oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. július 08. 06:47,  A narancssárga valóság egy szelete 494 komment

2014. július 08. 06:47 Határátkelő

A narancssárga valóság egy szelete

A mai poszt egy fiatal lány első külföldi tapasztalatáról szól. Niki öt hónapja él és dolgozik Hollandiában au-pairként, írása inkább benyomásokat rögzít, és elsősorban talán a fiatalabbnak szól. Fogadjátok ennek megfelelően! :) (A képekért köszönet neki.)

cím_107.jpg

„Az én történetem jelenleg Hollandiában játszódik. Az eleje senkit sem fog meglepni, két diplomának nevezett papírral rendelkezem, és hőn szeretett országomban valahogy nem jártam sikerrel velük.

Lehet az én elvárásaim voltak nagyok, lehet a tudásom volt kevés, lehet az ország kínálata nem volt megfelelő, felesleges is az okokat keresni. Ezt dobta az élet, ezzel kell kezdeni valamit. :)

Ez a poszt talán inkább a fiatalabb generációnak fog szólni, ezen belül is azoknak, akik esetleg az au-pairség felé kacsingatnak, de remélem másoknak sem lesz unalmas, ígérem igyekezni fogok. Ezek után nem nehéz kitalálni, hogy mit is csinálok Hollandiában, igen au-pair vagyok. Előre szólok, nyilvánvalóan legfőképp azokat a dolgokat fogom megemlíteni, amiket egy au-pair tapasztalhat ebben az országban.

Nyelvtanulás a cél

Február óta élvezem ennek a csodálatos országnak a vendégszeretetét, szóval pont annyi ideje, hogy úgy érzem, láttam is már sok mindent, meg nem is. Így bátran kijelenthetem sok helyen csak a saját véleményemre és a saját tapasztalataimra tudok hagyatkozni, kérlek, ne bántsatok. :)

Az ittlétem egyik legfőbb célja, ami sokak számára lehet ismerős, az idegennyelv-tudásom edzése, erősítése. Szerencsére az ország és a környezeti tényezők is lehetővé teszik, hogy mind az angolom, mind a hollandom magasabb szintre kerüljön, utóbbi teljesen a nulláról.

A körülmények adottak, innen pedig mindenki saját szorgalmától függően tud egyről a kettőre jutni. Szóval, ha azért akarsz elmenni, hogy tanulj, akkor tenned is kell érte, mint minden területen az életben, függetlenül attól, éppen melyik országban vagy, mert ez nem ország, hanem személyiségfüggő. Ha azért akarsz elmenni, hogy pénzt keress, akkor abba kell mindent beleadnod és még lehetne sorolni tovább a lehetőségeket.

Egy átlagos utcakép.jpg
Jöttem..., láttam..., elmondom

Hollandiáról mindenkinek gondolom legelőször a legális fű és a narancssárga szín jut az eszébe, aztán rémlik valami a sok bicikliről, meg a sajtokról, meg mintha földrajz órán annak idején szó lett volna tulipánokról, szélmalmokról és fapapucsokról.

Na meg nyilvánvalóan a piros lámpás negyedről, persze ez már nem föci óráról. Ezek mind teljes mértékben több-kevesebb túlzással igaznak is mondhatóak, szóval ezekre nem is térnék ki különösebben.

Könnyű megszokni a körforgást

Az én szemszögemből próbálok majd betekintést nyújtani ebbe a kicsi, de zsúfolt országba. Hollandia 41.000 négyzetkilométer, míg Magyarország 93.000, tehát a nem penge matekosok is láthatják, hogy kisebb, mint Magyarország fele.

Ebben annyira nincs is semmi különös és meglepő, a csavar viszont, hogy míg Magyarországon 10 millióan, addig Hollandiában 17 millióan élnek. A népsűrűség, azaz az egy négyzetkilométerre jutó lakosok száma Európában itt a legmagasabb, 389 fő.

Ezek csak számok, ijesztgetni lehet vele, viszont nem úgy kell elképzelni, hogy egymás hegyén-hátán vannak az emberek, és nem férsz fel a buszra vagy állandóan sorba kell állnod a boltban. Nem kell!

Valahogy úgy működik az ország, hogy észre sem veszed – kivéve, ha nem egy dugóban állsz – hogy ilyen sokan vannak. Mindenben szeretnek jól működő rendszert használni legyen szó tömegközlekedésről, iskoláztatásról, építkezésről … stb, és ha tényleg szándékodban áll nagyon könnyű megszokni a körforgást.

Tisztában vannak vele, hogy ennyi embert csak így lehet kezelni, és ami még fontosabb, ennek az emberek is tudatában vannak és ennek megfelelően is viselkednek, civilizáltan!!

Jobban figyelnek egymásra

Imádom, ahogy bármit csinálnak, azt szívvel-lélekkel teszik és legyen szó a gyerekek úszódiplomájáról, aminek itt komoly szintjei és követelményei vannak, vagy a most ugye aktuális foci vb-ről, mindent képesek a lehető legnagyobb lelkesedéssel és élettel megtölteni.

Amikor az iskolában egy gyerkőcnek (bármelyiknek!!) születésnapja van, az udvaron várakozó összes szülő összegyűlik az ablak alatt és együtt éneklik élvezettel, tapssal kísérve a szokásos dalocskát.

Ezt a mentalitást és hozzáállást én személy szerint Magyarországon soha nem tapasztaltam közösségi szinten. Ha baba születik, kiírják a nevét, és feldíszítik a kertet, hogy mindenki tudja. Ha valaki 50 éves lett a családban, kitesznek egy öreg babát, de ha ballag a gyerek, az iskolatáskát akasztják ki, vagy ha valami nemzeti ünnep vagy éppen futball-világbajnokság van, a zászló kerül ki és ebben nincs semmi dicsekvés, egyszerűen csak lelkesek, odafigyelnek egymásra és képesek közösségi szinten is örülni egymásnak.

50. szülinap.jpg
Itt nincsenek flegma eladók, itt nem kell „félned” attól, hogy ha odamész valakihez segítséget kérni, akkor elküld melegebb éghajlatra, mert a lojalitás, az elfogadás, a tisztelet és a tolerancia szintje évtizedekkel előrébb jár, mint otthon, és ez mindenhol észre is vehető.

Nagy átlagban mindenki köszön például mindenkinek, sőt a tömegközlekedésen utazva sokszor fog el olyan érzés, mintha mindenki ismerne mindenkit, mert mindenkinek vagy egy-egy kedves szava a másikhoz, nem olyan zárkózottak és introvertáltak, mint a magyarok nagy százaléka.

Itt még a fű is zöldebb, persze ez az időjárással magyarázható, ami egyébként (leszámítva, hogy néha olyan párás, mintha az esőerdőben élnénk) eddigi tapasztalataim alapján nem ad okot nagyobb panaszkodásra.

Ha már itt tartunk, a hollandok teljesen másképp érzékelik az időjárást is. Tapasztalatom szerint például sokkal tovább bírják, azaz később kezdenek el fázni.

Baby a fedélzeten.jpg

Szeretlek is, meg nem is

Még csak öt hónapja élek itt, szóval ezek csak az első benyomások, nyilván akad köztük sok apróság is, de szerintem olykor ezek is nagyon sokat számítanak.

Lehet szidni Magyarországot, hogy milyen rossz és borzalmas ország, szerintem nem az. Ott is vannak kedves emberek, szép tájak, lehetőségek, a probléma az emberek gondolkodásmódjában rejtőzhet.

A jó és a rossz hozzáállás is ugyanannyi időt vesz igénybe, csak a végeredmény más, és itt ezzel tisztában vannak az emberek. Aki elgondolkozott már azon, hogy nekivág, annak csak egy tanácsot tudok adni: gyere!

Gyere és nézd meg, hogy milyen egy olyan országban élni, ahol valóság az egymás iránti tolerancia! Aztán ne lepődj meg, hogyha sokszor érzed, hogy hé emberek, ezt így is lehet csinálni és mennyivel jobb!

Ha ez az érzés elfog, akkor pedig ne csodálkozz, ha azon kapod magad, hogy néha elkezdesz kicsit mérlegelni az otthon maradt család, barátok, szerelem, kutya, macska, körülmények és az élhetőbb, emberségesebb, ideálisabb jövő között.

The Dutch.jpg

Sokakkal ellentétben itt a legkevésbé sem a pénzre gondolok, hanem arra, hogy milyen mentalitású országban és világban akarod leélni az életed, mert ez mindennek a kiindulópontja.

Szóval jelenleg izgatottan és kíváncsian várom, milyen pozitív vagy negatív impulzusok fognak még érni a továbbiakban. Most csupán ennyire futotta, remélem, az elolvasás után senki nem érzi elvesztegetve ezt az 5 percet.

Ha csak egy embert késztettem arra, hogy kicsit elgondolkozzon bármiről akkor már megérte. Köszönöm, hogy meghallgattatok és további szép napot kívánok!”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: au pair Hollandia au-pair

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr996482931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Evain 2014.07.08. 23:39:37

@Kövérmadár [swe]: jaj, pont erre gondoltam én is. :s

SzZoole 2014.07.08. 23:46:36

8:1
Legalabb a becsulet gol megvan.

SzZoole 2014.07.08. 23:49:18

Hat a Braziloknal nem lesz ma karneval.
Nem baj a Nemetek megtartjak helyetuk:)

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.08. 23:50:32

@Zoole[uk]: Igen, láttam, éppen jelen voltam. Szerintem nincs itt semmilyen verseny, kinek mikor van jobb napja, akkor viccesebb. Van, akinek éppen akkor van rosszabb napja. Ebből szoktak keletkezni a feszültségek vagy félreértések.
Aki hosszú távon mellre szívja, annak megnő a kosármérete.

@puhacica: Kedves vagy. :) Eredeti alvás-számú Puhacicának a motyeszát bekészíted az ajtóba, így be sem kell lépni, csak felkapni és lehet tovább haladni kérem, nem feltartani a forgalmat az utcában. :)

@tanato: Délután kaptam egy sajtós videóüzenetet, hogy augusztus 31-ig rendezni kívánják a dolgaikat.

@firg_firg: Lehet azért, mert én már túl vagyok a rácsodálkozós korszakon, már csak a nosztalgia él bennem és a vágy, hogy megmutassam a családomnak. Sok vizet fotóztam, de ahogyan ott cikáztak a napszikrák a kanálison, olyat még máshol nem láttam. :)
A másik, hogy mindent rendszerbe gyűjtök és sorrendet állítok fel, listákat készítek. Szakmai ártalom, jól fejlett.
Lehet, egyszer megírom a memoáromban... :D
Nem sokat voltam kint sajnos, legalábbis nem annyit, mint szerettem volna, de örök élmény marad.
Leginkább a nyelvtanulásos része, mert dolgozni bárhol lehet, de könyvből tanult kiejtéssel megértetni magamat visszakérdezés által, és érteni az egyszerűbb válaszokat, fenomenális élmény volt. :D
Azóta beszereztem már más nyelvek szótárait is, hátha egyszer sikerül mindet kipróbálnom :D

morsels (törölt) 2014.07.08. 23:51:31

@Kövérmadár [swe]:
Lattad a vb-t 2009-ben?
Kanada-Magyarorszag 9:0

De az is valami szenzacios volt, csak maskepp :-)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.07.08. 23:56:00

@morsels:
Nem sajnos.
Nagyon kevés hokit láttam eddig, ami érthetetlen, mert itt a csapból is annak kellene folynia. Mondjuk nincs sportadónk, sem semmilyen fizetős, csak a földi 6 db.

9:0 biztosan jutalomjáték volt Kanada számára, pedig az utóbbi időben a magyarok majdnem feljutottak a legjobb csoportba, ha jól tudom.

SzZoole 2014.07.08. 23:56:00

Az egesz Brazil csapatban David Luis es Oscar ert valamit,nem hiaba jatszanak a Chelsea csapataban a Premier League-ben.

Határátkelő 2014.07.08. 23:56:01

Küldhettek ám Brazíliából és Németországból képeket a gyászról és az ünnepről (a hataratkelo@hotmail.com-ra), ha elég érkezik, lehet belőle egy gyors poszt is.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.08. 23:56:13

Amúgy ezt így kell csinálni.
Esélyt sem adtak hogy a braziloknak fújjanak.

SzZoole 2014.07.09. 00:05:21

@Határátkelő: akkor ezek szerint Te is nezted a meccset es nem banod az offolast:)))

SzZoole 2014.07.09. 00:05:54

@diggerdriver: tan csak nem vegig nezted?

morsels (törölt) 2014.07.09. 00:08:35

@Kövérmadár [swe]:
A magyarok akkor jutottak fel az A csoportos vilagbajnoksagra es abba a csoportba kerultek, ahol Kanada is volt.

Namost eselyuk nem volt ugye.. de kuzdottek, hajtottak, a kozonseg meg vegig szurkolt a csapatnak. 9:0 utan is :-)
A meccs vegen meg unnepeltek a magyar jatekosokat :-).

Spezza (aki az Ottawa Senatorsban jatszott) azt mondta, hogy ilyen szurkolokat szeretne o is :-)

Szoval az is tortenelem volt.

Határátkelő 2014.07.09. 00:09:46

@Zoole[uk]: Dehogy bánom! :) (Lehet holnap este is...)

SzZoole 2014.07.09. 00:11:42

@Határátkelő: abban biztos lehetsz,hogy holnap este is itt leszunk:)

2014.07.09. 00:11:45

Most tudtam meg hogy 2002-ben a nemetek megvertek a szaudi csapatot 8-0-ra.

morsels (törölt) 2014.07.09. 00:18:12

@Mirjam2:
Es a nemetek minket vertek meg 3-2-re 54-ben.
Ezek a nemetek :-)

Furos 2014.07.09. 00:18:44

@Zoole[uk]: ezt a luisz gyereket eladta a mourinho.
Jol is tette mert fogalmatlan a focihoz....

SzZoole 2014.07.09. 00:20:19

@Furos: egy reszuk irni olvasni sem tud szerintem

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.09. 00:23:18

@szaboniki9: És milyen jól teszik, legalább is a mémgyártást.Mi lesz itt holnap, atyaisten... :-)))))

Gyapjas banda, szerintem haza se mernek menni a vágóhídról...
Jaj, de jó volt nézni...

Ha nem csalják el a horvát(h)ok elleni meccset, lehet már a csoportból kiestek volna.És ez a nem semmi...

2014.07.09. 00:23:34

@morsels: Jo de a 3-2 megsem annyira emlekezetes mint a 8-0.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.09. 00:24:10

@Kövérmadár [swe]: Én már régóta mondom, nem volt az olyan ciki eredmény... :-))))))))))

morsels (törölt) 2014.07.09. 00:24:16

@Mirjam2:
Hat a szaudiaknak biztos nem :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.09. 00:26:10

@Kövérmadár [swe]: És a durva még az, hogy ezek a németek kaptak a svédektől a selejtezőn 7 gólt!Igaz a németek meg rúgtak 9-et...de akkor is.(4-4 és 5-3as német győzelem...) Kitől kaptak a németek utoljára ennyit?És Zlátánék nem jutottak ki...
Pedig annyira képesek lettek volna, mint a spanyolok, portugálok, stb...

2014.07.09. 00:26:41

@morsels: :) En azert orulok hogy a brazilok berugtak a vegen egy golt, kulonben annyira ciki lett volna szegenyeknek...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.09. 00:29:29

@Határátkelő: A twitteren van-lesz rengeteg kép, mém, isteni szokott lenni mindegyik... :-)))

pappito · http://pappito.com 2014.07.09. 00:29:47

@házelőtthinta: "Tudom hogy mindenki érzi a szíve mélyén hogy igazam van."

na ezt fejezd be kurvagyorsan

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.09. 00:30:16

@Zoole[uk]: Ilyenkor a meccstől bárhogyan eltérő téma számít offolásnak. :-)

morsels (törölt) 2014.07.09. 00:32:12

@Mirjam2:
Hat, a nemetek rughattak volna meg harmat nyugodtan :-)

Mondjuk en nem vagyok karorvendo, en sajnalom a brazilokat. Ez nagyon komoly zako volt, raadasul otthoni vb-n.

Mondjuk mar evek ota nem tudjak igazan osszerakni a csapatot, nem vagyok annyira (olyan nagyon) meglepodve, hogy szetestek. Eleg rozogak voltak eddig is, egyedul Kolumbia ellen voltak meggyozoek, ahol ket kulcsemberuk kiesett.

Na mindegy, tortenelmet lattunk holgyeim es uraim :-)
Brazil legsulyosabb veresege es Klose 16. golja.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.09. 00:32:59

Aszondják, Sele K.O a selecao-ra, bróóhahaa... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.09. 00:39:51

62 meccs után kaptak ki a brazilok otthon.Már rájuk fért nagyon... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.09. 00:44:30

A második és az ötödik gól között hét perc telt el, ennyi idő kellett a brazil világbajnoki álmok szertefoszlatásához.

Döbbenet, komolyan...

szaboniki9 2014.07.09. 00:47:08

@geegee: Igen, én is óriási érdeklődéssel követem a mémgyárak akcióit! Egyik-másik tényleg zseniális :) Na de csak egy kis idő van meghökkenni, mert holnap nagy nap lesz hollandéknál!! :)

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.09. 00:50:15

@Muscari: Én is annak néztem... :)

@QUERCUS: :D

@Babette.: :D Azok a csodálatos adminisztrátorok... :D

@Zoole[uk]: :)

@33621: THX. :)

@puhacica: Itt meg leírják az ötveneseket...

@Chamroe: Te hogy vagy?

Zuzimamiékról tud valaki valamit? Ők is Hollandiában vannak.

hataratkelo.postr.hu/tragedia-kulfoldon

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.09. 00:55:11

@szaboniki9: Most nézem, te vagy a poszt-toló? Még nem olvastam el, meg a kommenteket se az összeset, de el fogom.Hajrá Hollandia!Remélem, eszi a fene már őket rendesen... :D
Ugyanilyen mészárlást kérünk az argokra, a végén meg legyen egy 10-9-es gálameccs a döntőben.Mindegy, kinek... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.09. 01:01:30

mtc.cdn.vine.co/r/videos/909A0DEEDE1098393527559286784_10ca8946e17.3.2.mp4

:-))))))))

Így kell ezt csinálni!
Nagyon rápörögtem erre a meccsre, próbálok lassan lenyugodni... :D

2014.07.09. 01:01:42

@Babette.: Koszi a linket, most latom eloszor... Oszinten szolva nem sokat fogtam fel belole, lehet hogy azert mert nem iszom alkoholt :). Nem tudok rola hogy a szovegnek lenne valamilyen masodlagos jelentese.

szaboniki9 2014.07.09. 01:04:11

@geegee: Igen, én vagyok aki elkövette.. :) Biztos vagyok benne, hogy Robben és Krul nevét már napok óta imába foglalják :)

szaboniki9 2014.07.09. 01:06:25

@geegee: :D :D :D :D :D síííírok... :D na ezzel zárom is a napomat.. :D kéész :D :D

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.07.09. 06:13:15

@morsels:
Kar, hogy nem lattam. Majd megnezem youtubeon. :)

@pappito:
Ezek szerint te nem erzed ;)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.07.09. 06:14:13

Uj nap, uj elodonto... Hollandia - Argentina 5:2 ;)

pappito · http://pappito.com 2014.07.09. 06:38:24

@Kövérmadár [swe]: nem bírom, ha meghazudtol valaki akitől újra és újra ugyanazt a faszságot kell olvasnom, ami tényszerűen nem igaz.

de úgy tűnik múlóban van a dolog

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.09. 06:41:10

@Mirjam2: en sem iszom, de feszt ez megy a tvben

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.07.09. 07:04:33

@pappito:
Abszolut megertem. Engem is ez irrital benne a leginkabb.

SzZoole 2014.07.09. 07:40:08

@geegee: a HA is igy gondolta,sot ma este is elvarja az offolast:)

Megdobbent 2014.07.09. 08:30:56

"...mert a lojalitás, az elfogadás, a tisztelet és a tolerancia szintje évtizedekkel előrébb jár, mint otthon..."

O, naiv gyermek. Ebben az orszagban soha nem is volt es nem is lesz semmifele tisztelet vagy elfogadas, Ilyen polgarsag mellett, ilyen erosen novekvo primitivseg hatasara ez csak rosszabbodni fog, javulni vagy + iranyba valtozni soha. Ha nem tette 1000 evig, csodat mar ne varjunk ;)

Egyebekben erezd jol magad, kivancsi vagyok lesz-e honvagyad valaha :>

2014.07.09. 09:12:35

@Babette.: Erdekes, itt Szaudiban nem nyomatjak! :)

tanato 2014.07.09. 09:18:45

Job Opportunities in Saudi Arabia

Lion Recruitment has exclusive contracts with trusted employers in the Saudi Arabia and we are currently seeking the following Healthcare professionals:

Specialist Doctor
Staff Nurse
Head of Physical Therapy
Chief Clinical Dietitian
Supervisor of Medical Laboratory
Senior Medical Technologist
Clinical Pharmacist
Quality Improvement Coordinator (Pharmacy)

Contracts offering competitive salary and benefit to include:
Tax-free salary
Generous annual leave entitlement
Medical Insurance
Airfares
Support with accommodation
Support with Licensing and Visas

If you are interested in any of the above opportunities please send us your CV at:
saudiarabia@lionrec.com

You can travel the world with Lion Recruitment.

tanato 2014.07.09. 09:27:44

@Mirjam2: Ahogy ígértem,küldök egy ilyen Szaudiba eü.dolgozókat hívó hirdetést.elég sűrűn küldenek ilyeneket,persze nem pont nekem hanem minden orvos és egyéb nekik szükséges eü.dolgozó emailjére.Sőt nagyon sokszor egyidőben küldenek angol,román ,bulgár és görög nyelven is ugyanazt.Mint mondtam a múltkor nagy beindultak ilyen téren a szaudiak.Eltanulták az Emirátusiaktól.Oda már sikerült fogniuk jó néhány kelet-európai eü.szakembert.Épp a múlt héten beszéltem egyikőjükkel,egy ifjú urológus kollégámmal/Dubaiból/,4 éve már kint van,jól érzi ott magát.Annyi hogy a dög meleg nyári hónapokra a feleségét és a kisgyereket hazaküldi az itthoni rokonaihoz.Persze ha a gyerek nagyobb lesz ő is elkezd majd kint dolgozni,gyógyszerészként.

szaboniki9 2014.07.09. 09:29:50

@Megdobbent: Az életkorom alapján sajnos már abszolút nem férek bele a gyermek kategóriába, inkább oda sorolnám magam, akik, most kezdik megtanulni és elfogadni a felnőtt élettel járó dolgokat... De tudod mit, bárki bármit mond, soha nem fogom teljesen feladni a gyermeki énemet, hanem próbálom tökéletes összhangba hozni a felnőttel. Az ilyen véleményekkel rendelkező emberek, mint Te pedig csak segítenek ebben. Köszönöm! :) Lehet, hogy naív vagyok, valószínűleg már az is maradok, de soha nem akarom ennyire feketén látni a világot. Honvágy pedig naná, hogy mindig lesz, mert ha nem lenne egy droid lennék. :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.07.09. 10:43:37

@szaboniki9:
Nekem nincs honvagyam de droid sem vagyok.
Most mi lesz?

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.07.09. 10:50:19

@Kövérmadár [swe]: szerintem magáról mondta, hogy akkor ő droidnak érezné magát. ettől még másnak nem kell ugyanígy éreznie. vagy ez nem fér bele a fenti kommentbe?
vagy ha én azt mondnom, hogy "megőrülnék, ha egy helyben kéne maradnom 10 évig", az azt jelenti, hogy szerintem mindenki megőrül, aki 10 évig egy helyen van és még élvezi is?

tanato 2014.07.09. 10:53:06

@nezzazegfele: Köszi az infót,most még óriási a káosz.

2014.07.09. 11:07:04

@tanato: Hat Dubai meg az Emiratusok tobbi resze nagyon-nagyon-nagyon mas mint Szaudi. Viszont pont ezert itt sokkal jobban is fizetnek altalaban. Az a furcsa nekem hogy nyilvan minden ilyen allashoz folyekonyan kell tudni angolul, marpedig ha egy ilyen vegzettsegu magyar ember tud angolul magas szinten, akkor nem talalna munkat jo penzert mas orszagokban? Mert ide 99%-ban tenyleg csak a penz miatt jonnek az emberek, az 1% meg altalaban aki az iszlam miatt jon, de gondolom a magyar jelentkezoknel ez nem jellemzo... Ennyivel jobban fizetnenek az egeszsegugyben mint nyugati orszagokban, hogy megeri?

szaboniki9 2014.07.09. 11:32:19

@Kövérmadár [swe]: Az lesz, hogy neked nem lesz honvágyad nekem meg mindig is lesz akárhol kötök ki. :) Én úgy érzem ezzel az érzéssel kerek ez az egész, de még szerencse hogy mindenki más így meg lehet ismerni más perspektívákat is.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.09. 11:47:42

@Kövérmadár [swe]: Ha már szúrós víz.Pár napja bementem a bótba és elkezdtem vadul röhögni.Lehet kapni vaníliafagyi (!) ízesítésű (szagosítású) ásványvizet (szúrósat)...Komolyan, ott álltam és rázkódtam a nevetéstől...Ha ezek normálisak a s*ggem villanyzongora. :-))))))))))

Marhára kíváncsi lennék, mekkora a piaca...?

tanato 2014.07.09. 16:38:11

@Mirjam2: Persze sokkal jobban fizetnek.nem véletlen hogy nyugati országokból is sok eü.dolgozó van ott.Kelet-Európát és Balkánt ,még csak most kezdik elárasztani az araboknak rekrutáló fejvadász cégek.

2014.07.09. 17:38:14

@tanato: Itt Szaudiban szinte nincsenek egeszsegugyi dolgozok nyugati orszagokbol. En meg eggyel sem talalkoztam. Csodalkoznek ha sokkal jobban fizetnenek, az mar tenyleg brutalisan magas fizetes lenne, hiszen ugy tudom Angliaban szakorvosok durvan evi netto otvenezer fontot vagy tobbet keresnek, azert az itt is szep fizetesnek szamit, ahhoz pedig hogy erdemes legyen az orvosnak itt elni, joval tobbet kene neki fizetni. Bar lehet hogy vannak mas szempontok, mint ahogy nekunk is voltak, mint pl. konnyebb itt magasabb pozicioba kerulni gyorsan.

Ami a novereket illeti, eddig meg csak filippinokat, sri lankaiakat lattam. Europaiakat semmikeppen sem, de lehet hogy nagyvarosban, maganklinikakok vannak. Az itteni orvosom szaudi aki Franciaorszagban tanult, ot is csak szemelyes ismeroson keresztul talaltam, es szaudi letere azt mondja, az egyetlen ok amiert itt dolgozik az hogy az anyukaja idos es nem szeretne magara hagyni.

Egy amerikai orvos hazaspar lakik a lakoparkunkban, ok azert vannak itt mert mar felig nyugdijban vannak, es az egyetemen kaptak munkat professzorkent ami nagyon nyugis allas es valoban rengeteget fizetnek nekik. Azt mondjak, orvoskent nem erne meg nekik itt dolgozni, sem anyagilag, sem emberileg.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.09. 20:02:19

@Kövérmadár [swe]: Az Emötös Bömbike helyett vette?Vagy ez egy másik góré?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.07.09. 20:03:31

@Chang Yai:
Lehet így is értelmezni. Az számomra nem derült ki, hogy mindenki droidnak számít-e, akinek nincs honvágya.

@szaboniki9:
Akkor pont ideális a helyzet! :)

@geegee:
A villanyzongora seggnek vagy a vaníliás bumurnyákvíznek?
Szerintem még sosem vettem önszántamból ásványvizet, maximum ha túráztunk és nem volt más lehetőség, de akkor is kivetettem belőle mind a 3 bubit. Nekem ne pezsegjen, szúrjon, csípjen...

--------------------

Tényleg, mint mond a 200 kilós veréb a villanyoszlopon?
...
CSÍÍÍP!

--------------------

Nóri tippje 3:1, bár nem pontosítottunk, hogy melyik csapatnak.
A hollandokban csalódtam, Robben rosszabb primadonna, mint a kis CR. Az argentínokra még mindig haragszom Maradona kacsója miatt. De legalább egyértelmű, hogy a döntőben kinek fogok drukkolni ;)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.09. 20:04:13

@mojyo: Nistelroy már csak Volt...asszem kivénhedt.Pedig nem volt rossz játékos

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.07.09. 20:05:51

@geegee:
Ő az.
Kezdetben vala egy fekete M3-as BMW-je. Utána vett egy fehér, kombi BMW-t (nem tudom milyen, de rajta volt az M).
Eladta a feketét és vett egy narancssárga M5-öst.
Eladta a narancssárgát és vett egy kék 1-est.
Eladta a fehéret és vette most a Ferrarit.

Aggódhatnék, de innen már azért elég korlátozottak a lehetőségek a továbblépésre :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.09. 20:06:35

@Kövérmadár [swe]: A víznek szólt...
Én mondjuk szeretem a sima, fapados szúrósat, és mivel az nem jön a csapból, így venni is szoktam.A szúrásmenteset nem, arra jó a csapvíz is.

De ezt a vanilia-, meg eperfagyi ízűt ki nem próbálnám... :-o

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.09. 20:09:29

@Kövérmadár [swe]: Na, bökje meg...Igen, innen már nehéz feljebb lépni... :D

Amúgy a magyarországi bömbikék kb. 80%-a M-kivitelű, hisz rajta van a betű...Megalóf@szt...:-)
Otthon a legnépszerűbb a 712i lenne.Villantós méretű kaszni, de pici fogyasztással.A szomszéd úgyse lát bele a motortérbe, meg a forgalmiba...Idáig jutottunk... :-/

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.07.09. 20:12:20

@geegee:
Rá emlékszem. Olyan lópofi volt :)

Rájöttem, hogy utoljára a 98-as VB érdekelt úgy igazán. Azokra a játékosokra még emlékszem nagyjából. A mostani válogatottakból már senkit sem ismerek.

tanato 2014.07.09. 20:14:32

@Mirjam2: Köszi az infót,a fizukkal persze nem vagyok tisztában,de az biztos hogy egy kelet-európai orvosnak vagy magasan szakképzett eü.dolgozónak érdemes lehúzni jó pár évet valamely gazdag Öböl menti államban/persze nem végleg letelepedni egyéb okok miatt/.Az angol szakorvosi fizunál/amit egy kelet-európai kaphat/ biztosan többet kap egy kelet európai,meg nyilván amit írtál jobban előrejut a ranglétrán is.Bele fognak húzni a szaúdiak is anyagi megbecsülésben ha kelet európai eü.kvalifikált dolgozókhoz akarnak jutni.Már pedig nagyon rajta vannak az ügyön,ez látszik a hirdetéseik intenzitásán,gyakoriságán is.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.07.09. 20:18:04

@geegee:
Na várj csak!
Megtaláltam a piaci rést!
Képzeld el a következő ásványvíz típusokat:
Älgsmak
Lakrissmak
Laxsmak
Nötsmak, ezt a muzulmánok is fogyaszthatnák, míg lenne Blandatsmak vagy Grissmak az árjáknak.

Ínyenceknek Pyttipannasmak, esetleg Kasslersmak.

Gondoltam még az Ölsmak-ra is, de az az alkoholmentes sör :)

----

Szerencsére nem ott élünk ;)

tanato 2014.07.09. 20:27:37

@Mirjam2: Itt azt írja havi 5000-7000Euró/hó-tól kezdődik ez azért nem tűnik rossznak egy 30-35 éves magyarnak,plussz bónusz.

2014.07.09. 20:40:07

@tanato: Ertem - hat minel elobb jonnek, nekem annal jobb :). Az biztos hogy ha en orvos lennek, nem lennek itt, mert sokkal normalisabb helyeken is lehet azzal a szakmaval jol keresni normalisabb munkakorulmenyek kozott. De nyilvan egy csomo szempont van, biztosan van akinek megeri. Az biztos hogy a szaudiaknak lenyegesen tobbet kell igerni a terseg mas allamainal hogy ravegyek az embereket hogy ide jojjenek dolgozni.

Olvastam par finn novernek a blogjat aki itt dolgozik / dolgozott, es ok emlegetnek amerikai orvosokat akikkel osszejottek, de ezek feltetelezem hogy nagyvarosokban vannak maganklinikakon? Termeszetesen nem szeretnek hogy beazonositsak oket, igy nem irnak reszleteket a munkahelyukrol. Nem tudom mennyit fizetnek nekik, de jo sok penzrol lehet szo ha megeri nekik idejonni Finnorszagbol! :)

2014.07.09. 20:41:51

@tanato: Oszinten szolva nekem ez egy tapasztalt, angolul beszelo orvosnak nem tunik soknak, sot kimondottan kevesnek tunik, legalabb a duplajat gondoltam...

2014.07.09. 20:47:37

@Mirjam2: Osszehasonlitaskeppen: ennyit megkeres nalunk az egyetemen egy vezeto beosztasban levo brit no, akinek valamilyen human tantargybol van PhD-je es annyi a munkaja hogy jo benyomast tesz az emberekre, elokelo kiejtessel tarsalog veluk es mindenfele papirmunkat csinal, aminek a nagy reszet egyebkent a szemelyi titkarja vegzi helyette. Csodalkoznek ha nyugat-europai orvosoknak is ennyit fizetnenek... Itt tenyleg az utlevel alapjan fizetnek :(

tanato 2014.07.09. 20:56:07

@Mirjam2: Azért ebből már félre tud rakni szépen egy 35 éves kelet európai néhány év alatt ingyen szállás meg adómentes jövedelem mellett.De kell azért kalandvágy is hozzá az biztos,anélkül nem megy egy más éghajlatú, más kultúrájú térségben dolgozni.Mondjuk szerencsés ha a házastárs is eü.diplomás,ekkor szorzódik a félretehető összeg.

2014.07.09. 21:13:46

@tanato: Figyelj, itt olyan korulmenyek vannak hogy nem eleg motivacio az hogy felre tudsz tenni valamennyit. Mashol is felre lehet tenni valamennyit, ide a legtobb ember akkor jon ha legalabb tizszer annyit tud felretenni mint mashol. Ha az illeto nem hazas, akkor azokat az eveket gyakorlatilag elveszti amit itt tolt tarskapcsolat szempontjabol. Ha hazas, akkor a hazaspar noi tagjanak olyan dolgokat kell felvallalnia amit tenyleg csak sok penzert csinal az ember. Ha gyerekek vannak - hat en gyerekkel nem lennek itt, ha megis es iskolas koruak akkor el is felejtheted az egeszet mert az oktatas egy katasztrofa es meg a rossz iskolak is nagyon dragak, annyiba kerulnek mint egy jo maganiskola egy nyugati orszagban.

Fekete Pestis 2014.07.09. 21:28:03

@zöldeketbeszélek:

németalföldi zsoldosok nem voltak, csak német ( L. sacco di roma 1526 ) vagy svájci zsoldosok.

Amikor a "németalföldön" ( vagyis Burgundiában ) háborúk voltak, az a XV. sz-ban volt ( Karel de Stoute-t Gransonnál kalapálták el a svájciak 1477-ben ), attól a Német Római Birodalom része volt.

A burgund hercegek viszont tényleg brutálisak voltak, Jan zonder Vrees p.l. orvul megölette a orleansi Lajost, stb, stb. De mindez a feudális és nem a zsoldos hadseregekkel hajtotta végre.

A Willem van Oranje függetlenségi harcát sem zsoldosok vívták jórészt ( asszem).

A Gouden Eeuw-ban (17 sz) pedig kisebb gondjuk (tözsde, VIC, VOC, gyarmatosítás) is nagyobb volt, mint a zsoldoshadsereg.

@házelőtthinta:
nézd, engem mind NLben mind DK-ban nagy meglepetésként ért, hogy az emberek tényleg kedvesek a vadidegenhez.
Elöre köszönnek a parkban a vadidegennek (Enschede).
A kisgyerekek spontán szóbaállnak velem, segítenek a boltban csomagolni a kasszánál (Haarlem).
Az emberek az utcán vigyorognak a kiskölykömre és kérdezgetik, hogy hány hónapos meg mi a neve (Koppenhága).

Kb 28 évet éltem Mo-n de ilyen élményekben nem volt részem. ez nem jelenti az hogy ilyen nincs, csak azt hogy én ezeket Nyugaton tapasztaltam meg elöször.

[Persze nem emiatt evett ki ide a fene, hanem szakmai lehetöségek meg a pénz miatt].

tanato 2014.07.09. 21:53:24

@Mirjam2: Persze kell hozzá egy nagy adag kalandvágy is,de a szocialista rendszerben is sok magyar család élt különböző arab államokban gyerekkel is sokan/orvosok,mérnökök pl./és egyáltalán nem bánták meg sem anyagilag sem más szempontból/pl. gyermekek nyelvtudása/ azt a néhány évet

2014.07.09. 22:13:52

@tanato: Szaudi kicsit mas mint a tobbi arab allam... Korulneztem ugyanazon az oldalon amit belinkeltel es pl. Abu Dhabiban hirdetnek gyerekorvosnak munkat 9-12 ezer euro havi fizetessel: www.mejobs.eu/hu/hot-jobs/160, marpedig nincs szerintem olyan normalis ember aki Abu Dhabi helyett inkabb Szaudiban dolgozna. Szoval nem ertem az 5-7 ezer eurot, de mindegy, biztosan van akinek igy is megeri, csak nekem furcsa. Minden mas allasnal sokkal tobbet fizetnek itt mint a kornyezo allamokban. Pl. mi nagyon szerettunk volna atmenni Omanba es kaptunk is allasajanlatot, de a fizetes kb. a fele lett volna az itteninek, igy szomoru szivvel ugy dontottunk hogy igy nem erne meg.

tanato 2014.07.09. 22:54:35

@Mirjam2: Hogy Szaudiban mennyi magyar szakember fog dolgozni,az a jövő titka,de az intenzív kampánynak köszönhetően valamennyi bizonyosan.Az Emirátusokban már sok évvel ezelőtt elkezdődött a rekrutálás,persze hogy ott jóval többen vannak.Na meg ugye nem egy a két állam egy európainak

tanato 2014.07.09. 23:29:46

@Mirjam2: A Kádár rendszerben a magyar szakemberek/olajmérnök,orvos,néhány agráros meg katonai szakember/ a Szovjetunióhoz dörgölődző arab államokban dolgozott,/Algéria,Líbia,Dél-Jemen,Szíria/,ma meg egyértelműen a gazdag Öböl menti olajállamok a favoritok arab relációban.
Akikkel én beszéltem anno,nehéz,küzdelmes de nagyon hasznos évekről számoltak be,úgy anyagilag mint világlátás,más kultúrák megismerése,gyermekeik idegen-nyelvi,angol,francia fejlődése szempontjából.
A most kint lévők is gondolom később hazatértükkor ugyanezeket mondhatják majd el.Hogy per pillanat mennyi szakember dolgozik,különböző területeken Szaudiban azt Te jobban tudhatod.

tanato 2014.07.09. 23:31:02

@tanato: Mármint magyar szakember persze.

2014.07.10. 00:30:47

@tanato: Oke, en csak azt mondom hogy Szaudi nagyon mas ezeknel az orszagoknal amiket felsorolsz, teljesen mas vilag, nemcsak egy europainak hanem barki masnak is. Nem veletlen hogy maguk a szaudiak ozonlenek a kornyezo orszagokba ha megtehetik. A szudani kolleganoim visszasirjak Dubait, Omant, meg Kuwaitot is. Mindannyian azert vannak most itt mert itt tobb munkalehetoseg van es jobban fizetnek, semmi masert. Ha nekem gyerekeim lennenek, tutira nem szeretnem ha ezt a 'kulturat' ismernek meg, az iskolak pedig a legrosszabbak kozott vannak a vilagon (es hangsulyozom most kimondottan Szaudira gondolok, nem mas arab orszagokra, allitolag messze jobbak mindenhol az iskolak a tersegben mint itt).

Annamaria Beke 2014.07.10. 00:56:10

En 4 eve elek Londonba es ha nem kotne ide a munkam, fognam magam es elkoltoznek Amszterdamba! Beleszerettem a varosba a hetvegen!!! Elheto gyonyoru rendezett varos! Es nem akart minden saroknal egy taxis vagy egy busz elcsapni!!! :) max egy-egy bringas :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.10. 01:06:59

@puhacica: Akkor ti meg fagyasszátok be a munkák elvégzését hosszabb időre!Ekkora pofátlanságot!Ne hagyjátok magatokat!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.10. 01:09:25

Ide is beírom, mert itt lelkendeztem, úgy korrekt:Sajnos jól el lett kiabálva a dolog, ilyen sz@r, ötlettelen semmi játék után még a tiziket se bírják berúgni...Hollandia elégtelenre vizsgázott...Remélem a németek jól megfing@tják ezeket a dél-amerikai olaszokat.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.10. 02:00:19

@Kövérmadár [swe]: Katasztrófa lenne ezeket az ízeket inni... :D

Meg még a csokikon vagyok kiakadva.Valami istenbarma elkezdte, hogy legyen mentolos csoki.Fogrém edisön, bakker?
Aztán jött a csilis íz.
Nóóóóóóóóóóóórmálisak?
Múltkor emlegettem, hogy már csak a szalonnás hiányzik.Erre valaki belinkelte azt is.
Állatkertek ezek.Már télleg csak a fokhagymás, meg a tepertős kellene...
Agyhalottak ezek a gyártók, komolyan... :-)

tanato 2014.07.10. 06:59:55

@Mirjam2: Akkor nincs más mese,magának Szaud -Arábiának kell előnyére megváltoznia ha sok külföldi eü.,és egyéb szakembert akar odacsábítani.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.07.10. 07:50:03

@geegee:
Megeszik a smörgostårtat is, nem? Annal undoritobbat ugysem hordott meg hatan a golyobis :)

Ha azt megeszik, desszertnek meg verpuddingot, akkor akar le is kiserhetik egy kis lakrissmak uditovel :)

2014.07.10. 09:44:10

@tanato: Hat szerintem ilyen nem lesz szoval mar annak is orulnek ha tobbet fizetnenek a dokiknak hogy megis jo orvosok jojjenek ide, a korulmenyek ellenere... De erdekes hogy az egeszsegugyet relative mennyire elhanyagoljak. Errol mar beszelgettunk az amerikai dokinovel a lakoparkban, hogy erdekes, milyen gazdag orszag es ahhoz kepest milyen rossz allapotban van az egeszsegugy, es pl. az oktatashoz kepest sokkal kevesbe probaljak fejleszteni, kevesebb penzt tesznek bele.

Nem tudjuk miert van ez, csak talalgatni tudunk hogy pl. ha gazdag ('igazan' gazdag :)) emberek betegszenek meg, azonnal elhuznak a kornyezo orszagokba kezelesre, akar maganrepulogeppel is, igy nem igazan erdekli oket milyen a helyzet a sajat orszagukban. A kevesbe gazdag embereknek meg nincs osszehasonlitasi alapjuk es nekik valoszinuleg ez is jo, ok valoszinuleg nem nagyon veszik eszre hogy mennyivel jobb is lehetne. Altalaban ugy vettem eddig eszre hogy a helyi emberek nagy reszenek az egeszseg nem feltetlenul a legfontosabb; pl. nagyon egeszsegtelen eteleket esznek, nem mozognak, nem tesznek meg mindent hogy elkeruljek a baleseteket stb.

tanato 2014.07.10. 12:21:45

@Mirjam2: Ez Mo.-on is így,az eü. a többi szektorhoz képest a bányabéka alatt van finanszírozási szempontból.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.07.10. 12:24:38

@tanato:
Persze!
Tobb penz az EUba -> tovabb elnek az emberek -> tobb segely / nyugdij kerul kifizetesre.

Logikus mar az egesz tovenel elvagni a dolgot: hagyjuk oket meghalni fiatalon, igy sporolunk a nyugdijon is es az egeszsegugyon is. Dupla haszon, befektetes nelkul.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása