2014.10.09. 10:04:16

Ehh, a legtöbb poszt után úgy vagyok vele, szerencsés vagyok, hogy Magyarországon élek... most sincs másként...

puhacica 2014.10.09. 10:28:48

@Philosoraptor: nagyon sok minden kavarog bennem. :(

M. Péter 2014.10.09. 10:30:48

@Mirjam2: Túl sok Daily Mail-t olvasol. Ön- vagy vagyonvédelemből, más testi épségének megvédésére bárkit, gyereket is meg lehet érinteni.

Hari Seldon 2 2014.10.09. 10:36:09

@Herr Géza:
Engem a régi Chrome-nál az zavart, hogy nincs olyan legördíthető lehetőség a címsorban. Legtöbbször nem szeretek gépelgetni. Legördítem, aztán kiválasztom a megfelelő honlapot.
Nem tudom most az újabb verziókban van-e.

Hari Seldon 2 2014.10.09. 11:02:03

@ABL CA:
Erről már volt szó, hogy az USA olyan nagy, annyi állam van, hogy simán lehet, hogy az egyik állam másképpen szervezi az oktatást, mint a másik. Ráadásul California éppen az egyik leggazdagabb, feltehetőleg ott sokkal több pénz van az oktatásra. Továbbá, simán lehet, hogy a Szilícium Völgy miatt, a matektanítás külön kiemelt dolog. Ellentétben mondjuk Nebraskával, ahol a "kosárlabda egyetem" már elitnek számít.
Szóval elképzelhető az az eset, hogy amíg nálatok nagyon komoly, máshol nagy linkség.
(Még Magyarországon is van különbség egy budai iskola, és egy Jászbodzsás alsó iskolája között.)
Ettől függetlenül, örülünk hogy eljöttél és elmondtad.
Mert én sem szeretem a "hülye amerikai", mert olyan rossz az oktatásuk... Szöveget.
Persze, nyilván van egy jelentős tömeg ahol alacsony a színvonal ami erősíti ezt a közhelyet.

Hari Seldon 2 2014.10.09. 11:14:09

@kardio1:
Az egészségügy szerintem tipikusan az az eset, hogy sehol senki nem elégedett vele maradéktalanul.
Viszont amikor azt mondod, hogy milyen kevés pénzből hozzák mi Magyarországon a viszonylag jó állapotot, akkor azt is figyelembe kell venni, hogy bizonyos összeg fölött kevésbé érződik a berakott összeg.
Egyik nyugati ország mondjuk költ rá 200 milliárdot, a másik 210-et. Érződik a különbség? Nem valószínű.
Ellenben, a magyarok kényszerből megtanultak spórolni. - többek között az orvosok a saját bérükön spórolnak. És azért egy alulfizetett orvos "lelkesedése" sem olyan nagy. - Lásd: Ödenburger esete.

Hari Seldon 2 2014.10.09. 11:15:22

Na ide is már csak én írogatok... :-)

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.10.09. 11:20:07

"Elképzelhető, mikor visszafizetem a banki kölcsönömet, már meg tudnék élni az óvónői fizetésből Mo-on..."

Kizárt dolog! Csak a svájci óvónők tudnak megélni...esetleg az osztrák lánykák is..de az se biztos...1700 euró nem sok..bezzeg a svájci...

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.10.09. 11:20:07

@DieNanny [SZ,CH]:

Egyébként ha ugyanígy élnél otthon mint most Svájcban (egy nagyon olcsó kis szobát bérelve) akkor meg tudnál élni. Saját lakással meg főleg.Ha normálisan élnél Svájcban akkor ott se lenne túl sok mindenre elég az a 2 ezer frank amit kapsz.

@diggerdriver:

Sokan megírhatnák miért jó Magyaroszágon. Azonban nem írják, mivel nektek úgyis mindegy mit írnak róla, csak az lesz a lényeg hogy Magyarországról el kell húzni, meg Magyarország rossz, mert nem nyugat, mert alacsonyabb vásárlóerő, mert nem London, mert magyarok élnek ott, mert magyarok vagyunk, mert depizünk, mert politika, mert mutyi, mert csak.

2014.10.09. 11:48:34

@kardio1:

Koszonom, egyelore annyi a jo hir, hogy a vese elindult, igy dualizisre mar biztosan nem lesz szukseg, a verkeriges es a legzes viszont instabil, mestersegesen tartjak fent, hogy ne omoljon ossze.

Kozben kiderult a teljes sztori: az Uzsokiban bevittek a belgyogyaszatra, de akkor mar levezett a seb a gipsz alatt, ezert levittek a traumara, ahol leszedtek a gipszet, es mondtak, hogy azonnal rohammentovel at a balesetire. Ezek utan valamiert a belgyogyasz visszavitette a belgyogyaszatra, es rendelt egy betegszallitot, es mivel nem volt mar vizelete (nem mukodott a veseje) adott egy vizhajtot!!!

Nem vagyok orvos, de vagytok itt paran, kivancsi loennek a velemenyetekre, mert allitolag a balesetin az orvos ertoteljesen szentsegelt az Uzsokis orvosra... Tesom tobbszor kerte, hogy surgesse meg a mentot, kozolte, hogy ne hisztizzen, majd jon amikor raer!! Ugy hogy kozben anyamnak mar legzese alig volt, lazas volt, nem volt vizelete es ott volt a laban egy gennyes seb!!! Vegul ugy tesom hivta fel a mentoket, es amikor elmondta nekik mi van, azt mondta a diszpecser, hogy tartsa, azonnal megy a mento, 10 percen belul ott is volt. Akkor derult ki, hogy a belgyogyasz nem mentot, hanem betegszallitast rendelt! A balesetin azt mondtak, hogy meg 1-2 ora, es ott halt volna meg az Uzsokiban... :(

Egyebkent az Uzsokiban mar 3 eve is majdnem megoltek, csipoprotezis mutetnel elkurtak az erzestelenitest, es ugyanigy leallt a legzese es a szive, ugy kellet ujraeleszteni. Ezek utan egyet tudok javasolni mindenkinek, az Uzsokit kerulni. Az viszont teny, hogy a balesetiben nagyon rendesek es profik voltak, es a tenyleg a mento is azonnal jott, amikor tesom elmondta, hogy vermergezessel ulnek az Uzsokiban 5 oraja, es az orvos nem hajlando semmit tenni.

Szvsz, a magyar egeszseguggyel nem is a penz a baj, es foleg nem a szaktudas, hanem az emberanyag, az emberseg. Azon max. rohog egyet az ember, amikor adnak egy listat, hogy miket vigyel be (wc-papir es hasonlok), receptet gyogyszerekre, mert a krhaznak nincs. De az amikor a beteg akkor van megfurdetve, ha a hozzatartozo megfurdeti, mert a nover nem er (vagy nincs kedve hozza, tenyleg nem tudom melyik), na az gaz.

2014.10.09. 11:57:55

@Ödenburger [Hu/At]:

a dualizisre ertelemszeruen dializis

kardio1 2014.10.09. 12:01:51

@Ödenburger [Hu/At]:
Az jo hir, ha a vesefunkcio javul!
Azt hogy én hogyan küldtem volna àt az Uzsokibol a Balesetire, nehéz megmondani. Annak alapjàn, amit elmondtàl, vsz. sürgôs szàllitàst kértem volna. Ehhez mondjuk azt is tudni kellene, mennyi volt a vérnyomàsa és az egyéb klinkai paraméterei.
Ami meg magàt a sokkot illeti, ha kardiogén (sziveredetû) sokkrol van szo, a vizhajto segit (de nem mindig elég), de szeptikus esetben nem igazàn jo, ilyenkor inkàbb masszivan "tölteni" kell a beteget (infuzio). Intenziv osztàly is van az Uzsokiban, nem?

kardio1 2014.10.09. 12:03:02

@Hari Seldon 2:
Az a tapasztalatom, hogy a helyi korhàz mindig rossz. Bezzeg a màsik vàrosban! Amit meg persze az ottaniak tartanak rossz korhàznak...

2014.10.09. 12:40:11

@kardio1:

Van, amikor par eve az erzestelenitest csesztek el, akkor ott volt...

Na mindegy, az teny, hogy a balesetiben (Fiumei ut, Orszagos Traumatologiai Intezet) eddig nagyon pozitivak a tapasztalatok, teljesen mas, mint az Uzsoki (lakcim szerint oda tartozik). Az Uzsoki viszont nagyon gaz, delelott beszeltem egy ismerossel, aki ott volt tavaly rezidens, o is azt mondja, hogy az Uzsokit el kell kerulni, ha lehet, minden osztaly tele van nagykepu es penzehes sztar-orvosokkal, akik lehet, hogy szakmailag nagyon jok, de emberileg nagyon gazak, es csak az a beteg szamit, aki eleget fizet... Nekem anno a csipomutetnel a doki, amikor odaadtam a boritekot, kibontotta ott helyben, belenezett, es amikor latta, hogy 50ezer Ft, fintorgott egyet. Utana mondtak, hogy neki 100 felett "illik" adni egy csipomutetert, akkor mar kedves szokott lenni...

Szoval ne mondd, hogy nincsenek bajok a magyar egeszsegugyben...

2014.10.09. 12:42:59

@Hari Seldon 2: Legjobb baratnom kozepiskolai tanar 'special needs' iskolaban, es szamos volt osztalytarsam szinten elkezdte a tanarkepzot (mas kerdes hogy nem sokan fejeztek be). Ezen kivul evekig nanny-kent dolgoztam, tehat nem csak a Daily Mail-bol tudom hogyan mukodnek ezek a dolgok 'gyerekvedelemmel' kapcsolatban. Engem mar fenyegetett meg 5 eves gyerek hogy 'megmondom anyukamnak hogy megutottel', mikozben meg csunyan sem neztem ra, csak szolok. De biztos en vagyok az aki csak elmeletbol ismeri az ilyen helyzeteket, nem te...

2014.10.09. 12:43:50

@Hari Seldon 2: Sorry, az elozo kommentem @M. Péter: -nek szolt!

2014.10.09. 12:54:15

@Ödenburger [Hu/At]: Te jo eg, ez nem hangzik tul jol. Nagyon-nagyon remelem hogy hamarosan tul lesz Anyukad a nehezen. Amit irtal az a nyari korhazi tapasztalataimra emlekeztetett egy indiai allami korhazban: ott is azzal kezdtek hogy adtak egy listat hogy mit kell venni, de emberileg nem is lehettek volna velem kedvesebbek az orvosok, noverek - pedig lehetetlen korulmenyek kozott dolgoznak. Ja es penzt senkinek nem adtam.

kardio1 2014.10.09. 13:23:51

@Ödenburger [Hu/At]:
Nem is mondom, higy nincsenek.
Csak annyit mondtam, hogy a feltételeket ismerve, csoda, hogy ennyire jol mûködik. Persze messze nem hibàtlanul.
A konkrét példàdat a hàlapénz "lecsekkolàsàrol" természetesen etikàtlannak tartom. Hàlapénz akkor is volt, amikor én otthon dolgoztam. De a hàlapénz legyen valoban hàlapénz: azaz utolagos, és ne attol függjön az ellàtàs minôsége.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.09. 13:24:03

@Ödenburger [Hu/At]: vannak bajok. a nincs penz az csak egy dolog. az emberseg hianyzik jobban.

nekem mondjuk azzal kevesebb bajom van ( mar emlitettem, hogy jelenleg a problemam, h nem tudnak diagnosztizalni),
de amugy az jellemzi oket, amit a mai esetem is mutat, fogrontgenen voltam, akartam kerni beutalot, de azt az informaciot kaptam attetelesen (!), h nem kell. hat kellett volna, de nem tul sokat problemaztak, megcsinaltak mosolyogva. mondjuk aki csinalta, elkuldenem koszonestanfolyamra, de vegso sorban elegedett vagyok a "kiszolgalassal".

2014.10.09. 13:24:13

@Mirjam2: @Babette.:

Koszonom, es mindenki masnak is, aki irt.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.09. 13:25:12

@kardio1: en meg soha nem adtam orvosnak halapenzt.

2014.10.09. 13:39:49

@kardio1:

Ausztriaban tudnak kedvesek es embersegesek lenni az apolok, es nem is hallottam olyanrol, hogy barmit neked kelljen vinned, vagy gyogyszert esetleg, mert a korhaz nem ad. Halapenzrol nem is beszelve... Ez tenyleg attol fugg, hogy mennyit keres az orvos es az apolo?

DieNanny CH 2014.10.09. 13:43:27

@Philosoraptor:

Arra gondolok, hogy ha nem lenne a banki kölcsönöm, akkor jelenleg meg tudnék élni Mo-on a kb 120ezer Ft haviból. Tehát ha a vásárlói értéke nem változik a fizetésemnek, akkor 20 év múlva is meg tudok élni.

kardio1 2014.10.09. 13:48:25

@Babette.: En meg soha nem tettem függôvé a munkàmat tôle.

DieNanny CH 2014.10.09. 13:48:41

@házelőtthinta:

"Egyébként ha ugyanígy élnél otthon mint most Svájcban (egy nagyon olcsó kis szobát bérelve) akkor meg tudnál élni. Saját lakással meg főleg."

Pont ugyanezt mondtam, amit az előző kommentedben meg kigúnyoltál.
Mo-on van egy összkomfortos családi házam. Mit gondolsz, minek a törlesztését nyögöm?

Nem lehet, hogy néha valaki lenyúlja a nickedet? Néha homlokegyenest mást írsz, mint 1 órával korábban...

kardio1 2014.10.09. 13:54:19

@Ödenburger [Hu/At]:
A hàlapénzt a 2. vh. utàn vezették be az ùj rezsim alatt, mondvàn: felére csökkentjük az orvosok fizetését, mert ùgyis kapnak a betegeiktôl. A dolog szépséghibàja, hogy a hàborù elôtt is csak a magànorvosok kaptak a betegektôl közvetlenül pénzt, a magànorvoslàst pedig megszüntették Ràkosiék...
A hàborù elôtt Magyarorszàgon sem volt ilyen torz rendszer.
Mellesleg korhàzi gyogyszerlista az itteni korhàzban is van. Ami ezen nem szerepel, azt vagy az itt elérhetôvel kell helyettesittetni, vagy a beteg behozatja, és a sajàt gyogyszerét szedi tovàbb...
A jo fizetés egyébként tényleg sokat szàmit. Nem véletlenül hangoztatjàk otthon, hogy fizessék meg ôket, és akkor nem lesz hàlapénz se. ez a rendszer igazàbol senkinek se jo, se az orvosoknak, se a betegeknek.

2014.10.09. 14:07:28

@kardio1:

Ok, de gyors fejszamolas utan az emlitett csipospecialista sebeszorvos a halapenzbol zsebbe tesz havonta adomentesen kb. 1 millat. Mennyi fizetest kellene neki adni, hogy elegedett legyen vele? De egyebkent egyetertek azzal, hogy az orvosok ma Mo-on gyalazatosan keveset keresnek. En alapbol valahol olyan 800 brutto kore lonem be a kezdo bereket, es 300-400 brutto kore az apoloket. Tenyleg vicc, hogy egy apolono kb. annyit keres mint egy Sparos elado. Sot, a fentebb emlitett rezidens ismerosom 98.000!!! Ft nettot kap havonta!! Azt mondta, hogy ha jovo tavasszal leszakvizsgazik, ez talan a duplaja lesz...

montroyal ( CAN qc) 2014.10.09. 14:25:08

@diggerdriver: Ha megölsz 10embert tömeggyilkos vagy ha 10 millót akkor hódító.

vagy demokraciot ajandekozo a tuleloknek ...

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.10.09. 14:39:32

@DieNanny [SZ,CH]:

Nem gúnyoltalak ki. Csak szerintem azért nem olyan szörnyű a helyezete az óvónőknek otthon sem. 6 óra mesélésért nem rossz az a 120 rongy. Főleg ha valaki szereti is. Arról nem is beszélve hogy hiány van belőlük, egy kezdő óvónő is elég könnyen el tud helyezkedni.

Az összkomfortos családi ház megteremtése Svájcban mennyi idő lenne? Na, erről van szó.

Határátkelő 2014.10.09. 14:41:36

@házelőtthinta: Hallod, látszik, hogy nem láttál még óvodás csoportot, ha szerinted az óvónők munkája "6 óra mesélés". Szerintem a mekis krumplisütögetés a kutya nemiszerve ahhoz képest, amit egy óvónő, vagy egy tanító csinál.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.10.09. 15:27:02

" En alapbol valahol olyan 800 brutto kore lonem be a kezdo bereket, "

Ausztriában keresnek ennyit a kezdő orvosok.És mint mondtam, innen is menekülnek.

Szóval szerinted az orvos kezdőbére legyen 800 rongy, de a melósnak jó a bruttó 101 ezres minimálbér is. Remek! Úgyse tanult, megérdemli!

Egyébként itt se kap sokkal többet egy ápolónő mint pl egy sparos eladó. Legalábbis az ams szerint. Pflegehelferint beütve ilyen bruttó 1800 as állásokat dob ki. Az barátok között is nettó 1300 max. Tehát akkor miről beszélünk? Az osztrák ápolónők is gyújtsák fel a kórházakat hogy micsoda igazságtalanság ez?

@Határátkelő:

Jobban is keresnek. Itt is, otthon. Otthon mosogatással 6 órában mennyit keresel? Itt 6 órában mennyit keresel? Felét..

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.10.09. 15:27:02

@Határátkelő:

Arról nem is beszélve hogy egy óvónő általában azért lesz az mert szeret a gyerekkel foglalkozni míg egy mekis meg azért mert az jutott. Egy óvónőnek normális esetben egyáltalán nem teher hogy figyelni kell a gyerekekre! Mondjuk szerintem ti még a markolózást is a mekis munka felé helyeznétek :D

Teljesen más jellegű a munka. 8 órán át a grill mellett azért elfáradsz keményen. Mert meleg van, mert pörögni kell. Szerintem nagyon fárasztó. Hiába írják itt páran hogy ők bármikor beugranának ha muszáj lenne, a legtöbb ember nem bírná szerintem. Hozzánk is alig jönnek újak. Akik jöttek hamar kiszóródtak.

2014.10.09. 15:47:14

@házelőtthinta:

"Remek! Úgyse tanult, megérdemli!"
Na, vegre sikerult elkapnod a lenyeget!! ;)

DieNanny CH 2014.10.09. 16:45:37

@Határátkelő:

Köszönöm a kollégáim nevében! :-)

DieNanny CH 2014.10.09. 16:47:14

@házelőtthinta:

Érdekes, azt mondtad egyszer, hogy anyukád és nővéred is óvónő... Meghallgattad erről már az ő véleményüket is?

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.10.09. 17:09:24

@DieNanny [SZ,CH]:

Meg. A lényeg az hogy az én munkámat lehet a földbe taposni, de a többiek szentek.

DieNanny CH 2014.10.09. 17:20:07

@házelőtthinta:

Tehát ők azt mondták, hogy nemcsak meseolvasás egy óvónő munkája, téged pedig lenéz anyukád és nővéred is?

2014.10.09. 17:45:23

@házelőtthinta: "6 óra mesélésért nem rossz az a 120 rongy. Főleg ha valaki szereti is"
Tudtad hogy 2 gyerek 3-felé tud szaladni? 3 gyerek meg 5-felé, stb.? Láttál már gyereket közelről? Mondjuk egy 3 évesre vigyázni pár napot? És akkor azt szorozd meg még 25-tel. Bármennyire szereti is őket, lóg a bele műszak végén, fizikailag és agyilag is lecsobban nap mint nap. Tudtommal 8 óra a munkaidő. A gyerekek meg olyanok ám hogy nemcsak mesét hallgatnak hanem esznek, isznak, pisi, kaka, jajgatnak, kiabálnak, öltöznek, már ha tudnának egyedül mindent, nyűgösek, meg mernek megbetegedni pont munkaidőben, stb. Amúgy aranyosak kb. 1 órát. Persze a saját az más. Az már fél óra alatt is képes kicsinálni DD

2014.10.09. 17:47:04

@házelőtthinta: Amúgy én nem nézem le a mekiben dolgozókat. Meg szeretünk is odajárni. Azt a munkát sem csinálnám mint ahogy az óvónőét sem. És persze össze sem hasonlítom.

kardio1 2014.10.09. 18:16:19

@házelőtthinta: A Pflegehelferin segédàpolo, nem pedig àpolonô!!!

kardio1 2014.10.09. 18:21:57

@Ödenburger [Hu/At]:
Fôleg a mûtétes szkmàban divat a nagy hàlapénz, és eléggé feudàlis rendszer van, a fônök és esetleg még egy-két orvos lefölöz mindent. Ôk operàlnak sokat, igy a kezdôk nehezen tudjàk megtanulni a szakmai fogàsokat, mert nehezen jutnak beteghez. A fentebb emlitett felsô réteg keresete összességében igy nem rossz, nem is nagyon érdekeltek a hàlapénzrendszer felszàmolàsàban :(

montroyal ( CAN qc) 2014.10.09. 19:15:28

@házelőtthinta: @Ödenburger [Hu/At]: ha meg tanult ( a nem tanulok adojabol) akkor meg erdemli ... es aztan mint nalunk elmegy mas orszagba, mert nem eleg a300-500K+ fizetes ... a maganugye de a kis adofizeto aki nem tanult mert....... az orvos nelkul marad 5-10 orat var az ugyeleten .. vagy egy mutetre 1 evet

mas ha beteg vagyok es meggyogyitanak , minden penzt megerdemelnek

de valahol ez egyfajta zsarolas , amikor fizetsemelest kovetelnek 50-100k a kis emeles

eagles 2014.10.09. 19:24:12

@Turchi:

"Mondjuk egy 3 évesre vigyázni pár napot?"

Saját magára sem tud vigyázni, nem még egy 3 évesre.

2014.10.09. 22:02:29

@puhacica: Ha készülsz külföldre, akkor nem csodálom. :)

2014.10.09. 22:04:47

@házelőtthinta: A tanárok meg csak bejárnak mereszteni a seggüket az iskolába, és ráadásul nyáron nem is kell dolgozniuk. Szerintem fizetést sem kellene adni nekik, úgy is csak kávézgatni járnak be.

Sokszor nem tudom eldönteni, hogy mi a rosszabb. Tényleg ilyen kretén ember vagy, esetleg csak rájátszol...

tanato 2014.10.10. 21:35:32

@kardio1: tegnap 21 37-re.Most is ügyelnek sokan egyhuzamban akár 4 napot is.Kórházban már elvileg jár ügyelet után szabadnap ,gyakorlatilag nem az orvoshiány miatt.Mi vállalkozó Ho.-ok alapból dolgozunk ügyelet után.Tisztára mint a praxisblog.hu a kommentek.

kardio1 2014.10.11. 19:03:42

@tanato: A mùltkori kérdésedre: halottvizsgàlat viszonylag ritkàn van. Az interne-ek (rezidensek) vagy a sürgôsségis orvosok àllapitjàk meg, ha normàl munkaidôn kivül van ilyen. Es persze rtika a fiatal. Még Magyarorszàgon voltak azok is, emlékszem egy 18 éves fiùra. az jobban megviseli az embert.

Az kàr, hogy még mindig nem sikerült elfogadtatni az ügyelet ut)ni pihenôidôt a gyakorlatban. Mondjuk itt is van ilyen ott, ahol kevesen vannak és bennalvos ügyelet van.

Dark Dreamer 2014.10.30. 06:35:07

A leírt matematika színvonalához szólnék hozzá. Mi New York államban élünk, a lányunk ötödik osztályba jár, negyedikes koráig Magyarországon éltünk, ahol mindvégig kitűnő tanuló volt, matek versenyekre járt. Itt viszont az ötödikesek előrébb tartanak a tananyagban, mint az otthoni ötödikesek. Tud velük lépést tartani, de sok a pótolnivalója. A házifeladat mindennapos, és bőséges. Nem osztom a véleményt, miszerint az itteni általános iskolai képzés rossz lenne, vagy esetleg csak rosszabb, mint az otthoni. Az iskola színvonala jó, az elvárások magasak. Az órák közötti szünetek hiányának mi sem örülünk, de hamar hozzá szokott a lányunk.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása