oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. december 20. 06:47,  Miért nem kellek a hazámnak? 232 komment

2015. december 20. 06:47 Határátkelő

Miért nem kellek a hazámnak?

A kérdést az eheti válogatás egyik szerzője teszi fel, és meg is válaszolja. Ugyan karácsony előtt vagyunk, és ilyenkor már jobb a békesség, márpedig e téma kapcsán borítékolható a vita, mégis úgy gondolom, érdekes és fontos kérdést feszeget az Élet sója blog írója. Emellett újabb példáját láthatjuk annak, milyen elképesztő ütemben fejlődik Kína, végül az is kiderül, miért olyan fontos Hollandiában az ágyemelő (nem vicc!).

magyarorszag_parlament_foto_pixabay_com_skeeze.jpg(Fotó: pixabay.com/skeeze

„Nem vagyok méltó a hazám szeretetére, nem akar látni, nem akar elfogadni olyannak, amilyen vagyok” – írja az Élet sója blog Németországban élő szerzője a héten a Parlament elnöke által mondottakra reagálva, hozzátéve: „keresünk másik országot, ahol én önmegvalósító nő lehetek gyermekek nélkül és a férjemnek sem kell szégyellnie magát, mert a fű nem gyermek formájában nő ki utána”.

„Voltak terveink, céljaink, nemcsak a „minél több pénzt szeretnénk munka nélkül” cél lebegett a szemünk előtt, hanem hogy építsünk egy országot, a hazánkat, érezzük jól magunkat az életben, mint két olyan ember, aki szereti a könyveket, a kultúrát, a zenét, az utazásokat, de legfőképpen egymást, s majdan gyermekeit. (…)

Nem volt pénz már kultúrára, zenére, könyvekre, utazásra, de nem a pénz volt a legrosszabb, hanem hogy az ország s annak vezetői nem is akarták, hogy legyen. Pontosabban hogy nekünk, kisembereknek, akik tanultunk, akik napi 12-13 órákat dolgoztunk, akiknek 3-4 munkahelyre volt szükségük, azoknak szabadságuk is legyen.

A szabadság egyetlen kis kapuját az Európai Unió nyitotta ki, amikor munkát ajánlott, nem megalázó fizetésért, nem 13 órányi munka mellett naponta. Nem Porsche gyárat kaptunk, s nem is 500 négyzetméteres villát a Boden-tó partján, csupán egy lehetőséget, tisztességes fizetéssel, amelyből már könyvet, kultúrát, utazást, koncertjegyeket vehetünk. (…)

Ja, a gyermek, majd el felejtem! Hogy nem tettünk meg érte mindent? Hogy többet kellett volna? (…) Sok hektárnyi örökség sokmilliós ára ment el a különböző beavatkozásokra, ahol már az orvosok is azt mondták, nincs remény. (…)

„Gyökértelen barbárok szállásterületén” élek – szerinte, szerintem meg egy olyan helyen, ahol elfogadják, hogy nem beszélem a nyelvet még tökéletesen, nem itt születtem, de tisztességesen dolgozom, amit rám bíznak, azt a legjobb tudásom szerint megcsinálom, betartom a szabályokat, s tudom, hogy nemcsak jogaim, hanem kötelességeim is vannak. (…)

Nincs reményem, nincs reményem arra, hogy valaha visszatérhetek a hazámba. Nem kér belőlem, mert multikulti vagyok, mert nincs gyermekem, mert önmegvalósítok, mert elfogadom, ha valaki más, nem vagyok homofób, mert nem tudom elfogadni a hazugságot, a korrupciót, mert szabad akarok lenni. (…)

Magyarságom nem földrajzi alapokon nyugszik, hanem az anyanyelvemen, amit már nem vehetsz el tőlem.”

A teljes írást itt olvashatjátok el, Németországról pedig itt találtok további híreket, történeteket.

Amikor a kínaiak igazán beleállnak

Akkor ott kő kövön nem marad, vagy ha ez így túlzás is, elképesztő sebességgel építenek meg bármit, amire szükség van. Például egy metróvonalat, ami úgy a negyedik, hogy közben a hármas. A Veve Szecsuánban posztjában nekem még csak nem is ez volt a legérdekesebb, hanem egy hihetetlen térkép.

kinai_metro_cim.jpg

„A 23 állomást tartalmazó, 33 km hosszú metró építésébe 2012 tavaszán fogtak bele, mostanra már csak az utolsó simítások maradtak.

Három állomást októberben meg is mutattak a sajtónak, s a hanyangi részeken már akkor minden 100%-os készültségű volt.

2017 végére befejezik a másik három épülő vonalat (számozás szerint 6, 7 és 8), valamint némiképp toldozgatják a jelenlegieket is. Ekkora így néz majd ki Wuhan metrótérképe.

kinai_wuhani_metro_2017_cikk.png

Ha a távlati terveket nézzük, 25 vonalat terveznek Wuhannak (12 városi, 13 elővárosi) mintegy 1045 km hosszan, amivel, ha addig máshol nem épülnének metrót, magasan vezetné a listát.”

A posztot még több képpel és térképpel itt olvashatjátok el, egészen elképesztő, komolyan! Akit Kína érdekel, az ide kattintson!

A kötelező ágyemelő esete

Hollandiában igen elterjedt az otthonszülés, ami sok minden más mellett magával hozta azt is, hogy előírták, milyen magasnak kell lennie az ágyaknak. Márpedig a 75-80 centis magasságot csak egy speciális emelővel lehet elérni – írja a Holland Waffel blog, és nem csak ez az egyetlen érdekesség a történetben.

agyemelo.jpg

„A szülések alatt abszolút megértem, hiszen valahogy a bábának hozzá kell férnie a terephez, hacsak nem akar a végére lumbágót kapni a sok hajolgatástól, viszont mivel én nem otthon szülök, ezért nem is gondoltam ilyesmire. (...)

Kb egy hónapja, amikor a maternity nurse itt járt, az első kérdései közé tartozott, hogy milyen magas az ágyunk illetve van e itthon ágyemelő. Természetesen nincs.

Sebaj, akkor ő meg is rendeli nekem, itt ugyanis egy fél évre ez díjmentesen jár. Járna még a zuhanyzóba székecske valamint az ágyba háttámla emelő is, amivel elvileg kényelmesen tudsz ülni az ágyban, de azokra mondtam, hogy nem tartok igényt. (...)

Bár az ideológia a magas ágy mögött az, hogy sokkal egyszerűbben ülsz le rá meg kelsz fel, mint a sima ágyról, ami ugye mélyen van, viszont ez a 75-80 centi a holland átlagmagassághoz lett szabva.

Ami azt jelenti, hogy a magam magyar átlagos magasságával kb négykézláb kell felkapaszkodnom az ágyra, ha pedig le akarok jönni, akkor szabályosan ugranom kell, ha nem akarom a lepedőt, takarót, terhespárnát magam után húzni a földre, miközben kicsúszok az ágy legszélére, ahonnan végre leér a lábam.”

A teljes írás itt olvasható, Hollandiáról további érdekességeket pedig itt találsz.

A moderálási alapelveket itt találod.

Határátkelő találkozó!

Ha nem vigyázunk, lassan hagyomány lesz az év végi budapesti Határátkelő-találkozóból :), amit idén Digger szervez. A három lehetséges időpont december 27., 28., 29. – aki szeretne jelen lenni, az vegye fel Diggerrel a kapcsolatot emailben (janoshorvath65KUKACyahoo.com). Akár mind a három napot meg lehet jelölni, amelyik napra a legtöbb visszajelzés érkezik, azon lesz a találkozó délután 5-kor a Menzában, a Liszt Ferenc téren. Jelentkezési határidő dec. 23.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Németország Kína Hollandia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr788184712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Der echte Weihnachtsmann 2015.12.20. 07:59:27

Az elsöhöz, nem hiszem hogy vitaindito lenne. Ez a Köver gyerek agyilag amugy sem tiszta, ugyhogy nem kell töle semmit sem komolyan venni.

Kinaban epül a szocializmus:-) Elöre !
Pesten jar mar a negyes metro rendesen?
Erdekes ez az agyemelo, itt is jart egy csomo minden a terheseg alatt es utan. Meg csöcspumpa is volt ingyen.

Hari Seldon 2 2015.12.20. 08:16:10

Az elsőre válaszolok. Hát nagyjából amikor kijöttünk ide, mi is hasonló életérzésekkel jöttünk ki, igaz mi hoztuk a három gyereket.
Most viszont már nincs bennem olyan éles szembenállás, mint az elején. Mert kevésbé érint.
Viszont rendszeresen az ilyenek mint a Kövér Ákos Tiffán féle szemlélet miatt időnként megerősítést nyerünk, hogy jól döntöttünk. Három lányt visszavinni oda? Még ötelet szintjén sem.

Hari Seldon 2 2015.12.20. 08:17:45

@Der echte Weihnachtsmann:
Az hogy Kövér agyilga nem tiszta, rendben van. Elismerem.
De az a baj, hogy nem diliházban van, hanem ezzel a képességgel a parlamentben hangadó.

2015.12.20. 08:21:09

Mit jelent a haza? Valaki írja már le nekem. Csakhogy tudjam értelmezni azt, hogy miért nem kellek (?!) a hazámnak.

Der echte Weihnachtsmann 2015.12.20. 08:24:35

@Hari Seldon 2: A magyar Parlament mar nem dilihaz?
Valamiröl lemaradtam? :-))))))))))

bircaman szerkesztő maxval · http://bircahang.org 2015.12.20. 08:28:20

"ahol elfogadják, hogy nem beszélem a nyelvet még tökéletesen, nem itt születtem, de tisztességesen dolgozom, amit rám bíznak, azt a legjobb tudásom szerint megcsinálom, betartom a szabályokat"

Igen, elfogadnak KÜLFÖLDINEK, de sosem leszel egyenrangú a helyiekkel.

kronikas 2015.12.20. 08:28:34

Az élet sója... irása sokunk közös élménye sajnos, hogy hazánknak nem kell szabad ember többé, se aki másoknak segit, főleg ha a hatalom által nem fontos embereken segitene...

bircaman szerkesztő maxval · http://bircahang.org 2015.12.20. 08:31:25

"Nincs reményem, nincs reményem arra, hogy valaha visszatérhetek a hazámba. Nem kér belőlem, mert multikulti vagyok, mert nincs gyermekem, mert önmegvalósítok, mert elfogadom, ha valaki más, nem vagyok homofób, mert nem tudom elfogadni a hazugságot, a korrupciót, mert szabad akarok lenni."

Azaz ha a hazád lakosságának többsége nem osztja a te politikai és filozófiai elveidet, akkor az rossz haza és az a hibás? Micsoda antidemokrata és intoleráns szöveg ez? A többség alkalmazkodjon a kisebbséghez?

2015.12.20. 08:38:37

@Der echte Weihnachtsmann: Tudni akarom. Hogyan fogok így dolgozni menni... :(

©________ 2015.12.20. 08:39:51

Az elsot nem tudom, micsoda es mirol szol
A metro nem erdekel, sajnalom:-)

Vegul erdekelne a magyar atlagmagassag, amihez kepest a hollandok oriasok lesznek, hogy az agyukrol szegeny atlagmagyar ugy tud leszallni, mint kisgyermek a szuloi agyrol.

Nemvagyok kekec, csak az elso eszembe juttatott par dolgot es rosszkedvemlett tole.

2015.12.20. 08:42:34

@bircaman szerkesztő maxval: Egyértelműen a kisebbség a hibás.

Azt már te is megmondtad, hogy nem politikai okok miatt tántorognak ki a zemberek a zországból.

2015.12.20. 08:43:59

@Der echte Weihnachtsmann: Bárcsak így működne. Mennem kell, hízni fognak ma is a zsíromon. :(

Hari Seldon 2 2015.12.20. 08:48:50

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Szoksos marhatás.
Először is: Jogilag egyenlő leszel. (jó, most az UK-ban levőketre rászáltak, de mondjuk a kontinensen nem)
Az meg hogy ki fogad el. vagy nem, más kérdés.

Másrészt, az a döntő, hogy TE hogy kezeled magadat ott. (te mit tartasz magadról ott. Milyen célból vagy ott?
Ha azért vagy ott, hogy pár évig összeszedj pár Eurot, vagy Fontot, a Kiskunlacházi telekre, és húzol vissza, az egy idő után lejön a helyeknek, és ott valóban ezt nem nézik jó szemmel.
Ha meg a gyerekeidet itt járatod bölcsibe, oviba, iskolába, látják, hogy a következő generációt már "nekik hozod", hidd el, az nagyon másképp kezelődik.

Harmadrészt, ez ilyen keleti blok-os beütés, hogy "biztos nem foganak el". Miután az itteni társadalmak erősen kirekesztőek, azt feltételezik, hogy nyugatiak is.

Szóval ennek több megközelítése lehet.

bircaman szerkesztő maxval · http://bircahang.org 2015.12.20. 08:49:16

Az emberi faj normális ösztöne a faj fenntartása. Nem véletlen, hogy minden társadalom tiszteli, sőt támogatja az anyaságot. Az első emberi államok óta, sőt már a törzsi szakaszban is.

Igen, mindig voltak, akik valamilyen okból (biológiai alkalmatlanság vagy speciális szociális áldozatként) nem akartak szaporodni. Ezzel semmi gond nincs, míg 2 feltétel érvényesül:
- ezek az emberek kevesen vannak,
- nem terjesztik pozitív példaként és általános értékként a gyermektelenség eszméjét.

Szóval ha egy társadalom alapértékévé az válik, hogy a tagjainak ne legyen gyereke, s társadalom ne maradjon fenn, az ugyanolyan öngyilkos, beteges valami, mint az egyén öngyilkossága.

A furcsa: az egyének öngyilkosságára segélyszervezetek épülnek, de amikor valaki ugyanazt szeretné társadalmi mértékben is alkalmazni, azt a társadalom egy kicsi, de túl hangos része hőbörgéssel reagálja le.

Na, ezen kellene elgondolkodni.

Hari Seldon 2 2015.12.20. 08:51:43

@Praliné.:
Hát az biztos, hogy a hollandok baromi magasak. Erről híresek, hogy nagyon nagy az átlagmagasságuk.

Hari Seldon 2 2015.12.20. 09:15:08

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Ja, bocs, nem neked akart menni, hanem Bircának. (amikor egyedül vagyok itthon a 3 gyerekkel, nem mindig tudok rendesen figyelni)

Hari Seldon 2 2015.12.20. 09:34:30

@bircaman szerkesztő maxval:
Most megint ez a demográfiai vesszőparipa? Franciaországban a napoleoni háborúk után demográfiai válság kezdődött, elmélyült a 1870-es vereség után. Alig született gyerek. Ha ugyanazt a népességszaporulatot hozta volna, mint Németország ugyanabban az időben most Franciaország lakossága 200 millió körül lenne...
A 1990-es évekig Franciaországban viszonylag alacsony volt a gyerekszám. Jelenleg a TFR 2. Németeknél 1,4-1,5 körül van. (Megfordult a trend.)

A fehéreké 2 körül a feltételezhetően muzulmán hátterűeké 2,2 körül van, egymáshoz konvergál)
Itt van egy nálunk bevándorlókat kibocsátóország Marokkó TFR-je:
www.indexmundi.com/g/g.aspx?c=mo&v=31
Szóval látható, hogy a "nagy vallási hagyományokkal rendelkező népeknál is besimul egy szintre, csak pár generációval később)

Szóval ez a demográfia szokás szerint túl van tolva. A "félelem ipar" jobban fizet.

Gondolj bele: hány kattintást hoz, az a fejléc, hogy az "unokáink már mind fejkendőbe fognak járni" vagy "hosszú távon beállhat egy egyensúly" (hát még ha után jön egy több oldalas tanulmány, hogy itt és itt milyen tendenciák vannak... sssz. és már 10-ből 9 alszik is...)

Hát még ha az emberek eleve olyanok, hogy "kívánják" a világvégét. (azt hiszik Hollywoodban vannak, jön a katasztrófa,de nem baj, majd jön egy szuperhős, és megment)

Így hát a média kiszolgálja a népet. Ontja magából a sok sokkoló hírt. A google meg ezeket dobálja fel legelőször.

Hari Seldon 2 2015.12.20. 09:40:43

@Hari Seldon 2:
Pont annyira érdeke a médiának, és a "tanulmányok szerzőinek" rendes elemzést csinálni, mint emennyire a Disney-nek volt érdeke rendes forgatókönyvet írni a Star Wars 7-hez. - Semennyire. Minek csinálni egy drága tanulmányt, amit senki nem olvas el.

A népek ezt kérik. - A népek ezt kapják.

Buchhalter 2015.12.20. 09:59:47

Az első kicsit nekem zavaros.Gyerekem meg akkor lesz amikor asszonnyal úgy gondoljuk ,hogy eljött az ideje.Hadd legyen már a mi szabad döntésünk .Bircával most nem tudok egyetérteni néha belőle is csak értelem helyett bégetésre telik.Szerintem elég ember él a földön és ebbe beletartozik Magyarország is.Kicsit sarkos leszek: a Fidesz minek mantrázza a 3 gyerekes modellt amikor hivatalosan 350 000 ember munkanélküli 200 000 közmunkás és becsült adat szerint 370 000 magyar külföldön dolgozik.Akkor minek is szaporodjon a magyar ész nélkül?

Hari Seldon 2 2015.12.20. 10:07:25

@Der echte Weihnachtsmann:
Speciál Wuhan inkább csak egy infrastruktrálisan felfújt város.
Mert "kellett egy fejlődő város az ország belsejában is" -
Nehogy azt higgye a külföldi, hogy csak a "partmenti dzsunkagyárak" termelése okozza az ország nagy növekedését.
Ha mondjuk Sanghajban vagy Hong Kongban épül enyi metro, azt körülbelül el is tudja az ember logikusan fogadni.
Wuhannál inkább csak államilag belenyomott pénzek miatt futott fel az elején.
Mondjuk Wuhannak azért el kell ismerni, lassan "eljön az ideje", ahogy a part menti városokban megdrágult a munkabér, a cégek egy része kezdi a termelés egy részét kivinni arrafelé.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.12.20. 10:12:30

Megertenem, hogy nem akarnak demográfiai katasztrófát, simán. De a gyakorlatban mi is történt , ami amit szavakp

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.12.20. 10:21:35

Ami szavakon tulmegy? KB a nagy budos lofasz. Sőt egy csomó ember annak is örülne ha legalább keresztbe nem tennének neki Pl hajlandó lenne fenntartani csanat iskolát csak hagyják békén. Innen kezdve jogos ha vki egyszer pofanvrrne kovert és haverjait. Majd azt mondjuk atesett a vak komondoron.

Der echte Weihnachtsmann 2015.12.20. 10:35:13

@Hari Seldon 2: ez az "eröltetett menet" engem akkoris a nehai NDK-s evekre emlekeztet. Amikor is meg kellett mutatni a "nyugatnak" hogy mi jobbak vagyunk.
Aztan jött a nagy ujraegyesüles es kiderült, hogy rohad az egesz.
Mondjuk aztan megtönkretettek meg azt is ami jo volt. De az mar teljesen mas tema.

bircaman szerkesztő maxval · http://bircahang.org 2015.12.20. 10:35:17

@diggerdriver:

Igen, ha csak a pénz számít. De akkor örökös expat leszel.

Csodabogár 2015.12.20. 10:44:01

Amerikában alapból ilyen rohadt magasak az ágyak. 6 éve tönkre kerestük magunkat egy normál magasságu ágy után. Végül az egyik üzletben sikerült lealkudni a lábát, meg még valami tök fölösleges dolgot, de még úgy is nekem (164 cm) nem ért le a lábam ha az ágy szélére ültem. Ött akkor ez volt a divat, mást nem lehetett kapni. Egy helyen lemértem 90 cm. magas volt a legdrágább ágy az üzletben, ami engem nem zavarna, csak lenne normális is.

Hari Seldon 2 2015.12.20. 10:49:47

@bircaman szerkesztő maxval:
Korábban véletlenül rraptornak címeztem, amit neked kellett volna, erre a "jaj expat leszel" problémázásra.

Csodabogár 2015.12.20. 10:56:32

@bircaman szerkesztő maxval: Ugy látom, hogy ma nagy a társadalmi elvárás, nem csak Magyarországon, a gyerekszámmal kapcsolatban. Ma már mindegy, hogy férjhez megy-e valaki, nem szégyen önálló anyának lenni a lényeg, hogy legyen gyerek.
Ez úgy 60 évvel ezelőtt, amikor én voltam fiatal, egyáltalán nem létezett. Igaz akkor itthon éltem és Ratko korszak volt, védekezési lehetőség meg nulla. Korosztályom, velem együtt, mindent elkövetett, hogy elkerülje a teherbe esést. Ma milliókat ölnek mesterséges megtermékenyitésbe, mi sokat adtunk volna érte ha lett volna egy biztos módszer a terhesség elkerülésére. Szerintem majd elmulik egyszer ez a minden áron gyereket divat is és szépen visszazökken a dolog a természet utjára. Vagy kitalálják a 100% lombikbébit és állami megrendelésre gyártják a gyerekeket.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.12.20. 11:00:12

@Csodabogár:
Nem a Ratkó korszak jelszava volt hogy "asszonynak szülni kötelesség, lánynak dicsőség"?

2015.12.20. 11:00:32

@bircaman szerkesztő maxval: Aki mást állít, mint amit te, annak nem is lehet igaza. :)))

2015.12.20. 11:01:25

@Hari Seldon 2: Mindegy, hogy mit mondasz. Mocskos bevándorló maradsz örökre. A helyik meg mutogatnak rád, amikor nem látod. :))))

Hari Seldon 2 2015.12.20. 11:05:30

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
És persze nekem ezt "át kell éreznem", meg "éreznem kell a mutogatást a hátam mögött"...

micsoda? 2015.12.20. 11:09:41

Az első "határátkelő" kissé szentimentális nekem. A hazát vagy érzi az ember, vagy nem, de sűrűn nem emlegeti.
Igen a Kínában dübörög a gazdaság, sokan is vannak hozzá:) Talán a kreativitás is szabadabb, hiába kommunista ország.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.12.20. 11:18:22

Egyébként Maxnak igaza van, a társadalom is tud öngyilkos lenni.
A probléma ott van hogy nem Kövér féle lózungokkal és ökörségekkel kéne bíztani a nőket hanem egy olyan országot kell teremteni hogy BIZTONSÁGBAN és ÖNKÉNT szüljenek a nők.
bármilyen furcsa a Kádár rendszer ilyen volt és a skandináv országok rendszere ilyen.
Ha egy családban a férfi egyedüli keresőként el tudja tartani a családot akkor van egy választási lehetőség hogy a nő szüljön vagy ne szüljön. Ez viszont az Ö választási lehetősége, és senkinek nincs joga beleszólni vagy bírálni. Ha egy élhető ország családbarát politikát folytat akkor a természet elintézi a többit, vagyis lesz elegendő gyerek. Számtalanszor mondtam már hogy meg kell hagyni a nők döntési szabadságát. Lehet a nőket szelíden terelni a családvállalás felé(feltételek megteremtésével például) de amint észreveszik hogy taszigálják őket akkor azonnal betámasztanak és egy lépést sem tesznek. A Kövér féle beszéd egyáltalán nem a szelíd terelgetés irányába mutat.

Shanarey 2015.12.20. 11:21:15

Az első poszt, csak egy reagálás, egy barom nem éppen okos mondataira. Kövér, és a híres kollégiumbéli szoba és egyéb társak szellemi színvonalának csökkenése, közismert tény, melyet rendszeresen efféle nyilatkozatokkal meg is erősítenek.
Gyerekvállalás, vagy nem témakörben egy érdekes cikk:

www.origo.hu/itthon/20151218-szules-csaladpolitika-gender-nok-csaladi-adokedvezmeny-demografia.html

A második poszt:
Kína és az ottani "csodásan" fejlődő városok, lufi kategória, amely lufi előbb utóbb kidurran.

@bircaman szerkesztő maxval:

Erre én csak annyit kérdeznék mit jelent számodra az egyenrangúság. Na és miért is van az hogy én, nem érzem eme másod, vagy akárhányad rangúságot. S gondolom ezzel, nem vagyok egyedül.

kronikas 2015.12.20. 11:22:22

Orbanisztán, 2013. Örökös rosszkedv, folyamatos stressz, üzengetés a hatalomtól, ha beállnék a sorba lehetne másképp is, ne segitsek szegény beteg embereken s akkor jogaim nem csak papiron lennének, úgy hogy érvényt szerezni nekik 10 év után lehet strasbourgban... 170/95-ös vérnyomás értékek, kezdődő cukorbetegség, kilátástalan helyzet.

2014 karácsony ázsiában, tenger, pálmafák, muzulmán családtól bérlem a házat, első nap elmondják, alkoholt nyugodtan bevihetek, semmi baj, ők tartják a vallásuk előirásait de természetesen rám nem vonatkozik, érezzem jól magam. Ventillátoros lakásra volt csak pénzem, de légkondist adtak annak árában. Látták nincs motorom, mondták ott az övék, használjam. Este együtt vacsiztunk, buddhista, muzulmán emberek meg én. Rég éreztem ilyen jól magam. Ez itt mindennapos, normális.

Fél év után vérnyomás 117/78 rendszeresen kávézom pedig, cukorbetegség nincs, stressz nincs. Kövér meg a többi izéit néha elolvasom, ma már csak vállat vonok s örülök 10 ezer km-nél több van köztünk. Ha tényleg baj fogy a magyar, teccettek volna nem elüldözni őket... minket. Szálem alejkum!

Shanarey 2015.12.20. 11:24:20

Off:

Hogyan kell matekos szemmel ajándékot csomagolni.

www.youtube.com/watch?v=NwmHHLdDBSA

2015.12.20. 11:33:27

@Praliné.: En tobb mint 170 centi magas vagyok, de Hollandiaban ugy erzem magam, mintha az oriasok foldjen jarnek! :) Ok a legmagasabb emberek a vilagon atlagban, egyertelmuen magasabbak mint az atlag magyar, sot, magasabbak mint a magas magyar :).

Engem speciel nagyon erdekelt a metroepitesi sztori, mert meg mindig nem zartuk ki hogy valamikor Kinaba mennenk dolgozni es remelem hogy addigra meg sok ilyet epitenek, ami mar csak amiatt is nagyon fontos hogy remelhetoleg javitani fog a levegoszennyezettsegen.

A 'nem kellek a hazamnak' omlengessel en sem tudtam mit kezdeni, de hat vannak ilyen erzeketlen tipusu emberek mint te meg en :))). En jot rohogtem az Akos-sztorin, szerintem nagyon vicces. Bar az is igaz hogy kevesbe talalnam viccesnek ha Telekom-reszvenyeim lennenek (bar az is igaz hogy nem veletlenul nem fektetek penzt reszvenyekbe Mo.on...).

2015.12.20. 11:40:15

@bircaman szerkesztő maxval: Szerintem senkinek nem lenne baja azzal ha Mo.on (vagy barhol mashol) tenylegesen tamogatnak, tisztelnek az anyasagot. Inkabb azzal van a baj, hogy nem tisztelik, nem tamogatjak, de kozben meg beszologatnak a noknek hogy szuljetek mar gyerekeket stb. Egyebkent pedig mindenkinek az egyeni dontese (idealis esetben) hogy akar-e gyereket vagy nem, mindket dontest tiszteletben kene tartani, mar amennyiben hiszunk abban hogy minden embernek van emberi meltosaga es kijar neki bizonyos foku tisztelet 'alanyi jogon'.

2015.12.20. 11:47:54

@diggerdriver: Na en is pont erre gondoltam, hogy ez legyen a legnagyobb problemam az eletben...

2015.12.20. 11:51:03

@Shanarey: 'Kína és az ottani "csodásan" fejlődő városok, lufi kategória, amely lufi előbb utóbb kidurran.'

Igen, kb. mint az europai lufi, az is lassan kidurran igy kb. 2000 ev utan. Ez kb. olyan mint az 'ingatlanlufi' kifejezes, amit eloszeretettel hasznalnak azok akik szamara tul magasak valahol az ingatlanarak :)

2015.12.20. 11:56:36

@kronikas: 'első nap elmondják, alkoholt nyugodtan bevihetek, semmi baj, ők tartják a vallásuk előirásait de természetesen rám nem vonatkozik, érezzem jól magam'

Tiszta szerencse hogy pont nem Szaudi Arabiaba menekultel a magyar diktatura elol :))). Ott pont forditva van: a helyiek magukban iszogatnak bekesen, de ha teged elkapnak akkor nyilvanos testi fenyites stb. Peace! :)

bircaman szerkesztő maxval · http://bircahang.org 2015.12.20. 12:17:43

@Shanarey:

Egyenrangúság = elismernek a közösség tagjának.

kronikas 2015.12.20. 12:17:45

@Mirjam2: köszi, észben tartom!

Csodabogár 2015.12.20. 12:35:07

@diggerdriver: Abszolut! Hihetetlen szigoru abortusztörvénnyel és nulla védekezési lehetőséggel.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.12.20. 12:37:57

@diggerdriver: +1 ezt most nagyon jól megfogalmaztad.

A holland óriások közt én lehetnék a törpe a 152 centimmel. :)

P.Elliot 2015.12.20. 13:05:49

Miert terjedt el ez az otthonszules Hollandiaban? Sokkal biztosabb a korhazat es orvosokat tudni a mama mogott ha netan fellep valami.
Ismerosom lanya akart otthonszulni mert ok a valami fanatikusok, veganok, tele minden szabalyzassal hogy mit lehet,mit nem a mindennapi eletben, termeszetesen a gyereket is otthon kell szulni, a mento vitte az ujszulottet rohanva a korhazba mert nem lelegzett, fekete volt, keson kerult be de megmentettek, viszont latszik rajta hogy keson kapott segitseget, furcsan, lassan beszel, nagyon lassan megy a felfogas is minden dologban.
Mire jo otthon szulni? En nem mernem.

Golf2 2015.12.20. 13:12:06

Nem a hazájának nem kell a posztolò,hanem a kormányzatnak.

P.Elliot 2015.12.20. 13:12:27

@diggerdriver: Igen, ez az! Ha az apa vagy akar az anya keres annyit hogy el tudja tartani a gyerekeket akkor lesz is gyerek mert a nok alapbol szeretik a gyerekeket, azert nem szulnek tobbet mert nincs mire, bizonytalansagra nem mernek. Manapsag az apa is otthon maradhat a kolkokkel ha ugy jon ki a lepes de az egy stabil fizetes fontos.
Nem is ertem hogy mit nem ertenek meg ebben a Parlamentben.

P.Elliot 2015.12.20. 13:14:31

@diggerdriver: Lanynak dicsoseg volt szulni a Ratko korszakban?
Meghallgatnam hogy mit mondtak a kornyezeteben azoknak akik ezt dicsosegnek ereztek.
Falun meg plane.

2015.12.20. 13:19:37

@P.Elliot: Nekem a holland baratnom, mikor elmentem hozzajuk latogatoba, megmutatta a hazukban a szobat ahol o meg a ket testvere szulettek. Pedig nem 'vegan fanatikusok' a szulei, csak egeszseges emberek, semmi problema nem merult fel egyikuk szuletesenel sem, ha pedig lett volna akkor bevittek volna az anyat korhazba. Vannak akiknek erzelmileg fontos hogy otthon szuljenek ha tehetik, nem artanak ezzel senkinek.

2015.12.20. 13:21:19

@P.Elliot: Ez azert ennyire nem egyszeru, vannak emberek - tobbek kozott nok is - szep szammal akik nem akarnak gyereket. Na most, ok nem fognak amiatt teherbe esni mert az Akos is megmondta hogy pedig az milyen jo lenne :)

2015.12.20. 13:23:06

@P.Elliot: A masik meg az, hogy en pl. 'szeretem a gyerekeket', aranyosak meg minden de ez nem egyenlo azzal hogy szeretnek gyereket magamnak. A gyerekvallalas azert kicsit tobbrol szol mint hogy a kisbaba aranyos, szeretjuk a gyerekeket stb.

2015.12.20. 13:24:11

@P.Elliot: Gondolom akkor is pont annyit szamitottak a mindennapi eletben a politikai szlogenek mint most.

P.Elliot 2015.12.20. 13:26:10

@Mirjam2: Igen ha idoben be tudjak vinni a korhazba. De az altalam emlitett esetnel pedig a mento jott azonnal keson kerult be.

P.Elliot 2015.12.20. 13:28:35

@Mirjam2: Az megint egy mas kategoria hogy eleve nem akar gyereket, sajat dontes, senkinek nincs koze hozza, mindenki maga donti el.

2015.12.20. 13:34:09

@P.Elliot: Persze, ilyen is van, mint ahogy korhazban szuletett gyerekeknel is vannak problemak idonkent. Nekem tobb baratnom is otthon szult, volt akit vegul bevittek korhazba, mindegyik gyerek egeszseges. Ez is egy olyan dolog, mint sok minden mas ebben a temaban, hogy a felhasznalok igenyeire kene inkabb figyelni, tehat hogy mit akarnak maguk a terhes nok / anyak, ahelyett hogy passziv alanykent tekint rajuk a kormany / tarsadalom akinek kiadjak utasitasba hogy mit kell csinalni, elveszik az autonomiajat. Ahogy @diggerdriver: nagyon jol leirta, a dontesi szabadsag a lenyeg csaladbarat politikaval kombinalva.

2015.12.20. 13:35:14

@P.Elliot: Igen, en is igy gondolom, hogy idealis esetben igy kene hogy legyen.

macamuca [IHUN] 2015.12.20. 13:51:09

@diggerdriver:
Akkori "jelszó" volt, de nem ők találták ki, hanem átvették/felelevenítették a 3. birodalom propagandaminiszterének jelmondatát......

SzZoole 2015.12.20. 13:56:35

@P.Elliot: ezt en sem ertettem soha,miert jo kockaztatni az anya Es gyermek egeszseget/eletet.
Van egy gyerekkori baratom akinek igy halt Meg a gyermeke annak a kuruzslonak a kezekozt aki ennek a modszernek a hive volt,illetve tobb is meghalt.Most ha jol tudom itelet is van ellene.
Masik dolog amit epeszel nem birok felfogni,ez mostani feminista ujhullam,a free bleeding.Nem fogok most oldalat bemasolni,mert eleg gusztustalan,de szerintuk ez is termeszetes.Szerintem meg.....
Na mindegy,nem akarom meg bantani a feminicicakat,mert van beloluk itt 1-2.

2015.12.20. 13:57:11

@macamuca [IHUN]: Meg erre se voltak kepesek hogy egy ilyet maguktol kitalaljanak? :(

2015.12.20. 14:05:11

@Zoole[uk]: Nem tudom miert kell rogton feltetelezni hogy a 'kuruzslo' miatt dont valaki otthon szules mellett - az nem lehet hogy annak akinek a hasaban van a gyerek, agya is van, hasznalni is tudja es el tudja donteni hogy neki meg a gyerekenek mi a jo? Pont ugyanugy ahogy te el tudod donteni hogy korhazban vagy otthon erzed nagyobb biztonsagban magad egy adott helyzetben, a terhes no is el tudja donteni maganak.

Ezennel kiszallok a szokas szerint ertelmetlen vitabol, ezzel a dallal bucsuzok mara:

www.youtube.com/watch?v=IWAd6Ip_-Wc (Palya Bea - Szulesdal) :)))

Hari Seldon 2 2015.12.20. 14:11:55

@P.Elliot:
Ez egy új "bio őrület". valamiféle lázadás a "rendszer ellen". Hollandiában mondjuk fel van építve erre egy teljesen ksz szisztéma, ott álla mentő a ház előtt... Stb.
Aztán jönnek a statisztikával sokan, hogy mennyire jók az arányok.
Persze bakker (hogy most durván fogalmazzak), mert aki kicsit is problémás, azt rá HTK-zzák a kórházra még az utolsó pillanatban is. És akkor a "statisztika" persze, hogy kihozza, hogy "jók az otthonszülési" adatok (egyébként nem is annyira, de mindegy).

Viszont aki problémáson szült a kórházban azt bevágják a kórházi statisztikába, nem baj, hogy kórházi orvos nem látta 9 hónapig, és ott hirtelen kell valamit kezdeni a problémával.

Másrészt, ha van egy "helyzet", nehogy már bárki be tudja magyarázni, hogy a túlélési / Apgar értékek ugyanazok lesznek a kórházban mint otthon...

SzZoole 2015.12.20. 14:16:21

@Mirjam2: nem vitainditonak szantam en sem,csak a velemenyem irtam le.
Arra viszont kivancsi lennek,hogy kommentem masodik felerol mi a Te velemenyed?

Hari Seldon 2 2015.12.20. 14:16:28

@Mirjam2:
Szerintem meg: Lehet hogy otthon érzi magát biztonságban. De egy ilyen kockázatos élethelyzete nem lehet "érzésre" eldönteni. Főleg olyankor, ha valaki nem csak a saját életével játszik. Egyszerűen nincs joga egy másik (tehetetlen) ember helyett dönteni kockázatokról.

Hari Seldon 2 2015.12.20. 14:17:39

@Zoole[uk]:
De sikerült... :-)
Na jó, én is kiszállok a témából.

©________ 2015.12.20. 14:18:27

@kronikas: engem erdekelne a tortened reszletesen...

SzZoole 2015.12.20. 14:21:51

@Hari Seldon 2: azert en meghallgatnam a nejed velemenyet is,Ö megis csak egy szakember,nem valami kuruzslo fele.
Egyebkent teljes mertekben egyet ertek a Te velemenyedel.

P.Elliot 2015.12.20. 14:22:23

@Hari Seldon 2: Nem lesznek ugyanolyan eselyek mintha korhazban lenne a szulo no, az biztos.
Akarok errol kerdezni majd valamit ha visszajottem de most var a ferjem, itt meg reggel van, kimegyunk reggelizni. Ez egy olyan amerikai szokas hogy neha az ember a kaveja es a / nekem/ lekvaros kenyere helyett kimegy egy restaurantba reggelizni ami bo es sok, delutanig egy falat nem csuszik le de mivel az amerikaiak is csak bekapnak reggelente valamit munkaba elott neha kenyeztetik magukat egy-egy ilyen raeros bo reggelivel a hetkoznapi futva bekapott falatok helyett, szoval most a ferjem keresere megyunk aki a korhazi dietak utan mint mondta ehezik, hehehe....

Hari Seldon 2 2015.12.20. 14:28:33

@Zoole[uk]:
Lényegében egy véleményen vagyunk.

ansha 2015.12.20. 14:29:58

Megint egy sopánkodó írás, hogy itt aztán milyen szar...

©________ 2015.12.20. 14:30:00

@Mirjam2: a magyar atlagmagassag 177, a holland 183. Tenyleg 5 centirolbeszelunk:-):-):-)?
Mondjuk en nagyonmagas vagyok,biztos azert nem ertem a dolgot.

©________ 2015.12.20. 14:31:51

@Praliné.: 6 temajom, nem tudsz szamolni??

©________ 2015.12.20. 14:32:40

@Mirjam2: kina az nagyon erdekes !!!!!

Herr Géza 2015.12.20. 14:38:32

@Mirjam2: "...es el tudja donteni hogy neki meg a gyerekenek mi a jo? "
Már bocs, de hogy tudná bárki is eldönteni, hogy a gyereknek mi a jó????

nimonic 2015.12.20. 14:59:00

@bircaman szerkesztő maxval: Nem.Teljesen világosan kiolvasható, hogy a szerző belenyugodott abba, hogy a többség ezt a szart szeretné Magyarországon konzerválni. Mivel kisebbségben levőként ezen nem tud, s demokrataként nem is akar változtatni, ezért úgy dönt, hogy élve lehetőségével, elmegy.Azért tudom ezt ilyen autentikusan elmagyarázni, mert ugyanígy vagyok.Elkötelezett demokrataként nem óhajtom kisebbségi álláspontomat a többségre kényszeríteni, ezért vállalom az emigrációt.Régi hagyomány ez, olvass utána!
Egyébként mostanában már tudok őszintén nevetni rajtatok, mikor a liberális demokráciákat szapuljátok.Mondanám, hogy gyertek ki kicsit Svájcba, éljétek meg, hogy milyen szörnyű is a világ egyik legliberálisabb társadalma, aztán szóljatok. Sajna mindegy is, mert a te fajtád már rég eldöntötte, hogy mi az amiben hinni akar.

Doubledeceker 2015.12.20. 14:59:14

@Hari Seldon 2:

Én úgy tudom, hogy Hollandiában van a legtöbb születési sérült gyerek az EU-ban, pont az otthonszüléási mánia miatt.

Lányom kórházban született, szerintem az is tök rendben volt, úgyhogy nem értem mit vergődnek az emberek az otthonszüléssel.

Barkalot 2015.12.20. 14:59:27

Az olyanokat nem értem meg, akik már évek óta valahol nyugaton, külföldön élnek és mégis egyetértenek orbán baromságaival és a fideszt pártolják valahol Németországban, Svájcban, Angliában, Dániában, stb..

Margiiit, nómáliis?!'

Köldök_szösz 2015.12.20. 14:59:49

Én nem értem miért kell ezekkel a dolgokkal foglalkozni.
Azt megértem hogy a család, itthon maradt barátok hiányoznak de az ilyen baromságok hogy az állam mit tesz meg mit nem tesz az emberért...
Ha bejött kint az élet akkor kinek hiányzik amúgy is hogy a hülye magyar állam mivel szerencsétlenkedik.

exterminador 2015.12.20. 15:00:13

@bircaman szerkesztő maxval: és te mi vagy a testvéri Bulgáriában? :D

Doubledeceker 2015.12.20. 15:10:38

@bircaman szerkesztő maxval:

"Igen, elfogadnak KÜLFÖLDINEK, de sosem leszel egyenrangú a helyiekkel."

Aztán mire mész vele, ha a magyarokkal egyenrangú vagy, átbasz a rendőrség, a postás, a kormány, az orvos.

Úgy nagyjából mindenki, ja de jó, hogy egy vagyok közülük.... :D

Sajnos itthon komoly baj van a fejekben, de ez mág rendben is menne, csakhogy a VIktor és bandája erre a bajra tezsz még rá jó sok lapáttal, ahelyett, hogy jó irányba mennének.

Köcsög rohadék ez mind.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2015.12.20. 15:10:57

én azt szeretem h ha valaki olyan jól érzi magát máshol és nem hiányzik neki a "haza", akkor mi a retkes ...-ért olvassa a "hazai" dolgokat, meg miért írogat "haza"?

chepunk 2015.12.20. 15:11:09

@bircaman szerkesztő maxval:

Gondolom nem zavar, hogy a hazád lakosságának nagy része a te elveidet és filozófiádat sem osztja! Ja még a pártodon belül sem. Ja és hosszú időn át nem is a pártodat támogatta a haza lakosságának többsége, mint ahogy nem is fogja mindig. Jobb ha hozzászoksz és leszállsz a magas birkáról! Bár minnél tovább ültök ilyen magasan annál hamarabb buktok le onnan, és nagyobbat!

röf 2015.12.20. 15:11:12

Nem te nem kellesz a hazádnak, hanem neked nem kell a hazád.
Isten áldjon......

Visceroid 2015.12.20. 15:11:16

"Miért nem kellek a hazámnak?"

Azért mert nem vagy Fidesz-szavazó. Aki nem Fideszes, az nem kell ide.

adg 2015.12.20. 15:36:50

Csak nem cimlapra kerult a bejegyzes?

Der echte Weihnachtsmann 2015.12.20. 15:42:06

@adg: a szambol, akarok mondani az ujjambol vetted ki a szot:-)

Der echte Weihnachtsmann 2015.12.20. 15:43:43

@adg: te nem birsz aludni? Vagy hany ora van ott fejjel lefele?

dali300 2015.12.20. 15:47:44

@bircaman szerkesztő maxval: miért?otthon az vagy?ha nem nyalsz,akkor rettegsz mert nem alkalmaznak és a többi baromság.

Határátkelő 2015.12.20. 15:48:56

@adg: @Der echte Weihnachtsmann: És ezek még csak azok a kommentek, amik nem égetik ki a zinternetet.

adg 2015.12.20. 16:15:24

@Der echte Weihnachtsmann: de, mar indulok, bocsanat. :D
Amugy 3/4 1.

Der echte Weihnachtsmann 2015.12.20. 16:25:32

@adg: akkor naladmar holnap van:-) innen tegnaprol kivanok jo ejt:-)))

Csodabogár 2015.12.20. 16:28:24

@macamuca [IHUN]: Igen ezt most már olvastam ezzel kapcsolatban, de meg kell mondanom, hogy ezelőtt soha az életben nem hallottam. Sajnos a már akkor élt ismerőseim nem élnek, de utána fogok nézni, mert érdekel.
Nekem nem logikus, miután akkoriban (3. birodalom) nem kellett ilyesmire biztatni a nőket, miután a női foglalkozás akkor kizárólag férjhezmegyek gyereketszülök volt. Egy nőnek nem volt más utja, esetleg zárdába is vonulhatott. Innen nézve nem nagyon hiszem.

Herr Géza 2015.12.20. 16:30:42

@Határátkelő: Mindig élvezettel (?) olvasom, amikor ideszabadul a net krémje... :))))

Hari Seldon 2 2015.12.20. 16:38:50

@Doubledeceker:
"Én úgy tudom, hogy Hollandiában van a legtöbb születési sérült gyerek az EU-ban, pont az otthonszüléási mánia miatt.'

Voilá...

Hari Seldon 2 2015.12.20. 16:43:39

@fghjk:
Ismered a viccet a disszidensről, aki kivitte magával a Rákosi képet?
Egyébként meg azért, mert attól, még mi kint élünk, sajnos sok rokon ismerős van, aki ottmaradt, és érintve van.

nyuszigonosz 2015.12.20. 17:09:27

@Csodabogár: Pedig így volt, csodálkozom, hogy ennyire nem tudod.

Ajánlom pl. ezt elolvasni, ezzel kapcsolatban:

www.zukunft-braucht-erinnerung.de/die-deutsche-frau-und-ihre-rolle-im-nationalsozialismus/

Bár mindenhol máshol is megtalálod az akkori dolgokat.
Pl. itt is:
Das Frauenbild während der Zeit des Nationalsozialismus war von einer völkisch-nationalistischen Ideologie geprägt und betonte die Rolle als Mutter. Beeinflusst wurde das Idealbild durch andere Grundzüge nationalsozialistischer Ideologien wie die Lebensraumpolitik.

Die ideale Frau sollte sich neben ihrer selbstverständlich arischen Abstammung durch Charaktereigenschaften wie Treue, Pflichterfüllung, Opferbereitschaft, Leidensfähigkeit und Selbstlosigkeit auszeichnen. Sie sollte zum Wohle der „Volksgemeinschaft“ vor allem als Mutter ihre Pflicht erfüllen. In allen anderen Fragen wurde ihr nur ein sehr begrenztes Mitspracherecht eingeräumt. Entscheidungen zu treffen war den Männern vorbehalten.

A Kinder, Küche, Kirche "szentháromságról" is remélem hallottál már. ( gyerekek, konyha, templom)

Der echte Weihnachtsmann 2015.12.20. 17:19:53

@nyuszigonosz: Die arische Abstammung war Grundbedingung!
Ohne dieser wurde der Frau die "Mutter Pflicht " untersagt. Ganz und gar verboten.

33621 2015.12.20. 17:28:45

HA már a Hollandokról volt itt szó napközben akkor egy kis színes érdekesség velük kapcsolatban!

index.hu/kulfold/2015/12/20/hollandiaban_lehet_szexszel_fizetni_autos_oktatasert/

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.12.20. 17:35:03

… és megmondja valaki hogy belterjes a társaság.
:)))))))))))))))))

macamuca [IHUN] 2015.12.20. 17:59:43

@Csodabogár:
Volt egy vesztett haborujuk, egy emiatti lepukkant gazdasaguk óriási munkanélküliséggel=óriási szegénység +elégedetlenség. Aztán lett egy vezír, aki munkát =megélhetést adott (a beindított hadiipari termelés piszok sok munkaerőt igényelt....), ezzel remenyt a jovore vonatkozóan. (plusz egyebeket is ígért, utóbb elkezdte betartani, es a sérült nemzeti önérzet is megkapta a maga flastromát).
A beindított gazdasag (=hadiipari termelés) a nok munkájára is igényt tartott (az iparban IS, a mezőgazdaságban =falun IS!).
Es hosszú távon gondolkodott a vezír: kellettek a dolgozók a gyárakba, a valasztok az urnakhoz, plusz a vilaguralomhoz is szükség volt bőséges ""igazi"" származásúra = nosza, gyerünk szülni!!, még +még + még.
A biztatás egyik eszköze volt eme szlogen. Működött.

Der echte Weihnachtsmann 2015.12.20. 18:02:04

@diggerdriver: ugyehogy ugye:-)

Te Diggi, neked is van ilyen karacsonyi diszvilagitasod?

kepfeltoltes.hu/151220/tmp_7162-IMG_20151218_053021_2-701934166_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Munkaba menet löttem, kicsit bemozdult, eleg nehez vezetni is, özek között szlalomozni es meg fenykepezni. Ez is biztos olyan fanatikus mint te:-))))))))

macamuca [IHUN] 2015.12.20. 18:24:48

@nyuszigonosz:
Erre (a 3K-ra) rímel lányom szövege a a 3P-vel: punci (dugni lehet), porszívó (takarít =háztartás), pincér (kiszolgál).
Igen, sokaknak ez a nő lényege.
Sokaknak, de nem mindenkinek!, még Mielőtt valaki ....

SzZoole 2015.12.20. 18:31:37

@macamuca [IHUN]: en ezt 3P betüs dolgot igy hallotam;
A 3 legfontosabb dolog egy ferfi eleteben,a penz,meg a penz Es a pina:)))

Csodabogár 2015.12.20. 18:40:35

@nyuszigonosz: Ezeket természetesen tudtam. Ugyanakkor állítom, hogy a szlogent "Asszonynak szülni kötelesség, lánynak dicsőség" nem ők találták ki ebben a formában.
Különben ehhez nem kellett a 3. Birodalom és Hitler. Ha vissszanézek nagyszüleim korába mult század fordulón a világ legtermészetesebb dolga volt, hogy ha egy lány férjhez megy, uátna nem dolgozik. Gyereket is szültek sokat, mert nagyon nagy volt a csecsemőhalandóság. Sok gyerekből feltehetően néhány fel is nőtt. Hitlerék atán elkezdték honorálni a gyerekszüléseket segélyekkel, adókedvezménnyel stb. Ebben a szellemben folytatták aztán Rákosiék, immáron kommunista szellemben, megtetézve a nők szabadságával, miszerint mehettek traktorosnak, de közben kötelezően szülhettek is.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2015.12.20. 18:57:09

@macamuca [IHUN]: P-vel kezdődik a három a tordai nevezetesség is: a tordai Pogácsa, a tordai Pecsenye, és a tordai... Hasadék.
:-)

Én és Énke 2015.12.20. 19:00:43

@Zoole[uk]: "A 3 legfontosabb dolog egy ferfi eleteben,a penz,meg a penz Es a pina".

A fütyi ingyen van, a pina pénzbe kerül. Tehát: akinél a pina van, annál van a hatalom.
:-)

Advanced Flight 2015.12.20. 19:00:51

@Herr Géza: sehogy. Divatból meg "deénkülönlegeséstermészetesbioanyukavagyok" sznobságból toporzékol, hogy neki otthonszülés kell, aztán ha gond van a gyerekkel, akkor megnyugtatja magát, hogy a kórházban is gond lett volna. Ezek többnyire félművelt, ostoba p*-k, akik imádnak fontoskodni és ettől az ezobio fasságtól érzik magukat felsőbbrendűnek :-)

Herr Géza 2015.12.20. 19:27:42

@Advanced Flight: Igen, úgy valahogy. Nekem az a nő volt a csúcs, aki otthon akar szülni, mert az úgy természetes, de szoptatni nem akar, mert hát ronda lesz a melle.
Hát még ha azt mondanád neki, hogy a szülés után másnap pattanjon már fel és ugorjon ki az erdőbe bogyókat gyűjteni (hisz valamikor ez is természetes volt...), akkor nézne nagyokat.
Azzal kapcsolatban meg, hogy a meleg, megszokott otthoni fészekben mennyivel jobb szülni, mint a hideg/rideg/steril kórházi környezetben, csak az jut eszembe, hogy ezzel szemben miért nem akarja vajon senki a megszokott otthoni fészekben megcsináltatni pl. a vakbélműtétjét, hisz az is mennyivel jobb lenne, mint a hideg/rideg/stb....

SzZoole 2015.12.20. 19:30:05

@Én és Énke: Es mi van gigolokal,tudod Te milyen jo penzt lehet keresni gigolokent:)))

Der echte Weihnachtsmann 2015.12.20. 19:38:07

@Advanced Flight: Nem biztos, hogy ostoba hülyek akik otthon akarnak szülni. Talan inkabb az otthon melegere, biztonsagara vagynak. De en sem vagyok hive ennek az otthon szülesi manianak. Barmikor fellephet valami komplikacio, (ahogy asszonynal meg is törtent) amikor hirtelen kell cselekedni. Egy korhazban azert csak jobban tudnak reagalni.

Mme Seldon 2015.12.20. 19:41:48

@Zoole[uk]:
Itt vagyok. Én gyerekorvosként ellenzem az otthonszülést.
Van egy magyarországi barátnőm (általános iskolás korunk óta barátnők vagyunk), három gyereket szült otthon, 3x7-8 hónapon keresztül próbáltam meggyőzni, hogy nem a legjobb választás egy Pest megyei kisváros külső részén otthonszülni G Ágnessel, sok rizikófaktorral. Nem sikerült meggyőznöm, az összes gyerek él. Az egyiknek tanulási-beilleszkedési zavarai vannak, a másik születésekor "hüvelyi skarlátot" kapott (ezzel a névvel illette a gyerekágyi lázat), bő tíz nap László kórház lett belőle, a harmadiknak mozgás-beszédfejlődési zavarai voltak, folyamatosan fejlesztésre hordják. Ez sikertörténet? Szerintem nem. (Ja, egyébként tanár-számítástechnikus házaspárról van szó.)
Lehet jönni olyan érvekkel, hogy száz-kétszáz-ötszáz éve is otthon születtek az emberek, de azért érdemes megnézni a csecsemő- és anya-halandósági statisztikákat is (ami csak a halandóságra koncentrál, az apróbb, de életen át tartó következményeket nem elemzi)

Der echte Weihnachtsmann 2015.12.20. 19:44:59

@Herr Géza: hat most lehet röhögni fogsz. Volt egy ismerösöm, aki megmondta,hogy otthon csinaljak meg a vakbelmütetjet, vagy inkabb belehal. Vegeredmeny: belehalt. Vannak ilyen örültek is.

SzZoole 2015.12.20. 19:55:23

@Mme Seldon: koszonom,hogy megerositesz ebben,masok szerint hulye vagyok hozza.(megha burkoltan is fogalmazott)
A gyerekkori baratomek is annal a sarlatannal szultek,2006-07 korul,komplikaciok merultek fel es meg is halt szerencsetlen gyermek.
Azutan meg oriasi pereskedes tv.musor stb. volt belole,de nem csak az Ök ugyuk miatt,tobb gyermek halalozas miatt is,ami szinten annal a sarlatan kezei kozott tortentetek.
Feltettem egy masodik kerdest is,de meg senki nem valaszolt ra.
Te mint orvos es holgy,mi a velemenyed az uj feminista mozgalomrol a free bleeding-rol,azt irjak rola,hogy az is termeszetes.

©________ 2015.12.20. 19:55:23

@Mme Seldon:
Otthonszules?
En tamogatom
A termeszetes szelekciot...

Mme Seldon 2015.12.20. 20:04:28

@Hari Seldon 2:
Az otthonszületetteknél nincs is Apgar-érték, mert nincs, aki kiszámolja :)

Mme Seldon 2015.12.20. 20:12:06

@Zoole[uk]:
Még eddig nem hallottam erről az őrültségről, de ahogy látom, jobb is :)

Hari Seldon 2 2015.12.20. 20:25:05

@Zoole[uk]:
Ehhez az utolsó felvetésedhez. Mindig lesznek ilyen elborult bio őrültek.
A cikkben amit megnéztünk, azt írja, hogy nem gond mosni...
Hát erre azt mondom, bakker, akkor bugyit se vegyen fel, ha már "természtes személet", akkor ne álljon meg félúton... A bugyi is "gonosz életünket megkönnyítő újdonság..."
Az is mesterséges termék, talán még műszál is van benne 20%-ban...

Ezek az eszementek olyanok mint a Amish-ok. A legtöbb ember szörnyülködni megy oda, hogy megnézze őket.

SzZoole 2015.12.20. 20:29:35

@Hari Seldon 2: na de Hari,hol marad a feministak irant valo tisztelet???
(Cinikus kerdes volt)

Hari Seldon 2 2015.12.20. 20:42:14

@Zoole[uk]:
Ezek nem feministák, hanem hülyék. A feministák, és nagyon tág határok között léteznek. Az"ablakba" a militáns feministák kerülnek,e ez csak egy kis csoportjuk. Lehet valaki feminista, ha valaki tudja, hogy mi a józan középút.
Ezeknek semmi közük a feministákhoz. A feminizmus, nem több vagy kevesebb, mint uyganazokat a jogokat, lehetőségeket, biztosítani a lehető legtágabb határok között mindkét nemnek. Stb... Ezek a mainstream célok. Szerintem ezekkel a célokkal senki nem vitatkozik. Ezek ilyen marhaságok, csak vadhajtások, minden mozgalomnak vannak vadhajtásai, a tömeg úgysem követi őket, és marginalizálódnak. Na jó, most már mennem kell altatni nekem is...
Jó éjszakát.

SzZoole 2015.12.20. 21:03:37

@Hari Seldon 2: "csak vadhajtások, minden mozgalomnak vannak vadhajtásai, a tömeg úgysem követi őket, és marginalizálódnak"
Ja,ertem en,vadhajtas,mint a muszlimok kozt az ISIS. az csak egy vadhajtas.......

Józsi01 2015.12.20. 21:25:01

Ezért kár volt cikket írni. Nagyon unalmasak már a Magyarország szar és az olyrópai unilyó + a világ minden más helye maga a Mennyország.

Der echte Weihnachtsmann 2015.12.20. 21:29:48

@Zoole[uk]: köszönöm. Most mar legalabb csak felhülyen halok meg.

SzZoole 2015.12.20. 21:33:36

@Der echte Weihnachtsmann: az jo,legalabb nem leszek egyedul:)))

Der echte Weihnachtsmann 2015.12.20. 21:38:32

@Zoole[uk]: ket fel hülye kitesz egy egeszet:-)) csak az a baj, hogy en valszeg lefele kerülök. De ott legalabb meleg van. Meg Party es csajok:-)))))

pappito · http://pappito.com 2015.12.20. 21:41:10

@Mirjam2: nem tudom mennyi idős vagy, de nem, nem pont annyit számítottak a politikai szlogenek. A szlogen mellé járt ugyanis egy gyakorlatilag tiltó abortuszpolitikai (abortusz bizottságosdi) és a védekezés eszközeihez való hozzáférés megnehezítése plusz az angyalcsinálók kergetése. A szlogennel volt tán a legkevesebb baj.

Ma meg akármekkora faszságot hordanak össze szlogenék, azért a jónép szabadon hozzáfér a fogamzásgátlókhoz és a biztonságos (alacsony kockázatú) abortusz is viszonylag könnyen elérhető.

SzZoole 2015.12.20. 21:44:09

@Der echte Weihnachtsmann: gondolod?
En voltam oda lent 5 evel ezelott,Meg jartam a poklok poklat,nekem nem tunt olyan nagy partinak,hidd el nekem.

pappito · http://pappito.com 2015.12.20. 21:47:56

@Mirjam2: én nem vagyok otthonszülés hívő, de mivel szülni nem tudok, a szüléssel kapcsolatos döntéseket a nejem hozta meg :)

Mo-n nem voltak opciók, kórház, és kész. Itt meg megkérdezte a midwife, hogy kórházban, otthon vagy szülőotthonban óhajtja-e a nejem világra hozni az ivadékot és akar-e bábát, dúlát, sámánt, vagy ilyen okkult dolgokat, amiket én nem értek. Mondjuk a kórházi szülés se olyan volt, mint Mo-n, zongorázni lehet a különbséget, de a lényeg, hogy voltak opciók, amelyek egyenrangúak, nem volt presszió, hogy melyiket választja.

pappito · http://pappito.com 2015.12.20. 21:50:09

@nimonic: " éljétek meg, hogy milyen szörnyű is a világ egyik legliberálisabb társadalma, aztán szóljatok."

ja, este 11kor nem húzhatom le a retyót mert feljelentenek :)

pappito · http://pappito.com 2015.12.20. 21:52:11

@fghjk: "olvassa a "hazai" dolgokat, meg miért írogat "haza"?"

nem haza irogat te szerencsétlen, hanem olyanokkal beszélget, akik szintén Mo-n kívül éldegélnek, erről szól a blog :)

Der echte Weihnachtsmann 2015.12.20. 21:52:39

@Zoole[uk]: tudom, olvastam mar töled, hogy mocskos közel voltal a veghez. Bar meg mindig nem tudom, hogy mi is törtent. De a lenyeg hogy hal istennek visszajöttel.

Lehet, hogy rossz ajtot valasztottal, legközelebb a harmast valaszd,ugy tudom az a nyerö:-)))))))))))
A masodik bekezdes csak wizz volt.

Der echte Weihnachtsmann 2015.12.20. 21:59:14

@pappito: ne etesd a trolljat. Nem veletlen, hogy senki sem reagalt ra "közülünk"
Meg különben is, csak felidegesited magad, feleslegesen.
Inkabb igyal egy Whisky-t es beszelgessünk a tavi rozsa szaporodasi szokasarol:-))))

pappito · http://pappito.com 2015.12.20. 22:00:33

@Csodabogár: meg nem volt általános nyugdíjrendszer, a fogamzásgátlás erkölcstelen volt (amennyit az úr ád), az egészségügy meg döcögős úgyhogy ha 8 gyerekből hatot elvitt a torokgyík, akkor még mindig cinkes volt, hogy a kedves szülők időskori munkaképtelenség, betegség esetén jutnak-e kajához, a következő generáció tartotta el az előzőt.

pappito · http://pappito.com 2015.12.20. 22:08:16

@Der echte Weihnachtsmann: dehogy idegesítem, kissé álmosan, de remekül vagyok. itt a nyár, tegnap úszkáltunk a tengerben a gyerekkel, mint kicsiny halacskák, ma már szinte üres úton motoroztam be a dolgozóba, ittam egy remek kávét... min idegeskedjek? :)

este megnézzük a die hard soron következő részét (karácsonyi hangulat) meg főzök valamit, fröccsözgetünk, éljük a szerencsétlen kitántorgott expatok életét, akik sosem lesznek helyiek :)

SzZoole 2015.12.20. 22:13:56

@Der echte Weihnachtsmann: mocskos kozel voltam a veghez,Meg egy kicsit tul voltam.3x elesztettek ujra,hogy csak szallithato allapotba legyek.
Ha erdekel roviden leirom,bar szerintem a tobbiek mar unjak.
2010.08.11-en tortent a balesetem.(1974.08.11.-en szulettem)A lakas ahol laktam ott tortent,ki mentem az erkelyre ami igazabol a haz hatso reszen helyezkedett el es tuzlepcso vezetett le az udvarig,na ennek az erkelynek a vaskorlatja tort ki es en lezuhantam 9 metert,betonra.A seruleseim a kovetkezoek voltak.A lepem leszakadt,2 bordam tort el ami at szurta a tudomet es az beverzett(1 eletveszelyes serules).A kulcs csontom tort el,a balcsuklom szilankos nyilt torest szenvedett,2x mutottek a csuklom formaja abnormalis lett,de legalabb nem amputaltak es az orvosoknak koszonhetoen ha csak 60%-ban is,de tudom hasznalni(ez "csak"maradando serules lett).A gerincem 3 helyen tort el aT2-es,T3-as es aT9-es csigolyanal,gyakorlatilag az esestol osszehajoltam mint egy colostok.Nem sok hija volt,hogy a gerincvelom elszakadjon,13 honapig egy ugy nevezett brace-t kellet viselnem ami tartotta a gerincemet es a fejemet,hogy ne csusszon ossze a gerincem.Ez is maradando serules lett,nem vegezhetek nehez fizikai munkat es 25-30 kilonal tobbet nem emelhetek.Vegul nyilt koponyacsont serules a homloklebenyem serult,be dagadt es ezt is mutottek es ezzel is maradando serulest szenvedtem.
Papirforma szerint most 6 lab melyen a fold alatt kene lennem,ehelyett most itt boldogitalak/szomoritalak benneteket:)))

Der echte Weihnachtsmann 2015.12.20. 22:18:24

@pappito: elfelejtetted leirni, hogy soha nem lesztek el- befogadva.,:-))))))

Neked tellik fröccsre? Mocskos ujgazdag:-)))
Mi most mar rafanyalodtunk a vadgesztenyere, hogy haljunk ehen.:-]))))))))

Der echte Weihnachtsmann 2015.12.20. 22:26:10

@Zoole[uk]: phu, hat ez nem egyszerü. Azt tudtam, hogy 74-es vagy. En is. ( legjobb evjarat) de te 2010-es is vagy, akkor ujjaszülettel es halistennek itt boldogitasz minket. Akkor meg Mo-n eltel vagy mar a szigeten?

pappito · http://pappito.com 2015.12.20. 22:26:17

@Der echte Weihnachtsmann: ja, igaz, és sose leszünk befogadva! Az állam által kirendelt expatkezelő mondta, aki felolvasta a hivatalos szöveget arról, hogy a 2009-es Immigration Act értelmében sosem leszünk befogadva, és ha véletlenül mégis, akkor se :)

hát a fröccsa szegények itala, egyik fele abor, a másik fele víz, a harmadik fele meg bugyborék. és ne panaszkodjál, a vadgesztenye igazi csemege, majd ha a fakéregből sütitek a kenyeret, mint negyedik béla idején :)

P.Elliot 2015.12.20. 22:30:30

@Zoole[uk]: Te vagy az orvosi gyogyitas csodaja es a szerencse dedelgetett gyermeke.
Nem is ertem hogy tudtal megmaradni. En alapbol felek a korlatoktol bar imadom az erkelyeket, itt fabol keszulnek az erkelyek mint altalaban a csaladi hazak, jol oda van csavarozva, itt mas problema akad, az hogy tulterhelhetik.
Egyetemvarosban lakok, rengeteg az egyetemista akik maguk berelnek ki hazat aztan megosszak egymassal es persze parti-parti hatan, minden 3-4 evben van olyan hogy az erkelyre vagy magasban levo teraszra kivonul vagy 20 szemely nemritkan beszeszelve randalirozni vagy tobb is mint amennyien fernek es a kapacitas nem tobb mint pl. 8.Termeszetesen zuhannak a melybe erkelyestol. Halalesetrol nem hallottam de olyanrol mint a tied igen, tobbrol is hogy a tanulmanyaikat tolokocsiban folytattak.
Orulok hogy te ilyen jol megusztad es itt oszthatod az eszt/, szeretettel mondtam, illetve vicceltem mint te szoktad mondani...hehehe..

SzZoole 2015.12.20. 22:31:38

@Der echte Weihnachtsmann: igen 2 szuletesnapom van.
Az mar itt tortent,akkor meg Londonban laktam.
Azert nem mindenki olyan boldog az ittletemtol:)))

P.Elliot 2015.12.20. 22:44:41

@pappito: Uszkalni a tengerben? de jo nektek....

P.Elliot 2015.12.20. 22:53:15

@Zoole[uk]: Nem tudom mit mondjak, elmeorvos kellene hozza kivizsgaltatni oket. Gusztustalan, egeszsegtelen, kenyelmetlen.
Mit akarnak ezzel vegeredmenyben?

SzZoole 2015.12.20. 22:53:58

@P.Elliot: igen valoban mondhatom azt,minden nagykepuseg nelkul,hogy egy orvosi csodanak szamitok:)))

P.Elliot 2015.12.20. 22:55:47

@Zoole[uk]: Adjon Isten hosszu eletet hozza. Megkerdezhetnem hogy emlekszel-e az egeszre? Marmint a foldre erkezesre vagy ilyenkor kikapcsol az agy mar elore?

SzZoole 2015.12.20. 22:57:13

@P.Elliot: latod,ez jo kerdes.
Kesobb belinkeltem Madame Sheldonnak egy cikket,olvasd el ha van gyomrod hozza.....

pappito · http://pappito.com 2015.12.20. 22:57:23

@P.Elliot: igen, nekünk jó, sosem tagadtam :)

SzZoole 2015.12.20. 23:04:08

@P.Elliot: koszonom,kedves vagy:)))
Szinte semmire nem emlekszem,mar a foldre erkezes elott elajultam a shocktol,az egesz kb. 1 masodperc alatt tortent.Utanna 6 napig voltam komaban.
Aztan mar volt 1-2 remalmom,ugy ejszakankent:(((
Sok sok munkaba telt mind a szakembereknek a csaladnak es nekem is,hogy ujra onmagam legyek.Ha most talakoznank semmibol nem latnad,hogy ilyesmi tortent velem.Kerdezd meg Diggert vagy puhacicat.

SzZoole 2015.12.20. 23:05:49

Na en tuztem aludni,mert holnap menni kell a dolgozoba:)

P.Elliot 2015.12.20. 23:13:43

@Zoole[uk]: Na, ez legalabb jo hogy ajultan ertel foldet.
Csak szerettem volna tudni mert a zuhanastol nagyon felek, most megnyugtattal hogy nem feltetlenul van maganal az ember.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.12.20. 23:14:03

@Hari Seldon 2: sose támogattam az otthonszülést, de az én kislányom valszeg meghalt volna, ha nem kórházban vagyunk. Így viszont egészséges. Előjele a komplikációnak nem volt. Egy kicsit se tudom elfogadni, aki a gyereke életét kockáztatja valami idióta divathóbort miatt.

blackhairlady 2015.12.20. 23:49:43

@Csodabogár: most is ez a divat, en ugy ugrok le rola es letra kell hogy felmasszak :)
A gyeremeim kivettek az also kemeny matractartot, igy normal meretu lett.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.12.20. 23:53:55

@Hari Seldon 2:
gondolom, azóta már írta valaki, hogy nincs a ház előtt mentő Hollandiában sem.
és nyilván csak akkor lehet otthon szülni, illetve akkor a biztosító is ezt támogatja, ha egy csomó feltételnek megfelel az ember.
én ugyan soha nem mertem volna, de pár éve nagyon érdekelt a téma, így kívülállóként, és rengeteget olvastam róla, mert meg akartam érteni. sokkal-sokkal komplexebb dolog ez, mint néhány ember hülye rendszerellenes heppje. de jobban nem szeretnék belemenni, mert kevés ilyen megosztó téma van, és én egyáltalán nem vagyok elkötelezett, egyik irányban sem, ez a bajom sokszor, hogy sokféle embert meg véleményt meg tudok érteni egyszerre úgy hogy nem hülyézem le egyiket se.

blackhairlady 2015.12.20. 23:54:44

@diggerdriver: igy van. Teljesen kontraproduktiv az egesz kommunikaciojuk. Ha lenne eleg bolcsode, ovoda, biztos visszamenetel a munkahelyre, szinte biztos, hogy megugrana a szuletesek szama.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.12.21. 00:06:03

na azóta látom itt a véleményeket.
amivel semmi baj, de mentő akkor sincs a ház előtt, és szabályok vannak.
egyébként már itthon is van rá lehetőség szigorú szabályok mellett.
azért a tényekhez ragaszkodjunk legalább, na.
Bezzeganyán megírta valaki egyszer a hollandiai otthonszülést, illetve nemrég egy magyar anyuka is, na ő viszont tényleg az a fajta volt, aki többet ártott sajnos az ügynek, mint használt.
ufff, vitatkozni nem fogok ám, engem nem kell semmiről meggyőzni, én császárt akartam volna, de nem tudtam lefizetni senkit :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.12.21. 00:15:07

@ladyamerica:
van egy ismerősöm facebookon, aki azt vetette fel, hogy te, ezen valszeg gyufát húznak, hogy ebben a hónapban kinek a feladata kiállni és mondani avalami akkora nagy orbitális baromságot, amire rápörög mindenki, és akkor köben csendben stikában valami salátatörvényben elrejtve, amit az ellenzék meg se kap időben ahhoz, hogy elolvasson, megszavaznak valami iszonyat szemét dolgot, és senki észre se veszi.
na úgy tudom, most így stikában húztak ki a fővárosi önkormányzat zsebéből pár milliárdot, és simán lehet, hogy bedöntik az egész agglomerációs tömegközlekedést, valamint az egyik tévéadót akarják állami kölcsönől átjátszani Andy Vajnának, úgy kezdésnek.
egyre inkáb úgy gondolom, hogy bakker igaza van, amíg mi itt zajongunk, addig szétlopják a zsebünkből, amit ddig még nem.
és Digger meg nagyon jól megfogalmazta.
én még hozzátenném, hogy esetleg bánja kánya, ha nincs elég óvoda, meg akármi, de akkor ne adóztassák szarrá a népet, és hagyják, hogy boldoguljon saját maga, aki tudna a saját erejéből legalább. de ha már Európa legdurvább elvonásai vannak, akkor nehogy már még az legyen hőbörgő telhetetlen alak, aki ezért el is vár valamit cserében.
(természetesen a rászorulók támogatását én se vonnám meg, pl akárhol is született egy gyerek, nem az ő hibája, hogy a szülei milyenek, ne éhezzen stb).

pappito · http://pappito.com 2015.12.21. 00:36:20

@ladyamerica: ez sajnos egyáltalán nem biztos, sőt, általában az életszínvonal növekedése nem jár a gyerekszám növekedésével. (sőt, a legtöbb gyerek a legszegényebb vidékeken születik)

Az állam ugyan rendelkezik valamelyest lehetőségekkel (ösztönzők) de a gyakorlatban csak a nagyon durva eszközök működtek (kemény abortusztilalom, gyermektelenadó) és azok is durva problémákat okoztak később. Ratkó gyerekek meg ratkó unokák kiváló példa. (én is ebbe a szórásba esem amúgy, meg nagyon sokan mások)

nem az állam dolga beleszólni, hogy az egyén vállal gyereket vagy sem

blackhairlady 2015.12.21. 00:42:22

@Dragonlady (Bp, Hun): azert annyira stikaban nem lehet elfogadni torvenyeket szerintem, azokat szavazasra kell bocsajtani, vagy nem? Az ellenzek azert meg eleg jol figyel, bar az igaz, hogy ha nem tudjak a kormanyparti mediaban kommunikalni akkor az emberek tobbsege nem ertesul rola, illetve mar csak a vegeredmenyrol.
A tv2 -t meg hat tobben is meg szeretnek kaparintani, en azert bizom benne, hogy nem lehet a jogot kijatszani. Hiaba, orokos optimista vagyok :D

blackhairlady 2015.12.21. 00:46:21

@pappito: en a,ert fenntartom azt a velemenyemet, hogy ha azt latja sok csalad, hogy kis,amithatoak a korulmenyek, akkor legalabb egy gyereket vallal.

pappito · http://pappito.com 2015.12.21. 00:51:17

@ladyamerica: tudtommal kormányzati többség van a parlamentben (javítsatok ki, ha nem) úgyhogy licence to kill jogosítványa van a kormánynak, az ellenzék meg max nem szavaz meg valamit, who cares?

pappito · http://pappito.com 2015.12.21. 01:01:03

@ladyamerica: én a világért sem szeretném elvitatni azt, hogy legyen véleményed.
Viszont.
1. a kiszámíthatatlan körülmények között is vállal aki akar, ez nem szokott racionális döntés lenni
2. az egy gyerek vállalása az népességszámcsökkenéshez vezet, ha jól tudom a szintentartás reprodukciós rátája 2.1, Mo-n ez jelenleg 1.4 körül van
3. a születésszám nem igazodik az elméletekhez, ahogy a terhességmegszakítások száma sem.

A kedves lakosság termékeny rétegének egy szabad szemmel jól látható része szimplán lelépett az országból - még kevesebb gyerek születik ott.

A sok gyerek mondjuk nem garancia semmire, szerintem amúgy sem.

4.bp.blogspot.com/-9SDjGvvjkV8/UIu4huze5xI/AAAAAAAAAcs/fJqMYHEgjfI/s1600/terhess%C3%A9g+megszak.jpg

blackhairlady 2015.12.21. 01:29:39

@pappito: persze hogy azt szavaz meg amit akar, de az ellenzeknek is szavazni kell, tehat tud rola, nem lehet fu alatt atvinni egy torvenyt sem. Az mas kerdes, hogy nyilvanossagra mi kerul.

Az egy gyerek megis csak tobb mint a 0, tehat valamelyest javulna a nepesseg .
A velemenye.t a kiszamithatosagrol pedig a tagabb rokonsagombol es ismeretsegi korombol vettem, valoban nem reprezentativ. Nem is lathatunk bele mindenki fejebe, nehez ezt megitelni.

pappito · http://pappito.com 2015.12.21. 01:47:40

@ladyamerica: az egy gyerekkel sincs semmi baj, egészen addig amíg nem cél a reprodukciós ráta felkampózása.
A valamelyest javulna az így nem értelmezhető, az élveszületések vs. halálozások arányon múlik a dolog.

Abban viszont teljesen igazad van, hgoy nem láthatunk bele mások fejébe és nekem sincs reprezentatív felmérésem, egyedül a statisztikai adatok biztosak, viszonylag, a statisztika meg nem akar javulni a gyerkválallalást ösztönző intézkedések hatására sem, gajdeszra megy a korfa, kevesebb a gyerek már évek óta, kevesebb gyerek meg kevesebb gyereket csinál, ez van.
Vagy jöhet a ratkó korszak meg az angyalcsinálók, mert az, mint a kurválkodás, egyidős az emberiséggel.

adg 2015.12.21. 02:27:17

@ladyamerica: @pappito: en egy kicsit mindig elcsodalkozom, amikor valaki kiszamithatosagot emleget a gyerekvallalassal kapcsolatban. Azt ertem persze, hogy ha minden sarkon van egy marha jo ovi, iskola, anyut mehet vissza dolgozni, ahogy kedve takad, stb stb, akkor konnyebb meghozni a dontest.
De a gyerekvallalas szerintem minden, csak nem racionalis dontes. Ha az ember racionalisan atgondolja, akkor sosem lesz gyereke, annyi kockazat van benne.
Egy gyerek eseten legalabb 20 evre kellene elorelatni, kiszamitani. Ha mar harom gyerekrol beszelunk, akkor inkabb 30 ev.
30 ev, ebbe belefert ket vilaghaboru meg egy gazdasagi vilagvalsag. Szamitsd ki elore... Mivan ha elut az auto, beteg leszel, ez lesz az lesz, fogalmad sincs, mi lesz akar csak par ev mulva is. 30 ev?

Ha a mi felmenoink is olyan racionalisan megmagyaraztak volna, akkor nem lennenk.
Nyilvan nem azt mondom, hogy a legjobb csak ugy teleszulni a vilagot majdcsakleszvalamire, de a mostani trendeknel kicsit lehetne batrabban, mert a jelenlegi rata mellett europa maga alatt vagja a fat. Az meg, hogy egy politikus vagy zenesz mit mond, lenyegtelen. Eleg sok mindent mondanak, ez csak politika meg marketing. Nehogy mar a kover laszlo szava egyetlen gyerek megszuleteset is befolyasolja, senki nem gondolhatja komolyan.

A kiszamithatosagot en kifogasnak latom, az igazi ok szerintem a kenyelem. Lassuk be, gyerek nelkul tobb ido meg penz jut egy csomo mindenre, es a mai trendek ezt batoritjak. Vegyel ezt-azt, utazz, elj, igy nezz ki, ezt csinald, stb. Ha van harom gyereked, ennek joresze alom marad. Plussz meg a "raersz a gyerekre kesobb is, most vagy fiatal, hasznald ki" szemlelet se sokat segit.

Na minegy, ez csak az en velemenyem volt. Azt nem tudom, hogy mi lett volna, ha nekiallunk kiszamitani a jovot annak idejen. Mindenesetre en meg egyetemista voltam, amikor az elso gyereket osszehoztuk, es nem becsusszant, hanem karacsony elott idejet lattuk, es kovetkezo augusztusra megjott. Jovokep, kiszamithatosag, aha. Aztan az egyetem utan lett munkam, jott a masodik gyerek. Eleve 4-et akartunk, 3 evente. Es ez igy is lett, bar az utolsot elorebb hoztuk egy evvel. Es nem lett hajde nagy fejlodes a beveteleinkben sem, az elejen alakult, majd ahogy a valsag kezdett kibintakozni, egyre lejjebb ment a szinvonal, aztan meg ugyesen elbuktunk mindent, es jottunk ide. Na, ha ezt kiszamoltam volna, akkor en lettem volna az orakulum.

A kiszamithato jovo nem letezik. Azt nem kiszamitani kell, hanem bizni benne, meg bizni magunkban, hogy majd megoldjuk valahogy, meg alkalmazkodunk hozza.
Szerintem.

pappito · http://pappito.com 2015.12.21. 02:36:16

@adg: én abszolút egyetértek ezzel, bár sem zenészek sem politikusok véleményét nem kívánom ezügyben kommentálni, részben azért, mert engem sose érdekelt a zenész, annak a politikusnak meg már nincs semmiféle hatása az életemre.

de racionális alapon az én első gyerekem se született volna meg a 36nm-es pecóba, de akartunk gyereket és kész. Mondjuk a második már racionálisabb döntés volt, de teljesen más volt a helyzetünk is. Na mindegy, ebből sem lehet általánosítani, kettőt akartunk, kettő lett, ti négyet, nektek négy. így megy ez.

blackhairlady 2015.12.21. 03:03:16

@adg: szerintem nagyon nehez dontes, hogy szulokke valjunk-e, a legosszetettebb es legfelelossegteljesebb hivatas a vilagon ha jol akarjuk csinalni. nem baj az ha nem mindenki dont ugy, hogy nem ker ebbol. A velemenyet meg mindenki elmondhatja, hisz szolasszabadsag van, megfogadni meg nem kotelezo, annyira azert meg nincs diktatura:)

adg 2015.12.21. 03:19:07

@ladyamerica: pontosan, nem baj, ha valakinek nincs gyereke, mert nem akar. Ilyen van, majd mas akar, nem gond. Amire ki akartam hegyezni, hogy szerintem az nem igazan jo allaspont, hogy azert nem akarok, mert kiszamithatatlan a jovo, vagy mert kover laszlo.
A jovo sosem volt kiszamithato, a kover laszlok meg jonnek es mennek. Nem akarok gyereket, mert csak, vagy nem erzem alkalmasnak ra magam, vagy jobban szeretnek a munkamban kiteljesedni, mittudomen. Teljesen elfogadhato akarmelyik. De aki egy kover laszlo miatt nem akar gyereket, az szerintem nem szazas. :)

Szamunkra nem volt valahogy nehez dontes a gyerek, pedig az egyik nem volt teljesen rendben, kellett vele kicsit foglalkozni. Felelossegteljes, az teny. Meglehetosen.

A velemeny meg, pont ezert nem is ertettem az egesz akosos cirkuszt, amit irtal. Elmondta, o iigy gondolja. A masik meg amugy gondolja, a harmadik meg akarhogy. Nekem is van velemenyem, es az fogja a dontesemet befolyasolni, nem akos, vagy ferge zsuzsa, vagy demjan sandor. Az oveken legfeljebb elgondolkodok, aztan majd dontok magam. Ez az egesz cirkusz meg csak a szokasos hiszti, arra jo, hogy nem kell a facebookkal foglalkozni par hetig, ugy is csak ez megy rajta. :))

pappito · http://pappito.com 2015.12.21. 04:09:35

@adg: "Amire ki akartam hegyezni, hogy szerintem az nem igazan jo allaspont, hogy azert nem akarok, mert kiszamithatatlan a jovo, vagy mert kover laszlo. "

a koverlaszlo szerintem csak azert lett ekkora huppogas, mert nem eleg, hogy az allam elstadionozza, elkisvasutazza a penzt meg rogancili meg tomi a haverokat, meg gazszerelo de amikor mar a punci kornyeken matat, az mar a magyaroknak is sok lett a budosgyokersegbol. de lehet, hogy rosszul latom

Nzoltan 2015.12.21. 07:21:45

Egyszer valaki pontosabban is leírhatná, hogy ki és mi is üldözte el Magyarországról. Körözik, elkergették a cigányok?

Jelenleg én azt látom, hogy a nem elég kreatív és kitartó emberek elrohannak külföldre egy sokkal egyszerűbb de jobban fizető állásért, ahol nyolc óra munkával is megvan az iPhone. Ez rendben is van, de akkor miért nem vállalják fel? Erről nem Kövér Laca tehet meg az Ákos, hanem az egyén maga.

Nzoltan 2015.12.21. 07:23:01

@pappito: Jelenleg nem is szól bele. Kifejezi igényét, de nem kötelez semmire. Persze az ellenzéknek érdeke minél jobban felfújni a dolgokat, hisz az utóbbi években szinte minden megnyílvánulásuk kudarcba fulladt.

nimonic 2015.12.21. 07:41:48

@pappito: Mondjuk ez tételesen butaság, de ha valaki ennyit lát belőle, akkor vagy nem volt még itt soha, vagy fogalma sincs arról, hogy mik is a jellemzői egy liberális demokráciának.Kétségtelenül fontos kérdés a WC, de sajnos alkotmányos szinten még rendezetlen:)

nimonic 2015.12.21. 09:06:44

@Nzoltan: Ha már így általában tetted fel a kérdést, megpróbálok segíteni-Úgy vélem, hogy a más országokba keveredettek többsége ideiglenes állapotként képzelte el első körben a külföldi munkavállalást.Valószínűleg eleinte így is élte meg.Nem érezte jól magát, nem beszélte megfelelő szinten a nyelvet, idegenek voltak a szokások, alig várta mindig a hazautazásokat.Aztán telt az idő, s a kényszer egyre jobban beleszokatta az új környezetbe az embert, sokan kifejezetten kezdték megszeretni az eltérő és alkalmanként jobban működő dolgokat.Mindeközben Magyarországon is telt az idő, s az ember egyre tisztább képet kapott a kontrasztról, ami vagy tetszett neki, vagy nem.Mindenesetre kezdett formálódni, hogy az eredeti elképzelésekkel szinkronban hazatér-e az illető, vagy inkább úgy dönt, hogy marad még.Esetleg végleg.Erre a kérdésre az idő majd megválszol, bár szerintem nem áll túl jól Magyarország.Persze vágom, gogy " Dehogynem, mert mindannyian árulók vagytok, s jobb a hazának ha ott maradtok", de akkor sem. Magam részéről Orbánnak semmi köze ahhoz hogy lassan 10 éve eljöttem Magyarországról.Ki akartam próbálni magam, pénzt akartam keresni.Mára megváltozott a helyzet.Számvetést végeztem, s az jött ki, hogy békében elválhatunk.Neveltem két gyermeket, építettem két házat, ültettem tucatnyi fát,voltam katona, dolgoztam a hazámnak 27 éven át.Nekem Magyarország sosem tartozott, s már én sem tartozom.Nyogodt lelkiismerettel mondom, hogy többé nem akarok hazatérni.Egy életem van, aminek nem akarom részévé tenni a stresszt, a napi politika megjelenését, a végletes megosztottságot és még sorolhatnám.S persze a pénz is fontos, de az otthon beégett sztereotípiák ellenére sem a legfontosabb.Ha elég sokat éltél egy ilyesmi országban, mint Svájc, akkor egy idő után nem a pénz fog legjobban hiányozni ha elmész.Ennek megértéséhez azonban valószínűleg kell itt élni egy darabig.Azt meg ugye elmondtam már, hogy vagyok annyira elkötelezett demokrata, hogy elfogadjam a többségi akaratot.Ha ma az ország választani képes és akaró embereinek többsége, ezt az utat akarja járni, akkor ezt elfogadom.Csak épp nem kérek belőle, de ez meg már az én jogom, választásom.Az meg a szerencsém, hogy szögesdrótot sem kellett bontanom, hogy szabadon távozzak.

nimonic 2015.12.21. 09:07:02

@Nzoltan: Azt meg el is felejtettem, hogy erősen nincsenek szinkronban a tapasztalataink a külföldön élők kreativitásáról és kitartásáról.Kontra itthon maradottak.Annak bűnével együtt, hogy ez az általánosítás mindkét tábor szempontjából netto hülyeség. Persze értem én a véleményed elfogultságát, hiszen nagy valószínűséggel te Magyarországon élsz. Azért majd nézz szét otthon pár év múlva, hogy mennyire trend az, hogy a kitartóak meg a kreatívak maradnak.Fog érni pár meglepetés, feltéve, hogy az igazságot akarod látni, nem pedig prejudikálsz. Az ember már csak ilyen.A sorsának jobbra fordulása esetén inkább a saját tehetségét látja okként, ha meg szívás az élete, akkor az szinte teljesen a balszerencse műve.

©________ 2015.12.21. 09:34:30

@adg: nem veletlenul huzszeves kor korul a legnagyobb anemi vagy, amikor meg kevesbe nezik a jovot, meg herebokabbak a fiatalok stb.

soad1221 2015.12.21. 09:55:14

@ladyamerica: nem tudom, nekünk nem is volt kérdés, hogy szülők legyünk-e. Kapcsolatunk elején tök világos volt, hogy mindketten hasonlóan gondolkodunk gyerekekről, családalapításról. Egyetlen döntés volt ebben, mégpedig, hogy mikor vállaljuk őket.

soad1221 2015.12.21. 09:58:47

@ladyamerica: @adg: @pappito: nekem az volt az első reakcióm, amikor megszólalt a zenész meg a politikus, hogy mindjárt bejelentenek vmi döntést.
aztán bejelentettek. úgyhogy szerintem ez a döntés marketing része volt :)

de nem biztos, ez csak ilyen apolitikus marketing világban élő ember gondolata, aki mindig csak ugyanarra gondol.. :)

©________ 2015.12.21. 10:07:43

@Nzoltan: en is kerdeznek valamit: mikor irtal irtal utoljara dragajo vezered fb oldalara?

Sir Galahad 2015.12.21. 10:46:12

A t. szerző fordítva ül a lovon. Nem arról van szó, hogy ő nem kell a hazájának, hanem fordítva. Mo-n sajnos, mint a többi káeurópai országban szintén, sajnos alacsonyak a jövedelmek. Akinek ez kevés, megteheti, hogy elmegy és keres mást, de ebből nem az következik, hogy ő nem kellett a hazának... Ami meg a liberális nézeteit illeti, egészségére, de legyen szíves ne várja el, hogy ezeket kötelezővé tegyék mindenkinek csak azért, hogy ő jól érezze magát! Ebből az elvárásából megint az következik, hogy ő az, akinek nem kell az ország...

Nzoltan 2015.12.21. 11:02:06

@Praliné.: Nem vagyunk egyformák. Abban sem, hogy minden kudarc mögött politikát látsz.

Hari Seldon 2 2015.12.21. 13:13:25

@Der echte Weihnachtsmann:
Megint csak én tudok valami botcsinálta magyarázatot adni, és azt is csak most. Az utóbbi pár nap (hét) eléggé eseménydús volt nálunk.
Holnap indulunk Magyarországra, így most sem valószínű, hogy sok időnk lesz későbbiekben.
Szóval az Apgar, egy újszülötteknél bevezetett "állapot felmérési" pont:

www.csaladivilag.hu/apgar-ertek/

Látható, hogy fontos, hogy minél magasabb legyen.
Ennek az értékében tudnak a szakemberek, tehát NEM házi bábák, és hasonlók dönteni a beavatkozásról, ha szükséges. (illetve, hogy mire van szüksége a babának, akár azonnal!)

Az Apgar érték bevezetése után ugrásszerűen javultak tovább a csecsemőhalál értékek. (természetesen az 1950-es években Amerikában már nem volt annyira rossz, de mindig van hova javuljon a világ.

Hari Seldon 2 2015.12.21. 13:59:39

@Nzoltan:
ha már így megkérdezted:
Nekem az önbecsülésem sértette, hogy Magyarország maffiahálózata belőlem (is) éljen. És mielőtt szóba kerül. Igen a másiki is loptak... bla bla. tudom. De ez a "MKP szervezet" kombinálva a maffiával sok volt. Ennyi. Utána benyomni a sok baromságot, mert TUDJÁK/kiszámolták, hogy az emberek x% benyeli, a maradékon meg röhögnek. (pontosabban a többin is de azok nem is veszik észre, tehát mindegy)

Viszont most már: nem nagyon zavar a sok baromság, persze időnként átüti az ingerküszöböt pár baromság, de már messze nem annyira.

És továbbá még részlet: miután én minden alkalommal a maffia ellen szavaztam Magyarországon, itt Fr-oban a UDI-t, és Sarko féle Les Républicains-t támogatom.
(mondjuk annak inkább a Juppé féle szárnyát látnám nyerőnek)

nimonic 2015.12.21. 14:21:38

@Sir Galahad: Szokásos egyszerűsítés.Még van is igazad, de azért én szívesebben osztanám a felelősséget.Ugyanis neki /vagy épp/ nekem nem a hazája nem kell, hanem azok a folyamatok amelyek lassan ellehetetlenítik a gondolkodó emberek szabadságérzetének beteljesülését. Az addig renben van, hogy valakik megnyerik a választásokat, aki meg kisebbségben marad alkalmazkodik. /Mondjuk ebben pont Orbán szorulna továbbképzésre, ld. 2012 Erzsébet-híd/Szóval a kisebbség nem örül, de kénytelen tudomásul venni a helyzetet.Pont erre csiszolták pár éven át a demokrácia liberális változatát, mintegy tökéletes ellenpontjaként a többségi abszolutizmusnak. Ebben ugyanis a győztes nem visz mindent, hanem még a többségi felhatalmazás birtokában is kénytelen moderálni magát, a beépített fékek és ellensúlyok miatt. Így aztán ez egészen tűrhető modellje lett a demokráciának győztesek és vesztesek számára egyaránt. Az már a pusztai sötétség kategória, hogy a magyarok elhitték, hogy a liberális jelző, az világnézeti tartalmat jelent.Ez esetben sokkal inkább hatalomgyakorlási módszer. Na, most vissza is kanyarodhatunk a kiinduló gondolathoz. Eljövök otthonról, közben nyer a Fidesz.Ok, mondom nem probléma, ez normális. Aztán elkezdi úgy alakítani, hogy más ne is nyerhessen.Még ezzel se lenne igazi katasztrófa, Kádáron is elvoltunk.Hanem aztán később megtudom, hogy innentől jaj annak aki aféle kvázi ellenzéki, ugyanis a fent vázol demokráci-modell hülyeség, és a győztes azért győzött, hogy innentől mindent ő diktáljon. Pl. hogy képzeli az Alkotmánybíróság, hogy legitimebb véleményformáló, mint a kétharmados parlament.Aztán megszűnik a jómodor is, a a vezér ki is jelenti, hogy jobbat talált ki, példaképnek innentől jó lesz Erdogan meg Putyin.Aztán el is indulunk ebbe az irányba. Én meg elkezdhetek tűnődni azon, hogy most akkor Európában akarok élni vagy Magyarországon.Legjobb lene egyszerre, azonban ez már bevallottan két különböző irány. Mennék én haza, meg volt is rá forgatókönyv, de már kidobtam.Európát választottam.Miközben abban bízom, hogy ez a kettő egyszer majd újra nem üti egymást. Lehet mondani, hogy ez az én döntésem, azonan volt némi nyomásgyakorlás is.

Hari Seldon 2 2015.12.21. 14:54:01

@Hari Seldon 2:
Ja,és az hogy itt inkább a jobboldali pártokat támogatom, nálam nem azért van, mert itt más lett a világlátásom.
Magyarországon is ugyanez volt a világlátásom, csak ott azért mert jobboldali (nak mondja magát) nem ad felmentést az állami szintre emelet bűnözés alól. - Ja és tudom, itt is van korrupció, stb... De legalább nem tudja magát felmentetni a saját ügyésze által.

blackhairlady 2015.12.21. 15:12:17

@soad1221: de hat akkor te is pont ezt mondod, hogy mikor jon el az ideje, mikor erzed ugy, hogy most kiszamithato, konnyebben vallalhato mint mondjuk 1 evvel e,elott. Errol beszeltem, hogy ha osztonzoleg hato dontesek szuletnek mint amiket mar fenntebb felsortam, akkor konyebb meghozni a dontest. Aki egyeltalan nem szeretne szulo lenni azok a pozitiv valtozasok ellenere sem valtoztatjak meg a velemenyuket, de a vacillalok azert buzgobbak lennenek. Szerintem :)

soad1221 2015.12.21. 16:29:47

@ladyamerica: ja, nem is annyira vitatkoztam, csak megjegyeztem, hogy nekünk ez nem volt nehéz döntés, igazából tudtuk mi ezt jól, hogy akarjuk...
annyi volt benne a racionalitás, hogy amikor még egyikünknek sem volt munkája és állandó jövedelme még nem. amikor volt, akkor pedig igen.

Én egyetértek egyébként, lehet a mikor kérdését családbarát döntésekkel segíteni. Ha nem is ennyire tudatosan, de azok akik tudják, hogy akarnak gyereket vállalni, az ilyen racionális kérdéseket hamarabb lerendezik, ha vannak ezeket segítő dolgok, mint pl adókedvezmény, ilyesmik.

A gyereket nem akaróból nem lesz gyereket akaró ettől, ez egyértelmű :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.12.21. 17:41:47

@Zoole[uk]: Huúúhbaz+, Zooleee, ez így kib@..tt durva, nem írtad még ennyire le szerintem.Legalább igényeltél valamiféle kártérítést, mert ez simán életveszély okozása a házépítő/karbantartó/facomtudja milyen cég részéről...Oké, hogy a pénz nem hozza vissza az egészséget, de legközelebb kicsit elgondolkozik a cég, hogy mennyire lehet hagyni kirohadni a korlát tövét, illetve az esetleges q drága kezelésekre/gyógyászati segédeszközökre pont jó lehet elkölteni.Nem?

P.Elliot 2015.12.21. 18:06:20

@geegee: Itt Amerikaban legalabb 3 millio dollart szedett volna be az ugyvedje neki. Es jogosan.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.12.21. 18:44:33

@Praliné.: "meg herebokabbak a fiatalok "
Milyenek a fiatalabbak?
:-))))
Herebokábbak? :D
Az micsoda, Babette?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.12.21. 18:46:25

@P.Elliot: Épp én is azon saccoltam magamban, hogy úgy indítottam volna, hogy rárúgom a cégre az ajtót, meg az íróasztalt, és otthagyok egy 3 millió fontos fizetési meghagyást 1 7 határidővel.
De a 3-ból 1 millát biztos meg is ítéltek volna...

P.Elliot 2015.12.21. 19:09:57

@geegee: Tobbet. Szomszedom a munkahelyen zuhant le a kamion mellettti vezeoulesbol ugy hogy semmi keresnivaloja nem volt azon a kamionon mert nem az volt a munkaja/ forklifttel hozta a cuccokat a raktarbol csak felment egy kicsit beszelgetni, o sem tudja hogy hogy zuhant ki, talan melle lepett. Szo sem volt arrol hogy eltudjak hajtani azzal hogy mit keresett a kamionban. szo se rola tobb helyen osszetor a laba meg volt baj a gerincevel de nem operaltak csak fajt, botot csak addig hasznalt amig felvettek a penzt.
Leszazalekoltatta magat, az mondjuk nem sok penz de kapott valami 600 ezer dollart es amig el addig specialis cipoket is a ceg fizette mert nem tudta hordani az uzletit. Talan 10 evig tudta elvezni a nyugit, mert szivrohamban meghalt 2 eve, lancdohanyos volt.
Meg mindig nem ertem hogy miert a ceg hibas abban hogy munkaidoben felmaszott oda beszelgetni es tul gyorsan jott le....valami igen jo ugyvedje lehetett.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.12.21. 23:48:44

@ladyamerica: úgy megváltoztatták a házszabályt, hogy gyakorlatilag be lehet úgy nyújtani törvényeket, hogy az ellenzéknek fizikailag nincs ideje elolvasni sem. megszavazza a kormányoldal, lehetőleg hajnali kettőkot, és kész. vannak "salátatörvények", amikor nagy csomagokban fogadnak el dolgokat, és piszlicsáré kis dolgok közé elrejtenek fontos dolgokat. elég sok ilyesmi volt mostanság. és ezeket bizony próbálják nagyon stikában. hozzá jön vagy 8 állami catornán a nyomasztó sikerpropaganda, és hacsak nem vagy feliratkozva facebookon pár független (?) híroldalra, akkor még véletlen se tudsz meg olyasmit, hogy hol tűnt el megint pár milliárdka, vagy hogy a közalkalmazottak több hetes késéssel kapták meg a fizetésüket december eleje helyett. elég durva dolgok mennek itt, na :-( és nem véletlen gyanítja az ember, hogy amikor bedobnak épp valami ilyen gumicsontot, és ettől hangos minden, akkor éppn hajnali kettőkpr stikában valami baromi nagy szemétséget szavaznak meg éppen nagyon csendben.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.12.21. 23:53:00

@pappito:
úgy tudom, hogy a korombeliek (én 76-os vagyok, úgynevezett Ratkó-unoka, ez volt az utolsó nagy boom a korfán) majdnem 40%-ának nincsen gyereke - és eléggé fogy az idő.
én sajnos sokakat ismerek, akik normális társra vagy normális anyagi helyzetre vártak volna, akarnának gyereket, de nincs mire, kivel, hogyan :-( ez nagyon szomorú.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.12.22. 00:02:57

@adg: nemtudom, értem, mit mondasz, de azért ha belegondolok, a hatvenes években, amiket mesélnek nekem, tényleg volt valamiféle kiszámíthatóság, persze én erre nem tudok hivatkozni perpill mitn az én elveszett biztonságom, nem emlékezhetek rá. azt tudom, hogy akkoriban nagyon nem volt kirívó, hogy bizony még a szülőkkel laktak a fiatalok és oda születtek a gyerekek, de tudták, hogy van állás, lesz állás jövőre is, gyűjtögettek házra, mi is elköltöztünk aztán, valahogy ez így működött, és lehetett előre tervezni. de hát erre mi tényleg nem hivatkozhatunk, hogy bezzeg akkor, mert gyerekek voltunk, amikor vége lett a rendszernek, és valahogy ebbe kellene beleszokni.
hát majd demográfiailag nyernek azok, akik fent akarják tartani a saját kultúrájukat és szokásaikat. sokra megyünk az egyenlőséggel, az utazással, a szabadsággal, ha annyira nem fontos, hogy áldozatokat hozzunk azért, hogy továbbadjuk.... ha engem kérdezel, nettó önzőség, de ezért majd kapok, és persze, értem, aki a szabadságát úgy kívánja gyakorolni, hogy nem adja tovább a szabadáságot, szóval elég paradox helyzet ez megint, ugyanúgy, mint amikor a tolerancia jelenti-e azt, hogy toleráljuk mások extrém intoleranciáját vajon, és ha nem, miért.
énekesek le vannak szarva, de én marha jót röhögtem azon, hogy a sógornőm elvonult szülni gyorsan egyet, miután a nemzet bajszos bácsija felszólította a népet, hogy unokákat akar :-))))) (egyébként ezek után bizisten legalább egy focilabdát küöldhetne ajándékba a nagypapi.....)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.12.22. 00:09:05

@pappito: és ráadásul nem is úgy, hogy hát igen, rosszul áll a demográfia, meg a nyugdíkassza, tök jó lenne, ha több gyerek születne, hanem hogy a nőknek az az önmegvalósítás csúcsa, hogy unokákat szülünk nekik. többszörös WTF. már eleve az önmegvalósítás egy gyerek mellett annyi, hogy hetente van időm egy kád forró vízben elmerülve hajat mosni, najó, meg este itt baszom a rezet, egyébként meg másvalakit valósítok meg perpill, nem magamat. az, hogy neki szüljek unokákat, az meg olyan szinten wtf, hogy kiakadt a bullshitmeter és azóta se tért magához. ezt még a saját anyám se gondolhatná komolyan, és nem is volt soha ilyen. (bár tudok ilyen emberekről, akik azzal nyomasztják a gyerekeiket, hogy szeretnének unokákat, és miért nincs, és hogy képzelik.)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.12.22. 00:15:44

@soad1221: szerintem ez is az "oszd meg és uralkodj" része. amíg lehet a gyerekeseket a gyeretelenek ellen hergelni, a szülőket a tanárok ellen, a betegeket az orvosk ellen stb stb stb, addig ők dörzsölik szépen a markukat. el kell ismerni, iszonyat nagyon ügyesen csinálják :-(

adg 2015.12.22. 00:45:57

@Dragonlady (Bp, Hun): hat igen, pont erre gondoltam. 70-80as evek, meg a kiszamithatosag. Tegyuk fel 83-ban osszehazasodsz, 85-ben beteljesited a noi principiumodat es szulsz unokakat a szuleidnek, mert tudod, hogy lesz munka es szepen lassan lehet egyrol a kettore haladni, es szerenyen ugyan, de biztonsagban eleldegelsz. 87-ben ujra boldogga teszed a szuleidet, majd a kacsintos tomeggyilkos nem eszik tobb krumplistesztat a labasabol, es egy pillanat alatt osszeomlik az egesz szerencsetlenseg a hamis biztonsag illuziojaval egyutt.
Hirtelen nyakadba szakad a panel hitele, a gyar bezar, munkad nem lesz. Ott maradsz a principiumoddal meg szuleid boldogsagaival, es annyi.

Ha elore latod ezt, bevallalod a gyereket? Vagy mondok egy hulye peldat, nagy azsiai valsag bontakozna ki, as befagyasztanak a szamlaidat, mig kover parhuzamosan ugy dontene, hogy csak az kap barmilyen ellatast magyarorszagon, akinek legalabb 3 fia van.
Bannad, hogy megszuletett Dani? Visszacsinalnad a dolgkat, ha lehetne? Ketlem.
Gyorsan valtoznak az idok, most ez van, kesobb mas lesz. Ha valaki szeretne gyereket, akkor hajra, aki a megfelelo pillanatra var, az esetleg azt kockaztatja, hogy a pillanattal elmulik a kepesseg is. Lehet, hogy koverre jovore raszakad egy stadion es ezt viktor jelnek tekinti majd es ovodaepitesbe fog kezdeni.

Itt van amugy ez a ketszer 10 millios uj lakasepitesi tamogatas, ha ez igy megvalosul, az szerntem nagyon jo lesz. Majd meglatjuk.

Salatatorvenyek es rovid hataridos szavazasok pedig mindig is voltak, ez nem fidesz talalnany, szerte a vilagon elnek ezzel. Amugy a fidesznek akkora tobbsege van, hogy teljesen mindegy.

adg 2015.12.22. 00:49:39

@Dragonlady (Bp, Hun): meg a 2000 koruliek (a 75 koruliek gyerekei) kilognak a fabol kicsit, de ezzel le is csengett anna neni demografiai amokfutasa.

pappito · http://pappito.com 2015.12.22. 02:11:52

@Dragonlady (Bp, Hun): szomorú, bár nem igazán értem, nekünk ratkó unokáknak volt a legnagyobb választék :)

pappito · http://pappito.com 2015.12.22. 02:14:43

@adg: "Itt van amugy ez a ketszer 10 millios uj lakasepitesi tamogatas, ha ez igy megvalosul, az szerntem nagyon jo lesz."

tehát megint az adózók fizetnek mások magántulajdonú ingatlanáért... hát ez csodás... állambácsi jobban tudja

adg 2015.12.22. 04:03:57

@pappito: lehet, hogy elter a velemenyunk, de szerintem ez nem baj. A tamogatott persze magantulajdonhoz jut a tobbiek penzen, ez igaz. (Ezt amugy kivaloan lehet szabalyozni, pl 10 evi lg nem adhatod el, nem vehetsz fel ra hitelt, stb, hogy kevesebb legyen a visszaeles) Ha ez nem tortenik, akkor vagy valami kissebben kihuzzak, vagy berelnek.
Ha az allam beszall ezzel a penzzel, az nem a tulaje lesz, hanem lesz belole epitoanyag(afa), rengeteg munkaber(szja,afa, tb ...) Szoval a penz jo nagy resze siman visszamegy az allamhoz, a maradeka meg bekerul a gazdasagba. Lehetne belole stadion is, de ennek en tobb ertelmet latom. Ez szerintem egy jo modszer a gazdasag elenkitesere, jobb mint az ertelmetlen beruhazasok, amiknek sokszor szinten ez a celja, csak az idiota unios szabalyozasok miatt nem lehet ertelmes celokra kolteni. Hiaba van szukseg ovira, ha az unio gyogyfurdore ad penzt, akkor azt kell kihasznalni. Mindegy, elkanyarodtam.
En egyaltalan nem sajnalom az ilyen kiadasokat, ez elenyeszo a koltsegvetesben. Allami penz pumpalasa a gazdasagba, mini new deal. Es e csaladoknak, legalabbis sokuknak, eselyuk nem lenne e nelkul lakashoz jutni.
Nyilvan mas lenne a helyzet, es nekem is az tetszene jobban, ha az allam visszasszoritana magat minimalisra, es akkor tobb maradna nalad a fizetesbol, ki tudnal gazdalkodni egy normalis hitelt. De hat nem egeszen ez van. Es egyhamar nem is lesz.

pappito · http://pappito.com 2015.12.22. 04:19:13

@adg: én nem hiszek a gondoskodó államban, szerintem az állam szerepe nem az, hogy saját ingatlant biztosítson a közösből azoknak, akiknek eszébe jut. Kádár halott.
Persze, a pénz egy része visszamegy a gazdaságba, csak igen torz gondolkodásnak tartom, hogy gyakorlatilag öröklakással premizáljuk a gyerekvállalást, amikor pl. nincs elég ovihely meg eü ellátás.
De én szélsőségesen irtózom az indokolatlan állami beavatkozástól és nem szeretném, ha az adómat ilyesmire költenék, mintha a saját tulajdonú ingatlan valamiféle alapjog lenne.
Persze, egy stadionból kijönne sok, de évtizedek óta hallgatom hogy a szociális segélyek miatt egyesek a farkukból élnek, amit szintén nem tartok elfogadhatónak, hát ez nekem ugyanaz. És ugye egy három gyerekes anyuka 6-8 évre biztos kiesik a munkából, az is gyes/gyed/mittomén, szóval tartok tőle, hogy van azért némi rejtett költsége ennek a kalandnak. Plusz az állami zombinevelés remek eszköze is.

Persze, tudom, nem az én adómból megy, mit bánom én.

Hozzáteszem, nem tudom milyen lakást lehet venni húsz misiből, gondolom elég rendeset.

nl_eni 2015.12.22. 19:30:33

@Mme Seldon: "Én gyerekorvosként ellenzem az otthonszülést."
Ez esetleg rendben is van. Az okok, na az nem mindegy, hogy miért ellenzed, és miért ellenzi az egész rendszer.
Az otthonszülés veszélyes ha:
a)felkészületlenül, ideologikusan áll hozzá a szülő nő és környezete
b) nincs meg a kiépített rendszer hozza

Sajnos mindkettőt az a hit akadályozza, hogy a szülés, az valami orvosi dolog, ugyanúgy mint a vakbélműtét, amihez nagyjából az ember csak azért kell, mert az ő testén történik a beavatkozás.
Amennyiben az orvosok és az egészségügy támogatná az otthonszülés lehetőségét, mindkét fenti tényező megszűnne akadályozó tényezőként működni. (lásd Hollandia és társai)

Volt egy beszélgetésünk egy szülésznővel, aki váltig azzal érvelt az apás szülés ellen, hogy értsék meg az emberek, a szülőszobák kicsik, és ott nincs hely ilyesmire. Fel se merült benne, hogy ebben az igényben lehet valami, ami segítheti is akár a nőt a szülésben, tehát legalább végighallgatni érdemes lenne. És ha végiggondolnák, sok mindenről kiderülne, hogy hasznos. De nem ez történik, hanem az izomból tiltakozás. Ezért a kórház újonnan épített részlege is alkalmatlan lesz arra, hogy a mai igényeknek megfelelő szülést lehessen bennük lebonyolítani. Ilyen mókuskerék ez.

Nzoltan 2015.12.23. 13:44:21

@nimonic: Hát, végülis a kérdés válasz nélkül maradt....

Nzoltan 2015.12.23. 13:44:35

@Hari Seldon 2: Ez is csak belemagyarázás. jelenleg egy-két tönkretett vállalkozón kívül nem sok ember életére van hatással az aktuál politika. Legalábbis olyan értelemben, mint ahogy azt sokan bizonygatják.

Nzoltan 2015.12.23. 13:44:39

@nimonic: Nos, aki kint lesz valaki, az itthon is viszi valamire. És 90 százalékban bizony a (még)több pénzért mennek ki. Ezt el is fogadom. De hogy minek kell mindenféle faszságot belemegyerázni, azt nem tudom.

Kvikveg 2015.12.23. 21:15:12

@Zoole[uk]: Erre igen nehez hozzaillo kommentet irni. Gratulalok ennek a tulelesehez, ilyenkor orulok, hogy (eddig legalabbis) mazlista voltam es nem tortent velem semmi hasonlo borzalom. O_o

Kvikveg 2015.12.23. 21:15:14

@Dragonlady (Bp, Hun): 40%? Hol van ez a statisztika, erdekelne a tobbi resze (komolyan, mert ez megdobbentett).

nimonic 2015.12.24. 08:23:44

@Nzoltan: Persze, hogy nem tudud.Mert nem értesz semmit belőle.Ugyanis még sosem éltél máshol.Addig kár is neked magyarázni.Főleg úgy, hogy eleve tudod, hogy miről mi a véleményed.Semmit nem fogsz fel ebből az egészből, csak a pénzt.Nekem amúgy mindegy, ez csak neked szar.

nimonic 2015.12.24. 08:23:54

@Nzoltan: Szerintem teljes egészében meg lett válaszolva.Világosan kifejtettem, hogy a többséget senki és semmi el nem üldözte.Csak később rájött, hogy már nincs is kedve visszamenni.Úgy gondolom, hogy sok bennszülött számára Észak-Korea is nagyon jó helynek tűnik.Addig amíg mást nem látott a világból a koreai.

Nzoltan 2015.12.26. 19:58:41

@nimonic: Szerintem te nem érted az alapfelvetést. Vagy csak nem akarod.
Te tudod.

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2016.01.04. 04:25:00

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

"Mit jelent a haza? Valaki írja már le nekem."

www.zeneszoveg.hu/dalszoveg/15539/olah-ibolya/magyarorszag-zeneszoveg.html

"Legyél a holnapban rejlő bizonyosság!
Én csak az életem bízom rád..."

Hát ezért!
Itt se holnap, se bizonyosság, sem mire jó szívvel rábízhatnánk...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása