oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. július 09. 06:42,  Elővédként Svájcban 531 komment

2014. július 09. 06:42 Határátkelő

Elővédként Svájcban

Sokan kértétek, hát íme Lex D'Arquebus története. Aki a „klasszikus határátkelős posztokat” szereti (már ha van ilyen), az most dörzsölheti a tenyerét, mert ez a svájci történet szerintem az: információ is van benne, ugyanakkor személyes is, és jól megírt. A képekről nem is beszélve.

cím_108.jpg

„Azt, hogy miért indultam neki, nem tudnám egyértelműen megfogalmazni. Nem mondhatom, hogy volt egy hitelünk és már nem tudtuk fizetni, mert ez nem lenne igaz. Volt / van hitelünk, tudtuk is fizetni, de valahogy mégsem láttuk azt, hogy bármikor is vége lenne. Vagy láttuk, hogy mikor lesz vége, de úgy éreztük, hogy addig nem tudunk és akarunk várni.

Nem a létbizonytalanság, hanem talán az ország bizonytalansága volt az egyik tényező, valamint az, hogy ha a két hitelből az egyiket kiütnénk, akkor kábé úgy élhetnénk, ahogy azt elképzeltük akkor, amikor elindítottuk a közös életünket.

Tehát megvoltunk, egy kényelmes lakásban, született egy fiunk, és egyre inkább éreztük, hogy valahogy előbbre kéne jutni, valami tartalmat teremteni, nem pedig csak élni a világban.

Akkor már pedzegettem a feleségemnek, hogy meg kéne próbálni külföldön, hátha szerencsénk lenne és találnánk valami pozitív lehetőséget, de ez sokáig csak beszélgetés és pillanatnyi fellángolás maradt.

Alapos előkészületek

2012 végén azonban, már nem emlékszem mi volt a kiváltó ok, de az egyik ilyen felindulásomra ő is azt mondta, hogy rendben, próbáld meg. Na, ezen meglepődtem, de ha már ő is ezt mondja, akkor nézzük meg a lehetőségeket.

Mivel családdal nem ugrál úgy az ember, mint fiatalon, elkezdtük apránként megtervezni, hogy mit is kéne csináljunk. Legelőször felvázoltuk a célt, ami jelesül az egyik hitel kifizetését jelentette.

9_3.jpg

Ezután jött, hogy ahhoz, hogy ezt a célt elérjük, milyen megtakarítást kell megcélozni (egyelőre forintos összegben) havonta (1 éves időtartamra vetítve), mennyi kell megélhetési költségnek nekik, Magyarországon. Kezünkben volt egy havonkénti szükséges összeg, ami kellett ahhoz, hogy a cél megvalósítható legyen.

Következő lépésként feltérképeztük, hogy milyen országok jöhetnek szóba, így lett Anglia, Németország és feltételes módban Svájc, mivel azt hallottuk, oda nehéz bejutni.

Első lépés, Anglia: a szükséges kézben maradt összeg nehezen, de elérhető lett volna, de nagyon nagy szerencse kellett volna hozzá. Nyelvtudás meglenne, úgyhogy 1-2 pályázatot beadtam, de sehonnan sem kaptam pozitív választ. Megmondom őszintén, annyira nem is bántam, valahogy nem vágytam oda.

Németország: anyagilag szintén a határon mozog, ráadásul tisztán angoltudással nem sok lehetőség adódik, volt pár jelentkezésem, volt, ami ezen túl is jutott, de végül mindegyik elutasítás lett.

Célozzuk meg Svájcot

Svájci frank, nézzük meg Svájcot. Sok helyen olvastam, hogy nehéz bejutni az országba, viszont cserébe kellemes az adózási ráta, megfelelően magas jövedelemmel párosulva.

Utánanéztünk, hogy a szakmámmal és tapasztalatommal milyen átlagos fizetéseket lehet elérni, majd számoltunk, és jött, hogy akár sikerülhet is, ha találnék egy nekem való ajánlatot.

10_1.jpg

Megkérdeztük a bankot is, hogy ha végtörlesztenénk, akkor azt lehet-e direktben svájci frankban, vagy át kell váltani? Szerencsére magát a tőkét lehetett CHF-ben, csak a kapcsolódó költségeket nem.

Elkezdtem bőszen küldözgetni az önéletrajzomat, voltak visszajelzések is, de a siker váratott magára. Elhatároztam, hogy ha 2013. március végéig nem sikerül, akkor nem az a sorsunk, hogy elhagyjuk az országot.

Lehet naivitás, de hittem abban, hogy ha ez van megírva, akkor sikerülni fog. Ha meg nem, akkor sincs tragédia, maradunk otthon és éljük tovább az életünket. Mondanom sem kell, nem jött össze, így már nem küldözgettem pályázatokat, maximum átfutottam az érkező hírleveleket.

Fél percen belül csörgött a telefonom

Május eleje lehetett aztán, amikor érkezett egy kiírás, teljesen az én tudásomra és tapasztalatomra címezve, viszont 6 hónapos, szerződéses munka lett volna, egy fejvadász cég oldalán, amiről később kiderült, hogy munkaerő közvetítő, de ne szaladjunk ennyire előre.

Regisztráltam az oldalon, de nem emiatt, hanem hogy ha van náluk fix időtartamú, akkor előbb-utóbb lehet határozatlan idejű is. Miután megnyomtam az „elküld” gombot, fél percen belül csörgött a mobilom, svájci számról. Látták, hogy regisztráltam, és lenne itt egy ajánlatuk. Mondtam, hogy érdekel, hiszen az még nem jelent semmi elkötelezettséget.

5_8.jpg

Hétvége előtt hívott fel újra, hogy átadta a megbízó cégnek az önéletrajzom, és szeretnék, ha a következő héten megjelennék egy személyes interjún, ám az akkor munkahelyemen épp olyan időszakban voltunk, hogy nem lehetett hiányozni, emiatt kértem, hogy ha már muszáj a következő hét, akkor legyen péntek, előbb nem megy.

A repülőjegyet ők fizetik, ha felvesznek, a felét, ha a cég utasít el, és én magam, ha felvennének, de én utasítom el. Közben az lett, hogy akkor egyezzünk meg egy telefonos interjúban pénteken, ha nehézkes a kiutazás az akkori munkám miatt.

Maradt egy hónap a szervezésre

Az interjú 1.5 órán át tartott a vezérigazgatóval és a fejlesztési csoportvezetővel. Úgy éreztem, sikerült pozitív benyomást tegyek, és jól éreztem, mert a következő héten még az IT vezetővel is történt egy interjú (előző héten szabin volt), ami szintén jól sikerült.

Ennek ellenére jó nagy csend következett, de a végén már azt mondtam magamnak, mi tart ennyi ideig, és felhívtam a közvetítő céget, hogy akkor most mi a helyzet?

Az volt, hogy nagyon vacillálnak, mert nekik az lenne a legjobb, hogy ha egy héttel előbb tudnék kezdeni. Ha ez megoldható, akkor engem választanának a jelentkezők közül. Királyság, csak ha nem telefonálok, ez nem derül ki?

Osztottunk, szoroztunk a szabadsággal, felmondási idővel, és ha minden kötél szakad, akkor megoldható 1 héttel előbb a kezdés. Ehhez viszont az kellett, hogy még az adott héten szerződjünk, mert addig érthető okokból nem szerettem volna felmondani.

Csütörtök délután háromkor érkezett meg a szerződés, és volt benne egy eltérés a megbeszéltekhez képest, ami újabb megbeszéléseket igényelt, így jött ki, hogy annyira necces lett a felmondás-kezdés időpontja, hogy adott ideig mindkét munkaviszonyom megvolt.

Szóval kezemben az aláírt szerződés, van körülbelül 1 hónapunk megszervezni mindent, és kimenni.

2_23.jpg

Az első lépés: a lakás

Miután megvolt a szükséges kezdőtőke, az első, és legfontosabb volt a lakás, vagy szoba, vagy bármi, ahol meghúzhatom magam. Mondjuk a szoba, mint olyan már a végén jött, mikor már látszott, hogy a lakás teljesen esélytelen.

Mivel mindezt Magyarországról próbáltam előadni, körülbelül mindenhonnan lepattantam, azon a kitételen, hogy gyere el ekkor és ekkor megnézni a lakást. Akkor még csak olvastam róla, hogyan megy a lakásbérlet, de még nem tapasztaltam, az csak később jött.

Három hét idegbaj, és a végén már kapkodás után, sikerült az indulás előtt 1 héttel egy business home-nak nevezett helyen egy szobát találnom, amolyan munkásszálló jelleggel, de képek alapján kulturált, jó megjelenésű helynek tűnt.

Sajnos, közös zuhanyzó, meg konyhahasználat, de akkor már mindegy volt, csak legyen egy helyem, ahol alszok. Aztán jött a sokk, amit a kaució jelentett, 2000 CHF, és akkor ez még nem is kevés, ahhoz képest, hogy mennyit elkérnek amúgy egy-egy lakásnál. Létezik olyan, hogy kaució-biztosítás, de egyrészt nem mindenki fogadja el, másrészt fix szerződéssel, friss bevándorlóként nem is kötnek veled ilyet.

11_2.jpg

Megszerveztük az utazást, és július elején, megpakolva az autót, nekivágtunk a 10-12 órás útnak, életünk legnagyobb kalandjának. A legrosszabb talán az volt, amikor elbúcsúztam a fiamtól, hajnalban, úgy, hogy azt sem tudtam, biztosra, mikor jövök haza legközelebb. 4 éves volt akkor, nem tudom, mit fogott fel belőle a kis lelke.

Nehéz szívvel hagytam ott, még mindig látom, ahogy integet az ajtóban, és fogalma sem volt, hogy nem csak egy fél napra megyek el, hanem ki tudja meddig? A feleségemtől való búcsúzást még tudtam halogatni, hiszen ő elkísért az úton.

Az egészben a legnehezebb az egyedüllét és a magány. Persze, vannak körülötted emberek, de jómagam sosem voltam az a könnyen barátkozó fajta. 20-25 évesen még kaland a kollégium feeling, de családosként már másra vágyik az ember, mint bulizásra, meg ivászatra. Szerencsére internet volt a szoba árában, így rengeteg filmet és sorozatot tudtam megnézni, amikre otthon nem volt időm, vagy energiám.

Hogy milyen Zürich? Színes, de kezdjük az elején!

Mikor megérkeztem, kiraktuk a cuccaimat, és érzelmes búcsú után ott ültem egyedül a szobában. Arra gondoltam, mit keresek itt? Tényleg ezt akartam, hátrahagyni a családomat, a feleségem, a fiam?

Talán ennek az érzelmi sokknak köszönhető, hogy az általában kialakuló eufórikus állapot, hogy denagyonjó itt nálam elmaradt, vagy inkább csak lassan alakult ki.

Egyedül barangoltam a városban, és próbáltam felfedezni a környékem. Az első dolgom az volt, hogy vegyek egy ZKV bérletet (BKV után szabadon, amúgy ZVV). Szerintem az állomások 99%-ában van automata, ahol jegyet és bérletet lehet venni, ezeknek érzésre 1%-a fogad el papírpénzt. Úgyhogy első alkalommal ott tanakodtam, hogy mi legyen, mert persze érmém nem volt, ellenben magyar bankkártya igen, mert azt meg az összes elfogadja.

Vettem egy darab jegyet és elvillamosoztam az első olyan állomásra, ahol bérletet tudtam venni. Majd beutaztam a belvárosba, kicsit körülnézni, de inkább csak azt éreztem, hogy mennyivel jobb lenne mindezt hárman átélni, mint egyedül.

Fokozatosan szerettem meg

A munka négy nappal később kezdődött és ez azért sokat segített a kezdetekben, hogy van egy állandó momentum. A közvetlen kollégák nagyon barátságosak, van közöttük mindenféle náció, úgyhogy lehet gyakorolni a különböző angol akcentusokat.

A várost, és az ittlétet fokozatosan szerettem meg. Nem zavarnak egyelőre a szabályok áltat meghatározott helyzetek, bár azt látom, hogy vannak rugalmasan kezeltek is.

8_3.jpg

Hazajárni, ha nem akarsz 10-12 órát utazni, a SWISS üzemeltet közvetlen járatokat, eléggé borsos áron, vagy átszállással Bécsben, esetleg Münchenben. Bár elvetemült módon, előfordult, hogy Brüsszelen keresztül mentem, mert akkor épp az volt emberi áron.

Összességében azt kell mondjam, hogy egyelőre nem látom, hogy rossz döntés lett volna. Sokkal nyugodtabb vagyok, más dolgok foglalkoztatnak, mint eddig. Gondolom, az a rész, hogy anyagilag megérte, nem kérdés.

A kérdés az, hogy vajon a jövőre nézve, mit fog adni nekünk az ország. Most ott tartunk, hogy készülődünk, szervezzük a család kiköltözését. Lehetne az, hogy én itt, ők ott és gyűjtünk, de mi értelme a nyugati életnek, ha nincsenek velem a szeretteim?

Így kerestünk Zürichhez közel egy megfelelő lakást, és intézzük az otthoni dolgokat, hogy hamar jöjjenek ők is, és éljük át együtt, mindazt, amiből én már ízelítőt kaptam, de ez már nem az én, hanem a mi történetünk lesz.

Általános tapasztalatok

Tömegközlekedés

Ez az, ami nagyon jól működik. Igaz, jobbára csak helyi szinten használom, de kulturált, pontos. Jó esetben. Persze, előfordulnak késések, fennakadások, de olyankor az mindig ki van írva, nem csak áll az ember a megállóban. Hozzá kell szokni, hogy 99%-ban akkor megy a vonat, amikor kell. Nincs az, hogy mondjuk 08:00-kor indul, de még szaladsz rá, hátha 08:01-kor eléred. Hát nem.

A tömegközlekedési térkép zónákra van osztva, és egy-egy zónára veszel jegyet, bérletet, és onnantól azon belül bármilyen tömegközlekedési eszközt használhatsz. Vonat, busz, villamos, troli, hajó.

A jegyek 1 órára, vagy 24 órára szólnak, árban a 24 órás duplája az 1 órásnak. A jegynek egészen az utazás végéig érvényesnek kell lennie, és ha elkapnak, keményen büntetnek (bár ahogy hallottam, a budapesti büntetési tétel lassan utoléri az ittenit).

Első alkalommal 100 CHF, és regisztrálják az adataid, a következőnél még több, és talán 3 után meg kitiltanak? Ennek ellenére ritkán találkozom ellenőrrel, de olyan is volt, hogy ahány ajtaja van a villamosnak, annyian beálltak a megállóba, az összes leszállót ellenőrizték, majd a villamoson is mindenkit.

3_23.jpg

Bank

Nekem a Credit Suisse-nél van számlám, így csak arról tudok nyilatkozni. Felejtsd el a 4 órás átutalást, másnap reggel indul el a pénz, viszont aznap meg is érkezik pl. Magyarországra. Az alapból adott bankkártya debit kártya, azaz vásárlás és pénzfelvét, de nem használható online vásárlásokra.

Erre két megoldás létezik, az egyik a pre-paid kártya, amire át kell tenni pénzt, és utána használhatod. Lehet online, személyesen és telefonon rátölteni, ebből az online 1 nap, a személyes 2-3 nap, a telefonon történt töltés meg 3-4 óra, szóval nem egy gyorsreagálású csoport.

A másik a credit avagy hitelkártyák. Ez a szokásos költök róla és aztán vagy utalhatok, vagy csoportos beszedéssel leemelik az elköltött pénzt a számláról. Viszont azonnal használható bármire, a pénzfelvét viszont drága vele.

Egész barátságos az online felület, könnyen használható. Még valami, ami eszembe jutott, a debit kártya külföldi használata korlátozott, Magyarországot külön engedélyeztetnem kellett, hogy használhassam. Biztonság mindenek felett?

Mobil

Nekem Orange előfizetésem van, mert kevesebben voltak az üzletben, mikor valami számot akartam venni. Lehet, hogy intő jelnek kellett volna lennie. Egy feltöltős kártyával nyitottam, amihez 300 Mb adatforgalom tartozott.

Ez mondjuk nem havi 300, hanem egyszeri, emiatt döntöttem úgy, hogy átváltok előfizetésre, megtartván a számot. Na, ez az, ami nagyon nem ment nekik, augusztustól novemberig tartott a procedúra, hogy az átmeneti számból és az eredetiből egy előfizetést fabrikáljanak, de azért a végére csak sikerült.

Ráadásul ki sem derült, hogy mi volt a probléma, egyszer csak megoldották. A térerő hektikus, ilyen szempontból a Swisscom viszi a pálmát az elmondások szerint, cserébe magasabb havidíjak vannak.

Vásárlás

Legelőször is, nem szabad átváltani forintba. OK, ha turista vagy, persze, de ha itt élsz, akkor itt kapsz fizetést, ahhoz kell mérni, hogy mit enged meg magának az ember, és mit nem. Úgy látom, hogy körülbelül minden drágább, mint otthon, még a svájci termékek is. A húsfélék eszméletlen áron vannak, a többi úgy összességében 20%-kal több mint Magyarországon.

Rengetegen járnak át Németországba vásárolni, mi is voltunk egyszer, a paskolóban nem lehetett találni szinte egy német rendszámú autót sem. Ami ismerős, az Aldi és a Lidl, emellett svájci üzletláncok vannak, Migros, Coop és Denner.

4_12.jpg

Én mindegyikbe járok, mindenhol megvan, hogy mit keresek, mit veszek. Mondjuk meglepődtem az elején, mikor bementem a Migros-ba, hogy vegyek sört a nyári kánikulában, és nem volt. Nemhogy sör, hanem semmilyen alkohol, azt Coop vagy Dennerben lehet csak venni.

Felvágottból még nem találtam olyat, amire rárepültem volna, hogy ez mennyire finom, de még nem kóstoltam végig mindent. Az otthoni Karát (Penny – Index.hu tesztgyőztes) szalámihoz hasonló katarzist még nem sikerült átélni.

Étkezés

Ebédelni a közeli vendéglátóegységekbe szoktunk menni, itt 18-25 frank egy-egy alkalom, innivalóval. Jobbára olasz étterembe vagy pizzériába megyünk, vagy kínaiba, esetleg indiaiba. Egyszer próbáltam egy svájci éttermet, de nem volt túl szimpatikus és még drága is volt.

A Migros és a Coop üzemeltet kifőzdét vagy éttermet, itt olcsóbban is meg lehet úszni, de nem szoktunk járni. Nagy néha, amikor junk / fast foodra vagyok éhes, akkor eszek egy olcsó menüt a Migrosban, vagy a szinte mindenhol jelen levő török kebabost látogatom meg. Gyrossal még nem találkoztam, inkább a törökök vannak.

És mindenhol a fehér kolbászt nyomatják, nem tudják, mi a jó. Mikor hozok otthonról magyar kolbászt, totál meg vannak őrülve, a spanyolok két pofára eszik.

12_1.jpg

Minden egyéb ömlesztve

Fodrász

30 frank egy mosás-vágás, és még nem sikerült nem törökhöz mennem, nagyon sokan fodrászok, akik itt élnek.

Lakhatás

Eddig két helyen laktam, az egyik egy munkásszálló volt, ugródeszkának megfelelő, cserébe drága, viszont látatlanban nem sok variáció volt. Addig kibírható, amíg az ember nem talál egy lakást, vagy, mint esetemben, nem kap egy végleges szerződést, és kiköltözteti a családot. A mostani már egy családnak megfelelő méretű lakás, egyelőre egyedül vagyok benne, de ez hamarosan megváltozik.

A keresés folyamata, hogy kinézel hirdetést, aztán felveszed a kapcsolatot a hirdetővel. Akkor kapsz egy időpontot, vagy egy másik kontaktot, akinél kérhetsz időpontot, hogy mikor lehet menni megnézni a lakást. Ha tetszik, akkor pályázni kell egy űrlapon, és ha szimpatikus vagy (néha nem találkozol a döntéshozóval, mert akinél megnézed a lakást az az aktuális bérlő), akkor megkapod.

6_5.jpg

Na most, sok helyen van olyan, hogy benne van apróbetűben, hogy ha a tiéd a lakás, de mégsem kell, akkor adminisztrációs költséget kell fizetni (100+ CHF). Tehát vagy rászánod a pénzt az ilyen esetekre, vagy jól elhúzod a keresést, mert egyszerre csak egy jelentkezést adsz be és vársz. Közben lehet, hogy elvisznek lakásokat emiatt, mert nem pályázol, amíg nem válaszolnak. Mi az utóbbit jártuk végig, mert nem hajtott a tatár, hogy adott időre kellett lakást találni.

Autóbérlés

Van közösségi autóbérlés, előre le lehet foglalni adott kategóriájú autót, és jellemzően vasútállomások környékén fel lehet venni, majd letenni, bizonyos fair szabályok mellett. Hasznos, mivel a parkolás kardinális kérdés Zürichben, sokaknak pont emiatt nincs autója, hanem a közösségit használja, amikor szüksége van rá.

Szabadidő

Kirándulni mindig van lehetőség, túrázni, bár én ritkán, vagy egyáltalán nem szoktam. Péntek-szombat szabad asztalt találni valamilyen beülős helyen elég nagy kihívást tud jelenteni, ahol lehet, érdemes előre asztalt foglalni.

Ami nagyon idegesítő, hogy a moziban mindig van szünet a film közben. Néha jelenet közepén szakítják meg, mert ott a fele, vagy nem tudom, mi a szempont. Szerintem minden filmet lehet nézni angolul, német és francia felirattal.

Jó időben szeretnek piknikezni, tóparton, parkokban, erdőben. Sok helyen kiépített grill helyek várják az embereket, csak a hozzávalókat kell vinni és máris lehet sütögetni.

Nagyon használható kerékpárút-hálózat van, sokat bicikliznek, görkorcsolyáznak, és van is hova menni, nagyon szép helyekre juthat el így is az utazó.

1_36.jpg

Emberek

Akikkel találkoztam, azok kedvesek, segítőkészek. Egy-két kivételtől eltekintve, mindig próbálnak megérteni, ha valamit próbálok németül makogni (még mindig nem beszélem). Talán azért, mert nagyon sok a bevándorló (erről volt ugye a népszavazás is). Innen jut eszembe, hogy most arról szavaznak, hogy vegyenek-e Gripeneket vagy ne.

Mi lehet még érdekes?

Kellemes itt élni, de persze itt sem kolbászból van a kerítés. A munkaidő heti 42 óra, azaz napi 8 óra és 24 perc. Ebből a 24 perc a kötelező pihenőidő. Nem tudom, máshol hogy van, de itt figyelnek is rá, ha túl sok plusz órát generálok, akkor szólnak, hogy ki kéne venni.

Árnyalja a képet, hogy a jelenléti ívet saját magunk töltjük, szóval annyit írsz be, amennyit gondolsz. Munkakezdés, törzsidő nincs előírva, jössz-mész, amikor gondolod, kirívó esetben szólok a főnöknek, hogy mondjuk csak 4 órát leszek, mert délben megy a gépem, vagy ilyesmi. Rugalmasak, nyitottak, és ha van valami bajod, próbálnak segíteni.

Hamarosan már mindezt családostul fogjuk átélni, úgyhogy új tapasztalatokkal leszünk gazdagabbak, és másfélék is lesznek, köszönhetően, hogy az életstílus megváltozik. Kíváncsi vagyok, milyen lesz az óvoda a fiamnak, hogy fogja megtanulni a nyelvet, jól fogja-e érezni magát. Ez azonban már egy következő poszt lesz.”

7_3.jpg

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Svájc

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr236486157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.11. 07:55:44

@pappito: Nagyon helyes.Én mondjuk semmit sem dobok el,m szóval az én büntetéseim befizetésére várhatnak... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.11. 07:58:00

@bpetya75: Na ezzel egyetértek.Máig nem értem, hogy az hogy lehet, ha egy politikus hozzáfér valamilyen összegkerethez, felhalmozott pénzhez, akkor azt nem lopja el... :-o
Ez egyszerűen értelmezhetetlen számomra a 34 évnyi magyar tapasztalatok alapján...
:-((

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.11. 08:14:55

@Morgo1229: én azt mondom, több sorsot kéne megismerned, mielőtt ítélkezel fölöttük...

tanato 2014.07.11. 08:17:47

@Morgo1229: Nekem csak a bankom /Orgovány takarék /bukott be,így nem tudom kifizetni az alkalmazottakat,magamat,meg a Nav számlákat.Most várok a jó szerencsére.
Egyébként te most hol élsz melyik országban?Arra emlékezem ,hogy írtad hogy a nagy au-pair mozgalom idején a múlt század 90-es évek elején kint éltél.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.11. 08:18:57

@pilezi: Értem, kösz.Én mondjuk csak az ilyen extra dolgokra gondoltam a lerakóhelyen, amit pappitóval meg is beszéltünk, hogy lyukas matrac, törött kanapé, leégett tévé, stb. A sima napi kommunális hulladék az oké, persze ,hogy fizetni kell érte.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.11. 08:24:59

@Naschkatze (Mostindien / CH): Ezt én értem, itt is ilyen a rendszer.De én tök ingyen bemegyek akárhányszor, kiborítom a sok sz@rt a megfelelő konténerekbe és csókolom.Nem mér senki semmit sehol, igaz pénzforgalom sincs sehol.

Morgo1229 2014.07.11. 09:25:10

@Babette.: eleg szeles a skala, amit megelek hidd el. Brusszelbol, Hagabol hazamegyek a kisfaluba ahonnan kihalt a nagymamam de a hazat megtartottuk. Es irtam mar, hogy a szomszedok boltban veszik a tojast. Persze ezt is megtorpedoztad, azt mondtad, hogy telen nem tojnak. Egyebkent meg nem hiszem, hogy itelkeztem.

Morgo1229 2014.07.11. 09:27:37

@tanato: Van remelem ez a bigyo... bankgarancia ugye ? Csak a kerdes, hogy mikor kapod meg a penzedet ugye ?! Nagyon drukkolok, hogy idoben legyen megoldas.

2014.07.11. 10:04:56

@Morgo1229: Hat pedig elegge egy itelkezo stilusod van, engem is olyan stilusban szolitottal meg hogy 'muszaj' volt szerinted az en au pair csaladomnak engednie hogy nyelviskolaba jarjak, meg 'mit csinaltam az au pair penzemmel' (mit csinaltam volna vele egyebkent, elittam meg iPadre koltottem a rengeteg penzt), meg te 'mother's helppe' leptel elo (huha! erre en is nagyon buszke lennek...) es rengeteget dolgoztal de megis jartal nyelviskolaba stb.; tenyleg olyan stilusban beszelsz emberekkel hogy nekem ezutan pl. semmi kedvem neked valaszolni.

M. Péter 2014.07.11. 10:11:47

@Mirjam2: Az bizony a szabályok közt van, hogy az au pair-nek elég szabad időt kell adni arra, hogy nyelvisklába járjon. Barátaim, akiknke au pair-je volt, még a tandíjat is fizették.

Morgo1229 2014.07.11. 10:11:55

@Mirjam2:

@Mirjam2: en a nyelvsulit ki tudtam fizetni az aupairsegbol. En is sok orat dolgoztam de a suliba elengedtek. Muszaj nekik nem ? Kesobb mothers help lettem es akkor is elengedtek heti ketszer. Mire ment el az aupaires penzed ?Mondjuk en a mult szazadban voltam au-pair.

Ebben mi volt serto ? Olvastad rendesen ? En tok birlak teged nem ertem mivel bantottalak meg. Pont irtam, hogy a multszazadban eleg volt a penz a sulira, arra gondoltam, ezert irtam, hogy anno igy volt, lehet, hogy most mar nem eleg semmire az a kis au-paires penz.

Morgo1229 2014.07.11. 10:26:53

@Mirjam2: bocs, Te is irtad, hogy sokat dologoztal azert a kis penzert. En csak egyetertettem, hogy sokat dolgoztam en is. Fizikai melot is es plusz nannykent is helytalltam. Vegulis akkor mar volt diplomam (tanito). Negy emeletes csaladi haz volt, ket pici gyerekkel. Suliba elengedtek, nyaron a Marbellai hazukba nyaralni" mentunk. Ott aztan besokalltam, mert a baba ejjel felsirt mindig tobbszor es nekem kellett bemennem, nappal meg full megint szolgalat es ott akkor mondtam nekik, hogy ezt mar nem birom sokaig. (persze most anyakent tudom, hogy birni kell) Aztan haza is jottem a spanyol nyaralas utan.

2014.07.11. 10:32:34

@M. Péter: De jo hogy te mindig ilyen okos vagy es ismered a szabalyokat, es meg van 1db baratod is aki kifizette az o au pairjenek a tandijat. Viszont mikor fogod mar vegre azt megerteni, hogy azert mert te olvastal egy szabalyrol meg ismersz egy embert, azert lehet hogy a valo eletben nem mindig minden a szabalyok szerint tortenik es nem minden ember olyan mint az az 1 akit te ismersz.

Morgo1229 2014.07.11. 10:34:42

@Mirjam2: buszke is vagyok a mothers helpes melomra. Az akkor 120 font volt hetente, plusz ugye ott laktam es ettem es volt szep nagy szobam tevevel.
Es abbol a penzbol vettem Magyarorszagon lakast.
Miert ne lennek buszke ?

2014.07.11. 10:45:42

@Morgo1229: Oke, nezd en tobbszor is ugy ereztem - nem csak velem kapcsolatban - hogy szuksegtelenul agressziv, szamonkero stilusban teszel fel embereknek kerdeseket, de siman lehet hogy ez csak az en percepciom volt. Nem akartalak megbantani, lehet hogy az en keszulekemben van a hiba.

Nem akarom az elettortenetemet elmeselni itt, maradjunk annyiban hogy nyilvanvalo volt nekem a kerdesedbol: neked volt hova 'hazamenned' mikor au pair voltal, szamodra ez csak egy opcio volt. Nekem mas volt a helyzetem, nem volt diplomam, nagyon fiatal es mindenfele szempontbol kiszolgaltatott helyzetben levo ember voltam az elso par evben Angliaban, es ezt a csaladok is tudtak es kihasznaltak.

Hiaba mondanam el neked a reszleteket, tudom hogy mindenre lenne valaszod, hogy miert nem csinaltam ezt meg azt... Ez ugyanolyan mint a bantalmazott nok helyzete, kivulallok mindig nagyon okosak es kerdezik hogy miert nem hivtad a rendorseget, miert mentel vissza hozza stb. A legtobb ember nem teljesen hulye, nem veletlen hogy visszamegy stb., csak kivulallokent ezt sokan nem ertik meg.

Pl. szerinted nagy dolog hogy neha felkeltel ejjel a babahoz; en ket babara is vigyaztam ujszulott kortol au pairkent / nannykent ugy hogy ejjel is rendszeresen en keltem fel hozzajuk. Ez nem volt uj nekem, mivel mar gyerekkent is vigyaztam ujszulott kisbabara a sajat csaladomban. Tudom hogy ezt az au pairnek elvileg nem kene csinalnia, de megvoltak ra az okaim hogy en miert csinaltam. Ezt most itt nem fogom elmagyarazni, aki volt mar ilyen helyzetben, megerti.

Penz: nekem semmilyen anyagi hatterem nem volt, nem volt hova 'hazamennem' es senkire nem szamithattam, igy penzt kellett gyujtenem a sajat biztonsagom erdekeben. Az elso csaladomnal 45 fontot kaptam hetente es ugy emlekszem a nyelviskola majdnem ugyanannyiba kerult volna, es akkor honnan lett volna barmi masra penzem ha az egesz fizetesemet nyelviskolara koltom? Meg ha el is engedett volna a csalad...

2014.07.11. 10:50:06

@Morgo1229: A heti 120 fontbol vettel Mo.on lakast? Biztos ez? Egyebkent engem hivatalosan 'baby nanny'-nek hivtak es a vege fele, mikor mar megtanultam angolul es jobbak voltak az erdekervenyesito kepessegeim, nekem is 120 fontot fizettek hetente a heti 6 nap munkaert. De azert nem igazan vagyok buszke erre... Ne haragudj de ez szerintem nem teljesitmeny, sem anyagilag, sem emberileg. Ennek a penznek a nagy reszet egyebkent a londoni egyetemista let elso par honapjara tettem felre.

tanato 2014.07.11. 11:02:57

@Morgo1229: Ígéretek vannak,meg határidők a kártalanításra,a bank előtt meg óriási sorok mindennap,információért.

Morgo1229 2014.07.11. 11:48:45

@Mirjam2: Anyagilag es emberileg is nagy teljesitmeny szerintem. We agree to disagree. Ez 20 eve volt. Ha mondjuk ugyanazt csinalnam most is, az talan mar nem lenne teljesitmeny. Akkor nem volt EU. Kabe au-pair lehettel legalisan aztan annyi. Par ev mulva tesom elment egy szendvicsboltba dolgozni, de egy nap jott az idegenrendeszet es aznap feltettek egy budapesti repulore. De tok jo, mert legalabb hazajott es eleteben eloszor ult repulon.

2014.07.11. 11:55:55

@Morgo1229: Igen, termeszetesen velem is az EU elott tortent mindez. 2004 szeptemberben mar egyetemista voltam Londonban es egy irodaban dolgoztam ejjelente hogy fenntartsam magam.

Morgo1229 2014.07.11. 12:09:43

@Mirjam2: Ne gondolj budai lakasra. Ez egy videki varos, lakotelepi lakasa volt. 3/4 volt az anglias penz, 1/4 jott a szuloktol. Nem volt egy butorom sem aztan valami muanyag asztal lett es szulok unszolasara elkezdtem angolt tanitani. De vakvagany volt, mert utaltam es nem is ertettem hozza. Aztan gyorsan le is leptem a fojtasbol mert megjottek az amerikaiak Taszarra beketfenntartani. Fel is ultem a buszra aztan delelott mar sorbaalltam a munkafelvetelen tolmacsnak.

Morgo1229 2014.07.11. 12:16:12

@Mirjam2: Ertem. Nekem mas volt. Nekem az fel sem merult, hogy ott is lehet maradni a UK-ben. Biztos azert is mert vartak haza. Szulok, nagymamak, baratok. Meg nekem honvagyam is volt. De miert is maradtam volna, en akkor nem tudtam, hogy barmi lehetek kulfoldon. En azt hittem, hogy csak cseled lehetek. Most mar persze tudom, hogy ez nem igy van.

2014.07.11. 12:20:13

@Morgo1229: Ja igy mar ertem, kosz hogy elmagyaraztad. En magambol kiindulva, rogton 100% onerobol vett pesti lakasra gondoltam... Azert igy is szep teljesitmeny hogy ennyi penzt osszegyujtottel, es meg nyelviskolaba is jartal, ezt minden ironia nelkul mondom.

2014.07.11. 12:29:47

@Morgo1229: En sem gondoltam az elso evekben hogy barmi mas lehetek mint 'cseled', de Mo.on is az voltam es az maradtam volna, igy nem volt kerdeses hogy a ket hely kozul melyiket valasztom. Raadasul Mo.ot nagyon utaltam kulonbozo okoknal fogva, Angliaban pedig az elso fel ora utan orokre otthon ereztem magam, igy szamomra nem volt visszaut. Mindenkinek a tortenete mas, de most mar sokkal jobban megertem a te allaspontodat is, illetve hogy miert irtad amit eredetileg irtal.

Morgo1229 2014.07.11. 12:46:17

@Mirjam2: akkor most megsimogattad ? a buksimat mert mar nem birok veled is haragban lenni. Sok energeimat elvitte ez a ma reggel.

Nem ereztem egybol otthon magam Angliaban. Nagyon nem. Csinaltam egy-ket felelotlen dolgot, de hat forrofeju voltam. Leleptem egy-ket csaladtol csak ugy. Hid alatt nem kellett aludnom, de azert eleg bator voltam, hogy masok joindulatara alapoztam egy egy ilyen kiruccanaskor. De aztan a valtasok utan jott ez a bizonyos tuti jo hely. Normalis emberek, penz.
Egyik helyen pl azert leptem le mert mar megrendeltek nekem a uniformist olyan fityulaval a fejen cuccot, en mondtam, hogy nem veszem fel, de szerintem azt hittek viccelek. Es bar nagyon klassz hely volt es tenyleg jo emberek voltak, mire megjottek a hetvegerol leleceltem. Ez mar olyan nagyvarosi legenda, hogy a csalad ket kislanya napokig utanam sirt. (az a ket gazdam ismerte egymast, mint kiderult)

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.11. 13:03:34

@Morgo1229: Hm, a teljes kert minden talpalatnyi része bevetve. Albérlet.
Devizás dülöngélő sárkunyhó lakatlan, mióta felszólítottak bennünket a kiköltözésre.
Van egy konyhai robotgépem, elismerem, nászajándékba kaptam 10 éve.
Nyaralni soha nem voltunk, leszámítva az ajándékba kapott 2 éjszakás nászutat.
Dobozos üdítőt a gyerekeknek szoktam venni, 129 Ft/l áron, amikor biciklizünk két falun át, ügyet intézni.

Én sem bírom, hogy a javak nem egyenlően vannak elosztva.
Ezért nyelvet tanulok és lehet, hogy elhelyezkedek egy olyan szakmában, aminek itthon a tanulására sem kaptam esélyt.
Külföldön.

Nem kell bevenni a maszlagot.
Hogy mennyire mentettek meg minden devizahitelest, arra az én blogom is jó példákat hoz.

Ezerszer elomdtam már, és ha kell, még ennyiszer elmondom: nem megmenteni kell. Munka kell. Nekem munka kell.

Azokon kívül, más devizást ismersz?

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.11. 13:16:05

@tanato: Valamelyik nap írtam, hogy jött egy sajtóanyag, hogy az orgoványisoknak határidőt módosít a nav aug. 31-ig, azt láttad?
1-3 napon belül írtam valahogy.
Remélem jól jössz ki a dologból.

@Morgo1229:
Boltból a tojást téma:
tavaly télen a tyúkok felettek 20eFt értékű gabonát havonta.
A róka, a szomszéd kutyák és a tolvajok elintézték, hogy idénre megmaradt hét.
Egész télen ha volt 10 tojás.
Tavasszal tojtak, rögtön el is kotlottak, majd ott hagyták a tojásokat.
Most kezdtek tojni megint, hogy tartósan 35 fok fölé mentünk, kettő a 40 fokban el is kotlott. Talán a harmadik is el fog.
Egy katasztrófa.
Szomszéd ide akarta adni a lekaszált tarackját.
Mi látjuk el zöldséggel...
Köszöntem, nem kérjük, befejeztük a csirkézést.
Ha kikel, kikel, ha megmarad, adandó alkalommal levágjuk.
Ilyen árak mellett nem éri meg tartani.
Áttérünk a libára.
Az legalább megeszi a tarackot is.
Feltéve, hogy még itt leszünk.

2014.07.11. 13:27:57

@Morgo1229: Persze, ne legyunk mar itt virtualisan haragban, van eleg baja mindenkinek a valo eletben! :) Nem ismerjuk egymast, konnyu felreerteni a dolgokat igy interneten. En elegge specialis helyzetben voltam, Mo.ot egyszeruen utaltam, mindegy hogy miert de lenyeg az hogy igy van, Angliaban meg az elso kb. fel oraban eldontottem hogy ezt a helyet nekem teremtettek, nekem itt kell maradnom, lesz ami lesz. Azt mindig is tudtam hogy Mo.rol el akarok jonni es eredetileg Nemetorszagba terveztem menni ahol egyetemre is jarhattam volna sokkal korabban mint Angliaban, de az angliai kitero utan nekem mar nem volt visszaut. Az elso fel oraban eldontottem hogy inkabb leszek itt cseled, illegalis, stb., mint barmi mas Mo.on vagy mashol Europaban.

Morgo1229 2014.07.11. 13:28:28

@nezzazegfele: persze, hogy ismerek. De en nagyon hitelellenes vagyok.
Lattam, hogy milyen korulmenyek kozott eltek a nagyszuleim. Pedig nem voltak szegenyek. Viszont szerenyek, alazatosak, szorgalmasak, takarekosak voltak. Oreganyam az ures lisztes zacskot 100 fele keppen ujrahasznositotta.
A devizas csalad akirol beszeltem fentebb olyan hazban lakik amilyen nekem sose lesz.
En fejben keszulok a szegenysegre. Mi lesz majd ha nem lesz melom. Van egy csomo szenario a fejemben. Egyszer voltam mar szegeny de nem tartott sokaig.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.11. 13:36:01

@Morgo1229: Én is paneles vagyok, szinte amióta az eszemet tudom, rövid intermezzokat leszámítva. Elárulom neked, hogy a panelprogramban részt venni egyenlő a ház kemény eladósodásával. Nem is vállalják be mindenhol...

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.11. 13:37:23

@nezzazegfele: idén keltettem 80 kettőshasznú csirkét, szándékoztam belőle eladni levágva kb 60-at. bejött volna belőle 100-120ezer forint. 5 nap alatt elvitt belőle a patkány 40-et.
meguntam a reggeli halottszemlét, a maradékot inkább elajándékoztam.
most majd vehetek felnőtt, kitojt tojót, ami húsra nem lesz jó és ki van már használva, hogy mégse a boltban vegyem a tojást.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.11. 13:38:52

@Morgo1229: Érdekes, hogy mégis egy mondattal minden devizást egy kalap alá veszel.
Ne ragadjunk le nálam.
Én több olyat is ismerek, mert velük dolgoztam jobbára, aki a beteg, általában rákos vagy autista, gyereke miatt vett fel hitelt házra.
Ki vásárlásra, ki korszerűsítésre.
Akiktől elvették volna a gyereket, ha ezt nem lépi meg.
Ez van.
Nem annyira kirívó esetek, hogy azt lehetne mondani, hogy perse, persze, ilyen is van, de...
Amerre én járok, arra ez a jellemzőbb.
Természetesen itt is vannak kacsalábon forgó paloták, de azok gazdáira nem jellemző, ami a mi nagyszüleinkre.
Pl. a lisztes zacskóba szoktam tenni az sk. készített száraztésztákat.
Akkor én most értékesebb ember vagyok?
Értékesebb, mint aki a boltban veszi a tojást, nem tart tyúkot, és devizát fizet?
Neki meg lehet, hogy van valami krónikus betegsége, ami miatt a fűnyírás is fájdalmas, ezért nem művel kertet.
Mint pl. a devizás házunk szomszédja a devizás autójával, a 70 felé közeledve.
Persze látom a felördülésedet, minek neki autó.
Azért kérlek szépen, mert a beteg feleségét azzal hordja orvosi vizsgálatra.
Abba most ne menjünk bele, hogy miért nem várnak a betegszállítóra.
Szerintem nincs több mondanivalóm, ha képtelen vagy megérteni, hogy a világ nem fekete-fehér, hogy nem minden okozat oka ugyanaz - az emberi felelőtlenség.
Örülj a szerencsédnek, és tanítás közben is jusson eszedbe, hogy nem minden fekete és fehér.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.11. 13:39:07

@Morgo1229: Az én apai nagyszüleim is nagyon takarékosak voltak. A nagymamám a tejeszacskókból horgolt bevásárlószatyrokat, lábtörlőket. A kertben minden zöldség megtermett. Soha nem lett saját házuk, még lakásuk sem...

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.11. 13:39:26

@Morgo1229: de nem eleget...
csak egy példa, én nem vettem fel devizahitelt, mégis szopok egy devizahitellel.
de biztos csak magamra vethetek, hogy hozzámentem egyhez....

Morgo1229 2014.07.11. 13:39:42

@zöldeketbeszélek: persze, tudom kell az onresz. Kaposvar eleg szepen megujult pedig. Akkor azok mind eladosodtak ?! Majd megkerdem, arrol nincs inform, hogy mennyire.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.11. 13:42:28

@Babette.: Mi nyulásztunk (meg fejős kecske is volt, gidákkal), soha sem volt gond a patkánnyal, nyesttel, rókával stb. Pedig a bekerítetlen kert mögött már lucernatábla volt, gyümölcsös és erdő.
Viszont apámnál a nyúlállományt valami kínai vírus pár hét alatt teljesen lenullázta. Az az egy nyúl maradt meg, amit hazavittem és kikúráltam.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.11. 13:44:10

@Morgo1229: Kaposvár melletti kis faluban ismerős faiskolás szép sztorikat mesélt arról, hogy is működnek ott a dolgok, mire költ és nem költ a polgi...
Nem tudom, miben van igaza, én pesti vagyok. A mi házunk nem vállalta fel a hitelt, ami az önrészhez kellett volna. Ahol sok a közös költség tartozás, ott szerintem ez fel sem merülhet, hiszen a hitelt a ház abból törleszti.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.11. 13:44:39

@Babette.: Nagyon vigyázz a kitojtakkal. Tavaly megszívtuk, mind tetves volt, lefertőzték az állományt, pedig el voltak különítve.
Kitojtat akkor veszek majd én is, ha az összeset levágtam, és a libák is elfogytak. Akkor nem bánthat senkit. :)
Itt 560-650 darabja. Ott mennyiért megy?

Ami nagyon bejött, az az előnevelt csirke, de nem a 3-4 hetes, hanem a nagyobbak, akiket nem tápoztak agyon.
A méretük 3-4 hetesnek felel meg, korban nagyobbak ugyan, de árban a 350-400-at kell fizetni értük.
Nem akarok hülyeséget mondani, de talán Hevesből hozzák őket kéthetente, és országosan szállítottak tavaly.

Ezeket elzártuk a nagyok elől, de nagy kifutójuk volt, mégis értékelhető méretük lett. Ezeket vitte el a kutya, amikor kb. 1,5 kilósak voltak, épp vágás előtt voltunk egy héttel.

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.11. 13:50:06

@nezzazegfele:
kitojtakkal kezdtem évekkel ezelőtt. most nincs állomány. egy se. BOLTBAN veszem a tojást.
nem veszek előneveltet, pont azt a méretet hordta el a patkány. fajtatiszta australorp állományomból:(
most lebetonoztuk a tyúkudvart, hátha segít, meg nagy tyúkok jönnek.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.11. 13:51:00

@zöldeketbeszélek: Itt is felmerült a nyúltartás.
Amíg a kinézett helyen ki nem pusztultak, csak addig.
Volt amelyiket a patkány szedte ki a ketrecből.
Még mielőtt valaki...
Egy pedagógus családtól vettük volna.
A dögök nem nézik, hogy ki ki fia borja, szegénynek sem kell lenni, hogy pusztítson.

Kecske volt a szomszédban 4 vagy 5, tavaly. Tavasszal kirakták őket legelni. Már másnap hallottam, hogy a kisgyerek megy befelé kiabálva, hogy elpusztult egy kiskecske. Másnap megint egy. Aztán levágták őket, egy maradt, a legöregebb, dísznek.

Ők a libával sem jártak jobban, felettek vasakat nekik az udvaron, meg elloptak belőle, aztán inkább azt is levágták.
Így most csak karámos állataik vannak.

Szép az élet vidéken, hajjj... :)

**mimi** 2014.07.11. 13:54:56

de mi az a kitojtak??? :)))
bocsi...tényleg nem tudom...

Amúgy a devizásokat tényleg nem kéne egy kalap alá venni, sokan nem kapzsiságból, dőzsi-mőzsiből vették fel a hiteleket...
A fiatalabb barátaim is vettek fel svájci frankos hitelt, többször beszélgettünk is róla, hogy kifizet 40 ezer Ft-ot albérletre, annyi lesz a törlesztése, miért ne vágnának bele, aztán most szegények mind bajban vannak.

Morgo1229 2014.07.11. 13:55:53

@nezzazegfele: ne haragudj, de mar minden fegyvert bevetettel. Volt kronikus beteg, rakos, autista, tartor betegallomanyban levo a par sorban amit irtal. Erre mit tudok mondani ? Mintha en okoztam volna barmelyik bajt is.
Tudom, hogy Nalatok sem mindenki egeszseges.

En csak leirtam, hogy nem szeretnek hitelt felvenni. Soha. Es a nagyszuleink is elvoltak hitel nelkul.
Es most mar 3-4 eve folyamatosan az megy, hogy mentsuk meg a devizahiteleseket. Jol van mentsek meg, fizessek ki helyettuk az egeszet aztan mozduljunk tovabb, mert masrol mar szo sem esik. Pedig biztos lennenek mas elorevezeto dologok is az orszag sorsaval kapcsolatban. Talaljak meg a felelosoket, akik ezt a hibas termeket eladtak aztan buntessek meg oket es aztan haladjunk elore.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.11. 13:58:28

@Babette.: Szomszéd szerint is segít a betonozás. Amikor ide jöttünk, akkor undorodva nyújtogatta a nyakát az itt található tyúkól felé, hogy biztosan innen jön a patkány, mert ennek a belső tere is földes.
Na kérem szépen, neki láttunk kivakarni a szart lapáttal.
Úgy 15 centinél a férjem megakadt valamiben, nézzem már, mi lehet. Mondom neki, szerintem egy betontörmelék, mert volt ott cifrább cucc is.
Én kint lapátoltam, én meg téglába akadtam, mondom neki, hogy itt meg tégla van 20 centinél.
Hát le volt betonozva, a járda meg kirakva téglával.
Mióta nem volt az takarítva??? Atyaég...
Na, mondom, a szomszéd mellé lőtt, innen nem jöhetett a patkány.
Módszeresen körbe néztünk mindent, találtunk egyetlen lyukat, ami a kert felé nézett, egy kisebb fajtát. Betömtük. Más semmi.
Megyünk körbe, hát a házuk oldalánál eltakarítottunk egy ecetfát, ott hiányzott egy tégla, benn meg üreg.
Belevilágítottam, férjem bedugta a fényképezőt, lőttünk egy képet. Hatalmas üreg, nagy járat. Bele raktam egy téglát.
A fal előtt fúrt fel legközelebb.
Most már fárad, mert a kert vége felé fúr és lassan a faluk tövét kikövezem törmelékkel, jól haladunk... Van, amelyikben egy egész tégla eltűnt.
Mutattuk neki, azt mondta, hogy nem az ő dolga, a mi oldalunkon van.
Vazze...
Jó szomszédi iszony.
:)

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.11. 14:01:15

@**mimi**: Általában fél-egy évet nyomatják tojótáppal őket, fényt ritkán látnak, a tolluk hullik, elég randácskák, rőt-fehér színben pompáznak és úgy néznek ki, mint akik be vannak narkózva.
Kajálni csak akkor hajlandóak, ha eltaláltad az ízlésüket, igen ritkán esznek meg akármit, de azt is inkább darálva.
Az itatót sem ismerik, szopókából ittak általában, de ha a fejét belerakod a vízbe, akkor ráérez.
Remélem kimerítő voltam... :D

Morgo1229 2014.07.11. 14:05:51

@zöldeketbeszélek: na mire kolt a pogi, meselj ! :-)

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.11. 14:07:14

@Morgo1229: Értem, szóval unod a témát.
Nem is tudom, hogy ki hozta fel.
Én is unom, a másik is unja.
Sajnos csak egy családot ismerek, aki egészséges és devizás, de ők sem sírnak. Nem kérik, hogy mentsék meg őket. Pedig jó lett volna. Akkor talán nem váltak volna el.

Minden fegyvert bevetettem, azt mondod?

Nem, ezek nem fegyverek.

Az életem, a munkám volt, hogy ezekkel az emberekkel foglalkozzak, és a szakmám által segítsek nekik.
Örültem, ha egy mosoly ott volt az arcán valakinek, mert elértük közösen, amit akartak.
Soha, egyikük sem látta rajtam, hogy nekem sem sokkal jobb az életem, mint nekik.
Csak akkor még volt egészségem, ennyivel tényleg jobb volt.

Én nem unom, én csak belefáradtam, hogy folyton azt vágják a devizások fejéhez, hogy kuss, mert meg lettél mentve.
Szét kellene nézni.

Morgo1229 2014.07.11. 14:19:10

@Babette.: hozzamentel ?! :-)
Jo ember legyen, az a lenyeg.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.11. 14:32:04

@**mimi**: Örülök :))) Most már nyugodtan hajtom nyugovóra a fejemet. ;)

Quercus a favágó 2014.07.11. 14:33:11

@Morgo1229:

A dolog nem égészen a mezei "deviza hitelesek" megmentéséről szól. Illetve nem csak.

-Szól a forinthitelesekről is, mert a törvény rájuk is vonatkozik.
-Szól a parlamentben hűsölő/melegedő képviselőkről, mert egyes számítások szerint 200 millió forintot találtak maguknak ezzel a törvénnyel.
-Szól az önkormányzatokról, mert jelentős részük szintén így adósodott el. Márpedig ez mindenkit érint. Azokat is, akiknek semmilyen hitelük nincs. Bár az önk. adósságát átvállalta az állam.Tehát a dolog minden állampolgárt érint. Az igaz, hogy ez a törvény csak a fogyasztói kölcsönökre vonatkozik, de kétségem nincs afelől, hogy ezt is rendezik. Másképpen nem lehet kivezetni a piacról a "deviza hitelt."
-Szól a magyar gazdaságról. Nem kicsit nagyon. A magyar gazdaság helyben járásának egyik oka, az erős forint.Igen, még a 310 Ft-os euró is erős. Az ideális a 360 Ft körüli árfolyam lenne. Amíg azonban ez a devizás buli él, ezt nem lehet meglépni. Utána igen. Persze a gyenge forint nem lest előnyös mindenkinek, de összességében nézve szerintem több lesz az előnye mint a hátránya.

Szóval ahogyan mondva volt, nem minden fekete, vagy fehér.

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.11. 14:33:51

@**mimi**: baromfitelepen kifejezett tojótyúkokat tartanak.tolják őket tojótáppal, így szinte naponta tojnak. és amikor már nem, vagyis nem éri meg őket tartani, eladják őket. ez nincs egy év.
kizsigereltek, fáradtak, csapzottak, köröm- és csőrvágottak.
olyanok ilyenkor, mintha egy ember 9 havonta szülne egy gyereket.
de házhoz még jók, miután kicsit összeszedik magukat.

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.11. 14:34:59

@Morgo1229: a nagy bankimentés után éppen ideje volt azokra is figyelni, akik kvázi a bankok irreális profitéhségének lettel "áldozatai".

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.11. 14:35:43

@nezzazegfele: nekünk is a szomszédoktól jön....

@Morgo1229: a nagy bankmentés után éppen ideje volt azokra is figyelni, akik kvázi a bankok irreális profitéhségének lettel "áldozatai".

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.11. 14:37:59

@QUERCUS: ne feledjük, hogy ez a program nem az árfolyam hatásainak kiküszöbölése miatt lesz sikeres, hanem az egyoldalú kamatemelés miatt
az sokkal többet dobott a kölcsönösszegeken...

Morgo1229 2014.07.11. 14:38:30

@nezzazegfele: nem en hoztam fel a devizahitel temat.
Ilyet nem mondtam, hogy kuss.
Annyit mondtam, hogy a javak legyenek elosztva egyenlobben. Akkor legyen valyoghaz megmento, meg teglahazmegmento program is ha mar egyszer van panelprogram.
Nem beszelve a gazartamogatasrol mert az is csak a varosiknak jar.
Meg azt, hogy legyen felelos, meg megoldas a deviza ugyre aztan haladjunk tovabb.

2014.07.11. 14:59:39

Na most nem akarom hirtelen ismeretlenul vedelmembe venni Morgot, meg tudja o vedeni magat ha akarja, de azert annyit megjegyeznek hogy kivulallokent sokan nem ertettuk / nem ertjuk a devizahitel temat. En pl. meg tegnap is valami ilyen egyszeru dolgot gondoltam hogy miert nem gondoltak bele az emberek abba hogy mi lesz ha megvaltozik az arfolyam es felmegy a torlesztoreszlet. Aztan mikor itt paran elkezdtetek elmagyarazni, rajottem hogy egyaltalan nem ilyen egyszeru ahogyan en ezt elkepzeltem. Most mar csak szimplan aldom a jo sorsomat hogy nem en kerultem ilyen helyzetbe, rajottem hogy akar velem is megtortenhetett volna. De tegnapig meg en sem igy gondolkodtam.

Morgo1229 2014.07.11. 15:09:00

@Babette.: a bankmentes kiverte a biztositekot nalam is, de ha itt lenne Charlie (mert ert hozza) akkor megmagyarazna lehet, hogy azt is mi szivtuk volna meg, ha nem mentik meg a k. bankokat.

Quercus a favágó 2014.07.11. 15:12:04

@Babette.:

A törlesztőrészletek növekedésében 40-60%-ban volt szerepe az árfolyam növekedésnek, a többi a kamat, és az egyéb költségek.

Quercus a favágó 2014.07.11. 15:15:24

@QUERCUS:

Persze a kölcsönök forintosítása után az a kockázat is megszűnik.

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.11. 15:20:37

@QUERCUS: az arányokat nem tudom, és nem vagyok matematikus fajta. de az árfolyam nem lett a kétszeresénél több, a kamat meg a négyszerese.

Quercus a favágó 2014.07.11. 15:38:08

@Babette.:

Én is puskáztam Róna Pétertől.D

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.11. 15:38:24

@Mirjam2: Respect.

@Morgo1229: Ahogyan az sem volna jó, ha eltűnnének a bankok itthonról és csak a helyiek maradnának meg.
De ez is érdekes, hogy hogyan dőlnek be sorra a takarékok, pont most.

@QUERCUS: Próféta szóljon belőled.

2014.07.11. 15:38:26

A hitel-temat lezarando (reszemrol): a magyar kormany mar evekkel ezelott megoldhatta volna a problemat azzal ha megszavaztak volna a magancsod bevezeteset, ha jol tudom targyaltak rola de elvetettek. Persze akkor nem uldozhetnek a vegtelensegig halalba az embereket koztartozasok miatt, igy nem vallaltak be, mennyivel egyszerubb a csunya kapitalista (szabadkomuves / zsido / balliberalis / nyugati) bankokat hibaztatni.

Biztosan a bankok is hibasak, de civilizalt orszagokban mint pl. Anglia nincs ilyen hogy egyszer felvettel egy osszeget egy hazra es most mar nincs meg a haz de te meg mindig az osszegnek a sokszorosaval tartozol amit realisan eleted vegeig nincs lehetoseged torleszteni. Ha par havi atlagjovedelemnel nagyobb osszeggel tartozol es nincs semmi tartalekod vagy vagyonod, akkor magancsodot jelenthetsz, leirjak a tartozast, annyi a hatrany szamodra hogy par evig nem kapsz semmilyen uj hitelt / kolcsont. Ennek szerintem mindenhol igy kene lennie, ez az egyetlen humanus megoldas.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.11. 15:39:55

@Morgo1229: Mi az, hogy OTF495?

(Kétszer frissítve sem megy át, megint leáll a motor? Most javították...)

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.11. 15:43:40

@Mirjam2: Igen, ez jó lett volna itt is. Csak amikor megszellőztették is olyan feltétellista volt, hogy csak pislogtunk. Sajnos részletekre már nem emlékszem, és most nem is keresgetem.

Láttam egyszer egy filmet, egy egyedülálló (?) anyáról szólt, és megragadt bennem egy jelenet, ahogyan a kocsiban olvasott egy levelet, a gyerek hátul, az eső zuhog, és sír, hogy magáncsődöt kell jelentenie.
Akkor még a kanyarban sem volt hasonló, és a világlátott ismerősök sem hallottak hasonlóról.
Amerikai volt a film, ha minden igaz.

Morgo1229 2014.07.11. 15:52:05

@nezzazegfele: @Babette.: riado, nem latszanak a szivecskek !!!
Azok szivecskek . Mas se latja ? Csak a Babette meg en ?
Mirjam, Te se latod ?

Lehet, ez olyan, mint a kiraly ruhaja. Csak a jok latjak !! :-)

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.11. 15:59:53

@Morgo1229: Te figyu, az én gépem olyan szar, hogy két billentyű is hiányzik róla. Tiszta szerencse, hogy 9 ujjal vakon gépelek. :D
Ne várjunk csodákat ezeréves masináktól. :)
Jó vagyok. Jó nagy.
:D

2014.07.11. 16:08:24

@nezzazegfele: Megertem a magyar kormanyt, mert hiszen az angol meg az amerikai gazdasag is milyen szarul all miota bevezettek a magancsodot :). Nem akarjak a hanyatlo Nyugatot majmolni.

2014.07.11. 16:09:06

@Morgo1229: En negyzeteket latok, ez nem tudom mit jelent...

2014.07.11. 16:23:34

@Morgo1229: Irtam neked egy e-mailt.

Morgo1229 2014.07.11. 16:33:58

@Babette.: @Mirjam2: Majd megnezem otthoni gepemen.
En gepen vagyok itt a melohelyen es latszik, szoval nem csak okostelon.

Szoval szivecskek azok.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.11. 16:38:59

@Morgo1229: Centire, vagy kilóra? :D
Én széltében voltam ekkora... :D
De jó, hogy már vége van...

Morgo1229 2014.07.11. 16:59:01

@nezzazegfele: ne is mondd...nem vagyok vekony. Hogy lett vege ? Mi volt a modszer ?

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.11. 17:41:20

@Morgo1229:
Még nincs vége. Doki szerint kellene még -20.
Az első 30 lement a devizával, a másik 20 meg szerintem lemegy a külföldi munkavállalással.

nezzazegfele.blog.hu/2014/07/06/fogyasom_tortenete#more6477207

Muscari 2014.07.11. 19:05:49

@QUERCUS: kedves Tolgy, mikor mi felvettuk a hitelt meg ugy volt, hogy par even belul euronk lesz. Oke, nem CHF, de megis sokkal stabilabb, mint a forint. Mi ugy gondoltuk, hogy akkor mar nem lehet nagy baj. Hogy mekkorat tevedtunk :-(

Muscari 2014.07.11. 19:09:45

@DieNanny [SZ,CH]: Atyagatya, ez nem semmi. Mi 48-cal kezdtunk, most 90 lenne, arfolyamgattal csak 58-at fizetunk. Minden elismeresem, hogy tudod fizetni

DieNanny CH 2014.07.11. 19:44:07

@Morgo1229:

"Nem beszelve a gazartamogatasrol mert az is csak a varosiknak jar.
"

Hát, nem tudom, de nagymamám falun lakik, és neki is jár...

tanato 2014.07.11. 20:12:21

@nezzazegfele: Igen most aug 31 a tervezett határidő,nekem sajnos eléggé késő,de nem tudok mit tenni.

Quercus a favágó 2014.07.11. 20:35:51

@Muscari:

Én nem vagyok sem jogász, sem közgazdász, viszont érdekelt ez a "deviza hitel" dolog. Valamennyire én is érintett vagyok, bár én 3 éve rövidre zártam a dolgot, egyszerűen közöltem, nem fizetek tovább, míg nem tisztázzuk, milyen kölcsön is volt ez. Persze én könnyen ugráltam, mert nem jelzálog hitelem volt. Sok mindent elolvastam, meghallgattam pro- és kontra. Számomra egyértelmű, ez egy folytatólagosan, üzletszerűen, különösen jelentős értékben elkövetett csalás. Bűnszervezetben, A vádlottak padjára kellene ültetni az érintett bankok menedzsmentén túl, az érintett miniszterelnököket, pénzügyminisztereket, MNB, PSZÁF elnököt, mint tettestárs.

Már egy ideje megcsináltam a blogomat, hogy majd ott leírom, amit erről gondolok, de valahogy nincs hozzá kedvem. Majd egyszer.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.07.11. 21:21:07

@nezzazegfele: Nem mondom, hogy életem végéig, de remélem még sokäig. :-) Amugy pl a korhäzi dolgozok is müszakoznak, ott sincs hétvége / ünnepnap, näluk valahogy mégsem akad ki senki. :-) Itt is szoktak sajnälni, hogy szegény, dolgoznod kell ekkor-akkor. Volt hogy visszakérdeztem, hogy nem sajnäljäk-e a rendöröket, vagy pl az éttermi dolgozokat? Hät kamilläztak rendesen...nem vevök a humoromra. :-)
@tanato: Uhhh ez milyen gäz! :-(

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.11. 22:01:59

@DieNanny [SZ,CH]: Nekünk a palackos gázra és a fafűtésre nem jár.

@tanato: :(

@Naschkatze (Mostindien / CH): Ott elvileg emberhiány van, de azt sem tartom jó megoldásnak természetesen. Férjem volt folyamatos műszakban, az nem embernek való. Természetesen csak a dolgozók voltak műszakban, a főnökök max. 2-ban. :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.07.12. 07:06:59

@Mirjam2: valszeg naiv kérdés, ezzel a magáncsőddel nem lehet visszaélni? ok, persze, senki nem szeretne odajutni, hogy a hitellel felvett háza elúszott, és mégis ott vannak még a milliók a nyakán. nem is tudom pontosan, hogy képzelem el a sunyizást vele. leellenőrzik ilyenkor az embert, hogy nem vitte külföldre a milliókat, mit vett a hitelből, hogyan úszott el igazán?

2014.07.12. 10:07:13

@Dragonlady (ex Chang): Mindennel vissza lehet elni, de a magancsodnek olyan negativ kovetkezmenyei vannak hogy pont ha pl. uzletember vagy, nagyon nem eri meg, legalabb 5 evig semmilyen kolcsont nem kaphatsz ugy tudom, meg hitelkartyat sem. A credit ratinged meghal, meg azt is el tudom kepzelni hogy akar egy sima mobiltelefon elofizetes is problema lehet evekig. A kapitalizmusban ha nem tudsz hitelt felvenni, rossz a credit ratinged, az paria lettel egyenlo.

Ellenorzes is van, bar nem 'allambacsi' ellenorzi a jelentkezot ugy tudom, de ha nem arrol a klasszikus esetrol van szo hogy lakashitelt vett fel es nem tudta fizetni (ilyen esetekben a bank egyszeruen elarverezi a lakast es ezzel vege a tortenetnek), hanem kolcsonoket vett fel, maganembereknek vagy cegeknek tartozik (utobbiak lehetnek bankok is), akkor ugy tudom ezek a magancsodtol fuggetlenul perlik az illetot hiszen vissza akarjak kapni a penzuket, es szerintem feljelenthetnek pl. ha azt felteteleznek hogy rosszhiszemuen felvett egy csomo penzt es most a Bahamakon akar elni belole. A magancsod alapvetoen arra van kitalalva hogy ha tenyleg nem tud az illeto fizetni, ne zaklathassak feleslegesen.

Termeszetesen biztosan volt mar a tortenelemben valaki aki visszaelt vele. Ezzel ugy vagyok mint a benefit-rendszerrel: igen, vissza lehet vele elni, de szerintem egy normalis tarsadalomban inkabb legyen par szazalek aki visszael a benefit-rendszerrel mint hogy allati sorban elo, viskokban tengodo hajlektalanok legyenek az utcan mint Mo.on. Inkabb legyen par ember aki dolgozhatna de helyette cigizik, TV-t nez egesz nap es rohog azokon akik dolgoznak, 'it's his loss', engem nem erdekel.

Ugyanigy, inkabb legyen magancsod meg akkor is ha nehanyan visszaelnek vele, mint hogy csaladok millioi keruljenek lehetetlen helyzetbe egy rossz dontes miatt, mint most Mo.on. Ez utobbi azert is jo mert pl. batrabban mernek az emberek vallalkozni, nem rettegnek attol hogy ha nem sikerul, egesz eletukben fizethetik vissza az adossagot. Igy tobb vallalkozas van es termeszetesen ezek kozul sok sikeres, igy munkahelyeket teremtenek stb. Es a bankok sem adnak annyira felelotlenul kolcsont ha tudjak: nem fogja az ugyfel a haz eredeti aranak sokszorosat visszafizetni pl., ha ugy valtoznak a feltetelek hogy mar nagyon nem eri meg neki, inkabb visszaadja a hazat. Ha a bank ugy iteli meg hogy a haz nem er meg egy bizonyos osszeget, akkor milyen alapon koveteli a penzt az ugyfeltol? Adjak el ok a hazat es amennyi penzt kapnak, az az ovek. Nem lehet meg 20 evig uldozni az ugyfelet, eppen eleg baj az illetonek hogy elvesztette a hazat es a belefektetett toket.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.07.12. 10:19:23

@Mirjam2: értem, egyetértek. akkor ezekszerint nincs olyan, hogy nagyszabású visszaélések.
nonszensz, amilyen sztorikat olvasni, hogy már visszafizetett annyit, mint amit felvett, a ház már nincs meg, de még kétszerannyival tartozik.
egyébként egyetértek fentebb azzal, hogy ha ez nem rablás és bűncselekmény (a bankok részéről, és az állam részéről, aki hagyta, és asszisztált hozzá), akkor mi a rablás?
aki visszadobja a lakáskulcsot (Mo-n) és elmenekül Angliába mondjuk, azt hány évig üldözhetik egyébként, utánamehetnek, vagy előszedik, mikor hazalátogat, vagy mik a kilátások?

2014.07.12. 10:19:43

@Mirjam2: Egyebkent ez altalanossagban igaz hogy Angliaban hatekonyabban vedik az ados erdekeit a kolcsonadoval szemben mint Mo.on. Angliaban nem fordulhatna elo az a szituacio mint Mo.on, hogy egesz falvakat tartanak rettegesben uzsorakamatbol elo csaladok. Es nem azert nem mert Angliaban nincsenek szegenyek. Ott is vannak szegeny es / vagy felelotlen emberek es sokan kozuluk un. 'payday loan'-okat, rovid tavu, nagyon magas kamatu kolcsonoket vesznek fel hogy ki tudjak huzni a kovetkezo fizetesig / benefitig. De ha egy bizonyos osszeget eler a tartozas, es magancsodot jelent pl. az ugyfel, akkor nem zaklathatjak a cegek akiknek tartozik, inkabb az az altalanos hozzaallas hogy miert adott neki a ceg felelotlenul kolcsont, miert nem ellenoriztek hogy vissza tudja-e fizetni stb. Es ez igy van rendjen szerintem, mivel minden orszagban vannak sajnos olyan cegek / csaladok akik megprobalnak kiszolgaltatott helyzetben levo embereket kihasznalni. Az allamnak elsosorban a kiszolgaltatott helyzetben levoket kene vedeni, nem azokat akik nyereszkedni probalnak rajtuk.

2014.07.12. 10:29:49

@Dragonlady (ex Chang): Alapvetoen Angliaban (es Nemetorszagban is ugyanezt tapasztaltam, lehet hogy altalanos nyugati vonas?) johiszemuen allnak hozzad a hatosagok, es azt feltetelezik hogy te is johiszemuen allsz hozzajuk, nem egy csalo vagy aki at akarja vagni oket. Partnerkent kezelik az allampolgarokat, es eddig ez ugy tunik bevalt nekik :).

Ami a devizahiteles tortenetet illeti, en nagyon keveset tudok rola, kimaradtam belole szerencsere es nem ismerek senkit aki erintett. Kivulallokent felfoghatatlannak tunik az egesz. Ez olyan kb. mintha fel Anglia azon gondolkodna hogy most muszaj azonnal Dubaiba menniuk dolgozni mert kulonben eletuk vegeig milliokkal fognak tartozni egy banknak, vagy mi? Ne mar.

Mondjuk a masik veglet a Kozel-Kelet ahol szo szerint bortonbe zarnak (megpedig nem luxusbortonbe!) ha nem tudod fizetni az adossagodat, es soha nem engedik el. En mondjuk extra ovatos ember vagyok, pl. ennek kovetkezteben semmilyen hitelt nem vagyok hajlando felvenni itt, pl. kredit-kartyara sem jelentkeztem pedig nagyon kedvezo lett volna nekem, de nem akarok azon idegeskedni hogy mi lesz ha tartozas lesz rajta. Ugyanigy megkertem a ferjemet hogy ne vegyunk autot reszletre, bar nagyon elterjedt itt, szinte mindenki ezt csinalja. Angliaban sem mentunk bele vegul a lakaskolcsonbe, miutan vegiggondoltam a kockazatot, maskepp oldottuk meg, de ez egy hosszu tortenet.

2014.07.12. 10:46:17

@Mirjam2: Errol eszembe jutott, azert Angliaban is meg lehet szivni, van itt egy kolleganom aki mar 4 eve itt van, ugy kerult ide hogy van Londonban egy lakasa amire meg mindig fizeti a hitelt, es kozben van egy munkanelkuli alkoholista pasija aki hasznalta a neven levo hitelkartyakat (???) es tobb tizezer font adossagot halmozott fel, ami mind a kolleganom neven van.

Magancsodot csak akkor lehet jelenteni ha mar semmid nincs, tehat ha ezzel az opcioval akart volna elni, eloszor el kellett volna adni a felig kifizetett lakast stb. Ezt nyilvan nem akarta, tehat inkabb idejott es az elso 2 evben csak azert dolgozott hogy az adossagokat fizesse ki, ja kozben a lakasbol nincsen semmi jovedelme mert az alkesz pasija lakik benne, azota meg azert dolgozik hogy a hitelt fizesse, a pasit tamogassa anyagilag es egyebkent is jobb neki ha o itt van a pasi meg ott, mert legalabb addig sem veszekednek. Ez az o verzioja. Hogy esetleg a pasit is ott lehetne hagyni? A, azt nem, szegeny beteg es nem tehet rola stb. stb....

A masik pelda arra hogy nem mennek bele csak ugy poenbol magancsodbe: volt egy fiatal angol kolleganom mikor ejjel dolgoztam, o megprobalt ejjel is es nappal is dolgozni 2 kulonbozo munkahelyen, allandoan Red Bullal lotte magat, tiszta idegroncs volt. Elmondta hogy felelotlenul egy csomo adossagot halmozott fel, es vissza akarja fizetni hogy jo legyen a kredit ratingje mert kulonben kesobb nem fog tudni lakaskolcsont felvenni stb. Tehat a legtobb hetkoznapi ember mindent megtesz hogy vissza tudja fizetni az adossagot, a magancsod csak vegso lepes.

Mondjuk olyan sztorit is lattam mar az ujsagban hogy egyedulallo benefitbol elo anyuka tobbezer fontot felvett payday loan formajaban kulonbozo cegektol, mivel minden gyerekenek kulon biciklit, TV-t, szamitogepet es Playstationt akart venni karacsonyra. Ebben az esetben azt mondom hogy az a sok ceg volt a hulye aki a benefitbol elo, lathatoan 5 eves gyerek szintjen gondolkodo nonek egy fillert is kolcsonadott, nem erdemlik meg a cegek hogy visszakapjak a penzuket.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.07.13. 05:31:51

@Mirjam2: értem, köszi. na ennek tényleg lenne akkor értelme, úgy tűnik.

i got my (törölt) 2014.07.16. 06:30:53

@zöldeketbeszélek:
"Hiszen alapvetően mindenki azért megy el, hogy a saját pecsenyéjét sütögesse... "

Más szavakkal: az megy, aki nem él-hal a vágytól, hogy bruttó kétezer Ft-ért 5 helyett 7-8 órát dolgozhasson és jófejségből a zsebpénzéből javíttassa az állami járműparkot (postásbicikli).
Vagy úgy is fogalmazhatunk: az megy el, aki nem nyújtja örömmel a másik orcáját az újabb pofonokért, amit a jelenlegi politikai vezetést visszatapsoló többség számára is ismételten megrendelt a következő néhány évre.
Persze, tudom, látom, sokan élvezik, hogy fát vágnak a hátukon. De a jelek szerint a BDSM-klub tagjai fogyóban vannak, egyre többen választanak szórakoztatóbb szabadidős tevékenységet maguknak.

i got my (törölt) 2014.07.16. 06:31:02

@Evain: Remek ötlet! A spanyol fiatal munkanélküliek kapjanak magyar segélyt, a magyarok meg spanyolt... Miből gondolod, hogy ha elcseréljük a fiatalokat, akkor kevésbé lesznek munkanélküliek? Miért kapkodnának egy spanyolul alig vagy sehogy sem gagyogó magyar gyerekért a spanyol cégek, ha a saját fiaikat-lányaikat se tudják munkához juttatni?

i got my (törölt) 2014.07.17. 00:22:46

@Lex D'Arquebus:
Hogy érzed magad a kollégákkal? Jól kijöttök? Egyenlő partnerként kezelnek?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása