oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. június 19. 06:39,  Így néznének ki a válogatottak határátkelők nélkül 222 komment

2014. június 19. 06:39 Határátkelő

Így néznének ki a válogatottak határátkelők nélkül

Eddig nem foglalkoztunk itt, a blogon a labdarúgó-világbajnoksággal, de most egy olyan összeállításba futottam a neten, ami feltétlenül megér egy posztot. Arról van szó, hogy vajon hogyan néznének ki az egyes válogatottak a határátkelők nélkül? Aligha ismerne rá bárki is a holland, a francia, a német vagy éppen az amerikai válogatottra, ellenben például Ghána jelentősen megerősödne. Nézzük a legérdekesebb csapatokat!

cím_Hollandia.jpg

Miközben Európa-szerte erősödnek a szélsőségek (a német futballhuligánok jó része neonáci, Svájc a bevándorlás szigorítását szorgalmazza, eközben Franciaországban és Hollandiában is előre törtek a szélsőséges pártok), addig talán keveseknek jut eszükbe a labdarúgó-világbajnokság napjaikban, hogyan is nézne ki kedvenc csapatuk a határátkelők (vagy azok első generációs leszármazottai) nélkül.

A mai posztban közölt összeállítások eredetije itt jelent meg, és ebben az esetben a „külföldit” vagy határátkelőt úgy határozta meg, hogy olyan játékos, akinek legalább egyik szülője külföldön született. Én a magam részéről a legérdekesebbeket válogattam ki. Nézzük!

Hollandia

Kezdjük az egyik esélyesnek számító hollandokkal, akiket (mint az a nyitóképen is látszik) alaposan megritkítana, ha kiemelnénk a válogatottjukból a határátkelőket. Rögtön eltűnne például a csatár Jermain Lens, a kapus Michael Vorm és a középpályás Nigel de Jong – mindannyian suriname-i származásúak.

Ha ez nem elég, búcsút inthetnének a szintén középpályás Leroy Fernek (nagyapja még Curacao csapatában játszott), a portugál apától származó védőnek, Rolando Maximiliano "Bruno" Martinsnak és a jamaicai középpályás Jonathan de Guzmannak. Ez hat játékos, akik közül akadna egy-két fájdalmas veszteség is.

Franciaország

Franciaország_1.jpg

Ez azonban mind semmi az egyik esélyesnek számító franciákhoz képest, akik éppen csak ki tudnának állni „tisztán” francia csapattal, hiszen a 23-mas keretükből pontosan 12 embert veszítenének el, ráadásul a legfontosabb láncszemek közül is jó párat.

Kapásból ott van három szenegáli, a két védő, Bacary Sagna és Mamadou Sakho (az ő esetükben a szüleik látták meg ott a napvilágot) és Patrice Evrát, aki maga is ott született.

Eltűnne a csapatból két martinique-i apával rendelkező játékos, a védő Raphael Varane és a csatár Loic Remy, az angolai apára büszke középpályás Blaise Matuidi, és a kongói szülőktől született védő Eliaquim Mangala.

És még nincs vége, mert eltűnne a csapatból a középpályás Rio Mavuba (zairei apa és angolai anya), a középpályás Moussa Sissoko (mindkét szülője Maliban látta meg a napvilágot), és a spanyol apát felmutató, szintén középpályás Matthieu Valbuena.

A végső csapást is bevisszük: nem játszana a francia válogatottban a Real Madrid algériai apától született csatára, Karim Benzema, és a guniea-i szülőktől származó juventusos középpályás Paul Pogba.

Svájc

Svájc_1.jpg

Szinte biztos, hogy a bevándorlás korlátozását nemrégiben megszavazó svájciak sem lennének ott a vébén, hiszen válogatottjuk kétharmadát elveszítenék. Fussunk végig a neveken, zárójelben a származással!

A svájci középpálya gyakorlatilag kiürülne, hiszen nem lenne ott Tranquillo Barnetta (olasz), Gokhan Inler (török), Granit Xhaka, Blerim Dzemaili és Xherdan Shaqiri (mind ex-jugoszláv), a csatársorból pedig hiányozna Haris Seferovic és Mario Gavranovic (mindketten bosnyákok).

Németország

Németország_1.jpg

A németeket sem biztos, hogy a végső győzelem egyik legnagyobb esélyeseként emlegetnék a hozzáértők, ha eltűnne (kis túlzással) a fél csapat. Mert maradna ugyan a védő Per Mertesacker, a középpályások közül Thomas Mueller, Toni Kroos, Mario Goetze, és Andre Schuerrle, de búcsút vehetnének a védelemben játszó Jerome Boatengtől (ghánai szülők), és Shkodran Mustafitól (macedóniai albán).

A legnagyobb érvágást azonban elöl szenvednék el, hiszen nem náluk játszana a középpályán Mesut Ozil (török apa), Sami Khedira (tunéziai apa), elöl pedig a világbajnokságok gólkirályságától egyetlen találatra lévő Miroslav Klose és a szintén lengyel Lukas Podolski.

Egyesült Államok

USA.jpg

Az, hogy az amerikai válogatott tele van bevándorlókkal vagy azok közvetlen leszármazottaival, nem nagy meglepetés. Azért nézzük, kik esnének ki a csapatból!

Menne a két csatár Jozy Altidore (Haiti) és Aron Johannsson (izlandi szülők gyermeke), a kapus Tim Howard (akinek édesanyja magyar), és a középpályás Mix Diskerud (aki Norvégiában született).

Aztán ott vannak a latin-amerikaiak, a védő Omar Gonzalez (mexikói szülők), a középpályás Alejandro Bedoya (kolumbiai apa), valamint a német kontingens, benne a három védő, Fabian Johnson, John Brooks, és Timmy Chandler, valamint a két középpályás, Julian Green és Jermaine Jones.

Belgium

Belgium.jpg

A világbajnokság titkos esélyeseként kezelt, rendkívül fiatal csapattal érkező Belgium is veszítene jó pár sztárt, például a két kongóit, Vincent Kompanyt (védő) és Romelu Lukakut (csatár), miként szintén a csatársorból menne a spanyol apától származó Kevin Mirallas is.

A középpálya szinte teljesen kiürülne a marokkói Marouane Fellaini, a martinique-i Axel Witsel és a mali Mousa Dembele nélkül.

Ghána

Ghána.jpg

Egy csapat erejéig nézzük a másik oldalt is, az alaphelyzetben is meglehetősen erős Ghánában ugyanis minden további nélkül játszhatnak a védő Jerome Boateng (jelenleg Németország), a csatársorba pedig érkezhetne Mario Balotelli (Olaszország) és Danny Welbeck (Anglia).

Elnézést azoktól, akik nem szeretik a futballt, de szerintem ez a poszt csak első olvasatban szól a fociról – inkább arról, hogy mennyire kicsivé vált a világ és mennyire nem lehet bezárkózni, még a futballban sem…

Végezetül egy ötlet, felhívás: ha van kedvetek, fotózzátok le azt, hogyan élik meg a foci-vébét ott, ahol laktok, hogyan szurkolnak, örülnek vagy éppen búslakodnak a nemzeti csapatuknak drukkolók és küldjétek el a hataratkelo@hotmail.com címre. Akinek pedig van kedve hozzá, lehet a vébé idejére tudósító is, és írhat akár hetente többször pár sort, ha elég vállalkozó van, akár több poszt is készülhet.

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország Svájc Franciaország Belgium Hollandia Egyesült Államok Ghána

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr706376131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.06.19. 07:04:01

Jó reggelt!
A napokban én is írtam erről. :)
A tágabb keretet nevezhetjük akár "ex-yugo" válogatottnak is.
:D
Persze, amikor győznek soha nincs terítéken a bevándorlás ellenesség.
Khm-khm...

pappito · http://pappito.com 2014.06.19. 07:10:03

a foci még bevándorlás-kontextusban sem érdekel :)

tanato 2014.06.19. 07:16:33

@svájci sapka (ch): A sikernek mindik sok gazdája van a kudarcnak meg senki.

tanato 2014.06.19. 07:17:22

@Babette.: Nem neki nincs neme.Különben is lehet hogy egy teamről van szó,hiszen sokat itt tud lenni HA.

tanato 2014.06.19. 07:18:12

@pappito: Márpedig ha bevándorlók nem volnának,foci sem volna/legalábbis ilyen színvonalon/

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.06.19. 07:21:40

@tanato: Látni kellene, hogy milyen örömtáncot járnak egy-egy győztes meccs alkalmával...olyankor azért visszakérdeznék...

firg_firg 2014.06.19. 07:52:57

A svajci csapatban a fekete csavo az tosgyokeres svajci?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.19. 08:01:14

Na és mi van azokkal akik nem a szülöföldjükön látták meg a napvilágot?:))))))))

szuperkrumpli 2014.06.19. 08:02:00

Az angoloknak se ártana néhány épkézláb bevándorló focista, aki legalább egy mezei szögletet el tudna végezni a nélkül, hogy lelőne egy műholdat!

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.06.19. 08:12:12

A bevándorlók kész hasznok az országok számára. Bevándorolnak ,nettó befizetőkké válnak,fociznak :D. Gondoljunk bele hogy egy 23 éves osztrák kölyök mennyi pénzébe került az országnak amíg felcseperedett.A magyar 23 éves aranyifjú meg önként és dalolva jön ide és tolja be a kasszába a lőrét.Gyakorlatilag a legtöbb bevándorló egy fillérbe nem kerül az országoknak.Ha pedig valami balhé van,akkor úgy egyébként rajtuk le lehet verni mindent. Az emellkedő bérleti díjakat,a csökkenő fizetéseket, meg nagyjából minden egyebet. Csúnya dolog amit művelnek az egyszerű bevándorlókkal,na. Megnézném ezeket a hegyi árjákat hogy mi történne ha hirtelen kihúznánk a bevándorlótömeget a fenekük alól. Nem lenne belőle vígszínház,az biztos.

Frőczy Sanyi 2014.06.19. 08:18:11

Mondjuk ha nem lettek volna bevándorlók egész Amerika, Brazília, Argentína, vagy a spanyolverõ Chile másképp nézne ki mint ma. De ugyanúgy másképp néznének ki a volt gyarmattartó európai országok is. Na de hát ilyen ez a popszakma.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.19. 08:28:33

Nem értek a focihoz engem csak a sörözés része érdekel.
Kérdeznék néhányat.
Az Olimpián miért a brit zászlót láttam mindenhol és most miért csak az angolt?
A magyarok mikor játszanak?

Frőczy Sanyi 2014.06.19. 08:34:54

@diggerdriver: mert az olimpián Nagy-Britannia indult (Team GB), a fociban pedig külön angol, skót, walesi FA van, így mindegyik külön válogatottal indul el a selejtezõkön. Ezekbõl meg ált. Anglia jut ki, néha Skócia is.

Frőczy Sanyi 2014.06.19. 08:37:06

@diggerdriver: a magyarok akkor játszanának ha kijutottak volna a vb-re. Ilyen legutóbb 1986-ban fordult elõ. De nézzük a jó oldalát: az 1990-es vb óta az összesen veretlenek vagyunk, sõt még gólt sem kaptunk :D

nyuszigonosz 2014.06.19. 08:41:07

@Frőczy Sanyi: De csak azért, mert sosem sikerül kijutni nekik. :-)
Legalábbis az utolsó évtizedekben.

Frőczy Sanyi 2014.06.19. 08:44:42

@nyuszigonosz(D): ha azt nézzük, az 1954-es berni csoda óta nem is veszítettünk világbajnoki döntőt sem!

2014.06.19. 08:47:01

@diggerdriver: mert fociban nem, mint UK szerepelunk, hanem mint England es van kulon Skocia is, de ok nem jutottok be (of course).
A foci ilyenben kulonc, kulon csapataink vannak.

Es ma este 8-tol lesz Uruguay England, berelt helyunk van a pubban estere

adg 2014.06.19. 08:47:24

Aaa, szerintem nem igy neznenek ki a valogatottak. Nem hiszem, hogy pl 4 fos csapatok indulnanak, inkabb bevalogatnanak akkor helyieket. Annak tobb ertelme lenne. :-)

nyuszigonosz 2014.06.19. 08:49:01

@Frőczy Sanyi: Igen. Annak most volt a 60. évfordulója, ünnepléssel egybekötve, és A Bern-i csoda címmel film is van.

rezsöatya 2014.06.19. 09:07:19

@Babette.: miert vagy olyan biztos benne? Egy no nem rajonghat a fociert?
Engem pl. nagyon nem erdekel, a kedvesem viszon nezi, drukkol, erti, vezeti a tablazatot, beszel rola...no letere... olyan aranyos...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.19. 09:31:13

@adg [Au, Darwin]:
A rugby ferfiasabb sport, ott meg nem lattam fajdalomtol visito jatekosokat, plane olyat, aki varazsutesre gyogyul meg :)))

Mr Long 2014.06.19. 09:49:36

@Kövérmadár [swe]: Pontosan!
A csavo fetreng a foldon mar a dokit is akarjak inditani, a biro felmutatja asargat a felrugo jatekosnak a foldon fetrengo felpattan, keri a kulacsot, majd elszalad... ANYAD!

andaluzkutya 2014.06.19. 09:52:24

@charlieharper: na, azt ma én is egy pubban nézem meg :)

vazzup 2014.06.19. 09:53:24

@Babette.: hát ez pont semmire sem bizonyíték, egy csomó nőismerősöm van, akik rajonganak a fociért, de van pár férfi ismerősöm, s jómagam sem rajongunk érte (én speciel semmilyen sportot nem nézek már tévében)

M. Péter 2014.06.19. 10:00:47

Diego Costa most alighanem nagyokat káromkodik, hogy ezt a loser spanyol válogatottat választotta a brazil helyett.

pappito · http://pappito.com 2014.06.19. 10:05:34

@tanato: tökmindegy, a foci számomra teljesen érdektelen sport, még a curlinget is szívesebben nézem

2014.06.19. 10:13:31

OFF

Probaltatok megnyitni ma reggel a Facebookot? Azt az uzenetet kuldi hogy 'sorry, something went wrong'. A mellettem ulo kolleganonek is ugyanez a problemaja. Lehet hogy letiltottak Szaudiban a FB-ot? Nektek mukodik?

ON

Mr Long 2014.06.19. 10:16:36

@Mirjam2: Reggel ment, igaz csak applikacioban probalta (android/ipad). Kezdj el pakolni! Ha lezarjak a facset, az jelenthet nem tul jot is.

vazzup 2014.06.19. 10:16:50

@Mirjam2: Itt Dublin, IE-ben sem megy.

nyuszigonosz 2014.06.19. 10:20:39

@pappito: Azthittem, azt senki nem nézi. :-)

2014.06.19. 10:25:14

@vazzup: NAGYON koszi, az eletemet mentetted meg. Teljesen kikeszultem, mar mondtam a kollegaknak hogy nekem ennyi volt, megyek haza ha nem lesz FB. Mindenki rajtam rohog az egesz irodaban. Pedig komolyan gondoltam :)

**mimi** 2014.06.19. 10:27:49

@Mirjam2:
nekem se megy...még most se

pappito · http://pappito.com 2014.06.19. 10:28:09

@nyuszigonosz(D): hát szerintem a körlinget csak a játékosok caládtagjai nézik :)

**mimi** 2014.06.19. 10:29:02

@Mirjam2:
:)))))))))))))

valahogy hasonlóan, csak azzal a különbséggel, hogy én nem mondhatom hogy haza megyek :)

2014.06.19. 10:36:53

@**mimi**: Szuper, koszi!!! Nekem is visszajott! De nehez, embert probalo pillanatok voltak...

DieNanny CH 2014.06.19. 10:40:22

Itt a környékemen úgy hat az emberekre a vb, hogy kb minden ötödik erkély fel van lobogózva. Mármint, az erkélyrácson lóg a kb 1x2 méteres zászló. Na, nem csak a svájci. Innen lehet tudni, milyen sok bevándorló él itt, van horvát, láttam algírt, spanyol, német... Szinte az összeset! - Talán csak kisebb afrikai, és ázsiai országok a kivételek. De kb 20 féle zászlót láttam már.
Most nincs képem, de legközelebb csinálok...

Lex D'Arquebus · http://ugrassvajcba.blog.hu/ 2014.06.19. 10:48:15

@DieNanny [SZ,CH]: velünk szemben horvátok laknak, felettünk holland és ausztrália van. szomszédban svájciak. zászló mindenhol.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.06.19. 10:55:57

@pappito: héé, a curling tök jó és mókás. Ellentétben a focival.

pappito · http://pappito.com 2014.06.19. 10:58:12

@Zka: hát ezt bátorkodtam... egyébként a focit is nézem majd szívesen, a Magyarország-Új Zéland lesz a döntőben. istibizi ott fogok tombolni a kocsmában az ötvencolos előtt

sőt, kövérmadarat is viszem :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.19. 11:07:23

@Zka:
A foci is mokas... lattad CR fejet az elso meccsukon? :)))))

Sanyi9 2014.06.19. 11:14:04

Ennek a cikknek nincs tul sok ertelme, leven, hogy a jatekos nagy tobbsege mar Europaban szuletett (peldaul Nemetorszag eseteben az osszes). A jatekosokat football-akademiakon nevelik ki, ha nem lenne a kis Babadu, akkor egy kis Fritz lenne helyette, aki ugyanolyan szinten jatszana. Ennyi.

Sokkal ertekesebb, mikor a harmadik vilagbol erkezettek mas teruleteken teljesitenek jol, nem sportban.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.06.19. 11:14:34

Egy kis friss vásárlóerő reggelre :

images02.oe24.at/pfbip.jpg/147.588.373

Lehet csapkodni hogy ki mennyire érzi a vásárlóerejét:)

labirintus1 2014.06.19. 11:14:51

Szerintem, ez a cikk baromi férlevezető.

Konkrétan a német válogatottban egyetlen (!) játékos sem bevándorló. Mindannyian Németországban születtek.

Pl. Mesut Özil 3. generációs bevándorló, azaz már a szülei is Németországban születtek.

Ezeket az embereket összesen annyi köti össze, hogy a bőrük színe sötétebb, mint az átlag németé.

Ha Özil bevándorlónak számít, akkor pl. Angela Merkel is az, hiszen a nagyszülei még lengyelek voltak.

DieNanny CH 2014.06.19. 11:15:25

@pappito:

És kinek fogsz szurkolni? :-)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.06.19. 11:17:09

@Kövérmadár [swe]: szerinted láttam, ha utálom a focit? :D
@pappito: kinek fogsz drukkolni? :)

pappito · http://pappito.com 2014.06.19. 11:18:16

@DieNanny [SZ,CH]: ezzel a kérdéssel majd akkor foglalkozom, ha eljön a nap :)

nyuszigonosz 2014.06.19. 11:20:45

@Zka: Akkor te vagy az, aki nézed. :-)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.06.19. 11:22:58

@nyuszigonosz(D): igazából semmilyen sportot nem nézek soha, kivéve olimpia :) Ha nagyon unom magam és kapcsolgatom a tévét, előfordul, hogy megnézek egy fél curling meccset. Vagy pókert, vagy valami golyólökdösőset. Mást nem nagyon.

nyuszigonosz 2014.06.19. 11:26:06

@Zka: Én még az olimpiát sem néztem.
A curlingot is onnan tudom, hogy a ralit viszont szeretem nézni és pont a curling húzódott el sokszor úgy, hogy várni kellett, mire végre vége lett.

Pernilla 2014.06.19. 11:27:16

@Babette.: szerintem HÁ kifejezetten nőiesen ír a fociról. :) Már a múltkori posztnál is ez volt a benyomásom.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.19. 11:30:59

@házelőtthinta:
Nem tudom ertelmezni az ertekeket... a sok vagy a keves a jobb? A magasabbat tippelnem udvozitonek, de a skalazas es szinezes forditva sugallja a dolgot.

Svedorszag 127%
Magyarorszag 67%
Kb. a duplaja a sved a magyarnak. Most akkor nekem ketszer olyan jo vagy csak fele annyira? Utobbi esetben a norvegoknak eleg rossz lehet...

Pernilla 2014.06.19. 11:34:00

@Kövérmadár [swe]: a luxemburgiak meg az éhezés szélén :D

Torrera (törölt) 2014.06.19. 11:52:16

Jo reggelt, itt is fel van lobogozva minden, nagy varakozas volt a VB-t illetoen. Ha nem ma lett volna az uj kircsi megkoronazasa, szerintem mind leszedi a zaszlot az tuti.

Az iden nem volt jo beruhazas a barok szamara a naaaagy teve vasarlas, kiveve az angol-ir pubokat es hasonloan "kulfoldis" helyeket.

Rebarbaraa 2014.06.19. 11:53:30

Tegnap este Cameroon-Croatia meccs kozben parommal beszelgettunk mindenfelerol es megkerdezte nevetve: te mindenre tudod a valaszt? Mondom asszem nagyjabol igen. Kerdi megint: mindenre? Mondom kb ja. Erre megkerdezi, hogy fel tudom e sorolni kik jatszottak tegnap (tegnapelott mar) es mi lett az eredmeny. (Ehhez tudni kell, hogy en nem nezem a vb-t, O nezi, en laptopon filmezek addig meg jatszom) Na en felsoroltam neki az osszeset, eredmennyel egyutt, kik rugtak a golokat. A meglepetes az arcan dobbenetes volt:) Azt mondja ezt nem gondolta volna, fel tudom e sorolni h az elozo napon kik katszottak, eredmenyek, stb. Felsoroltam. Es az elozo napot is.
Azt mondta le a kalappal, de hogy csinalom?:) Mondom egyszeruen csak mindenre figyelek ami a kornyezetemben tortenik es megjegyzem. (mondjuk focit utalom) Megkerdezte szerintem mi lesz a meccs eredmenye, mondom neki h ez mar joslas kategoria de sztem Croatia fog nyerni 4-5 gollal. 4-el nyert, mondjuk majdnem megvolt parszor az 5. is:)

Rebarbaraa 2014.06.19. 11:57:09

@diggerdriver: A magyarok nem jatszanak a vb-n....

Sütemény1975 2014.06.19. 11:59:12

@Rebarbaraa: tehat Kamerun - Horvatorszag..

Rebarbaraa 2014.06.19. 12:00:22

@Mirjam2: orak ota hasznalom, reggel az az elso az 5 appbol amit megnyitok, es laptopon is megy,

Herr Géza 2014.06.19. 12:01:54

Ha már VB:

A csapat hazai meccsén több góllal vezet, a szurkolók örjöngenek, de a blokkban ott áll egy férfi talpig feketében és szipogva sír.
A mellette álló meg is kérdezi:
-Haver, mi van veled, hát vezetünk...
Mire ö:
- Igen, tudom, csak nemrégiben meghalt a feleségem, ö is imádta a focit, minden meccset együtt néztünk, most meg itt vagyok egyedül, olyan szaaar....
- Hát miért nem hoztál valakit magaddal, rokont, ismeröst ?
- Nem lehetett, mind a temetésen vannak.....

:D

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.19. 12:10:50

@Pernilla:
Felek tole, kutya vilag van nyugaton :)

Dehat ugysem hiszunk semmilyen statisztikanak, ami nem nekunk ad igazat.

Rebarbaraa 2014.06.19. 12:17:23

@Sütemény1975: Nem tudom, amikor a beszelgetes zajlott, a 48. perc kornyeken voltunk es mar ket golt lott Croatia:) De szerintem Horvatorszag fog nyerni. Alex Song-ot lattad tegnap milyen eroszakos volt? Pirosat kapott. Szidtak mint a bokrot.Es a sajat csapattarsat lefejelo Cameroonit?:)) Nagyon szet vannak esve, nem fognak nyerni. A kapusuk meg..hat kesz vicc volt:) Azt a potyagolt lattad?:)) A kapus elkapta ugyan a labdat, de kiesett a kezebol Mario Mandžukić meg belotte mellete :DDDD Besirtam rajta :D

www.youtube.com/watch?v=GKoc0rtCAAc
www.youtube.com/watch?v=PiamRyhHXsk
www.youtube.com/watch?v=BS6bscx9JhA

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.06.19. 12:18:41

Sziasztok!

Az utóbbi 24 évet labdasporthoz közel éltem le, így anélkül, hogy kijelenteném "értek hozzá" , inkább azt mondom rálátásom lett a belső működéshez . Labdasportban, klubcsapatoknál, válogatottaknál /szakzsargonnal élve/, az "idegenlégiósok" jelenléte teljesen megszokott. Hogy ők bennszülöttek, vagy valóban importált játékosok, csak és kizárólag az igazolásoknál, pénz szempontjából fontos. Kit , mennyiért, honnan tudnak, mennyi időre leigazolni. A bennszülöttek sokszor nagy előnyt jelentenek mint "saját nevelés" , az utánpótlás csapatokból, aminek nagyon jól felépített egységes rendszere van világszerte.

Az idegenégiósok jelenléte a sportban, és azon belül is főleg a csapatsportokban még színesebbé, izgalmasabbá teszi a sportot. Csak úgy, mint ahogy a hétköznapi élet, a lakosság összetétele is szép, tarka, színes és változatos világszerte. Mért lenne ez másként a sportban.
Aki tanult anatómiát, az tudja, hogy a test felépítés, a geneteika jellemzői, törzs szerkezete, arányok, kar, láb hossz, izomzat szerkezete, nemzetenként , földrészenként nagyon eltérő. És mint tudományosan igazolt tény, a sportban remekül használható. Pl. egy átlagos kínai vagy japán tehetséges kosárlabdázó sosem fog feltűnni az amerikai NBA egyik csapatában sem, mint bedobó, vagy irányító, mert a testmagassága kizáró tényező. Ezzel szemben, a szerbek, horvátok , montenegróiak génjei, a magasságuk miatt utat nyit sokfelé, vízilabda, kosárlabda, röplabda és kézi és még sok egyéb más sportág felé.
A foci szemszögéből, az afrikai kontinens egyik nagy genetikai ajándéka a laza izomzat, a remek állóképesség, a robbanékonyság, az induló sebesség, a hosszútávú terhelhetőség. Emiatt remek eredményeket érnek el az olimpiákon atlétikában, futószámokban, és nem utolsósorban a fociban is.
Bár az utóbbi 20 évben szemmel láthatóan megváltoztak a futballisták testalkati paraméterei is. Emlékezzünk a kis alacsony, köpcös, kurtalábú de izmos focistákra. Manapság már
/mint minden sportágban a teljesítmények közel a max. limitet súrolják/
a fociban is sokkal dominánsabb szerepet kapott az "erő", amit a nagyobb testek, magasabb játékosok, hangsúlyosabb izomtömeget mutató és használó focistákon láthatunk is.

Számomra minden labdajáték, minden csapatsport, ahol labda pattog nagyon izgalmas, pont azért mert elképesztő izgalmas és nehéz összehangolni 6-8-11 játékost, a játék iszonyatosan felgyorsult, másodpercek alatt elképesztő váltások történhetnek, ráadásul egy olimpia, egy VB, egy kupadöntő sorozat mindig garantáltan minőségi élményt , szórakozást jelent.....Nem beszélve arról..../csak félve jegyzem meg, halkan/, hogy minden nemzet számára a hazáját képviselő válogatott szereplése egy különösen magasztos alkalom és élmény is egyben.......Legalábbis nekem biztos!!!!!!
Tudom, sok embernek savanyú a szőlő, mert a " fúj, retkes magyar fociiiiii, hol vannak???"".....
De nagyon sok ország van , akinek a nemzeti foci válogatottja évek óta nem kerül közel a nemzetközi porondhoz .....és akkor mi van ??? Semmi...ez csak egy kis szegmense a sportnak...

Engem mindig büszkeséggel tölt el, hogy van viszont Egerszegink, Hrisztov Évánk, Hargitaynk, Gyarmati Andreánk, Gyurta Danink, Hosszú Katinkánk és van egy többszörösen olimpiát nyert vízilabda válogatottunk,van jó férfi kézilabda válogatottunk, és még sorolhatnám......

Sport nélkül sokkal szegényebb lenne a világ, szegényebb lenne, sok szegény ember, akinek a tv-n keresztül van lehetősége, hogy örömében együtt sírjon a győztesekkel!!!!

Mindig szeretettel gondolok a görögökre, akiknek mindezt köszönhetjük!!!
Pussz!

Rebarbaraa 2014.06.19. 12:22:18

@Kövérmadár [swe]: Kosarlabdat (amerikai) es rogbit szeretem, ja meg baseball-t. De ha jol belegondolok nem nezem egyiket sem rendszeresen, viszont a fent emlitett sportokrol keszult mozifilmeket imadom.

nyuszigonosz 2014.06.19. 12:24:47

@sodalisO [eng]: . " Kit , mennyiért, honnan tudnak, mennyi időre leigazolni. "

Nos ez a kluboknál van így, ahol mindegy, az adott játékos állampolgársága.
Az EB vagy mint most a VB-on résztvevö országok válogatottjai viszont adott ország állampolgárai.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.06.19. 12:29:38

@nyuszigonosz(D): teljesen tisztában vagyok ezzel, bármennyire is hihetetlen! .-D Egy ország válogatottjában csak az adott ország állampolgára játszhat. Kézilabdában és kosárlabdában pl. ezért jellemző sokszor , hogy az igazoló egyesület elindítja a honosítását az igazolt külföldinek........hogy játszhasson a válogatottban is. Mint pl. spanyolok szerették volna Nagy Lacikát a kézilabdában anno!

Én nem csak a válogattak aspektusából közelítettem rá az idegenlégiósok jelenlétére!

Pernilla 2014.06.19. 12:40:00

@nyuszigonosz(D): azért nem ritka jelenség, hogy bevándorló focistákat emiatt hirtelen "soron kívül" honosítanak...

Rebarbaraa 2014.06.19. 12:40:26

@Mirjam2: Proxy site-on keresztul fel tudsz menni akkor is ha le van tiltva ne aggodj. Csak keresel egy free roxy site-ot es onnan logolsz be. Sokszor csinaltuk mikor a cegnel le volt tiltva a face.

nyuszigonosz 2014.06.19. 12:44:12

@sodalisO [eng]: Nem, nem hihetetlen, hogy tudod, hiszen en is tudom.:-)
@Pernilla: Igen, van ez igy.

Herr Géza 2014.06.19. 12:48:37

@nyuszigonosz(D): Köszi, viszont !! Éljenek a csütörtökre esö német ünnepnapok !!

Pernilla 2014.06.19. 12:49:59

@Herr Géza: meg az osztrákok is :) imádom a négynapos hétvégéket! :D

Rebarbaraa 2014.06.19. 12:59:03

@Sütemény1975:"De szerintem Horvatorszag fog nyerni"

Eltevesztettem, Braziliat akartam irni, az lesz a kovi meccsuk. (Cameroon-Brazilia)

2014.06.19. 13:10:13

@Rebarbaraa: Koszonom a tippet, szerencsere visszajott a FB de lehet hogy meg szuksegem lesz erre a proxy site-os megoldasra a jovoben...

Ugyandehogy (törölt) 2014.06.19. 13:18:38

@házelőtthinta:
" tolja be a kasszába a lőrét"

az lóvé, amit írni akartál.

Ugyandehogy (törölt) 2014.06.19. 13:19:59

@rezsöatya: és tudja az összes játkos nevét, meg hogy ki hol született, szülőket, stb?

DieNanny CH 2014.06.19. 13:27:30

@pappito:

Ez olyan, mint a 4 éve, a vb idején osztrák újságban megjelenő vicc:
- Ma este osztrák-magyar meccs lesz a tv-ben!
- Igen? Ki ellen játszanak?

DieNanny CH 2014.06.19. 13:34:18

@Herr Géza:

Itt is ünnep. De a szomszéd kantonban nem...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.19. 13:44:23

@Rebarbaraa:
Azert amikor a Kamerun - Brazilia meccset a horvatok nyerik, nemileg bundara gyanakszom :)

2014.06.19. 13:44:53

@szuperkrumpli: Haaaaaaaa! :D Igaz, hogy regi, es valoszinuleg ismered, hogy:

Focistak allnak sorban a Mennyorszag kapujanal, Szent Peter ajtot nyit, elsokent van Ronaldo, kerdezi, miert akar bejonni, Ronaldo valaszol, hogy sokat segitett a brazil kisgyerekeknek a bunozesbol kitorni a focival, erre beengedi. Kerdezi Figot, hogy neki miert itt a helye, dehiszen en peldakep voltam millio portugal kisgyereknek akik kiutat talaltak rajta keresztul a szegenysegbol, hat igy o is bejut. Majd ranez Beckhamre, erre igy szol "Feltetelezem fiam, te csak a labdaert jottel" :DDDD

Navegremar a vb a tema :D Amugy: emlekeztek, hogy ket eve itt a bloghun volt rendes kovetes az EB-vel kapcsolatban, es volt egy csomo fanblog? Marmint, hogy minden csapatnak. Es cimlapon voltak mindig. Most meg semmi nincsen, volt ami akkor, ket eve frissult utoljara. Ez miert lett igy? :((

Sütemény1975 2014.06.19. 13:46:12

@Herr Géza: de meg mennyire... Kerulhetek 170 kmt es mehetek a varazslatos cseh palyan...

Sütemény1975 2014.06.19. 13:47:03

@Rebarbaraa: nincs antennam, nem tudom nezni.

Rebarbaraa 2014.06.19. 13:48:00

@Kövérmadár [swe]: Rosszul irta le te. Ugy ertettem, hogy Cameroon a kovetkezo meccset is elvesziti amit Braziia ellen jatszik naaaa:))

nyuszigonosz 2014.06.19. 14:03:12

@Sütemény1975: Csak ma nem lehet a kamionoknak menni és nem is minden tartományban ünnepnap.
Igaz, pont amerre mész vagy jössz Angliába/ból, arra mindenhol.
Baden-Würtenberg
Bayern
Hessen
Nordrhein-Westfalen
Rheinland-Pfalz
Saarland
és Thüringen meg Sachsen csak pár városban.

pappito · http://pappito.com 2014.06.19. 14:05:26

@sodalisO [eng]: "Aki tanult anatómiát, az tudja, hogy a test felépítés, a geneteika jellemzői, törzs szerkezete, arányok, kar, láb hossz, izomzat szerkezete, nemzetenként , földrészenként nagyon eltérő."

nemzetenként? szóval egy osztrák meg egy magyar izomzata és felépítése eltérő, mert egymástól mondjuk 8 km-re születtek? mmkay.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.06.19. 14:11:30

@pappito: Most kötözködsz ??? nagyon jól tudod mire utaltam....talán a nemzetek" helyett igen , a fajok, rasszok, kasztok, stb különbségire kellett volna utalnom....:-P
De akkor itt van , hogy pontosítsunk és ne legyen szarrágás....bár az elmúlt időszakra visszatekintve itt már nagy hagyományai vannak!!! .-DDD Jó szórakozást! :-P

"A természetben valójában nem alfajok és variációk találhatók meg, hanem populációk, azaz az azonos fajhoz tartozó élőlények szaporodási közösségei. Ezekre a közösségekre jellemző, hogy tagjaik hasonlóan néznek ki. A földrajzi elkülönülés hozzájárulhat ahhoz, hogy a populációk kinézetükben is minél jobban eltávolodjanak egymástól......"

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.06.19. 14:17:20

@pappito: csakszólok..." nemzetenként, földrészenként...."

> ezt úgy hívják: felsorolás, az olvasóra van bízva melyiket választja ki és illeszti be az adott szövegkörnyezetbe amit értelmezni "próbál"......

"szóval egy osztrák meg egy magyar izomzata és felépítése eltérő, mert egymástól mondjuk 8 km-re születtek? ">>> akár lehet eltérő is.....de lehet akár hasonló is......és nem azért mert egymástól 8 km-re laknak, drága virágbogaram!! :-P :-P

pappito · http://pappito.com 2014.06.19. 14:21:19

@sodalisO [eng]: nem kötözködöm, faszságot írtál. a nemzetnek semmi köze ahhoz amiről beszéltél.

(a virágbogarazást meg a rokonaiddal)

Muscari 2014.06.19. 14:28:33

@Herr Géza: @Pernilla: nagy Britanniaban nincsenek negy napos hetvegek:-(

Van ritkan harom napos, amikor is hetfo bank holiday, de ennyi.

A focihoz sajnos nem is ertek, nem is szeretem, igy nem nezem a vb-t. Lehet, hogy mas lenne a helyzet, ha mi is ott lennenk, nem tudom, da nalunk altalaban senki sem nez sportot a tvben.

Nagyon jol emlekszem apukamra, regen szerette nezni a focit, meg Mexiko elott. 13 eves voltam akkor, de ma is elottem van, hogy valamikor az oroszok elleni meccsen, a negyedik vagy otodik bekapott gol utan odament a tevehez (meg nem volt taviranyito),kikapcsolta es soha tobbet azutan nem nezett focimeccset.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.06.19. 14:29:05

@pappito: Jól van, csak így tovább ,mindent bele!! :-))
Gondolom te is abba a csoportba tartozol aki az ilyen kommentektől lényegesen jobban érzi magát!

btw: a rokonaimat szeretem, mert válogatottan intelligens emberek, a "virágbogárazás" meg megmarad neked meg a hozzád hasonlóknak!

bab...bocs :-P

2014.06.19. 14:43:17

Szerintem a foci pont nem olyan sport, ahol szamit a testalkat... Vagyis szerintem nem azert vannak lengyelek a nemet valogatottban mert szukseguk van az eltero anatomiajukra :D Hanem egyszeruen mert jo jatekosok, szukseguk van rajuk a csapatban, es ugy alakult, hogy jatszhatnak a nemeteknek is...

Szerintem a szemelyiseg, jatek stilus jobban szamit a testi adottsagoknal... Ronaldo peldaul egy dagadt malac, mindig is az volt, es kinemszarjale, hiszen egy passzgep, egy golgep, es egy legenda volt :D Barthezrol pedig, a franciak egykori miniatur kapusarol meg mar ne is beszeljunk. Es meg van egy csomo fura fazon, nagyseggu, ropilabu, egybenyaku, sot, lusta is van, aki nem csinal semmit 90 percig csak allandoan betalal ha eltalaja egy labda, es egyszeruen ez a funkcioja. :D Ettol jo ezt nezni, nem? :D

Muscari 2014.06.19. 14:47:15

@Sütemény1975: o, hat nem tetszik a cseh autopalya? Pedig olyan izgis. Csak vigyazz, ki ne dugd a nyelved veletelnul, mert konnyen leharaphatod :-P

Muscari 2014.06.19. 14:49:43

@pappito: mi az hogy mmkay? Meg sose hallottam.

Rebarbaraa 2014.06.19. 14:52:47

@Sütemény1975: Nekunk sincs. Mert nem akartunk elofizetni hagyomanyosan. Vettunk szobaantennat Argosban 25£ volt, azon nezzuk:)

Rebarbaraa 2014.06.19. 15:09:48

@Rebarbaraa: Mondjuk sky tv meg van (sporttal movies-al egyutt) mert, parom huganak van elofizetese es az online accountot mi hasznaljuk, nemi koltseg megosztasos alapon.

nyuszigonosz 2014.06.19. 15:12:09

@Muscari: Nos 4 napos ünnepek itt sincsenek.
Csak abban az esetben, ha csütörtök a munkaszüneti nap, péntekre szabadságot veszel ki, vagy vannak ledolgozott túlóráid és megvan a hétvégével a 4 napod. Igaz, vannak munkahelyek, ahol aztán eleve az van, hogy ha csütörtök a szabadnap, pénteken nem kell bemenni, mert pénteken sokhelyütt rövidebb a munkaidö amúgy is.

Más: a cseh autópálya minden más mint kellemes. Föleg a Brno-Praha ( Brünn-Prága) szakasz a D1.
Szörnyü állapotban van, ( gondolom ezért írtad a nyelvre való ügyelést is ) és ha bármi történik rajta ( ami napi szinten van) akkor nincs nagyon merre elvezetni a forgalmat.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.06.19. 15:16:39

@mojyo: Ahogy már utaltam rá, 24 évig éltem sportmérgezett családban. Férjem, gyerekek, NBI/A csoportban kosaraztak hosszú évekig, a 2 gyerek válogatottságig vitte. Volt alkalmam beleolvasni a férjem diplomamunkájába is amit a Testnevelési Egyetemen : Kontraszelekció,élettani adottságoknak megfelelő kiválasztás célzott sportágak szerint..címmel írt.
Javaslom, ha érdekel , hogy mi az igazság ebben a kérdéskörben menj fel a TE honlapjára, rengeteg kutatási eredmény van fent.

De igen, a foci is az egyik olyan sport, ahol alapvető feltétel a testi, fizikai adottság. Ez az egyik legfontosabb szempont a kiválasztásnál, a második az úgy nevezett " gömbérzék".
A testalkat adott, van egy váz , egy szerkezet ami ha megfelelő, akkor lehet rá pakolni, ezáltal el lehet érni egy maximális, top fizikai kondíciót, ami lehetővé teszi , hogy 2x 45 percet fuss, sprintelj, odaérj a kapuhoz, helyzetbe hozható legyél, gyorsabb legyél rövidtávon mint az ellenfél.
A 2. a gömbérzék, vagyis a tehetség, ami fontos.
A technikai tudás, amiről te beszélsz fejleszthető, megtanulható, a labdazsonglőrködés, a labda lekezelése fejjel, lábbal, mellkassal...mind mind technikai tudás, ami elsajátítható, megtanulható. Említetted Ronaldót, azért ha jobban megnézed /én megtettem/ nyugodt lehetsz, hogy egy deka zsír nincs rajta, nem lóg a sörhasa, vagy a tokája, és olyan masszív színtiszta izom,elképesztő tüdőkapacitással, ami miatt ott van a világ élmezőnyében, elképesztő labdazsonglőr, de mindezek mellett / érdekes/ mégis le kell járnia rendszeresen edzésre minden héten.......jelszó: fizikum......Ha nem lenne a topon tartva folyamatosan , ő lenne az utolsó aki 90 perc alatt 2x labdához érhet. Nem érne oda egyszerűen.....

Volt egy nagyon tehetséges, ifjúsági úszóbajnok a városunkban, akit felküldtek Pestre az edzői, hogy Széchy Tamás foglalkozzon vele. Megnézte, azt mondta, hogy istenáldotta tehetség, az egyik nagy vesztesége lesz az országnak, de nem vállalja el mert alacsony, és ez a medence végén, a "benyúlásnál" dobogós helyeket jelenthet, /5 cm-ről beszélünk!!!/

Persze mindig vannak és lesznek kivételek, de a mai sportban már nem ez a jellemző, hanem a tudatos kiválasztás! A limitált fizikai adottságok, mindig korlátozottá teszik az adott sportágon belüli megtanulható és végrehajtható technikai feladatokat.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.06.19. 15:17:40

@nyuszigonosz(D): tavaly ősszel szinte teljes hosszában felújítás volt ott, pár km-enként leszűkítették 1 sávra, hol ezen, hol azon az oldalon. Ez viszont senkinek nem volt indok arra, hogy 140 alá lassítson, nos izgalmas volt :D
A szlovákia felé eső szakasz akkor még érintetlen volt, ami azt jelentette, hogy azokból a lerakott paneldarabokból állt, na az tényleg katasztrófa volt.

nyuszigonosz 2014.06.19. 15:23:14

@Zka: Én már pár éve nem használom, mert egyszerüen szörnyü volt!
Igaz, a Rozvadov - Prága szakasz, a D5, az relatív új és részenként 3 sávos is, de utána Brünnig az szörnyü szokott lenni és Brünntöl a Szlovák határáig szintén.
Mert ahogy írod: a pálya rossz vagy javítás alatt, de a száguldás az megy.

morsels (törölt) 2014.06.19. 15:23:50

@sodalisO [eng]:
Szerintem a brazil Ronaldorol volt szo, nem C. Ronaldorol :-)

Rebarbaraa 2014.06.19. 15:26:03

@sodalisO [eng]: Teljesen igazad van. Miert ne lehetne eltero. Fugg a genetikai allomanyatol, fugg attol, hogy csecsemokoratol hogyan taplaltak, sportolt e, ha igen akkor mit. Es meg egy csomo tenyezotol fugghet milyen az izomzata valakinek. A szomszed izomzata is lehet tok teljesen eltero.Vannak nepcsoportok akiknek van egy ra jellemzo testfelepitesuk. Ez keveredessel valtozhat. Valami olyasmit olvastam, hogy a magyarokra jellemzo kb kozeptermetuek, eros felepitesuek, eros csontozatuak, sotet haj es szemszin a jellemzo. Hat ehhez kepest en vilagos haju, zold szemu es vekony csontu vagyok.

nyuszigonosz 2014.06.19. 15:28:43

@mojyo: Lényegében sem a Klose, sem a Podolski nem lengyelek.
Mert a Klose 8 éves volt, mikor a család a német nemzetiségük miatt átköltözött Németországba a Podolski meg 2 éves, mikor ugyanez okból az ö családja is ideköltözött.
Érdekes egybeesés, hogy mindkettöjük apja profi focista volt.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.06.19. 15:29:09

@morsels: Lehet....:-D
Csaxolok. 1,82 cm magas, 90 kg , színtiszta izom ! Hehe, nagyon sok buta szakembernek kéne dolgoznia a profi futball körül, hogy egy dagadt malacot leigazoljanak horribilis pénzért, ráadásul köztudott, hogy a dagadt malacok kb. 5 métert tudnak futni és az induló sebességük sem a legjobb !!! :-)))

Muscari 2014.06.19. 15:34:34

@Zka: oszi, ma is tanultam egy uj kifejezest :-)

2014.06.19. 15:35:31

@sodalisO [eng]: Jo jo, de azert ne mondd, hogy Klose es Muller kozott olyan antropologiai kulonbseg van, hogy emiatt valogattak be a nemetek :D

De amugy Mindent Elhiszek Neked, es Biztosan Te Tudod Jobban, es Termeszetesen Igazad Van, de ettol egy kicsit szomoru is vagyok, nekem legalabbis nem tetszik az, marmint, ha mar a fociban is ebbe az iranyba megy el az egesz mint az amerikaiaknal, hogy elemekre lebontjak az egeszet, es az kerul be a csapatba aki gyorsabban fut, magasabbat ugrik, tobbet nyom fekve, stb stb es igy kimaradhat valaki, akinek csak annyi szuperkepessege van, hogy csak kepes jo helyen jo idoben lenni, gyorsan kapcsol, es pontosan betalal, mint peldaul Hasselbaink :D

En legalabbis az ilyenek miatt szeretem a focit, meg az olyan meccsek miatt mint a tegnapi spanyol-chile :D

Muscari 2014.06.19. 15:39:22

@nyuszigonosz(D): ugy latszik, akkor csak Mo-n divat, hogy van az un. negy napos unnep, amiko rigazabol a csutortok vagy a kedd az unnepnap, a kozbeeso penteket vagy hetfot meg elotte heten szombaton kell ledolgozni. de jo, hogy nalatok legalabb van ra megoldas. Itt nem is esik unnep hetkoznapra, eleve nagyon keves a munkaszuneti nap.

A cseh autopalya meg, hat volt hozza szerencsem parszor. Nincs is napirenden a felujitsa? Mert igy katasztrofa.

nyuszigonosz 2014.06.19. 15:46:49

@Muscari: Ez jó itt az ünnepekben, ha van akár a hét közepén is, az akkor ünnep és kész. Elötte utána munkanap, és azok , akik a közbeesöeket is szabadnak szeretnék, szabadságot vesznek ki.
Nincs "ledolgozó-szombat". :-)

A cseh pályát szinte egyfolytában éppen "felújítják", ettöl nem szokott hosszútávon jobb lenni, meg az elöbb írta @Zka: hogy legutóbb mikor, de akárhányszor onnan jönnek pl. munkámmal kapcsolatosan népek, általában korai idöpont eleve kilöve, hogy egyáltalán ideérjenek. :-)
Vagy már éjjel indulnak.

nyuszigonosz 2014.06.19. 15:52:11

@Lex D'Arquebus: Nem egészen. Bár az is attól függö, mekkora a "környék". :-))

Muscari 2014.06.19. 15:52:14

@sodalisO [eng]: szoval sportolo-anyuka vagy, az mas, igy ertheto.

Egyszer talakoztam egy csajjal, aki kente-vagta a focit, a fiukkal vitatkozott olyan melysegig belemenoen, hogy csak neztem. Idosebb volt nalam vagy 10-15 evvel, de annyira egy hullamhosszon voltunk, hogy azt a harom napot, amit egyutt dolgoztunk vegigdumaltuk. Kiderult, hogy a fia a Fradiban focizott akkoriban, azert volt ilyen tajekozott. Mar nem emlekszem a nevere, de az apja nigeriai.

Lex D'Arquebus · http://ugrassvajcba.blog.hu/ 2014.06.19. 15:54:25

@nyuszigonosz(D): "Lényegében sem 'a' Klose, sem 'a' Podolski nem lengyelek."

Tipikus fővárosi beszéd, hogy a nevek elé névelőt tesz, mi is felvettük anno, mikor odaköltöztünk, szerencsére már leszoktunk róla.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.06.19. 15:54:28

@mojyo: Megértelek!
De egyet ne felejts el, a sport is teljesítményorientált dolog.
Győzelemre, pontra , gólra játszák. Nyerni is kell valakinek, a jobbik meg is teszi általában, a győzelemért felszántják a pályát. Ezért kapják a fizetést, és ezért kapják azt a megtiszteltetést, hogy a nemzeti 11-ben a világ előtt pályára léphétnek. Nagy kitüntetés ez, ami csak a legjobbaknak jár. Ezért nem én , meg te, meg még sok átlagos, vagy átlagon aluli képességű ember "kocorászik" ott a pályán, hanem ők.

Nézd vissza pl. az elmúlt évek futószámainak időeredményét, és annak változását az olimpiákon!
60 és 100 méteren , amikor már elájultunk olyan kihegyezett eredmények születtek, azt gondoltunk, ez kész, ezt már nem lehet megdönteni, ez már a fizikai teljesítőképesség határa....és akkor a köv. olimpián jött valaki és jobbat futott 0.03 sec javítva...A sport mindig is teljesítménycentrikus volt, és egyre erőteljesebben az......sajnos....ami sokszor a szépség rovására megy...

Klose lengyel származású,182 cm magas, mindent lehet rá mondani, csak azt nem , hogy karikalábú, rövidlábú , dobseggű kis kufirc, apja , anyja válogatott élsportoló volt
Müller: 186 cm magas, 24 éves, egy fizikai barom, egy erőgép, mint általában minden német focista

Igen, igazad van, nincs közöttük nagy antropológiai különbség, mert mindketten 1,80 felett vannak....de nem is lennének a válogatott tagjai valószínűleg, ha szikojajobika méretűek lennének /150 cm/
:-))

2014.06.19. 15:55:48

@sodalisO [eng]:

Totálisan részletkérdés, semmi köze a fő mondanivalódhoz, de 182 centi és 90 kg színtiszta izom így néz ki (bal oldali csóka):
www.telegraph.co.uk/sport/picturegalleries/8608640/David-Haye-in-pictures.html?image=14

Ronaldo 90 kilósan pedig így:
images.forbes.com/media/2009/06/29/soccer_luiz-ronaldo-nazario-de-lima.jpg

Rebarbaraa 2014.06.19. 15:56:11

@sodalisO [eng]: Akkor nezd meg a Blind Side cimu filmet:) Szerintem a legjobb ami sportolorol es az amerikai focirol keszut:) Az esetlen, kover fekete fiu akibol amerika egyik legnagyobb sztarja lett. Es fut, nem 5 metert, tobbet, es kover:) Mondjuk az europai foci mas, az teny. Amugy nagyon jo film.

nyuszigonosz 2014.06.19. 15:56:40

@Lex D'Arquebus: Hát, elnézést, pongyola kifejezésmód volt.

Rebarbaraa 2014.06.19. 16:03:27

@Th's child: Ja es az elso linkedet megcsodaltam :)

Lex D'Arquebus · http://ugrassvajcba.blog.hu/ 2014.06.19. 16:07:22

@nyuszigonosz(D): nem kell elnézést kérni, csak fura volt látni leírva is, nem csak hallani.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.06.19. 16:07:56

@Th's child: :-D Nekem a baloldali csóka kicsit koxos! :-P
A másik meg kicsit pocakoska! :-)
De ugye nem baj , ha engem ezzel nem tudsz meggyőzni semmiről, mert engem ez győz meg inkább!!!!>>>>

" Ronaldo Luis Nazário de Lima (1976. szeptember 18. –) brazil profi labdarúgó, a brazil labdarúgó-válogatott játékosa volt 2011-ig. A valaha volt egyik legjobb és legsikeresebb labdarúgó. Beceneve a „Fenomén” portugálul: O Fenômeno, spanyolul: El Fenómeno). 2011. február 14-én jelentette be visszavonulását."

Ronaldo Brazíliával megnyerte a világbajnokságot 1994-ben és 2002-ben, 1998-ban pedig ezüstérmet szerzett. A világbajnokságok történetének legeredményesebb góllövője 15 góllal. Háromszor lett az év labdarúgója (1996-ban, 1997-ben és 2002-ben). Csak ő és korábbi Real Madrid-os csapattársa, Zinedine Zidane illetve Lionel Messi az FC Barcelona játékosa nyerte el háromszor ezt a díjat.""

Szóval azzal a kis nem annyira dudurodó, nem annyira mutatós mellkasával ,valami csoda folytán egész jó sokáig ott tudott lenni , nem is akárhogy! Engem ez győz meg....:-D

2011-ben visszavonult, így most akár lehet disznókövér is gondolom!

2014.06.19. 16:10:41

@sodalisO [eng]: Na igen, azt nem is vontam ketsegbe, hogy a sporthoz fittnek kell lenni, megjohogy :D

Csak a testalkati kulonbsegekre reagaltam, egyreszt a posztra, meg arra amit elsonek irtal, hogy "antropologialag szinesitik" a bevandorlok a csapatot, ami egeszen biztosan igaz, de szerintem nem annyira szempont, foleg manapsag, egy nemzeten is teljesen eltero individualis teljesitmenyek vannak, masreszt pedig csak ugy a magam velemenyet tettem hozza, hogy ez nem is baj, mert szerintem a jatekstilus, a palyan nyujtott teljesitmeny szamit, es nem az, hogy hany kg vagy milyen magas. Akkor ezt megbeszeltuk :D

Amugy 150 cm-s focista is biztos van, bar fejbol nem tudok peldat, 2 m-esre igen, Crouch nem is volt rossz nem is olyan regen, rajta peldaul nemhogy zsir nincsen, hanem azt se tudom, hogy a szerveit hol tartja :D

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.06.19. 16:15:16

@mojyo: :-DDDD

Csak érdekességképpen linkelem be ezt , a fekete sportolók izomzatáról ésarról, hogy bizonyos sportágakban mennyire más a teljesítőképességük is ! Nagyon érdekes!

"Miért jobb rövidtávfutók a feketék, mint a fehérek?

Miért van az, hogy az utóbbi olimpiákon és világbajnokságokon a rövid távú futások döntőjében szinte csak feketék vannak, és többnyire ők is nyernek? Talán a génekben keresendő a magyarázat?

Rövid távon a legjobb idők 95 százalékát nyugat-afrikai származású - ideértve az Egyesült Államokban élőket is - atléták futották. Fehér sportolók gyakorlatilag nincsenek a rövidtávfutás legjobbjai között, hosszú távon azonban jóval eredményesebbek.

Hosszabb távon az észak-afrikai futók érnek el kimagasló eredményeket. Az 1960-as római olimpián az etióp Abebe Bikila nyerte a maratont - mezítláb! Érdekes tény, hogy közép- és hosszú távon a legjobb eredmények több mint egyharmadát egyetlen ország, Kenya szülöttei érték el. Az 1988-as szöuli olimpián kenyai versenyzők nyerték a 800, 1500 és 5000 méteres távokat valamint a 3000 m-es gátfutást is. A valószínűség-számítás alapján e kombináció létrejöttének esélye egy a kétmilliárdhoz!

A színesbőrű futók tehát valóban, statisztikailag igazoltan jobbak, mint a fehérek. Ez azonban sok helyen tabunak számít, mivel rasszista megnyilvánulásokra adhat lehetőséget. Egy ostoba és régen elvetett elmélet azt állította, hogy a feketék azért futnak jobban, mert ők "még közelebb állnak az állatvilághoz".

Az elmúlt években számos lelkiismeretes kutatás vizsgálta a fekete afrikai sportolók behozhatatlan előnyének titkát. Testalkat Antropológiai összehasonlítás alapján a Nyugat-Afrikából származó színesbőrűekre az európai átlaggal összehasonlítva az alábbi fizikai tulajdonságok jellemzőek: arányaiban kisebb mennyiségű bőr alatti zsírszövet a karokon és alsó végtagokon, soványabb testalkat, nagyobb izomtömeg, fejlettebb izomzat, szélesebb váll kisebb mellkasüreg a tömegközéppont magasabban van az ülve mért magasság kisebb - azaz az alsó végtagok hosszabbak a törzshöz viszonyítva, a csípő keskenyebb, a vádli soványabb a lábfej:sípcsont arány és a sípcsont:combcsont arány nagyobb, mint a fehéreknél a test sűrűsége nagyobb, a csontok sűrűsége és súlya minden életkorban nagyobb, mint a fehéreknél - ezért sem szerepelnek kiemelkedően az úszószámokban

Különböző kutatócsoportok vizsgálták a fehér és színesbőrű sportolók izomszerkezete közötti eltéréseket. Az eredmények ellentmondásosak: van, amelyik szerint a feketék nagyobb mennyiségű lassú-összehúzódású izomrosttal rendelkeznek, amely a kitartó, hosszú távú erőkifejtéshez szükséges, más kutatók ennek éppen az ellenkezőjét mutatták ki, tehát a gyors összehúzódású rostok nagyobb arányát, ami a rövid ideig tartó megterhelésben elengedhetetlen.

Egységesnek látszik viszont az az eredmény, mely szerint a feketék vérében sportteljesítményt követően kisebb a tejsav mennyisége, mint a fehéreknél, ennek következtében az izom fáradása is kisebb mértékű. A fekete sportolóknál továbbá az oxigén felhasználása is kedvezőbb, technikai hasonlattal élve „kevesebb üzemanyagot fogyasztanak”, szervezetük gazdaságosabban működik. Valószínűleg ennek is következménye az, hogy jelentősen kevesebb edzéssel, heti lebontásban rövidebb távok lefutásával érik el kimagasló eredményeiket.

Természetesen a vizsgálatoknak csak egy töredékét sikerült itt bemutatni, és hatalmas különbségek vannak mind az egyes kutatócsoportok módszerei, mind a különböző területekről származó fekete-afrikai sportolók élettani sajátosságai között. A fentiekből is kiderül azonban, hogy a gének itt különlegesen fontos szerepet játszanak.""

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.06.19. 16:19:09

Summa summarum:
én nagyon örülök, hogy megint láthatók egy izgalmas, VB-t , amit még színesebbé tesz a rengeteg, elképesztő tudású, kiváló "egykor vagy nemrég határon átkelt" focista....:-)))

.naésakkor én most balra el, ma letudtam a havi komment kényszeremet. Szép napot nektek!

Rebarbaraa 2014.06.19. 16:28:54

@sodalisO [eng]: Nagyo nevetve olvastam ezt amit leirtal:)) A fiziologiai es antropologiai felepitesrol szolo resz kulonosen teteszett. Mindig csodalkoztam, hogy a fekete 30-50 kozotti ferfiak miert neznek ki meg mindig adoniszkent (szinte minimalis raforditassal) ezzel szemben a feher ferfiak ...na nem is folytatom. Koszi, mostmar tudomanyosabb szemszogbol tudom minden nap megcsodalni parom 194cm magas, csupa izom fekete parduc testet :DDDDD Mar sejtettem, hogy tenyleg az altalam allitott "beepitett" alakformaloval rendelkeznek:))

Quercus a favágó 2014.06.19. 17:47:44

@sodalisO [eng]:

Szia tündérem! Örülök, hogy látlak.
Látom, kened-vágod a focit. Én sík hülye vagyok hozzá. Nálunk az asszony a szakértő.
Pihentetés képen hallgass egy kis zenét.

www.youtube.com/watch?v=MEpI7t22DVo

2014.06.19. 17:49:03

@mojyo:
Diego Maradona sem egy "zsirafkantarozo" magassagu (165 cm). Babe Ruth, a legendas baseball jatekos egyenesen egy dagadt allat volt:)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.19. 17:53:03

Nagyon jó a téma...Magyarországnak is kellene ilyen honosított, állampolgárított bevándorlósereg, azokkal talán kijutnánk, viszont ki a rák érezné sajátnak a válogatottat?Senki...ez a dilemma.

2014.06.19. 17:54:15

@QUERCUS:
Udv Kollega! Szombaton rad is gondoltam, amikor itt setaltam:
www.dropbox.com/sh/kjonm6tsa3rtyr6/AAAKDsatN4sY1zh-RasQ-y15a
(Vancouver Island-Cathedral Grove)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.19. 17:56:38

@diggerdriver: "A magyarok mikor játszanak?"

Nahát, ezt kérdezem én is...végső soron csak majdnem 30 éve várunk rá... :-///////////

2014.06.19. 17:59:15

@geegee: En mar azzal is megelegednek, ha rendes hataratkelokbol, vagyis azokbol a magyar legiosokbol lenne a valogatott akik az europai elligakban jatszanak :D Eddig ez volt a helyzet es meg sose voltunk olyan kozel a kijutashoz az elmult idoszakban mint az idei selejtezoknel, de egyszer kikaptunk 8-1-re a hollandoktol es ezert Morrissey-re csereltek a szovetsegi kapitanyt, aki mindenkit lecserelt, mert o a magyar nevelesben hisz. WTF. Ez is megerne egy posztot itt amugy :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.19. 18:01:24

@adg [Au, Darwin]: Volt nemrég egy ilyen edzőmeccs, asszem a norvégoknál.Nem adta ki a keret valamiért, talán valami kajamérgezés, már nem emléxem.Lényeg az, hogy az utcáról(!) fogdostak össze embereket, hogy meglegyen a keret.Meg is lett az eredménye, valami 10 góllal kapott ki az a csapat.Az utcai jöttmentek már a hatvanadik perc táján ki voltak, mint a liba; csak a s*ggükön keresztül tudták venni a levegőt.Aztán a vége előtt le is fújta talán a bíró, komolytalanságért a meccset... :-))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.19. 18:04:10

@mojyo: Ki az a Morissey?
Amúgy a holland magyar 8-1et is át kell értékelni.Ha a világbajnok spanyolok is kapnak tőlük ötöt, akkor a nyolccal mi még simán jók vagyunk... :-)))))))))))))))
Egerbábit vissza!! :-)))
A spanyolok simán jobbak nálunk -3 góllal... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.19. 18:06:05

@Mr Long (UK): Vannak egész nemzetek, akik ilyen komplett színészválogatottakat játszatnak... :-)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.19. 18:06:42

@Mr Long (UK): Vannak egész nemzetek, akik ilyen komplett színészválogatottakat játszatnak... :-)))

Quercus a favágó 2014.06.19. 18:10:45

@Cascabel:

Pazar. Tudom, nem szereted ha azt mondom, irigyellek, de mégis......

2014.06.19. 18:23:00

@geegee: Hat az enekes, Morrissey a Smiths-bol :D Az uj magyar edzo a Pinter Attila tokre hasonlit ra, es kb annyira pozitiv es motivalo mint Morrissey szovegeket hallgatni a vagohidon, hahaaa :DD

Szerintem se volt olyan tragikus a 8-1 amugy, ezektol a hollandoktol semmikepp sem :D Nem kvalifikalhat minden csapat, Europa kemeny mezony... Persze javulni kellene es valtoztatni de szerintem nem volt rossz irany amit Egervari csinalt, csak elfogytak az otletei de a valaszreakcio egeszen biztosan nem lehet ez a tahosag, hogy majd magyar klubosokkal megmutatjuk. :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.19. 18:28:38

@DieNanny [SZ,CH]: Ez még a szegény öreg Habsburg Ottó bának volt a vicce, de tőle még humoros is volt... :-)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.19. 18:32:24

@mojyo: Ja, értem.Nem követem a mai zenéket, ez a Smithset se ismerem.
Hát, Egerbábi, fene tudja, én őt is valahogy az az őskövület edzők közé sorolom, akikkel nem megyünk már soha semmire.Nagyon kellett volna egy keménykezű külföldi edző, aki a sz@rt is kihajtja ezekből a drága fodrász-, tetkó- és szolibajnok magyar celebfutballistákból.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.19. 18:34:38

@mojyo: igen, ez télleg fura.Mondjuk most az nso-n vannak ilyen twitteres gyöngyszemek, azok is jók... :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.19. 18:38:31

@DieNanny [SZ,CH]: ez tetszik, hogy mindenféle zászlók vannak, nemcsak svájci, kérünk képeket!!

2014.06.19. 18:40:02

@geegee: A Smiths nem mai zene, hanem 80-as evekbeli. Te hany eves vagy ;)))

Amugy Egervarival kapcsolatban igazad van, hogy oskovulet, de a kulfoldi valogatottak is ilyen tetkos celebekbol allnak foleg, de ok megis tudnak focizni :D Elso korben az is eleg lenne ha ezek kozott lenne legalabb egy igazi klasszis egy igazi szuperklubban, mint a Dzeko a bosnyakoknal, ok legalabb kijutottak :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.19. 19:03:38

most olvasom azt a sztorit, hogy a japán szurkolók összeszedték maguk után a szemetet, kitakarították a szektorukat. olyan kis aranyos :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.19. 19:06:22

@mojyo: Hány éves legyek? :-)))

Na jó, 40 vagyok.És még sosem hallottam ezekről...akkor lehet, hogy nem túl újak, hanem túl régiek...?Egykutya... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.19. 19:08:18

@mojyo: Dzseko meg sosem volt futballista, hanem zenész.És már meghalt pár éve... :D (legalább is nekem ő az igazi Dzseko.Ez a másik csak egy felvett nevű követője lehet... :-))) )

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.19. 19:12:53

@mojyo: Most így rákerestem a csávóra, télleg kicsit hasonlít a Pinyőre... :D

2014.06.19. 19:15:16

@Chang Yai: kosz. Barataink most jottek vissza Bhutanbol, turistaskodtak.
Allitolag nincs ott Mcdonalds

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.19. 19:18:59

@charlieharper: hű ezért irigykedek, valami következő életben biztos megyek oda is.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.19. 19:33:33

hogy ON is legyek: ma végre sikerült bekapcsolni a tévét itt a szállodában, van vagy 100 csatorna, de focit nem találtam eddig!! de az a kibatt krikett legalább 8 csatornán!! (egyik csatorna se ott van igaziból, ahol a kiosztás szerint.....)
szóval még mindig nem láttam egy perc focit se :-(

Papagály (törölt) 2014.06.19. 20:17:42

@Kövérmadár [swe]:
szerintem elég félrevezető a cím, mert gdp-t mutat vásárlóerőparitáson az eu átlag százalékában. a gdp-nek direktben nincs köze a jóléthez.

Papagály (törölt) 2014.06.19. 20:24:44

@geegee: a stadion már megépült az előző ciklusban, gondolom a ebben a ciklusban pár milliárdért néhány focizni tudót is vesznek. (adnak neki állampolgárságot, azon ne múljon!)

2014.06.19. 20:31:49

@Chang Yai: Csaxolok hogy megint nem tudok FB-ra bejutni a lassu net miatt, lattam hogy irtal. Jelentkezek amint tudok. Bhutanba en is nagyon-nagyon szeretnek menni, csak meg ossze kell ra szedni a penzt...

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.19. 20:33:24

@Mirjam2: köszi, olvastam, hogy korábban bajok voltak vele. perpill én se tudok rajta üzenetet küldeni.

Papagály (törölt) 2014.06.19. 20:33:35

@Lex D'Arquebus:
fővárosi vagy sem, szerintem logikusabb, mint névelő nélkül. "eiffel torony ötvenöt méter magas." vs "AZ eiffel torony ötvenöt méter magas."
melyik hangzik jobban? amiből csak egy van, az elé határozott névelő kívánkozik.
akkor is ez a véleményem, ha az akadémia vagy más díszes társaság mást gondol erről. a nyelv élő dolog. változik.

nyelvpolitikai kérdés, hogy meg kell-e a tutit az okos(kod)óknak mondani, vagy inkább egyszerűen regisztrálniuk kéne a nyelvhasználat ilyetén módját. jelzem, a magyar megközelítés messze nem kizárólagosan elfogadott, angliában például másként van.

2014.06.19. 20:36:03

@Papagály:

" a gdp-nek direktben nincs köze a jóléthez."

Ez nem igaz. Az egy főre jutó egyéni fogyasztás mérőszáma (Actual Individual Consumption, AIC) nagyjából együtt mozog az egy főre jutó GDP-vel. Kivétel Luxemburg.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.19. 20:45:39

@Papagály: nade a torony egy tárgy.
Az Eiffel tornyot a Gustave Eiffel (vagy hogy hívták) tervezte. ott meg név.
beszédben én is használom, de írásban furcsa tényleg.

Papagály (törölt) 2014.06.19. 20:56:52

@az igazság odaát van:
akkor nézd meg, hogy mennyi az aic angliában és mennyi svédországban. segítek: 129 vs 111 (2008-as adat):
epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_OFFPUB/KS-SF-09-095/EN/KS-SF-09-095-EN.PDF

ezzel szemben a gdp ppp 20%-pontos svéd előnyt mutat. tehát épp fordítottat, mint a fogyasztást tükrőző aic!

@Chang Yai: az eiffel torony és az eiffel bácsi nyelvtani szempontból tulajdonnevek. ezért nyelvileg semmi sem indokolja a különbségtételt.

2014.06.19. 21:00:56

@Chang Yai: Igazsagtalan az elet. Anglia meccs, igy se TV, se ferj egesz este, es most mar FB meg Skype sem mukodik a lassu internetem miatt. Feeling grumpy. Azt hiszem, kenytelen leszek laptopon Sherlock Holmes-ot nezni, vagy esetleg a Hangover 3-mat.

2014.06.19. 21:07:00

@Papagály:

www.napi.hu/fototar/201406/orig/image1403103984.png

Svédországban 2010-2013 viszonylatában nőtt a GDP, nőtt a fogyasztás is. UK-ban csökkent a GDP, csökkent a fogyasztás is.

2014.06.19. 21:20:13

@morsels: Szivesen elmennek, de azert este tiz utan egyedul megsem... Ennyire en sem vagyok kalandvagyo, viszont elkezdtem a Hangover 3-mat nezni es eddig nagyon jo! :)

Papagály (törölt) 2014.06.19. 21:22:11

@Babette.:
@házelőtthinta:
" tolja be a kasszába a lőrét"
az lóvé, amit írni akartál.

nem lehet, hogy elkezdett kritikusan viszonyulni a "23 éves magyar bevándorló aranyifjak" által megtermelt hozzáadott-értékhez, és ezt kívánta a lőre szóval kifejezni? ;)

Muscari 2014.06.19. 21:24:53

@Cascabel: Cas, ez az erdo olyan gyonyoru!
Amugy is imadom a fenyoerdot azota, hogy eloszor a Magas-Tatraban jartam, de ezek a Douglas fenyok egyszeruen lenyugozoek. Koszi!

morsels (törölt) 2014.06.19. 21:27:17

@Papagály:
"Lényegében sem a Klose, sem a Podolski nem lengyelek. "

Nekem is fura igy. Irasban is, szoban is.
Azt nem ertem, hogy mitol nyelvpolitikai. Vagy hogy egyaltalan mi az a nyelvpolitika.

rezsöatya 2014.06.19. 21:28:31

@Babette.: a neveket igen. Es sok evre visszamenoleg...

Papagály (törölt) 2014.06.19. 21:30:54

@az igazság odaát van:
hiába mutat az ébresztőóra most többet, mint pár perce, ha egyik reggel 2 órával kevesebbet, máskor meg 4-gyel többet jelez, mint a pontos idő, akkor se időmérésre, se ébresztésre nem alkalmas.

Papagály (törölt) 2014.06.19. 21:45:56

@morsels:
azt tartom nyelvpolitikai kérdésnek, hogy
- legyen-e egy tudós társaság, aki majd nagyon okosan definiálja a helyes és szabatos magyar nyelvű szöveg szabályrendszerét
vagy
- fogadjuk el, hogy a nyelv nem egy akadémiai produktum, hanem a hétköznapok nyelvhasználatában definiálódik, mi helyes és mi nem az (ergo: a szabályrendszer leírásához ne próbáljunk a priori elvekhez fordulni, hanem figyeljük meg az anyanyelvi nyelvhasználót, s ezt fogadjuk el érvényes, helyes szabálynak - természetesen nem arról van szó, hogy a részeg kupertás bertalan bármit mond, mivel magyarnak született, az alapból helyes).

olvass több
www.nyest.hu/
-t. :)

nagyon érdekes cikkeik vannak egyébként.
pl blogreleváns:
"A helyesírás senkire nézve nem kötelező, magánjellegű kommunikációban pláne nem. Vannak helyzetek, amikor a jobb megértés érdekében célszerű is megszegni őket."

(szegény eddie, most biztos forog a virtuális száműzetés általa ácsolt dobozában... :) )

2014.06.19. 21:54:35

Na, vegre egy olyan England match, ami nem egy yawn-fest

Titokban Uruguayra fogadtam

morsels (törölt) 2014.06.19. 21:56:47

@Papagály:
Ja, ertem.
Hat en aztan biztos nem fogok nyelvpolitikai kerdest csinalni belole, de nekem abban a bizonyos mondatban teljesen feleslegesnek tunik a nevelo, nekem 'bantsa' a fulemet :-)

Quercus a favágó 2014.06.19. 21:58:41

@charlieharper:

Úgy látom még mindig izgat Uruguay.

Én konkrétan az alvásra fogadtam.
Jóccakát.

morsels (törölt) 2014.06.19. 22:00:11

@charlieharper:
Az igazsag az, hogy mar az olaszok ellen is sokkal jobban jatszottak, mint eddig barmikor. Marmint az angolok. Szerintem :-)
Volt bennuk elet, kreativitas, nem voltak otletek nelkul.

Talan Rooney-t nem kene eroltetni. Ha Sterling jatszana a helyen (mint az olaszok ellen) es Lallana, vagy Ross Barkley, vagy Oxlade jatszana szelsot, akkor talan veszelyesebbek lennenek.
Persze csunya vedekezesi hibabol szuletett az uruguay-i gol, ilyen hibakat nem szabad csinalni, mert ezek kihasznaljak :-)

De a meccs jo. En meg mindig az angoloknak drukkolok, most mar legalabb szimpatikusabbak is, mint akar az eb-n.

Muscari 2014.06.19. 22:06:18

@charlieharper: ugy tudom, hogy kvota van es csak nagyon keves szamu turistat engednek be. Eleve az orszag nagyon kicsi, ugyhogy a barataid szerencsek. Nekem volt egy kollegam onnan, vagott szemu, barna boru srac.

morsels (törölt) 2014.06.19. 22:53:30

@morsels:
Hat, akkor az angolok mehetnek haza.
Hulyen hangzik, de szerintem jobbak voltak, mint 4 eve, pedig akkor tovabbjutottak a csoportjukbol :-)

vazzup 2014.06.20. 00:00:25

Na most már nyelvatnnáculunk is? Hiányzott mint halottnak a csók.

vazzup 2014.06.20. 00:03:10

@Papagály: lehet elefántcsont-toronyban öreg, valóságtól elszakad, szakállas figuráknak kitalálni a nyelvi tutit, hogy a többi tízmilla ember tojjon magasról az egészre és használja a nyelvet sajátjaként úgy, ahogy ő maga kifejezőnek gondolja és az átadni kívánt információ közléséhez legalkalmasabbnak gondolja.

Röviden: az első opció szimpla baromság.

2014.06.20. 00:16:55

Ki latta a skot szurkolot, aki skot zaszlot lengetve beallt sz uruguayi szurkolok koze es a kameranak Anglia ellen bemutatott egy "up yours"-ot?
Ha valaki nem tudna, a skotok nem Skocianak drukkolnak, hanem Anglia ELLEN szurkolnak

2014.06.20. 00:18:02

@charlieharper:

Igen-igen, jót nevettem rajta.:)

Taxomükke (UK) 2014.06.20. 01:58:57

@charlieharper: Ez szerintem eléggé szánalmas.

Sütemény1975 2014.06.20. 05:33:38

@nyuszigonosz(D): igen ezt tudtam :) ezert kellett hannover fele kerulnom ;)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.20. 06:05:40

OFF csak hogy valami értelmes is legyen az amerikai szegényekről
poorindemocracy.wordpress.com/2014/06/12/business-nh-magazine-who-are-the-working-poor/
Hinta tud angolul egyébként?
sikerült megtalálnom a focis csatornát. most legalább látok összefoglalókat....

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.20. 06:18:07

@Papagály: egyébként egyetértek veled, és Nádasdy nagy koponya, és ráadásul még tanítani is tud, nem az a lila köd zseni. én csak azt mondtam el, elvileg miért különbözik az általad említett két dolog, a szabályok szerint.

Lex D'Arquebus · http://ugrassvajcba.blog.hu/ 2014.06.20. 09:34:06

@Papagály: bocs, nem épületekről, hanem emberekről volt szó. és nem kötözködtem, csak megjegyeztem, hogy fura így látni leírva. De már megint az van, hogy leírok valamit, és egyből nekemugranak, hogy márpedig a helyesírás baromság, mindenki úgy ír, ahogy akar. Ugyanez, mikor leírtam, hogy számomra (!) egy poszt olvashatatlan a rengeteg háromszavas kijelentőmondat miatt. Ott is mi lett belőle. Tudni kellene értelmezni a leírtakat, egy szimpla kérdés volt, hogy az alapján, amit leírt, az ország egy adott területéről származik-e. Tessék visszaolvasni. Szó sem volt arról, hogy helyes, helytelen. Én nem így használom emberek nevének esetében, de sokat hallottam már másoktól, sőt, egy időben mi is így beszéltünk, főleg, mikor Budapestre költöztünk, de azóta már leszoktunk róla. Ennyi és nem több a történet.

2014.06.20. 10:00:47

@Taxomükke: skotok...
Az igazan szanalmas az volt, hogy az elottem ulo nagysarab no folyamatosan felugrott, hogy a tv-ben levo bironak mutogasdon, hogy szerinte mikor volt kint a labda.

@Chang Yai: igen, tud. Economistot olvasgat.
Bhutanrol, csak szervezett uton mehetsz be, egyedul backpackeroskent nem. Napi minimum $250-et kell kolteni szemelyenkent. Es csak a bhutani kiralyi legitarsasag repul oda.

Muscari 2014.06.20. 13:29:29

@charlieharper: basszus, te kint vagy Braziliaban? :-))))

Muscari 2014.06.20. 13:31:01

@charlieharper: vagy csak a pubban ugraltak fel elotted?

2014.06.20. 18:24:51

@Muscari: isle of wight
Keszulunk a Round the Island versenyre

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.20. 18:26:49

@charlieharper: köszi az infót, igen, tudom ezt, mindent elolvastam, amit csak találtam, van pl egy kanadai program, akik visznek ki tanárokat, közülük elég sokan szoktak blogolni minden évben, meg néhány prominens travel bloggert is körbevittek. a 250 dollár úgy van a kötelező költéssel, hogy ennyiért leszerveznek mindent, szállás, kaja, idegenvezető, közlekedés, lehet menni szervezett csoporttal, vagy az engedélyezett utazási irodákkal egyeztetni, hogy téged konkrétan mi érdekel, és oda vigyenek. 1 vagy 2 emberre van felár is emlékeim szerint. mindenki oda meg vissza van, hogy milyen jól szervezett utak ezek, jó minőségű szállás és étel, stb. namost én olyan napi 30, 35 esetleg 40 dolláros költségvetéssel működök (helyfüggő), ki tudnék fizetni egy kéthetes utat, de nem akarok egyelőre :-)

Papagály (törölt) 2014.06.20. 19:39:59

@Lex D'Arquebus:
"nem kötözködtem, csak megjegyeztem, hogy fura így látni leírva. De már megint az van, hogy leírok valamit, és egyből nekemugranak, "

nem értem, miért érzed úgy, hogy bárki nekedugrott. kulturáltan nyilvánítottál véleményt, erről eszembe jutott valami, amit elmondtam. "ennyi a történet." :)

Papagály (törölt) 2014.06.20. 19:40:40

@Chang Yai:
nádasdy is nyestel? nem láttam.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.20. 19:44:49

@Papagály: nem tudom, alighanem összekeverek valamit valamivel már megint akkor. csak mert ha már deskripcionizmus, akkor Nádasdy. lóugrásban asszociálok. bocs.

Bogyó 2 2014.06.20. 22:36:21

@M. Péter: "Diego Costa most alighanem nagyokat káromkodik, hogy ezt a loser spanyol válogatottat választotta a brazil helyett."

De a lúzerségből ő is jelentősen kivette a részét, úgyhogy szerintem a brazilokat véletlenül sem győzte meg.

Bogyó 2 2014.06.20. 22:36:21

@nyuszigonosz(D): "Lényegében sem a Klose, sem a Podolski nem lengyelek.
Mert a Klose 8 éves volt, mikor a család a német nemzetiségük miatt átköltözött Németországba a Podolski meg 2 éves, mikor ugyanez okból az ö családja is ideköltözött."

Ezt honnan veszed? Mert szerintem elég furcsa egy német nemzetiségű családtól, ha a Miroszlav nevet adja a gyereknek Klosééknél, a Podolski meg megint marhára nem hangzik németesen, ellenben lengyelesen meg nagyon is.
Nem olyan mint nálunk Schneider Henrik német nemzetiségű ember esete.

Bogyó 2 2014.06.20. 22:36:21

@sodalisO [eng]: "Említetted Ronaldót, azért ha jobban megnézed /én megtettem/ nyugodt lehetsz, hogy egy deka zsír nincs rajta, nem lóg a sörhasa, vagy a tokája, és olyan masszív színtiszta izom,elképesztő tüdőkapacitással, ami miatt ott van a világ élmezőnyében, "

Szerintem te Cristiano Ronaldo-ról beszélsz, a kolléga pedig Ronaldoról, a brazilról, aki már visszavonult. Nem a portugálról.

Bogyó 2 2014.06.20. 22:36:21

@labirintus1: "Ha Özil bevándorlónak számít, akkor pl. Angela Merkel is az, hiszen a nagyszülei még lengyelek voltak. "

De mégis más, Özilen látszik, hogy nem germán, Merkelen nem. Özilnek a (hmm. hogy is mondjam) utóneve ami itt előnév azaz a Mesut is tipikusan idegen, török, az Angela nem. Özil valószínűleg kulturálisan is török, de a szülei szinte biztosan, valószínűleg a nyelvet is beszélik. Angela Merkel és a családja nem hiszem, hogy tartanak bármiféle lengyel hagyományt, ami ugye amúgyis jóval közelebb áll a némethez.

Bogyó 2 2014.06.20. 22:36:21

@Lex D'Arquebus: "Én nem így használom emberek nevének esetében, de sokat hallottam már másoktól, "

De amúgy teljesen igazad van. Igazán művelt ember hivatalos vagy szépirodalmi környezetben biztosan nem mondja azt, hogy Ezt a verset "a" Petőfi Sándor írta. Ha nincs más vegyenek elő a kollégák egy iskolai tankönyvet, látnak-e olyat benne, hogy "a" Hitler megtámadta a Szovjetuniót vagy hogy "az" Arisztotelész mit mondott.
Személynevek és országnevek előtt sem igen használunk névelőt, ha az nem összetett szó. Tehát nem is "a" Németország támadott. De amúgy "a" Szovjetunió és az Amerikai Egyesült Államok voltak az ellenfelei. Akiknek meg a szövetségeseik még Franciaország és Nagy Britannia csak így névelők nélkül.
A névelő használata ilyen esetben pongyolaság letárgyiasítja az adott fogalmat a magyar gondolkodás szerint. Persze, igaz, változhat, egyre több igénytelenség válik elfogadottá és vitatkozhatunk, hogy mennyire felesleges egy ilyen különbségtétel.

Zuzimama 2014.06.21. 09:22:01

A holland teória ott bukik meg, hogy min Suriname mind Curaçao holland gyarmatok voltak (utóbbi a Holland Antillák része volt) és mind a mai napig a holland a hivatalos nyelve ezeknek az országoknak.

A kapcsolat mind a mai napig szoros a volt gyarmatokkal, egyáltalán nem számítanak határátkelőknek.

Már ha a neveket megnézed akkor látnod kellene, hogy apai ágon holland vér folyik az ereikben; Nigel de Jong vagy Jonathan de Guzman. A 'de' kötőszó abszolút holland felmenőket takar.
A 'Vorm' s 'Lens' szavaknak pedig van holland jelentésük, tehát - tekintve a holland ősöket - valószínűleg hollandok.

M. Péter 2014.06.21. 09:55:01

@Zuzimama: De Guzmán határozottan spanyol név.

Zuzimama 2014.06.21. 14:28:48

@M. Péter: valóban.
A többi viszont nem jogos.

2014.06.22. 03:23:01

hianyozna ott tobb is mint a kepen.

ki hol szuletett: codehesive.com/wc-ancestry/

SzunCe 2014.06.23. 12:50:28

Már megint későn értem ide, de talán sodalisO meg tudja mondani, hány afrikai ország nyert VB-ot??? Nem kötekedem csak szerintem nagyon fontos része kimarat az anatómiának, az AGY.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása