oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. április 03. 06:30,  Elég lett az állandó éhezésből 174 komment

2017. április 03. 06:30 Határátkelő

Elég lett az állandó éhezésből

Néha elgondolkodom azon, hogy miközben a Határátkelőn mondjuk kultúrsokkról vagy a kétnyelvű gyerekekkel kapcsolatos dilemmákról beszélgetünk, ritkábban esik szó a határátkelésnek egyik legfontosabb részéről, amikor valaki azért megy külföldre dolgozni, mert egyszerűen már tényleg nincs más esélye. Jenő nem túl hosszú, de annál tanulságosabb története Miskolc és Amszterdam között játszódik – a többi rögtön kiderül.

Te is hasonló helyzetben vagy vagy voltál? Írd meg a történeted a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

ures_zseb_2_foto_flickr_com_cafecredit_com.jpg

„A kis falumban élő testvérpár már kint dolgozott Hollandiában, egyikük mondta, kinél lehet jelentkezni, egy évet vártam rá. Egy kertészetbe volt felvétel, hirdetve is volt a cég honlapján. 

Július 4-én mentem ki (szeptember vége felé, a szezon végén jöttem haza). Annyi pénzem sem volt, hogy a taxibuszt kifizessem, az ismerősök adták rá össze a pénzt (még a buszig is ők vittek ki). Miskolcról 15 óra volt az út. 

Hogy miért mentem ki? 

Azért, mert Borsodban nincs munkalehetőség, és számlatartozásom volt. Azért mert elég lett az állandó éhezésből, és abból, hogy embertelenül bánnak a közmunkásokkal. 

Elegem lett a politikai plakátháborúból, a stresszből. A házamat akartam kicsit még kipofozni, és télre tüzelőt és ennivalót venni. 

Én 2011 óta egyedül élek, hat évig ápoltam édesanyámat egyedül. Két bátyám van, egyikük agyvérzést kapott, nem tud beszélni, a másik vesekezelésre jár, és több betegsége is van, szívbeteg és cukorbeteg is, rajta is akartam segíteni. 

Hollandiában tudtam félretenni 

Egészében jó volt a kintlét, heti 250 euró volt a bér. A szállásért vontak le, négyen voltunk egy szállón, közös konyha, fürdőszoba, WC. A szállás jó volt, legalábbis nekem. 

Amszterdam (főleg fekete) bevándorlók lakta negyedében lettünk elszállásolva, a bolt közel volt. Később átkerültem egy másik szállóra, ott már 12-en voltunk egy helyen, egy fürdőszobával, két WC-vel, de itt nyugalmasabb volt a lét. 

Az előző helyen elég problémásak voltak a lakótársak, onnan ketten más-más szállóra kerültünk. Az új helyről kb. másfél hónap múlva menni kellett, mert szezon vége volt. 

Másfél hétre egy nagyon jó helyre kerültem, itt már egyágyas szobák voltak, béke, nyugalom. Hollandiában mindenki mosolygott és emberként bántak velünk, a heti fizetésből el tudtunk tenni a következő hétre, ami Magyarországon lehetetlen. 

Én angolból érettségiztem, alapfokon értem is, de egyébként magyarokkal voltam együtt, az egyik srác értett németül, így jól elvoltunk. 

(Egyébként a menekülthelyzet itthon túl van játszva, kint a mecset mellett mentünk el, a pénztárosok nagy része fekete vagy arab volt, nem ritkán csadorral, és semmi gond nem volt velük, beilleszkedtek. Béke és nyugalom volt.) 

Viszont nagyon hiányzott már az itthoni élet, és amikor már vagy három napja a szállón voltunk, mert nem volt munka, akkor hazajöttem. 

Probléma a pénz körül 

Sajnos hazaérve kiderült, hogy a holland cég, amelyikhez munkára közvetítettek ki, nem akar a közvetítő cégnek vakációpénzt fizetni, ami valamivel több, mint egy heti bér.

Ha pereskedni akarok, akkor fogadni kell ügyvédet, ott a perköltség, stb… Az itteni munkaügyi központban jeleztem, hogy mi a probléma, hiszen ők a 301-es papírt ki kell kérjék a holland munkaügyi központtól, hogy hivatalosan voltam-e foglalkoztatva, és adóztam-e, magyarul, hogy törvényes keretek közt voltam kint. 

Sajnos három emailre sem válaszoltak, pedig annyi lett volna az egész, hogy a holland munkaügyi központnak jelentik, hogy nem kaptam meg a járandóságom. 

Mi a különbség? 

Ha lehetőség lenne, megint szeretnék kimenni. Sokan kérdezik, milyen kint? Sokkal másabb a mentalitás, rendezett minden, a rendőr előre köszön, a zebra előtt minden autós megáll, nem úgy, mint itthon. Ha véletlenül kint hagytunk egy szerszámot, az másnap ugyanott volt.”

HÍRMONDÓ

Magyarország rosszabbul teljesít

Az Európai Bizottság régiós fejlettségi statisztikái alapján Magyarország négy régiója is az utolsó húszba került.

Nem Orbán fogja megfúrni az EU-t 

Hiába a nagy hang, sem a magyarok, sem a lengyelek nem akarnak kilépni az Európai Unióból, tehát ne számítsanak Közép-Európára azok, akik meg akarják fúrni az EU-t – írta a konzervatív brit lap, a Telegraph.

Hollandiától Írország szívéig 

Ha hétfő, Hollandia – de nem csak az, hanem Németország, Anglia és Írország is szerepel a heti első, külföldi álláslehetőséget ajánló posztban

Spanyolország bármikor betarthat a briteknek

Az Európai Unió elkezdte a Brexit-tárgyalásokra való felkészülést, és az már látszik, hogy a briteknek nem lesz könnyű dolguk. Az egyik első lépés például az lehet, hogy Spanyolország vétójogot kaphat a Gibraltárt érintő döntésekben.

Fizetősek lesznek a német autópályák 

A német szövetségi parlament után a törvényhozás tartományi kormányokat képviselő kamarája, a Bundesrat is szabad utat adott a külföldieket terhelő autópályadíj bevezetésének.

(Fotó: flickr.com/CafeCredit.com)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Hollandia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4612396513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

puhacica 2017.04.03. 19:23:19

@The Devil Himself as. Zoole: ezt a "masok hisztijet" azert gondold at szerintem.

2017.04.03. 19:23:27

Egyébként, hogy a poszthoz is szóljak. Közvetetten nagyon jól ismerem a posztolóhoz hasonló élethelyzetben levők körülményeit. Ha a posztoló hölgy lenne, akkor valszeg nálunk melózna, ha lenne olyan szerencsés, hogy valahogy ránk találjon. De leginkább egy bécsi tömegkupiban kötne ki, ahogy olyan sokan arról a vidékről, akik legfeljebb a magyar oldalakon tudnak valami meló után nézni.

SzZoole 2017.04.03. 19:23:51

@Pink Petsch: kommentelne szerencsetlen ejjel-nappal,csak hàt anno a sok stukas hiszterika feminicicak kiutálták es HA kitiltotta:))

SzZoole 2017.04.03. 19:26:06

@puhacica: atgondoltam es kell a hangulatkeltes,hiszen en vagyok az ördög maga

Shaktee 2017.04.03. 19:30:30

@The Devil Himself as. Zoole: ácsi moncsicsi, mert rádkudom a bircafavágot :-)

2017.04.03. 19:35:43

@The Devil Himself as. Zoole: Engem annyira nem zavar, kell egy falu bolondja, mindenhova. Csak azt nem szaad hagyni ő legyen a polgármester, ha érted, hogy mondom ...

SzZoole 2017.04.03. 19:35:54

@swing gitan: na most ugy megilyesztettel,hogy egy filler nem maradt a zsebembe.......

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.04.03. 19:42:52

Amikor vki arrol ir, mint az ehezes egyik osszetevoje, hogy nem jut az asztalara hus, akkor nekem rogton az ugrik be, hogy akkor a vegetarianusok mind nagyon rosszul taplalkoznak :)

SzZoole 2017.04.03. 19:42:58

@swing gitan: miert,megakarsz ijeszteni?
Oltozz fel indiannak vagy kormozd be magad,akkor talan

2017.04.03. 19:48:08

@Zsuzsi65: Nemcsak hús nem jut az asztalra, de zöldség és gyümölcs sem igen. Ezt hivják minőségi éhezésnek, amikor gyakorlatalig csak üres szénhidrátokat eszik az ember, mert az a számára megfizethető, az olcsó felfújt, fehér"kenyér", a száraztészta és társaik. Simán el is lehet hizni tőle, és mégis éhezik. A divatos fittség és "soványság" rohadt sokba kerül ám.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.04.03. 19:57:16

@Pink Petsch: Tudom, ezert is irtam, hogy EGYIK osszetevoje. De mint egy nagyon ontudatos 15 eves vegetarianus anyukaja mondtam ezt :)) (hozzateszem, en nem vagyok vegetarianus:)Tudom, hogy a minosegi ehezes nem kizarolag a hus megvonasat jelenti :)
"A divatos fittség és "soványság" rohadt sokba kerül ám" Ezzel viszont nem teljesen ertek egyet. Fittnek lenni pl. feltetlenul egyenlo azzal, hogy edzotermi berletet kell venni, meg draga cuccokban pozolni. Fel lehet venni egy tornacipot, es minden nap futni par kort. Es el lehet menni a piacra, es megvenni a zoldseget, gyumolcsot, amit az oreg neni arul. Az nem olcso szenhidrat meg olcso feher kenyer. Minden valasztas kerdese.
Ez ugyanugy fennall pl. nalunk is itt, szoval nem magyar jelenseg.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.04.03. 19:58:41

@Zsuzsi65: *Fittnek lenni pl. NEM feltetlenul egyenlo azzal *

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.04.03. 20:02:00

haha, csak en vagyok ilyen OCD, vagy mast is zavar ez a farmer nadrag a bal oldali "gyurodessel" a nyito kepen? :)))

2017.04.03. 20:08:19

@Zsuzsi65: Hm, akkor matekozzunk. Egy kiló krumpli 200 forint, egy fél kiló tészta 150 forint (legolcsób, szar minőség, de csak erre futja, ugye), egy fej hagyma 20 forint. Ez kérlek összesen 370 forint, egy család ebédje. Na most, tudod mennyiért adja a paprika kilóját a te öreg nénid a piacon? 800 forintért. Ha nagyon gázul néz ki, akkor fél óra alkudozás után nagy kegyesen 650 forintért. A láncokban sem olcsóbb. Hát igy valahogy.
Persze, tudom, hogy a minőségi éhezés nem egyedülállóan magyarországi jelenség, csak most a poszt kapcsán ugye, a magyar viszonyok vannak teritéken.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.04.03. 20:10:20

@Pink Petsch: akkor az oreg neni nagyon jo uzletember, es ezek utan nem kell csirkefarhaton elnie :)) just kidding :)

Shaktee 2017.04.03. 20:11:09

@Pink Petsch: here we go again, az eltevedt peccs a wallmartos felfujt kenyer osztalyon :D

M. Péter 2017.04.03. 20:15:34

@tanato: Franciáknál nem kell igazolni a munkanélküli segélyhez, hogy az illető még mindig munkanélküli és aktívan keres munkát, vagy a magyarok már megint trükköznek? Azt tudom, hogy Spanyolországban elég interneten kipipálni, hogy az ember munkát keres, nem kell személyesen bemenni a munkaügyi központba, így sok spanyol külföldön él, és dolgozik vagy ott is kapja a segélyt, és eközben VPN-en bejentkezik a spanyol munkanélküli segélyre vagy valamelyik rokona megteszi helyette.

2017.04.03. 20:17:32

@Zsuzsi65: Nem, ennyi az ára, komolyan. Ha a piacon veszed meg, ha a Spar vagy Auchan vagy Tesco zöldségosztályán. Legfeljebb 789 forint, vagy 769, hogy érezd a törődést a láncoktól. ;) Rohadt drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon, a keresetekhez képest. Vedd azt, hogy egy alap-lecsóhoz egy családnak kell 2 kiló paprika, 1 kiló paradicsom, fél kiló hagyma ... ez összesen 2400 forintjukba fog kerülni, minimum. Plusz a kenyér. Ehhez képest a krumplistészta a maga 370 forintjával verhetetlen az árversenyben. És még kenyér sem kell mellé.

M. Péter 2017.04.03. 20:18:27

@@Herr Géza: Golf2: Szerintem innen származik a hír: www.gatestoneinstitute.org/10124/london-mosques-churches Azt viszont nem írja, hogy a templomok többségéből mecset lett, hanem azt, hogy lakásokká alakították át őket.

Dikusz 2017.04.03. 20:20:10

@Zsuzsi65: nem csak téged zavar, bár úgy néz ki, mintha üres lenne. Mintha valami jelentése is lenne, melyik oldalon van az a gyűrődés:)))

Herr Géza 2017.04.03. 20:22:59

@vacsad: Nem is veled akartam kötözködni. De a posztból szerintem egyértelműen lejön. Heti 250 euró nettó bér, magyar közvetítő cég, akinek a hollandok nem fizették ki a "vakációpénzt", akármi is legyen az.
Szóval neki bármilyen jogi tanács annyit ér, mint halottnak a köpönyeg.
Én csak azért ugrottam rá, mert pontosan ismerem itt az okosokat. Pl.: Kössél jogvédelmi biztosítást, onnantól minden megoldódik "ingyér". Csak azt nem teszik hozzá (sőt, maguk sem tudják), hogy a biztosításnál oda kell figyelni, mert az olcsók tuti nem terjednek ki a munkaügyi perekre, biztosítótól függően több hónappal kell megelőznie a biztosítás megkötése időpontjának a jogsérelem bekövetkeztét (tehát ha már gáz van, szart se érsz vele), ráadásul van önrész és a jogvédelmi biztosítás is mérlegel, azaz, ha a per szerintük (!) esélytelen, akkor neki sem kezdenek.
És utána olvasod, hogy "nem fizettek ki (igaz svarcban voltam - de ezzel nem büszkélkedik) és még a mocsok biztosító is elhajtott, pedig már a kéthavi 20 eurós díjat is kifizettem nekik". Meg a követség sem segít, a rendőrség sem, micsoda világ.... :(((

Herr Géza 2017.04.03. 20:32:50

@Pink Petsch: @The Devil Himself as. Zoole: Plusz pár söröcske. Aztán még azzal is dicsekszik, hogy ő akkora faszagyerek, hogy már volt 7 (!) ezrelék is a véralkoholszintje, de simán túlélte. Mert az menő ám...
Tudod mikor elég napi 3-5 euró erre a szintre.... :))))
De tökmindegy, mert ebben is, abban is kamuzik szokás szerint.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.04.03. 20:35:55

@Pink Petsch: mondjuk ezt tenyleg elhiszem, anyukam mindig panaszkodik, hogy alig vesz par dolgot a zoldsegesnel, es egy csomo penzt otthagy...En el vagyok kenyeztetve Kaliforniaban, Amerika zoldseges kertjeben, ez teny :) tegnap a narancs, es gala alma kilojat 1$-ert vettem, ami itt apropenz.

2017.04.03. 20:54:53

@Herr Géza: Meg a lónak a faszát! 7dl, azaz 1 üveg vodka "csak" 3,84 ezrelékes véralkholszintet generál. 7 ezrelékhez egymás után kellett volna meginnia 1 deci hiján 2 üveggel.
Te, ez a másik hülyére vevése kivagyiságból, pláne piálásilag melyik szukultúrában menő még?
ah, napi 3-5 euró ... jah .... azpersze ... Borsodban is több pénze lenne, ha hazahúzna.

2017.04.03. 20:59:47

@Zsuzsi65: És akkor most nagyon irigyellek ;)
De a legnagyob probléma, hogy a szeszonjukban sem jelentősen olcsóbbak a zöldség-gyümölcsök, legfeljebb 200-300 forinttal. Mert ok, az emer kibekkeli a telet savanyú meg téli káposztával, fekete retekkel valahogy, de tavassza, nyáron és ősszel sem tud minden nap friss, szezon-zöldséget venni, legfeljebb alkalmanként. (Most persze, nem minden egyes ember van ezzel igy Magyarországon, "csak" a jelentős többség).

macamuca [IHUN] 2017.04.03. 21:02:58

@Zsuzsi65:
Van egy árnyalatnyi különbség a "nem akarok" és a "nem telik rá" között...
Különben könnyen lehet, hogy következőleg kormányzatilag megmagyarázzák majd, hogy szó nincs éhezésről, csupán vegetáriánusok a húst nem evő emberek..., hiszen azt is megmagyarázta illetékes elvtárs pár hónappal ezelőtt, hogy az iskolában az éhségtől elszédülő gyerekek (igen, létező jelenségről van szó, nem esetekről, hanem jelenség-mennyiségről...) egyszerűen csak nem reggeliznek, mégpedig azért, mert ez egy szokás. Hogy valaki nem reggelizik. Mert nem éhes, vagy rohan, kapkod, nem jut rá idő, stbstb. A szülőknek rá kellene szoktatni a gyerekeket, hogy reggelizzenek. Szóval volt már éhség témakörben kormányzati magyarázat......, tehát nem légbőlkapott gondolat ez tőlem (a hust nem-evők vegák)....

2017.04.03. 21:09:20

@macamuca [IHUN]: Az a pofátlan, semmirekellő cinikus képük és a mindenkit hülyére vevő magyarázkodásaik idegesitenek engem a legjobbban a magyar patkány-kormányban. Most is mit müvelnek CEU-ügyben!

M. Péter 2017.04.03. 21:09:45

@Zsuzsi65: A szegényebb helyeken nincs piac, se rendes élelmiszerbolt, hanem legfeljebb csak convenience store, ahol gyümölcs és zöldség nincs, egészségtelen élelmiszer viszont van bőséggel.

Ha valaki tényleg annyira szegény, hogy a napi kalóriaszükségletének kielégítése is gond, akkor olyan dolgokat vesz, amelyek ugyanannyi pénzért több kalóriát tartalmaznak. Az alma egészségesebb, de 1kg spagettiben kb. 7-szer annyi kalória van, mint 1kg almában, az áruk pedig hasonló.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.04.03. 21:10:38

@Pink Petsch:

Miért kötne ki nálatok?

Nem egy bombanő ismerősöm van, aki szénné keresné magát valószínűleg prostiként, de nem csinálják!

Takarítanak, mosogatnak, mekiznek.
Ja és még pénzes pasijuk sincsen, pedig lehetne, nem egy.

Borzasztó degradálás hogy a szegény magyar nőket autmatice prostinak nézed....

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.04.03. 21:10:51

@Pink Petsch:

Aki élt már valaha spórolósan vagy muszáj volt neki, az pontosan tudja hogy nem napokra kell beosztani a pénzt, hanem inkább hetekre.

1 kg krumpliból és egy zöldség mixből egy fej hagymával 3-4 napra főzöl levest.

Ez nálunk kevesebb mint 2 euróból kijön ez a leves. És meleg levest eszel napokig.

Barátfüle : krumpli,liszt, túró,tejföl. filléres étel és elég laktató is.

A krumplit sokan lenézik, de az egyik legértékesebb táplálékunk.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.04.03. 21:11:01

@Pink Petsch:

Ennyi pénzből vegyenek 1 kg karajt,valamennyi sajtot rá, rizst és voalá kész a tepsis sült sajtos karaj.

És szerintem 1 kg hús elég egy családnak egy evésre, hacsak nem tizen vannak.

Jól lakik a család és húst is eszik.

A drága zöldségekből meg kis mennyiségeket lehet fogyasztani reggelire vacsira.

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2017.04.03. 21:11:06

@Herr Géza: Eü. biztosítás és szállásdíj levonása után a heti 250 reális. A vakációpénz körüli kavarás viszont eleve több, mint gyanús...

sZulamith 2017.04.03. 21:11:11

@Horthy Miklós cselédje: Na ez kiütött! Mond már, hol lehet 100 forintért lisztet, krumplit kapni?

sZulamith 2017.04.03. 21:11:20

Azért a mai éhezés nem ugyanaz, mint a háború utáni Budapesten. Ma csekket fizet, vagy eszi a sok kenyeret valami olcsóval kiegészitve. Miközben látja, hogy mások mit vásárolnak, igen ez a mai viszonyok között éhezésnek nevezhető.

Arra azért kiváncsi lennék, hogy hol lehet vásárolni 100 forintért lisztet, és krumplit, ha fél kilót akkor mindenhol:)

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.04.03. 21:11:27

@Pink Petsch:

"azaz 1 üveg vodka "csak" 3,84 ezrelékes véralkholszintet generál. "
Ez mi? Az hogy az alkohol milyen véralkoholszintet generál egy sokváltozós függvény.

Herr Géza 2017.04.03. 21:14:49

@Pink Petsch: Nekem mondod? Ő a király, mert egy netes kalkulátorral kiszámolta, hogy x deci y fokos alkohol z kg testsúllyal pont annyit ad ki.
Kihagyta persze, hogy különböző az emberek alkohollebontóképessége, meg nagyon nem mindegy, hogy valaki azt a piát hogy issza meg: mennyi idő alatt, eszik-e közben, mozog-e (pl. mondjuk táncol, mint az állat, stb.). Azt hitte, ez menő. Borsodban lehet. :)))))

2017.04.03. 21:15:57

@Horthy Miklós cselédje: 80 kilósra taksáltalak és himnemünek, igy 3,8 ezrelék lesz a véralkohol szinted 1 üveg vodkától, te hazug disznó.
És hozzám meg ne szólj, te majom ... az, aki osztrák állami segélyen él jó 2 éve, mert büdös neki a munka, az kussoljon az életvezetési és egyéb más tanácsaival is.

Herr Géza 2017.04.03. 21:16:12

@Horthy Miklós cselédje: Na itt van az okos, majd elmondja, hogy ő a császár, mert azt is túlélte.

2017.04.03. 21:17:40

@Herr Géza: De birom, hogy osztja az észt, és adja a tanácsokat, miközben az osztrákok tartják kegyelemsegélyen :PPP

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.04.03. 21:28:21

@M. Péter: nem akarok demagognak hangzani, csak probalom kicsit arnyalni a kepet :) bar ez a cikk amerikai viszonyokrol beszel, de szerintem a lenyeget tekintve rahuzhato a magyar viszonyokra is, ertsd: nem valoszinu, hogy nagysagrendekkel koltsegesebb az egeszseges etkezes. Persze most nem azokrol beszelek, akiknek a napi egy etkezes eloteremtese is gond, hanem egy kicsit nagyobb korrol, mivel a minosegi etkezes volt a pelda.
healthland.time.com/2013/12/05/eating-healthy-is-cheaper-than-you-think/

"Harvard School of Public Health (HSPH) have crunched the numbers and it’s official: the healthiest diets cost just $1.50 more than unhealthy diets....

So the HSPH team conducted a meta-analysis of 27 studies from 10 higher income countries that compared price points for healthy and less healthy diets. They studied the price differences per serving and per 200 calories for a variety of specific foods, as well as prices per day and per 2,000 calories, which is the average daily recommended caloric intake for U.S. adults.

The results confirm that healthier fare, like fruits, veggies and fish are more expensive than unhealthy foods like processed meals and snacks and refined grains. That’s because current food policies support inexpensive but high volume production, and favor easily manufactured and processed foods that provide more profit per unit for the food industry.

However, swapping out some of these less expensive, and less healthy foods, for fresher and more nutritious ones added up to only about $1.50 more per day..."

A te peldadnal maradva: nem feltetlenul kell a 7x kaloriaju, de nem igazen egeszseges spagettit megvenni, hanem lehet mondjuk (savanyu) kaposztabol fozeleket csinalni.

Herr Géza 2017.04.03. 21:31:12

@Horthy Miklós cselédje: "1 kg krumpliból és egy zöldség mixből egy fej hagymával 3-4 napra főzöl levest.Ez nálunk kevesebb mint 2 euróból kijön ez a leves. És meleg levest eszel napokig."
Aha, és ettől te jól is laktál aznapra. Hát persze. A pia mellett akár el is hiszem.
"Barátfüle : krumpli,liszt, túró,tejföl. filléres étel és elég laktató is." Igen, a túró meg a tejföl kimondottan filléres tétel otthon.

De a kis agyad úgysem fogja fel, miről beszélnek itt többen. Nem afrikai típusú, tömeges éhezésről volt szó őcsike, ilyet senki sem állított, de te azért cáfolod. Egyél vazze krumplilevest barátfülével egy hónapig, aztán írd meg milyen király volt.

2017.04.03. 21:32:32

@Zsuzsi65: Hm, amihez vagy kenyér vagy krumpli kell, hogy érezd, ettél is valamit (most a nyilvánvaló húst kihagytam) ... szóval, kb. ugyanott vagy ;).

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.04.03. 21:35:16

@Pink Petsch: en vagyok akkor a kivetel, aki erositi a szabalyt:) nem eszem kenyeret a fozelekekhez:)
Nincs is gond a felesleges kilokkal:))))

Herr Géza 2017.04.03. 21:37:09

@Pink Petsch: @Horthy Miklós cselédje: Ja, igen, mindezt 6 hónapig havi 48-ból, utána meg 22,8-ból. És közben fizess villanyt, fűtést, vizet, szemétszállítást, etc. A borsodi kádárpalotádban élve, ahol nincs bérleti díj se. Esetleg két gyerekkel, aszonnyal, akinek még közmunka sem jut. Uccú, gyerünk, próbáld ki, majd akkor osszad azt észt.

2017.04.03. 21:39:35

@Zsuzsi65: A krumplihoz én sem :DDD Viszont önmagábban a főzelék kevés, 2 óra múlva megint fel tudnék zabálni egy lábosnyit, úgyhogy valamilyen feltét kell, hogy 5-6 órán keresztül ne törjön rám a zabálhatnék. Mert ha 2 óránként belapátolok egy jó adagnyi zöldséget, az minden, csak nem egészséges.

2017.04.03. 21:41:55

@Herr Géza: Hagyd már, kamuzik, az se igaz, amit kérdez. Üres az élete, se meló, se kolléga-haverok, se nemi élet .... itt éli ki magát.

Herr Géza 2017.04.03. 21:47:51

@Pink Petsch: Most büszkélkedik vele, hogy megjelent itt és "felrobbantotta az internetet". Hadd örüljön már egy kicsit, más flow élménye úgysincs már régóta.... :))))))))

2017.04.03. 21:53:26

@Herr Géza: De kinek büszkélkedik vele, könyörgöm? :DDD

Shaktee 2017.04.03. 21:56:55

nepszava.us/putyin-utasitotta-orbant-a-ceu-bezarasara/

Jobb lenne ha Bartus úr megnevezné Bokros forrásait, de nem elképzehetetlen amit ír.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.04.03. 22:13:26

@Pink Petsch: "Mert ha 2 óránként belapátolok egy jó adagnyi zöldséget, az minden, csak nem egészséges. "

Oh, mar miert ne lenne az egeszseges? :)) a legegeszsegesebb, jobb, mint chipset falni, nem? :)) egyebkent az amerikaiak chips-ehseget az egeszseges taplalkozas neveben ugy elegitik ki, hogy 1. teljes kiorlesu chipseket arulnak 2. gyumolcs-ill. zoldseg chipsekkel is tele vannak az uzletek :)

2017.04.03. 22:23:36

@Zsuzsi65: Khm, nem igazán. Ez a népszerü tévhit, hogy akkor zöldséget és gyümölcsöt tonnaszám lehet, mert az milyen egészséges. Nem, a túlzás sosem egészséges. Pofás kis cukoretegséget kaphatsz a túlzott almafogyasztástól, pl.
Juj, a chips! Azt én nagyon nem szeretem. Olajos, sós, és minden más ize van, csak krumpli nem.
A zöldség meg gyümölcs-chipsek más kategória, azok gyakorlatilag száritott zöldség és gyümölcsszeletek, és semmi más. Már itt a kontinensen ... odaát nem tudom, lehet megszórják cukorral ;)))

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.04.03. 22:35:25

@sZulamith:

bevasarlas.tesco.hu/groceries/hu-HU/products/2004008184111

www.nagybani.hu/prices.php

"Burgonya (Agria) hazai I. oszt. kg 110 120
Burgonya (Fabiola) hazai I. oszt. kg 100 125
Burgonya (Bellarosa) hazai I. oszt. kg 100 120"

Ráérek 2017.04.03. 22:35:42

@Pink Petsch: miért is kell primőrszezonban, sőt, az előtt lecsót enni...??????

Nyáron egyen lecsót, mikor 129 ft-ért két kiló paprikát adnak a teszkóban!

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.04.03. 22:35:49

@Pink Petsch:

Még jó hogy soha nem mondtam hogy 1 üveg vodkától lett annyi.

Pálinkáról volt szó, 1,5 literről.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.04.03. 22:35:58

@Csodabogár: "az autók, itt Pesten, megállnak a zebránál."

Tehát át mersz menni zebrán körülnézés nélkül? Nem ajánlom, hogy ezt a gyakorlatba átültesd. Én még zöld lámpánál is körülnézek.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.04.03. 22:36:04

@Herr Géza:

Írtam két olcsó ételt, ennyi. Nem mondtam hogy ennyit kellene egész nap enni.

De azt nagyon demagógnak érzem amit írtak itt páran hogy Magyarországon széles tömegek élnének vajas kenyéren meg hasonlók...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.04.03. 22:40:32

@Pink Petsch: nem, itt is szaritott zoldseg es gyumolcs:) szoval siman otthon is el lehet kesziteni, neha szoktunk is:)

2017.04.03. 22:41:52

@Ráérek: Mert a szervezeded már csak olyan, hogy primőr szezonban sem érzi jól magát csak a krumplis-tésztától. De abban a Tescoban 10 éve volt 129 forint a lecsó-paprika (ami 3. osztályú félig rohadtat jelent tescoul, aminek a felét kidobod), mert már tavaly is 600 forint körül volt (jó legyen neked 589) a 2 kilós csomag.

2017.04.03. 22:48:05

@Horthy Miklós cselédje: Ób+, az egy példa volt, te nagyon értelmes, hogy 1 üveg vodkától annyi lesz egy 80 kilós férfi váralkoholja, kurvajó eséllyel. Ha ráadásul valami erősebb piát ittál állitólag, és állitólag 1,5 litert, akkor te bizony kisbarátom hazudsz. Mert 7 ezrelékes véralkoholhoz szinte egyhuzamban kellett meginnod azt a 1,5 liter 40 fokosnál bizonyosan nem hógyengébb pálinkát. És akármilyen jól bontja le a szervezeted az alkoholt, ez a mutatvány előbb a detoxban, majd a hullaházban végződik. Mert 7 ezrelék már nem szimpla berúgás, hanem alkohol-mérgezés.

2017.04.03. 22:48:56

@Zsuzsi65: Hm, és veszik is azokat "iztelen vackokat"? ;)))

tanato 2017.04.03. 22:50:15

@M. Péter: Azt nem kérdeztem mi ennek a technikája,de így jól kijönnek belőle. SZállást meg ételt ad a gyógyintézet fillérekért nekik.

tanato 2017.04.03. 22:51:58

A krumplis tésztát én speciel szeretem jól megborsozva,persze ha majd mindennap azt kéne enni nem volna jó.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.04.03. 22:52:34

@Pink Petsch: oh, itt Ca-ban (legalabbis bizonyos reszein) sok "health nuts" el, szoval ok nagyon organic-non-GMO-non-gluten meg NON-semmi evok, szoval van ra kereslet :))))) de egyebkent nem rosszak ezek a chipsek, pl. a fahejas alma v. korte chips kifejezetten finom :) (legalabbis en szeretem)

M. Péter 2017.04.03. 22:56:17

@Pink Petsch: Mi bajod lesz attól, ha 2 óránként belapátolsz egy jó adagnyi zöldséget?

2017.04.03. 22:58:20

@M. Péter: Attól függ, milyen zöldséget, mit tartalmaznak azok a zöldségek? Mert a tengeri hal is rohadt egészséges ugyan, de a szelén-mérgezés annyira már nem fasza.

2017.04.03. 23:00:40

@tanato: Én is imádom, valamilyen tejtermékkel mellé (kefir, joghurt, ilyesmi), de valóban nem állandó jelleggel, és pláne nem muszájból, mert másra nem futja.

2017.04.03. 23:02:13

@Zsuzsi65: Jaaa tényleg, el is felejtettem, hogy te CA-ban élsz, a megszállottak földjén. :DDD Ok, kérdés visszavonva ;).

Hari Seldon 2 2017.04.03. 23:43:29

@Zsuzsi65:
Nekem fel se tűnt. Mit kéne tudni róla?

Herr Géza 2017.04.03. 23:44:57

@Horthy Miklós cselédje: Kik azok a "páran", akik széles tömegekről írnak? Nicknevek?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.04.03. 23:46:39

@Hari Seldon 2: "Mit kéne tudni róla? " Marmint mirol? :)

Herr Géza 2017.04.03. 23:49:56

@Horthy Miklós cselédje: De jó, hogy te Grazból simán lököd a budapesti nagybani zöldségpiac AJÁNLOTT KÍNÁLATI ÁRAIT. Szerinted ezeknek mennyi közük van a kisker bolti árakhoz?

Herr Géza 2017.04.03. 23:52:12

@Pink Petsch: Jó kérdés. A saját egóját tuningolja vele. Feleslegesen.

Hari Seldon 2 2017.04.03. 23:54:17

@Zsuzsi65:
Tényleg nem tűnt fel semmi a képen.
Igaz, én, ha nem útleírásos kép gyakorlatilag nem figyelem meg, mert minek?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.04.04. 00:00:49

@Hari Seldon 2: :))) oh, a nyito kepre gondolsz :) mondom, en vagyok kicsit OCD, es csak a szememet bantotta, hogy a farmer nadrag bal szara olyan "buggyos", vagy hogy is mondjak :) de ez tenyleg nagyon OFF :)))))) slow day at work :)

kék madár 2017.04.04. 00:50:47

@Zsuzsi65:
"Amikor vki arrol ir, mint az ehezes egyik osszetevoje, hogy nem jut az asztalara hus, akkor nekem rogton az ugrik be, hogy akkor a vegetarianusok mind nagyon rosszul taplalkoznak :)"
hat ez eleg szomoru tema, a vegetarianusok meg az ehezok kozott eleg nagy a kulonbseg

gabors 2017.04.04. 00:59:17

@The Devil Himself as. Zoole: " Tobb mint 2 eve munkanelkuli segelyen el Graz-ban,az osztrak allam nyakan eloskodik "

ugy sem lehet konnyu de biztos jobb mint orbanisztani kozmunka segely (az most mennyi ??)

gabors 2017.04.04. 01:13:11

@Herr Géza: Meg az étteremben is, ahol,ketten ettek egy gulyáslevest. Mint az átlagmagyarok. :)))))

igy mar ertheto hogy forradalmat akar a marhaja ott mindig jol jarnak a semmirekellok :-) veszteni nincs mit rabolni meg szabad !!1

NorthPier 2017.04.04. 01:25:36

@Horthy Miklós cselédje: Mondjad már, melyik az az üzlet, ahol túró & tejföl kombó filléres tétel?
A nemzeti kerítésen belül persze.

gabors 2017.04.04. 01:29:32

@swing gitan: "Megszavazták a Lex CEU-t."

miert mit gondoltal csak otletelnek Sorossal ??

FIDESZ-t nem lehet alabecsulni .... 1 milliard forint directbe (tobbit ki tudja

NorthPier 2017.04.04. 01:37:58

@Horthy Miklós cselédje: persze, nem is igaz a vajas kenyér, mert reggeltől estig azt enni napokon át, hetekig, hónapokig, megintcsak nem olcsó mulatság, mert a vaj is igen drága.
Max margarinos kenyér.

blackhairlady 2017.04.04. 02:31:36

@Zsuzsi65: szerintem oda rejtette el a dugi penzet, aztan mutogatja az ures zsebet :)))
(Vicc voooot!!!:D)

SzZoole 2017.04.04. 07:51:58

@gabors: osztrák segily kb €600/hó
Magyar közmunka;60000/hó kb,nem tudom pontosan

Dikusz 2017.04.04. 08:25:02

@The Devil Himself as. Zoole: kb 53.000. Ft a nettó közmunkabér, ez a szakképesítés nélkülieké.

Buchhalter 2017.04.04. 08:37:11

@Horthy Miklós cselédje: 100 forintos lisztárral, 100 forintos krumpliárral, 600 forintos csirkecombárral aki magyar éhezésről beszél az demagóg. Elég setét bunkó lehetesz.Egy igazi anti szociopata.Ezeket az árakat honnan vetted? Valami régi kalendáriumból?Tegnap vettem krumplit a Tesco gazdaságosban potom 200 Ft/kilo a liszt szintén . A csirkecomb kiloja eg 980 Ft/ kilo ,de nem volt valami guszta.Nem véletlen,hogy a kis falvakból az épkézláb emberek eltűntek az elmúlt 10 év során.De ezt te úgy se érted!

Főgebra 2017.04.04. 08:39:03

@The Devil Himself as. Zoole:
Azt is tedd hozzá, hogy ez a 600€ nem munkanélküli segély, mert az ennél jelentősen több, ez csak egy szociális segély, amit addig amíg Mikulás lesz, addig mindig kap!

gabors 2017.04.04. 10:11:52

@Horthy Miklós cselédje: "1 üveg vodkától lett annyi.

Pálinkáról volt szó, 1,5 literről."

ezt nem ertem van 1.5 litteres vodka is es a vodka semmi mas mint palinka ... amit esetleg krumplibol vagy barmi masbol foztek (palinka is csak cukor meg egy kis rohadt gyumolcs )

gabors 2017.04.04. 10:16:05

@Pink Petsch: " de a szelén-mérgezés annyira már nem fasza. " ez azert nem komoly....mert nem tudsz annyi halat enni ... nincs ra penzed se .... csak ha az osztrak segelyen elsz

gabors 2017.04.04. 10:28:22

@Dikusz: kb 53.000. Ft a nettó közmunkabér, ez a szakképesítés nélkülieké.

de ezert meg "dolgozni is kell" nem ugy mint az osztrak segelyert ami (gondolom) csak odakerul a szamlara ...

amugy ha tudja valaki meddig jar segely ??? csak viszonyitaskeppen az usa-ban allamonkent valtozik itt NY-ban 25 het (kb fel ev) a max ha jol sejtem 73 weeks de nem sok allamban van ilyen (ez kb 1.5 ev)

amugy nagyon sok papir munkaval jar es az nem eleg hogy valaki munkanelkuli ...

gabors 2017.04.04. 10:29:50

@Buchhalter: amikor hatareklet akkor meg lehet pont annyi volt

en pl a 3.60 as kenyerre emlekszem nincs mar olyan ???

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.04.04. 11:35:07

@Buchhalter:

Tecsó oldalán 600 körül van a csirkecomb kilója.

A liszt meg 100 hufnál indul ugyanott.

A krumpli lehet valóban brutális 200 forintba kerül, ezt rosszul írtam.

Óriási összeg ez...nem igaz?

A magyarok meg éheznek. Egyértelmű.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása