oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. február 18. 06:43,  Elintézendő ügyeink – Svédország 139 komment

2016. február 18. 06:43 Határátkelő

Elintézendő ügyeink – Svédország

Ma ismét ügyeket intézünk, remélem, megint fogyasztható formában (ennek érdekében pár korábbi posztból ismét beemeltem személyes tapasztalatokat is), mi több, maradunk Skandináviában, Dánia, Norvégia és Finnország után ma következzen Svédország (a sorozat eddigi részeit itt érhetitek el). Lássuk tehát, mit és hogyan kell és érdemes intézni, sok hasznos linkkel megspékelve! (Természetesen ha hibát láttok, vagy kiegészítenétek a posztot, ne habozzatok jelezni!)

svedorszag_zaszlo_foto_pixabay_com_unif.jpg

Érkezés, bankszámla, lakhatás

Ha Svédországban szeretnénk letelepedni (vagy 90 napnál tovább tartózkodni), akkor 2014. májusa óta már nem kell regisztrálnunk a Svéd Bevándorlási Hivatalnál (Migrationsverket), mert a tartózkodási jog automatikus. Ez alól kivételt jelent, ha a megélhetésünk saját jogon nem biztosított, és Svédországban élő családtaghoz szeretnénk költözni.

Tartózkodási kártyára viszont szükségünk lesz, ez díjmentes, és postán, személyesen vagy online is intézhető, ehhez érvényes útlevél vagy személyi igazolvány, munkáltatói igazolás, vagy munkaszerződés kell.

Az eljárás során kapunk egy regisztrációs igazolást, ennek nincs lejárati ideje. Ha már 5 éve az országban élünk, akkor állandó tartózkodási engedélyért folyamodhatunk.

Személyi számot az Adóhivataltól kell kérnünk, ez egy-két héten belül általában megérkezik, ezután kérhetjük a svéd személyi igazolványt (ID-kort) szintén az Adóhivatalnál vagy a rendőrségnél.

Ez már csak azért is kell, mert enélkül nem tudunk bankszámlát (bankkonto) nyitni, persze ez nem elég, kell hozzá svéd lakcím, érvényes útlevél vagy svéd személyi igazolvány.

A személyi szám biztosít jogosultságot a különböző jóléti szolgáltatások igénybevételére, legyen az ingyenes oktatás, egészségügyi ellátás, táppénz, munkanélküli segély, stb.

Ami a lakhatást illeti, természetesen Svédországban is igaz, ami általában a skandináv országokban, hogy a lakásbérlés drága és nem is nagyon egyszerű, pláne egy frissen érkezettnek, tehát nagyon fontoljuk meg, hogyan és pláne mennyi pénzzel vágunk neki, mert igen komoly összeg is elmehet az első időszakban.

Hasznos linkek

Bevándorlási Hivatal (Migrationsverket)

Társadalombiztosító (Forsakringskassan)

Adóhivatal (Skatteverket)

Átfogó portál a svédországi tudnivalókról (Information om Sverige)

Munkavállalás

Tételezzük fel, hogy rendben túljutottunk az összes első körös ügyintézésen, és vagy már konkrét munkára érkeztünk (persze ez a jobbik eset) vagy most állunk neki komolyan valamilyen állást találni.

Európai Uniós tagországként Svédország nem korlátozza más tagállamok polgárainak munkavállalását. Munkavállalási engedély tehát nem kell, de a három hónapnál hosszabb munkavállalás esetében érvényesek a poszt elején leírtak, tehát kell tartózkodási kártya.

Nem feltétlenül kell bizonyítanunk azt sem, hogy van munkánk, azt viszont igen, hogy van annyi pénzünk, amiből meg tudunk élni.

Nyilván mindenki tudja, de azért nem árt hangsúlyozni: csak bejelentett, ellenőrzött vállalatoknál, érvényes szerződéssel vágjunk bele, mindenképpen érdemes ellenőrizni a céget, mielőtt elindulunk. Abban a nem kívánt esetben, ha megtörtént a baj, akkor a svéd gazdasági bűncselekmények hivatalánál tehetünk feljelentést.

„Ha már dolgozunk, akkor a legelső feladat, hogy be kell jelentkezni a Försäkringskassan-hoz, mint adófizető svédországi lakosok. Ez egy egyszerű nyomtatvány kitöltésével megoldható, de elengedhetetlen ahhoz, hogy később kék EÜ-kártyát kaphassunk itt, illetve regisztrálva legyünk a TB rendszerében. A papír beküldése után nekünk fél évig (!!!) tartott, mire élesítették a dolgot” – jelezte egy régebbi posztban Kövérmadár, hogy azért néha a svédek sem kapkodják el a dolgot.

Munkaszerződés

Mindez azért is érdekes, mert a svéd jog szerint szerződést szóban, írásban és hallgatólagos módon is köthetünk. Ami külön érdekes, hogy az első változat (azaz a szóbeli megállapodás) sokkal gyakoribb, mint gondolnánk.

Ez persze nem jelenti azt, hogy ne kellene leírva is megkapnunk a megállapodás részleteit, hiszen az uniós szabályok Svédországban is érvényesek. A munkáltató az alkalmazás megkezdését követően egy hónapon belül köteles tájékoztatni minket foglalkoztatásunk szabályairól és körülményeiről.

A tájékoztatónak tartalmaznia kell a munkáltató nevét, címét, a munkavállaló beosztását, az alkalmazás típusát és időtartamát, a felmondási idő hosszát, a fizetés mértékét és módját, a fizetett szabadsághoz való jogot, a normál munkaórák számát, és az alkalmazható kollektív megállapodást.

A törvény szerint a próbaidő maximum fél év lehet, ez azonban a kollektív szerződések (kollektivavtal) keretein belül változhat (például előfordulhat, hogy nem lehet próbaidőt megállapítani egy adott vállalatnál, vagy kevesebbnek kell lennie 6 hónapnál).

Fizetés

Svédországban a törvény nem ismeri a minimálbér fogalmát (noha a kollektív szerződések sok esetben meghatározzák). A munkabért jellemzően a munkaadó, a szakszervezet és a munkavállaló közösen állapítja meg különféle tényezőket (kor, végzettség, tapasztalat, stb.) figyelembe véve. Ez nem hasraütés szerűen megy, az adatok általában nyilvánosak, tehát előre is tudunk tájékozódni.

Munkaidő, szabadság

A heti 40 óra Svédországban is 40 óra, viszont ha gyerekünk van, akkor annak 8 éves koráig negyedével csökkenthetjük a munkaidőnket. A túlórák száma nem haladhatja meg a 48 órát (négyhetes ciklusban), az 50 órát (havonta) és a 200 órát (egy éven belül).

A minimum szabadság 25 nap évente, de ez is nagyban függ a kollektív szerződéstől. Nyáron (júniustól augusztusig) legalább 4 heti folyamatos szabadságra vagyunk jogosultak!

Szakszervezet

A fentiekből is kitűnik, hogy a szakszervezet Svédországban komoly dolog, és ezt megerősítette említett posztjában Kövérmadár is: „Havonta tagdíjat kell fizetni, amiért cserébe különböző juttatásokat kapunk. Egyrészt jelentősen növeli a munkanélküli segély összegét, ha elveszítjük a munkánkat, másrészt kaphatunk tagi kölcsönt, tagi hitelkártyát, kedvezményesen nyaralhatunk bizonyos külföldi szállodákban, illetve egyéb extra dolgokban részesülhetünk".

Munkanélküli segély

Senkinek nem kívánjuk, de Svédországban is előfordulhat, hogy munkanélküliek leszünk. Jó tudni, hogy az ottani munkanélküli biztosítás két részből áll: az alap- és a kiegészítő (jövedelemtől függő) segélyből, utóbbi nagyságrendileg a duplája az előbbinek. Az ellátás maximum 300 napig jár.

Az alapváltozat annak jár, aki a munkanélkülivé válását megelőző egy évben legalább 6 hónapig dolgozott, minimum havi 80 órát, vagy 6 egymást követő hónapon belül 480 órát. (Jó hír, hogy a más uniós tagországban ledolgozott időt beleszámolják a jogosultsági időbe.)

A kiegészítő segélyt az kaphatja meg, aki munkája elvesztését megelőzően legalább 12 hónapig tagja volt egy ún. munkanélküli biztosítási alapnak (erről írt feljebb Kövérmadár is).

Hasznos linkek

Munkanélküli hivatal (Arbetsformedlinge)

Gazdasági bűncselekmények hivatala

Álláskereső portál (Arbetsformedlingen)

Szakszervezetek: SACO

TCO

LO (szakszervezeti szövetség)

Változó világ

Munkaerőpiaci Koordinációs Hivatal, Alla Studier

Svéd Kalauz

Segítség vállalkozás beindításához (Verksamt)

Oktatási rendszer

A svéd általános iskola (grundskola) 9 éves, a középiskola vagy gimnázium (gymnasiet) pedig 3 évig tart. A középiskolában egyszerre akár több szakmát is meg lehet tanulni.

„Minden gyerek, abban az évben, amikor betölti a 6. évét, elkezdi az iskola előkészítőt. Ez a 0. osztály. Vagyis nem számít bele a 9 osztályos kötelező általános iskolai évekbe, de ettől még kötelező, naponta 4 óra és ingyenes.

Természetesen délutánra is maradhatnak a gyerekek, ezért már a szülőnek az éves jövedelme után havidíjat kell fizetni. 11 hónapra kell kifizetni a napközi díját, függetlenül attól, hogy a gyerek beteg, vagy éppen elutazott valahova a szüleivel.

A július hónap ingyenes, természetesen minden óvoda-iskola-napközi és a legtöbb munkahely is be van zárva 4 hétre, ez a kötelező nyári szabadság, amivel a munkaadó rendelkezik és ki is kell venni.

Az összes könyvet, füzetet, ceruzát, tollakat, papírokat, festékeket stb. mindent az iskolában kap meg minden gyerek. Az iskolák fel vannak szerelve laptoppokkal és iPad-del. Van olyan iskola, amelyik minden diáknak megvette már.

Függetlenül attól, hogy milyen a szülők jövedelme vagy munkája, ezt a befizetett adókból finanszírozza az állam, illetve az iskola"írta egy posztjában mrsmihály.

Jöjjön megint Kövérmadár: „Az oktatás szakmai színvonala, a kollégáimat látva egyáltalán nem rossz. Az általános műveltség (beleértve az alapvető matematikai és fizikai ismereteket is) viszont nem túl magas. Gondolkodás nélkül veszik elő a számológépet, ha ki kell vonni 52-ből 13-t.

Az állami iskolákban a tanulás ingyenes (a főiskolákon és egyetemeken is). Ha jól tudom, akkor a felsőoktatási intézményekben semmiféle megkötés nincsen, ha az ember érzi magában az erőt és kitartást, akkor lehet 3 vagy még több diplomája is – mind térítésmentesen. A könyvekért természetesen fizetni kell, ahogy hallottam nem is keveset.

A felsőfokú oktatás színvonalas, a legjobb 100 egyetemből 2 is itt van (67. Lund University, 75. Uppsala University). Bárki, akinek van személyi száma (personnummer – PN) ingyen tanulhat a helyi felnőttképző intézményekben."

Hasznos link

Átfogó tájékoztató a svéd oktatási rendszerről (Omsvenskaskolan)

Oktatási támogatások (CSN)

Svéd iskolakereső

Nyelvtanfolyamok (Digitala Sparet) 

Svéd kultúrsokk

Egészségügy

És akkor a híres svéd egészségügy… A helyzet az, hogy éves szinten 1100 koronáért minden ellátást ingyen kapunk, ráadásul az óra csak az első igénybevételkor kezd ketyegni, azaz akkortól számít a 12 hónap.

A vényköteles gyógyszerekre is lehet hasonló biztosítást kötni, ez mondjuk 2200 koronába kerül, de ezért is egy éven keresztül ingyen jutunk hozzá az orvos által felírt gyógyszerhez (és itt is az első alkalomtól indul az óra).

„Az egészségügyi ellátás, Magyarországhoz hasonlóan ingyenes, alanyi jogon jár mindenkinek. Két, nagy eltérés azonban van: a fogászat nem tartozik ebbe bele, így ennek megfelelően horrorisztikus ára van.

A másik pedig, hogy létezik vizitdíj. Nem csak orvoslátogatáskor, hanem a kórházban töltött éjszakákért is fizetni kell, igaz, csak egy jelképes összeget. Szintén vizitdíj-köteles, ha az embert mentő szállítja a kórházba. Van viszont egy éves limit, amit ha elérünk, onnantól 365 napon át már nem fog kelleni fizetni" – írta anno Kövérmadár.

Hasznos linkek

Egészségbiztosítási Pénztár

Egészségügyi Információs Szolgálat

Nemzeti Egészségügyi és Jóléti Testület

Nagykövetségek

Magyarország Nagykövetsége

Dag Hammarskjöldsväg 10

115 27 Stockholm

Tel: (00 46) (8) 661-6762, 662-5675

Fax: (00 46) (8) 660-2959

E-mail: embassy.stockholm@kum.hu

Svéd Nagykövetség

Budapest II.

Kapás utca 6-12.

1027

Telefon, fax, e-mail:

Tel: +36 1 460 6020

Fax: +36 1 460 6021

E-mail: ambassaden.budapest@gov.se

(Fotó: pixabay.com/Unif)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Svédország Elintézendő ügyeink

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr78399832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.02.18. 12:29:50

@HardPötty: Ugyanez kint megvolt 40 perc alatt, de csak azért tartott ilyen sokáig, mert nem ketten, hanem öten voltak előttem. :)

svédnyugger 2016.02.18. 12:48:50

@geegee:
Hol kerül 550Skr-ba a vizitdíj? Ne ijeszgess, hétfôn orvoshoz megyek. 4 évvel ezelött voltam utóljára, receptet a neten intézem.

Bredpitt Monika 2016.02.18. 12:59:34

@Shanarey: az enyémben csak 15 ország volt, legalább abban nem vagyunk, gondoltam hogy valaki ma még le fogja törni a lelkesedésem (smiley)

Bredpitt Monika 2016.02.18. 13:03:39

@A nagy kékség: Igen, én is elmehetek a pékségbe, amihez lenne is kedvem, de amikor azt mondják, hogy 15 óra két napon át, egy nap szabad és bejelent minimálbérre ????????
Meg a cipőbolt aki négy órára. Tudom, hogy lehet dolgozni itthon, ez így van, de nagyon nehéz olyat találni, amiben jól is fogod érezni magad.

Bredpitt Monika 2016.02.18. 13:04:51

További szép napot, csak benéztem, most megyek és váltom tovább a világot !!!!!
Csak sikerülne már !!!!!!

London2009 2016.02.18. 13:07:56

Off

thesenseco.wordpress.com/2015/05/22/705-why-i-stopped-dating-hungarian-men/

Termeszetesen a HA ferfiallomanyara ez nem ervenyes. Egy kek kivetelt leszamitva persze. :D

2016.02.18. 13:09:54

@HardPötty: Ez nagyon fura kerdes, miert kellene, hogy legyen velemenyunk az esemenyrol, illetve mire szeretnel kovetkeztetest levonni a valaszokbol? :D

P.Elliot 2016.02.18. 13:16:06

@HardPötty: De jo ilyet hallani! Ismerosodnek te voltal az Isten laba. Gondolom nem sok ilyen sztori van, mar ha az illeto 1 heten belul talal maga munkat az is a nagyon ritkak koze tartozik.
Igazan nagyon rendes ember vagy, nagyon-nagyon, nagyon....
Gondolom a fonokodnek is jo velemenye volt altalad a magyarokrol hogy maris intezkedett.

Golf2 2016.02.18. 13:25:41

@diggerdriver: Én 20 éve kerestem 500-at,most meg csak 120-at,de valahogy a légkör számít nem a pénz,megváltoztak,elvadultak itthon az emberek,próbálnak fenn maradni.

adg 2016.02.18. 14:04:54

Rideg, embertelen vilag. Ongyilkosoknak valo. De hol van birca? Ezt helyette irtam, nehogy kimaradjon, megiscsak egy eszaki orszagrol van szo... :)

Shanarey 2016.02.18. 14:12:20

@HardPötty:

Igen, és le is fotóztam.
De nem ér raktam a szoborra a bóját.

HardPötty 2016.02.18. 14:15:56

@mojyo: azèrt mert az gondoltam hogy hidegen hagy az otthoni mizéria. Erre meg nem. Kíváncsi vagyok hogy más hogy látja ezt.

2016.02.18. 14:20:46

@HardPötty: Ertem. De ez miert pont a szoborra huzott kockas ingben manifesztalodik? :D Bocsanat, ha ugy tunik, kotozkodom, egyaltalan nem igy van, hanem nagyon erdekel, miert pont ez a gesztus lett az, amirol ugy dontottel, megkerdezel minket?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.18. 14:21:15

@svédnyugger: Asszony volt nőgyógyásznál. (Pappito szerint pinász... :D ).Ez mondjuk télleg kirívó, de a 350 az pl tök általános...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.18. 14:22:25

@svédnyugger: Ja, és grat, jól bírod, ha "nyuggerként" 4 évente jársz orvoshoz... :-)) Irigyellek... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.18. 14:25:54

@adg: Jaja, télleg, ez kimaradt, jogos, köszönjük a pótlást...
:-))))
Meg az is kimaradt, hogy ez egy sötét ország...(A sötét a fejébe van annak, aki ilyet mond...:D )

HardPötty 2016.02.18. 14:30:22

@mojyo: nem érzem kötözködésnek. Számomra egy Széchenyi szobor nem csak egy szobor, hanem egy építő szellemű ember emlékműve is. Ebből a szempontból mèg erthető is hogy kapott egy inget. Valószínű hogy kiállt volna a pedagógusokért, ill küzdött volna hogy ne alakuljon ki ilyen helyzet. Masfelől meg fel lett használva mint egy fricskaként. Szóval vegyes érzelmekkel fogadtam a felöltöztetett szobrot. Jelkèpként is használják de egyben gúnyolódásra is.

LittleG (uk) 2016.02.18. 14:36:06

@HardPötty: ismerősön keresztül itt is sokkal hamarabb mennek az ilyen dolgok is :)

Csodabogár 2016.02.18. 14:53:44

@A nagy kékség: En nem szoktam otthon (Pesten) ökölbe szorult arcokat latni es sapitozni is leginkabb a roman berkoldusok szoktak, akik mellet en siman elmegyek. Viszont halalra idegesitett Amerikaban az örök (üres) vigyorgas. Most Gran Canarian vagyok es direkt figyeltem az üzletekben. Minden elado korrekt es udvarias de egyik se vigyorog ram. Velem otthon is korrektek es udvariasok szoktak lennei az eladok. Ez valami uj mania, hogy mindenki mosolyogjon. Ma pl. esik itt az esö es egy cseppet sem vagyok mosolygos kedvemben. Ettöl meg nem döl össze az elet, ne vagyok boldogtalan stb. Otthon se vigyorgok senkire ok nelkül.

2016.02.18. 14:55:44

@HardPötty: Ertem. Hat itt diakokrol van szo, amikor mi diakok voltunk, mi is oltoztettuk a sulinkban a szobrokat, csakugybol is, nem kellett hozza tuntetni :D

Amugy a Kelet-Europaiak viszonya a szobrokkal szerintem nagyon erdekesen erzelmekkel tuzdelt. Mindig hatalmas vita van abbol peldaul Magyarorszagon is, hogy kinek allitanak szobrot, nemreg azt hiszem valami antiszemita politikusnak akartak, meg ugye ott van az orok konfliktusos szovjet emlekmu, es van valami uj is a nemet megszallasrol. Szamomra amugy nagyon erzekeny pont a komcsi szobroke, mert nekem egyaltalan nincsenek emlekeim errol a korrol, es nekem szemely szerint nagyon rosszul esik, hogy valahova Del-Budara szamuztek ezeket a szobrokat, amik annyira a kozelmultunk reszei, en nem szerettem volna, hogy elolem eldugjak ezeket, igazan megelelogezhettek volna azt bizalmat nekem, hogy tudom magamtol is ertelmezni oket :D Amugy lattam egy fotogyujtemenyt nemreg a volt Szovjetuniorol, hogy hol voltak Lenin-szobrok (amugy az alapjan elegge latszik a toresvonal pl Ukrajnan belul :D) ezek kozott egy olyan Lenin, amelyik sokaig egy McDonalds-ra nezett. :D Volt valahol egy masik, talan Bulgariaban, ahol a vilaghaborus katonakat amerikai szuperhosokke festettek at. Az egy jo kerdes, hogy ez egy pop-art muvelet volt, vagy politikai tiltakozas, vagy mindketto :D De ehhez kepest a kockas ing peldaul szerintem egyaltalan nem meredek. :D Ezek a szobrok a kozteren vannak, idonkent elofordul, hogy a koz reszt vesz az alakitasukban. Ezert kellett volna merni meghagyni Osztyapenkot, legfeljebb idonkent kap egy napszemuveget a szemere, es ta-damm, mar is ujra van ertelmezve, eltunik a hozza kapcsolodo negativ erzes, stb. Na mindegy ez mar csak ilyen elgondolkozas.

Tegnap beszelgettunk a maganyrol es en azt javasoltam a posztolonak, hogy az nagyon sokat segit, ha normalis emberkent gondolunk sajat magunkra es elmegyunk egyet kavezni, vagy mas olyan dolgot csinalni, amitol normalis embernek erezzuk magunkat, ne pedig Kulonlegesen Szerencsetlen Eseteknek. Szerintem kollektiven is jo lenne, ha egy normalis orszagkent gondolnank magunkra, akiknek nincsen Kulonlegesen Szerencsetlen Tortenelme, hanem, csak egy a sok megtepazott sorsu, sokat szenvedett kis orszag kozul, amelyik egyutt tud elni a serelmeivel. Na mindegy, ez is mar csak ilyen elgondolkozas, ma is rohadtul dolgozni kene. :D

sellőlány 2016.02.18. 15:25:16

@HardPötty: Kérdés, miként vagy itthon számontartva, kint külföldön élő magyar állampolgár (ez esetben az összes eddigi adatod listázva), vagy mint országot elhagyott magyar állampolgár (ez esetben minden adatod törölve). Az előbbi esetben elég a helyi okmányirodában bejelentkezni egy afott lakcínre és onnan lehet menni a tb-hez. Utóbbi esetben a központi okmányirodában kell előbb regisztrálni és a regisztráció után lehet a többit intézni.

2016.02.18. 15:40:05

@adg: Szeretném kiegészíteni egy dologgal. Rideg, robotembereknek való világ. A kulcsszó a robotember.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.02.18. 15:41:15

@Csodabogár: Nekem meg szinte mindig mosolyra áll a szám. Mások vagyunk. Az amerikai művigyor nekem sem hiányzik, de azért ott is vannak őszintén boldog, felszabadult emberek.

2016.02.18. 15:41:19

@Bredpitt Monika: Jó angoltudással ne menj annyira szutyok munkahelyre. Mindegy, hiába mondom neked, úgysem akarod megérteni.

Ginix 2016.02.18. 16:22:46

@mojyo: igaziból nem tartozik ide, csak eszembe jutott és sztem te szeretnéd, szóval elmesélem, h argentinában van egy város, az a neve, h resistencia és a szobrok városának hívják, mert több mint 600 díszeleg az utcákon, mindenféle, a nagyon régitől a nagyon modernig és annyira a városkép illetve élet részei, amilyet még nem láttam azelőtt (meg azóta sem) soha.

síró kisfiú szobor mellett parkoló motorok, fura nonfiguratív fém-csavarodós izé az út szélén vagy carrefour mellett egy hajón egy család (ja, most jut eszembe, pont az a profilképem:))

ott simán elfér egy ing valamelyiken, az tuti, de igazad lehet abban, h máshogy állunk itt hozzá a szobrokhoz, mert egy kicsit nekem is fura volt ez a széchenyis gesztus, azzal együtt, h én is felvenném a kockás inget, ha tanár lennék otthon.

svédnyugger 2016.02.18. 16:29:13

@geegee:
Csak azért járok ritkán, hogy ne fedezzenek fel mindig új nyavalyákat nálam.
A pinász az magánrendelés lehetett, a vårdcentrál olcsóbb.

Muscari 2016.02.18. 17:11:31

@London2009: én pont azóta szeretem jobban, hogy elköltöztünk :-) Túristának érzem magam mindig, mikor hazamegyek és nagyon tetszik az feeling :-)

Egyre több ismerősünk látogat el egy pár napra vagy akár egy hétre Budapestre, illetve elruccannak erre-arr vidékre vagy Bécsbe is. Mindenki szuprlatívuszokban beszél a városról, hogy milyen szép, milyen jó a kaja és mellé milyen olcsó. Sokszor repültem az utóbbi időben és nagyon sok külföldi túristát látni a repülőn. Szoktam velük beszélgetni és érződik rajtuk, hogy nem csak udvariasságból dícsérik a várost. Tök jó érzés :-)

Muscari 2016.02.18. 17:23:09

@mojyo: Budatétényben van a sxoborpark, mi voltunk bent, tök jó. Bár én gyerekekkel még az eredeti helyén is láttam pl Osztyapenkót, így nekem ez egyfajta nosztalgia is.

Pernilla 2016.02.18. 17:33:47

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: és szó szerint. A svédeknek van egy tévésorozatuk, amiben robotemberek (hubotok) a főszereplők.

www.youtube.com/watch?v=VKOZoAdhHso

Kár, hogy nincs itt Birca, hogy megmutassam neki :D

London2009 2016.02.18. 17:39:29

@Muscari: igen! Mindenki imadja Bp-t. Mondjuk en ott lakva is szerettem, ha visszakoltoznek is szeretnem, azt hiszem. De azert a legjobban most szeretem miota nem lakom ott. :D

Shanarey 2016.02.18. 18:02:37

@mojyo:

A szobrokat Magyarországon, azért száműzték, mert az akkori hatalom úgy gondolta, ez már elég a régi rendszer eltemetéséhez, pedig egy fenét. A szobrokról meg csak annyit hogy Azt a bizonyos Osztapenko, és Steimetz szobrot én is sajnálom, mert ezek konkrétan összeforrtak az adott csomópontokkal ahová kihelyezték ezeket a szobrokat. nekem még volt szerencsém a helyükön látni. Az Osztapenko szobor volt az egyik támpontom mikor először betámadtam a szakmunkás sulimat. :-)

@London2009:

Budapest, nekem is a szívem csücske, de turistaként tényleg más szemmel néz rá az ember. Én nem lehetek turista, mert ahogy hazaérek, vár a saját autóm, az anyám, a gyerekeim ( nagy ló mindkettő), s még az elvált feleségem is látni akar ilyenkor. Szerencsére a hatóságok már nem zaklatnak adó TB és egyéb hasonló ügyekben, de Budapesti lakcímem is van, így én nem tudok turistaként tekinteni rá. S igen, az árak az Angol pénztárcának nagyon jók, de az Anyám, ugyanezt, nem mondhatja el a saját pénztárcájáról.

2016.02.18. 18:07:01

@Ginix: Oooo ez jol hangzik, szivesen elmennek oda. :)

A kozteri szobor amugy egy baromi erdekes mufaj, mert, mig a galeriaba az megy be, aki akar, a kozteri szobrot az is latja, aki nem akarja :D Szerintem mondjuk jo dolog, hogy van egy ilyen muveszeti forma, amirol mindenkinek egyforman lehet velemenye, persze tobbnyire inkabb negativ szokott lenni, mert az emberek nagy tobbsege egyaltalan nem ert egyet egymassal az izles dolgaban, raadasul a valtozast sem kedvelik a kornyezetukben, es a "miert pont ide", es a "mit keres itt ez a szornyuseg" tobbnyire az altalanos reakcio, de mint az Eiffel-torony peldaja is mutatja, nem kell mindegyik panaszkodassal foglalkozni, az emberek meg tudnak szeretni dolgokat :D Viszont pont ezert szerintem nem is kell megijedni attol, ha a kozonseg neha kifejezi a velemenyet, peldaul inget huz rajuk, esetleg a jol ismert voros festekes modszerrel fejezi ki nemtetszeset. :D Ezzel nem mondom, hogy mindenki csinaljon azt amit akar, es vissza kell allitani ezek utan az akciok utan az eredeti allapotot, ezek nyilvan ideiglenes dolgok, a festeket lemossak, az inget lehuzzak, viszont valami el lett mondva, es ez eleg fontos szerintem, hogy el legyen idonkent. :)

@Muscari: En is voltam bent csomoszor, fotozni is meg ilyenek, nem azert mondtam, mert nem ismerem, hanem, mert baromi messze van mindentol, es szomorunak tartom, hogy igy el lett dugva :(

London2009 2016.02.18. 18:09:12

@Shanarey: egyetertek. Budapesten jo penzt kolteni, ha azt a penzt mashol keresed meg. :D
Nekem pont iden szunt meg a lakcimem, azt sem tudom, hogy ilyenkor ezt most erdemes bejelenteni, vagy bejelentkezzek a szuleimhez a biztonsag kedveert. No majd kitalalom legkozelebbi latogatasomig.

2016.02.18. 18:10:25

@Shanarey: Hat ez az, teljesen ures gesztus volt eltemetni, mostmeg mar kapora jon, hogy senki se emlekszik, igy nyugodtabban lehet visszaallitani az allamositast...

Bredpitt Monika 2016.02.18. 18:21:24

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
na , mi ez a sértődékeny hangnem ?

Ha hiszed , ha nem a múltkori poszt után azért elgondolkoztam nagyon is mi a francnak akarok én suliban is dolgozni a nagyon jó angolommal nettó kilencvenért.

A pékség egyébként nem szutyok hely, nekem tetszik a hangulata, meg az, hogy emberek között lehetnék, ráadásul most ide is kell az angol,mert egy belvárosi üzletbe keresnek (kérdés, hogy bejelentenek e a teljes összegre).
Az ami , nagyon nehéz, hogy ott is hajnali kezdés van, vagy estig kell a másik műszakban dolgozni.

Jelentkeztem egy állásra, ahol profi angol kell, egy angol alapítvány kezd magyarországi mély szegénységben élő embereken segíteni. Ez pont nekem való. Majd meglátjuk mi lesz. Mintha rám öntötték volna. Majd márciusban kezdenek a jelöltekkel foglalkozni. Itt ha valaki esetleg tud ötletet adni, nekem kell megadni mennyi pénzt kérek, és gőzöm nincs mennyit lehet kérni. Projekt koordinátor a pozíció.

Egyébként óriási terveim vannak, amihez szintén kell az angol.
(a terveimben továbbra is benne van Brad Pitt, nem hülyülök, egy nagyon mérges levelemre végre reagált a makeitright, ezt most megpróbálom kihasználni, meglátjuk mi lesz belőle, egy tanulmánynak jó lesz legfeljebb, egy dolgot senki nem vitathat el tőlem: azt , hogy nem próbálkoztam a végsőkig).

Elvégre Brad Pittnek is csak egy lyuk van a seggén (bár ezt csak ellenőrzéssel lehet állítani).

Bredpitt Monika 2016.02.18. 18:23:29

@Pernilla: Most látom, hogy itt vagy. Hogy ráéreztem, hogy ma kell foglalkozni Brad Pittel is !!!!

Shanarey 2016.02.18. 18:31:11

@London2009:

Nekem azért is van lakcímem, mert az anyám lakásának egy része az enyém. Volt is ebből anno egy érdekes dolog. Amikor a válásom után elköltöztem az anyámhoz akkor oda be is kellett jelentkeznem, hogy a régi címemről ki jelentkezzek. Na most ha az ember be akar jelentkezni egy adott címre akkor kell neki egy erre szolgáló űrlap amit ki kell tölteni, alá kell íratni az ingatlan gazdájával (anyám, a bátyám, és én), na és az sem árt ha az aláíró személyesen is megjelenik, hiszen aláírást bárki tud hamisítani, s az ügyintéző hogyan is tudhatná ezt ellenőrizni. Na jött velem az anyukám, s így mentünk a hivatalba. Az ügyintéző hölgy közölte ez mind szép és jó de neki kell egy tulajdoni lap is, a tulajdonos igazolására. Na erre én kissé zordan reagálva mondtam neki, van egy bizonyos számítógép az asztalán, s amikor adót vetnek ki ránk akkor nem kell tulajdoni lap akkor lesz szíves megnézni, és látni fogja hogy én is tulajdonos vagyok, akkor is ha nincs nálam a tulajdoni lap. S tényleg az voltam, így a bejelentkezés tulajdoni lap nélkül is ment.

@mojyo:

Szerinted az milyen hogy át nevezik a Moszkva teret, de az ország fő seggfeje Putyin seggét nyalogatja?

szalka240 2016.02.18. 18:35:44

@mojyo: Én 3 hete a helyi lakótelepen találtam Lenin-szobrot. Innen, a megboldogult DDR-ből, nem vitték el.

Pernilla 2016.02.18. 18:42:32

@Bredpitt Monika: nagyot is dobbant a szívem, hogy újra szóbahoztad!!

kardio1 2016.02.18. 18:49:01

@mojyo: az Eiffel-torony története tényleg érdekes. Eredetileg a vilagkiallitasra épült, utána le akarták bontani. Meg egy, a tornyot ellenző társaság is alakult, úgy tudom, akik a toronyban tartották az összejöveteleiket, mert innen nem lehetett látni az épületet :)

Én annak örülök, hogy nincsenek már mindenféle mozgalmi szobrok, Leninek. Annak már nem, hogy a jelenlegi hatalomgyakorlás az akkori időket idézheti fel.

Bredpitt Monika 2016.02.18. 18:50:31

@Pernilla: szeretem ha van humorérzéke valakinek (smiley)

Bredpitt Monika 2016.02.18. 18:52:30

@szalka240: @kardio1: Lenin szobor.....stb, ne is mondjátok, apukám közel lakik a Szobor Parkhoz, ami Diósd közelében van. Iszonyú egy látvány, de ha látnátok mennyi turista megy oda.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.18. 19:23:25

én demagóg leszek, minek akár egy szobor is, akárkié, amíg mondjuk a Heim Pál kórházban a földön alszanak az anyukák a beteg gyerekek mellett. de akár lélegeztetőgépet is mondhattam volna, akármekkora közhely, mert az a szokásos közhely.
nekem valahogy még mindig elszáll a bullshit level mérőm az ilyenektől, hogy szobor, de én csak egy proli vagyok ilyen szempontból.

Shanarey 2016.02.18. 19:27:17

@Dragonlady (Bp, Hun):

Nem proli vagy, hanem racionális.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.02.18. 19:41:22

@A nagy kékség:"És aki innen ment el, majd ide is tér vissza, annak ez nem lesz újdonság, szóval különösebben nagy sokkot sem okoz."

de igen...:))) ezt hivjak reverse culture shock-nak :))
Reverse Culture Shock' The shock suffered by some people when they return home after a number of years overseas. This can result in unexpected difficulty in readjusting to the culture and values of the home country, now that the previously familiar has become unfamiliar.

Taxomükke (UK) 2016.02.18. 20:11:23

@HardPötty: Ez nem átlagos eset.
Mondjuk ha nagy melle van a hölgynek, akkor érthető.
:)))))))))

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.02.18. 20:14:42

@London2009: Budapesten akkor is jó pénzt költeni, ha itt keresed meg. :)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.02.18. 20:14:50

@Zsuzsi65: Jó, akkor tegyük hozzá, hogy nem mindegy, mennyi idő telik el: 3 vagy 30 év. Mert aki mondjuk 2004-ben ment el valahová, és idén jön vissza, azt tényleg nem fogja túl nagy meglepetés érni. Hacsak amiatt nem, hogy a budapesti tömegközlekedés még pengébb lett. :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.02.18. 20:33:47

@A nagy kékség: oh, 10 ev nagy ido am! :)
nekem 3 ev kihagyas utan "sokk" volt, hogy a BKV berletpenztarnal bankkartyaval is lehet fizetni :)) es ott benaztam, mint aki meg soha nem hasznalt kartyat, mivel az otthoni kartyaleolvaso maskent mukodik, mint amihez itt hozza vagyok szokva :)) a penztaros meg persze azt hitte, hogy a Marsrol jottem, hogy nem tudom, hogyan kell kezelni a gepet, es kicsit lekezeloen magyarazta, mit csinaljak :)))

2016.02.18. 20:40:47

@Shanarey: Tenyleg jok, csak egy parat ismertem, koszi :)

@Dragonlady (Bp, Hun): Akartam irni egy hosszut, hogy ne mondjunk le teljesen a szobrokrol azert, mert, bar elegge absztrakt a funkciojuk, ti. hogy az adott hely terbelisege pozitiv atmoszfera iranyaba valtozzon es az emberek szeressek a kornyezetuket, stb, de aztan eszembe jutott a hugyszag, a kutyaszar, es az eldobalt injekcios tuk a koztereken a szobrok korul, meg a Columbo szobor, es a Blikket arulo rikkancs, meg a csokolozo par es a tobbi kispolgaros hanyadek, es azt kell, hogy mondjam, hogy teljes mertekben egyetertek. :D

kardio1 2016.02.18. 21:17:31

@Bredpitt Monika: pontosítok: munkásmozgalmi szobrok.

Muscari 2016.02.18. 21:18:59

@mojyo: na nem mindentől van messze, a keresztanyám kimondottan közel lakik a szoborparkhoz :-) Érdekes a filmvetítés is, ami ott megy, azt is érdemes megnézni.

Muscari 2016.02.18. 21:25:50

@A nagy kékség: hadd kérdezzek valamit. Ferihegyen lehet valahol BKV jegyet venni, vagy csak a buszon? Lehet, hogy senki nem tud kijönni elém és úgy tudom, hogy shuttle bus sincs januártól valami hülye rendelet miatt. Taxizni nem fogok, így marad a busz.

Pernilla 2016.02.18. 21:34:43

@Muscari: most elveszem nagy kékség kenyerét :D rögtön a buszmegállóban (a reptéren) van jegyautomata, ott tudsz venni jegyet.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.18. 21:34:54

@mojyo:
én egy csomó szempontból pragmatikus vagyok és tényleg proli, és nem baj, ha annak is mondanak.
rúgni tudnék azért, hogy az EU is elnézi, mert nyilván tud róla, hogy jajj de jó minden kisváros újra lett térkövezve, mert erre adtak pénzt, miközben tudják, hogy a gyerekvédelem, állatvédelem, sérülten született gyerekek fejlesztése, és itt most még órákig sorolhatnám milyen sok más értelmes dolog milyen állapotban van.
ugye az szigorúan le volt írva, hogy az állatoknak milyen elhelyezés, takarmány stb jár. az embereknél nem. általam személyesen ismert gyakornokoknak Brüsszelben azt mondták a csatlakozás előtt, még 2000 magasságában, hogy az állatok nem tudnak kivívni maguknak semmit, ezért vanna a szabályok, ha az emberek emberi körülményeket akarnak, nyissák ki a szájukat.
hm, ez megint túl messze megy és túl komplex gondolatok botlanak el a saját lábukban, ahogy itt kergetőznek a fejemben.

pappito · http://pappito.com 2016.02.18. 21:49:18

@HardPötty: de nem a szoborbácsin gúnyolódnak vele, hanem a szoborral gúnyoltatják a kormányt/kliket

pappito · http://pappito.com 2016.02.18. 21:52:23

@Dragonlady (Bp, Hun): szerintem nincs emögött semmiféle ideológia, a térkövezésre pént adni egyszerű, számonkérni egyszerű, sőt térkövezni is egyszerű és látványos eredménye van.

A gyeremekélelmezés egy rohadt bonyolult probléma, aminek sok oka van, köztük olyanok amelyeket nem is értünk ergo megoldást találni is nehéz, pláne olyat ami működik a valóságban is és papíron is jól mutat.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.18. 21:57:28

@A nagy kékség:
Na látod barátom az ilyen beszólásért vagy rendkívül népszerű itt.

pappito · http://pappito.com 2016.02.18. 21:58:59

@mojyo: a ligetnél a Fegyverbe! című tanácsköztársasági emlékmű szerintem állatjó szobor. gyerekkorom óta tetszik, ha leszednénk a tanácsköztársaságot róla, akkor simán lehetne a Troli Után Szaladó Ember és állhatna bárhol :)

"Kiss István alkotását 1969-ben a Felvonulási téren állították fel, az 1951-ben lerombolt egykori Regnum Marianum templom helyén. A kommunisták ugyanis soha nem bocsátották meg, hogy a templom "a felirat szerint a Tanácsköztársaság alóli megszabadulás iránti hálából" épült. " Ma ez a szobor is a Memento Parkban van, "spirális talapzatát a rendszerváltást követően a templom emlékhelyévé alakították." hg.hu/cikkek/varos/9575-a-felrobbantott-templom-a-regnum-marianum-tortenete A cím arra utal, hogy a szobrászt egy grafikai előkép ihlette: Berény Róbert híres, 1919-es "Fegyverbe! Fegyverbe!" plakátjának figuráját transzponálta át dinamikus szoborkompozícióvá."
www.muemlekem.hu/fotopalyazat?id=7744

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.02.18. 21:59:30

@Muscari: Halvány gőzöm nincs. Van egy csomó új automata kihelyezve, talán a BKK honlapján találsz választ. De a buszon tuti, hogy kapsz jegyet (450-ért), a kérdés inkább az, hogy lesz-e nálad forint. A reptéri váltó nagy lehúzás, de gondolom, ezt magadtól is vágod. A taxi rohadt drága lett (belvárosig simán 7-8 rugó), úgyhogy én is buszoznék a helyedben. Bár ha többen vagytok, és sok az átszállás az úti cél felé, akkor a jegy sem lesz olcsó. Lógjatok inkább. :)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.02.18. 21:59:32

@Muscari: Közben kíváncsiságból én is rákerestem. Mindkét terminálon van BKK ügyfélpont, angolul is beszélő munkatársakkal, jegyautomatával. Szóval, kérlek szépen, ez itt a Nyugat kapuja. :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.18. 22:01:57

kár, hogy nem láttam a kockás inges szobrot, pedig az ilyesmik fel szoktak jönni a falamon.
hát tegnapelőtt reggel mi is kapásból kockás inges szelfivel kezdtük. a gyerek is, mert ő meg manipulálva van és aljas módon politikai célokra felhasználva. bár ha belegondolok, akkor már inkább én használjam, mint mások, ugye.

juteszembe, az ugye mindenkinek megvan, hogy a vakkomondoros polgármester ner-társ pénzbjrsággal megúszta az egészet?
nol.hu/belfold/penzbuntetessel-meguszta-balogh-jozsef-a-vak-komondor-gazdaja-1601923
külön vicces, hogy hasonló ítélettel a háta mögött egy mezei köztisztviselőt már kirúgtak volna alkalmatlanság miatt.
velkám hóm.

Muscari, mikor jössz haza már megint? :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.18. 22:05:39

@pappito:
persze, nyilván blabla szinten átlátom ezt én is :-)
az oktatás meg az egészségügy bármiféle fejlesztése vagy legalább nem lerontása (voltkint az éterben valaki gdp hány százaléka adat pár napja de elfelejtettem) úgyis csak minimum egy de inkább több évtized múlva hozna eredményt, arra meg nincs ideje remélhetőleg ennek a rablóbandának. térkövezés meg közvilágítás a havernak. még a korrupcióellenességre kiutalt pénzeket is lenyúlták.
persze, tiszta ügy ez :-((((((((((((((
de majd mindjárt jön Birca, és elmondja, hogy ez nem is számít. én már vagy egy éve várom a fizetése 20%-át a bankszámlámon, ahogy adg megalkudott vele.

2016.02.18. 22:09:02

@Muscari: Azt is lattam, a filmeket, nagyon jok! :D

@pappito: Ooo, ez en is nagyon szeretem, a plakat sokaig ki volt rakva nalunk az altalanos iskolai rajztermunkben, nagyon megfogott ez gyerekkent, lehet, azert van ilyen szocreal izlesem. :D A szobrot eloben en mar ott lattam, a Del-Budai parkban.

Muscari 2016.02.18. 22:19:30

@Pernilla: koszi, kartyaval lehet ott fizetni?

pappito · http://pappito.com 2016.02.18. 22:20:42

@mojyo: nem a szocreálsága miatt fogott meg gondolom, hanem mert kurva jó grafika és a szobor is nagyon fasza.

ezek megvoltak? planetquest.jpl.nasa.gov/exoplanet_travel_bureau

2016.02.18. 22:27:11

@pappito: A honlap koncepcioja otletes, de a muanyag vintage grafikakat nembiiiirom jajj, bocsanat, de azert kosz, hogy megmutattad.

Azt nem tudom, hogy a grafika es a szobor a stilusa miatt fogott-e meg, vagy azert, mert jo, en csak azt mondtam, hogy valoszinuleg van osszefugges, hogy a grafikat olyan sokaig lattam es szerettem, es, hogy az egesz stilusra is rakattantam. :D

pappito · http://pappito.com 2016.02.18. 22:37:22

@mojyo: hát de ezek nem vintage hanem future grafikák nekem nagyon tetszett a koncepció az exobolygókkal. na mindegy

2016.02.18. 22:39:42

@pappito: Jaj ne, igy fog kinezni a jovo? K*rva hipszterek.... :D

pappito · http://pappito.com 2016.02.18. 22:50:02

@mojyo: nem a jövő fog így kinézni, hanem a plakátok néznek így ki amiket azok rajzoltak akik azt gondolják, hogy a jövő úgy fog kinézni, ahogy a plakátok :)

(kommentelgetsz én meg nem tudok dolgozni :)

2016.02.18. 23:15:58

@pappito: Nem en kommentelgetek, hanem te, en csak valaszolok. :D

Szerintem nem ilyen bonyolult ezeknek a grafikaknak a motivacioja, egyszeruen a regi, hogynemondjam "vintage" vakaciot hirdeto plakatok, kepeslapok mintajara keszult, jovobeli turakra invitalva. Ennek igy ebben a kontextusban van ertelme, es ertem, hogy a koncepcio szempontjabol miert jopofa.

Csak a stilusra mondtam, hogy en azt viszont nem csipem, az ilyesmivel internetet lehetne rekeszteni, csak az elso erdekes, es az is csak akkor, ha van valami celja, ez olyan, hogy a masodik utan mar faradt klise, a tizezredik utan pedig jon az allergias roham, elnezest. :D

blackhairlady 2016.02.18. 23:22:06

@Ginix: szerintem ez azert van,mert Magyarorszag nem allit ki csak ugy szobrokat azert, emrt szep, jol mutat, stb. A legtobb esetben valakinek vagy valaminek az emlekere, tiszteletere keszitenek szobrot amit altalaban tisztelnek az emberek. Valoszinuleg ez az oka, hogy ha barki barmit muvel a szoborral ami nem megkoszoruzas vagy lefenykepezes, az megrokonyodest, felhaborodast kelt.

pappito · http://pappito.com 2016.02.18. 23:28:34

@mojyo: nyilván túlzásba víve (van ilyen szó?) minden elveszti az eredetiségét, de spec én imádom ezeket a régi autó/vasút/óceánjáró plakátokat (meg a korszakot amiben születtek - legalábbis műv. szempontból) és ezek szerintem jópofák, ha Dévényi Tibi bácsi hajós kívánságműsorát csinálnák meg így (pontos labdák és a Vöcsök motoros) nekem is berezegne a szemem :)

Shanarey 2016.02.18. 23:51:22

@A nagy kékség:

Amikor én először odamentem akkor még Kun Béla volt a neve, utána lett Schönhertz Zoltán, s a rendszerváltás után lett Öveges.

2016.02.18. 23:56:31

@pappito: Neviccelj, persze, en is gyujtottem a regi gyufasdobozokat es a kartyanaptarokat meg a mittudomenmiket. Nem a regi designnal van baj, dehogydehogy, az mindig erdekes, sot. :) En is nagyon imadom ezeket.

Azzal van a baj, amikor megprobaljak rekrealni. A nosztalgiatol sajnos nekem tenyleg rangogorcseim vannak, nem tehetek rola. A problemamnak valoszinuleg az a fo oka, hogy akik leginkabb muvelik, nem eltek benne, nem toltak peldaul ugyanazokat a drogokat es egy csomo mas nemvizualis emlek nincs meg nekik, csupan a kepek alapjan vagynak ra, es akkor csak imitalnak, ami pedig eppen ezert tobbnyire szanalmasan sikerul, vagy lehet, hogy elfogadhato minosegben es minden a helyen van, csak megis ordit rola, hogy tegnap keszult, de nincs benne megsem semmi uj, hanem ures az egesz, fel szokott haboritani. Ha megvan az az ajandek, hogy a maban elunk, es ezzel egyutt megvannak a vizualis emlekek a regi korszakokrol, is, akkor ezeknek a macskajancsiknak van pofajuk minden ujitast es kreativitast nelkulozve imitalni, ahelyett, hogy ujraertelmeznenek, tanulnanak belole es kitalalnanak valami ujat, szerintem ezek nem erdemlik meg, hogy ezzel foglalkozzanak, sajnalom, ez a velemenyem, az imitalas tanulasi folyamat, ujjgyakorlat, etud, nem a kreativ vegtermek es nem is szabadna ugy beallitani.

Mondom, ennek a honlapnak az eseteben ez nem annyira kirivoan irritalo, de pl amikor moziplakatokat ertelmeznek ujra ebben a stilusban, az csakis es kizarolag a grafikus egojarol szol, es arrol, hogy nincs munkam, barcsak lenne, tessek csinaltam egy ilyen ujjgyakorlatot magamnak, esetleg van munkam, de akkor meg plane utalom a kozizlest, vagy meg rosszabb, hogy tenyleg egy ilyen pszeudo-"regenmindenjobbvot" van mogotte es Lev Tolsztoj korabeli szakalla van, meg velocipeddel jar meg bakelit lemezt hallgat es azert hianyzik neki a boritorol a stilus, es akkor ezeknek kb ez az ertelme, de baromi divatos, ez teny, nyilvan a honlap is ezt akarja meglovagolni, es ezert nem ilyen jelen ideju "Easyjet" stilusu vagy Tripadvisor kinezetu (pedig az meg nagyobb poen lenne :D).

Pernilla 2016.02.19. 00:06:23

@Muscari: na ebben most nem vagyok teljesen biztos, de szerintem 99%, hogy igen. Csak a buszról láttam, de ugyanannak az egyen-terminálnak nézett ki, ami mindenhol van a városban, és azoknál lehet kártyával fizetni.
Egyébként szerintem erre nagyon ügyelnek már, hogy a turistás helyeken mindenhol lehessen kártyázni :)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.02.19. 00:35:28

@Shanarey: De az épület ugyanaz. :) Anyukám első férje tanított ott valamikor '92 körül, azért kérdeztem, én pedig anno sokat jártam Gazdagrétre, úgyhogy ismerem azt a sulit.

Ginix 2016.02.19. 10:17:21

@Muscari: @Pernilla: @A nagy kékség: na, ez klassz, de vagy vak vagyok vagy nagyon el van dugva, én még nem láttam, bár lehet, h azért, mert a 2b-re érkezem mindig?
lehet, h változott, mióta legutóbb voltam, de a buszmegállóban lévő automata nem az újfajta, ami azt jelenti, h nem ad vissza, ill csak a pontos összeget fogadja el. a buszon egy 100-assal drágább, mondjuk belefér, de ha van nálad apró, az a legjobb:)

Ginix 2016.02.19. 10:19:44

@mojyo: @ladyamerica: igen, csak nekem magamtól nem jutott eszembe ez a fajta hozzáállás, nem is gondolkodtam rajta igazán eddig, de többek között ezért is szeretek idejárni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.19. 10:30:47

@svédnyugger: Igen, lehet, hogy magánrendelés volt...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.19. 10:41:33

@Muscari: A régi shuttle busz télleg mexűnt, talán tönkrementek inkább...Viszont múltkor a guglival találtam egy másikat, újat.Ha netán kipróbálod, írj vissza ide a blogra tapasztalatokat... :-)

svédnyugger 2016.02.19. 14:44:57

@geegee: Ja, hát aki ilyen gazdag és nem elég vårdcentral, az fizessen :)

Namely 2016.02.19. 15:33:12

@London2009:
Az író "hölgy" úgy kezdi, hogy micsoda dolog, hogy a magyarok mindig csak másokban keresik a hibát, miközben az egy természetes dolog a számára, hogy nem az ő hibája, hogy nem talál párt, hanem az ellenkező neműek nemzeti hovatartozásáé. "Teljesen" logikus, ugye?
Amúgy a hiba egyértelmű:
1. Itt sokkal több a gyönyörű lány. Így egy menő pasi nem fog egy korlátolt, öntelt tyúk mellett lehorgonyozni.
2. Az író iskolázottságot keveri az intelligenciával.
3. A kettes pont miatt nézi be azt, hogy a férfiaknak miért nem kell. Azért nem, mert hót korlátolt, és ez alapján az írás alapján is jól le lehet venni: a személyes névmások közül az én megy neki csak.
4. Ez a részlet egyértelműen kifejezi, milyen lehet az író külseje:
"és minden alkalommal fiatalabb, és még nevetségesen szebb lányokat találnak" :) gondolom el tudjuk képzelni.... milyen lehet egy nevetségesen szép lány. És micsoda disznóság, hogy a férfiaknak ez kell, nem az "intelligens" író. :D

UI: én magyar pasi vagyok. Egy szlovák lánnyal vagyok együtt, de nem azért, mert a magyar lányok nem szépek, csinosak, intelligensek, okosak, érdekesek, stb, hanem azért, mert egy szlovák lányban találtam meg az igazit.
Ennyi, nem több.
A többi csak finghámozás.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.19. 15:37:22

@svédnyugger: Nem t'om már hogy volt, valamiért így adta ki...Nem szoktunk mi sem rendszeresen azért ennyiért menni orvoshoz, ki is akadtam rajta rendesen... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.02.19. 15:51:35

@Namely: Jaaa, azt néztem én is.A csaj csinoskának csinoska (ha visszamész a blog címének gyökerébe, ott van egy valag kép róla mindeféle ruhákban), meg divatbaba is de a gondolkozása télleg "érdekes". A kommentek meg még rátesznek egy lapáttal...

M. Péter 2016.02.19. 19:56:22

@geegee: Lejárt a szerződés, az új cég viszont nem tudott elindulni, mert közben módosították a személyszállításról szóló rendeletet, és jó magyar szokás szerint nem gondolták végig a dolgot, és előírták, hogy mindkét oldalon kell 2 ajtó, a minibuszoknak meg csak a jobb oldalon van kettő. Emiatt meg kellett várni az újabb módosítást.
index.hu/belfold/2016/02/11/a_taxis-uberes_haboru_legnagyobb_vesztese_a_repteri_minibusz/

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása