oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. december 04. 06:53,  Hazudtam magamnak, hogy boldog vagyok 309 komment

2012. december 04. 06:53 Határátkelő

Hazudtam magamnak, hogy boldog vagyok

Nagyon sok tanulságot (és nem kevés fordulatot) hordoz a mai poszt. A tanulságok közül számomra a legfontosabb, hogy ha nem nyitott szívvel és aggyal költözöl egy másik országba, ha felkészületlen vagy, akkor nagyon nehéz beilleszkedni. Következzen Ági története Franciaországból.

Franciaország.jpg

„19 évesen, elvégezve kis tanulmányaimat, édesapám nagyon erőltette a francia nyelvet, így beíratott mindenféle nyelvórákra. Megmondom őszintén, gyűlöltem (ez nem olyan, mint az angol, sokkal furcsábban hangzik és ez a nyelvtan nem megy nekem...) és szóltam, nekem ez nem megy, inkább „felszedem" pikkpakk kint.

Szóval kimentem au pair-nek fél évre. Azok közé az emberek közé tartoztam, akik ontják magukból a haza iránti utálatot és mikor láttam, hogy a családnak, ahová jöttem mennyi pénze van és amúgy is minden csillog-villog, visszagondoltam "arra a porfészekre" ahonnan jöttem, elhatároztam, hogy itt fogok élni.

Eleve a családom szét van szóródva Nyugat-Európában, tehát mindig ez a példa állt előttem. Kivéve a szüleim, mert bár nem keresnek olyan jól, mégis értékelik az életet hatalmas vagyon nélkül.

Megfakult a csillogás

Lett egy francia barátom, aki azt akarta, hogy visszajöjjek, éljünk együtt, dolgozzunk. Az ő segítségével már 2 hónap alatt sikerült valamilyen szinten beszélnem a nyelvet. Vissza is jöttem, de leköltöztünk délre a tengerpart mellé egy kisvárosba, ahol tényleg nincs sok minden. És már nem is csillogott annyira a „Nyugat". Láttam kéregetőket itt is, rossz arcú fiatalokat, drogárusokat az utca sarkán, agresszivitást, irigységet mindent.

A barátom barátai abszolút nem érdeklődtek irántam, a beszélgetéseknél hamar elvesztettem a fonalat és az érdeklődésemet, így bevonultam a sarokba és azt mondtam magamnak: „Jézusom, minden francia ilyen? Ezekkel sosem fogok tudni nevetni úgy, mint az otthoni barátaimmal." Kezdtem kétségbe esni és hiányolni a barátaimat 1 év után.

Aztán elkezdtem munkát keresni, amikor összeszedtem a bátorságomat és már nem vörösödtem el, amikor meg kellett szólalni és összetett mondatokat mondani. Mindenhová beadtam a CV-met és senki, de senki nem hívott vissza. 6 hónap telt el így.

Sokat idegeskedtem, elkezdtem rágni a körmöm és a nyomástól (pénzt kell keresnem) már enni is alig bírtam, 12 kilót fogytam le. A barátomnak köszönhetően nem voltak anyagi nehézségeink, de én nem bírtam így bezárva élni, célok nélkül, értelmetlenül.

Depressziós lettem hamar és még csak nem is tudtam róla. De akkor egyszer csak felhívtak egy munka miatt. Ugyan csak egy gyorséttermi meló volt és csak heti 10 óra, de én a fellegekben jártam, hogy végre kaptam egy esélyt.

A főnökömet nagyon szerettem és a kollégáim (eleinte) szintén nagyon kedvesek és befogadóak voltak. A nyelvtudásom rendkívül felfejlődött, soha senki nem kérdezte meg hogy külföldi vagyok-e és ha szóba került, azt hitték csak ugratjuk a vendégeket.

Mennyit keresel?

Közben sikerült kiismernem az átlag franciát. mivel elég sok emberrel találkoztam. Teljesen megilletődtem először, hogy pontosan tudom, ki mennyit keres és első találkozás alkalmával szinte mindegyik vendég részletesen beszámolt a munkájáról és a havi fizetéséről.

Francia mentalitás, így gondolom. De szép lassan én is átvettem, mindenkinek beszámoltam mennyit kerestem abban a hónapban éppen, mennyiért vettük az autót, mennyibe került a telefonom, mennyi az albérlet. Aztán később beszélgettem egy Magyarországon élő külföldi barátommal, ugyanígy kérdezősködtem a munkájáról, fizetéséről és jó nagy parasztnak tituláltam, mert nem akarta elmondani.

Hamar rájöttem viszont, hogy heti 10 órával és havi 300 € nettóval nem fogok előrébb jutni. Így megint munkát kezdtem keresni. Egyszer hívtak be bolti eladó próbanapra. Ott a főnök megfogott egy nem különösebben szép nadrágot és rám parancsolt, hogy adjam el.

Rájöttem, fontos munkára nem vesznek fel

Mivel nem vagyok cápa, nem is lett sikerem. Nem hívtak vissza, de nem bántam. Új terveim lettek, fontosabb munkát szerettem volna kapni. Idő kellett, hogy rájöjjek, soha senki nem fog felvenni fontos, jó fizető munkára, mert a franciák között is sok a munkanélküli, én meg csak egy ki tudja honnan, valahonnan Bulgáriából való menekült vagyok, jobb, ha nem vesznek fel, mert a kelet-európaiak mind szegények és úgyis csak lopnának...

Ezalatt a 2 év alatt mindennap felkelés után hazudtam magamnak, hogy boldog vagyok, sikerülni fog, a párkapcsolatom tökéletes, majd lesz valahogy, soha nem adom fel. De az esélyt nem kaptam meg. Mivel a barátom nagyon féltékeny volt, soha nem szóltam nagyon senkihez, bezárkóztam, félénk lettem. Néha gyűlöltem magam hogy hová lett a szociális énem? A kollégáim együtt buliztak, nevetgéltek és engem soha egyik sem hívott sehova. De amúgy sem mehettem volna, mit szólt volna a barátom?

Egy ilyen sikertelen munkakereséses nap után nagyon magamba zuhantam, egyedül voltam otthon (mint mindig) mert a barátom 12 órákat dolgozott naponta. Szóval felhívtam édesanyámékat, akik nagyon boldogok voltak éppen az élet apró örömei miatt és elkezdtem zokogni. Haza akarok menni...

Hirtelen elkezdtem gyűlölni a francia rendszert, az embereket akik "nem fogadtak be", a materializmust, az ateizmust, az emberi kapcsolatok elértéktelenedését, a gyerekek butulását, képzetlenségét, kulturálatlanságát, a boldogtalanságot, ami mindenkiből áradt, „jaj, én csak 1200 eurót keresek, a férjem meg 2000-et és nem jövünk ki a pénzből". HÁT MÉGIS MIRE LEHET ENNYI PÉNZT ELKÖLTENI???

Váratlan fordulat

Elkezdtem értékelni az én Budapestemet, ahol lehet, hogy kellenék is, a francia és angol nyelvtudásommal és szakmai végzettségemmel, amit itt senki nem fog elismerni. Remélem, a havi 300 eurót meg fogom keresni otthon is és közben nem kell bagettet majszolni és jó képet vágni hozzá.

Karácsonykor nem a Télapót kell várni a gyerekekkel és nem kell idióta Télapós chansonokat énekelni, amiktől falnak megyek. Szóval bejelentettem, hogy szakítok a barátommal és elmegyek innen. És hirtelen emberek kezdtek érdeklődni a problémáim iránt, végighallgattak, tanácsokat adtak, segítettek mind anyagilag mind lelkileg.

És egy hét alatt elszégyelltem magam, átértékeltem az egész nemzetet. Hiszen vannak mindenütt jó és rossz emberek. Nem nemzettől függ. Lettek barátaim, akik miatt most fáj a lelkem, mennyire fognak hiányozni. Két év alatt senki, de senki nem került közel hozzám, most meg teljesen megnyíltam.

Bánom, hogy elvesztegettem két évemet egy nem megfelelő ember mellett, de örülök, hogy lelkileg gazdagabb lettem egy olyan nyelvvel, ami valóban értékes és nálunk otthon igen ritka. Nem gyűlölöm már az országot, de nem tudom elképzelni, hogy itt éljem le az életem.

Rossz helyen vagyunk, túl messze és kisebb vagyon hazarepülni innen. Szeretném megkeresni a saját kenyerem, és a saját pénzemből visszautazni ide eltölteni a nyaralásaimat. Gyönyörű ország ez, de rosszul alakítottam ki az utamat.

Eleve rossz döntés volt, hogy szakmai tapasztalat nélkül jöttem ki, így az anyagi szabadságot sosem ismerhettem meg. Így nem is sikerült felnőtté válnom, bármennyire is hittem magamban."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Franciaország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr144946298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.04. 16:32:17

@tableno: hat akkot tenyleg ne irj, Te lennel a hatartkelo elso halottja

szívas 2012.12.04. 16:33:31

@mirx: Hát...elég messze lakom, ha úgy gondolod, hogy ez itt releváns információ.
Szerintem amire van találó, és a fogalom lényegét megragadó magyar kifejezés, mindenképpen azt érdemes használni. Minek mondjunk szimpatikust, mikor rokonszenvest is mondhatunk, és winchester helyett ott van a jól bevált merevlemez.
De ez az eröszakos írásbeli "magyarosítás" (idézöjelbe azért került, mert nem arról van szó, hogy valaki eröfeszítést tesz találó magyar kifejezést találni, hanem arról, hogy ostoba módon fogja magát és leírja úgy, ahogy hallja, mert hülye hozzá, hogy utánanézzen, hogy honnan ered, és hogyan írjuk helyesen) szerintem a legnagyobb szegénységi bizonyítvány, és olyan szörnyszülöttek melegágya, mint az elöbb említett dzsessz meg a vincseszter.
-IMHO; -ha érted, mire gondolok.
(nem bánnám, ha megállnád és nem tennéd szóvá, hogy nem tudok hosszú ö-t meg ü-t használni.)

mirx 2012.12.04. 16:40:21

@tableno: Már kétszer leírtam, hogy pontosan miért tettem szóvá. Engem meg a szelektív kommentolvasás, majd ez alapján mások cs..getése idegesít a halálba.

mirx 2012.12.04. 16:43:17

@szívas: mintha te mérted volna kilométerben ezt a dolgot...

Én egyébként pont a fordított jelenséget céloztam meg: amikor jucuska szerint az ő "sexuális" tevékenységéből lesz a baby...

tableno 2012.12.04. 16:44:24

@mirx: Az hogy elmondod a véleményedet egyszer az épp elég. Még akkor is ha mások esetleg nem értenek egyet vele.

szívas 2012.12.04. 16:48:21

@mirx: nem nagyon értem mire gondolsz evvel:
"pont a fordított jelenséget céloztam meg"; minek mondasz ezzel ellent.
Jucuska ügyesen kikerülhetné a csapdát, ha inkább "nemi" tevékenységgel élne. A célnak az is tökéletesen megfelel;-)

mirx 2012.12.04. 16:52:18

@tableno: épp a te példád mutatja, hogy kétszeri elmondásra se értetted meg.

és most kapaszkodj meg: ez itt az internet, és annyit kommentelek, amennyit akarok, nem annyit tableno helyesnek gondol. tableno majd szépen megnyomja a szűrés gombot, vagy tőlem akár tótágast is állhat a sarokban. :D

mirx 2012.12.04. 16:54:35

@szívas: na ez az, hogy én tök másról beszéltem, te mégis nekem címezted a kommented, tehát már eleve én se értettem, hogy te minek mondasz ellent...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.04. 16:57:33

amugy erdekes, tobben irtak, milyen szep kornyek /tudom illusztracio, nem a poszotloje/ de ugy belegondoltam, ki szeretne a kikotoben latott epuletekben lakni?
megha a tenger szep is
zsufoltsag, hajoforgalom, patkanyok
van egy templom, fent par szallodanak kinezo epulet
kozepen szerintem egy borton, annak vannak ilyen magas ablakai
nekem nyaralasra se ken
najo 1 hetre

mirx 2012.12.04. 16:59:36

@hagyma: és elég komoly szag is tud lenni...

ffüttyfürütty 2012.12.04. 17:06:51

@hagyma: Reggelizeeel? Kamu! hol a fotó? :D

miután elolvastam a kommenteket, páron jót is mosolyogtam elmúlt a halvány megmondhatnékom. Végülis 19/21 éves, tapasztalt a világból és hasznosítja. :)

mojoking77 2012.12.04. 17:08:05

@hagyma: "ez a poszt pl. a felig kamu kategoria"...... Nagyon vakarom a fejem tetejet, mert proballak ugy elkuldeni a picsaba, hogy meg se igazan sertselek meg vele. Nem olyan a mai hangulat na, plusz meg azt mondanad, hogy rad szalltam ,mert nem ajanlottal jo sort, egy olyan orszagban ahol kb 100 millio sorivo lakik.
Szoval, az, hogy szamodra nehany dolog nem tunik hihetonek, az teljes mertekben a maganugyed. Hiszel, amit a sajat eleted tapasztalatait alapul veve, hihetonek tartassz.
Az azonban, hogy ennek mennyi a tenyleges valosagtartalma, egy teljesen mas halmaz. Szamomra peldault teljes mertekben hiheto, es egyaltalan nem is ertem neked melyik resz nem volt az szamodra? De hat mindegy, ugye nem vagyunk egyformak. Viszont megszolni, plane lehazugozni valakit.... Nos az mar erosen kimeriti az unpolite kategoriat, amire, ha jol tudom csunyan ugranak ugy feletek. (Erre figyelj majd az allampolgarsagi vizsgan.) Szoval legkozelebb legalab begy, az interneten elterjedt "szvsz"-t biggyessz mar az ilyen jellegu kritikak ele.
Udv:

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.04. 17:29:43

Azt hiszem egész jól megértem a leányzót. Semmi hiba vele, kivéve, hogy nem a legjobban fejezi ki magát. Majd jön az is, egy kicsit több árnyaltság.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.04. 17:30:34

@mojoking77: oh ilyenkor jon az hogy elkudessz valakit a picsaba, mert maskeppen olvas valamit, mint te a langelme?
ugyanmar
most erre mit mondjak
most elemezzem?
elso pont
a budos eletben nem tanul meg valaki ugy egy nyelvet, plane franciat, hogy eljar kenytelen kelletlen par nyelvorara, mer' apu akarja, utan fel evig babyszitter, majd a baratjaval lakik, de nem tanul stb. es utana a mekdonaldszban a francia vevo echte anyanyelvunek gondolja
ketto
14 kg-ot fogy, de nem azert mert nem jut kajara, mivel meg van mindenuk, csak a stressz....
14 kg az sok
azt mar tobben megirtak, hogy altalaban a kutya nem beszel a fizeteserol.... foleg nem egy vendeg egy mekdonaldszban
Te bemegy egy etterembe es eluljasogolod mennyit keresel?

szep lassan atvettem, es mindenkinek beszamioltam rola mennyit keresek havonta
mind a havi 300 euroval elbuszkelkedett:))
muhhaha
meghogy mennyiert vettek kocsit megalol megint csak megalol
de kesobb beszelgetett egy magyarorszagon elo kulfdi ismerosevel es megkerdezte mennyi a fizetese, aki nem mondta me
eletszeru
emiatt le is parasztozta
a 19 evesen szerzett szakmai vegzettseget majd Budapesten tudja hasznositani, de nagy hiba volt hogy szakmai tapasztalat nelkul ment ki franciaorszagba
tudom a vegzettseg es a tapasztalat nem ugyanaz, de erdekelne mia z angy szakmai vegzettseg

es mikor szakitott a baratjaval , mentek hozza szinte idegen emberek akik penzt is adtak neki

na tudod mit?
Te menny a picsaba ha elhiszed, ne engem kuldj:)
teketizi

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.04. 17:31:53

@ffüttyfürütty: keson szoltal, a vacsorarol kuldok, eskuszom
isteni csirkeszarny lesz sultkrumplival es kecskesajtos salata

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.04. 17:35:59

@hagyma: ja es ez csak augy amire emlekeztem a posztbol, nem vennem szorol szora ujra az egeszet
mondom a tortenet alapja meg lehet is valos
de mint tudjuk az ordog a reszletekben rejtozik

think different 2012.12.04. 17:46:06

@hagyma: Tényleg semmi bajom veled és azzal amit írsz, de kérlek tanuld már meg használni a számítógéped (tábla, telefon) billentyűzetét. Nem érdekekel, hogy nem használsz ékezetet, mert én sem mindig, de kérlek tanulj már meg mondatokat elkezdeni nagybetűvel és lezárni írásjellel. A sortörést meg nem a szavak középen szokták használni.
Fájdalmas olvasni, amit írsz, pedig még érdekelne is.
50 évesen szerintem még nem késő megtanulni, atyámnak 60 fölött is sikerült.

Köszöm előre is, ha megpróbálod.

mojoking77 2012.12.04. 17:46:14

@hagyma: A francianak kb 30 kulonbozo dialektusa beszelt, igy nem nehez francianak tunni senkinek, aki az akar lenni.
En szinten full autodidakta modon tanultam meg franciaul, nekem ment.
Nem egeszen masfel honap alatt fogytam le 104 kg-rol 91-re. Fogalmam sincs hogy, mert nagyon nem dietaztam, bar sokat nem is ettem. Viszont azota tartom most mar fel eve, ugyhogy remelhetoleg nem gyomorrak :))
Itt tudod megnezik a kover embert..
Nem, en nem dicsekszek a fizetesemmel, de ezek franciak, egy totalisan mas, es teljesen ertelmetlen allatfajta, rengeteg esetben. Arra esetleg nem gondoltal nyugoskodo blogtarsam, hogy szimplan a pasik fel akartak szedni a szegeny fiatal Quick-es eladolanyt, ezert buszkelkedtek a fizetesukkel?
Ezt a kocsivasarlasos reszt belinkelned?
Megint csak sehol sem emitette, legalabb is en nem lattam, hogy idegenek penzt adtak neki. Azt irta, hogy segiteni akartak neki. Ez europaban nem azt jelenti, hogy penzt adnak .
Egyenlore ennyi.
Relax ;)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.04. 17:56:51

@think different: hahaha
ne akarj megtanitani irni, hidd el, a halat nem kell megtanitani uszni
@mojoking77:
mindegy mennyi dialektus van, kapasbol tudjak egymasrol itt is, hogy amerikai -e vagy nem, maximum az allamot kerdezik, ez nem lehet maskeppen FO-ban sem
namost, arrol nem olvastunk, hogy kozben a nagy depresszioban otthon tanulta a franciat...
frnaciai magyarok irtak, hogy ottSEM szokas a fizetessel foglalkozni, foleg nem, hogy egy vendeg elmeseli egy gyorsetteremben a felszolgalonak
na haggyuk ezt a vonalat...

nem, en meg eletemben nem hallottam olyat, hogy valaki bement egy mekibe es azt mondta, figyelj Te magyar en6000 eurot csinalok havonta, jo ha tudod, miheztartas vegett
eletszeru
hat irta vettek kocsit is:

"De szép lassan én is átvettem, mindenkinek beszámoltam mennyit kerestem abban a hónapban éppen, mennyiért vettük az autót, mennyibe került a telefonom, mennyi az albérlet."

akkor ezt is bemasolom:)

"És hirtelen emberek kezdtek érdeklődni a problémáim iránt, végighallgattak, tanácsokat adtak, segítettek mind anyagilag mind lelkileg."

szrinted az anyagi segitseg az mit jelent?
nalam penzt, de lehet maltert adtak neki, az is anyag vegulis...

ez a relax duma meg nagyon szar, szerinted en idegeskedem ezen a poszton
sot jelzem en semmin nem idegeskedem
najo kicsit a fiamon
FEDEX-es es sokat vezet, az apai oszton orokre el es felti gyermeket
de azt sem kifejezetten idegessegnek neveznem
szoval ne aggodj a mentalis allapotomon, ma kulonosen rendben van mert offos vagyok es Mary is mindjart jon haza:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.04. 18:04:31

@think different: ja es amugy tenyleg sorry
ez egy bizonyosan felvett stilus par eve, amit hasznalok
lehet nem szep. de hidd el tudnek maskeppen
de z hosszu tortenet sok ev- legalabb 15 - i
az e betu is sokszor direkt van rossz helyen a bicikli az bicigli a hutto a z 2 t, de ennek mind meg vannak az elozmenyei
hat ez van:)nternet

mojoking77 2012.12.04. 18:11:30

@hagyma:
"nem, en meg eletemben nem hallottam olyat, hogy valaki bement egy mekibe es azt mondta, figyelj Te magyar en6000 eurot csinalok havonta, jo ha tudod, miheztartas vegett"

Reg voltal mar fiatal. :) En is elitelem, de a csajok egy reszenel ,legalabb is tizenharom eve, mikor utoljara csajoztam meg bejott. Termeszetesen nem igy, ahogy irtad, ennel lenyegesen finomabban, es en is tudom, hogy nem szep, de mukodott.. :)))
Nem a poston idegeskedsz, de az semmi kep sem jo, hogy ha valaki egy kicsit is komolyabban, megpiszkal rogton ugrassz..

szívas 2012.12.04. 18:15:23

@mirx: pedig világos: a "sanzon"-nak!
Látni is szörnyü!
Pedig a posztoló egyszerüségében is helyesen írta.
De a fö baj az volt azzal a komentárral, hogy a témába a legkevésbé sem vágó

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.04. 18:21:42

@mojoking77: en nem ugrok, bar a picsaba elkuldes az nem szep dolog lenne...
ha arra kene gondolnom. amire az iro gondol akkor nem szep
ha a tenyleges tartalmara, akkor nincs vele semmi gond mert a picsa nem egy rossz hely, mivel erdeteileg pinat jelent
ezert van anyad picsaja, meg apad fasza
manapsag mar a seggre terjedt kia jelentese
na ennyit errol

lehet mar nem vagyok fiatal, de meg elek
gyorsettermekben is lehet ismerkedni, bar a rendszer miatt nem egyszeru
azert hivjak gyorsnak
-Hi
-Hi
csiszbureger mediumkrumpli, mult hoanpban csinaltam 3000 dollart
-OK
-kecsapot kersz? mi most vettunk kocsit
-kerek, de mi kettot es van hazam is
- $ 4.50, ah mi csak berlunk, de a telcsim 60 dollar volt mult honapban
- az jo ar, aggyal mar szalvetat is, fogadjunk parizsi az akcentusod?, ha nem akkor esetleg zala?
- haha , nem zala turista
- sose hittem volna hogy nem francia vagy, akkor tali szombaton?
- szombaton nem erek ra, akkor deprsszios vagyok

mojoking77 2012.12.04. 18:28:08

@hagyma: Uhum... Some thing like that :)
Volt itt mar iras a gyorsettermekrol, plusz ismerosi korom egy resze is ezzel mulatta a nyari szunete egy reszet a kozepiskolas tanumanyaim alatt, azert ennyire nem feszitett a tempo, foleg este nem, mikor mar nincsenek sokan. Azt pedig mindenki tudja, hogy aki ott dolgozik, az nem abbol a berbol veszi meg maganak a kovetkezo BMW-jet, es utaljak is rendesen a munkat, szeretnenek kitorni belole, igy valoszinuleg orulnek egy jo anyagi korulmenyek kozt elo fiatal segitsegenek :)
BTW, az sem feltetlenul olyan rossz hely, szigoruan az ellenkezo nem eseteben... :))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.04. 18:32:06

@mojoking77: namost Te ennel a resznel teljesen leragadtal
nem az ismerkedes lehetosget kerdojeleztem meg
hanem az ide iro 2 francia magyar altal is csodalkozast kivalto
"Teljesen megilletődtem először, hogy pontosan tudom, ki mennyit keres és első találkozás alkalmával szinte mindegyik vendég részletesen beszámolt a munkájáról és a havi fizetéséről."
mondatot

hogy szinte elsore MINDEGYIK vendeg beszamolt a fizeteserol
ht kurva jo no lehet , ha ismeretseg remenyeben mindenki errol beszelget vele
na haggyuk
en felsoroltam. kb mi az ami nehezen hiheto, vagy kicsit maskeppen van
kar tovabb ragozni

mojoking77 2012.12.04. 18:34:15

@hagyma: OK, viszont ettol meg nem lesz kevesbe illetlen ketsegbe vonni mas irasat. Meg, ha esetleg igazad is lenne.
Jo, tenyleg hagyjuk.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.04. 18:48:26

@mojoking77: semmi illetlen nincs benne, ha azt gondolom -es le is irom- hogy nem minden igy tortent szerintem, vagy nem pontosan igy
az emlekek is csalhatnak:)
es ott van meg a szubjektivitas
ezek nem jelentenek tenyleges hazugsagot, csak eppen jo ha valaki elgondolkodik, hogy biztos igy volt ez 100 szazalekosan?
nem tudom mi ezzel a baj?
olvasok, ketlekedem, elfogadok, levonok, osszeadok es kijon egy velemenyem
a holgyrol meg nem is irtam, csak azt, van par erdekes kitetel az irasaban ami nagyon nem eletszeru, de ettol meg O igy elhette at, foleg utolag, sot ketelkedesem ellenere, lehet szorol szora igaz

DieNanny CH 2012.12.04. 18:59:54

@Laeisz:
Nem nyafogott, hanem összeszedte magát, és rájött, mégsem akar ott élni. Leírta a tényeket!!! Senki mást nem hibáztatott, egyedül saját magát! Tényleg ennyire nehéz EZT kiolvasni a posztból???

DieNanny CH 2012.12.04. 19:02:55

@Muscari:
"Persze apukának igaza volt, "
Nem, nem volt igaza! A "leányzó" 2 év alatt gyönyörűen megtanulta a nyelvet anyanyelvi környezetben. Egyik hazai nyelviskolában sem sikerült volna!

nyuszigonosz 2012.12.04. 19:11:52

@DieNanny: ...2 év alatt gyönyörüen megtanulta a nyelvet....

Honnan tudod? Mármint, hogy gyönyörüen megtanulta a nyelvet.
Ez megint egy annyira szubjektív dolog.
Megtanulni egy nyelvet természetesen anyanyelevi környezetben a legegyszerübb, leghatékonyabb.
És sokan meg is tanulják 2 év alatt, talán szépen.

A legtöbb ember viszont elmondani tudja, melyik nyelvet jaj de mennyire jól tudja.. aztán meg nincs úgy.

DieNanny CH 2012.12.04. 19:14:42

@Phátyol Ferenc:
Pedig a módosabb nyugati országokban ez a természetes! Itt Svájcban a feleségek/együtt élő barátnők közül, jó ha a fele dolgozik! Ha meg gyerek is van, még annyi sem!!! (A bébisintér fizetése kb megegyezne az anya keresetével. Akkor meg minek dolgozzon?)

Muscari 2012.12.04. 19:27:53

@DieNanny: Abban volt igaza az apanak, hogy nyelvet kell tanulni, termeszetesen sokkal gyorsabban megy anyanyelvi kornyezetben, mint nyelvsuliban, ez tiszta sor. A modszere nem volt jo, egy 18 eves embert mar nem lehet kenyszeriteni.

DieNanny CH 2012.12.04. 19:30:38

@hagyma:
:-DDDDDDDDDDDDD
Elképzeltem ezt a mekis párbeszédet...

DieNanny CH 2012.12.04. 19:33:33

@nyuszigonosz:
Oké, ebben igazad van... De az apukának akkor sem volt igaza! :-)

dzsekwolf 2012.12.04. 22:11:27

Valmit nem ertek. Egyszer 300 ajro / het aztan 300 ajro /ho -t emlit a foszereplo. Aztan hol barat hol ferj a masik fel. Na de mindegy. Ez nem valtoztat azon, hogy egy 19 eves lanyrol van szo, akitol nem varhatunk el megfontoltabb gondolkodast, objektivebb szemleletet. Ahhoz kepest jol birta. De feladni nem szabad. Biztos, hogy ott van az a munkaltato es az apasi is aki var ra, csak meg kell talkalni. Ennek a legfontosabb hozzavaloja a kitartas. Nem csak a pofam jartatom, ezeket megtapasztaltam. A terveinknek sem szabad bedolnunk mindig mert az meggatol abban ,hogy nyitottaban lassunk es eszrevegyunk mas lehetosegeket. De nem art ha vannak terveink is.Legalabb megnyugtatnak. Egeszseges onbizalommal, jozan esszel es onismerettel sokkal konnyebb. De ehhez is el kell telnie par evnek,hogy az elet megrongyolja az embert. Egy 19 eves fiatal ezt nem erti , nem erzi.Megis honnan, hogy?? Sot, sok elete javat leelt ember nem kepes ezt elerni , nemhogy egy 19 eves.

dzsekwolf 2012.12.04. 22:21:04

@PetraBee: Tevedni nem tevedsz, viszont sajnos mindket oldalon( nok/ffiak) vannak hulyek akik eldobjak a sulykot abban a remenyben , azzal a szandekkal,hogy ervenyesitsek az erdekeiket. Abbol van a legkevesebb akik ezt probaljak megosztani. Jogok, teendok egy haztartasban , egy munkahelyen, stb. Az mar intelligencia. Az az erzelmi fajtaju. Na ez itt a leggyengebb lanccszem.
En jelenleg egy olyan orszagban elek ahol a nok egyre nagyobb tert nyernek. Elkepeszto milyen autoritassal probaljak es el is erik amit akarnak. A paiknak kuss van. Persze nem akarok altalanositani sem, de ha azt mondom ,hogy a hazassagok tobbsegeben ez megy akkor nem tevedtem. Sok ittnei pasi azt kerdezi tolem,, hogy milyenek magyar nok? Hat amellett ,hogy szebbek is , melegebbek , kedvesebbek. Ez mar a neveltetes es a kultura terulete de megis kitartok az mellett,hogy az ertelem sokat nyom a latba. A keplet egyszeru: torekedni mindkettonek ,hogy konnyebb legyen a paromnak, ferjemnek, felesegemnek...

spangola 2012.12.04. 22:28:12

@tableno: Írjál csak posztot, én várom a folytatást.

Vagyunk itt páran, akik soha, vagy csak ritkán szólnak hozzá a posztokhoz, mert a sok negatív fröcsögő, nagyokos komment elveszi az ember kedvét. Tipikus magyar mentalitású hozzászólások mennek itt egy ideje, hányinger. De akkor is olvasom a napi posztokat, és ha nagyon jó a poszt, akkor hozzászólok, mint a tiédnél is nemrég. Egyszer, ha majd nekem is sikerül végre kijutnom, én is írni fogok.

spangola 2012.12.04. 22:30:04

@tableno: Írjál csak posztot, én várom a folytatást.

Vagyunk itt páran, akik soha, vagy csak ritkán szólnak hozzá a posztokhoz, mert a sok negatív fröcsögő, nagyokos komment elveszi az ember kedvét. Tipikus magyar mentalitású hozzászólások mennek itt egy ideje, hányinger. De akkor is olvasom a napi posztokat, és ha nagyon jó a poszt, akkor hozzászólok, mint a tiédnél is nemrég. Egyszer, ha majd nekem is sikerül végre kijutnom, én is írni fogok.

tanato 2012.12.04. 22:30:24

@PetraBee: Ezen a blogon ez már bevett szokás,lekurvázni a férjük ,párjuk által "eltartott,"csak a háztartást vezető nőket.De jól gondolod,szerintem is azok a férfiak írják ezt,akik nem tudják eltartani a párjukat,más férfiakkal ellentétben és ezen frusztrációjukat a lekurvázással vezetik le.És ennek sajnos az a következménye itt a blogon hogy eltántorítják azon nőket a posztírástól akik "csak" a háztartást vezetik,de egyébként meg nagyon érdekes írásokat tudnának itt közölni a világ nagyon sok érdekes országából.

spangola 2012.12.04. 22:47:46

@PetraBee: Nem tévedsz. Én is voltam munkanélküli háziasszony, és nem feküdtem egész nap, hanem mostam, főztem, takarítottam, bevásároltam, vasaltam, napi kétszer, de minimum egyszer főztem, heti háromszor sütöttem.
Dolgoztam, csak épp otthon.

A párom arra jött haza, hogy csillog-villog a lakás, délre kész az étel, amikor hazajött ebédelni, vacsorára meleg étel, még a zoknija is kivasalva, én pedig stresszmentes életemnek köszönhetően mosolyogva fogadtam, este pedig mindig volt kedvem összebújni vele.

Boldogok voltunk, bár szegények.

Most két és fél munkahelyem van, reggel megyek, sokszor este 9-10 között érek haza, de még ilyenkor is porszívózok, gyorsan főzök valami gyorsat, hogy másnap vihessünk ebédet, ami egészséges, és hulla vagyok, mire ágyba kerülök.

Kinek jó ez? Sokszor vagyok feszült.

Nem véletlen az, hogy régen a férfiak dolgoztak, míg az asszonyok otthon voltak, és ők is dolgoztak. Hiszen a házimunka is munka. Ma már nem engedhetnénk meg magunkat azt a luxust, hogy én ne dolgozzak. De ha megtehetnénk, nem dolgoznék, csak itthon.
És még nem tettem hozzá, hogy azoknak milyen nehéz, akiknek gyereke is van.

Alice in Wonderland 888 2012.12.04. 22:58:25

@tanato: Akik "csak" a háztartást vezetik...:)))

Hmm, hát igen...sokszor gondolok bele, hogy hányan szaladnának el, ha mindazt el kellene végezniük egy nap, amit egy igazi 4 személyes háztartás megkíván és mellette mondjuk két eltérő korú gyermek...:)
Odafigyelés, tanulás, mondókázás, főzés, mosás, bevásárlás, fürdetés, mesenézés, meseolvasás, altatás, leckekikérdezés...ha beteg a gyermek, akkor ápolás, lázcsillapítás, felkelés éjszaka is...van itt teendő és még nem is írtam le mindent...:)
Plusz, ha hazaér a családfő, akkor a vacsi legyen előtte, elvégre rengeteget dolgozik, a feleség pedig legyen sportos (mert napközben még edzés is van), szexis és nőies és még energiája is legyen meghallgatni a férj napját...:) Szerintem ez minimum 20 órás munkakör..:))))
Na jó, én általában 17 órát vagyok ébren, a többi alvás, ha nem beteg a kicsi..:)
Illetve egy héten 1x van egy szabad délelőttöm és emellett még van heti 3 francia órám...ugye, hogy egyszerűbb elmenni dolgozni, délután-este hazajönni?;))) Miközben biztos vagy abban, hogy a kedves fele-ség mindent elintézett...
jelzem ma nem mindent, mert délután a kandallóba akartam begyújtani és nem ment..nem is értem, hogy a tv-ből miért jött le nekem mindig az, hogy olyan könnyű gyújtogatni...:)))))

Alice in Wonderland 888 2012.12.04. 23:07:03

@Karinette:
Jaj, elfelejtettem írni, hogy a ház is öreg (nem is a miénk sajnos), a kandalló is régi és baromi hideg van, így muszáj pluszban fűteni, nem nagyzolni akartam..mielőtt bárki belém kötne.

(Városban felnőtt nő létemre baromi nehéz a fát vágnom és behoznom, plusz próbálkozgatnom, de ezt is megoldom, mert nem szeretek fázni.:))) és a hosszú tél ellenére, aminek elébe nézünk, én imádok itt élni.)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.04. 23:07:39

@Karinette: Mibol gondolod, hogy ez csak a feleseg munkaja? Szerintem iszonyatmod nemtol fuggetlen.

Mondjuk az biztos, senkinek nincs nagyon kedve azon tul, hogy munkahelyen lehuzott 8-10 orat, meg otthon is nekiallni fozni, mosni , takaritani, ha a masik meg egesz nap otthon van, eppen meg tudja csinalni.
Ha mindketten dolgoznak az mas teszta, de ha az egyik fel otthon van , az pont ugyanugy munka, ha a haztartast vezetni kell. Nem konnyu munka, foleg, ha nicns ra segitseg.

tanato 2012.12.04. 23:12:22

@Karinette: Na igen,sokak szemében az otthon dolgozó nők munkájának nincs értéke,főleg Magyarországon ezen nőket unatkozó eltartott h.p-nak szokták nevezni.De mint említettem fentebb,főleg azon férfiak köszörülik ezen a nyelvüket akik nem tudják az anyagi feltételeket ehhez biztosítani és emiatt érzik magukat rosszul más férfiakhoz képest.Pedig én már írtam ezen a blogon,még az origós korszakában,nem is egyszer,éppen hogy jól kifejezhető értéke van a házimunkának,nevezetesen ha felvesz valaki a háztartásába segítséget,de olyat amelyik tényleg mindent elvégez a háziasszony helyett/Európában ugye bejárónőt+bébiszittert,a harmadik világban bentlakó cselédlányt/azon nő/nők bérei fejezik ki pontosan a házimunka anyagi ellenértékét.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.04. 23:16:59

@spangola: Kulonbozoek vagyunk. Ha megtehetnem, akkor sem maradnek itthon. Foleg nem hazimunkara. Nem szeretem.

Most, hogy ket (munkakereso) ferfival is egy lakasban elek hatarozottan erzem, hogy a manonak sem hianyzik meg, hogy meg a napi munka melle a haztartast is teljesen en vigyem.

Szerencsere tobbnyire nem kell, parom foz, mos, ram csak a mosogatas/rendrakas marad tobbnyire.

De nem ertem, hogy valaki ebben hogy lelheti oromet, de ugye nem vagyunk egyformak. Nekem nyug, nem szeretem. Inkabb kodolok , minthogy mindenki utan en takaritsak.

Alice in Wonderland 888 2012.12.04. 23:18:26

@hagyma: Ezekbe ilyen mélyen nem gondoltam bele, de rengeteg mindenben (Ismét) igazad van.

A franciák is egyből vágják az akcentust és a tájszólást, beazonosítják délt és északot stb..a tinik körében is más a szleng, ezért nehezebben értik egymást vagy rá kell keressenek a jelentésekre.

A nyelvtanulás sem egyszerű, pláne a francia esetében.. Én még nem találkoztam olyan emberrel, aki önmagától megtanult volna RENDESEN beszélni és írni franciául. Ez nem azt jelenti, hogy nincsenek nyelvi őstehetségek, biztosan vannak.

Amúgy én is rögtön kiszúrom már az akcentusokat és néha elsőre nem értek más tartományokból nyilatkozó franciákat, nagyon kell figyelnem...no és a kanadaiak is érdekesek.

A pénz kérdése? Nem tudom, más tartományokban hogy van, szerintem ott is hasonlóan hozzánk: a pénz tabutéma. Ahogyan a családi dolgok is. Csak akkor beszélnek veled róla, ha megbíznak benned. Ami viszont nem tabu: mit főztél, hogyan csináltad, legközelebb hogyan kellene, milyen bort vettél, mi lesz a menü az ünnepeken és ehhez hasonlóak...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.04. 23:25:55

@PetraBee: bar nem voltam a hoborgok kozt, de vannak akiket nem. 19 eves koromtol sajat labamon allok.
Mindenesetre nem egeszseges hosszutavon otthonmaradni, akar ferfirol , akar norol van szo, kiveve azt az esetet, ha igy erzik teljesnek magukat.

Mint irtam nalunk forditva van, en dolgozom, parom meg itthon van ( freelancer, o is dolgozik a projektjein , csak abbol nem sokat latunk meg anyagilag), es bevallom, nagyon orulok, hogy kajaval var, vagy ha mos. Mint irtam, nekem mar sok lenne, ha minden itthoni dolgot nekem kene csinalnom, foleg ket pasira.

Alice in Wonderland 888 2012.12.04. 23:28:34

@tildy:): Én nem gondolom, hogy csak a feleség munkája...:) Ám a gyakorlat engem igazol. Pláne itt. Én a környezetemben még nem láttam olyat, hogy az apuka maradt volna otthon a babával és mindent elvégzett napközben, mire a neje hazaért..máshol biztosan van ilyen..:)

Én 9 évig egyedül neveltem a lányomat, mellette diplomáztam, dolgoztam és sajnos nem volt rá annyi időm és nem volt olyan kis fészke, amilyen most van.
Most itt vagyok mellettük (van egy 2 éves közös fiunk), néha nekem is elegem van csak a háztartásból stb ...de ez múló dolog...nekem fontosabb, hogy kis fészkünket rendezem, a hivatalos ügyeket intézem, a gyerekeket tanítom és velük vagyok stb...és nem érzem szarul magam, mert a férjem pont az a férfi, aki ezt értékeli és mindent megtesz értünk....:)))

Lesz még időm dolgozni és fogok is. Most nem ez az időszaka van az életemnek.

Amúgy téged is megértelek, épp ezért nem unalmasak az emberek, mert nem élnek és gondolkodnak egyformán.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.04. 23:33:39

@Karinette: Proba , cseresznye. Meglatjuk nalunk hogy alakul, de ha jon a gyerek , az elso 9 ho utan en szeretnek majd visszamenni dolgozni. Ahogy parom mondja, nem tudok megulni a sejhajomon. Meg szerencse, hogy o igen :D

tanato 2012.12.04. 23:34:29

@tildy:): Nem is öröm a házimunka,egyes részei meg kifejezetten,nehezek fárasztóak,pl. padló takarítása,vagy fürdőkád súrolása stb,sok térdelést,guggolást,nagy erőkifejtést követelnek.Ráadásul nem is igazán kreatív munka/mint pl. egy ház felépítése,mert a kosz újratermelődik,az étel meg elfogy,így az egy folyamatosan ismétlődő ugyanazon tevékenység.De mint fentebb is írtam,ha nem így volna, és a házimunka csupa élvezet volna nem volnának Európában bejárónők,meg au-pair lányok a harmadik világban meg cselédlányok.De mint néhány au-paires cikk szerzője írta a a cikkében,sokszor még azon nők is felvesznek ilyen segítséget,akik amúgy nem járnak munkahelyre.

Alice in Wonderland 888 2012.12.04. 23:35:10

@tanato: Igen, sajnos így van.
Örülök, hogy hasonlóan gondolkodsz. :)
Engem amúgy nem hat meg, ha valakinek ez nem tetszik...írhatnak/mondhatnak bármit.:) Van tükröm és bele tudok nézni..Bármikor.
Most viszont megyek aludni, jóéjt!

Alice in Wonderland 888 2012.12.04. 23:39:48

@tildy:): Mi is kipróbáltuk,az én férjem 1 hétig bírta..:)))
Azok alapján, amiket leírtál, nálatok valszeg menni fog...de még te is változhatsz.;)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.04. 23:48:40

@tanato: Pont ezzel van problemam. Inkabb szerelek , furok, faragok, butort pakolok, annak legalabb hosszutavon van latszatja:) Nincs jol osszarakva az agyam.

@Karinette: Remelem. O kerte, hogy gyerekkel majd o szeretne maradni. Nekem meg egy szavam sincs ellene:D Rabiznam siman :-)

tanato 2012.12.04. 23:50:32

@Karinette: Így gondolkodok,a házimunka a szükséges rossz,/néhány kreatív dolog kivételével pl. spéci ételek elkészítése,/amit valakinek mindenképpen el kell végezni.Szegényebb országokban/pl.Magyarország/ általában a nőknek még a munkahely mellett,szerencsére a fiatalabb családokban már a férfiak is beszállnak ebbe.Gazdagabb országokban meg vagy anyu otthon marad és csinálja de külső munkahely nélkül,vagy a fent említett bejárónők vagy au-pairek hathatós segítségével ha dolgozik.Az meg már extra,de nem ritka hogy nem is jár munkahelyre meg bejárónője,vagy au-pairje is van.A harmadik világban viszont kifejezetten gyakori,hogy nem is dolgozik viszont van neki bentlakó cselédlánya is mint azt már itt is leírta a blogon több harmadik világban élő magyar hölgy is.Egyebekben én is jó éjszakát kívánok!

tanato 2012.12.04. 23:55:21

@tildy:): Bizony-bizony abba tényleg "bele lehet őrülni" hogy nincs a munkának tartós látszatja,mert egy két nap,vagy hét múlva újra kell csinálni.Valószínűleg ezért is nem a férfiak kedvence ez a tevékenység/azért is bejárónő,nem bejárófiú,meg cselédlány,nem cselédfiú a gyakoribb elnevezés./

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.12.04. 23:57:31

off
@Neon Fu: Kezdelek unni (oké, ez nem érdekel senkit rajtam kívül). Olyan szinten nem látod a képernyőt, hogy az már fáj. OTT ÍRJA, hogy nem bírt bezárva lenni, cél nélkül élni,kereste a lehetőségeket dolgozni. Nem kapott munkát, baszod. Ezt így látod, el tudod olvasni és emlékszel rá? Elég otromba dolog kihagyni egy fekete-fehéren leírt momentumot, csakhogy kifröcskölhesd magad. Nem először vonatkoztatsz el súlyosan a valóságtól (a poszt egészének értelmezésétől és figyelembevételétől) és bizonyára nem is utoljára. Én ezt marha nehezen viselem amit művelsz. Menj valami picsablogra, ahol az érzelmiirányítottság a mérvadó és őrjöngd ki magad. Nem tudom mi van elfojtva nálad, miben nem tudsz kibontakozni, de ez így itt nem frankó. hogy ész nélkül ebbe a helybe projektálod, a posztolót nagyító alá helyezve, azon napfényt átvezetve gyujtópontot létrehozva éteri testfelületén kínzod.

on
Franciák:
ami tetszik, hogy mindenki kitárgyalja mennyit keres, mije van. Kiváló társalgási téma. Ez egy korrekt és egyenes szokáskultúra, kíváncsiságokat kielégíti, információhiányból adódó pletykáknak elébe megy, rendben van ez így.

@think different: önnél a pont uram, önnél a pont.

River_Of_No_Return 2012.12.05. 00:58:39

@tanato: Ezzel a témával kapcsolatban a múltkor meg akartam említeni valamit, amit az egyik amerikai barátom mesélt nekem, amikor a feleségek munkavállalásáról beszélgettünk. Végül a saját posztomhoz nem írtam oda, mert nem akartam további negatív érzelmeket kelteni, viszont szerintem egy érdekes dolog. Ez az ismerősöm pszichológusként segített régebben nagyobb cégeknek a legmagasabb pozíciókba kerülő vezetőik kiválasztásában. A számomra korábban ismeretlen része ennek a folyamatnak az volt, hogy nem csak a munkára jelölt embert, hanem a feleségeket is „interjúztatták”. Ahogy gondolom sejthető is, ennek az oka az, hogy nem akartak felvenni olyan embert, aki nem rendelkezik stabil érzelmi, családi háttérrel. Így már a kiválasztás során minimalizálták annak a lehetőségét, hogy a családi problémákból adódó stressz negatívan befolyásolja egy kulcsfontosságú pozícióban lévő ember üzleti döntéseit.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.05. 01:15:30

@kalandortexasi: Nekem ebbol az jon le, hogy szinte csak ferfiakat tudtak ilyen pozicioban elkepzelni.Kisse szomoru.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.05. 01:54:19

@tildy:): nekem meg az jott le, hogy ez egy baromsag

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.05. 02:09:19

nemzetbiztonsagi okokbol lehet vizsgalnia csaladi hatteret
nem csak itt
mindenhol a vilagon
a tobbi baromsag
urbanlegend kategoria

River_Of_No_Return 2012.12.05. 03:00:09

@tildy:): Az általam leírtak alapján megalapozatlan azt a következtetést levonni, hogy ’szinte csak férfiakat tudtak ilyen pozícióban elképzelni’.

pappito · http://pappito.com 2012.12.05. 03:14:48

@tucano: "A honvágy rohamát megértem, olyankor kell gyorsan elmenni szörfözni"

tucano ftw! :)

pappito · http://pappito.com 2012.12.05. 03:40:58

@hagyma: "semmi illetlen nincs benne, ha azt gondolom -es le is irom- hogy nem minden igy tortent szerintem, vagy nem pontosan igy"

nem illetlenség kérdése, de ahogy olvastam a kommenteket azt vártam, mikor jössz elő a kamukártyával.

Nem tudom eldönteni, hogy szánalmas, v inkább nevetséges, hogy MINDEN posztnál kijelented, hogy kamu (és kérsz fotót). Száz posztból hányat nem kérdőjeleztél meg? Ahányat nem olvastál, kb.

Ráadásul a múltkor az első kommented gratulálós pozitív volt, de tíz kommenttel később már lehazugoztad a poszt szerzőjét, ráadásul miután ebbe belevertem az orrod, elsunnyogtál megsértődve és személyeskedve.

Erre nem mentség, hogy te ötven évesen kirakod magad a fb-ra sem az, hogy januárban mész állampolgári vizsgára. Szerintem kár lenne, ha nem kommentelnél itt, vagy ilyen pitiáner szarságok miatt folyton a szűrés gombot kéne nyomkodjam, nem lenne egyszerűbb csak szimplán odafigyelni arra amit a szerző mond és arról elmondani a véleményed?

(btw eddig egy posztról derült ki, hogy kamu, a fúrótornyos csávóé, de ott nem láttalak derpegni, hogy küldj fotót meg így kamu, úgy kamu :)

pappito · http://pappito.com 2012.12.05. 04:17:07

@tanato: "az otthon dolgozó nők munkájának nincs értéke,főleg Magyarországon ezen nőket unatkozó eltartott h.p-nak szokták nevezni.De mint említettem fentebb,főleg azon férfiak köszörülik ezen a nyelvüket akik nem tudják az anyagi feltételeket ehhez biztosítani és emiatt érzik magukat rosszul más férfiakhoz képest"

dehogy, szimpla bunkóság, nem pénzfüggő :)

2012.12.05. 06:16:35

@pappito: Csak szeret szerepelni, hagyd, hogy kiélhesse magát. :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2012.12.05. 06:27:26

@tanato: "Nem is öröm a házimunka,egyes részei meg kifejezetten,nehezek fárasztóak,pl. padló takarítása,vagy fürdőkád súrolása stb,sok térdelést,guggolást,nagy erőkifejtést követelnek"

Tanato, nem nezel eleg reklamot, a hazimunka mar sokkal egyszerubb ennel :))) padlo takaritasra itt az onjaro porszivo: www.irobot.com/en/us/robots/home.aspx
a furdoszobat pedig gyerekjatek kitakaritani surolas nelkul is:) www.softscrub.com/Soft-Scrub-Total-Bath-and-Bowl :)))))

pappito · http://pappito.com 2012.12.05. 06:44:59

@Philosoraptor: a szerepléssel nincs semmi bajom, de ez a "minden poszt kamu" derpegés ez kurva uncsi (és ordenáré prosztóság is)

tanato 2012.12.05. 07:27:40

@kalandortexasi: nem rossz ötlet,való igaz,ha nincs stabil családi háttér,ott bizony egy felelősségteljes munkakörban sérülhet a munka minősége is az biztos.Hogy a saját szakmámban maradjak,nem biztos hogy jót tesz a betegnek ha egy idegsebész mondjuk egy gerinc,vagy agyi műtét előtt az egész éjjelt végigveszekedi a feleségével.De nyilván egy építészmérnöknél meg a tervezendő ház dőlhet össze ilyen esetben.

tanato 2012.12.05. 07:29:45

@tildy:): Vannak persze nők is ilyen felelősségteljes munkakörökben,de az arányok még messze nem 50-50%-ak.

tanato 2012.12.05. 07:32:52

@pappito: Bunkóság is van benne,de van benne a férfiak közti rivalizálás során a "gyengébbik " oldalra kerültek tehetetlen dühének kifejeződése is,természetesen bunkóság ilyenklor is kell hozzá..Erről egyik törzskommentelőnk,Momo írt még anno sokat a régi origós Határátkelőn.

tanato 2012.12.05. 07:36:29

@Zsuzsi65: Persze az ért a jól felszerelt,gépesített háztartásokban lényegesen könnyebb a munka,mégha nem is lehet mindent gépesíteni.Most kint Fr.-ben én is láttam egy ilyen kis kerek jószágot,amit önjáró porszívónak hívnak,nagyon jópofa volt.

Neon Fu 2012.12.05. 10:32:53

@Kellemes Zérókomponista:
Leszarom, hogy mit unsz. Használd a SZŰRÉS gombot, már ha ez nem haladja meg szellemi képességeidet.

"OTT ÍRJA, hogy nem bírt bezárva lenni, cél nélkül élni,kereste a lehetőségeket dolgozni. Nem kapott munkát, baszod."

2 évig?! Érdekes.. Mondjuk ilyen hozzáállással:
Új terveim lettek, fontosabb munkát szerettem volna kapni. Idő kellett, hogy rájöjjek, soha senki nem fog felvenni fontos, jó fizető munkára, mert a franciák között is sok a munkanélküli, én meg csak egy ki tudja honnan, valahonnan Bulgáriából való menekült vagyok, jobb, ha nem vesznek fel, mert a kelet-európaiak mind szegények és úgyis csak lopnának...

Ez fura. Alig pötyögi a nyelvet, sem szakmája, sem végzettsége, de ő FONTOSABB munkát akart. S nem azért nem kapott, mert buta és válogatós, hanem mert a franciák lenézték őt.

De tudod mit? Nem fogok veled vitatkozni, főleg mert primitív stílusban, érvek nélkül nyilvánulsz meg, kultúrált eszmecsere helyett megpróbálsz megfellebbezhetetlen modorban lehengerelni. Ha olyan fontos neked ez az egész internetes szájkarate, az a te bajod.

mommmmo 2012.12.05. 12:44:17

@Neon Fu:

En meg azt birom, amikor egy fusztralt magyar pasi elkezd azon duhongeni, hogy a magyar nok mennyire "kaphatoak"
Nekem meg epp az a tapasztalatom, hogy az eltartottsag, mint statusz sokkal inkabb altalanos a nyugati nok koreben, mint a mieinkben, akar felesegkent, akar baratnokent, akar elvalt exfelesegkent. A kulonbseg csupan annyi, hogy ok sokkal nagyobb mellennyel nyutjak be a sokkal nagyobb szamlat.

Szoval ennyit a magyar nok "rossz hirerol", meg azokrol, akik nem magyarok es igy a nagy onerzetuk nem engedi meg a nagy eltartottsagot. Meg a magyar pasikrol, akik a magyar nok kulfoldiek altal torteno eltartottsaga miatt keseregnek. bruhaha.

Es amugy nekem is tetszett a poszt, nagyon kis oszinte, onelemzo iras volt, az ember tenyleg csak igy tud fejlodni, ha beismeri a hibait.

tanato 2012.12.05. 12:53:57

@mommmmo: Ezúton is Boldog Szülinapot kívánok!

A freemailem megint nem működik.Remélem nem baj,hogy az egyik fentebbi kommentemben éppen rád hivatkoztam, a férfiak közti rivalizálás ügyében,még emlékezem a szavannás példádra is.

mommmmo 2012.12.05. 12:56:43

Oh, koszonom! Te nagyon szamon tartasz minkenkit Tanato!

tanato 2012.12.05. 13:03:47

@mommmmo: Természetesen,tudod érdeklődő természetű vagyok,kíváncsi vagyok hogyan alakul a régi origós törzskommentelők sora.Gyűlnek szépen a "határátkelős" gyerekek is,hiszen már tavaly augusztusban,elindult a blog,ami szerencsére azóta is nagy sikerrel megy,bár már két utódja is van,az Úton meg az Eddie blogja is.

Globetrotter2014 2012.12.05. 16:15:00

@mommmmo: az eltarottságot és a könnyen kaphatóságot ne keverjük össze.

mommmmo 2012.12.05. 19:22:49

@ZF2:
Hat mondjuk Neon Fu epp osszekeveri. Arrol ugyanis semmit nem tudunk, hogy a posztolo mennyire kaphato konnyen.

Neon Fu 2012.12.05. 19:44:16

@mommmmo:
"En meg azt birom, amikor egy fusztralt magyar pasi elkezd azon duhongeni, hogy a magyar nok mennyire "kaphatoak""

Nő vagyok.

"Szoval ennyit a magyar nok "rossz hirerol"

A "szóval ennyit" nem érv egy vitában. Attól, hogy mások léhábbak, még nem jelenti automatikusan, hogy az adott személy morálisan nem elítélhető. Továbbá biztosan elkerülte a figyelmedet az a hölgy, aki fentebb írta, hogy konkrétan prostituáltnak hitték, csak mert Genfben magyarul beszélt.

"Meg a magyar pasikrol, akik a magyar nok kulfoldiek altal torteno eltartottsaga miatt keseregnek. bruhaha. "

Érdekes, hogy ezt említed, nem olyan rég toltam le néhány férfit ezen a blogon, akik egy háztartásbeli nőt oltogattak. Minek szólogatsz be, ha nem ismered az elveimet? Egy véleményen vagyunk a témában. bruhaha(?)

" onelemzo iras volt, az ember tenyleg csak igy tud fejlodni, ha beismeri a hibait."

Pont ezt hiányoltam, ezért fejeztem ki nemtetszésemet, mert nem ismerte be a hibáit. Nem ismerte be, hogy semmit nem fejlődött 2 év alatt, hogy nevetséges elvárásai voltak, hogy kiszolgáltatta magát aprópénzért, hogy végül már idegenektől kéregetett és így tovább.

Mindazonáltal az normális, hogy más emberek másként látják ezt a sztorit. Az nem normális, hogy az ellenvélemények ütköztetése helyett néhányótok magából kikelve mindenáron meg akarja győzni az igazáról a többieket. Mire jó ez?

Neon Fu 2012.12.05. 19:53:50

@mommmmo:

És még valami: "Hat mondjuk Neon Fu epp osszekeveri. Arrol ugyanis semmit nem tudunk, hogy a posztolo mennyire kaphato konnyen."

Nem keverem össze. De egyrészt ez a lány azzal hitegette az eltartóját, hogy keres munkát, tehát messze volt ez a helyzet a megbeszélten otthon levő háztartásbeli nőkétől. Másrészt a kapcsolat után is ismeretlenek anyagi segítségét fogadta el, ami sokatmondó, az erkölcsi aggályait tekintve.

mommmmo 2012.12.06. 00:05:01

@Neon Fu: hat tenyleg meglep, hogy no vagy, annyira tipikus pasi dolog a nok lehasagan felhaborodni.
A tipikus mindenki qrva, aki nem velem qur tunet, szoval tenyleg erdekes, hogy nalad is elojott.
Ne haragudj a posztban egy szo sincs arrol, hogy a posztolo mivel hitegette a pasijat, sot arrol sem, hogy hogyan kommunikaltak egymas kozott a kialakult eltartottsagi helyzetet.

A poszt utolso 3 bekezdese azonban egy tomeny oszinte onvizsgalat, amilyen meg elo nem fordult a blog torteneteben, szoval nem ertem mi ertelme hogy te elmondod a posztolonak ugyanazokat a hibait, amelyeket o maga felsorolt a posztjaban.

mommmmo 2012.12.06. 00:10:02

Az meg, hogy esetleg prostinak hisznek valakit a magyarsaga miatt, tenyleg nem a posztolo hibaja, Nyugat Europa sajnos tele van kelet europai qurvakkal, de tenyleg nem ertem, hogy ehhez a posztolonak mi koze van.

tanato 2012.12.07. 08:18:29

@mommmmo: A mindenki q-va aki nem velem q-ur ez inkább a nagyon fiatal fiúk véleménye úgy 16-tól 20-on egynéhányig,később inkább az egzisztenciális dolgok miatt frusztrálódik a kicsit idősebb családos férfi.Például:Látja hogy a főnökének,vagy szomszédjának,vagy volt gimnazista társának sokkal jobban megy mint neki akkor frusztrálódik,főleg ha még a felesége időnként a fejéhez is vágja/ami nem is olyan ritka dolog/én egész nap robotolok a munkahelyen utána meg rám szakad az egész háztartás ,meg gyereknevelés,bezzeg a szomszédod/vagy kollégád/olyan jól keres,olyan jó pozícióban van,hogy a feleségének nem kell munkahelyre sem járni,meg még bejárónőjük,bébiszitterük stb is van,ráadásul télen síelni járnak,nyáron meg a tengerpartra.Miért vagy ennyire béna,tehetetlen Béla.?Persze érzi ezt Béla magától is,ő is látja a szomszéd vagy a kolléga helyzetét a sajátjához képest,persze lényegesen nem tud rajta fordítani,ezért esténként a net.-előtt ülve q-zza az "eltartott" feleségeket különböző beszólós blogokon,,dícsérve a sajátját,hogy az milyen nagyszerű asszony a 8-10 óra mellett meg ellátja a háztartást,gyereknevelést is,önként és dalolva,nem olyan unakozó h.p,mint a cikkíró.pl.

bpetya75 2012.12.07. 09:02:27

@tanato:

Ha nem ez az egész napos elfoglaltsága az embernek nap mint nap, akkor igenis meg lehet találni a szépségét.

Több szabim van, mint asszonypajtásnak, ezért lesz pár napom egyedül otthon. Ruhahajtogatás, pakolás, porszívózás, mosogatás, némi mosás/teregetés is. Közben jön a tecsőn az Ego Fall, a Nigthwish meg a Tankcsapda. Kicsit már várom. A csajok mellett sajna nem sokat hallgathatom a zenéimet ;-)

A kritikus pont az, amikor megjönnek a csajok és fél percen belül elkezdődik az amúgy teljesen törvényszerű rendezetlenség növekedés. A kezdeti sokkot kell kiabálás nélkül átvészelni, aztán béke...

bpetya75 2012.12.07. 09:15:31

@tanato:

Nem is kell, hogy az legyen. A hátamon feláll a szőr ezektől az idióta kvótázásoktól. Na a kvóta miatt kerüljön pozícióba valaki, hanem mert az aspiránsok között ő volt a legjobb.

tanato 2012.12.07. 09:23:29

@bpetya75: Ez így van,mivel én is relatíve többet vagyok otthon mint a nejem/mivel ő egy másik városba ingázik,meg sokszor tovább is maradni kell neki mint a hivatalos munkaidő/,természetesen a napi rendrakás,mosogatás,néha a teregetés az én reszortom.Na jó a nagyobb munkákhoz azért van egy bejárónő aki egy héten egyszer meglátogat minket,ilyenkor el szoktam húzni otthonról hogy ne legyek láb alatt.
Most viszont hogy három hónapot kint voltam Fr.-ban, a bérelt apartmanban természetesen mindent én csináltam,takarítás mosás,vasalás,hétvégi főzés stb. Természetesen nem olyan szinten mint egy asszony,de amennyire nekem kellett,olyan szinten igen.A mosás mondjuk automata mosószalonban történt,mint ahogy a franciák is oda jártak,volt sok ilyen szalon a városban.,tudod bele kell hajigálni a szennyest egy üres gépbe,bedobni 4 eurót az automatába és már indul is a gép, 40 perc,utána áthajigálni a szárítógépbe bedobni 2 eurót és 15 perc múlva már szárazan veszem ki a gépből a végterméket.A közben lévő időben pedig gyakoroltam a nyelvet, a többi főleg férfi mosásra várakozó emberrel dumáltunk,ha meg éppen nem volt rajtam kívül senki,beültem arra 40 percre a szemben lévő kiskocsmába egy pohár jó francia borra és ott csiszoltam a nyelvtudásomat,a kocsmárossal vagy a vendégekkel./Az ugye azonnal kiderült az első mondat után hogy nem vagyok odavalósi és azután már kérdezgettek mindenről ami Magyarországgal kapcsolatos./

bpetya75 2012.12.07. 09:34:16

@tanato:

Elképzelem, ahogy egy jobban sikeredő beszélgetésből kikerekedik egy 3-4 órás borozgatás ;-)

Egyébként mire voltak kíváncsiak Magyarországgal kapcsolatban?

tanato 2012.12.07. 09:54:21

Figyelni kellett azért mikor telik le a 40 perc.Magyarországgal kapcsolatban nagyon sok mindenre kíváncsiak voltak,milyen nyelv a magyar,milyen most a gazdasági helyzet,milyen a politika,az éghajlat stb.Nagyon sokan a azt hitték,valamilyen szláv nyelven beszélünk és cirill betűkkel írunk.Sokakat érdekelt a vallás,itt is voltak jó páran akik az ortodox terültekre képzelték el kis hazánkat.Azon kevesek akik viszont már jártak nálunk,jó emlékekkel távoztak, pl.az internetes ügyintéző fiatal csaj aki kétszer járt már a Szigetfesztiválon ,mindig melegen üdvözölt és mesélt hogy milyen jól érezte magát itt,meg volt néhány idősebb aki Hévízen vagy a Balatonnál volt ők is ezt mondták.Persze olyan is volt aki azt sem tudta hol van Magyarország,mint pl a benzinkutas idősebb úr,aki kérdezgette honnan jövök,mondom neki Ongri,visszakérdezett Ótris?,Ótris,/Ausztria?/.Mondtam neki,már csak egyet kell lépni onnan és már nálunk is vagyunk.Neki pl. Ausztria után már a világ vége következett.
Persze az is érdekelte őket én mit keresek a városukban,erről is sokat kérdezgettek.Nagyon "egzotikus "voltam nekik.

bpetya75 2012.12.07. 10:13:11

@tanato:

Érdekes élmény lehetett ez is. A kameruni gyökerű tiszteletesről nem is beszélve :-)

A Sziget az nagy durranás, az egyszer biztos. Érdekességképpen: Az akkoriban már vagy 7 éve Göttingenben élő Öcsém ott jött össze egy finn lánnyal, aki miatt végül Helsinkiben kötött ki.

xxagixx 2012.12.07. 12:00:21

Bocs hogy nem reagáltam eddig a kommentekre, pontosítok: 2 év alatt dolgoztam, de a barátomnak (4 hónapig 17 órában szünnap nélkül) majd 6 hónapig nem találtam semmit de semmit (pedig MINDEN NAP mentem és vittem a CV-met és reménykedtem), ezután kaptam a gyorséttermi melót, amit 8 hónapig végeztem egészen addig, amíg egy hónapja nem jöttem haza.
Gyűlöltem a tényt, hogy "el vagyok tartva" és a barátom annyit mondta hogy neki csak az számít hogy együtt legyünk, minden más teljesen mindegy, ezért mégjobban meggyűlöltem. Irigykedtem rá, amiért neki sikerült és nekem pedig nem, hogy haszontalan vagyok, pedig KÉPZETT VAGYOK (igen, IT + pénzügy), senkinek nem kellettem.
NEM a Cote d'Azur-ön voltunk sajnos, hanem egy poros francia katalán kisvárosban, ami azért nem teljesen ugyanaz :)

xxagixx 2012.12.07. 12:06:15

igen, bocsi, nem írtam hogy IDEGEN emberek adtak nekem PÉNZT :D

xxagixx 2012.12.07. 12:10:08

@hagyma: najó NEM MEKIBEN DOLGOZTAM :@ a gyorsétterem nekem azt jelenti hogy van pizza, szendvics, sali, kebab, amit el lehet vinni... egy kicsi helyet kell elképzelni egy kicsi faluban, ahol minden este ugyanazok a vendégek jönnek és haverkodni próbálnak a dolgozókkal, ennyi.

Alikam 2012.12.07. 18:09:28

@tucano: szörfözni? Azt csak a buzik szoktak....

tucano 2012.12.07. 18:29:27

@Alikam: és mit szoktak szerinted a férfiak? Ja, már tudom, buzizni...

Magyar Vitéz · http://objektivmagyarsag.blog.hu 2012.12.10. 00:26:21

a buta, csunyacska, naiv fiatal parasztlany-szolgalo esete a videki, idegenfob, kirekeszto francia kisvaroskaval.... micsoda meglepetes!

Magyar Vitéz · http://objektivmagyarsag.blog.hu 2012.12.10. 00:27:01

32oo euro amit emlitettel semmi.. ennel egyedul is a tobbszoroset keresi meg az, aki nem szolganak, cselednek megy...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.12.17. 13:30:05

@tildy:): "Nekem annyi volt. Marmint 10 ev. Hiaba na, csinal az ember hulyesegeket. Meg probal meg egy , meg meg egy eselyt adni, hatha valtoznak a dolgok. Az ido meg telik."

Sajnos ezt sokan megeszik. Pedig nem jó foltozgatni egy kapcsolatot, ha nem jó. Nekem mázlim volt ebben!

breezer 2012.12.25. 00:27:59

@Parasite: Meg tudnád mondani, melyik bankról van szó? Mármint amelyiken keresztül felkínálták a londoni állást.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása