oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. szeptember 19. 06:42,  Magyar árvák Bogotában 225 komment

2016. szeptember 19. 06:42 Határátkelő

Magyar árvák Bogotában

Greg öt éve él Frankfurtban, ám mai írása nem Németországról, hanem térben is időben is teljesen másról szól. (Vagy talán mégsem teljesen, de az majd a végén derül ki, miért írom ezt.) Mindenesetre a történet gerince egy nagy időugrás, az is hamarosan kiderül, miért. (A képeket köszönöm neki.)

Új életet kezdeni egy másik országban nehéz és küzdelmes folyamat mindenki számára. Pláne, ha gyerekkel vágunk neki. A Frankfurti mesék blog és a Határátkelő közös felhívása! Ha érdekel, itt olvashatsz további részleteket! 

cim_19.JPGCartagena

„Három éve Jordániában egy buszon összefutottam egy kolumbiai szépséggel és egyből szerelmes lettem. :) Rövid első beszélgetésünk során kiderült, hogy pontosan tudja, hol van Magyarország és még a történelmünk egy jelentős részével is tisztában volt. Természetesen leesett az állam.

Akkor már egy ideje külföldön éltem és sokszor megtapasztaltam már mennyit is tud egy átlag nem-keleteurópai ember Magyarországról. Hát sejthetitek, nem sokat. De ez így van jól, nekem sincs fogalmam a legtöbb afrikai vagy éppen óceániai kis országról.

Akkor persze nem firtattam, miért is ilyen tájékozott, csak szimplán örültem neki. :) Két évvel később hosszas kalandok után találkoztam végre fent nevezett kolumbiai szépség anyukájával, aki egyik este egy bor mellett elmesélte egyik legmeghatározóbb élményét gyerekkorából.

Kolumbia, 1956

1956 átlagos problémákkal teli év volt Kolumbiában. Ha sokat nem is, azért annyit mindenki jól tud Kolumbiáról, hogy ott nem éppen fenékig tejfel az élet, és hát tapasztalatból mondhatom, egy magyar átlagember el sem tudja képzelni az ottani viszonyokat.

Szóval adott egy kb. 8-9 éves kislány, aki egyszer csak azt hallja az iskolában, hogy holnap jönnek a magyar árvák!!! Kilenc éves, jó családi hátterű kislányként ez persze kb. annyira volt felfogható számára, mint nekem a Higgs-bozon. Mondjuk velem ellentétben őt nem annyira zavarta, hogy nem sokat értett az egészből.

Aztán eljött a másnap és az egész iskola felfordult. Nem voltak tanórák, mert mindenki a nagy pillanatra készült. Minden gyerek segített feldíszíteni az iskolát, együtt gyártották az édességcsomagokat és alig várták, hogy megérkezzenek a magyar gyerekek!

Mint később kiderült számára, nem csak az ő iskolája tett így. Bogota (Kolumbia fővárosa akkor kb egymillió lakossal) majd’ összes iskolájában ez volt a program aznap! Összehasonlításképpen ez kb. annyi, mint minden második budapesti iskola.

Mindenki a magyarokat várta, az utcák egy része le volt zárva és az egész útvonalon tömegek gyűltek össze, hogy üdvözöljék a magyar árvákat, akik végül valamikor délután meg is érkeztek.

Olyanok, mint a többi gyerek

Hősnőnk nagyon meglepődött, ahogy meglátta a buszablakból kíváncsian kikukucskáló nagyjából vele egyidős gyerekeket. Szinte el sem akarta hinni, amit lát. Csak átlagos, kicsit szomorú, a hosszú úttól elgyötört, de kíváncsi gyerekek; ennyi, semmi több.

Olyanok pont, mint a többi gyerek itt az iskolában, csak a bőrük furcsán sápadt volt. Pedig ő meg volt győződve, hogy a magyar az valami földönkívüli idegen népség, amelyik minimum egy messzi-messzi galaxisból érkezett.

Pár óra múlva csalódottan, de nagyon büszkén nyújtotta át az általa készített kis édességcsomagot Kovács Józsikának, aki persze egy árva kukkot nem értett semmiből, amit mondtak neki és fogalma sem volt, hol van, de egy kicsit elmosolyodott, amikor egy csinos kislány édességgel kínálta.

Ez volt az első mosoly az arcán, mióta végignézte, ahogy orosz katonák Budapesten megölik az apját és megerőszakolják az anyukáját, aki később belehalt a sérüléseibe.

Mindenki segített, ahol tudott

Abban az évben az egész város a magyar árvákról beszélt. Mindenki ott segített, ahol tudott és igyekeztek elviselhetővé tenni nekik azt a fájdalmat, amit az jelent, amikor az ember mindent elveszít; mindenkit, akit szeret, és mindent, ami egy kicsit is fontos neki. Mert a háború az ezt teszi mindenkivel, nem válogat, csak megnyomorít.

A „sajnos-mégsem-UFO” magyarok megérkezése estéjén 9 éves hősnőnk apukája este a vacsoránál látta kislánya enyhe csalódottságát, ezért megkérdezte milyen is volt számára nap.

Hamar megtudta, hogy a magyaroknak valójában legalább is földönkívülieknek kellett volna lenniük, de ők nem is nagyon mások, mint a mostani osztálytársai. Az egyik például pont olyan, mint Antonio a 3B-ből.

Hősnőnk apukája egy pillanatra elgondolkodott, mi is lenne a legjobb válasz erre a jelentős problémára. Számtalan módon ejthette volna persze a témát és beszélgethetett volna tovább a hétköznapi problémákról, hogy nincs pénzük megint a hónap végére vagy, hogy minden politikus korrupt, de ő nem ezt választotta.

Nem UFO-k, csak menekültek

Felállt az asztaltól és behozta a nagy világatlaszt, majd kinyitotta Európánál, rábökött Magyarországra és azt mondta: Nem, tényleg nem UFO-k, csak menekültek. Aznap este hősnőnk, bár csak kilenc éves volt, de nagyon sokat tanult a világról.

Megtudta, hogy a magyarok nem UFO-k csak egy kis nemzet Európa közepén, akik szerettek volna szabadok lenni. Ezért harcoltak, de alulmaradtak és sokan meghaltak és még többen elmenekültek a háború és a megtorlás elől. Az egész estét végigbeszélgette a család és hősnőnk az értelemtől csillogó, bár nagyon fáradt szemekkel ment aludni majd éjfél környékén.

A következő hetekben majdnem minden nap tanult a család valamit Magyarországról a vacsoránál és megismerték az ország történelmét és kultúráját.

Hősnőnk a magyar árváknak köszönhetően megtanulta máshogy látni a világot és az akkor, az esti családi beszélgetéseken megtanultakat adta át egy generációval később saját lányának és ebben a szellemben nevelte a gyermekeit.

Népszavazás Kolumbiában

Érdekes véletlen, hogy Kolumbia is pont október 2-án fog népszavazni, csak náluk egy kicsit más a kérdés: „Támogatod a megállapodást, ami véget vet a háborúnak és megteremt egy stabil, hosszan tartó békét?”

Ötven év háborúskodás, több mint kétmillió (egész Budapest) áldozat, de ők a legnagyobb drogháborúk közepette is boldogan kerestek helyet az életükben a magyar árváknak a világ másik feléről.

repter.JPG

56-ban majd 200 ezer magyarnak kellett menekülni. Ez legalább 10 Paks méretű városnyi ember, akiket a világ több tucat országa fogott be annak idején. Senki nem félt a terrorista magyaroktól, senki nem aggódott, hogy elveszik a bevándorló magyarok a munkát, az asszonyokat, vagy éppen a szociális juttatást a helyiek elől, egyszerűen csak segítettek.

A mi kezünkben is ott van a döntés lehetősége: hagyjuk, hogy eluralkodjanak rajtunk az ismeretlen színű, vallású, nyelvű idegenektől való félelmeink vagy elővesszük a világatlaszt…”

HÍRMONDÓ

Már nem lehet jelentkezni levélben szavazásra

Ha már szóba került a referendum, van egy hírünk: ha külföldön élsz, és levélben voksolhatsz a kvótareferendumon, de eddig nem jelentkeztél, akkor most már fújhatod, lejárt a határidő. Részletek itt.

Elgáncsolhatják a Brexitet a visegrádi országok

Magyarország, Csehország, Lengyelország és Szlovákia megvétóznak minden brit-EU alkut, ha az korlátozná a munkavállalási jogokat Nagy-Britanniában – jelentette be a szlovák kormányfő. Hogy mit mondott még, azt itt olvashatod el.

Még mindig nem Magyarországon a legdurvább a helyzet

Az EU-n belül egyértelműen a közép- és kelet-európai országokat sújtja leginkább a munkaerőhiány. A munkaerő a letteknél és a románoknál drágult a legjobban, de Magyarország is meglehetősen elöl van a listán. Hogy hol mennyivel drágult, az kiderül itt.

Mennyire erős az útleveled?

A sorrend alapja nagyon egyszerű: azok az útlevelek végeznek előrébb, amelyekkel minél több országba lehet vízum nélkül utazni. Az élen több változás is történt, de vajon hol van Magyarország?

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Kolumbia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1811721745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shanarey 2016.09.19. 22:27:33

@Greg78:

Én jobban örültem volna a tényeknek, mint egy a múlt ködébe vesző erősen feltupírozott történetnek.

Greg78 2016.09.19. 22:33:27

@nyuszigonosz: Szia, nagyon jo kerdes, pont a FB posztom után beszelgettunk Lina Marival, hogy ha legkozelebb kint leszek Bogotaba, akkor megprobálhatnánk egy akkori árvát megtalálni. Nyilván nem lesz egyszerű, de majd megírom, ha sikerült. Egyenlőre fogalmam sincs róla :(

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.09.19. 22:35:58

@Greg78: "Sajnos a menekültválság egy nagyon összetett probléma amit se én se te nem fogunk tudni megoldani, de ettől még az emberségünk megtarthatjuk a rászorulókkal szemben. Csak erre akartam felhívni a figyelmet egy személyes élmény megosztásával."

+1 Igy van! Az undorito az egeszben, ahogy a politika ezt az egeszet a sajat celjaira hasznalja fel. Persze semmi uj nincs a nap alatt, minden kornak megvolt a sajat problemaja, amit a politikusok akkor is kihasznaltak, ugyanugy, mint ma.

jomtom 2016.09.19. 22:36:32

Aki 5-10 éve él olyan országokban, ahol az egyik szomszéd ázsiai, a másik mohamedán vagy zsidó vallású, természetesen másként látja a világot.

Nem gondoltam, hogy Németország déli részén, alpesi területen (Bad Reichenhall, Berchtesgaden) , ahol a turizmus a fő pénzkereset, ennyi fekete nikábos nőt fogok látni A fejkendős viseletet megszoktam, de a fekete nikáb számomra félelmetes.

Előző bérbeadóm elmesélte, hogy amikor a két Németország egyesült, befogadott egy családot gyerekkel, és másfél évig egyenesítette életüket. A tavalyi őszi hullám olyan pénzügyi terhet okozott a városnak, hogy távoli családtagjai elveszítették állásukat az önkormányzatnál és önkormányzati cégnél. Éppen akkor járt az önkormányzat vezetője Berlinben, pénzt kérni, amikor először voltam itt.

Nagyon gázosnak tartom az otthoni gyűlölet kampányt, ami már a romákat is azzal fenyegeti, hogy nem kapnak segélyt. Holott a menekülteknek esze ágában sem lenne Magyarországon maradni. A pár napos ellátásukhoz meg biztosan rengeteg pénzt adott és adna az EU.

E hét végére terveztem a hazautazást, de inkább honlapomon dolgozom. Éppen otthon leszek a népszavazás napján.

M. Péter 2016.09.19. 22:37:30

@Greg78: 56-ban börtönökből kiszabadult egy csomó köztörvényes bűnöző is, nyilván nem reklámozták a múltjukat, és "menekültként" sem hagyták abba bűnözést.

nyuszigonosz 2016.09.19. 22:43:51

@Greg78: Köszönöm a választ, érdekelne egy írás arról, ha sikerült majd találni valakit.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.09.19. 22:54:40

Választ még mindig nem kaptunk semmire.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.09.19. 23:01:00

@ámbátor: @Határátkelő:
Igen. Általában ez szokott lenni a válasz. "Nincs értelme."
A felsőbbrendű és lekezelő dzsoli dzsóker amit minden válaszra és érvelésre képtelen úgynevezett értelmiségi előhúz.
Hiszen én csak egy árokásó vagyok mit akarok én a PHD-től meg egyéb "nagytudású" emberektől. Hogy jövök én ehhez?
Mondanám azt hogy hánynom kell az ilyen emberektől de nem mondok ilyet hanem nagyon polkorrekten azt mondom hogy hánynom kell az ilyen kihátrálástól.

jomtom 2016.09.19. 23:40:17

@Nagy kámpics:
Én teljesen más szemszögből látom az orvosokat. Nem bunkóság oldaláról, hanem hogy a képzés során mennyire kinyírják az agyukat. Akkor is a gyógyszerekben és az invazív megoldásokban hisznek, ha látják, és tudják, hogy teljesen értelmetlen. Különösen az USÁ-ra vonatkozik, de mindenhol érvényes. Persze vannak olyan esetek, amikor nélkülözhetetlen a doki, baleset, szülés, törés. De a degeneratív állapotoknál ártanak és rontják a helyzetet.

Minden héten érkezik néhány levél orvos vásárlónktól, amiben konkrét egészségügyi problémákra keresik az alternatív megoldásokat. Ma este két orvos vásárlónk levelére válaszoltam. Nem tagadom, átélem a másik végét is, amikor jönnek a levelek, hogy ekkora hazugságot, ekkora baromságot még nem olvastak. Ilyenkor büszke vagyok, hogy tudtam újat mutatni nekik.

ámbátor 2016.09.19. 23:40:27

@diggerdriver: bocs, tényleg nincs értelme.
Meggyőzni egymást nem fogjuk, elkanyarodtunk a poszttól és ránkszólt a bloggazda. Tudni kell leállni.
Gőzöm nincs ki vagy és mivel foglalkozol, ahogy neked se rólam. Amit írtam, nyilván nem a személyednak és a körülményeidnek szólt, hanem annak amit írtál. Nem volt szándékomban sérteni.

FutureFry 2016.09.20. 00:54:13

@Greg78: "Ki a túró menekülne Kolumbiába gondoltam :) "

Manapság a venezuelaiak.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.09.20. 04:15:49

@diggerdriver: Amikor azt írod, hogy a "mi szégyenünk" akkor mégis kire gondolsz? A másik: Biztos, hogy létezett ez a magyarok ne lopjatok felirat? Már csak azért kérdem mert egy társaságban mindig van vki, akinek az ismerőse látta de soha senki nem fényképezte le. Legalábbis én nem láttam ilyet. Azt el tudom képzelni, hogy magyarul ki volt írva, hogy ne lopjanak a vevők; de hogy a magyarok azt már nehezen. A labanc ne lopj azért nincsen kiírva, amiért cigányoknak meg zsidóknak sem írják ki.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.09.20. 04:21:38

A poszthoz csak annyit: Ha esetleg a mostani népszavazáshoz kell kapcsolni én csak egyet kérdezek: Nem ellentmondásos a mai magyaroknak az 56-os magyarokkal példálózni? Már csak azért mert a mai Magyarországon olyan magyarok illetve olyan magyaroknak a leszármazottai élnek, akik NEM mentek ki 56-ban. Hanem itthon maradtak és végig csinálták a szocializmust vállalva a börtönt a felelősségre vonást, a mellőzést, dolgoztak házgyárakban, diplomával a zsebükben és elszenvedték a néha hazalátogató honfitársaik lesajnálását.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.09.20. 06:55:34

@flash.gordon:
Ez jó kérdés én nem láttam de tartja magát a sztori.
Nem tudom te mennyire voltál benne a Gorenje rohamban. Én benne voltam. Simán el tudom képzelni hogy igaz.
Egyébként ma is van ilyen kiírás csak általánosan szól mindenkinek.
Például hogy az áruházban biztonsági kamera működik.
Ha mégis létezett egy ilyen tábla az mindenképpen a mi szégyenünk. Hiszen egy népnek szól és ilyet nem tesznek ki ok nélkül.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.09.20. 08:07:18

@diggerdriver: Hogy vmi tartja magát nem azt jelenti, hogy igaz is. Egyébként az urban legends weboldalon foglalkoztak a kérdéssel és ott is sok hozzászoló azt mondta, hogy látott olyat, hogy magyarul volt kiírva. Ami nem meglepö mert egyrészt sok nyelven ki van írva manapság is másrészt a bevásárló roham ezzel jár sajnos.

Persze lehet azt mondani, hogy ez a mi szégyenünk de vonjunk egyenleget. Az osztrákoktól megvettünk 123 ezer darab mélyhütöládát, 80e db videót, 200e db kétkazettás magnót. Ès elloptunk 500 db videókazettát, húsz rekesz sört, és egy nercbundát.

Na, ez meg a mi dicsöségünk. :)

Mighty Duck 2016.09.20. 08:59:15

@diggerdriver: Az, hogy ki van írva, törvényi kötelezettség. Éppen a hétvégén jött elő a téma egy összejövetel alkalmával, amikor egy skót barátom nézett rá a mobiljáról az otthon lévő bébimonitor-kamerára. Mint kiderült, Finnországban a törvény nem tesz különbséget a bolt, az adatrögzítésre alkalmas kamera, illetve a saját otthonod és a csak képközvetítésre alkalmas kamera között. Szóval még a saját otthonodban is írásban kell tájékoztatnod a vendégeidet, hogy kamerát üzemeltetsz.

tsabus UAE 2016.09.20. 09:39:33

@flash.gordon: Én a saját szememmel láttam a Mariahilferen, egy nagyobb üzletben. Akkoriban még nem járkáltunk kamerás mobillal (sőt, mobillal sem), ezért nem nagyon vannak képek róla.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.09.20. 09:56:57

@tsabus [UK]: filmes kamera már akkoriban is volt. Na nem neked. Az újságíróknak. :)

soad1221 2016.09.20. 10:15:03

@tanato: igen, valóban helyzet van... Pont ezt írtam, hogy le lehet egyszerűsíteni ennyire, de nem érdemes. Mi páran márpedig kiállunk amellett, hogy a két helyzet nem ugyanaz. Ebből következik, hogy nem lehet összehasonlítani őket így, és egyértelműen nem lehetnek a két helyzetre adott reakciók ugyanazok.
Ennek a két egymástól ennyire különböző helyzetnek az állandó összehasonlítása meg tök szimpla demagógia...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.09.20. 11:27:34

@flash.gordon:
Ok. Akkor minden rendben. Nincs több kérdésem.

takarék-láng 2016.09.20. 11:40:18

@ámbátor: "elgondolkodsz rajta mekkora hiba az általánosítgatás"

- ha teged megcsip 3 szunyog azt fogod mondani hogy a szunyogok csipnek. Altalanositasz? Vagy azt mondod hogy vannak koztuk szurosak de a tobbseg aranyos szeretnivalo haziallat?

takarék-láng 2016.09.20. 11:40:18

@jomtom: A pár napos ellátásukhoz meg biztosan rengeteg pénzt adott és adna az EU. 

- az eu mibol ad? Amit a tagallamok befizetnek. Tehat nem ad csak visszad egy bizonyos szazalekot. Tehat allitasod eros csusztatas.

Ginix 2016.09.20. 11:59:24

@diggerdriver: csak érdeklődöm, ne kapd fel a vizet!

ha te egy videon mutatott pár agyhalott bunkóságából azt vonod le, h minden hasonló bőrszínű/nemzetiségű ember ugyanolyan, akkor arra miért nem releváns video az, ahol az oroszok megverik az árva csajt? azért mert ők egy nemzetiségűek? (nekem az jött le, h ők egy általánosító előítélet alapján képesek az agressziójukat levezetni egy náluk gyengébben. most akkor minden orosz ilyen?) tényleg csak kérdezem, megérteni akarom, nem kötekedni.

létezik az általánosítás, ebben igazad van, de tényleg nem mindenki működik 1-2 példa alapján úgy, ahogyan te látod. 13-14 évesen egyedül mentem egy aluljáróban és odajött egy hasonló korú cigányfiú és alámnyúlt. nagyon megijedtem, kislány voltam még és nagyon utáltam őt ezért, megmaradt egy életre az emlék, de sem akkor sem most nem úgy gondolok rá, h cigány volt, hn h egy bunkó, neveletlen kis pöcs. azóta felnőttem, tanítottam a józsefvárosi tanodában és pár cigány tanítvánnyal a mai napig jóban vagyunk. és azóta a gyöngyösi utcai metrónál feljőve 28 éves koromban 2 huszonéves, echte magyar srác ugyanezt megtette, majd jót röhögtek azon, h hangosan k*anyáztam őket. ezekből mit lehet levonni? vagy mit érdemes?
olvastam az bejegyzésedet az általánosításról és tény, h sokan így működnek, de nem mindenki és nem feltétlenül ördögtől való más szempontokat is figyelembe venni, mielőtt egy életre úgy döntünk, h a cba kenyér a legjobb v minden fekete alkalmazkodásra képtelen vadember.

P.Elliot 2016.09.20. 13:09:42

@Muscari: Mostanaban nincs sok idom a gep elott lenni, kiveve reggel, nem lattam a hozzaszolasodat csak ma amikor probaltam visszaolvasni.
Koszi a kerdesedet, jol vagyunk, egy-ket terrorista nem szokott itt megremiteni senkit, elobb -utobb elkapjak es jol belerugnak a seggebe, szabadlabra tobbet nem engedik, ha ugy adodik ki is vegzik. A lakossag kulonben is figyel ha valami szokatlant lat, a rendorseg is azonnal kozbeavatkozik.
Ez van, meg kell tanulni elni vele.
Amit viszont nagyon sajnalok hogy az azelotti normalisabb bevandorlast megszigoritottak pont miattuk...

**mimi** 2016.09.20. 13:29:51

@flash.gordon: Sajnos létezett .... en is láttam

tanato 2016.09.20. 14:10:43

@Ginix: @diggerdriver: Előítélet ,általánosítás:SÓgórnőm pedagógus a férje mérnök/Svédországban,de kétheti váltással ingázik ide oda/Mindketten nagyon előítéletesek a menekültekkel szemben,a kormánypropagandát mondják fel minden alkalommal/Nemrégen volt egy néhány hetes tanulmányúton Spanyolországban egy ottani iskolában.Kérdeztem színesbűrűek,arabok arrafelé?/Északspanyol kisváros/Persze vannak a suliban tanárok is meg gyerekek is bőven arabok,afrikaiak rendesek munkaszeretőek,a gyerekeik jól tanulnak stb.Kérdeztem,és a menekültekkel kapcsolatos véleményed?Ja azok ott Spanyolban nem OLYAN menekültek.,mint akikről itthon írnak az újságok meg a média.És mondom nem lehetne őket integrálni mint a spanyolosokat?Nem mert amiről a hazai média ír azok hódító erőszakoló horda,analfabéták,szemetelnek,el akarják foglalni a keresztény világot stb.stb.Felmondta szó szerint a kormánypropagandát azokról akiket nem ismer,szemben azokkal akiket megismert a két hét alatt,akik szintén menekültként érkezetek oda évekkel ezelőtt.

tanato 2016.09.20. 14:13:43

@soad1221: Hát nem tudom melyik a jobb háború ami két hét alatt lemegy vagy amelyik évekig húzódik.Melyik generál több szenvedést és menekültet.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.09.20. 14:16:37

@Ginix:
Mint írtam az volt az utolsó csepp. Nézz körül a témában a Youtube-on.

soad1221 2016.09.20. 14:58:56

@tanato: nem tudom mikor írtam olyat, hogy egyik vagy másik jobb-e..?! szerintem soha. Csak annyit írtam, hogy le lehet egyszerűsíteni arra, hogy "helyzet van", meg hogy akkor is volt, csak a két helyzet nem ugyanaz, nem lehet összehasonlítani.

fogalmam sincs, miért hozod ki belőle azt, hogy egyiket vagy másikat jobbnak tartanám....

tanato 2016.09.20. 15:13:53

@soad1221: Mert mindkét esetben menekülthullám indul el,ez az alap.A civil lakosság ilyen esetben menekül.

soad1221 2016.09.20. 15:32:51

@tanato: ...és akkor minden más körülmény, meg a kiváltó okok, meg a következmények lényegtelen is...

Tudod mit, igazad van. A két eseményt innentől egyformának tekinthetjük...

Főgebra 2016.09.20. 16:15:37

@soad1221:
Érdeklődnék!
Van két vak lovam. Nem tanítanád meg őket sakkozni?

takarék-láng 2016.09.20. 16:43:17

@Határátkelő: ha rajovok a hazugsagokra az antiszemitizmus?

Miert nem jelenik meg a lenyeges kommentem, miert hallgatsz el informaciokat?

Te liberalis te a szolas szabadsagat vallod nemdebar?

soad1221 2016.09.20. 18:25:12

@tanato: egyrészt ugye a poszt is végig erről szól, másrészt pedig de, ezt mondtad

Mi páran meg végig arról ugatunk, hogy nem lehet ezeket összehasonlítani, Ti páran meg arról, hogy de igen. Akkor mit nem mondtál?
Pontosan ugyanazt a választ várjátok a mostani helyzetre, mint amilyen válasz volt az akkorira, hiszen pont azt hozzátok példának, hogy nohát, úgy is lehet... És akkor utoljára: mi meg azt mondjuk, hogy nem, nem lehet ugyanaz a válasz, mert azon túl, hogy helyzet van és menekülnek emberek, semmi összehasonlítható nincs a dologban, tehát senki ne várjon ugyanolyan válaszokat, ugyanolyan reakciót.

@Főgebra: megpróbálhatjuk... :D

soad1221 2016.09.20. 18:34:29

@Greg78: jó hogy megjelentél...
Tehát: igen, semmi nem fekete vagy fehér, de a két eseményt összehasonlítani nem lehet. nyilván olvastad a vitákat erről ezen a blogon is, így nem kezdek bele újra. tanatoval amúgy is végigrágjuk még ezt párszor :)

"Arról nem is beszélve, hogy mennyire volt tele az ottani sajtó a Magyar Cigányokkal akkik a Kanadai szociális juttatásokért utaztatták ki az egész családot néhány éve."

akiket nagyrészt vissza is pateroltak Mo-ra, majd törvényt változtattak, és megszűnt a menekülési lehetőség... Ugye-ugye a csúnya-gonosz kanadaiak?? Vagy mégsem.

Illetve továbbra is felhívnám a figyelmet, hogy rettentő érdekes módon a legmagasabb szociális ellátást nyújtó országok az egyetlenek ahol békét találhatnak. A többiben nyilvánvalóan háború zajlik, és kemény elnyomás van....

tanato 2016.09.20. 19:08:36

@soad1221: Nincs ezen mit rágni ,ahol háború van menekül a civil lakosság.Ez mindig így volt és így is lesz.A menekülteken pedig segíteni illik,nem beléjük rúgni.Akár 56,-akár Jugó háború, akár közel keleti háború.

DieNanny CH 2016.09.20. 19:32:36

@Greg78:

Hát, sajnálom, még mindig nem vagyok meggyőzve. Most, 60 évvel később derül fény erre? Soha, sehol nem írtak róla?

Jól átgondoltam, és a következőre gondolok: nem lehet, hogy menekülttáborban élő családok gyerekeit vitték 1-2 hétre nyaralni?
(Ja, mert az írásból nekem nem derült ki, miért jöttek ezek a gyerekek az iskolába?)
De még ez a variáció is furcsa, mert nagy része a disszidálóknak egyedülálló volt.

Valamit keverhetett vagy kiszínezhetett barátnőd anyukája, mert nagyon sok érthetetlen mozzanat van a történetben.

És azért rugózok ennyit rajta, mert mindenki más a mostani menekültáradattal való összehasonlításon rugózik.

DieNanny CH 2016.09.20. 19:34:06

@tanato:

A menekülteknek meg illik jól viselni magukat, és hálásan fogadni az enni- és innivalót, a ruhákat és a szállást!!!
Nem gondolod, hogy ez a dolog kétoldalú???

tanato 2016.09.20. 21:08:16

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Jól beszélsz,én voltam Szegeden az Állomás előtt,nagyon örültek a menekültek a mosdási lehetőségnek az ételnek, italnak a gyerekek az édességnek ,a játéknak.A civil segítők játszottak a gyerekekkel,meg osztották az ételt,italt.

DieNanny CH 2016.09.21. 09:04:23

@tanato:

Hát, ez kb 10%.
A maradék kilencven meg tör-zúz és nyafog. Már az is elég lenne, ha a határon megállnának és hagynák magukat leellenőrizni. Mert 90% nem hagyja. És velük van a gond. Őket látja csak majd' mindenki. Őmiattuk alakult ki a negatív előítélet. Ők azok, akiket a lakosság a háta közepére sem kíván, de még Európában sem.

tanato 2016.09.21. 09:16:29

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Ez már MO.-on múltidő,szinte senki nem maradt itt a tavalyi nagy rohamból.hOGY NYUGATON MIRE JUTNAK MAJD AZ KÉTOLDALÚ DOLOG LESZ,rajtuk és a befogadó országokon is múlik maJD.

soad1221 2016.09.21. 09:28:36

@tanato: igen, jól hangzik ez. És mit jelent a segítség?
étel, takaró, lakás, pénz? mennyi és meddig? és hol? és kiknek is forog veszélyben az életük?

Tehát, alapvetően egyetértek, akinek segítségre van szüksége azon segítünk és nem bele rúgunk. Csak ugye a segítség mibenléte nem biztos, hogy ugyanazt takarja. Nagyon szép idilli kép, hogy az állomáson vagy 10-20 ember is nagyon hálás volt, különösen a gyerekek a csokiért, de most sok-sok millió emberről beszélünk, és nem mind csillogó szemű gyerekek.
És igen, a csillogó szemű gyerekeknek sem segítség, ha csokit adsz, bár kétség kívül nagyon hálás lesz érte.

Te az alkoholistának is adsz egy felest, ha szenved a leszokás közben?

soad1221 2016.09.21. 09:54:26

@tanato: ez megint jól hangzik, de ugye ettől függetlenül van schengen, meg dublini egyezmény, és hallottad, hogy éppen kötelezettségszegési eljárást akarnak indítani Mo-val szemben, mert nem vesszük vissza, a náluk lévő, de először nálunk regisztrált embereket?

Svédország részéről különösen korrekt lépés ez. Tisztelem őket ezért, nagyon :)

Szóval az "EU-s eszmék", meg "szolidaritás", meg ilyenek, azok nagyon szépek, de amikor arról van szó, hogy végül is kinek kell majd állnia a dolgot, akkor Te azt, mondod, hogy "jaaa, hát ezek nem akarnak egyébként itt maradni, majd meglátjuk, hogyan boldogulnak ők".

ők meg azt, hogy "jaaa, kérem, mi korrekten lefolytattuk az eljárást, nem lehet menekült, menjenek szépen oda ahol regisztrálták őt..."

Szóval mi lenne, ha inkább a problémával foglalkoznál te is, és nem folyton a csillogószemű gyerekeket látnád, aki örült a csokinak?

tanato 2016.09.21. 09:56:29

@soad1221: Nem jó párhuzam az alkohol a csokival.Természetesen az integrációra gondolok.Nem könnyű munka,könnyebb lenne a bevándorlók elzavarása,KIIRTÁSA AZ BIZTOS.De mint írtam mindkét félen múlik.lesz akit nem lehet integrálni lesz akit lehet.A több millió törököt sikerült a németeknek,szintúgy a több millió pakisztánit és indiait az angoloknak.Nem asszimilálni angollá vagy németté varázsolni őket,hanem beilleszteni az adott társadalomba.

tanato 2016.09.21. 09:58:59

@soad1221: Hiába is vennénk vissza őket úgyis továbbállnának nyugatra.A gyerekek az más dolog,a gyerek az gyerek,őket különleges védelem illeti meg minden civilizáltnak magát tartó országban.

Főgebra 2016.09.21. 10:00:44

@tanato:
Nem akartam belekotyogni, de mondd már el hol sikerült az integráció, melyik országban?

tanato 2016.09.21. 10:10:10

@Főgebra: visszakérdezek,szerinted vannak összetűzések,illetve voltak az elmúlt évtizedek folyamán pl. Németországban a törökökkel?Vagy ANgliában a pakisztániakkal?Indiaiakkal?De mondom ne téveszd össze az asszimilációval.Pl a magyar zsidóság sem asszimilálódott nem vált keresztény magyarrá,identitását megőrizte,de teljesen integrálódott.Az asszimiláció beolvadás az integráció beilleszkedés.

tanato 2016.09.21. 10:15:26

@Főgebra: egyébként én sem szeretek belekotyogni,sokkal jobban tetszett a régi Határátkelő aktuálpolitika nélkül néhány éve.Tisztán határátkelési történetekkel.

tanato 2016.09.21. 10:35:45

@Főgebra: A törökök Németben meg a pakisztániak Angliában beilleszkedtek,de nem olvadtak fel.

Főgebra 2016.09.21. 10:47:11

@tanato:
Nagy tévedésben vagy! A törökök kis része integrálódott, miközben kialakult a párhuzamos társadalom. Olyannyira, hogy egy török családban született gyerek ha akrja, nem kell neki megtanulni németül és úgy tudja leélni az egész életét, hogy németül meg sem kell szólalnia! Ja, és már '62 óta szédelegnek oda a törökök!
Akkor ez most beilleszkedés?

A pakikról nem tudok nyilatkozni.

soad1221 2016.09.21. 10:48:21

@tanato: miért nem jó a párhuzam? Az 56-os események jó párhuzam? kibeszélt kiirtásról?

Azt kellene megérteni, hogy semmilyen társadalmi folyamatnak ez nem jó. Az ő társadalmuknak sem, a miénknek sem. Nem tudja ez a földrész eltartani azt a teljes térséget, és nem megoldás, ha ideköltöznek ekkora mértékben.
Kezdeni kell valamit vele, de az nem megoldás, hogy akkor adunk segélyt. Meg kell próbálni integrálni őket?
Hol? Ahol a legtöbb pénzt kapják? Itt? De ők nem itt akarnak élni, hanem ahol a legtöbb pénzt kapják, ami logikus, ha jöttek pár ezer km-t még egy utolsó 1000 km kényelmesen utazva vonaton, és máris sokszorosát kapják - én is így tennék.
Csak, hogy ez nem működik, márpedig ha nem működik, akkor ismételgethetjük a mantrát, de nem fog működni.
Inkább olyan irányba mozduljunk, ami működik.

soad1221 2016.09.21. 10:50:06

@tanato: a törökök a legjobb példája, hogyan nem sikerült integrálni őket a társadalomba.

2016.09.21. 12:14:22

@soad1221: Az EU lakossaga 500 millio. +1 millio ember, az 0.2%. Siman elbirnank ketszer-haromszor ennyi menekultet, csak nem azok kozul, akik a hataron dorombolnek az ajton, hanem a taborbol kellett volna elhozni azokat, akik a leginkabb raszorulnak: arvakat, egyedulallo anyakat, sulyos, kezelesre szorulo betegeket, kereszteyneket, zsidokat, homoszexualisokat, feministakat, egyeb kisebbsegeket es politikai uldozotteket, stb, vagyis olyanokat, akik egy uj Sziriaba is nehezen terhetnenek vissza, vagy mas orszagokban sem szamithananak biztonsagra. Es szet lehetett volna osztani oket siman az EU egesz teruleten, kotelezo tagallami kvotak helyett elneptelenedo telepulesek jelentkezhettek volna ertuk, es igy oda lehetett volna vinni oket, ahol van hely, es tanfolyamokkal segiteni a beilleszkedest egybol, es adhatott volna az EU erre penzt (peldaul Mucsarocsoge foterenek kiterkovezese helyett), es akkor nem a csodbe ment gorogokre zudult volna az egesz. A hatarvedelmet meg erositeni es mindenkit visszaforditani, aki ugy akart volna jonni.

Persze tudom, ez mar csak ilyen utolagos okoskodas, en csak ugy mondom, hogy alapvetoen ez egyaltalan nem bonyolult dolog, hanem tokre egyszeruen meg lehetett volna meg ezt akar a tavalyi roham elott oldani, ha lett volna ra egyseges politikai akarat, egyseges EU, egyseges hirszerzessel es hatarvedelemmel, es nem akadekoskodo hulye tagallamokbol allna az EU.

En nem tudom, mi a humanus abban, hogy kedvesen, mosolyogva, kenyerrel varjuk a hataron mindazokat, akik tuleltek az utat, hat aki nem, mert veletlenul belefulladt a tengerbe, az ugye igy jart, de azert gyertek csak, feltetlenul erdemes probalkozni, koltsetek el az osszes megmaradt penzeteket az embercsempeszekre es probaljatok meg nyugodtan, mert mi befogado europaiak vagyunk akik ilyen kedvesen varnak benneteket. Ennel mar tenyleg csak a migransos plakatok meg a legsotetebb idoket idezo, befoldi hatalom epitest szolgalo ellen-kampanyolas az undoritobb.

Ez a velemenyem errol az egesz kerdesrol.

tanato 2016.09.21. 13:29:24

@Főgebra: @soad1221: Ebben nem értek egyet,lehet hogy párhuzamos a török élet az iszlám miatt,de dolgoznak ,tanulnak,nem tüntetnek,nem zavarognak,nem támadnak a német civilekre meg a német rendőrökre/mint az izraeli muszlimok/ messze nincsenek olyan halmozottan hátrányos kisebbségi állapotban mint a mi romáink.

tanato 2016.09.21. 13:30:32

@soad1221: Integráció nélkül nem fog működni semmi,csak a háború.

soad1221 2016.09.21. 13:39:08

@mojyo: teljesen egyet tudok érteni... nagyjából ezt próbálom én is elmagyarázni tanatonak...

Egyetlen részhez: "Az EU lakossaga 500 millio. +1 millio ember, az 0.2%. Siman elbirnank ketszer-haromszor ennyi menekultet"

Nem az összmennyiség a kérdés, hanem, hogy hol jelennek meg koncentráltan.
Ha ennyi valóban rászoruló egyszerre egy helyen van, az már szintén nem tartható... De, igen, amit senki nem akar megérteni, hogy azok, akik ezt a politikát ellenzik, azok nem feltétlen gyűlölködnek, "migráns-ellenesek", legfőképp nem kívánom a kiirtásukat, mint az feljebb elhangzott...
csak az nem lesz segítség senkinek, ha kap egy csokit. Még ha örül neki, akkor sem. Az csak egy apró ajándék, nem segítség, De legalább vele egy pillanatra elhitette, hogy fog neki segíteni, ő meg nyugtatja a saját lelkét, hogy bizony én megtettem...
fasza..

soad1221 2016.09.21. 13:47:38

@tanato: hú.... ez megint hangzatos, de akkor nézzük a török integrációt...
Tehát, tisztázzuk a szó jelentését, szerintem végül is ez azt jelenti, hogy az adott népcsoporthoz tartozó egyének a német társadalom szerves részei, a teljes társadalmi struktúrában jelen vannak, és azon belül az egyes társadalmi csoportokban meglévő arányuk legalábbis megközelítőleg egyezik az adott területen lévő népességgel. Szerinted a törökök minden társadalmi csoportban hasonló arányban vannak jelen, mint a teljes népességben?

És miért hasonlítod az egészet a cigányokhoz? Ez már megint egy nem ide tartozó, és még csak nem is összehasonlítható dolog.

Pernilla 2016.09.21. 13:51:27

@tanato: "tanulnak,nem tüntetnek,nem zavarognak"

Ilyen informaciokat megis honnan veszel? Nem a fraszt nem tüntetnek. Te nem olvasol hireket?

Ja, hogy van rosszabb is, pl. nem gyujtogatnak hetente? Akkor megnyugodtam. De ettöl meg borzasztoan sült el az "integralasuk", ahogy @Főgebra: is leirta.

2016.09.21. 14:01:56

@soad1221: En nem a csoki ellen beszeltem, egy civil tenyleg csak ennyit tud tenni, hat akkor tegye, hadd oruljon a kisgyerek.

Hanem a vezetok, politikusok kampanyolasa ellen, elvileg nekik tobb lehetoseg van a kezukben, hogy tudjanak erdemben is tenni, de ehelyett ok is csak gesztusokat tesznek, hogy en befogadonak mutatom magam, es azt mondom, hogy jojjon csak mindenki, meg, hogy nincs felso hatar, vagyis kvazi versenyeztetem a szerencsetleneket, hogy jojjenek, akarmilyen uton is. Es akkor persze, hogy az erosebb, eroszakosabb, minden aron idejutni akaro fog jonni, nem pedig az, aki igazan szegeny, kiszolgaltatott, erotlen es tenyleg raszorul. Ok ottmaradnak gyerekmunkasnak Torokorszagban, csokit se kapnak az tuti. :(

Azzal egyetertek, hogy az ujonnan befogadottak kozul minel egyenletesebben kell oket elosztani az olyan helyeken, ahol volna rajuk juto hely, ezek viszont tobbnyire videken vannak, ahol meg nincs sok lehetoseg, ezert vigyazni kell rajuk es kolteni penzt, de amugy, megha sokan kerulnenek egy helyre is nem lenne gond szerintem abban az esetben, ha valoban raszorulokat hoznanak el, hiszen halasak lennenek a lehetosegert es megbecsulnek, mert oneki a jelentkezeset elfogadtak, es elhoztak ide ot az europaiak penzebol. Ezert hala jar, nem pedig elvaras, mig, aki megkuzdott a tengerrel, embercsempesz bandakkal, korrupt rendorokkel es a maffiaval, es ki tudja meg mi mindent tulelt, teljesen jogosan sertodott es nem erti, hogy a teljesitmenyeert miert nem jar nagyobb jutalom (a csokin kivul), amikor pedig "megigertek", raadasul meg is "kuzdott" erte, hiszen itt van. Ezzel sokkal nehezebb lesz barmit is kezdeni, viszont ha lenne csatorna, amin keresztul a raszorulok johetnenek, sokkal nyugodtabb lelkiismerettel utasithatna el a hataron jelentkezoket az egesz EU. De nincs, mert nem volt ra politikai akarat es most akkor igy akarnak kompenzalni vagy fene tudja, de ez tuti, hogy nem egy jo helyzet.

En egyszeruen nem is ertem ezt, hogy miert nem lehetett ennek elebe menni, es fogadni a jelentkezoket, hiszen evek ota megy mar az az irtozatos polgarhaboru. Persze a rendrakasban is lehet, hogy kellett volna segiteni, ha mar egyszer a nyugati hatalmak az iraki haboruval kihuztak a dugot... :(

soad1221 2016.09.21. 14:11:59

@mojyo: én sem azt mondom, hogy ne adjon a civil. Azt mondom, hogy baj, hogy a gyerekkel el tudtak jutni oda, hogy kaphasson a civiltől.... Teljesen egyetértek, neki egy olyan csatornán keresztül kellett volna eljutni, ami biztonságos, és már akkor tudhatta hová kerül és mire számítson. És azért nem sikerülhetett, mert semmiféle közös EU nincs és láthatóan nem is volt soha.

Mellesleg ez az egyik óriási különbség az '56-os menekültek és a mostani között. Akkor egy táborban kellett jelentkezni, majd ha megkapta, akkor elvárásokat is kaptak mellé, és egyértelmű volt, mit kell tennie neki a beilleszkedésért.

Nagyon messze vagyunk ettől, és ha az állomáson a civil csokit tud adni a gyereknek, már régen rossz. De a civil legalább feltöltődik a csillogó szemekkel és tud rettenet demagóg következtetést levonni az egészből...
Mint írtam, csak a problémával nem foglalkozott senki..

adg 2016.09.21. 14:12:41

Elneptelenedo telepulesekre telepiteni oket annyibol nem szerencses, hogy ott meg nehezebb integralodniuk. Ott ulnek majd egy kupacban egy telepulesen, ahol csak ok vannak szinte, az eredeti populacio is inkabb elmenekul. Tokeletes taptalaja a parhuzamos tarsadalomnak. Mint a francia negyedek, ahol csak ok laknak, es ha valami nem tetszik, pl nem jo csokit kapnak, felgyujtjak a kornyeket.
Hogy helyette jobb megoldas lenne-e a szetszort letelepites, azt nem tudom. Arra is vannak balul elsult peldak. Itt vannak pl az aboink. Kitalaltak az okosok regen, hogy betelepitik oket elszorva a tobbiek koze. Ez marha jo volt, mert ugyanugy nem tortent veluk semmi fejlodes, de klasszul leakortizaltak a kornyezetuket. A kutya nem akar mellejuk koltozni, hegyekben all a szemet, orditozas es stb.
Ma mar nem ez a divat, inkabb communityket hoznak nekik letre, ott elnek. Ez sem jobb, de nem latezik annyira. Vannak integralhatatlan nepek.
(Bar ebben az esetben azt is mondhatjuk, hogy a feherek jottek ide kozejuk, es azok nem tudtak beintegralodni az osembereletbe. Nezopont kerdese.)

tanato 2016.09.21. 14:24:36

@Pernilla: Erdogan mellett tüntettek nem a németek ellen.

tanato 2016.09.21. 14:25:54

@soad1221: Az árányokat nézve ki merem jelenteni hogy többen dolgoznak, járnak iskolába mint kelet-EurópábN /nem csak MO.-on / a cigányok.

Főgebra 2016.09.21. 14:28:00

@tanato:
"...a török származásúaktól, akik már hosszú ideje Németországban élnek, elvárjuk, hogy magas fokú lojalitást érezzenek országunk iránt."

Mit gondolsz, ki mondta ezt? Elárulom: a Bundesmutti mondta tegnap, a mélységesen integrálódott törököknek!

soad1221 2016.09.21. 14:28:53

@adg: a néptelenedő helyekre semmi értelme, munkalehetőség ott sosem lesz, már pedig, ha dolgozni nem fognak, sosem fognak integrálódni sem...
mondjuk nem értem ezen miért nem akadtam az előbb fenn, de jogos észrevétel :)

az abok azért kicsit más, ők nem menekültek sehonnan, egy a saját élőhelyükön módszeresen irtott szerencsétlenekről van szó, akiknek kárpótlásul aztán meg akartak adni mindent, csak éppen gondolom dolgozni és tanulni nem tanította őket senki.
Kapták ők is a csokit, mert attól boldogok voltak... lélek megnyugtatva.. :)

tanato 2016.09.21. 14:31:36

@soad1221: jelenleg úgy látom a problémát minden állam kitoloncolással másrészt az oda kitoloncolásra várók elutasításával akarják megoldani.Tehát mindenik szabadulni akar tőlük,nem integrálni.Viszont így nincs hová kitoloncolni őket.Ez már magában hordozza a konfliktusokat az államok között/is/

Pernilla 2016.09.21. 14:32:03

@tanato: ez is a fantasztikusan sikeres integracio tanubizonysaga volt, igen.

2016.09.21. 14:32:32

@soad1221: Igen, ebben egyetertunk (sajnos).

@adg: Elneptelenedo telepulesekre telepitest nem en talaltam ki, hanem ezt csinaljak (Izlandon, Skociaban, stb), es elvileg mukodik, pont azert, mert mindenki ismer mindenkit, vagyis Ahmedek is pont erre szamithatnak (1 db max 5-6 tagu csalad), hogy meg lehet oket is ugy ismerni, ahogy az utca tobbi lakoit, vagyis pont, hogy nem kell toluk felni, nem menekulnek el a falu tobbi lakoi, hanem orulnek nekik, hogy vannak uj arcok is, lehet veluk beszelgetni, nincsenek titkok, parhuzamos tarsadalmak, es egyeb dolgok. Ezek pont, hogy a nagyvarosokra jellemzoek, ahova nem egyesevel kerulnek, hanem tobb szazasaval. Ez valoban nem szerencses.

soad1221 2016.09.21. 14:33:13

@tanato: ez most mire válasz?
A diplomások meg jobban keresnek, mint a melósok. Meg az alma finomabb a körténél.

szóval a német társadalmon belüli arányokról beszéljünk. Megint egy összehasonlíthatatlan dolgot kezdesz emlegetni, de csak azért mert kisebbség mindkettő, nem lehet egy lapon kezelni a dolgot. Teljesen más problémák, teljesen más körülmények, teljesen más okok, más válaszok, más hibák, meg úgy általában véve, minden más a két problémában és megint az egyetlen közös pontra húzod fel a kérdést.

Ennek így semmi értelme, ez nem vita, vagy beszélgetés...

2016.09.21. 14:37:32

@soad1221: Neked is mondom: elneptelenedo helyekre letezo, bevett gyakorlat menekulteket befogadni (egy-egy csaladot), max 1-2 uj allas szukseges hozza es az o plusz munkajuk egy kicsit a falu tovabbi fogyasat is lassitsa, nem csak a jelenletukkel, hanem azzal a plusz munkaval is, ami jut neki, nem kell elkoltozni a nagyobb faluba a rohadt posta miatt ami csak delig van nyitva, majd Ahmed viszi delutan is, es nem kell, hogy bezarjon az iskola, mert Ahmedek gyerekei is jarhatnak oda.

adg 2016.09.21. 14:39:25

@soad1221: pontosan. Kaptak csokit.

Mondjuk birca biztos el tudna jatszani a milettvolnaha ha nem igy lett vola az abokkal temaban, de nekem lila fingom nincs, mit lehetett volna maskepp, vagy hogyan csinalni. Itt volt egy szep nagy darab fold par szazezer egeszen egyszeru osemberrel. Ha nem jonnek europaiak, mi tortent volna. Nyilvan nem maradt volna fent a dolog orokke, valoszinuleg valami azsiai tarsasag benyujtotta volna az igenyeit a teruletre.
Vagy mit tudtak volna maskepp csinalni az angolok?
Gondolkoztam mar ezen parszor, semmire sem jutottam. Nem hiszem, hogy barkivel is tudtak volna igazan egyuttmukodni.

Na mindegy, kicsit elkanyarodtam. Szoval csokit a menekulteknek, meg egy puszit, kep a feszbookra, problem solved, like.

Főgebra 2016.09.21. 14:40:03

@tanato:
" Az árányokat nézve ki merem jelenteni hogy többen dolgoznak, járnak iskolába mint kelet-EurópábN /nem csak MO.-on / a cigányok."

De ez csak a párhuzamos társadalom miatt van, nem pedig az integráció miatt!
A török családba született gyermek vidáman járhat Németországban medreszébe, ahol török nyelven tanulhat bármit. Kijárja, dolgozhat török vállalkozóknak török nyelven kommunikálva.

Ami mostanság a nagy botrány: tudod mi a becsületgyilkosság?
Az én palesztin barátom az miatt szökött el a családjától! Na, ez a becsületgyilkolászás ez most is divat a törökök között Németországban!

soad1221 2016.09.21. 14:40:16

@mojyo: ezt elhiszem, ha kis létszámban történik működhet..
CSak tömegesen kezelni a problémát ezzel nem tudom mennyire lehet..

mindenesetre egy lehetséges verzió. A csokinál több értelme van :)

adg 2016.09.21. 14:43:31

@mojyo: ja, hogy igy elneptelenedo. Ez igy oke. En ugy gondoltam, hogy kvazi kihalofelben levo telepulesek, ahol egyre kevesebben vannak, csomo felhagyott haz, nehany helyi. De igy oke, akar meg mukodhet is.

Főgebra 2016.09.21. 14:43:37

@mojyo:
AQz lehet, hogy bevett gyakorlat, csak értelmetlen! Miért? Miért néptelenedik el egy település? Nincs munkalehetőség! Mit csinál az akit odatelepítenek? Köldököt néz? Örül a helyieknek, hogy milyen aranyosak? Miből fog megélni?

soad1221 2016.09.21. 14:44:30

@adg: yes.

egyébként én is azt gondolom, hogy vannak integrálhatatlan emberek, és csoportok. Akkor meg valóban mindegy, hogy angolok vagy németek vagy kínaiak adják nekik a csokit.
mivel akkor többen voltak és sokkal hatékonyabb fegyvereik, mostanra már eleve a csokira rendezkedtek be...

2016.09.21. 14:46:28

@soad1221: A menekultek elott az europai videk legnagyobb kihivasa pont az eloregedes es az urbanizacio volt, vagyis, szerintem siman van annyi elneptelenedo hely Europaban, ahova el lehet tenni tomegeket is. Nem tudom persze, de ha van az egesz EU-ban mondjuk 200.000 olyan falu, akik vallallnanak 1 db 5 tagu csaladot, akkor maris fogadhatunk 1 millio menekultet. Ha ezek kozul van olyan, akik akar 2-3 csaladot is fogadnanak, akkor az annyival tobb.

adg 2016.09.21. 14:48:52

@mojyo: amit az embercsempeszesrol irtal, azzal teljesen egyetertek. Ki kell fogni az embercsempeszek halojabol a szelet (kepzavar), es megoldani helyettuk a menekultek kozlekedeset biztonsagos modon. Erre vannak mukodo peldak.

2016.09.21. 14:51:01

@Főgebra: Dolgozik. 1-2 felnottnek 1-2 allas szukseges, amik tobbnyire a helyi kozosseget szolgaljak (boltban szolgalnak ki, idoseket apolnak, levelet hordanak ki, stb). Aki ebben a faluban szuletett, az mar nem vallalja ezt a munkat, mert hat a varos kozel van es tobb ott a lehetoseg, de akit haborubol telepitenek oda, az ennek is orul altalaban.

2016.09.21. 14:58:33

@adg: Jo, akkor nem "elneptelenedo", hanem "eleve neptelen, es tovabb fogyo". :D Nem Detroit meretu szellemvarosra gondoltam, hanem falvakra, ahonnan elkoltoznek a fiatalok.

soad1221 2016.09.21. 15:18:45

@mojyo: en most arra a reszere gondoltam, hogy kell oktatas,kulonosen nyelvoktatas, es akkor,ha 200 000 eldugott kis falurol van szo,akkor kell minimum 20 000 ingazasra hajlando nyelvtanar,raadasul biztosan sok nyelven. Az ilyen jarulekos dolgokra ertem,hogy nem latom hogyan kivitelezheto tomegesen,de ez mar legalabb olyan koncepcio ami mukodokepes is lehet.

tanato 2016.09.21. 15:23:40

@mojyo: Egyetértek jó megoldások egyike lehet.Nálunk is működhet/ne/.

tanato 2016.09.21. 15:24:42

@soad1221: Én csak arra akartam kilyukadni melyik a jobban integrálgató közösség.Az angliai pakisztánaik vagy a bulgáriai romák?

tanato 2016.09.21. 15:25:47

@Főgebra: A muszlim becsületgyilkosság persze nekem sem tetszik,sem az olasz vendetta.

2016.09.21. 15:46:30

@soad1221: Szerintem nem kell 20.000 nyelvtanar, ha van internet a faluban :) Online lehet nyelvtanfolyam, vagy heti egyszer bebuszozhatna a varosba azert :D Illetve parhavonta lehet vizsgazni a nyelvbol, meg integraciobol, ha pedig a faluban dolgozik, akkor integralodik eleve, hiszen beszel a helyiekkel, mert a kis faluban ra van szorulva, hogy megertesse magat, cserebe pedig a helyiek is jofejek vele, hiszen latjak, hogy dolgozni akaro, halas emberek es segitenek nekik. Kaphatnanak tovabba "menekultigazolvanyt", amibe benne van a lakcim, es csak ott vallalhat az elso 3 vagy 5 vagy akarmennyi evben munkat (eleve erre hivnak oket, vagyishat igy jelentkeznenek a kistelepulesek onkormanyzatai a programba, hogy kene a faluba ember), igy tuti nem mehetne el az elso adando alkalommal a varosba dolgozni, hanem, ha mindenaron akar, akkor arra mar csak az igazolvanyba beirt ido lejarta utan, vagyis akkor lenne lehetosege, ha ismeri a helyi nyelvet es a szokasokat. (Az is lehet aztan, hogy annyira megszereti a kisebb helyet, hogy ott marad, vallalkozast csinal, vagy akarmi.) En nem gondolom, hogy ezek a dolgok nehezen megodlhatoak lennenek, EU-s forrast el lehetne ra kuloniteni, csak akkor persze masra nem jutna, peldaul nem lehetne annyit lopni meg kepviselok koltsegteritesere kolteni, es igy ez kb sose nem fog megvalosulni, dehat almodozni azert lehet. :D

soad1221 2016.09.21. 15:54:58

@tanato: értem. Most már a 3-ik verziót is bedobod, amit nem lehet összehasonlítani. meg minek?
tehát angol pakik, bulgár cigányok és a mostani menekültek.
3 egymástól mindenben különböző téma. Egyetlen közös ponttal: mindegyik kisebbség.

soad1221 2016.09.21. 16:05:18

@mojyo: most itt nem a nyelvtanulás volt a lényeg, ez csak egy eleme.
Az integrálódását nem lehet rábízni, pont az lenne a lényeg, hogy lenne egy személy, aki a családdal foglalkozik (ez részben nyelv, kultúra, stb..), és nyilván egy ilyen ember nem egy családdal foglalkozik, és nyilván egy adott területen össze lehet vonni és nekik is meg lehet mondani, hogy utazzanak, de azt gondolom egy adott térségben egy személy 10 település/családnál többet nem tud vállalni.
Ez a személy ez első 1-2 évben mindenképp kell, hivatalos iratok intézése, minden szempontból, másképpen nem integrálódnak soha.
Ehhez értelemszerűen kellene olyan személy aki legalább alapszinten tud kommunikálni velük 1 közös nyelven, hogy megértsék egymást.

Egyébként igen, ez főként politikai akarat, pénzt brámikor lehet erre is fordítani...

2016.09.21. 16:24:54

@soad1221: Persze, emberek mindenkeppen kellenenek erre pluszban, akik csak ezt csinaljak foallasban, hogy a menekultekkel es a kozossegekkel foglalkoznak, dehat ez minden ilyen unios programmal igy van. Mindazonaltal, ha ilyen kistelepuses integraciorol van szo, szerintem azt azert nem kell nagyitoval felugyelni, ha megvan az a csatorna, amin keresztul jelezhetik a problemakat, de nyilvan ennek a csatornanak a mukodtetesehez is kell forras, meg hozzaerto emberek. Valoban kell ra penz, meg ido, de elsosorban valoban politikai akarat...

soad1221 2016.09.21. 16:47:23

@mojyo: igen, és ennek az emberi erőforrásnak a hiányát tartom olyan problémának, ami pár hónap alatt nem megvalósítható..
Jó, mondjuk erre volt lassan 1,5-2 évünk, már rég düböröghetne a program..

2016.09.21. 17:02:19

@soad1221: Igy van, legkesobb mar a polgarhaboru igazan sulyossa valasakor, az elso torokorszagi es jordaniai menekulttaborok megtelesekor el lehetett volna kezdeni.

De akar elotte is lehet, hogy egy EU-s, kozos, vagy legalabbis egymassal teljes mertekben egyuttmukodo hirszerzesi forrasbol is lehet, hogy lehetett volna szamitani ra, hogy ebbol hatalmas leptekek lesznek, dehat erre aztan plane nincs szandek. :(

tanato 2016.09.21. 17:12:34

@soad1221: Ez mind ugyanaz a verzió.a menekültek minden társadalmi réteget képviselnek az analfabétától kezdve az egyetemi tanárig.Mivel a menekülésük oka nem a tanulatlanság vagy a foglalkozás hanem a háború.

soad1221 2016.09.21. 17:45:01

@tanato: mivan???
a brit pakisztániak, a bolgár cigányok is mind menekültek és mindegyik társadalmi réteget képviselik?

A mostani menekültek mindegyik társadalmi réteget képviselik? Te ezt nem mondhatod komolyan... hát eleve maguk a menekültek is egymástól jelentősen eltérő társadalmakból érkeznek, pláne a miénktől teljesen különbözőekből. AKkor hogyan mondod azt, hogy minden társadalmi csoportból vannak? márhogy az európaiohoz mérve?

Azt tudtad, hogy vannak a menekültek között olyanok, akik olyan társadalomban élnek ahol a nőknek nincsenek jogaik? Ahol pl simán törvényesen megkövezik őket. Ez melyik európai társadalmi csoportban jellemző ma?

VAgy mire írtad ezt?

tanato 2016.09.21. 19:10:42

@soad1221: Arra hogy a háború elől menekülők véleményem szerint az adott kibocsátó ország minden rétegéből kikerülnek ,így egy adott fogadó országban megfelelő nyelvtanulás után a betanított munkától kezdve a szakmunkán át az értelmiségi foglakozásokig részt tudnak venni a fogadó ország életében.

soad1221 2016.09.21. 19:31:31

@tanato: én néha tényleg nem értem mire válaszolsz.
ok, ezzel a mondatoddal speciel egyetértek, igen, valóban. Már amikor integrálódott, de ugye most nem erről beszélünk.

Alapvetően a kérdés ugye az, hogy akik jöttek, bejöttek, továbbmentek, és ezt akár erőszakkal is megtették, azok hajlandók-e integrálódni. A jelek szerint nem, mert még a svédek is megindítják a kitoloncolásokat, mert úgy látják, hogy egy jó részüknek nem is jár a menekült státusz.

NEm, továbbra sem jó, ha jönnek a menekültek, azért nem, mert egészen egyszerűen nem az életük mentése már a kérdés, hanem a jobb szociális ellátás. Ha ezt mindenfajta korlát nélkül megadod mindenkinek, akkor csődbe mész. Azért, mert nincs kimeríthetetlen tartalékunk. Ha elfogyott, akkor ő pedig türelmetlen lesz és ha már nem kap, akkor el fogja venni. Ez pedig már nagyon régen nem segítség, hanem kihasználás.

tanato 2016.09.21. 20:06:25

@soad1221: Nem tagadom sok ilyen is van közöttük.De az alap sajnos a háború.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása