oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. június 28. 06:43,  Kísértet járja be Európát? 251 komment

2014. június 28. 06:43 Határátkelő

Kísértet járja be Európát?

Vajon tényleg tündérmeséből lett kísértetsztorivá az Európán belüli migráció, főszerepben a lengyel vízvezeték-szerelővel és a hipermarket polcait pakoló muzulmán bevándorlóval, vagy az egész nem más, mint régi félelmek újjáéledése új célpontokkal? Vitaindító.

bevándorlók.jpg

Időről időre előállok itt, a blogon egy-egy külföldiek által írt történettel vagy nézőponttal, mert a határátkelésről folyó beszélgetés fontos részének tartom, hogy lássuk, miként gondolkodnak róla mások.

A más jelen esetben a román Dragos C. Costache, aki a Future Challenges oldalon fejtette ki véleményét, amit elég érdekesnek tartok, így röviden összefoglalom, ti pedig majd jól megmondjátok, mit gondoltok róla.

A szerző abból indul ki, hogy a nyugati világban mindig is léteztek a „kísértethistóriák”, persze időről időre más és más főszereplőkkel, akikben az volt a közös, hogy valamiben (kultúrában, vallásban, ideológiában, külső kinézetben) különböztek a helyi őslakosoktól.

Az idők (és velük a főszereplők) is változnak, és úgy tűnik, ma már (különösen Nyugat-)Európa egy jelentős részében a határátkelők váltak ilyen célponttá, amit a politikai szélsőségek megerősödése is tükröz.

Multikultiból barbár hordák

Pedig nem így indult, hiszen két évtizede egy nyugat-európai (a konkrét esetben holland) látogató azt hányta a románok szemére, hogy rossz a viszonyuk a kisebbségekkel és nem értik a multikulturalizmus lényegét. Ma ugyanazok, akik anno a multikultit éltették, a beilleszkedni nem akaró „barbár hordákkal” fenyegetnek.

Eközben Románia még mindig nem migrációs célországként gondol magára, noha egyrészt az ENSZ szerint hivatalosan is az, másrészt egyre több az ázsiai, afrikai és közel-keleti bevándorló.

Dragos C. Costache szerint a határátkelés alapvetően egy gazdasági folyamat, azaz a munkaerő egyik gazdaságból áthelyezi magát egy másikba, ahol jellemzően több lehetősége van az értéktermelésre.

Ez a helyzet az Európán belüli migrációval, amikor az Európai Unió nyugati országai megnyitották határaikat a keleti tagállamok munkavállalói előtt. A fillérekért (centekért, pennykért…) dolgozó „lengyel vízvezeték-szerelő” mítosza egy társadalmi reakció az Unió szabad munkaerő-áramlására, ami a tőke és a javak szabad áramlásának mellékhatása.

Ugyanez a helyzet Nyugat-Európa muzulmán populációjával. A Németország és Hollandia által indított „vendégmunkás” programok olcsó, közepesen képzett munkaerőt áramoltattak be ezekbe az országokba. Ezek az emberek aztán (gazdasági érdekeiket követve) úgy döntöttek, maradnak, majd később maguk után hozták a családjaikat is. Ma pedig ott élnek (gyermekeikkel és nem ritkán már unokáikkal) például Hága hírhedt Sharia negyedében.

Gazdasági, de nem kulturális beilleszkedés

A helyzet azonban az, hogy a munkaerő integrációja nem jelent egyben kulturális asszimilációt is, legalábbis nem rögtön. Az egyén és a piac közötti kapcsolat tisztán gazdasági, és míg a pénzügyi kapcsolatból a gazdaság és a határátkelők is profitálnak, addig minél láthatóbbá válnak a bevándorlók, annál nagyobb eséllyel kerülnek a többségi társadalom célkeresztjébe.

A bevándorlók alkotta közösségek ma ugyanolyan szegregáltak Nyugat-Európában, mint egy évszázaddal ezelőtt New York vagy London hatalmas olvasztótégelyeiben.

Hogy mi a különbség: a hozzáállás és a média. A múlt „kísértethistóriáit” a bárokban vagy az utcán beszélték meg, ma, az internet és a 24 órás hírtelevíziók korában viszont az egész világ értesülhet róluk. Erre jó példa a woolwichi gyilkosság (egy katonát gyilkolt meg két muszlim bevándorló), ami száz éve talán nem lett volna több, mint egy borzongató, egyedi kísértettörténet egy őrült, gyilkos bevándorlóról, most azonban nemzetközi botrány lett belőle.

A határátkelők elleni hangulatkeltés tulajdonképpen nem más, mint az előítéletes gondolkodás és a kattintásra fizetett újságírók generálta kísértethistória, ami ellen csal érzékeny, előítéletektől mentes megközelítéssel lehet fellépni – vélte írásában Dragos C. Costache.

Még egyszer hangsúlyoznám a poszt végén, hogy ez egy vélemény volt, direkt nem is magyar szerzőé. Sok mindenben van igaza, és van, amiben nincs, de hát éppen azért vitaindító ez az írás, hogy jól megbeszéljük.

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: vitaindító Románia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr336435209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

morsels (törölt) 2014.06.28. 22:25:52

@Muscari:
Ez nem neked szol, csak most jottem ra valamire.

Az emberek azt hiszik, hogy a szolasszabadsag (mert ugye a komcsik alatt az nem volt) azt jelenti, hogy most azt lehet tiltani a szolas szabadsagat, csak azok szabadsagat lehet tiltatni, akik nem tartoznak a tobbseghez.

Es ezt tok komolyan gondoljak azok, akik ezt leirjak

Emberek, a szolasszabadsag az azt jelenti, hogy barki, barmit mondhat. Es hat persze hogy ebbol kulonbozo problemak alakulnak ki. Amit aztan kulonbozo modon kulonbozo ervek menten kulonbozo erdekcsoportok kulonbozo iranyba terelnek.

Namost en aztan tenyleg ugy gondolom, hogy ha arrol van szo, akkor akar en is kihordom azt a gyereket, amit az itteni 'feministak' nem akarnak, dehat a lenyeg ugye nem ez :-)

Muscari 2014.06.28. 22:26:04

@Mirjam2: koszonom, hogy a vedelmemre kelsz, de latszik, hogy nem tudsz latinul :-)
A Muscari az magyarul gyongyike (peldaul az avataromon lathato furtos gyongyike). Mivel Quercus erdesz es ismeri sok noveny latin nevet, szoval o igy szokott hivni, en meg ot Tolgynek.

Mas is szova tette mar egyebkent, de en nem haragszom meg erte, a visszaeleseket jobb megelozni, ebben teljesen igazad van, csak neha mellemegy :-)

Muscari 2014.06.28. 22:28:06

@morsels: disznoveny, es koszi :-)

morsels (törölt) 2014.06.28. 22:29:02

@tildy[UK]:
Egy ferfi nem lehet okos. Legfeljebb feltalja magat, meg jol alkalmazkodik..
De jo, korhazban vagy. Nem fair azt kerni, hogy kifejts barmit.
Akkor csak irj.

vazzup 2014.06.28. 22:29:45

@pamut: érdekes, ők már nem a szilícium-völgyről beszélnek, hanem a "Tech immigrants of Silicon Valley"-ról. Jééé, jó reggelt.
Talán, ha olvasnál. Én megtettem, és kijavítottalak, te meg kötöd a döglött pincsidet a karóhoz. Egész végig ezt mondtam.

@Lukas Meier: mindenki azt gondol, amit akar, azt mond, amit akar, és ezért mások pontosan azt gondolnak rólad, amit akarnak.

Ne legyen kétséged, én vagyok az, akik szerint a kuruc.info-t nem szabad bezárni, sem a Jobbikot, sem a Magyar Hajnal nevű bohócegyesületet. Szerintem igenis maradjanak, legalább van olyan, akin lehet röhögni. Mert igazából másra nem jók.

Ne téveszd össze az esélyt a nyilvánosságra az elfogadással.
Én leszarom a lelki világodat, magasról, ha rasszista vagy, ha "más a véleményed a faji kérdésben", ha "idegenrendészeti eljárásnak" gondolod a deportálásokat, ha indokolatlanul általánosítasz bőrszín, nem vagy vallási alapon, akkor egyöntetűen egy gennygombócnak tartalak. Ez az én véleményem. Amit szabadon kifejtek. (Ha nem gondolod a fentieket, vagy legalábbis nem hangoztatod ott, ahol megfordulok, akkor persze okés)
Cserébe én vagyok az, aki az életét áldozná azért, hogy leírhasd nyilvánosan (bárhol, azaz ne legyen betiltva) az általam undorító faszságoknak tartott tévképzeteidet, mert úgy tartom fairnak.

Ez általában egyoldalú szokott lenni. Vajon miért?
S általában az autoriter, kirekesztő nagypofájúak szoktak a leghangosabban sírni a komment törlés, meg a sajtószabadság félreértelmezése miatt.

@morsels: ó bazmeg, magyarázzátok már el, hogy sikerült eljutni a feminizmusig? Ebből az anyagból. :D Ez agyrém.

Muscari 2014.06.28. 22:32:16

@morsels: a video az erdekes, a zene mar nem annyira. Mostanaban tema lettunk, ugy veszem eszre, meg Viktor is megemlitett minket, mint vendegmunkasokat. Hahaha.

Lukas Meier (törölt) 2014.06.28. 22:33:29

@Határátkelő: Nem leszek rasszista a HA-n, nyugodj meg. Azt alkalmazom, amit leírtam:

"Amúgy a megoldás: úgy kell tenni az embernek, mintha nem volna az, ez az ember hirdeti is azt és megrója, aki rasszista szólamokat hangoztat, de véletlenül mindig úgy esik a döntése ennek a "nem rasszista" egyénnek az életében, hogy az a rasszizmus fogalmát teljes mértékben kitöltse, megfeleljen neki, azaz ha csak a cselekedeteit nézzük, akkor rasszistának tartanánk."

2014.06.28. 22:33:46

@morsels:

Mirjam ezt írta: "A feminista annyit jelent hogy valaki aki hisz abban hogy a nok nem alacsonyabbrenduek a ferfiakhoz kepest."
Te azt mondod, nem vagy feminista --> ezek szerint azt gondolod, a nők alacsonyabbrendűek?

@tildy[UK]: @Mirjam2:

A feminista félreértelmezéséről:
A ti definíciótok meg az eredeti jelentés szerinte én is feminista vagyok, ez teljesen természetes (nekem).
De ez kicsit olyan, mint a kommunizmus definíciója. Lehet, hogy az eredeti koncepció elfogadható vagy szép (például hinta tuti imádja), de ahol megvalósult valamennyire, ott rohadt egy métely lett mindenhol. Vagy hogy a kereszténység a szeretet vallása, az iszlám meg a békéé. Hááát, lehet, hogy így szeretnék, de nem nagyon sikerül.
Ugyanez van a feminizmussal is, kicsit át van esve ló a túloldalra a nyugati világban, és ezt a fajta feminizmust én is ki nem állhatom. Amikor valaki a feministákat szidja (én is szoktam), szerintem jellemzően erre a túlkapásos dologra gondol.

Ahogy ugye a "megvalósult liberalizmus" is minden, csak nem liberalizmus. Hanem erőltetett PC-ség meg véleményterror. Tök megértem, ha valaki szidja a liberálisokat, pedig én alighanem az volnék.

@Lukas Meier:

Azt hallottad már, hogy szabad ember szabad blogon azt mond, amit szabad?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.28. 22:34:24

@morsels: erre én azt mondom élni és élni hagyni, a szólásszabadság pedig nem azt jelenti , hogy szabadon gyalazhatsz bárki t nyilvanosan úgy, hogy még megvédeni sem tudja magát. A szolasszabadsag nem egyenlő a szabadszajusaggal, gyalazassal, szerintem. Véleményt alkothatsz, de szvsz élni és élni hagyni.

Muscari 2014.06.28. 22:34:30

@tildy[UK]: Itt vagy Londonban? Publikus, hogy mi tortent?

Jobbulast es gyors felepulest kivanok!

morsels (törölt) 2014.06.28. 22:34:48

@tildy[UK]:
Hat ha egy feminista, mint te mondja, akkor persze. Hisz ott a helyem, nem?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.28. 22:35:14

@morsels:
Nem látom, hogy ebben mi a hiszti.

Egy, szerintem, túlfújt témáról készült egy szerintem nem jó videó / dal. Ezt mertem leírni. Egyébkén elég sok ember szerint lett ez a mű "nem túl jó" vagy egyenesen "tragikus".

Tudnék-e ilyet csinálni? Biztosan nem. Sem képzettségem, sem felszerelésem, sem tapasztalatom nincsen hozzá.
Ahogyan a filmkészítéshez sincs, mégis el merem (vagy már csak mertem) mondani, hogy a "The Shawshank Redemption" egy nagyon jó film, míg a "The Descendants" szerintem nem lett jó, Clooneyhoz képest semmiképpen.
Már nem emlékszem, hogy melyik rendezi követte el (talán Uwe Boll) a "House of the Dead" című filmet, de az tragikus volt.

Vagy egy amerikai filmről mondhatom, hogy szar, de egy magyar videóról már nem?
Pedig filmet sem tudok rendezni.

Ez az én legfőbb bajom jelen pillanatban: okádok attól, hogy bármi, ami magyar, azt méltatni kell, akkor is, ha szar, mert mégiscsak magyar.

Azt pedig fenntartom, hogy a XXI. században a határátkelésen nyüküngeni erősen jóléti luxus. Ha egy szíriai keresztény menekültnek hiányzik a családja, akinek menekülni kellett, mert különben kivégzik, azt megértem. De ez az "Úristen, a gonosz Orbán terror elől menekültünk Angliába és most hiányzik a kiscicám" dolgot baromira nem.
Senki sem tartott fegyvert a fejünkhöz, hogy határátkeljünk. Aki ezt mondja, az hazudik vagy jó dolgában azt sem tudja, hogy mitől szenvedjen.
Bárki, bármikor visszaköltözhet Magyarországra, még te is. Nem mész? Miért nem? Odaköt a munkád? Munka Magyarországon is van. Odaköt egy fél élet? Van, aki egy fél életet hagyott Magyarországon. Nincs terror, nincs diktatúra, nincsenek nyilvános kivégzések. Szabad a pálya.

De ne adjuk már elő eltorzúlt arccal a számkivetett menekültet, akinek szörnyű a sorsa a nagymama lekvárja nélkül.

Hoztunk egy döntést. Mi, magunk. Ráadásul még csak nem is visszacsinálhatatlant. Akkor mi a probléma?

Tudom, egybites büdösgyökér-antimagyar vagyok...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.28. 22:37:58

@vazzup: +1. Szintén így gondolom.:) Mondjuk a gennygombocot kivéve, nem gondolom annak ezeket az embereket. A fejcsova azért megy....

morsels (törölt) 2014.06.28. 22:39:18

@Th's child:
Nem, nem gondolom azt, hogy a nok alacsonyabbrenduek.
De nem vagyok feminista.
:-)

Muscari 2014.06.28. 22:40:22

@Th's child: igy van, a tulkapas, a szelsoseg semmibol sem jo. Amikor valaki a feministakat szidja, altalaban a radikalis feministakat erti alatta, keves kiveteltol eltekintve. Csak ezt elfelejtik hozzatenni, illetve sokszor osszemossak a dolgokat.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.28. 22:41:46

@morsels: ha te úgy gondolod magadrol, az a te szabad döntésed. Szerintem nem ott a helyed, de ez egy vélemény. Ebből is látszik,iszonyat felrertelmezik az emberek az egészet. Mert pár nagyszájú ferfigyalazot látnak, abból ítélnek teljesen. Férfiakra szükség ban, jó férfiakra meg méginkább:) Bár inkább embert mondanék, a nem tokmindegy.

morsels (törölt) 2014.06.28. 22:42:26

@Kövérmadár [swe]:
En csak a sajat velemenyemet mondtam.
Te meg a tied.

De mintha te lennel kiakadva. Mint barmint, ami magyar. Nekem tok mindegy, de tenyleg (marmint hogy te min akadsz ki)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.28. 22:44:15

@tildy[UK]: ban=van, csak telorol, fekve kicsit nehéz írni:)

morsels (törölt) 2014.06.28. 22:45:00

@tildy[UK]:
Oh, en nem gondolom magamrol, hogy ott a helyem.
De te is hatarozott es gyors vagy abban, hogy iteletet hozz.

Hogy oszinte legyek, en igy hatarozom meg a feministakat. Mielott meg lehetosegem lett volna barmit mondani, mar el vagyok konyvelve sovinisztanak.

Es azok konyvelnek el, akik szamon kernek masokat, hogy szemelyeskednek veluk. Ami azert minimum ironikus.

Muscari 2014.06.28. 22:47:33

@QUERCUS: koszonom, kedves Tolgy.

Talaltam egy konyvet az ozonnovenyekrol, gondoltam, hatha erdekel:

mek.oszk.hu/11700/11738/11738.pdf

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.28. 22:49:17

@Muscari: Igen, itt, és nem szetetnem publikussa tenni. A kórházról majd írok, és bár fizetek private healthcaret, államiban vagyok, a kerületiben. Oka van, hogy így alakult, sürgős volt, nem volt idő cselekedni.

Csak két napja fekszem, most lett neten, már halálra untam magam. Még könyv sem volt benn, semmi.....

vazzup 2014.06.28. 22:49:42

@morsels:
So what? Nem igazán értem, mi közöm van nekem ahhoz. Úgy általában.

@tildy[UK]: mindenki annak gondolja a rasszista embereket, ami a lelkén kifér, az én lelkem nagy, szóval nagy csúnyaságoknak vagyok képes tartani őket! ;)

@Muscari: sajnos tévedsz, először úgy tűnik, hogy az ilyen "antifeministák" legtöbbször csak a radikál feministákat utálják, de ha jobban beszélgetsz velük, tök alapdolgokkal vannak bajban... pl szexuális zaklatás, sikamlós viccek, stb. Nagyon sokszor.
Szerintük rendben van az is, hogy ráerőltetik az akaratukat egy nőre, csak mert ők a pasik. Ennyi. Nekik minden radikális feminizmus, ami nem a két VH-közti mister-miss relációban képzelhető el. (Legtöbbször, de legalább általánosítok jól..., mert megtehetem, s elégszer láttam már és vitatkoztam végig ezeket a dolgokat), de persze ne legyen igazam. Azonban a többi megnyilvánulásból elég jó hatásfokkal lehet tippelni, mi a helyzet. Ezek általában együtt járnak.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.28. 22:50:33

@morsels: mutasd meg ha itt azt írtam , himsoviniszta vagy:)

morsels (törölt) 2014.06.28. 22:51:08

@vazzup:
Neked ugy altalaban mihez van kozod?
Azon kivul, hogy a magadfajta ott van minden orszagban.

morsels (törölt) 2014.06.28. 22:51:57

@tildy[UK]:
Hat nem vagyok feminista, akkor mi lehetek?
:-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.28. 22:52:24

@Muscari: Mi a véleményed azokról akik szüzen mennek férjhez?

Herr Géza 2014.06.28. 22:53:52

@Lukas Meier: Az ugyan nem tiszta,hogy ezzel a linkkel mit válaszoltál meg. Engem viszont sokkal jobban kiakaszt, amikor az 1-2 éve már N.o.-ban élő díszmagyar (vö: szintén befogadott "jöttment") fontoskodva előadja,hogy ő aztán nem viszi a kölkét az s.y. suliba, mert ott "annyi a külföldi"...

vazzup 2014.06.28. 22:55:18

@morsels: sok dologhoz, és örülök, hogy a magamfajta ott van sok országban. :)
De mire vonatkozik a kérdésed? Mert ha megnézed a linkelt videódra referáltam, és _tényleg_ értetlenül ülök előtte, hogy azt most nekem miért küldted be? (tehát: mi közöm nekem ahhoz?)
Persze ha csak játszásiból, az is tök jó válasz, többet nem várok el.

morsels (törölt) 2014.06.28. 22:57:17

@vazzup:
A nickedhez illik. Nem?
Wazzup....

Ennyi.

vazzup 2014.06.28. 23:01:39

@morsels: ja, értem. Akkor most linkeljem neked a Morse kód wikipedia oldalát, mert hasonlít a nickedre, vagy mifasz?

tableno 2014.06.28. 23:04:04

@diggerdriver: nekem az, hogy hülye az a férfi, aki elveszi őket... ;)

Muscari 2014.06.28. 23:04:38

@tildy[UK]: meg jo, hogy van neted. En csak jarobeteg rendelesen voltam egy kozeli korhazban, de ott meg terero sem volt, nem hogy mobilnet. Van estleg wifi?
Nem is tudom, mit csinalnek net nelkul, bar egy jo konyv sokat segithet.

Remelem a nyaralasotokat nem veszelyezteti ez a kis "kiruccanas"?

@vazzup: Tudom, csak szeretnem hinni, hogy nem igy van. Sutemeny egyszer belinkelt ide valami borzaszto pasiblogot. Meg a ferjem is hanyt tole, tele volt suletlensegekkel.

A lanyom szociologiat tanul, tobbek kozott tanult a feminizmusrol is, es en is beleolvastam a konyvebe. Azert tudom, hogy a legfobb ervek, amiket a ferfiak fel szoktak hozni a feministakkal szemben, azok altalaban csak a radikalisokkal szemben alljak meg a helyuket.

Forgatnak egy filmet Emmeline Pankhurstrol, aki megalapitotta a szufrazsett mozgalmat, Meryl Streep foszereplesevel. Nem tudom, mikor kerul majd a mozikba, azt hiszem, csak jovore. Ugy latom, alapmu lesz itt sokaknak.

morsels (törölt) 2014.06.28. 23:06:36

@vazzup:
Linkeld.
Vallvonas.

(a morsels-nek semmi koze a Morse kodhoz, de nincs jelentosege)

Muscari 2014.06.28. 23:10:22

@diggerdriver: altalaban nagyon vallasos embereknel fordul ez elo. Nem mondom, hogy nem sulhet el jol, mert lehet szerencsejuk, de nagy kockazat szerintem. Meg hogy birjak ki addig? ;-)

ez most hogy jutott eszedbe?

@tableno: :-))))

morsels (törölt) 2014.06.28. 23:10:41

Es Columbia...
Ugy nez ki, tovabbjutnak es jo eselyuk van, hogy megverjek Braziliat is a kovetkezo forduloban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.28. 23:12:50

@morsels:
Hagyjad. Gyötri magát. Az ezzel jár.
Én is átestem rajta számtalanszor.

Quercus a favágó 2014.06.28. 23:13:05

@diggerdriver:

Az a nő, aki elveszíti a szüzességét, előbb-utóbb nőgyógyászhoz kerül. Aki nem veszíti el, előbb-utóbb ideggyógyászhoz.

vazzup 2014.06.28. 23:21:05

@morsels: miért az én nickemnek mi köze van ehhez a Wazzup-hoz? Meséld már el, hadd tudjam meg én is, kíváncsian várom, de tényleg! :D (jajjj)

@Muscari: oké, a szüfrazsett bizonyos hajtásait azért én magam is elég őőőő, extrémnek gondolom, de ami maradt belőle, az teljesen jó és tiszteletreméltó. :)

morsels (törölt) 2014.06.28. 23:24:20

@vazzup:
Ja, hogy a vazzup az csak ugy van, semmi koze a wazzuphoz?

Akkor elnezest, te csak ugy magadtol vagy egy asshole, marmint szerintem. Ettol fuggetlenul persze orommel latlak itt :-)

pamut 2014.06.28. 23:25:09

@vazzup: Ja, már értem mit nem értesz, te ezek szerint még nem értesültél arról hogy a szilikonvölgy az egész Föld nevű golyóbis IT-központja, aminek abszolút elsődleges gazdasági szektora az IT-ipar és kapcsolódó részei, aminek hatására az ingatlanárak felverésével ki is szorítják a kevésbé gazdag szektorokban dolgozókat. Továbbá ez a völgy bármennyire is példaértékű, de továbbra is csak egy kis része Amerikának hiába is próbálod levegőnek nézni a kommentem lényegi részét, ami kitartóan arról szól, hogy - erőlködhetsz bármennyit - Amerikában eddig is folyamatosan szorult vissza a fehér népesség aránya, most is folyamatosan szorul vissza, és ez így lesz a közeljövőben is, azaz igen nagyon belátható időn belül (max 20, de inkább 15 éven belül) 50% alá fog süllyedni Amerikában a fehér népesség aránya.

pamut 2014.06.28. 23:31:31

@tildy[UK]: +1
Magyarországon félelmetesen széleskörű hit, hogy a szólásszabadság = mindent lehet, benne gyalázni, hazudni, mocskolódni, gyűlöletet kelteni. Kb. egy amőba szintjén értelmezik a szólásszabadságot, és még csak sejtelmük sincs arról hogy mennyire fogalmatlanok. Sokan folytatólagosan és durván visszaélnek a szólásszabadsággal, miközben a szólásszabadságra hivatkoznak... eh, kell még ide vagy 200 év mire megértik egyáltalán a fogalmakat...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.28. 23:31:59

@morsels: Nem tudom miert akarod mindenaron skatulyazni magad....

@Muscari: tethering:) Elvileg van wifi, gyaorlatilag jobban bejon a sajatom. Meglatjuk hogy alakul, nagyon remelem mehetek, sajna a snorkeling valoszinuleg kimarad:(:(

Muscari 2014.06.28. 23:35:38

@tildy[UK]: hat az nagy kar, nem mehetsz majd vizbe? Ugy eleg durva lesz az adriai idojaras, foleg neked.

@diggerdriver: hat a naszejszakaig.

vazzup 2014.06.28. 23:35:45

@morsels: örülök, hogy ezt megbeszéltük. További jó seggfejezést.

@pamut: hm, merész vagy így feltételezni rólam dolgokat, de lelked rajta. S attól, hogy motorja az mit jelent? Most komolyan érdekel, ha már ilyen szagértő lettél a témában elolvasván egy Index Tech cikket. :)
Hogyan viszonyul a szilícium-völgyi IT-s cégek népessége az öböl-környékének népességéhez?
Ezek a bevándorlók vajon mennyiben különböznek azoktól a kubai evezősöktől, akik Florida partjain futnak versenyt a szárazföldre vetődésért?
Ezen bevándorlók hány százaléka marad egyáltalán Californiában az érkezését követő 5 évig?

S honnan tudod, mi fog következni a következő 20 évben? A jövő heti lottószámokat megadnád? Tényleg, akár felezhetünk is, komolyan! Beccsszó, meg minden.
Béljóslást vállalsz? Van vagy hozott anyagból?

Ne viccelődjünk már, ez ilyen Blikk-szintű semmitmondás, amit itt levágtál, semmi köze ahhoz, amilyen folyamatok tényleg hatnak jelenleg a kaliforniai népességre.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.28. 23:37:25

@morsels:
Fogyózik testépít tömeget növel zsírt csökkent magyarul kínlódik.
Megértem, én is lefogytam már életemben összesen vagy száz kilót.
Olyankor az ember besavanyodik elveszti a humorérzékét valami olyan állapotba kerül mint a leszokó dohányos.
Ez ezzel jár bár mindenki tagadja.

Ugyandehogy (törölt) 2014.06.28. 23:40:00

@Mirjam2: a muscari egy szep lila virag, magyar neve gyongyike:D

Ugyandehogy (törölt) 2014.06.28. 23:42:17

@Lukas Meier: a szabadsag nem azt jelenti, hogy Barmit csinalhatsz.
azt jelenti, hogy szabadsagodban all barmit csinalni, ami nem bant masokat

morsels (törölt) 2014.06.28. 23:44:05

@diggerdriver:
Ja, hogy eltolodott a csakraja....
Hat akkor miert nem azt mondja :-)

morsels (törölt) 2014.06.28. 23:46:33

@Babette.:
Ez nagyon jol hangzik, de azert nem egeszen igy van.
Mert akkor rogton az a kerdes, hogy kit bant az, amit mondok. Es ha nem mondhatom, mert valakit bant, akkor hol a szabadsag.

Ugye.

Chamroe 2014.06.28. 23:47:57

@diggerdriver: Hát ez velem is így szokott lenni, de csak az első 2 hétben, amíg átáll a szervezetem. Na de addíg igazi HP vagyok :-D

Ugyandehogy (törölt) 2014.06.28. 23:48:10

@vazzup:
"Cserébe én vagyok az, aki az életét áldozná azért, hogy leírhasd nyilvánosan"
ki is mondta ezt? most hirtelen nem emlekszem.

morsels (törölt) 2014.06.28. 23:49:07

@tildy[UK]:
Hat kerdeztelek valami miatt, nem?

Nezd, en nem tartom magam himsovinisztanak, viszont elhiszem azt, hogy az ide irok kozul tobben annak minositenek engem.

Oh well, legyen ez a legnagyobb problemam. De tenyleg.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.28. 23:49:33

@Muscari:
Lehet hogy léteznek emberek akiknek az egyéb dolgok fontosabbak mint a szex?
Léteznek házasságok amik az elmúlt évszázadokban ilyen alapon működtek jól?
Vagy kategórikusan kijelented mint a homo házasságokról hogy ott aztán kizárt hogy a házasság jó legyen?
Az elméleted szerint azok a közösségek (mindegy hogy vallási vagy társadalmi elvárásról beszélünk) ahol követelmény hogy szüzen menjenek férjhez az a boldogtalan házasságok iskolapéldái?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.28. 23:54:36

@Chamroe:
Igen az első hetek a legrosszabbak de utána is van egy módosult tudatállapot.
Az odafigyelés stressze. A bűnözéstől való félelem stressze.

vazzup 2014.06.28. 23:56:17

@Babette.: "Nem értek egyet önnel uram, de az életemet adnám érte, hogy elmondhassa." - Sokan Voltaire-nek tulajdonítják, ugyanakkor ezt nem erősítették meg, egyes kutatók szerint Evelyn Beatrice Hall adta Voltaire szájába az idézetet, mintegy összefoglalva Voltaire viselkedését.

Ugyandehogy (törölt) 2014.06.28. 23:56:38

@morsels: ezt a kerdest pl abtk jol megoldotta: rabizta az erintettre annak megiteleset, hogy banto e (ld ragalmaza, becsuletsertes)
nem olyan bonyolult ez

amugy meg eleg jol behatarolhato a dolog, a spektrum szelen legalabbis. pl mocskolodas, durva szavak hasznalata stb

morsels (törölt) 2014.06.29. 00:02:08

@Babette.:
Tenyleg nem bonyolult.

Nade most arrol beszelgetunk, hogy hogyan lehet korlatozni a szolasszabadsagot ugy, hogy legyen szolaszabadsag. Nem? :-)

Ugyandehogy (törölt) 2014.06.29. 00:04:09

@morsels: igyis lehet ertelmezni:)

de nem. a szabadsag definiciojarol es az erkolcsrol beszeleunk.

morsels (törölt) 2014.06.29. 00:07:24

@Babette.:
Ahh, az azert elegge huzos tema. Merthat ugye van a ket szelsoseg; a Rend es a Kaosz, aztan a ketto kozott gyakorlatilag barmi lehet.
Es altalaban pont ez miatt vannak a vitak, amit lehet vedeni s tamadni is barmelyik oldalrol.

Ugyandehogy (törölt) 2014.06.29. 00:14:02

@morsels: nagy baj lenne, ha minden egyertelmu es vilagos, v fekete-feher lenne,
amit nagy egyetertesben es unalomban
, ket mondattal eldonthetnenk.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.29. 00:14:23

@morsels: igen, en meg irtam, hol vagyok, nem? Sot meg meg irtad , nem fair most azt kerni, kifejtsek barmit.
nem fogok, es kerlek ne is kerd.

morsels (törölt) 2014.06.29. 00:17:42

@Babette.:
Miert lenne nagy baj? :-)

Meg hat itt is sokszor pont az van, hogy paran eldontik a fekehte-fehert. Nem?

vazzup 2014.06.29. 00:25:32

@morsels: mindenkinek van olyan dolog, amiben egy árnyalatnyi szürkét sem enged. Nekem pl. ilyen a sovinizmus, rasszizmus. Ezért tartasz engem pl. seggfejnek. De ez így van jól. Nem vagyunk egyformák. Más dologban ez biztosan fordítva van.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.29. 00:29:35

@morsels:
Nem, te egészen pontosan belémkötöttél azzal, hogy én biztosan jobbat tudnék csinálni.

Ha csak a véleményedet mondod, akkor azt mondod: szerinted egészen jó ez a videó / szerinted sem jó ez a videó / neked tetszik a videó.

@diggerdriver:
Már nem diétázom, tegnap pl. sültkolbászt ettünk (szegedi, kézműves, mangalicakolbászt). :)

A kínlódás részt mire érted? Hogy százakkal együtt nem tetszik a Geszi videó vagy hogy nem értem az összefüggést a videó nemtetszése és a belémkötés között?

Egyébként igen, kevésbé vagyok türelmes mostanában, jogos észrevétel. Ezt csak tetőzik a felesleges "de igen" "de nem" típusú szófosások, amikor mindenféle ismeretlen emberek eldöntik, hogy most akkor mi szenvedünk-e külföldön, mosogatunk-e, vágyunk-e vissza az Alföldre és vannak-e helyi barátaink. Baromira kezd ez az egész fárasztani. Mikor először idejöttem, nem ez volt a napi téma. Történetek voltak, érdekességek, offolás, mindenféle. Ma már csak ez a "szenvedszba'zmeg!" "idegenvagyba'zdmeg!" "hazaáruló" téma van folyton.

Aki kint akar élni, kint él. Aki Magyarországon, az meg ott. Halálosan fölösleges osztani az észt, hogy most akkor hol a jobb. Mindenkinek ott, ahol van. Azért van ott.

A videóklipp értelmetlenségéről: vajon egy new yorki is csinál ilyen klippet arról, hogy jajjszegény Kaliforniában kapott munkát és csak Hálaadáskor látja a nagyi browniját NYC-ben? Nem hiszem. Pedig az 4000km, nem 1500km. Európában nincsenek távolásgok. Bármely két pont maximum 3 órányi repülőútra van.
Rettenetes!

morsels (törölt) 2014.06.29. 00:33:24

@vazzup:
Nem, nem ezert. Neked is jogod van arra, hogy leird, hogy neked mi a fontos.

Amiert en asshole-nak tartalak az azert van, mert itt eloiteletbol (magad altal kialakitott keret) ugrasz neki embereknek.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.29. 00:34:49

Tessék:
9gag.com/gag/aeNdVZj?ref=fbp

Gondolom mindenki érti. Remek példa arra, hogy miért a világ f@szsága azt állítani, hogy a máshol való szocializálódás / felnövés lehetetlenné teszi azt, hogy az új otthonunkban értsük az ilyesmit.

Azoknak a gyökereknek, akik 10 év után is csak 3 szót tudnak a választott ország nyelvén, mert inkább a magyar gettóban élnek, mintsem a helyiek között, persze, hogy nem fog menni. És ugyanezek a gyökerek próbálnak meggyőzni másokat, hogy nekik sem fog menni.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.06.29. 00:35:28

@nyuszigonosz(D):

Közös megegyezéssel mondtak fel.Janiskodhattam volna, de akkor jobb ötletnek tűnt aláírni. Ha nem írom alá mi van? Betegen vagyok még utána 2 hónapig, utána meg kiraknak jó eséllyel és vissza se vesznek. Így van reális esély hogy visszakerülhetek. Ha viszont ezek után nem vesznek vissza akkor tényleg menjenek a fenébe.

A munkaügyi hivatal azt erőlteti hogy a "szakmádban" keresgélj először..na mivel ez nekem nincs így maradnak a kulimelók. Nem hiszem hogy támogatnának bármilyen képzést így nekem. Igazából sok kedvem sincs hozzá. A németet meg hagyjuk. Tanulnám én sebesebben ha lenne pl osztrák társaság körülöttem..de nincs..mesélhetnék..ma is szóba elegyedtem egy két osztrák csoporttal de mikor meghallották a beszédem egyből kihátráltak...és undorodott képet vágtak..nekem senki ne magyarázza hogy jaj de toleráns befogadó nép...nem az.

pamut 2014.06.29. 00:35:51

@vazzup: Kész rejtély hogy ekkora egóval hogy tudsz hozzáférni a számítógépedhez, vagy egyáltalán hogy férsz el egy szűkebb utcában, de biztos megoldod valahogy :) Már láttam pár embert félrebeszélni, de ilyen magabiztos felsőbbséggel kamuzni a nyilvánvalóan irreleváns dolgokat ritkán, úgy látom minél nyilvánvalóbb hogy nincs igazad, annál lekezelőbb vagy :)
Lehet félrebeszélni, kiemelve a lényeg szempontjából irreleváns dolgokat, de attól még azok továbbra is rohadtul irrelevánsak maradnak és rohadtul nem cáfolják a lényeget, még akkor sem ha a legmagasabb ló tetejéről beszélsz le másokhoz :) Magyarul ez a gyenge próbálkozásod nem jött be, szorri :) A fehér emberek arányának folyamatos csökkenése nem csupán tény, de közismert tény is, régi tény, régóta tartó folyamat. És mivel a demográfiai folyamatok teljesen egyértelműek, ezért inkább annak lenne nagy szüksége érvekre, aki megpróbálná a nagy egójával valahogy bemagyarázni, hogy ő valahonnan nagyon tudja hogy valamiért hamarosan óriási változások lesznek a közeljövőben, mondjuk a latínó népesség visszafogja a szaporodást, szex helyett inkább pasziánszozni fognak mondjuk, a fehérek meg ebédre viagrát fognak enni és aztán védekezés nélkül nyomják, azaz megfordul a különböző népek szaporodási mutatója, meg hasonlók, de akkor ezeket a képzelgéseket alá is kéne támasztani valamivel, amit, bármennyire is szeretnéd - és ezt én is annyira sajnálom de tényleg :) - nem tud pótolni a végletekig fokozott egód és lenézésed :)

morsels (törölt) 2014.06.29. 00:40:16

@Kövérmadár [swe]:
Nem kotottem beled.
De azt gondolsz, amit akarsz.
Sot, azt irsz, amit akarsz.
Es ha erosen akarod, akkor igazad is lesz.
Csak huzd ossze a szemoldokod, az altalaban azt jelenti, hogy merges vagy.

morsels (törölt) 2014.06.29. 00:41:33

@Kövérmadár [swe]:
Nem, nem mindenkit.
Kikre gondolsz, amikor mindenkit irsz? :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.29. 00:43:31

@Kövérmadár [swe]: Egyetértek veled te fasz.
:))))))))))))))))))
A fogyókúrára értettem a kínlódást.
Tapasztalatból.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.29. 00:43:51

@morsels: prekoncepciok es feltetelezesek gyartasabaan azer te sokkal jobb vagy, valljuk meg:)
----------------
Es mielott netalantan feltetelezned, hogy hazudok,netan visszaelek a helyzettel, ma delutani kep (nekem most ez a kilatas):
lh3.googleusercontent.com/-mii2QvvZ4Sg/U68h3Y5cQKI/AAAAAAAAUXY/VPQrIdLbzpw/w157-h277-no/2014-06-28

Nem kivanom senkinek. De nem ertelek, miert bantasz kitalaciokkal - amit igazsagnak hiszel- masokat. Nem ertelek.

morsels (törölt) 2014.06.29. 00:47:33

@tildy[UK]:
Ezt most tenyleg nem ertem. Azt irtam, hogy ok.
De akkor irom megegyszer.
Ok.
(aztan majd 3 het mulva basszal le megint)

vazzup 2014.06.29. 00:47:55

@pamut: tehát akkor 20 év múlva megfordul, és a fehér ember kisebbségben lesz. S te ezt így csuklóból elmondod, mert te ebben tuti biztos vagy. Értem én, meg közismert, persze.

A valóság ezzel szemben az, hogy olyat nem nagyon mondanak, hogy _mi_lesz_ 20 év múlva, tudod mások, akik amúgy a tudomány felől közelítenek ilyen dolgokhoz, azok olyanokat mondanak, hogy _ha_ és _amennyiben_ nem fordul meg a trend, _akkor_ ez lesz, vagy az lesz.
Meg ha és amennyiben nem változtat az USA a bevándorlási politikáján (de, pont folyamatban van), akkor ez lesz.
Ha, és amennyiben, nem változtat a legszegényebb rétegek alapvető problémáin (egészségügy, alacsony iskolázottság).
Mert önmagában nem is az a gond, hogy ha esetleg a déli államokban többségbe kerülnek a latinók, vagy a spanyol fehérek+latinók, hanem ezen néprétegek alacsony iskolázottsága és kis gazdasági potenciálja.
Amúgy a kaliforniai népességi összetételt hiába nézed, az gyakorlatilag össze-vissza változik, csak szólok. Mint említettem volt, amin te olyan ügyesen átsiklottál, Kalifornia elsődleges bevándorlási zóna, oda _mindenki_ megy, mindenféle náció. Aztán 5 év múlva általában el is költözik onnan. Szana meg széjjel az országban.

De ja, tök mindegy, biztos nagyképű vagyok és hülye. Ahogy gondolod. Azért a jövőben szerintem óvatosabban az Index Tech-kel és a "köztudott" dolgokkal, ha jót akarsz magadnak, ha nem, akkor mindegy, ahogy jónak látod.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.29. 00:51:32

@morsels:
Saját magadat biztosan nem.
De azokat, akiknek más a véleményük, mint neked (teljesen mindegy, hogy harcosan vagy visszafogottan mondják el), szemmel láthatóan asshole-nak tartod.

Sokszor szerintem észre sem veszed, hogy pl. mennyire hasonlóan korlátolt vagy, mint én. Csak te a "bonyolult, húde bonyolult, rettenetesen nagyon bonyolult" mantrát nyomod, míg én a "egyszerű, nem kell annyira bonyolítani, vegyél mély levegőt gondold át és csináld a nyávogás helyett" mantrát.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.29. 00:53:36

@diggerdriver:
Reményeim szerint csak egyszer kell végigcsinálni :)
Most épp az a "bajom", hogy átestem a ló túloldalára és nagyon nehézkesen megy a súlymegtartás / növelés. Izmosodom egy picit, de képtelen vagyok annyit enni, hogy meglegyen mindenből a megfelelő mennyiség.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.29. 01:05:57

@Kövérmadár [swe]:
Én ezt számtalanszor végigcsináltam "reményeim szerint csak egyszer".
Ne firtassuk...

pamut 2014.06.29. 01:08:29

@vazzup: Látom küzdesz keményen, helyes, helyes, ne zavarjon hogy eleve vesztett csatába indultál, a részvétel a fontos, nem a győzelem ;) Az előbb félrebeszéléssel próbálkoztál, most egy kevésbé fontos adat kiemelésével és annak enyhén csúsztatott beállításával, meg tudományos módszertani blablával, na és persze újra szeretnél elmerülni a nagy egész szempontjából lényegtelen kaliforniai részletekben - vagy bármiben, csak beleköthess valahogy ;). Nem a 20 év a fontos - bár teljesen reális, én fogadnék is rá, simán - hanem az egyértelmű országos tendencia, ami viszont konkrétan vitathatatlan, és nyílegyenesen vezet a már sokszor leírt és régóta közismert állításhoz. De azért persze te vitatod, a te eszeddel ez nyilván könnyen megy, hát hajrá :) Azzal aztán kurva nagyot mondtál, hogy HA nem változnak meg a tendenciák, akkor. Hát látod ez igaz. Ha holnap felrobban a nap, akkor sötét lesz délben is... Csupán az "felejtetted el" megemlíteni, hogy ugyan hol van rá bármiféle statisztikai adat, vagy érdemi változás ami ezt a tendenciát megváltoztatná :) Érdemi változás a bevándorlási politikában nem lesz, legfeljebb szájkarate meg alibi-intézkedések, ugyanis a hatalmas latínó népességet nem lehet hergelni azzal hogy kizárják a szintén bevándorolni akaró rokonaikat, mert akkor kurvára bedühödnek és leszavaznak a másik pártra, ezt meg egy politikus sem engedheti meg magának, ez már önjáró folyamat, adottság. Duma a határok szigorításáról nagyon régóta van Amerikában, ez nem jelent semmit, beszélnek ők minden választónak, mindnek úgy ahogy szeretnék hallani, ettől még a politikai realitások nem változnak, csak a duma megy. És ami még fontosabb a végső számok szempontjából, a szaporodási mutatók látványos megváltozására sincs semmi értékelhető adat - de elvi, feltételezett szempontokkal, ha-kkal meg talán-okkal is próbálkozhatsz, csak tudod az valahogy nem olyan ütős érvelés :)

Sütemény1975 2014.06.29. 09:12:32

@Határátkelő: pedig annak kellene lenni a szolasszabadsagnak. Nyilvan kulturalt formaban, eszervekkel, de barkirol es barmirol elmondhassam a velemenyem. Ma sajnos nem ez a helyzet. Nem itt, ugy altalaban.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.29. 09:41:59

@Göntér László: attól függ, a buddhizmust hová sorolod, szvsz az nem térítő vallás

nyuszigonosz 2014.06.29. 10:42:02

@házelőtthinta: Hát, ahogy te gondolod, HInta.
Viszont ha nincs szakmád, akkor szerintem jó lenne valamit mégis tanulnod.
De nem szólok bele, a te életed.

Muscari 2014.06.29. 11:42:28

@diggerdriver: szerintem mi nem ugyanazt ertjuk boldogsag alatt.
Ahogy egy baratnom megfogalmazta, o egy viszonylag mukodo hazassagban el. A te fogalmaid szerint o is jo hazassagban el, nem veszekednek, hanem jol elvannak.

Szerintem te jo hazassag alatt azokat a kapcsolatokat erted, ahol jol megvannak, elik a kis eletuket nap mint nap, keveset veszekednek, neha agyba bujnak. Nem mondom, bizonyos szempontbol igazad is van.
Nekem azonban az igazi boldogsaghoz kell, hogy is mondjam, egyfajta tuz, szenvedely.
Lehet, hogy nincs mindenkinek igenye erre, es egyfajta langyossagban is jol erzik magukat.

Ahhoz viszont ragaszkodom, hogy egy hetero hazassagba bekenyszerult, de valojaban meleg ember nem boldog. Hogy lehetne?

Muscari 2014.06.29. 11:45:58

@Kövérmadár [swe]: csak akkor maradsz "ugy", ha eletmodot is valtasz, de szerintem ezt te is tudod. Bar annyira nem nehez betartani, egyszeruen kisebb adagokat kell enni, es tobbet mozogni.

Nem kell mindig minden jorol lemondani, az onsanyargatas.

DieNanny CH 2014.06.29. 16:55:40

@házelőtthinta:

Nézd az ORF1-et, ORF2-t. Nem a szinkronizált sorozatokra gondolok, hanem osztrák filmekre, dokumentumfilmekre, híradóra. Így növekszik a szókincsed.

Warlimont 2014.06.30. 16:02:51

@pappito: Tetszett a kommentek elejen (2014.06.28. 07:31:09) a fejtegetesed. Annyit tennek hozza sved tapasztalataim alapjan, hogy szerintem a nagyobb baj nem magukkal az erkezö bevandorlokkal vannak, ök örulnek annak, hogy itt nem lönek rajuk, viz folyik a csapbol, es akar eletuk elsö mobiltelefonjat is megveszik a segelyböl.
Szerintem a rizikosabb az itt szuletett elsö generacio, akik mar anyanyelvi szinten beszelnek, de az ovodatol kezdve megelnek egyfajta kirekesztest, lenezest. Idegennek erzik itt magukat, kuzdenek az identitasukkal. Szerintem ezeket könnyebb manipulalni es felhergelni valami akcio, mint akar az otthonmaradottakat.

Jo lenne, ha lenne alkotmanyos lehetöseg az allampolgarsag elvetelere a veszelyes elemektöl, es kiutasitasra. Akik pl elmennek sziriaba, irakba harcolni az iszlam neveben, azokbol egyet se engednek vissza. Döntse el, melyik csapatban jatszik.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása