oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. október 27. 06:45,  Határátkelés kutyával 133 komment

2015. október 27. 06:45 Határátkelő

Határátkelés kutyával

Mindig csodálattal olvasom, milyen szenvedéllyel tudnak a kutyások írni a kedvenceikről, az ilyen posztok éppen emiatt mindig nagyon érdekesek szerintem. Korábban volt már írás arról, milyen kutyásnak lenni Németországban, Angliában és Új-Zélandon (még inkább: milyen kutyával nekivágni), most pedig jöjjön Olaszországból Kriszta nem minden tanulság nélkül való posztja. (A képekért természetesen köszönet, van köztük néhány igazán jó kedvre derítő is.)

cim_portovenere_naplemente.jpg

„Kezdjük ott, hogy én soha nem voltam valami megrögzött kutyabolond. Gyerekkoromban ugyan a Lassie-sorozat, a Vadon szava és hasonló könyvek és filmek/sorozatok hatására én is vágytam egy ilyen négylábú igaz barátra, akivel együtt indulunk mindenféle izgalmas kalandokra és megbonthatatlan szövetségben nézünk szembe a világgal.

A valóságban azonban volt egy-két családi házőrzőnk, akikkel jól kijöttem és sokat játszottam, de sohasem kötődtem hozzájuk túlságosan szorosan. Aztán amióta elköltöztem otthonról (még gimiben), többé fel sem merült bennem a lehetőség. Akkor hogyan lettem mégis gazdi?

Ez a történet valahol Latin-Amerikában kezdődött, ahol mostani párom egy napon egy utcai szemétkupac mellett elsétálva arra lett figyelmes, hogy páran valamit körbeállnak és undorodva nézik. Egy döglött korcs kutya volt, mellette két újszülött kölyökkel. Az egyik kicsit életrevalóbb volt, a másik elég reménytelen esetnek tűnt.

Elég világos volt, hogy a kis vakarékot senki nem fogja megmenteni, főleg, mert arrafelé inkább a fajkutyákat preferálják, és ha már valaki összeszed egy ilyet az utcáról, akkor az erősebbet fogják elvinni. Az emberem mérlegelte egy ideig a helyzetet, de aztán úgy döntött, hogy az ő életébe nem fér ekkora felelősség. Aztán az utca végéről mégiscsak visszafordult, és magához vette a kis nyomorultat.

Az állatorvos, akihez vitte, egyből az elaltatást javasolta, mivel alig pislákolt már az élet a kis vakarcsban. Természetesen erről szó sem lehetett, úgyhogy következett a tipikus szemcsöppentővel etetős, régi ruhadarabokból kutyafészket építős történet.

A kutya megmaradt, szépen növekedett, belejött a szobatisztaságba és egy idő után már kárt sem tett semmiben. Közben bejárta Latin-Amerika több országát is és otthon is rengeteget kirándult, mivel a gazdija mindenhová vitte magával (egyetemi előadásokra, üzleti tárgyalásokra és dolgozni is).

Repül a kutya

Aztán a gazdi kitalálta, hogy eljön Európába nyelvet tanulni, itt összetalálkozott velem, az eredetileg tervezett fél évből végleges tartózkodás lett, és amint kiderült, hogy megvan a tartózkodási engedély Hollandiában, az otthon maradt család már küldte is utána a kutyát repülővel.

repteri_erkeze4s.jpg

Nekem először volt némi ellenvetésem, amikor arra került a sor, hogy mindannyian költözzünk össze. A kutya ugye szőrös, meg állandóan sétáltatni kell és a legtöbb kutyának szaga van (ennek mondjuk pont nincs). Aztán amint megláttam élőben is azt a kis állatot, egyből elolvadtam tőle és onnantól kezdve el se tudnám képzelni nélküle az életet.

Amszterdamban nagyjából egy évig éldegélünk boldogságban és harmóniában. Az életet egyáltalán nem nehezítette meg, hogy van egy háziállatunk, sőt. Amúgy mi nem olyanok vagyunk, akiknek a kutya körül forog az élete - az állat akkor eszik, amikor mi eszünk, akkor alszik, amikor mi alszunk, oda megy, ahova visszük, és jól elvan magában otthon, amíg dolgozunk. Simán lehet vele utazni mindenhova és emberrel-állattal egyformán jól kijön, szóval egyáltalán nem problémás.

Olyan helyen dolgoztam, ahová simán be lehetett vinni magammal, ha éppen úgy jött ki a lépés. A kikötés annyi volt, hogy egyszerre maximum egy kutya lehet az irodában, úgyhogy a többi gazdival egy levelezőlistán egyeztettünk mindig, de kb. kéthetente egyszer mindenki nagy örömére bevittem magammal.

Aztán csaknem egy év után beütött a krach. A cégnél bejelentették, hogy átszervezések lesznek. Jött a lehetőség, hogy Olaszországban folytassuk tovább. Hosszas mérlegelés és nem kevés dráma után az lett a végeredmény, hogy én eljöttem a kutyával, a párom pedig maradt Hollandiában. Hát így lettem teljes jogú gazdi.

Határátkelés kutyával

Mivel a kettőnk időbeosztása közül az enyém rugalmasabb és én megengedhetem magamnak, hogy egyedül béreljek egy lakást, nem volt kérdés, hogy az állat velem költözik. Arról természetesen szó sem lehetett, hogy valakinek odaadjuk, amíg változik vagy stabilizálódik a helyzet - még családtagnak sem, ideiglenesen sem.

A határátkelésről és költözésről nem tudok különösebben sokat írni kutyás szempontból, mert a kutya megléte egyáltalán nem bonyolított semmit az ügyön. A költözés adminisztrációs okokból több lépcsősre sikeredett, ugyanis év elejétől gyakorlatilag nyár végéig pár havonta ingáztunk Milánó és Amszterdam között, úgyhogy Milánóban különböző AirBnb-s lakásokban bőröndből éltünk, míg nyár végén meg nem érkezett az összes ingóságom az új albérletbe. Az ingázást kutyástul bonyolítottam, szerencsére a cég az ő repülőjegyét is mindig állta.

milano.jpgMilánó 

Mostanra már nagy rutinunk van a reptéri elintézendőkben és a kutya számára sem túl stresszes az egész. (Mivel kb. 10 kiló, nem vihetem fel a gépre kézipoggyászként, hanem az utazósdobozában be kell csekkolnom a csomagommal együtt.)

Egészségügyi szempontból annyi plusz teendőnk akadt, hogy az alap oltások és parazitamegelőző cseppek mellé még kétféle dolgot kellett neki megelőzésképp beadni, mivel a mediterrán országokban van szívférgesség és külön tengerparton még valami gyógyíthatatlan nyavalya.

Különben a holland útlevelével simán utazgat ide-oda, és az olasz állatorvos is abba dokumentálta a legújabb oltásait (nagyon tetszett neki a holland megoldás, úgyhogy nem is kellett lecserélnünk a papírokat olaszra).

A szálláskeresést egyáltalán nem nehezítette meg hogy állattal költöznék, sőt. Ahányszor megemlítettem rögtön mindenki mosolyra derült és biztosítottak róla, hogy az itt egyáltalán nem téma. Ez ugyanúgy igaz az AirBnbs szállásokra, mint az albérletemre.

A főbérlőm például egyből a saját kutyájáról mutogatott képeket, amikor kérdeztem, hogy nem lesz-e probléma, és biztosított róla, hogy ő is imádja a kutyákat.

sirmione_strand.jpg

Kutyának áll a(z olasz) világ

Hogy milyen a mindennapi élet kutyával Olaszországban? Állítom, jobb, mint a kutya nélküli! Mind a kutyának, mind a gazdinak.

Kezdjük azzal, hogy itt talán nem meglepő módon még a kutyakaja is jobb. Hollandiában elég sok mindent kipróbáltunk, mivel a kutya maradékon nőtt fel és nem szereti a kutyakaját.

De míg Latin-Amerikában a szokásos menüje natúr színhúsokból és zöldségből-gyümölcsből állt, mert a gazdája is azt ette, a fűszeresebb és kevésbé bio alapanyagokra épülő európai konyha nem túl egészséges a számára. Úgyhogy megpróbáltuk átszoktatni, de nagyon nehezen ment.

Itt Olaszországban viszont nagyon jó konzerveket és speciális tápokat kapni (csirkehusi papajával vagy prosciutto sonkával, stb...), úgyhogy egyből megoldódott ez a probléma.

A másik dolog, ami miatt aggódtam, hogy egy hatalmas kutyabarát park mellől költözünk egy kétmilliós nagyváros közepébe, és hol fogunk akkor sétálni? (Tavaly Madridban nyaraltunk pár napot és gondot okozott, hogy alig találtunk füves területet.)

sestri_levante_strand.jpg

Na, itt az sem gond - csak itt egy 100 méteres körzetben 3 kutyaparkból és 2 másik parkból tudok válogatni. A kutyaparkok ilyen bekerített területek ahol szabadon lehet engedni a kutyákat. A nagyobb városi parkokban is vannak külön lekerített kutyajátszóterek.

Általában az olaszok hozzáállása a kutyához valami hihetetlen. Ahogy az egyik barátnőm megjegyezte, először elég sokkoló hogy egyrészt úgy viselkednek, mintha még soha nem láttak volna kutyát, másrészt meg semmiféle félelem nincsen bennük, tényleg BÁRMILYEN kutyához odamennek megsimogatni. Én láttam már acsarkodó pitbullhoz közelítő kedveskedő nénikét is. (Szerencsére semmi baj nem történt).

Mi nem tudunk úgy végig menni az utcán, hogy legalább egyszer meg ne simogatná vagy ölelné a kutyát egy vadidegen. Elképesztő, de rendszeresen előfordul, hogy rúzsfoltos lesz a kis feje, mert valami idegen nő megpuszilgatja, ha nem vagyok résen.

Mintha ott se lennék

Az első pár hónapban leginkább a kutyával kapcsolatos szókincsem gyarapodott, mert tényleg naponta sokszor megkérdezték, hogy hány éves, mi a neve, honnan jött, fiú-e vagy lány, stb...

Szombatonként el szoktunk menni a helyi piacra reggel és utána kiülni kicsit egy padra - van néhány nénike, akik mindig odajönnek, és egészen hosszan elbeszélgetnek a kutyával, aztán boldogan továbbállnak.

toscana_siena_katedralis_lepcsojen.jpgSiena, a katedrális előtt 

De komolyan ilyen 10-15 perces monológokat szoktak lebonyolítani, és mintha én ott se lennék. Távozáskor szoktak egy Boungiorno-t kívánni nekem, de amúgy a többi mondanivaló a kutyának szól.

Az alap, hogy a kutya bárhova bemehet, kivéve persze a nagyobb szupermarketeket és múzeumokat. (Kisebb szupermarketbe, pékségbe, stb. kézben be lehet vinni). De minden étterembe és egyéb boltba be lehet vinni.

Az enyém már szinte törzsvendég a Pradában, Dolce&Gabbannáéknál és minden hasonló üzletekben, mert az összes idelátogató barátnőmet elkíséri a szokásos divat fővárosa túrára. Én is el szoktam magammal vinni, ha vásárolgatni megyek, az eladók nagy örömére.

A boltok bejáratába gyakran tesznek ki itatótálakat, főleg a nagy melegben. Az éttermekben meg rendszerint előbb hozzák a vizet a kutyának, mint nekem (és neki még kérni sem kell).

Kirándulás kutyával

Amióta itt vagyunk, rengeteget utazgatunk, mivel a környékben annyi csodálatos hely van. A kutyával utazás annyiban macerás, hogy a vonatra külön jegy kell neki, és azt csak személyesen a pénztárban lehet megvenni, mert be kell mutatni a dokumentumokat (bár Toscanában az automatából is sikerült egyszer kutyajegyet vennünk, de itt Lombardiában ez nem lehetséges.)

A hozzánk legközelebbi állomáson minden alkalommal egy órát kell minimum sorba állni - viszont a jó hír, hogy a jegyek több hónapig érvényesek, úgyhogy én egyszerre több úticélra is be szoktam vásárolni. Helyi tömegközlekedésre és komp-és sétahajókra nem kell jegyet venni neki.

Nyáron elég meleg volt, úgyhogy elég sokszor mentünk strandra. A tavaknál semmi különös, nagyon jó kis szabadstrandok vannak (Kb. mint a rendes strandok a Balatonnál, csak nem kell belépőt fizetni és átlátszó a víz). Vízibiciklizni, csónakázni, mindent lehet kutyával.

toscana_strandolas.jpg

A tengernél pl. Ligúriában és Toscanában fizetős strandok vannak mindenhol (egy-egy partszakasz fel van osztva sok külön strandra - nem magáért a strandért kell fizetni, hanem kötelező nyugágyat bérelni és annak van költsége).

Minden szakaszon van egy kutyás strand, ami gyakorlatilag ugyanolyan és ugyanannyiba kerül, mint a nem kutyás, azzal a különbséggel, hogy van pár extra, például etetőtálak, kutyaágyak a nyugágyak mellett, karabinerek a póráznak, és persze kutyazuhanyzó. Egy helyen még kutya-úszómedence is volt és a strandon egy külön lekerített rész sekély vízzel ahol nagyon jól el lehetett úszkálni az állattal.

liguria_kutyastrand.jpg

Idén Szardínián nyaraltunk – na, ott például tényleg mindenhova jöhetett, például régészeti ásatásokra is be lehetett vinni és még egy ősemberbarlangban is jártunk vele. Ott mondjuk mondta a túravezető, hogy vigyázzunk a kutyával, mert vannak csontok, de tőle igazán nem kell félteni a pár ezer éves maradványokat...

Előfordul, hogy olyan helyre utazunk, ahol mondjuk meg szeretnék nézni egy múzeumot, ahova kutya nem jöhet. Ez sem gond! Van egy weboldal, ahogy kutyaszittereket lehet keresni, úgyhogy pár euróért addig elsétálgatnak vele.

Természetesen nem adnám oda csak úgy bármilyen jöttment idegennek, de ezen az oldalon ellenőrzik a kutyaszittereket és biztosítva van az állat. Eddig csak jó tapasztalatunk van. Különben a kollégáim közül is van, aki kutyaszitterkedik, mert egyelőre nincs abban a helyzetben, hogy be tudjon vállalni egy saját állatot, de így legalább kutyázhat.

Szóval Olaszország számomra meglepő módon egy kész kutyaparadicsom, és így 10 hónap után bizton állíthatom, hogy a kutyatartás egyáltalán nem nehezítő körülmény.

„Kutyagyerek”

Megelőzve a szokásos „szőrös gyerek” kommentáradatot, szeretném leszögezni hogy nem, a kutya nem gyerek, hanem háziállat. Nem szabad elfelejteni, hogy sohasem lehet benne 100%-ig megbízni, és úgy viselkedni vele, mint egy emberrel, mert nem úgy működik, mint egy ember. (Én nem is engedem, hogy például kisgyerekek közel menjenek hozzá, mert 9 év alatt még soha senkit nem harapott meg, de sose lehet tudni...).

De, ahogy kommentekben már írtam, egy kutya (vagy más háziállat) nem is plüssállat. A kutya családtag, akinek szintén vannak érzései, főleg, ha emberek között nevelkedett. Nem csak az számít neki, hogy honnan jön a kaja (az enyém például nem is eszik, amíg én ott nem vagyok vele, hiába van előtte az ebédje egész nap).

Ők ugyanúgy felismerik a különböző családtagokat, mint mi és ugyanúgy ragaszkodnak egyes emberekhez. Oda lehet adni őket valaki másnak, de meg fogják szenvedni, mert nagyon nem mindegy nekik, hogy kivel vannak. Előfordul, hogy szó szerint belebetegednek a gazdi elvesztésébe.

lago_di_como_lecco.jpgA Comói-tó 

Én nem azért tartottam meg a kutyát, mert annyira magányos vagyok, vagy hogy kiéljem az anyai ösztöneimet - hanem mert ha egyszer már felelősséget vállaltunk érte akkor az az egész életére szól, és nem csak amíg nekünk úgy kényelmes.

Nem lenne igazságos azzal a kis állattal szemben, hogy eldobjuk magunktól, csak mert a mi életünk megváltozott és nehezebb megoldani a napi rutint vele. Lehet, hogy csak egy haszontalan, buta kis lény, de mi csak feltétlen szeretete kapunk tőle és nem érdemli meg, hogy kitegyük egy ilyen traumának.

Az is biztos, hogy ha egyszer elveszítem, nagy űrt fog maga után hagyni - addig viszont minden nap csak örömöt hoz az életembe.”

A moderálási alapelveket itt találod.

Csináljunk egy sorozatot a határátkelők egy napjáról – akinek van kedve, az végigfotózhatná (vagy videózhatná) egy napját, és ha elküldi nekem pár soros leírással (a szokásoshataratkeloKUKAChotmail.com címre), érdekes képet kapnánk a mindennapokról. Remélem, lesz kedvetek hozzá!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: kutya Olaszország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr528024796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2015.10.27. 06:49:41

Biztos jobb a napszemüveges kutyával,mint anélkül,a posztolònak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.27. 07:15:33

Ü dóga…
Az én elvem az hogy rajtam kívül szőrös emlős nem kell a lakásba.

fhdgy 2015.10.27. 07:16:25

Én csak egyet hiányolok, remélem nem elnézés volt a részemről!

Szeretném tudni a kutya nevét!

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.10.27. 07:24:50

Ez nagyon jó volt.
:)))))
Külön köszönet az utolsó részért.
Nekem ugyan macskáim vannak, de felelősség tekintetében tök mindegy.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.10.27. 07:56:21

Alapvetően kutya nem való annak, aki nem családtagként kezeli.

©________ 2015.10.27. 08:32:18

@diggerdriver: ez a poszt nem arról szól, hogy most azonnal vigyen haza mindenki egy kutyát.

©________ 2015.10.27. 08:34:43

"nem is eszik, amíg én ott nem vagyok vele, hiába van előtte az ebédje egész nap"

az enyém se, és nem is iszik. de nem bánatában, hanem mert tudja, hogy nincs aki kiengedje pisilni.
ugyanez utazásnál is.
annyi esze van, nem is gondolná az ember.

gabuschka 2015.10.27. 08:35:30

Köszi a bejegyzést, jól indult a napom, annyira jól szórakoztam amíg olvastam!! Hogy ez a kutyus mennyire cuki!! Azok a képek, beleszerettem a kis (gülü - bocsi) szemeibe. :-)
Nagyon tetszett a poszt, Kriszta egyáltalán nem tűnt elvakult kutyaimádónak, inkább valakinek, aki nagyon szereti a kutyáját, de nem hagyja, hogy a fejére nőjön. Valószínű, hogy ezért tetszett ennyire ez a történet, mert ugyanígy viszonyulok az állatokhoz, bár a hozzászólásom alapján tűnhetek akár kutyamániásnak is. :-) Én is szeretnék egy kis háziállatot, de egyelőre egy kis studió apartmanban élünk 34 nm-en, így ide nem hoznék állatot, de ha költözünk, biztosan lesz előbb-utóbb.
Őszintén, nem gondoltam volna, hogy Olaszországban ennyire "emberszámba" veszik a kutyákat, érdekes volt olvasni.
Részemről jöhetnek még bejegyzések az írótól, amennyiben képeket is mellékel hozzá. :-))

©________ 2015.10.27. 08:47:15

@gabuschka:
"34 nm-en, így ide nem hoznék állatot"

kifogás.

gabuschka 2015.10.27. 08:51:17

@Csupacsí: :-)))))))

Pedig ahogy @diggerdriver: fogalmazott, egy szőrös állat elegendő a lakásban - legalábbis ekkorába. :-)

Mr Long 2015.10.27. 08:57:03

@gabuschka: Mi harmincon lakunk a kis dragankkal.

A varak meg bekaphassak... Mi a tokert nem lehet kutyat vinni egy varba?

Kendall 2015.10.27. 10:13:26

@gabuschka: régen én is "kutyaméretű" kutyában gondolkodtam, de FB-n rábukkantam a csivavamentő Erdélyi Beatrixre és örök hála neki, amiért rájöttem, hogy miért ne lehetne egész picit? Végülis a kiskutyám nem tőle lett örökbefogadva, de neki köszönhető, hogy kutyás lettem. Hogy tudtam eddig nélküle élni! Pont olyan "normális kutya", mint nagyobb társai, csak egyszerűbb vele lakásban. És nem kis idegbeteg bolond, hanem kiegyensúlyozott, jófej és jó lakásőrző!

Külön gratulálok a kutya férfi gazdijának, aki megtalálta és nem hagyta sorsára! Emberségből jeles! És a fizetség érte: megszámlálhatatlan boldog óra, nap, év!!!
Sajnos végtelen sok kutya vár gazdára telepen, menhelyen, ne vásároljatok, fogadjatok örökbe! Nem csak kölyök lehet jó kutya, enyém is felnőttként került hozzánk és semmiért nem cserélnék. A "menő" kiskutyák, ilyen a csivava is, és yorki, bishon, stb. akit 20-30 ft-ért árulnak, mind putriban, disznóólban, ketrecben szaporították nyomorultul tartott szülőktől, NE vásároljatok olyat!!! A felelősség a miénk, kinek tömjük a zsebét!!!

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.27. 10:21:07

Ez jó volt Köszi, de nekem macerasabbnak hangzik, mint egy gyerek :-)

Kendall 2015.10.27. 10:40:07

@Kendall: javítás: 20-30 ezer ft-ért árulják jófogáson, stb.. helyen.

P.Elliot 2015.10.27. 10:44:12

@Dragonlady (Bp, Hun): Pedig elkepzelheto hogy a kicsiked egy napon azt irja a Telaponak hogy kutyat hozzon...
Es olyan nyalcsorgatva bamul meg minden kutyat hogy elobb utobb el fogsz gyengulni meg fogod vele orvendeztetni.
Itt Usaban azt tartottak hogy minden fiugyereknek kell egy kutya. Nem jo dolog kihagyni az eletukbol, rengeteg oromet ad, felelossegerzetet a kolyoknek, jo jatszotars, csaladtag.
Manapsag mar nehezebb tartani vagy csak a szulok lettek kenyelmesebbek, illetve nem tudjak megoldani a felugyeletet, reggel mennek dolgozni keso delutan haza amikor a gyereket is flveszik az iskolabol, napkozibol, a kutya nem tud addig wc-re menni, sok helyen mar nem tarthao odakinn az udvarban.
Nekem macskak vannak. Napi szinten megujulo orom a letuk, en is mentettem mind a kettot, hontalan macskak voltak...

Mr Long 2015.10.27. 10:47:22

@Dragonlady (Bp, Hun): Az. A gyereket a honod ala csapod es mehetsz vele barmerre. A kutyak ki vannak tiltva egy csomo helyrol, sok helyen meg poraz nelkul sem lehetnek (IX. ker), parkokbol ki vannak tiltva, stb. Oltasok egy vagyon. De megeri :)

P.Elliot 2015.10.27. 10:48:09

Jo poszt, olvasmanyos, emberseges emberek...

Mr Long 2015.10.27. 10:49:34

@P.Elliot: Mi is cask azert vallaltuk be, mert asszony Koran hazaer delutan es viszi setalni, en meg reggel (5.00) es este viszem.

puhacica 2015.10.27. 11:13:31

jaj ez az utolso resz de jo! es igaza van, mi se adtuk volna oda senkinek a macskat.

az uram nagyon szeretne kutyat, mindig volt nekik, de amig szinte sose vagyunk otthon, addig nem lesz. a macskara is azt mondtak, o hat elvan egyedul, ugyis alszik egesz nap. persze. de azert akarmikor erunk haza, mindig az ajtoban ul, es majd' szetesik, ugy berreg, le se birjuk magunkrol vakarni.

P.Elliot 2015.10.27. 11:24:01

@Mr Long: Hazunk mellett van egy parkocska, a varos tulajdona, igazabol csak egy fak melletti jokora gondosan nyirt terulet, na, ez a kutyake lett mert a gyerekek nem hasznaljak viszont ide hozzak ki a kornyek osszes kutyajat setalni, / zacskos gazdakkal akik felszedik a potyadekot/. Elvezet nezni az ablakbol oket, en is minden kutyat ismerek nevrol, a gazdaikat is mert ha kinnt vagyok a haz elotti parkoloban akkor odafutnak az allatok hozzam is.
Erdekes hogy ezek a kutyak nem ugatnak, illetve alig. Kergetik egymast, rohangalnak, nemelyik nekiall szimatolni a macskamat aki higgadtan ulve bamulja es a merev tartasabol latom meg a kutya is hogy ez egy bator macska, nem tanacsos vele kikezdeni de a kutya nem is akar, lehet hogy csak az egeszseget tudakolja. Mentett meg engem egyszer egy hatalmas kutyatol egy macskam, / vad kepu pittbull/ aki betevedt az udvarba, valoszinu hogy meglogott otthonrol es mar nem tudtam beugrani az ajton, moccanni sem mertem.
Valoszinu hogy nem bantott volna mert nem volt ellenseges csak figyelt de a macska elokerult, arasznyi kis semmiseg, nekitamadt a kutyanak, teljesen felborzolt szorrel es kizavarta az udvarbol, egeszen addig amig a teruletunket el nem hagyta. A kutya kenyelmesen trappolt, nem ijedt meg a macskatol de vette a figyelmeztetest.
Amit legjobban elvezek amikor meglog otthonrol valahogy egy kutya. Mar a menesen is latszik. Nem megy, fut, rohan, ugral, tisztaban van vele hogy most azt csinal amit akar, vegigrohan az utcakon es persze mennek a telefonok szomszedtol szomszedig ha nem tudjuk hogy kike hogy hogy nez ki, hol lattuk utoljara es legfokeppen adja tovabb rogton az informaciot a kovetkezo szomszedig hogy kie lehet.

P.Elliot 2015.10.27. 11:40:36

@puhacica: Ez tetszik...hogy berreg. Igy meg sosem hallottam mondani pedig tenyleg berreg, hehehe...
Olyan tunderiek es elvarjak a torodest veluk. Dragasagok...

Mr Long 2015.10.27. 11:41:10

@P.Elliot: A varosi kutyak sokkal nyugodtabbak, gondolom azert mert nem csak bezarva vannak, mint a videkiek, hanem tenyleg foglalkoznak veluk. A futtatoban is csak jatek kozben ugatnak (utalom a futtatokat, tiszta mocsok az osszes).
Szerintem az elzartsagtol hulyulnek meg az udvariak. A mienk ejszaka szokta kaparni a kisajtot, amivel kizarjuk a nappalibol ejszakara, de akkor felkelek megsimogatom es visszamaegy aludni. A hetvegi hazban ott nincs kizarva barmikor bejohet (na jo, van idoszak amikor azert nem :) es ejszaka szoktam hallani ahogy kopog a püarkettan, korbesetalja az agyat, ellenorzi a letszamot, majd visszamegy aludni.

Dora Ao Nang · https://mythailandwithme.wordpress.com/ 2015.10.27. 11:49:41

Nagyon jó poszt és nagyon szerencsés a posztíró, hogy ilyen állatbarát társadalomban él. Én most költöztettem a kutyáimat az állatparadicsom Svájcból Thaiföldre, ami inkább az embereknek paradicsom. Első nekifutásra valóban bonyolultnak néz ki ez repülés dolog, de túl lehet élni.

puhacica 2015.10.27. 11:53:01

@P.Elliot: nem en talaltam ki, egyszer regebben olvastam valahol es atvettem, mert nekem is tetszik. :)

P.Elliot 2015.10.27. 11:54:29

Mivel videki varosban lakom es itt van hely, a kozeli park kutyafuttatoja is oriasi, az ajtora/ dupla ajtorendszer, nagyon magas kerites/ ki van teve az ingyen nylonzacskok tomege hogy tepjel le egyet es szedd fel a termeket maskeppen megbuntetnek, be van kamerazva egyebkent is. Ez a kornyelbeli kutyak talalkozoja, na meg a gazdaike.
Mar mondtam egy nyafogo ferfi ismerosomnek aki panaszkodott hogy nem talal rendes baratnot hogy latogassa a futtatot a kutyaival van ott no szep szammal, jobb mint a tarskereso, nem tudom mire ment vele de kifejezetten klubhangulat van ott a gazdak kozott is.
A varosnak tetszett hogy milyen gyorsan benepesult az uj kutyafuttato, erre ugy gondoltak hogy a kozepere kell tenni egy szep kutyaszobrot disznek. Tenyleg szep, nem lehetett keves penz, a kutyaknak is tetszett, minden bejovo eb odarohan elsonek, felemeli a labat es lepisili. Minden egyes kutya, minden alkalommal, hehehe....
Erre a vezetoseg nem szamitott, utolag egy keritest terveztek a kutyaszobor kore....

P.Elliot 2015.10.27. 11:58:06

@Mr Long: Ezen meg nem is gondolkodtam hogy tenyleg azert nyugodtabb a varosi kutya mert foglalkoznak vele....igazad lehet...

Mrs. Clayton 2015.10.27. 12:03:15

@Kendall: miert azokkal mi legyen, altassak el oket?

Kriszta D 2015.10.27. 12:13:33

@fhdgy: Lola :)

@P.Elliot: Na az en kutyam soha nem logna meg, ha teheti mindig maximum 2 meteren belul tartozkodik, de akkor a legboldogabb ha fizikai kontaktusban vagyunk (pl a kanapen hevereszve). Kulonben mar sokan mondtak hogy ez nem is igazi kutya - peldaul csak ugy szeret aludni, ha be van takargatva, imadja ha olelgetik es simogatjak a kis fejet, kimondottan szeret ruhat hordani (telen muszaj neki mert nem birja a hideget, tropusi kutya letere nem eleg meleg a bundaja) es a tobbi kutya/macska teljes mertekben hidegen hagyja. Ha seta kozben eloresiet mindig nezeget vissza hogy megvagyok-e meg, de amugy rendszerint velem egy vonalban setal es nem huzza a porazt szinte soha. Nemreg volt egy olyan eset, hogy motorcsonakaztunk a tengeren, es a parthoz kozel ki kellett ugranom mert nagyon hullamzott a viz es kilokott minket a strandra, vissza kellett tolni a csonakot. Szegeny kutya teljesen ketsegbeesett es egybol utanam vetette magat :)

Kriszta D 2015.10.27. 12:17:11

@Kendall: Teljesen egyetertek veled, szerintem is jobb menhelyrol orokbe fogadni allatot! Arrol nem beszelve, hogy a 'meno' kiskutyak milyen gyakran beltenyesztettek, es tele vannak genetikai hibaval. Meg ha egeszsegesek, akkor is van valami fajtara jellemzo 'tipushibajuk', es sajnos emiatt elofordulhat hogy egy ido utan sokat szenvednek es nem is elnek olyan sokaig.

P.Elliot 2015.10.27. 12:19:07

@Kriszta D: Mert o hiszi hogy te vagy a mamaja. Nekem most van egy egyiptomi macskam, na az ilyen mamakedvence.
Este az olemben kell elaltatni, betakarva, kesobb ugy takarotol atteszem a fotelbe ami szinten puha takarokkal van belelve, maskeppen nem tud aludni, illetve hisztizik. Sokszor csak nez....Olyan elolvados szemekkel,... csodal...imad....volt vagy 20 macskam osszesen eletemben de ilyen meg sosem volt. Az udvarban van kepe a karomban elterulve setaltatni magat.....ha leteszem akkor ramcsap....
Nagy gazemberek ezek....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.27. 12:24:47

Ma úgy érzem magam itt mint Moyo a vegák között.
:)))))))))

©________ 2015.10.27. 12:26:55

@diggerdriver:
mert nem is szereted a kutyákat? sose volt kutyád?

vagy ennéd, de tiltják?:D

Kendall 2015.10.27. 12:53:19

@Perky.: Nem. Amíg megveszik a telepen szaporított kutyákat "olcsón" - addig szaporítják is. De ha nincs rá kereslet, vége a biznisznek. Az olcsó azért van idézőjelben, mert lehet h 25 e ft-ért megkaptad (szemben mondjuk 80-100 e ft-os kiskutyával valódi TENYÉSZTŐTŐL) de végletekig elcsigázott, éveken át nonstop fialtatott, állatorvos által nem látott, nem oltott, moslékon, alig-kaján tartott szülőktől szerinted milyen egészségi állapotú kiskutyát kapsz? hamar elpusztul, vagy folyamatosan hordhatod orvoshoz és rögtön nem is olyan olcsó. Nehéz felnyitni az emberek szemét, de dolgozni kell rajta.

zsuzsanka1949 2015.10.27. 12:56:56

Na ugye-ugye? Én megkaptam a kiosztásomat, hogy ugyan hogy képzelem, hogy kutyákkal költözöm Hollandiába? ,Látom vannak még hozzám hasonló gondolkodású emberek. Gratulálok neked, remélem fél év múlva már én is hasonló dolgokról számolhatok be. "I can and I will!'

P.Elliot 2015.10.27. 12:59:50

@diggerdriver: A poszt kutyarol szolt tehat ma a kutyasok csemegezhetnek rajta.

Mr Long 2015.10.27. 13:09:38

@Kendall: A mi kutyank aran kb 3-4 szaporitosat vehettunk volna, aki nem kutyas es megtudta az arat lehidalt :) Bar hobbifotos sracnak mondtam, hogy meg mindig olcsobb mint az o felszerelese es igazat adott. :D

Én és Énke 2015.10.27. 13:27:27

Amikor a szomszéd megbetegedett, és hirtelen kórházba kellett vonulnia, közeli rokon híján rám bízta a kutyáját. Megkaptam a tennivalók listáját, és a pénzt a kutyaeledelre. - Nem lesz szükség kutyakonzervre, mire kikerül a kórházból a kutyája a körtét is megeszi – mondtam. Halkan mondtam, mert manapság a bolti kutyatáplálék a standard, minden más, mint például az ételmaradék, vagy urambocsá csont állatkínzás számba megy.

Lajossal – a kutya apósomra emlékeztetett, ezért ideiglenesen átneveztem – jól ismertük egymást. Korábban is vállaltam, igaz, hogy rövidebb időre az őrzését. (Fordított világot élünk, évezredekig a kutya őrzött minket, most rajtunk a sor. )

Reggelente a lakótelep melletti füves park közepére kuporodott, és kaján képpel körbenézett: „Figyeljetek, mindjárt szarok egyet, de nem ez a poén, hanem az, hogy ez a faszi felszedi, és becsomagolja. Csak tudnám, mit csinál vele?”

Nem álltam neki bizonygatni, hogy a látszat csal, mert hiábavaló. Mintha egy meghökkent marslakónak magyaráznám, hogy nem a Kutyák bolygójára érkezett.

Lajos az előszobában aludt, a beszédes szemek hiába mondták: „hazudik az a kutyatulajdonos, aki azt mondja, hogy nem alszik a kutyájával.” Eleinte nem értékelte az étrendjén beállt változásokat sem, de harmadnapra a vízbe áztatott száraz kenyérhéj lett a kedvence. Ha azt megette, kapott körtét desszertnek. Jó volt a körtetermés az idén. Arra is rájött, hogy tőlem csókra nem számíthat. Nemcsak azért, mert felnyalta a járda fényes foltjait, hanem azért mert ő egy állat, és az állatok megélnek csók nélkül.

Egy hét múlva hazajött a szomszéd, és átvette Lajost. Kapott mellé egy nagy zacskó körtét is.

Mr Long 2015.10.27. 13:42:13

Multkor voltam teljesitmenyturazni. A kutyank lenyomott a huszbol 13,5km-t utana egy ideig a zsakomban vittem. Egy "kedves" oreg picsa kerdezte van-e gyerekunk, mert azt kellene cipelnem nem a kutyat. Persze mindezt elforditott fejjel. Kar, hogy jolnevelt vagyok...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.27. 13:56:27

@P.Elliot:
Ilyet itt ne mondj hogy a kutyák nem ugatnak mert azért engem már keresztre feszítettek.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.27. 14:03:37

@Csupacsí:
Régóta van kutyam.
Most is. Otthon.
Viszont a lakásba nem teheti be a lábát.
Nekem mást jelent a kutya meg a macska mint "házi kedvenc".

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.27. 14:06:41

@P.Elliot:
Látom. Sokan a gyerekükről nem beszélnek úgy mint a dö… bocsánat, kedvenceikről.
:)))))))))))))

Nigro notanda lapillo 2015.10.27. 14:08:58

@P.Elliot: nem tudom, ez a kutyaugatàs dolog nagy talàny a szàmomra(nekünk macskàknk van).
Itt egy kicsike faluban lakunk, talàn 100 hàz az egész. 5 nagy gazdasàg van benne, mindegyikben több kutya+ a többi hàzban is rengeteg, még sincs kutyaugatàs.
Otthon Anyuéknàl(Budapest, kertes övezet) szinte àllandóan ugat valamelyik környékbeli kutya, nyitott ablaknàl aludni szinte lehetetlen, néha mind ràkezdi, minta egymàst és magukat hergelnék(pl. jön a postàs a motorral, vagy valaki elment az utcàn...) a közvetlen szomszédunk pl. egész nap otthon van, tehàt elvileg a kutya nincs egyedül. nem tudom mi lehet ennek az oka...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.27. 14:09:05

@Mr Long:
Aha. Esetleg ha nekem fizetnének akkor elhoznék egyet. Természetesen kintre láncon.
:)))))))))))))

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.27. 14:09:14

Szóval van itt olyan hozzászóló (nevet nem írok, a fickó stílusa önmagáért beszél), aki talán jobb is, ha inkább nem tart kutyát. Remélem, hogy ez a véleményem nem lesz cenzúrázva. Köszönöm!

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.27. 14:10:55

@Én és Énke: Fantasztikus ember lehetsz, de azért remélem, hogy sehol nem futunk össze.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.27. 14:12:18

@Én és Énke:
Az én kutyám azt eszi amit meghagyok, márpedig az nem sok.
Csak azt nem tudom miért nézi mindenki agárnak mikor bernáthegyi?
:)))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.27. 14:18:25

@A nagy kékség:
Bizony igazad van. Ocsmány egy gazember. Ezt most megmondtam a szemébe is. Képzeld a virágot sem szereti….
:)))))))))))))))))))))))

2015.10.27. 15:01:39

@diggerdriver: Amugy 80%-ban (kb) enis az vagyok :D Csak akkor eszem hust, ha kinalnak vele, vagy etteremben. Fozni nem fozok vele, csak unnepnapokon, ezert gyakran jarok vega otleteket lopni az internetre, es nem utaltak ki meg amugy, azzal csak vicceltem, metafora volt! :D Nyugodtan irhattad volna, hogy ugy erzed magad, mint Mojyo a kertvarosban, kutyasok kozott. :D

@P.Elliot: Igy van, nem is jovok ma inkabb, beszelgessetek csak nyugodtan. :D

Majd jovok, ha lesz valami erdekes off tema. :D

Golf2 2015.10.27. 15:15:01

@diggerdriver: miért nézi mindenki agárnak mikor bernáthegyi
:))) Biztos lefogyott a sok rémes színhústól,adjál neki valami jó biót!

Kriszta D 2015.10.27. 15:22:27

@Én és Énke: gratulalok! hat a joisten csak nem ver bottal, remelem majd egyszer visszakapod ezt meg az elettol... meg azt is, hogy a szomszed is olvassa ezt es legkozelebb valaki normalisra bizza a kutyajat.

Kulonben csak tajekoztatasul hadd jegyezzem meg, hogy a kutyat nem sznobsagbol eteti az ember kutyatappal, vagy mert nem tudja masra elkolteni a penzet, hanem mert az egy ALLAT aminek nem ugyanarra a taplalekra van szuksege, mint nekunk (sot, egy csomo minden amit eszunk az szamara eppenseggel akar mergezo is lehet...). Hidd el, hogy minden kutya szivesebben enne maradekot, csak a felelos allattartok fel tudjak merni hogy azzal az allat varhato elettartamat roviditenek meg...

Muscari 2015.10.27. 15:46:25

@Kendall: sajnos itt Londonban és környékén főleg nagytestű kutyák várnak örökbefogadásra, nyilván nem véletlenül. Ami röhej, hogy egy keverékért is simán elkérnek 50-80 fontot, ha venni akarsz,, az örökbefogadáshoz meg kis túlzással a lábmértetedet is meg kell adni és valamennyit ott is fizetni kell.

@poszt: nagyon jó volt olvasni, látom ezzel a szőrös gyerek mély nyomot hagyott benned :-)
Bircának meg igaza van, a kutyát családtagként kell kezelni, de azt is tudnia kell, hogy a falkavezér én vagyok.
Nagyon hiányzik egy kutya :-(

Muscari 2015.10.27. 16:01:03

@P.Elliot: nagyon sok pluszt tud adni a gyerekeknek egy kutya, az enyémek is úgy nőttek fel, hogy mindig volt kutyánk. Hiba azonban a "gyereknek" venni kutyát, mert a róla való gondoskodás, a nevelése úgyis elsősorban a mi dolgunk lesz.

Muscari 2015.10.27. 16:04:17

@Mr Long: nagyon meggyőző érvelés :-D

Lehetne esetleg egy képet kérni az új családtagról? Akár privátban is. Please :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.27. 16:09:18

@A nagy kékség:
Te figyu, az én kutyám olyan hülye hogy nálam is okosabb.
:))))))))))))

Csodabogár 2015.10.27. 16:23:30

@Kriszta D: Családi kutyáink már akkor is ettek, amikor a kutyatápot még fel se találták. Megkapta a kutya valódi szintiszta tacskó volt egyébként, ami megmaradt ebédről. Ezen kívűl lehetőleg anyám lába latt volt a konyhában és ott is csurrant cseppent menet közben valami. Imádta pl. a tejfölös poharat kinyalni, ami látványnak is elég mulatságos volt. Kb. 40 év alatt 3 tacskonk volt, kutyatáp meg még nem létezett!
Persze óriási üzlet van a kutya meg a macska kajában ez az állati fast food.:-(((

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.27. 17:10:37

@Csodabogár:
Ne beszélj itt olyan eretnekségeket hogy maradékon éltek a kutyáitok.
Itt minden kutyára tudományosan kiszámított személyre szabott étrend van eszközölve.
:)))))))))))))

Ludmilla a Beta 2015.10.27. 17:12:56

@diggerdriver: Basszus, én is! Pedig ha valaki, én aztán tényleg kutyamániás vagyok (és persze nem is értek egyet a többi kutyával kapcsolatos hozzászólásoddal :) ).

wuaaa 2015.10.27. 17:20:28

Az ember, aki NYULAT tartott LAKÁSBAN most elmondja, mi jó az állatoknak.

Legközelebb Lagzi Lajcsi ad tanácsokat az energiamegtakarítással kapcsolatban.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.10.27. 17:28:05

@Kriszta D:

Nem jó az a táp. A legtöbb kutya nem is szereti, ha választhat.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.10.27. 17:28:15

@gabuschka:

Ősi tévhit, hogy a kutya szenved, ha kis lakásban, kert nélkül él.

Nem: a kutyának elsősorban gazda kell, minden más másodlagos. A kutya mindent képes megszokni.

Azt állítani, hogy a kutya szenved a kis, emeleti lakásban kb. ugyanaz, mint abban hinni, hogy az ember szenved, ha nem úszómedencés, tengerparti villában él, évi egymillió eurós jövedelemmel.

Nyilván az ideális a kutyának (ahogy az embernek is) a lehető legjobb viszonyok fennállása, de semmiképpen sem szenved, ha nem ezt kapja.

©________ 2015.10.27. 17:32:05

@Nigro notanda lapillo: most az enyém is ugat. szerintem bemerészkedett valami idegen az utcánkba.:D
vagy a városiak sétáltatják a lakáskutyájukat:D

©________ 2015.10.27. 17:33:53

HÁ-tól kérdezem:
ki ez az ember, hogy sokadszorra is engedélyezve van a személyeskedése?
hataratkelo.blog.hu/2015/10/27/hataratkeles_kutyaval/full_commentlist/1#c28436984
Most már kíváncsi vagyok.

©________ 2015.10.27. 17:35:58

@diggerdriver: fogadjunk, hogy nem tudod, mi az a barf:PD

©________ 2015.10.27. 17:37:25

@diggerdriver: bezzeg a pókjaid (SZŐRÖS, LAKÁSBAN TARTOTT!!!!) kövérek voltak, mint a disznó.
más meg papuccsal csapkodja.

2015.10.27. 17:44:24

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Nem a kutya szenved az emeleti lakasban, hanem a szomszedok. :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.27. 17:47:26

@Csupacsí:
Nem véletlenül írtam oda az emlős szót.
Papuccsal csapkodni az én pedigrés díszpókjaimat???
Többet értek mint a kutyád Cro Magnonig visszavezethető kutyabőrrel.
:)))))))))))))))

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.10.27. 17:50:49

@Muscari:

Ezt én megoldottam. A nevelést kicsi korban kell kezdeni.

Az én módszerem pl. az volt, hogy amikor a kutya nyugodtan fekszik a nappaliban és tévét néz, én hirtelen elkezdek morogni, vonyítani, rázni a fejemet, majd rávetem magamat a kutyára és megharapom a fülét. Ettől megtanulja, hogy ki a falkavezér.

Ezt a módszert egy eszkimókról szóló dokumentumfilmből lestem el, ott mondták, hogy az engedetlen höszkiket így nevelik az eszkimó gazdáik: fülharapással.

Én és Énke 2015.10.27. 17:51:32

Gyorsan kellett cselekednem, még mielőtt a fatva életbe lép, és a konyhámban megjelenik az Álkájda. Magamra kaptam a kaftánom, és átugrottam a szomszédba. Lajos szomorúan nézett rám, csak akkor vidult fel, amikor körte helyett gyári készítésű, cukormentes kutyagumi került elő a zsebemből. Hálából a gép elé ült, és azokkal a selymes mancsokkal bepötyögte a következő nyilatkozatot:

„Én és Énke” amatőr humorista, és mint ilyen egy szavát sem szabad/lehet/kell komolyan venni. Mondom én, aki potyára rohangálok, amikor csak mímeli, hogy eldobja a botot. De, teszem hozzá, az mégsem olyan kiszúrás, mint például 13,5 kilométeres gyaloglás után közröhejnek kitenni magam.

(Ez egy naaaaagy, nevetős szmájli helye).

A tények beszéljenek, nem a szavak. Tény pedig nincs, hacsak valaki a marslakókat nem tartja annak. (Habár ki tudja, egyeseknél kevesebbért is kiment a biztosíték.) Én, azaz Lajos is csak a fantáziája műve vagyok. Arról nem szólva, hogy Skandináviában nem él meg a körtefa. Az apósa, na ő tényleg Lajos, sajnos már nem él, csak ebben a szösszenetben kapott életre. Hát nem szép dolog? Legalább ez enyhítse erre a Rushdie gyerekre – mert ezentúl így hívom – kirótt fatvát

Je suis „Én és Énke”!
(És most megkapom a másik kutyagumit?)

Lajos, az eb.

U. I. A kenyérhéj szárazon nem jó, de áztatva isteni!

montroyal ( CAN qc) 2015.10.27. 17:53:45

@diggerdriver: Az én elvem az hogy rajtam kívül szőrös emlős nem kell a lakásba.

én meg ugy vagyok vele hogy én nem lakom a kutyaolban ... de o sem az én hazamban ...
egyebkent kutyabarat vagyok de nem a lakasban . igaz nekem az utolso kutyam egy napolyi mastiff volt .. de elotte is hasonlo nagysaguak ....ilyeneket nevezek én kutyanak... de mindenkinek szive joga az o Bébéjéhez ...

Muscari 2015.10.27. 17:54:14

@diggerdriver: az Angliaban volt. Honnan tudod, lehet, hogy Amerikaban tenyleg nem ugatnak a kutyak. ;-)

P.Elliot 2015.10.27. 17:56:58

@Kriszta D: Ezt csak az allateleseg gyartok nyomjak a nagyerdemu fejebe az meg elhiszi.
Az en allatorvosom nagytudasu alak, itt Usaban nemcsak rendelot tart fennt hanem allatorvosokat oktat a kozeli egyetemen, mar idosebb ember, hatalmas tapasztalattal. Azt mondja hogy soha annyi beteg allat nem volt a prakszisaban, rengeteg vesebaj es majrak, mint amiota az emberek szaraz tapon es konzervesen tartjak az allataikat, es hogy sokkal de sokkal egeszsegesebb lesz ha a csalad maradekait eszi, illetve kulon foznek neki es nincs tiltott a krumplin kivul, ehet amit akar es az sem nagy baj ha kicsit fuszeres, meg az is kevesebb bajt csinal mint a tap.
Arrol nem is beszelve hogy az a gusztustalan egyforma izetlen tap es az igazi emberi ennivalo kozott micsoda hatalmas kulonbseg van.
Tobb ember van ismeretsegi koromben akik az asztali maradekbol etetik a kutyat es milyen furcsa, alig jarnak az allatorvoshoz csak az evi oltasokra.
Az allatorvos mar abbol extra penzt szed be ha a rendelobol arulja a minosegi mint irva van ra de ne kutassuk hogy mit tartalmaz, kajat ami meregdraga, van hogy valoban van holmi tultenyesztett kutya aki annyira erzekeny hogy kihanyna a rendes etelt, nekik talan kell de ez a pasas tisztesseges, nem hajlando penzert lenyelni azt a velemenyet hogy az allatok sokkal egeszsgesebbek lesznek az otthon fozott eteltol.
Hiszek neki. Ha kutyam lenne soha nem adnek neki semmifele konzervet vagy szaraz eleseget.

Muscari 2015.10.27. 17:57:04

@Nigro notanda lapillo: szerintem megtanitjak egymast. Mi egyszer befogadtunk egy oreg vizslat, ranezesre volt vagy tizeves. Na o sem ugatott egyaltalan. Egyszer elvittuk a szuleimhez, ott az o keverek kutyajuk egy nap alatt "megtanitotta" ugatni. Sokat azutan sem ugatott ugyan, de azert elofordult.

Muscari 2015.10.27. 18:03:02

@Csupacsí: nem tudom, hogy mit akartal linkelni, illetve sejtem, de ez a link a Nigro csavo teljesen artalmatlan kommentjere ugrik.

©________ 2015.10.27. 18:10:07

@diggerdriver: Lolcsinak nincs pedigréje. A gazdája kiütést kap a nagyképű tenyésztőktől.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2015.10.27. 18:11:50

A témába vág egy régi posztom, akit a képek is érdekelnek (de csak azt!), az megtalálja a komment végén.

Ha adalékban szegény, vagy egyenesen adalékmentes élelmiszert akarsz vásárolni magadnak Svédországban, akkor a macska- és kutyatáp osztályon keresgélj. Az állattápban nem fordulhatnak elő olyan kétes hatású adalékok, mint például az azoszínezékek, a glutamát, az aszpartám valamint a nátrium benzoát (népszerű konzerválószer).

A finnyás norvég macskáról eszembe jutott a Nobel-díjas Doris Lessing macskája. Az, amelyik annyira válogatós volt, hogy a lassú lángon sütött borjúmájon és a posírozott tőkehalon kívül mást nem volt hajlandó megenni.

Doris néni macskája után keresgélve bukkantam rá egy, még 2008-ban megjelent újságcikkre, mely szerint Svédországban az emberi fogyasztásra alkalmasnak tartott (és engedélyezett) 315 adalékanyag több mint felét, szám szerint 180-at tilos állateledelbe keverni. Ennek köszönhető az, hogy a kutya- és a macskatáp egészségesebb, mint az emberi fogyasztásra szánt eledel.

- A hatóságok abból indultak ki, hogy az állatokat kötelességünk megóvni – mondta az újságcikkben megszólaltatott tápanyag szakértő. - Az állattal ellentétben az ember el tudja olvasni a címkét, és azt az ételt választja magának, amelyet megfelelőnek tart.

Újabban egyes cégek adalékmentes táplálékot forgalmaznak. Az általuk forgalmazott macska- és kutyatáp húst, zöldséget, gabonaféléket, zsírt és ásványi sókat tartalmaz. Aki pedig egy újabb adalékot akar az állati ételbe, takarmányba keverni annak költséges tudományos vizsgálatra támaszkodva kell bebizonyítania, hogy az hasznos és ugyanakkor veszélytelen az állat számára.

hobbiszakacs.blog.hu/2011/02/23/kutyad_macskad_idejojjon

Muscari 2015.10.27. 18:13:03

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: es bevalt? En ugy tettem, mintha a kajajat ennem es nem hagytam ot enni eloszor.

Muscari 2015.10.27. 18:17:26

@Én és Énke: legkozelebb jelezd valahol, hogy kapcsoljuk be a humorvevo keszulekunket :-)

montroyal ( CAN qc) 2015.10.27. 18:18:16

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Ősi tévhit, hogy a kutya szenved, ha kis lakásban, kert nélkül él.

Nem: a kutyának elsősorban gazda kell,

na latod nekem ez igy fugg ossze a kis lakasba reggel 7-to este7-ig gazda nelkul bezarva .. nekem nem megy.. ezert nincs kutyam ..

bezzeg a rohadt szomszedcsajnak van es egesznap ugat mert egyedul van es hianyzik a gazdaja meg mozogni (szarni ) akar .. szoval vegul is a kutyabol az ugatas mar nekem is megvan ..

P.Elliot 2015.10.27. 18:33:01

@Hobbiszakács: Aha! Adalekmentes ennivalot forgalmaznak? De nezd csak meg hogy mennyi benne a hus es mennyi a pl. kukorica. Van hogy olcsobb kutyatapba a csutkajat is beledaraljak. Van hogy nem hus csak husizesitesu az a konzerv. Es van hogy a halasba a halpikkely, az undorito bel es szalka is jo el van fozve. Meg a lejart romlott hus.
Ne adalekmentes legyen hanem alljon tisztesseges husbol es kevesebb kukoricabol, meg gabonabol, tobb zoldsegbol.

Muscari 2015.10.27. 18:33:41

@Csupacsí: Azt kell nezni, ami lap tetejen van, nem? Nem ertem, ketszer is rakattintottam pedig.

Muscari 2015.10.27. 18:39:38

@Csupacsí: ez nem semmi. Mennyibe kerul ebbol egy kistestu kutyat etetni egy honapig?

@P.Elliot: nem is hus van benne, hanem foleg ver.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.27. 19:06:20

@Csupacsí:
Eszemfaszommegáll...
:))))))))))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.27. 19:12:46

@Csupacsí:
De kutyabőre van:))))))))))))))))))))))))
Hány szilvafás?

gabuschka 2015.10.27. 19:16:07

@Mr Long:
@maxval bircaman megbízott szerkesztő:
@Kendall:

Nem is csak a kis lakas miatt, hanem mert a tulaj sem engedne. Mar igy is furan neznek rank, es megjegyzeseket tesznek az emberek, hogy ennyire kicsi lakasban elunk. Nem tudom ki el meg Nemetorszagban, de itt az emberek nem tudjak elkepzelni, hogy ket ember nem minimum ket szobaban lakik, mert az nem egeszseges, volt olyan aki azt kerdezte, hogy nincs-e mindig budos nalunk?! Nagy nehezen azert fel szoktak fogni, hogy mi sem orokke fogunk igy elni, de atmenetileg elmegy.
Ha meg azt is megemlitenem, hogy szeretnenk egy kutyat, biztos kiakadnanak. :-)

©________ 2015.10.27. 19:40:21

@Muscari: lenyegtelen. Tudni fogja.

©________ 2015.10.27. 19:41:04

@Muscari: kuty testsulyanak 2%a a napi adag

Herr Géza 2015.10.27. 19:58:24

@A nagy kékség: De jó, hogy van nekünk egy (kék) álruhás Makarenkó elvtársunk....

Én és Énke 2015.10.27. 20:30:19

@Muscari: Majd ha egyszer a macskákra terelődik a szó. :-)

A szomszédnak szóljak, hogy macskája lesz, és hamarosan kórházban fog tölteni egy hetet? :-))))

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.27. 20:30:39

@P.Elliot:
nem tudnék mit kezdeni egy kutyával, egyszerűen úgy érzem, az már nem férne bele az életembe. macskás vagyok, de azokra meg allergiás.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.27. 20:43:25

@P.Elliot: hehe, na ez a macska egészen úgy hangzik, mint egy négyhónapos csecsemő :-) OFF most az a legújabb, hogy fáj a foga, de ha mászkálok vele kint a kertben fel-alá, akkor elterelődik annyira a figyelme, hogy nem ordít egyfolytában :-( eddig nem sírt sznte soha, azért is tudtam pl itt olvasni.... éjjel szerencsére alszik, csak nyöszörög álmában.
és a jó francba a telet. nagyon rossz helyen vagyunk. egyfolytában ki akar menni. hogy fogunk kimenni mínuszokba? most még csak-csak, de tényeg szép idő van még mindig, de mi lesz később? majd az ikeában fogunk körözni? (az tetszett neki a múltkor, van sok láááááámpa.)

zsuzsanka1949 2015.10.27. 20:54:36

@Csupacsí: ha a BARF-ról beszélsz, az valóban a kutya súlyának 2 %-a de abból is csak 70 % a hús, a többi zöldség vagy gyümölcs. Én 3 hónapja etetem a kutyáimat nyerssel, és tévedések elkerülése érdekében olcsóbb, mint a táp

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.27. 20:55:11

@diggerdriver: a minap voltál az eszemben, az elmúlt két hónapban sokat sétáltunk a környéken, összesen két kutya van, amelyik örjöngő fenevadként nekiugrik a kerítésnek, mindenhol máshol kedves, érdeklődő és csendes kutyák vannak csak, általában kb minden második udvarban.
lehet, hogy véletlen Angliába vezet egy féreglyuk :-)))))

©________ 2015.10.27. 20:59:57

@zsuzsanka1949: a jo tapnal olcsobb . ha nem teszed hozza mindenfele olajakat, nyomelemeket.
De ugy meg egyoldalu.

Es a sok feherjetol kicseszett budoseket finganak.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.27. 21:00:33

@P.Elliot: azt olvastam, de igaz, csak kutyafuttában, hogy csokit se szabad nekik, és semmi olyat, amiben esetleg nyírfacukor az édesítő, mert mindkettő méreg számukra.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.27. 21:03:27

@gabuschka: pont a németek, akik a pletykák szerint háromnaponta fürdenek csak :-)

skye8 2015.10.27. 21:19:20

@Én és Énke: hahaha ez majdnem job volt mint a poszt :)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.27. 21:23:32

@Dragonlady (Bp, Hun):
Mindegy milyen évszak van, mindig vidd ki néhány órára.
Természetesen megfelelően felöltöztetve.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.27. 21:28:24

@zsuzsanka1949:
A szomszédom bernáthegyiket tenyészt. Néha vett a cigányoktól valami gebe lovat és azt levágta feldolgozta lefagyasztotta és azt etette a kutyáival.
Mikor mentem haza és egy iszonyú nagy lócsonttal birkózott a kutyám akkor tudtam hogy a szomszéd megint lovat vágott:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.27. 21:33:54

@Herr Géza:
Ja, csak szóljon már neki valaki hogy nem gyerekek között van.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.27. 21:49:48

@diggerdriver:
OFF voltunk kint esőben is a múlt héten (ő kendőben a hasamon), de ezt baromira nem szeretném rendszeresíteni, meg a mínusz tizet sem, hacsak nem muszáj. a kérdés az, hogy mennyi kiabálás után lesz muszáj. (szerintem mínuszokban már nem létezik megfelelő öltözék. akármit csinálok, emlékeim szerint, potyognak a hidegtől a könnyeim (nem a sírástól), és akármit csinálok, ráfagynak az arcomra, és sebes lesz a bőröm. broáf.

Csodabogár 2015.10.27. 22:14:02

@Dragonlady (Bp, Hun): Magyarországon már nem emlékszem mikor volt olyan igazi vérfagyasztó hideg utoljára. Tavaly pl. egyetlen egyszer esett a hó, ami másnapra elolvadt.

2015.10.27. 22:15:53

@Dragonlady (Bp, Hun): Egyszer meg gyerekkoromban lattam egy hirado reszletet Sziberiabol, valami szokatlanul meleg tel volt, minusz 40 helyett csak minusz 20, hatalmas, nagypelyhu ho szakadt es a tanarno kiengedte a gyerekekt az udvarra jatszani, mert tomboltak mar az osztalyteremben, hogy hadd jatszanak mar. Iszonyuan irigy voltam akkor azokra a sziberiai gyerekekre, viszont jol sejtem, hogy akkor neked ez egy remtortenet? :D

Egyszer pedig felszallt egy srac balaklavaban a villamosra, azt hittem eloszor valami terrorista, de aztan rajottem, hogy a villamost nem is lehet elteriteni, odakint pedig hideg volt, es vegul nem csinalt semmit, ugyhogy valoszinuleg lehet, neki is ilyen extrem reakcioja volt a hidegre es o is csak az arcat vedte :D Persze az is lehet, hogy halal komolyan egy igazi bankrablasbol menekult, es a legjobb idot valasztotta, hogy ra se bagoztak az emberek. :D Ez persze regebben volt meg Budapesten, ma mar lehet, hogy lenne ra reakcio, a rikito szinutol pedig Pussy Riot aktivistanak nezhetik az embert, szoval vigyazni kell, de lehet esetleg kotni egy "nem terrorista vagyok hanem fazom" feliratut is, hogy egyertelmu legyen, tudod mint ezek a cikis "magyar vagyok nem turista" polok. :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.27. 22:40:24

@Csodabogár: aláírom idénre is.a húgom macskái állítólagegészen jól tudják, milyen tél lesz. ha nagyon nagy bundát növesztenek, akkor nagyon hideg lesz. ha kisebbet, akkor enyhe tél jön.
@mojyo: részemről én elégedett lennék kb két és fél nap hóesés és hideg mennyiségű téllel. most például jöhetne ez a két és fél nap, utána a március. (pár napig szakadt az eső csak eddig, de most tényleg nagyon szép az ősz, süt a nap, vakító kék ég. csóri gyerek imádja nézni a leveleket a fákon, ahol lakunk, minden gesztenye meg platán, hát már az se lesz mindjárt.) Szibériából kivándorolnék.
(most megyek aludni.)

sellőlány 2015.10.27. 22:50:28

@Kriszta D: A kutyáról akkor most már mindent tudni. :-) Na, de a dél-amerikai pasival mi a helyzet?

qkuc 2015.10.27. 23:28:52

@Muscari: Megvallom nekem is hiányzott a kis szőrmók, :). Ha az enyém lenne és nem közvetett gazdi lennék, vinném magammal, :).

blackhairlady 2015.10.28. 01:15:29

@Mr Long: hogy sikerult a tura, nem fulladtatok a sarba? :)

puhacica 2015.10.28. 02:42:25

@Hobbiszakács: @P.Elliot: nalunk a macskanak olyan tapja van, amire meg en is rajarok idonkent. en nem eszek annyi vitamint es omega3-at, mint o. raadasul muszaj is neki ezt az egy fajtat venni, ez orvosi tap, draga, de dragabb lenne hetente orvoshoz szaladgalni vele. meg szenvedni se szeretnenk latni. raadasul szerencsetlen, ha a maradekra varna, ehen is pusztulna. szoval ez a tema is tobb arnyalatu. illetve sokan tevhitben is vannak, peldaul eloszeretettel itatjak a macskat tejjel vagy etetik csirkecsonttal, amit nem szabad.

gabuschka 2015.10.28. 08:20:13

@Dragonlady (Bp, Hun): igen, lehet ezért ragasztottak a munkahelyi öltöző falára egy lapot, amin felhívják a figyelmet arra, hogy minden higiéniás igyekezet a zuhanyzással kezdődik. :-)

©________ 2015.10.28. 08:33:51

@mojyo: egyszer muszaki elott a szerelonel kellett hagynom az autot es villamossal mentem haza. A kocsi hatuljaba alltam A robert karoly es a beke sarkan iszonyuan megijedtem, hogy belenk jon a kovetkezo villamos, olyan kozel jott.
De csak a masik kocsi volt.

Mr Long 2015.10.28. 09:46:28

@Signora con i capelli neri: Tok szaraz volt relative. :) Teljesen meglepodtem, az oda uton 3 nagy eson mentunk keresztul, de ott sutott a nap. Egy helyen volt sar, ahol a muinkagepek fellazitottak a talajt, meg a novenyek voltak vizesek, de a nyomok jok voltak.

P.Elliot 2015.10.28. 12:09:31

@Dragonlady (Bp, Hun): Azert nezi a faleveleket mert most kezdenek alakulni a gondolatai, rogzit, kitalal, megjegyez, orul....Majd a szaraz agakat is ilyen erdeklodessel fogja nezni ha hajlonganak a szelben. Valoszinu hogy mar tart ott addigra hogy elgondolkodjon hogy hova lettek a levelek, illetve latni fogja hogy hullik lefele, kozelit hozza. Irto erdekes lehetne tudni hogy mi jar a fejecskejukben...Tobb jar mint hinnenk es tobbet jegyeznek meg mint gondolnank. A 9 honapos gyerekemet kinnt tologattam az udvaron ahol eppen akkor kezdtek erni a paradicsomok. Mutattam neki es mondtam hogy paradicsom/ magyarul/. Tobbszor is. Orult neki, bamulta, adtam a kezebe egyet, es azt mondta ra hogy Ka. Ezt a szot nem szokta hasznalni.
Este amikor apa hazajott meseltem neki hogy kinnt voltunk az udvaron es hogy mutattam neki a paradicsomot. Erre a 9 honapos kozbeszolt hogy Ka. Pontosan ertette hogy mit beszelek, felismerte a paradicsom szot. Masnap behoztam a konyhabol egy paradicsomot es felmutattam, erre megint azt mondta hogy Ka. Vagyis a gyenge kis szokincsevel o maga elnevezte a szamara kiejthetetlen nevet es ezt mas targyaknal is hasznalta jo darabig hogy elnevezte valaminek. Egyebkent az elso tudatos szot 9 honapos koraban mondta, azt hogy adjal, a parkban a sutire. Olyan zagyvan mondta hogy en eloszor fel sem figyeltem ra, a ferjem mondta hogy ez ker valamit, illetve a suti fele mutogatta a karjat. Persze mindig ha adtam valamit mondtam neki hogy adjon a mama / ezt meg azt/?
Megtanulta hogy ez a szo mit jelent.Sokaig azt lestuk/ elso gyerek, oriasi elmeny volt, ferjem 42 eves volt en 33/ hogy mi lesz az elso kerdese? Az autoban volt, masfel eves kora utan, a taskamban megzorgettem veletlenul a csokolades papirt es felfigyelt, azt kerdezte hogy mi van benne?
Hazugsagra meg 3 eves kora utan jott ra, szerette elcsipni a kristalycukros tartot es belekanalazni amitol nagyon tiltottuk hogy nem, nem szabad, nagyon haragos arcot vagtam, mert a fogad.....lablabla.
Betartotta/ ugy szofogado kislany volt/ de egyszer nem tudott neki ellentallni, azon vettem eszre hogy ki volt a cukor szorodva es csak ketten voltunk otthon. Mikor kerdore vontam megijedt es azt mondta hogy a papa adta/ apja/....es hogy o nem akarta de az szetfeszitette a szajat es akarattal beledugta a kanalat, nagy szemekkel magyarazta hogy muszaj volt lenyelni. Fetrengtem a nevetestol....Istenem, egy kicsike gyerek annyi erdekesseget nyult, oromet, olyan kar kihagyni az eletunkbol ezt az elmenyt.
Egyebkent en is setaltattam 3 hetes kora utan minden nap, esoben is, egyik kezemben a baba vagy kocsiban, masikban az ernyo es koroztunk az udvaron vagy a parkban. A leghidegebb telben is kimentunk csak a 2 szeme volt kinnt a salbol, sapkabol.
Nem is volt soha beteg csak ellenorzesekre jartunk, igaz hogy bebietelt se vettem neki, magam foztem meg, tudtam hogy mit, hogy mert ez volt valaha a szakmam, ujszulott-csecsemo apolas.
Soha komoly betegsege nem volt, semmifele.
Sok elmenyed lesz neked is a fiacskaddal kapcsolatban. Szerintem egy joltartott, jolnevelt kisgyerekkel nincs semmi baj. A baj majd tinikorban kezdodik ha nem megfelelo barati tarsasaga van akik netan ravehetik marhasagokra de meg a barati tarsasagot is lehet kicsit iranyitani, fejebe ultetni hogy vannak rendes gyerekek es van a kabitoszeres, hulyesegekbe belevivo idiotak akiket tanacsos elkerulni, attol lesz szep az elet meg a jovo.

P.Elliot 2015.10.28. 12:17:11

Ja meg azt elfelejtettem hogy 3 honapos volt, mar eleg regen adtam neki reszelt almat es szokas szerint mielott adtam volna barmit mindig mondtam hogy mit ad a mama, tejecsket, almacskat, vizecsket/ ilyen hulyen mondtam/ tehat rogzulhetett a szo, illetve osszekapcsolodott az adando etellel. Ket etkezes kozott voltunk, az olemben volt, ringattam, csukortt szemmel fekudt de nem aludt, hirtelen otlettel azt mondtam hogy almacska. A harom honapos kitatotta a szajat pedig nem is etettem elotte. Varta az almat. Letettem kirohantam a konyhaba almat reszelni es ujta kerdeztem, utana a tatott szajaba dugtam a kanal almat. Egyszeruen fantasztikusok a bebik....
Pokoli hogy milyen hamar megertenek szavakat illetve rogzul a meg gyakorlatlan fejecsekeben.

2015.10.28. 12:47:00

@Dragonlady (Bp, Hun): Azert nagyszeru dolog az internet, mert ha nelkule elnenk, nekunk kettonknek peldaul sose lett volna eselyunk arra, hogy valaha is beszelgessunk :D En ugyanis pont egy olyan helyrol vandorolnek ki, ahol nincsen tel, en anelkul megdoglok, 30 fok folott ki se mozdulok a lakasbol, es esku ha nekem is lesz annyim mint Gerard Depardieu-nek, enis be fogok keredzkedni Sziberiaba. :D

@Csupacsí: :D

adg 2015.10.28. 12:51:03

@mojyo: Regi szep idok...
Meg keredzkedni sem kellett, penz sem kellett, csak ugy mehettek az emberek millioszamra, meg az utazasra sem volt gondjuk. :)

2015.10.28. 12:59:45

@adg: :D Szerintem "ugy" most is lehet, csak a megfelelo rosszasagot kell csinalni hozza.

De en nem ugy gondoltam! :D Hanem, hogy ha majd lesz eleg penzem, akkor kene par belvarosi lakas Szentpetervaron, Kalinyingradban, Novoszibirszkben, meg Jakutszkban, meg egy-egy nyaralot a Kamcsatkan es a Bajkal mellett, igy ertettem. Ilyesmiert azert tenyleg kell keredzkedni :D

P.Elliot 2015.10.28. 13:20:04

@puhacica: Nem macskakrol beszeltunk hanem kutyakrol, a macskanak is ha lehet es mod van ra akkor jo magunk fozte hust adni vagy nyersen, a tenyesztett cica is nyers hussal kezd atvaltani az anyatejrol, ezt tenyesztotol hallottam. daralt csirkemellet ad nekik.
Persze vannak amik nem jo nekik bar az en macskam imadta a tejet, adtam is neki, nem tul gyakran, 18 evet elt. A farmokon a macskaknak regen is lottyintettek a taljukba fejes utan tejet/ aztan kuldtek az egerek nyomaba meg gondolom azert kaptak mast is.
En is adok a macskaimnak szaraz eleseget es konzerveset is de nagyon ritkan. Szeretik a husfelesegeket meg a halat. Tunajkonzervet is szoktam a so menteset, imadjak.
Azt is elismerem hogy a tultenyesztett macskak vagy erzekeny gyomru betegeseknek kell valami kulon tap. De en hiszek az allatorvosomnak es azota bizony sokaig elnek a macskaim es tenyleg nem betegek, szinte kizarolag a verekedesek utani antibiotikum kell.

puhacica 2015.10.28. 13:47:53

@P.Elliot: az reszletkerdes, hogy macska vagy kutya. nezd, amiket irtal, az tenyeszto es allatorvos fuggo. a mi tenyesztonk specialis, kivalo minosegu tapokkal eteti a cicait, sokszoros dijnyertes, makkegeszseges, hatalmas macskaik vannak. az allatorvosunk, mikor eloszor voltunk nala a problemaval, azonnal ezt a tapot ajanlotta es bevalt. ez kb. ket eve volt, azota sincs semmi baj. ha fozok es epp csirke van teriteken, Boni is kap par falatkat, de nem jellemzo, hogy nyers hust kap. nem ordogtol valo a tap, csak azt akartam jelezni.

jewel79bp 2015.10.28. 17:30:53

Jó kis poszt, jókedvem lett tőle. Az én kutyáim is jönnek velünk mindenhová, együtt költöztünk, nyaralunk, és minden szép és jó.
Állatmenhelyen dolgozom, és soha nem volt ezelőtt olyan jó munkám, mint itt. Szóval, hajrá, kutyák, és köszönet a posztolónak az írásért.

blackhairlady 2015.10.28. 22:04:45

@Mr Long: akkor szerencsetek volt, ha jol emlekszem abban az idoben voltak azok a nagy esozesek.

DieNanny CH 2015.10.29. 10:27:32

@gabuschka:

A lakásméretekről:

Egy svájci ismerősöm ajánlott nekem egy lakást, nem drágán, jó helyen. Mondta, 3 szobás. Én: "Ó, az túl nagy!" Ő, kikerekedett szemekkel: "Naaaagy???" (És kb 70 m2. Sok lakáshirdetésnél 60 m2 alattiakhoz odaírják, hogy 1 főnek!)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása