oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. október 08. 06:48,  Egy felelőtlen határátkelés története 325 komment

2015. október 08. 06:48 Határátkelő

Egy felelőtlen határátkelés története

A hét elején olvashattátok egy érdekes „párposzt” első felét, melyben a Dubaiban élő MsG írta le elindulásának történetét. Ma a páros másik fele, MsT következik, aki Németországban él és nem mindennapi körülmények között került ki. (A képekért jár neki a köszönet.)

cim_3.JPG

„Mélyvíz volt és még úszni sem tudtam. Ha valaki felkészületlenül, uram bocsá’ felelőtlenül kelt át határt, na, az én vagyok…

Volt egy fantasztikus nyár, amit kint töltöttem tokkal-vonóval, azaz a fiammal Németországban. Vagyis belekóstoltam az Északi-tenger vízébe, ízébe. (Amúgy tényleg megnyaltam, mert annyira ronda színe volt, hogy éreznem kellett, hogy valóban tenger és nem a Balaton rosszabb napjaiban.)

tengerpart.JPG

Mindezt két hónapig vendégségben tettem a fiam édesapjánál, jár ez egy munkájában megfáradt tanárnak, nemde?

Nem felejtettem el beledobni az egyeuróst a Weserbe a hajnali induláskor, így a csoda a következő nyáron ismét megtörtént: irány az álomnyaralás Tündérországba.

tengerpart_2.JPG

Aztán megint csak eljött a hazafelé út augusztusban, mikor is már lélekben a tanévnyitó értekezleten csücsültem, szóval bámultam kifelé az autóablakon, amikor halványan valami ilyesféle mondatot véltem hallani:

„Nem megyek vissza nélkületek”

Nagyon lassan jutott el a tudatomig párom – hogy miért hívom itt már páromnak, az is egy sztori ám - mondata, eszem ágában sem volt költözni, pláne nem külföldre.

Az osztályom éppen végzős tanévébe kezdett volna, normális munkahelyemen volt, meg hát működik ez így is, mármint távcsaládban. Különben sem beszéltük meg, először meg kellene tanulnom a nyelvet… blabla, blabla. Ide jól ismert kifogásmondatokat lehetne a végtelenségig sorolni.

Persze, gondoltam én rá, hogy lehet, meg talán, meg majd… egyszer. Tudjátok, majd. Fordítsam a majd szó jelentését? Soha. Erre mi történik? Most. Azonnal.

Hat nap rohanás következett. Kimondani, elmondani, felmondani, igazolni, kikérni, bekérni, leadni, kijelenteni, bejelenteni…

Bőröndbe pakolni egy bizonytalan, ismeretlen, „talán jobb” életért, belecsomagolni egy kamaszodni készülő fiút, aki nem is beszéli a nyelvet, biztatni, hogy majd én segítek – hooogyne, én sem beszélem a nyelvet -, és bízni, bízni, bízni…

Na de kiben? Ugye-ugye, ezt kérdeztem én is, a válasz pedig egyszerű: csak magamban. Nem volt itt megfontolt átgondolás, megbeszélés, lezárás és bezárás. Csak indulás volt. Felkészületlenül.

varoshaza.JPG

A bevándorlási hivatalban és a gyerek sulijánál még egy itteni magyar segített, de aztán kiválóan intéztem ügyeket. Guglizva. Tudod, ez az, amikor bekapcsolod a fordító programot.

Bezzegnémetországtól a Mitkeresekénittig

Közben nyelviskolába jártam, s egyre jobban hittem, gondoltam, akartam, hogy egyszer még tanár leszek én Németországban. Még egy hat hónapos gyakorlatig is eljutottam. De hiába. Hiába ismerték el a tudásomat, hiába a tanárhiány, ez bizony nem egy egyszerű feladat. Csúnya rendszer hasonlítgatja össze a diplomákat és nem nagyon szereti, ha nem hiányszakmád van…

Aztán lassan a turista időszaknak is vége lett, ez a külföldi lét első szakasza, amikor csak úgy posztolod a kalandjaidat a Facebookra, és bezzegnémetországozol.

regi_hajo.JPG

És igen, eljött a való világ időszak is, amikor egyszer csak megszületik a kérdés az ember lányának a buksijában, hogy „Mi a fészkes bánatot keresek én itt?”

Dolgozó nő lét után nem is olyan egyszerű „csak” háziasszonynak lenni. Igen, jöttek szomorú, már-már depressziót súroló részei is ennek a többrészes sorozatnak.

Kemény önismereti rafting

De a megszoksz, vagy megszöksz működik, pláne, ha azt látod, hogy a gyereknek bezony ez jó lesz. Tehát megszoktam. Leszámítva a mindig szeles, esős időjárást, egészen élvezhető ez, immár négy éve.

varos_vizzel.JPG

Viszont ki kell, hogy mondjam, hogy ez a külföld nevű kalandjáték igencsak kemény önismereti rafting volt nekem és nagyon, de nagyon egyedül tudtam érezni magam néha.

Ezért aztán úgy döntöttem, önkénteskedem egy kicsit az online világban. Így történhetett meg, hogy jól összevesztem a program koordinátorával…”

A moderálási alapelveket itt találod. Ha további érdekességeket, híreket olvasnál Németországról, akkor ide kattints.

Negyven fölött lettél határátkelő? Mi vett rá az elindulásra, milyen volt a megérkezés, hogyan sikerült beilleszkedni? Mit szólt hozzá a környezeted? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre körülbelül 500 szóban (hosszabb persze lehet), segíts a hasonló helyzetben lévőknek!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr457947988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.10.08. 07:00:54

Belekeveredtem, mint hülye gyerek a hózentrógerba.
:(
Most ki, kivel van?

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2015.10.08. 07:02:22

nyelvtudas nelkul tanarkent dolgozni? ez tenyleg nem volt atgondolva...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.08. 07:14:22

Ez egy nagyon informatív, építőjellegű, előremutató poszt volt.
Picasso festett ilyeneket.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.08. 07:22:29

Még azt sem mondhatom hogy elvesztettem a fonalat, merthogy olyan nyomokban sem található.
Biztos bennem van a hiba…

wuaaa 2015.10.08. 07:24:33

Inkább mára kellett volna hagynom a tegnapi irományom..

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.10.08. 07:28:14

@diggerdriver: Talán majd HÁ megvilágítja.
Bár, idézőjelben volt a pár kifejezés, sehogy sem jön össze (nekem).
Hol kapcsolódik a két írás?
Ki, kinek a kicsodája?

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.10.08. 07:34:31

nekem tetszett ... aztan lehet hogy tenyleg nicns fonal, csak a villamolvasasban fel sem fogtam

az utolso mondatot viszont tenyleg nem ertem

Mr Long 2015.10.08. 07:48:02

"(Amúgy tényleg megnyaltam, mert annyira ronda színe volt, hogy éreznem kellett, hogy valóban tenger és nem a Balaton rosszabb napjaiban.)"
WTF? Lehet ronda es undi, de ha tenger akkor elnezzuk neki?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2015.10.08. 07:48:50

Az elso sztorit elolvasva csak meg zavarosabb az egesz. Akkor most ki dolgozik Dubaiban es mi koze a dubais felesegnek a Nemetorszagba kirongyolt tanarnohoz? Ez miert parposzt?

Mr Long 2015.10.08. 07:50:17

Es ez hogy kapcsolodik a paros masik felehez? A masik MS-hez?

Taxomükke (UK) 2015.10.08. 07:55:10

Megnyugodtam, hogy más sem érti...

Mr Long 2015.10.08. 07:56:39

@diggerdriver: Nekem az a muanyag cshenger jutott eszembe, aminek mindegyik vegere rogzitheto egy-egy belole, de elvetettem a gondolatot, mivel nem lattam kepet a posztolokrol :)

©________ 2015.10.08. 07:59:44

Mi a tok van? T kiment Ghez nemetorszagba, aki amugy dubaiban el?
Ez rosszabb, mint a petofinepe keresztrejtvenye.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.10.08. 08:35:12

Azt én sem értem hogy MsG és MsT hogy is kapcsolódik egymáshoz, de a többi része jó volt. Az viszont kár hogy a vége el lett nyiszálva.

Shebelle 2015.10.08. 08:38:53

....és ráadásúul hol a vége?!

tnt 2015.10.08. 08:45:16

remélhetőleg nem magyart tanított itthon... mert szegény nebulók ilyen leírás kapcsán csak pisloghattak, mint hal a szatyorban....

wuaaa 2015.10.08. 08:47:02

Ne csináljátok már! Msg ezt írta : "..a fontos barát egy nő, aki 6.584km-re él tőlem és hamarosan megismerhetitek az Ő történetét is.."
Online önkénteskednek, ez a kapocs kettejük között, jelentsen ez bármit is.

MsTandMsg 2015.10.08. 08:48:01

Kedveseim!

Ez egy sorozatnak indult, s eme sorozat első két bejegyzése volt a bemutatkozás. Hétfőn MsG, ma én,azaz MsT. Vagyis leírtuk külön-külön addig a pontig a történetünket, ahol aztán majd összeér. A két bemutatkozás végén volt egy-egy utalás arra, hogy a két történet aztán egymásra talál. De sztem világos a dolog, mert HA leírta, hogy van tovább.
Illetve így gondoltuk. Eddig. A következő rész mutatta volna be, hogy például hogyan jártam végig a bürokrácia útvesztőjét,hogy elismertessem a diplomámat, hogyan találtunk egymásra MsG-vel az online világban, s miként építettünk fel egy vállalkozást. Örülünk, hogy itt lehettünk, de nem szívesen osztjuk meg tovább a történetet. Minden jót nektek!

DieNanny CH 2015.10.08. 09:02:47

Most akkor jól összeveszek veled, HÁ.

EZ NEM PÁRPOSZT.

Csak azért, mert az írók ismerik egymást - ami ki sem derül az írásból - ez még nem lesz az.
A párposzt az, ha egy történést két szemszögből ismerünk meg.
Pl:

1. fél gondolata: Milyen jó lesz ebben az 5*-os szállodában, még a hátsónkat is kinyalják!
2. fél gondolata: A francba, ebben az 5*-osban már megint még levegőt venni sem lehet illetlenül, és megint nem fogom tudni, melyik evőeszköz mire való.

Szóval, az egyetlen dolog, ami a két írót összeköti, egyetlen mondat a végén. Ami ki sincs fejtve. És én is csak azért kombinálom össze, mert a múltkorinál az író beismerte, erről van szó.
Szóval, ha az az egy mondat lett volna mindkét író részéről kifejtve, és részletesen leírva, akkor hívnám párposztnak.

DieNanny CH 2015.10.08. 09:04:00

MsT, köszi az írást, jó bátor voltál, hogy így belevágtál.
Én nem ilyen típus vagyok, de azért jó volt!

adg 2015.10.08. 09:07:43

@MsTandMsg: hat az kar, mert engem pont ez csigazott fel, mostmar tudni akarom, mi lesz ebbol.
Ne kerleld mar magad minden epizod utan! :))

Szerintem jo volt, mert felkeltette az erdeklodest, meg ha nem is ertettuk meg a teljes esemenylancolatot egybol. Kesz, kerek es befejezett tortenetekhez vagyunk szokva. En szeretnem, ha folytatnatok. :)

DieNanny CH 2015.10.08. 09:10:06

@MsTandMsg:

Tudod, ez az egyetlen komment segített, hogy világosan lássak.

Nem bocsánatkérésnek szánom, a beharangozó volt téves.
Így, hogy már értem, hova fejlődik a dolog, én szeretném, ha folytatnátok.

wuaaa 2015.10.08. 09:11:48

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Egyetértek. Rosszul volt felkonferálva, HA jóváhagyott egy (két) tartalmilag gyenge írást és önálló posztként jelentette meg, csak azért, mert sorozat.. HA hibázott. Mint mindenki más is néha. Előfordul. Az élet megy tovább.

Mme Seldon 2015.10.08. 09:12:27

@ChristineK:
Én is pont ezt gondoltam. Az összefüggést nem látom a posztok között. - Talán nincs elég képzelőerőm. Meg a másik, hogy most ezek szerint lesz harmadik rész is!?

Határátkelő 2015.10.08. 09:12:27

Szeretném megköszönni mindenkinek, akit érint, hogy egy érdekesnek induló kezdeményezés (immár nem első alkalommal) ilyen véget ért. De azért legyen minden nap poszt. Lehetőleg hosszú. Jól megírt. Részletesen kifejtett. Egyszerre informatív és személyes.

Határátkelő 2015.10.08. 09:14:31

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: @wuaaa: "Egy egészen érdekes kezdeményezés első írását olvashatjátok ma, ugyanis emlékem szerint a Határátkelő történetében még sosem fordult elő párposzt, azaz amikor egy együtt dolgozó (igaz, egymástól sok ezer kilométer távolságban élő) páros írná le a sztorijukat – mindenki természetesen a maga szemszögéből. Így aztán a mai írás nem lesz hosszú, inkább csak bevezetőnek számít, aminek párja még jön a héten – remélem, tetszeni fog nektek, és jönnek majd a további posztok is."

Szerintem ez elég egyértelmű, ha nem, akkor sajnálom.

regenbogen12 2015.10.08. 09:17:12

@Mr Long: eszembe jutott egy vicc erről:
Két rendől sétál, a járdán meglátnak egy kis kupacot. Nem tudják mi az. Az egyik megkóstolja.
-Na, mi az?-kérdezi a másik.
-Kutyaszar.
-Huh, még jó, hogy nem léptünk bele!

DieNanny CH 2015.10.08. 09:24:15

@Határátkelő:

Én bevallom, ezt úgy értelmeztem, hogy több páros van - mármint, hogy ez a páros ír egy-egy posztot, aztán egy másik páros, akik 2 másik ember, írják a következő duplát.
Így értettem a sorozatot, nem pedig, hogy 1 párostól jön sok-sok-sok írás...

Hát, akkor mégsem fogunk összeveszni... Azért remélem, az írók mégiscsak folytatják.

adg 2015.10.08. 09:24:44

@Mr Long: nem mondta, hogy elnezi neki, csak hogy ronda szine volt, mint a Balatonnak. (Mondjuk a Balatonnak tenyleg nincs szep szine kozelrol, mert az iszapos meder miatt szinte mindig zavaros. Messzebbrol jobb)

En nem nyaltam meg a tengert, rogton lattam, hogy nem a Balaton, pedig altalaban ez is zavaros egy kicsit. :)

Flamy (fat cat wannabe) 2015.10.08. 09:29:40

@Határátkelő: "egy érdekesnek induló kezdeményezés (immár nem első alkalommal) ilyen véget ért"

En eddig direkt nem kommentaltam, mert bar egyik poszt sem tetszett, azert meg adtam volna egy eselyt a dolognak. Viszont azt be kell latni, hogy nem minden kezdemenyezesbol lesz automatikusan siker. Mint ahogy ha vallalkozast alapitok akkor abbol se automatikusan lesz Google. Szerintem amugy az otlet itt jo lett volna, de a kivitelezesbe az alabbi hibak csusztak:

1. Nem volt egyertelmuen felvezetve hogy mit kell erteni a parposzt alatt
2. Maguk a posztok elegge informaciohianyosak voltak
3. Nem latszott az osszefonodas a ket poszt kozott - gondolom ez a harmadik poszt lett volna, de legyunk oszintek, az hogy harom posztot kelljen elolasni sok nap elteressel valoszinuleg nem fer bele a HA torzskozonseg napi rutinjaba.

En azt javasolnam hogy a fentieket atgondolva lehet meg adni egy eselyt a jovoben a par-poszt formatumnak.

©________ 2015.10.08. 09:34:39

Ugy nezem, itt valaki nagyon beleesett a magyar nyelv csapdajaba.

Ugyanis nem mindegy, hogy parposzt vagy posztpar.

De azert mi vagyunk a hibasak, mi?

©________ 2015.10.08. 09:37:11

Utoljara husz eve magyaraztam egy kanadainak, hogy mi a kulonbseg a bekastekno es a teknosbeka kozott.

adg 2015.10.08. 09:54:11

@Csupacsí: Pedig van egy nagy kozos pontja a bekasteknosnek es a teknosbekanak. Egyik sem letezik.
Nincs olyan allat, hogy teknosbeka. Csak teknos. Vagy beka. De a teknos nem beka, mert hullo, mig a beka keteltu.
Ennyi erovel nevezhetnenk teknosszalamandranak is. :)

Mai biologiai okoskodas off.

Határátkelő 2015.10.08. 10:03:41

@Csupacsí: Nem értek veled egyet párposzt vs posztpár kérdésben, de még ha igazad is van, nem ez a lényeg, hanem az, hogy most már nem az első alkalom, hogy gyakorlatilag esélyt sem kap egy olyan kezdeményezés, ami eltér a szokásostól. Volt már itt olyan, aki naplószerűen kezdte megírni (ráadásul az én kérésemre) a mindennapjaikat, őt is sikerült elüldözni. Lássuk be, így azért elég nehéz minden napra egyedi tartalmat összehozni. Nem a kritika jogát akarom elvitatni természetesen, csak azt rossz látni, hogy eredetileg lelkes emberek hogyan adják fel. Amire lehet azt mondani, hogy bírni kell a kritikát, de már számtalanszor írtam, hogy itt emberek a saját életükről írnak, ami egy nagyon személyes műfaj. Talán ezt is érdemes lenne figyelembe venni.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.10.08. 10:04:27

@adg: +1
mérges is vagyok az asszonyra, hogy a kislányunknak megtanította a teknősbéka szót :D

©________ 2015.10.08. 10:05:34

@adg: meg szerencs, h Brian nem biologus volt:-)

Mar mint a kanadai

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.10.08. 10:06:24

Nem tudom más hogy van ezzel, de ha a poszt író besértődik azon hogy az olvasóknak nem tisztán érthető az írása, akkor én nem érzem úgy hogy az olvasók lennének a hibásak.

©________ 2015.10.08. 10:08:35

@Határátkelő: nyilvan igazam van, ez nem ketseges:-)

De ertelek.
Mar akkor is eertettem, amikor eloszor mondtad.

De csak azt tudom mondani, amit aposom szokott. Aki folkototte a kolompot, razza is.:-)

©________ 2015.10.08. 10:10:31

@ChristineK: anno mar az oteves fiam is megertette, h ha masok nem halljak, h koszontel, akkor nem koszontel. Es nem ok a suketek.

A markrtingesek se kezdik el szidni a jonepet, h nem ertik a reklsmot, hanem csinalnak olyat, amit ert.

©________ 2015.10.08. 10:16:11

@Zka: speciel a bekastekno pont letezhetne is, de hogy a biologiahoz mi koze, nem tudom:-D

Observer99 2015.10.08. 10:16:16

Nekem egy viszonylag régi vicc jut eszembe, arról, hogy a két Szovjetunióból emigrált avantgárd művész beszélget egy párizsi zenés kávéház teraszán...

adg 2015.10.08. 10:21:16

@Csupacsí: :)) Turtlefrog vagy turtletoad, attol fuggoen, mennyire akarjuk megbantani szegeny teknost. :D

Juteszembe, elkezdodott a bekak parzasi idoszaka, akkora ordibalas van minden kis esonel, hogy borzaszto.
Mondtam mar, hogy beallnak az ereszlefolyok szajaba, es ott koncerteznek? Rajottek, hogy hangosabb, es igyjobban tudjak szediteni a bekalanyokat.
Es mar a kabocak is kezdenek beindulni. Meg a bozotcsirke is vegigkiabalja az ejszakat. Tiszta allatkert.
De legalabb a kakaduk meg a deneverek kussolnak meg. :)

wuaaa 2015.10.08. 10:26:18

@adg: Itt meg minden kussol, mert kezd havazni... :))

Határátkelő 2015.10.08. 10:36:41

@ChristineK: @Csupacsí: Azt szeretném, ha megértenétek, hogy nem valami eleve elrendelés, hogy itt minden nap van poszt, ráadásul jórészt eredeti tartalom. Rengeteg munka van mögötte, nem elsősorban az enyém (bár a levelezés, felpakolás, moderálás, stb. sem kevés), hanem azoké, akik megírják a történetüket. Senki nem a kritika jogát vitatja, hanem a hangnemet és (főleg) a hozzáállást.

Nagyon igazságtalannak érzem az üzleti világhoz való hasonlítást, mert ott profi emberek pénzért állítanak elő valamit, itt pedig sokszor olyanok írnak, akik életükben talán először fogalmaztak posztot.

Én szívesen vállalom, hogy hibáztam ("ha feltettem a kolompot, rázom is", ugye...), de azt szeretném kérni, hogy ha megoldható, a jövőben amikor elkezdtek szétszedni egy posztot, esetleg jusson eszetekbe, hogy amit ti kritizáltok, az másnak az élete.

Nehogy egy nap arra ébredjünk, hogy nincs mit kritizálni.

Köszönöm.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.10.08. 10:49:13

@Határátkelő: Elbeszélünk egymás mellett. Szétszedjük a posztot azzal ha nem értjük egy részét? A hangnemem pedig szerintem normális. Mert ha ez nem az akkor nem tudom mi. Most akkor én is duzzogjak? :)
És igen tudom hogy ez az életük, végtére is az itt kommentelők közül többen írtunk már ide posztokat.

London2009 2015.10.08. 11:04:26

@adg: :DDD
Elkepzeltem ahogy a bekasracok uvoltenek az ereszlefolyodban es beugrott a Vukbol a beka! "Ha nem szeretsz, hat en szeretlek, uuuu!"
Jol indult a napom! Koszi! hahaaa

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.08. 11:12:21

Én általában tiszteletben tartom minden posztíró lelki világát.
Ettől még ami nem jó az nem jó. A két poszt minden összefüggés nélkűl külön is zavaros.
Ez is egy írói stílus csak keveseknek jön be. A posztírók talán példát vehetnének Bredpittmónika hozzáállásáról.
Ha valakinek a posztja szét lett szedve akkor az övé igen. Tanult belőle és azóta is aktívan jelen van.
Mar nem is tudom hány posztom jelent itt meg. Volt amelyik 800kommentet kapott volt amelyik 50et. Ez egy ilyen műfaj.
A végtelenségig nem lehet mindenkinek a harmatos lelkét apolgatni mert bele fogunk fulladni a sárga gumicsizmák vagy az összefüggéstelen utalások tengerébe.
Egy viszont tény.
MI, hangsúlyozom MI olvasók írjuk a posztokat. Ha nem írunk nem lesz mit kritizálni.
Még annyit hogy semmilyen sértő kritika nem hangzott itt el.
Ha csak én nem értettem volna akkor ok én vagyok a hülye, viszont itt gyakorlatilag senki nem értette.

Mr Long 2015.10.08. 11:12:31

@adg: Nalatok van tenger? Azt hittem csak oceanra fussa arrafele a jomodban!

London2009 2015.10.08. 11:13:48

@Határátkelő: Ha paros helyett, mondjuk "ket baratno tortenete, akik online talalkoztak munkajuk soran" lett volna a felkonferaloban, akkor mar az is megkonnyitette volna a dolgokat. Nekem a parosrol egy ferfi es egy no ugrik be elsore. Tudom, regimodi vagyok. Mar arra gondoltam, hogy otthagytak a ferjeket es egymasra lelt a ket no. :D Pedig nincs problemam az erto olvasassal.
Ettol fuggetlenul szerintem az kifejezetten jo, hogy a blog kozonsege egyszeruen nem fogad el minden szinvonalu irast. A naplobejegyzes sem azert bukott el, mert maga az otlet rossz lett volna. Egyszeruen csak tul reszletes, szemelyes volt es nem hozta lazba a sarga gumicsizma a blog olvasokozonseget. De ez nem az irot minositi. Egyszeruen vannak bizonyos jellegu posztok, amik nem ide valok.
Peldaul szerintem nyugodtan meg lehetne hatarozni egy minimum terjedelmet. A rovid posztok ritkan nepszeruek.

pasztasuta 2015.10.08. 11:18:29

@London2009: "s ha én szeretlek jóóóóól vigyááázz" haha most már nekem is jól indult. :D

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.10.08. 11:23:03

@Határátkelő:
@ChristineK: +1

A keménymag már rég nincs itt. Most abszolút normális hangnemben fejtettük ki, hogy nem értjük.
Nem kell ezt túldramatizálni.
Azt sem vitatta senki, hogy sok meló van vele. Magunk ellen beszélek, de feltétlen szükséges a mennyiségnek a minőség rovására menni? (csak kérdem)

adg 2015.10.08. 11:23:54

@wuaaa: maris havazik? Es olyankor elkussol minden allat? Jegesmedvek, reszeg siralyok, semmi? :))
Szombaton megyunk a napelemesautos sracokhoz, majd elmeselem, mit lattam. Sajnos a tesztelesrol lemaradtunk, mert csak most pentekig tesztelhetik az autot, es addig mar nem fer bele a latogatas. De majd azert kifaggatom oket.
Eleg meglepo latvany a darwini utcakon a magyar rendszamos utanfutojuk, amiben a felszerelest hurcolasszak. :) Eddig ossz egy darab kulfoldi rendszamot lattam itt, egy nemet katonai teherauton. Valamiert nem kocsival jonnek a turisztok.

@London2009: haha, most igy nekem is beleult a fulembe. Szerencsere nekunk nincs lefolyonk, meg ereszcsatornank sem, ha lenne mar leszedtem volna. Amugy sem er semmit. De a szomszedban van par helyen, az eleg a koncerthez. :)

Virago_1000 2015.10.08. 11:24:59

Szetszakitott csaladok...
Nem baj ez ma a trendi meg a cool...
Miert, minek?

"ha azt látod, hogy a gyereknek bezony ez jó lesz. "
- legalabb magadnak valld be hogy mekkorat tevedsz. Itt a blogon nem kell. Ha sikerul, es nem vakitanak el a penzert megveheto kacatok.

Narina 2015.10.08. 11:26:28

@wuaaa: Ugy-ugy! Irj meg egyet! Szerintem van ott meg sztori. Keeeeeeeeeeeeeeerlllllllllllleeeeek!

Narina 2015.10.08. 11:26:34

Szerintem itten most a Dubai posztolo emlitet baratnoje posztolt! Szerintem egyebkent nem volt rossz! Kicsit kaoszos, de vegul is mindenkinek ilyen az indulas,( na jo nekunk hasonlo volt, na ma megen altalanositok), legalabb is soknak. Sorozat reszekent jo lesz.

Narina 2015.10.08. 11:26:38

@adg: Na tegnap wuaa-n nevettem, ma a te sztoridon! Egyaltalan, hogy tudtok aludni ekkora ricsalyban?!

London2009 2015.10.08. 11:26:59

@adg: jajj, ne is mondd. Kikerestem youtube-on, meghallgattam, azota a monitorjaim mogott bujkalok mert nem akarom, hogy lassak, hogy sirtam! :D

adg 2015.10.08. 11:29:58

@Mr Long: egy rakas tenger van errefele, mi az Arafura partjan vagyunk.

Mr Long 2015.10.08. 11:35:34

@adg: Pedig Singapurig el lehetne autozni innen (en lenyomnam), aztan mar csak par ezer kilometer kompon.

SzZoole 2015.10.08. 11:36:04

Azt hiszem Agatha Christie,Poirot konyvei/filmjei voltak ilyenek,hogy elkezdodott ilyen titokzatos/misztikus stilusban Es konyvet/filmet vegig izgulva a vegen derult ki,hogy ki van kivel es ki kit olt meg.
Talan varni kellet volna,hogy Ez a partortenet is vege fele erjen es akkor kivilagosodott volna a sztori.
Kar,hogy a kommentelok igy egymasnak tudnak esni,nem csak a mai,az elmult napok kommentjeit is vegig olvasva.
Termeszetesen akinek nem inge/ingje........
Es most megyek nyelvvizsgazni,ma lesz a rovasiras parbeszed vizsgam,mar egesz folyekonyan beszelem:))))

Bredpitt Monika 2015.10.08. 11:40:40

Már rég röhögtem ennyit hozzászólásokon.

wuaaa 2015.10.08. 11:42:24

@adg: Kék-eső, piros-hó, sárga-átmenet... db.tt/X4tZxC8g
A napelemesautós beszámolót előre is köszönöm! :)

@Narina: Nem lehet minden nap karácsony... ;)

Bredpitt Monika 2015.10.08. 11:42:32

@MsTandMsg: Ne hülyéskedj már. Ha most tényleg elvonulsz az olyan lenne, mintha szex közben azt mondanád a párodnak (akik ebben az esetben az olvasók), hagyjuk az orgazmust, nem érdemled meg.

Magaddal is kicseszel. Mindjárt folytatom.

Bredpitt Monika 2015.10.08. 11:46:06

Az én első posztom után egész nap bőgtem. Aztán mivel ilyen önsanyargató típus vagyok , addig jártam ide, amíg egész jól elvagyok itt azokkal akik annak idején pszichiáterhez akartak küldeni.

Hétfőn direkt nem szóltam semmit, mert nem értettem a történetet és vártam a folytatást, de most sem lettem okosabb, ezért , mint kitartó személyiség várom a következőt.

Ne add fel. Egyébként is hová mennél innen, ha már itt leadtad az első kettőt?

DieNanny CH 2015.10.08. 11:52:42

@Virago_1000:

Na, pl ebből is lehetne egy poszt-pár. Hogy a gyerek, ugyanabban az időpontban mit gondolt? Amikor anya azt látta, hogy a gyereknek jó, vajon a gyerek nem sírta át az éjszakát?

SzZoole 2015.10.08. 11:57:59

@Bredpitt Monika: igazad van Monix,nem is jo az az orgazmus,mert csak osszemocskoljak egymast vele az emberek

Kiég3tt 2015.10.08. 11:58:15

Hat ez csunya veget ert itt. Sajnalom oszinten. Ha valahol megjelenne, engem azert erdekelne az elerhetosege.
Megertem a szerzok reakcioit, en is bedobtam volna a torcsit.

Bredpitt Monika 2015.10.08. 12:03:11

@diggerdriver: @Kiég3tt: Köszi, hogy pozitív példának hoztatok reméljük lesz hatása és nem fog eltűnni a két író (vagy három?).

Bredpitt Monika 2015.10.08. 12:05:56

@Zoole[uk]: Még jó, hogy odaírtad vicc volt. Lázasan gondolkoztam mikor küldtem neked képeket?
Egyre rosszabb a memóriám.

Valamelyik nap komolyan azt hittem, hogy kezdem elveszteni a fonalat. Le volt szedve a ruha a szárítóról és nagyon kellett gondolkodnom mikor szedtem le.
Végre úgy öt perc szenvedés után lányom közölte velem, hogy ő szedte le előző este. Ilyet még nem csinált előtte. Hú, de megkönnyebbültem.

Narina 2015.10.08. 12:15:38

@MsTandMsg: En mindenesetre kivancsi vagyok, ha ez jelent valamit. Szerintem folytassatok! Nem szabad feladni!

SzZoole 2015.10.08. 12:17:29

@Bredpitt Monika: persze,hogy csak vicc volt,vagy nem?
az en memoriamal is gond van,tudod az agymutetem

MsTandMsg 2015.10.08. 12:27:04

A tisztán látás kedvéért! Nincs szó sem feladásról, sem megfutamodásról, sem sértődésről! Ez egy tisztán racionális döntés. Mérlegeltük, hogy megéri e időt és energiát áldozni arra, hogy a Határátkelőn rendszeresen megjelenjenek írásaink. Az első két poszt alapján úgy gondoljuk, hogy NEM. (Bár azt hozzá kell tennem, hogy néhány kommentelő nem reprezentálja a Határátkelő 40 ezres rajongótáborát.) Ez a stílus itt nem fekszik, de ezt addig nem tudhattuk, amig nem próbáltuk meg. Határátkelő partner volt és lehetőséget adott, mivel úgy gondolta, hogy jó lesz egy kis új szín a blogon. Nem jött be, van ilyen!
Nem kell értünk aggódni! Amit elkezdtünk azt tovább is visszük, csak nem itt. Van saját játszóterünk. :)

Taxomükke (UK) 2015.10.08. 12:38:15

@Határátkelő: Egy pillanat.
Nem a posztoló életét kritizálta senki.
Az írással volt baja gyakorlatilag mindenkinek, mivel nem értettük - talán még most sem egészen értjük - ki kivel van. Még csak nem is a stílussal volt a gond, mert az kinek bejön, kinek nem. Hanem azzal a ténnyel, hogy nem volt világosan érthető.
Szerintem.

Bredpitt Monika 2015.10.08. 12:38:24

@Zoole[uk]: Akkor lehet, hogy olyan fotókat nézegetsz, amin nem is én vagyok, pedig te azt hiszed, hogy igen. Legalább jól néz ki a csaj?

P.Elliot 2015.10.08. 12:39:45

Digger hatarozta meg jol a Picasso hasonlataval....
Hat jo, legyen zavaros hogy had forgassa az agyat az olvaso de remeljuk hogy a folytatas valahogy fel fog tisztulni mert ha nem, gyanitom hogy az olvasokat nem a tema fogja erdekelni hanem a zavaros irasrol fognak kommentezni ugy hogy abban meg csak nyoma sem lesz a posztolo eletenek.
Erdekesebb lehetne ha mindenki rovid hozzaszolasban megirna hogy a posztnak nevezett micsodabol mit olvasott ki, milyen elettortenetet kepzel hozza aztan az kapna a virtualis kez megrazast aki a legkozelebb jart hozza.
Viccen kivul, tenyleg furcsa ez a poszt pusztan azert mert egyszeruen semmit nem kozolt magarol, titozatossagba burkolta azt a keveset is ami ugy latszik hogy szinte senkit nem erdekel ma.

Bredpitt Monika 2015.10.08. 12:41:54

@Taxomükke (UK): Jól látom, hogy kaktusz van a képen?
(kicsit félve kérdezem, miután egy dinót már kígyónak néztem).

Bredpitt Monika 2015.10.08. 12:44:19

@P.Elliot:" Erdekesebb lehetne ha mindenki rovid hozzaszolasban megirna hogy a posztnak nevezett micsodabol mit olvasott ki, milyen elettortenetet kepzel hozza aztan az kapna a virtualis kez megrazast aki a legkozelebb jart hozza."

Ez nem is rossz ötlet szerintem. Bár kicsit félek tőle, mert rögtön kiderülne mennyire hülye vagyok.

Én azt várnám a poszt írótól, hogy ha már ilyen kedvesen idejött (mint ahogy én anno nem pl.) akkor leírhatná, hogy ki kicsoda, ha már ennyien érdeklődnek.

Bredpitt Monika 2015.10.08. 12:45:37

Addig is van e valaki aki vízkőtlenített már mosógépet ecettel. Csináljam vagy ne?

soad1221 2015.10.08. 12:47:19

@wuaaa: jöjjön a következő sztori :) megígérted, most megmentenéd a mai egyébként is elég szar napot... :)

©________ 2015.10.08. 12:48:43

@Határátkelő:

Helyreigazitas: soha, senkinek az eletet nem kritizaltam itt. Mondjuk mashol sem.

Maximum arrol szoktam beszelni, en mit erzek a poszttal kapcsolatban, vagy kerdeseket teszek fel.

Ugyhogy ezt nem ertem,miert cimezted nekem.

wuaaa 2015.10.08. 12:49:48

@Bredpitt Monika: Inkább citromsavval. Nem lesz büdös. Szerintem.

Taxomükke (UK) 2015.10.08. 12:49:57

@Bredpitt Monika: Igen, Nevadában, a kaliforniai határ közelében fotóztam májusban.

Kendall 2015.10.08. 12:51:07

@Bredpitt Monika: Móóóni, te nem változol! :)

HÁ, először is: fantasztikus munkát végzel, köszönet érte!!! Szerintem Te 0-24-ben a gép előtt ülsz és ez az életed, mert másképp el nem tudom képzelni, hogy mindezt intézed, olvasod a kommeneteket és moderálod, stb... óriási munka!
DE: sztem egy rossz megfogalmazás miatt (elvégre Te is ember vagy - vagyis mégse, mert tuti robot a gép előtt!) MINDENKI mást várt.
Párposzt = pl. Jani haverja Albániából szokott írni, és Janihaverjáné ugyan abból az országból, otthonukból, ugyan azokról a dolgokról ír de a saját szemszögéből.
És PÁR alatt házastárs/élettársat értünk elsőre, itt meg inkább munkatársak lennének, nem?
De mindegy, ez legyen az életben a legnagyobb hiba!!!
ÉS ezt tetézte, h valóban nem a legjobb színvonalú az írás, de az is oké, mert nem profi írók írnak ide, kinek hogy megy, eltérő.

Én megfejtettem, h nőről van szó, Németo-ban kezdődik a helyszín, majd -bár azt írja alcímnek: "Nélkületek nem megyek haza" - mégis úgy tűnik, mintha Mo.-on folytatódna. Nélkületek=gyerek és apa, gondolnánk, de fura, h apa nem segít a bürokráciában, hanem idegen tanár és a google - szóval tényleg nem értelmezhető. Szóba került a szövegben az apa, aki ugye elvileg A PÁR, de aztán mégsem.

Végül meg ha jól emlékszem, senki nem sértő stílusban írt, csak a sok negatív vélemény sokkolhatta az írót. De íme Bredpittmónika, a túlélő, nélküle kevésbé lenne színes a világ!!! :)

Narina 2015.10.08. 12:51:49

@Bredpitt Monika: Elnezest, tudom nem nekem szolt, de ez most, nagyon nevettem. Ezt, hogyan tetszet ossze hozni? (bar teny, hogy vannak fura dolgok) :D

Kendall 2015.10.08. 12:51:49

@P.Elliot:mindig Digger ragadja meg legjobban a lényeget, nem csoda, h őt vitték színpadra!

Narina 2015.10.08. 12:51:49

@Bredpitt Monika: En igen, ha nem tul surun csinalod mehet, de ovatosan, mivel savas. Egy teljes programot nyomj vegig vele. Nem tokeletes, de egesz jo az eredmeny.

Narina 2015.10.08. 12:51:49

@Zoole[uk]: Fogadjunk, hogy a nejed! :D

Kendall 2015.10.08. 12:51:50

@Zoole[uk]: @Bredpitt Monika: a két szexista egymásra talált... LOL

Kendall 2015.10.08. 12:51:50

@MsTandMsg: amik a félreértést adták, tisztába lettek téve. Látjátok, HÁ-t is félreértette mondhatni mindenki, így mindenki mást várt most tőled! Értve a helyzet, így a folytatás is értelmezhető lenne... Nem csak a HÁ által bevezetett újfajta posztolási mód új, de ami kibontakozik, h a világ 2 végéről egymásra akadtok és vmi közös munka... ez is új és érdekes lehet, nem 100-adik Anglia! Én kíváncsian várnám.
(Félreértés ne essék: az angliai cikkeknek is örülök, mert minden eset egyedi!)

Kendall 2015.10.08. 12:52:06

@Bredpitt Monika: ezt tisztítás, szagtalanítás miatt csinálja az ember lánya, ezért csalódás lesz, ha utána még büdibb a gép, de AZ ELSŐ POFONNÁL NEM SZABAD FELADNI (hehe) mert a flakon ecet és a 90 fok felmarta a megkövült koszt, ami alatt újabb szagos réteg van - ezért FUSS NEKI ÚJRA ÉS SIKERED LESZ! Szóval 2-3X mosd át a gépet ruha nélkül és rendben lesz.

SzZoole 2015.10.08. 12:52:31

@Bredpitt Monika: az ecet nagyon jo,van olyan jo mint a moonshine:)))
De legjobb a kiskalapacs es vésö:)))

Az megvan,hogy az indian felesege mos a patak parton es egyszer csak raesik egy nagy szikla es szornyethal.Az Indian ezt karbatett kezzel vegig nezi Es csak annyit mond;ebben a honapban ez mar a 3.asszony volt,akit elvitt a vizkö:)))

©________ 2015.10.08. 12:53:40

@Bredpitt Monika:

Ne csinald, tonkreteszi a mittomenmilyen csoveket.

DieNanny CH 2015.10.08. 12:54:42

@Bredpitt Monika:

Nyugodtan csináld. Szerintem nem lesz büdös. Én amúgy úgy csinálom, hogy mikor megveszem az öblítőt, ugye a flakon felső 5 cm üres. Na, azt feltöltöm csurig 20%-os ecettel - szerintem ez kevesebb, mint fél deci - így minden öblítésnél kerül a gépbe is. A ruháknak nem árt, a gép meg mindig egy picit vízkőtlenítve van.

©________ 2015.10.08. 12:54:51

@Bredpitt Monika: reszemrol nem eroszak a disznotor.
Nem fogok en senki idegennek konyorogni.

SzZoole 2015.10.08. 12:58:07

@Narina: igen,akar ô is lehetne

DieNanny CH 2015.10.08. 12:58:46

@Csupacsí:

Na, ennyi fajta vélemény!
:-)))

Móni, válogathatsz.

Bredpitt Monika 2015.10.08. 13:00:17

@Zoole[uk]: Akkor jól szórakozol látom.

SzZoole 2015.10.08. 13:01:31

@Kendall: pedig en voltam az egyik legnagyobb kritikusa Es most nezd meg,mi vagyunk az egyik legnagyobb virtualis baratok,egy rugora jar az agyunk

soad1221 2015.10.08. 13:03:37

@Határátkelő: bocs, de nem igazán értem a megsértődés okát.... nem szarnak, bárminek is nevezte ezt a két posztot senki, hanem:
1. értetlenkedtek, hogy "mi van?"
2. hiányolták az infót

Ha ezt nem azzal intézzük el, hogy infót adunk, és megpróbáljuk elmagyarázni, hogy miről is lenne szó, akkor szerintem nem az első 4 kommentelőben van a hiba.
Tök érdekesnek tartom, hogy halál komolyan megsértődik vki ezeken a kommenteken, ahelyett, hogy:
1. vagy röhög rajta (én rendszeresen kiröhögöm magam, a hülyeségem, bármi ami lehet, hogy részemről tök komoly volt, de nem épp úgy sült el.. sokat segít nem önteltnek lenni.. :))
2. vagy túllép - ne adj isten információt is ad róla...

Igen egyértelmű volt.... így, hogy utólag elmagyarázták...

no mindegy, a megsértődés sosem egy értelmes cselekedet...

Bredpitt Monika 2015.10.08. 13:04:22

@Kendall: Most jól seggbe rúgnálak, ha el tudnálak érni végre, már írtam egy csomó emailt, amire nem válaszolsz.
Jók a régi számaid, amiket megadtál? Akkor fel is hívlak.
Ezért most bosszúból kiírom mindenki szeme láttára, hogy tisztogattad magad Cape Cod-on a kocsiban. Zoli nagyon fog örülni neki.

HA, sok figyelőd van a háttérből.

SzZoole 2015.10.08. 13:04:59

@Bredpitt Monika: Monix,nehogy fehuzd magad,semilyen kepem nincs rolad!!!
De ha megis felhuznad magad,akkor egy segito jobbkezet tudok nyujtani

Bredpitt Monika 2015.10.08. 13:07:44

@Narina: @Taxomükke (UK): Most, hogy itt esik az eső élvezném egy kicsit azt a klímát, de nem sokáig. Gondolom már jó meleg volt májusban.

Kendall 2015.10.08. 13:08:19

@Bredpitt Monika: én már vagy 2 éve minden mosásnál löttyintek ecetet a dobra és az öblítő tartóba is ecetet (kb.1-2 ek) vizet és kb.10 csepp illóolajat teszek. Ezt bőrgyógyász ajánlotta öblítő helyett.

Bredpitt Monika 2015.10.08. 13:09:49

@Narina: Bocs, az előbbi nem neked ment. Melyiken nevettél, ugyan már valaki kioktatott hogy kell megnézni, de még mindig nem teljesen tiszta, főleg ha egymás után sok üzenetet írok?

Bredpitt Monika 2015.10.08. 13:11:21

Ja, egyébként ennek a KEndall nevű csajnak köszönhetem Határátkelőt. Ő mondogatta mindig, hogy szereti, aztán egyszer csak ránéztem és azóta........................

Bredpitt Monika 2015.10.08. 13:14:10

@Kendall: Nemhiába, Kendall tanárnéni. Ő az aki mindig kijavította az akcentusból eredő hibáimat. Utáltam érte.
Jó lett volna ha ott van amikor a mesét olvasom a kisfiúnak, aki azt hitte, hogy múmiáról olvasok és nem a kisfiú anyjáról, akiről a mese szólt.

Bredpitt Monika 2015.10.08. 13:15:52

@Zoole[uk]: A mai napon nagyon sokat röhögök, jó hangosan.

Bredpitt Monika 2015.10.08. 13:25:35

@wuaaa: @Kendall: @DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: @Csupacsí:
Akkor most aztán meg vagyok zavarodva ecet ügyben.

A mosógépet fél éve vettük, de nyáron két hónapig nem volt használva. Húgom meséli, hogy ő három évig nem használt semmit, aztán úgy döntött hirtelen, hogy calgont rak bele.

Ennek az lett az eredménye, hogy a vízkő jó n agy adagban lejött és eldugult tőle a szűrő (ha jól értettem), ezért bedöglött a mosógép (mint az indián ügyében).

A citromsavat már más is mondta. Azt is hallottam már, hogy öblítő helyett használják az ecetet. Én nem használok öblítőt.
Szóval akkor most Csupacsi megijesztett, mert ő ugye azt mondja, hogy tönkreteszi az ecet a gépet.

Jaj, akkor most az lesz, ami az első poszt után. 100 ból kilencvenen azt mondták, haza ne jöjjek, de aztán mégis hazajöttem. Akkor most mi legyen ecet ügyben? Digger, segítség!!

LyukasBogrács 2015.10.08. 13:27:16

@Bredpitt Monika:
Ha mosógépet nem is, de kádat, zuhanytálcát, mosdókagylót, kocsi szélvédőjét, evőeszközöket, poharakat, vasalót igen.

Bredpitt Monika 2015.10.08. 13:33:40

@Zoole[uk]: @Kendall:

@wuaaa:

Akkor most jöjjön a tisztogatós történet. Nem olyan jó, mint a pisilős, de majdnem.

Három lány 1999 ben elindul New Jerseyből Cape Cod-ra, kettő azért , hogy delfineket lásson, az egyik meg azért, hogy lássa a várost, ahol leszbikusok és homokosok élnek.

Megfürdünk a strandon és Kendall úgy dönt, hogy a kocsi hátsó ülésén kitisztítja a bikini alsóba ragadt homokot. Egy motel mellett parkolunk és elfeledkezünk arról, hogy az autó tetején van egy kis ablak, ami nyitva van és a motel lakói, akik a körfolyosón épp akkor mentek el az autó felett, láthatták hogyan tisztogat egy magyar lány homokot ..............onnan.

Aznap nagyon jó napja volt az akkor ott sétálóknak.

Bredpitt Monika 2015.10.08. 13:36:42

@LyukasBogrács: Gyűjtöm az igeneket és a nemeket.

Az az igazság, hogy apukámra is hallgatok és mint nagy természetvédő itt kattog az agyamban, az hogy a Calgon bizony szennyez, miközben az ecet nem.

P.Elliot 2015.10.08. 13:38:17

@Bredpitt Monika: Fura, en soha nem hasznalok vizko oldot, igaz hogy oblitot sem, a szaritogepbe dobok egy ahhoz valo papirt ami megakadalyozza hogy a ruha szikrazzon, en legalabbis kizarolag ezert teszem.
Nagyon hosszu lejaratu moso es szaritogepeim vannak, az ezelotti nagyjabol 20 evig ment, ez a mostani is tobb mint 6 eves, van talan 8 is de szerelot nem latott meg.A legegyszerubb moso es szaritogep, dragaert nem adnek egy centet sem miota ismeroseim jeleztek hogy mennyi baj van vele, milyen gyorsan elromlik valami rajta. Lehet hogy kevesebb vizben is tud mosni de nekem ez nem cel, szeretem a bo vizben oblitett ruhat. Szoval nem tudom ezt a vizko dolgot, nekem soha ilyen problemam nem volt. Milyen tunetekkel jelentkezik ez?
Rossz szagot meg nem ereztem a gepben es el sem dugult....

Bredpitt Monika 2015.10.08. 13:40:29

@svájci sapka (ch): Kire gondolsz kemény mag alatt? Én csak egy éve jöttem.

Bredpitt Monika 2015.10.08. 13:45:51

@P.Elliot: Láttam múltkoriban Dragonlady írta, hogy baja van az itteni mosógépekkel. Hát, nekem is. Főleg Amerika után.

Igaz, egy barátnőm egyszer elmagyarázta (aki nagyon okos csaj és nagyon sok mindenben tud nekem segíteni) hogy az amerikai mosógépek egyáltalán nem környezetbarátok , de nekem nagyon hiányzik az, hogy egy fél óra alatt úgy kimosson egy gép, hogy tényleg tisztának is lássam és meg tudjam állítani akár mosás közben csak annyival, hogy kinyitom a tetejét. Meg sok múlik azon, hogy milyen a víz. New Jersey után égbe kiáltóan érezni, hogy mennyire vízköves a víz itthon legalábbis itt ahol én lakom, nem tudom ez mitől függ egyébként.

Kint nyilván nem megy tönkre a gép ha nem olyan vízköves mint itt. Én kint is inkább kiteregettem a ruhákat egyrészt nem szeretem a ruhaszárítót, ezen kívül sokkal környezetbarátabb a teregetés.

Bredpitt Monika 2015.10.08. 13:48:53

@P.Elliot: Az a mosógép, amit mi használunk kint New Jerseyben megvan több, mint 16 éve. Akkor ismertem meg férjem és a húga használta akkor azt a gépet már nem tudom hány éve.

Most annyi kis hibája van, hogy nem minden program után centrifugáz ki rendesen, de még megy. Szóval tényleg strapabírók.

Bredpitt Monika 2015.10.08. 13:49:31

@Zoole[uk]: Nagy mulasztás, de kép nem készült.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.10.08. 13:52:46

@Bredpitt Monika: Óóóó, azok már régen eltűntek. :)
Ez most csak kis matiné...
:D

wuaaa 2015.10.08. 13:55:21

@Bredpitt Monika: Nem lehetett rossz... :)
Mosógépügyben tőlem szofisztikáltabb tanácsot ne várj.. :)))

Narina 2015.10.08. 14:05:56

@Bredpitt Monika: Nem nekem ment! Taxxomuckenek es azon nevettem. Rakatintasz a a komentbe a nevedre es odagorgeti a rendszer a lapot amihez, hozza szoltak!

Narina 2015.10.08. 14:06:00

@Kendall: Van egy harmadik is ;) Csak en meg nem villantottam!

SzZoole 2015.10.08. 14:10:52

@Narina: na akkor villants,mutasd meg mit tudsz

2015.10.08. 14:11:13

@Határátkelő:

Gondolkoztam, hogy beleszoljak-e vagy ne, de rossz ido van es emiatt frusztralt is vagyok, szoval... borzalmasan faraszto kezd lenni az allandova valo sirasod, hogy neked milyen nehez, mennyi munka, es a sok kocsog nem ertekeli, meg nem becsuli meg... Elnezest, de tenyleg... Most egyaltalan miert csinalod? Az elismeresert, kuldetestudatbol, miert?

Azt meg csak mellekesen jegyzem meg, mivel azt is rendszeresen elohozod, hogy ezert neked senki nem fizet, hogy azert eleg rendesen porognek az oldalak, van rajta reklam is rendesen, az uzemeltetesre kulon gyujtest rendeztel, ha jol emlekszem ("a reszvenyesek" rendszeresen hivatkoznak is ra), szoval azert ne nezzuk hulyenek egymast... Ne erts felre, semmi baj nincs ezzel, csak az allando siras-rivas ne lenne a reszedrol... Elnezest, ha tul oszinte voltam...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.08. 14:13:41

@Bredpitt Monika:
Minden mosóporban van vízkövesedésgátló.
Fél éves mosógépben nincs vízkő.
Ha átmosod ecettel semmi baja se lesz de a lelked megnyugszik.
Ecetes mosás utan nyomjál le egy mosóprogramot öblítővel hogy az ecetszagot kivigye.

DieNanny CH 2015.10.08. 14:15:14

@Bredpitt Monika:

Itt Svájcban sokkal vízkövesebb, mint Mo-on! :-)
Viszont a svájci Zug-gépeknek van 29 perces 40 fokos, és 39 perces 60 fokos programjuk.
Igaz, a gépek 1200 franknál kezdődnek. De az tényleg jó, hogy 2 óra alatt ki tudok mosni 4 db 4 kilós adagot...

MsTandMsg 2015.10.08. 14:15:50

Személy szerint örömmel olvasom majd egy-két itt kommentelő sztoriját! Hajrá, ki a porondra, mutasd meg ki vagy, mi a történeted!

adg 2015.10.08. 14:17:00

@Mr Long: igen, Szingapurbol meg mar repulovel is csak 4,5 ora, szoval mijazmar komppal. :)

@Narina: Annyira nem veszes a ricsaj, a bekak csak esoben orditoznak. Majd ha a palma terem, akkor jonnek ejjel a deneverek veszekedni, az olyan, mint amikor kisgyerekeket nyuznak. Legalabbis ugy kepzelem, mert meg szerencsere nem lattam gyereknyuzast.
A kakaduk meg a szaraz evszakban nyomjak sokkal intenzivebben. Amikor falkaban repulnek, es kozben enekelnek, az valami borzaszto.
Aztan itt vannak a kedvenceim, a bush curlew-k. www.naturesface.com.au/wp-content/uploads/2010/08/curlew_wo.jpg
Nagyon jopofak, es tok idetlen madarak. Ha kozel mesz, akkor ledermed, majd elkezd vonyitani. Mult evben a kapu melle feszkeltek, es nem engedtek ki minket a kiskapun egy ideig. Kenytelenek voltunk a masik oldalon jarni, mert ott ultek a kapuban, es visitottak. Egy baj van veluk, ejjel is visitanak. Egy baratunk elkeresztelte oket halalmadarnak. Elkepzelheted, milyen hangja van. :)
De mind kozul a kaboca a legzavarobb, a tobbi molyfing.

MsTandMsg 2015.10.08. 14:19:01

@Bredpitt Monika: Mi is röhögünk, de úgy rendesen...

Bredpitt Monika 2015.10.08. 14:20:28

@diggerdriver:

"Minden mosóporban van vízkövesedésgátló.
Fél éves mosógépben nincs vízkő.
Ha átmosod ecettel semmi baja se lesz de a lelked megnyugszik.
Ecetes mosás utan nyomjál le egy mosóprogramot öblítővel hogy az ecetszagot kivigye. "

Akkor ettől az egésztől megnyugodtam.
Most már csak cselekedni kell.

Köszönöm a jó tanácsokat.

adg 2015.10.08. 14:20:34

@MsTandMsg: Van mar egy par, itt kommentelok altal irt poszt. Nem is olyan keves.

Bredpitt Monika 2015.10.08. 14:22:57

@MsTandMsg: Akkor nektek erősebb lelketek van, én sírtam.

Ma talán attól is vagyok ilyen vicces kedvemben, mert Kurt Vonnegut Ötös Számú Vágóhíd c. regényét olvasom éppen.

Ő a fekete humor nagymestere.
Akkor nevessünk együtt.

MsTandMsg 2015.10.08. 14:24:05

@adg: Nos akkor: további jó posztolást!

Bredpitt Monika 2015.10.08. 14:29:51

@MsTandMsg: Van köztünk jó pár ember, aki kirakta ide magát. Nekem az egyik ami a legjobban tetszett Christine, aki leírta, hogy milyen volt nekik a gyerekek szempontjából a váltás.

Ő egyébként az én első posztom után jól beszólogatott nekem a kis kávéja mellett, nem volt szimpatikus, de amikor elolvastam azt a posztot akkor azt mondtam magamnak, ez a csaj nem semmi. Azóta szimpatikus, vagy már régebb óta nem is tudom.

Vagy pl. Ödenburger kirakott ide nem olyan régen egy posztot, amiben eléggé megnyílt magáról, nekem meglepetés volt. Na, ő aztán annak idején úgy beszólt, hogy ki is vette HA egy hozzászólását (de hát hiába, mert így is sírtam egész nap).

Muscari is mostanában írt és nagyon sokan írtak innen a pályázatra. Ők is kirakták magukat.

Most tényleg nem bántani akarlak, de azt írtad fentiekben, hogy nincs sértődés. Nekem nem úgy tűnik.

MsTandMsg 2015.10.08. 14:30:20

@Kiég3tt: Kérdezd HA-t, hol található a mi világunk.

2015.10.08. 14:34:33

@Bredpitt Monika:

"de hát hiába, mert így is sírtam egész nap"

Ahelyett, hogy ittal volna egy felest... :)))
Bocsanat, de nem tudtam kihagyni, nem tudom mi van ma velem, de az atlagosnal is antiszocialisabb vagyok... :)

Bredpitt Monika 2015.10.08. 14:35:11

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Ez a bajom az itteni gépekkel, az ami kimos rendesen, két órás program. Tiszta röhej, hogy napközben komolyan meg kell gondolnom beindítsam e, mert mi van ha épp el akarunk hirtelen indulni valahová. Elég nehéz kivárni az időt. Igaz, hogy víz szempontjából tényleg takarékos, valamit valamiért.

A másik ami elég zavaró, hogy mérd ki a ruhát. Kint ilyen nem volt. Beleraktam a ruhát tudtam, mennyi a vízszint, mennyi ruha fér bele aztán mehet a mosás. Itt meg van több, mint tíz program egyikbe 5 kg ruha mehet, maásikba, 2, harmadikba 1,5. Ki számolgatja ezt?

adg 2015.10.08. 14:35:40

@MsTandMsg: Nos, koszi. Azt remelem eszrevetted, hogy paraknak tetszett az irasotok, pl nekem is.
Na mindegy, mit erolkodok en itt?

DieNanny CH 2015.10.08. 14:36:25

@MsTandMsg:

Miért nem akarod itt megírni? Elvégre, ez itt a ti Posztotok, emiatt a ti posztotok...
(Micsoda egy nyelv!!!)

Narina 2015.10.08. 14:36:43

@adg: Ne haragudj, de most kirohogtelek! Tok vicces ahogy eloadod!

Narina 2015.10.08. 14:36:52

@MsTandMsg: Na majd az lesz vicces amit en kapok, ha megjelenik! Juhhhu a tendencia alapjan lesz ott hideg meleg! (csak tudjam, hogy oltozzek) :D Bocs csak viccelek (a poszt az nem volt vicc tenyleg irtam)

Narina 2015.10.08. 14:37:15

@Zoole[uk]:Reszemrol mehet a menet, tudsz egy jo alanyt? Ne kicsit am. En a mediumot szeretem, koktelvirsli nem jatszik, vastag kolbasz meg inkabb a rakott krumpliba! ;)

Narina 2015.10.08. 14:37:18

Errol eszembe jutott a parom szovege a klimax a menzesz es a terhesseg kapcsolatrol! :D

Bredpitt Monika 2015.10.08. 14:39:48

@Ödenburger [Hu/At]: Nem kell mindig bocsánatot kérni.

Különben is: ittam is meg sírtam is. (na jó csak vicc volt, aznap pont nem ittam).

Olvasom a belinkelt cikket, jó hosszú, az érdekes, hogy a volt NDK t külön említi a cikk a volt NSZK tól. Azért kíváncsi lennék, hogy kik égetnek menekült táborokat a volt kelet németek, vagy a nyugat németek? Miközben Merkel továbbra is kiáll a migrációs politikája mellett. Azt hallottam tegnap, hogy mivel látja a nagy nyomást, ezért saját hatáskörben kezeli a migrációs problémát. Nem semmi egy csaj.

MsTandMsg 2015.10.08. 14:40:15

@Bredpitt Monika: Elbeszélünk egymás mellett. Ez nem sértődés. A HA egy klassz blog, jó sztorikkal, úgy gondoltuk, a miénk is tartozhat ide. Mert nem hétköznapi, stb. De nekünk is van - hogyan is írta MsG - , ja igen, saját játszóterünk.
Ahol kialakítjuk a magunk dolgait, dolgozunk, stb. És megválogatjuk, hogy milyen típusú emberekkel "találkozunk". Ez teljesen normális: te olyan vagy, mi ilyenek, mindenki ott marad/van/oda csatlakozik, ahol/ahova szeretne. Hamarosan jön egy új poszt nektek, mi pedig dolgozunk a mi harcmezőnkön. Nagy a világ, elférünk, nemde?

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.10.08. 14:45:57

@Ödenburger [Hu/At]: Akkor ezt a rossz hangulatod ellen.
Az agresszív kismalac kifog a tóból egy aranyhalat:
- Ha visszadobsz a vízbe kismalac, hálából teljesítem egyetlen kívánságodat.
- Dögölj meg!
:D
;)

Bredpitt Monika 2015.10.08. 14:48:02

@Observer99: Nagyon jó az a kis Mrs Rumcajsz kép, jó ötlet volt.
Gondoltam megírom, ha már itt cseszem a napot.

Bredpitt Monika 2015.10.08. 14:50:30

@MsTandMsg: Sajnálom, hogy elmentek, csak ennyit mondhatok, mert én csak HA-t olvasom, ez is eléggé elveszi az időmet, mondjuk pl. egy jó könyv olvasásától. Én örülnék a folytatásnak.
Más játszóterére nem megyek.....csak akkor lehet pálinkázni rajta. Üdv és sok sikert.

Bredpitt Monika 2015.10.08. 14:51:17

Javítás: csak akkor ha lehet pálinkázni rajta.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.10.08. 14:53:05

@Bredpitt Monika: Köszi. Örülök hogy végül nem lett belőle örök harag. :)

Bredpitt Monika 2015.10.08. 14:57:55

@ChristineK:

Örök harag? Te jó ég! Milyen lehet örökké haragudni? Bele sem gondolok. Írjál még posztot.

Most kapcsolom ki a gépet.

Narina 2015.10.08. 15:08:15

@MsTandMsg: (meghajol koszon) Szerintem fogok en meg rohogni a komenteken(remelem nem kinomba, de valszeg szamithatok ra, elvegre uncsi anglia poszt, keves szaraz tennyel ;) )

SzZoole 2015.10.08. 15:17:43

@Narina: ezen felvetesed szamomra kinos,ugyanis en egy nos,tobbgyermekes csaladapa vagyok:)))
(Kepet akarsz rola?)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.08. 15:35:30

Még nem olvastam a kommenteket, ugye nemcsak én nem értem ??

Narina 2015.10.08. 15:51:12

@Zoole[uk]: Na, de kerlek!!!!!!!!! Itten kerem felelotlenul dobalgatja a labdat, mikozbe mar mas tartja stabilan.......... Na a tobbit a fantaziajara bizom mindenkinek. Me asszony is olvasgatja es kapsz a ferjnevelovel? (sodrofa) Nyehe ez most megjelent lelki szemeim elott kerget a sodrofaval a gyerekek meg nyitjak az ajtot, hogy elpucolhass!

Muscari 2015.10.08. 15:51:38

@Mr Long: az önkénteskedéssel lesznek majd kapcsolatban, szerintem az egy következő poszt témája lesz. Én mindent értettem, ez még csak a második bevezető volt.
Nekem tetszik, ne hagyjátok abba!

Muscari 2015.10.08. 15:54:21

@Dragonlady (Bp, Hun): én értem. Ez olyan, mint egy film kezdeye, amikor még látszólag össze nem függő cselekményeket látunk, amik aztán később összekapcsolódnak egy közös szálon. A közös szál pedig az önkénteskedés lesz szerintem.

SzZoole 2015.10.08. 15:59:35

@Narina: sodrofaja nincs,van viszont nyujtofaja,jo vastag

Muscari 2015.10.08. 16:00:14

@MsTandMsg: én szeretném, ha folytatnád, tényleg érdekel a történetetek.

A HA is hibás, mert nem magyarázta el elég érthetően, hogy hogyan függenek össze a posztok. Ne hagyjátok abba, jó?

Narina 2015.10.08. 16:06:00

@Muscari: Jaja csak itt a film lenyege beegett a vetitobe. Mar persze, ha a kolleginak megnem gondoljak magukat(remelem igen)

Narina 2015.10.08. 16:06:07

@Zoole[uk]: Nekem mondod? Regi tipusu? Mer abba azert van anyag. Apropo ugye tisztaba vagy vele, hogy piszkos a fantaziad(az enyem is hehe), mert en a csemege arukrol beszeltem csak nem volt atkotes ;)

tanato 2015.10.08. 16:07:26

@MsTandMsg: Én is sajnálom ha nem lesz folytatás,nekem is tetszettek az írások és várom/várnám/hol kapcsolódnak össze.
Nekem már a régi az Origós HÁ-n is tetszettek az úgymond csak eltartott feleségek írásai,mert más szögből látnak egy adott országot,mint, egy a munkakereséssel új munkahelyével küszködő ember szemszögéből.
Kellene egy új alfejezet itt a HÁ-n ,mint az origón,ez a cikk nem kommentelhető felszólítással,ott lehetne folytatni.Na de hátha meggondolod magad és később folytatod itt is.

tanato 2015.10.08. 16:14:43

@Muscari: Az Oroszlánkölykök az a klasszikus 2.vh-ús könyv,csak a legvégén fonódik össze /tragikusan/ a német és az amerikai katona sorsa,előtte az egész történet két szálon fut,szenzációs regény.

MagyarJoe 2015.10.08. 16:15:07

@Bredpitt Monika: sot, oblito helyett hasznalhatod minden alkalommal kis adagban

Muscari 2015.10.08. 16:17:30

@adg: itt Angliában is ronda színe van a tengernek, szürke. Még egy román ismerősöm os csalódottan kiáltott fel, hogy "ez a tenger?", pedig a Feket-tenger sem valami azúrkék (bocsi mindenkitől, akinek az a szíve csücske)

SzZoole 2015.10.08. 16:19:41

@Narina: jaja,regi tipusu,ugyanis '89 ota cukrasz lenne a lelkem es nyujtofat is otthonrol hozta,igazi magyar kemenyfa...
Meg a kemenyfa szu sem ragja at magat rajta:)))

fhdgy 2015.10.08. 16:31:06

Javaslattal szeretnék élni, Mindenkinek:

Vegyünk egy jó nagy levegőt!
Lassan, nyugodtan számoljunk háromig!
Öntsünk tiszta vizet a pohárba!

Ha, ez mind megvan, felejtsük el az eddigieket ebben a témában és kezdjük újra, teljesen tiszta lappal!

London2009 2015.10.08. 16:31:40

Oh ugy latom most mi nem vagyunk eleg jok MsG nem es MsT-nek…ne mar!
De tenyleg nem ertem miert huztatok fel az orrotokat azon, hogy szinte senkinek sem tetszett a poszt. Van ilyen. Kb 4 evvel ezelott irtam ide egy posztot, amit annyira utalok, hogy soha NEM vallalnam mar! Ujraolvastam par honapja mert Hataratkelo kirakta a FB-on ujbol (miert???miert???) es megint megbotrankoztam a SAJAT irasomon! :DD Borzalmas! Mintha nem is en irtam volna. Valami paranormalis tevekenyseg hatasa alatt lehettem, vagy en nem is ertem az egeszet.
Nem kell ezt a szivetekre venni. Javaslom, hogy par ev mulva olvasd ujra a sajat posztotokat. Lehet, hogy hirtelen maskent fogtok erezni iranta es megertitek, hogy szamunkra miert volt ertelmezhetetlen es elvezhetetlen.

London2009 2015.10.08. 16:32:15

@MsTandMsg: nektek szantam a kommentem. Sorry.

Csodabogár 2015.10.08. 16:57:21

@Bredpitt Monika: Ilyen az elet. En majd megörültem az amerikai mosogepek "butasagan". Ahhoz vagyok szokva Europaban, hogy megmondom a gepnek hany fokon mosson es mennyi ideig, aztan en elmegyek a dolgomra a gep meg teszi a dolgat. Utana atalllitom szaritasra, anelkül, hogy kiszednem a ruhat es megadom hany percig szaritson.
Ehhez kepest az amerikai gep tudja, hogy hideg-meleg, vagy csak hideg es csak meleg, de hany fok???!

MsTandMsg 2015.10.08. 16:59:51

@London2009: MsT vagyok,azaz a mai poszt szerzője. Tehát vegyük át még egyszer:
1. Szó nincs sértődésről. Ez érdekes, többen is írtátok. Mindenkinek van egy saját térképe, ami szerint értelmezi a világot. A te térképeden ez sértődés, valószínűleg adott esetben te sértődtél volna.
2. Nagyon örültünk annak, hogy volt, akinek tetszett, HA-val megbeszéltük, hogy kicsit másféle posztok lesznek, ezt ő ki is írta az első poszt elejére.
3. Hát, nem bizti,hogy idevaló. A hozzászólások arányát tekintve inkább nem tetszik, mint igen, tehát átgondoltuk, hogy feltehetőleg nem ennek az oldalnak leszünk a kedvencei.
4. Igen, nekünk is vannak jól és kevésbé jól sikerült írásaink, van saját blogunk is és írunk más oldalakon is. Van úgy,hogy visszaolvasva még szörnyűbbnek, vagy még jobbnak tűnik valami.
5. Van a kritizálásnak normális formája. Tanulható, használható. Érdemes!
6. Lehet, hogy rosszul gondolom, de talán te is jobban szeretsz olyan közegben dolgozni, ahol bátorítanak, segítenek. Stresszorokkal megküzdünk, de ha van rá lehetőség, kerüljük.
7. És ahogyan visszaolvasom ezt az írást, örülök, hogy nem adtam ki magamról infót. :-) MsG cikke után még a képeket is lecseréltem.

Csodabogár 2015.10.08. 17:01:09

@Dragonlady (Bp, Hun): Megnyugtatott a kommentek olvasasa. Elsöre azt hittem, velem van valami baj.
Erdekelt volna a folytatas, mikor is a valahanyadik resz utan mindenre feny derül. De ha nem, akkor nem. Tulelem.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.08. 17:02:02

@Muscari: megmondom őszintén, nekem így önmagában is zavaros volt, a másik is ,hogy eddig mi is történt.

Én csak ecetet használtam öblítő helyett, még régen. Még megvan a mosógép 20 évvel később és műxik is.

Muscari 2015.10.08. 17:16:06

@Bredpitt Monika: igen, csináld nyugodtan, én is így szoktam.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.10.08. 17:23:26

@Bredpitt Monika: Miről írjak posztot? Írtam négyet eddig ide, a határátkelésről, gyerekről, kajáról, a városomról, max. Kanadáról nem írtam még külön, az ottani élményekről. De az meg idestova 15 éve volt, a kutyát se érdekli.

Miért kapcsolod ki a géped? Mondjuk én se ülök mindig itt ennyit, csak most hogy a lábam nem üzemképes nem sok más dolgot tudok tenni mint ülni és monitort bámulni.

DieNanny CH 2015.10.08. 17:24:53

@London2009:

Te is írtál már? Melyik volt az? Hadd botránkozzak meg én is... :-)

soad1221 2015.10.08. 17:25:57

@MsTandMsg: nem azért, de mi volt a kritika stílusában probléma?
olvasd el elejétől a kommenteket:
1: nem érti, belekeveredett - infót szeretne
2. "nyelvtudas nelkul tanarkent dolgozni? ez tenyleg nem volt atgondolva..." - ez bántó stílus?
3. "Most mi vaaaan???" - sajátos, de semmi probléma vele
4. megint digger teljesen normális stílusban
és így tovább, egészen egyszerűen kérdéseket tezsnek fel a kommentelők, hogy akkor ez most hogyan kapcsolódik egymáshoz, stb..

Mi az a rettentő, amitől inkább nem. én most gyorsan átfutottam nincs semmilyen olyan stílusbeli gond a kommentek között, amire meg kellene sértődni. Hogy miért gondolja mindenki, hogy megsértődtetek?
mondjuk ezért a mondatért:
" De sztem világos a dolog, mert HA leírta, hogy van tovább.
Illetve így gondoltuk. Eddig. "

meg ezért a következő 2-ért...:
"A következő rész mutatta volna be, hogy például hogyan jártam végig a bürokrácia útvesztőjét,hogy elismertessem a diplomámat, hogyan találtunk egymásra MsG-vel az online világban, s miként építettünk fel egy vállalkozást. Örülünk, hogy itt lehettünk, de nem szívesen osztjuk meg tovább a történetet. "

Próbáld kicsit kívülről szemlélni az egészet, ne az egyik oldalon lévő szereplőként.
Ezt a "párosposzt" dolgot, 3 emberen kívül nagyjából mindenki félreértette, egész mást várt, másra számított. Mivel még a közelében sem volt a valóság a vártra, ezért senki nem is értette, hogy mi a fene van. Hogy számotokra érthető volt? Nagyon meglepő, hiszen hát Ti találtátok ki... a sztori minden részletét ismerve egyáltalán nem nehéz érteni, hogy mit fogtok írni...

Kívül állóként olvasva... hát figyu, egész más jön ki belőle.. nem a forma a probléma, mert ez nagyon jó is lehet, de eddig a két "felvezető" posztból, nagyjából semmire nem jutottunk, sőt a felkonferálásnak köszönhetően teljesen másra számított mindenki.
És mivel ezt itt mindenki teljesen normális stílusban elmondta... sőt, miután megtudtuk, hogy mi is az a számotokra teljesen egyértelmű dolog, már mindenki érti, és még hozzá is teszi, hogy ez tényleg jó is lehet akár, na ha ezek után nem folytatjátok, akkor egész egyszerűen megsértődtetek.

Olvassátok el mindhárman a posztokat és a kommenteket úgy, hogy tiszta fejjel, nem résztvevőként olvassátok.
Rögtön látni fogjátok a fától az erdőt.

Taxomükke (UK) 2015.10.08. 17:30:44

@svájci sapka (ch): A vándorlegény kifog a tóból egy aranyhalat.
- Ha visszadobsz, vándorlegény, teljesítem két kívánságodat.
- Csak kettőt? Szerintem hármat szokás. Lehetne három?
- Persze. Mi a másik kék kívánságod?

Taxomükke (UK) 2015.10.08. 17:34:38

@Taxomükke (UK): Mármint a másik KÉT kívánságod...

nemor 2015.10.08. 17:35:08

@Bredpitt Monika: igen. egy egész üveggel pár havonta.
szerelők is ezt ajánlják:-)

Narina 2015.10.08. 17:35:08

@Zoole[uk]: Nahat most meg az allattan! Haladunk lassacskan. Hat meg mindig jobb mint a puha fa szu! :) Kepzeld el semmi stressz semmi kuzdelem! :)

2015.10.08. 17:35:50

@Bredpitt Monika: aaaaaaaaa ezen a mommy -mummy n nagyon rohogok:D:D:D:D

wuaaa 2015.10.08. 17:36:51

@soad1221: "Rögtön látni fogjátok a fától az erdőt."

Hányszor álltál sorba, mikor az optimizmust osztották? :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.08. 17:38:32

@tanato:
Igazad van, olvastam.
Csakhogy ott a két szál külön-külön is értelmes egész.
Ne hasonlítsuk már ezt ahhoz.

Muscari 2015.10.08. 17:41:00

@soad1221: +1

@Mrs Rumcajsz CA: jó az avatarod, szuper, hogy elfogadtad az ajánlást :-)

adg 2015.10.08. 17:50:50

@Muscari: azt nem mondtam, hogy ronda. :)) Altalaban kicsit zavaros kozelrol, de messzebbrol szinte mindig kek vagy zold. Nekem tetszik, meg nem untam meg. :)

Ez a mi partunk, 10 perc seta:

kepkezelo.com/images/hpkjrqajklijj104abbr.jpeg

kepkezelo.com/images/6rlzhhqximn0yhbi8jpp.jpeg

London2009 2015.10.08. 17:51:39

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Neeem! Isten orizz! Megmondtam, hogy nem vallalom! :DD
Irtam egy masikat, amit vallalok. Az egy lakasvasarlos cikk volt, viszonylag sok informacioval.

De az ominozus posztrol annyit tudok elmondani, hogy eredetileg egy online interjubol lett osszeollozva. Emiatt idot sporolva csak egymas utan raktam a kulonbozo kerdesekre adott valaszt es osszekotottem oket. Mar ez onmagaban hiba volt, mert a kerdesek nelkul kicsit nehezen allt ossze. Epp egy uj munkahelyen kezdtem es teljesen el voltam eppen szallva a helyzettol es magamtol, amire persze csak utolag jottem ra. A cikk irasakor azt hittem, hogy mindez azert tortent velem, mert megerdemeltem! Egyfele rozsaszin kod volt elottem. Ugyhogy a vegeredmeny egy tenyerbemaszo, arrogans, bekepzelt, fellengzos cikk lett. De legalabb jol birom a sajat onkritikam! hahaaa.
Annyi szol talan a mentsegemre, hogy abban az idoszakban rengeteg Londont szapulo, itt csak mosogatni lehet jellegu cikk jelent meg, amit szerettem volna megcafolni. Mindig kiallok teljes mellszelessegben London mellett. Sajnos ez ebben a cikkben nem sikerult.

Narina 2015.10.08. 17:51:51

@Taxomükke (UK): Na az jo az teljesen rendben nem tul hosszu kellemesen vastag es kemeny! ;) Jo is az!

Narina 2015.10.08. 17:51:51

@wuaaa: Nem annyiszor mint a parom, de valoszinu haromszor! :D Engem mindig beeloztek igy nem maradt, a vegere kifogyot a raktar keszlet!

Narina 2015.10.08. 17:51:51

@soad1221: Most kenytelen vagyok megadni +1 Pedig nekem tetszet a poszt, de az utana levo jusztse irjuk most mar, ez annyira nem be jovo meg igazabol nem is ertem a dolgot, mert en sem lattam ugy negativat max ertetlenkedest. No mindegy ez van.

Muscari 2015.10.08. 17:52:15

Ja már ez úgyis egy ilyen nap, én is szeretnék segítséget kérni.
Tud valaki hatékony csótányirtó szert? Sajnos láttam egyet-kettőt a konyhában, a tűzhely és a mosogató mellől jöttek elő és a sütőben is jártak :-(

London2009 2015.10.08. 17:54:12

@MsTandMsg: Szia, MsT. A 7es pontot ugy lehet erteni, hogy azert vetted le a kepeket, mert igy utolag mar te sem erzed igazan vallalhatonak?
De egyebkent tul van ez ragozva. Reszemrol en kivancsi lennek most mar a folytatasra. Nem tortent itt semmi tragedia. Kifejezetten kulturalt stilusban kertek plussz infot ill. formaltak velemenyt az itt kommentelok.
De ez a ti dontesetek. Ahogy valaki mas is irta, tuleljuk. :D

soad1221 2015.10.08. 18:02:51

@wuaaa: pedig a mai napom olyan szar,hogy már szinte depressziv a hangulatom :)

soad1221 2015.10.08. 18:04:31

@Narina: bocs,ha nálam landolt a részed :)

SzZoole 2015.10.08. 18:07:32

@Narina: nagyon porogsz,jo a cucc?Regen nem voltal enyit jelen itt,mostanaban szoptal sokat itt lenni

Narina 2015.10.08. 18:07:59

@Muscari: Hajlak+ongyujto+vodorviz garantalt hatas, mas azokon a kisrohadekokon nem segitett nalunk. (aruhaz eger, csotany, hangya tiszta allatkert volt a ketlabon jaro kerodzokkel egyutt)

MsTandMsg 2015.10.08. 18:09:00

Ahhoz kepest, hogy ket semmirol nem szolo cikket hoztunk ossze, eleg sokat foglalkoztok vele! Nekem, ami nem szol semmirol, az kuka es lepek tovabb.
Akiket erdekelne a folytatas, azoktol elnezest kerunk, de nem csinalunk segget a szankbol.
En vegig olvastam a kommenteket (bar nem volt konnyu kovetni a szamitogepes problemak es a mosogep tisztitas kozott), tenyleg nem durvak, de nekunk eleg az is, hogy tobben azt irtak, hogy "nem szol semmirol" a poszt. Ha ez nem szol semmirol, akkor a tovabbiakat sem fogadnatok be. A felmerulo kerdeseket probaltuk tisztazni, csak lehet a valaszok nem jutottak el hozzatok. Es szerintem odaig nem kellene elmenni, hogy magyarazzam, hogy ne keresd azt, hogy mit dolgozom, ha azt irom, hogy "bar munkat vallalni nem tudtam"!
Szerintem, engedjuk el a dolgot! Holnap uj nap virrad, uj poszttal, ha HA is ugy akarja!

Bredpitt Monika 2015.10.08. 18:12:21

@Mrs Rumcajsz CA: nezd meg azt a posztot amit ha jol emlekszem egy Dora nevu lany irt, aki Kinaban angolt tanit, kesobb belinkelem, a mobilon vagyok, na ha rohogni akarsz, ott volt egy ket jo sztori akcentus teren

SzZoole 2015.10.08. 18:13:04

@adg: itt sem zavaros Es ronda a part.A homokos partokon a part kozeleben igen,de bentebb mar szep zoldeskek.A Devon bay meg kimondottan gyonyoru,pl. Brixhamben kavicsos a part Es szinte kristalytiszta a viz kozvetlenul a parton mellet is.Egy csomo resz van itt ahol nagyon szep tenger part van.

Bredpitt Monika 2015.10.08. 18:15:17

@Zoole[uk]: a p es a k betuk nincsenek azert annyira kozel, direkt volt vagy ekkora ujjad van

Bredpitt Monika 2015.10.08. 18:21:31

@Zoole[uk]: a narinahoz irt megjegyzesrol van szo, ezen megint szetrohogtem magam, foleg ha elutotted

Csodabogár 2015.10.08. 18:21:31

@Bredpitt Monika: A meres nalam szemmertekre megy. A mosogepen nem ohajt velem munka közben tarsalogni, igy sokat van egyedül hagyva. Minek kellene otthon ülnöm es öriznem?

Narina 2015.10.08. 18:22:31

@soad1221: Juj leeset a papirtantusz, majd eltorte a labam. Nyehehe akkor te voltal aki mindig hatra invitalt!!!!!!!!!!! No meg vagy te kis huncfut. :D

Narina 2015.10.08. 18:22:34

@Zoole[uk]: Ez ilyen frauidi elutes "szoptal"? Eddig csak olvasgattam, meg probaltam kitalalni, hogy vajh innen milyen gyorsan kene tavoznom. (nem mindenki birja a stilusom, sot a tobbseg utalja) A cuccal kapcsolatban fene se tudja mi van a levegoben, de a parom apokalipszis hangulatu (nem jellemzo) lanyom szeretgetos matrica(nem jellemzo) en meg pofazos-humorizelos vagyok, pedig antiszocnak es tapirnak tartanak. :D Nekem azert bejon remelem meg tart a hatas, persze ne a paromnal mert az necces.

Bredpitt Monika 2015.10.08. 18:24:32

@Csodabogár: te tenyleg egy csodabogar vagy, buta mosogep?
Erre nem tudok mit mondani, talan csak azt az a buta aki csinalta,

Meg mindig a te beszolasod viszi a palmat, azaz
mindenhol jo, de legjobb sehol, udv

Bredpitt Monika 2015.10.08. 18:27:30

@Narina: szerintem nalam is van valami cuccos na, ezen a zolinak irt uzeneteden megint hangos rohogesbe fulladtam,
szerintem mi rokonlelkek vagyunk,
zoli, figyelsz?

Fajankó 2015.10.08. 18:28:31

@Csupacsí:
Békásteknő pedig nincs.

Narina 2015.10.08. 18:31:07

@wuaaa: Az enyemrol van szo, de nem a kommentelo az. Nah kerem. :D

Bredpitt Monika 2015.10.08. 18:31:47

@soad1221: nekem is leesett a tantusz, ujabb nagy hahota, barcsak mindenkinek ilyen jo kedve lenne

Bredpitt Monika 2015.10.08. 18:33:41

@soad1221: ne legy depressziv, latod milyen jol szorakozunk egy paran

wuaaa 2015.10.08. 18:36:29

@Narina: Aha ! :)

@soad1221: Szar nap? Az meg mi? :))

Bredpitt Monika 2015.10.08. 18:36:49

@Muscari: susd meg oket, ha mar a sutoben vannak, jaj, most ezen is rohogok, mi van velem?
Meg mindig a p betun derulok

De most komolyan, kapcsold be a sutot

Bredpitt Monika 2015.10.08. 18:38:53

@ChristineK: kesobb leirom mire lennek en kivancsi poszt ugyben, udv

Fajankó 2015.10.08. 18:39:05

@Határátkelő:
Egyetértek, van itt egy maroknyi emberke, aki úgy érzi attlól Frenki hogy másokat alapból leszól.
A baj gyökere egyébként ott lehet hogy nem szidták eléggé Magyarországot és nem áradoztak eléggé a választott otthonról. Ha ezek a feltételek teljesülnek az első kommentelők többsége máshogy reagál.
Valóban egyre belterjesebb, és egyre inkább az önjelölt bölcsek maradnak.

SzZoole 2015.10.08. 18:41:19

@Narina: hat igen a stilus,engem is inkabb ruhelnek itt,mint kedvelnek,pont a stilusom miatt.
De ne menj,maradj,mert ha sokaig nem vagy Es megjelensz,akkor igy foglak udvozolni,nyaljbe regen lattalak,hugy vagy?:)))

soad1221 2015.10.08. 18:48:20

@Fajankó: és ezt most így hogy? :) de komolyan....?

@Bredpitt Monika: azért ne aggódj..

@wuaaa: hát egy olyan nap amikor nem úgy történnek a dolgok,ahogy szeretném,és a meglepik nem jókor jönnek és nem is jók és különben is szar az idő... De sebaj,majd holnap :)

Narina 2015.10.08. 18:48:54

@Fajankó: Dehogy nem en mar lattam olyat kepzeld! Olyan amikor a fatekno szelen ott a breku es infarktushozza az asszonykara aki felkialt "Bekastekno" Naugye, hogy van olyan.

Narina 2015.10.08. 18:48:54

@Bredpitt Monika: Hehe valami hasonlo volt az en javaslatom is. Kis csotanyos-pite.

Narina 2015.10.08. 18:48:54

@Bredpitt Monika: Gondolom miutan jol kivihancoltad magad! :D

puhacica 2015.10.08. 18:51:25

@MsTandMsg: gondoltam szolok, hogy epp most csinaltok segget a szatokbol. az allitas ugye az volt, hogy lesz egy sorozat, aztan meg megse lesz. mondjuk, nekem mindegy, HA ugyis mindig azt mondja, van boven poszt. talan nem a tietek hianya miatt fog bedolni a blog.

DieNanny CH 2015.10.08. 18:54:20

@London2009:

A lakásvásárlósra emlékszem.
Na, majd kinyomozom az elsődet is! :-)))

soad1221 2015.10.08. 19:05:13

@MsTandMsg: tiszta mázli,hogy nem sertodtel meg... Mi lenne,ha igen??? Huhh...:)

MsTandMsg 2015.10.08. 19:08:31

@London2009: Azért cseréltem képet, mert azokon, amiket eredetileg ehhez a bejegyzéshez szántam, én is szerepeltem. Mint írtam, MsG fogadtatása után nem akartam, hogy "arccal" is megismerjetek. Ennyi. A mostani képek is a saját "termékeim", ezek is és azok is vállalhatóak, ezek nektek, a korábbiak meg másoknak.

MsTandMsg 2015.10.08. 19:12:44

@soad1221: Hihetetlen, hogy képtelenek vagytok elfogadni, hogy ez nem megsértődés. A világ két pontjáról igyekszünk ecsetelni, talán, ha megpróbálnád legalább befogadni, hogy mi most mást gondolunk.

Fajankó 2015.10.08. 19:14:12

@Zoole[uk]:
"Kar,hogy a kommentelok igy egymasnak tudnak esni,"
Egyetértek, baromira oda vagyunk hogy mi milyen nagyszerű helyeken élünk, és milyen jó nekünk, de azért mi már "csak" magyarok maradunk. Egyáltalán nem értem miért kell az írásokat kritizálni? Hogy sok a szóismétlés, meg a stílus, mag stb., mintha az ELTE irodalmi karról lenne itt néhány kommentelő osztályozni, pedig ide a londoni markolóstol kezdve a svájci takarítónőig sokféle ember írogat és éppen ez lenne a szép benne. Aki meg olyan igényes, hát ott vannak a klasszikusok.

DieNanny CH 2015.10.08. 19:26:22

@Fajankó:

Ez a kommented pont nem a mai írásra reakció.
Ugyanis senki nem a stílust, meg szóismétlést, meg helyesírást, meg egyebeket kritizált.
Egyszerűen nem értettük, ez a poszt hogyan kapcsolódik az előzőhöz.
Az előzőnél én meg nem értettem, hogy tulajdonképpen mi is akart lenni...

SzZoole 2015.10.08. 19:27:59

@Fajankó: ertem en,hogy mit akarsz mondani,csak miert nekem cimezted?
En egy szoval nem kritizaltam a mai posztot.

Fajankó 2015.10.08. 19:41:06

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
"Ez a kommented pont nem a mai írásra reakció"
Igen, ez egy általános reakció.

tanato 2015.10.08. 19:52:13

@diggerdriver: Igen,de ha tovább tudták volna írni,azért biztosan kijött volna a lényeg.Remélem egyszer majd összeáll,ha másutt nem maJD más blogon,fogok utánaolvasni.

Muscari 2015.10.08. 20:00:07

@adg: ezt en se unnam meg, az tuti :-)

Bredpitt Monika 2015.10.08. 20:18:00

@ChristineK: engem pl az erdekelne, hogy mi lett a gyerekekkel, most hogy mar eltelt egy jo par ev, persze nem akarok vajkalni a maganeleteben senkinek,
a kanadai elmenyek meg aztan tenyleg erdekesek lehetnek, foleg nekem aki dolgozott ott

Bredpitt Monika 2015.10.08. 20:20:56

@MagyarJoe: igen, ezt mar tobb embertol halottam, ecet mint oblito, hmmmm,

soad1221 2015.10.08. 20:24:43

@MsTandMsg: nekem mindegy,hát legyen.... Azért azt javaslom olvassátok el az egészet újra, kommentekkel mondjuk 2 hét múlva... Hátha átmegy amit mondani szeretnék...

Bredpitt Monika 2015.10.08. 20:35:24

@Zoole[uk]: jo ejszakat, holnap uj nap lesz, ujj nelkul

Muscari 2015.10.08. 20:41:53

@wuaaa: koszi szepen. Mar rendeltem is borsavat az ebayen :-)

Muscari 2015.10.08. 20:47:17

@Bredpitt Monika: az a baj, hogy van annyi eszuk, hogy ahogy elkezd melegedni, akkor elhuzzak a csikot. Egyetlen sult csotanyt sem talaltam meg sajnos, pedig mar bekapcsoltam a sutot :-)

Muscari 2015.10.08. 20:51:44

@MsTandMsg: akkor nevezzuk kioktatasnak? Ha visszanezed a kommentjeimet, en is arra kertelek benneteket, hogy folytassatok, mert erdekelt volna a tortenet. Amit viszont itt kommenteles cimen eloadsz, az az arrogancia, na, az nem jon be.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.10.08. 21:07:31

@Bredpitt Monika: Hogy mi lett a gyerekkel azt lényegében leírtam a június 11.-én megjelent írásban. Azóta annyi a változás hogy elkezdte az egyetemet.
A kanadai poszton járatom egy ideje az agyam. Csak visszatart a tény hogy rég volt így kevéssé aktuális, még kevésbé informatív, csak egy szimpla történet.

Bredpitt Monika 2015.10.08. 21:08:27

@Muscari: nagybatyamnak rovarirto cege van, megkerdezem tole holnap mi a jo szer, ha meg nem kaptal valaszt, addig gondold azt milyen jo hogy nem kigyok vannak a lakasban

Taxomükke (UK) 2015.10.08. 21:14:20

@puhacica: Hagyd, már az elején megmondták, nem érdekli őket és pá, ehhez képest egész nap itt kommentelnek. :)

Bredpitt Monika 2015.10.08. 21:20:10

@ChristineK: en biztos megirnam, egyebkent nem tudom miert, de egesz este ugy ereztem a mai nap utan, hogy valami teszt vagy tanulmany reszesei voltunk
lehet hogy csak remeket latok, azert mindenkeppen megerte itt lenni, hogy vegre szoltunk egymashoz, orulok neki

Bredpitt Monika 2015.10.08. 21:22:22

Koszonjuk a posztot es sok sikert kivanok meg egyszer.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.08. 21:23:54

én csak azt szeretném mondani, hogy írok egy egész sorozatot az összes országomról, ha előre megígéri mindenki, hogy nem fogtok bántani :-D
akikkel együtt dolgoztunk Tajvanon 2002-ben, most voltak ott látogatóban, és találkoztak a régi főnökeinkkel és jópár tanítványunkkal, nagyon irigykedtem!! de eszméletlen jó volt hallani, hogy pl a főnökünk családjába hatodik gyereknek befogadott félénk árva kislány, aki ötévesen az ölemben sírdogált reggelente, most óvó néninek tanul, és az égetnivaló negyedikes, akinek én tanítottam meg az ábécét annó,nemsokára igazi angoltanár lesz. :-)

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.10.08. 21:26:34

@Bredpitt Monika: Ennek én is örülök. Mármint hogy szóltunk egymáshoz. :)

SzZoole 2015.10.08. 21:28:02

@Bredpitt Monika: teszt mi,mar Te is paranoid vagy Monix?

SzZoole 2015.10.08. 21:29:10

@Dragonlady (Bp, Hun): en igerem,hogy nem foglak bantani:)))

Bredpitt Monika 2015.10.08. 21:40:15

@Zoole[uk]: a mai nap szerintem probara tett mindenkit, beleertve persze a poszt iroit,
akkor jo ejszakat tenyleg

Bredpitt Monika 2015.10.08. 21:42:58

@Dragonlady (Bp, Hun): csatlakozom zolihoz es igerem, hogy nem lesz bantas, csak ne legyen szivszorito tortenet, mint az Indokina, happy legyen, mint az amerikai filmek nagy tobbsege

Muscari 2015.10.08. 21:45:23

@ChristineK: attol meg erdekes, PElliot tobb evtizedes tortenetet is erdeklodve olvastam, ugyhogy ez ne tartson vissza :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.08. 21:47:35

@Bredpitt Monika: tényleg, még mindig nem néztem meg az Indokínát, pedig emlékszem, mondtad, én meg említettem, hogy nahát pedg jártam is abban a házban Malajziában, ahol forgatták.
de egy Pampers reklámnál hosszabb ideig nem tudok koncentrálni semmire, és szerintem ez még csak rosszabb lesz :-)

@Zoole[uk]: :-)

Muscari 2015.10.08. 21:48:18

@Bredpitt Monika: koszi szepen. Wuaaa linkelt nekem videokat, kettot megneztem, azok szerint borsavas csalit kell nekik kotyvasztani es kis adagokban szetrakni azokra a helyekre, ahol jarnak, attol majd jol ferfordulnak. Viszont minden megoldas erdekel, ahogy mondani szoktak :-)

puhacica 2015.10.08. 22:07:12

@Dragonlady (Bp, Hun): jo lehetett ertesulni ezekrol az esemenyekrol. :)

@Taxomükke (UK): :)

SzZoole 2015.10.08. 22:09:04

@Bredpitt Monika: probara tett???Engem ugyan nem.Nem fogok utannuk sirni Es Te is ertsd meg,mig nem eszel eleg fenyt es nem leszel olyan felvilagosultt,addig nem leszunk meltoak meg arra sem,hogy a posztjukat elolvassuk,hiszen latod,hogy meg a kepet is kicserelik ugymondvan,hogy jo lesz az nekunk.Igazsag szerint egyik posztal sem volt problemam es vartam volna a vegkifejletre,hogy mi lessz a vege,de a kommentek hangsulya elege nem tetszet.

puhacica 2015.10.08. 22:12:57

@adg: multkoriban beszelgettunk rola az urammal, hogy milyen jo buli lenne a jovo karacsonyt Ausztraliaban tolteni. aztan szembejott egy hirdetes, 3000 font/2fo/2het az ara ennek a bulinak. ennyit viszont ha osszegyujtunk, mar nem nyaralasra koltenenk. de azert utananezek, hatha sajat szervezessel olcsobban is ki lehet hozni. tul vonzo az a tengerpart. :D

Herr Géza 2015.10.08. 22:35:16

@Muscari: Halkan jegyezném meg, hogy az utolsó mondatodat most akartam saját véleményként leírni... :)))
Én kivételesen elkaptam a párosposzt lényegét, ettől függetlenül mindkét írás ehyhén zűrzavar volt, de szívesen elolvastam volna, hogy mi lesz belőle. A páros mai kommentjei alapján viszont immár tényleg nem érdekel a folytatás.

Herr Géza 2015.10.08. 22:39:56

@Zoole[uk]: Ez a hülye törzsgárda mindig elárulja magát: ma is jól megbeszéltük mit fogunk egységesen kommentelni, csakhogy kitolhassunk a soros poszterinákkal. Ejnye-bejnye ! :))))))))))

SzZoole 2015.10.08. 22:47:27

@puhacica: ahoz,hogy ilyen tengerpartot lass folosleges kiadnod £3000 Es 2x 24-26 ora repuloutat.
Eleg csak elmenni Newquey-ba Cornwall-ba,vagy Isle of Wight vagy Torquay,Paington es Brixham alkotta Devon bay-ba.
Hidd el nekem van ennek a szigetnek jo sok nagyon szep Es tisztavizu tengerpartja.

SzZoole 2015.10.08. 22:49:55

@Herr Géza: hat Gejzam mi mar csak ilyen rosszindulatuak vagyunk,Es en meg vissza is fogtam magam,nagyon is:)))

puhacica 2015.10.08. 22:54:16

@Zoole[uk]: en ezt mind ertem, de van itt is 30 fok karacsonykor, hogy a hasamat suttethessem a bicsen? (Ausztralia iranti vonzalmamrol nem is beszelve...)
tudom, hogy nagyon szep helyen elek, lattam a teveben. ;) es eloben is szeretnem bejarni, de mellette mas orszagokra is kivancsi vagyok.

SzZoole 2015.10.08. 23:02:05

@puhacica: akkor csak Newquey-nek nezz utanna,hogy nyaron mi van ott,a google a baratod

Muscari 2015.10.08. 23:05:42

@puhacica: Ausztralia nekem is nagy almom. Sosem fogom elfelejteni, mikor adg leirta, hogy a mangot sajnos eretlenul kell leszedni, mert kulonben megeszik a posszumok :-) Megesz az irigyseg :-)
Meg kepzeld el, hogy vezetsz az uton es a kenguruk ott ugralnak az ut szelen. Meg a sok eukaliptusz. Megnezheted a vilag legnagyobb pafranyait, az Ulurut meg meg ezer mas dolgot.
Az az ut hova, Ausztralia melyik reszere szol?

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.08. 23:06:32

@puhacica: messzebb nem találtál tengerpartot? :-D

33621 2015.10.08. 23:13:55

@Dragonlady (Bp, Hun): Írjál,Írjál,Írjál, és írd ki magadból ami a lelkedet vagy a gondolataidat nyomja!

puhacica 2015.10.08. 23:23:16

@Zoole[uk]: ertsed mar, amit beszelek! telen tengerpart es 30 fok meleg egyutt, ez nincs Angliaban, akarmilyen szep is.

@Muscari: korut volt, ha jol emlekszem.

@Dragonlady (Bp, Hun): de. Uj-Zelandon. csak ott sincs 30 fok. :D

SzZoole 2015.10.08. 23:33:31

@puhacica: ertem en,ha nem kiabalsz is:)

M. Péter 2015.10.09. 01:39:23

@puhacica: A Karib-tengeren is van 30 fok karácsonykor, sőt egész évben, és sokkal közelebb van.

pappito · http://pappito.com 2015.10.09. 01:49:53

@puhacica: nem is kell harminc fok
25-28 meg van, ponnyó :)

pappito · http://pappito.com 2015.10.09. 01:50:26

amúgy mi volt ma? sok a komment, mi volt ma az off?

P.Elliot 2015.10.09. 02:28:07

@Dragonlady (Bp, Hun): Egesz sorozatot irnal? Oriasi lenne...Biztosan sok szep, erdekes es furcsa elmenyt eltel at ha olyan sokat toltottel mar kulfoldon, foleg ilyen exotikus helyeken.
Mar akartam is kerdezni hogy nem hianyzik hogy eljottel onnan?
Nem tul egyszeru az elet otthon azokhoz kepest?
Gondolom ha mar a kisfiad nem lesz ilyen kicsike akkor utnak indulsz megint valamerre. Egy orok emlek "szouvenirt" azert hoztal magaddal a szemelyeben.
Ha jol szamitom mar lehet 4 honapos, hogy telik az ido!.....
Szerencses vagy vele hogy mint irtad jol alszik ejszaka, jo kisbaba.
Mihelyt csuszik, maszik, netan mar elindul akkor elkezd pakolni, egyelore csak szemmel tartja a kedvere valo targyakat, varja az idot amikor meg is ragadhatja, akkor nemigazan lesz idod beszamolot irni, most meg igen...

adg 2015.10.09. 03:20:08

@Zoole[uk]: Gondolom, igy termeszetes. Kavicsos, sziklas fenek = tiszta viz, homokos es iszapos meder = zavaros viz a part menten, plane szeles idoben.
Gyanitom, hogy feletek sem mindenhol undorito a viz. :) Lattam mar par megkapo tengerparti kepet anglia korulrol is.

Ha csendes a viz, akkor itt is gyonyoru tiszta, ha hullamzik, akkor meg nem annyira.

adg 2015.10.09. 03:56:49

@puhacica: 1700 font korul kapsz ket jegyet ide meg vissza szerintem, ha nem is Karacsonykor. Szallasz meg mar nem is kell, legfeljebb kis kaja, de azt otthon is ennetek, szoval nem plusz. Kell egy kisautot berelni, esetleg par ejszaka kempingben, aztan ennyi, ez mar apropenz. Szoval most kerestem neked legalabb ezer fontot, ebbol meg is van a koltsegek fele, szoval jo napod van. :)

Karacsony korul nem jo kempingezni amugy, mert meleg es esos, nincs is nyitva minden kemping. Es nem minden latogathato, sok hely el van ontve, vagy el lehet ontve hirtelen. A legjobb idoszak aprilis-majus. Akkor meg zold minden, de mar nem esik, nincsenek viharok sem es minden latogathato, lehet kempingezni, klassz ido van, nem paras, szoval beirlak a naptaramba majus 1 es 21 koze. Pulover nem kell, meg naptej sem.

adg 2015.10.09. 04:10:43

@Muscari: Pont most kezdodik a mango szezon, sajnos nekunk alig lesz, par darab van a fan. De a piacon mar van, szerencsere. :)

Meg az utcakon is gyulik a hullott mango, sokan nem szedik le. Azt a madarak meg a posszumok gyujtik be, vagy elrohad. Sajnalom nagyon, kar erte. A multkor raktam be egy kepet, akkor karambola volt szettaposva a jardan, jo sok. Pedig nem nagy kunszt leszedni, az csak egy bokor. Na mindegy ez van, lusta nepek ezek. :)

Biztos jele a mangoeresnek meg, hogy a fuben egy csomo mag van szethanyva. Erszenyes barataink nem birjak osszeszedni maguk utan.

Voltunk par hete kempingezni, es egy falka kenguru jott a kempingebe este. Jopofak voltak.Mi is este jottunk, inkabb ejjel, es a kocsi lampaja bevilagitotta a teruletet, es tele volt kenguruval mindenfele, ahol nem voltak emberek. Sose lattunk ilyen sokat egy kupacban. Masnap este zseblampaval felszereve megkozelitettuk oket, de nem engedtek 20-30 meternel kozelebb sajnos. Jo volt.

puhacica 2015.10.09. 07:06:18

@Zoole[uk]: akkor meg mit eroskodsz? :)

@M. Péter: ez teny. de "sajnos" Ausztralia nem ott van.

@pappito: hasat suttetni nem eleg. :)

@adg: ok, koszi, de a 2017-es naptarba irj be lecci, a 16-os kicsit korai. :)

tanato 2015.10.09. 07:23:50

@adg: Rakott föl képeket a facebookra egy volt szomszédom,benne van a napelemes autó készítői között most ott vannak nálatok autózni vele,említetted hogy találkoztál velük..lehet Te is rajta vagy az egyik képen.van közös képed velük?

pappito · http://pappito.com 2015.10.09. 07:31:22

@puhacica: dehogynem elég, úgy kell kenni magad napzsírral, mintha ingyen lenne, különben szarráégsz :(

adg 2015.10.09. 07:32:21

@tanato: Nem, meg nem talalkoztam veluk, majd holnap fogok. Holnap marha nagy osszejovetel lesz. Ugy volt, hogy csak mi megyunk kulon, de osszeszervezodott a darwini magyar tarsasag nagy resze, szoval leszunk vagy josokan.

Felesegem talalkozott mar veluk. Es, milyen kicsi a vilag, a csoportban van egy tanarur, aki az anyosom exkollegajanak a ferje, es ismerik egymast. Ez a tanarur is felismerte a felesegemet. Tenyleg igaz lehet, hogy nehany lepesbol barkihez el lehet jutni a vilagon ismerosok reven.

©________ 2015.10.09. 07:40:40

@puhacica: scilly szigeten amjdnem, kengurut meg majd kuld neked adg postan.

©________ 2015.10.09. 07:42:44

@pappito: nem volt off.
Ontopic le lettunk cseszve, hogy nem ertjuk.
Amilyen balgak vagyunk, a lecseszest sem ertettuk.

tanato 2015.10.09. 07:57:42

@adg: Kicsi a világ az biztos,mindenütt ismerősbe botlik az ember.Az egyik gyerek sokáig falszomszéd volt,együtt nőttek fel szinte az enyémeikkel.

MsTandMsg 2015.10.09. 09:46:03

@Muscari: Melyik kommentre gondolsz, hogy arrogancia? Megtudhatjuk, melyikünkkel beszélsz?

SzZoole 2015.10.09. 09:49:20

@puhacica: en eroskodok???te mirol beszelsz?
En csak a tapasztalataim szerettem volna megosztani veled,de legközelebb segítsen neked a pénzügyi tanacsadod:)))
(Ha erted mire gondolok)

capacete 2015.10.09. 10:35:36

@Határátkelő: Nem kellene így megsértődni. Zavaros és összefüggéstelen volt a poszt, nem csoda, hogy egyetlen kommentelő sem értette, hogy miről szól. Annyi derült ki, hogy

1. Van a posztoló, akinek a gyerekének az apja Németországban él. Nincs megmagyarázva, hogy miért, gondolom már rég szétváltak, de jó maradt a viszony, ezért nyaranta finanszírozta nem csak a gyerek, de a nő üdülését is.

2. Valamiért úgy döntött, hogy marad Németországban a gyerekkel. A motiváció teljesen zavaros: úgy tűnik, hogy a "párja" akart maradni, de mivel ő már eleve kint élt, ez nem igazán világos.

3. Csodák-csodájára a posztoló - akiről nem tudjuk, hogy milyen szakos tanár, de csatlakozom azokhoz, akik azt remélik, hogy nem magyar szakos - német nyelvtudás nélkül nem kapott állást, úgyhogy munkanélküliként maradt a szeles és esős Németországban, mert az jó a gyereknek.

Posztmodern írásnak egyébként még elmenne, de szerintem ezen a blogon az olvasók összefüggő, koherens és értelmezhető beszámolókat várnak a külföldre költözésről és az ottani lét előnyeiről/hátrányairól...

soad1221 2015.10.09. 10:36:44

@MsTandMsg: nézd Ti még mindig nem léptettek túl azon, hoyg senki nem értette, és meg vagy győződve róla, hogy érthető volt. Ha erre nem az a válasz, hogy "...akkor bocs, ez így lehet, hogy nem volt teljesen tiszta, próbáljuk másképp...", hanem az, hogy "nem értitek, nem tudjátok befogadni, stb..." az mi, ha nem arrogancia.

milyen szóval jellemeznéd azt, hogy "nem csinálunk segget a szánkból, hát megmondtuk, hogy nem folytatjuk, mert nem fogadnátok be a többi részt sem", ha nem azzal, hogy megsértődött? Szerintem ezt a legelején lehetett volna, úgy, hogy ok, gyerekek, ez így lehet, hogy félrement az elején, és a történet innentől kapcsolódik, ez volt a köszönés, hogy minimális képben legyetek a szereplőkkel, a film főcím előtti felvezetése, vagy akármi... és folytatódik, akkor igazi antiszerencsejátékosként én most pénzt is mernék rátenni, hogy a továbbiakban a kommentek arról szóltak volna, hogy "aahhaaam, így ez kezd izgalmas és érdekes lenni..."

Az van hogy ketten kitaláltatok egy egész jó dolgot, volt egy 3-ik partner aki ebben segítségetekre volt - viszont az elején egy tényleg apró hibát ejtettetek, és ahelyett, hogy ezt a kis hibát belátnátok és KETTŐ mondattal helyretettétek volna, egy faszságon rugózva visszavonulót fújtatok...

Na, így nagyjából körvonalazódik, hogy mi itt a kommentelők baja veletek és ezzel az egész műcirkusszal?

szerencse, hogy a szentgyörgyi albert annak idején nem dobta ki a c-vitamint, hogy ezzel még csak kávét sem lehet főzni...

soad1221 2015.10.09. 10:44:29

@capacete: Te, ezzel semmi gond nem lenne, ha tudjuk, hogy ezek ízelítők voltak, jön a folytatása és hogyan kapcsolódnak majd össze, ésatöbbi... és azzal se, ha utólag tudjuk meg, de ez a primadonna stílus... ehhh...

és egyébként van pár megválaszolatlan kérdés, de ezeken nagyvonalúan túl léphetünk, az egyetlen valóban megválaszolt kérdés, hogy "hát írtam, hogy nincs munkámon" rugózunk egy picikét :)

capacete 2015.10.09. 11:08:08

@MsTandMsg: Nem az a baj, hogy semmiről nem szól a poszt, mert nyilvánvalóan van tartalma, de sajnos a zavaros szerkezet és az információhiányos közlés miatt teljesen érthetetlen.

Nem tudjuk, hogy 1. Ki neked a párod, aki nem a párod?
2. Ha külön éltetek, akkor miért maradtál kint miatta (mert valószínűleg miatta maradtál kint, ugye)?
3. Milyen szakos tanárként szerettél volna állást találni Németországban?
4. Milyen idős volt ekkor a gyerek és miért volt jó neki kint?

Ezek alapvető információk, de jópár ehhez hasonló részletet kellett volna még közölni, hogy érthetővé váljon a poszt, így egy kaleidoszkópot kaptunk, ami kizárólag számodra érthető...

capacete 2015.10.09. 11:16:38

@soad1221: Az a baj, hogy az utólag történtek - amiket már nem fogunk megtudni, de az előzményekből kiindulva ez nem biztos, hogy nagy probléma - nem magyarázzák meg a korábban történteket, ez a poszt így is, úgy is egy érthetetlen mozaik maradt volna.

tanato 2015.10.09. 11:25:58

@MsTandMsg: Off:melyikőtök a dubai expat wife?

A mai cikknél épp erről beszélgetünk,mennyire élhető pl. Dubai egy ott élő magyar nőnek/feleségnek/.
Esetleg átmehetnél a mai írásra és írhatnál néhány sort ezzel kapcsolatban:Köszi.

soad1221 2015.10.09. 11:29:41

@capacete: ez egy dolog, ez tény, hogy rajtuk kívül - mivel teljesen idegen, és semmi háttérinfója nincs az életéről - senki nem érti a posztot, illetve ennek a részét. DE ez önagában nem gond, adhat infót később, nem szépirodalmi művekről beszélünk, így ilyen hiba bármelyik posztban lehet.
A gond akkor van, ha ezt később nem magyarázza/válaszolja meg, ekkor a poszt érthetetlen és értelmetlen az olvasóknak, bármekkora munka is van mögötte...
Az pedig, hogy erre vki így reagál... nem akarok bántani senkit, nekem egyszerűen nem jön be...

©________ 2015.10.09. 11:39:21

@MsTandMsg:
az összes kommentetek lekezelő és arrogáns.

amire most válaszolok, az is. kezdve onnan, hogy számonkéred tőle, hogy melyikőtökre gondol, miközben NEM ÍRJÁTOK ALÁ a közös nicken bedobott kommentet.

tudod, kivel szórakozz.

capacete 2015.10.09. 11:46:16

@soad1221: A hozzászólásokból egyértelmű, hogy nem volt semmilyen szándék arra, hogy a posztoló később megmagyarázza a homályos részeket, a későbbi poszt(ok) arról szólt(ak) volna, hogy építettek az interneten keresztül valamilyen vállalkozást.

soad1221 2015.10.09. 11:56:54

@capacete: persze, hogy nem, de ez abból fakad, hogy állítása/uk - nem tudni épp mikor és ki válaszol MsTandMsg alatt - szerint a posztok teljesen világosak, informatívak, félreértésre okot semmi nem adhat... Mivel még sem volt mindenki számára teljesen világos, ezért nem lehet, hogy ők követtek volna el hibát -> már előre tudják, hogy ennek nincs értelme, nem is fogják megmagyarázni...
Az első kommentben egyértelmű volt, hogy nincs szándék a folytatásra... de a lényeg: NEM CSINÁLNAK SEGGET A SZÁJUKBÓL!
így mindenki boldog lehet :)

capacete 2015.10.09. 12:22:44

@soad1221: Igen, hiszen nyilvánvaló, hogy a torz tükörkép kizárólag a tükör hibája lehet. :)

puhacica 2015.10.09. 12:26:11

@pappito: hat jo. akkor adg-ek utan hozzatok megyunk latogatoba.

@Csupacsí: inkabb meleget kuldjon.

@Zoole[uk]: ertem, koszonom a jokivansagot! :D (nyugi, mar megvan a lista azokrol a helyekrol, amiket mindenkepp latni szeretnenk itt.)

Narina 2015.10.09. 20:27:31

Ezt a hisztit!!!!!!!!!!! Vihar a biliben!

Bredpitt Monika 2015.10.09. 21:56:36

@Muscari: bocs, nem erem el a nagybatyam, de apukam azt mondja, ha vannak falszomszedaid akik nem irtanak akkor jonni fognak a csotanyok, remelem sikerul kiirtanod, itt nalunk valami zseles rovarirtot hasznalnak mar evek ota a hazban, 66 lakas van, en nem lattam csotanyt itt tiz eve igaz mi a 9en lakunk

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.09. 22:59:51

@P.Elliot:
OFF igen, már 3 és fél hónapos, és már a szeme se áll jól. először a mobilomat fogja levadászni, amint rájön, hogyan kell valamit megfogni. másodszorra meg az almát fogja kiszedni a kezemből és ledugni a torkán. már megfordult. rettegek, mi lesz itt. remélem, megtartja a napnyugtától napkeltéig nyiff és mocc nélkül alvós szokását egész télen :-)
tényleg szertnék írni, de megint elmerültem itt a webshopokban :-( mindig van valami, amit be kell szerezni. most a habszivacsot a padlóra többek között, meg a mosható pelenkákba próbáltam beásni magam.

P.Elliot 2015.10.10. 04:58:27

@Dragonlady (Bp, Hun): Egeszseges baba lehet ha mar megfordult, az kb. 3 honapos koraban csinaljak, az meg hogy vegigalussza az ejszkat a nagy csodak koze tartozik, nem tudod milyen az heteken at dagadt szemmel virrasztani.
Igen, el fogja szedni a mobilodat mihelyt alkalma lesz ra es jol atnyomkodja, vagyis telefonal, addig is lesi hogy hogy csinalod. Annyit lehet rajtuk nevetni....Szerintem a mesfel ev ami a legcukibb, a 2 ev amikor az embernek a haja szala all az egnek mert mindent egyedul/ ededul mint mondjak/ akar csinalni. A lanyom 2 eves koraban folyton lepcsozott. Fel es le, ha nem hagytuk akkor uvoltott. O es ededul mint kijelentette, akarta megmaszni valahany lepcso ele kerult.
A 3 eves egy igazi kis komoly emberke mar, utana mar nincs gond.
Most csecsemonek sem lesz ha biztositasz neki eleg lapos terepet, foldre tett takaro vagy jaroka ahol gyakorolhatja a mozgast, amit sokan eltolnak azzal hogy autos ulesben taroljak a gyereket akinek ezzel megakadalyozzak az egeszseges mozgasfejlodeset ami eleve szorakoztatja a gyereket, forgas, csuszas-masszas, eltornaszni magat a jatekig meg ilyesmi, szoval remekul elfoglalja magat ha hagyjak.
Hat igen, sok veluk a munka de olyan edesek, igaz?

Liping 2015.10.18. 04:25:32

No, ezek a hölgyek csodálatosan bemutatkoztak a kommentekben. Szerintem nem kár értük. Menjenek a játszóterükre, talán túléljük a megrázkódtatást. XD

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása