oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. február 09. 06:50,  Bárkit, csak magyart ne! 273 komment

2014. február 09. 06:50 Határátkelő

Bárkit, csak magyart ne!

Három olyan blogból ajánlok ma egy-egy posztot, melyek még nem szerepeltek itt, azaz tripla premier következik. Az elsőből kiderül, hogy miközben előszeretettel gondoljuk magunkról, milyen jó munkaerő is vagyunk mi, magyarok, azért él egy másik kép is rólunk. Utána békésebb vizekre evezünk, pontosabban havakra siklunk, és ellátogatunk St. Moritzba, végül pedig Moszkvát nézzük meg egy érdekes szemszögből.

munkakereső.jpg

Az első ajánlott blog a Bécsi hétköznapok, melynek szerzője, Expatlady egy olyan történetet mesél el, amely megvilágítja, miért is vannak néha fenntartások a magyar munkavállalókkal szemben Ausztriában.

„Miközben büszkeségtől dagad a mellünk, hogy mi miféle jó munkaerő vagyunk, és minden nyugati kezet csókolhat, ha magyar munkásra talál, hiszen sokkal megbízhatóbban, szorgalmasabban, becsületesebben dolgozunk, mint a helyiek (legyen az osztrák, német, angol...), nem árt néha az érem másik oldalát is megnézni.

Mert a tükör a kiváló magyar munkaerőről azért néha nagyon is görbe...

Az alábbiakban egy magyar mérnök férfi tapasztalataival szemléltetem azt, hogy a címben szereplő 4 szó: "BÁRKIT, CSAK MAGYART NE!" hogyan válik lassan alapszabállyá a szomszédos osztrák munkáltatók körében, s miképp vágjuk éppen mi, magyarok, a fene nagy nemzeti önbecsülésünkkel magunk alatt a fát...

A történet

Adott egy kelet-magyarországi nagy egyetemen frissen végzett informatikus. Szakmai tapasztalata ugyan nincs, nyelvismerete a megszerzett pecsétes papírjai ellenére is leginkább csak a "gud mórning, havdujudú"-ra korlátozódik, bár tény, Erasmus diákként korábban ellébecolt egy fél évet a bécsi Műszaki Egyetem Számítástechnika Karán.

Hogy akkor kellene tudnia németül? Nem úgy megy az kérem szépen manapság a cserediákokkal...sokkal inkább a kocsmatúrák, mint az egyetemi előadások állnak érdeklődésük középpontjában. Ha az ember ráadásul bekerül egy színtiszta magyar albérletbe, és nincs meg benne a hajlandóság, hogy más nemzet fiaival-lányaival vegyüljön, akkor hónapok tel(het)nek el úgy, hogy az anyanyelvén kívül más nyelven nem is beszél külföldön (a pizza és a sörrendelést leszámítva).

A fiatalember, nevezzük az egyszerűség kedvéért Ádámnak, hamar rájön, hogy a sógoroknál kolbászból van a kerítés (mint hallotta, a kezdőknek is tisztán havi 3500 eurót fizetnek), ezért ő nem fog/akar holmi kezdő magyar fizetésért senkinek otthon robotolni.

Megkeresi hát a boldogabb időkben angol diplomát szerzett, inasokat 30 éve puhítani próbáló nagynénjét, aki kínok és keservek között megír neki egy motivációs levelet és összeállítja az önéletrajzát.

Kicsit hosszú, kissé furcsán mutatnak benne a "tudásomat a társadalom szolgálatára szeretném használni" jellegű mondattöredékek, de ez Ádámot nem tartja vissza, hogy Ausztria legnagyobb cégeinek info@... emailjeire napjában tucatjával küldje ki azt.

Válasz azonban valamiért nem érkezik. Nem érti az informatikus anyuka, a rendszergazda apuka, az angol szakos nagynéni, de biza még a bölcsész barátnő se, mi lehet a gond az ő kicsi fiuk jelentkezésével. Hiszen az ország egyik legjobb egyetemére járt! Hiszen minden vizsgát elsőre teljesített! Hiszen ismer két programnyelvet!"

Aztán a posztból kiderül, hogy némi befektetett munka és tanulás nyomán mégis csak elkezdenek érkezni az állásajánlatok, ráadásul egyik jobb, mint a másik. Így aztán hősünk újabb dilemma elé néz: melyiket fogadja el?

A megoldás egyszerű: mindet...

„Telnek az őszi hetek. Ádám rendszeresen kap emaileket Klagenfurtból, Bécsből, és az egyetemről is. Kitölt(teti) mindet becsületesen. És a nagynénje rendkívül büszke rá, hogy ilyen nagynevű cégeknek fogalmazhatja a hivatalos leveleket, és fordíthatja szeme fényének a kutatási terveket, amikbe hamarosan belekapcsolódhat.

Ugyan nem érti, a klagenfurti magyar fiatalember miért volt olyan türelmetlen, aztán miért írt olyan karcos hangú levelet mikor unokaöccse több hónapnyi gondolkodás után visszamondta az aláírt (és soha meg nem kezdett) szerződést. Elvégre is az csak egy poros kisváros, meg egy külföldi bérenc cég... ki tudja, mikor viszik majd azt is Kínába! Aztán majd nézegetheti magát minden pökhendi osztrák.

És úgy egyébként is, mi az a tudományos karrier mellett, ami az ő kincsére vár! Vagy a nagy és pompás Bécs mellett, ahol már lakást is foglaltak neki! Ott még emlékszik az osztrák, hogy ki a büszke magyar!!

(...)

„BÁRKIT, CSAK MAGYART NE!" - mondják mostanában az osztrák munkáltatók. „Mert a magyarok kiszámíthatatlanok. Mindig a saját érdeküket lesik, s nem számít fél perce mit könyörögtek ki nálad, mit ígértek meg fura tekintettel (hálával?) a szemükben, ha megváltozik a széljárás, főképp ha a zsebük is benne van a dologban, egy szempillantás alatt felejtenek el mindent.

Bármekkora fizetést ígérsz nekik, ők egy hét után találnak valakit, aki többet keres náluk, és úgy érzik, van okuk elégedetlenkedni, és a többi munkatársat felbújtva ellened fordulni. Ha megkérdezed mi a baj, nem lesznek egyenesek. Mézes-mázas választ kapsz majd, miközben tudod, hogy az egész csak színjáték."

A történet ennél részletesebb, ráadásul a csattanót még nem is árultam el, azért érdemes a Bécsi hétköznapok blogra kattintani – nem bánjátok meg!

Tele a hócipő

Maradjunk még Ausztriában, Irány Svájc, a meglehetősen hiányos magyar télből elég sokan mennek síelni, szánkózni vagy csak kirándulni az Alpokba. A mai második posztajánlat (és a kép is) Az élet St. Moritzban blogról származik és (mint fogalmaz) az egyik legjobb téli elfoglaltságról szól – amihez nem árt egy hócipő, avagy hótalp.

hótalp.jpg

„Használata rendkívül egyszerű, a csatos rendszere nagyon hasonlít a snowboardkötésekhez. Csak bele kell bújni bármilyen bakanccsal (célszerű vízálló és béleltet használni.

(...)

Hótalpból renget változatos formával és kialakítással fogunk találkozni. A lényege, hogy fent bírjunk maradni a hó felső 20-40 centis rétegében. :). Így mérete és formája függ: a hó minőségétől (mennyire friss, porhó vagy nedves stb.) és használójának magasságától illetve súlyától. Mi főleg a szűzhavas, emberek által még ki nem taposott részekre vagyunk most kíváncsiak, ezért egy hosszú és széles darabot választunk a kölcsönzőben. :).

Amikor leesik az első hó, a hótalpas természetjárók beindulnak, mint a hangyák. Természetesen mindig az elsőnek a legnehezebb, hisz ő fogja az első nyomokat a hóba taposni, ugyanakkor szerintem ez a legszebb benne... Előtted a végtelen szűzhavas táj és arra mész amerre csak akarsz. Sehol egy nyom. Kicsit modernkori alaszkai vadonos érzést ad. :)"

Aki további részletekre és jó sok fényképre kíváncsi, az feltétlenül kattintson az Az élet St. Moritzban blog posztjára!

Moszkva autós szemmel

Végezetül irány az orosz főváros, amit most autós szemmel vizsgálunk meg a karburator.hu-n megjelent írást segítségül híva.

Moszkvai luxusautók.jpg

„Sok helyen jártam már a világon, de sehol sem láttam ilyen komoly felhozatalt. Legújabb, legerősebb, legegyedibb modellek. Már ősszel rengeteg új S-osztályt láttam (természetesen S500-at).

A legnépszerűbbek az SUV-k. A trónon a Cayenne áll. Persze nem holmi dízelek, hybridek, hanem a félelmetes erejű turbók és annak tovább felhúzott változatai. A luxus szegmensben a Bentley magasan vezet. Imádják. Úgy kell elképzelni, hogy körülbelül annyi Bentley van, mint nálunk 7-es BMW.

A becslések szerint 100-150 db Maybach van Moszkvában. A márka fennállása alatt két szalon is volt a fővárosban. A piaci bukás ellenére én jó választásnak tartom az 57-est és 62-est. A feltűnést sokkal jobban el lehet vele kerülni, mint egy hivalkodó Phantommal.

(...)

Egyszer mentünk Moszkván kívül autóval egy gyorsulási versenyre (Unlim500+). A fővároson kívül már nem mondható el, hogy jó minőségűek az utak. Az a környék ismerős lehet a sok belsőkamerás baleseti videókból. Én is láttam útközben jó pár helyszínelést. Dinamikusan vezet mindenki.

(...)

Az utakon minden autó potenciális taxis. Csak ki kell állnunk az út szélére és egyből megállnak. Alkudni kötelező. Volt, amikor a felajánlott ár feléért vittek el. A Lada-sok csak legyintettek, de egy Chevy Tahoe-s pont arra ment így nevetséges áron elvitt. Annyira elterjedt a fekete taxizás intézménye, hogy olyat is láttam, amikor a rendőrség előtt a rendőr is ezt csinálta."

Akit további részletek érdekelnek a moszkvai autó felhozatalról (jó sok képpel), az ide kattintva olvashat és nézelődhet még.

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Ausztria Oroszország Svájc

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr665805573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adg 2014.02.09. 07:18:30

Hahóóó! Ébresztő! Már tíz perce kint van a poszt, és sehol senki?
Pedig ma lesz pörgés szerintem, legalábbis az első írásból arra számítok.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.09. 07:29:49

Az első írással egyet tudok érteni...
Sajnos, lassan mi sem keressük a magyar munkaerőt.
:(

adg 2014.02.09. 07:30:23

Az első blogban a januári Ádventes poszt is elég jó, tetszik.

tableno 2014.02.09. 07:30:28

Ööö, ha ez A St Moritz, akkor az Svájc, nem Ausztria.

tableno 2014.02.09. 07:32:31

Amúgy az első írás tényleg jópofa, bár nem tudom megítélni az igazságtartalmát, mert ilyennel én még nem találkoztam...

tableno 2014.02.09. 07:38:55

@tableno: illetve olyannal már többször is, aki:

1. Küldött egy önéletrajzot, benne "kiváló" angoltudást és "pénzügyi masters" diplomát emlegetve, aztán az interjún kiderült, hogy mindkettőhöz középiskolás szinten ért...

2. Megfelelt az interjun, megkapta és elfogadta az állást, majd egy-két hét múlva meggondolta magát...

...De ezek közül egyik sem volt magyar

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.02.09. 08:29:33

@tableno: na bocs, hogy ezt most lecsapom, habár a másik poszt és kommentfolyam volt, na mondjuk többek között erre való a nyelvvizsga, hogy ne vesztegesse mások idején egy önjelölt "nyelvzseni"

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.02.09. 08:51:34

@tilmir (ch): te valami cégtulajdonos vagy?

egyébként jók a posztok, az első elég demagóg, de jó. És hát lássuk be, Ádámokkal vagyunk inkább tele.A kádár érában nevelkedett gyári munkás szülők csillogó szemekkel figyelik ahogy diplomát szerez a pici lányuk/fiuk majd dörzsölik a tenyerüket a várható zsíros keresetre.Aztán mikor ez elmarad telesírják az internetet. Kár hogy a legtöbb idősebb ember fejében ez él : aki elvégez egy egyetemet az biztosan ért is hozzá amire járt.. az én szüleim is így gondolták.. csak végezd el..mindig ezt mondogatták...úgy mintha jelentene bármit is hogy te hanyasra vizsgáztál bármiből is. Ők is úgy tekintettek erre mint egyetlen lehetőségre és természetesen mint meggazdagodási lehetőségre.

Din Serpahis 2014.02.09. 08:52:15

Az elso iras egy baromsag. En az ITban dolgozom Becsben. Csak tavaly osz ota 6 magyar kollega jott a ceghez, mind jol kepzett, tapasztalt szakember.

Amikor en jottem ki, tobb koros interju volt, tesztfeladat, szoval nem zsakbamacskat vasarolnak. Es az interjun rohadtul nem erdekel senkit, hogy milyen orszagbol jottel.

fidesz 6 tagkönyv 2014.02.09. 08:52:20

Magyar????mindenhol csak a kibúvót keresi,hol tudja átverni a másik embert.A környező országokban és már tovább is utálják a magyarokat,hát még itthon itt mindenki utál mindenkit a kinek valamivel több van.Turáni átok.Ez lesz mindig,rosszabbak vagyunk a balkáni népeknél,mert azok legalább összefognak egymásért.Magyar ember a saját nemzetére ront,mint a jobb oldali kormányok akik kétszer vitték háborúba az országot,nemzet veszejtő jobb oldal.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 08:56:57

Én, ha magyar munkavállalót látok, kibiztosítom a pisztolyomat!

:-)

tanato 2014.02.09. 09:13:46

@Chang Yai: A főszereplőnek itt megvolt a vizsgája,csak nem volt hozzá tudása,valószínűleg még gimnáziumban levizsgázhatott angolból amiből az egyetem végére gyakorlás híján nem sok maradt.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.09. 09:48:25

@házelőtthinta: Mondjuk úgy, van egy pici vállalkozásunk.

Nálunk nem diplomások dolgoznak, de az igények az egekben, a teljesítmény meg a béka segge alatt. Tisztelet a kivételnek.

Ugyandehogy (törölt) 2014.02.09. 09:59:47

@Chang Yai:
"frissen végzett informatikus. Szakmai tapasztalata ugyan nincs, nyelvismerete a megszerzett pecsétes papírjai ellenére is leginkább csak a "gud mórning, havdujudú"-ra korlátozódik, "

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2014.02.09. 10:03:21

@tilmir (ch): Én pedig azt kezdem érezni, hogy ekkora öngyűlőlettel megátkozott néppel mint a magyar én még nem találkoztam.

Félreértés ne essék nem a leírtak tényszerűségét vitatom de, hogy lassan nem tudok a magyar elektronikus sajtóban olyan írást olvasni, ami nem önostorozásról szól - ez valami félelmetes.

morgo1229 2014.02.09. 10:04:12

@tableno: ez talan olyan lehet, mint a shopping sales idejen. Vasarolgatsz nagy elegedettseggel, hogy milyen jo vasart csinaltal aztan a kovetkezo boltban megnagyobb a learazas es csalodsz, mert mar a penzt elkoltotted. Azt hiszem, ha az ember valsztott egy allast egy darabig hanyagolni kell a keresgelest, bongeszest mas allasok utan. Kulonben beleorul.

DieNanny CH 2014.02.09. 10:06:43

@flash.gordon:

A másik véglet rosszabb: mikor kitalálják, hogy még Jézus is magyar volt, meg minden tőlünk származik...

Ugyandehogy (törölt) 2014.02.09. 10:09:52

@morgo1229: jaj, az emberem ugyanezt csinálja, veszünk valamit, és utána nézegeti, máshol mennyibe kerül, mindig rá kell szólnom.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2014.02.09. 10:13:33

@DieNanny [SZ,CH]: jaja a két véglet. A vicces, hogy ezek a dolgok mindig magyarul mondatnak ki és íródnak le ezért más nemzetek fiai erről nagyjából nem is tudnak semmit. Szerintem ha beírnám a gógliba, németül ennek a posztnak a címét semmi vagy nagyon kevés találat jönne elő.

DieNanny CH 2014.02.09. 10:14:01

@adg [AU]:

Az első bécsi telemen nekem is feltűntek és nagyon tetszettek a parkokban: "Vigyázz, itt virághagymák alszanak!" Mennyivel jobb, mint az, hogy: Fűre lépni tilos!!! (Igaz, a schönbrunni parkban ez van, de hát nem lehetünk telhetetlenek...)

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.02.09. 10:22:04

@tilmir (ch): Mihez kell érteni? Nem vesztek fel? Kirúgnak a mekiből...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.09. 10:22:50

A héten már ez talán a második osztrák részről érkezett magyarokat bíráló írás.
Az előzőnél teljesen egyetértettem az íróval, ebben az esetben nem tudok hozzászólni mert nem ott élek.
Az itteni tapasztalatom az merőben más.
Az Angol nagy építőiparban gyakorlatilag alig van magyar.
Én eddig eggyel találkoztam meg az a néhány van akiknek segítettem elhelyezkedni.
Volt már hogy a site managerek fogadást kötöttek rám hogy honnan jöttem. Egyik sem nyert.
Mindig csodálkoznak ha mondom hogy magyar vagyok és mindig pozitív a hozzáállás.
A románok azért csodálkoznak hogy egy olyan tök jó helyről olyan gazdag országból miért jöttem el.
Itt az építőiparban egyébként a megbízhatatlanság a fő motívum minden ügynökség által kiközvetített munkavállalóra.
Elképesztő vándorlás van.
0.5-1font órabér emelkedés már indok hogy a gépkezelő holnap ne jöjjön dolgozni. Az egész építőiparra jellemző most az emelkedő bér.
Tavaly ilyenkor másfél fonttal kevesebb volt az órabérem.
Én láttam azt hogy milyen problémákat okoz ez a vándorlás, hogy másnap nem jön a gépkezelő és az egész munkafolyamat borul ezért tudatosan ráálltam a megbízhatóságra.
Ha elvállalok egy munkát azt az elejétől a végéig csinálom.
Hiába kapok naponta 5-10 ajánlatot van hogy 2fonttal is több órabérért nem vállalom el.
Ennek a szisztémának két év után megjött az eredménye hogy az cég ahol most dolgozok visz tovább más munkákra.
Amióta ennél a cégnél dolgozok megfordult itt legalább 30gépkezelő.
Ketten maradtunk.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.09. 10:26:58

@házelőtthinta:
Küldj el néhány önéletrajzot Észak-Koreába.
:)))))))))))))))))))

Igen, Degecen születtem.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.02.09. 10:34:41

Van egy utopiam, meselek rola.

En ugy gondolom hogy napjainkban a "rasszizmus" es "egyenloseg" kifejezeseket teljesen rossz kontextusban hasznaljak szerte a vilagban.

Az en felfogasom szerint a politikai korrektsegnek nem azt kene jelentenie hogy a fehertol eltero borszinnel rendelkezo emberek kvazi a torveny felett allnak, mert amint valami serelem eri oket (fuggetlenul attol hogy jogosan-e vagy sem) ki lehet jatszani a "rasszizmus" kartyat, ami a mindent vivo piros hetes. Barmi volt is a konfliktus, ha egy szines boru kiejti azt a szot hogy rasszizmus, akkor ott neki van igaza. AMi nyilvanvalo bullshit!

Holott ez maga a rasszizmus. Ha egy a fekete, latino, azsiaia vagy indiaia azt hiszik hogy mi feherek rogton ezt latjuk meg bennuk, es termeszetesen koztudott minden feher ember szivbol gyuloli a szines borueket ugyebar... nah az a rasszizmus, csakhogy nem a feher ember reszerol...

Ugyanis szerintem a politikai korrektsegnek azt kene jelentenie hogy en nem veszem figyelembe az illeto nemzetisegi hovatartozasat. Soha. Nem gyartok fejben minden egyes nepcsoporthoz prekoncepciokat. Nem feltetelezem hogy minden ukran alkoholista, egyik azsiai sem tud rendesen vezetni es minden olasz lusta.

Szerintem az egyenlosegnek azt kene jelentenie hogy hiaba van akar tobb negativ es/vagy pozitiv tapasztalatom egy adott nepcsoporttal kapcsolatban, a kovetkezo ember mindig tiszta lappal indul. Mintha Sehonnanorszagban szuletett volna, amirol most hallok eloszor.

Es nem lenne szabad hangoztatni az ilyen "barkit, csak magyart ne!" jeligeket mert lehet hogy az eletem soran belefutottam akar tobb negativ peldaba is, de mi van a kovetkezo jelentkezo pont eletem legjobb alkalmazottja vagy legszorosabb baratom lenne? Nem szabad eloiteletek miatt megbelyegezni egy nepcsoportot sem. Mert szerintem ez a valodi rasszizmus.

Nah, szerintem ezt kene jelentenie a politikai korrektsegnek, nem pedig azt hogy ha belem jon egy nigeriai es en ezert elkuldom az anyjaba hangosan, akkor o rogton feltetelezi hogy rasszista vagyok es a borszine miatt karomkodom. Veletlenul sem azert mert esetleg hatulrol belem allt a pirosnal a baromja...

nyuszigonosz 2014.02.09. 10:36:36

@diggerdriver: " A héten már ez talán a második osztrák részről érkezett magyarokat bíráló írás.
Az előzőnél teljesen egyetértettem az íróval, ebben az esetben nem tudok hozzászólni mert nem ott élek."

Neked válaszolok, mert így írtad, de lényegében csak a mai poszt, vagyis inkább a cím miatt.

Elolvasva: nem magyarokat bírál. Hülyéket figuráz ki. Na a hülyék meg lehetnek magyarok is, meg bárki más is.
Csak mert magyarul és magyar blogbejegyzésként írodott, ezért a "bárkit, csak ne magyart" cím.

DieNanny CH 2014.02.09. 10:37:33

@diggerdriver:

Ausztriában a családomnak volt egy baráti családja 3 gyerekkel, ahol az au-pair mindig hazamehetett 2 havonta pár napra. Na, az egyik hétvégéről nem jött vissza. A dolgozó szülők ott álltak hétfő reggel segítség nélkül... Magyar volt a lány. (Nem ismertem, pont előtte egy héttel "maradt otthon", hogy én odakerültem. Viszont emiatt tudtam nyelviskolába járni, ugyanis az ő helyére mehettem. Mert amúgy tele volt a kurzus.)

DieNanny CH 2014.02.09. 10:38:19

@diggerdriver:

Ne nevesd ki. Bárki bármilyen, azért ez rossz dolog.

2014.02.09. 10:39:09

@diggerdriver: havat lapátoltam...van egy kevés felénk :D

a saját blogos projecten dolgoztam, meg a saját leendő vállalkozásomon ;)

nyuszigonosz 2014.02.09. 10:39:10

@Don Kartasch: Te leírtad azt , ahogy én is gondolom, csak nem volt kedvem ennyit írni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.09. 10:46:53

@Don Kartasch:
Na akkor Don Alehandro
rugózzunk ezen egy kicsit.
A természetes az lenne ha egyetértenék veled és tényleg próbálok is az általad leírtak szerint viselkedni.
Pláne itt Londonban ahol minden előítélet megdől.
Viszont van egy probléma.
A rasszizmus általánosításon alapszik.
Az általánosítás a gyökere a problémának.
Erről ideteszem egy régebbi írásom hogy tudd miről beszélek.

"Bűn az általánosítás? Nézzük meg közelebbről. Kezdjük liberálisok szerinti legnagyobb ősbűnnel. Ha azt mondom hogy a familiárisan hiperpigmentált etnikum bűnöző és élősködő életmódot folytat és többszáz éve képtelen beilleszkedni a társadalomba akkor bizonyára hibát követek el mert általánosítok. Hiszen nem mind ilyen. Ok. De azért egyvalamit tudnunk kell. Az általánosítás mindennapjaink szerves része naponta számtalanszor elkövetjük és nem túlzok ha azt mondom az általánosítások irányítják életünket. Ha azt mondom hogy a Magyar nők gyönyörűek akkor általánosítok de ezt senki sem veszi zokon nem kéri ki magának. Ez még nem irányítja az életem de ha azt mondom hogy nem nézem a Retek Klub műsorát mert szar akkor is általánosítok hiszen bizonyára vannak jó műsorok is amiről az általánosításomnak köszönhetően lemaradok. Én minden nap a TESCO-ban vásárolok kenyeret és többször kijelentettem hogy a TESCO-s kenyér jó. Igazam van? Nem. Nem mert nem kóstoltam végig az összes kenyeret. Lehet közötte olyan is ami nem jó. Mégis tapasztalati alapon beszéltem és általánosítottam. Életünk nagy része azzal telik hogy információkat gyűjtünk dolgokról és ezeket az ÁLTALÁNOS információkat elraktározzuk és adott esetben általánosítva döntünk róluk. Melyik iskolába írassuk a gyereket? Azt mondták az az iskola jó mert ott jó tanárok vannak. Jó oda íratjuk. Tényleg minden tanár jó ott? Vagy csak ÁLTALÁBAN a tanárok jók ott? Milyen autót vegyünk? Van pénzünk vegyünk egy Mercedest mert az jó autó. Minden Mercedes jó? Bizonyára nem. De mi általánosítottunk. Bármilyen terméket veszünk hallott, látott, vagy tapasztalati információk alapján gyűjtünk a megvásárlásához ÁLTALÁNOS adatokat és eszerint döntünk. Nagy márkák milliárdokat költenek arra hogy pozitív általánosításokat kössenek az emberek a nevükhöz. Tegyük fel hogy általánosítás vagyis általános tapasztalatok nélkül kell döntenünk. Tegyük fel hogy a havi nagybevásárlást egy olyan szupermarketben kell elvégeznünk amiben MINDEN termék neve ismeretlen. Fogunk venni egy csomó terméket az ár vagy a vizuális szimpátia alapján. Mi lesz az eredmény? Legalább a fele termékkel elégedetlenek leszünk. Például kilyukad a wc papír. Hoppá. Kellemetlen. A vízkőoldóból csak a víz az igaz. Mérgelődünk. A sör lóhúgy minőségű. Anyázunk. mindenkivel előfordult már hogy az ár vagy a szimpátia alapján ismeretlen terméket vett de a hátsó gondolat mindig az hogy KIPRÓBÁLOM. Aztán vagy bejön vagy nem. Ezért mondom hogy az általánosítás pozitív és szükséges viselkedésformáló magatartás.
Viszont emberekről is így döntünk, az autósokról a motorosokról a politikusokról és hát a gangeszparti székelyekről is. Nehogy azt higgyétek hogy a nagyon felvilágosultnak tartott liberális beéllítottságú értelmiségiek mások lennének. Ezek az emberek telekürtölik a világot szabadelvű nézeteikkel és hát természetesen ők aztán nem általánosítanak. Persze ha egy méternél közelebb kerül hozzájuk egy roma akkor észrevétlenül megmarkolják a pénztárcájukat, ha pedig fiuk-lányuk bemutatja legújabb barátját aki történetesen nem azévben barnult le akkor sikítófrászt kapnak. Láttam már ilyet nem egyet. Ugyanezek az emberek gond nélkül lefasiztáznak mindenkit aki nem osztja nézeteiket, úgy is mondhatnám hogy általánosítás nélkül, nekik minden náluk radikálisabb ember fasiszta. Na ennyit az általánosításról."

repülünkamátólaholnapig 2014.02.09. 10:48:12

Az első poszt talán túlontúl leereszkedő. Biztos rengeteg identitászavaros embert termel ki a magyar felsőoktatás (és a magyar szülők), de ennyire én ezt azért nem látom provinciálisnak. Mellesleg Hegyeshalomtól nyugatra vadkapitalizmus van. Csak és kizárólag teljesítmény alapon nem fogják a fizetésedet emelgetni. A posztban szereplő Ádámoktól nem elvárható a megfelelő balance megtalálása a lojalitás és a progresszió között. Ez azért nehéz is... De nem gondolnám hogy ez kizárólag magyar tulajdonság. Van rá azért sok eszköz ezt kiszűrni: HR vagy Personalabteilung, próbaidő... Azért mert cseh, bolgár, osztrák vagy magyar nem kell beskatujázni. Akkor lehet a válogatási elveket, módszereket kell revideálni...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.09. 10:52:13

@DieNanny [SZ,CH]:
Nem, én bírom a srácot.
Olyan tisztalelkű romlatlan idealista hogy egy régebbi korban a világ legjobb KISZ titkára válhatott volna belőle.
Ő is egy érdekes színfolt itt és kel ide.
Az írás szabad a vélemény nyitott, az övé is belefér.

Taxomükke (UK) 2014.02.09. 10:52:38

@házelőtthinta: Te nem azt írtad itt nemrég, hogy nem értesz semmihez?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.09. 10:54:30

@zseketto:
Még nem láttam havat az idén.
Fagy se volt.
Eső annál több.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.02.09. 10:57:54

@Taxomükke: gondolom tanulni képes vagyok :) betanítanak és csinálom. vagy ne is álmodozzak semmiről ha nem lobogtatok bsc papírt vagy szakmunkás bizonyítványt?

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.02.09. 10:58:01

@repülünkamátólaholnapig: miért lenne nyugatra vadkapitalizmus. nálunk van vadkapitalizmus. nyugaton soft verzió van, ott ha van melód megélsz, nálunk ez is sokszor kérdéses. lehet erről sokat szarrágni de a lényeg tömören úgyis ennyi.

Taxomükke (UK) 2014.02.09. 11:00:55

@házelőtthinta: Nem tudom, ezt neked kell tudnod.
Sokan képesek számtalan dologba beletanulni. Ha már sikerül bejutnod egy céghez/egy pozícióba, ott mindig lehet sokat tanulni.
Vannak is ilyen szakmák, ahol a papír sznte semmi, a hozzáállás és a folyamatos gyakorlat százszor többet ér.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.09. 11:04:07

@házelőtthinta:
Most meg ráadásul még egyet is értek.
Vagy én kezdek hülyülni vagy te javulsz.
:)))))))))))))))))))))))))

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.02.09. 11:04:48

@repülünkamátólaholnapig: "A természetes az lenne ha egyetértenék veled és tényleg próbálok is az általad leírtak szerint viselkedni."

Ugyanmar, intelligensebbek vagyunk mi annal hogy mindig egyet ertsunk a masikkal. :)

Direkt ugy kezdtem hogy van egy utopiam. Az emberi termeszetbol adodik hogy a fent vazolt terv sosem fog megvalosulni a gyakorlatban. Nekem sem megy. Probalok torekedni ra, de vannak nekem is eloiteleteim. Es ez bizonyos esetekben talan egeszseges is. Az Indiaba latogato europai noknek peldaul kifejezetten erdemes feleleveniteni a bennunk elo prekoncepciokat, az indiai ferfiak fogalmat fejben osszekapcsolni a nemi eroszakkal. Szo szerint eletet menthet.

En csupan az ellen kampanyolok hogy nyiltan kiirjunk ilyen "magyart keruld el" dumakat mert lehet a kovetkezo magyar flotasnak pont az a ceg lenne almai netovabbja, a nirvana. A melo, amire egesz eleteben vagyott. Az a franya HR-es meg nem hivja be interjura mert magyar. Azert az bosszanto tud lenni nem?

Nem azt mondom hogy nem szabad altalanositani. Talan az elozo kommentem tul sarkosra sikerult. Csiszolnek rajta. Legalabb probaljuk meg hogy egyetlen embert sem rekesztunk ki pusztan a nemzeti hovatartozasa miatt. Ennyit akartam csak sugallni.

Valojaban nem vagyok annyira durvan liberalis mint amilyennek az elozo komment tunt. :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.09. 11:05:49

Most sürgős dolgom van Edmontonban majd jövök és folytatjuk.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.09. 11:08:32

@Don Kartasch:
Gondolom nekem címezted.
Eszem ágában sem volt liberálisnak tartani csak ez egy régi írásom volt az általánosításról és pont azért volt idézőjelben nehogy magadra vedd célzottan.

"mindig éhes proletár" 2014.02.09. 11:11:44

Én nem hiszem el ezt az iràst,hazugsàg !! igen is van a magyar dolgozonak becsülete,aki ezt a cikket irta, nem az ältalànossàgot irta meg,hanem kiragadott egy egyedi példàtöés azt göngyölitette.
Figyelmébe ajànlom !!hogy, aki ilyen kritikus cikket ir,ne kövessen el olyan hibàt,hogy St.Moritz-t Ausztriàba helyezi,holott a nevezett vàros Svàjcban van.Ennyit a cikkiro tudàsàrol,és hitelességéröl,és van bör a képén, ilyen lehuzo cikket irni a magyar munkavàllalokrol .

Latcho Rom 2014.02.09. 11:16:39

@Don Kartasch: Zsigeri dolgok ezek, van hogy nem is tud rola a delikvens, van hogy probalja magat cenzurazni, de mindig kiderul a turpissag..itt a "nagy jancso" vitan jott ki az egyik gyengebb kepessegu bloggerbol hogy hogyan latja a muveszfilmekre varakozo kozonseget, hogy felismerhetok, fizikailag is..
Hibaztathato valaki? nemigen.

Határátkelő 2014.02.09. 11:21:15

@"mindig éhes proletár": Két dolog: az egyik, hogy St. Moritzot én rontottam el, elnézést mindenkitől (különösen a szerzőtől), amiért Ausztriába tettem - nem is értem, pillanatnyi kihagyás volt.

A másik: lehet, hogy nem tűnt fel, de ez nem egyetlen szerző írása, hanem három rövid részlet egy-egy posztból. Lassan fél éve minden vasárnap blogajánló van, amikor több blogból választok ki egy-egy (érdekes, vitára ingerlő, vagy egyszerűen csak nekem tetsző) posztot.

Latcho Rom 2014.02.09. 11:21:35

@tanato: 40 eve dolgoztam magyarral utoljara, mik az ismervek, mire kell figyelni kedves Maxista kollega?

:)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.09. 11:21:45

@zseketto: Ez nem volt szép...
;)
@DieNanny [SZ,CH]: csak egy??? nálunk ez már többször előfordult. :(

Latcho Rom 2014.02.09. 11:29:00

Nem allunk rosszul...

Tudja valaki hogy a magyarok mikor korcsolyaznak, megvolt mar?

www.sochi2014.com/en

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.02.09. 11:31:13

@diggerdriver: Jah, neked ment volna csak szorakozik velem a blogmotor.

"nehogy magadra vedd célzottan."

De meg ha magamra is veszem, akkor se sertodom meg. Az a tipus vagyok hogy meg ha akarnak, se nagyon tudnak megserteni vagy felhuzni. :)

adg 2014.02.09. 11:55:30

Nicsak, 5 perce még több poszt volt.

@diggerdriver: Nem láttál még idén havat? Na azt még én sem, de 25 foknál kevesebbet is csak a hűtőben. Viszon esett már több mint 800 mm eső. :)

DieNanny CH 2014.02.09. 12:41:43

@tilmir (ch):

Úgy érted, neked is volt au-pair-ed, aki így lelépett?

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.09. 12:44:50

@DieNanny [SZ,CH]: Nem, nekünk is voltak olyan embereink, akik hazamentek szabira és nem jöttek vissza. Annyi vér nem volt a pöcsükben, hogy egy telefont megejtsenek.
:(

puhacica 2014.02.09. 12:49:15

ujabb lista, amit erdemes atnezni, mielott olyan fontos dontest hozunk, hova is erdemes koltozni. :)

index.hu/chart/2014/02/08/hany_sor_jon_ki_a_minimalberbol/

Latcho Rom 2014.02.09. 13:05:50

@puhacica: Ovatosan ezzel listaval cickom, lehet hogy a tobbi orszag is olyan kamu mint a kanadai 0.4. akkor kerdezz embereket :)

Egy doboz jo europai sor 2, 2:50$, barban 5, 6 dollar, fesztivalokon 6 korul...

www.retailcouncil.org/quickfacts/minimum-wage

adg 2014.02.09. 13:06:22

@puhacica: Jó helyre jöttem. :)

Latcho Rom 2014.02.09. 13:07:20

@shakti_rom: s azota kicsit felment a minimum wage.

morsels (törölt) 2014.02.09. 13:08:00

@shakti_rom:
Oda van irva:
"One beer is defined as a 0.5L draught domestic beer at a bar or restaurant."

morsels (törölt) 2014.02.09. 13:08:52

@puhacica:
Vegre valami hasznalhato info :-)

Latcho Rom 2014.02.09. 13:09:33

@morsels: s akkor stimmel? az se 0.4, hmm?

adg 2014.02.09. 13:10:31

Kocsmában 5-6 dollár egy rendes sör, 16 körül a minimálbér, nagyjából jó...

Latcho Rom 2014.02.09. 13:12:09

@adg [AU]: megyunk oda :) a minimum wage, ugyanaz mindenutt oz-ban?

puhacica 2014.02.09. 13:14:44

@shakti_rom: kisfogyasztasu vagyok, ugyhogy vegul a legszarabb minimalber mellett is ihatok egy-egy korsoval. de azert talan nagyjabol jol szamoltak. :)

@morsels: ugyehogyugye :)

@adg [AU]: meghiszem azt! "alomorszag tengerpartjan..." :)

morsels (törölt) 2014.02.09. 13:16:13

@shakti_rom:
2011-es adatokkal dolgotak. Nem tudom, hogy akkor hogyan volt.

De gyorsan megneztem, a The Brig-ben 5.75 egy 20 oz Labatt 50. A fel liter az 16 oz, a minimum wage $11, so belefer. Szerintem.

Latcho Rom 2014.02.09. 13:16:53

@morsels: Igazad van, o.4 ora. Olvasnom kene mielott rugozok :)

Gruzoknal olcsobb mint a csapiviz.

Cica, kanada is jatszik :)

adg 2014.02.09. 13:18:06

@shakti_rom: Úgy látom 16,40 mindenütt.
www.fairwork.gov.au/pay/national-minimum-wage/pages/default.aspx

Akkor valószínűleg Tasiba érdemes menni, úgy tudom ott a legalacsonyabbak az árak. Csak hideg, mint a fene.

morsels (törölt) 2014.02.09. 13:18:18

@shakti_rom:
Nem, a Gruzoknal 15 orat kell dolgozni egy sorert :-)

Latcho Rom 2014.02.09. 13:20:22

@morsels: fuck me :)

akkor ki a nyero?

adg 2014.02.09. 13:25:05

Az aki sziget ott délen. Tasmánia.

Itt mindent becézni kell, ami két szótagnál hosszabb.

Latcho Rom 2014.02.09. 13:25:24

@morsels: zold teak inkabb manapsag

Latcho Rom 2014.02.09. 13:27:04

@adg [AU]: hideg? nem nagyon ismerem arrafele..

ahogy nezem a magas min wage kiegyenliti az ingatlan arakat - mar a mieinkhez kepest...

www.globalpropertyguide.com/Pacific/Australia/Price-History

morsels (törölt) 2014.02.09. 13:30:58

@adg [AU]:
Azert annyira hideg nem lehet :-)

adg 2014.02.09. 13:33:02

@shakti_rom: Elég drágák az ingatlanok, sokkal drágábbak, mint felétek, ha jól sejtem. Pedig itt kicsit egyszerűbbek, hogy úgy mondjam, hőszigetelés, fűtés nuku pl. Bár nem is kell, de akkor legalább annyival olcsóbb lenne. Viszont így is kevés ingatlan van, ami viszi fel az árakat. Jönnek a sok hülye bevándorlók...

Latcho Rom 2014.02.09. 13:36:20

@adg [AU]: ugy 15-20% a kulonbseg...morsels? :)

wikin nezem tasit, hat azert masok a fogalmainkma hidegrol :)

en.wikipedia.org/wiki/Climate_of_Tasmania

adg 2014.02.09. 13:36:28

@morsels: Hideg az. Még egy kis dér is lehet a füvön helyenként néha. Mármint délen. brrr
A hegyekben még egész jó sípályák is vannak, nem messze Sydneytől. Sokan nem tudják.

Latcho Rom 2014.02.09. 13:39:11

@adg [AU]: te hol vagy pomtosan, mét?

adg 2014.02.09. 13:42:17

@shakti_rom: Én a legtetején, Darwinban. Full trópus, innen nézve nagyon hideg Tasmánia.

DieNanny CH 2014.02.09. 13:43:15

@shakti_rom:

A kommentek alapján Svájc. (Bár nincs minimálbér.) De 0,15 órás keresettel lehet fél liter sört venni. Sajnos, fogalmam sincs, mennyibe kerül a sör itt!

GERI87 2014.02.09. 13:46:07

@Don Kartasch:

"Szerintem az egyenlosegnek azt kene jelentenie hogy hiaba van akar tobb negativ es/vagy pozitiv tapasztalatom egy adott nepcsoporttal kapcsolatban, a kovetkezo ember mindig tiszta lappal indul"

Elméletben talán jól hangzik...gyakorlatban meg nem így van és érthető is ez, hisz az előítélet sokszor a tapasztalat kivetülése, segít abban hogy legközelebb ne kövesd el ugyanazt a hibát....
Amivel baj van, az az előzmény és tapasztalat nélküli előítélet és sztereotípia.

"hogy az eletem soran belefutottam akar tobb negativ peldaba is, de mi van a kovetkezo jelentkezo pont eletem legjobb alkalmazottja vagy legszorosabb baratom lenne? "

Már 10-szer belenyúltam a darázsfészekbe (tapasztalt) és mind a 10-szer pórul jártam....mi lenne ha 11-edszerre is belenyúlnék?...hátha.
életszerű, jó következtetés? Nem!

SECI 2014.02.09. 13:46:22

Jo nehany eve egy regi szamitastechnikus ismeros megtalalt, akkor mar vagy fel evtizede voltam Angliaban. Kerdezte, hogy van-e esetleg nalunk "keresnivaloja". Epp volt felvetel a csoportunkhoz, mondtam neki kuldj egy oneletrajzot es megnezzuk mit lehet tenni. Kuldott. Magyarul.

Latcho Rom 2014.02.09. 13:53:07

@adg [AU]: ha irtal ide posztot, megadnad a linket hozza?

Latcho Rom 2014.02.09. 13:59:49

@adg [AU]: en nem, de locsogok a hosi multamrol s jelenemrol eleget.

sleep tight.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.02.09. 14:10:31

@DieNanny [SZ,CH]: "Mindestlohn von 22 CHF pro Stunde (d. h. 3800 CHF (40-Stunden-Woche) resp. 4000 CHF (42-Stunden-Woche); Lohn-/Preisstand 2011) einzuführen."

javítsatok ki ha nem jó. a, 0,15ből az jön ki hogy kb 3,6 chf egy sör. ja a boltban lehet ennyi egy sör. a kocsmában viszont kétlem. ausztriában ennyi kb a sör a kocsmákban. nem hiszem hogy ilyen árakkal ki tudnák termelni azokat a béreket. :)

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 14:13:08

@Babette_:

Alapvetően hazugságok és ferdítések halmaza a cikk. Nehogy komolyan vedd!

**mimi** 2014.02.09. 14:14:31

@shakti_rom:
nagyon jó kis posztot írt adg,érdemes elolvasni :)

morsels (törölt) 2014.02.09. 14:24:38

@adg [AU]:
Te, nalunk most -10 fok van. Es ez meg mindig jobb, mint a -24 :-)
Szoval a hideg is elegge relativ.

Latcho Rom 2014.02.09. 14:25:09

@**mimi**: igen-igen, jo kis laza, megvolt regen csak a nikk nem ugrott be :)

**mimi** 2014.02.09. 14:25:46

tele a hócipőm ezzel a bad gatewey-el...

2014.02.09. 14:33:23

Uuuuuuuuuhhh oregapam, Moszkvaban vezetni, ezmarmegint a kreativ ongyilkossag kategoria :D

"Dinamikusan vezet mindenki" Ahhha enis ettol feltem.

Jo kis oldal ez a karburator.hu amugy most iismerkedek vele, jok a kepek a csilliardos orosz verdakrol.... Az orosz internet amugyis egy vizualis aranybanya, johet meg ilyen ha talalsz. :D

Ugyandehogy (törölt) 2014.02.09. 14:39:45

ahh, elolvastam az első az eredeti blogon.
"kauKció"??

morgo1229 2014.02.09. 14:42:40

@repülünkamátólaholnapig: lojalitas es progresszio... azert az allasszedelges is nagy gaz. Mikor a ceved mar 10 oldal.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 14:48:59

@Babette_:

Szinte minden mondatba bele lehet kötni.

A valóság az, hogy magyartudás nélkül szinte képtelenség megkapni az államolgárságot.

A cikk kb. mint a romén- és bolgárellenes brit hisztéria.

DieNanny CH 2014.02.09. 14:54:09

@házelőtthinta:

A 22 sFr még nincs megszavazva. Legjobb tudomásom szerint. (Az én órabérem sincs annyi.)

**mimi** 2014.02.09. 14:54:31

@Babette_:
én is elolvastam a cikket...nem tűnik hazugságnak, és ferdítésnek.

morsels (törölt) 2014.02.09. 15:01:59

@Babette_:
Mondjuk en azt nem ertem, hogy a szerbeknel 300-500 euro a papirok intezese, a Vajdasagban 100-150 euro, az ukranoknal meg 5-9 ezer euro.
Szoval biztos egy iparag alakult ki a magyar allampolgarsag megszerzeseert (legalabbis en igy ertelmezem), nade ez nem a Fidesz hibaja. Legfeljebb masodlagos hatas.

______________ (törölt) 2014.02.09. 15:17:28

@Don Kartasch:

a probléma az a rasszizmussal meg az előítéletekkel, hogy evolúciósan hatékony, működőképes struktúrákon alapulnak, ezért nehéz ellenük küzdeni. egyetértek, hogy mindenkinek joga van hozzá, hogy ne csoportjellemzői, csoporthovatartozása alapján ítéljék meg.

mi a rasszizmus alapja? az általánosítás.
az, hogy ha három kutya megharapott, akkor a negyediktől félni fogok, és bottal közelítek felé. racionális? az. segíti a hatékony helyzetkezelést, a túlélésemet? hogyne segítené! akik tiszta lappal közelítenek a negyedik kutyához is, azok előbb-utóbb belefutnak egy fatális találkozásba. az áldott jó szívük és az előítélet-mentes gondolkodásuk a sírba viszi őket.
jelen esetben nem kérdéses, hogy mivel szinonim az előítélet-mentesség: azzal, hogy az egyén nem tanul a tapasztalataiból. nem vonja le a következtetést.

a rasszizmusnál szerintem az a helyzet, hogy többségében logikailag megalapozatlan következtetést, azaz logikai hibát tartalmaz. mert az, hogy valakinek hosszú az orra vagy fekete a bőre, nem jelent semmit. semmi olyasmit, amivel a hosszúorrúakat vagy a sötétbőrűeket felruházzák.

redsea 2014.02.09. 15:17:34

az első írásra reagálva - ilyen ember minden nációban előfordul. A legszerencsésebb helyben megtelepedett munkaerőt alkalmazni, így lehet a legkisebb a fluktuáció.

______________ (törölt) 2014.02.09. 15:17:38

@Babette_:
tanítsd meg, hogy előtte hasznos, utána káros ez a gyakorlat. :)

______________ (törölt) 2014.02.09. 15:17:46

@házelőtthinta: "Ők is úgy tekintettek erre mint egyetlen lehetőségre és természetesen mint meggazdagodási lehetőségre. "

javaslom, hogy nézd meg a statisztikákat, hogy mennyi az átlagfizetés egyetemmel és mennyi középiskolával. különösen magyaro.-n. meg fogsz lepődni, hogy a szüleid véleménye mennyivel helytállóbb, mint a sajátod.
természetesen átlagról beszélek, azaz nem a kiemelkedően tehetségesekről, akik esetében lényegében mindegy, hogy jártak-e iskolába.
a képzettség a társadalmi mobilitás legfőbb eszköze. nem a "meggazdagodásé", de a magasabb státusz, hosszabb élet, magasabb életszínvonal eléréséhez biztosan előnyös.
persze, egyéni szinten távolról sem ez az egyetlen üdvözítő út, de nem véletlen, hogy az értelmes szülők sok áldozatot vállaltak (vállalnak) azért, hogy a gyerekeik minél iskolázottabbak legyenek.

______________ (törölt) 2014.02.09. 15:17:52

szerintem teljesen rendben van, hogy a munkavállaló is válogat az állások között. különös tekintettel arra, hogy a cégek "hajlamosak" jóval a munkavállaló által végzett munka értékén alul fizetni.

aszimmetrikus helyzet, amikor valaki egy céghez pályázik. dávid és góliát áll szemben egymással. az ember csak vár és vár a visszajelzésre (ami gyakran teljesen elmarad), közben persze egyszerre tíz másik helyen is próbálkozik. s ha valahonnan pozitív válasz érkezik, rutinból rábólint, mert még nem tudja, hogy a többi helyen mi lesz az eredmény. akkor lenne elvárható, hogy megmondja az igazat (azt, hogy kér még néhány hét "gondolkodási időt", amíg lecseng a többi megkezdett pályázati folyamat is), ha ezzel nem zárná el magát szinte automatikusan az adott állástól. ha a cégek ezt zokon veszik, akkor igenis kertelni, hazudozni kell nekik, kifogásokat keresni, hogy miért is nem akarok "holnaptól" kezdeni.
szerintem erkölcsileg nem elítélhető az, hogy a munkavállaló szeretné az igényeinek leginkább megfelelő munkahelyet megtalálni és tesz is ezért.

miért ne lehetnének a munkavállalónak is igényei, preferenciái - főleg akkor, ha vannak hozzá választási lehetőségei is?

nem véletlenül van x hét próbaidő a szerződés elején. nem tartom a joggal való visszaélésnek, ha - a körülmények jelentős változása esetén, azaz egy kedvezőbb állásajánlat befutásával - a munkavállaló másképp dönt, azaz nemet mond ez idő alatt.

**mimi** 2014.02.09. 15:26:05

A jelenség nem új keletű, a ’90-es évek eleje óta folyamatosan hagyják el az országot honfitársaink, ám 2007-től egyre nő a számuk, 2011 óta pedig kifejezetten felgyorsult a folyamat. Ráadásul úgy tűnik, a kivándorlás öngerjesztő: vagyis a már kint élők „húzzák” maguk után idehaza maradt rokonaikat, barátaikat, ismerőseiket is.

VHB 2014.02.09. 15:37:47

@Babette_: @**mimi**:
Hírek vizsgálatához egy kis segítség.

Első állítás maga a cím:

"A Fidesz az évszázad választási csalására készül"
Égetően fáj a kérdőjel hiánya a cím végéről. Nagyon nehéz így komolyan venni, hiszen ha valaki bűncselekményről vagy annak előkészítéséről tud, köteles jelenteni a hatóságok felé. A másik, hogy bizonyítékok hiányában egy kellemes kis rágalmazási pert kaphatnak.

De lépjünk ezen túl.

Erős állítás numero uno:
"És bizony való igaz, mind a 45,6 millió (!) ukrán lakosnak jár az ingyen magyar egészségügyi ellátás a mai napig érvényben lévő 1962. 12. 20-án aláírt magyar-szovjet államközi szociális szerződés alapján."

Vészcsengőnek újfent szólnia kéne. A SZU-nak 17 tagállama volt, miért csak az ukránok?

Google keresés a mondatra és a következő saját farkába harapó kígyó rajzolódik ki:

hirhatar.hu
www.pestmegyei-hirhatar.hu
pestiriport.hu/
xmagazin.hu
Egymást hivatkozzák forrásnak. Ha megengedjük, hogy igaz a hír, akkor elképzelhetőnek tartod, hogy a "nagyok" (népszabadság, népszava, bolgárúr, atv) nem csapnak le izibe?

Mint minden jóminőségű álhírnek, van valami alapja. Nézzük meg a hivatkozott egyezményt:

www.onyf.hu/?module=news&action=show&nid=4401&root=ONYF&rand=9cfc4f95ca10c18743f3e0cb55396df9

Olvassuk el a harmadik bekezdést:
Hogyan történik a nyugdíjjogosultság elbírálása?

A nyugellátást annak a szerződő országnak az illetékes nyugdíjbiztosítási szerve állapítja meg és folyósítja a saját belső szabályai alapján, amely területén a nyugdíjigénylőnek a kérelem benyújtása időpontjában a lakóhelye van. A két szerződő állam területén szerzett szolgálati időket össze kell számítani. Magyar részről a nyugdíj akkor állapítható meg, ha a magyar szabályok szerinti jogosultsági feltételek teljesülnek (pl. az öregségi nyugdíjkorhatár betöltése, szolgálati idő hossza, stb.).
Lakóhely alatt azt a helyet kell érteni - a tartózkodási hellyel ellentétben - ahol a kérelmező az illetékes hatóság engedélyével letelepedett.

Tehát "magyar" nyugdíjat, magyar lakóhely esetén kap a kérelmező. Ha ex SZU ukrán állampolgár Mo-n dolgozott, az itteni éveit beszámítják és Kiev fizet az évekért. Ugyanez fordítva is igaz, például magyarok a SZU gázvezetékek építésénél.

Tehát annak érdekében, hogy az első erős állítás igaz legyen, az összes ukránnak (45.6 mill) át kéne települnie.

Ugye nem kell folytatnom?

Ugyandehogy (törölt) 2014.02.09. 16:03:07

@VHB: az oké, hogy gyanakszunk. de nem véletlenül tettem ide, mert megítélni nem tudom.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.09. 16:09:49

@puhacica:
Aki ezt a listát összeállította annak fogalma sem volt mi mennyi.

______________ (törölt) 2014.02.09. 16:41:59

@shakti_rom:
nincs az olyan messze. 5/11, az majdnem 0,4. ráadásul a grafikon kifejezetten hazai sörről (nem drága európai árpaléről beszél).

______________ (törölt) 2014.02.09. 16:52:46

@shakti_rom:
hm. egy épp ma feltöltött rádióműsor ajánlójából:

"Sokak érdekes tulajdonsága, hogy arcról, sőt akár szem
vagy száj alapján is meg tudják mondani egy másik ember
szexuális beállítottságát. A felméréseken 60 százalék felett
tippeltek helyesen, ami a tudomány szerint is több mint
véletlen. Ez a „radar” a kutatók szerint evolúciós örökség,
ami a párválasztásban segíti az embert."
Tér-Idő - Arcok és álarcok
Szerkesztő: Sipos Júlia
2014 febr. 3-4., hétfő-kedd 14:34

persze, a művészfilmkedvelés és a szexuális beállítottság evolúciósan aligha hasonlóan életbevágó tulajdonságok, de azért elgondolkodtató ez a 60%.

2014.02.09. 17:09:03

Nem azzal van baj, hogy valaki magyar, hanem azzal, hogy az átlagnak van egyfajta alap hozzáállása a dolgokhoz, s nem tudom, hogy honnan vagy miből ered, kik nevelték ezt bele az emberekbe. Nálunk valamiért mindenki azt hiszi, hogy csak ő dolgozik, senki más, és természetesen megy a pletyi is ezerrel, meg az áskálódás mások ellen.... :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.02.09. 17:22:20

mi ez a bad gateway? béna voltam, és elszállt amit írtam, és nagyon morcos vagyok és nem akarom újraírni.
egyébként tudom, honnan jön a "kitántorog" szó, de ennek ellenére nagyon-nagyon-nagyon nem szeretem.
mert ugye mintha részegekről, agyalágyultakról, birkákról lenne szó :-(

Latcho Rom 2014.02.09. 17:36:35

@sorsolo: Nem erre gondoltam, de idejon ez is, erdekes..

nyuszigonosz 2014.02.09. 17:37:55

@Chang Yai: Én is utálom ezt a kitántorgás szót. Kitántorog a részeg a kocsmából.
( majd megint jönnek a szépirodalom szerelmesei és kifejtik, hogy miért is muszáj pont ezt használni :-))) pedig szerintem meg már túlhasznált a kifejezés. )

morsels (törölt) 2014.02.09. 17:44:34

@Chang Yai:
"mi ez a bad gateway?"
Csuklott a blog.hu :-)

tanato 2014.02.09. 17:55:33

@tanato: Ez kemény,ez az első lépés a szabad munkavállalás és költözés megszüntetésére Európában.Vissza a jövőbe!Majd folytatják a többi gazdag európai államok is.Úgy néz ki kétkörös lesz Európa,a külső körben lévők nem lesznek szabadok munkavállalás és mozgás témában.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.02.09. 17:56:06

Jonapot kivanok! 8)

Lassan indulunk haza, de az elso idezett poszt kapcsan van friss elmenyunk:
A hajon 3 magyar dolgozoval is talalkoztunk. Az elso egy pincer lany volt, olyan elkepesztoen baratsagtalan, hogy az mar-mar valoszerutlen. Ahanyszor osszefutottunk, valamiert nagyon nem akart eszrevenni minket. Nincs ezzel baj, tuleljuk, biztosan budosek voltunk... (-1)
A masik egy elado lany volt a hajo shopjaban. O szolitott meg minket, mert hallotta, hogy magyarul beszelgetunk. Aranyos es segitokesz volt. (+1)
A harmadik lany is pincer volt, mindig a vacsoranal talalkoztunk. 20 honapja hajozik, mi voltunk az elso magyar vendegei. Sokat beszelgettunk (neki ugyan dolgoznia kellett volna :) ), nagyon szimpatikus volt. Mindig elmeselte a tapasztalatait a kivalasztott etelrol... (+1)

Szoval igen, vannak idiota magyarok es nem idiotak is. Ahogyan franciak is, olaszok is, chileiek is.
Diggerrel egyetertve, kiegeszitve: a sajat magunk vedelme erdekeben egyszerubb altalanositani, mint megegetni magunkat. Igy lemaradunk sok jo dologrol is, kerdes ki mennyi "egest" visel el.

Csak bekukk volt, tovabbi jo kommentelest!

Latcho Rom 2014.02.09. 18:09:13

@Kövérmadár [swe]: Szep hogy meg onnan a jobol is Kann géniuszát kaserolod, de ez telleg ilyen. Ki hogy birja ugy szelektál "life is too short"
:-)

Gyonyoruek a kepeid az fb-n!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.02.09. 18:23:46

@shakti_rom:
Majd meg atnezem oket es otthonrol frissitek (Nori is sokat fenykepezett).

Akarunk jonni vissza :D

Mi az a "kaserolod"?

Latcho Rom 2014.02.09. 19:04:52

@Kövérmadár [swe]: nyali a spannak :) ha a spanra is kell megfejtes fordulj a felettem iro partkotonahoz ;)

2014.02.09. 19:07:42

@Don Kartasch: 'Az Indiaba latogato europai noknek peldaul kifejezetten erdemes feleleveniteni a bennunk elo prekoncepciokat, az indiai ferfiak fogalmat fejben osszekapcsolni a nemi eroszakkal.'

Mint Indiaban rendszeresen utazo europai no, azt tudom mondani hogy ez egy nagy marhasag, a rasszista es serto aspektuson tul. De faradt vagyok en mar ehhez hogy mindig en probaljam megvedeni itt az arabokat meg az indiaiakat a blogon...

Latcho Rom 2014.02.09. 19:13:15

@Mirjam2: ezt nem ertem mirjam. heti ket rettenetes kajak*-s az atlag, mar amirol tudunk. Miert ne legyen extra ovatos az a no aki indiaba jar? Mi abban a rasszizmus..hogy rengeteg indiai ferfi olyan szegeny hogy nemhogy hazasodni nem tud, de par rupiaja sincs egy prostitualtra?

Latcho Rom 2014.02.09. 19:23:06

@Don Kartasch: En ezt nem kotnem az indiai ferfiakhoz mint olyan, de a szegenysegukhoz, pariasagukhoz.
Mondhatod hogy miert nem a kinai ferfi..ott is milliok keptelenek not kapni, latod ezt nem tudom..lehet hogy eltussolja a kinai media a nemi eroszakok szamat?

puhacica 2014.02.09. 19:24:52

@diggerdriver: voltak itt, akik viszont megerősítették. de nekem mindegy, ezen biztos nem fogjuk összeakasztani a bajuszt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.09. 19:37:04

Mai friss történet.
Jövünk ki az ASDA-ból Edmontonban és látom hogy egy hölgy a bejáratnál gyűjt valakiknek.
Belenyúlok a zsebembe egy marék apróért és visszaléptem hogy beöntöm a vödörbe.
Mondja a hölgy hogy "koszonom".
Mondom neki magyar vagy?
Azt mondja igen de már itt született (olyan 50-60közöttinek becsültem)
és mutatja a névkártyáján hogy Munkácsi lldikó. Bár egy kis akcentussal e tökéletesen beszélt magyarul.
Hallotta hogy magyarul beszélünk és azért köszönte meg így.
Nagyon kedvesen elbeszélgettünk aztán jöttünk haza.
Ezért mondom hogy itt Londonban a magyarokkal való viszony bőven pozitív.
Nekem ez mindenképp meglepetés mert rosszabbra számítottam.
A románokkal való jóviszony pedig minden várakozást felülmúl.

Latcho Rom 2014.02.09. 19:41:11

@puhacica: némi shakti kekec után a lista hivatalos lett! :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.09. 19:43:19

@puhacica:
Nem. nem félre ne érts.
Nekem csak az a bajom hogy egy olyan területről vette a mintát ahol a legnagyobb a szórás árban.
A PUB a bár a restaurant és egyéb vendéglátóhelyek között olyan nagy a különbség hogy nem véletlenül sorolják osztályokba a színvonal és persze az árszínvonal miatt.
Például egy ASDA és egy Mark&Spencer üveg söre között néhány penny a különbség míg a vendéglátóhelyek 5fontos különbséggel is dolgozhatnak.

midnight coder 2014.02.09. 19:49:28

Amúgy én is egy multinál dolgozom kis hazánkban, IT területén. Nálunk is jelentkezett egy rakás a feladatra alkalmatlan polgár is, amennyire én tudom kb. minden 10. jelentkező volt használható. De ez kb. mindenhol így van, azért van a HR-es és utána a szakember aki interjúztat, hogy kiszűrje a hülyéket. Nálunk legalábbis nemigen juthatott el még a próbaidőig sem az aki nem ért a szakmához és nem tudja a nyelvet - és mivel multi vagyunk, kötve hiszem hogy odahaza ezt sokkal másképp csinálnák, és legalább egy szóbeli interjú nélkül juthatna fejlesztői álláshoz bárki is, ahogy a post sugallja.

Fényföld 2014.02.09. 19:49:40

Kedves szerkesztő!

Pontosan az ehhez hasonló kishitűség, és saját nemzettàrsaink lehurrogàsa miatt tart ott Magyarorszàg ahol tart. Évek óta külföldön élek és dolgozok. Nyilvàn a fent említett példa is létezik, de nem ez a jellemző a külföldön boldogulni próbàló testvéreink körében. Münchenben élek főàllàsban elektrotechnikai ügyfélszolgálatot látok el. Mellékesen pedig egy német munkaerő kölcsõnző cégnek végzek HR feladatokat. A magyar szakemberek igenis keresettek ritka az ellenpélda bár van. A lengyeleket bulgárokat románokat nem tartjàk sokra sem a munkáltató partnetcégek sem pedig a szállásadók. Általában nem szoktam hozzàszòlni dolgokhoz, de ezt nem hagyhatták szò nélkül.

kpityu2 2014.02.09. 19:49:45

Ez mi? Van példának egy egyetemről frissen kikerült fiatal, aki munkát még csak fényképen látott, meg egy általános szöveg, hogy a magyar munkások ilyenolyanok.

midnight coder 2014.02.09. 19:49:56

@sorsolo: Ha 10 sötétbőrű közül 9 antiszociális és agresszív, akkor az átlagpolgár bizony abból fog kiindulni, hogy a sötétbőrűek antiszociálisak és aggresszívek - bármekkora szívás is ez annak az egynek aki nem az. A dolog másik oldala pedig az, hogy ezek az előítéletek általában nem holmi gonosz nácik sötét propagandairodáiban születnek, hanem a gyakorlati tapasztalat alapján. És ezért elég nehéz küzdeni is ellenük: ha te azt hallod a médiában hogy a sötétbőrűek nemhogy nem antiszociálisak, hanem egyenesen földre szállt angyalok, miközben naponta tapasztalod vagy közvetlen környezetedből hallod hogy de nem is, akkor nem arra a következtetésre fogsz jutni, hogy te vagy a hülye, hanem arra hogy a média hazudik.

Latcho Rom 2014.02.09. 19:51:27

@sorsolo: megis vannak tokeik, ideje volt megtalalni oket..

huppa.hu/a-mazsihisz-allasfoglalasa/

Latcho Rom 2014.02.09. 19:54:11

@midnight coder: Mondj egy ilyen csoportot, lehet lila is..10/9, or forever hold your tongue.

morsels (törölt) 2014.02.09. 20:01:24

@Kövérmadár [swe]:
Leforditom neked :-)
Szoval azt irta, hogy diggernek nyaltal be, de attol meg van igazsag abban, amit irtal.

Biztos provokaltak megint.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.02.09. 20:11:40

@Mirjam2: Ha vegigolvastad volna a beszelgetest digger-el, amire irtam ezt, akkor te sem irtad volna ezt ide le.

@GERI87: "Már 10-szer belenyúltam a darázsfészekbe (tapasztalt) és mind a 10-szer pórul jártam....mi lenne ha 11-edszerre is belenyúlnék?...hátha.
életszerű, jó következtetés? Nem!"

Of course, mert en ezt irtam le, nem? Nyilvan! Hat annyi eszem van mint egy faeknek.
De latom te leginkabb nem akarod erteni, ugyhogy nem magyarazkodom.

Latcho Rom 2014.02.09. 20:12:26

@@morsels: Tultargyalt ugyet boncol kedves netszociologai doktor úr.
:)

morsels (törölt) 2014.02.09. 20:13:25

@shakti_rom:
Ohh, teged mindig provokalnak, mert te sosem szolsz be senkinek provokalas nelkul.
Ugye.

morsels (törölt) 2014.02.09. 20:14:56

@Babette_:
Mondjuk engem jobban erdekelne, hogy hogyan adjak-veszik a lehetoseget.

Latcho Rom 2014.02.09. 20:16:35

@morsels: Jofan.

S ki a bagoly ki a vereb, s ki a nagyfejü.

Ugye.

Meridian74 2014.02.09. 20:22:41

@maxval a gondolkodó birca: "Én, ha magyar munkavállalót látok, kibiztosítom a pisztolyomat!"

...és fejbelövöd magad?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.09. 20:27:02

@morsels:
Múltkor megyek Greenfordba melózni.
Első nap volt de cégen belül. Már voltam ott korábban.
Két gép volt és egy román kezelő.
A srác vagy 150centi magas súlyra fele akkora mint én. Látom pakolja ki a cuccát a 15 tonnás gépből és költözik át az 5tonnás pöcsköszörűbe.
Mondom mi a pálya?
Azt mondja te jobban elférsz a nagyobb gépben mert a fülkéje is jóval nagyobb.
Ráadásul a kisgéppel szarabb munkát kellett csinálnia.
Közvetlenül az én gépemhez volt beosztva egy román meg egy albán srác.
Hetente 2-3 alkalommal kellett tankolni a gépet de a tartály körbe volt rakva anyaggal nem lehetett olyan közel állni hogy az elektromos szivattyú csöve elérje.
Kézzel kellet felpumpálni a 300liter gázolajat.
Egyetlen egyszer sem engedték hogy én csináljam.
Mindig megtankolták gépet.
Mondták üljek be a fülkébe a többit elvégzik.
Olyan nap nem volt hogy ne hozott volna valamelyik egy banánt egy narancsot egy süteményt.
Hogy viszonozzam nem tudtam mást kitalálni vittem nekik egy-egy Piros Aranyat.

morsels (törölt) 2014.02.09. 20:32:59

@diggerdriver:
Van egy munkatarsam, Brassoi a srac, romaniai magyar, de nemgien beszel magyarul. Ugy van vele, hogy sokat megert, de valaszolni mar nem tud. Az anyja roman, az apja magyar.
A vicces az volt, amikor meselte, hogy az anyja utalja a magyarokat. Es a ferje (vagy 50 eve) meg magyar. Ezen jot rohogtunk :-)
Aztan van egy masik srac is, aki echte roman. Annak a felesege mexicoi.

Szoval ja, kell az altalanositas, sot, evolucios szuksegszeruseg, de az egyeni tapasztalatok azok, amik a szukebb kornyezetet meghatarozzak.

morsels (törölt) 2014.02.09. 20:36:10

@diggerdriver:
Ja es nekem sem volt soha volt problemam romannal itt. Ugyanolyan emberek, mint mi.
Hogy ez milyen hulyen hangzik, mi? :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.09. 20:39:04

@morsels:
Én a románoktól tartottam leginkább, merthogy a politika szembefordította a két nemzetet.
A magyar köztudatban a román az szőröstalpú cigány.
Hátnem.
Kiváló melósok végtelenül segítőkész emberek.
Hihetetlenül sokat köszönhetek nekik.
Jó, igaz hogy engem úgy hívnak hogy Mr let me.
Mert ezt hallják tőlem legtöbbet.

Shanarey 2014.02.09. 20:41:31

@diggerdriver:

A Piros Arany, konvertibilis?
:-))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.09. 20:42:11

@morsels:
Az a srác akivel dolgoztam Adrian Hentes névre hallgatott és Kolozsvári volt.
Annyit tudott magyarul amit az osztálytársaitól megtanult.
Mondom neki ki volt neked magyar?
Azt mondja senki csak valamelyik román őse magyar nevet vett fel.

morsels (törölt) 2014.02.09. 20:42:56

@diggerdriver:
Ugye?
A politika meg a koztudat kez a kezben van... kozben meg az emberek nem olyanok, amilyennek beallitjak oket.
Es ez igaz a magyarokra ugyanugy, mit a romanokra, vagy szlovakokra, vagy oroszokra, vagy masokra.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.09. 20:43:26

@Shanarey(SCO):
Abszolút.
Magasan jegyzett nemzetközi valuta.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.09. 20:48:06

@morsels:
Nézd, dolgozok albánokkal.
Eddig három esetben láttam munkahelyi vitát már-már verekedéssé fajulni.
Három különböző cégnél három különböző helyen.
Az egyik fél mindhárom esetben albán volt.
Ráadásul egyszer sem volt igaza ilyen kinek hosszabb a farka eset volt.
Tilmírnek szintén lesújtó a véleménye róluk tapasztalati alapon.
Nekem ugyanaz a véleményem róluk mint a románokról.
Soha semmi problémám nem volt velük.

morsels (törölt) 2014.02.09. 20:49:19

@diggerdriver:
Mondjuk ismerek par erdelyi, felvideki magyart, akik nem igy beszelnek a volt kornyezetukrol. Es biztos vagyok benne, hogy az is egeszen mas.
Viszont latod pont ez az erdekes... hogy idegenben ket nemzet fia kepes egyutt dolgozni. Mikozben a sajat hazajukban ellensegek.

Na ez az, ami hulye dolog.

morsels (törölt) 2014.02.09. 20:53:09

@diggerdriver:
En meg meg soha nem talalkoztam albannal, szoval ez is adott korulmenyektol fugg.. gondolom en.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.09. 20:54:58

@morsels:
Igen.
Itt nem számít ki honnan jött, alapból megkapja a bizalmat amíg el nem bassza.
Az építőiparban kb 20% angol dolgozik.
Gondoltam én aztán kiderült hogy a többségük Ír.
Rengeteg Ír cég van itt az építőiparban, én dolgoztam soknak.
Dolgoztam Ír site managernek dolgoztam Ír művezetővel.
A legjobb művezető akivel valaha dolgoztam.

puhacica 2014.02.09. 20:55:49

@diggerdriver: van abban valami, amit mondasz, de ha mondjuk peldanak vesszuk a barokat/ettermeket/kocsmakat, Magyarorszagot es egy korso Heinekent atlagban szamolhatunk 5-600 ft-tal szerintem. biztos, hogy van 350-ert es 900-ert is, de asszem lehet talalni egy atlagot. nem szamoltam ki, kijon-e a pelda, csak igy tunik logikusnak.

morsels (törölt) 2014.02.09. 20:58:01

@diggerdriver:
Az irek (mar amennyire en tudom) jofejek :-)

Latcho Rom 2014.02.09. 21:00:52

Románok?

A legjobb barataimk 20 eve. Kozos nyaralasok, szilveszterek, reggelik, bbq, pecazasok. Sajnos sokkal kevesebbet latjuk oket miota idos,szuleiket itt apoljak.
Hamar megtanultuk hogy bizonyos temakat hanyagolni kell - Dozsa etnikuma, Matyas, szekelyek, nem azert mert vaskalaposak, hanem mert mast tanultak az iskolaban.

Nem nyomom az arcukba hogy par honapja a fiammal egyutt tuntettunk a roman kovetseg elott, a szekely napon.

S biztos vagyok abban is hogy ok is kimelnek bennunket "kenyes" temakkal.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.09. 21:10:25

@morsels:
Én az egész Kelet Európai szekcióból dolgoztam minden országból származó emberrel litvántól moldávig, lengyeltől koszóvói albánig.
Soha senkivel nem volt problémám.
Megmondom őszintén három csapásirányban nyomulok.
Az egyik hogy megbízható vagyok.
A másik hogy mindig maximálisan kihasználom a gép képességeit és a saját szakmai tapasztalatom. Nagyon rövid idő alatt eljutunk odáig hogy feltétel nélkül elhiszik ha már egy morzsányit sem tudok kivenni.
Ha pedig a legparányibb lehetőségét látom hogy segíthetek akkor azonnal "let me"
A harmadik pedig hogy az én táskám kb 20kiló.
Mert tele van szerszámokkal.
Olyan szerszámokkal amik a munkához kellenek.
A mérőszalagtól a vízmértékig az elektrotesztertől a tapétavágóig minden van benne.
Ezekért ha kellenek nem kell elmenni a raktárba hanem elkérik tőlem.
Múltkor látom hogy a művezetők nem tudják beindítani a MORTAR silót.
Ez az a nagy tartály ami keveri a kőműveseknek a maltert.
Hiányzott egy fázis.
Látom mindent kapcsolgatnak de csak nem indul.
Odamegyek nyújtom a művezetőnek az elektrotesztert hogy ezzel könnyebb lesz.
Úgy nézett rám mintha ufót látott volna.
Megkeresték a hibát és látom hogy foreman zsebrevágja a tesztert aztán elmegy.
Miapicsa hé az az enyém.
Másnap hozta vissza.
Felvitte a fővállalkozó irodájába megmutatni hogy egy gépkezelő segített rajtuk. Neki volt az egész munkaterületen ilyen szerkezet.

Latcho Rom 2014.02.09. 21:16:59

http://www.1st-art-gallery.com/thumbnail/99064/1/Yawning-Apprentice-$28asito-Inas$29-1869.jpg

morsels (törölt) 2014.02.09. 21:17:09

@diggerdriver:
Te jo vagy abban, amit csinalsz.
Rohej, de sokszor ilyen egyszeru.

33621 2014.02.09. 21:21:13

Nem régen hallottam a híradóban hogy ma Svájcban megszavazták a bevándorlási limitet! Valami 50,4 százalék szavazott mellette. Vissza fog állni a régi rend.

2014.02.09. 21:21:32

Itt ért véget a türelmem a moderálással kapcsolatban.
Hölgyeim, Uraim, elköszönök.

2014.02.09. 21:21:36

@morsels: @diggerdriver:

A "hétköznapi emberek" túlnyomó többsége a világon mindenütt tisztességes, becsületes, segítőkész. Persze vannak közöttük is gazemberek.

A politikusok a világon mindenütt gazemberek. Persze vannak közöttük is tisztességesek. Most nem jut eszembe egy név sem.

szallodas · http://forgoajto.blog.hu 2014.02.09. 21:21:40

A Bécsi hétköznapok blog nagyon csúnyán általánosít. Ez nyilván egy megtörtént eset, de ha valaki ebből azt a következtetést vonja le, hogy "bárkit, csak magyart ne", akkor erősen hibázik, ráadásul potenciálisan jó munkaerőket kizár egy külső jellemző alapján abból, hogy az ő jó alkalmazottai legyenek. Én nem Bécsben és nem IT-területen dolgozom, de nem hiszem, hogy ennek lenne köszönhető, hogy az én tapasztalataim jók. A mi falunkban nagyjából 100 magyar dolgozik, ebből 30 az általam vezetett szállodában, másik 70 viszont osztrákok által vezetett és tulajdonolt szállodákban, éttermekben, kocsmákban vagy éppen a sítársaságnál. Egy helyi, osztrák szállodatulajdonos mondta nekem, hogy szívesen dolgozik magyarokkal, mert jó a szakismeretük, szorgalmasak, nem nézik az órát és az osztrák minimálbér megfelelő nekik. Az egyetlen kérdéses pont a nyelvismeret. De ebből se kell leszűrni azt a következtetést, hogy minden magyar dolgozó kiváló. Vannak jók és rosszak. Engem is szivatott meg már magyar takarítónő, aki aláírt szerződés ellenére nem kezdett el nálam dolgozni, de ezt eljátszotta osztrák gyerekfelügyelő meg német műszakos is. Úgyhogy, bármit, csak általánosítást ne!

Határátkelő 2014.02.09. 21:25:56

@VHB: Szeretném, ha a közvetlen pártpolitika nem öntené el ezt az oldalt. Pár napja shakti_rom-mal részben emiatt volt némi összezördülésünk.

Természetesen sok mindenről lehet beszélni, és nyilván a mezsgye nagyon vékony, de arra kérnék mindenkit, hogy a "ki miért hülye és az egyik miért jobb a másiknál" típusú kommenteket mellőzzük.

Nyilván ezek nehezen elkerülhetők, de nem szeretném kitenni a blogot (különösen a következő hetekben) a választási őrületnek.

Remélem, ez így mindenkinek elfogadható.

nyuszigonosz 2014.02.09. 21:29:13

@33621: De nem azonnal. 3 éven belül kell most neki valami kitalálni - hallottam az esti hírekben.

DieNanny CH 2014.02.09. 21:29:32

@33621:

Mennyire régi?
2 éve kb 2500 embert engedtek be negyed évente. Nekem számszerűen leírták, mikor engedélyt kértem. Holnap majd megkeresem a papírt, már késő van.

morsels (törölt) 2014.02.09. 21:31:40

@lexrex:
Tudom.
Meg azt is tudom, hogy shakti provokal, dehat ez mar csak igy mukodik. Dehat HA a tulaj itt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.09. 21:38:53

@morsels:
Persze.
De Lex okos ember kár lenne ha itthagyná a blogot.
A HA a tulaj az ő szava dönt.
Tudjuk hogy mi miért történt.
Sajnos a célját nem érte el.

morsels (törölt) 2014.02.09. 21:49:37

@diggerdriver:
Ehh, csak tul sokszor lattam mar ezt.
Ahova shakti betette a labat, az olyan liberalis lett, hogy barki szolhatott, aki vele ertett egyet.
Mondjuk meg is haltak azok a topikok, de o csak terjeszti a liberalizmust a neten.

Ez is csak egy allomas.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.09. 22:02:09

@morsels:
Nézd, egy biztos.
Rendkívül ügyesen csinálja.
Soha nem gondoltam volna hogy tisztes családanyák hogy tudnak prostituálódni virtuálisan.
Mostmár tudom.
Meglátjuk mi lesz.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 22:04:11

@diggerdriver:

Ez érdekes, nekem hasonló tapasztalatom van.

S valami vicces, egyik munkahelyemen az összes román homokos volt. Az első alkalmazott egy homokos gyerek volt, s ő aztán ajénlotta a haverjait. Végül a teljes román részleg homokos lett! Akkor történt, hogy az egyik megdicsért engem, azt mondta az én homofóbiám ellen semmi kifogása, bár persze nem ért velem egyet, de őt csak az erőszakos homofóbia zavarja, nem a békés keresztény verzió, mert az csak vélemény és megérti.

Latcho Rom 2014.02.09. 22:08:18

@maxval a gondolkodó birca: tegnapi topikba irtam neked csalga gyerek, helyesebben infot kertem..
take a peek.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 22:09:32

@shakti_rom:

Ez is emberfüggő. Értelmes emberrel viccelni is lehet. S ellehet mondani az ellentétes nézetet.

nyuszigonosz 2014.02.09. 22:11:16

Mindjárt az elsö bekezdésben pontatlanság van: nem az EU kezdeményezte ezt!
Nagyon nem! Söt! A végeredmény ugyanis pontosan egy EU-val kötött szerzödést borít fel.

nyuszigonosz 2014.02.09. 22:12:13

@nyuszigonosz/D/: @33621: Amit elöbb írtam, az neked ment.

Latcho Rom 2014.02.09. 22:13:48

@maxval a gondolkodó birca: Probaltal ilyet?

Pecazunk egyszer, foci szobajon valahogy, dozsa csapat, ram nez s mondja romanul gheorghe ..roman hos. Elmondta hogy ok mit tanultak, elmondtam en is mit tanultam Dozsarol.

Maradtam vele annyiban. Ertelmes ember s vicces is.

Latcho Rom 2014.02.09. 22:14:42

@maxval a gondolkodó birca: Majd este felhozom.. most menes van elfele.

Latcho Rom 2014.02.09. 22:16:46

@maxval a gondolkodó birca:

Ja igen, ha ismered a Rimner ugyet, zanzazd mar nekem te mit tudsz, hogy latod a dolgot moralisan is, tegnap meselt rola egy baratom a facebookon, nem ismerem az ugyet...Koszeg vedte anno ugy tudom.

Koszonet maxi

2014.02.09. 22:21:04

@shakti_rom: Nem arrol van szo hogy az ember ne legyen ovatos - nok mindig, mindenhol ovatosak, ez a noi letnek a resze, nem csak Indiaban tamadnak meg noket sajnos. De ha jol ertettem, az volt a felvetes hogy europai no eleve potencialis megeroszakolokent sot gyilkoskent (?) kezeljen minden indiai ferfit. Ez nekem szemely szerint nagyon banto - ahogy mar tobbszor elmondtam itt, az ex-partnerem illetve sok kozeli baratom, ferfi es no, indiai, es nem szeretnem ha igy tekintetenek rajuk. A kerdes sokkal komplexebb annal mint hogy 'nincs penzuk szexre' stb. Egyebkent meg alapvetoen India csak egy normalis orszag mint barmelyik masik, az indiai ferfiak nem allatok es nem eroszakolnak meg noket uton-utfelen mindenhol. Sajnos minden orszagban tamadnak meg noket, Europaban es Amerikaban is nagyon gyakran.

______________ (törölt) 2014.02.09. 22:21:05

a címhez egy megjegyzés: tapasztalataim szerint az osztrákok nem diszkriminálják a magyarokat, egyáltalán nem hátrány magyar IT-sként osztrák cégnél dolgozni. a felvételi esélyeket sem nevezném rossznak: nekem se IT-s diplomám, se az adott programnyelvem semmilyen tapasztalatom nem volt, meg is mondtam nekik az elején, hogy 2 hónapja gőzerővel tanítom magam - otthon.

a cégnél is jó sokan vagyunk magyarok (IT-s terület), több csapat dolgozik be hozzánk Bp-ről, de még a projekten belül is van magyar kollégám.
konkrét tapasztalatom csak a közvetlen kollégáról van: szorgalmas, terhelhető, felelősségteljesen végzi a munkáját.
velem olyan elégedettek, hogy az eltelt kevesebb, mint egy év alatt többször kaptam jelentős fizetésemelést. miközben ez idő alatt küldtek el már 2 éve ott dolgozó (nem magyar) kollégát, tehát ha nem elégedettek valakivel, akkor az itt kiderül.

morsels (törölt) 2014.02.09. 22:22:36

@diggerdriver:
Nezd meg, hirtelen max a bircas lett a legjobb haverja.
Nagy mutatvanyos a faszi, az biztos.

nyuszigonosz 2014.02.09. 22:22:48

@maxval a gondolkodó birca: De, gond.
Mert Svájc és az EU közötti szerzödés szerint a munkaerö szabad áramlását nem állithatja le Svájc.
Vagy ha mégis, akkor a szerzödés további pontjai is semmissé vállnak.

Latcho Rom 2014.02.09. 22:22:58

@Mirjam2: S miert emeli ki az Indiai eseteket a media ennyire, nem a brutalitasuk, suruseguk miatt?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 22:33:10

@shakti_rom:

Több ilyen eset volt. S volt akit sosem lepleztek le. Több ezer nyugati ügynök volt az országban.

Az egyik leleplezett apám kollégája volt, vendégségben is voltunk náluk egyszer. Rá halált kért az ügyész, mert nem fogadott el egy fillért se a CIA-tól és büszkén még ki is mondta, hogy ingyen tette politikai okokból. A bíró halálra is ítélte, a feleségét meg 12 évre. Aztán persze nem végezték ki, Kádár nem akarta idegesíteni ax amerikaiakat egy kivégzéssel és életfogytiglanra mlrsékelte az ET. Aztán Göncz adott neki kegyelmet és kiengedték 1990-ben.

Aki azt mondta, hogy pénzért csinálta, azzal Kádárék elnlzőbben bántak, megúszták 8-10 évvel. Kivéve a katonákat, ott bizony simén ment a halálos ítélet, bár a legtöbbször az ET életfogytiglanra változtatta aztán.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 22:40:36

@shakti_rom:

Hozzáteszem, marha veszélyes volt ez, a kölcsönösen egymáshoz beépült ügynökök miatt.

Nagyon kemény műfaj ez.

Latcho Rom 2014.02.09. 22:48:32

@maxval a gondolkodó birca: Igen kemeny.
Koszeg mivel ervelt a Rimner mellett, s volt valami hatasa?

Latcho Rom 2014.02.09. 22:52:49

@maxval a gondolkodó birca: Kende van az atv-n Ungavarival..a parizsi Peter.

Shanarey 2014.02.09. 23:10:07

@diggerdriver:

Én is sajnálnám ha lelépne, de megértem a döntését.
A baj az hogy az okozat a nagyobbik hiba errefelé, nem pedig az ok.

Latcho Rom 2014.02.09. 23:26:14

Jo kis nyugis nachtmusic..

Cas, irtam neked tobbszor, aggodunk erted.

www.youtube.com/watch?v=SB1l7bfyPUU&sns=em

Sent from my iPad

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.02.09. 23:32:21

@nyuszigonosz/D/: Öcsém 3oräval ezelött küldött telon 1képet. A munkahelye ablakäbol fotozta. Nem tudom belinkelni, de kb igy nézett ki: Hid. Egyik oldalon rendörautok és rendörök, a mäsik oldalon a demonsträlok... nemrég irta, hogy megusztäk, nem foglaltäk el a kaszinot, pedig milyen nemzetek csatäja alakult volna ki... :-)
Ez meg az egyik helyi ingyenes ujsägbol: www.20min.ch/schweiz/news/story/Spontandemos-gegen-SVP-Initiative-17969569

nyuszigonosz 2014.02.09. 23:36:59

@Naschkatze (Mostindien / CH): Kösz, elolvastam.
Most lépek aludni, holnap koránkelés.

morgo1229 2014.02.09. 23:38:49

@morsels: az is lehet, hogy penzert csinalja. Kar erte.

morsels (törölt) 2014.02.09. 23:57:17

@morgo1229:
A lofaszt penzert.
Ha arrol van szo, veled is osszehaverkodi.
Legalabbis egy idore.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.02.10. 00:19:05

@házelőtthinta: @DieNanny [SZ,CH]: "Mindestlohn von 22 CHF pro Stunde (d. h. 3800 CHF (40-Stunden-Woche) resp. 4000 CHF (42-Stunden-Woche); Lohn-/Preisstand 2011) einzuführen."
javítsatok ki ha nem jó. a, 0,15ből az jön ki hogy kb 3,6 chf egy sör. ja a boltban lehet ennyi egy sör. a kocsmában viszont kétlem. ausztriában ennyi kb a sör a kocsmákban. nem hiszem hogy ilyen árakkal ki tudnák termelni azokat a béreket. :)

Nincs még mindig minimälbér Sväjcban. Csak szeretnék, mint ahogy ezt mär Nanny is leirta. Mäshogy fizetnek ha valaki orabérben, és mäshogy ha valaki fix fizetésen van (ennek az oräban lebontott bére nem egyenlö az orabéresek orabérével) De ezzel gondolom nem mondok ujat. :-) A szakmunkäs orabér kb brutto CHF 80-tol kezdödik, az ätlag 150körül van. (Villanyszerelö, autoszerelö stb, de ha ugy nézed, akkor egy fodräsz is kb igy dolgozik)
Szektoronként eltérö kötelezö munkaidö van. 40orät csak akkor dolgozol hetente, ha vältott müszakban nyomod (és van kollektiv szerzödésed, mert van szakszervezet, ami kiharcolta :-) ) Egy vendéglätäsban dolgozo simän lenyomhat 13, 14oräs müszakokat, abban a szektorban ez lehetséges. Pär éve kutakodtam, és talältam olyat is, hogy 60oräs munkahét... :-(
Megkérdeztem az egyik orabéresünket, hogy mennyiért dolgozik. Brutto CHF 25, ezért havi garantält 40%-ot dolgozott. Ez szämszerüsitve 2nap/hét. Durvän brutto CHF 200/nap (azért durvän, mert a hivatalos munkaidö nem 8ora naponta, viszont a kisegitö, ha nem kell elküldik, mert akkor kevesebbet kell fizetni neki... :-) ) Ha ezt fölszorzod, az 8nap/honap = CHF 1600 +/- BRUTTO havonta. (Az ado az sokmindentöl függ, neki olyan CHF 21-re jött ki nettoban.) És ebböl még fizetned kell a betegbiztositäst (a baleseti biztositäst csak akkor kell magänba fizetni, ha kevesebbet, mint 8ora/hetet dolgozik az ember) Na ezzel itt nem mész sokra. (Mekiben brutto 3400-4000-et lehet keresni, ha havibérre vagy fölvéve. :-) )
Nanny! Hogy tisztäban legyél az ärakkal :-) : www.birreria.ch/adm/uploads/pdfs/Birreria_Karte.pdf

Flúgatlan 2014.02.10. 00:37:33

Jólesett általánosító módon gyalázni a magyarokat? Akkor örülj, kedves cikkíró. Kevés örömöd lehet az életben....

Igen, vannak hülye honfitársaink, meg jók is, mint ahogy minden nemzet esetén ez így van. Egy-két kiragadott példából olyan általános szabályt csinálni, amit cikkcímnek is lehet fogalmazni és ami az össze magyar lesajnálását sugallja: gyenge húzás. Bár libsi körökben trendi, mert a magyart lehet, kell és illik is olyan általánosító módon utálni, ahogy azt sok más nemzet esetén nem lehet megtenni, mert csakhamar valami csúnya dolgokat kapsz a fejedre, mint hogy "rasszista" meg "idegengyűlölő".

Szóval, elhiszem, hogy van 1-2 hely, ahol rossz tapasztalatuk van a magyarokkal és nem kérnek belőlünk. Csak ebből nem kéne olyan fene nagy általánosító cikket keríteni, amit ideömlesztettél. Mert máshol ugyanilyen rossz tapasztalat lehet a lengyelekről vagy a románokról.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.02.10. 01:56:56

@mojyo: Na ja, én is ezt akartam beírni, csak nem akartam elsőnek...A TeCsövön vagy egy raklapnyi orosz belsőkamerás videó, azok megnézése után inkább vezetnék a Hold túlsó felén, mint a ruszkiknál.Azok állatok! :-((

És igen, az orosz nethez ajánlott irodalom: englishrussia.com ... :D

VHB 2014.02.10. 05:19:53

@Határátkelő: HÁ! Ünnepélyesen fogadom, hogy többé nem cáfolom a Babette által linkelt politikai álhíreket. :-)

midnight coder 2014.02.10. 06:27:12

@shakti_rom: Afrikában simán találhatsz olyan csapatokat ahol a mi mércéink szerint áll a 10/9. Más kérdés, hogy ott viszont az is elfogadott, hogy megerőszakoljuk majd lelőjük a csajokat a szomszéd törzsből.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.10. 08:03:46

@morsels:
Én is rendkívül rühellem hogy az elején bedöltem neki.
Több eszem is lehetett volna.

Berzengő 2014.02.10. 08:09:47

@Flúgatlan: Mi a gond vele?

Ezen blog másik írása, meg egy olyan hírből amiben magyarokról szó sincs, azt a címet adtak, hogy miért szeretik az angolok a magyarokat.

Majd forrásnak beír egy olyat ami KEU-rol szol, és SEMMI konkrétum, rólunk szó sincs, de odaírja a propagandisztikus címet.

hataratkelo.blog.hu/2013/12/21/miert_nyerok_a_magyarok_angliaban

Ez legalább konkrét eset.

tanato 2014.02.10. 08:19:17

@nyugtával dicsérd a navot: Igen én is erre gondolok,a svájci tégla az első aztán majd követik a többiek is különböző ürügyekre hivatkozva.

2014.02.10. 10:00:31

@shakti_rom: 'S miert emeli ki az Indiai eseteket a media ennyire, nem a brutalitasuk, suruseguk miatt?'

Ez a media mukodesevel fugg ossze, mindig van valami amire koncentralnak; masreszt pont most jutott el az indiai tarsadalom odaig, hogy nyiltan beszeljenek ezekrol a dolgokrol es ne mindig az aldozatot hibaztassak. Ettol ugy tunik mintha hirtelen mindenkit mindenhol megeroszakolnanak, ami persze nem igy van. Szamomra nagyon pozitiv fejlemeny, hogy a media es a tarsadalom oszinten beszel errol a jelensegrol es remelem hogy elindul egy valtozas ennek hatasara a pozitiv iranyba.

Az indiai tarsadalom / media pont most jutott abba a szakaszba hogy ezt a temat elkezdjek feldolgozni, ami nem jelenti azt hogy az orszagban rosszabb lenne a helyzet mint sok mas orszagban. Pl. Angliaban is sok brutalis csoportos megeroszakolas tortent az elmult evekben. Nehany pelda:

www.independent.co.uk/news/schoolboy-guilty-of-tourist-gangrape-1266577.html

www.telegraph.co.uk/news/uknews/1575602/Teen-charged-over-acid-rape-attack-on-girl.html

Itt Szaudiban pedig meg ott tart a tarsadalom hogy a nok egyedul nem hagyhatjak el a hazat (szo szerint), csakis ferfi rokonaik tarsasagaban, es akkor is csak ugy ha az egesz testuk el van takarva, sokszor meg a szemuket is beleertve. Ha barkit molesztalnak, az egyertelmuen a nonek a hibaja: miert volt az utcan ferfi rokon nelkul; miert volt rajta szemsmink / koromlakk (a legtobb nonek csak a szeme es a keze lathato, de sokan meg vannak rola gyozodve hogy ha ezek a reszek ki vannak dekoralva, akkor a ferfiak annyira begerjednek hogy nem tudjak tartoztatni magukat es megtamadjak a not, lasd www.emirates247.com/news/region/saudi-survey-shows-men-blame-women-for-rising-cases-of-molestation-2014-01-05-1.533620). Ha feljelentesz valakit aki megeroszakolt (ami szinte soha nem tortenik meg), jo esellyel teged buntetnek meg, lasd en.wikipedia.org/wiki/Qatif_rape_case. Termeszetesen hazassagon belul - ami minden esetben 'arranged marriage', tehat eleve nem a no valasztasan alapul - azt csinal a ferfi amit akar, tehat konnyen lehet hogy a ferjes nok nagy reszet napi szinten megeroszakolja a ferje, de ez nem kerul be a hirekbe. Az sincs benne a hirekben, hogy ha itt elkezdenenek a nok egyedul maszkalni, dolgozni stb., tomegesen tamadnak meg oket. De mivel meg sem probaljak (mert annyira veszelyes lenne) igy nincs mirol irnia a medianak. Az indiai tarsadalom valtozason megy keresztul, nehany eve meg ott sem maszkaltak nok ferfikiseret nelkul, nem dolgoztak hazon kivul, stb. Most hogy ez a valtozas elindult, vannak negativ kovetkezmenyei pl. noket gyakrabban tamadnak meg, de meg mindig messze jobb a helyzet mint azokban a tarsadalmakban ahol el sem indult a folyamat afele hogy a nok fuggetlenebbek legyenek a ferfiaktol.

A mediabol tajekozodni illetve sztereotipiakra epiteni sosem a legjobb otlet. En pl. nagyon meglepodtem mikor kiderult hogy a szaudi emberek nagy resze meg van gyozodve rola: Amerikaban minden not megeroszakolnak, rengeteg nemi eroszak tortenik lepten-nyomon! Ez itt szeles korben elterjedt nezet amit sokan 'tenykent' hangoztatnak. Idovel megtudtam, hogy a helyi media kovetkezetesen hirdeti ezt, igy probaljak megindokolni hogy miert kell a szaudi noknek fekete zsakokban jarniuk stb. Azt ismetlik folyton a helyi TV-adok illetve ujsagok hogy Amerikaban, ahol a nok szemermetlenul oltozkodnek es ferfi rokonok nelkul elnek, a molesztalas, nemi eroszak mindennapos dolog. A helyiek nagy resze meg persze minden tovabbi nelkul elhiszi ezt, jol illeszkedik az erkolcstelen amerikaiakkal szemben erzett felsobbrenduseg-tudatukhoz.

Ugyanez tortenik most Europaban az Indiarol szolo hirek kapcsan. 'Mindig is tudtuk hogy az indiai ferfiak barbarok akik csak arra varnak hogy feher noket eroszakolhassanak meg' (mikozben az aldozatok 99.9%-a indiai, nem europai), 'mindig is tudtuk hogy mi jobbak vagyunk naluk mert feher ferfiak nem eroszakolnak meg noket, csakis a tanulatlan, barbar, gyanus kulseju barna pasik' stb.

tanato 2014.02.10. 10:48:31

@nyugtával dicsérd a navot: Lehet hogy ez is benne van.Lehet 20-30 év múlva már csak szép emlék lesz hogy a az akkori fiatalok szülei csak felültek a gépre vagy a vonatra és másnap már legálisan dolgoztak Londonban vagy Münchenben.Lehet akkor már új függöny lesz a határon csak kívülről mint USA-Mexikó és marad a feketemunka éhbérért/ami persze akkor is sokkal jobb lesz mint a magyar hivatalos/meg átszökés éjjel a soproni erdőkben,most már nem a kommunista magyar határőröket hanem A hőkamerás osztrákokat,igyekezvén elkerülni.

peter3374 2014.02.10. 10:50:56

Az első poszt az eléggé kamu szintű, valaki baromi irigyként össze-vissza irkált egy ismerőséről, más is leírta már, hogy mi az ami nagyon nem kerek vele, nyelvtudás, személyes interjúk nélkül talált pár nagyon jó állást, még szállást is intéztek neki, aztán, téma, nyelvtudás, kutatás nélkül a nagynéni által fordított cucokkal nemhogy ösztöndíjat kapott egy egyetemen, de mindjárt állást...

♔batyu♔ 2014.02.10. 11:07:35

Az első poszt ürügyén egy jót lehetett a címben magyarozni. Ráadásul elég kamuszaga is van.

Latcho Rom 2014.02.10. 11:11:53

@Mirjam2: Abban egyetertumk hogy gazdasagi okai vannak a dolognak, muszlim orszagokban ehhez a vallas is hozzajarul, vagy....az az alapja.
Media mindig hozott anyagbol dolgozik, s a nagykozonseg szaja ize szerint alakitja, szabja at a hireket.

Azt a tezised nem tudom elfogadn hogy azert emelkedett meg az eroszakok szama indiaban mert a nok is elkezdtek dolgozni, hiszen evszazadok ota jelen van a prostitucio, hatalmas szamokban.

Koszonet a cikkekert is, este majd elolvasom oket.

Latcho Rom 2014.02.10. 11:21:17

@maxval a gondolkodó birca: kenytelen leszek sajat kutfore tamaszkodni :)

Latcho Rom 2014.02.10. 11:22:46

@midnight coder: uhum,,,s ki ott az atlagpolgar? :))

2014.02.10. 11:40:49

@shakti_rom: Ennek a prostituciohoz nincsen koze - a nok dolgoznak hazon kivul, tehat utaznak, sokszor egyedul, ami a kozelmultig nagyon szokatlannak szamitott. Masreszt nem feltetlenul emelkedett az eroszak szama, inkabb sokkal tobbet beszelnek rola mint azelott. En szemely szerint pont azt vettem eszre az elmult kb. tiz evben hogy tobb no van az utcan, tomegkozlekedesen, es ezzel parhuzamosan csokken a molesztalas gyakorisaga. Egy csomo intezkedest is bevezettek az elmult evekben a nok vedelmeben, pl. noi kocsik a metron.

Meg egy erdekes cikk a temarol: world.time.com/2013/11/08/why-rape-seems-worse-in-india-than-everywhere-else-but-actually-isnt/

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2014.02.10. 12:15:14

@diggerdriver: hát már ott született, 50-60 éve... ott szocializálódott... még jó hogy udvarias.

Latcho Rom 2014.02.10. 12:20:03

@Mirjam2: ezt is spejzolom estere, szep napot mirjam.

braue 2014.02.10. 13:35:44

És mégis rengetegen dolgoznak kinn, a munkaadóik teljes megelégedésére. Magam is ismerek nem egy munkaadót. Hogy az arcnak milyenek a tapasztalatai, azt lehet, magának köszönheti..Sőt nagyon nagy rá az esély.

Void Bunkoid 2014.02.10. 15:22:01

Ez a cikk, tudom, hogy ajánló csak más blogokhoz, de annak - elnézést kérek, de igen sefülesefarka.

Latcho Rom 2014.02.10. 18:21:56

@Kövérmadár [swe]: "nyalás" kicsit eros, inkabb tudatosan kedveskedni valakinek aki tudatosan kedveskedhet nekunk ket virtualis bitcoinert, itt egy blogos buksisimiert :-))

Mar itthon is vagytok?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.02.10. 20:18:53

@VHB:
Az lehetett a gond, hogy shaktival ellentetben en nem ultem bortonben :)

Latcho Rom 2014.02.11. 02:33:03

@Mirjam2: Elolvastam, de nem gyozott meg. Sehol masutt nem tortentek hasonlo esetek mint Indiaban, 10'ferfi, s a vegen agyon is verik a noket, haromszor az utobbi honapokban. Ezert szenzacio, a brutalitas es mod miatt, nem azert mert gonoszmedia fekete kepet akar festeni Indiarol, az indiai ferfiakrol. Remelem nem tortenik hasonlo szornyuseg se indiai se feher nokkel a jovoben.

Latcho Rom 2014.02.11. 02:35:06

@Kövérmadár [swe]: Regi pest szleng, te meg fiatalka vagy :)
Pontositva: az ember magat kaserolja, masoknak meg smuzol.

Latcho Rom 2014.02.11. 02:36:24

@Babette_: morszi megy Maltara?? Kezdem szervezni az ottawai bucsuztato bizottsagot :))

Latcho Rom 2014.02.11. 03:20:34

@maxval a gondolkodó birca: Nos neki nem gurult el semmi.
Par napja volt Ottilia hetvenedik szuletesnapja, itt a joslata a vezerrol, anno..

csg-consulting.com/kp/books/avikt.pdf

Latcho Rom 2014.02.11. 04:47:44

szegenykeim..:(

http://read.thestar.com/?origref=http%3A%2F%2Fgoogle.com%2Fnewsstand%2Fs%2Fposts%2FCAIiEGQQFoZAzqUjSQQVkxKjDf8qFggEKg4IACoGCAow6bV4MPfJDDCtvTk%2FCanadian%2Bcouple%2Bbrutally%2Bmurdered%2Bin%2BMexico#!/article/52f97fd6ec069189b900036d-canadian-couple-brutally-murdered-in-mexico

Cas, mi a banat van?!

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.11. 07:51:50

@shakti_rom:

Pupu nem elmebeteg. Néha hülyeséget ír, de ez mindenkivel megesik.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.11. 07:53:26

@Babette_:

Sok ilyen ország van. Az árak olyan magasak, hogy ez pár tucat embert jelent jellemzően.

Határátkelő 2014.02.11. 19:07:44

@shakti_rom: @morsels: @diggerdriver: (és még akit illet).

Nagyon unom már, hogy állandóan egymást gyepáljátok itt. A játszótér nem erre van. Tehát ha nem hagyjátok abba, akkor mindenkit, aki ebben részt vesz, leveszem a listáról, és majd csak az a hozzászólás kerül be, amelyik nem személyeskedő. Ha egymással akartok szórakozni, keressetek másik helyet. Nem akarok igazságot tenni, egyszerűen nem akarom, hogy a blog átalakuljon három-négy ember egymás elleni hisztizésének színterévé.

Ha elfogadjátok, rendben, ha nem, akkor legközelebb lekapom azt, aki nem tud viselkedni.

Shoyu 2014.04.11. 20:23:37

Azért nézegetem ezt az oldalt, mert Ausztriában szeretnék dolgozni, de komolyan mondom az eszem megáll az ilyen írásokon. Ezt miért kell ide feltenni? Szerencsére csak az osztrák részt olvastam, de az is biztos 2 értékes percet vett igénybe. Kedves posztíró! Azért mert van egy hülye, elkényeztetett magyar ismerősöd attól még miért kell ilyen messzemenő következtetéseket levonni? És egyébként is kit érdekel ez a teljesen haszontalan információ, hogy vannak hülyék, igen, mindenhol vannak, aztán majd neki valószínűleg jól nem fog bejönni neki ez az egész külföldi munka téma, erről felesleges írni. Hasznos infókat akarok!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása