oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. október 04. 06:45,  Mennyit kerestek? 320 komment

2013. október 04. 06:45 Határátkelő

Mennyit kerestek?

Mielőtt bárki a szívéhez kapna, természetesen nem érdekel senkinek a fizetése, ám Heni mai (erősen rendhagyó) írása éppen arról szól, hogy miért nem vagyunk képesek békén hagyni a másik magánszférájának olyan részeit, amelyhez valójában semmi közünk. A poszt történetéhez hozzá tartozik, hogy eredetileg csak az általa készített képet kaptam meg, és külön kértem Henit, hogy írjon még mellé pár sort. Előre szeretném felhívni mindenki figyelmét, hogy a mai írás az általában bevett stílustól eltérő, provokatív és humorérzéket és öniróniát is kíván. Na, a fenyegető sorok után tényleg lássuk a posztot.

131004 Henrietta kép.jpg

„Odahaza, ha „rossz társaságba" keveredünk, az első kérdés, amit nekünk szegeznek: mennyit kerestek? És nem. Nincs előtte "Szia, hogy vagy?"....

..."jár a nyelvük, mint a rokka..."

Tegyük fel, hogy valaki kerítésfestő-ecsetet vásárol. Hamar záporoznak a kedves „biztos lopta, csalta, hazudta, gazdag amerikai nagybácsitól örökölte" vélemények, mert ugye munkával boldogulni magyar jobbágynak tilos, különösen ha a felmenői is jobbágyok voltak...

Nem szeretem az álmosolyokat és álbeszélgetéseket, amelyeket hátam mögötti valódi utálat követ. Jobban kedvelem, ha valaki közvetlenül ide, a ráncosodó szemembe gurítja, hogy ostoba liba (tudatlan majom, rohadt ribanc... szerintem valami fontos szókapcsolat még hiányzik, már én sem vagyok a régi...), ugyanis ez becsületesebb, mintha Annus nénitől hallom vissza, aki amúgy a piacon tudta meg Katuskától, neki pedig egyébként Ilus mesélte a közértben, de ő is valamelyik szomszédjától kapta a hírt, a szomszéd persze egy régebbi lakótársának a távoli rokonától értesült róla, vagyis nemzetbiztonságilag is igaz lehet.

Na. Ez a magyar test-vér-fáma, ez tényleg nem hiányzik.

Zokni, ami büdös

Bár viccesnek vicces, de nem érdekel az sem, hogy „képzeld, Bütykös Gézuka talicskával közlekedik a nagyforgalmin". Ugyanis:

Ki a nagykabát az a Bütykös Gézuka?

Ha esetleg tudom is, hogy ki ő, akkor jószagú rózsabokor, miért olyan fontos, hogy két év után, amikor ismét találkozunk, Bütykös Gézuka akármilyen ingóságáról és földrajzi elhelyezkedéséről diskuráljunk egymás hogyléte helyett?

Ha van zoknid, de nekem nincs: utállak
Ha nincs zoknid, de nekem van: lenézlek.
Ha mindkettőnknek van zoknija: melyik márkásabb?
Ha az enyém márkásabb: lenézlek.
Ha a tiéd márkásabb: utállak.
Ha egyikünknek sincs zoknija: sírjunk közösen, és utáljuk karöltve azt, akinek van.
Ha én kapok zoknit valakitől, de te nem: lenézlek.
Ha te kapsz zoknit valakitől, de én nem: utállak.
Ha mindketten kapunk zoknit valakitől: szeretet, világbéke... a tiéd milyen márkájú?

Amúgy tetszik a fülcimpád, de van zoknid, ami nekem nincs: utállak.
Anyádnak sem volt zoknija, akkor neked miért van: utállak.
Hurrá szereztem én is zoknit, ami jobb, mint a tiéd: végre lenézhetlek.
Neked már sok, színes zoknid van, pedig régen csak egy darab, szürke zoknid volt: utállak, utállak, utállak.
Neked is egy darab, szürke zoknid van: szeretet, világbéke...az enyém még nem lyukas, és a tiéd?...

Ha valamit kihagytam, az jobb is, mert szégyenletes.

Más dolga van

Cseh ismerősöm, ha nem tud időt szakítani rám, azt mondja: más dolga van. Nem kíván mindenáron beavatni az életébe, hogy például fáj a sógor szeme, ezért ő olvassa fel neki az újságból a sportfogadás eredményeit, és további finomságok. Nincs hozzá közöm, azért, és így a helyes.

Ha én annyit mondok: „csak", cseh ismerősöm úgy értelmezi: CSAK, és nem úgy, hogy: „a kis némber biztos nem takarított, azért nem hív be egy kupica páleszra".

Lehetne mg tovább ragozni, de inkább öt idegennel sörözök egy jót, amíg száz ismerős ostobaságokat fröcsög rólam szabadidős tevékenység címszó alatt."

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Csehország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr525550555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.10.04. 15:18:57

@Mr. Long [wannabe Briton]: £600-ert vesztegettek. Jol lattad, nem irtam el a 0-kat. Se viz, se aram, lehet, hogy O2 sincs rajta.
Haz se, csak telek, amin max egy satrat vagy lakokocsit tudsz tartani meretre. Es csak 4*4-el megkozelitheto, mert rendes ut sincs.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.04. 15:20:03

@charlieharper: tenyleg kerdeztem, de mar nem tudom miert :) bar, ha mar nagybirtokos vagy, nem csiodalom, hogy szegyenled :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.04. 15:26:45

@andaluzkutya:
Valoszinu az orgazmuskepessege... ;)

@nosuti:
Nem tudom, hogy alig varom-e. :)
A multkor punnyadas volt a vege, bizom benne, hogy most vigyorgosabb lesz. Majd beszamolok ;)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.04. 15:29:43

@charlieharper:
Kilt-et vettél hozzá?
Azért azt most borítékolom higy a ma esti avatarom jobban néz ki meztelenül mint Te kilt-ben.
:)))))))

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.04. 15:30:37

@charlieharper: mit lehet csinalni vele kulonben? ok satrazol, de? vagy berbeadod egy birkapasztornak? telekadot fizetsz ra ? ;)

2013.10.04. 15:31:05

@diggerdriver: lattal mar kiltet viselo ferfit kipaban?

2013.10.04. 15:32:06

@Mr. Long [wannabe Briton]: egyenlore contingency-nek vettem.
Van akinek a luxusprosti a hobbija, ez olcsobb volt.

tableno 2013.10.04. 15:33:49

@charlieharper: Mintha a Brian életében lett volna ilyesmi...

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.04. 15:35:35

@charlieharper: nem, de szerintem jot rohognenk :D
most lehet hulyeseget kerdezek, de voltal mar ott megnezni, vagy csak vetted?
vegul is parlagfuvet nem kell kaszalni rajta, enni meg nem ker. melyik reszen van? vagy titkos?

tableno 2013.10.04. 15:35:36

@charlieharper: Hogy hívják az elhízott Laird-et? Lard. (bocs)

tableno 2013.10.04. 15:40:54

@charlieharper: contingecy-n azt érted, hogy összeomlik a civilizáció, és visszatérünk a subsistence farming-hoz?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.04. 15:55:01

@charlieharper:
Nem, de nem adnám egy vak lóért ha láthatnám.
:)))))))))))))

tucano 2013.10.04. 15:58:20

@madscientist: "Érdekes, hogy pont Svájcban, ahol elvileg nem beszélnek az emberek erről a témáról, merthogy tabu téma és magánügy, mégis a kantinokban ebédszünetben nem ritka téma, és általában mindenki tisztában van azzal, hogy melyik kollega mennyit keres."

Igen, mert pontosan lehet tudni. Nem úgy megy (általában:), mint otthon. A szakszervezetek még a 70-es években kiharcolták az ágazati béreket. Azaz szakmán belül gyakorlatnak, végzettségnek pozíciónak megfelelően 1000 frankos eltéréssel ki lehet számolni a béreket még menedzser kategóriában is, a struktúrában középszintű alkalmazottaknál pedig pár száz frank eltéréssel a fizut.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.04. 16:06:56

@diggerdriver: olvastam most a blogodon az epitkezesed. nem a velencei-to kornyeken laktal?

2013.10.04. 16:11:25

@tableno: nem, az a contingency K, elotte meg van tobb verzio, pl ha a solar flare teljes magneses vihart kepez es nem lesz aram, bank, stb.

2013.10.04. 16:14:48

@Mr. Long [wannabe Briton]: nem, csak a google map-en, meg egyeb dolgokat a kornyekrol a neten.
Valakinek egy nagyobb telke volt, felparcellazta es eladta.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.04. 16:29:32

@charlieharper: Kb akkor, mintha telket vettel volna a Holdon. Bar ide konnyebb elutazni. :)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.04. 16:30:49

@charlieharper: Kulonben jo kornyek? Kocsma van egy napi jarason belul? Vagy kupi?

VHB 2013.10.04. 16:37:34

@Mr. Long [wannabe Briton]: Mi vagyunk az ellenpólus. A házunk alatt a telek, nem a mi tulajdonunk. A bérleti joga a miénk 150 évre. Úgy gondoltuk, minket ez így kiszolgál. :)

2013.10.04. 16:41:12

@Mr. Long [wannabe Briton]: @tableno: kocsma van. Ez Skocia!
Hatrafele ulve a lovon meg nem tudok nyilazni, de majd megtanulom. Es akkor teljesen fel leszunk keszulve.
New Yorki kollegam egy bunkert epitettet South Carolinaban. Solar flare proof, allitolag. Nem teszteltem. Es o nem £600-at koltott.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.04. 16:42:56

@VHB: are you sure? de ha megsem? meg a vegen viheted a hazad, ahova akarod! a felreertesek elkerulese vegett az elso a az ekezetes ;)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.04. 16:44:42

@charlieharper: "Carolinaban" szegeny hagyma ezekkel vallal sorskozosseget...
de mit fog nezni a tulelt tevejen, ha az osszes ado el fog pusztulni? letoltott pornot?

madscientist 2013.10.04. 16:45:32

@kacce:

Szia!
Már az előző blogon is kommenteltél, ha jól emlékszem.
Üdv itt megint! :)
Az is rémlik, hogy mindig a pozitív hozzáálláést emlegetted, meg, hogy ki mit "vonz be".
Hát ez is ilyen dolog, valószínűleg pont az illetőnek nincs sok fogalma arról, hogy mi az igazán nehéz megélhetés, persze mindig ők mondják a legjobban, hogy menyire nehéz.

és jó itt, mondta a riportban 2013.10.04. 16:45:32

Mi a párommal egy éve élünk külföldön, sokan kérdezik otthon, hogy mennyit keres a párom, szerintem ez természetes. ,(Nem csak ezt kérdezik meg) Mindig megmondom, és azt is, hogy mennyi a lakásbérlés, csak hogy reálisan lássák otthon is, hogy mennyiből kell megélni, amellett, hogy sokan készülnek külföldre. (Mondjuk nincs topmenedzseri fizetése :) ) De azért is megmondom, hogy ne hamis illúziókkal jöjjenek ki, hogy itt millás fizuk vannak, költségek nélkül. (Meg ne kérdezzék meg , mikor veszünk már új, felső kategóriás autót :) mert van ilyen is..:)

madscientist 2013.10.04. 16:45:32

@tucano:

Így van, ennek ellenére van olyan, hogy egyes (nem normális) főnökök mégis megpróbálkoznak, a nyilvánvaló ellenére...és nem csak külföldiekkel, itteniekkel is simán. Utána meg meglepődnek, ha rájuk száll az unia, vagy egyéb jogvédő szervezet munkajogásza...:P
De hát így van ez, tróger mindenütt van. Legalább a jogokat meg lehet védeni, ugye az sem mindegy, hogy van e, aki veri az asztalt.

bonooobong · http://parametric-art.com/ 2013.10.04. 16:45:32

jellemző, rendes vállalati kultúrákban viszont nincs helye ilyesminek. nem erről a végéről illik megközelíteni a munkát, pláne nem más emberekkel szemben..

vazzup 2013.10.04. 16:45:53

@charlieharper: ha a google mapsen fenn van, akkor nem lehet túl eldugott helyen :D
Én tuti scotch-lepárlót építenék a helyedben. Kósert.

@kacce: hát, ezt én is megkérdezhettem volna pedig. Itt nem igazán a megélhetéssel van a gond, hanem a kilátástalansággal. Azzal, hogy gyakorlatilag egy bal lábbal felkelt hétfőn egy tollvonással megszűnhet a munkahelyed. Félretenni nagyobb összeget nagyon nehéz (átvészelni az ilyen hétfőket), sok embernek szinte lehetetlen. Innentől fogva meg bizony jogos kérdés, hogy mit látsz itt, mi az a bíztató kilátás, ami miatt érdemes hazajönni.
Nem panaszképpen, csak nekem is felszaladna a szemöldököm, ha a tengernyi kivándorolt barátom, ismerősöm közül egyszercsak valaki hazaköltözne.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.04. 16:45:54

@charlieharper: "Ez Skocia!" rrol a birkak jutnak az eszembe, azokrol, meg a jay es nema bob-bol a baris jelenet. (azt hiszem abban volt)

montroyal ( CAN qc) 2013.10.04. 16:52:28

erdekes es igaz is a Magyar mentalitasra de ezt kulfoldon is tapasztaljatok?
én sok magyart ismertem ismerek 25 év alatt itt de belegondoltam egynek sem tudnam megmondani mennyi a fizetese .... kozeli ismeroseimnek sem...

a helyieknek még annyira sem ... eszre sem vesszuk hogy uj kocsija van . vagy uj -e a ruhaja , miben megy ki az utcara ,

azert ha valaki tul barna telen megkerdezzuk hol volt nyaralni ,de a nelkul hogy szamolnank fejbe mennyibe kerulhet oda egy hét all inclu..

viszont a szamolgatas fejben egy esetben barhol fent all: ha novel talalkozunk ismerkedes céljabol : a masodik kérdes ( ha nem az elso) MIVEL FOGLALKOZOL? a valaszt minden no asszocialja a fejeben bizonyos osszegre eletvitelre eletminosegre...

33621 2013.10.04. 16:53:18

Magyarok Amerikában sok ésszel, és ebből kifolyólag technikával amit a javukra fordítottak a Szilícium völgyben.

index.hu/indavideo/index.video/startup1

index.hu/indavideo/index.video/Startup2

VHB 2013.10.04. 16:55:03

@Mr. Long [wannabe Briton]: Nos ha birkák, akkor ennél nincs autentikusabb.

youtu.be/CH801Ebtf8o

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.04. 16:56:55

@diggerdriver: csak mert ott talalkoztam olyan talajvizzel, ami eso nelkul is 70-80 cm-re volt a talajszinttol. esoben meg felette :D

kacce 2013.10.04. 16:59:17

@vazzup: Nem mindegy, ki kérdezi. Csak arra akartam kilyukadni, hogy olyan is panaszkodik, aki nem hónapról hónapra él. Bizattó kilátás? Szerintem külföldön élve sem tudhatod, hogy mi lesz 5-10-20 év múlva.

Egyébként mostanában több kinti ismerősöm is hazaköltözött és pár napja ajánlottak gyermekorvost a környéken, aki szintén külföldről költözzött haza nemrég. Nem tömegekben persze, de jönnek azért haza.

Valószínűleg az sem mindegy, mi a szakmája/foglalkozása valakinek, mert vannak olyanok, amikkel itthon is lehet boldogulni és sosem tudhatod, hogy az adott ember mi a személyes oka, hogy hazajön. Ez nem csak az anyagiakról szólhat.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.04. 17:05:02

@VHB: nem ez a fazon jatsza Captain Winters-t a Band of Brothers-ben?

33621 2013.10.04. 17:05:14

Technika iránt érdeklődőknek! De természetesen világot látni akaróknak is.
karmageddon.blog.hu/2013/10/03/sarvesh_a_szerelo

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.04. 17:06:31

@Mr. Long [wannabe Briton]: @VHB: de! megneztem imdb-n :) ismeros volt a figura, csak eleg szar a felbontasa a linknek, vagy a telefonomon volt rossz.

tableno 2013.10.04. 17:08:07

@charlieharper: a bunkert hülyeségnek tartom. Mert teszem aztat túléled a napkitörést, atomháborút, zombiinváziót, stb. Remek. De hogyan tovább? Kint sugárzó pusztaság, kóborló mutánsokkal. Te meg nem vagy Bear Gryllis, hogy csótányokon és a saját vizeleteden megéljél? Akkor most nem mindegy, hogy a többiekkel együtt, vagy 2 hónappal később dobod fel a talpad?

kacce 2013.10.04. 17:08:16

@33621: Igen, Hollandiában. Miért? Mindenki ezt kérdezi. Már nem akarok ebbe belemenni, magyarázkodni. 5 év után számot vetettünk, hogy mi legyen. Hogy vagy hazamegyünk vagy akkor maradunk örökre és ez utóbbit valahogy nem tudtuk elképzelni. De semmi sincs kőbe vésve, most megfigyelő üzemmódban vagyunk, hogy hogyan jön be a nagy magyar valóság. Egyébként Hollandiába nem szeretnénk visszamenni, ha úgy hozná a sors, hogy nem tudunk itt élni, akkor már inkább valami olyan helyre, ahol sokat süt a nap ;)

vazzup 2013.10.04. 17:11:19

@kacce: ha lehetne itthon 5-10-20 évre tervezni, nem mennék sehova. Számszerűleg én itthon kiba' jól élek. Még megtakarításom is van, nem is kevés. Mégis el akarok menni. De nem is ez a lényeg, a lényeg az, hogy nem biztos, hogy pőre panasz, ha valakinek elkerekedik a szeme, hogy ismerőst lát hazajönni. :)
Momentán a büdös nagy helyzet az, hogy egy hét alatt megszűntetnek egész ágazatokat, nem hogy 5 év, egy hét.
A bizonytalanság rosszabb, mint az alacsonyabb életszínvonal. Idegörlőbb, pláne hosszabb távon. Tudod, sokkal rosszabb, ha van mit veszíteni. S persze a probléma messzire vezet és sokrétű, s az sem biztos, hogy mindenki ugyanakkora problémának látja a Mutyiországban történő dolgokat.

Szóval, én csak azt tudom mondani, hogy remélem jól döntöttetek, ti is, meg az ismerőseid is, mert akkor legalább van, akinek megéri hazajönni.

33621 2013.10.04. 17:14:41

@kacce: Köszönöm a válaszod és sok sikert itthon!

2013.10.04. 17:18:34

@tableno: a bunkert nem lattam, akik lattak, szerintuk minimum 6 honapig tud ott elni egy 4 tagu csalad. Egyebkent kicsit paranoias a kollega.
Nem tudom hogy oldja meg pl a szellozest egy atom katasztrofa eseten.
En nem a solar flare miatt vettem a telket, inkabb 1) befektetes, 2) ha kulonszakadnak nem tudom mi lesz, 3) ha a felesegem hidegre vagyik, idealis nyaralo hely 1 hetre, stb

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.04. 17:26:16

@charlieharper: ha kulonszakadnak, akkor majd bemutatod az utleveled, amikor a hetvegi telkedre mesz

2013.10.04. 17:35:26

Kanadában is panaszkodnak és irigykednek az emberek csak nem annyit és nem úgy mint ahogy én azt tapasztaltam Mo-n.

Az angolszász kultúrára jellemző "stiff upper lip", kb. annyit jelent hogy elvárt tőled hogy ne panaszkodj - már eleve ehhez szocializálódnak az emberek. Ennek van egy olyan oldala, hogy amikor tényleg lenne ok "panaszkodásra" (ill. fájdalom, félelem, harag kifejezésére), akkor se tör elő semmi, ami véleményem szerint alapvető emberi érzelmek megtagadása. Azt is tapasztalom hogy sokan csupán passzivak, nem panaszkodnak, mert tudják magukról hogy nem képesek ezt higgadt módon előadni - igy inkább visszahúzódnak.

A középosztály megengedheti magának hogy szakembernek panaszkodjon. Sokaknak van "employment assistance plan" ahol erre ingyen lehetőség. Akinek több a pénze az választhat 50-300 CAD-ig counsellor-t vagy pszichológust. Itt aztán kipanaszkodhatják magukat - mert nekik is van erre igényük, mint bárki másnak. Mo-n ezt inkább egymás között intézik el az emberek. :)

Az irigykedés nem annyira jellemző errefelé, senkit nem érdekel, hogy milyen házad, autód van, vagy hogy mennyit keresel. Mondhatod nekik, hogy Porsche-val jársz, esetleg elejtenek egy "wow"-t aztán folytatják a beszélgetést a hétvégi terveikről. :)

Nem csodálkozom azon ha hátrányos helyzetben lévő, vagy frusztrált emberek panaszkodnak. Bizonyos mértékig ez sztem egészséges is - a negativ érzéseket elfojtani vagy befelé forditani nem jó dolog. Viszont remélhetőleg járul ehhez valami pozitiv életszemlélet és nem ragad le az illető a panaszáradatban.

Az irigység is olyan hogy jó esetben ez lehet egy pozitiv ösztönző arra hogy tegyek valamit az életemért. Gyerekkoromban nálam jóval szerencsésebb helyzetben lévő emberekkel nőttem fel és bevallom, irigykedtem rájuk de egyúttal mindig azon voltam, hogy hogyan tudnám én is ezt a szintet elérni. Az irigység akkor káros amikor az a saját kudarcunknak és tenni nem akarásunknak a megnyilvánulása.

Latcho Rom 2013.10.04. 18:13:50

@cougarcat: Uhumm, a jo oreg protestans "huzd fel magad a hozentrogerrel" a jellemzo errefele, nem masra mutogatas, ami osi szittya szokas :-)

rumitom 2013.10.04. 18:17:09

@charlieharper: en ketto del-afrikai feheret ismerek (igaz eu-ban elnek). amellett hogy igen jofej mind a ketto, rettenet pozitivak is. igaz van bennuk egy kis ironikus, gunyoros stilus. amolyan magyarosan. lehet ezert birtam oket annyira :)

Taxomükke (UK) 2013.10.04. 19:08:12

@tilmir: "... - ha belefutok, a standard válaszom: nem panaszkodok."
Én igyekszem azt a választ adni, amit egy kemény sorsú barátomtól tanultam: "Minden a legnagyobb rendben."

A múltkor "stílusváltás" felirattal felraktam magamról egy képet a facsebukra, kapucniban vagyok rajta, kb. úgy nézek ki rajta, mint a sárkányfűárus a Süsüből (esetleg egy sárkányfűárus a Sohóból). Valaki hozzászólt, hogy nem jól nézek ki rajta (pedig DE), én meg azt reagáltam, hogy így legalább nem irigyelnek. :)))

Bonjour 2013.10.04. 19:20:46

@érthetetlen chris: nem, ez pomtosan igy van. Egy haziorvos ismerosom mondta meg akkor, hogy o orul neki, mert rettenetesen unta azokat az oregasszonyokat, akik csak trecselni jart oda, hozza. Marmint vele. Viszont ettol nem haladt a sor, o meg nem szerette, hogy le kell mindig oket razni.
Sikerult elolvasnod az ot fazist, amit elkuldtem?

montroyal ( CAN qc) 2013.10.04. 19:28:08

@cougarcat: ez igy van

én azert irigykedek nem egyesek fizetesere de hogy allami alkalmazottkent aktakat tologatnak , korhazakba megszakadnak mert 100% tul vannak terhelve ( a napi 6 beteg helyett 12 betegedett le ) a buszvallalatoknal 4 (!) teljes 4 napot kell dolgozni .. agyon vannak kedvezmenyekkel , korai nyugdijjal stb ... ES panaszkodnak manifestalnak fenyegetoznek szakszervezodnek.. stb...

azert irigylem oket mert en is szeretnek panaszkodni de en cask a felesegemnek tudnek de o mar az elso szonal kivulrol fujja a folytatast...

érthetetlen chris 2013.10.04. 19:28:52

@Bonjour: Hello!

Igen olvastam. Azok voltak a fázisok amelyekre számítottam.

"Egy kérdés. Azért írtad tele ennyi helyesírási hibával ezt az üzenetet, hogy engem parodizálj?
Mert tudom én, hogy sok hibával írok, ugyanis ha nem hivatalos levelet írok se kedvem se energiám figyelni arra, hogy amit leírok nyelvtanilag helyes-e."

Akkor ha tévedtem bocs lehet kezdek paranoiás lenni.........:)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.10.04. 19:44:13

@charlieharper: En ugyanezen celbol nezelodom Gronlandon telkek utan... csak olvadni kicsit gyorsabban az a rohadt jegtakaro! :D :D

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.10.04. 19:47:50

@charlieharper: Nem, pontositok! En konkretan a zombi apokalipszisre probalok tudatosan felkeszulni. :D Sehova nem indulok el tuzolta balta nelkul! :D :D

tableno 2013.10.04. 20:06:08

@Don Kartasch: néha elgondolkodom rajta, hogy például ha a mai magyar politikai garnitúrát lecserélnék zombikra, a javulás határozottan érezhető lenne...

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.10.04. 20:09:47

Bar ahogy a mostani helyesirasomat elnezem egy magyar nyelvtankonyv is ram ferne... mea culpa!

olvadna*
tuzolto balta*

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.10.04. 20:12:04

@tableno: Hat, legalabb elernenk azt amit az elmult evtizedek alatt sosem sikerult: partallastol fuggetlenul mindannyian egy kozos celert kuzdenenek... az mas kerdes, hogy ez az agyvelo lenne, de en mar igy is reszeredmenynek ereznem!

2013.10.04. 20:13:45

@montroyal: Nem vagy egyedül, mivel állami alkalmazott vagyok (BC gvt) én is megkapom ezt az ügyvéd ismerőseimtől. :) Pedig tudják jól hogy nem aktákat tologatok és azt is hogy nem lennének képesek ezt a munkát elvégezni. A benefit az a fizetés + 30 %-a (nyugdij, betegbiztositás, extended medical, stb.). Ez végül is a fizetésem része, mert azért a fizetés önmagában nem lenne elég azért a munkáért amit végzek. Na de minden szentnek maga felé hajlik a keze, igaz? :) Én akkor kapok gutaütést amikor az Ontario és szövetségi közalkalmazottakról olvasok - ők aztán igazán jól kompenzálva vannak, nem ér! :))

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.10.04. 20:24:44

akkor én most válaszolok a poszt címében feltett kérdésre, annyit keresek, hogy holnap megyek nyaralni Balira :-) tavaly sokat szenvedtem a 3G-vel, de ha idén jobb, akkor benézek, ha nem, akkor majd jövök vissza 2 hét múlva. szép napokat mindenkinek.

tableno 2013.10.04. 20:27:49

@Don Kartasch: megvalósulna a Nemzeti Együtthörgés Rendszere.

kutya vacsorája 2013.10.04. 20:28:41

a zoknis cucc jellemző és tréfás. ezzek együtt ha csak ezért lépett le a posztoló, kár volt. egyszerűbb igényesebben megválasztani a barátokat. szerintem.

tableno 2013.10.04. 20:29:09

@Chang Yai: én meg jó magyar szokás szerint irígyellek! :-D

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.10.04. 20:33:12

@tableno: és ha tudnád, hogy még a szürke zoknimat is megtaláltam! csak a repülőre szokott kelleni, egyébként nem, úgyhogy csak egy pár van perpill. már majdnem lemondtam róla.

2013.10.04. 20:36:13

@Chang Yai: Én is irigyellek, persze csakis jó értelemben. :)Enjoy!

montroyal ( CAN qc) 2013.10.04. 20:55:34

@cougarcat: jo neked .. na ugye hogy irigykedhetek... vagy aki sir attol el kell venni?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.04. 20:59:37

Na szóval...

kepfeltoltes.hu/131004/2013-01-08_220530_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Lehet vitatkozni rajta hogy ide való vagy nem a mai poszt de szerintem sok igazság van benne és jól meg van írva.
Az irigység az ami engem mindig is irritált. A céltalan valaki számára semmi előnyt nem biztosító irigység.
Tudom jól hogy esélyegyenlőség nincs mindenki máshonnan indul és nem ugyanoda érkezik. Na de miért nem vagyunk elégedettek azzal amire a legjobb igyekezetünkből telt?
Ha irigykedek akkor miért jó nekem?
Mondok egy példát a tipikusan magyar vegytiszta rosszindulatból fakadó irigységre.
A szlovákok 1100 év után kibrusztoltak maguknak egy országot.
A szétváláskor a csehek nem sokat tiltakoztak lerúgták magukról a koloncot. A magyar politika meg a magyar jobb és szélsőjobb addig amíg együtt voltak nem nagyon basztatta őket.
Amint saját országuk lett olyan mérhetetlen gyűlölet árad feléjük magyar oldalról hogy az párját ritkítja.
Mégis mi a faszt vártak?
Lesznek annyira hülyék hogy visszatérnek e jó magyar akolmelegbe?
Miért tették volna?
De gondoljatok bele. Miért a gyűlölet? Mert nekik sikerült?
Ez kudarc Magyarországnak?
Irigyeljük őket?
Márkásabb zoknijuk van?

2013.10.04. 21:02:45

@diggerdriver: az avatarodon levo no, tuti hatfajos.

2013.10.04. 21:19:34

@montroyal: Én megértem és végül is mindenkinek joga van kiereszteni egy kis gőzt. :) Az itt született angolszászoktól meg egyenesen bóknak veszem. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.04. 21:35:36

SEGÍTSÉG!!!

A fiam letöltött valamit a gépemre és teleszórta szeméttel.
Valami FLV player akarja magát rámerőszakolni hogy töltsem le meg állandóan kéretlen reklámok bukkannak fel meg egy szövegben bizonyos szavak pirosra váltanak és azok is reklámokat ajánlanak.
Mit csináljak?

Latcho Rom 2013.10.04. 22:01:49

@diggerdriver: utik ott is a magyarokat, ne ess tulzasokba, van gyulolet mind a ket oldalon, plusz komplexusok a szlovak reszrol.

Latcho Rom 2013.10.04. 22:03:23

@diggerdriver: szedd le es futtasd ad awert, ingyenes, pucold ki vele a szmetyit

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.10.04. 22:07:28

@Kovermadar: A rivalizäläs sztem mindenütt jelen van. Sztem, ha nem viszik tulzäsba, akkor semmi baj nincs vele. Viszont a kinek van nagyobb farka cimü jätékba nem szoktam belemenni, mert fölöslegesnek tartom. Különben is mindig ök maradnak alul...nyerni meg mär olyan uncsi. :-)
@Whave: Én ehhez annyit szoktam hozzätenni, h pont annyit, h fedezzem a hobbim, és még félre is tudjak tenni.
@érthetetlen chris: Akkor elärulom neked, h én is nagyon sokäig azt hittem, h ösi magyar szokäs rendelöben összegyülni, csip -csup ügyekkel orvoshoz rohangälni. De, mint megtudtam Sväjcban is ez a néphagyomäny, holott itt keményen kell perkälni nem csak havi dijat, hanem az orvoshoz järäst is.
@nyuszigonosz: És milyen görcsben vannak, ha te nem mész bele a panaszviadalba. :-)
@charlieharper: Lätom nagyon betett neked az a poszt... :-)

rezsoatya (törölt) 2013.10.04. 22:35:50

@diggerdriver:
@shakti_rom: a "pucold ki vele a szmetyit" azt nem a fiadra érti!!!

Egyébként a csajos oldalakra vigyázni kell! :D Amúgy én is a fiamra fognám... !!! :D

Bonjour 2013.10.04. 22:55:34

@érthetetlen chris: nem, dehogy parodizaltalak. En TENYLEG ilyen sok hibaval irok, mert allandoan melleutok es meg a kikapcsolt autokorrekt megis javit, tobbnyire karaktert. Es nem olvasom vissza, mert macera kijavitani. Aztan elkuldom, es ujra arra lapozok, akkor latom a rettenetet, amit muvelek a mellegepelessel. Mivel sokat olvasok, kepszeruen fogom at a szoveget, egybol latom a hibakat (emiatt gyorsolvasok is, bar sose tanultam)

Bonjour 2013.10.04. 23:00:49

@érthetetlen chris: ja meg a masik, hogy sokszor egesz nap nem magyarul fogalmazok, vagy a masik ok, hogy belefogalmazok visszamenoleg, harmadreszt a blogolast szabad, elo beszednek tekintem, nem pedig irasnak, ahol ugye masok a szabalyok. Amikor fontos, nem igy irok nyilvan :).
Lenyeg, hogy csak paranoias vagy :).

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.04. 23:14:46

@rezsoatya:
Teeeee
A Katolikus Egyház oldalát nézem kizárólag.
A fiam nézi az xvideos-t biztos onnan szedte le.
@shakti_rom: Köszi. lefuttattam de még mindig ott van a FLV player.

rezsoatya (törölt) 2013.10.04. 23:20:00

@diggerdriver: igen. Es az avatarjaidban szereplo holgyemenyek az angyalok... Michelangeloi feldolgozasban...

rezsoatya (törölt) 2013.10.04. 23:24:53

@diggerdriver: ja, el is felejtettem, hogy Te az övön aluliakat szereted! :-P

Argentina Idegenvezetés · http://www.buenosaires.hu 2013.10.05. 08:35:03

Sziasztok. Szerintem ez alapbol egy ertelmetlen kerdes. Az hogy mennyit keresek, nem hatarozza meg, nem mutatja hogy hogyan elek.
Mivel reges reg argentinaban elek, itteni peldat tudok mondani.
En kb havonta 15ezer pesobol (ami kb 600ezer ft) elek a fovarosban egy jobb negyedben. Nezzuk mire eleg ez: Egy 60nm-es lakast berlek, a koltsegeivel. Harman eszunk, plusz kutya-macska. Van egy oreg autom amit fentartok. Nem jarunk etterembe, szorakozni, neha rendelunk kajat kinaitol, pizzastol. Par evente orszagon belul jutunk el nyaralni. Kozeposztaly also reszenek felel meg az eletmodunk.
Nem kell fillerezni a boltban, de nem is elunk nagylabon. A szukseges dolgokat kis sporolas utan megvesszuk.
Megtakaritasra nem futja.
Ha otthon elmondanam hogy 600ezret keresek havonta, akkor tuti a "vanzoknijajobbnalam" kategoriaba kerulnek azonnal.
De ez csaloka....A kereset osszege onmagaban nem hataroz meg semmit.

Ugyanakkor orszagon (argentinan) belul pl eszaki teruleten meg lehet elni 2-3ezer pesobol is 75-100e Ft.
Delen a tuzfoldon az utolso olajkitermelo segedmunkas se keres 35ezernel 1millio300ezer ft kevesebbet...

Ezek utan nincs sok ertelme a kerdesnek.

Don Quixote de la Ferko 2013.10.05. 10:26:39

Ez a szösszenet biza nagyon szánalmasra sikeredett.

hátsó szándék 2013.10.05. 10:26:39

Nem igazan vagom, hogy mi ertelme volt ennek a posztnak, de ha mar a "mennyit keresel" kerdesnel tartunk, hadd jegyezzem meg, hogy szerintem ha valakinek tobbe-kevesbe bejelentett, nagyjabol tisztesseges forrasbol szarmazo jovedelme van, folosleges alszemermeskedesnek tartom, ha ezt titkolja. Ugyanigy alszemermes, ha valakit erdekel, de nem meri megkerdezni.

Errol mar leszoktam, es altalaban direktben meg merem kerdezni barkitol, hogy mennyi a jovedelme, es siman elmondom barkinek, hogy mennyi az enyem. Nem azert, mert a maganeleteben akarok vajkalni, hanem mert erdekel, ha ugy tetszik, mint kozgazdasagtani statisztikai adat.

Ugyanigy a politikai nezetekrol: Cipruson a Magyar nagykovetsegen talalkoztam egy amerikai hazasparral, nem sokkal Obama megvalasztasa elott, akik ot perces "small-talk" utan nyiltan elmondtak a velemenyuket a demokratakrol, es hogy ok republikanus szavazok, stb. Nem eroszakosan, nem gyulokodve, egyszeruen csak megosztottak a velemenyt. Nekem ez nagyon szimpatikus volt, annak ellenre, hogy mindig is Obama-fan voltam.

Nalunk ez elkepzelhetelen lenne: akar penzrol van szo, akar politikarol, a vegletek uralkodnak - vagy sertodotten vedi valaki a maganszferajat, vagy eroszakosan tolja a kepedbe keretlenul a mondandojat.

Lehet, hogy bennem van a hiba, de ahogy oregszem, egyre kevesebb bennem a szegyenerzet - szinte barmirol hajlando vagyok beszelni, ha kerdezik - illetve egyre kevesbe tartok masok negativ velemenyetol.

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2013.10.05. 10:26:39

Én kicsit keresek minimálbér felett(Magyarországon) mégis sokan azt hiszik, hogy kő gazdag vagyok :D, nyilván aki jól meri érezni magát(alkohol,drog. gyógyszerek stb. nélkül) az csakisgazdaglehetmer'másképpnemegy :D .

Ez mind a csodás fogyasztói társadalmunk eredménye, nem ország és nép függő.

zotyesz11 2013.10.05. 11:57:32

És akkor tulajdonképpen mennyit is keresel?

Amúgy pedig a kutya vacsorája úrhoz csatlakoznék véleményileg, szóval ezt a katus néni a piacon mondta, hogy ... izét más is megkapja aki nem külföldisen dolgozik, az is.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.11.22. 13:27:00

Mindenféle, frappánsnak hitt közhelyek megjelentek itt a mennyitkeresel kérdésének elhárítására, mint winwin reakció. Távolról sem az egyik sem. Bennem kifejezetten frusztrációt hagyna, ha üres válasszal, klisével illetném a kérdezőt, s egy érdemi megnyilvánulás sem feltétlenül csap át örjöngő konfliktusba - így kerülni sem feltétlenül kell -, ha kiszűröd pár kérdéssel, bravúros kommunikációval (nagyon nehéz ám), mi célból kérdezi a milyen habitusú kérdező és lehetőség szerint igazi választ adni, nem mindig azonnal az egyszerűbb utat választani.
Így egyenesnek meg lehet maradni, egyben kijelölni a demarkációs vonalakat. Talán nem ez a megfelelő kifejezés ide, de a gondolkodástól mentes személyek hajlamosak a legprimitívebb mintákat magukévá tenni (elemi gyűlülködés) és érzelemvezérelt csatákat indítani, harcnak felfogni a különbségeket (holott mennyi előnyt is rejthet), így mégis.
Ápropó minták: nem kötelező minden mögé tudatosságot, számítást látni, döbbenetesen sok ember kommunikál betanultan, lemásolja a többit, fikarcnyi sajátgondolat nélkül. Az ilyetén érdeklődés is egy "hogyvagy"-nak feleltethető meg sokaknál. Mivel morális körítés sincs, átgondoltság sem, így hovatovább, egy részük konkrétan nem is hibáztatható..

Nagy érdekesség: népfüggetlenül ott a fregmentáltsága a jelenségnek: nem mindig ildomos elütni a választ, egy esetleges kölcsönösen építő beszélgetést derékba törni, nem biztos, hogy elzoknisodásra készül beszélgetőpartnertünk. Persze ehhez emberismeret kell és ha úgy van, tanítani a másikat, hogy ne menjen el az infócsere egy vállalhatatlan irányba, erre nem mindig van kedv és energia, szerencsésebb esetben kellemes csalódás.
Igen, meg lehet és kell is válogatni a környezetünket, hogy elkerülhessük a kínos őrjöngéseket, de ez a szelekció nem zajlhat egyszavas lerázások mentén; valahogy én ezt semmivel sem érzem érettebbnek, mint amiről a posztsirám szól.

Azt hiszem, hogy minden népnek a saját verziója a leguncsibb, így az ígéret földjének keresése ebben a témában is megjelenik. Valóban nem rossz megoldás az, ha egy kicsi máshogyszart (legvégső elkeseredésünkben máshogyjót is lehet!) keresünk. A panaszkodókra panaszkodóknak sincs sokkal több eszük: - lásd poszter - egyéni elbírálás helyett sztereotíp klisékkel próbálnak szabadulni a magukhoz teljesen hasonlóktól, de mivel csak saját kódrendszerük szerint érzékelnek, így új ismeretségeket is csak ugyanazon gondolkodásbéli kavlitások mentén fognak tudni kötni, így lesz a kör ördögi, a probléma egekig hatalmasodó, holott a világban simán ott vannak a poharat félig telinek látók, csak ugye nem ártana rájuk is rezdülni.

Jó kérdés a minek irigykedni, miért nem elég az, amit önerőből elérni tudtunk. Annál gond ez, aki tehetetlenségében, de főleg butaságában fröcsögésbe megy át, ahelyett, hogy feltenné a kérdést: hogyan juthatna el ő is arra a szintre, amit vágyik. Olyan szépen ki tud maradni ez a lépcső.:S És oly hiábavaló kihagyni! Azért helyénvaló a jóértelemben vett magunkból való kifelé ácsingózás, mert kis szerencsével, hajlandóságot mutató mentorral - ami akár lehet a mindennapi élet is, ha nyitott a szemünk - elsajátíthatunk geekesen mondva olyan skilleket, amik előre vihetnek minket, új utakra, szintekre vihetnek, új önmagunkat hívja elő.

A fejlődniakarás ösztönszerűsége nem a legelemibb folyamatok egyike? Talán mindenkinél ez a kezdő mozzanat a fejben, csak aztán előtör belőlük az elhanyagolt hülyeóvodás. Tényleges felnőtt emberek között ez is csak egy téma, mint a többi, nem alap a harcra, nagy kontraszt esetén sem.

never again 2015.07.23. 07:41:02

És még határátkelőnek se kell lenni ahhoz hogy az ember az ilyen miatt akarjon elhúzni a vérbe!
Mondd mi van veled, hogy aztán kiértékelhessem és addig csavarjam, hogy TE sose lehess jó! Megítéllek, lenyomlak, mert rohadj meg te is ha nekem nem nem sikerült az, ami neked :-(

Ha végre kijutok, leagalább nem fogom érteni, ha kint is esetleg ilyenek lesznek (tájszólás miazmás), de szerintem ez hungarikum :-)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása