oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. július 31. 06:53,  Mennék is, meg maradnék is 186 komment

2015. július 31. 06:53 Határátkelő

Mennék is, meg maradnék is

Igen, a sorminta szerint ma egy Magyarország és én pályázati írásnak kellene jönni, de nem az jön és ennek egyetlen oka, hogy régi szerzőnk, Kisvárosi (akinek korábbi írásait ide, ide és ide kattintva olvashatja el az, aki még nem tette volna, vagy kis emlékezet-frissítésre vágyik) nagy dilemmába került, amiben a ti segítségeteket kéri – és hát ilyen esetekben persze jó úttörő / cserkész (a nem kívánt törlendő) módjára nem mondhatok nemet. Jöjjön tehát a poszt, és a dilemma. (A fotót a szerző küldte, megfejtéseket a kommentekben várom. :))

ferrari_modell_kisvarosi_150731.jpg

„Na, szóval az önkéntes program / nyaralás lejárt, én pedig visszatértem Magyarországra. Lassan már 2 és fél hónapja. Milyen? Még most is rendkívül furcsa, néha bosszantó.

Félreértés ne essék, egy valamit változtatott a program (és a legkevesebb fingmennyiségem (ha szabad így fogalmaznom) se volt, hogy én ezt valaha is írni fogom). De megtanultam elfelejteni, megbocsátani, elfogadni dolgokat. Beleértve Magyarország minden hibáját.

A 8 hónapnak köszönhetően megtudtam bocsátani szinte minden negatív dolgot, ami itt történt velem. Sőt sikerült észrevennem, hogy mi Magyarország erőssége (mert ilyen is van, nem is kevés) Olaszországgal szemben.

A magyaros esték, és ételek már hihetetlenül hiányoztak, be kell vallani, mi magyarok tudunk bulizni rendesen. A táj, a hosszan tartó beszélgetések esténként, a gördülékeny kommunikálás, amikor tényleg minden szót, mondatot és viccet megértek.

Ami viszont negatív és egyből a képembe „köpött” amikor visszatértem: sokat iszunk. Olaszországban, míg körülöttem mindenki csak mosolygósra itta magát, addig itthon már az első hétvégén ordibáló, üvöltöző, teljesen részeg emberek hegyeibe botlottam akarva-akaratlanul, akik az instant happiness-t választják csak, hogy meg tudjanak feledkezni a világ bajairól pár órára.

A hangulat még mindig nyomottabb, bár már kevésbé azonosul vele az én hangulatom… Magyarul: le tudom szarni, ha mindenki kőbunkó és depressziós körülöttem. A panaszkodás pedig még mindig egy erőteljes „Igazi magyar hungarikum” címet fejel meg.

Mi lesz velem?

Nagyon jó kérdés és egy kis segítséget is kérnék. Egyetemre most van a pótfelvételi ideje... Azonban pár dolog: néztem álláshirdetéseket, nyelvtudással meglepően jól fizető (értsd: kényelmesen megélsz belőle, MINIMÁLIS összeget félre tudsz rakni, de a balatoni nyaralás még mindig a luxuskategóriát üti) munkákat lehet találni. Mucsajröcsögén.

Ha nagyvárosban kerestem állásokat, olyan éhbért (sorry, „fizetést”) ajánlottak, ahol még napok múltán is égett a pofámról a bőr a másik ember (aki felajánlotta a „fizetést”) helyett.

A budapesti albérletárak ebben a pillanatban pedig mindenhez vannak igazodva csak a fizetésekhez nem. A másik probléma, hogy hiába jön lassan a harmadik hónap, mióta itthon vagyok, de egyszerűen sehogy sem tudok megfeledkezni Olaszországról.

Naponta többször is eszembe jut, és hiába csinálok bármit, napról napra inkább csak azon jár az eszem, hogy itt lenne az ideje bevallani: vissza kell jutnom még ha bele is döglök, mert hogy visszamennék. Már az első vonattal.

Olaszország pro és kontra

Bár sajnos Olaszországban sem található már nagyon a „dolce vita” maximum csak a „vita”. Munkakeresés szempontjából hasonlít jelenleg a budapesti albérlethelyzethez: egy majdnem mission impossible.

A véleményem nem változott az országról: az olaszok csapnivalók, ha valamiről döntést kell hozni, vagy megszervezni, a bürokrácia és az orvosaik… Hát ők is valahol a felnőtté válás útvesztőjében elvesztették az agysejtjeiket, és még sorolhatnám.

Lehet, ha megerőltetném magam, akkor még több negatívat tudnék összegyűjteni Olaszországról, mint Magyarhonról. De valami akkor is megfogott az egész zavaros, néha irritálóan laza / lusta olaszokban, ami fojtogat folyamatosan és egyre erőteljesebben.

Viszont ha elkezdem az egyetemet (természetesen szigorúan diákhitellel, hisz se nekem se a rokonaimnak nincsen londoni állása, legalább is még nincs), akkor úgy érezném, hogy ide lennék teljesen kötözve.

Az egyetemet már nem akarom sokáig húzni, a szak, ami érdekel megvan, munka is lenne (a fizetésről ne beszéljünk, koplalni fogok) azonban az erőteljes IGEN hiányzik.

A helyzetet még pluszban megfejeli, hogy hirtelen körülöttem mindenki Buddha-szintre fejlesztette magát és a legtöbben: „Öcsém… Olaszországban akarsz élni, tanulni, dolgozni? Akkor mit sz*rozol itt Magyarországon? Jön az első vonat, szépen tessék felszállni rá és hajrá. A lehetetlen csak egy szó, ne hagyd, hogy ez irányítson.”

Az eredmény összegezve

Mennék is, meg maradnék is. Itthon van munka éhbérért, Olaszországban pedig még egy állásinterjúra eljutni is felér egy jézusi áldással. Elmúlik-e az Olaszországi vágy? Lehet… de nem akarom. Az életemet változtatta meg az egész program.

Pedig azt még hozzátenném, hogy a program is az utolsó hónapokban indult be úgy igazán. Hihetetlen dolgok, még több történet, sírás-rívás. Volt minden, de azt elmesélni minimum 5 oldal lenne. Most pedig a kedves olvasók véleményére lennék kíváncsi. (Oltani is lehet, már túlélem) Mi lenne a legjobb döntés? Hogyan juthatnék itthonról haza?”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

FELHÍVÁS!!

Itt a nyár, aki csak teheti, nyaralni megy - küldjetek képeket arról, merre jártok, írjatok pár (vagy több sort) a kellemes (vagy akár kellemetlen, de remélhetőleg olyan kevés lesz) élményeitekről, hadd szülessen belőle poszt. A cím a szokásos hataratkeloKUKAChotmail.com. Előre is köszönet! (Ha az email tárgyába beleírjátok, hogy Nyaralás, az sokat segít. :) )

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Olaszország Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr147666968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mme Seldon 2015.07.31. 07:03:07

Kedves Kisvárosi!
Más egyéb ország nem jön szóba? Ahol van álláslehetőség és nem kopik fel az állad? Vagy én mégis újra próbálkoznék Olaszországgal.

kék madár 2015.07.31. 07:03:33

ki kellett volna rakni egy menjel vagy maradjal szavazogombot

SzZoole 2015.07.31. 07:11:53

Ha rám hallgatsz,az csinálsz amit akarsz:)

SzZoole 2015.07.31. 07:14:51

@kék madár: te meg,vagy mar ébren vagy?:)

Hari Seldon 2 2015.07.31. 07:21:05

Nem tudom hol voltál Olaszországban. De ha már ott szeretnél élni, vagy legalábbis gondolkodni akarsz rajta. Akkor Milánó, (vagy esetleg Torino jönne szóba. Már ha iparban, versenyszférában szeretnél dolgozni, ahol lehet keresni is.

adg 2015.07.31. 07:30:43

Nekem picit zavaros volt, lehet, majd elolvasom meg egyszer.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.07.31. 07:43:08

szabad javasolni esetleg Svájc olasz részét? kb ugyanaz a mentalitás csak "civilizáltabb" keretek között :)

@adg: bevallom, először én sem fogtam fel, hogy melyik országot szereti jobban, de én felületesen és gyorsan olvasok, így ha valami nem egyértelmű, akkor így jártam :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.31. 07:55:58

Aki gondolkodik azon hogy menjen vagy maradjon az maradjon.

Muscari 2015.07.31. 08:01:32

Mi lenne, ha Olaszországba mennél egyetemre? Két legyet egy csapásra. Bár idén már lehet, hogy késő.

Golf2 2015.07.31. 08:21:29

A megoldás: Egy harmadik ország.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.31. 08:23:05

Az éhbérezést leszámítva jó cikk.

A budapesti lakásbérleti díjaknak nincs sok közük az átlagfizetésekhez, azaz pont olyan drágák arányosan, mint nyugaton. A magyar átlagfizetésnek egy rendes lakás bérleti díja pont olyan sok, mint Angliában egy angol fizetésnek. Azaz Mo. elérte ebben teljesen a nyugati szintet. Ennek oka: Bp. az ország leggazdagabb része, ráadásul iszonyú sok gazdagabb országbeli külföldi is kitántorog Bp-re, mindez pedig erősen nyomja fel az árakat.

Dehát ez a szabad piac keze, ami iránt vágyakozik mindenki, nem?

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.07.31. 08:33:39

Vagy keresnék egy harmadik országot, vagy az olaszoknál keresnék egyetemet. Csak hogy legyen min tipródni. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.31. 08:42:32

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:
Itt egy jobb fizetés egyharmada vagy két átlagfizetés egynegyede egy bérlemény.
Otthon ilyen arányú egy SAJÁT tulajdonú lakás rezsije.

Golf2 2015.07.31. 09:20:13

@diggerdriver: Te mennyi ideig gondolkodtál mielött eldöntötted?

LyukasBogrács 2015.07.31. 09:20:27

Megtakolod az F40-est, aztan mesz, ahova akarsz. Mi itt a problema ?

Din Serpahis 2015.07.31. 09:20:31

Ha tudsz olaszul, akkor irany svajc, ticino kanton. Szerintem ott van melo boven , es nem ehberert....

Csodabogár 2015.07.31. 09:31:00

@Din Serpahis: Jó ötlet! De mióta fogadják ott tárt karokkal a külföldieket? Ha jól tudom Svájcban mindig Tessinben volt a legmagasabb munkanélküliség. Na és Svájc az mindgi Svájc marad, hiába beszélnek olaszul meg lezserebbek mint a német svájciak, azért ők is csak svájciak maradnak.

Csodabogár 2015.07.31. 09:33:30

Nem tudom mit akar a posztoló tanulni. De ha valami, a jövöben, hasznos dolgot, akkor előbb el kellene végezni az egyetemet, szerezni még egy nyelvtudást, angolt pl. felső szinten. Aztán majd kiderül, hogy tart-e még a szerelem Olaszországgal, vagy jó lesz egy másik ország is, ahonnan lehet járni nyaralani az olaszokhoz.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.31. 09:33:34

@Golf2:
Semennyit.
Eldöntöttem megkérdeztem a feleségem utána fel sem merült tétovázás.

Bluely 2015.07.31. 09:49:25

Elkezded az egyetemet és Erasmussal kimész Olaszországba. Nyárra meg Erasmus+-szal.

qkuc 2015.07.31. 09:57:22

@kék madár: És egy nem tudomot is, :D.

esban 2015.07.31. 09:59:05

Na, én mint kortárs karrier tanácsadó, aki élt és tanult is Olaszországban szívesen adnék tanácsot, de így hogyan?

Hány éves pontosan a posztíró? Milyen végzettsége van? Szereti-e? Melyik egyetemen, milyen szakon akar tanulni? Hol lenne munka? (Ferrari? :)) Mennyire tud jelenleg Olaszul?

Otthon melyik kisváros és úgy egyébként mik a hosszú távú tervei?

Ezek hiányában annyit tudok mondani, a posztírónak fogalma sincs hogy mit akar. Leginkább boldognak lenni, de mi teszi boldoggá? Amikor az ember fiatal és zavaros a céljait illetően legjobb megoldás a rövid távú külföldön tartózkodás, sok egyedüllét és gondolkodás anyutól távol, sokat fog segíteni, hogy tudja, mi az útja.

soad1221 2015.07.31. 10:02:20

@Mme Seldon: pont ezt akartam mondani..
más ország? aztán lehet még bármi is... :)

na meg jöhet az az 5 oldal, csak legyen korrektúra, és legyen összefüggőbb picit a szöveg, gondolom mindenkit érdekelne...

LittleG (uk) 2015.07.31. 10:02:20

"A másik probléma, hogy hiába jön lassan a harmadik hónap, mióta itthon vagyok, de egyszerűen sehogy sem tudok megfeledkezni Olaszországról."
Hehe, megfertőzödött a "mehetnék" bacival :)
Olaszország melyik részén volt vajon? Nem mindegy, hogy észak vagy dél...
Érdekelne, melyik szak érdekli. Remélem megjelenik ma :) Szabi előtti utolsó napom van, csak rövidebb lélegzetű dolgokkal foglalkozom majd :)
Az utolsó mondatot "Hogyan juthatnék itthonról haza?” picit túlzásnak érzem, vagy fogalomzavarnak. Nem haza akar térni, hanem elmenni, ki a nagyvilágba :)
Amúgy miért olyan nehéz egy állásinterjúra eljutni? Mert nem megy jól a gazdaság, vagy mert nem tudja jól a nyelvet?

soad1221 2015.07.31. 10:07:32

@diggerdriver: miért? mert megbánja? akkor visszamegy...

Én meg azt mondom, hogy amíg nincs itthon különösebben mit feladnia, van lehetősége menni, akkor menjen. csak nyerni tud. max nem nyer és visszajön. ha marad? nem nyer semmit...

soad1221 2015.07.31. 10:09:01

@diggerdriver: és a döntés mennyi idő alatt született meg attól a pillanattól, hogy felmerült, mint lehetőség? igazából ennél a szakasznál tart. Ő még nem döntött ebben..:)

LittleG (uk) 2015.07.31. 10:14:23

@diggerdriver: "Itt egy jobb fizetés egyharmada vagy két átlagfizetés egynegyede egy bérlemény."
Hm, nem sántít ez egy picit? Az átalgfizetés azért nem olyan magas. Mi nem olcsó helyne élünk, de nem Londonban. Mindketten átlagosan keresünk és a ház havi bérlete a kettőnk összkeresetének a majdnem a harmada. Persze vannak helyek, ahol ez szinte a fele lenne, de a fizetés is jóval kisebb az ilyen helyeken.

qkuc 2015.07.31. 10:20:24

Szigorúan a saját véleményem, de nem lenne praktikus első körben itthonról állást keresni és jelentkezni?

esban 2015.07.31. 10:24:40

Azert ne biztassuk mar hogy diakhitelen vegezzen el egy akarmilyen egyetemet amig nem is tudjuk hogy mit tanul.
Plusz nem kell elsietni, ha van lehetosege a normalis felveteli eljarason belul tanulni, akkor hagyja a potfelvetelit es jelentkezzen jovore. Olyanert ne fizessen hitelbol amit ingyen is lehet egy kis turelemmel.

esban 2015.07.31. 10:28:53

@qkuc: Hajlamos vagy elfelejteni, hogy az info, mernok, orvos szakmakon kivul azert ithtonrol eleg kevesse lehet munkat talalni :) Foleg Olaszorszagban, ahol a szemelyes benyomas es az ismerosom ismerosenek az ismerose nagyon fontos tenyezo allaskereseskor.

adg 2015.07.31. 10:39:45

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:

Most kivancsiva tettel. Megneztem a neten a kiado budapesti hazakat az egyik ingatlanos hiena oldalan, 3-4 szobas hazak, csak budapesti. 3-600.000 kozott vannak.

Tudom, a hazak joval dragabbak Magyarorszagon, mint a lakasok, de ezzel tudom jobban osszehasonlitani.

A gugli elso talalatkent a hvg-t hozza, budapesti atlagfizetes, 2015: 300.000 ft

Mondjuk en nem teljesen nyugaton vagyok, a fizetesem kicsivel az atlag felett van, es kb 45%-a megy el a haz berleti dijara, ami kb a fenti parameterekkel bir, es eleg jo helyen van. A haz mondjuk nem egy nagy szam, de a kornyezete es a kert sokat emel rajta. Atlagos, vagy annal kicsit jobb haznak mondanam, helyi viszonylatban.

Szovan ez az arany nem tunik hasonlonak.

----
Esetleg masok is leirhatnak, hogy naluk hogy viszonyul az atlagfizetes meg az atlagingatlan berleti dijanak aranya.

Első avagy Egetverő Arrogancia 2015.07.31. 10:45:59

Kisvárosi! Ezt neked kell eldöntened....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.31. 11:00:54

@LittleG (uk): én átlagnak 2ezer fontot vettem jobb fizetésnek meg 3ezret.
A lakást ezer fontban számoltam.
Egyébként teljesen mindegy mert az számít hogy a maradék mire elég. Többre mint otthon az biztos.

soad1221 2015.07.31. 11:03:08

@adg: Mo-n a bérleti árak sokkal-sokkal magasabbak arányaiban.
Legtöbbször jobban megéri hitelt felvenni, mert olcsóbb, mint lakbért fizetni...

a lakás/ház ára viszont itthon olcsóbb arányaiban, mint a bizonyos "nyugaton", relatíve könnyebben lehet tulajdont szerezni - persze hitellel, aminek meg megvan a kockázata...

esban 2015.07.31. 11:06:31

@adg: Az meg nem is gaz, a hazberles Mo-n draga, de azon azert kicsit neztem mikor egy Corvin negyed-i 50nm-es 1+1 felszobas lakast 650 €-ert hirdetnek.
Lehet hogy van ott egy felujitott szep utca, de azert eleg rendesen a 8ker kozepe... Ez ugye 200.000 HUF :)

Atlag lakasberles Pesten 2011-ben 50-80. 2015-ben mar inkabb 80-120.

Atlag 50-60 nm-es Pesti belvarosi lakas 2011-ben 10-14 millio, 2015-ben 14-20 millio.

HVG-n olvastam cikket h az egesz ingatlanvalsagot az air bnb lufi okozza pesten.

Az 300.000-es atlagkereseten is csodalkoztam, nem brutto az veletlenul? Mert annak a nettoja talan kicsivel 200 alatt, azt mar realisabb.

qkuc 2015.07.31. 11:09:07

@esban: Na, azért nem lehetetlen és még mindig több történt, mint hogy őrlődik menni/maradni kérdésen. Nem adni neki esélyt, elég nagy botorság szerint.

De hát mindenki a saját szerencséjének a pogácsa, :D.

soad1221 2015.07.31. 11:12:58

@esban: tény, most az ingatlan árak is felszöktek... de a bérlés még most is brutális..

LittleG (uk) 2015.07.31. 11:15:16

@diggerdriver: "Egyébként teljesen mindegy mert az számít hogy a maradék mire elég. Többre mint otthon az biztos."
Ez igaz :)

LittleG (uk) 2015.07.31. 11:17:04

@qkuc: "De hát mindenki a saját szerencséjének a pogácsa, :D."
vagy a rovása :)

pasztasuta 2015.07.31. 11:19:46

azt hiszem eloszor azt kene eldontened, hogy hol elnel szivesebben, es utana mar konnyebb lesz..

szerintem Magyarorszagon is lehet boldogulni, meg Olaszorszagban is, nekem legalabbis mindketto sikerult.

az olaszorszagi egyetemi jelentkezessel meg nem vagy kesesben (most direkt csekkoltam ket egyetem beiratkozasi hataridejeit is).

ha ezt az opciot valsztod, akkor nezd ki a varost: szerintem egy kozepes meretu egyetemi varos lehet nyero, mert ott azert alacsonyabbak a megelhetesi koltsegek, mint mondjuk Milanoban vagy Romaban.

nezz utana az egyetem honlapjan, milyen szak tetszene. zaklasd az ottani TO-t, hogy mondjak meg milyen dokumentumokra van szukseguk, es milyen hivatalos szervekkel kell azt hitelesitened, mennyi a tandij (ez mondjuk a csaladi jovedelemtol fugg, de azert egy min-max osszeget csak tudnak mondani) : ezt mar ma elkezdenem, mert aztan augusztusban bezar az egesz orszag. keress ra, hogy milyen osztondij es/vagy kollegiumi lehetosegek vannak. ha nem kapnal kollegiumot, nezd meg az adott varos alberlet hirdeteseit, hogy elkezdhess szamolgatni: mennyi penz kell hogy elindulj, mennyi penz kell havonta hogy megelj. (gondolom az elemiszer es egyeb arakkal mar nagyjabol kepben vagy)

elsore ez jutto eszembe. :)

esban 2015.07.31. 11:38:17

@soad1221: Ja, de szerintem az alberlet arakat nem pusztan az atlagfizetesekhez kepest kell nezni hanem az ingatlan ertekevel aranyban is.

Egy 18 milliot ero lakast kiadni evi 2.4 millioert, tehat a befektetesnek evi 13.3% os hozama van, mikozben a jegybanki alapkamat 1.35%, az azert pofatlan. Szerintem. Gondolom adozni se tervezik belole.

soad1221 2015.07.31. 11:41:37

@esban: persze.. nagyon is az.. de még ha adózik, meg levonjuk az amortizációt, akkor is elképesztően aránytalan..

adg 2015.07.31. 11:41:48

@soad1221: a hitel/berleti dij az itt is kb hasonloan aranylik.
A masodik bekezdessel szerintem vitatkoznek, szerintem tobb evi atlagfizetes kell egy atlaglakashoz magyarorszagon, mint atlagnyugaton. :)

Maxra reagaltam amugy, mert eltero velemenyem volt. :)

@esban: hat igen. A 80 az ugye kicsit a fele alatt lehet a netto atlagfizetesnek. Ez realisan hangzik, (a 120 mar sok) el tudom kepzelni ezt az eura is. Csak megis eleg nehez osszehasonlitani az ittenivel, mert as atlag lakas mast jelent. Itt az atlag olyan helyen lakik, ahol moyjo fejbelone magat 10 perc utan. :)
Es a lenyeg valoban az, hogy mi marad utana.
A 300 ezres atlagot en is soknak gondolom, de meg azzal sem jott ki a bircamatek. De mondom, en csak hazat neztem, kivancsisagbol es az itteni szokasok osszehasonlitasa miatt. Persze ez alma korte, nem sok ertelme van valojaban.

soad1221 2015.07.31. 11:50:47

@adg: gondolkoztam, és igazából nem tudom. :)
szóval ahogy én képzelem, hogy mondjuk 3000 font havi jövedelemmel (ami kb a reálisan elérhető nem rossz fizu) Londonban egy lakást venni, nem ultragáz helyen, meg itthon mondjuk egy 250 ezres nettó fizuból (ami a reálisan elérhető kategória) lakást venni és a hitelt finanszírozni itthon talán könnyebb - arányosan ahhoz nézve, hogy mondjuk ugyanazért a lakásért amit tud ebből finanszírozni, mert fizetne mondjuk havi 100 ezret bérleti díjnak.

De igazából abba hagyom az agyalást, mert
1. London - Budapest ingatlanpiacának összehasonlítása eleve értelmetlen.
2. a feldobott összegek nagyon erősen hasra ütésre jöttek
3. tök mindegy, dolgom van :)

szóval még az is lehet, hogy hülyeség amit mondtam.. :)

Din Serpahis 2015.07.31. 12:02:32

@Csodabogár: azert munkalehetoseg szempontjabol tessin meg olaszorszag igy is fenyevekre van egymastol. Svajccal meg szerintem semmi gond, itt zuriben velem maximalisan befogadoak eddig.

málé mackó 2015.07.31. 12:02:59

@diggerdriver: Az a felvetesed santit.
Londonban biztonsagos kornyeken ket haloszobas haz elvisz szamlak nelkul minimum £1500-at. (ami magasabb a netto atlagbernel) Ez a meret egy gyerekkel kenyelmes egy haromtagu csaladnak, ugy hogy mindenkinek jusson megfelelo eletter. Kisebbet nem is tudsz berelni ugynoksegen keresztul.

Studio lakas arak is alig mennek ezer ala, amely mar egy parnak is nagyon szukos lakoteret ad. Szamold ra a rezsit es a council taxet, maris elvisz egy atlagfizetest.

Kinek mi az igenye meretben, lokacioban, haz minosegben es az areaval szemben, de ha atlag arat nezel Londonban es mindent legalisan csinalsz (pl. minden lakot a szerzodesbe foglalsz), nagyon draga es atlag feletti Londonban, igenyes kornyezetben elni.

Valoszinu az osszehasonlitasod ott bukik meg, hogy nem ugyanazon ingatlan mereteket es annak fogyasztasi igenyeit hasonlitod ossze a ket orszagban.

mindenkitol elnezest az offtopikert.

málé mackó 2015.07.31. 12:03:06

@diggerdriver: @adg: Az atlagber evi brutto £26.500 UK-ben, Londonban kozel £28.000. Utobbi nettoja £1840 korul van havonta. Mo-n brutto 246.000 Ft/honap. (statisztikai adatok)
Egy haz vagy lakas berleti dija Londonban igeny fuggvenye, de 2 haloszobasat metroallomashoz kozel nem igen talalni £1400 alatt. Plusz rezsi (szolgaltatonkent valtozo arak) es council tax (boroughkent mas arszabas. kulonbozo keruletben egy B meretu ingatlan utan lehet £450 vagy akar £1200 az eves dij).

Tovabbra is fontosnak tartom a szobak mennyiseget a normalis eletterhez, mert lehet nyomorogni 3 embernek egy studio lakasban is, am az itteni szabalyozas eleve nem engedi. (tudjuk mennyire lelemenyes az emberek, akik fittyet hanynak a szabalyoknak)

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.31. 12:07:40

@kék madár: teljesen igazad van (megint :)). Es hol van birka impersonalasod?

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.31. 12:11:50

@esban: nekem ugyanez jott le, jol megfogalmaztad. Te mar kicsit erettebb fejjel gondolkozol :)

esban 2015.07.31. 12:13:29

@adg: Na ja. De egyebkent, mostanaban gondolkoztam azon, miert is kerul sokkal tobbe egy haz Mo-n mint egy lakas? Belvarosi 3 szobas 75nm-es lakas 20-25 millio, Dunakeszin 120 nm-es 3-4 szobas haz kerttel meg minden 20-30 millio. (Nyilvan egyik sem a luxuskategoria)

Nem kerul sokkal tobbe a haz, sot nagymeretu lakasnal esetenkent olcsobb is. Inkabb ez ilyen magyar sajatossag, hogy munkaba utazni senki nem akar, autot hasznalni luxus kb es draga. 20-30 km mar uristen, de 60-80 kmrol bejarni mar elment az eszed kategoria.

Angolszaszoknak 20-30 km a de kozel laksz, es az elment az eszed 150 km utan kezdodik.

Az tuti, hogyha most lenne 20 millio forintom es Mo-n elnek, en hazba fektetnem, es ameddig nincsen csaladom angol peldat kovetve kiadnam a szobakat.

esban 2015.07.31. 12:17:17

@soad1221: en azt nem ertem miert akar mindenki Londonban lakni? Meg az angolok sem akarnak Londonban lakni. A legtobb angol aki Londonban dolgozik, 1-1,5 oras vonatozassal megkozelitheto varosokbol jar be, ahol harmad annyi penzert tudnak szep hazat venni, kis kerttel, es lehet nyugiban elni. Nem kell folyton a dugoban ulni, nincsen folyamatos parkolasi problema, es a gyereket el lehet egyedul engedni iskolaba. A vonaton viszik a laptopot es dolgoznak igy nagyreszt aktiv munkaidonek szamit. En biztos nem akarnek, foleg csaladdal, Londonban elni.

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.31. 12:17:52

@LittleG (uk): @diggerdriver: London draga es pont. Hiaba jobbak, sokkal jobbak a keresetek az alberlet tenyleg rohadt draga. Az menjen oda ako meg bir venni egy sajat lakast :). Menyiert is kostaljak? Mikor nezelodtem az alberleteket 1500-2500 font korul csak parat talaltam a tetszet kepek alapjan de egyik sem nyugozott le... neztem vetelre is de Londonban 350 ezer alatt nemigen van. Orulok, hogy nem kell odamennem :)

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.31. 12:20:30

@esban: ezeket a szamokat honnan vetted? Gondolom Mo. es forint. Ki az a hulye aki egy 18 millas lakast 200 ezerert berel???

esban 2015.07.31. 12:22:23

@Andras125: Azt nem tudom hogy ki vette ki, gondolom kulfoldiek, En cska a hirdetest lattam, es leesett az allam. A 18 millat saccoltam csak a szmaolas kedveert, de nem hiszem hogy nagyon mellelonek, mert ingatlan piacban elegge otthon vagyok, kb ez a hobbim :)

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.31. 12:26:17

@soad1221: nem mondtal hulyeseget de ennel azert egy ilyen dontes lenyegesen bonyolultabb. Sok-sok osszeteveje van, de pl az mindenkeppen London mellett szol hogy a tamogatasok nagyban segitenek es a hitel kamata sokkal kedvezobb (~2%) mint Mo-n (~6%). (a szamokat saccoltam). Es szerintem a jovedelembiztonsag is jobb Londonban (azaz hogy van munka es van bevetel).

soad1221 2015.07.31. 12:30:39

@esban: ez Mo-n sok minden miatt nincs így. egyrészt nem tudom kint milyen, de itthon egy félórás vonat késés simán benne van. a vonatos utazás minősége ugyan az utóbbi időkben változott, de ha a régi műbőrös koszos vonatot fogod ki, akkor már azért nem az igazi..
Aktív munkaidőnek nem fogja ezt az időt egyetlen cég sem elfogadni. Aki ilyen pozícióban van, hogy el tudja fogadtatni, az autóval jár, és nincs ilyen gondja. Aki vonat/bkv-val közlekedik erre esélye sincs. A bkv nagyon jónak mondható már. sok járat, mindenhová eljut, de... iszonyatosan sokat áll dugóban. viszonyítási alapnak: nekem autóval 30 perc, néha 45. biciklivel 1 óra, bkv (1 átszállással!!!) 1,5 óra. nem éri meg, amikor biciklivel járok napi 1 órát spórolok. ha autóval akkor napi 2 órát. pedig nem nagyon drága, egészen jó lett a színvonal.
munkaidő 8 óra. a gyakorlatban 10 óra. Nem tudom kint ez hogyan van, de ha 8 óra a munkaideje, amibe belepréseli az utazás egy részét, mert tud ott dolgozni, akkor legrosszabb esetben is 10 óra az indulástól érkezésig tartó rész. nekem így is 11, ha bkv 13...

na mondjuk ezért nem szeret az átlag magyar 1-2 órát ingázni.. :) ez szigorúan csak az én tapasztalatom...

adg 2015.07.31. 12:30:49

@málé mackó: ez jo, koszi. Londonban jol kell keresni. Ezt mar hintus is mondta.

@esban: lakast epiteni fajlagosan sokkal olcsobb. Fenntartani is. A telek ara emeli nagyon az arat, meg a hely felkapottsaga. Ez tiszta sor.
A magyar sajatsagok kozt viszont sokkal konnyebb lenne kiadni a szobaidat, ha valahol a belvaroshoz kozel lenne egy nagyobb lakasod. Ezert is dragabb ott, mert oda szeretnenek koltozni tobben. Szoval ha en lennek te, es lenne szabad husz millam, akkor kiegiszittetnem azt esetleg egy kis hitellel, es valami viszonylag jo helyen vennek egy tobbszobas lakast, es jobban ki tudnam adni a folos szobaimat. Pl valamelyik egyetem mellett, hogy hasznod legyen masok diakhitelebol. :) Akkor pl egy lepukkantabb is jo, az olcsobb, ugyis szetcseszik, majdnem ugyanannyi kerhetsz erte, es amikor meguntad a lakoidat, akkor rendbeteszed.
Lehet, hogy kapnal annyival tobbet a szobaidert, hogy nem okozna tobbletgondot a hitel.
Bar ha nem te lennek, hanem en, akkor nem vennek lakast, hanem hazat, es mar eleve volna csaladom, igy nem tudnam kiadni a szobakat. Ha meg a nagyanyamnak kereke volna...

esban 2015.07.31. 12:36:13

@soad1221: Jo ezt tudom, nem is a magyar viszonylattal akartam a Londonit osszehasonlitani, hanem azt kerdojeleztem meg Anglian belul miert preferaljak sokan meg mindig Londont egy kozelebbi kisvarossal szemben.

En Pesten a belvarosban laktam es ket megallot kellett munkaba utaznom metroval, igy is kevesnek eltem meg a nap 24 orajat. Tobbek kozott ezert nem szeretem a nagyvarosokat :)

esban 2015.07.31. 12:37:57

@adg: Na de ha en lennek en, akkor mar nem fektetnek lakasba mert mar csaladot szeretnek, meg kertet, meg kiskutyat. Gondoltam hatha hazzal mar vonzobb lennek csaladalapitas szempontjabol es konnyebb lenne erdeklodoket talalni :))

Mr Long 2015.07.31. 12:39:30

@esban: Azert nem mindenki laptopos, digi meg nem vihetne a markolot poggyaszkent es ashatna utkozben. :)

Muscari 2015.07.31. 12:41:39

@diggerdriver: ezer font max egy stúdió átlagára. Egy két hálószobás simán van minimum ezeröt, de inkább több, most átlagról beszéltem. Menjél fel a Zoopla-ra, én pont tegnap nézelődtem.

Mr Long 2015.07.31. 12:44:51

@esban: Mi nem akarunk kertet, meg a belv.arosban annyira nincsenek kertes hazak, de szobakutya hamarosan lesz. Csak koltoznenk mar vegre...

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.31. 12:44:52

Most Kisvarosihoz szolnek aki remelem megjelink ma ha mar tolunk kert tanacsot :).
Legfontosabb gondolatokat mar elhintettek sorstarsaim, megprobalom oket pontokba szedni.

1. Eloszor is azt tanacsolom, hogy felejtsd el az ‘orszag kerdest’. Legeloszor azzal kell tisztaban lenned, hogy ‘mi akarsz lenni ha nagy leszel’! Mivel szertenel foglalkozni, milyen eletvitelt celzol meg, ha nagyok az igenyeid akkor tobb aldozatot kell hoznod (gondold meg, valamit valamiert)

2. Ha kitalatad mi akarsz lenni keress egy egyetemet! En nem kulfoldon nezelodnek hanem Mo.-n kezdenek egy jonevu, jo nemzeti kapcsolattok rendelkezo suliban. Majd osztondijaskent mennek kulfoldre 1 vagy akar tobb evre. Ha ugyes vagy meg azt is meg tudod oldani hogy Mo.-n kezdesz de mar kulfoldon diplomazol. BINGO!

3. Diplomaskent kulfoldon, jo nyelvtudassal nagyon jok az eselyeid. Ne feledd, sehol nincs turo-rudibol a kerites! Alulrol kell felkuzdened magad de jok az eselyeid.

4. Kanyarodjuk cask vissza egy kicsit mert mar tudod mi szeretnel lenni… akkor hol szeretnel elni? Oda palyazz suliba ahol elni szeretnel kesobb. Olaszorszagtol ova intenelek! Ertem, jogy Olaszban van tapasztalatod es a nyelvet is beszeled igy vagy ugy, de felesegemtol tudom aki ott volt osztondijas es elt, dolgozott 4 evig hogy az olasz gazdasag es friss diplomasok nagy kakiban vannak. Fiatal vagy, nezz korul! Meg nagyon bipolaris a szemleleted, tagitsd ki egy tagabb vilagszemlelette, vagy legalabb Europaiva.

Ne feledd Mo. barmikor visszavar. Nyelvtudassal, kulfoldi diplomaval, tapasztalattal otthon is tobbet ersz.

Summa summarom, szerintem nagyon jo helyzetben vagy igy fiatalon teli lehetosegekkel. Fogd, meg oket, kuzdj ertuk es nem fogod megbanni.

esban 2015.07.31. 12:45:10

@Mr Long (lassan exhataratkelo): Persze ez is igaz, de Digi meg nem hiszem, hogy mindig London centralban dolgozna :)

adg 2015.07.31. 12:48:20

@esban: engem nem erdekelne az az erdeklodo, aki a haz miatt erdeklodik. :). Amugy teljesen igazad van, ha kertet meg kiskutyat akarsz, meg oda akarod a csaladot varazsolni, akkor az a jo megoldas.
En is csak addig laknek lakasban, amig egyedul vagyok es kiadom a szobaimat az egyetem mellett a diakoknak jo sok penzert.

Na mindegy, ez a veszely nem fenyeget, mostanaban biztos nem leszek fiatal egyedulallo, aki ezzel a "problemaval" kuzd. :)

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.31. 12:51:08

@esban: manapsag nem a haz a vonzo... az 50 eve volt. Ma eleg egy kover bankszamla... vagy 1 centi atmeroju arany fux... vagy hogy intelligens es szorakoztato legyel. Attol fugg milyen feleseget keresel :). legjobb ha onmaga az ember :)

soad1221 2015.07.31. 12:52:21

@Andras125: hát igen, nagyjából ez a feltételezésem is benne van..
de persze, ez ennél azért komolyabb döntés mindkét helyen :)

@esban: csak arra reagáltam, hogy a vidéki ház szobáit nem fogod tudni jól kiadni. az csak nagyon minimál áron megy, kb azon a szinten, hogy fenntartja a házat. amiatt, amit leírtam.
Egészen egyszerűen azért, mert általában aki bevállalja azt az időt és kényelmetlenséget, az már házat vesz ott, és a hitelre költi a pénzt, nem albérletre.
Aki meg nem vállalja be, az a városban fizet brutál összegeket...
:)

soad1221 2015.07.31. 12:53:56

@adg: gondolom főleg amiatt, mert nincs lakásod pesten egy egyetem mellett :)

esban 2015.07.31. 12:54:47

@Andras125: En ferjet keresek. Akkor a kondiban a helyem feneket formalni? :D

soad1221 2015.07.31. 12:55:11

@Andras125: jajj, vigyázz, a párkapcsolati tanácsadásban vannak már sokkal jártasabb kollégák is :D

esban 2015.07.31. 13:01:39

@Mr Long (lassan exhataratkelo): Mikor lesz a koltozes? En is egy honapmulva koltozok haza, nehany honapra foallasu (vagy mellek, ez meg nem eldontott) szakdolgozat ironak. Fantasztikus lesz. A szuloi hazzal legalabb jar kutya is :)

adg 2015.07.31. 13:06:55

@soad1221: igen, foleg az miatt.

@esban: ponosan, kerdezd meg soad apoltjat, nem akarom megegyszer leirni a nevet. Ki kell menni osztrakiaba, vagy a germanokhoz, kis torna, festek, par jo gonc es kezedben a penzes pasi. Minden gond megoldva orokre. :D

Csak nehogy komolyan vedd. :)

Mr Long 2015.07.31. 13:08:24

@esban: Hamarosan, epp a teherautora varok :) Jovo heten meg ha minden jol megy erkezik a kskutyank!

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.31. 13:12:32

@soad1221: @esban: jojo, belatom ingovanyos talajra tevedtem, nem is mereszkedek sokkal tovabb :).
Az edzes nem arthat, de a fenekforma es miegymas kulcsin sokkal kevesebbet szamit mint ahogy azt sok no kepzeli :). Neha eleg ott lenni, "megjelenni" es a kezdemenyezo pasikbol valogatni. Persze a szegyenlosebbek kozt is lehet fonyeremeny akik nem mernek kezdemenyezni, foleg ha tul jol nezel ki vagy tul magabiztos a fellepesed :).

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.31. 13:14:38

@esban: ajaj... tenyleg a szulokkel laksz megint vagy csak a hazukban es ok nem lesznek otthon :)? Neha mukodok de inkabb nem :)

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.31. 13:14:50

@diggerdriver:

Ne csúsztassunk. Miért a jó fizetést emlegeted? A jó fizetéshez viszonyítva Mo-n sem gond a lakbér.

Lássuk a valóságot!

Angliában a havi átlagbér nettó 1800 font.

Mo-on a havi átlagbér nettó 135 ezer forint.

Egy átlagos budapesti lakás havi bérlete díja 60 ezer forint, ez az átlagbér 44 %-a.

Egy átlagos londoni lakás havi bérlete díja 800 font, ez az átlagbér 44 %-a.

Azaz filérre azonos.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.31. 13:14:55

@adg:

Lásd másik hozzászólásomat.

London esetében sem luxuslakásokat vettem alapul, azaz Bp-en se a hegyvidéki villákat számítsd. Nézz egy átlagos kétszobás lakást Bp. belső kerületeiben. Ez jelenleg 60 ezer Ft körül mozog havonta.

málé mackó 2015.07.31. 13:15:07

@adg: valoban, Londonban egy harom tagu csalad helyi szintu atlagos eletehez legalabb eves £45.000-es bevetel szuksegeltetik.

@Andras125: jo helyen venni Londonban atlag meretu normalis hazat, ami fel even belul nem igenyel tobb ezres beruhazast jelenleg 450 ezertol a csillagos egig lehet kb. Ehhez legalabb 20% onresz kell, es akkor is minimum 20 evig fizetheti az ember, es ez akkora osszeg, ami a berleti dijjal kb. egyenerteku.
Az elmult evben (!) egyes areakban (ezt hogy forditsam le? kb. minden metro allomas kulon area) 17%-kal emelkedtek az ingatlan arak.

esban 2015.07.31. 13:21:17

@Andras125: en nem ertek ehhez, bar szerintem csladalapitast hatraltatja a teny hogy az elmult 5 evben 4 orszagban eltem. Nem hiszem hogy tul jol neznek ki, de ha megnyerem a a palyaztot meg az is lehet kuldok egy fotot hataratkelo poloban es mindenki eldontheti :)) Ahogy neztem csak egy cikkel versenyzek :)
A magabiztossag mar problema lehet, alatalaban szoktak mondani hogy tul magabiztos a fellepesem, hat ez van. Meg egyebkent is, szerintem tokeletes vagyok, en a ferfiakat hibaztatom :))

Tenyleg a szulokkel fogok lakni, de ha minden jol megy csak 2,5 honapig. Csaladalapitast sem erre az idoszakra tervezem, bar nagy a haz :))

adg 2015.07.31. 13:23:08

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: persze, lasd a kovetkezo hszaimat. Csak a hazat hazzal hasonlitottam ossze. A 300-350 koruliek egyaltalan nem voltak luxusviak, de a 600 ezres is inkabb egy jobb csaladi haz volt, semmint luxusvilla.
Szoval pontosan hasonlokat hasonlitottam ossze, a kulonbseg az, hogy bo-en hazat berelni lixus, itt mag az a termeszetesebb, az eltero szokasok miatt.
Kesobb osszehasoitpttam lakasokat is, ahol hasonloan jon ki, mint ahogy mondtad.
Viszont a londoni gyerekek itt azt mondjak, hogy 800 fontert nem kapsz atlagos lakast londonban. Inkabb a duplajaert.
En meg nem probaltam, szoval mindenkinek mindent elhiszek.

adg 2015.07.31. 13:26:42

@adg: vegulis par betu jo helyre kerult. :)

SzZoole 2015.07.31. 13:30:55

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:
"
Angliában a havi átlagbér nettó 1800 font."

Ez £12-13/óra heti 45-50 órában,ez igen csak nem átlagos....

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.31. 13:36:43

@málé mackó: hadd segitsek: area=kornyek :).
"minimum 20 evig fizetheti az ember"... hat maraki. Mikor Dubai-ban nezelodtem mondtak az ugynokok, hogy bizony nem ritka hogy 1-1 orosz arisztokrata besetal aktataskban felmillio dollar kezpenzzel, hogy lakast/hazat szeretne venni. Persze masnak is van ennyi de csak az orosz olyan hulye hogy kezpenzben hordja hahaha :)

esban 2015.07.31. 13:38:44

@Zoole[uk]: Igen. A magyar 125e huf or angol megfeleloje olyan £1300 sztem. A lakasarak sem az atlagos lakasarak, hanem mindket helyen egy rossz szinvonalu 1+ 1fel arai.

soad1221 2015.07.31. 13:46:07

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: egy átlagos budapesti lakás nem havi 60 ezer. inkább 80-100.
a Londonit nem tudom

soad1221 2015.07.31. 13:49:30

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: nem így van:
ingatlan.com/lista/kiado+lakas+ix-ker+60-m2-alatt

IX kerület. nem éppen a budai paloták vannak itt... (egyébként ezt légyszi ne kezd Te is, hogy a hegyvidéki paloták..., ok? :))

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.31. 13:57:40

@esban:

A budapesti agglomerációban laktam 9 éven keresztül, így abszolút saját tapasztalatom van.

Az agglomeráció legnagyobb részéről Bp-re bejárni csúszforgalomban igazi kínszenvedés.

Én személyesem a Zsámbéki-medencében laktam, pontosabban Páty Budapesttől legtávolibb csücskében.

Onnan két módon lehet eljutni Bp-re.

Az egyik Budakeszin keresztül. Nos, csúcsforgalomban Budakeszin átmenni 35-40 perc, plusz aztán még 25-30 perc Bp. határától eljutni a Dunáig. Másfél óra az út, ha az ember nem akar elkésni. Egyébként hétvégén ugyanaz 20 perc.

A busz (mely egyébként rendesen, gyakran jár) ugyanezen az útvonalon megy, azaz tök ugyanaz a helyzet.

A másik út elmenni Biatorbágyra, ott rámenni az autópályára. Ez 10 km-mel hosszabb út, de időben ugyanaz. A gond ismét az autópáyán araszolás Bp. határától, néha lassabb, mint a Budakeszin araszolás.

Szóval ez az igazi ok, amiért az emberek nem akarnak utazni munkába. Csak ott nem létezik ez a probléma, ahonnan vonattal vagy hévvel lehet utazni. Volt kollégám, aki Székesfehérváron lakott, onnan járt be minden nap - ő kevesebb időt utazott, mint én!

Ráadásul a budapesti agglomerációban erősen el vannak szaporodva a sötétzöld aktivisták, akik bármilyen infrastrukturális fejlesztés ellen harcolnak, mintha az életük függne ettől.

Ezt végigéltem személyesen Pátyon, ahol az önkörmányzat építtetni akart autópálya-feljárót, hogy ne kelljen átmenni Biatorbágyon, hanem közvetlenül legyen a községből autópályára feljutás. Nos, a helyi 5-8 sötétzöld olyan erővel kezdett harcolni, mintha a Berlint ostromló szovjet haderő lett volna. Hónapokon keresztül ment a hülyeség. Egyszer a világon egyedül Pátyon, pont az építkezés helyén fészkelő kihaló madárfajt találtak, aztán csodahatású gyógynövényt, majd a helyi 10 négyzetméteres pocsolyáról jelentették ki, hogy az az avar kor óta létező "ősmocsár", olyan flórával és faunával, melynek csodájára jár az egész bolygó. Időnként "találtak" ugyanott római kori, pótolhatatlan romokat. A végén már azt rebesgették, hogy ott van Attila és Árpád sírja. Folyamatosan beszórták a községet szórólapokkal, melyek azt vázolták, hogy az autópálya-feljáró meg fogja semmisíteni a helyi életet, mert ha megépül, a községen keresztül fog áthalandi a Svédországból Görögországba menő kamionforgalom.

Aztán jött az érzelmi terror. Ki lett jelentve, hogy a polgármester nem "igazi pátyi", mert az apja zsámbéki volt, ezért utálja a falut, s az autópálya-feljáróval akar bosszút állni a községen.

A végén persze mind 3 helyi párt (Fidesz, MSZP, Jobbik) beszart az egész hisztitől, s közösen lemondtak az egész tervről. (Nagyon érdekes, hogy a kis falvakban mennyire képesek együttműködni az egyébként országos szinten ellenséges pártok.)

Aztán nagyjából ugyanez megismétlődött szinte minden értelmes tervvel. A falu belterületétől 8 km-re lévő tervezett kamionszervízről "kiderült", hogy a hirosímai bomba hatásával járna. A tervezett lakópark ellen meg az volt az érv, hogy túl sokan lesznek az emberek, s a gyerekek összetapossák majd egymást az óvodában, s nem lesz elég a víz a csapokban.

Ez a sötétzöldködés egyébként helyi hagyomány, olvastam a község történetéről. A XIX. közepén a Budapest-Bécs vasútvonal építése idején Pátyon is akartak építeni megállót. Akkor is felkeltek a falu aktivistái és kiharcolták, hogy ne legyen. Ma a vasút áthalad Páty külterületén, de nincs megálló. Akkor az volt az érv, hogy a vasút veszélyes üzem, s gyakori, hogy egy-egy gőzmozdony felrobban, s ha ez pont egy Pátyon álló vonattal esne meg, a lökéshullám megsemmisítené a falu összes házának tetőjét.

málé mackó 2015.07.31. 13:57:59

@Mr Long (lassan exhataratkelo): minimum ennyi szukseges, ami havi netto £3.300 korul mozog ket bevetel leadozasa utan. Csalad fuggo es nem mindenki rendelkezik top szakmaval, magas egyeni igennyel.
Ha engem kerdezel ez nagyon alacsony osszeg Londonban. De mi havi szinten a lakhatas utan az egeszseges etkezesre koltunk kiugroan sokat.

@esban: Koszi! A kerulet az a borought fedi le, ami kozigazgatasilag egy terulet. Ebben az esetben pedig a varosresz allja meg a helyet.

málé mackó 2015.07.31. 13:58:04

@Zoole[uk]: Pedig ebben az esetben igaza van bircanak. Atlagber, tehat a sok minimalberes ellensulyozodik egy-egy bankar fizetessel, illetve sokan valoban ennyit keresnek (egeszsegugy, oktatas, adminisztrativ munkak).

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.31. 13:58:11

@Zoole[uk]:

Ez az adatom volt. Ezek szerint kisebb. Ha így van, akkor Londonban arányosabb drágább a lakás, mint Bp-en.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.31. 14:04:08

@esban: "20-30 km mar uristen, de 60-80 kmrol bejarni mar elment az eszed kategoria."

Egyrészről, kinek mi a fontos, a pénz vagy az idő.Erre nincsen, nem létezik objektív válasz.
Másrészről meg, ha majd esetleg lesz egy vagy több gyereked, akikkel foglalkozni kell, tanulni, stb; akkor ész nélkül fox te is közelebb költözni, vagy helyi munkát vállalni, mert az idő lesz a fontos.Ne sértődj meg, csak példaként írtalak.De család mellett az már nem játszik, hogy 2x2 órát ingázol naponta melóba meg vissza, miközben föl kell venni/le kell adni a gyereket óvodába, bölcsödébe, stb, leckézni vele, stb.Vagy akár elugrani ügyintézni, orvos, bevásárlás, akármi, heti akár 1-2 ilyen időpont.Hiába kerülne az aglóban töredékébe az ingatlan...

Ingázni csak család nélkül, de akkor jó sokat, hogy tudj spórolni egy jó lakásra, házra, családos korodra.Úgy igen... :-)

Csodabogár 2015.07.31. 14:06:23

@esban: Ezt megnézném, hogy egy 20 milliós ház, ami feltehetően valahol nagyon kűlső kerületben van, ki az ördög bérelné ki a szobáidat. Egyáltalán itthon az embrek lakásokban laknak, nem pedig albérleti szobákban. Az az idő szerencsére már régen elmúlt, amikor még életforma volt albérletben lakni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.31. 14:07:02

@esban: Ott sántít ez is, hogy odáig el is kell jutni, hogy az a gyerek elengedhető legyen az iskolába.Mer' hogy addig bölcsőde, óvoda van, ahova meg azér' már mégse kéne egyedül menjen.

soad1221 2015.07.31. 14:08:50

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: nézd meg a linket... még én is alulbecsültem, az olcsóbbak gáz környéken vannak.
60-ért 30m2-es garzon van, konvektoros fűtéssel...
mint mondják a kollégák a londoni is drágább.. de az tuti, hogy a bp-i szinte a duplája, mint amit mondasz. jobb helyen még annál is több..

esban 2015.07.31. 14:17:32

@Csodabogár: Lehet hogy rosszul fogalmaztam de nem feltetlen kulvarosra gondoltam hanem pl a Birca altal is emlitett BP- Szekesfehervar tavra. ( Angol pleada: London- Wichester, London - Horsham) Szerintem az emelkedo alberletarak es a kitolodo csaladvallalasi eletkor mellett otthon is egyre nagyobb igeny lesz szoba kiadasra, es egy kis lakasban egyutt elni felidegenekkel borzaszto igy az angol forma terjedesere eselyt latok. Otthon azert nem ennyire elterjedt szerintem mert a fiatalok hajlandobbak a szuleikkel lakni amig nincs csalad. Vagy inkabb a szulok hajlandoak a gyerekeket tovabb elviselni.

Az inkabb hazat vasarolnek konkluziora pedig a BP kontra videk kapcsan lyukadtam ki. Autoiparban dolgozom, tehat a ket leginkabb szobajoheto ceg ha Magyarorszagi tartozast terveznek, Gyor es Kecskemet.

esban 2015.07.31. 14:19:58

@geegee: Ebbe meg bele se merek gondolni, nem tudom elkepzelni hogy megvalosithato. Egyelore kb minedn kisgyerekes anzukat/apukat szuperhosnek latok. Es ezert gondolom azt hogy nem nevelnek gyereket nagyvarosban.

málé mackó 2015.07.31. 14:34:17

@diggerdriver: Az adozashoz: www.listentotaxman.com/
Az eves atlagkeresetre konnyen ra tudsz keresni a google segitsegevel.

Chamroe 2015.07.31. 14:34:19

@esban: Győr jó hely, ha az autóiparban dolgozol, de itt is csak akkor, ha közvetlenül az Audinak, és nem a fizikai állományban. Viszont az albérlet árak brutálisan elszálltak, és ez még mindig nem a teteje.

Mr Long 2015.07.31. 14:38:42

@diggerdriver: Nem.mindenki contractor, hogy osszesen £20 ni-t fizessen havonta, meg okosan vegye ki a penzet a "ceg"-bol.

esban 2015.07.31. 14:43:53

@Chamroe: Az Audinak mondjuk dolgoznek, nem fizikai allomanyban, de csak par eves tapasztalattal, igy nem tudnam megfizetni az alsohangon 90 ezres alberletet. Igy ha valaha is az Audinak dolgoznek, addig biztos nem fogok, mig nincsen sajat lakasra penzem. Igazabol mind1 is, mert ha ilyen iranyu terveim lennenek eloszor meg kellene tanulnom nemetul, ami alatt akar ossze is szedhetnem egy fel lakas arat, kulfoldon.

Szeretem vegiggondolni a lehetosegeimet es minden ismeret birtokaban donteni es ugy alakitani az eletem/karrierem, hogy mindig nyitva legyen tobbfele opcio elottem.

Herr Géza 2015.07.31. 14:47:46

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Aha, akezed meg a bilibe lóg....
A londoni bérleti díjakhoz nem tudok hozzászólni...
Budapesten, átlag belvárosi 60e Ft-ért? Haha...
Nézd meg az ingatlan.com-ot. max. 60e-ig három (!) db belvárosi kéglit dob ki (min. kétszobás keresésre). Ebböl egy házmesteri, általad felújítandó, a másik csak szoba lakóközösségben, a harmadik lehetne akár érdekes, de kép nincs, ingatlanosreklám annál inkább, tehát inkább csali. És szerinted ez az átlag.....
Pár évvel el vagy tájolódva....

Herr Géza 2015.07.31. 14:52:20

Ja bocs, a 2. oldalt nem láttam (jól eldugták a "következö oldal" linket), ott még van belvárosi, de szintén vagy csak szoba, vagy más miatt értékelhetetlen. A helyzet tehát ugyanaz.

Chamroe 2015.07.31. 14:53:01

@esban: Nekünk piszok nagy mázlink van a lakással, 45 + rezsiért (leghidegebb téli hónapban max. 90e) bérlünk egy felújított 2 nagy szobás lakást. Győr-Sziget belvároshoz legközelebb eső részén, gyalog kb 5 perc.
De egy ehhez hasonló lakásért már simán elkérik a dupláját is.

Herr Géza 2015.07.31. 15:11:39

@Chamroe: Mármint a rezsi max. 90e, vagy lakbérrel együtt max. 90?? :))

London2009 2015.07.31. 15:20:45

Londonban 800 fontert egy szep szobat lehet talalni… egy halos lakasok 1300-1500 font. Ugyhogy ezert berel az emberek tobbsege szobat… ez hatalmas hatranya szerintem Londonnak. Ez volt az egyetlen ok ami miatt neha elgondolkodtam, hogy van e ennek a londoni letnek barmi jovoje ha nem szeretnek eletem vegeig berelni vagy ocska helyen lakni…

soad1221 2015.07.31. 15:27:50

@Chamroe: egyrészt ez tényleg mázli, és simán a duplája... Győrben ..
Bp-en, hungária és körút között (a már duplázott ár) ez x1,3.. körúton belül x1,6 is simán lehet...

mondom, Bp-en egy átlagos állapotú nem bútorozott (max konyhával felszerelt) lakás, olyan helyen ami nem dzsumbuj nagyjából 80-120 között mozognak az árak. de még efölött sem ritka, igaz ezek már elég rendes kecók, berendezve, felszerelve...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.31. 15:31:39

@esban: Igen, ilyen esetben a gyimben a cél a kerek popsika, szóval arra kell gyúrni... :P

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.31. 15:32:50

@esban: Persze a cicik is fontosak lehetnek, illetve a főzni tudás...
:-)))

skye8 2015.07.31. 15:36:16

Kisvarosi! nekem unokahugom ment Erasmussal Olaszorszagba fel evre, romaniai egyetemrol. par hete tert haza. ajanlom hogy iratkozz be az egyetemre Mo-on es keress hasonlo csereprogramot. egyetem mellett dolgozzal, keress lakotarsakat hogy az alberlet ne legyen orbitalis osszeg.
nem kell most eldontened hol akarsz veglegesen letelepedni, de fogjal neki az egyetemnek ASAP. fektesd az egyetembe a penzed, nem a kivandorlasi almokba, arra raersz.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.31. 15:39:34

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Nem, Birka, dehogy azonos fillérre.Ne viccelj.
Csak százalékra azonos.
És azért nemmek kifelé az emberek, mert rohadtul nem mindegy, hogy a magyar másik félfizetésből (70ezer forint) kell e megélni, vagy az angol félfizetésből (1000 font).És ahogy az kint élők kommentjeiből levágom, Anglia a lakhatáson túl már annyira nem drága azért.Ruha, kaja, stb. hogy ekkora differencia ne legyen elég vastagon...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.31. 15:41:23

@geegee: Ha meg már ketten vannak, úgy mennek ki, és összeteszik, amijük van (fizetésük... :P ), akkor meg már pláne megéri.Hiszen két ember nem kétszer annyiból kell éljen mint egy, hanem csak olyan másfélszeresből.

London2009 2015.07.31. 15:52:16

@geegee: Azert ez igaz is, meg nem is. A szolgaltatasok eszmletlenul dragak. Fodrasz, kozmetika, taxi, ettermek, vonat stb. A havi metroberlet mig Budapesten mondjuk 5000 forint (nem tudom egyebkent mennyi) itt mondjuk a tizszerese. Ugyhogy hamar a seggere lehet verni ezer fontnak ugy, hogy eszre sem veszed...

qkuc 2015.07.31. 15:52:59

@Andras125: Ehhez csatolnám, hogy aki buzgóbb természetű, annak az AIESEC például kiváló lehetőségeket ad külföldi csereprogramok és kapcsolatépítés terén ....

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.31. 15:56:01

@esban: "kisgyerekes anzukat/apukat szuperhosnek latok"

Hát, jól látod, kábé...
:-)))))))))
Akinek meg több is van, egyszerre kicsi, az meg már az ufó kategória.Mi az egyetlenünkkel se nagyon bírunk néha... :D

esban 2015.07.31. 16:01:20

@geegee: Na akkor azt kepzeld el hogy mi 3-an vagyunk testverek lanyok, 86,87,89-es szuletesuek :) anyu ovitol vegig foallasban dolgozott. Anyu ultimate szuperhos :))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.31. 16:09:10

@London2009: Én úgy vagyok vele, hogy ami túl drága, azt nem veszem igénybe, vagy pedig hazautazáskor, Magyarországon.Nem vagyunk már 20 évesek, az én hajamat az asszony vágja nullásgéppel, az ő haját igaz fodrász, de neki se kell hetente.Ha meg egyszer-egyszer mégis kell, akkor kibírjuk.Ja, taxi nélkül is megvagyunk, ha nekünk megy, másoknak is sikerülhet... :D

A közlekedés (mertó, stb) az más, az nyilván kikerülhetetlen.

De mindazonáltal elhiszem, hogy ezer fontot is könnyű seggberúgni.Gondolom, hogy az ideális az nyilván a kéteresős modell, inkább úgy írom, hogy két-találós...Mert hogy keresni azt nem elég...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.31. 16:10:58

@esban: Hát ja, ott valahol, apszolút elhiszem...Ráadásul három lány, atyaisten...
:-))))))))))

soad1221 2015.07.31. 16:13:57

@London2009: mondjuk úgy inkább 10 000 ft az :)

Chamroe 2015.07.31. 16:16:16

@Herr Géza: Bérleti díj + rezsi= 90 ezer, Géjzabáááá, ne teccen kötekedni :D

London2009 2015.07.31. 16:19:23

@geegee: Talaltam egy nigeriai fodrasznot es 4 eve hozzajarok. Eszmeletlenul lassu es meg mindig alig ert angolul, de nigeriai arakkal dolgozik es amugy minden tekintetben szuper! :D Igyekszem megfogni a penzt en is ott ahol lehet, de nem mindig sikerul! Szerintem eszmeletlenul draga London. Sokkal dragabb mint Magyarorszag. Ezert nem ertek egyet azzal amikor mindenki mondja, hogy majdnem annyiba kerul otthon is minden, mint itt Londonban. Ez egyszeruen nem igaz. Itt egy asvanyviz 2-2.5 font, otthon meg kb 99 forint. Sok penz kell nagyon egy kellemes eletszinvonalhoz. El lehet vegetalni persze evekig. Szobaberles, buszberlet es nem metro, hazajarni hajat vagatni stb, de hosszu tavon nem latom az ertelmet. De persze mindenki mas.

London2009 2015.07.31. 16:22:11

@soad1221: wow! Bar itt ugye egy heti berlet kerul minimum 15 ezer forintba...

soad1221 2015.07.31. 16:23:01

@esban: @geegee: van itt egy ausztrál földre szakadt ember, aki ezt is übereli... illetve az otthoni részét gondolom a felesége, mindegy, szóval ő is hozzá tud szólni a témához gondolom.

egyébként nem annyira nehezebb 3-al, mint gondolnád... (sokkal durvább:))
igazából a legfurább, hogy mennyire hozzá lehet szokni a zajhoz és a nem alváshoz :)

soad1221 2015.07.31. 16:25:20

@London2009: jajaja, persze, ott drágább sokkal, ez nem is kérdés.. :)

London2009 2015.07.31. 16:27:50

@soad1221: most eszembe jutott ahogy hamisitgattam ezelott 15 evvel hol a diakigazolvanyt, hol a havi berletet...oops :)

Herr Géza 2015.07.31. 16:34:40

@Chamroe: Bocs, de egy rokonom lakott panelban (legfelsö szint, saroklakás a szélén), aki télen több rezsit fizetett, mint amennyibe a lakás bérlése került.... :))

nemor 2015.07.31. 16:36:09

@adg: ehhez tegyük hozzá, hogy a 300e Ft a bruttó átlagjövedelem, ami nettó 196,5e Ft, és a hivatalos statisztikához képest kicsit (~20%) fel van kerekítve...

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.31. 16:36:14

@geegee:

Ez nyilnvánvaló. De ennek oka az átlagéletszintek közti különbség, aminek oka pedig történelmi.

Bredpitt Monika 2015.07.31. 17:01:03

Elso gondolatom. Menjel.
ha valaki elmegy abbol csak jo kozerzet lesz (mosolygos arc).

En is igy tettem, csak en az USA bol mentem el Magyarorszagra.

Jol is tettem.

A kevesek egyike vagyok, aki elvezi hogy ehberert dolgozhat.

Ennek jo oldala, nem tudsz sarga foldig leregeszedni, mert a piara n em marad penzed.

Rossz oldala. Jozan maradsz es igy szemlelni a vilagot otthon nem nagy elvezet. Nekem kotelbol vannak az idegeim, ezert tudom jozanul is elvezni az eletet.

Szoval, ahogy Zoli mondana ugy teszel ahogy akarsz. A dontest egyedul kell meghozni, jozanul. Udv

Bredpitt Monika 2015.07.31. 17:17:14

Ingatlan piac.

Nekem van kedves ismerosom, ot idezem nagyjabol. O ket lakast is kiad, es most o is felemelte a berleti dijat, mert annyira elszalltak az alberlet arak, hogy megtehette a szerzodes szerint is. Azt mondja, az is resze a magas araknak, hogy nagyon sokan elvesztettek a lakasukat a svajci bankos hitelek miatt es nagy kereslet van alberletre.

En a nagy naiv , johiszemu mindig elborzadok azon, hogy pont amikor ennyi ember van kiszolgaltatva en levinnem az arakat, de az ingatlan piac ugy tunik n em igy mukodik.

Mi bereltunk New Jerseyben egy kis lakast ket utcara az oceantol. Winter rent nek hivtak, mert telen lehetett ott lakni, mi 650 dollart fizettunk (ismeros volt a tulaj), de nyaron ki kellett koltoznunk, mert a New Yorki nyaraloknak iszonyu magas aron ki tudtak adni (akit erdekel megnezheti Belmar, NJ, most mennyiert adnak ki egy pici ket haloszobas lakast nyarra, mi nem kerdeztuk meg mennyit kap erte amig nem vagyunk).

Jol hangzik az oceanpart, de telen nem ajanlom senkinek. A reggeli munkaba indulas igazi kihivas volt, kb 45 perccel hamarabb kellett indulni. Nekem nem automata kocsim volt es befagyott a kulcslyuk, tehat egy ongyujto volt az elso kellekem, amivel nekiindultam a reggelnek. De az is elofordult, hogy letort az ajtonyito kis kar vagy minek hivjak azt.

Aztan a csuszos utakrol ne is beszeljunk.

Itt ahol most vagyunk a Sandy nevu hurrikan miatt nagyon sokan maradtak otthon nelkul. Szinten felvittek az arakat es alig volt alberlet, es az a furcsa helyezet allt elo, hogy itt ahol szigoruan veszik a szerzodeseket bizony lattunk mi olyan lakast, ami buzlott a kutyapisitol, nem volt felujitva rendesen, mi nemet mondtunk ra, de par nap alatt elkelt a haz. Szukseg torvenyt bont.

Az ingatlanpiac nekem mindig olyan lelketlen terulet volt. Egyszer elgondolkoztam, hogy megprobalhatnam otthon, mivel beszelek angolul, de akkor ment el a kedvem tole, amikor mi a mi lakasunkat arultuk es az ingatlanos holgy megjelent slattyogos papucsban, a kis zoldsegeivel a tescos szatyorban a piacrol jovet.

Na, azzal az ingatlankozvetitovel meg is szakadt a kapcsolatom.

qkuc 2015.07.31. 17:25:31

@Mr Long (lassan exhataratkelo): Milyen típusú lesz a kis szőrmók? :)

2015.07.31. 17:32:22

Ezt sose ertettem, hogy valaki, aki epp egy nagy dontest keszul hozni az eleteben egy kosar random internetes vadidegen segitseget keri a dontese meghozatalahoz...

Szerintetek en megkerjem a csajom kezet? Mar evek ota jarunk, es nagyon szeretem, okos, es jo humora van es szepek a mellei, de nem tud fozni, az anyja egy gonosz boszorkany es nagyon felek a hazassagtol, raadasul nagyon sokba kerulnek az eskuvok manapsag. Ez kb ilyen, honnan tudnank, hogy milyen a helyedben lenni? :D

A kommenteket elolvastam es ezt mar korabban is akartam mondani: kedves @Hataratkelo, ha lezarul ez a palyazat, nem lehetne egy sorozat a lakhatasrol? Meg ilyen egyeb logisztikai dolgokrol, hogy penz, meg kozlekedes, meg ilyenek. Gondolom az a szomeszodolos idegenszokasos stb az befuccsolt, vagyis az elso utan nem emlekszem, hogy lett volna arrol poszt, ez viszont eleg fontos tema, hmm?

qkuc 2015.07.31. 17:36:01

@mojyo: Szerintem ez egyfajta pótcselekvés és gondolati ötletbörze. Nem árt, nem használ, hátha kap hasznos tippet.

A kérésedhez csatlakozom, :D.

Mr Long 2015.07.31. 17:40:21

@qkuc: mopsz, a legszebb fajta! es ez nem vita targya!

©________ 2015.07.31. 17:43:03

@adg: 300 bruttonak kb 180 a nettoja (fejbol mondtam)

Brutto vagy netto?

©________ 2015.07.31. 17:44:39

@diggerdriver: londontol kicsit tavolabb meg sokkal alacsonyabbak berletek. Egeszenfriss infom van:-)

©________ 2015.07.31. 17:46:59

@esban: csakhogynem az alapkamathoz merik (kellenemerni), hanem jelzaloghitelehez.

2015.07.31. 17:47:05

@Bredpitt Monika: "Az ingatlanpiac nekem mindig olyan lelketlen terulet volt. Egyszer elgondolkoztam, hogy megprobalhatnam otthon, mivel beszelek angolul, de akkor ment el a kedvem tole, amikor mi a mi lakasunkat arultuk es az ingatlanos holgy megjelent slattyogos papucsban, a kis zoldsegeivel a tescos szatyorban a piacrol jovet. "

:D Micsoda sztori. Viszont szerintem az ingatlanpiac minden csak nem lelketlen, emberek leendo (es elozo) otthonairol van szo, vagy az almaik beteljesiteserol, ebben pont, hogy sok lelek van szerintem (kiveve ha kertvarosrol van szo :D), es nagyon fontos lenne rola beszelni az egesz vilagon, meg itt is szeretnem, ha sorozat lenne belole :D

esban 2015.07.31. 17:54:57

@Beth A.: Nem ertek egyet. Nekem aztan fogalmam sincs hogy o milyen konstrukciokkal kapott jelzaloghitelt, a lakas osszeg hany szazalekara, hany evre. Mivel berletrol van szo befektetesi celu vasarlas en nem lakascelu felhasznalas. Azert most raneztem es olyan 5%-os THM-eket lattam meg ahhoz kepest is pofatlan. A befektetest a megterulesi erteke szerint altalaban a jegybanki alapkamatot veszik alapul, mint holtbiztos kockazatmentes megterulest.

esban 2015.07.31. 17:59:10

@mojyo: egyetertek, mindent az ingatlanpiacrol, hazakrol, otthonokrol, egyes orszagok specko lakberendezesi stilusairol!

adg 2015.07.31. 18:08:36

@Beth A.: a matek szempontjabol lenyegtelen. Szerintem brutto amugy, de meg nettoban sem jott ki vele birca szamitasa haz eseten. Lakasra ok.

@soad1221: nem tudom kire gondolhattal... :)
Az elso a legnagyobb valtozas nyilvan, aztan minden uj gyerek egyre kevesbe bolygatja meg az eletet. Es ahogy az ujak szuletnek, a nagyok nagyobbak es ertelmesebbek lesznek.
Aztan persze kamaszok is lesznek, es akkor megint nehezedik a tema. De szerintem ha harom van, a negyediktol mar nem lesz nehezebb az elet. Csak kicsit tovabb tart ez a resze. No worries, probaljatok ki.
Almatlan ejszaka? Majd megkerdezem az anyjukat, en csak nehany nehezebb estere emlkszem. :)
Felesegemnek 5 testvere van, tuleltek a szulok. :)

adg 2015.07.31. 18:18:52

@mojyo: sajnos pont az a baj, hogy eleg lelketlen. Nem annak kene lennie, de sajnos az. Nagyon sok tusko ingatlanos van, a pofatlan jutalekukert ott vernek at, ahol tudnak, mindenkit baleknak neznek, es szazezreket kaszalnak egy-egy ingatlanon. Ehhez csak a pofatlansagukat, gatlastalansagukat hasznaljak.
Nagy tisztelet minden tisztesseges ingatlanosnak, aki valoban elvegzi a munkat. Sajnos sokkal kevesebben vannak, mint a hienak.
De klasz kis kertvarosi hazakat szeles utcakban, sovennyel, pazsittal, tudod, olyan edi amcsi jellegut, olyat csak rendes ingatlanoson keresztul szabad venni.

wuaaa 2015.07.31. 18:27:20

Olaszország tuti jó hely, hiszen csak Róma jelenlegi adóssága 14 milliárd €, szóval fontos pozíciókban hozzáértő emberek felelősségteljesen hoznak döntéseket. Gondolom a Nokiás doboz helyi megfelelője a pizzás karton.

@mojyo: "nem lehetne egy sorozat a lakhatasrol? Meg ilyen egyeb logisztikai dolgokrol, hogy penz, meg kozlekedes, meg ilyenek"

Ezt azért kifejthetnéd bővebben..

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.07.31. 18:30:00

@adg: "Esetleg masok is leirhatnak, hogy naluk hogy viszonyul az atlagfizetes meg az atlagingatlan berleti dijanak aranya. "

Az USA nagy reszen az elso szamu szabaly: "location"...ennek fenyeben eleg nagy kulonbsegek lehetnek. pl. malibui 2 halo + 2 furdo = $3.500/ho, losangeles.craigslist.org/wst/apa/5124666999.html
Szinten 2 halo+2 furdo Northridge-ben (az oceantol tavolabb, downtown LA-tol eszakkeletre) $2,395/ho losangeles.craigslist.org/sfv/apa/5136038139.html
ugyanaz downtown-tol kb. 1 oranyira Pomona-ban: $1.350/ho
losangeles.craigslist.org/sgv/apa/5143795891.html

nemor 2015.07.31. 18:34:59

Nohát, ez épp ebben a pillanatban jelent meg: index.hu/gazdasag/2015/07/31/alberlet/

SzZoole 2015.07.31. 19:45:37

@London2009:
"Itt egy asvanyviz 2-2.5 font, otthon meg kb 99 forint. "
Te hova jarsz vasarolni?.A petrol station is egy 0.75 Evian £1.
Ha 2 egy literes Buxtot veszel az is csak £1.50.
Az uzletkozpontok meg olcsobbak.
Evian 1 zsugor,6x1.5 liter £3.40
Nestle 1zsugor 6x1.5 liter £2.60
A sajat markasak meg meg olcsobbak
Egy jo par elemiszer is olcsobb.
A ruha is olcsobb,meg a markas ruhak is.
Sot a parfumok,illatszerek is olcsobbak.

montroyal ( CAN qc) 2015.07.31. 20:04:52

off

tegnap lattam Anthony Bourdain Romarol szolo musorat amiben az helyi ettermeket vendeglatokat kajaldakat latogatja mutatja be es egy erdekesseg( amit en is tapasztaltam ) a helyi szakember azt mondta a turista helyeken csak a turista csapdas helyeket talalod es ah igazi jot akarsz enni soha ne menj be olyan helyre ahol a menu angolra le van forditva ....
mi egy ilyen helyen ettunk kozponti helyen egy szetfott felmelegitett spagetti tesztat valami halvanypirosas lottyel leontve es hust meg a hutoben sem latott ....

SzZoole 2015.07.31. 20:15:17

@montroyal ( CAN qc): Nekem meg az olasz utasaim mondtak,hogy ha igazan jot es frisset akarok enni,akkor nem a turistacsapasokon talahato ettermekbe uljunk be,hanem keresuk az eldugodtabb,csendesebb utcakat es ott biztos,hogy jot kapunk.

Hari Seldon 2 2015.07.31. 20:16:05

Üdvözlet a társaságnak! Holnaptól egy két hétig nem valószínű, hogy be tudunk nézni. Nyaralás lesz.
Seldon-ék

2015.07.31. 20:16:05

@esban: Igy igy, pontosan igy ertettem :)

@adg: Hat nem is a "szakmara" ertettem en, hanem a temara magara, de elhiszem, hogy sok a kontar :(

@wuaaa [nor]: Hat peldaul en olvasgatnek arrol, hogy milyen az egyes orszagokban az emberek viszonya a lakasukkal kapcsolatban, OK, a kertvaros temat mar kiveseztuk :D De abbol peldaul megtudtam, hogy egyes helyeken nem divat peldaul a felujitas, stb, ezek erdekesek lehetnek mas orszagokrol is, nem? Vagy hasonloan milyen a viszonyuk a kozlekedessel kapcsolatban, milyen autokkal jarnak es hogyan vezetnek (tudom, az automata-valto temat is kiveseztuk :D), de abbol is megtudtam egy csomo mindent mas orszagokrol, vagy mennyire lehuzos a parkolas, es megis mennyien engedik meg maguknak kenyelembol, igy a penzhez valo viszony is erdekes, koltenek-e hulyesegekre, es ha igen, akkor mikre. Ez igy eleg kifejtes?

Persze tudom, en csak ne kovetelozzek, hogy milyen posztok legyenek, mert en ugyse fogok irni. :D Befogtam!

Mr Long 2015.07.31. 20:25:54

@Zoole[uk]: azzal csapatsz te is? meg nincs, de hamarosan. tenyesztovel mar beszeltem.

SzZoole 2015.07.31. 20:39:07

@Mr Long (lassan exhataratkelo): En ugyan nem,a lanyok setaltatjak,ugyanis nem egy ferfias fajta,bar eleg ritka.

wuaaa 2015.07.31. 21:23:21

@mojyo: Hülyeségekre mindenhol költenek, a hollandok költözéskor felszedik a padlót is és Ukrajnában vannak olyan panelek, ahova nincs bevezetve a víz. Na ennyit segítettem.. :D

wuaaa 2015.07.31. 21:24:47

@Zoole[uk]: Na Zoli, ma valószínűleg elvesztettél egy ügyfelet...

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.07.31. 21:25:43

@Zoole[uk]: meg persze olyan helyre érdemes beterni, ami tele van helyiekkel , akkor ott biztos jó a kaja plusz friss is

SzZoole 2015.07.31. 21:26:08

Mindenki,figyelem!!!
Meg tudtam Digger mibol el olyan jol,meg felvetel is van rola.
Hetvegenkent a camdeni market-en lep fel revu tancoskent:)))

www.youtube.com/watch?v=TNJdqpufVDQ&list=RDTNJdqpufVDQ

SzZoole 2015.07.31. 21:32:18

@Dragonlady (Bp, Hun): Igen,ezt is mondtak,meg azt is,hogy arban is mas.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.31. 21:33:53

@Zoole[uk]:
De csak vidéken. Ahogy London határát átlépi a hangszálai lebénulnak:))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.31. 21:36:29

@Zoole[uk]:
Hülye vagy már megint?:)))))))))))))))))))))))))))))))))

SzZoole 2015.07.31. 21:41:06

@diggerdriver: Hogyne benulna mar le,abban a kristalytiszta levegoben,amikor haza erek 5 pecig csak kormot kopkodok:)))

SzZoole 2015.07.31. 21:44:30

@diggerdriver: Nekem meg a berkommenteles mellet ebbol telt mar a masodik S Class-ra,hatter tancos vagyok digger mellet:)))

youtu.be/ApKiJp2y9SQ

wuaaa 2015.07.31. 22:20:37

@Zoole[uk]: Aki repülővel ment az autóvásárra..

SzZoole 2015.07.31. 22:33:19

@wuaaa [nor]: basszus,esküszöm,hogy tiszta vagyok,de nem tudom mirol beszelsz:)

P.Elliot 2015.08.01. 00:44:46

@montroyal ( CAN qc): En is jartam igy Romaban, a kis trattoria helyiekkel volt megtomve, ramutattunk egy kajara az etlapon ami valamilyen spagettit igert, ugy ahogy mondod, egy vizes, nem is igazan piros, / higitott/ lotty uszott a tesztan es rendkivul rossz volt. Bort is kertunk hozza, savanyu gyomorsavtermelo vorosbor volt, jo ha latott nemi szolot.
Maskor es mashol viszont a helyi ettermekben ettuk a legjobbat. Mexico Cityben 7 napot voltunk es vacsorara mindig visszamentunk egy helyre ahol valami falusi stilusu borjukaraj volt feher rizzsel es leontve valami zoldes baromi eros szosszal hogy nem kaptam levegot de olyan jot en meg eletemben nem ettem. Mennyei szosz volt.
A het minden napjan ugyanazt ettem mindig, sebesre csipte a szamat de keptelen voltam rola lemondani. Probaltam megszerezni a receptet de nem tudtak angolul, nem ertettek hogy mit akarok.
Rioban is ettem valami egeszben sult lepenyhal felet ami csodas volt, szinten helyi etteremben. De a romai felhaborito volt..

P.Elliot 2015.08.01. 00:53:39

@Zsuzsi65: Igen, igy van, attol fugg hogy milyen a hely, menyire felkapott, mennyire kiepult, mennyire rendezett es biztonsagos es persze hogy mennyibe kerulnek a hazak maguk, milyen varosresz.
Regen nem figyeltem mar az arakat de itt szep helyen, kozel a varoshoz 1 haloszobas, nappali furdo, konyha furdoszoba 1300- tol kezdodik, 2 haloszobas ugyanez 1700, plusz a rezsi, bar ebben altalaban benne van a viz es a futes is, van ennel joval dragabb es joval olcsobb is, szobakat csak diak berel, ha felnott is, akkor az vagy nemigazan dolgozik, vagy anyagi zavarban van, vagy most rugtak ki otthonrol de ha valaki rendesen dolgozik akkor az lakast berel nem szobat.

Herr Géza 2015.08.01. 01:21:28

@London2009: Havi BKV bérlet: 9.500 HUF....

askthemeatguy 2015.08.01. 08:38:49

kedves Posztolo !

Belelattal kicsit lehet mashogy is elni.
Ha tetszett akkor ne legyenek ketsegeid.
egyszer elunk, nem mindegy milyen eletminosegben eled le az eleted, ha maradsz kesobb banni fogod.

udv
atmg

Muscari 2015.08.01. 14:50:58

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: csak most olvasom. Megnyitottál te már valaha angol ingatlanos oldalt? A 800 font max egy vidéki kisvárosra igaz, de nem Londonra.

Golf2 2015.08.01. 17:43:02

Szerintem maradj egy kicsit aztán menjél.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.08.02. 06:54:31

@London2009: Nahát, meg kell találni az ilyesmi helyeket... :D

A vegetálást én sem gondolnám hosszú távra alkalmasnak.Mi eddig meg tudtuk oldani ezeket a dolgokat görcsösség és lemondások nélkül is.Remélem, eztán is sikerül.Ha meg néha belefutunk az itteni, kinti szolgáltatási árakba, hát na, bumm, kibírjuk.
Az (élelmiszer) árak meg gondolom városrésztől is erősen függenek, nem?Mint ahogy Pesten is, meg valszeg minden nagyvárosban.És onnantól kezdve meg szintén játszik a kényelem is, hogy hajlandó-e az egyén odébb menni, időt, pénzt, energiát ráfordítani, hogy olcsóbban vásárolhasson mondjuk a városszéli nagy hiperben, de akkor két köbméternyit.
Vagy marad a sarki kisbolt 3szor annyiért, de két perc alatt.

tsabus UAE 2015.08.03. 01:41:35

@mojyo: "...lakhatas, logisztikai dolgok, penz, kozlekedes, meg ilyenek..."
Nem tudom, mennyire lehetne adatbázist építeni azokból az infókból, amiket más és más területen élő, más és más preferenciákkal és lehetőségekkel rendelkező emberek hordanak egykupacba. Bár, valószínűleg lennének érdekességek.
Pl. ne vagyél ki lakást, amiben indiaiak, pakisztániak laktak, mert a fűszereik szaga (nem, nem illata) még a téglákba is beivódott.
Vagy, ha házat akarsz venni, tudnod kell, hogy egyes rossz környékeken az önkormányzat erősen támogatja az ingatlanfejlesztést. Úgy gondolják, a beköltözők majd javítják a bűnözési statisztikát. Lehet, hogy a ház olcsó, a kilátás jó, de ha kimozdulsz a lakóparkból, akkor hordákban kéregető narkósok és az autódat 20 Fontnál nagyobb értékért azonnal feltörő fiatalok teszik "kellemesebbé" az életed.
A színtiszta adatok is csak kevéssé segítik a frissen érkezőt.
Szerintem inkább egy linkgyűjtemény és a linkekhez fűzött rövid magyarázat hasznosabb lenne: "Ha ezt szeretnéd tudni, nézd meg itt és itt, ha ilyen helyzetben vagy, nézz körül amott." Angliában különösen igaz, hogy a dolgok többségét simán el lehet intézni neten.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása