oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. augusztus 16. 06:53,  Ha el kell indulni, menni kell 182 komment

2012. augusztus 16. 06:53 Határátkelő

Ha el kell indulni, menni kell

Mielőtt a mai posztot felvezetném, egy gondolat erejéig hadd emlékezzek meg arról, milyen jeles nap a mai a blog életében. Ugyanis egy évvel ezelőtt indult útjára a Határátkelő, azaz születésnapot ünneplünk. Nem szeretném túlragozni, csak egyszerűen megköszönni nektek azt a rengeteg levelet (melyek megválaszolásával állandó csúszásban vagyok...), történetet, posztot, megható bátorítást, amellyel életben tartjátok és sikeressé teszitek ezt a kezdeményezést. Köszönöm mindenkinek, aki megírta és megírja a saját történetét, vagy bemutatja az életét, az országát, esetleg hozzászól a posztokhoz és (mint az a költözés során is kiderült) őszinte szeretettel figyeli a Határátkelő sorsát. Köszönöm nektek ezt az egy évet – és természetesen megyünk tovább!

Rögtön egy olyan történettel, melynek szerzője, András az ötvenes éveiben, egyedülálló apaként vágott neki nemrég Németországnak. Mint fogalmaz, nem vezérigazgató, hanem gyári munkás, de úgy érzi, megbecsülik és nyugodtan tervezheti a saját és fia életét.

gyár.jpg

TROLLFIGYELŐ: Trollt láttál? Írj a hataratkelokommentKUKAChotmail.com címre és amint tudok, lépek az ügyben! Tegyünk együtt a Határátkelő kulturált hangnemének megőrzéséért! Történetedet továbbra is a hataratkeloKUKAChotmail.com címre várom!

„Ötven feletti férfi vagyok, aki egyedül neveli 14 éves fiát. Egyéni vállalkozó voltam Magyarországon. Számomra évtizedek óta Németország jelentette az élhető országot, mindig is oda vágytam. Talán tudatalattim súgta, de már kisfiam is kéttannyelvű iskolába írattam be 8 évvel ezelőtt. Megjegyzem, két nyelven kapta a 8. osztályt záró bizonyítványát június 16.-án.

Egy nappal később 420 €-val a zsebemben elindultam. Persze nem a vakvilágba, hanem egy honfitársunk által tett ígéretre, miszerint lakhatok nála ingyen, míg megkapom az első fizetésem... :)

Már az érkezésem követő egy órán belül kért 10 eurót, hogy visszafizesse valamilyen kölcsönét anélkül, hogy automatához kellene mennie. A második nap Jótevőm, vagy jót-evőm (olyanokat tudott hamizni!) közölte, ő bizony hetente előre kéri a lakhatási pénzt, mert úgy ítéli meg, hogy a megbeszélt időpontban fizetésképtelen leszek, és ő nem szeretne elesni a jussától...

2012. 06. 20. 10.00 óra óta dolgozom! Nem vagyok vezérigazgató. Egyszerű gyári munkás vagyok. Szerény bérezéssel, de nem kell kivernem a „protkóimat", hogy folytathassam megszokott életvitelem immáron új hazámban sem. Már önálló 3 szobás bérleményben lakom, kihoztam a gyermekem örökre, és Édesanyámat egy kis pihenésre magamhoz.

Sikertörténet?

Úgy vélem az.

Mi lehet a siker kulcsa?

Elsősorban az ország (BRD) nyílt, és értelmezhető feltételrendszere, az hogy itt dolgozni kell, és nem ügyeskedni. Aki itt dolgozik, a legmegbecsültebb ember, még akkor is, ha mocskos ruhában vásárol be munka után/előtt!

Persze fontos a meggyőző nyelvtudás is, sőt! NAGYON FONTOS! Leírom, hogy ne gerjesszek csalfa reményeket senkiben. AKI ITT NEM BESZÉLI A NYELVET, csak magyar ajkúak által tud érvényesülni! És itt a probléma. Ragozzam, vagy inkább hagyjuk? :)

Hogyan tovább?

Ez idáig minden (4 hónappal az indulás előtt) kitűzött célom – szinte napra pontosan - meg tudtam valósítani. Most a kölök beiskoláztatása, valamin egy jobban fizető, és középfokú képzettségemnek megfelelő állás elnyerése a cél.

Nem kételkedem, hogy sikerülni fog, hiszen dolgozom. A megoldásokon is dolgozom!

Bárki kövesse a példámat ennyire kevés tőkével?

Nem javaslom, sőt! Tiltom! Még egyedül sem, nem hogy gyerekkel. AZT KIFEJEZETTEN ELUTASÍTOM, HOGY BÁRKI IS MEGVÁLJON MAGARORSZÁGI INGATLANÁTÓL! (Magam sem tettem, és nem is fogom.)
Ha el kell indulni, hát menni kell, nem kétséges.

Érdemes otthonról előkészíteni az állást, de késznek kell lenni arra, hogy ha az arany nem úgy fénylik, min a bemutatott képen, akkor is el kell tudni helyezkedni.

Miképp telik el egy gyári munkás napja Németországban?

Dolgosan. :) Felkelek 10-kor. Kirázom az ágyból a kölköt is. (Erre majd később visszatérek!). Megreggeliztetem – szegényesen, mert minden kezdet nehéz -, majd elvagyunk. Ki-ki „cseszteti" a saját gépét, chatel, és „miegymás"...

13.30 körül összecsapunk egy „főétkezést". Magyarországon (ezentúl: MO.-n) a „pasikonyha-kínálat" jóval nagyobb, mint itt. Nem részletezem, elvagyunk.

Noha 16.00-kor kezdek, már kettőkor elindulok dolgozni, mert a Dunánál van a munkahelyem, és imádom ezt a folyót! Lehetőleg minden nap eltöltök a partján 15-20 percet meló előtt. (Legszívesebben bedobnék egy UV-festékkel színezett posta-palackot, és várnám a visszajelzéseket. Németországtól Romániáig a „Facén"...)

A munkáról

Hát nem könnyű. Viszont van. Légkondicionált üzem. Hol robotolok, hol robotot segítek a munkájában. A munkavédelmi cipő komolyan terheli a lábat, és az igazán tud fájni!

Helyi viszonyok között gombokért dolgozom. Nettó 1100€. Kézhez 1300-at kapok, de ez hosszú lenne! (Fahrgeld, utazási költség.) Mivel helyzetem speciális, így azt javaslom senki se vállaljon állást nettó 1300€ alatt!

Hajnali 1-ig meló... Érdemes jól, és gyorsan (!) dolgozni, mert – hosszútávon – megéri. Munkatársaim már szóltak, hogy lassítsak. Gondolom nekik is kellene bizonyítaniuk, de – a fix órabér miatt - nincs kedvük. :) Hát ez van.
.
Und dann, kommt das Bier!!!

A gyáron kívül kibontom a sörömet. (A BRD-ben megengedett a 2 sörnek megfelelő alkohol fogyasztása vezetés közben.) Hazaérek 01.47.-kor, és van időm rákészülni a „szunyára"... 2.30 körül elalszom.

Pénteken csak délben kezdek és 17-kor elejtem a kalapácsot. Szombaton / vasárnap nincs olyan Isten, aki munkára kötelezhetne...

Nem tudom...

Nekem ez a hazám, itt vagyok boldog.

MO.-ot mocskolnom felesleges. Érdemtelen is lenne részemről."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: gyár Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr534714867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bandirepublic · halottnakacoach.hu 2012.08.16. 07:08:47

boldog születésnapot a határátkelőnek!

és Andrásnak is sok sikert a továbbiakban! gondolom most mindjárt vagy százan lehülyézik és leszarozzák a fizetését. de kitartást, szerintem értékelendő a hozzáállás - főleg 50 körül!

tanato 2012.08.16. 07:18:59

Boldog Születésnapot kívánok a Határátkelőnek,hihetetlen milyen gyorsan eltelt az egy év ,az eddigiekhez hasonló sikereket kívánok a blognak.!

tanato 2012.08.16. 07:23:10

Ja persze Andrásnak is további sikereket kívánok a továbbiakban mint kortársa szintén egy 50 feletti férfi.

newgen 2012.08.16. 08:02:07

Happy Birthday Határátkelő!

bpetya75 2012.08.16. 08:20:09

1. Boldog Születésnapot HÁ! :-)

2. Gratula az elhatározáshoz és a kitartáshoz a posztolónak!

3. Nem először találkozom ilyennel: "Aki itt dolgozik, a legmegbecsültebb ember, még akkor is, ha mocskos ruhában vásárol be munka után/előtt!" Ezt én nem értem. Én sosem tapasztaltam még, hogy ne lennék megbecsülve egy boltban azért, mert terepiben mentem be.

Ugyandehogy (törölt) 2012.08.16. 08:26:49

ez tetszett a legjobban...
több lélek van benne, mint az útleírásokban.

mommmmo 2012.08.16. 08:31:06

@bpetya75:

Igen, Magyarorszagon inkabb a bolcseszeket eri negativ diszkriminacio, mert az allam penzen jarnak a felsooktatas nevu szorakoztatasi intezmenybe. A munkasembert meg nimbusz lengi korul. Legalabbis nekem igy jon le.

bpetya75 2012.08.16. 08:45:25

@mommmmo:

Pedig elég sokan írogattak itt is olyat, hogy "Bezzeg ebben-abban az országban nem szégyen munkásruhában bemenni a boltba!" Ezért írtam, hogy szerintem idehaza sem szégyen.

A bölcsészek körüli hajcihőnek meg több oldala is van. Egyrészt ott van mindenkori kormányaink egyetlen profin használt eszköze: divide et impera (hamár bölcsészednük ;-)). Másrészt úgy gondolom, hogy ez az egyik olyan szakcsoport, ami jól példázza a fölösleges/használhatatlan/"csak legyen valamilyen diplomám" típusú továbbtanulást.

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a bölcsészek ánblokk fölöslegesek. Csak azt, hogy fölöslegesen sokat képeztek/nek belőlük. Ahogy közgazdászból, jogászból, bizonyos mérnökökből, stb is.

bpetya75 2012.08.16. 08:50:22

@mommmmo:

Lemaradt, hogy reagáljak a "munkásembert körüllengő nimbusz"-ra. Ilyen a mai Magyarországon csak szavak szintjén van maximum. Nem látom magam körül azt a hűde nagyon megbecsült munkásember réteget.

andaluzkutya 2012.08.16. 09:00:29

Gratulálok az egy évhez!
A poszthoz:
50 fölött dobbantani/újrakezdeni nem könnyű. És annak ellenére, hogy nem keresed betegre magad legalább adtál magadnak és a gyerekednek esélyt arra, hogy ne ugyanazokat a körököt futkossátok egész életetekben...
"nimbusz" - van Mo.-n bármilyen szakma, aminek megbecsülése van? Olyan van, amit sokan irigyelnek, de hogy általános tisztelet nem övez egyetlen szakmát se, az is biztos... Ez persze megintcsak a "divide et impera"-nak köszönhető.

mommmmo 2012.08.16. 09:04:10

@bpetya75:

Ugy ertem, hogy ma megy a "az a bajunk hogy nincs eleg munkasember "propaganda, szoval a nimbusz ott van, csak az anyagiakban meg a lehetosegekben nem testesul meg..

Elchango 2012.08.16. 09:08:21

sok sikert andras!
Enis basztattam mar a fateromat,h menjen ki BRD-be (esztergalyos az oreg) de nem akar.Mondtam neki nem fogod megbanni de elobb fel kell venni a nyelvet.Nekem is a kedvenc orszagom.Ha most dobbantanek akkor en is tuti oda mennek.Bajororszag kulonosen teccik.
Nekem a BRD jelenti a joleti, gazdag Europat.Sok sikert a jovohoz.

bandirepublic · halottnakacoach.hu 2012.08.16. 09:10:45

azert a melos nimbusz az nem biztos, hogy annyira fenyes. foleg nyugaton - egyre kevesebb bennszulott dolgozik az iparban. arra vannak a bevandorlok olcson. pl. a jolkepzett, gondolkodni tudo magyarok...

BTSzisz 2012.08.16. 09:22:45

végre egy materializált post.... köszi! Hajrá András!

bubu3 2012.08.16. 09:28:27

Sok sikert! Gratulálok. Az 1300 euro nem kevés. És ha német szerződésed van még jár két havi bér úgy tudom. Hajrá, jó sörözést.

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.08.16. 09:47:11

Gondolom az összes jó munkásember kiment már NSZK-ba, mert nálam meg olyan szar munkát végeznek, hogy majdnem több a kár, mint a haszon.

SilentDreams 2012.08.16. 09:52:20

@bubu3: Hello, nekem német szerzödésem van, és alapban nem jár a +2 havi bér. Nálam 12 havi + nyári és karácsonyi pluszpénz/jutalom, ami kb fél-1 havit tehet ki, de erösen változhat egyénenként. Aztán persze lehet, hogy máshol le van rögzítve a szerzödésben a 14 havi/év.

A posztolónak: nagy gratuláció, így kell ezt csinálni!
Egy kérdés: 1100 (1300) euro-s nettóból hogy sikerült 3 szobás lakást bérelni? Kb kijön árilag, mondjuk 550-700 Euro-ert/hó (+rezsi) attól függöén, hogy milyen környéken van és milxen a minösége, de nem ragaszkodtak magasabb nettohoz, elég volt hozzá ennyi is? Kérdés persze, hogy cégen keresztül vagy közvetlenül a tulajtól lett bérelve.

christophe 2012.08.16. 09:58:22

Csak annyit tennèk hozzà, hogy 1100netto, azèrt nem borzaszto fizetès kezdèskènt, ha rendes mukaszerzodèssel,nem feketèn kapja az ember, nyugodtan el lehet fogadni.Nyilvàn egy orvos, jol kèpzett szakember ennèl tobbet kap.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2012.08.16. 10:51:38

Nekem az ütötte meg a szemem, hogy az ingyen albérletről kiderült, hogy azért mégsem teljesen az. Én is először Münchenbe készülődtem ki és egy régi barátom megígérte, hogy lakhatok nála. Persze többször rákérdeztem és mindig igennel felelt. De, ahogy közeledett a kimenetel időpontja úgy ritkultak a beszélgetések, majd egyszerre teljesen megszűntek.

Mondjuk ez még mindig jobb annál mintha a müncheni repülőtéren közli velem, hogy bocsi keressek albit.

--------
A posztolónak meg tényleg gratula. Szeretem ha egy ötvenes férfinak az élete nem arról szól, hogy, hogy itta el az agyát és mennyire lepukkant, hanem egy váltás is belefér.

Talán ennek a válságnak ez lesz a pozitiv hozadéka, hogy sok embernek a rejtett tartalékai kerülnek felszínre (tudásban, mentalitásban, találékonyságban). Teher alatt nő a pálma.

ninimimi 2012.08.16. 10:51:49

A munkásember-bölcsész megbecsülés dilemmára a következő a válaszom, sok hazai és németországi tapasztalattal:

1. magyar helyzet: a kádárdiktatúra legfontosabb fegyvere, a már említett "oszd meg és uralkodj" él tovább a politikai "elit" eszköztárában. Ennek megfelelően fűtik az egyetemista-, értelmiség-ellenes hangulatot a szavak szintjén, ami persze az anyagi megbecsülés hiányát is okozza. A munkás embereket "megbecsülik" a propaganda szintjén, ami az anyagi megbecsülésben már hírből sem jelenik meg és ez okozza a valódi tisztelet hiányát is.

2. Nyugaton megbecsülik a munkásembert a szemlélet szintjén és ez megjelenik az anyagi megbecsülésben is. Tisztelik az egyetemistát és a sokat tanult embereket is, és ez megjelenik az anyagi megbecsülésben is. Legfőképpen pedig megbecsülik EGYMÁST, az egyiket a nehéz munkájáért, a másikat a tanultságáért, a tanulásba fektetett energiáért.
Tehát tisztelik a teljesítményt, legyen az elsősorban fizikai vagy akár szellemi. Első-, másod- és harmadsorban is az emberi teljesítményt tisztelik.

Ennyi a sikerük titka. Egymás tisztelete.

Ezt én sok ottani tapasztalat alapján írom, de - sajnos - huzamosabb ideig nem éltem Nyugaton. Kérem, igazítson ki aki ott él és nem így látja!

igi1 2012.08.16. 11:00:09

"Bezzeg ebben-abban az országban nem szégyen munkásruhában bemenni a boltba!" Ezért írtam, hogy szerintem idehaza sem szégyen.

Így van, nem szégyen, csak körberöhögnek, hogy ez éhbérért mit össze nem dolgozik.

Jó kis poszt volt, odamondogatás ha volt is benne, nem bántóan, még egy-két tanáccsal is ellátott.

Hitele volt, oszt kölcsönkért 10 eurót? Gáz, az ilyeneket külföldön is azonnal ott kell hagyni, meg itthon is, újabb és újabb követelésekkel állnak elő ezek a személyek, tudván, hogy te se születtél aranykanállal a szádba, csak kihasználnak kint is.

Ezért jöttél el, hogy ezt elkerüld, a másoktól függést.

Amúgy meg le se tojom a bölcsészt, értelmiségieket, hiszen ők is tanultak, igaz, hogy azt nem igazán hasznosítják.

Ennyi a sikerük titka. Egymás tisztelete.
De ez azonnal véget ér, mihelyt Kelet-Európába teszik a Nyugatiak a lábukat.

almare 2012.08.16. 11:09:12

Kedves Határátkelő,
Gratulálok a születésnaphoz, nagyon sokat ad a blog és sokat elértél a kommentelőkkel együtt. Én eddig csak read-only voltam, de most már napi rendszerességgel olvaslak benneteket (posztok+kommentek). Jó látni, hogy máshogy is lehet élni is, dolgozni is, mint amiben itthon él és dolgozik az ember.

Gratulálok Andrásnak is, engem mindig nagyon inspirál, ha valaki nem húsz évesen dönt úgy, hogy újrakezdi az életét, és van bátorsága lépni. További sok sikert!

SzumóNé 2012.08.16. 11:09:28

Hepibörszdéj Határátkelő Blog! :))))

A melósruhás megbecsüléssel azért vigyázzunk, itt a németeknél már ha csak lovas ruhában megy az ember vásárolni, megszólhatják a kasszánál a sorbanálló sznobberek, hogy "szagos". :D Pedig csak lóparfümmel van befújva, na. Azért annyira nem örvendeznek. Mondjuk a mi régiónk eleve puccos, lehet, hogy a Rajna túlpartján (ill. a Duna partján, ahol a mai történetíró kallódik) kevésbé finnyásak erre. :)))

Az viszont igaz és tény, hogy a munkát, a pontos, gyors, jó munkát megbecsülik és van lehetőség előrébb lépni, jobbra váltani. Ahogy itt olvasom a sztorikat ez majdnem minden országra igaz, úgyhogy dolgos nép - gyerünk, munkára fel!

Doce 2012.08.16. 11:11:27

jó poszt, sok sikert!

Bélabáttya (törölt) 2012.08.16. 11:15:35

@igi1: Egen... Valahogy nem látom azt a fene nagy tiszteletet és megbecsülést erre tévedő nyugati felebarátainktól.
Ahogy azt a kint sokat emlegetett munkafegyelmet, szorgalmat sem. Vagy az a BRD-én kívül nem érvényes?
Bár, a posztból kiderül, hogy ott se nagyon: „Munkatársaim már szóltak, hogy lassítsak. Gondolom nekik is kellene bizonyítaniuk, de – a fix órabér miatt - nincs kedvük. :)”

enrobag 2012.08.16. 11:18:23

Gratulálok kedves András! Évtizedek vágyakozása után végre Németországban élhetsz, mégpedig úgy, hogy "nem kell kivernem a „protkóimat", hogy folytathassam megszokott életvitelem " Sajátos megfogalmazás, bevallom nem is értem, de nem ez a lényeg, hanem az, hogy nem kellett megváltoztatnod az eddigi életedet. Meló, sörözgetés, egy kis netezés és észosztás. (Megmondod a tutit: "Nem javaslom, sőt! Tiltom! Kifejezetten elutasítom" )
És az igazán zseniális mottó:
"Ha el kell indulni, hát menni kell, nem kétséges."
Őszintén bevallom, sokat tanultam a posztodból. Köszönöm.

bpetya75 2012.08.16. 11:18:28

@igi1:

Engem még sosem röhögtek körbe. Igaz, nem is azért szoktam bemenni, hogy ezt teszteljem, hanem vásárolni...

BTSzisz 2012.08.16. 11:30:51

@SzumóNé: viccelsz, bolondozol? Dolgos nép??? A magyar??? Szerintem még az itteni postokból (nem ebből...) is levehető, hogy a legtöbb ember alanyi jogon várja a milliós eurós fizut... szerintem kevesen képesek keményen dolgozni.

venator 2012.08.16. 11:34:32

Nem akarom bántani Andrást, hiszen nincs miért, de két hónap munka után a hazájának nevezni BRD-t (most így menő mondani?) azért elég bátor.

Gyakran látom, hogy sokan keverik illetve tévesztik össze a gazdasági jólétet más fogalmakkal. Előbb utóbb azért rendet kéne rakni ebben a kérdésben.

venszivar 2012.08.16. 11:47:40

@BTSzisz: De te "tudsz" ?!? mert te román vagy.

BTSzisz 2012.08.16. 11:48:54

@venator: alig merem megkérdezni, minek a rövidítése a BRD? (Angolos vagyok...)

venszivar 2012.08.16. 11:49:58

@BTSzisz: most látom, hogy 1 napos új szülött osztja itt az észt....
tegnap jöttél át .......?!

BTSzisz 2012.08.16. 11:51:01

@venszivar: magadra ismertél? Elnézést ha megbántottalak. Vagy nem.

venator 2012.08.16. 11:52:04

Bundesrepublik Deutschland, Német Szövetségi Köztársaság.

Én sem értem, DDR már elég régen nincs, így feleslegesnek látszik így nevezni.

Nem baj, kell anyag a Modoros blognak is. ;)

ninimimi 2012.08.16. 11:52:41

@venator: A "rendrakás" pedig úgy kezdődne, hogy az összefüggéseket nem "intézzük el" a fogalmak "keverésének" minősítve azokat.

Ennek a posztnak a sikeres első éve is jórészt - és iménti hozzászólásom is, ha olvastad - arról beszél, hogy gazdasági jólét mennyire alapvetően függ össze "más" fogalmakkal.

Magam is szeretem a hazámat, de - majdnem - ugyanannyira a hazámnak tudnék érzeni egy másikat is, ahol az emberek jobban megbecsülik egymást, mint Magyarországon.

enrobag 2012.08.16. 11:54:57

@BTSzisz:
Szerintem ez még abból az időből származik, amikor volt DDR és BRD. NDK és NSZK.

Vincenzo90 2012.08.16. 11:55:09

@BTSzisz: Bundesrepublik Deutchland, azaz Német Szövetségi Köztársaság

Vincenzo90 2012.08.16. 11:57:39

Egyébként belegondoltatok már, hogy ha az emberek többsége ugyan azt érzi, mégpedig, hogy az emberek nem becsülik meg egymást, bunkók egymással, stb, akkor az valahol sántít? Amennyi ember elmenekül... ha ezek itthon mind rendesen dolgoznának, becsületesen, és megbecsülnék embertársaikat is, akkor talán nem is lennének egyáltalán gondok. Mindenki csak a környezetét vizsgálja, önmagát sosem.

ninimimi 2012.08.16. 11:59:28

@Vincenzo90: Németországi Szövetségi Köztársaság - Bundesrepublik Deutschland

Ha már olyanról vitatkozunk, ami 2 másodperc a Guglival.
Ez a hivatalos neve az országnak, amit nem befolyásolt, hogy 22 éve megbukott a tövében egy kommunista diktatúra a nevével együtt.

enrobag 2012.08.16. 12:00:35

@Babette_: megtennéd? Köszönöm!

venator 2012.08.16. 12:02:19

@ninimimi: Szívesen vitáznék veled, de nincs hozzá kedvem. Már bocs...:))

Ennek a blognak a sikeres első éve számomra csak azt jelzi, hogy jó tempóérzékkel "ült rá" arra a médiahisztériára ami arról szól, hogy le kell lépni, mert Orbánisztánban halál van és dögrovás.

Holott elég sokan mentek külföldre Fletó idején (mi is) és elég sokan próbálják ki magukat mindenféle politikai oldaltól vagy kurzustól függetlenül.

Úgy gondolom, hogy természetesnek kéne lennie, ha valaki kimegy egy pár évre külföldre pénzt vagy kihívást keresni esetleg csak kalandvágyból. Ebből ideológiát gyártani káros és felesleges.

Ráadásul sokaknak egyáltalán nem jön be a nagy ugrás, de persze senki sem dicsekszik szívesen a kudarcaival, ez mondjuk érthető.

Ha te bármely más országot a hazádnak tudnál érezni, akkor pláne nem én vagyok a te embered.

venszivar 2012.08.16. 12:02:28

@BTSzisz: te molyfing. itt magyar honba egy óvodás is frappánsabban nyomja. tudom, odaát, ti még a középkor végét tapossátok........, most írj olyat, hogy "szólsz apádnak".
Szólj ! aztán együtt kinyalhatjátok a seggemet, mert te, tik olyan nagy élmunkások vagytok. :):D írtad 11:30:51.

Ugyandehogy (törölt) 2012.08.16. 12:03:18

@enrobag: állítólag vannak olyan ku.... khm, prostituáltak, akik a jobb "szolgáltatás" érdekében kihúzatják a fogaikat.
(hogy vesznek-e helyette protkót, amit munka közben kivesznek, azt nem hallottam...)

ninimimi 2012.08.16. 12:11:23

@venator: "Ha te bármely más országot a hazádnak tudnál érezni, akkor pláne nem én vagyok a te embered."

Ha te szándékosan átfogalmazol, csakhogy "lenézhess", akkor pláne nem én vagyok a te embered. Nem "bármely" országról írtam, hanem olyanról, amelyikben ugyanazok az értékek számítanak, amiket fontosnak tartok.

A valódi hazaszeretet el tudja fogadni más nemzetek szeretetét is, éppen mert nem a jelszavak szintjén, hanem az értékek mentén szeret.

enrobag 2012.08.16. 12:12:48

@Babette_:
Erre gondolt volna András? Ő azt írta, hogy nem kell KIVERNIE a protkóját, hogy a megszokott életvitelét folytathassa. Ebbe sehogy se illik bele, amit a prostikról írsz. Ami amúgy rettenetes.

Anthrax 2012.08.16. 12:14:31

Gratulálok a posztolónak és a mérhetetlen szorgalom mellett egyben nagyon igaza van (ami nélkül az első nem sokat ér, de legábbis bebetonoz) : A meggyőző nyelvtudás !!! (És nem rigóucca, meg sváb nagyitól elhallott múltszázadi fordulatok..). Igy tovább, és sok sikert !

curkóka 2012.08.16. 12:15:07

Boldogságosat!(pont egy éve lesz-szept.-kórházban voltam,ott olvastam először az Oldalt.Tetszett,...tetszik.Így tovább!

Én is elmúltam 50,itt ülök munka nélkül.Mennék én is.De van egy bibi.Nem beszélek Németül!Én marha!Pedig lett volna időm megtanulni,még fiatalabb koromban.Lusta disznó voltam!Nem gondoltam a holnapra!Nem hibáztatok senkit,csak magam köpöm szembe!Most itt állok vén marha fejjel,se munka,se lóvé.Úgy kell nekem!Dögöljek meg!Meg is érdemelném!Igaza van a mai cikk írójának!TANULJUNK NYELVEKET!!!!!(Minden ember annyit ér,ahány nyelven beszél!!!)

majkanni 2012.08.16. 12:17:31

Tragikus, ami ebben az országban történik! Emberek kénytelenek elhagyni hazájukat, hogy élhessenek. Nem luxust szeretnének, csak megélni, élni normálisan. Milyen perspektíva áll egy fiatalember előtt ott, ahol pénze csak a csalóknak, a politikusoknak és az ezelőtt húsz évvel maguknak vállalatokat privatizált, nagyképú lázároknak van? Ha talál is munkát, abból lesz lakása, boldog nyugodt élete? Milyen lehetősége van egy ötven fölötti embernek, akinek ugyan van hol laknia, de ha munkát keres akkor már öregnek számít, pedig szívesen dolgozna bármit, hogy megéljen! ...ennek ellenére én haza szeretnék menni!

Netuddki. 2012.08.16. 12:21:46

@bpetya75: "Pedig elég sokan írogattak itt is olyat, hogy "Bezzeg ebben-abban az országban nem szégyen munkásruhában bemenni a boltba!" Ezért írtam, hogy szerintem idehaza sem szégyen."

Nem értetted a lényeget. A lényeg az, hogy "meg van becsülve"...

Mérnork 2012.08.16. 12:22:20

„Munkatársaim már szóltak, hogy lassítsak. Gondolom nekik is kellene bizonyítaniuk, de – a fix órabér miatt - nincs kedvük. :)”
Ezt többször hallottam olyanoktól, akik kimentek ny-európai cégekhez betanulni vagy vmi nevetséges hibát kijavítani, amiért a kinti cég horror javítási költséget számlázott volna nekünk.
Ennyit arról, hogy a magyar melós kevesebbet dolgozik, mint a nyugati.
Mellesleg én jelenleg a második olyan német tulajdonú cégnél dolgozom mérnökként, ahol a termékfejlesztéstől a gyártásig minden Mo.-n történik, német a tulajdonos, tart No.-ban egy német kereskedőcsapatot akik szerzik a megrendeléseket és német árúként eladják a nálunk gyártott terméket.
Magyarországi nyomásos öntödében Audinak, Wolksvagennek, BMW-nek Porsche-nek öntöttünk alumínium olajteknőket, mindbe beleöntve, hogy made in Germany...

BTSzisz 2012.08.16. 12:22:34

@Vincenzo90: köszi! Sose jöttem volna rá:)))

venszivar 2012.08.16. 12:23:45

@majkanni: jobban jársz ha ott maradsz. teljesen igazad van ! NEM ÍGY KÉNE,hogy LEGYEN ! De ÍGY VAN, sajnos.......,,s így is marad !!!

venator 2012.08.16. 12:24:50

@ninimimi: Eszembe sincs lenézni, de attól, hogy valahol a számodra fontos értékek számítanak, attól még nem lesz a hazád.

Én bírom a dánokat, de ettől még Dánia soha nem lesz a hazám.

christophe 2012.08.16. 12:38:30

@venator: Mèdiahiszti?Statisztikàkat ,kozvèlemènykutatàsokat olvasod fiatalok, orvosok stb.hàny szàzalèka akar elmenni?Mèdiahiszti,na ja.

Tóth Ágas 2012.08.16. 12:40:49

minden elismerésem azoknak, akik 40, sőt: 35 fölött meglépik a lelépést.

jómagam éltem pár évet külföldön huszonévesként, nyelvtudással, de nulla kapcsolati tőkével. meg tudtam élni, sőt egy idő után megtakarított pénzem is volt, de 40 éves fejjel már nem lenne kedvem újrakezdeni kint. (lehet, hogy azért sem, mert aránylag jól érzem magam itthon, még úgy is, hogy hazajövetelem után ismertem meg további arcait hazámnak..)

inkább a huszonéveseknek javaslom: jól gondolják meg, itthon maradnak-e, aztán meg azt, hogy hazajönnek-e. az összes idevágó közhely igaz: huszonévesen még megvan az az energia és alkalmazkodókészség, ami jó közérzet mellett teszi lehetővé a sikeres integrálódást egy más kultúrájú országban.

a hazai nyelvtudást és kulturális rugalmasságot elnézve a 35 felettiek nagy részének nagyon nem lenne fáklyásmenet egy külföldi munkavállalás, ezt ritkán látom itt leírva. Talán azért is, mert akik szarul érzik kint magukat, ritkán dicsekszenek el vele.

csepke 2012.08.16. 12:51:36

Én csak ezt nem értem hogy lesz így nyugdíja? Itthon 20 év kell hozzá minimum úgy tudom, de ha csak 20 év van az nagyon minimális, hogy fog abból ott megélni? Ott meg gondolom szerezni kell a szintén minimum nyugdíjhoz is legalább 15 évet? Kétséges hogy összejön-e még ennyi idő, de ha igen az is csak otani minimumnyugdíj lehet nyilván. Úgyhogy ott abból sem fog megélni. Hol fog élni ez az ember 60 évesen? Hazajön? Egyáltalán azt hittem a külföldön letelepedés az a huszon-harmincasoknak opció csak hiszen így van ideje még emberi számítások szerint nyugdíjjogosultságot szerezni bármelyik országban. De tényleg nem tudom, csak ezen gondolkodtam el.

zsg? 2012.08.16. 12:52:39

A melósok hazai lenézése igaz, aki tagadja, az nem járt még eleget kantáros ruhában vásárolni. A baj gyökere az, hogy itthon semmilyen szakértelemnek nincs becsülete, nem övezi megbecsülés a nagy tudást felhalmozó embereket.Erre a legjobb példa a politika, illetve minden, ami azt övezi (állami vállalatok, önkormányzatok, stb.): minden kormámnyváltás után tömegével nevezik ki a totálisan dilettáns, de feltétlenül párthű embereket vezetői pozíciókba. Utána pedig már ismerjük a következményeket, illetve azok teljes hiányát.

Itthon csak egy dolognak van becsülete: a pénznek. Mindegy, hogy milyen forrásból és milyen módszerrel szerezte meg a tulajdonosa.

ninimimi 2012.08.16. 12:53:48

@venator:
Szerinted a kettő ugyanazt jelenti?
Ez:
"majdnem ugyanannyira a hazámnak tudnék érzeni egy másikat is, ahol az emberek jobban megbecsülik egymást, mint Magyarországon"
vagy ez:
"Én bírom a dánokat, de ettől még Dánia soha nem lesz a hazám."

Csak azért írom le még egyszer, mert látom, hogy nem rossz szándékkal nem értesz. Nem azt mondtam, hogy valaha is az a másik lenne a hazám. Csak éppen ha jobban megbecsüli azt, amit fontosnak tartok és ez számomra adott esetben a továbbéléssel érhet fel, akkor majdnem ugyanannyira tudnám szeretni, a hazámnak érezni.
Számomra például az őszinte hazaszeretet egyik legbiztosabb jele, amikor valakinek más népek szabadsága is fontos. Ez éppen a racionalitás szerepe miatt nem teljesen olyan, mint a szerelem, ahol az egyik érzelem kioltja a másikat.
A kettő változatlanul nem ugyanaz.

kkkchris 2012.08.16. 13:03:04

@zsg?: vagy ponthogy nem tisztelik a pénzt hanem leutálják (kisebbségi komplexus) hogy "biztos" úgy szerezte. Ami esélyes, de azért vannak egy páran akik itthon is összeszedtek némi vagyont kemény munkával.

bpte 2012.08.16. 13:07:48

@Tóth Ágas: Ezzel nem értek egyet, ez a tipikus magyar gondolkodás, miért ne lehetne újrakezdeni bármilyen életkorban? 40 évtől még nem mindegy hol dolgozik még mondjuk húsz évet. Rengeteg ismerősöm 40-55 között ment el és nem jönne vissza.

csepke 2012.08.16. 13:19:14

@bpte: ez igaz hogy nem mindegy hol milyen körülmények között kell még éveket dolgozni, de kétséges hogy gyökeret ereszthet-e még annyi idősen. Amíg van munkája keres addig nyilván működik a kinti lét, de onnan hogyan tovább. Lerokkan, nyugdíjas korú lesz stb..és összesen nincs annyi ottani ledolgozott éve hogy bármiféle szociális ellátásra/vagy normális egészségügyi ellátásra jogosult legyen. Az nem igazi gyökéreresztés ha aztán meg haza kell járni orvoshoz, meg nyugdíjaskodni. Ismerek ilyeneket. Kint talán nem olyan bőkezű a szociális rendszer főleg nem a bevándorlókkal. De tapasztalatom nincs csak erről az oldalról látom hogy hazajárnak orvoshoz.

tucano 2012.08.16. 13:20:48

Parabéns Határátkelő!

2012.08.16. 13:24:07

@Mérnork: Ez jo hir, barcsak sok ilyen lenne!! Mert akkor lenne Mo-n is munka, az meg szerintem senkit sem erdekel, hogy a "made in" utan mi van irva, ha megkapja a fizeteset...

kkkchris 2012.08.16. 13:24:22

Ez a fene nagy "kint tisztelik egymást meg minden" dolog nekem nem 100%. Már a postban is benne volt hogy lassítson mert fix az órabér, de több helyről hallom hogy miket csinál 1-1 cég itthon (üzleti etika témaköre, nem részletezem mert nem akarom hogy ráismerjenek a cégekre - esélyes szerződésszegés illetve kifizetések lassítása), külföldi vezetővel (!!!!!!) és annak az utasítására az egész egyszerűen BICSKANYITOGATÓ. Egyszóval a BRD/FRA/etc országbelieket sem kell félteni amikor átlépik a határt Hegyeshalomnál valami önkontroll szerűség kikapcsol bennük.

Barátnőm is meglepődött amikor Kölnben a tüzijáték után milyen mocsok lett / sok berúgott ember / tömeg látványa.. (mondjuk ott összetakarítanak utána)

Nem akartam fikázni ha úgy is jött le, csak szeretném más oldalról is megvilágítani a dolgokat, illetve azt becsültem a posztolóban hogy nem az jött le hogy hülye aki itthon marad, meg hasonlók.

SilentDreams 2012.08.16. 13:48:00

@csepke: EU-n belül a nyugdíjszámítás szabályozva van. Ha különbözö EU-s országokban dolgozol életed során, akkor az összes ledolgozott évet összeadják, és eszerint számitják ki minden érintett országban a nyugdíjat (tehát mintha cska ott dolgoztál volna végig), majd pedig az egyes országokra kapott nyugdíjakat súylozzák az ott ledolgzott idövel, s így a´llnak elö a résznyugdíjak. Tehát ha eleget dolgozol összesen, akkor nem kell országonként teljesiteni a minimum idöszakot a nyugdíjhoz. Ez tehát nem hátráltató dolog abban, hogy valaki idösebb korában is amellett döntsön, hogy megpróbálja külföldön is, söt....

bpte 2012.08.16. 13:55:43

@csepke: Magyarországon semmilyen nyugdíj nem lesz. Kint még esélye lehet rá, azt olvastam, Svájcban pl. nyolc év után jár nyugdíj.

csepke 2012.08.16. 14:01:13

@SilentDreams: köszönöm, ezt nem tudtam

kkkchris 2012.08.16. 14:03:15

@bpte: ez a nyugdíj dolog érdekes. egész Európában probléma a népesedés (korfa). Hiába lesz valakinek nyugdíja, ha nem lesz elég fiatal aki mondjuk kenyeret süssön, etc... Úgyhogy én an blokk szkeptikus vagyok hogy mi lesz 30 év múlva - mondjuk aki most 50 éves neki még OK. Lesz e elég ember aki a majdani nyugdíjasok igényeit kielégítse - nem annyira a pénzről szól az csak egy közvetítő eszköz.

csepke 2012.08.16. 14:05:46

@bpte: svájc nem eu. itt tehát igaz a fentiek szerint hogy előröl indul a számláló

hothead 2012.08.16. 14:17:14

@ninimimi: ausztral altalanos iskola mottoja:
Respect for others
Respect for all property
Respect for yourself

xylon 2012.08.16. 14:17:20

@kkkchris: amire mi odaerunk, Nyugat Europaban a nyugdij gyakorlatilag olyan lesz mint a segely. Ha van eleg megtakaritasod akkor nyugdijbamehetsz amikor jonak latod, ha nincs dolgozol, ha azt se tudsz akkor kapsz segelyt.

Kvazi vegtelen lesz a nyugdijkorhatar.

hothead 2012.08.16. 14:30:16

@csepke: az emberek nem eresztenek gyokeret, az a novenyek sajatsaga, az ember kepes hely-, es helyzetvaltoztato mozgasra. igy tortenhet meg, hogy kepesek vagyunk tobb szaz, vagy ezer km-re koltozni ilyen-olyan indittatasbol.

fletwwod_mac (törölt) · http://fusimisi.blog.hu 2012.08.16. 14:39:20

@Tóth Ágas:
Hűha, így már le sem merem írni, hány éves vagyok! :)
Sokan gondolkodnak úgy mint te, sőt általában az a jellemző :(
40 felett Mo-on valahogy automatice ,,leírják'' magukat az emberek. Miért?
Én meg ezt nem értem, hogy miért kellene tenni.
(Persze, kopottabb már, néha nehezebb -nekem is - de alapvetően nem egy 80 éves mentalitásával kéne 40 évesnek lenni.) Nyilván nem kell játszani a tinit, mert az röhejes, de ha van életerő, akkor arról kár lemondani - gondolom én.

Vagyunk néhányan, akik másként látják: ki kalandvágyból, ki megélhetési gondok miatt váltani kényszerül. Ha nincs munka,
(és tudnád, bírnád is csinálni, csak itt nem állnak szóba a tata/mammer korod miatt) akkor szvsz. nem sokkal nagyobb különbség, mint az ország másik felében szerencsét próbálni.

@csepke: Persze a jövőn is érdemes elgondolkodni. Főhősünknek akkorra ott lesz egy felnőtt, dolgozó fia.
Ha a (bocsánat a szóért) ,,hálátlan kölök'' nem segít, akkor is
lehet egy csendes öregkora. Max. nem jár majd tengerparti nyaralókba. A cikk alapján sztem akkor már sikeres üzlete/vállalata lesz. :)
Végső esetben ismét szerencsét lehet próbálni egy újabb határátkelővel. Nyugdíjas célországnak biztos nem Norvégiát választanám.
Azt se felejtsd el, hogy Mo-on is szépen befizetett, az Eu-ban az sem tűnik el.
@poszt: Gratula az egy éves évfordulóhoz!

hothead 2012.08.16. 14:40:00

@Tóth Ágas: en sem ertek egyet ezzel. nincs ez igazan korhoz kotve (na jo, vizum koteles orszagokban talan). sokan irnak ide is 35 ev felettiek, akik foleg a gyerekeik jovoje miatt szanjak el magukat a kulfoldi letelepedesre.

bpte 2012.08.16. 14:49:29

@hothead: Ez nagyon tetszik! ( a gyökéreresztés )

fletwwod_mac (törölt) · http://fusimisi.blog.hu 2012.08.16. 14:53:31

@zsg?: detto.
Ausztriában ez nem probléma. Sokan kijárnak munkásruhában reggeli/ebédszünetben vásárolni és előre köszönnek nekik.
A helyi vonaton (regional express) majdnem minden ajtónál nagy plakát, Arbeiten főfelirattal.

andaluzkutya 2012.08.16. 14:54:01

Érdekes ez, hogy mit hány éves kor fölött lehet, vagy nem lehet. Itt van egy kollégám, most lett szakorvos, aki azon felbuzdúlva végezte el az egyetemet, hogy a fia elvégezte. Így 61 éves korára lett szakorvos (előtte ápoló volt). Vagy van egy másik, aki 30 évig háziorvoskodott, de megunta, mást akart csinálni, így most egy másik szakterület szakorvosjelöltje. Szintén 60 évesen. És nekem kellett tanítanom... Aki összesen élt alig többet, mint amennyit ő dolgozott:)

Chicano 2012.08.16. 14:56:40

Nem akarok senkit megijeszteni, de a német munkahelyek elkezdtek idevándorolni. Nem csak a Mercedes újabb bővítéséről van szó, de ezrével jönnek ide (és máshová közép-kelet európába) a német támogató és informatikus munkahelyek is. Persze a németek bérének a töredékéért. Viszont itthon még mindig elég jó fizetésnek számít amit ezeknél a hazai multiknál lehet keresni. Szerintem ha ez így megy akkor záros határidőn belül elfogynak majd a munkahelyek Németországban. Persze azt is hozzá kell tennem hogy ezekben a munkakörökben elvárás a megfelelő szintű nyelvismeret (sokszor az angol mellett kell még egy világnyelvet is beszélni), tehát ezek nem fogják felszívni a nyelvtudás és megfelelő végzettség nélküli nélküli hazai munkaerőt.

Szerintem minden abba az irányba mutat hogy nyelveket kell tanulni mert avval itthon is lehet rendes állást találni és ha mégis menni kell akkor egészen más esélyekkel indul neki az aki megfelelő nyelvtudással vág neki a dolognak.

öreg ember 2012.08.16. 15:13:35

A fiataloknak azt ajánlom, ha itthon nincs stabil anyagi hátterük, tanuljanak meg valamilyen szinten egy nyelvet, és nyugodtan menjenek. A kinti tapasztalatok birtokában bármikor hazajöhetnek.
( A bátor idősebbeknek is sok siker kívánok. )

bpte 2012.08.16. 16:23:20

@andaluzkutya: Egy ismerősöm ( pap ) mesélte, hogy amikor Kanadában járt, mennyire tetszett neki, hogy ott még a nyolcvan éveseknek is vannak álmaik...

SilentDreams 2012.08.16. 16:32:31

@csepke: Svájcot és pár más európpai, de nem EU-s országra is érvényes a korábban beírt megállapodás.

Eu-s nyugdíjszabályok: www.euvonal.hu/index.php?op=mindennapok_nyugdijak&id=61

Aktuális korhatárok, és járulékfizetési idök:
www.euvonal.hu/index.php?op=mindennapok_nyugdijak&id=58

Eszerint Svájcban már 1 év járulékfizetés után jár a nyugdíj. Az elözöek értelmében pedig akár 1 nap után is, ha máshol a felsorolt országokban már dolgoztál legalább 1 évet.

Ezek a szabályok viszont bizonyosan változni fognak még a jövöben, ha más nem is, a korhatár sajnos biztosan emelkedni fog, ahogy már emlitették páran. Ily módon lehet sokaknak valóban elérhetetlen lesz az, amit a mostani értelemben vett nyugdij alatt értünk, és inkább a saját megtakaritásaira szamithat majd csak az ember, azzal meg akármikor "nyugdíjba mehet", ha úgy gondolja, ebböl már kitelik majd.
Ne igy legyen persze...

kkkchris 2012.08.16. 16:42:28

@Chicano: persze. ez így van "rendjén". és nemcsak a fizetés a töredéke hanem a munkarend/körülmények/juttatások.. Csak azt nem tudom hogy aki idejön német/francia/angol vezető az hogy zongorázza le magában hogy itt olyan dolgokat csinál amit otthon _nem lehetne_ megtenni. Cost cutting. Megszüntet többtucat emberre olyan juttatást mint pl sport aztán saját magának 1 emberre generál ugyanekkora plusz kiadást ugyanannyi idő alatt.. Ismerős nem tud haladni mert az osztrák szomszéd leány olyan lazán dolgozik hogy egyszerűen nem kap választ az emailekre.

amúgy honnan veszed ezeket az infókat mert hivatalos oldalakon/újságokban csak olyat olvasni hogy innen menekülnek a külföldiek, és aki idejönne az is messze elkerüli M.o-t.

kkkchris 2012.08.16. 16:46:59

@fletwwod_mac: ezt ne misztifikáljuk már túl... Ausztriában/Németeknél/Svájcban (erről van tapasztalatom) kb mindenhol előre köszönnek (mindenkinek!) a boltban ruhától független mert TE vagy a VEVŐ, Ő meg az ELADÓ! (Nekem kényelmetlen is, ha csak nézelődnék komolyabb vásárlási szándék nélkül, pl árösszehasonlítás :) )

kkkchris 2012.08.16. 16:54:00

A munkás is le van fitymálva itthon de akinek van egy kis esze és számol, hogy itthon alig van megbízható munkás/iparos, és ha valaki jól csinálja ki sem látszik a munkából elég jó óradíjjal az azért valószínű nem keres rosszul, sőt jobban is kijöhet mint mondjuk egy informatikus/etc ..és nem kellett 4-5-6 évig egyetemre járni hanem azt is munkával/keresettel tölthette. Vagy nem így van? Hányótoknak jött elő az hogy hú szükség lenne egy jó asztalós/csőszerelő/etc munkásra és kérdezősködik hogy ki az aki érti/megbízható?
-Mert vagy lelépett itthonról
-Vagy úgy dolgozik hogy én szebben megcsinálom

és ez a munkáslenézés nem most kezdődött hanem már több évtizede a rendszerváltáskor amikor sikk lett gimnáziumba járni, szakmunkásba/középbe csak az ment aki nem jutott be.. és mindenki egyetem/főiskola még ha csak egy büfészak is (nem írok konkrét szakokat, egyetemtől függ hogy hol melyik). Persze hogy eleve nincs is sok iparos.

bpetya75 2012.08.16. 17:27:29

@kovi1970:

Miből gondolod, hogy nem értettem? Csak kiemeltem egy számomra csöppet zavaró részletet, ami azt sugallja, hogy magyarhonban melósruhában be se lehet menni egy bótba, mert a biztonsági őrökkel b@szatnak ki onnan...

bpetya75 2012.08.16. 17:31:51

@majkanni:

Nem szeretem az általánosításokat. Nem csak lézerjankók meg pintérmaffiózók élhetnek meg ebben az országban. Az viszont önmagában kevés, ha az ember boldogul valahogy, ha nincs társasága, ha nincs olyan közösség körülötte, aminek örömmel lehet a tagja. Ha van reményed ilyenre és van elképzelésed az itthoni megélhetésedről, akkor gyere bátran.

bpetya75 2012.08.16. 17:37:14

@kkkchris:

Ők sem jobbak nálunk, csak mások a körülményeik. A cél a profitmaximalizálás. Ha az otthonitól eltérő jogi környezetbe kerül, akkor ahhoz alkalmazkodik. Vagyis az otthon kínosan korrekt, emberséges munkáltató nálunk simán lehet rabszolgahajcsár mert nálunk a jogszabályi környezet ezt lehetővé teszi. Keletebbre meg még inkább.

christophe 2012.08.16. 17:46:02

@Chicano: Règ röhögtem ilyen jót,köszönöm Nèked!!

a nagy levin 2 2012.08.16. 18:26:42

Nagy kocka vagy András Fater, de bírtam a stílust, nekem bejött.

tanato 2012.08.16. 18:27:39

@andaluzkutya: Örülök hogy rajta vagy az új blogon is,a mi szakmánkban-hivatásunkban tényleg halálig dolgozunk általában,ezt nem lehet abbahagyni igazán.

tanato 2012.08.16. 18:30:03

@bpetya75: Ez egy alapigazság egy nyugati humánus vezető keleten igazi rabszolgahajcsárrá változhat,idomul a környezetéhez.

a nagy levin 2 2012.08.16. 18:31:52

@Chicano:
"..mindig elég jó fizetésnek számít amit ezeknél a hazai multiknál lehet keresni.."
- szerintem elmebeteg vagy.

andaluzkutya 2012.08.16. 18:50:43

@tanato: A háttérben itt voltam, csak közben nyaraltam, meg beugrottam Mo.-ra úgyhogy nem volt időm kommentelni:)

Chicano 2012.08.16. 18:57:34

@kkkchris: "amúgy honnan veszed ezeket az infókat mert hivatalos oldalakon/újságokban csak olyat olvasni hogy innen menekülnek a külföldiek, és aki idejönne az is messze elkerüli M.o-t. "

Például friss hír hogy a mercedes duplázza a termelőkapacitását. Aki informatikában dolgozik az tudja hogy rengeteg betöltetlen munkahely van, nem találnak elég németül tudó informatikust. Az angol ugyanis már nem elég. Tekintve hogy multinál dolgozom, testközelből ismerem a helyzetet.

villamos alóli kacaj 2012.08.16. 18:58:31

És a jó kis magyar Szerszámgépipari Művekkel mi lesz?
Ja, mondta az OV, Szijjártó, Senátorasszony,...csak világot látni és tapasztalatot szerezni mész ki. Aztán majd visszajössz!
Nyugdíjasként.

Chicano 2012.08.16. 18:59:07

@christophe: Szívesen. Ha a jól képzett, nyelveket beszélő kategóriába tartozol (mint én) akkor van is okod rá. Egyébként sok okod nem lesz a vidámságra.

Chicano 2012.08.16. 19:03:30

@a nagy levin 2: Elmebeteg? Kb a kétszeresét keresem annak amit a posztíró. Itthon. Nyugat-európai multinál. Nyolc órában. Persze ennek a dupláját is megkereshetném németországban, ha úgy veszem tényleg hülye vagyok hogy nem megyek el innen. De én szeretek itt lenni. Úgyhogy igazad lehet.

Ugyandehogy (törölt) 2012.08.16. 19:05:38

@Chicano: engem úgy neveltek, hogy szakmát kell tanulni...

Chicano 2012.08.16. 19:07:13

@AiRLAC: Pubi, ha olvasnád a német sajtót látnád hogy ezerrel verik a tamtamot a német szakszervezetek mert mennek a munkahelyek külföldre. (Például az Audi, Opel, Mercedes ide jön hozzánk, a DT például több ezer munkahelyet veszt az idén ami ebbe a térségbe jön, kapish?) Lehet hogy ez a te szintedre nem jut el, de ez a helyzet.

a nagy levin 2 2012.08.16. 19:30:03

@Chicano:
"...Kb a kétszeresét keresem annak amit a posztíró...."
Posztírónk gyári melós, ahogy az írásból kiveszem. Itthon kb.80e Ft-ot keresne. Te, - gondolom - nem gyári melósként keresed a kinti fizuja dupláját. Egyébként meg mindegy.

A poszt egyébként nulla, bár az egyszerű stílusát bírtam.

christophe 2012.08.16. 19:38:15

@Chicano: 10ève èlek Franciaorszàgban, nem kell fèltened ;-))

Chicano 2012.08.16. 19:46:54

@christophe: Értem. És Franciaországból nem mennek külföldre a munkahelyek? Lehet hogy rosszul vagyok informálódva, de úgy tudom ez ott is probléma. Mint minden fejlett iparral rendelkező országban. Az USA-ból többek között mexikóba, indiába és kínába mennek a munkahelyek, nyugat-európából pedig kelet európába és ázsiába. Én nem tartom ezt annyira viccesnek, bár per pillanat éppen a haszonélvezője vagyok a folyamatnak. Egy peches holland munkahelyét sikerült megszereznem, sajnos a fizetését azt nem de így se panaszkodom.

Chicano 2012.08.16. 19:55:03

@a nagy levin 2: Szerintem nagyon nem mindegy, ha már le elme-betegeztél gondoltam elmondom hogy van itt más dimenzió is mint a havi 80e forintért orrvérzésig gályázás a futószalagon.

A posztíró helyében én se tudtam volna jobbat tenni. 50 évesen már kicsit hülye tanács lenne hogy szerezzen diplomát. Van akinek tényleg megoldás az hogy elmegy innen, de az hülyeség hogy innen most már mindenkinek menekülni kellene. Megfelelő végzettséggel és nyelvtudással nagyon szépen lehet itthon keresni és munka is akad. Ha adhatok egy jó tanácsot annak akinek gyereke van: tanuljon a gyerek angolul és németül és/vagy oroszul. Ez lesz a jövő itt nálunk.

Madárfejű Lajcsika (törölt) 2012.08.16. 20:12:47

Az értelmiségi-munkás észosztáshoz annyit, hogy azért a fejlett nyugaton is jobban kaszál egy diplomás, több a lehetősége tapasztalataim szerint. Az viszont igaz, hogy arrafelé nem kell görcsösen egyetemre zavarni a fiatalt, hogy vélt szebb jövőjét biztosítsa a szülő. De azért egy jó diplomának ott is presztízse van.

Az írás amúgy elég egyszerű szövegű, látszik, hogy egy melós lelki világával rendelkező öregedő ember írta, de mégis jobban tetszik összességében, mint amelyik posztokat tiszta utcákról, szuper ovikról és iskolákról áradozó főállású anyukák írogatnak ide néha, apuci informatikus, hozza haza a pénzt, ők meg hereként lébecolnak a jólétben.
Ez legalább egy dolgozó ember írása.

Az, hogy 2 hónap után hazájának hívja BRD-t, kissé mellbe vágó. Vajon a németek is honfitársuknak neveznék őt?

Én angolul, németül nagyon jól és kicsi még oroszul beszélek, jó diplomám van, én Magyarországon is jól megélek, de dolgoztam sokat külföldön is korábban, más apropóból meg bejártam a világot. Azért én Magyarországot hívom hazámnak, legfeljebb a többi magyart nem nevezném honfitársamnak legszívesebben.
De aki úgy érzi, hogy mennie kell, azt is meg tudom érteni.

christophe 2012.08.16. 20:13:48

@Chicano: 1;vonatvezeto vagyok,engem nem èrint
2;nyilvàn vannak cègek akik viszik a termelèst kulfoldre,de Te is tudod,hogy az elmult 2-3 èvben nem M.o az uticèl
3.Gyerekkori baràtom 1 ève vitte ki a cègèt Szlovàkiàba,mert elege lett a magyarorszàgi viszonyokbol.
4.Orulok a sikerednek,mindenesetre ugràsra kèszen tartanàm magamat.

andaluzkutya 2012.08.16. 20:17:27

@Chicano: Az, hogy nyugatról sok munka és ezáltal munkahely átkerül a fejletlenebb országokba nem hiszem, hogy azt jelentené, hogy nyugaton mindenki munkanélküli lesz lassan. Ha így lenne, akkor azt a sok minden, amit a gyárak termelnek, vagy amit a szolgáltatók szolgáltatnak (helpdesk, akármi) nem lehetne eladni, mivel nem lenne fizetőképes kereslet... Tény persze, hogy így a nyugat kiszolgáltatottá válik a keletnek (lásd pl. mi lenne, ha megszűnne Kínából mindenfajta árubehozatal), de a kínaiak se érnének sokat a legyártott cuccokkal, ha senki se veszi meg...
De lehet, hogy tévedek, javítsatok ki nyugodtan, nem vagyok közgazda:)

Chicano 2012.08.16. 20:35:39

@christophe: "2;nyilvàn vannak cègek akik viszik a termelèst kulfoldre,de Te is tudod,hogy az elmult 2-3 èvben nem M.o az uticèl"

Ebben tévedsz. Egy csomó nagy multi bővíti a hazai kapacitásait, főképpen a németek. A mercedes most jött ide és már duplázza a kapacitását. (Ez tegnapi hír.) Az Audi is fejleszt. Van aki elment, de azoknál más bajok is vannak, ilyen például a Nokia. De összességében több multis munkahely jön ide mint ami elmegy innen.

Igen, a "szlovákcég" megoldás kisebb cégeknek. Ez a mindenkori kormány hülyesége, ezen nincs mit szépítgetni. De a munkát továbbra is itt végzik, csak a számlázás megy szlovákiába. Tehát evvel munkahely nem veszik el, csak az adó.

Chicano 2012.08.16. 20:44:34

@andaluzkutya: Természetesen nem lesz mindenki munkanélküli, én se ezt írtam. Csak rengeteg munkahely lesz kiszervezve ebbe a régióba mert közel vagyunk, jók vagyunk, olcsóak vagyunk és befogjuk a pofánkat. (Plusz a mindenkori kormány kinyalja a multik hátsóját.) És ez bizony fájdalmas lesz, sőt már most is az. Ha olvassátok a híreket a német szakszervezetek már most elég dühösek.

Ezt a lehetőséget meg kell lovagolni. Ehhez kell magabiztos nyelvtudás és jó végzettség. Akinek ez nincs annak marad a minimálbéres gályázás a futószalagon. Lehet hogy még az se, mert ezek a nagy szakértelmet nem igénylő rabszolgamunkák előbb utóbb át fognak kerülni kínába és indiába.

klondike 2012.08.16. 20:50:20

A kantárosgatya varázsa.

Munkásruhában álltam az egyik hazai bankfiókban, a pénztárosra várva, mert nagyobb címletet szertettem volna felváltani. A kedves hölgy többször rámnézett- nem történt semmi- hosszú percekig tojt a fejemre, mint útobb kiderült azt hitte a villanyt jöttem szerelni. Az nem tűnt fel neki, (csak a kolléganőinek), hogy sorszámot húztam a pénztárhoz.

klondike 2012.08.16. 20:55:44

Ja, és megköszönve az eddigieket boldog szülinapot kíván klondike -alias ménesgazda- is.

christophe 2012.08.16. 21:03:44

@Chicano: Okè ez mennyi 5-10ezer ember màrmint a fejlesztès.A mercedes mèg az elozo kormàny alatt èpult fel,nem mernèk rà mèrget inni,hogy most is igy dontenènek.....Hvg;hu olvasgatom sok jelenlevo multicèg àllitotta le magyarorszàgi beruhàzàsait; Chio merte a nevèt is bevàllalni.Baràtom tortènetesen a termelèst is kivitte, èlelmiszeripar,mert nem volt hajlando mondvacsinàlt okok miatt birsàgot fizetni àntsz,àllategèszsègugy stb....Az hogy magasan kèpzett munkaerot foglalkoztato cègek,esetleg megtelepednek,gondolok pl.szàmitàstechnika nem vitatom,de ezek nem fektetnek be akkora tokèt,ès nem teremtenek tizezer szàmra munkahelyeket.

ropile 2012.08.16. 21:08:47

@csepke: nem ennyire bonyolult.
Nem tudom a posztolónak van -e, én kötöttem itt is manyupot. Havi 200EUR és viszonylag rendes hozamot számol, cserébe adót csökkent. Elvileg ugye most 67 a cél, addig ez ( ha idejekorán köti az ember ) gyarapodik. Persze valószinu, hogy nem fogom a hétvégéket a Bahamákon tölteni, de valószinu, hogy egy jó Franziskaner belefér majd :)
Másik oldalon pedig nem tartom valószinunek, hogy államositjak. Annál azért nagyobb a demokrácia.
Illetve, a Mo-on ledolgozott éveimre kapok (állitólag) nyugdijat, ill ott a manyupom is ( amig van ).

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.16. 21:12:01

@ninimimi: jó felvetés. ki hol van otthon? meg mi ez az úgynevezett hazaszeretet egyáltalán?

bpetya75 2012.08.16. 21:14:48

@klondike:

Szia Druszám! :-)

A bank az egy külön kategória. Tegnapelőtt én is elgondolkoztam, hogy verbalice képen törlöm a kis seggdugót, aki az asztal túloldalán ült. Pedig nem is terepiben voltam...

bpetya75 2012.08.16. 21:16:24

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:

A kedvedért rákerestem: A hazához, ennek földjéhez, lakóihoz, nyelvéhez, emlékeihez stb. érzett ragaszkodás, mely hasonlít a szülők iránt érzett szeretethez

Bővebb információ: www.kislexikon.hu/hazaszeretet.html#ixzz23jpmtdIQ

andaluzkutya 2012.08.16. 21:21:01

@bpetya75: "hasonlít a szülők iránt érzett szeretethez"
A szülők iránt érzett egészséges szeretetben az is benne van, hogy felnőttként önálló életet kezdünk, és nem függünk többé tőlük, kimászunk a védőszárnyaik alól, elköltözünk. Tehát a hazaszeretet azt jelenti, hogy el kell hagyni a hazánkat:)))
Csak hogy provokáljak:)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.16. 21:21:41

@bpetya75: köszi. de ez a mondat: "Ösztönszerü viszonzása e sokféle jótéteménynek a haza iránt érzett szeretet, mely tudatossá téve az erkölcsi erények egyik legfőbbike." nekem nem tetszik benne. egyik legfőbb erkölcs erény? persze lehet, hogy így van.

bpetya75 2012.08.16. 21:52:47

@andaluzkutya:

Provokatőr!!! :-D

Hasonlít, tehát nem azonos vele ;-)

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:

Azt a részét már indokolatlanul patetikusnak tartom, ezért is nem másoltam ide. Ráadásul nem is értek vele egyet. A szeretet nem viszonzás, nem az érdemek elismerése. Szerintem.

Igazából csak azért reagáltam a megjegyzésedre, mert eszembe jutott róla, hogy már többször elhangzott az az ostoba lózung a hazaszeretet kapcsán, hogy azt nem lehet megenni. Mintha csak azért élne az ember, hogy minél jobb kajákat tömjön magába,,,

mommmmo 2012.08.16. 21:58:08

@Chicano: "Aki informatikában dolgozik az tudja hogy rengeteg betöltetlen munkahely van, nem találnak elég németül tudó informatikust. Az angol ugyanis már nem elég."

aha, hat ez eleg erdekes. szoval azert vagyunk szarban otthon, Magyarorszagon, mert nem beszelunk nemetul is meg angolul is a nyugati fizetes negyedeert?

En is egy multinal dolgozom, (angol nemet) es az angol menedzsereink kozul egy sem kepes idegen nyelven megszolalni, de nem is baj, mert egy szint felett mindenki beszel angolul, a nemetek is.
Szoval csodalkozom, hogy a hozzank telepulo multiknak, akik azert jonnek ide, hogy sporoljanak, egy csak angolul beszelo informatikus mar budos. Egyaltalan miert annyira fontos, hogy nemetul is beszeljen egy informatikus?

Golddigger 2012.08.16. 21:59:16

Mindiis imadtam ezeket a posztokat:)
Már egy honapja vagyok itt es dolgozok es ez a vilag legjobb helye ennel nincs jobb orokre itt fogunk elni... Stbbi
Lehet idosebb a csoka de ilyen hamar itelkezni naivsagra utal
Csak azert is mert eleg nagy faziskesessel kezdte a kikoltozosdit es egybol palira is vettek.
Nyugija van es novekvo egzisztenciaja de egy honap kiesessel is eleg komoly hatranyba kerul az elejen vki. Nem feltem en sem h nem fog sikerulni neki
Nyelvet tudja szakmaja is jo csak ne itelkezne ilyen hamar.

Off: remelem lesz 1-2 olyan poszt is amikor 8 altalanossal vagy vmi alacsony iskolazottsaggal szakma nelkul csinal karriert valaki. Mert akik olvassak ezt a blogot azok kozul biztos van egy nagyobb adag foleg olyan aki meg csak tervez kifele.
Poszt meg gyengusz volt srmmi infoval. Az h valaki idosrbb nem kuriozum kulfoldon

andaluzkutya 2012.08.16. 22:03:44

@bpetya75: "Mintha csak azért élne az ember, hogy minél jobb kajákat tömjön magába,,, " - az ember valóban nem csak azért él, de próbálj meg kaja nélkül élni...
Azt gondolom sokaknál nem az van a mérlegen, hogy élünk szerényen a szülőhazánkban, vagy elköltözünk mesés vagyonért külföldre, hanem hogy van-e mit enni adni a gyereknek a hazámban, vagy megpróbálkozom ezzel valahol máshol, hátha ott ez megoldható.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.16. 22:04:54

@bpetya75: valóban nem csak azért élünk, ellenbe ha nincs mit enni, akkor elég nehéz a hazát szeretni. én spec. ott vagyok otthon, ahol szeretnek, ahol a szűkebb családom van, kb. mindegy mi az ország neve.

andaluzkutya 2012.08.16. 22:08:32

@Golddigger: Szerintem van olyan, hogy az ember egy új helyen azt érzi: megérkeztem. Nekem is volt ilyen érzésem kb. egy hónappal a kiköltözésem után. És sok minden nem változott ezzel az érzéssel több mint két éve.

tanato 2012.08.16. 22:12:07

@Madárfejű Lajcsika: Ebbe a blogba mindenki írhat,dolgozó ember,diák,főállású anyuka/nem here hanem a család összetartója és férjének biztos támasza/,értelmiségi, munkás,nyugdíjas,rendőr,katona stb.És írtak is egy év alatt mindezen felsorolt kategóriákból.Ez egy demokratikus blog.Zárójelben jelzem hogy nekem kifejezetten tetszettek a külföldön élő főállású anyukák postjai,mert az adott ország olyan dolgairól,részleteiről is írtak ami egy dolgozó ember figyelmét elkerülik,de engem/meg sok mást is/ speciel érdekelnek,pedig én nem főállású anyuka vagyok hanem egy 50-en felüli dolgozó férfi.

tanato 2012.08.16. 22:16:04

@andaluzkutya: Petya nagyon hazaszerető ember becsüljük meg érte,de mivel még elég fiatal háromgyermekes apa létére,nem vagyok bizonyos benne hogy nem fog még ő is néhány év múlva határátkelni.

Golddigger 2012.08.16. 22:22:34

@andaluzkutya:
Nekem is volt mert megkaptam a jo erzest, hogy van jovo de mar nem laknek itt orokre es minel tobbet tudsz annal kevesbe
Pl London , nagyon klassz hely van minden meg munka is a minimalber is eleg magas es elegseges a normal elethez, de az lemarad h soha nem lesz itt lakasod e kb sose fogsz elkoltozni a legveszelyesebb helyekrol mert csak arra telik
Persze ezt nem olvasod az ujsagban h minden keruletben 1500+ buncselekmeny tortenik kicsi-nagy es minimum 10-20 ember is elfogy naponta
Pl a mi zonankban januar ota 9 embert oltek meg. Nagy varos nagy problema es nagy kontraszt
Igaz a rendszer 100x jobb mint otthon hogy felned kell, itt kevesbe de azert nem nehez a gaz kornyekeken is alulrol szagolni az ibolyat.

Tóth Ágas 2012.08.16. 22:32:39

@bpte:
@fletwwod_mac:
@hothead:
csak a magam nevében beszéltem, de érzékeltem az elején kint olyat, hogy "friss bevándorlóként" nem kezeltek teljesen egyenrangú félként so to speak. lehet, h én vagyok túl önérzetes (vagy veszem észre a kommunikációs finomságokat, na ilyenkor jól jöhet, ha vki csak "társalgási" szinten tudja a nyelvet), de az, ami 22 évesen még elmegy, 40 évesen már nem hiányzik. legalábbis nekem. illetve 22 évesen teljesen más alacsony pozícióból indulni, mint 40 évesen. anélkül, hogy leírnám magam.
a teljes elölről kezdés bizony sokszor alacsonyabb státuszt jelent és nagy szerencséje annak, aki ezt nem érzékeli. papíron ilyen persze nincs, mert mindenki egyenlő stb, de mindnyájan tudjuk, hogy a valóságban meg van.
más kérdés, hogy 2-3-x év után, magasabb pozícióban, alig észlelhető magyar dialektussal ez enyhül, de frissen érkezve bőven jelen van, különösen Nyugat-Európában, de a tengerentúlon is. És nem csak a rosszindulatú, a jóindulatú "lekezelés" is elég zavaró tud lenni.
egyszóval ami huszonévesen még kaland vagy poén, az 40 évesen már nem biztos, hogy jólesik. így pl. nem szívesen kezdeném újra áruházi polcfeltöltőként, míg huszonévesen ez poén volt és örültem a pénznem, amit kaptam érte.
persze lehet vkinek szerencséje és helyezkedhet el a jelenlegi szakmai képzettségének megfelelő szinten azonnal, de erről is tudjuk, hogy az esetek többségében nem így van. nem olyan vicces dolog diplomával wc-t pucolni 40 évesen, még ha perspektivikusnak is tűnik.. :)) bocs a durva példáért, de ez a gyakoribb.
emellett aki még soha nem élt külföldön, és esetleg nem perfekt az adott nyelvből, az külön stresszforrás a hétköznapokban is.
de ettől függetlenül tényleg elismerésem azoknak, akik megpróbálják, csak jelezni szerettem volna, hogy az ilyen kalandra alkalmasabb a fiatalabb életkor. (és talán nem véletlen, hogy a pontgyűjtős vízumú országokban 35 fölött nulla pont jár.. pl az ausztráloknak lehet némi tapasztalata bevándorlási ügyekben.. :)

SilentDreams 2012.08.16. 22:47:48

@Tóth Ágas: Huhhh, anno 34 éves koromban vágtam bele, még épp időben akkor :))))))

bpetya75 2012.08.16. 23:16:37

@andaluzkutya:

Nem osztom. Biztos, hogy vannak néhányan, akik önhibájukon kívül olyan helyzetbe kerültek, ahol a mindennapi betevő megszerzése is kérdéses. Én úgy látom, hogy a többségnek nem ez a problémája, hanem az elszállt igények

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: A két fogalom nem azonos. Nyilván az otthontalanság rosszabb a hazátlanságnál.

hothead 2012.08.17. 01:51:47

@Madárfejű Lajcsika: barmilyen hihetetlen szamodra a kisgyerekes anyukak is emberek! szakmaval, diplomaval, munkahellyel, csaladdal. a kisgyerekes let atmeneti, a gyerekek megnonek, igenylik a kortarsaik kozosseget, igy az anyukak visszaternek a munkaeropiacra. ha akarnak, ha ugy dont a csalad. kisgyerekes csaladok is keszulnek kulfoldre, akiket erdekel az ottani oktatas, egeszsegugy, de meg a pelenka ara is. ez van. az, hogy kicsi gyerek nevelese, szerinted egyenlo a semmittevessel, nem az anyukakat minositi. gondolom, nincs gyereked... annyit elarulok, hogy nem 8 oras a muszak. az, meg hogy egy ferj csak informatikus lehet, kulonosen vicces.

hothead 2012.08.17. 01:57:09

@a nagy levin 2: ejnye! hat o is azt mondja, amit te szoktal, nem kell menni sehova, jol meg lehet ott elni. mi a problema? :)

Tomi111 2012.08.17. 03:43:34

@Chicano: en pont forditva latom a munkaelvandorlast. Eloszor is en aztat olvastam ma hogy nem bovit a merci gyar, 2 szor ha gebasz lesz az EU ba, mar mennek is haz a nemetek es lebombazzak a gyaraikat, vagy mehetsz es bevetheted paprikaval, tudod ?? a fak nem nonek az egig ;^)

Golddigger 2012.08.17. 04:05:40

@Tóth Ágas:
Ez fejben dol el csak, ha ugy erzed magad h egy diplomaval páváskodsz es nem vallalod el az alja melot amiko(nem te)r csoro vagy akkor vagy oreg, vagy buta vagy... Az eletkor csak a rutint kellene hogy mutassa semmi mast(egeszsegen kivul) es ez az ami megkulonboztet egy 20 evestol amitol gyorsabban lepsz fel a rangletran vagy ered el a celod. Szinte mindenki ragaszkodik ahhoz amit elkepzel. Egy sportolu ha megserul az is kezdi elorol hiaba volt jo elotte a sima elet is ilyen hogy sokszor lejebbrol folytatjuk az eredmenyeink ellenere. Fejben dol el h mennyi ido alatt jutsz elore
Amig hasznalhato a tested

tanato 2012.08.17. 07:04:04

@hothead: Nagyon szívesen,természetesen én is úgy gondolom hogy Lajcsikának nincsenek gyermekei egyrészt,másrészt meg nincs vele tisztában hogy a nyugati államokban a férfi is el tudja tartani úgy általában az egész családot és a nők sokszor tényleg csak akkor dolgoznak ha már egészen felnőnek a gyermekei.

mommmmo 2012.08.17. 07:42:54

@tanato: Ez sem feltetlenul igaz Tanato, Svajcrol valoban igy hallom, az UK-ben nincs igy, nem is igazan lehetne megengedni anyagilag, Hollandiaban ott van a rengeteg reszmunkaidos melo... szoval valtozik a helyzet orszagrol orszagra...
azt azonban hozzatennem, nem kell ahhoz kisgyerekes anyukanak lenni, hogy az embernek feltunjon a kulonbseg Nyugat-Europa meg Magyarorszag kozott. Szoval Lajcsika hiaba is keni mindezt a "heresegre".

tanato 2012.08.17. 07:50:37

@mommmmo: Persze,értem én,Lajcsika azon háztartásokra értette ezt ahol a férfi fizetéséből meg tudnak lenni szépen anélkül hogy dolgozni kényszerülne a nő,azért emlegette az informatikusokat.a "hereség" meg az általad már említett férfiszöveg amit a szavannás hasonlattal előző írásodban már említettél a hímek közötti rangsor okán.

bpetya75 2012.08.17. 08:01:31

@tanato:

A valaki által itt hangoztatottak alapján már túlkoros vagyok Dottore ;-) Hétfőn leszek 37, szóval én már itt fogok megrohadni, és elvettem a gyerekeimtől a boldogabb élet egyetlen esélyét is, mivel nem dobbantottunk időben ;-)

Egyébként nekem ez a hazaszeretet dolog nem egy elvont fogalom. Esetemben nem arról van szó, hogy valamiféle patetikus buzgósággal szavalnám a Szózatot, vagy más efféle. Egyszerűen a hétköznapjaimban megélem azokat a dolgokat, amik élhetővé teszik számomra az életet.

mommmmo 2012.08.17. 08:07:23

Mondjuk arra a kerdesre meg mindig nem kaptam valaszt, hogy miert kell egy nyugati szinthez kepest rohelyesen fizetett IT-snak, egy magyar telephelyen 2 idegen nyelven is nyomnia, amikor az IT es a nemzetkozi uzleti elet nyelve az angol.

En ugy latom, innen a tavolbol, hogy van Magyarorszagon egy szivos, igahuzo reteg, amely, mikozben huz, azt a mantrat mormolgatja maganak, hogy jaja, Magyarorszagon nincs semmi baj, csak meg mindig nincs eleg IT-s meg mernok, meg meg mindig nem vagyunk eleg kepzettek, meg az igenyeink is tul nagyok. De amugy minden okes

Hat en ugy latom igy 7 ev tavlatabol, hogy a sikeres nyugati orszagokban sincs aranyaiban tobb 'IT's, meg mernok, sot meg jo szakmunkas sem, meg nyelvek tucatjait sem beszelik, nem ebben vagyunk elmaradva, hanem amit ugy neveznek, hogy "softskills". Az erdekkepvislet, az egyuttmukodesi keszseg, meg ilyenek.

Es eme "softskills" teljes hianya miatt, a szerencsetlen igahuzok korul (akik amugy szerintem tiszteletremeltoak) az egesz rendszer sz@r, es pazarlo, es minel jobban huzzak az igat, es minel inkabb mondogatjak maguknak, hogy minden oke, es csak meg szivosabban kell tanulni meg dolgozni, annal jobban lehuzzak majd oket masok. Az eltartottak, az allam, az ide telepulo nyugati cegek, es igy tovabb.

Ezzel egy percig sem allitom, hogy mindenki hulye aki otthon van, nyilvan az emberek preferenciai kulonboznek, es van akinek igy is megeri, de azert a szemeket kinyitni nem artana. Ez lehetne mondjuk az elso lepes ahhoz, hogy tenyleg valami valtozzon.

tanato 2012.08.17. 08:16:33

@bpetya75: Ne őrjíts meg 37 éves túlkoros?Mihez?Még másik 3 gyerekhez sem vagy túlkoros,nem hogy egy állásváltozáshoz,akár országon belül,akár kívül.A hazaszeretet az megint egy másik dolog,ismerni és szeretni a saját irodalmunkat,történelmünket,hagyományainkat.Sajnos mostanában a szélsőjobbosok eléggé lejáratták ezt a kifejezést és más népek,nemzetek elleni gyűlöletkeltésre próbálják felhasználni.A gyerekeidtől meg nem vettél el, semmit 10-20 év múlva ők úgyis külön mennek és eldöntik hogy hogyan,merre tovább.Egyébként gratulálok a szülinaphoz,ténylég pont az ünnepre esik?Akkor ez Ómen,akkor tényleg itthon kell maradjál.

tanato 2012.08.17. 08:20:04

@mommmmo: Hát errefelé haladunk,minél jobban húz valaki annál jobban ütik,mert érzik hogy még tűr.Egyszer persze borul majd a bili,de nem tudjuk hogy mikor és milyen formában.

mommmmo 2012.08.17. 08:21:34

@tanato:
Persze, ertheto Tanato..Amugy en is megtehetnem azt, hogy azutan, hogy 2 het mulva lelepek a melohelyrol tobbet nem dolgozok, de nem ez a tervem, szerintem abszolut nem tesz jot az embereknek pszichesen. Ez a tapasztalatom. Es ha nekem nem tesz jot pszichesen, akkor a csaladnak meg a gyereknek sem.

Viszont azt is bele kell az egesz dologba szamitani, hogy az expat letnek az a hatulutoje, hogy az ember lanya gyakran csak koveti a ferjet ide meg oda, es nem beszelhet 15 kulonbozo nyelvet, hogy mindenhol egybol be tudjon lepni a munkaeropiacra. Szoval gyakran tenyleg az van, hogy vagy szetszakad a csalad, vagy a no "hereskedik".

bpetya75 2012.08.17. 08:27:00

@tanato:

Na hallod! Az egész országot fellobogózzák a tiszteletemre ;-)

Egyébként meg persze hogy igazad van, csak ironizálgattam kicsit. A szélsőjobbal kapcsolatban nekem az az érzésem, hogy az értelmiségieknek hatalmas felelőssége van a folyamatos erősödésükben. Bennem nagyon erős ellenérzéseket szül, hogy a vélményformálók számottevő része úgy viselkedik, mintha a nemzeti öntudat egy vállalhatatlna, hadd ne mondjam, civilizálatlan dolog lenne, mert a szélsőségesek... Ez egy nagyon ártalmas hozzáállás. Minél jobban tagadják az egészséges nemzeti érzés létjogosultságát, annál szélsőségesebbek lesznek a széleken.

bpetya75 2012.08.17. 08:31:13

@mommmmo:

Momo basszus! A gyereket nevelő, háztartást vezető nő még idézőjelesen sem heréskedik!

Az okostojásoknak javaslom, hogy próbálják ki pár napra. Öltöztetés, etetés, játék, altatás, főzés, mosogatás, mosás, teregetés (a vasalás az elsők között kopik ki a kötelező feladatok közül), takarítás, kerti munka. Én három nap alatt majdnem befordultam tőle. Olyan örömmel mentem utána dolgozni, hogy az nem is igaz.

mommmmo 2012.08.17. 08:43:28

@bpetya75:

Persze, de en tenyleg idezojelesen ertettem... meg tudom, hogy az elso 1-2 evben tenyleg kemeny melo, szerintem a bekattanas inkabb akkor kezdodik, amikor a gyerekek mar oviban-suliban vannak, es az anyuka meg otthon. Persze akkor sem mindig, van aki azt is jol birja, foleg he muszaj. csak az en szemelyes velemenyem szerint ez a szituacio eleg necces pszichesen a nonek, szoval en nem ezt valasztanam, akkor sem, ha megengedhetem anyagilag.

a nagy levin 2 2012.08.17. 08:45:21

@hothead:
Evvel nincs is gondom, csak ugye az almát az almával. Még jó, hogy egy hazai multinál a topmanager többet keres, mint egy németországi bevándorló gyári melós :).

@bpetya75:
"Egyszerűen a hétköznapjaimban megélem azokat a dolgokat, amik élhetővé teszik számomra az életet." - ezt nagyon szépen mondtad Pedró ecsém! Én is kiteszem majd a zászlót a tiszteletedre:D

mommmmo 2012.08.17. 08:45:47

@mommmmo: raadasul az en parom eleg hazias, lasd az ingei kozelebe sem enged nagyon, mert szerinte en azokat "nem tudom megfelelo szinvonalon vasalni", meg meg van sok ilyen heppje, aminek koszonhetoen tenyleg kiveszi a reszet a dolgokbol, szoval az en esetemben a dolgozo, es utanna ejfelik vasalo lepukkant no forgatokonyve sem valoszinu:)

hothead 2012.08.17. 08:50:33

@bpetya75: hat igen, egy gyakorlo apuka ezt jobban atlatja :)
sajnos vasalas manias vagyok :p (szigoruan este 8 utan vegzendo feladat, amikor az apronep mar agyban van)

tanato 2012.08.17. 08:52:15

@mommmmo: Ez személyiségfüggő,van olyan nő aki nagyon jól érzi magát feleségként a megfelelő férfi oldalán munka nélkül is akár expatként egy fejlődő országban pl.Öbölmenti országok esetedben,vagy akár Brazília vagy Szingapúr,hogy Határátkelős cikkeket említsek,van olyan akit meg nagyon idegesít hogy otthon van évekig.De mint erről már írtunk itt tucatszor a magyar lányok,asszonyok itthon abban vannak szocializálva hogy 8-10 óra kemény meló meg utána otthon a második műszak.Na hogy összefoglaljam egy pl. svájci expat nő jobban el tudja fogadni mondjuk Dubaiban ha nem kell dolgoznia/hiszen esetleg otthon sem dolgozott az édesanyja és ez neki így természetes/ és a férje tartja el,mint egy kelet-európia államból érkező,aki ezt esetenként negatívumként dolgozza fel magában.

hothead 2012.08.17. 08:56:05

@mommmmo: na erre mondtam, hogy ez csak atmeneti allapot, kinel mennyi. ez is egy munka, csak nem penzben merik az erteket.

bpetya75 2012.08.17. 08:56:51

@hothead:

Ha hobbi szinten csinálod, az más ;-)

Párom nagyon nem szereti csinálni, én meg utálom. Viszont szerencsére ritkán kell inget vennem. Ha asszony munkába áll az ősszel (nagyon bízunk benne, hogy összejön neki), akkor azért magának vasalgathat időnként. Vagy megtanítja a nagylányt rá ;-)

tanato 2012.08.17. 08:57:02

@bpetya75: Bizony sajnos a hazaszeretet ,nemzeti öntudat is kezd szélsőségessé válni.Vagy szélsőjobb irányában,gyűlöletkeltésre,vagy a másik oldalon meg egyáltalán nem vállalják.Mint.pl. Turulmadár,vagy éppen a vörös csillag ami nálunk 50 évig az elnyomás jelképe volt,ugyanabban az időben meg pl. Spanyolban a Franco diktatúra elleni ellenállás jelképe volt

tanato 2012.08.17. 09:04:52

@hothead: Érdekes kérdés ez,de bizony mérhető pénzben is,már sokszor beszéltünk erről a Határátkelőn,a harmadik világról írott cikkek esetében,ahol mindennapi gyakorlat a bentlakó cselédlányok alkalmazása,pontosan hogy fillérre kiszámított értéke van a házimunkának.Írt erről már Momo is meg mások is pl. az öböl menti államoknál,meg legutóbb Szingapúrral kapcsolatban is elhangzott hogy 5 milló lakosra 200 ezer bentlakó cselédlány jut.,ami jelzi hogy hogy ki lehet számolni az egy hónapra jutó házimunka ellenértékét pontosan.

mommmmo 2012.08.17. 09:14:20

A szituacio sok mindentol fugg termeszetesen, az obol orszagok is a "bentlako cseledlanyokra" epitenek, ezert aztan nem nagyon vannak "gyereklerako helyek"

Cseledlanyra meg en sem igazan szivesen biznam a gyerekem...Vannak kozottuk jok, az biztos, csak az egesz alapveto viszonyrendszert nem igazan birom.

tanato 2012.08.17. 09:25:47

@mommmmo: Pedig ez Brazíliában is így van nagyjából mint a harmadik világban általában.Mindenesetre tényleg ki lehet számolni ez alapján az egy hónapra jutó házimunka ellenértékét ezekben az országokban amit itthon nyilván nem lehetséges.Az alapszituáció viszont nekünk tényleg életidegen.,a kommunista rendszerekben ez a bentlakó cselédlány foglakozás tiltólistán volt,mint az osztálytársadalmak egyik alapvető szimbóluma./mondjuk ebben tényleg van is valami./

mommmmo 2012.08.17. 09:37:09

@tanato: tudom, nem is nagyon orulok ennek. jo lenne bevinni valami bolcsibe a babat, akar mar egy eves kora elott is egy par orara naponta, hogy elmenyekkel gazdagodjon, mas gyerekek meg miegyebb, de egy cseledlany nem nagy elmeny. Na majd meglatjuk.

fletwwod_mac (törölt) · http://fusimisi.blog.hu 2012.08.17. 10:22:19

@Tóth Ágas: Úgy gondolom, ahhoz nagy szerencse, kitartó álláskeresés, megfelelő végzettség és/vagy professzionális nyelvtudás szükségeltetik, hogy valaki (bármely országban) helyből jól fizető diplomás állást kapjon. Nem lehetetlen...

Kérdés az, hogy hajlandó-e átmenetileg - ugródeszkaként akár néhány évig is-, elvállalni olyan munkát, amihez túlkvalifikált.

Nem mindenáron, és nem bármit elvállalva. Nyilván takarítónak, mosogatónak, stb. én sem mennék el, de mérnökként forgácsolói szakmunka, lakatos munka nem derogál, sőt (Akinek nincs pénze, ne ugráljon, először pénzt keressen - gondolom én.).

Szerintem szakirányba vágó fizikai munkához nem elég az elszántság, megfelelő üzemi gyakorlat is kell. Hegesztőnek pl. már nem mennék. Hiába tudok papíron 5féle eljárással hegeszteni, mindjárt gond lenne, ha le kellene jönni a papírról. :D

Valszeg az utóbbi példához hasonlóan többen ezért kényszerülnek az általad leírt kisegítő állások (takarító, mosogató & Co.) elvállalására, mert nincs más lehetőségük.
Pl. nyelvismeret, diploma szintje, üzemi tapasztalatok teljes hiánya, stb.

Egyetértek: visszaemlékezve ,,jó buli'' volt középiskolás koromban vagont rakodni (210Ft-ot kaptunk egy hétvégi napra.). Ma már nem mennék! Nem az élelmedett korom akadályozna ebben :) hanem a nevetséges bérek.

A nyelvismeret érdekes kérdés, erről hosszasan társaloghatnánk. Ha pl. néha nem ugrik be egy szakszó, vagy szó szerinti fordításból hülyeség jön le a másik oldalon, akkor (főként az ottani HVCS-k) villámgyorsan ejtik a nyelvtudásod feltételezett szintjét. Szvsz. sokkal többet kell bizonyítani, mint 1 helyinek, nehezebb körülmények között (pl. nyelvismeret, helyi szokások). Van aki ezzel nem foglalkozik, más ezt nagyon nehezen viseli.

Nyelvtudás nélkül is ki lehet fogni szakmunkákat (közvetítőn keresztül), de az ilyen állások tapasztalataim szerint kb. 60-70%-ot fizetnek.

Azt is megértem, hogy a jól fizető, kényelmes munkádat, lakásodat, stb. nem adnád fel. Sokan nem tennék, ha rendelkeznének ezekkel az adottságokkal.

(Gondolj bele - feltéve, de nem megengedve- : 10 év múlva egy válás elviszi a lakásodat, munkahelyed is caputo. Mit tennél? Csak újra kellene kezdeni valahogyan, nem?)

fletwwod_mac (törölt) · http://fusimisi.blog.hu 2012.08.17. 10:38:45

@kkkchris: Á, dehogy!
Ugyanezt éreztem, hogy mindenki vevő.
A borsodi koszos CBA-ba eladói egymás között méltatlankodtak, h ,,beviszik a koszt'' a panelházak szigetelését felújító melósok. Hehe. Egy hónapig volt kb 20-30 rendszeres plusz vevőjük...

kkkchris 2012.08.17. 11:21:17

A német munkaerőelvándorlás stimmel. Mostani hír (de testközelből is tapasztaltam) hogy A T-Com Bonni központjában leépítenek úgy 2000 embert. (HVGben is volt) Szerintetek mennyire örülnek ott ennek? És gondolom ez csak egy a sok közül...

Amúgy semmiféle rosszindulattal de a posztolónak hamar tovább kéne lépnie, meddig bírja az éjszakába nyúló melót? Unokatesóm 3 műszakban dolgozik egyszerűen kell neki az a pénz amit az éjszakázásért kap pluszban (Svájc...), ehhez képest az 1100EUR nem tudom hogy sok e vagy kevés de inkább kevés... Persze nem diplomás (unokatesóm sem az, de többszörösét keresi) munka.

Kint is vannak "folyamatok", unokatesómék mondják hogy áramlanának az emberek _németektől_ Svájcba, meghogy mennyien tengődnek (lakásbérlet, ha autó van az is sok, etc) 1000-1500EUR-ból. Persze nem 80ezres kategória, de kint a normális életvitelhez gyerekneveléshez ez ugyanúgy kevés.

És ne legyen senkinek sem tévkézete, ha Kina-EU kereskedelem beállna akkor abból mi kerülnénk már ki vesztesen.
-Nincsenek már itt akkora termelőüzemek mint ami kellene közel sem (igaz vannak, de ezek porszemek egy Tajvani,Vietnámi,Kínai egy egy gyárvároshoz képest ahol egy gyárban dolgoznak többtízezren)
-Technológiákat már lemásolták
-Ritkaföldfémek náluk vannak
-És már a belső keresletük is kezd felfeljlődni ahhoz hogy akár azt is mondhassák hogy akkora a belső igény

A multik (de leginkább annak 1-2 évre kinevezett topemenedzserei!!!) rövidtávú érdekek mentén (kell a kínai piac, gyárak kitelepítése, rövidtávú pénzügyi mutatók javítása miatt) feláldozták a térség (kb egész EU) növekedési potenciálját.

A németek addig fognak dübörögni amíg jól megy nekik az export (Amivel külső erőforrásokat szívnak el, pl amikor mi is meg sok más térségben is soksok német cucc fogy) ha az lecsókol, nem fogja tudni a belső fogyasztásuk ellensúlyozni az export csökkenését.

kkkchris 2012.08.17. 11:25:27

"-És már a belső keresletük is kezd felfeljlődni ahhoz hogy akár azt is mondhassák hogy akkora a belső igény -
hogy mostantól a belső piac az elsődleges, annyit kaptok amennyi jut... Utolsó igazi EU mobilgyártó helyzetét gondolom nem kell ecsetelnem. Jó van még az Alcatel de az azért nem említhető egy lapon. Ericsson is most szállt ki a mobilgyártásból.

kkkchris 2012.08.17. 11:30:34

Én ezt a kérdést teszem fel magamnak, mi jobb informatikusként: egy "jobb" (?) társadalomban élni alacsonyabb szinten, vagy egy rosszabban jobb szinten... Konkrétabban, ha kimennék biztos nem kapnék olyan szintű munkát mint amire a 10 éves tapasztalatom alkalmassá tenne, nem kell hozzá diszkrimináció elég csak annyi hogy nem beszélem anyanyelvi szinten se a németet se az angolt, ez máris hátrány. Visszavedleni egy mezei kódolóvá.. Ez azért nem árufeltöltés de egyikben sincs túl sok kreativitás.

andaluzkutya 2012.08.17. 12:14:49

@bpetya75: Na igen, de mit veszel elszált igénynek?
Pl. elszált igény-e saját házban lakni ha van gyereked? (tudom, persze lehet bérelni, de amikor az emberek többsége házat vett, akkor sokkal olcsóbb volt a hitel, mint a bérleti díj, azóta ez megfordult)
Elszált igény-e, hogy mondjuk vajaskenyéren túl más is legyen minden nap az asztalon? Vagy hogy a gyerekeknek legyen legalább két nem szakadt nadrágja, néhány pólója, meleg ruhája? Vagy hogy be legyen fűtve a lakás télen?
Magyarország "geopolitikailag" (vagy hogy mondják ezt) Európához tartozik, és ezáltal még annak is természetesnek kellene lennie, hogy mondjuk egy átlag család évente egyszer legalább belföldön el tud menni nyaralni, kikapcsolódni.
Na ezek nekünk nem voltak adottak, úgyhogy dobbantottunk:)
Persze lehet azt is mondani, hogy mi a bánatnak van az embernek sok gyereke, de hát ez az én személyes hóbortom, hogy gyerekeket gyűjtök:)

andaluzkutya 2012.08.17. 12:18:58

@kkkchris: De ezzel azt mondod, hogy neked Mo.-n jól megy. Ha jól megy és jól érzed magad a közegedben, akkor mi a bánatnak mennél el külföldre? De ha valakinek van egy szakmája, amiben Mo-n nem tud elhelyezkedni, vagy rosszak a munkakörülményei, akkor miért ne mehetne el, akár úgy is, hogy a szakmájába való visszatérés "csak" egy hosszab távú cél lenne?

Mbraun 2012.08.17. 12:25:36

A legjobb blog szerintem a kulfoldre-menetel szempontjabol. Tovabbi sok sikert a jovoben....
Mar keszulodok egy ideje, de mar megirom az alabbi gondolatokat par temarol(igen eketezet nelkul) : Hogyan koltozzunk Londonba....... Housekeeping egy luxushajon (mert altalaban mindenki pincerkent vegzi)... es hogyan talaljunk vendeglatos melot Ausztriaban...

bpetya75 2012.08.17. 12:32:49

@andaluzkutya:

Én is szeretnék még egy gyerkőt valamiért. Konkrétan az az érzésem időnként, hogy valaki még hiányzik a családunkból ;-)

Enni, inni, ruházkodni, normális otthonban lakni alap. De abban már el lehet szállni, hogy a gyerek nem vesz fel akármit, csak márkás cuccokban hajlandó járni. Vagy hogy a napi két zacskó chips, meg két liter kóla, plusz apucinak a két sör elfogy. Vagy oké, hogy egy idő után unalmas a Balaton, de helyette nem Tisza-tó, Rába mente, Őrség vagy Bugac, hanem Dalmácia, vagy Palma de Mallorca.

Nem vitatom, hogy vannak jópáran, akik nem követtek el ilyen hibákat, mégsem jutottak egyről a kettőre, de sok olyan is teli tüdőből sír, aki bizony messze nem tett meg mindent a helyzete javításáért.

andaluzkutya 2012.08.17. 13:46:16

@bpetya75: ha már itt tartunk:
"-Szükségünk van dunyhára a túléléshez, a szó nomád értelmében?" :)

Amúgy nálam van, hogy már az óvodáskorú kislányok is bepróbálkoznak ezzel a "nem veszem fel ezt, csak amazt" dologgal, de hát ez kb. ugyannyira hat meg most, hogy jól élünk, mint amikor alig volt valamink (jó persze, sokmindenünk volt, de anyagi értelemben volt alig valamink). A ruha csak egy ruha. Amitől a lányaim idegbajt kapnak, ha felpróbálnak egy ruhát és megkérdezik tőlem, hogy hogy áll, az az, hogy megkérdezem: "kényelmes?" Végülis egy ruhának ez a funkciója, nem?:)

hothead 2012.08.17. 13:46:31

@mommmmo: pont igy gondolom en is, eszembe se jutna itthon maradni, ha mar nem lesz kit terelgetnem napkozben. tuti, hogy keresek valami melot reszmunkaidoben. ratok meg nagyon kivancsi leszek, remelem, nem tunsz el, ha meg lesz a baba :)

mommmmo 2012.08.17. 15:39:43

@hothead: hat remelem nem fogok, de ahogy egyesul a csalad remelem nem is logok ennyit itt:)

Amugy en szeretnem minel elobb bevezetni a picit gyerekkozossegbe, mert en inkabb azt latom sok 1-2 ev koruli gyereken, hogy mar unjak az anyjuk kepet, es teljesen felvillanyozodnak, ha mast is latnak..na persze nem egybol napi 10 ora hanem fokozatosan, majd ahogy alakul a dolog, meg milyen lesz a szemelyisege. Ha olyan mint a szuleie, akkor nem lesz egy onalotlan gyerek:)

bpetya75 2012.08.17. 17:01:45

@andaluzkutya:

Kitől van az idézet? Nem ismerem.

Én ezt a "Hogy áll?" kérdést már a páromnál kitapasztaltam. Esélytelen jó választ adni. Ha azt mondom, hogy jól, akkor: "Persze! Csak azért mondod, hogy menjünk már!" Ha meg azt, hogy ez nem túl szerencsés választás, akkor meg duzzogva elvonul újabb ruhát keresni, közben meg dunnyog, hogy nekem semmi se jó :-D

Mondjuk a lányainknak nincsenek önértékelés problémáik, simán jól áll nekik amit felvesznek, náluk még nem lenne nehéz dolgom. De az az igazság, hogy nem nagyon kérdezgetik tőlem, hogy hogy tetszik a ruhájuk. Pár év múlva durván ókonzervatív leszek a szemükben azt hiszem. ;-)

tanato 2012.08.17. 17:32:43

@bpetya75: Így van,nem igazán ajánlatos ruhavásárlásra menni a lányokkal,azt intézzék inkább egymás között.Persze azért ha megyek,mondok véleményt,hogy nekem melyikben tetszik jobban,aztán vagy megfogadja vagy nem.

Dragonlady (Bp, Hun) 2012.08.17. 18:33:33

Érdekes ez a "haza" kérdés.
Teljesen fogom a koncepciót, értem, hogy másoknak hogy működik, miről szól, de én teljesen immunis vagyok. Már általánosban összevesztem az ofőmmel az "itt élned, halnod kell" kitételen. Nem tudom miért, még csak nem is jártam külföldön előtte. Nincs "hazám". Útlevelem és állampolgárságom van, meg otthonom. Otthon meg bárhol lehet, ahol az ember jól érzi magát. Kisebb bonyodalmat is okozott 3 hete visa run alkalmával, amikor egy laza mondattal azt mondtam a főnökömnek, hogy "I'm going home (after getting the new visa)". Szegény szívinfarktust kapott majdnem, amíg nem tisztáztam, hogy egy innen 350 km-re levő városról van szó, nyugi. "Where are you from?" kérdésre is ez a város a válaszom, és nem vagyok hajlandó magyarázkodni. Van ilyen.
A posztolónak is inkább új otthona van szerintem, nem új hazája, magyarul ez nagyon durva különbség tényleg. Új hazához tényleg kicsit több idő kell, ha sikerül is valaha. Megértem, akinek nem, azt is, akinek igen. Annyira máshol, másképpen dőlhet el mindenkiben.

andaluzkutya 2012.08.17. 18:37:23

@bpetya75: Nem ugyanaz a feleségünk?:)
Az idézetet ha beírod a google-be, akkor rögtön kidobja a megoldást(csak hogy titokzatoskodjak).
A lányaimnak sincs önértékelési problémájuk, de válogatni azt tudnak... Viszont én is gyakran úgy érzem magam, mint egy öregapó, aki nem érti a világ haladását, de jól elücsörög a sarokban és nem zavarja a szoba összképét:)

@tanato: Ha egyedül engedem el őket, akkor félő, hogy "megszalad a toll", ezért inkább elmegyek és elkezdem látványosan unni magam, ha már szerintem eleget költöttek:)

tanato 2012.08.17. 18:58:07

@Chang Yai: Talán az anyanyelv adhat útbaigazítást,de ez sem teljesen lásd erdélyi magyarok,vagy éppen a magyarországi zsidók amely témában most van parázs vita eggyel fentebb,vagy mások szerint meg a gyermekkor helyszínei,ahol felnő valaki,de persze hogy ki mit érez ez ügyben az már személyes,általában ahol egzisztenciát teremt valaki ott érzi magát jól.

tanato 2012.08.17. 19:01:24

@andaluzkutya: Na jó hát a pénztárcára oda kell figyelni azért,de kétségtelen hogy a ruhavásárlás számunkra nem olyan érdekfeszítő mint a nőknek,hamarabb beleununk.Természetesen elismerve azt hogy a magfelelő ruhaviselet azért tényleg képes "feldobni" egy nőt.

Dragonlady (Bp, Hun) 2012.08.17. 20:04:39

Tanato, na ez a nyelv is érdekes dolog, most is vannak pl kínai tanítványaim (igaz nem sok), akik csak kínaiul és angolul tudnak, annak ellenére, hogy világéletükben itt éltek, soha nem is voltak Kínában. Mondjuk nekem praktikus okokból ez érthetetlen, mi az, hogy az ember gyereke nem tud szót váltani a saját szülővárosa lakóinak 90%-ával? Természetesen a szülőket nem értem, a 10 évesek nyilván nem tehetnek semmiről, ha akarnák se tudnák összeszedni a nyelvet a suliban, mert csak angolul szabad beszélgetniük.

AiRLAC 2012.08.17. 20:34:02

@Chicano: Elbasztad barátom, Berlinben élek, informatikus vagyok. Mellesleg lehet nem kéne benyelned a tündérmesés sikerpropagandát, nagy pofáraesés lehet belőle.

Fruka1 2012.08.19. 00:10:03

@kkkchris: "Hányótoknak jött elő az hogy hú szükség lenne egy jó asztalós/csőszerelő/etc munkásra és kérdezősködik hogy ki az aki érti/megbízható?
-Mert vagy lelépett itthonról
-Vagy úgy dolgozik hogy én szebben megcsinálom"
Hát nem tudom, szerintem nincs szükség pl. asztalosra.Én azt tudom mondani, hogy ma az emberek inkább kókányolják a dolgaikat mint fizessenek egy szakembernek. Kevés a fizu, és ezen(is) spórolnak.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása