oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. május 25. 06:41,  Magunkkal cipelt súlyos terheink 726 komment

2014. május 25. 06:41 Határátkelő

Magunkkal cipelt súlyos terheink

Az eheti blogajánlóban egyfelől elmélkedünk azon, mi a különbség a svéd és a magyar élet között (és ez nem feltétlenül, vagy talán nem is elsősorban csak az anyagiakat illeti), aztán ügyet intézünk Ausztriában, végül pihenésképp ellátogatunk Chilébe, egészen pontosan Santiagóba, ahol kiderül, mitől is olyan szuper hely a város.

Stockholm_2.jpg

Kezdjük bandirepublic posztjával a Bezzeg a svédek! blogról, melyben legutóbb azt próbálta meg számba venni a szerző, hogy mitől és miért is más az élet minősége Svédországban mint Magyarországon.

„Magyarországon szerintem egyáltalán nem azt jelenti a boldogulás, hogy a boldogságot keressük, próbáljuk megvalósítani önmagunkat, hanem azt az igyekezetet, hogy ne haljunk bele idejekorán a körülményekbe. Hogy éljünk túl. Csak ússzuk meg! Valahogy csak kibekkeljük még ezt a 4 évet is! Hiszen már annyi mindent túléltünk. Annyi mindennek tudtunk ellenállni. Annyi szabadságharcot sikerült elvesztenünk.

Amíg valahogy be tudjuk fizetni a csekkeket, és még megvan a gyűlölt állás, addig kapaszkodunk a székünkbe. Lapítunk meg kussolunk, amikor valami igazságtalanság történik. Nem állunk ki sem magunkért, főleg nem másokért. Aztán a kocsmában elpanaszoljuk a világ fájdalmát és igazságtalanságát, jól berúgunk, betépünk, sírva vígadunk, hogy másnap folytatni tudjuk a túlélést – letompított érzékekkel, mert úgy nem fáj annyira.

Ha nem bírod elviselni ezt, és szeretnéd lerázni magadról az őseid béklyóit, akkor könnyen arra a következtetésre juthatsz, hogy ez inkább fog menni „nyugaton”, egy jóléti társadalomban, mert otthon csak beledöglesz te is, mint annyian mások előtted (az élőhalottak is ide számítanak).

Én már gyerekkoromtól kezdve érdeklődve figyeltem, hogy tényleg jobb-e az élet máshol, és ha igen, akkor miért?

Az elmúlt lassan 2 évben Stockholmban közelről szemlélem a kérdést. Itt úgy építettünk föl egy új életet, hogy a pesti 37 év termése belefért 5 bőröndbe, amit magunkkal hoztunk a többit itt kellett megteremteni.

Most látom csak, hogy nem csupán ruhák voltak azokban a bőröndökben ám, hanem olyan súlyos terhek is, amiket a reptéri mérleg nem képes a számok nyelvére fordítani. Magyar családok több generációjának, egy egész nemzetnek a terhei is benne maradtak a pakkban.

Általánosnak mondható, hogy eltart pár évig eljutni arra a szintre az új, külföldi életedben, ahol otthon abbahagytad, vagy ahová szerettél volna megérkezni.

Amikor már van egy olyan munkád, amit szeretsz, és jól fizet, szép helyen laksz, megveszed 3 havi fizetésedből azt az autót, amiről otthon 9 éve csak álmodoztál. A gyereked szuper óvodába jár, ahol a pelus és a helyben főzött friss étel mellé tényleges foglalkozás és törődés társul.

Elkezdesz félrerakni, ami otthon a két jónak számító jövedelem mellett is fantasztikum volt. Felépítesz egy biztonsági tartalékot a bankban, ami ad neked félévnyi megélhetést arra az esetre, ha beütne a ménkű. Lesznek új barátaid, akik szintén egy jobb életet keresve kerültek oda, ahová te is. Akik változtatni akartak az életükön.

Közben a rendszer, amiben élsz, arra fókuszál, hogy neked miként lenne a legegyszerűbb. Elfelejted lassan az instant gyomorgörcsöt, amit a postaládában talált hivatalos levéltől kaptál mindig. Nincsenek többé értelmetlen napi harcaid, amiket meg kell vívnod az életben maradásért.

A tajtékzó tenger lenyugodott körülötted és a fejed kint van a vízből. Te pedig csak pislogsz, hogy akkor most merre ússzál? Nincs már ár, ami el akarna sodorni, amivel szemben vagy megalkudva annak hátán úszni kellene. Senkit nem érdekel, mit teszel, amíg nem sérted meg a liberális(abb), emberközpontú(bb) rendszer normáit.”

Ez persze szokás szerint csak egy részlet a teljes posztból, amit ide kattintva tudtok elolvasni, és a magam részéről csak ajánlani tudom, hogy tegyétek is meg, mert nagyon tanulságos írás.

A konzulátuson

Még maradunk egy kicsit Európában, egészen pontosan Ausztriában, ahol az egyik legjobb tematikus blog, a Mammy Ausztria szerzője most éppen ügyeket intéz babájával együtt.

„Az ügymenet viszonylag egyszerű volt. Beadtuk a kért papírokat, ő a számítógépbe felvitte azt, majd ki kellett töltenünk egy 4 oldalas formanyomtatványt.

Javasolta azt, hogy valamelyikünk adja le a magyar lakcímét és tartós külföldi távollétet jelentsen be. Ez megkönnyíti az ügyintézést, nem kell tb-, adó-, lakcímkártyát igényelni, nem kötelezhetik óvodába és iskolába sem, így csak az osztrák kötelezettségeknek kell megfelelnünk. Sokan írtak nekem levelet, hogy kell-e fordíttatni a hivatalos okmányokat, de tőlünk mindent elfogadtak németül.

Amiket beadtunk:

- Osztrák nemzetközi anyakönyvi kivonat (ezt meg is tartották, így az osztrák anyakönyvezésnél érdemes mindkét anyakönyvet kikérni, tehát az osztrákot is és a nemzetközit is)
- Útlevelek
- Magyar lakcímkártya
- Anyakönyvi kivonat (én nemzetközi anyakönyvi kivonatainkat adtam le)
- Osztrák apasági elismerő nyilatkozat
- 2 db 3,5*4,5 cm méretű igazolványkép

Az igazolványkép készítése igazi akrobata mutatványnak felelt meg. Szegény kisbabámat a csípőjénél fogva kellett körülbelül vállmagasságban tartanom. Ezt a műveletet kábé 15 percig kellett végrehajtanom, addigra bedurrant az összes nem létező izmom. :) Szóval erre készüljetek, hogy nem egy egyszerű művelet a fényképeszkedés.

Az útlevél 3-4 hónap múlva jön meg, olyan hosszú az ügyintézési folyamat. Viszont arra mindenki ügyeljen, hogy valahol nem fogadják el a Konzulátus által kiállított Bestätigungot arról, hogy az útlevélkérelem beadásra került.”

Aki érintett (és aki nem) ide kattintson, ha kíváncsi a teljes írásra!

Santiago, a magával ragadó

Végezetül egy olyan blogból ajánlok, melynek szerzője nagy fájdalmamra elég ritkán ír, olyankor viszont mindig érdekeseket (csak remélni tudom, hogy a közelgő foci-vb megihleti majd!). A Teo in Rio szerzője most ráadásul nem is Brazíliából, hanem Chiléből jelentkezett.

Santiago de Chile.jpg

„Vannak olyan helyek, amik nem csak simán tetszenek (abból nagyon sok van), hanem valami tényleg megfog bennük, magával ragad, úgy érzem, hogy voltam már itt, hogy ismerem a várost. Aztán elkezdek azon morfondírozni, hogy milyen lehet itt élni, és hogy én hogyan keveredhetnék ide valamilyen úton-módon.

Kevés ilyen élményem volt eddig, talán Kolozsváron és Lisszabonon kívül nem is volt több, egészen addig, amíg meg nem láttam Santiagót.

Santiago a tökéletes egyvelege egy európai és egy latin-amerikai városnak. Európai benyomást kelt, mert rendezett, tiszta, a brazil városokhoz képest mindenképp. Sok szép parkja van, amit használ is a nép.

Rióval ez a baj, nincs igazán élhető park a Jardim Botanicót es a Parque Lagét leszámítva, az előbbi fizetős, az utóbbi pedig elég hamar bezár. Meg mindkettő hatalmas, ennél kisebb park is megtenné.

Aztán ott van az Aterro. Végig az öböl mentén, szép park nagyon, de nem használják a lakosok, mert a vasárnapi tumultust leszámítva kihalt, sok a csöves meg a zombi, és ezért kicsit para. Nem nagyon, de az, hogy ott heverésszenek fiatal párok, vagy piknikezzenek családok, az szinte elképzelhetetlen. Santiagóban viszont ez megy.

Első nap, mikor megérkeztem, elindultam egy kis felfedező körútra a környéken. A Providencia negyedben szálltam meg, ami egy jó környék még Santiagón belül is. Húsz méterre a hoteltől van egy csatorna, és annak mentén egy parkszerűség.

Messziről láttam, hogy fekszenek a fűben az emberek, és egyből jött a rossz érzés, hogy ne menj közelebb, mert ezek tuti csövesek vagy crackes zombik. Aztán mégis közelebb mentem, és láttam, hogy dehogy, ezek szimplán fiatal szerelmesek, meg családok gyerekekkel, meg gimisek / egyetemisták, akik élvezik a délutáni napsütést.

Ez Rióban annyira nem megszokott, hogy már el is felejtettem, hogy egyébként otthon, meg a világ fejlettebb részein ez teljesen normális.

Santiago ugyanakkor teljesen latin-amerikai is, mert új város, néhány szebb, klasszikusnak számító épülettel, sok modern toronyházzal, és főként tipikus, nem túl szép, 50-es 60-as években épült házzal, amivel Rio is tele van, és nem sokkal szebbek, mint a mi paneljeink (ha egyáltalán szebbek, ez általában azon múlik, hogy mennyire tartják karban).

Latin, mert latinok lakják. Ez kinek pozitív, kinek negatív, nekem sokkal inkább pozitív, még akkor is, ha lassabb a kiszolgálás az éttermekben, kávézókban, és ez a kényelmesség valószínűleg más területeken is érezhető. Ugyanakkor elképesztően kedvesek, segítőkészek, szórakoztatóak.”

Nekem nagyon tetszett a poszt, ráadásul jó sok kép is akad benne (én is onnan nyúltam le a posztban szereplőt), úgyhogy megéri ide kattintani!

Továbbra is várom ám, hogy megírjátok, mi a kedvenc ételetek ott, ahol éltek, hogyan készítitek el, illetve hogyan készítitek el a kedvenc magyar fogásaitokat – hogyan pótoljátok az alapanyagokat, fűszereket, mit változtattok, ha kell. Ha mindehhez fényképe(ke)t is küldtök, akkor ez az egész nagyon hasznos és (nem utolsósorban) jó móka lesz. Várom tehát a recepteket, fényképeket, kis történettel, ha belefér ahataratkelo@hotmail.com címre.

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Ausztria Svédország Chile

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr986202124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.05.25. 22:48:07

@diggerdriver: A Finsbury Park felol mentetek? Ha igen, akkor lehet hogy azert nem lattatok a parkot. Ez nem egy klasszikus 'park', hanem egy nagy kiterjedt zoldterulet a hegy tetejen, gyonyoru kilatassal Londonra:

www.alexandrapalace.com/park/

www.alexandrapalace.com/visitor-information/parking/

Orulok hogy a Farmers' Market megvan meg, remelem jol ereztetek magatokat.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.25. 22:49:08

@Igaz Barát:
Későn adtad fel a szelvényt. Én már feltettem a megfejtést és utána érkezett be a tiéd.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.25. 22:51:30

@Babette (eper vagyok a jogobellában):
Igen, nehéz ez.
Én egyszer vágtam le egy magam nevelte birkát.
Nem volt egyszerű.
Nyulak-disznók százain vagyok túl de a birka az kemény volt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.25. 22:54:07

@rezsöatya:
Hagyjad...
Van akik a szélmalomharcban találják meg az életcéljukat.
Csinálják.

SzZoole 2014.05.25. 22:57:49

@rezsöatya: atyam,ne huzd fel magad,mert art a szepsegednek:)))
Ismered a mondast,nem?
Hulyek kozott vedtelen az ember,vagy,
Fegyvertelenekel ne vivj szellemi csatat.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.05.25. 22:58:02

@QUERCUS(a favágó): És homo hambiban? :-)))
@Chang Yai: Asszem egyes Harley-kon az is van. :-)
@szaszo71(D): Ez sajnos igy van... :-( Itt tavasszal (vagy amikor jön a jo idö) szoktäk is mondani, hogy na megkezdödött a donor szezon... :-(
@diggerdriver: Pedig szeretnél, igaz? :-))))
Jok a képek. Föleg az elsö.
@Jess G: Ne felejtsd el, hogy nem csak adolevonäs van!
@DieNanny [SZ,CH]: Ezt ne hirdesd mint igét, mert tölem havonta vontäk le (amig meg nem häzasodtam).

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.05.25. 22:58:58

@DieNanny [SZ,CH]: Nem sajät gépröl akartam föltenni, uh nem probälkoztam toväbb...

rezsöatya 2014.05.25. 22:59:16

@diggerdriver: en hagyom. Csak pofazni konnyu, anelkul, hogy ismerne a kint elok hatteret. Azt mondja, a konnyebbik utat valasztottuk... otthagyni a sajat házat, sokszor csaladot, rokonokat, emlekeket, csak mert nehany nyikhaj kisajatitotta az orszagot... elkezdeni egy uj eletet, nem leanyalom! De boldog vagyok es va n jovom 58 evesen!

rezsöatya 2014.05.25. 23:00:34

@Zoole[uk]: ne aggodj, olyan szep vagyok, hogy ennyi belefer...!

2014.05.25. 23:01:11

@Gamma Leonis: Oszinten, en nem hittem abban, hogy az adott emberanyaggal es az adott korulmenyek kozott azt a bizonyos pozitiv valtozast el lehet erni. Mindezt 90-ben, amikor mindenki ujjongott. A tobbit mar tudod.... Nem, nem konnyebb itt kint ujraepiteni az eleted, ez tevedes - konnyebb lett volna ottmaradni, csak akkor rosszabb lenne az eletem, ennyi. Persze nyilvan sokak maradtak, es van akinek bejott - en ennek oszinten orulok.

2014.05.25. 23:04:15

@Zoole[uk]: Igazad van, megfeledkeztem magamrol. :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.05.25. 23:05:27

@Gamma Leonis:
Lesz@rni lehet, de felsz@rni nem... ez a véleményem a szülőföldet övező mesterséges hisztiről.

@rezsöatya:
+1

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.05.25. 23:08:25

@Jess G: Kb fél ora, és otthon vagyok, akkor megirom, ok?

SzZoole 2014.05.25. 23:08:53

@rezsöatya: persze atyam,errol elfeledkeztem:)
A szepsegedtol mar csak a szerenyseged nagyobb:))))

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2014.05.25. 23:10:51

Sin Dong Hjok észak-koreai menekült pechére ismeri a súlyos terheket.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2014.05.25. 23:10:55

@Babette (eper vagyok a jogobellában): Magyarországon élek, az egyik leszakadó térségben. (Ennek ellenére unszimpatikusak nekem a szélsőjobboldali pártok.)

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2014.05.25. 23:11:20

@rezsöatya: Igazad van, egy életed van, ahogy a haza kiárusító politikusainknak is.
Elveszett a bizalom, ostoba jelmondatokra mozdul pár millió "zombi", a normális életre vágyók külföldre pattannak, itthon közben beköszönt a hülyék és a gátlástalan férgek kora.
Nem ostorozom a határátkelőket, azért könnyezek és háborgok, mert senki sem marad, aki szövetséges lehetne.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2014.05.25. 23:11:28

@rezsöatya: Szóval néhány nyikhaj kivágása a parlamentből nehezebb feladat mint az új élet kezdése egy ismeretlen országban. Értem. Egyébként senkit se akarok visszarángatni a kétmillió fidesz zombi földjére.

SzZoole 2014.05.25. 23:11:41

@cougarcat: semmi gond,csak nyugodtan ird ki magadbol:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.25. 23:16:35

@Gamma Leonis:
Az mögött a néhány nyikhaj mögött törvények állnak aminek ha kell karhatalommal is érvényt szereznek.
A felhatalmazásukat törvényes úton a magyar választóktól kapták.
Mi a probléma?

2014.05.25. 23:17:41

@Gamma Leonis: Dehogynem, a tobbseg maradt. Mozgositsd oket, ha gondolod, hogy lehet. :)

Papagály (törölt) 2014.05.25. 23:17:53

@Gamma Leonis:
"annyi sütnivalójuk nem volt, hogy a hazai rendszert megváltoztassák"

igen, mi vagyunk a szellemi szegények. de legalább nem nyomasztanak bennünket a gondok, mosolyoghatunk boldog tudatlanságban. :)

a hazai rendszert az ott élők legitim többségének ELLENÉRE lehetne csak megváltoztatni, akik láthatóan boldogan dagonyáznak a hazai mocsárban. nyilvánvalóan jól érzik magukat így. miért vennénk el a játékukat? én vagyok annyira demokrata, hogy senkit és senkinek az életét nem kívánom megváltoztatni saját akarata ellenére. miért ne hinném, hogy jó nekik, amire buzgón bólogatnak, igent mondanak?
nem hiszem azt, hogy jobban tudom, mint ők saját maguk, hogy nekik mi a jó.
de azt is biztosan tudom, hogy nem kívánok asszisztálni abban, ahogy a többség jóváhagyásával, annak bárgyú mosolya mellett a szakadékba navigálják az országot. és főleg nem kívánok áldozati bárány lenni egy ízléstelen lakomán.

SzZoole 2014.05.25. 23:18:16

@diggerdriver: "Nagyot szóltál.
Mikor avatják szentté?"
Marmint Kim Jong Un-t?

SzZoole 2014.05.25. 23:26:14

@diggerdriver: mi is leleptunk:)))
Amugy olvastam a vele keszult riportot,nem semmi eletuk volt:(

Papagály (törölt) 2014.05.25. 23:26:33

@házelőtthinta:
"Ha mindenki így gondolkodna, akkor egész Kelet-EU becsődölne."

bár úgy lenne! nagyon örülnék neki, ha végre beolvasztanák ezeket a saját sorsuk alakítására is alkalmatlan népeket. hozzácsapnák valamelyik profi csapathoz, cserejátékosnak.
magyaro. nem érdemli meg, hogy önálló ország legyen. megméretett és könnyűnek találtatott. fátylat a rossz álomra! helyét sóval hintsék be.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2014.05.25. 23:42:46

@cougarcat: Nem jött be, ami itt van. Majdnem felfordultam a parlamenti választás idején, mert elszállt a vérnyomásom az elbaszott kampánytól, az önelégült fidesznyik bandától, eleve attól, hogy átírták a választási törvényt... majd négy év múlva úgy írják át, hogy egy millió agyhalottal is meglehessen a kétharmaduk. Nem bírom ezt a kiégett, unott képű, gólemszerű Kádár másolatot és a segítőit sem, a többi gazembert. Ezek nekem romlott, kerülendő alakok. Ebbe az egészbe belehalok, de legalább "anyám ölén" halok meg. Szegény Magyarország.

tableno 2014.05.25. 23:43:58

@Gamma Leonis: engem jobban inspirált a nagyvilág megismerése és felfedezése, mint a magyar mocsárban történő dagonyázás vagy iszapbirkózás. Kalandor, kozmopolita és individualista vagyok. Magyarországot szeretem, viszont rohadtul nem izgat, hogy egyesek "hazaárulónak" tartanak ezért.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2014.05.25. 23:44:28

@Papagály: Világos. Nekem sincs kedvem kétmillió fidesz zombit győzködni, hogy gazembereket követ.

2014.05.25. 23:46:43

@Gamma Leonis: Nagyon sajnalom, tenyleg. :( Akkor neked fontosabb hogy pont ott elj, akarmilyen nehez szamodra a helyzet. Nagyon nehez volt elmenni, hidd el... nalam nem kis idobe telt, mig feldolgoztam. De feldolgoztam.

Furos 2014.05.25. 23:55:15

@Gamma Leonis: @házelőtthinta: Csinaljatok forradalmat. Mi tart vissza? A megbizhatatlan elemek kulfoldre tavoztak, az oroszok a spejzban vannak itt a lehetoseg, de izibe mert kulonben azt kell gondoljam rolatok, hogy csak a pofatok jartatasahoz ertetek de az eleteteket nem tudjatok iranyitani!
@rezsöatya: Amen!

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.05.26. 00:14:06

@Jess G: Na vagyok.
A brutto fizubol levonäsra kerül: AHV / IV (nyugdij / rokkantnyugdij) ez 5,1500 %, ALV (munkanélküli hozzäjäruläs): 1,1000 % PK (magännyugdijpénztär): 6,500 % és a Quellensteuer (forräsado): az sokmindentöl függ.
Itt meg tudod nézni kb, hogy hogy alakul a különbözö kantonokban:
www.comparis.ch/steuern/quellensteuerrechner/default.aspx
A Bruttoeinkommen-hez (brutto bevétel) beirod az összeget (lehet € is välasztani) a Wohnkanton-hoz (lakohely kantonja) meg beirsz egyet.
A következö oldalon kijön egy täbläzat.
Art der Erwerbstätigkeit (keresö tevékenység formäja): itt lehet välasztani a Haupterwerb (föfoglalkozäs), Nebenerwerb (mellékfoglalkozäs) és a Studium / Praktikum (tanulmäny / gyakorlat) között.
Familienstand (csalädi ällapot): Itt lehet välasztani a következök közül: eingetragene Partnerschaft (bejegyzett pärkapcsolat, geschieden (elvält), ledig (egyedülällo), verheiratet (häzas), verwitwet (özvegy).
Doppelverdiener (kettös kereset = egyedül tartod-e el a csalädot -> nein; mäs keresö is van -> ja)
Ha igen, akkor jön a Status: Ehemann (férj), Ehefrau (feleség)
Konfession (valläs): andere (mäs valläsu = nincs a kivälaszthato között), keine (nincs valläsod = nem vagy valläsos, ha nem järsz rendszeresen templomba, akkor ezt ajänlom)
Anzahl Kinder: gyerekek szäma
Dauer Arbeitseinsatz pro Steuerjahr: ez a munka hosszät jelenti von-bis (mettöl - meddig), célszerü 1évet megadni.
Mit welchem Kanton möchten Sie vergleichen? (Melyik kantonnal szeretné összehasonlitani?): günstigster und teuerster Kanton (legolcsobb és legdrägäbb kanton), Alle Kantone im Überblick (az összes kantont ättekinti), Individuell ausgewählte Kantone (itt te hatärozhatod meg, hogy melyik legyen; 5-öt ajänl föl élböl, de a weitere Kantone (toväbbi kantonok) alatt még hozzätehetsz)
A következö oldalon kijönne az adatok, amiket megadtäl. Ha a Berechnungsgrundlagen ändern (szämitäsi alap) -re klikkelsz, akkor vissza tudsz menni a legelsö oldalra vältoztatni. Steuern pro Monat (havi adok); Steuern pro Jahr (éves szinten); Steuervorteil pro Jahr (adoelöny/haszon éves szinten). Ha a kanton melletti + -ra räklikkelsz, akkor kiadja az ado mértékét éves, havi és %-os havi szinten.
Remélem mindent leirtam. :-)
Ha vällalkozo vagy, vagy a häzastärsad /partnered az, akkor viszont tök mäshogy adozol. :-)))))

poggY 2014.05.26. 00:53:44

@Gamma Leonis: en megertelek. En is itthon vagyok meg de csak ido kerdese. En imadom magyarorszagot es GYULOLOM a gondolatot, hogy el KELL hagynom. Magam miatt? Ugyan. Az onon boldogsagom nem lenne eleg, nem... es nem is tartom tisztessegesnek hatra hagyni a hazamat, de megfogom tenni. Es tudod miert? A gyerekeimert. Mert en kikoltozom finnorszagba es az sosem lesz a hazam. Ott sosem leszek igazan de igazan boldog. De a gyerekeim? Nekik nem lesz hianyerzetuk. Ok finneknek fognak szuletni(akik tudnak egy furcsa nyelven) nekik semmilyen aldozattal nem jar a jobb elet. Hidd el mi megprobaltuk: a szuleim pedagogusok, en egyetemista. De csalodtam a magyarokban es en elvesztettem a remenyt. Nem az orszagban, a nyelvben azokat imadom. Hanem a birka magyarokon akiken atlehet tolni 7576 fele adonak nevezett lehuzast(lopast) de csak meg kell lobogtatni a rezsicsokkentest es meg vannak szavazva ujra. Es en feladtam. Bassza meg a nemzet, ha ez kell neki sullyedjen el, haljon ki. De hogy en nem tartok vele, az hot zicher.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.05.26. 01:08:25

@Gamma Leonis: "Nem voltak elég okosak, tökösek, vakmerők, hogy a szülőföldjük gondozását és védelmét felvállalják. " Vagy csak belefaradtak....

pappito · http://pappito.com 2014.05.26. 03:41:24

@diggerdriver: "Minden, hangsúlyozom MINDEN férfiember homofóbiára van genetikailag kódolva.
Ha egy férfiemberben nincs természetes ellenérzés a melegekkel szemben akkor ott gond van a nemi identitással."

ha még nem mondta volna más (csak most kezdtem a kommentokat) akkor szólok, hogy ez egy irdatlan nagy faszság

pappito · http://pappito.com 2014.05.26. 05:18:00

@Gamma Leonis: "Nekem csak egy bajom van a tartósan, örökre külföldre költözőkkel, hogy a nehézségek ellenére a könnyebbik utat választották. Nem voltak elég okosak, tökösek, vakmerők, hogy a szülőföldjük gondozását és védelmét felvállalják."

Irigylem a gondjaidat. Én készséggel belátom, hogy nem vagyok elég okos, tökös és vakmerő a Magyarországi élethez, nem lehet mindenki tökéletes. A szülőföldem védelme... a legtöbb kárt drága honfitársaim okozzák a szülőföldemnek.

" Beülnek egy kész demokráciába, ami hosszú idő alatt jött létre, az ott élők ősei megfizették az árát a működő rendszernek, és ennyi."

Én egy fiatal demokráciába ültem és fenttartója vagyok a jelenlegi rendszernek, szabad akaratomból. Ezt úgy hívják, hogy a döntés szabadsága, kissé más szavakkal az a híres besztszeller is említi annál a résznél ami Egyiptomban játszódik.

"valahogy annyi sütnivalójuk nem volt, hogy a hazai rendszert megváltoztassák."

Kissé általánosító megjegyzés ez, de igaz, én már korán felismertem, hogy nem vagyok elég okos ahhoz, hogy változtatni tudjak a rendszeren.

"Az utólagos nagy felismeréseik nevetségesek számomra."

Utólagosról nincs szó, bár értékelem a zsigeri rosszindulatot. 33 évig éltem benne - nem vagyok gyors, na - ezalatt született meg az elhatározás, hogy inkább az okosakra és tökösekre kell hagyni az ilyen komoly dolgokat.

A kivándorlással kapcsolatban egy dolgot bántam meg, és ezt sosem fogom megbocsájtani magamnak: nem maradtam külföldön 15 évesen amikor lehetőségem volt rá, hanem elvesztegettem még tizenpár évet

pappito · http://pappito.com 2014.05.26. 05:30:01

@házelőtthinta: "Ha mindenki így gondolkodna, akkor egész Kelet-EU becsődölne."

Ez már rég megtörtént, az EU tartja életben ezeket a helyeket.

"lesznek még csúnya napjaink. Meg szépek is. Nagyon szeretem hogy a hazámat elkerüli a csürhe az alacsonyabb bérezés miatt."

hol is élsz? :)

"Mikor felüti a fejét majd Európában a totális fasizmus, akkor nem győzzük majd köszöngetni Nyugat-Európának hogy ilyen helyzetben lehettünk, hogy a mi országunk tiszta maradt. Fog még kincset érni a magyar föld. Fogunk még kincset érni. Meg fegyvert is fogunk még fogni."

fegyvert, mi? és mit csinálnál vele, no meg ki a fene adna fegyvert egy iszákos álmodozó baszatlan kommunista hülyegyerek kezébe? a munkásőrség már rég megszűnt.

kincset érni :))) és te a mekiből meg sámánka a kfc-ből fogja vezetni a saját magatok ellen vívott forradalmat... majd árnyékkormányt alakítotok a félórás ebédszünetetkben :)

pappito · http://pappito.com 2014.05.26. 05:31:31

@tildy[UK]: szerintem ez nem belefáradás a legtöbbünknél

csak ugye ez olyan, hogy ha megkérnek, hogy ugorj le a hatodikról, hogy jobb legyen az ország, akkor eldöntöd, hogy ugrasz-e vagy sem. de ha megkérnek, hogy ugorj fel a hatodikra... :)

Ugyandehogy (törölt) 2014.05.26. 05:39:48

meseljen mar valaki gammanak k. gyularol....

tableno 2014.05.26. 06:16:29

@pappito: a bandirepublik cikkében feszegetett magyar kultúrális "baggage"-re jó példa Gamma Leonis hozzáröffenései. Normális önértékeléssel rendelkező társadalmak legkésőbb a hidegháború vége óta tisztában vannak vele, hogy se nem gyenge, se nem áruló az, aki külföldön próbál szerencsét. De nálunk sokan úgy viselkednek, mintha a magyarság valami ki...szott szekta volna...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.05.26. 06:17:53

@Gamma Leonis:
Minden alkalommal elborzaszt a teny, hogy vannak olyan emberek, akiknez csak a haza jutott... se csalad, se hobby, se celok, se vagyak... semmi, csak a haza mantrazasa.

pappito · http://pappito.com 2014.05.26. 06:21:09

@tableno: itt a végeken félmillióan élnek országon kívül (egy négy és félmilliós országban) és évente egyszer jön elő a téma, akkor is csak az oz/nz polgárok egyenlőtlen elbírálása miatt (oz a legnagyobb kiwi-felszívó erő) és folyamatosan van áramlás, ki meg be, év végén meg szokták mondani a nettő elvándorlást és nem hisztiznek. És ide elég erős bevándorlás van, tehát jönnek az idegenek, jujj

Morgo1229 2014.05.26. 06:22:24

@Papagály: te egy netto hazaarulo vagy. Te semmit sem kaptal a szuleidtol?

Morgo1229 2014.05.26. 06:23:33

@Papagály: te egy netto hazaarulo vagy. Te semmit sem kaptal a szuleidtol?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.05.26. 06:25:17

@pappito:
"ki a fene adna fegyvert egy iszákos álmodozó baszatlan kommunista hülyegyerek kezébe?"

Ez olyan szep volt! :)))))))

@poggY:
Neked is mondom: ha a sajat boldogsagod nem eleg motivalo es magad ele helyezel eszmeket, akkor elveszett ember vagy... senki, ismetlem SENKI nem fogja ezt meghalalni, senki nem fogja visszaadni az rlpocsekolt eletedet...

tableno 2014.05.26. 06:43:29

@Kövérmadár [swe]: na igen, a XX-dik század magyar történelme mindenkit megtaníthatott volna már rá, hogy amit ma a "hazáért" teszel, azért a következő kurzus amúgy is hazaárulóként fog megbüntetni...

tableno 2014.05.26. 06:44:48

@Morgo1229: a fenti kommentemet a te figyelmedbe is ajánlom!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.05.26. 07:01:54

@Morgo1229:
Te ostoba, az en vagyok!
Pappito nem adna el az orszagot, en viszont minden tovabbi nelkul ;)

Javaslom nezz utana annak, mit jelent a hazaarulas, mert ugy fest, nem tudod... ott lesz a fereglyuk mellett.

Btw csodalkoztok, hogy visszafele kopkodunk? Minden nap ez a musor: hazaarulozas.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2014.05.26. 07:09:22

Előfordulhat, hogy a bevándorló lesz az új piréz Európában, akit majd a most megerősödő nacionalista szabad ifjak fognak végigkergetni kedves szülőföldjükön, hogy mocskos bevándorló, húzzál haza... aztán az óhazában a visszatérő azzal szembesül, hogy a hazai szabad ifjak szintén fújni fognak rá, mert már idegennek fog számítani, és esetleg egykori szülőföldjén lincselik meg. Tehát el lehet menni, tényleg, de senki se tervezzen hosszú távra, mert nincs hová menekülni az emberi természet sötét oldala elől.
Semmit sem szedek. Bár gondoltam rá, hogy ezt józanul elviselni önbüntetés, és egyben megértettem a szenvedélybetegeket.
Nem értitek, hogy csak egy mértékig lehet terhelni a kialakult demokráciák jól működő rendszereit. Lehet hasznos tagja lenni a választott ország társadalmának, lehet büszkének lenni, hogy sikerült helytállni egy új terepen és jobb életet biztosítani a gyerekeknek, de, ha túlterhelnek egy rendszert akkor jönnek a működési zavarok és kétlem, hogy bárki részese szeretne lenni egy idegenüldözésnek. A zsidók zöme is azt hitte, hogy a náci birodalom békén hagyja őket, hiszen régóta németekként élnek, aztán valahogy mégsem lettek a haza megbecsült polgárai a nácik szemében... Nem értitek, hogy nincs menekvés. Persze tudom, hogy egyszer élünk, de biztosak vagytok benne, hogy egy demokratikus, élhető, szabad Európát hagytok a gyermekeitekre és unokáitokra idegenként egy másik országban?
Nem érzitek és nem is látjátok a veszélyt. De megértelek titeket, és nem tartalak titeket árulónak, és megbízhatatlannak sem.

tableno 2014.05.26. 07:14:59

@Gamma Leonis: "Semmit sem szedek" - pedig jobban tennéd...

szaszo71(D) 2014.05.26. 07:17:05

@Gamma Leonis: Nagyon érdekesnek találom, hogy akik otthon maradtak, azok annyira tudják, hogy mi hogy élünk. Mikor otthon vagyok, és hallgatom a rádiót, akkor is sok érdekes dolgot tudhatok meg az itteni életemről. Már írtam itt, egyszer pl. azt is hallottam, hogy Németországban 6 euro egy kilo kenyér. Direkt végigjártam utána a pékeket, egy helyen sem találtam 6 euros kenyeret.
Azt, hogy idegennek tekintenek, azt is mindig csak az otthoniaktól tudom meg. Itt egész mást tapasztalok. Tőlünk pl. már a lányom atlétika edzője kérdezte, hogy mikor akarjuk felvenni a német állampolgárságot, akkor indulhatna nemzetközi versenyeken is. Mikor megtudják, hogy csak 6 éve vagyunk itt, csodálkoznak. A városban többen köszönnek rám, mint otthon bármikor. Szóval nem érzem magam idegennek.

pappito · http://pappito.com 2014.05.26. 07:17:24

@Kövérmadár [swe]: "Ez olyan szep volt! :)))))))"

mert szívből jött :)

tableno 2014.05.26. 07:18:35

@Gamma Leonis: ja, egy találós kérdés: ha teszemazt valaki magyar zsidó, és már egy ideje nem érzi magát biztonságban a szülőföldjén, az mijafaszt tegyen? Ja, tudom a választ: húzzon haza Izraelbe, mert Magyarország a mogyoróké!

tableno 2014.05.26. 07:26:15

@tableno: Amúgy persze szabadságot Palesztínának!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.05.26. 07:27:05

@pappito:
Sziv kuldi szivnek? ;)

@Gamma Leonis:
Lehet, hogy szamodra istenkaromlas, de megis mit fognak kezdeni azzal, ha helyi allampolgar leszek? Kulonosen, ha magyar allampolgar mar nem?
Nemzetkozi egyezmenyek nem nagyon engedik, hogy a egyetlen allampolgarsaggal rendelkezotol elvegyek azt az egyet...

Nem mellekesen ha igazad is lenne, a sor vegere kerulok. Elobb fogjak kitessekelni a arabokat es szomaliaiakat, mint a dolgozo europaiakat. De el kell keseritselek, senkit sem fognak kirugni sem innen, sem mas orszagbol.
Te csak szeretned ezt hinni, szeretnel egy utolso kapaszkodot, hogy az orszagod er valamit...

A gyerekeinknek mi koze az egeszhez?
Ha ugy dontenenk, hogy lennenek, NEM kapnanak magyar identitast. O(k) mar svedek lennenek annak minden szepsegevel es sotet oldalaval... kell a fenenek egy elvarazsolt, melldongetos identitas a csaladba.

pappito · http://pappito.com 2014.05.26. 07:33:12

@Gamma Leonis: "Előfordulhat, hogy a bevándorló lesz az új piréz Európában, akit majd a most megerősödő nacionalista szabad ifjak fognak végigkergetni kedves szülőföldjükön, hogy mocskos bevándorló, húzzál haza"

ja. van aki meg az ufóktól fél. Meg hát ugye Európán kívül is van némi élet...

"... aztán az óhazában a visszatérő azzal szembesül, hogy a hazai szabad ifjak szintén fújni fognak rá, mert már idegennek fog számítani, és esetleg egykori szülőföldjén lincselik meg."

ki a franc lincsel meg kicsodát? a legtöbbünkre már akkor is fújtak, amikor otthon éltünk, néha egy jobb kocsi egy saját lakás vagy egy szimpla fiztésemelés miatt, (hogy súlyosabb okokat ne is említsek). meg hát ez a sok okoskodás persze feltételezi a visszatérést, amire kevés az esély a többségnél. Felépített egzisztenciákat, gyerekek jövőjét senki nem dobja el.

"Tehát el lehet menni, tényleg, de senki se tervezzen hosszú távra, mert nincs hová menekülni az emberi természet sötét oldala elől."

én a mo-ra menést nem tervezem, de azt igen hosszú távon.

"Nem értitek, hogy csak egy mértékig lehet terhelni a kialakult demokráciák jól működő rendszereit. Lehet hasznos tagja lenni a választott ország társadalmának, lehet büszkének lenni, hogy sikerült helytállni egy új terepen és jobb életet biztosítani a gyerekeknek, de, ha túlterhelnek egy rendszert akkor jönnek a működési zavarok és kétlem, hogy bárki részese szeretne lenni egy idegenüldözésnek."

Nem értjük, persze. Az alapfeltételezés hibás, ergo az ebből levezetett hagymáz is hülyeség - a legtöbbünk (az ide posztot írók nagyrésze mondjuk) többet ad a társadalomnak amibe bevándorolt, mint amennyit kivesz. Nettó befizető, hgy úgy mondjam. Nem terheli a rendszert, hanem olajozza a működését.

" A zsidók zöme is azt hitte, hogy a náci birodalom békén hagyja őket"

hagyd ezt, ez marhaság, ne keverd ide, meg ahogy nézem fingod sincs miről beszélsz

"biztosak vagytok benne, hogy egy demokratikus, élhető, szabad Európát hagytok a gyermekeitekre és unokáitokra idegenként egy másik országban?"

Nem érdekel európa, a gyerekeim meg itt vannak velem.

"Nem érzitek és nem is látjátok a veszélyt. "

Nem, vakok vagyunk mind. Meg ostobák. Nem látunk semmit és nem értjük miért nem látunk. Orbánisztánból a szabad európáért siránkozni, nahiszen...

tableno 2014.05.26. 07:33:27

@Kövérmadár [swe]: ez a szerencsétlen persze azt nem gondolja végig, hogy ha tényleg mindenhol a nacionalisták kerülnének hatalomra, az szükségszerűen a harmadik világháborúhoz vezetne, akkor meg tökmindegy hol vagy, abból meg Magyarország sem jönne ki jól, nagyon nem.

tableno 2014.05.26. 07:37:18

@pappito: speciel a zsidók sorsa a náci Németországban (vagy Magyarországon) nem rossz példa: az járt jól, aki még idejében dobbantott! :)

tanato 2014.05.26. 07:47:31

@tableno: Ez jó,tényleg így van,a magyar/meg más európai/szélsőjobbosok,azt hirdetik menjenek a zsidók vissza Izraelbe,ne zavarjanak.A szélsőséges palesztinok meg azt,hogy nincs szükség Izrael államra,menjen vissza minden zsidó abba az államba ahonnan jött,ne zavarjanak.

Igaz Barát 2014.05.26. 08:55:27

@diggerdriver:
Előbb feladtam, csak nem számítok megbízhatónak :)
Legalább egy fényképet kaphatok róla?

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.05.26. 09:15:53

@DieNanny [SZ,CH]: sajnos az ablakból nem látszik a Himalája, minden reggel 5 körül kibotorkálok, hogy vajon ma hajnalban látszanak-e a hegyek, vagy felhős minden, aztán meg nem tudok aludni :-)
a motoros kérdést nem értem pontosan, de az volt a helyzet, hogy mikor elköltöztem Yangonba, akkor otthagytam egy kollégámnak a motort Chiang Maiban, nem adtam el, annyit nem ért volna az egész. ő használja azóta is, fizeti az adót meg a biztosítást, és amikor visszamegyek látogatóba, van motorom, meg ha visszamegyek, még mindig lesz. mivel 17 vagy hány éves már a dög, sajnos már a hegyre se megy fel, de városban szaladgálni pont jó. nekem zárható kerítés mögött volt a kis udvaromban, neki kint az utcán, ha az ember bennefelejti a kulcsot, akkor se szokták ellopni, inkább az a baj, hogy egyfolytában ázik az esőben.
máshol mindig bérelt motor, ez egy naponta 4-12 dolláros tétel, helytől függően. amikor Kambodzsában, Laoszban voltam, akkor ott külföldiek nem vezethettek, nem tudom, ez azóta változott-e. Yangonban pedig be vannak tiltva a motorok, azért nem játszott soha a lehetőség.
sajnos jövőre lejár a thai jogsim, és ha nincs munkavállaló vízumom, csak turista, akkor egyszerűen nem tudom meghosszabbítani, úgy tűnik, kénytelen leszek majd megint jogsi nélkül vezetni, ha úgy alakul, hogy olyan helyen és úgy fogok dolgozni, hogy nem tudok szerezni. körbe kell majd szagolnom, a többi országban hogyan adnak esetleg jogsit. át kellett volna váltanom magyarra, és abból egy nemzetközi :-(
szóval nekem ilyen bajaim vannak :-)
megkaptad a privát üzenetem kb tegnapelőtt?

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.05.26. 09:29:50

@Hari Seldon 2: nyaralok és láblógatok. perpill Nepál, két hét múlva India, aztán ki tudja. Thaiföld 2005-2012 hat és fél tanév, Burma 2012-2014 két tanév.

KoNor_engineer 2014.05.26. 09:31:09

@Morgo1229: Bár nem nekem címezted, de reagálnom kell.
Tudod te, hogy ki a nettó hazaáruló? A K(G)Béla, akit pont tegnap küldtetek Brüsszelbe! Na ő valóban hazaáruló, egy határátkelőről viszont nem állítható ilyen egyértelműen.

A másik dolog meg: sokan pont azért mennek külföldre, hogy a szüleiket segítsék (itthonról ez nem mindig megy), ennek nincs köze a hazaáruláshoz. Egyáltalán tisztába vagy te a hazaárulás fogalmával, te kis hülye?

Mrs. Clayton 2014.05.26. 10:18:41

@Chang Yai: azt elhiszem :-) multkor a haverjait vitte belfoldon, mindenki oda meg vissza volt
de ahhoz h egy wizzair co-pilot allas osszejojjon meg rengeteg jogositas es rengeteg penz ezzel egyutt rengeteg repult orara szuksege lesz meg

Hari Seldon 2 2014.05.26. 10:24:18

@diggerdriver:
Tényleg. Szerintem neked is elég lenne két hét...

Hari Seldon 2 2014.05.26. 10:37:18

@Gamma Leonis:
Már ne haragudj, de hülye vagy. Mindenki aki nem teljesen hülye, vagy drukker az tudja, hogy bűnözők. (megint lehet jönni, hogy a másik sem tisztességes, ja persze de ezekhez képest kiscserkészek)
Ennek ellenére ott maradsz a bűnözők között, az legyen a te bajod.
Én amióta kijöttem, nagyon jól érzem magam. Sőt még hálás lehetek ennek a senkiházinak, hogy "rávett" hogy kijöjjek, és látom a különbséget. Most már nem nagyon rágom magam rajta.
Utólag még örülök is, mert ha nem nyer 10-ben, akkor nyer 14-ben, vagy 18-ban. Mindegy is, a magyarok többsége előbb utóbb felül a demagógiának. Mondjuk 2108-ban már nehezebben mozdultunk volna. És végig kellett volna szenvednem azt. Szóval minden úgy jó, ahogy történt. (persze, ha te is lépsz valamit)

Hari Seldon 2 2014.05.26. 10:48:56

@poggY:
Ti most tényleg szedtek valamit.
Nem kell ennyire befordulni.
Kijössz, és ha "honvágyad" lesz, csak ránézel a magyar honlapokra. (elmúlik, nyugodt lehetsz)

Egyébként meg, ha megismered az országot, ahol élsz.
A környéket. kirándulsz. "őszintén" érdeklődsz, micsoda nép ahol élsz. Miért beszélnek így. Mik voltak az ő "történelmi sérelmük".
Mik voltak a nagy győzelmeik. - ja ráadásul, külföldön több ilyet találsz, mit Magyarországon... :-)
Nagyon hamar magadénak érzed az országot.

Mi is már csak annyira követtük az ottani belpolitikát, hogy visszamentünk szavazni. (többet nem vagyok hajlandó idegeskedni az egészségügyi elvonásokon, az idióta tananyagokon, Simicskán, stb...)

poggY 2014.05.26. 11:14:47

@Hari Seldon 2: lehet, igazad van. Sok ev majd elfedi a hianyerzetet, de ez nem valtoztat azon, hogy en magyarorszagon szeretnek elni(normalisan) es utalok mindenkit aki miatt ez nem lehet, akik miatt nekem egy hidegorszagba kell koltoznom. Imadom finnorszagot, a finneket a parom finn etc de sosem lesz a hazam. Elfelejthetem neha...de ez lesz.

Hari Seldon 2 2014.05.26. 11:53:41

@poggY:
OK Finnországban hidegebb van, de mehettek Svédbe is, ott is sokan beszélnek Finnül (gondolom, mert van vagy 400ezer finn bevándorló). És ott "melegebb" van.

Én (mi) nem egészen egy év alatt megszerettük az országot.
A Mi kis vártornyunkat, a játszóteret. (jó, itt Lotaringiába kicsit melegebb van, de megszokás kérdése ez. Ki ezt szereti ki azt. Én például szeretem a szemerkélő esőt, és utálom a rohadt tikkasztó 40-os magyar nyarakat)

poggY 2014.05.26. 12:17:21

@Hari Seldon 2: en mar ott toltottem egy rakat idot megszakitasokkal, imadom. Svedorszagbol max csak a nyelvet cserelnem el, a finn az piszok nehez a sved sokkal egyszerubbnek(logikusabb) tunt amikor tanultam :)(nemet es angol utan)
A finn olyan mint a magyar brrr. :))

mrsmihaly 2014.05.26. 13:52:10

@Gamma Leonis: " Nekem csak egy bajom van a tartósan, örökre külföldre költözőkkel, hogy a nehézségek ellenére a könnyebbik utat választották. Nem voltak elég okosak, tökösek, vakmerők, hogy a szülőföldjük gondozását és védelmét felvállalják. " latom savanyu a szölö. A bajod megoldasahoz ne masokban keresd a hibat. Pont ök voltak a tökös es vakmerö emberek,mert mertek felvallalni az elet nehez es göröngyös utjat. Nem mindenki gerince birja a hajlongast, a nyelve pedig rövid hogy nagy nyelvcsapasokkal dolgozzon felfele. Erre mondom en, a kenyes gyomruak hanynak ettöl az eletfelfogastol. Az utadat meg tapossad ki egyedul, ne arra varj, hogy majd csak jön valaki aki kihuz a sz@rbol!

DieNanny CH 2014.05.26. 18:42:29

@Naschkatze (Mostindien / CH):

Nagyon szép!

(Köszi Jess-nek a kiegészítést.)

DieNanny CH 2014.05.26. 18:55:12

@Chang Yai:

Köszi a motoros választ! Érdekes, hogy egyik országban külföldiek nem vezethetnek, másikban meg még motorozni is tilos!
Hú, nem néztem email-eket, most megnézem.

DieNanny CH 2014.05.26. 19:04:21

@Chang Yai:

Megkaptam az email-t, köszi! Gyönyörűek a képek! (Sajnos angolul nem tudok, de a képaláírásokat azért megértem...)

2014.05.26. 19:07:31

@Gamma Leonis: Pont ők fognak hiányozni ebből az országból, amikor már csak a zombik meg a "majd lesz valahogy" emberek hangját fogod hallani. De akkor már késő lesz...

2014.05.26. 19:42:48

@Chang Yai: La Dolce Vita! :) (sohajtas)

@Igaz Barát: Akkor onnan egy jo par gyonyoru parkot elertek viszonylag hamar - marmint kanadai mertek szerint. :) Az idojarassal meg ott az az elony (pl. Edmontonhoz vagy mas hideg eghajlatu varoshoz kepest), hogy rendszeresen jon a Chinook szel, ami par ora alatt akar 20 fokkal is felmelegiti a levegot. Igy konnyebb elviselni a telet.

Ez mar lehet hogy megvan, de ha nincs, akkor itt erdemes korulnezni a felesegednek, hogy megtudja, mi szukseges egy kulfoldi diploma akkreditalasahoz (es hogy egyaltalan lehet-e)

www.cicic.ca/413/assessment-of-credentials-for-employment-in-canada.canada

Meg amugy is sok hasznos info van itt annak aki dolgozni akar...

Igaz Barát 2014.05.26. 20:07:25

@cougarcat: A parkokra nagyon készülünk, a kanadai természet már gyermekkorom óta mágnesként vonz. Remélem, lesz idő rá, hogy megnézzük őket.
Jó hogy te is említed a Chinook-ot, amikor rábukkantunk, hogy enyhíti a téli hideget, onnantól kezdett igazán lelkesedni, hogy mehetünk :)
Köszi a linket, erre még nem bukkant rá.
Kanadában mennyire jellemző a közintézményekre, hogy érdemben válaszolnak egy e-mailben feltett kérdésre?

2014.05.26. 22:38:57

@Igaz Barát: Lenyugozo a termeszet, majd meglatjatok. Ha netan Calgary az agyatokra megy (mert hat ez elofordulhat minden varosban), akkor van hova "menekulni". Drumheller, Kananaskis, Banff..... Nagyon sok Calgarian egesz BC-ig eljon egy hetvegen, at a Sziklas hegysegen es valamelyik termal vizes furdoben aztatnak, vagy kirandulnak.

Amugy az idojarashoz akklimatizalodtok majd. Ha mondjuk ott elnetek tartosan akkor valszeg telen idonkent elmennetek Mexikoba, Hawaii-ra, esetleg Arizona-ba, mint a helyiek kozul sokan. Szinte minden nepszeru udulohelyre direkt repulo jarat megy, es a jegy sokszor olcsobb mintha nemely belfoldi jarat.

Ha az intezmeny honlapja megad email cimet mint kommunikacios eszkozt, akkor illene hogy valaszoljanak. Ha kb. 5 nap utan nem kaptal valaszt, akkor erdemes kuldeni egy udvarias figyelmeztetot es felhivni a figyelmet, hogy csak igy tudsz kapcsolatba lepni veluk.

Igaz Barát 2014.05.27. 09:18:58

@cougarcat: Hú, köszi szépen az infókat! Most már aztán tényleg megjöhetne az LMO, még inkább mehetnékem lett :)

Morgo1229 2014.05.27. 13:36:42

@tableno: @KoNor_engineer: @Kövérmadár [swe]: @Zka:

papagaly ezt irta: "bár úgy lenne! nagyon örülnék neki, ha végre beolvasztanák ezeket a saját sorsuk alakítására is alkalmatlan népeket. hozzácsapnák valamelyik profi csapathoz, cserejátékosnak.
magyaro. nem érdemli meg, hogy önálló ország legyen. megméretett és könnyűnek találtatott. fátylat a rossz álomra! helyét sóval hintsék be. "

En erre reagaltam. Ez hazaarulas. Leszarom, ha szerintetek nem. Ha mindezt Izraerlor irta volna valaki akkor ti mar megbolondultatok volna. De Magyarorszagot lehet igy emlegetni.

Bocs, de ez meg az ehhez hasonlok es mostanaban egyre tobb van ebbol a blogon nagyon megbantanak.

tableno 2014.05.27. 15:25:50

@Morgo1229: engem viszont az idegesít halálra, hogy a magadfajta jobbostibik mindenről Izraelre asszociálnak. Én például leszarom Izraelt, ugyanolyan ország, mint a többi, nyugodtan lehet kritizálni. De persze ismerem a szabályt: aki nem vérjobbos, az zsidó.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.05.29. 01:04:03

@Sexual Harassment Panda: Bzmeg Panda, ezen felnyerítettem...
:-)))))))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.05.29. 01:23:55

@Kövérmadár [swe]: "Södertälje-ben pedig már az arabok (szerintem) a legnagyobb%, erről Geegee tud nyilatkozni (svéd kollégák azt mondják, hogy ha nem muszáj, nem mennek abba a városba)."
Na, szép baleset... :D
Igen, ez a kisváros már elesett, kb a kokerók vannak túlsúlyban.Közigazgatás, stb működik még úgy-ahogy, kérdés, hogy meddig.Lehet, úgy járnak néhány év múlva, mint a dél-afrikai városok, ahol átvették a fekák a hatalmat.(Már csak azt tudom, amiket itt olvasok...)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása