oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. július 14. 07:10,  Nyár a Costa Braván 240 komment

2013. július 14. 07:10 Határátkelő

Nyár a Costa Braván

Ha nyár, akkor Spanyolország. Magyarországon a válság ellenére még ma is igen népszerű célpont valamelyik spanyol tengerpart – például éppen a Costa Brava, ahonnan országfelelősünk, Roxi küldött beszámolót. Egyrészt arról, hogyan élik meg a helyiek a nyarat, másrészt pár jó tanáccsal is segíti az oda készülőket.

cím_46.jpg

„Talán furcsa lesz elsőre, de a helyieknek a nyár valóságos rémálom.

Miért is?

Itt júliusban és augusztusban van a főszezon, amikor annyian vannak, hogy egy gombostűt sem lehet leejteni. És ez olyan dolgokkal jár, amihez a helyiek nincsenek hozzászokva, úgy mint:
- forgalmi dugók
- elterelések
- tömeg
- nem lehet egy jót sétálni a parton, és a kutyát sem lehet elengedni szaladgálni
- zsúfolt üzletek
- parkolóhely hiánya
- hangoskodás, különösen hétvégeken

Aki itt lakik, az vagy hozzászokik, hogy nyáron zsúfoltság van, vagy nyárra elmegy egy nyugisabb helyre szabadságra. És ezt még akkor is így gondolják, ha konkrétan a megélhetésük függ egy-egy jó nyári szezontól...

Nyilván, aki szereti a pörgést, az kiélvezheti a nyári hónapokat, mert pörgés aztán van!

Hogyan élik túl a spanyolok a nyarat?

Először is, ennyi légkondicionálót én még nem láttam. Itt minden légkondicionált, az autók, az üzletek, a laskások, a tömegközlekedés - minden.

Másodszor sok spanyol cégnél bevezetik nyárra az úgynevezett „jornada intensivát", ami azt jelenti, hogy csak naponta reggel 8 vagy 9 órától délután 2-ig vagy 3-ig dolgoznak.

Ilyenkor általában elvárják a dolgozóktól, hogy ne menjenek ki egy órás ebédszünetre, hanem mondjuk csak rövidített szünetek vannak. Ez a jornada intensiva cégenként változó: van ahol a nyári szünet teljes idejére (június közepétől szeptember közepéig), van ahol július és augusztus hónapokra, van ahol csak augusztusra korlátozódik.

A kifogás az, hogy meleg van, vagy valami hasonló, ami egyrészről igaz, de a kisördög nekem ilyenkor azt mondja: milyen vicces, hogy napi 6 óra alatt is el lehet végezni nyáron ugyanazt a munkát, amit máskor 8 óra alatt... persze sok esetben a munka volumene nyáron visszaesik, de ez nem mindig van így.

Egyes gyárak teljes augusztus hónapra, de legalábbis 3 hétre bezárnak, leállnak a termeléssel.

St Feliu-i playa, még szezon előtt és a chiringito KICSI.jpgPersze sok cég van, ahol nincs ilyen jornada intensiva, mert a cég profilja nem engedheti meg magának, vagy mert egyszerűen nem alkalmazzák. (Például ahol én dolgozom, ott sincs.)

Harmadszor a spanyolok nyáron minimum 2, de leginkább 3 hétre mennek szabadságra, a szabadságolási szezon július közepétől kezdődik és augusztusban tetőzik. Az ország már eleve arra van berendezkedve, hogy augusztusban mindenki szabin van, senki sem elérhető, tehát augusztusban semmit se terveznek.

A spanyolok egyre nagyobb része, talán a válság miatt is, belföldön nyaral. Egyrészt nyilván, csodálatos tengerpartjaik vannak, és mi jobb annál, mint a playán üldögélni egy chiringitóban és inni a hideg cervezitát (magyarul a parton üldögélni egy büfében és inni a hideg söröcskét – ez látható itt, a jobb oldali képen még szezon előtt St. Felieu-ben).

A nyári forróság

Mostanában egyre többen mennek cruserókra, azaz hajós nyaralásokra is. Egyrészt kedvező áron lehet már találni ilyen utakat, másrészt egy másfajta élményt nyújt.

Kisebb rész megy csak a hegyekbe, igaz, ott legalább nincs annyira meleg.
Igen, meleg. Sőt nem meleg, egyenesen forróság. Spanyolország legmelegebb része Andalúzia (ha a két afrikai várost nem számítom), ezen belül is a Sevilla-Granada-Córdoba régió, ahol már júniustól 40 fokhoz közelit a hőmérséklet és nyáron a 45-46 fok sem ritka.

Nagyon meleg van a középső országrészben is, Madridban, Castilla La Manchában ráadásul ez száraz meleg, nagyon éget a nap. A tengerpartokon meg ugyan nincs annyira meleg, mert a tenger felől egy kis szellő mindig hűti a levegőt, ellenben jóval nagyobb a páratartalom, tehát hiába zuhanyozol. 10 perc múlva már vágysz a következő hideg zuhanyra.

És mégis...

A strand, amikor nyugalom van.jpgNagyon szerencsésnek érzem magam, hogy a Costa Braván lakhatok. Egyrészt tavasztól őszig szinte minden városban rendezvények vannak, szabadtéri koncertek, vásárok, versenyek, stb.

Másrészt, azért nem utolsó szempont, hogy 5-kor, mikor kijövök a munkahelyemről, lemehetek a partra fürödni egyet. Itt azt érzem, hogy egy örök vakáción vagyok, ha itt lakok, ugyan hova kéne mennem nyaralni?

Szeretem a nyári pörgést, de a szezon kívüli nyugalmat is.

Minden hónapban fiesta

A nyarat nyilván az itteni magyarok egy része a hazautazásnak szenteli, hiszen ha van otthon rokonod, barátaid, akkor ideális a látogatásra. Én nem voltam otthon tavaly ősz óta, de idén nyáron sem megyek. Sőt, arra buzdítottam a barátaimat, inkább ők jöjjenek ki hozzánk, szerencsére a szállást meg tudjuk oldani.

Sőt jobban belegondolva fogalmam sincs, mikor megyek szabira, hiszen az is spanyol sajátosság, hogy minden hónapra jut valamilyen fiesta (országos, vagy tartományi) és ezeket már hétfőre vagy péntekre időzítik (a spanyol kormány így akarta lecsökkenteni az úgynevezett puenték számát, amikor is egy-egy csütörtökre, vagy keddre eső ünnep miatt a köztes napot mindenki kivette szabinak, és itt nem kell előtte vagy utána szombaton dolgozni, ugye).

Szóval szinte minden hónapra jut egy 3 napos hétvége, amikor ki lehet kapcsolódni.

Jó tanácsok az itt nyaralóknak

Tudom, hogy a nyár közeledtével sokan jönnek Spanyolországba, nekik néhány tipp:

1. A fapadosok többsége Madridba vagy Barcelonába érkezik, ha valaki a Costa Bravára menne nyaralni, akkor innen megy busz az összes tengerparti faluba. Elég kedvező áron lehet autót is bérelni, ha valaki nélkülözni tudja a pár száz eurós kauciót, amit a bérlés ideje alatt zárolnak.

2. A tengerparton sem mindenki beszél idegen nyelven, erre mindenképpen készüljünk fel. A legtöbb helyen viszont van angol nyelvű étlap is.

3. Ne dőljünk be a tapasozásnak: nem győzöm elégszer mondani, a tapas az, ami a pincér kezébe akad, amikor felszolgálja az italokat. Pár falatért 20 eurót otthagyni nem jó poén. A tapasnak felszolgált kis ételeket normál adagban inkább menu del dia-ban kérjük, ez 3 fogásos menüt, kenyeret és italt jelent egyben, az ár helytől és helységtől függően 10-20 euró között.

4. FIGYELEM! Sok helyen, ha a teraszon akarod elfogyasztani, amit kérsz, plusz díjat számolnak fel, egy üdítő így akár 1 euróval többe is kerülhet. (nehogy már a pincérnek ki kelljen szaladgálni a rendelésekkel, vagy ha igen, akkor megkérik az árát)

5. Borravaló: az általános európai szokással ellentétben Spanyolországban kevesebb borravalót szokás adni. Nyilván a turisták ezt nem tudják, de normális esetben 1-2 euró plusz elég, ha nem komplett menüt esztek, de ha csak egy-egy kávéra vagy italra tértek be, akkor 20-40 cent elég.

6. Apropó kávé: a cortado a presszókávé, a cafe con leche pedig a kávé tejjel. A capuccinót vagy nem ismerik, vagy valami horror árat kérnek érte, lévén (szerintük) kávékülönlegesség. Azt is fontos tudni, hogy a spanyol kávé fele cikória, úgynevezett mezcla. Szóval aki kényes az ilyesmire, az olyan helyre térjen be ahol valamelyik ismert kávémárkát hirdetik.

7. Szállás: mindent tudunk interneten intézni! Nem kell azért utazási irodákban hagyni egy vagon pénzt, hogy normális szállásunk legyen. Érdemes megnézni a keresőoldalakat, illetve valamelyik spanyolos Facebook-csoportnál érdeklődni, biztos, hogy segítenek.

8. A campingek nagyon jó színvonalúak, nem a 80-as évek Balatonját idézik. És van lehetőség lakókocsit vagy bungalót is bérelni, tehát nem csak sátrazni lehet itt.

9. Ha úgy érkezel, hogy nincs szállásod egy „agencia immobiliaria"-ba kell bemenni (nagyon sok van) és érdeklődni a szállásokról (ők magánházak-lakások kiadásával foglalkoznak), illetve az oficina de turismo-kban (turista információs irodák) szívesen segítenek szállásügyben is.

10. Július 1-től kezdődik a leárazás, aki ezt szereti, annak remek alkalom lehet vásárolni.

11. A csapvíz iható, de ha köztéren egy kútból szeretnénk inni, figyeljünk, hogy ki legyen irva: „agua potable".

12. Ha a nevezetességeket is szeretnéd megnézni, akkor fontos, utánanézni, lehet-e előre az interneten jegyet foglalni, így elkerülhető a sorban állás. Szintén nagyon fontos, hogy ha bármilyen templomba mész be, akkor vállat takaró öltözetbe, valamint hosszú szoknya vagy nadrág legyen rajtad. Férfiakra is igaz, hogy izomtrikó és a short nem javallott - jobb esetben nem zavarnak ki, de adjuk meg a tiszteletet.

13. Itt is igaz, hogy délelőtt 11 és délután 4 között ne nagyon legyünk napon, mert nagyon erős a sugárzás.

14. A boltok egy része szezon közben is siestázik, tehát ne legyünk meglepődve, ha 2-től 4-ig minden zárva van. Kivételek mindig vannak, pl. egyes szuvenírboltok vagy nagy szupermarketek, illetve kiemelt turistaterületeken a boltok nem szoktak bezárni (pl. Barcelona belváros). Cserébe este 9-ig 10-ig minden nyitva van.

15. A spanyolok nagyon rendes, nyitott és kedves emberek- mindent meg fognak tenni, hogy aki ide jön, az jól érezze magát."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat nyár Spanyolország országfelelős

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr395403814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.14. 07:16:25

"a helyiek nincsenek hozzászokva"

hát még hány év kell, hogy megszokják, hogy a turisták minden áldott nyáron odaözönlenek?

Gilda66 · http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.hu/ 2013.07.14. 08:20:54

Jó kis összefoglaló, rögtön nosztalgiám is lett :-)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.07.14. 08:23:51

Köszi, Roxi!
Jó kis írás volt, szívem szerint már csomagolnék is.
:)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.14. 08:27:01

Joreggelt!

Jo kis iras, de vajon ott el a posztolo?

VHB 2013.07.14. 08:36:45

@Kovermadar:

"Nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy a Costa Braván lakhatok."

nandika 2013.07.14. 08:58:15

Jó poszt. Kis pontosítás: a cortado presszó kávé kis tejjel. Ha tej nélkül szeretnéd akkor kérj egy cafe solo-t vagy expreso-t.

Peresztegi Zoltán 2013.07.14. 09:04:03

16. pontként hozzátenném még, h az elmúlt hétvégét kivéve (amikor a nyári leárazások kezdôdtek) vasárnap semmi, de semmi sincs nyitva - legalábbis Barcelonában és környékén. Ez magyar fejjel nagyon fura volt eleinte: itt nincs "leugrom egy kis sóért" vasárnap...

Bonjour 2013.07.14. 09:28:36

Nem rossz, de a franciás cikk ezerszer jobb volt. Amit az illető leírt, azt bárki leszűrheti, aki már járt arra turistaként pár napra es volt Balatonon mondjuk novemberben. Semmit nem tudtunk meg úgy igazából az emberekről, szociális-kulturális kötődéseikről. Ilyet en is tudok írni, hogy nem vesznek a munkahelyen nyáron nyakkendőt, sőt zakót se, és hasonlók. A munkavállalásról vagy beilleszkedésről sem. Ezeket a szomszédokkal is el lehet pletyizni szintű turisztikai blabla volt. Ha jön a poszt-toló reméljük többet megtudnunk legalább a szürke hétköznapokról.

NIKI LAURA 2013.07.14. 09:30:40

16.Kizárólag közhelyeket hallottunk,azaz:

mediterán ország,siesta van délben,drága a kv,minden helyi menekül a turista miatt,csapvíz nem mindig iható,plusz lóvét követel a pincér,nem mindenki beszél "idegen"nyelvet,ne legyünk napon...etc,etc

Europában vagy 7 másik országra jellemző megállapítások..
(Vicces fiú ez a "Sony":))

_Jeff_ 2013.07.14. 09:47:43

sosem felejtem el a spanyol pincér arcát, amikor délután 2-kor étlapot kértünk az étteremben... "enni??? ilyenkor??? honnan jöttünk?" :))

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.14. 10:00:04

"A fapadosok többsége Madridba vagy Barcelonába érkezik"

Ez nem nagyon igaz. Én pl. közvetlenül Alicantébe mentem.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.14. 10:03:52

@_Jeff_:

Ugyanez Görögországban, amikor fél 8-kor mentünk vacsorázni, furcsán néztek minket, vajon miért akarunk ilyen korán vacsorázni.

Amarante 2013.07.14. 10:05:59

@Bonjour:

Azt hiszem,hogy o mar irt ide es abban ezekrol:)))

Most a nyarrol van szo es nem rola.

_Jeff_ 2013.07.14. 10:11:09

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: az írta hogy többsége, nem azt hogy kizárólag. de a lényeg hogy lehessen kötekedni ugye? :-p

Csige791 2013.07.14. 10:27:12

Nyár elején voltunk Nerja-ban 4 napot onnan átmentünk Malagába egy napot körül nézni, (Ajánlom a Segway Tour-t). Majd Benalmadena 2 ejszaka. Itt Delfin show-t lehet nézni.

Nerja-ban van Buggy Tours, kaptok egy Buggyt és fel a Sierra Nevada tetejére mindenféle hegyi utakon. Megkérik az árát de jó dolog. www.buggytours.net/en/index.html

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.07.14. 10:44:26

@Bonjour: Ezek olyan írások, amiket HÁ kért az országfelelősöktől, kizárólagosan a nyári témára vetítve.
Roxi már több cikket is írt, amiben az általad hiányolt dolgok szerepelnek,
Azért, mert most "estél be az ajtón" kár volt idehánynod.
:(

én már a fény gyermeke vagyok 2013.07.14. 10:51:47

@Csige791: Delfin show-ért nem kell Spanyolo.-ig utazni, olyan a bolgároknál is van. Ráadásul ott találkozhatsz maxval kollegával, aki a műsor közben elmagyarázza neked honnan származnak a delfinek, milyen vallásúak, és hány százalékuk ferde nemi identitású.

DieNanny CH 2013.07.14. 11:32:45

@én már a fény gyermeke vagyok:

Azt kifelejtetted, hogy a nyelvük honnan ered!

think different 2013.07.14. 12:10:44

@_Jeff_: Nem birca olvasta, hanem a posztoló írta rosszul.

Északifény74 2013.07.14. 12:12:06

Jó kis poszt:)
Malaga, Barcelona, Alicante környéke ismerős, találó dolgok vannak leírva, de...

A legkedvesebb spanyolok Alicanteban vannak, Barcelona, Malaga és főleg Madrid, az eléggé lehangoló (nagyképűek, nem beszélnek idegen nyelvet, csak nagyn kevesen, és letojják a turista fejét még a négy csillagos helyeken is).Gondolom nyitottak és kedvesek amúgy, ha ott élsz és beszéled a neylvüket...

Fapados megy Gironaba, Alicanteba, Malagaba, Sevillaba, Valenciaba, Barcelonaba, Madridba és még ay 5-6 másik spanyol reptérre, innen ahol élek.

Tapas: mi csak tapas-bárokba, kajáldákba ettünk majd mindenhol, és igenis rendes tapas-menü van, 20-30 különböző kajával, kisebb adagokban. Kettőnknek általában rendeltünk 5-6 félét, amiben volt 1-2 fajta köret, 2 fajta húsétel, saláta, kenyeret hoztak amúgy is. Ketten 30 euróból simán meg lehetett kajálni, főleg ha olyan heleyeket választottunk ahol sok volt a helyi meg a melós:)

A kávé nem igazán érdekel, mert mindig reggel kávézom a szálláson, sajátomat vagy a reggelinél:)

Amúgy Spanyolország jó és változatos hely a nyaralásra, imádom:)

Ahova jegyet érdemes előre váltani neten az a Gaudi-féle házak Barcelonában és a Sagrada Familia, Granadaban az Alhambras és Madridban a Prado múzeum, a többi helyen nem olyan nagy a zsúfoltság.

Bonjour 2013.07.14. 12:16:51

@DieNanny: @tilmir: köszönöm a jelzéseket, visszavonom amit írtam. HA Index-időszámításunk előtt is olvastam a HA-t, de maradtak ki cikkek. Úgy látszik ez is.

Akkor viszont hajrá, jó nyári hangulatot hozzá :). En Marbeilla-n voltam 2x, de sajnos többnyire egy földbe süllyesztett előadóban, azért nagyon bejött a nyári hangulat februarban, meg a márciusban virágzó narancsfák.

Üdv mindenkinek, biciklizni mentünk.

M. Péter 2013.07.14. 12:20:10

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Igen. Ryanair sokáig nem is repült Barcelonába, csak 1 vagy 2 éve kezdte el. Szerintem még most is Gironába repül legtöbbet Katalóniában, amely még közelebb is van a Costa Bravához.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.07.14. 12:35:11

@PetraBee: Szerintem nem fogsz "kikapni".
Én most fejeztem be épp, majd este átküldöm neki, ha megjelenik, lehet fikázni.
:)
Itt aztán tényleg nincs se tenger, se part...
:D
Sőt, még a nyári meleget is csak egy hete élvezzük.
Neked jó nyaralást!

Latcho Rom 2013.07.14. 12:43:16

eszak amerikai kave: cafe americano, eszpresszoval vigyazni, guta megut olyan erosek.

Igényes 2013.07.14. 12:54:34

Jó poszt, de inkább nyaraláshoz, mint kintéléshez. Mindegy, legalább aktuális. Kösz poszter(ina)!

Igényes 2013.07.14. 12:58:24

@shakti_rom: Ha még csak nem is erős, minek meginni? :)

@én már a fény gyermeke vagyok: Szerintem nem kéne cseszegetni maxot azért, mert felvállalja, hogy unja az általános elbuzulást. Én is unom, meg majdnem mindenki, csak most összemosták a kormányutálattal, úgyhogy nem annyira divat hangoztatni.

2013.07.14. 12:58:58

Hogy ejtik ezt a "jordana intensiva"t? Spanyolol "h"-val vagy katalan-lengyel "zs"-vel az elejen? Vagy katalanban az "x" a zs?

Singaporeban mindig dogleszto meleg van, nem 40 fok, csak 30 magas paratartalommal. Megsincs jordana intensiva. Miert s kelkene egy irodaban, ami legkondicionalt?

Ja, es nyaron hasznaltok szaritogepet?

Igényes 2013.07.14. 13:03:51

@charlieharper: Gondolom az odajutás már annyira fárasztó, hogy 2 órával kevesebb idejük jut dolgozni. De én tavaly itt is láttam 42 fokot, szerintem az rosszabb volt, mint a 45 egy tenger mellett.

A katalánlengyel, az milyen? :)

Igényes 2013.07.14. 13:06:01

@shakti_rom: Tényleg. Egyesek állítják, hogy íze is van. :)))

2013.07.14. 13:08:16

@Igényes: az autoban is van legkondicionalo es a metroban is.
Singaporeban a megoldas egyszerru; izzadsz.
A katalan lengyel az a zsdzzzzs, allando zs-zes.

Latcho Rom 2013.07.14. 13:09:55

@Igényes: Lent a ramblas sarkan van a kedvenc kavezonk, reggelizonk a szobortal szemben, ha ismered barcelonat...ott tanultam meg hogy vigyazni kell, mert elszoktunk ezektol a mergektol. Fulemen jott ki a goz a sima eszpesszo utan.
:)

Igényes 2013.07.14. 13:11:38

@Csige791: 3 órára kölcsönzés 150 euró? Nincs az kicsit túlárazva?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.14. 13:14:18

@charlieharper:

A spanyol és a katalán írás könnyű, kb. a magyar szintjén vannak, megtanulhatóak 2 óra alatt.

A j katalánul MINDIG zs, spanyolul meg mindig h. Nincs kivétel. (Itt h alatt persze nem magyar glottális h értendő, hanem veláris h, kb. mint a német ch.)

Igényes 2013.07.14. 13:17:36

@charlieharper: Itt is hasonló. :) Ez a légkondi egyébként csak látszólag hasznos dolog, elpuhul tőle az ember. Ha valahol nincs, 10 perc után a halálomon vagyok.

@shakti_rom: Nem sajnos. A güell parkot már jó régen meg akarjuk nézni élőben, de sajnos mindig közbejön valami.

2013.07.14. 13:19:43

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: spanyolul tudogatok. A katalan irva a francia es spanyol keresztezve csak lengyelul kimondva. Nekem a spanyol h = a heber h. Legalabbis hallasra. Persze most nem az argentin verziorol beszelek, amibol sajnos egy szot sem ertek, amikor beszelik, pedig a castellanot egesz jol ertem.
Akkor a katanul, hogy ejted az x-et? Pl caixa?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.14. 13:21:47

@charlieharper:

Az x katalánban s vagy ksz, illetve ezek zöngés verziója: zs vagy gz.

A spanyolban meg az x az jellemzően ksz, gz vagy sz. Ritkán lehet h is, de csak azték eredetű szavakban, pl. Mexico.

2013.07.14. 13:24:50

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: de akkor hogy ejted ezt a caixa-t? Zs, gz, s vagy ksz-vel?
Es ami meg megzavart, hogy islas baleares-en nem tiszta katalant beszelnek, hanem annak egy dialektusat. Ok ugy hivtak mallorquin.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.14. 13:31:33

@charlieharper:

Igen, a héber az jó példa. A héberben a nehéz az, hogy vagy "normál", azaz magyar a magyar h-val egyező h is, meg olyan h is, melyik a spanyol j ejtésével egyezik.

Ráadásul Izraelben a presztízskiejtésnek a keleti héber számít, nem az "elfajzott" európaizálódótt askenézi és szeférd ejtés, A keleti héberben meg a veláris h helyett faringális h-t ejtenek - tudod, mint az arabok, azt hiszed, hogy hányingere van a beszélőnek... :-)

Annyira nem tudok héberül, hogy ezt magam le tudja ellenőrizni, de mesélték, hogy Izraelben a jemeni zsidókat pozitívan diszkriminálják tv- és rádió-bemondói munkakörben, mert ők szépen tudják a faringális h-t. Én hallgattam izraeli tv-t, s tény, hogy ejtik a fraingális h-t, míg az utca embere nem így beszél.

Van ez a Latma című izraeli humoros műsor a neten, szoktam nézni (hozzáteszem gyorsan: angol felirattal nézem, a kb. 500 szavas héber tudásom kevés hozzá), a két fő álbemondó közül az egyik olyan germán-szlávos askenázi kinézetű zsidó gyerek, ő nem mond faringális h-t, a másik meg tipikus keleti zsidó csaj, ő viszont igen.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.14. 13:34:41

@charlieharper:

A katalán írás nehezebb a spanyolnál. Míg a spanyol esetében 99 %-ban tudod a kiejtést a leírás ismeretében (ez jobb arány, mint a magyarban), a katalánban vannak gondok, pl. a x lehet több dolog.

DieNanny CH 2013.07.14. 13:34:56

@think different:

A posztoló jól írta:
" A fapadosok többsége Madridba vagy Barcelonába érkezik,"

Ez azt jelenti, hogy több, mint a fele, de nem az összes.

tucano 2013.07.14. 13:35:03

Na végre szieszta, és írhatnék nem túl okos dolgokat, de ehelyett:
www.youtube.com/watch?v=2j7G4vxoDF8

M. Péter 2013.07.14. 13:40:07

@charlieharper: Ha i vagy u van előtte, akkor az x magyar s-nek ejtendő, és ha az i előtt van más magánhangzó, akkor az i néma. Bár ez nyelvjárástól függ, Valenciában pl. kiejtik az i-t is.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.14. 13:40:15

@charlieharper:

Ők nem is tartják a nyelvüket katalánnak egyébként. Valenciában is így van.

Ennek oka politikai. A Baleári-szigeteken meg Valenciában nem létezik katalán identitás, az emberek spanyolnak vallják magukat. Ezzel szemben Katalóniában létezik komoly katalán identitás is a spanyol identitás ellenében.

Ez a nyelvre is kiterjed, így a baleáriak és a valenciaiak a saját nyelvjárásukat a spanyol részének tekintik, annak ellenére, hogy az nyelvészetileg sokkal inkább a katalán részének tekinthető. Eleve az átlagember a spanyolt tartja az anyanyelvének ott, s a helyi dialektust meg amolyan másodlagos dolognak. Alicantei ismerőseinktől hallottam: "szegény gyerekeket kínozzák az iskolában a felesleges valenciaival", arra utalva, hogy ez kötelező tárgy pár éve.

pappito · http://pappito.com 2013.07.14. 13:42:25

@shakti_rom: ott nem a kávéval, hanem a tolvajokkal kell vigyázni inkább...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.14. 13:43:56

@M. Péter:

A pontos szabály a következő az irodalmi katalánban:
- szó elején vagy l, n, r után vagy i-re/u-ra végződő kettőshangzó után. s,
- ha az ex szókezdő szótag része: gz,
- minden más esetben: ksz.

Latcho Rom 2013.07.14. 13:44:29

@pappito: sose volt gondunk, harom nyaralas eddig, s remelem lesz tobb is.

Tucano: Siiiiii :)

pappito · http://pappito.com 2013.07.14. 13:51:44

@shakti_rom: szerencsések vagytok, én majdnem minden alkalommal láttam táskalerántós akciót vagy kísérletet és mindig csak a legturistább környéken :( lehet, hogy jobban odafigyelnek most már a rendőrök.

(amúgy a rambla végében a kolombusz szoborra gondoltál?)

2013.07.14. 13:56:44

@pappito: a Tripadvisor tele van zsebesekre panaszkodassal Barcelonabol, foleg ramblas es metro teruleten. Altalaban azt irjak, hogy a rendoroket abszolt nem is erdekli.
Most mar gyakori az is, hogy mikozben bejelntkeznek a hotelba a tursitak, a teljes borondot ellopjak.

pappito · http://pappito.com 2013.07.14. 14:01:00

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: hát életben zsés, nem esses, legalábbis barcelonában és attól délre

Latcho Rom 2013.07.14. 14:05:33

@pappito: arra biza. Makunk volt, meglehet...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.14. 14:06:01

@charlieharper:

Erről mindig a Saljapinról szóló orosz vicc jut eszembe.

Saljapin, annak idején (XX. sz. eleje) világhírű orosz énekes, a kommunista hatalomátvétel után külföldre távozott. De mivel nem vett részt aktívan egyetlen szovjetellenes orosz szervezetben sem, meg mivel nagyon híres ember volt, nem üldözték se Leninék, se Sztálinék, még haza is látogathatott néha.

Szóval a 30-as években Saljapin Helsinkiből megérkezik vonattal Leningrádba. Leszáll a vonatról, látja a teljes káoszt és nyomort, döbbenetében leteszi maga mellé a két bőröndjét, s összecsapja a két kezét:
- Oroszország, nem ismerlek meg!
Majd mikor elmúlik a döbbenete, nyúl a bőröndökért, de azoknak már csak a hűlt helyük van, mire Saljapin ismét megszólal:
- Most már felismerlek, Oroszország!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.14. 14:07:29

@M. Péter:

Oké, de ne ipázzunk itt, mert megharagszanak ránk. Múltkor Hagyma is megszidott már a ipázásért.

pappito · http://pappito.com 2013.07.14. 14:10:51

@shakti_rom: feljebb, a piacnál szoktak előrohangálni a sikátorokból

RoxiSpain 2013.07.14. 14:23:56

Sziasztok,
Ismereteim szerint fapados gépek Budapestről Barcelona Prat és Madrid Barajasra mennek, nyári szezonban van Málagába is. Gironába már nem járnak, sajnos, pedig hozzánk az van a legközelebb. Régenbben volt Las Palmas-ba is de ezek a fapadosok mindig variálnak.
Amúgy arról, hogy milyenek a helyiek a spanyolokról sokat nem fosz megtudni, mert egyrészt itt katalánok laknak, másrészt meg nagyobb részt hollandok, franciák, oroszok, angolok, arabok...szóval ebből hámozd ki, hogy milyenek a spanyolok :) (amőgy azt egy korábbi postomban már leirtam) És hogy siesta van, és ez közhelyes? Az, de ez minden déli oprszágra igaz...Spanyolország nem a világ vége, nincsenek akkora különbségek, ez is Európa. :)

Shanarey 2013.07.14. 14:25:50

@Kovermadar:

Szövegértési probléma korán reggel ?
:-)))))

nyuszigonosz 2013.07.14. 14:42:52

Ez ma egy kedves poszt, arról a helyröl, amit szeretek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 14:45:12

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: en oszy sose senkit

hat spanyolorszagrol mar elmondtam a velemenyemet parszor, ez tovabb erosodott
ha a jo tanacsok 15 pontjat olvasom, akkor inkabb gyertek nyaralni
1. tengerfuggok: florida
2. nem tengerfuggok : barhova

es mindenkit biztosithatok, hogy amerikaban a tapas is nagyobb

pappito · http://pappito.com 2013.07.14. 14:47:52

@hagyma: az, hogy nagyobb nem jelenti azt, hogy jobb is

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 14:50:59

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: amugy birom mikor magyarazod a kiejteseket: / de amugy tenyleg/
en nem tudom spanyolorszagban hogy van,, de itt amerikaban meg mondjuk csak a feher nepcsoporton belul is szinte allamonkent van elteres
nem beszelve videk- varos
es akkor nem beszelve a feketekrol, a spanyolokrol
egy nyelvesz persze ramondhatja, hogy ezt igy /kell/ ejteni, csak ez nem jut el mondjuk a Louisvilleben a 16-ik utcann tul kaokhoz:)
amugy nekem ugy remlik Te kedveled spanyolorszagot, nekem fogalmam sincs mi a jo benne
turistanak sem lesz celpont

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 14:53:25

@pappito: ugyan kerlek, a mi tapasunk siman veri az osszes tapast
nalunk olyan spanyol etkezesi kultura es boseg van, hogy veri spanyolorszagot
szerintem a tapas is innen szarmazik

LAJBI 2013.07.14. 14:55:53

@tilmir: Olasz kollegaval ebed utan beultunk egy Madrid melletti "kis"varos bevasarlokozpontjanak egyik kavezojaba. 2 cofe corto-t kertunk, meg is kaptuk. Nekem olyan eros volt, mint a vitriol, az olasz gyerek meg elkezdett szentsegelni, hogy mi ez a vizezett lotty, ez sose volt cafe corto... (egyebkent romai srac, szoval nem is "annyira eros" kavekhoz van szokva :))

pappito · http://pappito.com 2013.07.14. 14:56:25

@hagyma: hát hogy a picsába ne! melyik híres amerikai is fedezte fel spanyolországot? nem ugrik be a neve..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 14:59:54

spanyol hoditok vihettek az anyaorszagba, mert del-amerikaban nem volt bikahus igy osszekevrtek mindent amit talaltak
es ezt vittek hazara is es miutan a matrozok megfurodtek siesta idoben a tengerparton / akkor meg nem volt ekkora UV, igy lehetett/ mindenki osszedobta milye van es maris volt tapasuk
nade a mi, amerikai tapaskulturank igenyes alapanyagokkal mukodik
/csak ashevilleben 13 tapas etterem van/

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.14. 14:59:57

@RoxiSpain:

Én Budapestről utaztam Alicantéba közvetlen járattal.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.14. 15:01:59

@hagyma:

USA nem jó nyaralásra. A fő ok: kell vízum. Ill. vízum helyett kvázivízum. Ez már eleve elveszi a kedvét az átlag magyarnak. Aztán: messze van, sok pénz a repülőjegy.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 15:02:21

a kv-rol mar nem is beszelek....

pappito · http://pappito.com 2013.07.14. 15:02:25

@hagyma: "csak ashevilleben 13 tapas etterem van"

majd lesz kevesebb, ha végre megtanulnak főzni, nem csak kis tálkákba szortírozni az olajbogyót meg a mirelit sültkrumplit :)

Igényes 2013.07.14. 15:07:02

@hagyma: Nagyobb, nagyobb, na de hány van belőle? :D

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.14. 15:11:33

@hagyma:

Persze, az angolban is van sok nyelvjárás, még az USÁ-n belül is

Itt www15.uta.fi/FAST/US1/REF/images/diausa.gif egy térkép a USÁ-n belüli nyelvjárásokról. A sztendert amerikai angonak a 9-es "upper midwestern" számít.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 15:16:38

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: amugy ma mar nem egy megfizethetetlen osszeg, sot olcso
mondjuk europai fapadoskkal nem versenyezhet, de ha mar kint vagy szerintem meg olcsobban is kijossz, persz ha nem luxuhotelre gondolsz
neztem az otthoni kocsiberleseket
hat mit ne mondjak itt olcsobb es egyszerubb
20 euroert itt 2 hetig eszek tapast

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 15:17:30

@Igényes: nekunk annyi tapasunk van, amennyit akarunk

LAJBI 2013.07.14. 15:27:35

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: heti ket jarat Alicanteba az tenyleg szamottevo...
DE ha mar ennyire keressuk a kakan a csomot:
Wizz repul hetente asszem 1x Palma de Mallorcara is, Malagara meg hetente 3x
Ezek kozvetlen jaratok.
Nem kozvetlen jarattal (Budapestrol) meg barhova el lehet repulni fapadossal Europan belul, ha raszanjuk azt a plusz 1 v. 2 napot a csatlakozasra, hogy biztosra menjunk (lasd a brusszeli 20 oras jaratkimaradast pont a Wizz-nel)

Igényes 2013.07.14. 15:29:37

Itt meg kurvameleg van.
Azon gondolkodom, hogy ha minden nap azzal szívatom az empétert, hogy megkérdezem tőle, hogy kőmű vese, vagy neme, mikor fogja megunni. Meg hogy megéri-e nekem az energiát, főleg ilyen kurvamelegben.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 15:29:45

amugy valaki megmondhatna nekem, hogy mi a fasz ertelme van a pamplonai bikafuttatasnak
/annyi nem eleg, hogy hagyomany, mert a boszorkanyegetes is az volt/
szovalt ennyit a spanyolokrol
es a nok is szorosek

Igényes 2013.07.14. 15:31:04

@hagyma: Akkor ott boldogok a tapaszkészítők.

LyukasBogrács 2013.07.14. 15:34:38

@hagyma:
Nehéz lenne letagadni, amilyen dagadtak vagytok.

2013.07.14. 15:41:57

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: UK-bol rengeteg jarat van Alicanteba, Easy, BA, Ryan, mindegy. Mar fel lehetne ott huzni a Union Jack-et Alicanten, annyi haz van brit kezen.

pappito · http://pappito.com 2013.07.14. 15:42:05

@hagyma: a boszorkányégetés nem hagyomány volt, természetesen az összehasonlításos marhaság

a bikafuttatásnak pedig az az értelme, hogy hátha összetapos pár munkanélküli fiatalt a bika, és akkor azok nem mennek el amerikába illegális bevándorlónak, hogy megtanítsák a mirelit-amerikaiakat rendes tapast csinálni :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 15:50:23

@LyukasBogrács: mi , Mary es en nem vagyunk dagadtak, bar ketsegtelen van rajtunk kb 5 kilo plusz
@Igényes: hat azt nem tudom, szerintem nem,, amerikaban nagy szivas egy konyhan dolgozni
el kell aruljam, ugy eloetelnek vagy bufen itt is van neha tapas, de eletemben nem ettem
amugy nem vagyok ellensege a spanyol konyhanak
most nyilt egy spanyol-cubai ettere a sarkon a to mellett, mar mondtam Marynek, ha lesz kozos offunk meg kene nezni

a cubai konyharol fogalmam sincs az birca reszortja, nem tudom mennyiben kulonbozik pl a mexikoitol, azt azert ismerem

@LAJBI: hat igen a fapados repules rizikoja megegyezik a 80-as evekbeli elindulunk trabant-dacia-wartburg / szabadon valasztott/
aztan egyszer odaerunk

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.14. 15:51:46

@charlieharper:

Tudom. Egy időben ingatlanokat értékesítettünk pont azon a környékén. Brit és skandináv a népek 70 %-a!

Shanarey 2013.07.14. 15:53:43

@hagyma:

Az utolsó két mondatod, nagy ökörség volt, de egy amerikaitól ez nem meglepő. Hiszen mit tud ő a "fapados" járatokról?

Nem unod még ezt a "nálunk minden nagyobb" monológot?

Tényleg, ott a here sérv is nagyobb?
:-)))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 15:57:05

@pappito: en nem osszehasonlitottam
bar tulajdonkeppen hagyomany volt, mert ha a falu ugy gondolta boszi vagy akkor felgyujtott

meg ezt is ertenem, de hogy raadasul hulye turistak is mennek rohangalni egy bika elol
ma egy ausztral no, multkor asszem angol pasi
bikakkal szemben is szemetseg
az EU olyan kenyes
kibaszott disznot nem lehet levagni otthon
a marhat el kell kabitani nem lehet kivereztetni
stb,
spanyolok meg azt csinalnak a bikaikkal amit akarnak
/ mindig mosolygok rajta mikor celozgatnak ra, hogy eltem vagy 6-7 evet "hivatalosan" illegalis sztatuszban

ki nem szarja le?
najo tudom, tildynek ez lelki problemat okoz

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 16:01:45

@Shanarey: persze, hogy nagyobb
eleve a here is nagyobb

hat meg mindig fel-fel nezek a homarra es olvasgatok hireket
amire valaszoltam, abban is az volt, hogy egy napra kimaradt egy jarat
ez mindenhol elofordulhat, de mintha a lufthansanal kevesebb lenne

Shanarey 2013.07.14. 16:06:45

@hagyma:

Olvasgass tovább, google a te barátod is, hová is lett az általad említett Lufthansa útjainak egyrésze? Kinek is passzolta át?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.14. 16:07:32

@hagyma:

Tegyük hozzá: a bikavidal ritka dolog. Azt nem úgy kell elképzelni, hogy minden sarkon van bikaviadal

Spanyolországban vannak állatkínzás elleni törvények egyébként, de a bikaviadal kulturális hagyomány, így nem vonatkozik rá.

Volt egy spanyol ismerősöm, aki harcos állatvédő volt, pl. illegális kutyaviadalok ellen harcolt, állatkínzások ellen lépett fel. Egyszer megkérdezte valaki tőle "na és a bikavidal?", erre azt mondta "az más".

pappito · http://pappito.com 2013.07.14. 16:07:47

@hagyma: a lufinál se kevesebb, csak az ad kompenzációt meg szállást, ha a fapados marad ki, akkor IJ :)

Shanarey 2013.07.14. 16:08:58

@hagyma:

Ezek szerint, te is megnőttél, mióta ott élsz, plusz nőttél még egy kicsit amikor állampolgár lettél.

Nos akkor most mekkora is vagy?
Mennyi a különbség, az európai állapotodhoz képest?
:-))))))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 16:14:35

@Shanarey: koszi
kurvara nem erdekel
meg innen, en is tudom, hogy a fapados olcso es jo dolog, foleg a csoroknak jott letre, akik mindekeppen tengerpartra akarnak menni, de a villanyszamlajukat sem tudjak kifizetni, viszont kiszamithatatlan
ha szopoagra kerulsz, akkor szopsz
az ennel csorobbak meg az Orange Ways-szel szopnak
/jelzem, sosem tagadtam, hogy kizarolag az indexen / najo neha blikk/ mozgok magyar szinten
ha nem igy van akkor hulyesegeket irnak
ennyi

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: hat ez az
otthon meg kulturali hagyomany volt, hogy a disznot moslekkal etettek, majd decemberben levagtak
/amugy en tudom, hogy emberi hulyeseg, tudom, hogy hagyomany, de ezt a pamplomat akkor sem ertem
kimegyek az utcara es rohanok a tomegben, mert mogottunk jonnek a bikak es ha kozel van felugrok egy erkelyre, vagy ilyesmi, vagy atszurja a testem
mondjuk a bikaviadalt sem ertem, de ez a pamplonai....
es turistak ezrei mennek futni egy bika ele
mert meg a hulye spanyolokat az egybites agyukkal meg is ertem...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.14. 16:17:30

@hagyma:

Egyébként szerintem sokkal durvább dolog a dán bálnanap, amikor a nép berohan a tengerbe és bálnákat mészárol.

tx.english-ch.com/teacher/mar/whaling.jpg

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 16:18:09

@Shanarey: hiztam 5 kilot
sajnos a farkam nem nott
hozza kell tennem eleg valtozott a vilagrol valo velemenyem, de ehhez mindig hozzateszem, ha kerdik, ez lehet otthon is megtortent volna mert korfuggo
az kerdes otthon milyen iranyban tortent volna , meg itt
de ezt ki tudhatja

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 16:21:09

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: pedig azt hittem a balna mar vedett
de az tuti novenyevo, tehat legalabb nem oklel fel
amugy nem tudom mennyire veszelyes
nade visszaterve
pamplona baromsag, ebbol nem engedek
de bikaviadal....
kimegy es azt kiabalod olllleeeee
es a vicc, titokban mindenki a bikanak drukkol

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 16:25:24

tudom a plankton nem noveny, de agyilag egys szinten vannak

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.14. 16:25:54

@Shanarey:

Orosz vicc, bár kicsit nyelvi vicc.

80-as évek, Moszkva. Amerikai újságíró látogat a szovjet gyárba. Az újságíró ragaszkodik, hogy interjút készíthessen egy egyszerű gyári munkással. Nincs mit tenni, a glásznoszty jegyében engedik.

Újságíró:
- Mennyi az Ön fizetése?
Munkás:
- 200 rubel.
Az újságíró mögött álló gyári párttitkár szörnyű fenyegető grimaszt vág a munkást felé, így a munkás hozzáteszi:
- Hetente.

Újságíró:
- Milyen az Ön lakása?
Munkás:
- 1 szobás.
Az újságíró mögött álló gyári párttitkár megint szörnyű fenyegető grimaszt vág a munkást felé, így a munkás hozzáteszi:
- 1 szoba nekem, 1 a feleségemnek, s 1-1 a két gyereknek.

Újságíró:
- Hobbija van?
Munkás kicsit meglepődik, de válaszol:
- Persze, 15 centi.
Az újságíró mögött álló gyári párttitkár ismét szörnyű fenyegető grimaszt vág a munkást felé, így a munkás hozzáteszi:
- Átmérőben,

(Nyelvi vicc, mert oroszul a "hobi" (hobbi) szó a "hobot" (ormány) szóra emlékeztet.)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 16:27:58

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: akkor valoszinu szukseguk van ra
balnat meg korulmenyes tenyeszteni

2013.07.14. 16:30:15

@hagyma: van a spanyoloknak egy masik hulye hagyomanya, amikor paradicsomot dobalnak mindenkire. Mindenki uszik a paradicsomban az utcan.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 16:45:05

@charlieharper: hat az is baromsag
de legalabb nem szur at egy bika
az elmegy shownak nalam, ha ennyi paradicsomjuk van...

amugy igy belegondolva, amilyen nagy felfedezok, utazok, gyarmatositok voltak, most a beka segge alatt vannak
es most nem csak ilyen GDP-re stb gondolok
van focijuk, bikaviadaluk egy szar kocsijuk, meg tengerpartjuk
na jo meg van tapasuk
mas nem jutna eszembe

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.14. 16:46:45

@hagyma:

Ősi hagyomány. http://www.faroeislandsphoto.com/Ymiskt/whaling/11902868_57AV5#!i=953589606&k=DXZgQJN

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.14. 16:47:33

@charlieharper:

Meg a magyar húsvéti locsolkodás. Mo-n kívül csak Szlovákiában és Lengyelországban ismert.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 16:52:55

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: belegondolva, a mi hagyomanyaink valahogy elfogadhatobbnak tunnek, sokkal ertehtobb bekolnizni valakit es utana ingyen inni
hat en sosem locsolkodtam ,mert utaltam, de inkabb mint balnat olni, vagy bika elol rohangalni
persze, belegondolva, hogy bizonyos helyeken talan meg most is hagyomany az emberaldozat....

DieNanny CH 2013.07.14. 16:55:53

@charlieharper:

Viszont a paradicsom jót tesz a bőrnek!

2013.07.14. 17:05:38

@hagyma: a focikjuk viszont elso osztalyu, nem unalmas defensive, mint az olaszok
Dolgozik eleg sok spanyol a svajci es nemet irodankban. Mind haza akar menni nyugdijas eveire. Csak a munka miatt vannak ott, azt mondjak, ha lenne munkajuk Madrid/Barcelonaban, eszukben nem lenne Svajcban dolgozni (tudod ki akar hetente kedden es csutortokin 8-tol 9-ig mosni).

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 17:09:52

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: ismerem a hagyomanyos verziot is, amit apam mar modern modszerekkel hajnalban egy szodaszifonnal felszerelkezve kovetett el anyam ellen
dehat a hagyomanyok valtoznak

azt el kell mondjam, hogy tovabbitom es orzom a hagyomanyokat husvet hetfon/ ami itt nem is letezik, a husvet az vasarnap,/ koran reggel Mary megkapja a jeghideg pohar vizet a paplan ala
elso evben fura volt neki
azota probal resen lenni, de engem nem lehet kijatszani

nyuszigonosz 2013.07.14. 17:11:29

@hagyma: Látszik, hogy sosem voltál Spanyolországban.
Sajnálhatod amúgy.

LAJBI 2013.07.14. 17:12:32

@hagyma: "de az tuti novenyevo, tehat legalabb nem oklel fel"
szerinted a bika mivel taplalkozik? :))
en meg ragadozot, aminek szarva van nemigazan lattam (mostani elovilagban), bar biztos en vagyok tudatlan...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 17:13:59

@charlieharper: hat azt megertem
en sem akarok svajcban elni
a focijuk jo, meg Messit kene honositaniuk meg Ronaldot, aki a ket legjobb jatekos a ligaban
es egyik sem spanyol

/szerinted a magyarok zome nem csak a munka miatt van nyugateuropaban es rogton nem menne haza Budapestre, ha normalis munka normalis ber lenne?/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 17:15:25

@nyuszigonosz: tenyleg nem voltam
igy nem tudom sajnalhatom -e
najo annyit modositok, ha ugy adodona 10 napra elmennek
de hogy ott eljek az kizart
@LAJBI: fuvel, torreadorral es pamplonai idiotakkal

LAJBI 2013.07.14. 17:18:43

@hagyma:
"/szerinted a magyarok zome nem csak a munka miatt van nyugateuropaban es rogton nem menne haza Budapestre, ha normalis munka normalis ber lenne?/"
Erre ne vegyel merget szerintem. Ismerek par embert, akik BP-en nagyon jo allast+fizetest hagytak ott. Koztuk pl a poszterina is...

2013.07.14. 17:20:05

@hagyma: ha a mintat errol a blogrol veszem, itt nagyon sokan irtak, hogy nem akarnak visszamenni. Ilyet meg spanyoltol nem hallottam.

LAJBI 2013.07.14. 17:23:15

@hagyma: en meg nem lattam, h barmelyik bika megette volna az embert, azt igen, hogy kicist meggyomrozta a szarvaival az idiotajat, azutan meg meg neha meg is taposta ;))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 17:23:46

@LAJBI: @charlieharper:
ez azt irtam a zome
en sem mennek vissza , foleg hogy hat itt a csaladom is
de sokan nyugdijaskorukra meg innen is hazamennek lsd. nagybatyam

azt ne felejtsuk el azert, ha otthon jok lennenek a fizetesek, jok a munkalehetosegek /amirol ugye beszeltunk/ akkor az elet is mas lenne es tuti sokan hazahuznanak
azert a legtobb nyugateuropai munkavallalonak erosek a hazai gokereit, kerdezzuk meg @DieNanny: -t
ugyanezert a munkaert ugyanennyi fizetesert hazamennel, vagy inkabb maradnal ott?

LAJBI 2013.07.14. 17:26:26

@charlieharper:
"Ilyet meg spanyoltol nem hallottam." En igen, de tenyleg nem ez a jellemzo. Kb. 1/1millio
Jomagam is erosen gondolkodom, h nyugdijaskent elkoltozom a Kanari szigetekre, de az meg innen 30 ev minimum...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 17:27:16

@LAJBI: nem hagynak neki idot:)
ehes is lenne ideges is
ki tudja?
amugy igy belegondolva tok mindegy ha sztszurkalja az arteriaimat, meg mindent es megdoglok, akkor utana elfogyaszt-e vagy nem

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 17:32:22

@charlieharper: de a magyarral vigyazz!
forditva is mukodik
itt aki maradt egyfolytaban hangoztatta, hogy sose maradna itt es itt szar es megyek haza
ez ahogy lehetoseghez jutott ragadta meg negy kezzel
es maradt
ha neked valaki azt mondja angliaban, hogy sosem mennek haza
na az az onigazolas
ezt meg ensem mernem kijelenteni, pedig mas a felallas ugye
/csalad, allampolgarsag/
de tokom tudja mit fogok gondoloni / ha egyaltalan/ 15 ev mulva nyugdijasan, foleg ha Mary hamarabb menne el / Isten ovjon ettol/
az elet nem fekete-feher

2013.07.14. 17:36:35

@LAJBI: hat mi sem UK-ban tervezunk nyugdijasan elni. Nekem nincs olyan eros kotodesem egyik orszaghoz sem, mint Nannynek, Zopolitenek vagy Hagymanak. Szerencsere a felesegemnek sem. A lenyeg a jo ido, finom etelek es olcso, kenyelmes elet az angol nyugdijbol. Jo par orszag megfelel ennek Panamatol az Islas Balearesig (baleari szigetek vagy mi). Azsiat kilottuk, mint nyugdijas helyet, de ez az egyetlen "biztosan nem" kategoria.

LAJBI 2013.07.14. 17:37:18

Na akkor a poszthoz is hozzaszolok...
17. Legyen nalad fenykepes igazolvany (jogsi/szemelyi/utlevel), ha kartyaval akarsz fizetni. Spanyoloknal szokas kerni, es osszehasonlitjak a kartyan lathato nevet az igazolvannyal...

2013.07.14. 17:38:50

@hagyma: hat jam 2-3 ev utan azt mondani, hogy soha nem koltozom vissza, az meg tul hamar. Foleg, ha elotte soha nem elt Magyarorszagon kivul

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.14. 17:48:05

@pappito:
Ez de jóóóóóóóóóóóóóóóóó:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 18:31:00

@charlieharper: hat igen
15 ev utan
amerikai csaladba beilleszkedve
/itt HA-n: zold kartyat szerezni nosules utjan/
stb.
azt mindig mondom, ha kerdeznek, hogy nemakarok hazakoltozni
dehogy "soha" azt meg ennel kisebb dolgokban sem monhatja az ember
vagyis hat en nem mondom

@DieNanny: ezt valahol tudtam, azert lettel megszolitva:)/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 18:33:58

@diggerdriver: semmi jo nincs benne
amerikaban nem amerikaiak voltak, mikor spanyolrszagban spanyolok
igy keptelenseg lett volna forditva a dolog
bar
az ketsegtelen, es tobbszor fel is tettek mar a kerdest miert amerikat fedzte fel a feher ember es miert nem az indianok europat
a racionalis meg van ra nepesseg, tudas, akarat stb.
nade miert
raadasul volt tudas az asztek birodalomban is

a tapast meg elmondtam, osi indian etel, amit a spanyolok honositottak
/vagy nem/

Shanarey 2013.07.14. 18:46:23

@hagyma:

Talán mert az indiánok is úgy mentek oda.

2013.07.14. 18:47:29

@shakti_rom: "eszak amerikai kave: cafe americano, eszpresszoval vigyazni, guta megut olyan erosek."

A Starbucks presszó kávéja tényleg túlzás, nemcsak túl erős, még keserü is. Állitólag visszavettek az erősségből, de még nem csekkoltam le hogy mi az eredmény. Az olasz fajta kávét szeretem, mint pl. Illy. Jó habosan jön ki, elég erős, de nem keserü - tejszinnel a legjobb. Még a retro, duralex üveg poharakat is beszereztem hozzá, amiben anno Mo-n a presszó kávét hozták ki, ha még emlékszel... Igy tökéletes :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 18:55:32

ja mar emlekszem, valahonnan afrikabol ment mindenki

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 18:57:10

es megint viragzik a hibiszkuszom

Taxomükke (UK) 2013.07.14. 19:06:40

@hagyma: Én azon csodálkozom, hogy egy amúgy okos és tapasztalt ember hogy tud ekkora faszságokat írni.

2013.07.14. 19:06:56

Ez az "örök vakáció", amit a posztiró felvet, olyan dolog, hogy idővel hozzászoksz a jóhoz, természetesnek veszed. Jó kimozdulni, hogy aztán újra értékelhesd mindazt a jót ami körülvesz. Hozzánk is jönnek a turisták nyáron, a strand mellett vezetek el munkába menet-jövet, lesétálunk oda munka után, stb. Mégis, a szabimat leginkább utazással szeretem eltölteni.

Shanarey 2013.07.14. 19:16:25

A bering szoroson át érkeztek, ázsiából, legalábbis elméletben, és genetikai kutatások alapján.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 19:43:54

@Taxomükke: nem tudok reagalni, mert nem tudom mi a a faszsag
nekem nincenek tapasztalataim se a buszrol se a fapadosrol
azt olvasom, ahogy a magyarok szidjak mint a bokrot es felsoroljak serelmeiket
es en hiszek honfitarsaimna
@Shanarey: mindenki zimbabwebol ment, mar birca megmondta
hogy milyen szorosan egymast kovetve az mas kerdes

Amarante 2013.07.14. 19:51:51

@cougarcat:

Mikor engem a megszokas veszelye fenyeget,akkor felidezem magamnak a zsufolt 7-es buszokat,a kutyaxaros utcakat,a kedvetlen es udvariatlan eladokat es mindjart helyreall az ertekrendem:)))))

igazabol sosem lehet megunni azt a helyet,ahol szeret az ember elni.En mar jo negy eve elek itt es meg soha nem lattam ketszer ugyanolyannak a tengert....mindeg mas es mindeg csodas!:)

Igényes 2013.07.14. 19:52:03

Helyzet?

@hagyma: Pedig én ezt meghonosítanám magyarországon. Csak norvégok szaladnának a bika előtt.
És aki nyer, az újra futhat.

Igényes 2013.07.14. 19:52:47

@Amarante: Most vannak új hetes buszok. Azok is zsúfoltak, de szépek.

Amarante 2013.07.14. 19:54:29

@Igényes:

:))))

Ha ugyanugy tele vannak,mint a regiek,akkor meg mindeg az elrettento kategoriaba tartoznak:))

Igényes 2013.07.14. 19:56:39

@Amarante: Változó. Sok jár, 2-3 percenként a belvárosban, csúcsidőben. A bkk érezhetően jobb lett. Hogy milyen áron, azt nem tudom, én a végterméket érzékelem.

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.14. 19:58:29

@Igényes: az hagyján, hogy zsúfolt de mindegyiken mindennap megdugják rajta a spangolát.

Igényes 2013.07.14. 19:59:51

@DieNanny: Miért? (nem piszkálni akarlak, a szempontjaid érdekelnének. Mi jobb itthon mint ott, a pénzt leszámítva?)

Igényes 2013.07.14. 20:00:50

@Babette_: Olyat még nem láttam, de majd figyelem. Esetleg érdeklődök az utazóközönségtől, hogy tapasztaltak-e ilyesmit.

Igényes 2013.07.14. 20:01:24

@Babette_: Kellemetlennek tűnik. És itt most ki halt meg?

Amarante 2013.07.14. 20:03:10

@charlieharper:

A bika legkellemetlenebb alkatresze:)

Shanarey 2013.07.14. 20:07:50

@hagyma:

Amiről én beszélek, annak megtörténtét, 12-15 ezer évvel ezelőttre datálják, nem pedig az emberiség fejlődésének hajnalára.

2013.07.14. 20:09:35

@Amarante: Haha, hát a kutyakaki, zsúfolt 7-es busz és morcos eladó kombó engem se vonz különösebben :))), de én arra gondolok, hogy időnként kell valami ami stimuláljon (már csak ilyen vagyok), valami más, ami nem a megszokott. És persze szép az óceán, de szépek a hegyek is, a trópusok is, vagy éppen Európa és szivesen megyek más környezetbe, legalább egy pár hétre egy évben. Pl. Spanyolország egy kiváló célpont lehet, bár nem a tenger érdekel, inkább pl. kultúra és az épitészet. Az se rossz, ha itt vendégem van, és az ő szemükön keresztül sikerül látni azt a helyet ahol élek.

Shanarey 2013.07.14. 20:09:50

@Igényes:
A bili kék, neked tetszik? Ez a szín, anno a Trabanton is pocsék volt.

Új buszok, Svájcból és amúgy használtak.

Igényes 2013.07.14. 20:12:55

@Shanarey: Az előzőek is kékek voltak. Igen, azokhoz képest kimondottan tetszik. És azokhoz képest újak is. ,)

Amarante 2013.07.14. 20:13:23

@cougarcat:

Persze hogy kell:) Csak vicceltem:)))

En is szeretek jarni-kelni,most meg csak orszagon belul,hogy felfedezzem magamnak:)
ha az ember nyitott szemmel es lelekkel jar sok olyan dolgot lat,amit semmilyen utikonyv nem ir sehol.

Nekem vannak ilyen "titkos"helyeim,amik felfedezese sok oromet okozott:))

Igényes 2013.07.14. 20:16:19

@Shanarey: @Amarante: Ezt most nem értem. A torreádor leharapta a bika pöcsét?

DieNanny CH 2013.07.14. 20:17:49

@Igényes:

Pár éve volt egy nagy családi buli. 72-en voltunk - és nem volt ott mindenki... Ebből a 72-ből 4-en laknak 10 percre tőlem. Tehát nagyon hiányzik az a 68. Tudom, eléggé érzelmes ember vagyok, de ez a legfőbb dolog, ami otthonról hiányzik. Én nagyon szívesen utazom, rengetegszer voltam táborokban már 7 évesen is, kórusommal külföldi országokban, ráadásul kollégista lettem 14 évesen, aztán 22 évesen a szüleink költöztek el tőlünk (70 km-re kaptak mindketten jó állást, de minket gyerekeket kötött a munkahely és iskola a szülővárosunkhoz.) Szóval nem vagyok egy anyámasszony katonája, csak ragaszkodom a rokonaimhoz.
Hát ezért...

nyuszigonosz 2013.07.14. 20:17:57

@Shanarey: Ìgy van, több dokumentumfilmet láttam a kutatásokról ezirányban, söt olvastam is róla nem egyszer.

Hagyma ha hiszi ha nem, ez tény.

Shanarey 2013.07.14. 20:18:12

@Igényes:

Nekem úgy jobban tetszett hogy a szín ugyanaz de a busz új.

Most a szín új a busz újabb, de nem új, ez egész pedig ugyanolyan vacak mint volt. Itt még az is hír hogy akadálymentes buszt engednek a forgalomba.

www.budapestinfo.eu/hir/man_a76_tipusu_alacsonypadlos_midibusz_all_forgalomba_budapesten_20130714

Ez nem lenne evidens dolog?

2013.07.14. 20:21:22

@Amarante: " ha az ember nyitott szemmel es lelekkel jar sok olyan dolgot lat,amit semmilyen utikonyv nem ir sehol."

Ez szerintem is igy van.

Igényes 2013.07.14. 20:21:29

@Shanarey: Koncentrálj arra, hogy az előző állapothoz képest lényegesen javult a helyzet. ;)

Akadálymentesség: nem. Miért lenne? Egy csomó épületnél úgy oldották meg az akadálymentesítést, hogy kb 60 fokos lejtőt csináltak. Na azon menj fel meg le a tolókocsival. :)

Igényes 2013.07.14. 20:22:18

@DieNanny: Értem, kösz hogy leírtad.

Shanarey 2013.07.14. 20:23:26

Amiről te beszélsz törvény van és a határidő rég lejárt.

Google a barátod, használd, ha már annyira "igényes" vagy.

Igényes 2013.07.14. 20:24:46

@Shanarey: Nem ment át a lényeg, nem baj. Majd legközelebb. :)
Nem kell a google, nekem barátuszaim vannak!

Amarante 2013.07.14. 20:26:49

@Igényes:

Ebben az esetben nem az a legkellemetlenebb alkatresz:))))

nezd meg jobban a kepet.

Igényes 2013.07.14. 20:28:27

@Amarante: Itt úgy néz ki, mint egy pánsíp. Az általában van a bikán? :)

Amarante 2013.07.14. 20:30:08

@Igényes:

Van:)))az egyik vege a bika fejehez van nove,nem leveheto,szetszerelheto:))))De mivel a bika joindulatu most adott kolcson egyet a Zembernek is:))))

Igényes 2013.07.14. 20:31:25

Szabad a gazda. Elképzelni nem tudom, mi tud nőni rá, ami miatt ennyire szégyenlősek vagytok. Fiúk, ti rájöttetek?

Amarante 2013.07.14. 20:33:17

@Igényes:

:))))

Kavet kersz vagy altatot?:))))

Akkor megmondom mi az:a szaritogep kifolyocsove:)))))

Igényes 2013.07.14. 20:34:26

@Amarante: Palacsinta nincs?

(Nem lett világosabb.)

Amarante 2013.07.14. 20:35:42

@Igényes:

Nincs:(

Es nem is sutok!!!!!Meg mindeg 28 fok van:)))))

Akkor gyujts villanyt...hatha megvilagosodik:)))

Igényes 2013.07.14. 20:37:17

@Amarante: Az élet kegyetlen. Hát még a nők. :(
:D
Ezt a bikásat sosem fogom megtudni.

Amarante 2013.07.14. 20:38:28

@Igényes:

Nagy igazsag mindket esetben:)))

Igényes 2013.07.14. 20:48:09

@Amarante: Szelaví. Hol vannak a többiek?

Igényes 2013.07.14. 20:52:31

Ha mindenki elment, akkor én is. Jó éjt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 20:56:22

@nyuszigonosz: a tenyekkel ovatosan bannek
abszolute nem gond ha igy tortent
tudom amtropologusok, meg brit tudosok stb.
igen
a foldi elet letrejotterol is tudok 10 variaciot
ha azsiabol jottek az indianok akkor onna, ez nem magyarazza meg, hogy miert europa fejlodese lodult meg ezerrel
bizonyos verzio szerint mi is azsiabol mentunk
stb.
biztos tenyek azokbol az idokbol nincsenek
hat kb 2000 evre visszamenoleg mar lehet sejyeni valamit
sot talan kicsit visszabb
legyen 3
a tobbi kutatasokon alapulo feltetelezes
es 3 ezer ev a Fold eleteben egyrized masodperc sem egy ember eleteben
azi s lehet mar sokszor elpusztult a fold
es majd megint el fog
minden megsemmisul computeres es irasos anyag
csak a csontok maradnak
azutan jon az revolucio, vagy Isten
es 20000 ev mulva az akkori tudosok megallapaitjak, hogy 2010-ben mar volt amerikaban keleteuropai bevandorlo, feltetelezhetoen hagymanak hivtak
de hogy kerult amerikaba?
teszik fel a kerdest, mivel semmit nem fognak tudni a lufthansarol vagy a Deltarol
hat igy:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 20:56:54

ja meg azt akartam kerdezni, hogy hetes buszra felfer egy szaritogep?

Igényes 2013.07.14. 21:02:20

@Amarante: Kicsit azért marasztalhattál volna. :(

@hagyma: Igen. Rendszeresen szállítanak rajta olyat.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 21:04:11

@Amarante: azert ne menjunk le amatorbe
a szaritogepnek nincs kifolyocsove
abbol nem folyik ki semmi
ezert szaritogep
csaxoltam

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 21:07:07

@Igényes: nem nagyon hiszek neked
nalunk a szaritogepak akkorak hogy siman elvinnek a 7-es buszt

2013.07.14. 21:10:07

@hagyma: de miert kell szaritogep a 7-es buszra?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 21:18:19

@charlieharper: azt hittem azt kerdezed, minek kell 7-es busz a szaritogepre, az mar bonyolultabb kerdes
erre konnyu valaszolni
mikor a spanyol 7-es buszsoforok sziesztaznak, kimosol-szaritassz a buszon a legkondiban ami mindenhol van spanyolorszagban
a tengerparton is

nyuszigonosz 2013.07.14. 21:30:32

@hagyma: A tények tények maradnak.
Látom, azért foglalkoztat a dolog.

DieNanny CH 2013.07.14. 21:36:57

@hagyma:

De van csöve. Vagy be van kötve a lefolyóba, vagy egy vödörbe ereszt. Ezt onnan tudom, hogy egy családomnál meg volt törve ez a cső, és nem szárított rendesen. Azt jelezte, hogy a szöszök nincsenek kiszedve. Aztán a szerelő a gép mögé nézett.
A vödrös meg a család szüleinél volt. Mivel az kondenzációs víz, így azt használtam a vasalóban, mert nem vízkövesedett annyira.

DieNanny CH 2013.07.14. 21:39:13

... De hogy jutottunk el Spanyolországból a szárítógépig?!?!
Ja, tudom. A 7-es busszal...

2013.07.14. 21:43:22

@hagyma: ma nalunk iszonyat meleg volt, megis bekapcsoltuk a szaritogepet. Ez most akkor valami bun lenne?

2013.07.14. 21:45:22

@DieNanny: de ha, ferjhez mennek egy svajcihoz Svajcban es a gyerekeid ott szuletnenek es nonek fel, akkor is vissza akarnal majd menni? Jelenleg Magyarorszagon vannak gyomereid, de ki tudja, hogy mi lesz kesobb

DieNanny CH 2013.07.14. 21:50:43

@charlieharper:

Ez igaz. Ha gondolod, 5 év múlva visszatérhetünk a dologra.

nyuszigonosz 2013.07.14. 21:50:58

@DieNanny: Nem feltétlenül van csöve. A gépen belül lévö kiszedhetö tankba gyüjti a kodenz-vizet.

Igényes 2013.07.14. 22:31:11

@diggerdriver: Dugd be a mosogató alját, és töltsd teli vízzel a csapból, majd dobálj bele mindenfélét, amit a konyhában találsz, és sózd meg. A tenger egészen hasonló.

@hagyma: Az új 7-es buszok hatalmasak.

nyuszigonosz 2013.07.14. 22:33:13

@diggerdriver: Miért nem mész el megnézni?
Neked Londontól nem lehet annyira messze.
Ha nekem 100 km-en belül lenne tenger, minden hétvégén mennék.

Igényes 2013.07.14. 22:42:27

Valaki mondja már meg, mi volt az a nyavalyás pánsíp a bikán. :)

Taxomükke (UK) 2013.07.14. 22:51:39

@hagyma: Hát a Homáron biztos nem arról fogsz olvasni, hogy mi működik jól Magyarországon.

Amarante 2013.07.14. 23:27:35

@diggerdriver:

Akkor ugorj le hozzank egy sorre es megmutatom:)))

Amarante 2013.07.14. 23:32:16

@Igényes:

Hat ez:

Ezután érkezik a picador, aki a "puya" nevű lándzsával egyszer vagy kétszer (ahogy a matador vagy az elnök jónak látja) megszúrja a bika tarkóját, amitől a vállizmai annyira megsérülnek, hogy a bikaviadal további részében már nehezebben tudja mozgatni a fejét. Ez arra is szolgál, hogy élénkítse a bikát de csökkentse a szarvak jelentette veszélyt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 23:33:58

@DieNanny: a szaritogepnek nincs lefolyoja:)
abbol mar nem jon ki vi zse lefolyoba se vodorbe
csove az van, ami a szabadba vezet, mint egy kemeny ott megy ki a forro levego, goz stb
viz ott mar nincs:)@nyuszigonosz: emgem most legkevesbe izgat hogy az apacsok honnan jottek ide,de mint mondtam a teny az teny es azok 20 eve valtoznak ami 20 eve tenyszeru volt az 20 ev mulva nem lesz az, nemhogy ilyen tavlatokbol
@charlieharper: nem tudom, en, ha meleg van a legkondit kapcsolom be
hatasosabb
@Igényes: ennek orulok
@Taxomükke: ez teny, de ha tizedszr olvasom, hogy megszopattak egy fapadoson, vagy ott hagyott a busz, akkor valami lehet benne

Amarante 2013.07.14. 23:36:51

@hagyma:

Az enyemnek van,mert moso-szarito egyben:))))

Igényes 2013.07.14. 23:39:29

@Amarante: Nagyon barátságtalanul hangzik.

@hagyma: Magyarországon mindenkit megszopatnak, és működik a bónuszgyár is (ez valami olyasmi, hogy még egy kicsit hozzálopunk mindenhol, a lehetőségeinkhez mérten. Ha más nincs, egy kiflivel többet blokkolunk, vagy eltévedünk egy nullával, vagy hasonló).

nyuszigonosz 2013.07.14. 23:40:08

@Shanarey: Szegények, agyon vannak ijedve a körülöttük tomboló millió néptöl.
Hát nyerjenek is. Ök nem saját választásukból vannak ott.
A futók igen.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 23:41:48

@Amarante: minden mosogep szarit is
van benne funcio
de csontszarazra a szaritiogep szarit, annak, meg nem kell lefolyo
persze ha ugy nezzuk, hogy a tied kombinalt es egybe van epitve a mosogep es a szaritogep, akkor igen, a mosogep reszenek kell lefolyo
ez ketsegtelen

a Costa Bravan tuti nincs
a spanyolok eleg igenytelenek, szerintem teregetnek

Amarante 2013.07.14. 23:41:57

@Igényes:

Mert ez egy kegyetlen "sport".De az emberek elvezik...

Amarante 2013.07.14. 23:44:01

@hagyma:

ma 34-35 fok volt,meg az elmult napokban is igy en is teregettem.:)))fel ora alatt csontszaraz lett minden:)))

Amarante 2013.07.14. 23:45:15

@nyuszigonosz:

Nem nyernek:(((

Az ember az egyetlen olyan allatfaj,aki szorakozasbol is ol...

Igényes 2013.07.14. 23:45:32

@Amarante: Á, igen. Az emberek. Az a csodálatos emberi lényeg és szellem, amit annyira nagyra becsülünk.... majd felírom valahová, és néha elolvasom.
Kösz. :)

Amarante 2013.07.14. 23:47:11

@Igényes:

neha-neha en is ranezek a sajat cedulamra....csak,hogy eszembe jusson,hogy mi lennenk a teremtes koronai vagy mi a csuda...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 23:47:44

@Igényes: ezt most teljesen komolyan mondom / tehat nem szorakozok a bezzeg amerikaval , amit sokan imadnak/ itt meg egyetlen egyszer sem fordult alo, hogy at akartak volna vagni, vagy ne kaptam volna nyugtat-szamlat-blokkott/ tevedes mar volt de tobbszor a javamra
mondjuk itt nics az az igazi jo regi 40 filleres kifli

szerintem spanyolorszagban jobban atvagjak a turistakat

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 23:50:22

@Amarante: hat en akkor sem teregetnek
egyreszt mert itt nem is hiszem, hogy lehet
masreszt a para az para
meg melos is
nekunk ugy egyszerubb mosaskor atteni a mosogepbol a mellette allo szaritoba es betenni a kovetkezo adagot a mosogepbe
es a vegen minden csontszaraz, illatos es ropogos

/ de en egesz komolyan nem whirpool ugynok vagyok, bar nem bannam/

Igényes 2013.07.14. 23:52:45

@hagyma: Igen, néha vannak előnyei is amerikának.
Ha ide jössz, azt javaslom 60-80 Ft alatt ne vegyél kiflit, sem semmit. Azokat általában nem érdemes megenni.

Amarante 2013.07.14. 23:53:03

@hagyma:

Nekem van egy pici hatsokertem es oda szoktam:)))

A szomszedaim is szoktak.Mondjuk en csak a "szalonkepes" dolgokat teregetem ki,fehernemut soha:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.14. 23:54:51

@Amarante: amugy kurvara utalnek 35 fokban teregetni
de 20-ban is
sot tovabb negyek a mosokonyhaban is csak akkor vagyok ha kidobom a sorosdobozt, mert ott van a szemetes is

Amarante 2013.07.14. 23:55:19

@nyuszigonosz:

Sokszor arra a kovetkeztetesre jutok,hogy az osember okosabb volt,mint mi:)Csak annyit es akkor olt,amennyire es amikor szuksege volt.

Mi mindent kipusztitunk magunk korul.

Amarante 2013.07.14. 23:56:32

@hagyma:

Na hallod,figyelembeveve az atlag angol idojarast en elvezem:)))

Csige791 2013.07.14. 23:58:56

@én már a fény gyermeke vagyok: Nem is írtam, hogy odáig kell utazni. Csak annyit írtam, hogy van ott Delfin show ha esetleg valaki arra jár. Nem tudom Bolgároknál mi van ott még nem voltam, ami biztos, hogy itt be lehet menni hozzájuk a vízbe, simogatni és néhány alap parancsot adni nekik. A végén pedig közös fénykép két delfinnel. Ugyanitt vannak pingvinek akiket lehet etetni.
Persze ez mind extra és nem olcsó móka.

SelwoMarina pont es ha valaki arra jár.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.15. 00:00:06

@Igényes: hat ha vegre raszanjuk magunkat es hazaugrunk, az tuti nem sok vasarlasunk lesz
mar 15 helyre hivtak, miota megszelloztettem a dolgot....
asszem csak kocsmaba meg etterembe megyun Maryvel nem bevasarolni
najo max egyszer az elejen anyamnak, mert tuti sutni-fozni akar majd
@Amarante: ha mar teregetes, en sosem teregettem, de anyam igen, mikor olyan az idfo, nem is paras,meleg, de nem forro es nem is, valoban van annak a ruhanak valami mas halmazallapota, de kosz nem kerek belole
ez csipeszeles, meg minden meg jon az eso, beszedni rohanva
ismerem
sose tobbet, pedig sosem csinaltam
passziv megfigyelo vagyok mosasugyileg

mikor meg maganyos illegalis voltam, akkor mosodaba jartam, de ott is volt szaritogep:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.15. 00:03:45

@Csige791: a bolgarok semmik
ne higgy neki
az alban tengerpart az igen
az szep es uszhatsz a delfinekkel
eetetheted oket hallal
pingvin az nincs
de telen vannak feketerigok, amik lejonnek a hegyrol
es az lesz a vacsora
es nehogy azt hidd hogy viccelek
csak nem tudom hova tunt mar az alban orszagfelelosunk
"janihaverja" eltunt
pedig tole tudom

Amarante 2013.07.15. 00:04:48

@hagyma:

Mert te ferfiu bol vagy azert nem szereted:)))

En is szoktam hasznalni a szaritot is.

Az ember egy kethetes rokonlatogatas utan nehany kg-al sulyosabban jon haza meg nemi emesztesi zavart is beszerez:)

Igényes 2013.07.15. 00:51:27

Feketerigót megenni... micsoda emberek vannak. :(

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.15. 00:57:17

@Igényes: albaniaban nemzeti eledel
csaxolok a csirke is madar, meg a vadkacsa is, csak nagyobb, mint a rigo
jelzem, van ahol a kutyat is

de en sosem ennem meg, az is teny
furjet is csak kivancsisagbol kostoltam
nem kell

pappito · http://pappito.com 2013.07.15. 01:25:49

@nyuszigonosz: "Ha nekem 100 km-en belül lenne tenger, minden hétvégén mennék."

nekem két km-en belül van, mégse megyek ,mert tél van és fúj a szél. amig nem lesz megint legalább 14 fokos, szörfözni se megyek

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.15. 01:40:42

@pappito: ezek ilyen kepzelgesek
nekem floridaban 5 percre volt es havonya sem mentem ki
aki ott el, dolgozik eli az eletet, annak nem ugy van, hogy vegeztem a meloval es lemegyeka partra
lofaszt
a balatoni lakosok se m jarnak ki a partra napozni, mert ott van a a balaton
ahogy ens em megeyk ki minden nap a hegyekbe, hiaba van itt

pappito · http://pappito.com 2013.07.15. 05:16:58

@hagyma: "aki ott el, dolgozik eli az eletet, annak nem ugy van, hogy vegeztem a meloval es lemegyeka partra
lofaszt"

nehogy lófaszt, nyáron kijárunk meló után, nincs is jobb annál, mint csobbanni egyet munka után, vagy csak leülni a parton vagy játszani a gyerekekkel, kagylót gyűjteni, meg élvezni, hogy nyár van.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.07.15. 06:57:25

Na, ha mar eljutottunk a 7-es buszon a szaritogephez, nekem a fapadosokrol eszembe jutott a minapi Asiana baleset utani sajto konferencia...Kicsit durva, bar viccnek szanta valaki:)
www.usatoday.com/story/news/nation/2013/07/12/ktvu-gaffe/2513971/ Az volt a ciki, amikor a hir felolvasoja eloszor tenyleg teljesen komolyan vegigolvasta a neveket...:))))

2013.07.15. 07:07:13

@Zsuzsi65: :))))

Szegény csaj, azért hősiesen elvégezte a rá szabott munkát! :)))

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása