oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. június 09. 06:43,  Hét ok, amiért elmegyek Magyarországról 297 komment

2016. június 09. 06:43 Határátkelő

Hét ok, amiért elmegyek Magyarországról

Adott egy évek óta Magyarországon, Budapesten élő, magyar származású, de már Norvégiában született szerző, aki most úgy döntött, elköltözik Magyarországról. Az indokait hét pontban foglalta össze, én pedig úgy éreztem, érdekes vitaindító lehetne belőle, így összefoglalva most elétek tárom.

Magyarország 2.0 – a Határátkelő második pályázata, melynek célja Magyarország újratervezése. Te min változtatnál, milyen jó külföldi tapasztalatot építenél be? Nem csak határátkelők írhatnak – a pályázatról minden tudnivalót megtalálsz ide kattintva! (Az első írások már be is érkeztek, ne maradj le te sem! A határidő június 19.)

uzenjunk_brusszelnek_foto_toth_tibor_magyar_nemzet.jpg

„Édesapám 1956-ban hagyta el Magyarországot, amikor a szovjetek leverték a magyar forradalmat. Ő nem vett részt a harcokban, azért döntött a távozás mellett, mert jobb életet szeretett volna élni egy nem kommunista rendszerben.

1976-ban az édesanyám azt követően hagyta el Magyarországot, hogy találkozott az édesapámmal. Egyik magyarországi látogatásán találkoztak, és amikor úgy döntöttek, együtt akarnak élni, Norvégiát választották.

Én ott nőttem fel, de Magyarországon akartam tanulni. Imádtam Budapestet, az építészetet, a rengeteg művészmozit, a színházakat és az új barátaimat. Mindig is hittem, hogy lehet jövőm Magyarországon, még akkor is, ha soha nem fogok annyi pénzt keresni, mint azt Norvégiában tettem volna. Hajlandó voltam ezt feladni cserébe azért, hogy egy izgalmas városban éljek Európa közepén.

Most pedig jöjjenek a személyes okaim arra, miért is megyek el Magyarországról.

1. Alacsony fizetések – hosszú munkaidő

Miközben a magyarok többet dolgoznak – legalábbis papíron -, mint a legtöbb európai, kevesebbet keresnek. Az OECD-országok között Magyarország a 7. a ledolgozott órák számát tekintve.

Ha Budapesten élsz, többet kell dolgoznod egy Big Macért, mint a környező fővárosokban élőknek – beleértve Szófiát, Prágát, Varsót és Pozsonyt. Csak egy bukarestinek kell egy McDonald’s-os étkezésért többet dolgozni (0,3 perccel) – már ha hiszünk a statisztikáknak.

2. Magas adók és vacak jóléti állam

A magyar adók a legmagasabbak között vannak az Európai Unióban – Magyarországot csak Belgium, Ausztria és Németország előzi meg. Talán szükségtelen is mondani, micsoda különbség van a német és a magyar állam által nyújtott szolgáltatások között.

Magyarországon hálapénzt kell fizetned az orvosnak és a kórházi személyzetnek, ha többé-kevésbé megfelelő színvonalú egészségügyi szolgáltatásban szeretnél részesülni. Vagy választhatod a magánegészségügyet, amit a saját zsebedből fizetsz.

Egy olyan országban, ahol az átlagos nettó jövedelem havi 500 euró, a legtöbb ember számára utóbbi nem tekinthető valós választási lehetőségnek.

3. A budapesti M3-as metró

Nincs légkondi, és nem ritka a 30 Celsius fokos hőség a kocsikban. A legtöbb szerelvényt a hetvenes években építették, és előfordult már néhányszor, hogy menet közben kigyulladt némelyik.

4. Nemzeti Dohányboltok

Budapest tele van úgynevezett Nemzeti Dohánybolttal – csak ezekben lehet dohányterméket vásárolni. Ez csak egyike az Orbán-kormányhoz kapcsolódó korrupciós botrányoknak. Személy szerint engem minden alkalommal elfog az undor, amikor meglátok egy ilyen boltot – számomra ezek a kormányzatilag támogatott rablás és korrupció szimbólumai.

5. Közpénzből finanszírozott politikai propaganda

Mindenütt láthatóak a menekülteket gyalázó és Brüsszel-ellenes, közpénzből finanszírozott óriásplakátok. Mióta tavaly nyáron a menekültválság elérte Magyarországot, Orbán versengeni kezdett a szélsőjobboldali Jobbikkal a nacionalista szavazatokért. Ez persze arra is jó, hogy ne kelljen a magyar állam lehangoló helyzetéről beszélni.

6. Haveri kapitalizmus

A legnagyobb baj a magyarországi haveri kapitalizmussal és korrupcióval, hogy a termékek túlárazottak és rossz minőségűek. A valódi vállalkozások veszítenek, miközben néhány oligarcha meggazdagodik, és az adófizetők pénzéből finanszírozott úgynevezett értelmiség mindehhez ideológiát gyárt, azt próbálván meg elhitetni velünk, hogy mindez az ország javát szolgálja.

7. Az úgynevezett demokratikus ellenzék – Orbán illiberális államának tartóoszlopai

Amikor a Fidesz a 2014-es választások előtt újraírta a választási törvényt, egyértelmű volt, hogy az az uralkodó pártnak kedvez. És a Fidesz kétharmados győzelmet aratott, noha csak a szavazatok kevesebb, mint 50 százalékát szerezte meg.

Amikor az ellenzék úgy döntött, hogy marad a parlamentben, és részt vesz a választásokon, azzal valójában legitimálta Orbán államát. Közreműködésükkel gyakorlatilag garantált, hogy a következő választást is a Fidesz „nyeri”, és a közeljövőben semmi sem változik majd.”

Ezek tehát a fő okok, amiért nyolc év után a poszt (amit egyébként itt lehet teljes egészében, angolul elolvasni) szerzője úgy döntött, elhagyja Magyarországot. Mint írja, olyan országban szeretne élni, ahol állampolgárként és nem alattvalóként tekintenek rá; ahol a siker a tehetség és a kemény munka, és nem a politikai kapcsolatok függvénye; ahol a politikát nyílt vita határozza meg, és nem az, hogy aznap reggel éppen mit gondol az ország vezetője; és ahol a nyugati értékek a normák, és nem Moszkva a példakép.

HÍRMONDÓ

Nem csoda, hogy nincs munkaerő a Balatonon

Iparági értesülések szerint ugyanis a tóparti éttermekben gyakorlatilag éhbérért dolgoznak a vendéglátósok. Mivel nyáron gyakorlatilag nincs pihenőnap, az átlagos napi munkaidő pedig 10-16 óra között mozog. A 3 hónapos szezon alatt összesen 1200 munkaórával egy felszolgáló körülbelül 750 ezer, egy szakács 570 ezer, míg egy konyhalány 330 ezer forintot kereshet meg. Ja, és mindezt javarészt feketén, a lakhatási és egyéb költségek levonása nélkül. (További részleteket itt találsz.)

Elkerülhető-e az összeurópai tömeges autóbaleset?

Nehéz (és sorsdöntő) hónap következik Európában, hiszen jön a brit népszavazás (erről már rengeteg szó esett, most hagyjuk), ráadásul annak a hétvégén tartják a rendkívüli spanyolországi parlamenti választást, amelyet azért kellett kiírni, mert a politikusok nem találtak kiutat a decemberi voksolás után kialakult patthelyzetből.

Ha ez nem lenne elég, Görögországnak 2,3 milliárd eurót kell visszafizetnie az Európai Központi Banknak júliusban. Most úgy látszik, megvan erre a pénze, de már látszik, hogy könnyen lehetnek gondok. És akkor még nem beszéltünk a franciákról, ahol akár akár Francois Hollande államfő is belebukhat a munkaügyi reform miatt kirobbant sztrájkhullámba. (A teljes cikket itt találjátok.)

Európát elsodorja a fociőrület

Ha már Franciaország: mindeközben pénteken megkezdődik a labdarúgó Európa-bajnokság, ami már most is lázba hozta a kontinens sportot szerető (jó nagy) részét. Például a törököket. Törökország ugyanis egy olyan hely, ahol a lakosságnak tényleg a 100 százalék fociszurkoló. Ennek megfelelően tök jó reklámok készülnek, ezek közül itt nézhettek meg párat. Ha pedig van kedvetek, küldhettek fotókat arról, hogy a környezetetekben milyen jelei vannak a fociőrületnek.

(Fotó: Tóth Tibor/Magyar Nemzet)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr408793692

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: TeeGáz és az Érdek 2016.06.10. 09:13:23

Kinek volt érdeke kirakni az index.hu főoldali blogketrecébe ezen blogbejegyzéseket?       Kinek és miért volt ezt érdeke később zárolni/törölni a blogomból?     Az írásaimban olyan közérdekű, közbiztonságot és jogbiztonságot veszély...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pappito · http://pappito.com 2016.06.10. 01:34:00

@Virago_1000: "A feltetelezeseiket kesz tenynek beallitva, hasonlitjak Magyarorszagot kulfoldhoz."

te pedig a feltételezéseidet kész tényként beállítva irkálsz ordas baromságokat. so what?

Herr Géza 2016.06.10. 01:38:02

@Virago_1000: Elég gyenge véleménnyel vagy a kint élö sorstársaidról...Gondolom beszéltél minddel, hogy idebasztad ezt a 75%-ot.
Arról meg, hogy ki állít be feltételezéseket kész tényeknek, talán nem kéne beszélgetnünk.

pappito · http://pappito.com 2016.06.10. 01:39:32

@Herr Géza: plusz a politiaki következmények, vajon miért kell közvetetten vagy közvetve az oroszokat tömni pénzzel? beszorult a fejükbe a varsói szerződés meg a kgst?

2016.06.10. 01:45:32

A cikkben leírtakkal igazából nagyon nem lehet kötözködni, mert mindenki sejti hogy igaz. Ha józanésszel gondolkodik az ember, már abban sem hisz, hogy itt bármi valaha is jóra forduljon, egyszerűen reménytelen.
De azért ne magyarországot utáljuk érte. A híres nyugat alaposan kivette a részét, mindenkor, hogy az ország ebek harmincadjára jusson.

„Miközben a magyarok többet dolgoznak – legalábbis papíron -, mint a legtöbb európai, kevesebbet keresnek.”
Hát barátom az a helyzet, hogy papíron ledolgozott 8 óra, köszönőviszonyban sincs a valósággal! Heti 40 óra mi? Már 25 évvel ezelőtt is teljesen természetes volt, hogy a napi 8 órás főállás után, mindenkinek volt valami fekete-szürke másodállása, fusija, a nyugdíjasok pedig 1-2 év pihi után visszamentek részmunkaidőbe gályázni, ahogy tette az pl; apám is. És nem azért mert unatkozott. Manapság már nincs másodállásra idő, mert főműsoridőben 10-12-14 órát lenyom az átlagember (papíron 8-at persze), akármerre nézek –mint egy felpörgött rabszolgatartó társadalom- mindenki éppen melóba, vagy melóból, szabadidejében pedig a munkahelyi gondokon agyal, és egyfolytában fosik hogy elveszti az állását. Nyugatról közben állandóan azt halljuk, hogy lusta g*cik vagyunk, és a magyarok nagyon keveset dolgoznak. Most akkor ez hogyan is van?

„ahol a nyugati értékek a normák, és nem Moszkva a példakép”
Ehe… a nyugati értékektől nekem mostanában idült hányingerem van, sajnos ideje szembenéznünk azzal, hogy a moszkvai légkör lassan egészségesebb, mint az egész liberalizmusban rothadó mentális elfekvővé züllött kis kontinensünk. Szörnyű, hogy egyre komolyabban érzem ezt.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.06.10. 01:45:39

@Virago_1000: A korrupciótól még müködhet egy ország, sőt az emberek is boldogok lehetnek.

Lásd Olaszország, Görögország. Benne van a kultúrában, mind2 ország korruptabb mint a kelet európai standard, pedig se szovjet uralom nem volt, meg vagy 60 éve EU(EK)tagok(Görögország nem). A korrupció szürkegazdaságot is feltételez, ez pedig azt is jelenti hogy olyan jövedelmekhez is hozzájuthat a polgár ami adómentes, így a valós adóterhelés kisebb mint a statisztikai, és ez egyáltalán nem baj a népnek úgy általában, max, annak akinek olyan a munkája hogy kimarad belőle.

Egyáltalán nem mindegy, hogy az elit vezetésével van 3% GDP növekedés, amiből 1%-ot ellopnak, vagy egy másik elit vezetésével 0% GDP emelkedés, amiből szintén lopnak. Mármint ha ez a 2 alternatíva van. Az egyik jutalék, a másik pofátlanság.
Ezért önmagában tökéletesen érdektelen hogy ki hány milliárdot 'lop' vagy adja a melót túlárazva ismerősi körnek. Az számít hogy ezzel együtt hasznos-e, vagy nem.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.06.10. 01:45:46

Nem tudom miért olyan nehéz őszintének lenni (magunkhoz) és elismerni hogy pénzt keresni megyünk nyugatra. Egy elenyésző kisebbség meg azért, mert a szakmai karrierben nem érheti el a csúcsot egy kis országban.

Ez az első, a második és a harmadik ok, semmi szégyellnivaló nincs benne. A sok demokráciahuszár sosem Szlovákiába meg Csehországba meg Lengyelországba megy.

A beilleszzkedni próbálónak kisebb gondja is nagyobb annál, mint hogy a politikába ártsa magát egy idegen országban. Ezt mondjuk itthon is megtehetné, de nem bírja ki. Sőt még bőszen magyarázza az itthoni politikát külföldről, úgy hogy 10 éve máshol él, az a csúcs.

Herr Géza 2016.06.10. 02:01:47

@Jankove: @Tiszteltetem Brüsszelet:
"sajnos ideje szembenéznünk azzal, hogy a moszkvai légkör lassan egészségesebb, mint az egész liberalizmusban rothadó mentális elfekvővé züllött kis kontinensünk. "

"Ezért önmagában tökéletesen érdektelen hogy ki hány milliárdot 'lop' vagy adja a melót túlárazva ismerősi körnek. Az számít hogy ezzel együtt hasznos-e, vagy nem."

"ez pedig azt is jelenti hogy olyan jövedelmekhez is hozzájuthat a polgár ami adómentes, így a valós adóterhelés kisebb mint a statisztikai, és ez egyáltalán nem baj a népnek úgy általában, max, annak akinek olyan a munkája hogy kimarad belőle."

Vazze, kimondott gyöngyszemek. Amíg belöletek sok van, addig fusson, ki merre lát. :)))))

pappito · http://pappito.com 2016.06.10. 02:11:36

@Jankove: "a moszkvai légkör lassan egészségesebb, mint az egész liberalizmusban rothadó mentális elfekvővé züllött kis kontinensünk. Szörnyű, hogy egyre komolyabban érzem ezt."

oda kellett volna figyelni töriórán

pappito · http://pappito.com 2016.06.10. 02:17:49

@Tiszteltetem Brüsszelet: "A beilleszzkedni próbálónak kisebb gondja is nagyobb annál, mint hogy a politikába ártsa magát egy idegen országban."

ezeket honnan szeditek, de tényleg?

" Sőt még bőszen magyarázza az itthoni politikát külföldről, úgy hogy 10 éve máshol él, az a csúcs."

Hát kívülről szép a NER igazán, nyilván bosszant :)

pappito · http://pappito.com 2016.06.10. 02:19:50

@Herr Géza: az új arisztokráciával kényszerűen létrejön az új jobbágyság is...

adg 2016.06.10. 05:37:18

@pappito: "köszönöm,kiváló, metróval is kapcsolatos érv a lelépésre."
Vegulis igen, ezt igy mar elfogadnak ervkent en is, bar szerintem meg mindig halvany, de mar valami. :)

Hogy meleg-e a metro, az relativ. Huvosebb hajnalokon itt melegebb van szerintem. :) Mondjuk a levego is jobb. Maradok egyelore.

@Herr Géza: nezd, en nem tudom oszehasonlitani, akkor sem tudnam, ha egy halom parametert ismernek hozza. Azt azert sejtem, hogy nem annyi a dolog, hogy a ket hatkocsis vonat kozul melyiknek van kevesebb a cedulajan.
A cikk azt irta, hogy a palyazati kiirasban olyan szinten eloirtak egy halom dolgot, hogy gyakorlatilag egyszerubb volt cserelni szinte mindent. Pl hitachi motorokat kapnak az orosz helyett, komplett uj kasztni, futomu, stb.
De termeszetesen ezt sem tudom ellenorizni.
Azt mondjuk el tudom kepzelni, hogy a kiirast raigazitottak az oroszokra. Sajnos nem lepne meg.

Na mindegy, ettol fuggetlenul a poszt szerintem badarsag. Paran irtak itt, hogy csak reszlet, es mi hianyzik. Azokbol a reszekbol ugy latszik, hogy nem a 30 fokos metro miatt megy el. Amugy meg mit banom en :D
Ugyis megszivja, asztal alatti kutya lesz majd, es visszavagja a brutto 2000 euro, amit lenezett kulfoldikent kaphat. :D Mester megmondta mar.

pappito · http://pappito.com 2016.06.10. 05:42:54

@adg: mosogathat élete végéig londonban. (akárhova is megy) :)

szaszo71(D) 2016.06.10. 06:31:01

@Tiszteltetem Brüsszelet: Mért ne magyarázhatná? Élt otthon eleget, nyilván vannak még kapcsolata, olvas meg néha hazamegy. Te viszont honnan tudod, hogy mi jár olyanoknak a fejében, akik elmentek, ha te nem próbáltad?

pappito · http://pappito.com 2016.06.10. 06:56:44

@szaszo71(D): ne zavard össze ilyen kérdésekkel... akkor be kéne látnia, hogy itt a nagyja kommentelő ilyen vagy hasonló kérdésekre elköltözéssel adott választ, ő meg házhoz jött a lófaszér' (pardon my french)

mingyá beszólok! 2016.06.10. 07:41:15

@Tiszteltetem Brüsszelet: Sajnos ma már nem a pénz a döntő. Van egy nagy, nyomasztó paplan, ami ráterül az emberekre. Fásulttá, és érdektelenné téve őket. Ez a reménytelenség. Az itthoni viszonyok űzik el azokat, akik menni tudnak. A sok simlis, próbálkozó, a zsigerből idegbeteg és acsarkodó emberek. Az hogy reggel munkába menet, és hazafelé is kiégett, ideges és mindenre érzéketlen zombik között hömpölyögsz egy olyan helyre, ahol jobb esetben csak 8 órányi keserűség vár rád és sorstársaidra. Az hogy állsz a városodban, ahol felnőttél, ahol álmokat kergettél és nem találod a helyed. Nézed a sok elgyötört arcú rohanó embert, nézed a luxusverdákban pöffeszkedő kaján vigyorú szerencséseket és nem érted. Csak érzed hogy nem jó itt. Te sem, és senki az ismerőseid közül nem fog a szüleidtől tanult tisztességes munkával és szerény életvitellel kijutni a gödörből, mert nincs hiteles példa, nincs követhető megoldás. Pár év, és már zokogsz belül minden reggel mikor munkába indulsz, mert tudod hogy erőfeszítéseid hiábavalók, és kevés vagy. Jön egy nagyobb csekk, elromlik valami és vége az álmodozásnak, lemondhatsz a vágyaidról egy újabb, beláthatatlan időre. Rettegsz a betegségtől, a munkanélküliségtől. Politikáról már nem mersz beszélgetni, mert lehetnek következményei akár. Folytassam???

2016.06.10. 07:41:22

@Jankove: ezek szerint eltel nyugaton es moszkvaban is. Putyin imadok miert nem koltoznek moszkvaba nem ertem.
En maradok a rothado nyugaton koszonom! Haha!

2016.06.10. 07:41:26

@kardio1: nem lesz. Akkor majd lehet menni moszkvaba

Május 40. 2016.06.10. 07:41:42

Én Norvégiából húznék el, ha pechemre oda születek. Kurva hideg van, utálom a bálnahúst, gyermekvédelemnek álcázott állami emberrablóbanda garázdálkodik az országban, a posztíró is ott lakik és még a foci EB-re sem jutottak ki. Ja, és a norvég alap nevű izén keresztül beleugatnak más országok belügyeibe.

verkagrafomanka 2016.06.10. 07:50:29

El is jöttem, de hol a napi betevő HÁ-poszt?...

Határátkelő 2016.06.10. 08:16:36

@diggerdriver: @verkagrafomanka: @Golf2: Elnézést mindenkitől, véletlenül holnapra időzítettem a mai posztot, de már éles!

Most kénytelenek lesztek még egy kávét inni... :)

kardio1 2016.06.10. 08:24:34

@pappito: tudtommal Angliában él és szellemi munkát végez.

Reszelő Aladár 2016.06.10. 08:36:57

Remek írás. Főleg, hogy a 3-as metró miatt rossz itt élni.
Új választási törvény? A régivel az ellenzék nyert volna? De igaz kéne egy olyan ahol 50%-kal nem lehet nyerni, kormányzás ellen tökéletes. Anglia UKIP 16% 2 mandátum? Biztos 12 fős a parlament... De mivel szélsőséges párt ezért ez így jó.
Haveri kapitalizmus? Ez mindig is így volt, többszáz éve. Ezelőtt meg multikapitalizmus volt, itt nyerték a legtöbb közbeszerzést külföldi cégek, így a szintén túlárazott tendereken a profit garantáltan távozott, néha még az alvállalkozót se fizették ki.
Ellenzék? 2006 óta nem tud magával mit kezdeni a ballibsi oldal. Öszöd óta. 10 éve. Aki tud említeni 3-4 színvonalas politikust szóljon. Schiffer már nem ér.
Alacsony fizetés? Erről az állam tehet? Nem a munkaadó. A példa amúgy jó, Németország hasonló adóteherrel képes magas béreket adni, miközben mi biztosab többet dolgozunk mint ők. Hozzuk az ő termelékenységük 2/3 át a bérszínvonaluk 1/3 áért. Ha ő 100€- ért előállít 100€ értéket akkor mi 33€ ért 66-ot. Akkor ki hatékonyabb? Csak nem azt a pénz fizetik ki otthon amit innen elvisznek?

kardio1 2016.06.10. 08:40:46

@evooo: ezt honnan veszed ? Forrás ?

Ganga 2016.06.10. 09:29:11

En azert jottem el - mint ahogyan itt előttem valaki szinten leirta - Orbàn csak egy tetves tünet. Akàrcsak a dohanyboltok. Akarcsak a lumpolások. Meg a mindenféle egyeb aljassag. A betegseg pedig az egyének fejèben kezdődik, akikkel meg lehetett etetni h szarból lehet várat epíteni. Es ennek semmi köze nincsen se a jobb se a bal oldalhoz mert egykutya.
De a primitiv, köznapi, egymassal valo kommunikacionak se ahhoz van köze h most eppen a Zorbán vagy mas ül a kupac tetején. Simán csak kellene némi érzelmi és ertelmi intelligenciát pumpálni az emberekbe és jó lenne ha egy bizonyos réteg felfogná h 2016ot irunk es mar nem az átkosban vagyunk.

Herr Géza 2016.06.10. 10:24:13

@kardio1: Az utóbbiban nem vagyok olyan biztos.... :)))

.Gordon Gekko. 2016.06.10. 10:48:11

@szaszo71(D): miért ne próbáltam volna?

És soha, de soha nem vettem egy napilapot, nem néztem hiradót prágában, azt se tudom milyen pártok vannak. Ismerek itt egy csomó magyart velem ellentétben még csehül se tud a többség...

.Gordon Gekko. 2016.06.10. 10:48:11

@mingyá beszólok!: óriási baromság

Természetesen ma is a pénz a döntő a szomszédos országokból egész véletlenül kizárólag ausztriába megy a magyar

Demi78 2016.06.10. 11:04:20

1. ha a meki draga, egyunk langost. Bar a 40 ora tenyleg tobb, mint az atlag. Itt FR-ben most 35, de en ugyanugy 40et dolgozom, csak nem papiron.
2. jo, ez jogos,
3. ez olyan mintha egy miskolc melletti romatelep alapjan itelnenk meg a magyar tarsadalom anyagi helyzetet,
4. FR-ban mar husz eve ez van, felzarkoztunk a nyugathoz, ugyis mindig ezt akartuk,
5. minden demokraciaban a nep fizeti a kampanyt (nyilvan nem ertek ezzel egyet, de nem csak magyar agyszulemeny),
6. ez tenyleg gaz, foleg, h nem is titkoljak,
7. errol mar nem is beszelve. Szoval osszegezve a magyar kormany nem felel meg egy atlagos nyugati ember alapfelteteleinek. es NEM az orszag.

Badeni_lakos 2016.06.10. 11:13:21

Érdekes cikk, 7végén alaposan végigolvasom az angol verzióját is.

Azért egy észrevétel:
Norvégiában felnőtt magyar srác, aki BP re jön élni, tehát norvég állampolgár, és van egy biztos skandináv hátországa.

Általában az ilyen emberek nem szoktak problémázni, vagy fennakadni semmin sem, hiszen tudják, h bármikor számíthatnak Norvégiára.

Szóval érdekes, h vette a fáradtságot, egy megírta ezt a posztot.

McZozo 2016.06.10. 11:31:05

@mojoking77: Mondjuk a metro reszevel egyetertek veled. NY hoz ugyan nem volt szerencsem de londonhoz igenes tudom hogy nem egy alkalommal fottem bele az ulesembe nyaron raadasul ugy hogy a szardiniak a dobozban gyenge kezdok voltak a helykihasznalas teren hozank kepest. A Magyar metroban ilyen tomottseget sose eltem meg, pedig azt is hasznaltam egy ideig.

Ellenben a tobbi pontal tudok azonosulni es egyetertek hogy elhetetlen mar egy ideje magyarorszag sajnos. En is ezert jottem el hat eve. Fidesz jot en meg el. PEdig a kezdeti intezkedeseik nekem akkor olyan 70 000 forint netto havi keresetnovekedest jelentettek. De mar akkor tudtam hogy amit a nagytestver a balkezevel odaad azt a jobbkezevel 3 szorosan visszavesz majd. es igazam let sajnos.

McZozo 2016.06.10. 12:19:02

@Tiszteltetem Brüsszelet: Elmondom neked hogy az a szornyu hogy meg az altalad emlitett orszagokban is sok esetben messze jobb a helyzet mint otthon. Mielott Angliaba koltoztem befutott egy szlovak allaslehetoseg is amit vegul nem kaptam meg de kb azonos pozicio let vollna mint az akori Magyar kozepvezetoi poziciom es szlovakiaban is az ahhoz apoziciohoz tartozo ber majd ketszerese vol a Magyar bernek. Igy ha akokr megkapom azt a posit lehet ma ott elnek. egyetlen felelmem a Magyar szlovak viszony volt de berugyileg siman vallahato let volna

McZozo 2016.06.10. 12:19:36

@BéLóg: Nezd az a baj veletek hogy nem egeszeben nezitek a dolgot hanek darabokra szedve.

Igen egyetertek azert mert trafikmutyi volt nem megy el epeszu ember.
Igen azert mert foldmutyi volt, nem megy el senki
Igen azert mert elvettek a nyugdijamat mar lehet paran elmennek de meg mindig nem jelentos.
MErt kozpenzbol a falab sc t tamogatjuk es stadionok tucatjait epitjuk nem megy el senki.
Es meg most sorolhatnam a peldakat de nem akarom utatni a nepet.
Viszont ha mindezt egyutt nezzuk akkor igenis ha hissed ha nem kiverheti a biztositekot mar sok embernel.
Nem akarok vitatkozni veled mert mas blogokbol emlekszem rad es tudom hogy neked bejott az elet a fidesz regnalasa ota igy nem akarlak meggyozni.
De nekem meg az bassza a csorom mikor te kijelented hogy mindenki hulye aki a fidesz miatt hagyja el az orszagot.
Elarulom neked nekem volt szerencsem az elso fidesz kormanyhoz akiket anno en is megszavaztam. Igy tisztaba voltam vele hogy mikor visszajonnek itt elszabadulnak a dolgok.
Es en nem mosogatni menekultem. HAzai viszonyokhoz kepest banki kozepvezetokent igenjol kerestem es meg raadasul mint irtam is az adovaltasuk az elejen igen jol is jot a nettoberemben. Megis azt mondtam nem varoom meg hova fejlodnek es igen nagyreszben belejatszott a dontesembe hogy kimegyek az hogy ok kerultek tronra. Utolag azt mondommar jol sejtettem mi fog kovetkezni de gondolom ebbe se ertesz egyet mint olyan szemely akinek bejott a fidesz rendszer.

dunántúli gyerek 2016.06.10. 12:46:11

@McZozo: Egy egy állásért megérheti, a dupla persze hülyeség, 15%kal magasabb Szlovákiában az átlagbér, jobb meló meg max. Pozsonyban v. Kassán van. Pozsonyban egy lakás ára a pestinek a duplája, a sör átlagára meg 2 euró. Igy már mindjárt nem olyan nagy biznisz, ugye.
Akkor már próbáld be Prágát legközelebb, a lakásár ott is a duplája de az alap megéletési ktg. ugyanannyi.

Neo07 2016.06.10. 12:47:11

1. Így van, alacsonyak nagyon a bérek, ez van. Lehetnének nagyobbak a fizetések, de ahhoz a jelenlegi félgyarmati státuszból kellene kikecmeregni.
A világ nagy részén még nálunknál is alacsonyabbak bérek. Tehát szerinted minden kis keresetű ázsiai, afrikai, dél-amerikainak Nyugat-Európába kellene költöznie.

2. Nem _kell_ fizetned, csupán elvárják. Ha nem fizetsz, akkor is megkapod a megfelelő színvonalat. Attól nem fog több nővér sürög-forogni a beteg körül, ha fizetsz.
Az adók talán attól magasak, hogy Magyarország az egyik legeladósodottabb ország Európában, évről évre egyre több kamatot kell kitermelni a gazdaságnak. Ha ezt az évi 1000 milliárdot nem kellene adósságszolgálat címén kifizetni, az adók sem lennének ilyen magasak. Hogy kiknek köszönhető ez, jó kérdés. Külön posztot igényelne ennek kitárgyalása.

3. Az eszem megáll... Neked az az egyik legnagyobb bajod, hogy nincs légkondi a metrókocsikban?! De friss levegő az van, az nem segít? Meleg van, de nem fülledt a levegő, mert folyamatos a levegő-utánpótlás. Akkor ne menjél nyaralni sehová sem, mert lassan mindenütt 30 foknál nagyobb a hőmérséklet, ha jól megy, talán már a 40-45-öt is verdesi sok helyen a hőmérő mutatója...

5. Ez is egy külön bejegyzést igényelne, mert sokkal bonyolultabb a téma, mint gondolnád.
Röviden: a "menekültek" nem menekültek, ugyanis csak a szomszédos országig azok, onnantól kezdve bevándorlók. Nem akarnak integrálódni, nem akarják elfogadni a szekularizált államot, azaz nem képesek arra, hogy különbséget tegyenek vallás és állam között. Nyugat-Európa a jövőben elmuszlimosodik, ha így folytatódik minden tovább -- akkor fogsz te még Norvégiából hazamenekülni...

6. Lehetséges. De nehogy azt hidd, hogy másutt nincs ez a jelenség. Mi még a kapitalizáció legelején járunk, most folyik a nemzeti "tőkés osztály" kialakulása... Igen, csúnya dolgok ezek, de ne hidd, hogy Norvégiában vagy bárhol másutt nem volt ilyesmi soha.

7. Ez hazugság. A változtatás előtti szabályokkal is kétharmaddal győzött volna a Fidesz-KDNP. Ilyen alapon Angliába se menjen a posztíró, mert a brit választási szabályokkal a Fidesz majdnem 100%-ig nyert volna...

És még pár szó az 5. ponthoz: Ez nem politikai propaganda, hanem önvédelem, nemzeti önvédelmi stratégia kifejezése.

Az őseink azért adták vérüket, hogy mi, a kései unokák önként és dalolva, hajbókolva, átadjuk az országot idegeneknek? Minden magyar menjen el az országból, hogy teljesen asszimilálódva eltűnjön a magyar nyelv és kultúra a világból? A külföldre költözött magyarok utódai nem lesznek magyarok, az unokák nem fognak tudni magyarul, és nem is fogják magyarnak érezni magukat. Azt akarod, hogy 200 év múlva az arab Magyarisztánban az arabok kutassák a valaha itt élt magyarok múltját?

Az Európai Unió az új Szovjetunió, Moszkva helyett Brüsszelnek hajbókolnak az arra hajlamosak. Trianon az Osztrák-Magyar Monarchia miatt is következhetett be, így erősen feltételezhető, hogy az Unió Trianonnál sokkal nagyobb bajt hozhat ránk.

dunántúli gyerek 2016.06.10. 12:47:18

Sőt ha a fogyasztói kosaradban csak SÖR van akkor a csehek jobban élnek mint a németek.

CZ átlagbér bruttó 1000 euró
DE átlagbér bruttó 3200 euró
CZ sör kocsmában, átlag 1,1 euró
DE sör kocsmában, átlag 4 euró

Isznak is mintha nem lenne holnap.

Payrollerwitch 2016.06.10. 13:13:16

@kardio1: Igen, Angliába. De egyenlőre az öt éves tervben van csak, sok-sok ok miatt.
Nem tudom, hogy te milyen területen dolgozol, reális-e a fél év, de egy fertőző szemölccsel nekem soknak tűnt még egy hónap is.
Nincsenek olyan illúzióim, hogy külföldön minden szép és jó, kerítés kolbászból van a kerítés, de azt látom, aki kint van, dolgozik becsületesen az megél, és fejlődik, gyarapodik. Nekem is "csak" ennyi kell.

Payrollerwitch 2016.06.10. 14:15:25

Azt egyébként nem értem, hogy sokan miért szólják le azokat, akik mosogatni mennek Angliába, vagy bárhová. Először is, ha megél belőle kint, itthon meg nem, akkor miért ne? Másrészt valakinek azt a melót is meg kell csinálnia.

1349973572759 2016.06.10. 14:16:59

A gondolkodás tipikus balliba gágogás. Apámnak volt igaza, hogy amikor elgondolkodtam, kiküldött szart lapátolni. Ez látszik is rajtam. Nem is mennék ilyen "külföldre".

Afrika steht an der Elbe 2016.06.10. 14:40:18

Kinek a pap, kinek a papné. Jómagam az elmebeteg Norvégiából húznék el fényebességgel.

McZozo 2016.06.10. 15:48:56

@maxval bircaman szerkesztő: Mondjuk ez latszik is hogy azota leszoktal a Gondolkodasrol :)

2016.06.10. 16:09:29

Elég sok kamu indok. Ha a kormánnyal elégedetlenek mindig elköltöznének akkor óriási folyamatos migráció lenne a világon. Németek mennének a franciákhoz, angolok a norvégokhoz, svédek a németekhez, mi az osztrákokhoz, stb.
Oké, visszataszító dolgok történnek de ha nagyon benne vagy a napi politikában, mindenhol történnek felháborító dolgok. Itt is történtek 2010 előtt is, hasonlóan nagyon gáz dolgok csak nem pont ugyanaz. Egy kicsit mindannyiunkon múlik. Rinyálni már megy, az jó magyar szokás.

anya1111 2016.06.10. 16:55:00

@Tiszteltetem Brüsszelet: És a gyerekek miatt, mert ez a mai oktatási rendszer hasonló a nagymamám által tanultakkal. És az orvosi rendszerért, mert azért ott vigyáznak arra hogy a kórházban legyen fertőtlenítő, ne a bakteriális fertőzésben haljon meg a szívműtét után a beteg. És az ennivalóért, mert ég és föld a minőség. És a lehetőségekért, mert ott van életpályamodell, nem ilyen hazug lózung mint itt. Ezekért is.

Punxsutawney Mormota 2016.06.10. 16:55:16

@Buchhalter: Úgy látszik, hogy nem akarod értelmezni az olvasottakat. Nyílván a dohányboltok mögött álló korrupciós hálózatról van szó. Ausztriában nyithatsz dohányboltot, ha nincs elég a területen és megfelelsz egyéb feltételeknek - mindegy, hogy milyen pártban vannak haverjaid, vagy kire szavaztál.

dunántúli gyerek 2016.06.10. 16:55:26

@gumicukor1: Régen minden jobb vót, főleg a közhangulat.

2006-10 között minden héten 100ezres tüntetések....persze ez is nulla ahhoz képest ami most van Franciaországban v. Németországban.

anya1111 2016.06.10. 16:55:51

@Boka1: Milyen többség? Akik elmentek szavazni annak a nagyobbik része nem a többség. Ez a diktatúra azoknak köszönhető, akik nem mentek el szavazni. Ez egy következmények nélküli ország, soha nem lehet igazad, nem lehetsz okos, csak ha a baráti körben vagy. "Rokonok " ehhez képest tiszta polgári rendet csináltak. És a választók nem értenek semmit, az ellopott milliárdokat, csak mosolyognak minden hónapban ha látják a rezsicsökkenést. Rendkívül korlátoltak az emberek,

anya1111 2016.06.10. 16:56:02

@gumicukor1: Azért mert az MSZP-s lopott akkor a Fidesznek szabad nagyobbat lopni? Miért kergették el az MSZP-t? Mert loptak. Persze mindig rajtunk múlik, csak emelje fel mindenki a fenekét, és menjen el szavazni, ez egy lusta nép.

2016.06.10. 16:56:30

@kardio1: Maga a fidesz, Csepreghy vagy Lazar pl. Ezeket azert kaptuk felhuzzanak minket. Persze mi szeretnenk hosszabitani de ha lesz is vmi lenyegesen kevesebb. Plusz nagyon ugy nez ki az angolok kilepnek. Harmadik legnagyobb netto befizeto. Aztan a franciaknal lenne egy szavazas azok is kilepnenek. Ketlem a nemetek egyedul finanszirozni fogjak az eu-t. Angliaban elek a nagy tobbseg ki akar lepni akit en ismerek.

2016.06.10. 16:57:24

@gumicukor1:
Már sokan mások leírták, de a jelenlegi kormány csak egy tünet. Nekem sem Orbánnal van a bajom, hanem a belterjes mutyista társadalomból, ami alsó szinteken ugyanúgy jelen van, mint magasabb szinteken.

BéLóg 2016.06.10. 16:58:05

@McZozo: Plusz még egy, ami NAGYON fontos.
A Kádár rendszerben születtem, tanultam, nőttem fel és kezdtem el dolgozni. Nekem bejött a Kádár rendszer.
A Grósz-Németh rendszerben dolgoztam. Nekem bejött a Grósz-Németh rendszer.
Az Antall rendszerben is dolgoztam. Nekem bejött az Antal rendszer.
A Horn rendszerben is dolgoztam. Nekem bejött a Horn rendszer.
Az első Orbán rendszerben is dolgoztam. Nekem bejött az első Orbán rendszer.
A Medgyessy rendszerben is dolgoztam. Nekem bejött a Medgyessy rendszer.
A Gyurcsány rendszerben is dolgoztam. Nekem bejött a Gyurcsány rendszer.
A Bajnai rendszerben is dolgoztam. Nekem bejött a Bajnai rendszer.
Nos, érthető?
Ki nem szarja le milyen rendszer van, ha te élsz, dolgozol, teszed a dolgod és igyekszel boldogulni?
Én negatív felhangot vélek kihallanai abból, hogy "neked bejött". Ezzel a hozzászólással csak azt akartam mondani, hogy normális embert nem egy miniszterelnök determinál hanem önmaga.
Szerintem neked is bejött az Orbán rendszer, hiszen (remélem) jól és boldogan élsz ott ahol vagy. Lehet enélkül rosszul és boldogtalanul élnél.
Szóval: Üdvözöllek a "bejött neki a rendszer" csoportban, kedves McZozo!

nagybalfasz (törölt) 2016.06.10. 17:07:52

@BéLóg:
Nekem viszont csak az a rendszer jön be, amelyikben nem akarnak belemászbi az életembe. Az Kádár->Orbán rendszer sajnos nem ilyen.

McZozo 2016.06.10. 17:10:18

@BéLóg: HAt ez kicsit kitekert logika, hogy ha eljottem onnan reszben Orban es rendszere miatt is de megtalatam a szamitasom masutt akkor ezt koszonjem meg orbannak.

Azert ez nem semmi, benned egy kormanyszovivo veszett meg :)

Az elobbiekhez meg annyit hogy persze lehet ugy elni hogy befogod a fuled becsukod a szemed es remenykedsz hogy teged nem er el a vihar.
Es en azert ott iszonyu nagy kulonbseget tennek az MDF es a Szoci kormany versus a Fidesz kozott hogy az elobbi ketto nem szolt bele az atlagember maganeletebe es nem probalt raderoltetni egy hitvallast illetve ha te mondjuk szoci voltal az MDF alatt nem rugtak ki nem lehetetleniutettek el nem csinaltak ki, mig ma nem egyedi az az eset hogy valahol kiderul hogy valaki nem fidesz szimpatizans akkor repul, Es nem egy vallakozorol hallottam kis es kozepes szinten (nem simicska meretueknel) ahol ugy vettek el megbizasokat emberektol cask azert mert nem az o taborukban volt. Es ez a terrorizalasa az embereknek korabban nem volt ezt cask a fidesz vezette be.

Andy73 2016.06.10. 17:41:09

Alacsony fizetések? Amikor idejöttél, talán magasabbak voltak? Norvégia az egyik leggazdagabb ország a világon, úgyhogy korábban is tájékozódhattál volna.
És az árakkal mi a helyzet? Hasonlítsd már össze a lakhatás vagy a kaja árát a norvéggal.
De ha kevesled a fizudat, itt is válthatnál, ha nagyon akarsz, vagy vállalkozhatsz is..

Egyébként meg nagyon kamunak tűnik a poszt, nem sok vall benne skandináv szemléletre - inkább egy magyar baloldali agit propos szösszenet, szinte bármelyik Orbán-fóbiás blogger írhatta volna. Nem lepődnék meg, ha egy másik blogban is találkoznék még ezzel a szöveggel.

Nzoltan 2016.06.10. 17:42:09

@evooo: Magyarország is nettó befizető. Csak nem direktbe. Indirekt a gyárakon keresztül.

Egyébként az a legnagyobb pofátlanság, ami brüsszelben van. Szezonalisan költöznek de-oda, eurómilliárdokért, közben a világ legnagyobb offshore államának a volt elnöke szólít fel a nagyobb adófegyelemre. Persze az első fontos kérdésben rögtön elhasalnak.

BéLóg 2016.06.10. 18:12:18

@McZozo:
Egyáltalán nem kitekert logika. Vajon ha József Attila egészséges lett volna, írt volna ugyanilyen zseniális verseket?
Te a neked rosszat MAGADNAK jóra fordítottad. Nem ismered a béka-tej példát? Te kiugrottál, más meg nem.

A példámat talán nem értetted meg.
Magasról teszek arra, hogy milyen rendszer van, és ahogy más is leírta, ha tényleg attól lenne függő hogy ki hol él, hogy hol milyen "rendszer" van, akkor egész Európa állandóan vándorolna.
Azt nem írtam hogy az adott rendszer "tetszett"-e, a bejön ugye azt jelenti, hogy BOLDOGULTAM.

A példákkal meg hónapokig el lehetnénk. Te is mondasz egyet, én is. Például az a rengeteg liberális újság, akik annakidején a kormánypárti nyomatoknak mondták hogy bezzegmibezzegpijac, most nyomorognak. mert a "pijac" is csak úgy volt piac, hogy beléjüknyomták az állami hirdetést.
Az megvan, hogy se Gyurcsány, se Kóka, se Veres "nagykapitalisták" sem a piacról lettek milliárdosok, hanem az ÁLLAMMAL (!) kötött üzleteik után. A büdös életbe nem láttak ők szabad piacot.

De ahogy mondtam, a hangulatomon kívül nem az határozza meg az életemet, hogy ki van kormányon! te sem azt nézed az Egyesült Királyságban, ha jól gondolom? Szóval "bejött" neked Cameron éppúgy mint Tony Blair...
Vagy tévedek?

kris69 2016.06.10. 18:39:29

@kardio1: kozepes méretu 100 ezer lakos,szemuveget 2éve csinàltattam Pearle-né akcio volt,plussz assurance complémentaire is kifizetett 50eurot igy fizetem, egy szàzast.Fogorvost talàlni is eltelt egy ideig ez a 3.és ugy néz ki bevàlik.Komolyabb fogorvosi beavatkozàsnàl,hid, korona biztos felkeresem majd a régi budapesti dokit akit nagyon szerettem..

_droid_ 2016.06.10. 18:46:33

akik szerint nincs nyugdijjarulek magyarorszagon, azok kerjenek mar valakitol egy multhavi berpapirt, aztan nezzek meg, mi van a levonasok kozott.

_droid_ 2016.06.10. 19:19:49

akik szerint meg nincs torvenyileg megszabva, mire lehet kolteni a szocialis hozzajarulasi adot, az keressen mar ra a koltsegvetesrol szolo *torvenyre*, aztan keresse ki, milyen aranyban kepezi ez a bevetel az egeszsegbiztositasi es a nyugdijbiztositasi alapot, es kijon-e vajon neki a 100%.

Void Bunkoid 2016.06.10. 20:07:23

@Herr Géza: hehe, a "fogturizmus" mint valid szó létezése megdöbbentett és megmosolygatott, de valóban, igazad van.

Egyébként ezt hirdethetnénk is, lehet, hogy nem olyan hangzatos-blikkfangos-elsőre vonzó, mint az azúrkék tengerpart, meg havas hegyek, vagy a der puszta meg a mangalicakolbász, de lehetne valós értéket csinálni.

Anglia annak idején nem szégyellt "a világ műhelyének" lenni. Akkor mi miért ne lehetnénk a világ fogorvosi rendelője? :)

Hungryhorse 2016.06.10. 20:07:23

Aki így gondolja menjen.
Vissza se nézzen.

Dobóval (Gárdonyival) szólva: - inkábbb kevés oroszlán, mint sok nyúl.

Pá!

gigabursch 2016.06.11. 00:11:55

Még szerencse, hogy kutyaszar és M3 nélkül is van élet MAgyraországon.
Te maximum Budapestet hagyod el, nem Magyarországot.

Egyébként menj, Senkinek nem fogsz hiányozni, még a statisztikáknak sem.

Amúgy ez a blog dögunalom.

bkkzol 2016.06.11. 08:18:15

A "támogató" nyugat keze is jóckán benne van , hogy ilyen fizetési és árszinvonal van Magyarrszágon. Kifejezetten ellenérdekeltek, hogy emberi fizetések legyenek Magyarországon. " jó lesz a magyaroknak 300-500 eurós fizetés" addig itt lesznek. Utánna vegyün fel még pár olcsó országot EU-ba (Románia, Bulgária) ...ja ott is drága lett a bér (200 euró).. kacsintgatnak Ukrajnára...

kronikas 2016.06.11. 08:18:21

@gigabursch: akkor menj innen te, pá! Jó helyen vagy ott, ahol vagy.

kronikas 2016.06.11. 08:18:25

@Hungryhorse: igen, csak az oroszlánok sétálnak el-őket szívesen fogadják. Nyulak között nem jó egy oroszlánnak élni.

2016.06.11. 08:19:13

@Hungryhorse: "Aki így gondolja menjen. Vissza se nézzen."

Sok ilyen ember van, aki szívesebben ül inkább bele máshol a készbe, a tutiba, minthogy tegyen a saját jólétéért. Ha előáll az a képtelenség, hogy magyarország kicsit élhetőbb hellyé válik, rögtön visszajszivárognak, és elfelejtik mennyire szar is itt élni.

pappito · http://pappito.com 2016.06.11. 08:22:01

@kardio1: hehe, jellemző :)

foggal körömmel védjük az országot, akkor is, ha nem támadja senki, de élni benne? na azt nem, mert... és jönnek a kifogások :)

mondjuk annyi gerinc nem volt benne, hogy válaszoljon... már megint

pappito · http://pappito.com 2016.06.11. 08:22:30

@gigabursch: akkor minek olvasod? ez a munkád?

kronikas 2016.06.11. 09:12:33

@Jankove: erre ne fogadj....felejthetetlenek az emlékek.

DieNanny CH 2016.06.11. 12:01:07

@Void Bunkoid:

"mi miért ne lehetnénk a világ fogorvosi rendelője? :)"

Le vagy maradva kb 10 évvel.
Mert kb azóta látok osztrák és svájci újságokban "Zahnarzt-Ungarn!" - hirdetéseket...

adg 2016.06.11. 12:04:29

@Jankove: +300
Megvarjak, amig kikaparja nekik valaki a gesztenyet, akor majd viszajon mind nagypofaval. Addig meg eloskodnek az angolokon, hazafele meg jar a szajuk, hogy micsoda megbecsules mar a mcdonaldsban mosogatni meg sutni a krumplit minimalberert, amibol max egy szobat tudnak kifizetni, 8 pakival egy lakasban. Sok szerencsetlen eloskodo, mindig oda huznak, ahonnan tobet tudnak szakitani.
Es akkor csinalnak maguknak blogot is, ahol elo lehet adni, mekora faszagyerekek mar. Broaf

adg 2016.06.11. 12:07:24

@adg: marmint mekKora, ket k-val. Mar ugy irok, mint ok, akik ket ev alatt elfelejtik a magyar nyelftant.

DieNanny CH 2016.06.11. 12:07:56

@Jankove:

"Sok ilyen ember van, aki szívesebben ül inkább bele máshol a készbe, a tutiba, minthogy tegyen a saját jólétéért. Ha előáll az a képtelenség, hogy magyarország kicsit élhetőbb hellyé válik, rögtön visszajszivárognak, és elfelejtik mennyire szar is itt élni."

Én pl szeretem a szemetet alaposan szelektálni. Egy magyar vidéki városban erre nem sok esélyem van.
Szeretem, ha körülöttem tisztaság van és rend. Én mindent megteszek, de Mo-on nem tudtam vele még egy utcányi embert sem megváltoztatni.
Szeretem a fegyelmet, szabályokat. Ha az másra is ugyanúgy, mint rám vonatkozik. Mo-on ez sem sikerült.

Örülök, hogy találtam egy olyan helyet, ahol hozzám hasonlóan gondolkodó emberek élnek - hogy ez egy másik ország, az miért baj?

Beleültem a készbe? Megdolgoztam azért, hogy itt lehetek. Tudok olyanról, aki ugyanolyan simlis, koszos, rendetlen, mint otthon volt, ahelyett, hogy megbecsülné, hogy itt van.
Szóval, ez nem a "készbe ülésről" szól, hanem a hozzám hasonlókról, akikkel szeretek egy közösségbe tartozni.

nagybalfasz (törölt) 2016.06.11. 13:00:59

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
"Szeretem a fegyelmet, szabályokat. Ha az másra is ugyanúgy, mint rám vonatkozik. "

Én épp ellenkezője miatt akarok lelépni. Nagyon rühellem, ha mások akarják az életem minden mozzanatát szabályozni. Te melyik országban élsz? Csak hogy nehogy oda menjek, mert ahol te megtaláltad a számításodat, én nem találnám meg...

Taxomükke (UK) 2016.06.11. 15:13:02

@adg: Hiaba oltesz alruhat, ismerunk am...

adg 2016.06.11. 15:53:49

@Taxomükke (UK): ez meg mi ez? Te is londonban mosogatsz? Le akarsz huzni a hazaarulo menekulok, a honfitarsaikat szarbanhagyo, azokkal a gesztenyet kikapartato arulok koze? Nem fog sikerulni, atlatok a szitan. Vagy az uk ukrajnat jelent?
Majd fogsz te is visitva visszasunnyogni, mikor bekoszont a jolet, de akkor majd lehet, hogy azt mondjak neked, hogy ha nem vettel reszt a munkaban, akkor ne akarj a keszbe beleulni sem. Kihagytam valamit?

2016.06.11. 16:39:03

@Jankove: Az az igazság, hogy sokkal jobb lenne, ha azokat, akik akár csak egyszer is elhagyták a szent agyagföldet, soha többé ne láthassák viszont az országot. Ki kellene őket tiltani végleg, karóba húzni, kerékbe törni, száműzni örökre. Aki nem tudja megbecsülni Mo.-t, az nem is érdemli meg!

Taxomükke (UK) 2016.06.11. 16:49:11

@adg: Most elszegyelltem magam...
Megyek is csomagolni, indulok Haza, a Magyarok koze, es megvaltom a Hazamat!

2016.06.11. 18:03:00

@adg: Ezen mondjuk én is sokat szoktam röhögni. Kimennek, mert itthon szar volt a világ, szar a meló, meg szar volt minden, meg a kurva anyját mindenkinek, majd kint belekezdenek egy PONTOSAN ugyanolyan életbe, a társadalmi ranglétra legalján, a létező legaljább melóval, arányaiban ugyanannyi fizetésért, ami az ottani körülmények között éppen csak alig többre elég, mint magyarországon. Normális lakhatás helyett, összezárva egy albérletbe 3 pakisztánival, meg négy lengyellel. És utána diadalittasan közlik az óhazával, hogy de nagyon bejött az élet. Én nem rovom fel senkinek ha máshol próbál szerencsét, azt is meg tudom érteni, hogy néha betelik a pohár, -én is sokszor érzem- de azokat mindig rühelltem, akiknek pusztán csak azért nem tetszik valami, mert magyar. Az angol szar sokkal illatosabb.

2016.06.11. 18:03:05

@kronikas: "erre ne fogadj....felejthetetlenek az emlékek."

Fogadni? Ez nem szerencsejáték, ez matematikai bizonyosság: aki átköltözik a világ másik felére, majd onnan is továbbáll mert máshol 20 euróval többet fog keresni, annak nincs se koncepciója, se ideológiája, oda megy ahol éppen könnyebb úszni az árral. Ha magyarországon könnyű lenne az élet -amire egyelőre nincs sok esély- hirtelen sokakban feltámadna a "honvágy" ez tuti. Egyébként van egy másik érdekes megközelítés is, ennek sokkal nagyobb a realitása: ha telítődik az a hőn szeretett nyugat afrikai, közelkeleti, ázsiai és egyéb söpredékkel, akik leverik az árakat a munkaerőpiacon, és egyre jobban veszélyeztetik a közbiztonságot, nyugodt kényelmes világot, akkor vajon hányan fogják visszasírni a rosszemlékű, szívből gyűlölt kárpát medencét...

2016.06.11. 19:28:14

Mindenkinek aki az M3-t komolytalan indoknak tartja: Az M3 mint egyetlen indok éppen elég a végleges kivándorláshoz DD

2016.06.11. 20:46:35

@Jankove: Hidd el, hogy a hozzád hasonló emberek is épp elég motivációt adnak a kivándorlásra/maradásra, mint a többi egyéb indok. :DDD

nagybalfasz (törölt) 2016.06.11. 21:25:20

@Jankove:
Ez annyira sztereotíp. Őszintén, te hány embert ismersz, aki Angliában mosogat, és az általad említett körülmények között él? Mert én akiket ismerek, és ott mosogatnak, vagy más hasonló bérezésű munkát végeznek, azok legalább külön szobában élnek. És pont nekik, akiknek itthon is csak alja munka jutna, már ha protekció nélkül találnának, számít legtöbbet az a különbség, ami az ottani minimálbéres és az itthoni minimálbéres életszínvonal között van. Nekem nagyságrendileg nem növekedne az életszínvonalam egy ottani szakmai munkával, ők viszont itthon nem tudnának megélni, ott meg meg tudnak.

2016.06.11. 22:49:36

@nagybalfasz: Sajnos elég sok ismerősöm próbált külhonban szerencsét, elég változatos országokban, változatos szakmákban, úgyhogy ha nem is saját tapasztalatból, de elsőkézből kapott infó alapján írtam az angliai albérletben csövezést. Volt ilyen ismerősöm kettő is, aki így lakott. Aztán volt, aki programozóként élt kint 1,5 évig visszajött inkább. Volt (és van) rokonom, aki németországi építőiparban próbált szerencsét, egy cimborám ausztriában mosogat jelenleg is (pedig itthon autószerelő volt) dolgozott skóciában, íroroszágban is ismerősöm. A történetek 90% nem sikertörténet, 10% igen, ők qvalifikált munkaerőként céltudatosan állásra jelentkeztek, és kint is maradtak (ki tudja meddig). Anyagilag valamivel jobbak a körülmények, egyébként minden másban ugyanolyan vagy rosszabb. Embere válogatja, mit hogyan képes megemészteni, és mi mennyire fontos. Nyilván egy 20 éves pályakezdőnek könnyebb elindulni, feladni, és kint a nulláról kezdeni, mint pl; egy 40-es egzisztenciával rendelkező embernek, akinek már vannak elvárásai, összehasonlítási alapja, vesztenivalója, családja, kutyája macskája egyebe.

2016.06.11. 23:01:19

@Jankove: "Anyagilag valamivel jobbak a körülmények, egyébként minden másban ugyanolyan vagy rosszabb."

Ha ez tényleg így lenne, akkor senki sem menne sehova. Mo.-n is lehet jól keresni, és nemcsak a pénz miatt mennek ki az emberek, hanem millió egyéb okuk lehet rá. Persze önigazolásnak pont annyira jó ez a duma, mint amikor emberek megmagyarázzák, hogy nyugaton minden tökéletes, meg hogy milyen jól döntöttek, hogy itt hagyták ezt a fertőt. :D

kronikas 2016.06.12. 01:30:03

@Jankove: ázsiában élek 2 éve. Azóta senki nem lop meg, ha valamit elhagyok, az is hiánytalanul megvan. S nem romák loptak meg hazámban rendszeresen. Diplomás orvos s családja pár nap alatt okozott sokszázezer forintos kárt-miután fekete listára tett a hatalom társaimmal együtt. Itt egy hét alatt több segitséget kaptam, mint szülőhazámban összesen. Senki nem vonyit, ugat bele, hol, hogyan éljek. Ha hivatalos ügyem van, el is intézik. Tök mindegy ki keresztény vagy hindu vagy buddhista vagy mohamedán, nem papiron vannak csak jogai. Az emberek mosolygósak, segitőkészek, figyelnek egymásra. Ha beteg lettem, a kórházban fél óra alatt megvoltak a vizsgálatok, laboreredmények s adták a megfelelő gyógyszereket, darabra pontosan. S még hosszan sorolhatnám. De a legnagyobb élmény, nem kell zárni az ajtót, nyugodtan ottmaradhat a csomag bárhol mig az ember elmegy wc-re. Nem lopnak meg végre. Nem szemétkednek a buszsofőrök hogy orrom előtt becsukja az ajtót. Szóval honvágy nuku. Nem lopnak meg már, s a hülyeségei a felcsútinak csak a határokig ér, orbanisztán határain kivül szabad az élet, tehetséges, szorgalmas ember boldogul.

gigabursch 2016.06.13. 07:33:05

@kronikas:
Öregem!
Nekem jó hely Magyarország, még akkor is, ha nem lehet minden poliitikust kényszermunkára irányítani.
S főleg az ilyen hőbörgők miatt nem fogok menni,

gigabursch 2016.06.13. 07:33:12

@pappito:
Nem, nem ez a munkám.
Csak tudod az ember szokott néha passziból is olvasni, és ha van véleménye, háááát,, nos akkor egy ilyen helyen ahol lehet véleményt nyilvánítani, akkor kinyilvánítja.
Ennyi.

Persze látom, sok itten a demokrata, mert az ellenvélemény az rögtön már-már tilalmas.

kronikas 2016.06.13. 12:37:19

@gigabursch: Ok, élvezd, én meg azt hogy eljöhettem onnan s végleg kijelentkezhettem a felcsúti súdra esztelen birodalmából.

McZozo 2016.06.13. 15:41:58

@BéLóg: Nekem Cameron nagyon nem jon be. Kovetem a politikat itt is sajna csakugy mint az otthonit. Tudatosan epitem is itt a dolgaimat igy amire lehet mar elmegyek szavazni es ellene szavazok is. Utolso polgi valasztasnal be is jot a szavazatom mert LAbour let a polgi. DE ez cask az en perverziom tudom sok Magyar azt se tudja Cameront eszik e vagy isszak.

Ezenkivul meg mindig azt nem fogod abbol amit mondok hogy a hozzaallas mas. Nem vitatom hogy otthon sok ceg ember regen is allami penzekkel let kitomve. (Sajnos nekem sose jutott belole nem voltam semminek tagja igy nem haza beszelek) De ott is nagy kulonbseg votl a te peldaddal pl hogy az elso fidesz kormanyig az ellenzeket is kitomtek lasd a szekhazbotrany a fidesznel ahol allamtol kaptak szekhazat majd gyorsan eladtak. Vagy az ujsagok eseteben pl szerencsejatek zrt hirdetett az ellenzeki mediakban is igy eletben tartottak az ellenzeki dolgokat is mert ugy gondoltak igy fair. Magyar piac olyan kicsi hogy egyszeruen tiszta piaci alapon nagyon kevesen tudnak megelni vagy egyaltalan nem tudnak. Most viszont miota Fidesz kiralyunk van egyszeruen megvaltozott a politika es mindenkit kivereztetnek aki nem az o kutyajuk kojke. FElreertes ne essek nekem nem hianyoznak az elozoek se de a mostaniak se. az meg nagyon mas gyakorlat hogy elni es elni hagyni, vagy aki nincs velunk az dogoljon meg. Ha ezt nem erzed, nem latod , akkor nem erdemes beszelni errol, mert akkor mas dimenzioban elunk a jelek szerint.

McZozo 2016.06.13. 16:07:32

@BéLóg: Megegy kiegeszites ahoz amit mondtal. Pl bal liberalis mediaban volt olyan ami nem mondom hogy nem kapott allami hirdeteseket de volt nekik tobb privat hirdetojuk is. Na most tobb ilyennel elbantak ugy hogy nemcsak a politikai hirdetest vettek el de olyan helyzetet okoztak hogy a privat hirdeto is lepjen vissza.

Volt olyan ahol cask siman megfelemlites ment hogy hat most nem lenne jo balra hirdetni mert elbukjuk az esetleges megrendelesunk.
DE olyan is volt mint pl a klubradio ahol tobb even keresztul elvettek a frekvenciakat, ujakat nem adtak meg kozben pereskedtek ahol az allamot marasztaltak el de ennek ellenere megsem teljesitette az allam azokat az iteleteket amit a birosag hozott, igy hosszu evekig harmincnapos ideiglenes frekvenciakat hosszabitgattak. Igy levegoben logva hogy vajon honap vegen megkapjuk e a kovetkezot ... NA most ilyen kornyezetben talalj mar hirdetot aki fizet neked egy hirdetesert ugy hogy nem tudni holnap lesz e meg radio. Szoval pont a piac szukossege miatt konnyu magat a piacot is befolyasolni.

Fekete Pestis 2016.06.13. 17:01:05

@Neo07:

"Az őseink azért adták vérüket, hogy mi, a kései unokák önként és dalolva, hajbókolva, átadjuk az országot idegeneknek? Minden magyar menjen el az országból, hogy teljesen asszimilálódva eltűnjön a magyar nyelv és kultúra a világból?"

Sajnos úgy tünik, hogy az "idegenek" (értem ezalatt a germán kultúrkórból érkezett "idegeneket") ezt az országot [csakúgy, mint a sajátjukét] is jobban tudnák vezetni, mint a magyarok.
Be kell látni, hogy ami nem megy, azt nem kell eröltetni, és olyanra kell bízni a boltot, aki már bizonyított [t.i. azt, hogy ért a vezetéshez, hogy megfeleló attitúddel rendelkezik, stb].

Sajnos a népet nem lehet lecserélni, de külföldi, "idegen" [vagyis german;)] vezetéssel annyi talán még kihozható belólük, amennyit a magyar falábúakból kihozott a német edzö.

A magyar kultúra baromi szép meg érdekes - távolról.
És tessék mondani, a magyar kultúra része-e a
a. felfelé nyalás, lefelé taposás
b. a hierarchikus gondolkodás
c. a mának élés, a stratégiai gondolkodás hiánya
d. a fenn az ernyó, nincsen kas mentalitás
e. a kompromisszumos gondolkodás hiánya
f. a múltbeli sérelmeken való kesergés, a jóvóközpontúság hiánya?

Mert ha igen, akkor tényleg semmi kár nem lenne érte. [Nota bene: a magyar kultúra, mint olyan, igen kózel áll a magyarok által annyira kedvelt FRANCIA kultúrához. Meg lehet nezni mindkét ország {+ a germán szomszédok} gazdaságát ;) ]

Fekete Pestis 2016.06.13. 17:22:02

@Jankove:
" annak nincs se koncepciója, se ideológiája, oda megy ahol éppen könnyebb úszni az árral."

és lehet hogy a jövö öt igazolja.
Ceteris paribus anyagilag jobban jár, és a pénz sok mindenre jó - p.l. lehet rajta nyugalmat meg lehetöségeket venni ;)

BéLóg 2016.06.14. 01:03:00

@McZozo: Senki, legalábbis én nem vitatom amit elmondtál. De NEHOGYMÁ' bárki azt állítsa, hogy ilyen csak Magyarországon van!
Igen, EZ nincs ott de AZ igen.
EMEZ itthon elviselhetetlen, AMAZ meg ott.
Folytassam?
Hát ponrt neked kellene tudni, hogy például a brit egészségügy egy kalap szar és csak pár hónapja hogy a NŐVÉREK sztrájkot hirdettek mert KEVÉS az a pénz amit kapnak!
Mikor ezt olvastam, kínomban nem tudtam mit csinálni, nagyjából a hajamat téptem, sírtam röhögtem...
Nem élünk külön dimenzióban, de MÁSKÉPP látjuk UGYANAZT a világot.

kronikas 2016.06.14. 06:59:09

Off: "Ez egészen pontosan 2011-ben történt, a feladat az volt, hogy készítsük elő a terepet bizonyos politikai pártok online jelenlétére, hozzunk létre minél több csoportot. Sose volt kimondva, hogy kamu accountokat hozzunk létre de azért volt egy excel fájl nagyjából ~4.000! felhasználóval a jelszó legtöbb esetben 12345 vagy qwertz volt az email cím pedig egytől egyig Freemail-es.
Ez eleinte kézzel ment és már akkoriban is óránkét 3000Ft-ot fizetek ezért, később egyre komolyabb szoftvereink voltak, először csak gombnyomásra tudtunk felhasználót váltani, később már az is meg volt adva, hogy éppen melyik oldalra kell írni.
Amikor ott hagytam a céget, már akkora üzemben mentek ezek a trollkodások, hogy volt külön angol, orosz, német, francia anyanyelvű! kolléga is. Természetesen titoktartást kellet aláírni mindenkinek illetve elég jó fizetést adnak, bőven a magyar álom fölött.
Miről szól ez az egész? Hát lényegében sokkal durvább mint gondolnátok, igazából van, hogy saját magunkkal veszekszünk, mivel a fizetség elérés alapján megy nekünk aztán édes mindegy, hogy mire megy ki a vita ugyan úgy hasznot húznak ezek abból ha karóra akarják húzni őket mintha királlyá lennének választva.
A cég legnagyobb álma az lenne, ha nem is kéne embereket alkalmazni hanem menne mesterséges intelligenciával az egész, persze ezzel nagyon befürödtek mikor behívtak pár fejest vezető cégektől és megmondták mennyibe kerülne egy ilyen :D Azóta inkább felvettek 2x annyi embert.”

444.hu/2016/06/12/nehany-erdekes-toertenet-a-magyar-propagandatrollok-vilagabol

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása