oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. október 06. 06:44,  Családi határátkelés: aki hazamenne, és aki nem 342 komment

2015. október 06. 06:44 Határátkelő

Családi határátkelés: aki hazamenne, és aki nem

Nagyon érdekes és tanulságos a mai poszt (és nem is rövid, teszem hozzá az ezt kedvelők kedvéért…). Fruzsi Írországból írt, és posztja egy nagyon érdekes kettős vonalon halad (ezért feltétlenül érdemes végigolvasni, mielőtt valaki kommentelésre ragadtatná magát). Szerintem sokkal többet nem is árulnék el róla, csak annyit még, hogy milyen érdekes, még családon belül is mennyire másként élhetjük meg az országváltást. (A képekért köszönet neki.)

cim_itt_is_szep_irorszag.jpg

„Írországból jelentkezem. Két érvelést szeretnék bemutatni a blogot olvasóknak, hogy én miért nem szeretnék, illetve az öcsém miért nem tud Magyarhonba költözni.

Én 4,5 évvel ezelőtt érkeztem az országba. Jobban mondva ketten költöztünk, egy később férjjé avanzsált társsal. Az esküvő amúgy egy külön történetet is megérne. Gondolom többen túlestetek már a „megkérték a kezem, wohoo!” és az „úristen, miért vallottuk be a családnak 3000 km-rel odébb, hogy esküvőt szervezünk tervezni abban az országban, ahol ők vannak” érzelmi hullámvasútján.

Na de, a lényeg. A napokban érkeztem vissza két hét Magyarországon töltött, de leginkább fogorvosi látogatás után. Miután kihúzta az egyik fogam, és azt hittem - mert mellesleg többek között hipochonder is vagyok -, hogy elrontottam a gyógyulási folyamatot (ne kérdezzétek), volt egy erős hiszti-rohamom.

Ami szimplán arról szólt, hogy nem akarok abban az országban ragadni. Konkrétan megijedtem, hogy több időt kell ott töltenem, mint amennyire felkészültem.

Aztán elgondolkoztam, hogy de miért is? Mármint nem a hiszti része, foghúzás után az majdnem normális, hanem a félelem.

irorszag_zoldes_birkas.jpg

Mi várna odahaza?

(Kicsit részletezem az átláthatóság és érthetőség kedvéért.) Jelenleg ha piacra dobnánk budapesti lakásunkat 15 Mihályt érne forintban. Ebből be tudnánk fektetni egy szép, vidéki házba. Összerakunk még egy autónyit, meg nekem egy Trabantot, mert kell.

Karriert építünk, belerakunk még néhány hangzatos címet az önéletrajzunkba. Esetleg egy kis félretettnek valót, ha valamiért ismét útnak indulnánk, legyen mihez hozzányúlni. Ez így mondjuk egy 3-4 éves terv. Harmincas éveink legeslegelején járunk, teljesen belefér.

Jelenleg a főiskolák mellett tanulunk egyéb nyelveket az angolon felül, legyen miből gazdálkodni. Mindkettőnk zsebében van már legalább 6-8 év multikulti, hangzatos pozíciókkal, még hangzatosabb cégektől.

Férjet tolják felfelé a jelenlegi munkahelyén, én a project management felé vonzódom, és úgy tűnik, az én főnököm is vonzónak érzi az ötletet, mert erősen afelé lökdös. Ebből kiindulva azt saccolom, hogy otthon is meg tudnánk élni. Ez papíron jól hangzik, nem? Akkor honnan a félelem?

Tegyük fel, minden fentebb elhangzott bejött és beülhetek a hintaágyba, miközben a magyar vizslám liheg a nyakamba (akitől Tejföl, a teljesen létező macskagyerekünk egyáltalán nem fél) az óriáskertemben és Trabanttal szállni egyébként is élvezet.

tejfol_aki_gyerek.jpgTejföl, aki gyerek 

A bizonytalanság

A fizetésed lehet akármennyi, ha a magyar kormány hoz egy hirtelen döntést, amitől megzuhan a forint az euró/dollár/font stb. pénznemekhez képest. Így értéktelenítve annak vásárlóértékét. Arról nem is beszélve, hogy a világjáró nyaralásainknak is kárára lenne.

Vagy nem csak a szerb határra húznak piros rácsos kerítést, hanem az egész ország köré tulipán mintás székelykapuk nélkül. A propaganda olyan szinten megy az egész országban, hogy a Terror háza egy vicc hozzá képest.

Végigsétáltam a kiállítást. A legújabb szobájukat is ahol #orbánviktor még a Hallgass a szívedre zeneszóval köszöntötte népét. Ma már én úgy érzem és látom, hogy neki és alattvalóinak jó ebédhez szól a nóta, míg a többségnek nem annyira. A szakadék pedig egyre mélyül.

De cirkusz van bőven a népnek, így nem kell izgulni, hogy kinyitja a csipáját egyhamar. A budai Várban is voltunk, ahonnan már kiköltöztették a Nemzeti Táncszínházat és megnéztük, ahogy a szomszédban a Köztársasági Elnöki hivatal előtt a sok japán turista kamerájának legnagyobb örömére angol módon őrségváltás volt. És mindenhonnan köpködik rád a plakátok, hogy mit kell tisztelj és szeress.

Az emberek

Ne haragudjatok meg rám, de ez van. Nem hiányzik az, ahogy végigmérnek az utcán vagy egy boltban. Mi közöd van hozzá, hogy én hogy nézek ki, vagy mit csinálok? Tovább megyek, mit érdekel?

Mondok egy hirtelen példát. Ha szobafestő lennék és melóból mennék pólót venni mertakármiért, akkor is ki kellene, hogy szolgáljon zokszó nélkül a Retróban, de ő inkább fintorog meg lenéz. Pedig a zsebemben ott van a 20 ezres, hogy kifizessem azt, amit kinéztem magamnak.

Amikor vacsorázni megyek, akkor ne előttem vesszen össze a szakács a főnökkel, hogy nincs pénz húst venni, miközben a pincér kínosan mosolyog felénk.

A H&M-ben a talponálló biztonsági ne sértődjön meg, hogy nem köszönök rákiáltva, hogy viszontlátásra. Nem bunkóságból van, csak nem értem, hogy miért kellene.

A mozgólépcsőre fellépés közben a „shopping center”-ben ne könyököljön odébb a 20 éves macsó cicalánnyal az oldalán, és amikor kiröhögöm, hogy hát nagyon siet biztosan, akkor röfögjön még vissza, hogy mivanbeszótábameg. De rám nem néz közben. Beszótam, sőt nevettem is, mert nem vagyok ehhez hozzászokva.

Hogy amikor bementünk egy ebédre és kértük, hogy a légkondit kapcsolják fel, akkor annyival rázott le a hölgyemény, hogy nincs vendég, nem éri meg bekapcsolni. Nahát, ezek után persze nem is csodálom, hogy nincs. Pedig kifizettem volna neki az extra ezer forintot egyébként, ha ezen múlik, de persze felálltunk és elmentünk máshova.

Nem vagyok kíváncsi az irigységre, meg arra sem, hogy kinek mije van vagy éppen nincs. Az egymás letaposására az „én több vagyok nálad, mert” hozzáállásra. És nem érdekelnek, a „de ilyen mindenhol van ám” kommentek. Én itt személy szerint nem találkozom vele, vagy ha igen ki tudom kerülni, mert annyival kevesebb. Ezért szemet szúr ott. Jól érzem magam idekint. Idehaza, mondhatnám.

Belefér egy kis világlátás is

Ellenpélda: az öcsém története

Van ellenpéldám is. Itt el is mondom. A saját szavaimmal, de nem az én történetem, én csak egy mellékszereplő vagyok benne. "Mylittlebrother", ahogy általában mindenkinek szeretem bemutatni öcsémet, aki egy 90 kilós tisztaizoméserő hobbiból testetépítő, róla szól.

Ő nagyjából 4 éve él itt. Háttértörténethez legyen annyi elég, hogy családi és anyagi okok folytán ő már nem tudta elvégezni a középiskolát. Kb. harmadéves volt, amikor el kellett járnia éjszakára dolgozni, mert egyedülálló édesanyánk akkor már nem bírta még a segítségemmel sem a hiteleit finanszírozni.

Ő, aki azon generáció tagja, akiknek hitelre van az autó, a lakás, a tévé, a mikró, a kiskanál, aminden, mert mutatni kell a kollégának meg a szomszédnak, hogy nekünk van és neked nincs bibibi.

Így alakult, hogy öcsémnek nincsen végzettsége. Viszont annál szorgalmasabb. És bár sosem hiszi el, akár hogy is próbálom a fejébe vésni, de okos is. Talpraesett kölök, na.

A reménytelenségből és a „minden pénzem, amit keresek, otthagyom anyunak”-ból kiköltözött ő is utánunk. Beírattuk egy angol nyelviskolába, ahol egy hónap alatt napi 8 órában interjúképessé tették az angolját.

Elment interjúra. Felvették mosogatni. Aztán áttették a konyhára, mert végül is Magyarhonban is azzal foglalkozott, kipróbálták, tudta csinálni. Amit nem tudott, megmutatták neki és megtanulta.

van_mit_javitani_meg_itt_is.jpgVan mit javítani itt is

Aztán egyszer csak felhív, hogy előléptették. Szupervigyor lett. Büszkeség, elismerés, dicséret, szép szó, zsebben is kényelmesebb. Eltelt sokpár hónap közben.

Pár hete azzal fogadott, hogy megint előléptetik. Tolják előre, mert látják hogy ügyes, ért hozzá, jól dolgozik és persze hülye is, mert bemegy a szabadnapján megnézni a konyhát, hogy minden OK-e, meg húzza a többit maga után és megcsinálja másik 5 munkáját ha az kell. De ezt megcsinálná ő otthon is.

Ő hazavágyik

Neki hiányoznak az ételek, a szagok, az ízek, a lányok - mert szépek és igazán és tényleg szebbek, az évszakok, hogy nyáron strandra mész, sörrel meg kukoricával tömöd magad a melegben és lenézed, akinek nem kockás a mellizma.

Télen, hogy hanyatt vágódsz a jégen a panel előtt, mert már megint elfelejtették felsózni. Hogy a szomszéd egy dög, de mégis rá mered bízni a kutyát, ha nyaralni mész egy hétre a Balatonra.

Meg a Balaton. Meg a lángos és a traubiszóda. És a diszkó, ami csak otthon igazán jó. Meg hogy az Alföld lapos, de 200 km-rel odébb már mászod a Kékest.

Meg amikor a Tiszán evez az ember gyereke, az teljesen más élmény, mint amikor a Dunán. De mindkettő óriási. Meg a nagyi túrós rétese. Amit csak ő tud, házi túróból. Meg a disznóvágás és a tor.

hianyzik.jpgHiányzik 

Meg az alma, meg a körte, meg a cseresznye, ami apu kertjében terem igazán olyan finomra amilyennek lennie kellene. Az anyanyelv használata mindenhol és mindenkor.

És a haverok. De talán leginkább azok a barátok, akik még mindig várják haza. És elmennek érte Pozsonyba, mert oda olcsóbb a jegy 200 euróval. Mert akkor is csak egy magyar érti meg igazán a másik magyart. És neki minden vágya hogy ezen érzések és emberek között, és lássuk be, otthon legyen.

Miért nem?

Mert fél. A rémhírek szerint amik a cimboráktól, az internetes portálokról és innen-onnan jönnek, akinek nincs papírja, az bizony nem ember. Legalábbis munkára alkalmatlan.

Hiába van már egy folyékony másnyelv tudása és mellé egy elég komoly vezetői és konyhai tapasztalata. Nincsen hozzá végzettsége. Úgy néz ki - innen nézve - hogyha hazamegy, akkor lehet, még mosogatónak is kevés lenne.

Utánanéztem. Vannak olyan OKJ-képzések, mint barista és teakészítő, Gyorséttermi- és ételeladó, Mezőgazdasági gazdaasszony, Étkezdés. Kérdem én, minek ezekhez külön papír? És ne tessék félreérteni. Nem (!) a munkát minősítem itt. Hanem a felesleges idő és pénzpazarlást, ami a papír megszerzésével jár.

Illetve nyilván a fizetés oldal. Számoljunk csak! Ha egyedül bérelne egy lakást 50-60 ezer + rezsi. Szeretne autót, otthon ugye kell is, Hadházi László híres szavaival élve: „Aki indokolatlanul 50 métert gyalogolva tesz meg, az koldus”.

Tételezzük fel, hogy az már van, mert ahogy hazaköltözött inkább azt vett lakás helyett. De fenn kell tartani. Mondjuk egy 20-30 ezer/hó. Kb. 100 ezernél tartok. Kerekítek. De még enne is, mert kell, legyen 30-40 ezer. És akkor mellé az edzőterem bérlet meg a havi egy-két buli.

Ez most kb. úgy néz ki, ha nem keres kb. nettó 200 ezer forintot, akkor nem éri meg hazamenni. Mit gondoltok, végzettség nélkül, legálisan, hol keresne ennyit?

Így hát ő most őrlődik. Mert a szíve hazahúzza, de az esze itt tartja. Mert amellett, hogy a fent elhangzottakat itt megteheti, még félre is tud mellette tenni. Ha erre rá tudnátok esetleg cáfolni a kommentekben, azt megköszönnénk. Most egyben információhalászok is.

Köszöntem szépen, hogy elolvastatok.”

A moderálási alapelveket itt találod. (Írországról itt találhatsz még több hírt, érdekességet.)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Írország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr187895484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Muscari 2015.10.07. 17:04:02

@Narina: én most hirtelen a hasi, illetve nyaki ultrahangról tudok nyilatkozni, nem nőgyogyó, apukámnak kell, fájdalmai is vannak többek között. 6 hét múlvára kapott volna, most nézek neki privátot. Ha valaki tud Pesten jót és nem drágát, ne tartsa magában.

Herr Géza 2015.10.07. 17:09:57

@A nagy kékség: Kis barátom, a konkrét példát te írtad, sorry. Már megint kijött belőled a nagy megneveló: ha te idenyomsz egy "urban legend" kategóriájú állítást és én azt meg merem kérdőjelezni, akkor máris én vagyok az "kinti okos".... Valamivel meg tudod támogatni a turai kukásautós (olvasatom szerint évekkel ezelőtti) nettó 200-as fizetéséről szóló állításodat ? A sofőrök sokat keresnek? Ja, ne magadból (BKV) indulj ki megint ! Mikor az otthoni kamionos cégeknél többezer sofőr hiányzik? (Ld. Wáberer úr sirámait pl.) Amikor ezerszámra jönnek a sofőrök Németországba is, pedig a kamionos fizuk itt is (helyi viszonylatban) legendásan karcsúk? Csípem azért, hogy a mindig is viszonylag jól fizetett BKV-sofőröi állásból osztod az éceszt, kíváncsi lennék, hogy mondjuk egy alföldi, vagy borsodi helyi Volánnál is ilyen elégedett lennél-e.... Vagy a turai "főkefénél" ?

Muscari 2015.10.07. 17:14:45

@A nagy kékség: úgy látom, hiába változtattad meg a nickedet, a stílusod nem változott semmit. Try harder!

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.07. 17:17:34

@Narina: Ha valaki, akkor én pontosan tudom, mit jelent a csapatjáték, hiszen a melóhelyemen egymás keze alá dolgozunk. A hangulat jó, mindenki tudja, hogy a másik hasznos tagja a nagy egésznek. Szóval rám biztosan nem igaz, hogy bárki munkáját kevesebbre tartanám. Mindenki máshoz ért, mindenki másban profi. Ha rajtam múlna, minden embernek egészséget, boldogságot, biztos jövőt adnék. De sajnos nem én döntöm el, hogy ki mennyit vihet haza. És abba sincs beleszólásom, hogy az egyén mit kezd magával, mennyire tud alkalmazkodni a helyi viszonyokhoz. Van, aki itt is megtalálja a helyét, aztán van olyan is, aki megunja ezt, és inkább lelép.

Herr Géza 2015.10.07. 17:18:52

@Herr Géza: És még mielőtt...., nem a te fizudat sokallom, hanem a többi sofőrét keveslem. Mert minden igaz a te felelősségteljes munkádról, de nehogymár lazább élete, könnyebb dolga, kevesebb felelőssége legyen egy nemzetközi kamionsofőrnek például... De a turai kukásautóst (csak hogy maradjak a rögeszmémnél) azért csak ne soroljuk már ugyanide.

puhacica 2015.10.07. 17:29:48

@skye8: erről szólt a poszt. :D

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.07. 17:30:30

@Herr Géza: A konkrét példa valós, amire te azt mondtad, hogy hazudok.

Itt élsz? A te kollégádról írtam? Utánanéztél annak, hogy mi újság, vagy egyszerűen csak kijelentetted, hogy ez csak egy "urban legend"?

És már megint ott tartunk, hogy egy kint élő honfitársunk irigykedik a hazai bérezésre. Hát akkor össze kell cuccolni, ott kell hagyni a legendásan tökéletes Nyugatot, haza kell jönni, aztán be kell állni a BKV-hoz dolgozni. Mert lassan már nekem kell rosszul éreznem magam amiatt, hogy a munkám meg van fizetve. Ez sehogyan sem passzol a Magyarország-gyalázó hozzáálláshoz, ugye? Mert a végén még kiderül, hogy bizony itthon is vannak ám olyan munkahelyek, amelyek jó megélhetést biztosítanak.

És ki ne találd, hogy a BKV az egyetlen.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.07. 17:30:30

@Herr Géza: Oké. Szóval az egyik oldalról az a kifogás, hogy ne tegyünk éles különbséget a munkakörök között, mert mindenki egyformán fontos, de azért egy kukásautó sofőrje nehogy már annyit keressen, mint mondjuk egy buszos vagy egy nemzetközi fuvarozó.

Biztosan velem van a baj, de én ezt nem tudom követni.

Narina 2015.10.07. 17:31:36

@adg: A stilust felre erted es nem akartam frocsogni sem. A "kedves" vagy barmi ilyen jellegu megszolitas a reszemrol nem lekezelo, pusztan ilyen vagyok ez foleg olyanoknal van aki valamiert szimpatikus, nem mindig veszem eszre. Tudom, hogy nem ellenem beszeltel es abszoute nem is vettem annak! Sose bantottal engem igy en sem akartalak teged bantani csak szerettem volna valamit elmagyarazni. A "tetszik erteni" azt ugy vedd, hogy irasba nem mindig tudom ugy elmondani a dolgokat ahogy valojabban gondolom, ez szinten nem bunkosag inkabb erdeklodes, hogy erthetoen fogalmaztam, mert sokszor a agyikeszulekemben van a hiba, most te is felre ertettel, mert rosszul fogalmaztam. Ezek szerint mrgbantottalak, bar hidd el nem akarattal. Sajnalom. Neked is jo ejszakat. Kellemes pihenest.

Narina 2015.10.07. 17:31:48

@A nagy kékség: Na ezaz!!!!!!!!!!! Ezt magyaraztam mar egy ideje minden fele amit most te mondtal. (ugy latszik nagyon nem tudok fogalmazni, ha eddig nem ment at, bar itt inkabb az adoban van a hiba ;) )

wuaaa 2015.10.07. 17:39:20

@A nagy kékség: Figyelj jól, mert most ugrik a majom a vízbe.

Olyan helyeken buszoztam Norvégiában éveken keresztül, ahol a széles utakhoz szokott kelet-európai világbajnok buszsofőr kollégák sírtak. Szó szerint.

Terlegettem 18 méteres csuklóst, 15 méteres 3 tengelyest 2 méters túlnyúlással, voltam sofőr összesen 3 példányban készült Volvo emeletes prototípuson, CNG-s, duplacsukló-s (forgalomban!), COBUS 3000, sőt, még Ikarus Midi-t is terelgettem a tenger partján.

Továbbá, érettséginek megfelelő szakközépiskolai végzettségem van, hivatásos sofőr szakon. Itt norvégiában csináltam, felnőttként. Van mondjuk, más is, de ez most nem lényeges.

Kész vagyok. Csak szólok.

Herr Géza 2015.10.07. 17:48:22

@A nagy kékség: Irigykedik ám a vénisten, vazze... Rohadtul nem értelek, hisz te is dolgoztál kint. Neked nem jött be, oké, van ilyen. De most meg azt adod elő, hogy otthon olyan fasza fizuk vannak, hogy mindenki hülye, aki nem otthon tolong a turai kukaművek sofőrállásáért. És engedtessék már meg nekem, hogy legyen elképzelésem akár innen is a fizetési viszonyokról, hiszen azért nekem is vannak otthon maradt rokonaim, haverjaim, ismerőseim, na meg olvasni is tudok...

Herr Géza 2015.10.07. 17:50:13

@A nagy kékség: Igen, veled van a baj, ha ez nem követhető... :))))

Herr Géza 2015.10.07. 17:52:11

@wuaaa: Precíz lövés, nagy gól! 1+ !!!!!!
Majd mindjárt megkapod, hogy az semmi, de..... :)))))))

Narina 2015.10.07. 17:53:51

@A nagy kékség: Ohm az en utso infiom szerint nem voltak a BKV-sok nagyon ellengedve. Ez mikor valtozott? Ez tenyleg erdekel, mert akkor ez egy pozitiv valtozas ami tok jo!

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.07. 17:54:22

@wuaaa: Ezek után végképp nem értem a hozzászólásodat, amire aztán reagáltam. Magyarázd már el, kérlek, hogy ha tényleg ilyen jól képzett sofőr vagy, tehát pontosan tudod, hogy ez a meló mivel jár, akkor miért hasonlítasz össze egy buszos és egy szerelő bért? Vagy inkább úgy kérdezem, hogy ezek után miért csodálkozol azon, ha a sofőr jobban meg van fizetve, mint a szerelő?

És akkor mesélhetnél Norvégiáról is. Ott hogy működnek ezek a dolgok? Mindenki ugyanazzal a bérrel van foglalkoztatva? Nem számolják a tengelyen eltöltött éveket se? Ezt pedig csak azért kérdem, mert itthon még ez is számít. Többet keresek én 12 év után, mint az a kolléga, aki most kezdi a szakmát, pedig ugyanazt a munkát végezzük.

wuaaa 2015.10.07. 17:54:46

@Herr Géza: Fel vagyok rá készülve... de kár lett volna kihagyni.. :)

Muscari 2015.10.07. 18:06:00

@wuaaa: minden elismerésem :-)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.07. 18:11:30

@Herr Géza: Ne sarkíts, kérlek! Én nem azt mondom, hogy itthon "olyan fasza fizuk vannak", hanem azt, hogy itthon is vannak olyan munkahelyek, ahol fasza fizuk vannak. Nem ugyanaz.

Ha észrevetted, én itt valahogy az egyensúlyt próbálnám tartani, és pont azért, mert van tapasztalatom kintről is, ahol szintén voltak problémák.

Mert ha az itt mesélőknek el kell azt hinni, hogy kint sokkal jobb (ami igaz lehet, hiszen ezt kizárólag az egyén érezheti, aki megéli a szituációt), akkor ugyanez megállhat Magyarországra nézve is. Én attól vagyok kiakadva, ha valaki mindenáron azt próbálja erőltetni, hogy itthon minden szar.

Akkor azt kell mondani, hogy nekem nem jött be, ezért külföldre költöztem, de ettől még nem kell kétségbe vonni annak a szavát, aki azt mondja, hogy itthon is meg lehet találni a számítást.

A kinti élet pedig nem "nem jött be". Az egy próba volt. Érdekelt, hogy milyen máshol. Jó volt. Aztán meghalt apukám, és visszajöttem anyumhoz. Hozzáteszem, hogy az ajtók nyitva maradtak, szóval ha olyan iszonyú nagy gáz lenne itthon, mint amit itt sokan írnak, akkor bármikor visszamehetnék. Az más kérdés, hogy nem akarok, de a történet családi része szerintem téged nem érdekel.

Herr Géza 2015.10.07. 18:40:32

@A nagy kékség: "Én attól vagyok kiakadva, ha valaki mindenáron azt próbálja erőltetni, hogy itthon minden szar."
Mondtam én ilyet? Nem. Akkor miről beszélsz? Csak próbálod ugyanazt a lemezt föltenni, tök mindegy mire válaszolsz.
Emlékeztetnélek: csak abba "kötöttem" bele, hogy egy vidéki sofőr "régebben" nettó 200-at keresett. De legyen, elhiszem, hogy van ilyen, azonban messze nem jogosít fel semminemű általánosításra a mo.-i sofőrfizetéseket illetően, amikor itt azt látom, hogy már lassan minden ötödik-tizedik német rendszámú kamion ablakában Pisti meg Sanyi tábla virít. És a helyi kb. 10 buszos vállalkozó sofőrjei között is már két magyar van. Ugyanakkor azt is tudom, hogy a fizujuk a szokványos megélhetési együtthatóval átszámítva bizonyosan nem arra a megállapításra enged következtetni, hogy otthon annyit kerestek, amit te általánosnak írsz. Vagy ők csak kalandvágyból jöttek ide, családot, csapot-papot hátrahagyva? Nagy kaland lehet egy sváb faluban helyközi járaton diákokat szállítani, meg időnként nyugdíjasokat furikázni a bodeni tóhoz...

skye8 2015.10.07. 18:42:19

@puhacica: En a te peldadra voltam kivancsi,vagy olyan nincs?

puhacica 2015.10.07. 18:55:27

@skye8: de van. a volt kollégám. hiába van 4 szakmája, plusz gyakorlata, nem tudott előrébb jutni otthon. többször vettem neki én ebédet, mert volt, hogy hetekig a parizeres zsemlét ette. aztán elege lett, kijött Angliába, elkezdett dolgozni betanított munkásként (a végzettségeit nem tudta használni). jelenleg műszakvezető, kényelmesen él.
részemről lezártam a témát, ne kelljen már magyarázkodnom a feltételezéseid miatt.

DieNanny CH 2015.10.07. 18:55:45

@Dragonlady (Bp, Hun):

Ahova én járok vérvételre, ott a recepciónál beadom a tb kártyát, kapok egy sorszámot, majd a laborban név és sorszám szerint hívnak.
Általában 7 órakor már kb a 30. vagyok, de 4 fős a vérszívó személyzet...

Narina 2015.10.07. 19:14:11

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Ez agy idoben a Miklosi Sztk-ban is igy volt. Aztan mielott kijottem mar csak bejelentkezes alapjan, hogy most, hogy van az pasz! Azert az erdekelne, hogy mert van ebbe kulonbseg akar budapesten belul is!

Narina 2015.10.07. 19:14:15

@wuaaa: Az a nem semmi! Sokszor en is elcsodalkoztam nemelyik soforon, hogy mennyire erzik a jarmuvet es milyen popecul vesszik a dolgot. Zekszerint te is sofor vagy.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.07. 19:14:28

@Narina: Én ebből a munkából mindig jól megéltem. Biztosan vannak, akiknek semmi nem elég, de én nem tartozom közéjük, más nevében pedig nem tudok (és nem is akarok) nyilatkozni.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.07. 19:29:14

@puhacica: Látod? A te volt kollégád történetét el kell hinni, mert az a magyarországi éhezés után egy angliai sikertörténet. Ha én írom azt, hogy a kollégám Magyarországon ennyit és ennyit keresett, akkor hazudok. Na, hát ez a kettős mérce az, ami kifejezetten gyomorforgató.

Narina 2015.10.07. 19:29:14

@A nagy kékség: Akkor kicsit pontositok, en jelenleg napi 3 oraban takaritok es havi szinten ez cc 129000 Ft-ot jelent. Az utolso amit hallottam bkv-sofor szajabol (persze ez nem most volt) az 150-170 attol fugg milyen a menete. Na en konkretan arra lennek kivancsi, hogy ez a fizetes azota javult-e (az en fizumat azert adtam meg, hogy ne erezd csak egyoldalu a kiteregetes) Kerlek csak kivancsi fancsi vagyok, felre ne tessek erteni, nem fizu papirra palyazok es inkabb csak azt kerdezem, hogy ez most is fennall, vagy javult?!

DieNanny CH 2015.10.07. 19:29:23

@soad1221:

Sajnos ezt, hogy nincs óvónő nem nagyon tudom elhinni...
(Nem neked nem hiszem el, hanem hogy országosan kevés lenne.)
Én 4 éve - nem volt az olyan régen - jelentkeztem egy német nemzetiségi óvodába. Pontosabban csak akartam jelentkezni, de a vezető még a papírjaimat sem fogadta, mondván, hogy nem német nemzetiségi főiskolán diplomáztam.
Én elhiszem, hogy az egy kicsit más, de nekem diplomám volt, valamint nagyon jó német tudásom...
???
Nem ám felvettek volna, hogy aztán beiskolázzanak. Inkább hagyták a kolleginát tovább szívni egyedül...

DieNanny CH 2015.10.07. 19:34:51

@A nagy kékség:

Na, de pont ez a gond! Hogy lehet az, hogy külföldön, végzettség és nagyon jó nyelvtudás NÉLKÜL is meg tud élni a fizetéséből, Mo-on meg nem?
Mert ez a gondja az öccsnek. Mit csinál a külföldi gazdaság jobban, ami által ott a képzetlen is megél? Erre a rejtélyre szeretnék én is rájönni.

DieNanny CH 2015.10.07. 19:42:46

@Narina:

Hát, szerintem nem lehet területfüggő. Ahova én "járok", egy 20 ezres város, plusz még jönnek a környező 15-20 faluból, kisvárosból. Nem kellett időpont.

Tanato, igazán jöhetnél - bár, lehet, te egy 3. változatot ismersz... Inkább csak arra lennék kíváncsi, hogy tényleg, mitől függ...

©________ 2015.10.07. 19:48:57

@Muscari: mav korhazban probaltatok?

©________ 2015.10.07. 19:51:01

@A nagy kékség: a multkor linkeltem neked videki buszsofor hirdetest. Mennyi is volt? Brutto 100 vagy 140?
Kurvara semmit nem tudtal ra irni.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2015.10.07. 19:52:55

"Utánanéztem. Vannak olyan OKJ-képzések, mint barista és teakészítő, Gyorséttermi- és ételeladó, Mezőgazdasági gazdaasszony, Étkezdés. Kérdem én, minek ezekhez külön papír? És ne tessék félreérteni. Nem (!) a munkát minősítem itt. Hanem a felesleges idő és pénzpazarlást, ami a papír megszerzésével jár."

És annak utánanéztél, hogy hol van mondjuk szakács képzés? Mert gondolom, a Mezőgazdasági gazdasszony és társai csak mint vicces példák kerültek ide...

Egyébként pedig látom, kialakult itt egy vita a gyakorlati tapasztalat kontra papír ügyben, hazafelé a villamoson ezen gondolkoztam én is. Van egy technikusi végzettségem, egy okj-s szakképzettségem (2 éves képzés szintén) és egy egyetemi diplomám. Meg sok mindenben csak gyakorlati tapasztalatom. Lehet, hogy valakinek esetleg sértő, de nem tartom nagyon jó dolognak, hogy egyes országokban nulla képzettséget igazoló papírral is lehet vállalkozni mindenre szinte (ahogy itt, a blogon olvasom igen sokszor), mert szerintem ez egyenes út a kóklerek áradatához.

Elhiszem, hogy konyhán dolgozva és előrelépegetve nagy tapasztalatra lehet szert tenni, de rengeteg minden kimarad, amit 'iskolában' tanulhat meg az ember. Technikák, nyersanyagok, amellyel egy konyhát ismerve lehet, hogy soha nem is találkozik az illető. De ilyen mondjuk a varrás is. Szeretem a kézműves termékeket, de meg tudom mondani, hogy a készítője saját kárán, sok próbálkozás árán sajátította-e el az alapokat, vagy iskolában tanulta. Egyszerűen látszik a kidolgozáson, az anyaghasználaton.

A saját hivatásomban is ért már meglepetés...amikor mindenki azt hiszi, hogy mert volt már 3 cserép muskátli az ablakában vagy nevelt némi zöldséget a hétvégin, el tudná végezni a munkámat - több hektár biokertészet irányítása...és még komolyan is gondolták. Mert hogy a kertészkedéshez mindenki ért, meg ahhoz minek a diploma :).

soad1221 2015.10.07. 19:53:14

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: ugye... Én is őt hívom segítségül :)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.07. 19:57:31

Kedves Határátkelő! Az olyan hozzászólásom miért nem kerül ki, amiben azt kérem a többiektől, hogy meséljék el a blog házirendjét? Mert az mondjuk Herr Géza "Precíz lövés, nagy gól!" megjegyzéséből is jól látszik, hogy itt nem lehet olyat írni, ami nem passzol a Magyarország-ellenes kampányhoz, mert a kis csapat azonnal összefog, hogy legyűrjék a "betolakodót". Tisztán látszik, hogy erre megy ki a játék. Szóval az ilyen hozzászólás miért nem jelenik meg?

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.07. 19:57:36

@Narina: A nicknevem mellett ott van a blogom elérhetősége. Ott olvasgathatsz a buszos szakmáról, és így a fizetésekről is.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.07. 19:58:34

@Narina: Amúgy nagyon jól hangzik, hogy a kinti fizudat forintosítottad (elég tipikus, így is kell, hiszen ettől hiszi el a hazai paraszt, hogy kint milyen szuper jó), de ehhez milyen kiadások társulnak? Itt elsősorban a lakhatásra lennék kíváncsi, na meg persze az egyéb szolgáltatásokra, úgy mint fogorvos, fodrász, autószerelő stb.

De nem kell válaszolnod. Én tudom, hogy mi van kint. Aki meg még nem volt, az bármit el fog hinni.

És ezzel én le is zártam ezt a beszélgetést.

Narina 2015.10.07. 19:58:38

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Aham akkor nem ertem a dolgot! Mi a szosz a logikajuk, hogy egyik helyen elojegyzes kell masik, helyen meg sorba allas! Nem ugy lenne logikus, ha egyseges lenne? Tanato egeszsegugyis, vagy otthon lakik? No mindegy, hatja befut es tud valaszolni, mer piszkalja a csoro ez a furcsasag! :)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.07. 19:58:44

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Árnyaljuk már egy kicsit a képet, oké? Mit jelent kint a "megél" kifejezés? Milyen lemondásokkal jár? És ha ugyanazokat a lemondásokat átültetné a magyarországi viszonyok közé, akkor is biztos, hogy itthon nem élne meg? Szerintem mindenki érti, hogy miről beszélek, csak erről nem nagyon szokás szót ejteni. A társbérletre gondolok. Kint természetes, itthon pedig önálló lakás kell, mert az az alap.

Határátkelő 2015.10.07. 20:08:36

@A nagy kékség: Csak szólok, hogy kezded kicsit (nagyon) túltolni a dolgot. Ahhoz képest, hogy "itt nem lehet olyat írni, ami nem passzol a Magyarország-ellenes kampányhoz" egész sokat hozzászóltál (és külön kérlek, ne fárasszuk már egymást ezzel, mert igen, posztok is voltak, amelyek "nem passzolnak a Magyarország-ellenes kampányhoz", de ezeket nem kell észrevenni, mert még bezavarnának az összeesküvés-elméletbe.)

A házirend minden poszt alján ott van, az, hogy a kommentelők mit reagálnak, az ő dolguk, ezt leszel szíves nem rajtam számon kérni, miként azt sem, ha mások másként látják a világot, mint te.

Egyébként több olyan törzskommentelő is van itt, aki "nem passzol a Magyarország-ellenes kampányhoz", érdekes módon velük kulturáltan lehet beszélgetni, vitatkozni. Talán ezen is érdemes elgondolkodni.

Köszönöm, hogy hozzám hasonlóan te is lezártad ezt a témát.

puhacica 2015.10.07. 20:28:52

@A nagy kékség: akkor hanyjal egy jot. es meg veletlenul se valaszolj a szamodra kenyelmetlen kerdesekre es felvetesekre. :D

skye8 2015.10.07. 20:39:58

@puhacica: gracias, ehhez kepest eppen eleget magyarazkodtal :) peldaddal egyebkent engem igazolsz vissza, fentebb mar irtam egyik kommentemben hogy hazai diplomaval kulfoldon probalkozni nagyon nehez mert nem ismerik el ;)

DieNanny CH 2015.10.07. 20:48:54

@Narina:

Bennem mindig az a reklám pörög, amiben az A-Ha együttes énekli a Take on me-t, a pénztáros pedig számolja a bkv sofőr fizetését, miszerint: 23, 24, 25.
:-)))

DieNanny CH 2015.10.07. 21:00:49

@Narina:

@Tanato bács-kiskun megyei háziorvos.

Narina 2015.10.07. 21:01:39

@A nagy kékség: Ertem szomoru! Nem valaszolsz egyenesen!
Megneztem javult, de konyorgom ezt nehez lett volna ezzel az egy szoval megvalaszolni? Javult koszonom kerdesed. En pedig orulok neki. Ennyi lett volna a valaszom. Most visszont vagy en csuszok nagyon felre vagy nem tudom, de amit most levagtal az "Bebebe nem mondom meeeeeeeeeeg" volt. En tenyleg nem ertelek. Neked mid faj, hogy ilyen fura vagy? Kicsit sertodot, kicsit hisztis, valszeg faradt is es mindig azzal josz, hogy mindenki kopkodi az orszagot es eleg tamadolag lepsz fel barki barmit mond es az kulfolddel kapcsolatos! Mi a baj?

Határátkelő 2015.10.07. 21:03:11

@A nagy kékség: @Narina: Én most már nagyon hálás lennék, ha ezt itt befejeznétek, esetleg máshol folytatnátok, mert már nem nagyon ad hozzá a beszélgetéshez. Köszönöm.

Herr Géza 2015.10.07. 21:05:07

@A nagy kékség: Jaj, eszem azt az érzékeny lelkedet. Tökéletesen jó csattanó volt válaszként a kötekedésedre. Én sem tudtam róla, hogy @wuaaa: kolléga ilyen kvalitásokkal (is) rendelkezik, sajnos pechedre rossz emberbe kötöttél bele. Velem nagyobb sikered lehetett volna, mert közöm nincs a buszvezetéshez. :)))

DieNanny CH 2015.10.07. 21:07:21

@A nagy kékség:

A posztban benne van, hogy az öccs hogyan él kint, és pont ugyanazokat az igényeket forintosította. (Én legalábbis így értelmeztem a 200 ezer összeszedését.)

Mondjuk, nem kell messzire mennem, elég a saját példám. Otthon a diplomámmal nem keresnék annyit, hogy lakást tudjak bérelni, + még a hitelt törleszteni is.
Az itteni munkám nincs végzettséghez, csupán egy 30 órás tanfolyamhoz kötve...

wuaaa 2015.10.07. 21:07:50

@A nagy kékség: "..ülj végig öt kanyart úgy, hogy közben összeszorítod a lábaidat, mert a hólyagod majd szétrobban, úgy kell pisilned.."

Mesélek egy sztorit, ha már szóbahoztad ezt, téged akár még inspirálhat is, a többiek meg majd szórakoznak rajta. Talán.
Na szóval, így volt, ahogy írod, ülök a buszban, erősödő pipilési inger és kb. 30 utas társaságában. Általában meg szoktam oldani ezeket a helyzeteket még a szenvedés határán innen, simán bementem járatban benzinkútra, bevásárlóközponthoz, stb., bemondtam hogy 2 perc technikai szünet következik, aztán pókerarccal elballagtam.

Na de, ezen az említett napon az volt a gond, hogy elég határozottan szakadt a hó és egy idő után egyértelművé vált, hogy az adott forgalmi helyzetben nem fogom tudni "időben" elérni az útbaeső pipi-pointot, az inger meg, ahogy az lenni szokott, csak erősödött és erősödött. Ki kellet hát találnom valami újat erre az alkalomra, méghozzá nagyon gyorsan. Elkezdtem fejben vetíteni magamnak az előttem lévő útszakaszt és elemezni a lehetőségeket, hogy hol lehetne improvizálni egyet, és meg is született a terv.
Következett egy enyhe emelkedő, az út egyik oldalán erdő, a másikon sziklafal. Pöccintettem kettőt a gázpedálon, épp csak annyira, hogy a belső tükörben lássam az arcokon, hogy észrevették, hogy rángat a busz. Aztán mentem tovább még egy darabig normálisan és mire az utasok arcáról eltűnt a "wtf?" kifejezés, na akkor elkezdtem már nem kicsit pöcögtetni a gázpedált, úgy másodpercenként kétszer a nulla meg a padló között, kb. úgy bakkecskézett a busz, mintha a repülőben nem függőlegesen lenne a turbulencia, hanem előre hátra. Rémült arcok, kapkodás a háttámlák felé, ouu, áá, éé, miatyánk. A motort még a kiabálás alatt kikapcsoltam, nem kellett hogy meghallják, hogy normálisan jár. Megálltam. Kiszálltam a helyemről, beálltam a két üléssor közé és a helyzet komolyságát egyértelműen visszatükröző arckifejezéssel bejelentettem, hogy látjátok feleim szümtükkel, elromlott a busz.

Hagytam három másodpercnyi hatásszünetet nekik, hogy csak érezzék át, hogy mekkora a természet ereje, ugye (hát hogyne, hiszen ekkor már majd bepipiltem)... Kezdték is mereszteni a szemeiket az ablakon túlra, meg egymásra, hogy akkor most itt, szakad a hó, erdő, szikla, jön a yeti, megesz.
Aztán mondom, de! , megpróbálhatom megjavítani. Láttam rajtuk, hogy nem bíztak a képességeimben. Nagykabát, sapka fel, buszból kiszáll, az ajtót azért a biztonság kedvéért kívülről rájukcsuktam, nehogy valami önfeláldozó még utánamjöjjön, hogy "nemkellsegíteni?", mert nem kell bammeg, pisálni még tudok egyedül is.
Hátramentem a busz mögé, ahogy az egyik kezemmel nyitottam fel a motorháztetőt, úgy a másikkal gomboltam ki a nadrágom..........óóóó, hallelujah... Persze amíg folyamatban volt a "javítás", addig közben a kabátzsebből elővett kulcscsomóval rendszertelen időközönként ide-oda csaptam a motor különböző fémalkatrészeire, hadd hallják odabent, hogy kemény dolog ám az útszéli buszjavítás hóesésben.

Kész, bezár a bazár, kéz hóban megmos, pedig nem is lett nedves, csak a másik kicsit koszos a motorházfedél fogantyújától. Visszamentem a buszba olyan jamesbondos mosollyal, ami szinte alig észrevehető, de mégiscsak ott van, ha már megmentette a világot. Sapka, kabát levesz, ing-nyakkendő megigazít, harminc szempárral néztem farkasszemet, majd jobbkezet kinyújtva, enyhén odahajolva, a slusszkulcsot megragadva pöc-röff beindítottam a buszt. Félkézzel ecsém! He?!
Tapsoltak. Tök komoly intenzitással. Az a pár ember aki nem, a hüvelykujját tartotta az ég felé. Én meghajoltam, de csak szerényen, köszönöm, köszönöm, mint valami kezdő unplugged művész... Mikor a taps megszűnt és már csak a motor moraját lehetett hallani a padló alól, bejelentettem, hogy minden rendben, most már mehetünk tovább. Mindenki boldogan szállt ki a végén, kaptam egy fél tábla csokit, elismerő pillantásokat, vállveregetést.
Hát így kell hősként kijönni egy pisálásból, kolléga.. :)

puhacica 2015.10.07. 21:10:43

@skye8: (mar megint feltetelezel. nem volt szo diplomarol.)

puhacica 2015.10.07. 21:14:00

@wuaaa: :D ilyenek a hetkoznapi hosok.

Narina 2015.10.07. 21:17:49

@wuaaa: Juhuuu ez jo volt! Elvezet volt olvasni koszonom!

tanato 2015.10.07. 21:27:20

@Narina: Itt vagyok,nálunk/alföldi kisváros/ nem kell előjegyzés a laborvizsgálathoz,kell viszont cardiológiához,több hónap,rheumatológiához több hónap,ortopédiához néhány hét érsebészethez több hónap.,urológia egy héten kétszer fogad,sebészet,gynecológia,fülészet aznap fogad,bőrgyógyász előjegyzéses,pulmonológia előjegyzéses,szemészet előjegyzéses.
De az orvosi kar elöregedése és a kivándorlás miatt egyre nagyobb a vátrakozási idő

Bredpitt Monika 2015.10.07. 21:30:11

@wuaaa: most vegre tudom mi az a wtf, ilyen elmes pisilest meg nem pipalt a vilag, jo kedvem lett tole

Bredpitt Monika 2015.10.07. 21:33:12

@tanato: gynecologia? csak magyarul kedves doktor ur

skye8 2015.10.07. 21:33:39

@puhacica: te irtad hogy a havered a vegzettsegeit nem tudta hasznositani kulfoldon, erre reagaltam. egy kavet szerintem letolhatnal, kicsit zavaros a szoveged ;)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.07. 21:36:39

@Muscari: a "nagy sötétség" nick testhezállóbb lenne.

ööö, bocs, elnézést.... de néha nem tudom visszafogni magam.

Narina 2015.10.07. 21:42:35

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Az jo! Benfentes is otthoni is! Jaj Tanato tessen jonni mar!

Narina 2015.10.07. 21:42:39

@tanato: Koszonom szepen a gyors es pontos tajekoztatast. Arra esetleg van tipped mi lehet az oka a mas fajta gyakorlatnak? Esetleg ne kerdezek hulyeseget?!

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.07. 21:42:48

@wuaaa: Tökéletes. Gratula! Tényleg. Miközben olvastam, az jutott eszembe, hogy miképpen oldanád meg ugyanezt Budapesten, mondjuk a 133-as viszonylaton, ami Újpalotától Nagytétényig robog, és közel másfél óra a menetideje. Csak azért kérdem, mert volt, hogy ezt a számot kellett járnom.

vándor madár 2015.10.07. 21:43:16

A sok kétkedőnek küldöm a következő linkeket, amiket az interneten találtam. Már akkor tudtam, hogy ebből a témából probléma lesz, amikor a bejegyzést írtam, azért írtam oda, hogy de igen, úgy van, ahogy mondom.
Két nap alatt nagyon kiokosodtam és nagyon megrengendültem Mo-val kapcsolatban. Szóval...
A háziorvos nem saját beutalót ad, hanem az illetékes kórházból kapott beutalón kéri meg a vizsgálatokat.
A beutaló orvosi rendelő nem kér időpontot a páciensnek.
Elő van írva, hogy naponta hány órától hány óráig lehet odatelefonálni a laborba időpontért.
Elő van írva, hány órától hány óráig lehet odamenni a laborba vérvételre.
Elő van írva, mikor lehet odautaznia a laborba a leletért - hány órától hány óráig lehet átvenni a leletet. Minden időpont erősen behatárolt.
Remélem az útiköltséget is fizeti a TB 2x oda-vissza a szegény vidéki jónépnek. Ezt el is felejtettem nagy felindulásomban megkérdezni.
És ha valaki azt gondolná, hogy majd kifizeti a vizsgálatot, mert akkor ugye rögtön sorra kerül, ajánlom, ne tegye, mert a költségek 40-400%-al magasabbak az állami kórházban ugyan azokért a vizsgálatokért, mint a privát laborban, ahol ugyebár nyereséggel dolgoznak. Sőt az is lehet, hogy még nagyobb különbségek is vannak, ugyanis én öt laborvizsgálat árának megnevezése után félbeszakítottam a kórházi hölgyet és megkérdeztem, hogy miről beszél? Határozottan kijelentette, hogy csakis a laborvizsgálatokról, amiket kezdtem neki felsorolni a listából.
Erre fel megkértem a privát laborból is írásban az árakat, amiket én a weboldalukról lenéztem, mert egyre nagyobb kételyeim támadtak. Ugyan azt írták, mint ami fent volt a neten és én kiszámoltam. Csak egy kis ízelítő, pl. egy CRP privát laborban 850 Ft, a kórházi laborban meg 3500 Ft.
A laborban már tegnap megmondták, mikor odatelefonáltam, hogy csak x számú vérvételt eszközölhetnek május 15.-e óta. Hogy mennyi ez az x szám, azt nem árulták el, de gyanítom, hogy nagyon alacsony, ha 7, azaz hét hetet kell várni egy mezei vérvételre. Én ezt már a gondatlanságból elkövetett emberölés kategóriájába sorolom.

Egyébként a röntgen-ultrahang diagnosztikára is 4-6 hét várakozási idő van a kh. honlapja szerint.
Ja és ez nem egy több százezres lakosságú járás, hanem kb. harmincezer lakosa van.
Most már az a legjobb, ha egyenesen MRI-re küldik a jónépet, mert ott akár egy hétre is kap időpontot, igaz, lehet, hogy este 9-re.

www.weborvospro.hu/cikkek/lapszemle/egyhonapotisvarnikellavervetelreasiofokikorhazban.html

nagyvazsonyma.hu/2014/09/20/uj-idopontok-a-laborban/

hvg.hu/itthon/20150212_Akar_ket_hetet_is_varni_kell_egy_vervetel

www.jeszrend.hu/content/laboratorium_rendje

mno.hu/belfold/vervetel-szerencses-ha-nem-kell-ra-egy-honapot-varnia-1295061

www.infotatabanya.hu/hirek/olvas/vervetel-elojegyzes-alapjan-2011-08-28-193600

Narina 2015.10.07. 22:04:20

@vándor madár: Juj ez jaj! Nagyon sajnalom. Elegge ketsegbe ejto a dolog! Akkor magan uton megoldhato?

vándor madár 2015.10.07. 22:43:12

Pénzért minden megoldható. De ezek ott a kórházban nem hogy nem törődnek az emberekkel, hanem még teljesen hülyének is nézik őket a gigantikus túlárazásaikkal. Egyébként még az ott tevékenykedő privátlabornál is van olcsóbb privátlabor Bp-en, de ahhoz fel kellene utazni oda, ami egy napos tortúra, úgyhogy inkább fizetek mondjuk kétezerrel többet, de el tudja intézni az egész dolgot 1-2 órahossza alatt.

tanato 2015.10.07. 22:52:51

@Narina: Igen valószínűleg nagyobb a terhelés ezért nem megy rögtön aznap a vizsgálat.de sajnos ez a jövő a még jobb helyzetben lévő városokban is az emberhiány miatt.

soad1221 2015.10.08. 00:02:10

@wuaaa: talán???? ilyet még, sokat... kérem szépen :)

adg 2015.10.08. 00:15:05

@Narina: ertem, semmi gond. Lehet, en is tul erzekeny voltam, bocsanat.

adg 2015.10.08. 00:17:18

@Dragonlady (Bp, Hun): "nick testhezállóbb lenne."
Hinta 50 arnyalata. Siman elhinnem, hogy o az, teljesen azonos az ervelestechnika, meg nehany fordulat is. :))

Narina 2015.10.08. 06:17:41

@adg: Sokszor felre ertheto vagyok! Szerencsere meg elert! Te nem bantottal, nagyon jol ravilagitottal, hogy bezony-bezony irasba kell meg fejlodnom! :D

Narina 2015.10.08. 06:17:46

@tanato: Ez azert durva! Iszonyuan lelehettek terhelve!

tanato 2015.10.08. 07:03:20

@Narina: sajnos,ahogy öregedik betegedik a népesség és ahogy fogyunk egyre több a munka.

©________ 2015.10.08. 07:49:09

@A nagy kékség: jaj hat nagyobb bingo lett volna ha a varbuszt hozod fel:-P

soad1221 2015.10.08. 09:35:55

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: nem tudom mi van országosan, de sok helyről hallottam hasonlót. Az biztos, hogy a mi ovink keres, de nem talál....

wuaaa 2015.10.08. 09:39:05

Köszönöm a pozitív visszajelzéseket, örülök, hogy tetszett.. :)

@Narina: Már csak utasként buszozok..
@nemor: Életművész? Ez alapján? :))
@A nagy kékség: Nem tudom, szerintem feltalálnám magamat..
@soad1221: Van pár sztorim, majd alkalomadtán, talán... :)

soad1221 2015.10.08. 10:00:33

@vándor madár: muszáj rendszeresen elismételni, hogy nem kételkedik az ember, hanem egész egyszerűen nem hallott még ilyenről... láthatod fentebb, hogy a társaság egyik fele meglepődik, mert náluk még hasonló sem történt, a másik fele meg igazolja amit mondasz, különböző időintervallumokkal...

És is visszakérdezhetek, illetve linkelhetek a "kételkedőknek", hogy márpedig hány helyen mehet még most is "ingyen" akár másnapra vérvételre.. pl ahova én tartozom, ott rohadtul nem a kórház végzi, mindössze a kórház épületében van egy vérszívó pont, ahová lehet menni. meg van a rendelőben az öregeknek, meg még pár helyen. és minden minta egy laborba megy be, ami egy kft és az oeppel van szerződésben. lehet, hogy azért mert iszonyatosan nagy a terület, és a mennyiség náluk úgy van meghatározva, hogy kb sose fogy el a keret, nem tudom. De bármikor mehetek beutalóval... Nem hiszed?
Tanato is igazolta amit mondtam, vidéki háziorvosként....

de egyébként megdöbbentő, még mindig ezt tudom mondani. Lévén, hogy jó eséllyel okafogyott is a vérvétel már akkor..

soad1221 2015.10.08. 10:02:26

@vándor madár: egyébként ez a másik, hogy az állam által finanszírozott laborban Neked kell fizetni még? nem azért van az a bizonyos keret? vagy ez ha a kereten felül végzik, akkor értendő, mint opció, hogy "de megtudjuk csinálni, csak az ennyi lesz"?

©________ 2015.10.08. 10:03:59

@soad1221: itt videken meg ugy megy, h hetfonkent reggel az asszintens leveszi a vert. Nem kell mashova menni laborba.

Observer99 2015.10.08. 10:43:15

Úgy látom ez az ahány ház, annyi szokás minősített esete!
Nagyvárosban, állandó lakosként mehetek a háziorvosi rendelőben (olyan ahol 6 háziorvos rendel) lévő laborba ami hetente kétszer 7-11-ig üzemel (hajdanán minden nap üzemelt 7-15-ig!!), mehetek a néhai SzTK-ba is, ha pedig valamelyik klinikán van dolgom, ott helyben elvégzik!

De, hangsúlyozom csak állandó lakosként! Ha vidéki lennék kérnem kéne időpontot az erre a célra kijelölt klinikán!

Narina 2015.10.08. 12:15:37

@soad1221: Szerintem itt azert beszelt korhazba valo fizetesrol, mert mondta, hogy szerette volna elobb elintezni es inkabb fizet csak valszeg amikor meghallotta az arakat lesokkolt! (persze ez egy feltetelezes, de en ezt szurtem ki a valaszaibol)

soad1221 2015.10.08. 12:20:06

@Narina: igen, nekem is ez tűnik reálisnak, ha nem akkor végképp nem is értem... DE azt gondolom, hogy ez teljesen jól passzol az "egyébként a szabályt felülírhatjuk, ha a döntést sikerül megtámogatni" magyar állami egészségügybe - csak végül is drágább, mintha simán magán intézménybe megy az ember...

Narina 2015.10.08. 12:51:50

@soad1221: Eh ez na hat mar nem is tudom.............. Ez az egesz olyan nem humanus.

nemor 2015.10.08. 17:35:09

@wuaaa: persze. így kell kirobbanó sikert kovácsolni minden sz@r* helyzetből :-)))

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.08. 20:18:11

OFF

Több hozzászólóban is felmerült a kérdés, hogy manapság mennyi egy budapesti buszsofőr tényleges fizetése. Itt egy kis segítség, ha valakit érdekel. Összehasonlítási alapnak se rossz.

anagykekseg.wordpress.com/2015/10/08/mennyi-az-annyi/

ON

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2015.10.08. 20:31:05

@A nagy kékség: Beleolvastam a blogodba, és a Tükör, tükör, tükör poszt nagyon tetszik, megvilágít egy-két dolgot. Viszont, ha az utasokkal való bánásmódról komolyan írod, amit írsz (nem cementet szállítasz, stb.), márpedig feltételezem, hogy nem fényezed magad, akkor te bizony ritka példány vagy...

Muscari 2015.10.08. 21:13:32

@Csupacsí: nem. Lehet oda is kerni idopontot csak ugy? A beutalot egy videki orvos irta.

Muscari 2015.10.08. 21:19:55

@wuaaa: Hat ez csucs, koszi, hogy leirtad :-D

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.08. 21:27:46

@zöldeketbeszélek: Én mindig úgy végzem a munkám, hogy magamból indulok ki; én hogyan érezném magam utasként saját magam mögött. Engem még így tanítottak. De van ám ennek veszélye is. Ha túl lágyan vezetek, akkor elaltatom az utasokat. Túl nagy lesz a biztonságérzetük, kevésbé lesznek óvatosak, nem fognak kapaszkodni.

Ebben is valahol a középutat kell megtalálni. És mindig arra kell gondolni fékezéskor, hogy Mari néni egyik kezében bevásárlószatyor van, a másikkal meg éppen jelez.

Muscari 2015.10.08. 21:42:08

@vándor madár: uristen, ez nagyon gaz.

Azt viszont elarulnad, hogy a megrengendültem szo mit jelent? Meg sosem hallotam.

vándor madár 2015.10.09. 00:39:02

@soad1221:

Én örülök neki, hogy Mo-n vannak még helyek, ahol nem ilyen diktatórikusan működnek a dolgok, de a tendencia egyértelmű. Ezek szerint egy helyi kiskirály dönthet az emberek sorsa felöl, miközben az egész országban mindenki egyformán biztosított. Csak azt nem értem, hogyan finanszírozza az OEP vagy akármilyen szervezet az egyik helyen korlátozás nélkül a laborvizsgálatokat, míg másik helyen sok tízmillió forintot nem finanszíroz, lásd pl. belinkelt cikk.

Az állami kórházban nem kell fizetni a laborvizsgálatokért, ott csak várni kell míg a dolog okafogyottá válik, vagy olyan súlyossá, hogy adott esetben visszafordíthatatlan következményei lesznek.
De ha le szeretnéd rövidíteni a várakozást és hajlandó vagy kifizetni a laborvizsgálatokat, akkor a szóban forgó kórházban nagyon sokkal drágábban végzik el ugyan azokat a vizsgálatokat, mint egy privátlaborban.

vándor madár 2015.10.09. 00:39:09

"megrendültem". Bocs, észre sem vettem és nem is értem, hogy kerekedett belőle ilyesmi.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása