oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. október 04. 05:30,  Nehéz annak is, aki menne, annak is, aki marad 155 komment

2017. október 04. 05:30 Határátkelő

Nehéz annak is, aki menne, annak is, aki marad

Jó régen, jó négy és fél éve annak, hogy Öreghaver egy posztban megírta, miért és hogyan pakolt össze ötven fölött és vágott neki a határátkelésnek. Akkor a munkahelyén nem nagyon vették komolyan, (megkapta azt is, hogy hova menne ő, a „vén hülye”), ám mégis sikerrel járt. Most egy rövid levéllel jelentkezett, amiben megírja, hol tart, és hogyan látja most az elmúlt éveket. (Figyelem, a poszt a korábbi írás felidézésével kezdődik – nehogy félreértés legyen!) 

Te is ötven fölött mentél külföldre? Hogyan sikerült beilleszkedni, milyen az élet? Mesélj róla, írj a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

ferfi_ujsag_foto_pixabay_com_stux.jpg

„Jómagam az ötödik ikszen voltam túl, amikor becsomagoltam a hamuba sült pogácsát. Hogy a család hogy viselte? Nem igazán hatott meg a dolog. Azóta sokszor eszembe jut és hol szégyenkezem miatta, hol meg nyugtatgatom magam azzal, ennek így kellett történnie. (...) 

No, miután jómagam is túl voltam azokon a bizonyos éjszakákon és azokon a beszélgetéseken, fogtam egy A4-es lapot és a tetejére azt írtam: Felmondás, alul pedig ahogy kell aláírás, dátum. (...) 

Mit ne mondjak, egy csapásra érdekessé vált az életem. Nem a munka miatt, hanem az ugratások miatt. A „hová mennél, vén hülye?" az enyhébbek közé tartozott. Persze senki nem vette komolyan, mert eddig bárki adta be felmondását, szinte mindig visszacsinálták a dolgot valami aprósággal. Ez olyan játék volt. Addig. 

Én lettem a veres posztó 

Egy napon beültem az autóba és irány a nagyvilág. Eltel pár hónap és jött az első email, melyben volt irodatársam közölte velem, tudod, felmondott x, majd röviddel utána, felmondott y. Jó fél év alatt lelépett a fiatalok fele. 

Egyikük meg is írta, ha te túl az ötvenen mertél váltani, akkor én mitől féltem eddig. Ez hízelgő volt számomra. Nem annyira a volt cégemnek, mert én lettem a veres posztó. Persze, menjetek csak a vén hülye után, majd visszajöttök sírva. Egyikük sem ment vissza. (...) 

A korral együtt jár, hogy ugyanaz a kilométer egy bizonyos kor után már hosszabb. A majd kétezer kilométert meg kellett felezni. Szomszéd ország, de teljesen más mentalitás. Míg ott a nagyfőnökkel a keresztnéven szólítással tegező módra válthattunk, addig itt a hosszú évek óta akár egy helyen dolgozó kollégák Frau x vagy Herr y-ként szólítják egymást és téged is az új jövevényt. 

Azon kissé megütközöl, amikor egy idősebb kolléganőt vagy kollégát napokig nem látod és ha megkérded talán beteg-e, azt a választ kapod, nem beteg. Nyugdíjba ment. Így egyszerűen, nincs buli, nincs dobjunk össze neki egy nyakláncra vagy egy csokor virágra. Nem. Vége. Ennyi volt. Akkor azért elgondolkodsz egy kicsit. 

Ha kicsesznek veled, akkor az nem azért van, mert keleti vagy, hanem mert a mobbing itt olyan új népbetegségféle, és piszkosul tud fájni. (...) 

Mi vagyunk a félmillió 

Elhagyod a hazádat, vissza kellene fizetned a taníttatásod költségét, meg hasonlók szinte minden egyes posztban megjelennek. Az azonban még egyetlen egyszer sem jelent meg, hogy milyen nem vagyoni kártérítés illetné meg azokat, akik végső elkeseredésükben amellett döntöttek, hogy nem érdekel, mit mond a család, nem érdekel bejön-e, de nekem most el kell mennem, vagy azért, mert nincs már annyi pénzem, hogy kifizessem a csekkeket, vagy azért, mert már nem bírom elviselni, azt a sok megaláztatást, amivel szinte mindenhol szembe kell nézzek. 

Végezetül annyit, talán mi vagyunk azok, a félmillió, akik miatt egyszer nálunk is normálisan lehet majd élni, dolgozni, mert egyszer elfogy az az ember, akit a lelendő munkahelyén úgy fogadnak, hogy ismered ezt meg azt vagy amazt, hanem úgy, hogy mit tudsz. Akkor az nekünk lesz köszönhető, a félmilliónak, mert nekünk nem kell senkit ismernünk, anélkül is megálljuk a helyünket. Bárhol. Még otthon is. 

Igen, nekünk, a félmilliónak nem kell ismernünk senkit. Nekünk elég, ha tőlünk csak azt kérdezik, meg tudod ezt csinálni. Ja, és még valami. Aki belevág, mérje fel a helyzetét, csak annyit szabad kockáztatni, hogy anyagilag „ne fájjon", mert nem biztos, hogy az első út alkalmával az a bizonyos láthatatlan kéz, a szerencse velünk tart. Van úgy, hogy többször kell nekiindulni." (Itt az eredeti poszt vége, a teljes bejegyzést itt találod.)

Hazamenni vagy maradni

Kicsit arról, holt tartok most. A napokban töltöm be a 65-öt és jövőre készülök hazaköltözni. Magam körül, hazafele, meg vissza a parkolókban, soha nem látott számban hallok magyar hangot. Már gyerekektől is, akik nem magyar rendszámos autókban ülnek. 

Lassan írom össze, mi az, amit majd el kell intézni. Lemondani internetet, ADAC-t, fölmondani a lakást, kijelentkezni, Finanzamtnál, Krankenkasse-nál lezárni, amit le kell. 

Megküldte az itteni nyugdíjfolyósító „mennyi jár”. Hát, lesz majd meglepetés. Én is meglepődtem, de aki megéri ezt a kort, már nem csodálkozik semmin. 

Van egy nagyon kicseszős törvény, azokra nézve, akik nyugdíjba mennek és külföldön éri őket a nagy nap. A nyugdíjigénylés leadásának napján ugyanis nem lehet az embernek munkaviszonya. 

63 évesen hívtak új helyre dolgozni 

Na, tessék ezt megérteni a német munkaadóval, hogy ma szüntessük meg a munkaviszonyt, de holnapután újítsuk föl. Nem ment simán. 63 évesen már amikor pakoltam összes cuccomat, hívtak egy másik helyre, azóta ott vagyok. Még egyszer leírnám, 63 évesen hívtak egy másik helyre dolgozni. 

Amikor olvasom a hazatérés, vagy maradás kapcsán az indulatokat, elkeserít a dolog nagyon, mert vannak, akik elfelejtik, ahol most vannak elsősorban nem az ő érdemük (ahogy az enyém se) hanem a hatalmas munkaerőéhsége az itteni cégeknek. Annyira, hogy miután elfogyott a „friss” keleti munkaerő, iszonyatos népvándorlást indítottak el, hogy így csillapítsák a (dolgozó) emberhiányt. 

Azért ne felejtsük el, miért vagyunk itt! Nem hiszem, hogy amikor elkezdtük pakolni a hamuba sült pogácsát, meg faragtuk a vándorbotot, azt mondtuk, na akkor most megyek egy új hazát keresni. És azt se mondja senki, hogy olyan jó volt otthagyni, ami addig életünk része volt. 

Aki úgy érzi, befogadták, a múlt héten választhatott is akár, vegye sorba kik (hányan) hívták meg a befogadók közül kávéra, keresztelőre, szülinapra. 

Ne ítélkezzünk! 

Nehéz dolog ez, annak is, aki menne, annak is, aki úgy döntött, marad. A legfontosabb, ne ítélkezzünk más fölött, hiszen nem ismerjük indítékai okát. Aki ittléte alatt megszabadult otthoni adósságától, jó helyzetben van, mert dönthet. Aki (még) nem, annak várnia kell ezzel a döntéssel. 

Meg van egy sokak számára nem látható jövő, az életkori adottság miatt. Aki közel van a nyugdíjhoz, és mondjuk öt év (havi háromezer körüli bruttóval) havi nyugdíja a száz euró körül mozog, elgondolkodik kicsit, hogy ezzel, meg a másutt (otthon) szerzett nyugdíjjal maradhat-e egyáltalán itt. Csak nyugi, és ne bántsuk (ítéljük el) egymást, kívánjunk neki sikert és szerencsét, bárhogy is dönt.”

HÍRMONDÓ 

Magyar séf példátlan sikere Sanghajban 

Michelin-csillagot kapott egy sanghaji étterem, ahol mit ad Isten, magyar az egyik séf. Rácz Jenő azt mondta, már eljátszott a gondolattal, hogy valamilyen magyar specialitás is felkerüljön az étlapra. 

Hova menjünk nyugdíjasnak? 

A fejlett országokban egyre rosszabb a helyzet, a társadalom elöregedése komoly problémákat okoz. Nem kivétel ez alól természetesen Magyarország sem, márpedig akkor felmerül a helyzet: mely országokra érdemes egyáltalán gondolnunk, ha a nyugdíj is fontos? 

„Olyan, mintha a britek egy másik bolygón élnének” 

Az Európai Parlament szerint még nem sikerült megfelelő előrelépést elérni a Brexit-tárgyalásokon. Az évtizedek óta az Egyesült Királyságban élő Schöpflin György fideszes képviselő szerint „olyan, mintha a britek egy másik bolygón élnének, és nem is az EU-val, hanem önmagukkal tárgyalnának”. 

(Fotó: pixabay.com/Stux)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2812922395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arthamyr 2017.10.04. 14:55:27

@vándor madár: "A nyugdíjról már itt írtam. Németrországban a nyugdíjnivó momentán kb. 48%-on van, ennél még a magyar is jobb, csak hát ugye Mo-n a fizetések túl alacsonyak.
De még ezt a 48% -ot is fokozatosan viszik lefelé, úgyhogy No-ből senki ne számítson jó nyugdíjra, hacsak nem átlag feletti a keresete. Egyébként szerintem Európában mindenhol túl alacsony a nyugdíj, ezért vannak több pillérei. És hát az időfaktor is sokat számít. Magyarán a kezdetektől spórolni kell a végre. "

A 48% egyáltalán nem kéne, hogy alacsony legyen. Sok esetben a nyugdíjaskorban már megvan a saját ingatlan, szinte minden esetben kirepültek a gyerekek, ha nem elég a 40% (vagy akár 30%-nál is kevesebb), akkor jó eséllyel már előtte is volt baj. Másrészt fizet be annyit egy ember a 40-50 év alatt, hogy a 10-15 év nyugdíjaskort az fedezze 50%+-os rátával?

Dikusz 2017.10.04. 14:57:28

@swing gitan: remélem nem adsz -1 pontot azért, amit most írok.

@DieNanny CH: , és @London2009: az én értelmezésem szerint azt írta, hogy a politikát ne vigyük be ebbe a posztba. Ilyen mélységében meg pláne nem. Tisztelem Mónit a véleményéért, azért, hogy kiáll a nyilvánosság elé (bevallom én nem merném megtenni), kívánom neki azt, hogy érje el a célját, amiért küzd, sokak helyett is.

De hogy őszinte legyek nagyon nem örülnék neki, ha a posztomat mindjárt az elején szétoffolnák, ez annyit jelentene számomra, senkit nem érdekel, hogy mit írtam.

Virago_1000 2017.10.04. 15:05:55

@swing gitan: "én is szégyellem azt amit a ocsei falu mutatott, s utana a kis vezir megerositett. "
- akkor ne kovesd a peldajukat!
Eppen ugy, ahogy neked is, a velemenyukhoz, onrendelkezeshez nekik is joguk van.

Virago_1000 2017.10.04. 15:06:06

@vándor madár: "még nem jelenti azt, hogy a lakosság odavan, hogy elözönlik őket mindenféle népek és tétlenül néz mindent."

- www.ipsos.com/ipsos-mori/en-uk/new-global-study-reveals-unease-about-immigration-around-world

Arthamyr 2017.10.04. 15:12:00

@Dikusz: Nem mind1, mit -1-ezik? :)

Dikusz 2017.10.04. 15:24:01

@Dikusz: a látszat ellenére nem:)))

Dikusz 2017.10.04. 15:30:31

@Arthamyr: Nem akarok magammal beszélgetni, a hangok is azt mondták...

Az előző kommentet neked írtam:)))

Arthamyr 2017.10.04. 15:31:41

@Dikusz: A legjobb, hogy még mailben is kapsz értesítést, hogy Dikusz válaszolt. :D

vándor madár 2017.10.04. 15:42:25

@Virago_1000: És képzeld el, mi jött volna ki, ha a felmérést a 65 éven felüliek között végzik.

Arthamyr 2017.10.04. 15:44:52

@RoxyCRX: Én ennek azt az oldalát tudom saját tapasztalattal alátámasztani, hogy úgy, hogy az ember ideiglenesnek veszi a helyzetét, biztos, hogy nem fog új otthonra találni.
Nálunk nem nagyon van nyelvi gond, már akkor is jól tudtunk angolul, amikor kijöttünk. A helyi szokásokhoz sem volt gond alkalmazkodni (leszámítva az ilyen-olyan igénytelen dolgokat, de szerintem nem javítana a megítélésünkön, ha azokat átvennénk :)). Voltunk esküvőn, járunk kávézni (bár én ott teázom/forrócsokizom), sörözni, focizni, sziklát mászni, vannak közös ebédek, házavatások, születésnapok, saját ingatlanban lakunk, a helyi hentesek mindig adnak kedvezményt, és előre köszönnek stb.
De új, maradandó barátság nem lett egy sem és nem érezzük magunkat otthon, és ennek a legfőbb oka, hogy nem törekszünk rá igazán, és ideiglenesnek tekintjük a helyzetünket, tudjunk, hogy nem itt akarunk meghalni.

London2009 2017.10.04. 16:02:47

@Arthamyr: Ez erdekes. Kicsit kritikusabb vagyok mar, ami a baratsagokat illeti, igy en sem gondolom, hogy azok a baratsagok amiket itt kotottem, kiallnak az ido vagy a tavolsag probajat. De az is lehet, hogy kellemesen csalodnek. Magyarorszagi baratok is leptek meg azzal, hogy az evek soran eltuntek, nem maradt meg a kapcsolat. De forditva is tortent ilyen. Akirol azt hittem, hogy csak egy jo kollega vagy ismeros, megmaradt es meg a baratsag is tovabb erosodott.
Viszont ez nem tudom mennyire befolyasolja azt az erzest, hogy otthon vagyok e vagy sem. Nem ettol erzem magam otthon. Nekem az otthon, mint praktikus, kezzel foghato dolog sokat szamit. Tehat a haz amiben elek, mar attol otthon erzem magam ha fizikailag beleptem a sajat hazam ajtajan. Ez pedig teljesen fuggetlen attol, hogy hany evig tervezek itt elni.

Arthamyr 2017.10.04. 16:04:48

@Csodabogár:

"Nem akarnak az emberek migránsokat befogadni, nem akarnak az országba és nem akarnak a falujukba. Annyit hazudtak már nekik migránsügyben, hogy nem hiszik el, hogy csak gyerekek fognak jönni."
"A magyar ember szereti a gyerekeket, és az elesetteket mindig szívesen segíti, de annyit hazudoztak migránsügyben, hogy ha azt mondják, hogy gyerekek fognak jönni, arra azt mondja a magyar, először gyerekek, aztán a szülők, aztán családegyesítés, és ott vagyunk a bajban. Nagyon helyes, hogy határozottan, hangosan és érthetően fejezték ki a véleményüket."

SZÉGYELLJE MAGÁT minden ember, aki ezzel azonosulni tud és nem szólal fel ellene.
**********
Hát, ez a hozzáállás a büdös életben sehol sem fog nagy számú követőre találni, még a magyarnál sokkal fejlettebb európai országokban sem. Magyarországon meg a migránsválság és annak eredményes kommunikációja/kezelése a Fidesz/KDNP egyik legnagyobb ütőkártyája, aki ezzel akarja ütni/megfogni őket, az rettenetesen el van tévedve.

Arthamyr 2017.10.04. 16:09:53

@London2009: Igen, ki mit tekint otthonnak. Mi jól érezzük magunkat itt, nagyon elégedettek vagyok a helyzetünkkel. Nemrég javasoltam, hogy maradunk még 2 évig (pedig már mehetnénk, igazából nem köt ide sok minden), és a feleségem is nagyon örült neki, szóval akkor maradunk. Mégsem otthon.
Nekem otthon az, ahol úgy gondolom, hogy onnan már nem akarok többet elköltözni, hacsak nem romlik le drasztikusan valami, ami miatt muszáj.

Shaktee 2017.10.04. 16:17:59

@Dikusz: Én azt gondolom hogy nem lehet posztot „szétoffloni” ha van elég „meat” rajta hogy vigye a beszélgetést.
S azt is gondolom hogy a Moni dolga nagyonis idetartozik.

Láttad az ocsei falugyulést?

Shaktee 2017.10.04. 16:18:07

@Virago_1000:

Mennyi eu penzt kapott Ocse?

Shaktee 2017.10.04. 16:18:14

Off

Biztos hogy sokan nem látták ezt a videot.

Őcsényiek a menekültekről

www.youtube.com/watch?v=v4A7mK66YJM

On or OFF ezerrel ON

lolligagger 2017.10.04. 16:18:53

@vándor madár: Mar egy ideje kovetem a kommentjeidet, igazad van, de ugy nez ki egy par embertol eltekintve a tobbseg inkabb homokba dugja a fejet a varhato nyugdij temaval kapcsolatban. Pedig meg a kiskeresetuek is, akiknek nagyon keves lesz a nyugdija, felkeszulhetnenek ha tobb evtizeden keresztul felretennenek erre a celra penzt. (Pl. nem csilivili autot meg ilyesmit vesznek). De ehhez eloszor ismerni kellene es el kellene fogadni a realitasokat. Ehelyett sokan idos fejjel ott allnak meglove es gondoljak hogy valaki majd gondoskodik roluk. A fentieket altalanossagban gondoltam, nem kimondottam a posztolora kivetitve.

vándor madár 2017.10.04. 16:25:11

@Arthamyr: "ha nem elég a 40% (vagy akár 30%-nál is kevesebb)"

Remélem nem az IT-s fizetésekből indultál ki. Németországban az utóbbi években rengeteg átlagember 1000 euró alatti nyugdíjat kap, amiből még a betegbiztosítást is levonják. Ott nincs ingyenutazás és tv-díjat is fizetni kell, meg általában alig vannak kedvezmények. Attól függ, mennyi a lakbér, de ennyiből nem lehet ugrálni, még alacsony lakbér mellett sem.
Németországban 50% körüli vagy alatti a saját ingatlan aránya, úgyhogy a helyzet nem a magyar, spanyol vagy ír viszonyoknak felel meg. Egyébként meg van ingatlanadó is, sőt még a nyugdíjakat is megadóztatják, úgyhogy nem egy Kánaán.
Azt majdnem elfelejtettem, hogy a gyógyszerekre is rá kell fizetni és a kórházban is kell fizetni napi 10 eurót az első 28 napra, ami egy kispénzű nyugdíjasnak elég nagy megterhelés.
Valamit ki kell nekik találni, mert tarthatatlan a rendszerük, de eddig csak azt találták ki, hogy jól lecsökentették a nyugdíjakat. Ez oda vezet(ett), hogy aki keveset keres és abból vannak elég sokan, annak olyan alacsony a nyugdíja, hogy mellette még szociális segélyre szorul, hacsak nincs vállalati vagy más pénztári nyugdíja vagy megtakarításos életbiztosítása.

gabors 2017.10.04. 16:37:54

@London2009: 'szerintem meg errol egyaltalan nem kellene beszelni. Nevetseges az egesz es teljesen felesleges. Kulonosen itt meg aztan vegkepp nincs erre szukseg.
"

mi gondod azzal amit irt ??? amugy pont igy gondolkodnak ROLAD az UK-be sok sok millioan (marmint hogy migrans es veszelyes meg hasonlok jo a feketeket talan jobban utaljak mint a feher balkanit de az csak minosegi kulonbseg nem elvi)

Csodabogár 2017.10.04. 16:38:37

@Dikusz: Szerintem ez a befogadás dolog túl van tárgyalva. Nekem soha nem az volt a vágyam, hogy befogadjanak, nem is törtem magam érte. Tudom valahol a nyelvet, van rendes munkám, lakásom, fizetem az adót, akkor már a "befogadó" állam részéről minden rendben van. A többi az én privát életem. Ha mindenáron bennszülöttekkel akarok barátkozni, meg lehet próbálni, mondjuk fiatalabban egyszerübb. Ha nincs ilyen vágyam, senki nem fog azért bántani, mert inkább magamban vagyok vagy magyarokkal vagy más országbeliekkel barátkozom. Ez az államot nem érdekli. Voltak mindkét államban, ahol huzamosabban éltem, jó ismerőseim, kedves segítőkész kollegáim, de igazi jó haverok a magyarok voltak. Svédeknél és a svájciaknál egyaránt azt figyeltem meg hogy nem éltek olyan egymással bulizós életet mint mi. Svédországban még egyedül voltam, így előfordult hogy az egyik kollegámat elvittem egy 40. születésnapi partira. Rettenetesen élvezte és azt mondta, hogy ilyesmin ő még soha életében nem volt, pedig egy 40 év körüli mérnökről volt szó, aki született stockholmi volt. Ott járt iskolába, egyetemre és ott dolgozott is egész addigi életében.

Csodabogár 2017.10.04. 16:40:44

@swing gitan: Nekem már többször égett a képemről a bőr, dehát ez van.:-(

Csodabogár 2017.10.04. 16:41:52

@Virago_1000: Ha elkerülte volna a figyelmedet, én itthon élek!

Csodabogár 2017.10.04. 16:50:06

@swing gitan: Nem láttam és nem is akarom megnézni. Sajnos el tudom képzelni. Van 1-2 olyan ismerős, az egyik a takarítónőm, akinek heti rendszerességgel helyére teszem a fejét. Sajnos nem sokat érek a hazai média hangereje ellen.

gabors 2017.10.04. 16:50:57

@P.Elliot: 'A poszthoz szolva, 50 eves ember azert nem olyan oreg hogy ne kezdhetne masik orszagban uj eletet,"

ez igy jol hangzik de elegge mesebe illo... nagyon sok fugg attol hogy MIT akarna az uj orszagban csinalni egy 50+ eves ... gondolod meg pl USA-ban barmi ami itteni vegzettseggel vagy csak akar "licensel" (lasd apolono (nurse) meg meg egy jo csomo szakkepzettseggel jaro munka (orvosrol mar ne is beszeljunk) azt nem igen lehet csinalni mert hosszadalmas es sokszor nem is olcso az ilyen megszerzese...

Persze ha valami betanitott munkat akar az uj "hazaban" azert nem jo 50+ kezdonek lenni meg otthon sem foleg nem kulfoldon. Arrol nem is beszelve hogy nemcsak Mo-on nem vesznek fel 50 felett konnyen de meg az USA-ban sem (foleg nem kezdonek),

Vagyis elmeletileg igazad van hog ujra "lehet" kezdeni akar 50+ felett is de a lehetosegek elegge szukosek foleg ha "egzisztenciat" is szeretne teremteni.

London2009 2017.10.04. 16:54:34

@gabors: hahaha. Persze, hogy igy gondolkodnak rolam a UK-ben! Koszonom, hogy szoltal, idaig ez meg nem jutott eszembe.
Orulok, ha neked tetszett amit irt. Ez a lenyeg.

Csodabogár 2017.10.04. 16:55:40

@vándor madár: Elárulom, hogy Magyarországon kívűl mindenütt kell adót fizetni a nyugdíjból is és nincs ingyen utazás meg egyebek.
Sajnos itthon az idősek hozzá szoktak a dicső szocializmusban, hogy állam bácsi segit rajtuk. Magukról gondoskodni, minek? Ez változni fog, szerintem a mai 30-40 évesek már tudják hogy magukra kell számítsanak.

Arthamyr 2017.10.04. 16:57:42

@vándor madár: Igen, akkor volt ott már baj előtte is, ahogy írtam. Pl. hogyan nevelte fel a gyerekeit, ami simán megduplázza a költségeit? Vagy miért élt le 65-70 évet egyik-napról a másikra bukdácsolva? Ha valaki 50%-os nyugdíjat akar, elég sokat kell(ene) fizetnie előtte, vagy nagyon későn mehet csak nyugdíjba, vagy nagyon nagy népszaporulat kell, hogy az fenntartható maradjon. Nyilvánvalóan emelik emiatt emelik a nyugdíjkorhatárt/csökkentik a nyugdíjakat, mivel népszaporulat (szerencsére) nincs és nem is lesz.

Arthamyr 2017.10.04. 16:59:13

@Csodabogár: Nem az idősek szoktak hozzá, hanem a társadalom nagy része.

London2009 2017.10.04. 16:59:29

@Arthamyr: ez uj fejlemeny. Emlekszem, hogy nyaron mar a Magyarorszagra valo koltozest tervezgettetek.
Nekem egyelore nem letezik meg olyan hely a fejemben sem, amirol ki tudnam jelenteni, hogy na innen en mar nem koltozom soha sehova. Ehhez szerintem meg tul fiatalok vagyunk. Egyelore meg valtoznak az igenyeink, korulmenyek stb. Valamint egy jo munkaert en meg mindig elkoltoznek igen sok helyre, ugyhogy ez nekem nem kriteria, ami az igazi otthon erzest illeti.

Arthamyr 2017.10.04. 17:04:28

@London2009: Ez most sem változott meg, egyelőre még mindig Magyarország vezet, csak itt szép új lakásunk, ott meg felújításra szoruló házunk van, és nincs mellényzsebben 50-60 milliónk, hogy ott is legyen szép házunk. A helyfüggetlen munka is elúszhat, kell kis tesztüzem, mert én többet nem fogok a most elérhető magyar feltételek közt dolgozni, az biztos.
Szóval csak ami késik, nem múlik.

DieNanny CH 2017.10.04. 17:08:07

@P.Elliot:

Nemcsak a nyugdíjba menést. Emlékszem, 17 éve, mikor az ovimtól eljöttem, nekem is rendeztek egy kis búcsúpartit, sőt, ajándékot is vettek. Pontosabban, megkérdezték, mit szeretnék. És, mivel a kirándulásokon az ovival én voltam az ügyeletes fényképész - az ovi gépével -, egy fényképezőgépet kértem. Persze, ez úgy lett ideadva, hogy én választottam ki a gépet, megvettem, elvittem a bulira megmutatni, hogy ezt kaptam tőlük, az összegyűjtött pénzt meg ideadták.
:-)

London2009 2017.10.04. 17:09:02

@Arthamyr: 50-60 millio azert eleg lenne egy haz teljes ujraepitesere. Az nagyon sok felujitasra. Az majdnem 200k GBP. Na ne! Bar felujitasban jo vagyok, de en ennek a toredekebol ujitottam fel komplett hazakat.
Jol hangzik! Remelem jol fog sikerulni a tesztuzem!!

Arthamyr 2017.10.04. 17:16:27

@London2009: Mi dózerolunk, tehát üres telekre építünk majd egy új házat. És nem szeretnénk nagyon kompromisszumokat kötni, vagy évekig húzni a kivitelezést.
Lehet, hogy nem kell majd annyi, de jobb, ha több van, sajnos gyerekkoromból/baráti körből tudom, milyen az, ha sosincs kész a ház, mert 80%-nál elfogyott a pénz, és pont olyan ütemben romlanak el a dolgok, hogy ez az állapot meg is marad nagyon hosszú időn át. Én abból inkább nem kérek többet.

London2009 2017.10.04. 17:30:37

@Arthamyr: ja ertelek! Oh, ez ugy mas. Ennyiert nem lehet inkabb venni valamit?

Arthamyr 2017.10.04. 17:32:42

@London2009: De lehet, és az is előfordulhat. Majd meglátjuk, jövőre, hogy kell-e pályakorrekció, aztán 2 év múlva, hogy mik a lehetőségeink. Megint sikerült jól beleoffolni, olyan dologgal ami valószínűleg a kutyát nem érdekli... :)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.10.04. 17:42:44

@Arthamyr: (Grand Design szoktad nézni esetleg? Belfast-ot milyennek találtátok?)

somlobodog 2017.10.04. 17:45:39

@komisz_kölök: ugyanezen gondolkozom. Mi ez? Nem értem. Se eleje se vége se konklúzió. Még csak nem is "irodalmi" :))

Virago_1000 2017.10.04. 17:46:22

@Csodabogár: "Elárulom, hogy Magyarországon kívűl mindenütt kell adót fizetni a nyugdíjból is és nincs ingyen utazás meg egyebek."
-akkor otthon jobb elni megis?

"Sajnos itthon az idősek hozzá szoktak a dicső szocializmusban, hogy állam bácsi segit rajtuk. Magukról gondoskodni, minek? Ez változni fog, szerintem a mai 30-40 évesek már tudják hogy magukra kell számítsanak."
- ez eddig ok, de akkor nem akarok az allamnak nyugdijhozzajarulast fizetni.

Shaktee 2017.10.04. 17:46:29

@Csodabogár: Média csak azt mondja ami mélyen bele van ágyazva az emberekbe.
Lehet ezt a torok megszallasra, trianonra, elvesztett haborukra, patásorbánra fogni, de nem ez a lényeg.

szvsz.

somlobodog 2017.10.04. 17:46:33

@London2009: +1. engem se érdekel. Sőt kifejezetten idegesít. Egy politikai blogon van helye de itt nem.

Pál Maros 2017.10.04. 17:47:02

@Golf2: Ez nagyon komoly probléma. "Das Motiv für den Münchner Amoklauf vom vergangenen Juli mit zehn Toten ist den Ermittlern zufolge Mobbing gewesen. Der 18 Jahre alte Amokläufer Ali David S. sei "über Jahre hinweg" von seinen Mitschülern gemobbt worden, so die Ermittler heute."
www.epochtimes.de/politik/deutschland/ueber-jahre-hinweg-gemobbt-ermittler-sehen-mobbing-als-motiv-fuer-muenchner-amoklauf-a2073549.html

Virago_1000 2017.10.04. 17:47:09

@swing gitan: es lebontva, mennyi penzt fizetett az EU-nal Ocse?
errol miert nem esik szo? Mi be is fizetunk, ezert meglehetosen alsagos dolog tamogatasnak hivni a visszacsorgatott penzecsket.

Arthamyr 2017.10.04. 17:53:26

@kisrumpf: Nem, a feleségem a kreatív, én csak a gyakorlati dolgokért felelek és pofám befogom. :) De azért előfizetünk pl. lakberendezős újságra, meg amikor aktuális, körülnézünk minden fele.

Nekem Belfast kicsit nyomasztó volt (elég szar idő is volt, lehet szép időben más lett volna), és sokkal Londonabb, mint Dublin, én nem költöznék oda, akkor sem, ha tényleg olyan olcsó, mint a poszt írta. Főleg, hogy Brexit is lesz, és ha mondjuk miatta meginog a nagypénteki egyezmény, ott sem lesz szép világ. De a vendégeinknek tetszett, és ez a lényeg. Turistáskodni nem rossz, ha már leteszi a lábát erre a szigetre az ember, és itt van mondjuk 1-2 hétig, simán megéri megnézni.

vándor madár 2017.10.04. 18:02:59

@Csodabogár: "Elárulom, hogy Magyarországon kívűl mindenütt kell adót fizetni a nyugdíjból is és nincs ingyen utazás meg egyebek."

Ezt én tudom. Oda is akartam írni, de a végén valahogy kimaradt, hogy ma megéri nyugdíjasnak Magyarországra visszamenni, ha az egészségügyet kivesszük a pakliból meg a dög meleget, bár ugye az életük pont ezeken fog múlni.

Szerintem Londonban van ingyenes utazás, de olyan, mint Mo-n, azt gondolom lámpással kellene keresni az egész világon.

"Sajnos itthon az idősek hozzá szoktak a dicső szocializmusban, hogy állam bácsi segit rajtuk. Magukról gondoskodni, minek?"

Ha jól tudom, nem is éltél Magyarországon a "dicső szocializmusban", de azért mondjál néhány példát légyszíves, hogy miben segített az embereknek az állam bácsi? Az én szüleim az egész munkában töltött életüket abban a korban élték, de senki nem tud semmire visszaemlékezni, amit ingyen kaptak volna. Vidéken még az áram is kb. a duplájába került, mint Bp.-en és még a felét sem keresték, Azon kívül az ellátás a budapestihez képest a béka segge alatt sem volt. Még családi pótlékot is - ami ma gondolom az EU jóvoltából alanyi jogon jár -, csak akkor kaptak, ha volt havi 21 nap biztosítási jogviszonyuk (munkaviszony). Ha az emberek nem gondoskodtak volna magukról, akkor éhen haltak volna. Segítséget csak a rokonoktól, ismerősöktől, kollégáktól, szomszédoktól lehetett kérni, nem pedig az állam bácsitól, mint Nyugaton. Azt senki nem mondta nekik, hogy hiába fizetik a nyugdíjbiztosítást, abból majd nem fognak tudni megélni és mellette kell még fizetni legalább kétfajta nyugdíjbiztosítást. Nem is létezett ilyen modell. De ha létezett is volna, akor is az lett volna, mint most. Hiába propagálják, ha pont azoknak nincs rá pénze, akik a legjobban rászorulnának.
Azok a kedvezmények, amik a nyugdíjasoknak most vannak, azok mind újkeletűek a rendszerváltás óta, miután a jó kis politikusaink rájöttek, hogy Mo-n csak a nyugdíjasokkal lehet választást nyerni.

kék madár 2017.10.04. 19:01:11

@Virago_1000: a netto be es kifizetes fogalmai mondanak valamit?

kék madár 2017.10.04. 19:03:19

@vándor madár: nem tudo meg egy orszagot, a diktaturakat is beleertve, ahol az emberek nyugdijmegtakaritasat onkenyesen elvettek volna, ami meg egy diktaruraban is buncselekmeny lenne. De Csodabogarral nem erdemes vitatkozni, mindig bedob valami alaptalan zagyvasagot, aztan ha rakerdezel nem valaszol.

kék madár 2017.10.04. 19:07:37

@Virago_1000: "Eppen ugy, ahogy neked is, a velemenyukhoz, onrendelkezeshez nekik is joguk van."
nincs hozza joguk, amit csinaltak az bunugyi kategoria csak mivel a diktatorodnak tetszett, inkabb biztatta oket es nem lecsukatta, ahogy kellett volna - egy jogallamban.

kék madár 2017.10.04. 19:09:52

@puhacica: teged mindenhol mindenhova hivnak, es alig gyozod lemondani :)

Arthamyr 2017.10.04. 19:14:17

@kék madár: Azért abban igaza volt, hogy akkoriban lényegesen nehezebb volt éhenhalni, mint most, és aki akart munkát is talált, nem volt piacképtelen szakma sem, mivel semmiféle piac nem volt. Erre az éhenhalni nem nehéz rendszerre még elég sokan nem álltak át.

Azt meg megnézném, hogy egy "rendes" diktatúrában hogyan kezelik az emberek megtakarítását, ha jól tudom, a legutóbbi magyar diktatúrában kicsit többet vettek el az emberektől, mint a nyugdíjmegtakarításuk (már akitől volt mit). Persze nem azt mondom ezzel, hogy helyeslem a lenyúlást, de ettől még ez a bánásmód nem példa nélküli, ha a diktatúrákat is belevesszük...

vándor madár 2017.10.04. 19:19:34

@swing gitan: Ez az Őcsény ügy Nyugat-Európában, de legalább is német nyelvterületen elég gyakori.
Svájcban van olyan falu, amely inkább büntetést fizet, de nem hajlandó befogadni őket.
Mivel Magyarországon még nem volt ilyesmi, ez most világszenzációnak számít, de minden csoda három napig tart.

Már az is fölöttébb gyanús, ahogy a riporter bevezeti a témát: "egy panziós elhatározta, hogy menekülteket üdültetne itt a faluban" Ja, mert az csak úgy megy.

Az is eléggé bevett szokás német nyelvterületen, hogy lepukkadt és kieső helyen lévő szállodákba menekülteket és/vagy szereléseken dolgozó embereket szállásolnak el. A tulajdonos kap pénzt, különben bezárhatna vagy már be is zárt előtte, a többieknek meg megoldódik a lakhatása.

Őcsénybe egyébként a kutya sem megy üdülni és panzió is gondolom csak azért van, mert a 6-os út mellett fekszik. Gondolom nem megfelelő a kihasználtsága, ha a tulajdonos belement volna ebbe az "üdültetésbe", de utána kb. lebonthatta volna a panzióját, amilyen állapotban majd a menekültek hagyták volna.

A falusiak azt nyilatkozzák, amit a médiában látnak, hallanak, olvasnak nap, mint nap a menekültek cselekedeteiről Európában és valószínű azt is hozzáköltik félelmükben, amit még ezek után gondolnak.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.10.04. 19:26:53

@Arthamyr: (kösz. Mondjuk ki, szürke iparváros. Van még pár része, amivel alkalomadtán megismerkednék, de valahogy eléggé nehezen vesszük rá magunkat egy célzott útra. Hogy hogyan alakul Brexit után, el sem tudom képzelni, de a minap a rádióban beszélt valaki a falbontásról, meg is lepődtem. Elvileg pár éven belül meg akarnak szabadulni az összestől.)

Arthamyr 2017.10.04. 19:32:12

@kisrumpf: Igen, ez tökéletesen leírja, hogy milyen. A falakat meg biztos csak átrakják majd a határra. :) Mondjuk remélem Dublinban a Brexit mindössze extra cégeket fog jelenteni, amik elmenekültek a UK-ből, és észak problémái északon is maradnak.

Shaktee 2017.10.04. 19:38:57

@vándor madár: Hidegen hagy hogy másutt milyen sotetek a polgarok, a magyarokét szégyellem.

Shaktee 2017.10.04. 19:39:02

@vándor madár: "amilyen állapotban majd a menekültek hagyták volna."

Hmmm, no comment

Shanarey 2017.10.04. 19:40:59

@vándor madár:

Erről a témáról csak egy dolgot tudsz rosszul, az pedig az hogy ez nem arról szólt volna hogy menekülteket telepítsenek be a faluba, hanem arról hogy eltöltsenek ott egy kis időt, kvázi nyaraljanak. Ráadásul, Magyarországon befogadott, hivatalos menekültekről van szó, nem pedig olyanokról akik tegnap szöktek át a határon, avagy papírjuk sincs. Mellékesen hogyan integrálnád be egy idegen nép kis csoportját, ha nem engedik őket be sehová?

vándor madár 2017.10.04. 19:42:22

@kék madár: "nem tudo meg egy orszagot, a diktaturakat is beleertve, ahol az emberek nyugdijmegtakaritasat onkenyesen elvettek volna, ami meg egy diktaruraban is buncselekmeny lenne."

Igen, ez borzasztó és az EU ezt az égbekiáltó bűntényt jóváhagyta.
Egyébként már ez a magánnyugdíjpénztári rendszer, mint gyakorlatilag egyetlen nyugdíjpillér sem volt kóser. Amelyik országokban van magánnyugdíjpénztár, az ott nem az egyedüli nyugdíjbiztosítás, hanem valamilyen állami mellett futó.
De tudtommal majd kapnak az emberek arra az időre állami nyugdíjat vagy nem?
Ilyen alapon tán majd a bankbetéteket fogják lenyúlni ebben a nagy demokráciában, ha valamire kell a pénz.

puhacica 2017.10.04. 19:43:20

@kék madár: ezt irtam volna? ;)
de ja, teny, hogy tobbszor hivnak, mint ahanyszor szivesen mennek.

vándor madár 2017.10.04. 20:06:44

@Shanarey: "Mellékesen hogyan integrálnád be egy idegen nép kis csoportját, ha nem engedik őket be sehová?"

Én tudom, hogy "üdülni" mentek volna és azt is, hogy státusszal rendelkeznek. Az embereknek teljesen mindegy, hogy egy menekült milyen jogi státusszal rendelkezik, attól még nem más ember. Attól meg mindenki nyilván tart, ha ma beengednek kettőt két hétre, akkor holnap öten jönnek öt hétre és így tovább.
Mellesleg a befogadott menekültek más országokban nem zárt barakkokban élnek szögesdrót mötött, hanem általában saját lakásokban, amit a szociális hivatal fizet nekik, ki-ki a saját családjával vagy egyedül és legalább a nyelvtanfolyamot fizetik nekik. persze milliós tömegnél ez most biztosan változott, de Mo-n nagyon kevesen vannak. A vidéki falvak a beintegrálódra legkevésbé alkalmasak a teljesen más kultúrájú emberek számára. Keressenek nekik olyan egyszerű munkákat, amiket nyelvtudás nélkül is el tudnak látni és majd ott elkezdődik az integráció.

vándor madár 2017.10.04. 20:07:40

@swing gitan: Te itt egyébként milyen jogon használod a Snétberger és a Bogdán arcképét?

kék madár 2017.10.04. 20:28:06

@puhacica: igen, egyszer irtad, hogy neked inkabb az okoz gondot, hogy hogy mondj le udvariasan meghivasokat - ilyen hasonlo beilleszkedos temanal. Az az atkozott nepszeruseg!

Egyebkent eleinte en azon nyomorogtam, hogy hogy keruljek be barati korokbe ma meg mar azon nyomorgok, hogy hogy keruljek ki beloluk

kék madár 2017.10.04. 20:29:58

@vándor madár: azt hittem, ha valami az utcara viszi az emberek ezt vitte volna, de orult nagyot tevedtem, sok mindent le lehet nyomni a magyar szavazo torkan, mikozben a zsebeben lehet turkalni

M. Péter 2017.10.04. 20:34:05

@vándor madár: Ha nem mondták volna mega falubelieknek, akkor lehet, hogy ki sem derült volna, hogy menekültek.

szalka240 2017.10.04. 20:36:10

@vándor madár: "Ilyen alapon tán majd a bankbetéteket fogják lenyúlni ebben a nagy demokráciában, ha valamire kell a pénz. "

Na én ezért döntöttem úgy még 2010-ben, hogy inkább elviszem Ausztriába a megtakarításom nagy részét, amivel a külföldre költözésemet terveztem finanszírozni (ami a következő évben be is következett). Akkor hoztak egy rendelkezést (már nem tudom, hogy rendelet, törvény vagy alkotmánymódosítás volt-e), hogy mindenkinek részt kell vállalnia az államadósság csökkentésében. Ez pont akkor volt, amikor nyilvánvalóvá vált, hogy a manyup-megtakarítást is el akarják venni. Szóval inkább biztosra mentem.

kék madár 2017.10.04. 20:40:21

@szalka240: egy kozepesen zavarosan es benan gazdasaggal mukodo fejlodo orszagban is alap, hogy a megtakaritasokat valaki garantalja, kulonben mindenki aranyfogtomesben tartja a megtakaritasat

Shaktee 2017.10.04. 20:41:50

@M. Péter: Hogy gondolod ezt, nem lépnek ki a panziobol, bujkaltak volna?

vándor madár 2017.10.04. 20:47:38

@kék madár: "azt hittem, ha valami az utcara viszi az emberek ezt vitte volna"

Igen, én is mindig azon csodálkozok, hogy mindig mindenki panaszkodik, de ha lépni kellene, akkor féltik az egzisztenciájukat.

Shaktee 2017.10.04. 21:02:46

@vándor madár: what do you mean ? :-)

puhacica 2017.10.04. 21:15:02

@kék madár: igen, emlekszem, hogy irtam.
ok, nyilvan nem ugy kell elkepzelni, hogy naponta bombaznak meghivasokkal, de meg az a keves is soknak tunik, mivel nem vagyom nagy cimboraskodasra.
egyszer egy bolcs ember azt mondta, hogy igenis kell apolni a barati, jo ismerosi kapcsolatokat, nem lehet begubozni, szoval az az en nagy projectem... nem haladok tul jol. :D

vándor madár 2017.10.04. 21:40:55

@swing gitan: Miről? Élő közszereplők arcképeit használod.

NorthPier 2017.10.04. 21:59:43

@swing gitan: Ha már ennyire foglalkoztat ez a történet, írd légyszíves helyese: Őcsény, őcsényi, stb.. (Nem az ékezeteket hiányolom.)

Latcho Rom 2017.10.04. 22:13:47

@NorthPier: Igen..már többen lebaltáztak ezért emailben, tehát:

Öcsény, az öcsényiek szégyene.

Kösz a kiigazítást.

somlobodog 2017.10.04. 22:29:42

@vándor madár: ha nyilvános kozszereplesen készült akkor használhatja hozzájárulás nélkül. A kérdés az hogy a fénykép készítője hozzájárult-e a felhasználásához. De látom igaz a mondás: Magyarországon a focihoz és a joghoz mindenki ért:).

M. Péter 2017.10.04. 22:35:15

@swing gitan: Egyszerűen külföldi turistáknak nézik őket.

kék madár 2017.10.04. 23:03:05

@puhacica: akkor mi jok lennenk egymasnak baratkozni, nekem is hasonlok az igenyeim, a kethavi egy mar egy kicsit suru

Csodabogár 2017.10.04. 23:15:28

@kék madár: Most jöttem haza, hangversenyen voltam.
Na szóval én a Kádár korszakról beszéltem, amiből én elmentem, de számos jó barátom + a szüleim itthon maradtak. 9 év után pedig rendszeresen jártam haza. Amit én láttam, igaz csak Pesten, az volt, hogy az emberek szépen éldegéltek. Mindenkinek beton biztos állása volt, munkanélküliség nem létezett. Lehet, hogy nem sok dolga volt a munkahelyén, de bejárt és hónap végén megkapta a fizetést, holt biztosan. Nyugdíj szintén biztosítva volt OTP röhejes időkre 35 év adta az alacsony kamatu kölcsönt. Akinek vágya volt annak lett háza vagy lakása, saját tulajdonú. Egészségügy akkor még jól működött, a hála pénz közel se volt olyan divat és elvárás mint ma.
MIndez aztán a rendszer váltás után egy csapásra megváltozott. Csak annak volt állása aki keményen dolgozott és az se volt biztos. Arról nem szeretnék írni, hogy a nyugdíjkassza hova lett, nem is ez volt a kérdés tárgya. Nem pénzt adott az állam, hanem körkörös ellátottságot és biztonságot. Elhiszem, hogy sokaknak egy sokk volt ezután a létező kapitalizmust megélni. .

Csodabogár 2017.10.04. 23:19:33

@swing gitan: Biztos már sok helyen járt, ahol előzően menekültek laktak. :-)

Shaktee 2017.10.04. 23:28:36

@M. Péter: hja, lányok esetleg burkában, a falu betolta volna nekik a welcomewagent. Oh jesz.

gabors 2017.10.04. 23:45:03

@Virago_1000: "Mi be is fizetunk, ezert meglehetosen alsagos dolog tamogatasnak hivni a visszacsorgatott penzecsket. "

ezt a hulyeseget Mo BOVEN netto tamogatott ... a GDP kb 3% a NETTO EU penz !!!

most eppen csak a 2014-es adatot talaltam meg lehet van mar ujabb is abban az evben a NETTO penz amit magyarorszag kapott 5.68 milliard Euro (a befizetesek kb 1 milliard EU-t levonva a teljes tamogatasokbol .. csak hogy a nagysagrend is erezheto legyen)

Ha ezt megszorozzuk mondjuk csak 250-el (nem tudom mi lehetett az atlagos EU/Foring 2014 ben, de ennel valszeg tobb hogy forintban is meg legyen .1420 milliard Forint van ott jo sok nulla

Es ez csak egy ev volt ... kerdem hol ez a penz ??? Minden evben az elmult legalabb 10 evben 1 milliard EU folott volt a NETTO tamogatas....

kék madár 2017.10.04. 23:45:07

@Csodabogár: en azt hittem a mostani rendszert dicsered, ugy mint adomentes nyugdij es ingyenes utazas, de akkor felreertettelek.

gabors 2017.10.04. 23:49:02

@vándor madár: '"Elárulom, hogy Magyarországon kívűl mindenütt kell adót fizetni a nyugdíjból is és nincs ingyen utazás meg egyebek."

Ezt én tudom. Oda is akartam írni, de a végén valahogy kimaradt, hogy ma megéri nyugdíjasnak Magyarországra visszamenni,"

Ez mashonnan jovo nyugdijra es magannyugdijra is igaz?

De mindegy ezt egy tollvonassal meg lehet valtoztatni meg akkor is mar granitba veste a NER.

gabors 2017.10.05. 00:01:23

@vándor madár: "Svájcban van olyan falu, amely inkább büntetést fizet, de nem hajlandó befogadni őket.
Mivel Magyarországon még nem volt ilyesmi, ez most világszenzációnak számít, de minden csoda három napig tart.
"

gondolom direkt terelsz ... nem befogadasrol volt szo hiszen MAR Mo-on elo menekult csaladok (vagyis Mo-on mar letelepult) gyerekeit akartak udultetni ... azt hogy ki fizeti nem tudom de mindegy is ... nem ?

Szoval akkor hogy van ez ? Pont ezert volt ordas hazugsag amit OV mondott ... persze ez sem nem elso sem nem kiveteles.... egy politikustol (marmint hogy hazudik)

M. Péter 2017.10.05. 00:34:43

@Csodabogár: A Bahamákon vagy Monacóban nem kell a nyugdíj után adózni, mert nincs jövedelemadó.

Shaktee 2017.10.05. 00:39:19

@gabors: visszatáncolt a madár, illetve egy linkkel próbálta aláhúzni a dolgát

vándor madár 2017.10.05. 09:56:22

@gabors: "Ez mashonnan jovo nyugdijra es magannyugdijra is igaz?"

Igen. Magyarországon ma semmilyen nyugdíjra nem kell adót fizetni.
Igazad van. A nyugdíjak adómentességét bármikor meg lehet változtatni egy tollvonással.

puhacica 2017.10.05. 10:05:37

@kék madár: nana, van akibol az is sok :D

vándor madár 2017.10.05. 10:29:41

@gabors: "gondolom direkt terelsz ... nem befogadasrol volt szo"

Nem terelek se direkt, se indirekt, csak azt írtam le, hogy más országokban is ugyanúgy reagálnak az emberek, mint Őcsényben, úgyhogy ez nem valami kirívó eset.
Aki itt elhiszi, hogy "üdülésrő" van szó, annak nem tudok mit mondani, csak annyit, hogy remélem ismeri a kismalac és a farkas című mesét.
Bármennyire is sajnálja az ember a menekülteket, már aki tényleges menekült, akkor sem a messzi távolból kell ítélkezni és elméletben kardoskodni olyan ügyért, ami az adott embereknek elfogadhatatlan.
Eddig én még akármerre jártam, mindenhol azt tapasztaltam, hogy azokban a városrészekben, ahova a menekülteket illetve harmadik világbeli embereket beköltöztették, azok leamortizálódtak, az ingatlanok elértéktelenedtek, a fehér emberek elköltöztek onnan, sőt van ahova már nem is merik betenni a lábukat. Ugyan ez történt Budapesten a nyolcadik kerület körúton kívüli részével is, ahova cigányokat költöztettek be. Ugyan így vidéken is eladhatatlan egy ingatlan, aminek a környékén ők laknak nagy számban. Egy ilyen akció existenciális tönkre tudja tenni sokak életét, amit Mo-n a szűkös anyagiak miatt már soha az életben nem hoz helyre. Itt tudom, hogy többen felhördülnek, de ez ezek tények, teljesen függetlenül attól, hogy én miről mit gondolok.

vándor madár 2017.10.05. 10:38:23

@swing gitan: "visszatáncolt a madár, illetve egy linkkel próbálta aláhúzni a dolgát"

A madár nem táncolt vissza, csak nem fog reggelig itt értelmetlen dolgokól vitatkozni.
Ha saját magad nem jössz rá, hogy több száz kommentelőből te egyedül lógsz itt ki a sorból, mind az avatarral, mind pedig a "kommenteléssel", már ha azt annak lehet nevezni, akkor én azt személyesen csak sajnálni tudom.

Egyébként gratulálok, mert megoldódott a menekültek ügye. Az avatarod befogadja őket a falujába. Remélem majd valakinek anyagilag érdekében is fog állni és oda is mehetnek.

Csodabogár 2017.10.05. 11:09:39

@M. Péter: Itthon se kell, viszont ahonnan kapom a nyugdíjat, ott rögvest levonják az adót. Kb. 1 éve pl. egy olyan városban fizetek Svájcban kommunális adót, ahol soha nem éltem, de ott székel a nyugdíjintézet.:-(

vándor madár 2017.10.05. 11:31:30

@M. Péter: "A Bahamákon vagy Monacóban nem kell a nyugdíj után adózni, mert nincs jövedelemadó."

Biztosan van a világban még sok hely, ahol nem kell a nyugdíj után adózni, pl. Paraguya-ban sem, de ez nyilván nem szó szerint volt értendő, legalább is én, mint a komment címzettje nem úgy értelmeztem. A legtöbb országban, ami a kivándorlók célpontja és anyagilag tán még megengedhető lenne, sajnos kell.

vándor madár 2017.10.05. 11:39:08

@Csodabogár: "Kb. 1 éve pl. egy olyan városban fizetek Svájcban kommunális adót, ahol soha nem éltem, de ott székel a nyugdíjintézet.:-("

Ez komoly? Ezek is csak egyre csúsznak lefelé. Ez most valami helyi, kantonális vagy országos újítás?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása