oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. november 08. 06:41,  Amerikai választás magyar szemmel 191 komment

2016. november 08. 06:41 Határátkelő

Amerikai választás magyar szemmel

Az Egyesült Államok elnököt választ, és talán nem túlzás azt mondani, régen volt ilyen érdekes és izgalmas a verseny a két jelölt között. A voksolást a Határátkelőn két poszttal gondoltam felvezetni, ezek közül az elsőt tegnap olvashattátok Mónitól, aki sokáig élt az Egyesült Államokban, majd hazaköltözött Magyarországra. Ma megfordítjuk a nézőpontot, Tamás következik, aki viszont viszont nem olyan régen költözött Los Angelesbe Magyarországról. Lássuk tehát, ő milyennek látta a helyszínen a kampányt – aztán a többi majd kiderül hamarosan…

cim_25.JPG

„Egyik kutya, másik eb”

Őszinte leszek: nem is gondoltam, hogy ennek a magyar szólásnak van angol megfelelője, de a fordító kidobott egy olyat, hogy „much of a muchness”. Érdekes nyelvi fordulat, de nagyon jól jellemzi, amit februárban gondoltam az elnökválasztásról.

Ugyanazzal a politikai nihilizmussal kezdtem figyelni Hillary Clinton és Donald Trump acsarkodását, mint ahogy a magyar színéren figyeltem a súlytalan ellenzék és a kormányzó koalíció harcát a mindennapokban. Aztán megváltozott valami.

„Make voting great again”

Elkezdett érdekleni a dolog. Nem csak azért, mert egyre többet beszélgettem újdonsült amerikai barátaimmal, hanem egyre többet olvastam a híreket és egyre többször került elő a téma.

Az egyik legérdekesebb az pillanat volt, amikor május elsején Downton LA-ben, vagyis a klasszikus felhőkarcolós Los Angelesben egy hagyományos május elsejei demonstráción vettem részt.

A legviccesebb része perce az Internacionálé volt az esemény végén, de nagyon fontos volt, hogy ekkor még Bernie Sanders veterán politikus is versenyben volt. Akkor ő is esélyesnek tűnt és a Kickstarten szerzett pénzből üzemeltetett kampánya abszolút menő volt.

Az esemény szónokai erősen Bernie-szimpatizánsok voltak. Nem is csoda, hiszen egyrészt a zömében latino, kínai, afroamerikai és liberális fehérekből álló tömegnek akkor csak a demokrata politikus lehetett elfogadható.

dump_trump.JPG

A véleményem szabad

A második nagyon érdekes politikai vitahelyzetet az adta, hogy a kollégáim nagy része vagy akár az Uber sofőr, vagy a buszvezető egy másodpercig nem rejtette véka alá mit gondol a furcsa hajú Trumpról vagy éppen a Wall Street által erősen támogatott volt elnökfeleség Hillary Clintonról.

Már ebből is kiderült, hogy egy demokratikusnak mondott rendszerben a vélemény nem feltétlenül attól szabad, hogy az alkotmányba bele van foglalva. El lehetett beszélgetni az emberekkel bárhol, ad absurdum anélkül, hogy te magad véleményt alkotnál. Nem kényszerített senki arra, hogy véleményt mondjak, nem nézett senki gyűlölettel, ha végül mégis megtettem.

bernie_sanders_action_figura.JPG

Bernie Sanders kiszáll

Persze hiába volt Benie Sanders kampánya rendben, hiába vettem én magam is Bernie Sanders akciófigurát 19,99-ért - amiből egy dollárral a Kickstarter kampányt támogattam -, végül a nagytőke lenyomta az alulról szerveződő elnökaspiránst.

A vereség elismerése elegáns volt, a lehetőség pedig, hogy a Hillaryt gazdasági érvekkel is keményen osztó politikus ennek ellenére valamilyen szerepet kap, még mindig a levegőben van. Nemsokára kiderül.

bernie_sanders_nyullal.jpg

Ketten Amerika ellen (vagy mellett?)

Miután a politikailag (is) veterán Hillary, valamint a média és egyéb mágnás Trump maradt a nyeregben, a legfontosabb pillanat az elnökválasztás hajrájában érkezett el, mégpedig az elnökjelöltek háromrészes vitája.

Ez a több lépcsős folyamat alapvetően hatással van a későbbi eredményekre – gondolták az elemzők. Ebben a választási kampányban viszont semmi sem úgy van, ahogy lenni szokott.

Első körben érdekes az FBI hozzáállása a Hillary Clinton e-mailjei körül kialakult vitában. Az hagyján, hogy látszólag körülbelül annyira nem értenek hozzá, hogy az már fájdalmas (vö.: Barack Obama nyolc év után először használhat majd Snapchatet és Twittert egyedül, míg Hillary Clinton a saját sebezhető e-mail szerverén tárolt nemzetbiztonsági adatokat). Arról nem is beszélve milyen kínos állami tisztségviselőként egy olyan e-mail címről levelezni a világ vezetőivel, mint hillary@hillaryclinton.com.

De az érdekes ebben, hogy az átlagembernek ez mondhatni kínaiul van – majd rájuk mindjárt visszatérek – sokkal jobban érthető számukra, hogy Trump lekövérezi a volt az 1996-os Miss Universe-t, Alicia Machadót.

Mivel Alicia még latina is, tehát pont a Trump által erősen támadott népcsoporthoz/nemzetiséghez tartozik, ez még nagyobb felháborodást váltott ki.

Szóval az elnökjelölti vitához tartó utat ez a két téma uralta, amellett, hogy Donald Trump folyamatos kerítésépítési mániája és idegenellenessége már-már diktátorszerű attitűdökkel ruházta fel.

trump_hitler.JPG

Hillary Clinton vs. Donald Trump

Az elnökjelöltek közötti különbséget nehéz tömören megfogalmazni. Donald Trump egy valódi populista politikus(kezdemény), aki valahol az üstökén ragadta meg az Egyesült Államok egyik legnagyobb problémáját, az illegális bevándorlást.

Ugyanakkor ezen kívül kevés olyan érve van, ami hihető lehetne, hiszen üzletember múltja kapcsán akadnak kérdőjelek, amikor pénzről beszél. (Különösen akkor lett ez hangsúlyos, amikor kiderült, hogy állítólag közel egy évtizede nem fizetett tisztességesen adót, Kínából származó átcímkézett acélból épültek az irodaházai, és nem mellékesen biztosan nála is rengeteg olcsó mexikói munkaerő dolgozik, akik talán a szürke-félillegális zónában mozognak.)

Hillary Clintont elsősorban volt First Ladyként, külügyminiszerként és médiás szereplései kapcsán ismeri az átlag választópolgár. Barack Obama intézkedéseinek árnyékában és a Monika Lewinsky-ügyben vállalt áldozatszerepén túl (pedig az nem ma volt) az átlag választó számára nem tiszta, hogy pontosan mit is ígér, milyen újdonságot hozna, ha megválasztanák.

És lehet, hogy amúgy így van ez jól, hiszen közben 30 évnyi politikai tapasztalata van. Ő vérbeli politikus, míg Donald Trump láthatóan nehezen adja el magát nem-milliomosként.

vote.jpg

De - és ez nagyon fontos – abszolút fej-fej mellett haladnak, hiszen Trump támogatói azok, akik az ország középső területein élve általában nehezen kapnak munkát, akár önhibájukból vagy más okból. Ők nagyon jól tudják a mexikóiakra fogni azt, ami velük történik.

Ugyanakkor a két partvidéken élők részben elfogadják, részben nyűgként tekintenek a bevándorlókra, akik közül 10 milliónál is többen tartózkodnak illegálisan az országban.

Viszont kétségtelen, hogy nélkülük leállna a gazdaság. Az ő olcsó munkaerejük ajándék a rendszernek, amely bizonyos államokban - így Kaliforniában is – egyre megengedőbb. Van lehetőség biztosításra, lehet jogosítványuk, bankkártyájuk, hitelkártyájuk és egyéb szolgáltatások is szóba kerülhetnek.

A nagy menet

A választás előtti kampány csúcspontja a két jelölt vitája. Az első egy sima kérdez-felelek TV-vita volt – amit sajnos otthon már ennek ellenére is régen láttunk.

Itt egy órában számos kérdést kapott mindkét fél és 2-2 percben kellett válaszolniuk. Ez a forma azért volt érdekes, mert a napokkal szeptember 26 előtt egy kínos videó került ki Donald Trumpról, aki éppen az ecsetelte, hogy a hölgyek közül kit, hogyan, és mikor.

A téma természetesen feljött a kérdések között, és a republikánus elnökjelölt végül azt mondta, ez amolyan „öltözői beszélgetés” volt.

A másik téma Hillary Clinton e-mail ügye volt, aminél csak annyit sikerült elérni, hogy az elnökjelölt elnézést kért és azt hangsúlyozta, hogy „de hát ugyan nem került ki semmi, így ügy sincsen és hát az FBI is ezt mondta”.

Az öltözői beszélgetés sokat dobott így Hillary Clinton megítélésén, annak ellenére, hogy a volt külügyminiszer nem tudott meggyőző választ adni arra, miért nem léptek fel az ISIS ellen korábban és azt sem tudta igazán megmagyarázni, hogy az iraki misszió kudarcát miért nem látták előre.

Október 4-e már sokkal érdekesebb helyzetet hozott, hiszen itt nézői kérdésekre kellett válaszolni. Sőt, nézők a helyszínen is tehettek fel kérdéseket. Donald Trump nem aprózta el, hiszen a vita előtt néhány órával olyan nők társaságában mutatkozott, akik vélhetően Bill Clinton áldozatai voltak. A volt elnök zaklatta őket.

(Ez nyilván nehezen igazolható, de közben nem szabad elfelejteni, hogy szexuális zaklatás áldozatai sokszor évekig vagy évtizedekig nem jelentik az eseteket.

Azzal, hogy ezek a nők csak most a kampányban jelentek meg a nyilvánosság előtt, nagy kockázatot vállaltak saját magukra és családjukra nézve is. Trump viszont ott hibázott, hogy Bill Clintonnal ellentétben – akinek a felesége vesz rész a kampányban – ő maga volt a vádak szerint zaklató több esetben.)

Amúgy ebben a vitában a legjobb rész a rengeteg sablon végighallgatása volt, de közben vicces dolgok is történtek. Ilyen volt Trump Clinton mögötti színjátéka, ami a fura kameraállás miatt azonnal mém lett.

A vitában végül két komoly érvvel nyert Hillary Clinton: Donald Trump nem fizetett adót rendesen és azzal, amikor elmondta, 30 év politizálása alatt ő mit tett és ezzel szemben a milliomosnak milyen érdemei vannak. De ebben nem volt szintén semmi új, ha csak az nem, hogy Trump az elmúlt évek politizálásért börtönbe küldené a demokrata jelöltet.

A harmadik október 19-ei vita már sokkal inkább biztonsági játéknak bizonyult mindkét fél számára. Az álláspontok nem változtak, sokkal inkább az látszott, hogy a rutinból viszontválasz már sokkal könnyebben ment mindkét fél számára.

Hol tartunk most?

Nem könnyű megmondani, hiszen ugyan Donald Trump továbbra sem szimpatikus a női választók körében, de Hillary Clinton e-mail ügyének újbóli vizsgálta nem nagyon tesz jót a demokrata elnökjelöltnek sem.

Viszont az is igaz, hogy olyan támogató, mint Barack Obama, sokat segíthet. A leköszönő elnök és felesége érdekes indokot mondott arra, hogy miért szálltak be sokkal erősebben a mostani kampányba.

Véleménye szerint ez az első olyan kampány, ahol olyan kommunikáció zajlik, amelyik megkérdőjelezi a jelenlegi amerikai állami és társadalmi berendezkedés alapjait.

Szerinte most ezek kerültek veszélybe azzal amilyen kijelentésekkel találkozni lehetett a nőkkel, népcsoportokkal kapcsolatban. Egy olyan soknemzetiségű országban, mint Amerika, szerinte szükség van a kölcsönös tiszteletre a politikusok között is, attól függetlenül, hogy végül ki nyer majd. Arról nem is beszélve, hogy sokan a választás napján fognak végleges döntést hozni.”

la_viharfelho.jpg

HÍRMONDÓ

Így választ Amerika

És ha már elnökválasztás, akkor íme, a teljes menetrend, a legfontosabb technikai kérdésekre a válasz. Azt nem tudom megmondani, az elnök ki lesz...

Hogyan számít be a nyugdíjba a külföldi munka?

A kérdés egyre többeknél lesz majd aktuális, hiszen az Európai Unióban élve egyre többen fogjuk két, vagy akár több országban ledolgozni aktív éveinket. A kérdésre a választ itt találod.

"Végre kell hajtani a brit nép utasítását"

Theresa May kormányfő szerint a népszavazás nyomán megszületett döntést mindenkinek el kell fogadnia, azoknak is, akik nem értenek egyet vele.

A valóra vált Walking Dead

Különleges beszámoló egy egészen különleges versenyről, fotóval, videóval.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8111941213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2016.11.08. 06:59:20

Végre kell hajtani a brit nép utasítását.Na ugye.

FutureFry 2016.11.08. 07:20:50

A "six of one and half a dozen of the other" szerintem egy jobb megfelelője az "Egyik kutya, másik eb" mondásnak. Más kérdés, hogy a két jelölt hibáit egyenrangúnak tekinteni (ahogy már írtam egyszer) "false equivalency".

“... Hillary Clinton a saját sebezhető e-mail szerverén tárolt nemzetbiztonsági adatokat ...”

A hivatalos State Department levelezőrendszerét elismerten feltörték, az ezen idő alatt Clinton által használt magánszerverről meg csak feltételezik ugyan ezt. Persze ez nem mentség a magánszerverre. Mondjuk GW alatt Colin Powell és Condoleezza Rice (külügyminiszterek) is használták a magán email-címüket hivatalos kommunikációra.

“ ... mert a napokkal szeptember 26 előtt egy kínos videó került ki Donald Trumpról, aki éppen az ecsetelte, hogy a hölgyek közül kit, hogyan, és mikor. ...”

A hang (és videó) felvételt okóber 7-én (a második vita előtt) hozták nyilvánosságra.

kronikas 2016.11.08. 07:21:00

Egy mesterséges intelligencia alkalmazás szerint Trump győz. Kiváncsi leszek, 2x már előre jelezte. Kérdés, változtak e a választók kifejezési helyei, tevékenységei.. Trump tábora a neten aktivabb, lelkesebb s az emberek befolyásolhatóak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.11.08. 07:32:32

@Golf2:
Ez eddig sem volt kétséges.
Nekem a brexittel egyetlen bajom van.
Az hogy nem volt kidolgozott forgatókönyv a győzelem esetére.
Mérhetetlenül dilettáns és amatőr módon a brexit mellett kampányolók egyszerűen nem hittek benne hogy győznek.
Pedig én megmondtam...
:))))))))))))))))))))

M. Péter 2016.11.08. 08:08:52

@FutureFry: GW Bush alatt a Fehér Ház egyes alkalmazottai a republikánus párt szervereit is használták hivatalos levelezésre.
en.wikipedia.org/wiki/Bush_White_House_email_controversy

SzZoole 2016.11.08. 09:19:19

Miaz kiaz a Walking Dead?

meatclone 2016.11.08. 09:22:46

Ugy gondolom hogy a poszt iroja nem farasztotta magat hogy egy kicsit is melyebben utana nezzen a hatternek. Mindent amit felsorol az ami a media nyom naponta. Lenyegtelen felszines semmik.
Donad Trump akarmikori valasztason korbe lenne rohogve. Egy dolog miatt tart ott ahol van, az alltalanos gyulolet amit az emberek ereznek Hillary Clinton irant. Az email dolog csak hab a tortan. Nem csak az hogy csinalta, hanem hogy ossze vissza hazudozik utana.
Legfokepp az elmult huszon valahany eves ketes dolgaik miatt.
Az poszt iro Trump-ot miliomosnak nevezi. Mit gondol HC mi?
Mit gondol hogy a Clintonek tobb mint szaz milio dollaros bankszamlaja hogy lett az? Loptak,csaltak, hazudtak. Ha valakit erdekel ez reszletesebben van jo par konyv amiben megtalalhatja ezt.
Amikor Obama ellen versenyzett, akkor miert vesztet? Elmondom.
Az embebereknek tele van a hocipoje a szoikasos karrier politikusokkal. Obama inteligens volt, jol beszelt, es nem volt mogotte harminc ev politikai manipulalas. Bevallom en is ugy gondoltam hogy fiatal , nem tartozik mindenfele szivessegekel, tehat batrabban csinalhat mereszebb dolgokat hogy rendbe rakjon legalabb nehany dolgot.Nem tette.Ugy osszehajlott wall street elott mint egy oregami hattyu. A mostani valasztason ugyanezert nepszeru Trump, mert nem politikus. Bernie Sanders is azert volt olyan nepszeru. Egyikuk sem alkalmas az elnoki posztra, se Trump se HC. Ezt mondja a legtobb ember itt, es en is.Mindenki hitetlenkedve nez egymasra es azt kerdezi hogy hogy jutottunk ide. A fonokom pl HC-re szavazott annak ellenere hogy gyuloli, mert ugy gondolja hogy Trump kiszamithatatlan. En szivesebben latnam Trump-ot, ha masert nem de valami morbid kivancsisagbol, hatha valami valtozast hoz.Meg ha rovid tavon nem is jo, de hatha elindit valami lavinat akaratlanul ami hosszu tavon kifizetodik. Modjuk ez az en velemenyem,es nem nehany honap hanem harminc eves ralatas alatt erlelodott meg.

Dikusz 2016.11.08. 09:35:02

Szeretném megkérdezni mindenkitől: az amerikai elnökválasztási kampány miben különbözik az itthonitól, vagy a világ bármely országában megtartott választástól?
Itthon is arról szól az egész, hogy a másik oldalon álló politikusok/választók igyekeznek az ellenfél gyengéit kiemelni. Azt nem tudom, hogy külföldön is olyan mértékig elfajulhat a politikai vita a lakosság körében (szinte gyűlölködésig, örök-haragig), vagy ez csak magyar sajátosság?

Vibi 2016.11.08. 09:39:03

@meatclone: Akkor ha jol ertem a te fonokod mar hajnali fel negykor elment es szavazott?

puhacica 2016.11.08. 10:36:25

@Golf2: bizony, Teri mar Indiaban epitgeti az uj kereskedelmi kapcsolatokat.

takarék-láng 2016.11.08. 10:46:34

@meatclone: "Ugy osszehajlott wall street elott mint egy oregami hattyu"
- wall street, city of london es a tobbiek. Az o beleehyezesuk nelkul soha senki sem lehet sem elnok sem jelolt.
az egesz szinjatek csak a nep meg tevesztesere van kitalalva. Hogy elhitessek veluk hogy van beleszolasul a dolgokba.

Ugy kepzeld el ezt hogy van 2 focicsapatod amelyik egymassal merkozik. Barmelyik nyer te nyersz. Itt ugyanaz van.

P.Elliot 2016.11.08. 11:05:52

@meatclone: Omabat azert valasztottak meg mert akartak egy fekete elnokot is, eppen ideje volt es politikailag is tanacsos volt hogy a hazai feketek erezzek hogy beloluk is lehet akarki es o megfelelt erre a celra. Kulfold szemeben is jol jott. Ahogy en latom megigertek mar akkor Hillarynak az elnoki szeket, marmint hogy tamogatva lesz ebben a kovetkezo valasztasnal. Obama nem volt egy eszleny, most sem az, de itt egy elnok nem csinalhat azt amit akar, jol at van az vizsgalva barmit tesz, vannak jelentektelen dolgok amit maga tehet, kidolgozhat, amit el is varnak tole de ezek nem veresen komoly dolgok.
At van az jol beszelve ki tudja kik altal hogy mit es hogy csinalhat.
Obama nagy valtozasokat igert, persze, hehehe....az elejen meg a feketek is haborogtak hogy hol van nagy valtozas?
Trump is azt kiabalja hogy majd o megmutatja. Mit? Ha az az alak azt kepzeli hogy azt csinalhat amit akar akkor le fog ulni....
Nala meg az a jo hogy nem csinalhat mert jol kineznenk. Egy hazudozo komolytalan alak, lop, csal, hazudik..
Nem kell felulni a medianak, a hireknek, azok is iranyitva vannak jobbjara hogy mit hogy mondjanak hogy el is hidd....

P.Elliot 2016.11.08. 11:07:59

@takarék-láng: Majdnem egyszerre irtuk szinte ugyanezt...

P.Elliot 2016.11.08. 11:14:16

@meatclone: Az emberek miert ereznenek altalanos gyuloletet Hillary irant? Hiszen a fele ra fog szavazni meg eleve ismerek sok embert aki Trumpra fog de meg egyik sem mondta hogy gyuloli Hillaryt csak egyszeruen nem ra szavaz.
A Bill-Monica sztorinal meg egyenesen sajnaltak hogy micsoda szemetlada ferje van, ez a sajnalat a mai napig megmaradt...

P.Elliot 2016.11.08. 12:20:25

Mar szavaztam is, elottem csak 13 ember volt, nyitas elott mentem. Mire kijottem rengetegen, a korai dolgozos emberek. Tevet ma nemigen nezek, majd este...

Golf2 2016.11.08. 12:38:13

@puhacica: Holnap Orbánnal beszélget,vajon miről,meg minek...

skye8 2016.11.08. 12:38:41

Remelem trump fog nyerni habar a pollok szerint ez lehetetlen. Az biztos hogy Hillary Nem a lenyugozo szemelyisege Es kaprazatos szonoki kepessegei miatt lesz megvalasztva hanem mert o a 'decent' opcio. Bevallom en jol szorakoztam a kampany alatt, szerintem trump emberei nagyon jo munkat vegeztek, foleg a jelenlegi kampanymenedzsere KellyAnn Conway.ot a CNN naponta meghivja kommentelni Es eddig mindig sikerult kimosnia trumpot Es Hillary viselt ugyei fele forditania a figyelmet. A zaklatasos vadakrol azt gondolom hogy ez
Is tipikus amerikai hypocrisy, ezek a nok beperelhettek volna trumpot annakidejen de egyikuk sem tette. A szepsegversenyek kulisszaiban
Meg eddig is lehetett tudni hogy Nem nobel dijak atadasa zajlik de most hirtelen megvilagosodott az orszag a trump video locker room talk kapcsan hogy ott bizony oreg penzes pasasok csorgatjak a nyalukat Es fogdosnak
FelmeZtelen csajokat - ez eddig nagyobb titok volt mint a nuklearis kodok

2016.11.08. 13:07:54

@skye8: ha Trump nyer tuti lerohanjak Kanadat az olaj es a gyemantkeszletek miatt :D :D :D

skye8 2016.11.08. 14:06:05

@Mrs Rumcajsz CA: mi ujsag Ottawaban? :) mi 16 fokkal buszkelkedunk torontoban :D no signs of snow lol

puhacica 2016.11.08. 14:39:41

@Golf2: biztos o is ki akar vandorolni, es mivel van egy "jo" kapcsolatrendszere, gondolom kihasznalja, hogy minel jobb mosogato allashoz jusson. :D

Csodabogár 2016.11.08. 14:40:16

@P.Elliot: Obama tett volna többet is, de a GOP állandóan keresztbe tett neki.:-(

SzZoole 2016.11.08. 14:57:28

Na van már valami eredmény?
Remelem Trump nyer,így a feminiliberacicak megtudják hol a helyük,a fakanál mögött:)

Vicc volt

Golf2 2016.11.08. 15:55:59

@puhacica: Ezt sajnos nem értem azt hittem a miniszterelnöknőről beszélünk.

Vibi 2016.11.08. 16:13:04

@Zoole[uk]: nincs eredmeny ugyanis itteni ido szerint 11-12 magassagaban kezdtek el szavazni, a nyugati parton meg talan most

lolligagger 2016.11.08. 16:51:20

@Zoole[uk]: Neked vajon hol lenne a helyed?

Vicc vot

meatclone 2016.11.08. 16:51:20

@Vibi: Rosszul erted. Amerikaban nepszeru szavazasi forma a szavazolap postan valo bekuldese. Olyannyirra hogy Oregon es Washington allamokban mar csak ugy lehet szavazni. Mar nappokal a szavazonap elott be lehet kuldeni. O is ezt tette.

puhacica 2016.11.08. 17:13:20

@Golf2: ja, elnezest, en Orbanra utaltam

2016.11.08. 17:48:38

Röhejes ország, röhejes jelöltek, röhejes kampány, röhejes választási rendszer.

FutureFry 2016.11.08. 17:52:33

@meatclone: Nem kell feltétlenül postán visszaküldeni a szavazólapot, személyesen is le lehet adni a választás napjáig.

blackhairlady 2016.11.08. 17:57:03

@P.Elliot: Felenk bizony nagyon sok HC -gyulolo ember van, sokakakt a hideg raz ha meghalljak. Fel szokatam venni tobb hircsatorna esti hiradojat, amikor idom engedi visszanezem oket, rengetegen utaljak a holgyet.
De nem csak erre fele, ott vanank pl. a banyaszok, a kisemberek, akik attol felnek, hogy csak a penzes embereknek a kedvebe fog tenni, hisz rengetegen tamogattak adomanyokkal, azoknak majd kell valamit visszajuttatni.

blackhairlady 2016.11.08. 18:04:44

@meatclone: nem csak szavazolapon, hanem szemelyesen, sok allamban (nem mindenhol) van early voting, vagyis eloszavazas, amikor is rendesen a szavazokorzetben a szavazohelyisegben le lehet adni a szavazato szemelyesen. A kulonbseg csak annyi, hogy amig a korai szavazason a szavazo korzet barmely epuletebe lehet menni, a szavazas napjan csak a kijelolt, a szavazo cedulan megjelolt helyen.

SzZoole 2016.11.08. 18:19:47

@Vibi: részeredmenyre gondoltam.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.08. 18:24:26

Meg nem olvastam a hozzaszolasokat, csak egy megjegyzes ehhez a mondathoz:
"Viszont kétségtelen, hogy nélkülük leállna a gazdaság." (marmint az illegalis bevandorlok). Eppen nemzetkozi gazdasagtant tanulok MBA kereteben, es ez a tema szinten teriteken van a tanulmanyaimban, ezert az apropo...Szoval ezt a temat a politikusok nagyon jol tudjak csurni-csavarni a sajat agendajuk tamogatasara. A lenyeg - mint olyan sok esetben - hogy egy bizonyos aspektusat ragadjak meg a dolognak, es ez tortent most is.
Valo igaz, hogy az illegalis bevandorlok nagy szazaleka vegez sok low-skilled munkat. Ez - Trump-erv - termeszetesen egy konkurencia az amerikai low skilled munkasoknak. Ugyanakkor azt hozza kell tenni, hogy a gazdasag nem CSAK low skilled (alacsonyan kepzett) munkaerore epul. Statisztikat most hirtelen nem tudok hozni, de szinte biztos vagyok benne, hogy az amerikai gazdasagot nem elsosorban ez viszi elore. Attol sem kell felni, hogy "leallna" a gazdasag, ha nem lenne sok (il)legalis bevandorlo, hiszen a munkaeropiac azert tobbe-kevesbe mukodik, igy elobb-utobb a hianyt, amit az esetleges kevesebb szamu illegalis bevandorlo okoz, betoltene az itteni alacsony kepzettsegu munkaero...
Tehat csak annyi, hogy a fenti problema megint csak egy jo pelda, hogyan lehet valamit megetetni az atlagemberrel...

gabors 2016.11.08. 18:26:44

Ez a poszt nagyon jol osszefoglalja a dolgot es mar nem is kell megegyet aludni hogy kideruljon hogy 42 !!!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.08. 18:30:38

@meatclone: "En szivesebben latnam Trump-ot, ha masert nem de valami morbid kivancsisagbol, hatha valami valtozast hoz"

Szerintem eleg sokan, akik Trump-ra szavaznak, ereznek igy...Nagyon sok embernek elege van a korrupt politikusokbol mindket oldalon...

gabors 2016.11.08. 18:30:45

@kronikas: 'Egy mesterséges intelligencia alkalmazás szerint Trump győz"

valami konkretum mondjuk link ... mert ennelkul nehez megitelni a forrast.

projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/?ex_cid=2016-forecast#plus

szerint meg nagyon nem igy all a helyzet es ez mar ketszer bizonyitott persze ez nem szokvanyos valasztas

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.08. 18:34:11

@Dikusz: nem magyar sajatossag a megosztottsag, szerintem inkabb emberi tulajdonsag...sajnos egyre inkabb terjed...Egyebkent sokan azt hoztak fel sajnalatos dologkent ebben a mostani kapmanyban, hogy a jeloltek programjarol szinte szo sem esik (vagy csak nagyon elnagyoltan, vagy leegyszerusitve, hogy a "pornepnek" be lehessen adni), hanem a jeloltek sardobalasa a kampany alapja.

Ha megkerdeznenk az utca emberet, hogy mennyit tud a jeloltje programjarol, es arrol, azt hogyan akarja veghezvinni, a tobbseg nem sokat tudna mondani...

gabors 2016.11.08. 18:36:10

@Vibi: ": Akkor ha jol ertem a te fonokod mar hajnali fel negykor elment es szavazott? "

kb 40 millioan szavaztak hetfo estig !!! csak szolok ez kb az allamok feleben lehetseges van ahol mar egy honapja lehetett

sot olyan is van mint amit az erdelyiek csinalnak levelben is lehet szavazni ...

DE vannak allamok ahol pont nem es ilyen Pennsylvania ezert is volt akkora durranas ott a vegen kampanyolni mert egy meg szoros es ketto nincs lehetoseg elore szavazni ....

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.08. 18:38:49

@Mrs Rumcajsz CA: Haha, Canadian Bacon mozi jut eszembe errol :))))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.08. 18:44:45

Egyebkent elnokvalasztasok idejen mindig eszembe jut megboldogult Robin Williams egyik legjobb filmje (szerintem), a Man of the Year. Erdemes megnezni annak, aki meg nem latta.

www.youtube.com/watch?v=3qbhKVxPEzs

gabors 2016.11.08. 18:46:27

@feritekeri: "röhejes választási rendszer. "

Hat igen. van ahol nem lehet a granit alkotmanyt 7x atirni 6 ev alatt :-)

Barmelyik allam megtehetne azt amit Nebraska hogy aranyosabba tennek a valasztast es nem fordulna elo hogy felmillioval tobb szavazattal is lehet vesziteni. Mert az Electoral College az alkotmanybol szarmaztatott, de az allamok dontik el hogy az Electrokat hogyan is valasztja meg az allam. Ez ilyen egyszer nem pedig rohejes.

Valamiert az amerikaiak igy szeretik. Kampanyoljal a valtozasert, szerintem lennenek tamogatoid, abban az allamban ahol elsz...

Árva Gabriella · http://travelbug.blog.hu/ 2016.11.08. 19:01:05

Szerintem is meglehetősen felszínes és hatásvadász írás, pedig a kulisszák mögött érdekesebb játszmák is zajlanak.

2016.11.08. 19:19:39

@gabors: Magyarországon élek. A magyar választási rendszer nagyságrendileg demokratikusabb, igazságosabb és átláthatóbb mint az amerikai.

A jelöltekről meg jobb nem beszélni. Ha ott csak ennyire telik, az szegénységi bizonyítvány. Szerintem ha valami csoda folytán Putyin indulhatna jelöltként, simán nyerne. Az USA-ban nem volt, és nem is lesz olyan nagyformátumú politikus, mint Putyin.

Texas Monkey 2016.11.08. 19:19:44

Trumpra szavaztam mint sokan masok...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.11.08. 19:20:11

Jó lesz már, ha végre vége lesz ennek az egész kiszabott cirkusznak...Döglődnek, meg húzzák-nyúzzák, mint a t@knyot már vagy egy éve...Azt a hülyét kéne felrúgni a Holdig, aki ezt az egész tortúrát kitalálta.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.11.08. 19:27:16

@feritekeri:
Mondjál nekem KÉT alkalmas jelöltet Magyarországon.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.11.08. 19:30:02

Annyira szoros a verseny, hogy a végén csak 20-30%-kal szerez több elektort Hillary... Egyébként 2000-ben szorosabb volt és 2008 is hasonló volt, aztán Obama lazán nyert.

gabors 2016.11.08. 19:38:49

@Zoole[uk]: reszeredmenyt nem lehet kozolni amig az adott allamban le nem zarjak szavazast. Es akkor sem reszeredmenyeket kozolnek hanem mivel korzetenkent (ez is allamotol fuggo) szamoljak a szavazatokat a korzetek jelentik mikor megvan ... felidos eredmeny nincs ... ja es ez sem igazan hivatalos mert vegul minden allam osszesiti es altalaban az allam erre hivatott tisztsegviseloje kozli ... aki emlekszik Floridaban 2000-ben ez tobb hetet vett igenybe miutan Legfelsobb Birosag megallitotta az ujraszamolast.

M. Péter 2016.11.08. 19:47:50

@meatclone: Sanders Burlington polgármestere volt, majd szövetségi képviselő és azután szenátor. Szerinted mi, ha nem politikus?

M. Péter 2016.11.08. 19:49:03

@diggerdriver: Minek? Van OV, nem kell más.

gabors 2016.11.08. 19:57:15

@feritekeri: " A magyar választási rendszer nagyságrendileg demokratikusabb, igazságosabb és átláthatóbb mint az amerikai.
"

Ez most vicc ugye ?? Amit a fidesz elkovetett a 2/3-val minden csak nem demokratikus iranyba valtoztatta a valasztasi rendszert. ... hacsak azt nem erted demokratikusnak ami jelentosen torzit a gyoztes javara... mert akkor pont szeretned kellene az usa (vagy uk)-t mert a gyoztes mindent visz elve ervenyesul.

ismetlem az amerikaik nagyon meggondoljak hogy az alkotmanyos szabalyokon mikor es miert valtoztassanak ... 200+ ev alatt 27x kovettek ezt el ebbol az elso tizet nem is erdemes szamolni mert azt gyakorlatilag az alkotmannyal egyutt fogadtak el es Bill of Right's nak hivjak.

marad 17 ... amibol kettot megint le lehet vonni mert egyikkel bevezettek az alkohol tilalmat egy kesobbivel meg eltoroltek vissza allt az eredeti helyzet szoval marad mindosszesen 15 alkotmany modositas es az utolsot tobb mint 200 evig huztak ...

SzZoole 2016.11.08. 20:09:00

@gabors: kár,pedig ugy izgulok,hogy ki lesz az uj elnok/no,Trumpeter Fred vagy a Killery:)
Tenyleg,volt mar Amerikanak nöi elnoke?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.11.08. 20:09:49

@M. Péter:
Így van.
Mielőtt leszóljuk az amcsi jelölteket talán körül kéne nézni a saját háztájiban.

gabors 2016.11.08. 20:13:01

@meatclone: "... mert nem politikus. Bernie Sanders is azert volt olyan nepszeru. "

WOW jol utanna neztel SEMMI MAST nem csinalt egesz eleteben csak politkus volt mar az egyetem is politikai aktivista volt utanna pedig semmi masban mint politikban ment mint capaign dolgozo vagy mint valasztott kepviselo 1991 ota pedig eloszor Kepviselo majd mint szenator ul a torvenyhozasban ...

Nem beszelek ellene mert aki az USA-ban fel meri vallalni hogy szocial-demokrata (ami itt kb komcsit jelent) azt mar csak ezert is tisztelem. Az elmult 20 eve legkoherensebb platformjat adta elo pont azert mert egesz eleteben evvel foglalkozott :-)

gabors 2016.11.08. 20:14:45

@Zoole[uk]: "Tenyleg,volt mar Amerikanak nöi elnoke? "

Volt ketto is!! A legutobbit Nancy Reagennek hivtak.

Igaz hogy az amerikaik eddig meg nem valasztottak NOT elnokke.

LittleG (uk) 2016.11.08. 20:19:58

@Zsuzsi65: a trailer alapján jónak ígérkezik, köszi :)

SzZoole 2016.11.08. 20:20:22

@gabors: Obamat is csak azert valsztottak meg,mert fekete sem volt meg.
Szoval,ha igy nezzuk HC-nak jo eselye van a gyozelemre.
Mondjuk bohoc sem volt meg,mint DT.

Dikusz 2016.11.08. 20:20:22

@gabors: azt én is remélem, hogy viccel, de nem tett a mondat végére szmájlit, ezért attól tartok komolyan gondolta.

P.Elliot 2016.11.08. 20:21:48

@gabors: Ez nagyon jo volt, hehehe....Nancy Reagen....
Majd iden lesz noi elnok. A fekete elnok utan kulonben is illo vegre not valasztani...

P.Elliot 2016.11.08. 20:26:14

@Zsuzsi65: Ezt mondtam en mindig mindenutt mert amikor ide en kijottem, 73-ban akkor meg nem voltak illegalis munkasok ilyen tomegben, az amerikai vegezett el minden munkat, ezert aztan volt becsulete a munkasnak es rendesen meg is fizettek.
Most is az lenne ha felszivodnanak az illegalisok...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.08. 20:27:03

Egyebkent engem ez vigasztal :)

weather.com/weather/tenday/l/USCA1115:1:US

Tokmindegy, ki lesz az elnok, a nap ugyanugy fog sutni rank (itt CA-ban legalabbis :))

P.Elliot 2016.11.08. 20:27:22

@blackhairlady: Mit gondolsz Trump kinek a kedveben fog jarni? A munkasokeban?

Dikusz 2016.11.08. 20:31:59

@Zsuzsi65: én is úgy gondolom, hogy más országokban is pont ugyanúgy van, mint itthon.
Az itteni választásoknál is szóról-szóra ugyanígy zajlik, megy az egymás elleni propaganda, az emberek meg akár a legjobb barátjukkal/családtagjukkal is összevesznek örökre, ha más a politikai hovatartozásuk. Baráti társaságban szóbeli megegyezés alapján a békesség kedvéért mellőzni is szoktuk a politikát.

2016.11.08. 20:32:14

@skye8: itt is!! Olyan jo ido volt, hogy el is mentunk egy jo nagy setara Csipiszkevel :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.08. 20:36:41

@Dikusz: le fog ez csengeni idovel, csak most meg tulsagosan fel vannak spanolva az emberek...de ahogy mondjak, minden csoda 3 napig tart...szepen lassan visszater majd minden a hetkoznapi kerekvagasba...a legtobb ember mar alig varja, hogy vege legyen ennek az oruletnek...

2016.11.08. 20:39:45

@Zsuzsi65: hehe :D egyebkent Kanada szerettel varja a valasztas eredmenyetol fuggoen menedekkero ameriakat :)

dunántúli gyerek 2016.11.08. 20:44:12

tökmmind1 kit választanak nekem magyarországi gazdagként mindenképp jó lesz

az amerikai proliknak meg mindenképp szar lesz a köv. 20 év

2016.11.08. 20:44:15

@diggerdriver: Schiffer András, Róna Péter, Varga Mihály, Hiller István, Botka László, Dávid Ferenc, Gémesi György, Wittinghoff Tamás.
Első nekifutásra.

2016.11.08. 20:44:22

@gabors: A 2/3-ad a választók akaratából jött össze. Ha jól tudom az USA.ban is 2/3-ad kell az alkotmánymódosításhoz.

"Két állam, Maine és Nebraska kivételével az összes tagállamban és Washington, D.C.-ben is „a győztes mindent visz” elve érvényesül, tehát az államban a szavazatok többségét megszerző jelölt kapja meg a tagállam összes elektori szavazatát. Ez azt jelenti, hogy az elektorok számát figyelembe véve a jelölteknek érdemesebb a nagyobb lakosságú államok szavazatait megszereznie."

A győztes mindent visz elv rendkívül demokratikus az USA-ban, míg diktatórikus megoldás Magyarországon.

2016.11.08. 20:44:26

@diggerdriver: Válaszoltam, de miután még mindig korlátozva vagyok, így természetesen nem jelent meg a válaszom. És most itt befejezem a kommentelést a határátkelő blogon. Sajnálom, de most már személyemre nézve sértőnek tartom a dolgot.

dunántúli gyerek 2016.11.08. 20:44:29

@Dikusz: Évi 12 millió dolláros jövedelem alatt tökfölösleges a politikáról beszélni, hiszen mindenki leszarja azt aki ennyit sem keres.

Felette meg nem beszélgetnek róla hanem hívogatják a politikus ismerősöket hogy most ezt csinálod most meg azt.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.08. 20:45:28

@Mrs Rumcajsz CA: haha, igen, hallottam tobbektol, hogy megcelozzak Kanadat :) haaaaat, aki szereti a hosszu teleket, annak hajra :)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.11.08. 20:53:37

@feritekeri:
Ok. Most felsoroltad az összes magyar Donald Trump-ot.
Én is mondok egyet aki legalább olyen kvalitású mint a te jelöltjeid.
Gáspár Győző.

Herr Géza 2016.11.08. 20:55:53

@feritekeri: Hahó, engem kihagytál... :))))

skye8 2016.11.08. 20:57:03

@Mrs Rumcajsz CA: en is kimentem levegozni jo ket orara de most mar illik leragadnom a teve ele mert hamarosan kezdodik az Election Day coverage :))

Shanarey 2016.11.08. 21:06:45

@feritekeri:

Shiffer, Varga és Hiller, szerintem nem éppen az aki erre alkalmas lenne.

@diggerdriver:

Ez nem éppen egy korrekt válasz, még akkor sem ha a listán szereplő emberek nem mindegyike lenne jó jelölt.

Egri János, kvíznagymester (törölt) 2016.11.08. 21:10:27

egy okból remélem, hogy clinton nyer: 8000et tettem rá

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.08. 21:42:46

@Egri János, kvíznagymester: nem vagy egy nagy hazardirozo, szinte biztos befutora teszel:)

M. Péter 2016.11.08. 21:45:29

@gabors: Azért ne felejtsd el, hogy a gerrymandering amerikai találmány.

SzZoole 2016.11.08. 21:45:57

@Zsuzsi65: csak nehogy meglepetés legyen,mint itt a Brexit:)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.08. 21:50:53

@Zoole[uk]: biztos, hogy nagyon szoros lesz, talan meg ujraszamlalas is elofordulhat, mint Bush idejeben, de nem valoszinu, hogy Trump annyira eros lesz a csatater allamokban, hogy Hillary veszelyeztetve legyen...igazi nail biter lesz, az biztos:)

SzZoole 2016.11.08. 21:55:02

@Zsuzsi65: ugyan már Zsuzsi,miért rágnád a körmöd +26 fokban:))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.08. 22:00:13

@Zoole[uk]: oh, en nem ragom :))) tudod, sunshine, beach, mi kell ennel tobb? :))))) nezd, milyen nyugodt mindenki ott a beach-n most is :)))))

www.westland.net/beachcam/

SzZoole 2016.11.08. 22:03:51

@Zsuzsi65: na most majdnem írtam valami cifrát:)))

Dikusz 2016.11.08. 22:04:34

@diggerdriver: egy a felsoroltak közül (szerintem) semmiképpen nem az, és nincs is szándékában annak lenni. :)

blackhairlady 2016.11.08. 22:42:22

@Zsuzsi65: en is kuldok neked cserebe egy beaches kepet :) Galveston.
www.galveston.com/pleasurepiercam/

2016.11.08. 22:51:46

@gabors: "Az elmult 20 eve legkoherensebb platformjat adta elo pont azert mert egesz eleteben evvel foglalkozott :-)"

De akkor miert vesztett? Erre volt vmi magyarazat? Mar bocs, hogy toled kerdezem, masvalaki is valaszolhat, csak ugy tunik, te elegge kepben vagy. Azt mondjak, Amerika egyik legnagyobb problemaja az egyenlotlenseg, akkor nem pont egy ilyen "komcsi" program lett volna az orvossag? Tudom, krizis helyzetben nem nagyon gondolkodnak racionalisan az emberek, de azert tenyleg elszomorito, hogy ez a felhozatal, es ez tenyleg ervenyes globalisan is, ugy ertem, teljesen jogosak azok a kommentek is, hogy mas orszagokban sincsenek epkezlab vezetok, vagy legalabb jeloltek. Ez egy ilyen kor. :(

Egri János, kvíznagymester (törölt) 2016.11.08. 22:54:07

@Zsuzsi65: hahaha. nem is értettem miért 1,25-ös oddsszal adták clintont és a demokat is.

azt már nem mertem megjátszani, hogy kinek mond először köszönetet (husband, wife, family, god, voters...)

2016.11.08. 22:58:54

@meatclone: En nem vagyok Amerikaval nagyon kepben, de nem azert volt Obama tehetetlen, mert nem volt meg a parlamenti tobbsege az egyik hazban? (Nem tudom, melyiket hogy hivjak, de azt hiszem, az egyikben republikanus tobbseg volt, akik mindenben akadalyoztak.) Ugy emlekszem, hogy egyszer le is allt az allamigazgatas. Ugy azert nehez kormanyozni... de legalabb volt lehetoseg csalodni benne es nem lottek le ido elott.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.08. 22:59:52

@mojyo: "De akkor miert vesztett?" (ha jol ertelmezem, ez Sanders-re vonatkozik :) Eppen amiatt vesztett, amit Gabors is mondott: mert itt meg egy szocialdemokrata is (bar szerintem Bernie inkabb szocialista fele hajlik) gyakorlatilag egyenlo egy kommunistaval, ami azert az amerikaiak szemeben meg minig voros poszto (szo szerint :))
A szocialis problemakat a demokratak (sem) tudtak megoldani..minden olyan varosban, ahol ok voltak a vezetok, eleg szomoru a helyzet (OK, nem mintha a republikanusok annyira buszkelkedhetnenek...az o problemajuk meg az, hogy sokszor beadjak a derekukat, es nem tudjak keresztulvinni a sajat akaratukat, meg ha az otletuk esetleg jo is lenne. A demokratak ebben sokkal jobbak. (ez persze csak az en velemenyem, lehet vele vitatkozni :)

2016.11.08. 23:29:47

@Zsuzsi65: Ertem, igy sejtettem en is valahogy, dehat azert meg egy "komcsi" program is csak egy program, mar ez is soknak szamit ahhoz kepest, ami a tobbi jeloltrol eljutott hozzam.

Amugy lehet, hogy nem lesz annyira tragedia, pont azert, mert ezt varjak ezektol a jeloltektol (vagy legalabbis Hillarytol is csak annyit, hogy ne legyen rosszabb a helyzet), szoval, ha egy kicsit javul, akkor az jol is elsulhet, mivel annyira alacsonyak az elvarasok :D

Obamaval ez pont forditva volt, nem sikerult neki az a valtozas, amit megigert (bocs amugy, ha morbid volt a fentebbi kommentem @meatclone-nak, de amikor kampanyolt tenyleg annyira karizmatikusnak tunt, hogy en tenyleg feltem tole, hogy lelovik, volt mar ra pelda Amerikaban sajnos, szoval szerintem ebben az esetben a kiabrandulas se a legrosszabb opcio, en csak igy ertettem azt a kommentet.)

blackhairlady 2016.11.08. 23:44:47

@Zsuzsi65: Es ugye kiderult a kiszivarogtatott e-mailekbol, hogy a part vezetese Clintonnet tamogatja. Szo szerint betettek Bernienek:)
nypost.com/2016/07/22/leaked-emails-show-how-democrats-screwed-sanders/
Pedig szerintem kulonosen nagy tamogatottsaga volt,foleg a fiatalok koreben. A democratic conventionon igen ego volt ahogy "booo"-oltak a Sanders szompatizansok amikor bejeentettek, hogy Clintonne indul az elnoksegert.

FutureFry 2016.11.08. 23:55:04

@blackhairlady: Persze Bernie jó lett volna (valószínű nyert volna Trump ellen). Viszont a primary-k nem feltétlenül demokratikusak. A pártok saját hatáskörben dönthetik el kit jelölnek (akár a szavazatok ellenében is).

Egri János, kvíznagymester (törölt) 2016.11.09. 00:05:25

@blackhairlady: meglehet, hogy Sanderst támogatták a fiatalok, de mi ennek a jelentősége? Ők nem akkora nagy részét képzik a szavazóknak és főleg nem nagy biztos szavazó részét. Emellett volt még ezer kérdés, csak azért mert szimpi az öreg még nem hiszem, hogy támogatniuk kellett volna a pártvezetőknek. Főleg, hogy az establishment mindig lassabban mozdul. Sanders jobb elnök lenne? lehet. Biztosabb nyerő jelölt? nem és a pártot leginkább ez érdekli.

Disclaimer: szerintem jobb választás lett volna, a programjának vannak jobb elemei (bár hajmeresztőek is), van annyira felkészült és sokkal tisztességesebb, mint clinton.

Az most lehet új dolog, hogy belső levelek kikerülnek, de azért nem kell azt hinni, hogy az elmúlt 100 évben bármikor is tisztább vagy nemesebb lett volna a szinfalak mögött a küzdelem. Mindig rácsodálkozok, amikor az emberek ezt felhozzák és mutogatják a nagy leleplező cikkeket. Sanderst elgáncsolták? so what!? ez politika.

a különösen égő rész is ilyen, persze hatásos volt (két percig), de ilyen is volt nemegyszer, a legjobb példa:
www.youtube.com/watch?v=fy57g5ptpSs

igazán nem bántásnak szánom, de az ilyen nagyot szóló megjegyzések általában csak akkor meglepőek, ha az ember nem teszi történelmi kontextusba.

blackhairlady 2016.11.09. 00:51:39

@FutureFry: Persze, nincs ezzel gond, csak moyo meg zsuzi beszelgetesere reagaltam, hogy ez is belejatszott, hogy HC lett a jelolt.

blackhairlady 2016.11.09. 00:55:56

@Egri János, kvíznagymester: En nem allitottam semmit, nem tudom, hogy mennyire lett volna nyero, bar megjegyzem, lehet, hogy sokkal nagyobb a kontraszt Trump es Sanders kozott, ezert akik inkabb a kedvelhetoseget nezik nem a programot, azoknak jobban bejott volna.
Biztos vagyok benne, hogy mindig is voltak mindket partban kedvencek akit a hatterbol jobban tamogattak, ez most ki is derult, es nem irtam hogy meglepodtem rajta. Ahogy fentebb irtam FutureFrynak, csak Moyonak a kerdesere probaltam egy masik valaszt is adni, miert is vesztett

blackhairlady 2016.11.09. 00:56:54

Illetve, hogy pontosan fogalmazzak, egyik oka amiert vesztett, mert ennel azert osszetettebb a dolog, ugy sejtem.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.09. 01:26:40

Aki ejjeli bagoly, az itt (is) kovetheti eloben az allast ...:) tisztara, mint egy Superbowl donto, haha :))
www.nytimes.com/elections/results/president

pappito · http://pappito.com 2016.11.09. 03:55:50

@feritekeri: "A magyar választási rendszer nagyságrendileg demokratikusabb, igazságosabb és átláthatóbb mint az amerikai. "

klasszul össze tudod hasonlítani a Mo-i képviseleti rendszert az USA elnökválasztásával, gratulálok. Különös tekintettel, hogy az USA elnökének más a funkciója, mint a magyar miniszterelnöknek, amit nem választasz közvetlenül. nem vagy te kissé eltévedve?

pappito · http://pappito.com 2016.11.09. 03:59:52

@Zsuzsi65: az őrület csak most kezdődik

pappito · http://pappito.com 2016.11.09. 04:14:50

@Zsuzsi65: ja, éppen 78%-ot forecastolnak trumpinak

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.09. 04:55:44

@pappito: mivel a Haz es a Senate is republikanusnak igerkezik, Hillary-nak nehez dolga lesz mindenkepp...

dunántúli gyerek 2016.11.09. 06:05:57

Trump elég sima nyerésre áll így magyar idő szerint 3:35kor.....

dunántúli gyerek 2016.11.09. 06:06:00

magyar idő szerint 4:00 Trump fog győzni

Willkommenskultur 2016.11.09. 06:06:08

@Zsuzsi65: főleg hogy trump lesz az elnök

Golf2 2016.11.09. 06:11:55

Megint a rossz nyert,örülhet putyin,orbán,a világ még rosszabb lesz.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.09. 06:28:16

@pappito: wow...a kommentatorok azt mondjak, ez Brexit supercharged:) tenyleg olyan...wow!!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.09. 06:30:56

@Golf2: na akkor most par napig megint ilyen vilagvege hangulat lesz a mediaban ;) tobven mar keszulnek a 3.vilaghaborura...

tanato 2016.11.09. 06:43:51

@Golf2: Így van Putyin nyert igazából.Nagy az esélye kelet-Európa megszerzéséhez TRump által.

Golf2 2016.11.09. 06:49:41

@tanato: Megszívtam,dollárban vagyok.És még jobban elszállnak ezek...

tanato 2016.11.09. 07:03:08

@Golf2: Egyik cikknél egy kommentelő azt írta ezután már csak az EUrópai UNió/maradéka/tud ellenállni az orosz terjeszkedésnek,nyomásnak.Valameddig,tegyem hozzá.
Egy másik meg azt írta az angolok a/a Brexitnél/ az amerikaiak most,egész egyszerűen nem tudják jódolgukban mit csináljanak ,ezért újítottak be mindkét esetben.

LittleG (uk) 2016.11.09. 07:08:33

Azt mondták az értelmesek június 23 előtt, hogy úgyse a Brexit fog nyerni...
Azt mondták az értelmesek, hogy úgyse fog Trump nyerni...

nem irigylem a jövőnket....

ogli dzsí 2016.11.09. 07:10:37

@tanato: nyilván az oroszok terjeszkedtek ukrajnába, nem az amerikaik, okoska

ezért áll az ukrán kormány amerikaiakból

ugye?

pedig az amerikai határnál álló ütközőállam ukrajna köztudottan, mi az usa-val állt únióban 1000 évig

ugye?

tanato 2016.11.09. 07:17:55

@ogli dzsí: Én most nem Ukrajnáról beszélek hanem rólunk volt csatlós államokról.Így nagy esélye van Ukrajnának is meg nekünk is visszakerülnünk a jól megérdemelt helyünkre.

tanato 2016.11.09. 07:18:58

@tanato: Trump nem fogja sem Ukrajnát sem minket megvédeni ,mint az egykoron nyilatkozta is a balti államokkal kapcsolatban.

Határátkelő 2016.11.09. 07:23:46

@ogli dzsí: Mielőtt elkezdenél háborogni, miért nem jelenik meg a többi kommented, jelzem, hogy ezen a blogon az a stílus nem megy. Vitatkozni nyugodtan lehet, de a másikat ne minősítgesd, ha kérhetem. Kösz.

tanato 2016.11.09. 08:11:57

@Határátkelő: Köszi a vitatkozás tényleg nem mehet át a másik gyalázásába,sértegetésébe,minősítéséébe.

2016.11.09. 08:13:45

Búcsúzóul egy idézet, remélem nem lesz kimoderálva

"A dolgok jelenlegi állása szerint az USA-ban győzött a józan ész. Fejet hajtok az amerikai nép előtt. Minden esély megvan arra, hogy Donald Trump legyen az Egyesült Államok elnöke.

És ez jó hír. Jó hír nemcsak az amerikai nemzetnek, de jó hír a világnak, benne Magyarországnak is. Jó hír, mert megvan az esély arra, hogy véget ér a neoliberális ámokfutás, véget ér a PC duma, véget ér a multikulti. Véget ér az agyonajnározott, agyontámogatott kisebbségek uralma a normális, józan, tisztességes többség fölött. Remélhetőleg véget ér a bankok, a Wall Street-i gazemberek kiváltsága. Van esély arra, hogy a tisztességes munka visszanyerje becsületét, hogy a csak a transznacionális tőke számára előnyös szabadkereskedelmi egyezmények eltörlésre kerüljenek, van létre sem jöjjenek, és ami talán a legfontosabb, minden esély megvan arra, hogy egy békésebb világban éljünk.

Nagyon remélem az a cunami nem áll meg az USA határainál, és végig fog söpörni az egész világon, főleg Európán. Végig söpör.és kitakarítja Európát. Kitakarítja a liberális szemetet, a merkeleket, a schultzokat, a junckereket, és a hozzájuk hasonlókat. Vissza áll a világ a normális kerékvágásba, a nemzetállamok alkotta világrendre.

Új világ, új időszámítás kezdődik.

Isten óvja Donald Trumpot!2

SzZoole 2016.11.09. 08:17:13

@Zsuzsi65: mit írtam tegnapeste21:45-kor?
De szerintem is csak 3 napig fog tartani ez a csoda is:)

tanato 2016.11.09. 08:24:10

@feritekeri: Az biztos új időszámítás kezdődik,Hálát adok a Jóistennek hogy én még élhettem 27 évet a régiben 1989-től 2016-ig és úgy hogy azelőtt meg éltem 30 évet egy diktatúrában szovjet-orosz megszállás alatt KGB-s tisztek által kiadott ukázok alapján bábfigurák vezette országban,így volt összehasonlítási alapom.meg tudom különböztetni mi a szabad világ meg a nem szabad világ között a különbség,mi az amikor egy alföldi kisvárosban három nagy, idegen katonák által lakott kaszárnya van,meg mi az amikor ezen kaszárnyák már üresen omladoznak.Na meg mia különbség amikor szögesdrót kerítés van aknákkal a határon meg amikor szabadon kirándulhatok az erdőben mondjuk az osztrák magyar vagy a szlovák magyar határon oda vissza agyönlövetés veszélye nélkül.

tanato 2016.11.09. 08:29:41

@Zoole[uk]: Ez igaz egy hét múlva már lecsillapodnak a kedélyek,az igazi arculatváltás az fokozatosan később fog kialakulni mint a BRexitnél.

SzZoole 2016.11.09. 08:40:11

@tanato: ez a jövő zenéje doki:)

Golf2 2016.11.09. 08:41:09

@tanato: Attól félek nem fog lecsillapodni.Vérszemet kapnak a rosszak.Kelet Európának annyi.:(

tanato 2016.11.09. 08:47:58

@Golf2: Már gratulált az összes szélsőjobbos európai vezér TRumpnak.Kelet_Európa most már nem lesz fontos az USA-nak,annál inkább a Mackónak.Lehet új Jalta, Európa újrafelosztása fog következni.USA-nak marad a nyugati rész,a maci meg viheti a keleti tartományokat és akkor békében lesznek,nem zavarja egymást a két nagy.Kár hogy mi megint keletre esünk.

FutureFry 2016.11.09. 08:57:18

@tanato: A brexitet lehet tologatni-halogatni-odázni-enyhíteni meg még (elvileg) visszakozni is. Trump (+Pence) viszont megállíthatatlanul jönni fog 2017. Január 20-án.

en.wikipedia.org/wiki/May_you_live_in_interesting_times

p.s.: A kanadai bevándorlási hivatal webszervere összeomlott a nagy forgalom miatt...
www.businessinsider.com/canadian-immigration-site-crash-election-2016-11

tanato 2016.11.09. 09:07:22

@FutureFry: Igen ez azért világpolitikai súlyú.Nem tudom mivel nyert,de gyanítom megint azzal amivil a BRExit nyert még sok más is az évezredek folyamán és fog is:AZ idegenellenességgel,kirekesztéssel/Mexikóiak hazatoloncolása,áttörhetetlen fal a déli határon és ezáltal az átlag amerikai/fehér/ élete javulásának ígéretével.

SzZoole 2016.11.09. 09:27:37

@tanato: take it easy doki,Trump nem tejhatalmu warlord lesz, csak az USA elnoke

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.11.09. 10:15:30

Amerika naggyá tétele 2. fejezet

Sajtótisztogatás

Olyan sajtó, ami a választás előestéjén 80-90%-ra teszi A jelölt győzelmét, miközben a szavazatszámlálás legelejétől a végéig B jelölt vezet, minden, csak nem szabad, objektív és demokratikus.

A sajtó felét állami kézbe, ill. baráti vállalkozók kezébe kell tenni.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.11.09. 10:15:36

Amerika naggyá tételének 3. intézkedése:

Haza kell vinni a külföldön szolgáló ameriai katonák 2/3át, és felszámolni a külföldi katona bázisok 2/3át. Ezekre az emberekre otthon lesz szükség a rend helyreállítására, az etnikai zavargások leverésére.

Golf2 2016.11.09. 11:00:08

@tanato: Az ukránoknak annyi,jobb ha csomagolnak mint Erdèly 89ben.A gonosz medve vérszemet talál...

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.11.09. 11:23:14

@Golf2: ukrajna az oroszokat illeti, mármint egész ukrajna

lehet ezen magyarázni, de minek - a mostani állapot az oroszok történelmi jogának a lábbal tiprása a nyugat által, ami nem marad bosszú nélkül

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.11.09. 11:23:19

@Golf2: különben az ukránok maguktól is kivándorolnak keletre is meg nyugatra is, mert oroszország egy sokkal fejlettebb ország(Putyin ideje alatt lett ilyen), ahol a 3xosa a kereset az ukránnak

Herr Géza 2016.11.09. 11:44:05

@Tiszteltetem Brüsszelet: "ukrajna az oroszokat illeti, mármint egész ukrajna"
Szerintem is. De minek megállni a nyugati határnál? Ott még szögesdrót sincs, :)

2016.11.09. 11:45:10

@Tiszteltetem Brüsszelet: Minek? Minek meg tobb taplo media, mar van eleg boven, meg az internet is tele van teljesen ellenorizetlen okadek tartalmakkal.

Herr Géza 2016.11.09. 11:48:13

@Tiszteltetem Brüsszelet: Nagyon jó: jöhet DT tanácsért OV-hez. Ő csekély juttatásért biztos elmondja a tutit és kiküldi Andy Vajnát tanácsadónak. :)))

tanato 2016.11.09. 11:48:34

@Tiszteltetem Brüsszelet: Na meg Ukrajnán kívül Lengyelország a Balti államok,ROmánia,Bulágária és MO. is az oroszokat illeti,ahogy mondod az oroszok történelmi jogán.Ezt Putyin is tudja,csak egy gyengekezű USA-elnök kell hozzá aki nem pofázik ebbe bele.

*Andi* 2016.11.09. 11:49:33

@takarék-láng: Teljesen OFF: megkerdezhetem milyen orvos vagy, es hol rendelsz?

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.11.09. 12:15:57

@tanato: Nem gyengekezüségről van szó hanem arról hogy ukrajnához az usa-nak mi köze? Mennyit ér neki? Valszeg nem sokat pár soros spekulációs befektetés miatt nem feltétlen éri meg az összes amerikai adófizetőnek ukrajnát őriztetni.

Az ukránok, ahogy én is és te is írtam/írtad minden irányba menekülnek hiába van ott nyugatbarát kormány a nyomor ugyanaz mint korábban, sőt a háború miatt nyugaton sokkal rosszabb. Csak mivel oroszul szinte minden ukrán tud és vízum se kell, azért könnyebb nekik oroszország felé migrálni.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.11.09. 12:24:57

@Herr Géza: nem megszállásra gondoltam

a dolgok természetes rendje az hogy ukrajna önálló ország oroszbarát adminisztrációval

2016.11.09. 13:44:00

@tanato: Szerintem annal is rosszabb ido jon, mint amit te tapasztaltal. A hatarok zarodasa egy dolog, de azt hiszem, a szellemi karokozas nagyobb lesz ennek az uj mozgalomnak a felemelkedese altal, mint amit a kommunizmus/szocializmus okozott, legalabbis Europaban, szerintem inkabb a Kelet-Azsiai kommunistakhoz, vagy az europai fastisztakhoz hasonlit leginkabb az az ertelmiseg-ellenesseg, ami ezekbol a trumpos, brexites mediabol arad.

A szocializmusban, legalabbis az europai orszagokban, legalabb meg voltak a rendszernek a sajat tudosai, akiknek ugyan rendszerbaratnak kellett lenni, de alapvetoen ertelmes tanaccsal tudtak ellatni az embereket, a tanulas, tudas pedig erteknek szamitott. Ebben az uj rendszerben szerintem azonban nem csak idegennek, sotet borunek, nonek, hanem tudosnak, muvesznek, stb is nehezebb lesz lenni, es barki, aki szofisztikaltabban kepes fogalmazni, hamar megkaphatja a "rohadek elit" belyeget.

Reszemrol ez nem oncelu retteges amugy, hanem egyszeruen olyan komplex problemakkal nezunk szembe a kornyezet, a gazdasag, stb teren, amikhez egyszeruen elengedhetetlen a szakertelem, konkretan ott tartunk, hogy egyaltalan nem biztos, hogy egy meguszos szintre hozhato a kar, amit okozunk a kornyezetunkben.

tanato 2016.11.09. 14:00:57

@mojyo: Jó komment,erre a vetületére eddig nem is gondoltam.Valóban POl-Pot Államában irtották ki az országuk teljes értelmiségi rétegét.Voltak ennek felénk is jelei akomm rendszerben,de azután fokozatosan eltompult a tanult réteg elleni szellemi támadás.

tanato 2016.11.09. 15:23:04

@LittleG (uk): Tényleg elírtam,a véreskezű kambodzsai diktátor,tömeggyilkos nevét.

gabors 2016.11.09. 15:49:04

@M. Péter: Igy igaz meg is lett az eredmenye sok helyen. De ennek is szabalyai vannak 10 evenkent nepszamlalas es az eppen az allamot kormanyzo "tobbseg" ujra rajzolja a korzeteket. Azert a birosag is "belepofazhat" neha ... Ja es ez is alkotmanyos dolog ugyanis es is benne van. Az hogy a politikusuk "csunyan kihasznaljak" ezt nem meglepo.

Es a valasztok donto tobbsegenek nincs sok fogalma errol vagyis a nem elnoki evekben a reszvetel gyakran 40-50%-al leesik a tegnapi record reszvetelhez kepest.

gabors 2016.11.09. 15:54:56

@feritekeri: "Búcsúzóul egy idézet, remélem nem lesz kimoderálva"

kitol ideztel ??? es mennyi az idezet mert nem derul ki.... ha magadtol ideztel az azert nem er ha Farage-ot idezte az sem sokat mond"

.

gabors 2016.11.09. 16:04:59

Az eredmeny eleg meglepo ... ismet egy republikanus elnok ugy nyer hogy nem sikerult osszeszedni a valasztok tobbseget.

Amugy nagyon sok meg mergesebb feher (foleg szegenyebb) lesz 2 es 4 ev mulva amikor a Trump altal annyira beigert munkak NEM fognak visszajonni sot vamhaboru miatt az elet is dragabb lesz es a dollarjuk is joval kevesebbet fog erni ... mert penznyomtatas nelkul nem lesz mibol fizetni azt sok mindent amit megigert persze az is lehet hogy Trump nem gondolta komolyan azokat az igereteket de akkor is hasonlo lesz az eredmeny.

A gyozelmi beszed alapjan esze agaban sincs azt csinalni amivel begyujtotte a csalodott lecsuszofelben levo kozepkoru idosebb feher osztalyt de majd meglatjuk.

gabors 2016.11.09. 16:15:03

@tanato: "Az biztos új időszámítás kezdődik"

Nem lennek ennyire pesszimista igaz en csak 1990 ota elek itt :-) egy evvel elottem vagy.

De gondolom tudod tapasztalatbol is hogy a politika az inkabb helyi itt. Sot allamonkent is mas.

Es hogy az elnoknek a hatalma meg sem kozeliti pl Putyinet vagy a most ebredezo torok pasa-et avagy a kinai kommunista part fotitkaranak a hatalmat.

Az alkotmanyban ugyesen beletettek nagyon sok feket.

Amit meg nem nagyon emlitett senki hogy talan a legfontosabb es amit tenyleg szinte azonnal meg tud csinalni hogy visszaallitja a legfelsobb birosag 5:4-es konzervativ aranyat ...

Aztan a tobbi valtozas mar sokkal aprobb es lassabb lehet menetelni mert szenatusban kozel nincs teljes hatalma vagyis nem 'filibaster proof' kozel sem a dolog. Persze az is elkepzelheto hogy elnoki rendeletekkel gondlja a kormanyzast, de pont ezert ekeztek Obamat a legtobbet. Ez konnyen visszaut 2 es 4 ev mulva.

2016.11.09. 16:39:12

@tanato: Az a baj, hogy szerintem ehhez most keso van, marmint, ideologiasat jatszani, amikor tenyleg nagyon-nagyon sulyos kornyezetvedelmi helyzet van es megallithatatlannak is latszik. :(

gabors 2016.11.09. 17:31:36

@mojyo: "De akkor miert vesztett? "

Ezt nehez egyszeruen elmagyarazani. Rovid valasz az lehet hogy a demokrata part mai felepitesebol fakadoan az "establishment" altal tamogatott valakinek oriasi elonye van. Itt evtizedekre visszameno "adok kapok/jatszmak" mennek (amugy pontosan hasonlo a republikanus oldal is).

A regi kapcsolatrendszerek vagy akar quid pro quo-k be vannak/voltak epitve. Clintonek-nak oriasi volt ez a "hatter" sot nyilvan Obama is tartozott nekik foleg a masodik elnoksegert ... de mar az elsoert is hiszen miutan Hillary veszitett Obama ellen az elovalasztason a Clinton es tamogaiok nagyon sokat segitettek Obamat hogy elnok legyen (kabinet pozicioval halalta meg es most !!)

Namost egy ilyen rendszerben probalt Sanders navigalni ugy hogy meg nem is volt a part tagja !! Eleinte nem is tunt komolynak a dolog de mivel irtam hogy a "gondolkodni" is kepes tanultabb es fiatalabb valasztoknak egy valodi es hiteles es onmagabn is koherens alternativat kinalt. Pont azokkat az erveket es problemakat feszegette amit irsz.

Sosem felejtem el amikor kutyat setaltattunk a primary elotti hetvegen es egy Teslabol kiszallo fiatal par lathatoan jomoduak (orvosnak mondta magat talan) probalt meggyozni Sanders-rol azutan is hogy mondtam nem vagyok allampolgar. Ezt csak arra hoztam fel hogy a tamogatoi rendkivul hittek benne.

Es meglepoen kozel is kerult Sanders a jeloltseghez. Es reszben sikerul is Hillary-ra "kenyszeriteni" egyik masik politikai celjat mint a kereskedelmi egyezmenyek, vagy tanulmanyi hitelek stb. De utolag kiderul hogy a DNC (Demokratic National Committee) aktivan ellene volt es dolgozott botrany is lett ebbol. Ja es a demokrata elnokjelolest eldonto szabalyok IS Hillary-nak kedveztek (szuper delegaltak es hasonlok amire vegul nem volt szuksege). A demokratak szabalyai amugy valoban demokratikusabbak mert nem alkalmazzak a mindent visz elvet a legtobb allamban. De mivel csak ketten voltak ez segitette Hillary-t. (Zarojelben Trump pont ezt hasznalta ki a masik oldalono hogy a republikanusok pont forditva csinaljak es amig 3-4-5-en voltak versenyben sokszor eleg volt 30-35% egy allamban es gyultek a delegaltak)

Amugy nem valoszinu hogy Trump ellen nyerhetett volna hiszen az egesz kampanyt az egybites szintre sikerult Trumpnak levinni. Mar az elovalasztasok alatt is az egymondatos szlogenekkel es szemelyes tamadasokkal nyert. Minnel alparibb minnel otrombabb volt annal jobban tetszet a tamogatoinak. Mert "kimondja": amit mas nem mondhat ki. Sanders nem tudott volna az esz ervekkel sehova sem jutni egy ilyen vitaban. Es mint latjuk ez Hillary-nak sem sikerult. Trump erve 90%-ban az volt hogy "believe me" hidd el nekem !!! vagy "we have a plan a beautiful plan" ennyi !!

Szerintem kicsi az esely az USA-ban egy nyugat-europai (itt foleg eszaki sved/norveg/dan) tipusu szocial-demokrata platformmal nyerni. Itt mint a pelda mutatja a lecsuszo felben levokkel konnyebb elhitetni hogy a mexikoiak es mindenki mas a hibas csak o maga nem. Ha valaki arrol beszel hogy szetcsuszo tarsadalmi osztalyok, szocialis halo, megfizetheto felsoktatas es egeszsegut avagy kozjo mar rogton kommunizmust kialtanak.

Ez csak az en velemenyem nekem meg szavazati jogom sincs egyelore.

Remelem valamit hasznosat is irtam mojyo :-)

2016.11.09. 17:49:39

@gabors: Teljesen hasznos volt, koszonom szepen, azt hiszem kezdem erteni, mi tortenhetett, es egyet is ertek, hogy ezzel a Trump-fele jelszo-szintu kommunikacioval valoszinuleg nagyon nehez lett volna barkinek is barmit is kezdeni. Amugy ezt az egyet nem ertem, masok belebuknak abba, hogy nem tartjak meg valamelyik igeretuket, es evekig emlegetik roluk, hogy korruptak meg akarmi, ezekrol a taplokrol meg bezzeg minden lepereg. En ezt komolyan nem ertem. Nagyon gaz.

Talan abbol a szempontbol tobb eselye lett volna szerintem (Bernie Saundersnak marmint). hogy nem tunt egy botranyos alaknak, konnyebben megbiztak volna benne talan, mint Clintonban. Egyszer a radioban hallottam egy politikai elemzot valamelyik valasztasokkal kapcsolatban, azt mondta, hogy a jo vezetot nem kell feltetlenul szeretni, mert nem az a lenyeg, hanem, hogy minel kevesebben utaljak, lehetoleg senki. Ez egyik mostani jeloltrol se mondhato el sajnos. Dehat mostmar mindegy, gyozott a rosszabbik :(

gabors 2016.11.09. 18:00:48

Csak hogy jo hirt is irjak Californiaban es Massachusetts-ben es Nevada-ban legalizaltak a marijuanat ...

Ha ezt Bob Marley megelhette volna !!!

gabors 2016.11.09. 18:08:49

@mojyo: Nem "Saunders" en irtam jol Bernie Sanders !

De mindegy nem o volt a jelolt.

" Amugy ezt az egyet nem ertem, masok belebuknak abba, hogy nem tartjak meg valamelyik igeretuket, es evekig emlegetik roluk,"

Azert volt mar ilyen Bush (senior) "Read my lips no more taxes" sokat segitett Clintonnak (amelyik elnok is lett)

blackhairlady 2016.11.09. 18:15:03

@gabors: hogy erted, hogy nem sikerult osszeszedni a valasztok tobbseget?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.09. 18:20:41

@FutureFry: "A kanadai bevándorlási hivatal webszervere összeomlott a nagy forgalom miatt..."

Haha, valaki azt mondta kicsit ironikusan, hogy a patkanyok hagyjak el eloszor a sullyedo hajot...No comment :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.09. 18:23:38

@Zoole[uk]: "take it easy doki,Trump nem tejhatalmu warlord lesz, csak az USA elnoke"

Koszi! :) Ez a mostani vilagvege hangulat valoszinuleg lecseng hamarosan. De valahol ertheto, gondolom, ha forditva tortent volna a dolog, akkor most a republikanusok zengenek tele a mediat azzal, hogy vege a ketpartrendszernek, es innentol kezdve az USA elindul lefele a szocializmus lejtojen ;)

blackhairlady 2016.11.09. 18:25:35

@blackhairlady: ja, kozben rajottem, kb 150000-rel tobb szavazatot kapott mint Trump.

gabors 2016.11.09. 18:28:13

@blackhairlady:

" hogy nem sikerult osszeszedni a valasztok tobbseget? "

Nem en mondom hanem ez van, Hillary Clintonra az USA-ban tegnap majdnem 200ezerrel tobben szavaztak a most elerheto adatok alapjan. Csakhogy elnokot a Electoral College valasztja !

"As of 11:55 a.m. ET, Clinton had amassed 59,458,295 votes nationally, to Trump's 59,265,380 — a margin of 192,915 that puts Clinton on track to become the fifth U.S. presidential candidate to win the popular vote but lose the election." NPR

Legutobb is eppen a demokrata Al Gore csinalta meg ugyanezt akkor kb 500ezer volt a javara (csak nem ott ahol kellett volna mondjuk Florida vagy Tenessee)

gabors 2016.11.09. 18:33:16

@Tiszteltetem Brüsszelet: ugy tunik nagyon ertesz ehhez ....

pl melyik allamban vezetett kezdetektol a B jelolt ??

Mert pl Floridaban 9 ora korul 5 percenkent valtozott hol A hol B vezetett. Hasonlo volt tobb masik "imbolygo" allamban.

Ja es eppen irtam hogy a B jeloltre 200ezerrel KEVESEBB szavazatot adtak le ...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.09. 18:37:28

@gabors: "Csak hogy jo hirt is irjak Californiaban es Massachusetts-ben es Nevada-ban legalizaltak a marijuanat "

Haha :))) most mar nap kozben is barhol "elvezhetjuk"a finom goreny illatot, nem csak estenkent ;)))

montroyal ( CAN qc) 2016.11.09. 18:46:09

@mojyo: @tanato: megnyugodtam . paran itt nem vagyunk veszélyben ...:-)

gabors 2016.11.09. 18:46:28

@Zsuzsi65: "Haha :))) most mar nap kozben is barhol "elvezhetjuk"a finom goreny illatot, nem csak estenkent ;))) "

Nem is tudtam hogy gorenyek is szivnak fuvet... nekem volt ketto (ferrett) egyik sem szivott ganjat/marijuanat/vadkendert aranyosak voltak csak mar meghaltak mindketten.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.09. 18:49:34

@gabors: oh, tudod mire gondolok, skunk :))) na most megneztem a nevet magyarul, igazad van, az buzos borz :)) bocsanatot kerek a gorenyektol :))))

SzZoole 2016.11.09. 20:12:20

@Zsuzsi65: igy van itt a vilagvege!!!Vagy a vilag beke?
Ki tudja.....
Mi fog tortenni most feletek?
A mexikoiak vissza mennek Mexikoba?
A fekak visszamennek a gyapotfoldekre?
Vege lesz a liberalizmusnak es a nok visszamennek a konyhaba?
A csendes tobbseg szavazott es gyoztek.

A lenyeg,hogy nalatok legalizaltak a nevetos cuccot,es mindenki mosolyog:)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.11.09. 20:22:18

@Zoole[uk]: haha, hat a nagyon liberalisok pontosan azt a kepet festik, mint amit leirtal :))) A hollywood-i celebek jobban teszik, ha kezdenek csomagolni :))) (tobben ngyon varjak mar, hogy bucsut inthessenek nekik :)))))

a valosag persze nem ez lesz:)
Igy van, nalunk (CA) a dolgok nem igazan fognak valtozni tulzottan (szerintem), mert egyreszt CA az egyik legkekebb allam, masreszt don't worry, dude, we can go surfing and smoke some pot :))))) (na nem en, de sokan valoszinuleg igy allnak itt hozza Del-Kaliforniaban :)))
Nem eszik olyan forron a kasat, szoval a sok vilagvege varo liberalis most csak a sokk hatasara gondolja, hogy holnaptol aztan mindennek vege! De valahol megertem oket, mert gyakorlatilag az egesz media arrol zengett mar tobb, mint egy eve, hogy Hillary fog gyozni. Nana', hogy sokkent erte oket, ami tortent. De ha meg o nyert volna, akkor a jobboldaliak sirnanak hasonloan valoszinuleg, es mondanak, hogy vege Amerikanak, es megyunk a daraloba ;)

SzZoole 2016.11.09. 20:42:32

@Zsuzsi65: sot,Trump elso intezkedes lesz,hogy a dildo-ra 100%adot vet ki,hogy még jobban kitoljon a feministakal:)))

Nem csak feletek vannak ilyen félcsapasosak,akik Canada fele veszik az iranyt a valasztasi eredmeny miatt.
Kutyasetaltatas kozben talakoztunk egy angol paliva,aki egy magyar vizslat setaltatott.Beszedbe elegytunk es mondta,hogy kutyat megorokolte egy Magyar csaladtol,mert azok haza koltoztek a Brexit szavazas eredmenye miatt....
Most mit lehet erre mondani.
A masik ami feletek tortent.
A nejem benne van egy kutyas korben(corgi).
Az egyik csajszi posztolt egy kepet,hogy kutyaja eppen szarik egy olyan ember kertejeben akirol tudja,hogy Trumpra szavazott:(
Szoval ilyen félcsapasosak mindenhol vannak

FutureFry 2016.11.09. 20:47:01

@Zsuzsi65: @gabors:
D.C.-ben már úgy két éve legális - és tényleg gyakran érezni az utcán "illatot". Ráférne Trump-ra is egy-két slukk. (Mondjuk egy világéletében absztinens ember esetében nem valószínű.)

gabors 2016.11.09. 21:23:39

@FutureFry: CSAKHOGY ezt talaltam

In Washington, DC, the high was short-lived.
Just five days after pot became legal in the US capital, city lawmakers voted for strict limits on marijuana use, outlawing smoking in all public spaces, including inside private clubs, bars, hotels, and restaurants.

Vagyis ez alapjan utcan vagy barhol mashol illegalis maximum otthon lehet ezek alapjan szivni nyitott ablak eseten gondolom erezni, De ez gondolom nem sokakat zavar akik szivjak.

gabors 2016.11.09. 21:29:07

@Zoole[uk]: " sot,Trump elso intezkedes lesz,hogy a dildo-ra 100%adot vet ki,hogy még jobban kitoljon a feministakal:)))"

Erre nincs szukseg kinevezi a kovetkezo legfelsobb birot (meg meg ketto harmat is mert eleg oregecskek) es az abortusszal eggyutt nemcsak a feministakat de minden "buzit" is illegalissa tesznek es kitoloncolnak .... vagy beleepitik oket falba mint a regi mondaban.

SzZoole 2016.11.09. 21:53:08

@gabors: nagyon helyes,majd be epitik oket a mexikoi hatara epitett falba:)))

FutureFry 2016.11.09. 22:19:30

@gabors: Igaz, bár a füst/szag messze száll. Ráadásul D.C. egy része "federal" terület, ahol a teljes tiltás elvileg továbbra is él.
www.washingtonpost.com/graphics/local/dc-marijuana-map/

gabors 2016.11.09. 23:21:58

@FutureFry: I" "federal" terület, ahol a teljes tiltás elvileg továbbra is él."

igen tudom ezert lehet nagyot bukni egy Nemzeti Parkban pl Coloradoban mert a parkban mar akar federal feloni is lehat az a marijuanna amit amugy Colorado teruleten teljesen legalissan tarthat valaki...

Ebbol gondolom lesznek majd zurok Californiaban is ott is vannak gyonyoru es surun latogatott Nemzeti Parkok ....

LittleG (uk) 2016.11.10. 08:56:52

@tanato: köszi, most utánaolvastam, rájöttem, a történetet már olvastam, csak a név nem maradt meg.

Szörnyű, hogy egyetlen ember mi pusztítást képes végezni... És még a végén a lelkiismerete is tiszta!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása