oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. július 31. 06:53,  Mennék is, meg maradnék is 186 komment

2015. július 31. 06:53 Határátkelő

Mennék is, meg maradnék is

Igen, a sorminta szerint ma egy Magyarország és én pályázati írásnak kellene jönni, de nem az jön és ennek egyetlen oka, hogy régi szerzőnk, Kisvárosi (akinek korábbi írásait ide, ide és ide kattintva olvashatja el az, aki még nem tette volna, vagy kis emlékezet-frissítésre vágyik) nagy dilemmába került, amiben a ti segítségeteket kéri – és hát ilyen esetekben persze jó úttörő / cserkész (a nem kívánt törlendő) módjára nem mondhatok nemet. Jöjjön tehát a poszt, és a dilemma. (A fotót a szerző küldte, megfejtéseket a kommentekben várom. :))

ferrari_modell_kisvarosi_150731.jpg

„Na, szóval az önkéntes program / nyaralás lejárt, én pedig visszatértem Magyarországra. Lassan már 2 és fél hónapja. Milyen? Még most is rendkívül furcsa, néha bosszantó.

Félreértés ne essék, egy valamit változtatott a program (és a legkevesebb fingmennyiségem (ha szabad így fogalmaznom) se volt, hogy én ezt valaha is írni fogom). De megtanultam elfelejteni, megbocsátani, elfogadni dolgokat. Beleértve Magyarország minden hibáját.

A 8 hónapnak köszönhetően megtudtam bocsátani szinte minden negatív dolgot, ami itt történt velem. Sőt sikerült észrevennem, hogy mi Magyarország erőssége (mert ilyen is van, nem is kevés) Olaszországgal szemben.

A magyaros esték, és ételek már hihetetlenül hiányoztak, be kell vallani, mi magyarok tudunk bulizni rendesen. A táj, a hosszan tartó beszélgetések esténként, a gördülékeny kommunikálás, amikor tényleg minden szót, mondatot és viccet megértek.

Ami viszont negatív és egyből a képembe „köpött” amikor visszatértem: sokat iszunk. Olaszországban, míg körülöttem mindenki csak mosolygósra itta magát, addig itthon már az első hétvégén ordibáló, üvöltöző, teljesen részeg emberek hegyeibe botlottam akarva-akaratlanul, akik az instant happiness-t választják csak, hogy meg tudjanak feledkezni a világ bajairól pár órára.

A hangulat még mindig nyomottabb, bár már kevésbé azonosul vele az én hangulatom… Magyarul: le tudom szarni, ha mindenki kőbunkó és depressziós körülöttem. A panaszkodás pedig még mindig egy erőteljes „Igazi magyar hungarikum” címet fejel meg.

Mi lesz velem?

Nagyon jó kérdés és egy kis segítséget is kérnék. Egyetemre most van a pótfelvételi ideje... Azonban pár dolog: néztem álláshirdetéseket, nyelvtudással meglepően jól fizető (értsd: kényelmesen megélsz belőle, MINIMÁLIS összeget félre tudsz rakni, de a balatoni nyaralás még mindig a luxuskategóriát üti) munkákat lehet találni. Mucsajröcsögén.

Ha nagyvárosban kerestem állásokat, olyan éhbért (sorry, „fizetést”) ajánlottak, ahol még napok múltán is égett a pofámról a bőr a másik ember (aki felajánlotta a „fizetést”) helyett.

A budapesti albérletárak ebben a pillanatban pedig mindenhez vannak igazodva csak a fizetésekhez nem. A másik probléma, hogy hiába jön lassan a harmadik hónap, mióta itthon vagyok, de egyszerűen sehogy sem tudok megfeledkezni Olaszországról.

Naponta többször is eszembe jut, és hiába csinálok bármit, napról napra inkább csak azon jár az eszem, hogy itt lenne az ideje bevallani: vissza kell jutnom még ha bele is döglök, mert hogy visszamennék. Már az első vonattal.

Olaszország pro és kontra

Bár sajnos Olaszországban sem található már nagyon a „dolce vita” maximum csak a „vita”. Munkakeresés szempontjából hasonlít jelenleg a budapesti albérlethelyzethez: egy majdnem mission impossible.

A véleményem nem változott az országról: az olaszok csapnivalók, ha valamiről döntést kell hozni, vagy megszervezni, a bürokrácia és az orvosaik… Hát ők is valahol a felnőtté válás útvesztőjében elvesztették az agysejtjeiket, és még sorolhatnám.

Lehet, ha megerőltetném magam, akkor még több negatívat tudnék összegyűjteni Olaszországról, mint Magyarhonról. De valami akkor is megfogott az egész zavaros, néha irritálóan laza / lusta olaszokban, ami fojtogat folyamatosan és egyre erőteljesebben.

Viszont ha elkezdem az egyetemet (természetesen szigorúan diákhitellel, hisz se nekem se a rokonaimnak nincsen londoni állása, legalább is még nincs), akkor úgy érezném, hogy ide lennék teljesen kötözve.

Az egyetemet már nem akarom sokáig húzni, a szak, ami érdekel megvan, munka is lenne (a fizetésről ne beszéljünk, koplalni fogok) azonban az erőteljes IGEN hiányzik.

A helyzetet még pluszban megfejeli, hogy hirtelen körülöttem mindenki Buddha-szintre fejlesztette magát és a legtöbben: „Öcsém… Olaszországban akarsz élni, tanulni, dolgozni? Akkor mit sz*rozol itt Magyarországon? Jön az első vonat, szépen tessék felszállni rá és hajrá. A lehetetlen csak egy szó, ne hagyd, hogy ez irányítson.”

Az eredmény összegezve

Mennék is, meg maradnék is. Itthon van munka éhbérért, Olaszországban pedig még egy állásinterjúra eljutni is felér egy jézusi áldással. Elmúlik-e az Olaszországi vágy? Lehet… de nem akarom. Az életemet változtatta meg az egész program.

Pedig azt még hozzátenném, hogy a program is az utolsó hónapokban indult be úgy igazán. Hihetetlen dolgok, még több történet, sírás-rívás. Volt minden, de azt elmesélni minimum 5 oldal lenne. Most pedig a kedves olvasók véleményére lennék kíváncsi. (Oltani is lehet, már túlélem) Mi lenne a legjobb döntés? Hogyan juthatnék itthonról haza?”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

FELHÍVÁS!!

Itt a nyár, aki csak teheti, nyaralni megy - küldjetek képeket arról, merre jártok, írjatok pár (vagy több sort) a kellemes (vagy akár kellemetlen, de remélhetőleg olyan kevés lesz) élményeitekről, hadd szülessen belőle poszt. A cím a szokásos hataratkeloKUKAChotmail.com. Előre is köszönet! (Ha az email tárgyába beleírjátok, hogy Nyaralás, az sokat segít. :) )

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Olaszország Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr977666968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adg 2015.07.31. 13:26:42

@adg: vegulis par betu jo helyre kerult. :)

SzZoole 2015.07.31. 13:30:55

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:
"
Angliában a havi átlagbér nettó 1800 font."

Ez £12-13/óra heti 45-50 órában,ez igen csak nem átlagos....

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.31. 13:36:43

@málé mackó: hadd segitsek: area=kornyek :).
"minimum 20 evig fizetheti az ember"... hat maraki. Mikor Dubai-ban nezelodtem mondtak az ugynokok, hogy bizony nem ritka hogy 1-1 orosz arisztokrata besetal aktataskban felmillio dollar kezpenzzel, hogy lakast/hazat szeretne venni. Persze masnak is van ennyi de csak az orosz olyan hulye hogy kezpenzben hordja hahaha :)

esban 2015.07.31. 13:38:44

@Zoole[uk]: Igen. A magyar 125e huf or angol megfeleloje olyan £1300 sztem. A lakasarak sem az atlagos lakasarak, hanem mindket helyen egy rossz szinvonalu 1+ 1fel arai.

soad1221 2015.07.31. 13:46:07

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: egy átlagos budapesti lakás nem havi 60 ezer. inkább 80-100.
a Londonit nem tudom

soad1221 2015.07.31. 13:49:30

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: nem így van:
ingatlan.com/lista/kiado+lakas+ix-ker+60-m2-alatt

IX kerület. nem éppen a budai paloták vannak itt... (egyébként ezt légyszi ne kezd Te is, hogy a hegyvidéki paloták..., ok? :))

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.31. 13:57:40

@esban:

A budapesti agglomerációban laktam 9 éven keresztül, így abszolút saját tapasztalatom van.

Az agglomeráció legnagyobb részéről Bp-re bejárni csúszforgalomban igazi kínszenvedés.

Én személyesem a Zsámbéki-medencében laktam, pontosabban Páty Budapesttől legtávolibb csücskében.

Onnan két módon lehet eljutni Bp-re.

Az egyik Budakeszin keresztül. Nos, csúcsforgalomban Budakeszin átmenni 35-40 perc, plusz aztán még 25-30 perc Bp. határától eljutni a Dunáig. Másfél óra az út, ha az ember nem akar elkésni. Egyébként hétvégén ugyanaz 20 perc.

A busz (mely egyébként rendesen, gyakran jár) ugyanezen az útvonalon megy, azaz tök ugyanaz a helyzet.

A másik út elmenni Biatorbágyra, ott rámenni az autópályára. Ez 10 km-mel hosszabb út, de időben ugyanaz. A gond ismét az autópáyán araszolás Bp. határától, néha lassabb, mint a Budakeszin araszolás.

Szóval ez az igazi ok, amiért az emberek nem akarnak utazni munkába. Csak ott nem létezik ez a probléma, ahonnan vonattal vagy hévvel lehet utazni. Volt kollégám, aki Székesfehérváron lakott, onnan járt be minden nap - ő kevesebb időt utazott, mint én!

Ráadásul a budapesti agglomerációban erősen el vannak szaporodva a sötétzöld aktivisták, akik bármilyen infrastrukturális fejlesztés ellen harcolnak, mintha az életük függne ettől.

Ezt végigéltem személyesen Pátyon, ahol az önkörmányzat építtetni akart autópálya-feljárót, hogy ne kelljen átmenni Biatorbágyon, hanem közvetlenül legyen a községből autópályára feljutás. Nos, a helyi 5-8 sötétzöld olyan erővel kezdett harcolni, mintha a Berlint ostromló szovjet haderő lett volna. Hónapokon keresztül ment a hülyeség. Egyszer a világon egyedül Pátyon, pont az építkezés helyén fészkelő kihaló madárfajt találtak, aztán csodahatású gyógynövényt, majd a helyi 10 négyzetméteres pocsolyáról jelentették ki, hogy az az avar kor óta létező "ősmocsár", olyan flórával és faunával, melynek csodájára jár az egész bolygó. Időnként "találtak" ugyanott római kori, pótolhatatlan romokat. A végén már azt rebesgették, hogy ott van Attila és Árpád sírja. Folyamatosan beszórták a községet szórólapokkal, melyek azt vázolták, hogy az autópálya-feljáró meg fogja semmisíteni a helyi életet, mert ha megépül, a községen keresztül fog áthalandi a Svédországból Görögországba menő kamionforgalom.

Aztán jött az érzelmi terror. Ki lett jelentve, hogy a polgármester nem "igazi pátyi", mert az apja zsámbéki volt, ezért utálja a falut, s az autópálya-feljáróval akar bosszút állni a községen.

A végén persze mind 3 helyi párt (Fidesz, MSZP, Jobbik) beszart az egész hisztitől, s közösen lemondtak az egész tervről. (Nagyon érdekes, hogy a kis falvakban mennyire képesek együttműködni az egyébként országos szinten ellenséges pártok.)

Aztán nagyjából ugyanez megismétlődött szinte minden értelmes tervvel. A falu belterületétől 8 km-re lévő tervezett kamionszervízről "kiderült", hogy a hirosímai bomba hatásával járna. A tervezett lakópark ellen meg az volt az érv, hogy túl sokan lesznek az emberek, s a gyerekek összetapossák majd egymást az óvodában, s nem lesz elég a víz a csapokban.

Ez a sötétzöldködés egyébként helyi hagyomány, olvastam a község történetéről. A XIX. közepén a Budapest-Bécs vasútvonal építése idején Pátyon is akartak építeni megállót. Akkor is felkeltek a falu aktivistái és kiharcolták, hogy ne legyen. Ma a vasút áthalad Páty külterületén, de nincs megálló. Akkor az volt az érv, hogy a vasút veszélyes üzem, s gyakori, hogy egy-egy gőzmozdony felrobban, s ha ez pont egy Pátyon álló vonattal esne meg, a lökéshullám megsemmisítené a falu összes házának tetőjét.

málé mackó 2015.07.31. 13:57:59

@Mr Long (lassan exhataratkelo): minimum ennyi szukseges, ami havi netto £3.300 korul mozog ket bevetel leadozasa utan. Csalad fuggo es nem mindenki rendelkezik top szakmaval, magas egyeni igennyel.
Ha engem kerdezel ez nagyon alacsony osszeg Londonban. De mi havi szinten a lakhatas utan az egeszseges etkezesre koltunk kiugroan sokat.

@esban: Koszi! A kerulet az a borought fedi le, ami kozigazgatasilag egy terulet. Ebben az esetben pedig a varosresz allja meg a helyet.

málé mackó 2015.07.31. 13:58:04

@Zoole[uk]: Pedig ebben az esetben igaza van bircanak. Atlagber, tehat a sok minimalberes ellensulyozodik egy-egy bankar fizetessel, illetve sokan valoban ennyit keresnek (egeszsegugy, oktatas, adminisztrativ munkak).

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.31. 13:58:11

@Zoole[uk]:

Ez az adatom volt. Ezek szerint kisebb. Ha így van, akkor Londonban arányosabb drágább a lakás, mint Bp-en.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.31. 14:04:08

@esban: "20-30 km mar uristen, de 60-80 kmrol bejarni mar elment az eszed kategoria."

Egyrészről, kinek mi a fontos, a pénz vagy az idő.Erre nincsen, nem létezik objektív válasz.
Másrészről meg, ha majd esetleg lesz egy vagy több gyereked, akikkel foglalkozni kell, tanulni, stb; akkor ész nélkül fox te is közelebb költözni, vagy helyi munkát vállalni, mert az idő lesz a fontos.Ne sértődj meg, csak példaként írtalak.De család mellett az már nem játszik, hogy 2x2 órát ingázol naponta melóba meg vissza, miközben föl kell venni/le kell adni a gyereket óvodába, bölcsödébe, stb, leckézni vele, stb.Vagy akár elugrani ügyintézni, orvos, bevásárlás, akármi, heti akár 1-2 ilyen időpont.Hiába kerülne az aglóban töredékébe az ingatlan...

Ingázni csak család nélkül, de akkor jó sokat, hogy tudj spórolni egy jó lakásra, házra, családos korodra.Úgy igen... :-)

Csodabogár 2015.07.31. 14:06:23

@esban: Ezt megnézném, hogy egy 20 milliós ház, ami feltehetően valahol nagyon kűlső kerületben van, ki az ördög bérelné ki a szobáidat. Egyáltalán itthon az embrek lakásokban laknak, nem pedig albérleti szobákban. Az az idő szerencsére már régen elmúlt, amikor még életforma volt albérletben lakni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.31. 14:07:02

@esban: Ott sántít ez is, hogy odáig el is kell jutni, hogy az a gyerek elengedhető legyen az iskolába.Mer' hogy addig bölcsőde, óvoda van, ahova meg azér' már mégse kéne egyedül menjen.

soad1221 2015.07.31. 14:08:50

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: nézd meg a linket... még én is alulbecsültem, az olcsóbbak gáz környéken vannak.
60-ért 30m2-es garzon van, konvektoros fűtéssel...
mint mondják a kollégák a londoni is drágább.. de az tuti, hogy a bp-i szinte a duplája, mint amit mondasz. jobb helyen még annál is több..

esban 2015.07.31. 14:17:32

@Csodabogár: Lehet hogy rosszul fogalmaztam de nem feltetlen kulvarosra gondoltam hanem pl a Birca altal is emlitett BP- Szekesfehervar tavra. ( Angol pleada: London- Wichester, London - Horsham) Szerintem az emelkedo alberletarak es a kitolodo csaladvallalasi eletkor mellett otthon is egyre nagyobb igeny lesz szoba kiadasra, es egy kis lakasban egyutt elni felidegenekkel borzaszto igy az angol forma terjedesere eselyt latok. Otthon azert nem ennyire elterjedt szerintem mert a fiatalok hajlandobbak a szuleikkel lakni amig nincs csalad. Vagy inkabb a szulok hajlandoak a gyerekeket tovabb elviselni.

Az inkabb hazat vasarolnek konkluziora pedig a BP kontra videk kapcsan lyukadtam ki. Autoiparban dolgozom, tehat a ket leginkabb szobajoheto ceg ha Magyarorszagi tartozast terveznek, Gyor es Kecskemet.

esban 2015.07.31. 14:19:58

@geegee: Ebbe meg bele se merek gondolni, nem tudom elkepzelni hogy megvalosithato. Egyelore kb minedn kisgyerekes anzukat/apukat szuperhosnek latok. Es ezert gondolom azt hogy nem nevelnek gyereket nagyvarosban.

málé mackó 2015.07.31. 14:34:17

@diggerdriver: Az adozashoz: www.listentotaxman.com/
Az eves atlagkeresetre konnyen ra tudsz keresni a google segitsegevel.

Chamroe 2015.07.31. 14:34:19

@esban: Győr jó hely, ha az autóiparban dolgozol, de itt is csak akkor, ha közvetlenül az Audinak, és nem a fizikai állományban. Viszont az albérlet árak brutálisan elszálltak, és ez még mindig nem a teteje.

Mr Long 2015.07.31. 14:38:42

@diggerdriver: Nem.mindenki contractor, hogy osszesen £20 ni-t fizessen havonta, meg okosan vegye ki a penzet a "ceg"-bol.

esban 2015.07.31. 14:43:53

@Chamroe: Az Audinak mondjuk dolgoznek, nem fizikai allomanyban, de csak par eves tapasztalattal, igy nem tudnam megfizetni az alsohangon 90 ezres alberletet. Igy ha valaha is az Audinak dolgoznek, addig biztos nem fogok, mig nincsen sajat lakasra penzem. Igazabol mind1 is, mert ha ilyen iranyu terveim lennenek eloszor meg kellene tanulnom nemetul, ami alatt akar ossze is szedhetnem egy fel lakas arat, kulfoldon.

Szeretem vegiggondolni a lehetosegeimet es minden ismeret birtokaban donteni es ugy alakitani az eletem/karrierem, hogy mindig nyitva legyen tobbfele opcio elottem.

Herr Géza 2015.07.31. 14:47:46

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Aha, akezed meg a bilibe lóg....
A londoni bérleti díjakhoz nem tudok hozzászólni...
Budapesten, átlag belvárosi 60e Ft-ért? Haha...
Nézd meg az ingatlan.com-ot. max. 60e-ig három (!) db belvárosi kéglit dob ki (min. kétszobás keresésre). Ebböl egy házmesteri, általad felújítandó, a másik csak szoba lakóközösségben, a harmadik lehetne akár érdekes, de kép nincs, ingatlanosreklám annál inkább, tehát inkább csali. És szerinted ez az átlag.....
Pár évvel el vagy tájolódva....

Herr Géza 2015.07.31. 14:52:20

Ja bocs, a 2. oldalt nem láttam (jól eldugták a "következö oldal" linket), ott még van belvárosi, de szintén vagy csak szoba, vagy más miatt értékelhetetlen. A helyzet tehát ugyanaz.

Chamroe 2015.07.31. 14:53:01

@esban: Nekünk piszok nagy mázlink van a lakással, 45 + rezsiért (leghidegebb téli hónapban max. 90e) bérlünk egy felújított 2 nagy szobás lakást. Győr-Sziget belvároshoz legközelebb eső részén, gyalog kb 5 perc.
De egy ehhez hasonló lakásért már simán elkérik a dupláját is.

Herr Géza 2015.07.31. 15:11:39

@Chamroe: Mármint a rezsi max. 90e, vagy lakbérrel együtt max. 90?? :))

London2009 2015.07.31. 15:20:45

Londonban 800 fontert egy szep szobat lehet talalni… egy halos lakasok 1300-1500 font. Ugyhogy ezert berel az emberek tobbsege szobat… ez hatalmas hatranya szerintem Londonnak. Ez volt az egyetlen ok ami miatt neha elgondolkodtam, hogy van e ennek a londoni letnek barmi jovoje ha nem szeretnek eletem vegeig berelni vagy ocska helyen lakni…

soad1221 2015.07.31. 15:27:50

@Chamroe: egyrészt ez tényleg mázli, és simán a duplája... Győrben ..
Bp-en, hungária és körút között (a már duplázott ár) ez x1,3.. körúton belül x1,6 is simán lehet...

mondom, Bp-en egy átlagos állapotú nem bútorozott (max konyhával felszerelt) lakás, olyan helyen ami nem dzsumbuj nagyjából 80-120 között mozognak az árak. de még efölött sem ritka, igaz ezek már elég rendes kecók, berendezve, felszerelve...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.31. 15:31:39

@esban: Igen, ilyen esetben a gyimben a cél a kerek popsika, szóval arra kell gyúrni... :P

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.31. 15:32:50

@esban: Persze a cicik is fontosak lehetnek, illetve a főzni tudás...
:-)))

skye8 2015.07.31. 15:36:16

Kisvarosi! nekem unokahugom ment Erasmussal Olaszorszagba fel evre, romaniai egyetemrol. par hete tert haza. ajanlom hogy iratkozz be az egyetemre Mo-on es keress hasonlo csereprogramot. egyetem mellett dolgozzal, keress lakotarsakat hogy az alberlet ne legyen orbitalis osszeg.
nem kell most eldontened hol akarsz veglegesen letelepedni, de fogjal neki az egyetemnek ASAP. fektesd az egyetembe a penzed, nem a kivandorlasi almokba, arra raersz.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.31. 15:39:34

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Nem, Birka, dehogy azonos fillérre.Ne viccelj.
Csak százalékra azonos.
És azért nemmek kifelé az emberek, mert rohadtul nem mindegy, hogy a magyar másik félfizetésből (70ezer forint) kell e megélni, vagy az angol félfizetésből (1000 font).És ahogy az kint élők kommentjeiből levágom, Anglia a lakhatáson túl már annyira nem drága azért.Ruha, kaja, stb. hogy ekkora differencia ne legyen elég vastagon...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.31. 15:41:23

@geegee: Ha meg már ketten vannak, úgy mennek ki, és összeteszik, amijük van (fizetésük... :P ), akkor meg már pláne megéri.Hiszen két ember nem kétszer annyiból kell éljen mint egy, hanem csak olyan másfélszeresből.

London2009 2015.07.31. 15:52:16

@geegee: Azert ez igaz is, meg nem is. A szolgaltatasok eszmletlenul dragak. Fodrasz, kozmetika, taxi, ettermek, vonat stb. A havi metroberlet mig Budapesten mondjuk 5000 forint (nem tudom egyebkent mennyi) itt mondjuk a tizszerese. Ugyhogy hamar a seggere lehet verni ezer fontnak ugy, hogy eszre sem veszed...

qkuc 2015.07.31. 15:52:59

@Andras125: Ehhez csatolnám, hogy aki buzgóbb természetű, annak az AIESEC például kiváló lehetőségeket ad külföldi csereprogramok és kapcsolatépítés terén ....

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.31. 15:56:01

@esban: "kisgyerekes anzukat/apukat szuperhosnek latok"

Hát, jól látod, kábé...
:-)))))))))
Akinek meg több is van, egyszerre kicsi, az meg már az ufó kategória.Mi az egyetlenünkkel se nagyon bírunk néha... :D

esban 2015.07.31. 16:01:20

@geegee: Na akkor azt kepzeld el hogy mi 3-an vagyunk testverek lanyok, 86,87,89-es szuletesuek :) anyu ovitol vegig foallasban dolgozott. Anyu ultimate szuperhos :))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.31. 16:09:10

@London2009: Én úgy vagyok vele, hogy ami túl drága, azt nem veszem igénybe, vagy pedig hazautazáskor, Magyarországon.Nem vagyunk már 20 évesek, az én hajamat az asszony vágja nullásgéppel, az ő haját igaz fodrász, de neki se kell hetente.Ha meg egyszer-egyszer mégis kell, akkor kibírjuk.Ja, taxi nélkül is megvagyunk, ha nekünk megy, másoknak is sikerülhet... :D

A közlekedés (mertó, stb) az más, az nyilván kikerülhetetlen.

De mindazonáltal elhiszem, hogy ezer fontot is könnyű seggberúgni.Gondolom, hogy az ideális az nyilván a kéteresős modell, inkább úgy írom, hogy két-találós...Mert hogy keresni azt nem elég...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.31. 16:10:58

@esban: Hát ja, ott valahol, apszolút elhiszem...Ráadásul három lány, atyaisten...
:-))))))))))

soad1221 2015.07.31. 16:13:57

@London2009: mondjuk úgy inkább 10 000 ft az :)

Chamroe 2015.07.31. 16:16:16

@Herr Géza: Bérleti díj + rezsi= 90 ezer, Géjzabáááá, ne teccen kötekedni :D

London2009 2015.07.31. 16:19:23

@geegee: Talaltam egy nigeriai fodrasznot es 4 eve hozzajarok. Eszmeletlenul lassu es meg mindig alig ert angolul, de nigeriai arakkal dolgozik es amugy minden tekintetben szuper! :D Igyekszem megfogni a penzt en is ott ahol lehet, de nem mindig sikerul! Szerintem eszmeletlenul draga London. Sokkal dragabb mint Magyarorszag. Ezert nem ertek egyet azzal amikor mindenki mondja, hogy majdnem annyiba kerul otthon is minden, mint itt Londonban. Ez egyszeruen nem igaz. Itt egy asvanyviz 2-2.5 font, otthon meg kb 99 forint. Sok penz kell nagyon egy kellemes eletszinvonalhoz. El lehet vegetalni persze evekig. Szobaberles, buszberlet es nem metro, hazajarni hajat vagatni stb, de hosszu tavon nem latom az ertelmet. De persze mindenki mas.

London2009 2015.07.31. 16:22:11

@soad1221: wow! Bar itt ugye egy heti berlet kerul minimum 15 ezer forintba...

soad1221 2015.07.31. 16:23:01

@esban: @geegee: van itt egy ausztrál földre szakadt ember, aki ezt is übereli... illetve az otthoni részét gondolom a felesége, mindegy, szóval ő is hozzá tud szólni a témához gondolom.

egyébként nem annyira nehezebb 3-al, mint gondolnád... (sokkal durvább:))
igazából a legfurább, hogy mennyire hozzá lehet szokni a zajhoz és a nem alváshoz :)

soad1221 2015.07.31. 16:25:20

@London2009: jajaja, persze, ott drágább sokkal, ez nem is kérdés.. :)

London2009 2015.07.31. 16:27:50

@soad1221: most eszembe jutott ahogy hamisitgattam ezelott 15 evvel hol a diakigazolvanyt, hol a havi berletet...oops :)

Herr Géza 2015.07.31. 16:34:40

@Chamroe: Bocs, de egy rokonom lakott panelban (legfelsö szint, saroklakás a szélén), aki télen több rezsit fizetett, mint amennyibe a lakás bérlése került.... :))

nemor 2015.07.31. 16:36:09

@adg: ehhez tegyük hozzá, hogy a 300e Ft a bruttó átlagjövedelem, ami nettó 196,5e Ft, és a hivatalos statisztikához képest kicsit (~20%) fel van kerekítve...

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.31. 16:36:14

@geegee:

Ez nyilnvánvaló. De ennek oka az átlagéletszintek közti különbség, aminek oka pedig történelmi.

Bredpitt Monika 2015.07.31. 17:01:03

Elso gondolatom. Menjel.
ha valaki elmegy abbol csak jo kozerzet lesz (mosolygos arc).

En is igy tettem, csak en az USA bol mentem el Magyarorszagra.

Jol is tettem.

A kevesek egyike vagyok, aki elvezi hogy ehberert dolgozhat.

Ennek jo oldala, nem tudsz sarga foldig leregeszedni, mert a piara n em marad penzed.

Rossz oldala. Jozan maradsz es igy szemlelni a vilagot otthon nem nagy elvezet. Nekem kotelbol vannak az idegeim, ezert tudom jozanul is elvezni az eletet.

Szoval, ahogy Zoli mondana ugy teszel ahogy akarsz. A dontest egyedul kell meghozni, jozanul. Udv

Bredpitt Monika 2015.07.31. 17:17:14

Ingatlan piac.

Nekem van kedves ismerosom, ot idezem nagyjabol. O ket lakast is kiad, es most o is felemelte a berleti dijat, mert annyira elszalltak az alberlet arak, hogy megtehette a szerzodes szerint is. Azt mondja, az is resze a magas araknak, hogy nagyon sokan elvesztettek a lakasukat a svajci bankos hitelek miatt es nagy kereslet van alberletre.

En a nagy naiv , johiszemu mindig elborzadok azon, hogy pont amikor ennyi ember van kiszolgaltatva en levinnem az arakat, de az ingatlan piac ugy tunik n em igy mukodik.

Mi bereltunk New Jerseyben egy kis lakast ket utcara az oceantol. Winter rent nek hivtak, mert telen lehetett ott lakni, mi 650 dollart fizettunk (ismeros volt a tulaj), de nyaron ki kellett koltoznunk, mert a New Yorki nyaraloknak iszonyu magas aron ki tudtak adni (akit erdekel megnezheti Belmar, NJ, most mennyiert adnak ki egy pici ket haloszobas lakast nyarra, mi nem kerdeztuk meg mennyit kap erte amig nem vagyunk).

Jol hangzik az oceanpart, de telen nem ajanlom senkinek. A reggeli munkaba indulas igazi kihivas volt, kb 45 perccel hamarabb kellett indulni. Nekem nem automata kocsim volt es befagyott a kulcslyuk, tehat egy ongyujto volt az elso kellekem, amivel nekiindultam a reggelnek. De az is elofordult, hogy letort az ajtonyito kis kar vagy minek hivjak azt.

Aztan a csuszos utakrol ne is beszeljunk.

Itt ahol most vagyunk a Sandy nevu hurrikan miatt nagyon sokan maradtak otthon nelkul. Szinten felvittek az arakat es alig volt alberlet, es az a furcsa helyezet allt elo, hogy itt ahol szigoruan veszik a szerzodeseket bizony lattunk mi olyan lakast, ami buzlott a kutyapisitol, nem volt felujitva rendesen, mi nemet mondtunk ra, de par nap alatt elkelt a haz. Szukseg torvenyt bont.

Az ingatlanpiac nekem mindig olyan lelketlen terulet volt. Egyszer elgondolkoztam, hogy megprobalhatnam otthon, mivel beszelek angolul, de akkor ment el a kedvem tole, amikor mi a mi lakasunkat arultuk es az ingatlanos holgy megjelent slattyogos papucsban, a kis zoldsegeivel a tescos szatyorban a piacrol jovet.

Na, azzal az ingatlankozvetitovel meg is szakadt a kapcsolatom.

qkuc 2015.07.31. 17:25:31

@Mr Long (lassan exhataratkelo): Milyen típusú lesz a kis szőrmók? :)

2015.07.31. 17:32:22

Ezt sose ertettem, hogy valaki, aki epp egy nagy dontest keszul hozni az eleteben egy kosar random internetes vadidegen segitseget keri a dontese meghozatalahoz...

Szerintetek en megkerjem a csajom kezet? Mar evek ota jarunk, es nagyon szeretem, okos, es jo humora van es szepek a mellei, de nem tud fozni, az anyja egy gonosz boszorkany es nagyon felek a hazassagtol, raadasul nagyon sokba kerulnek az eskuvok manapsag. Ez kb ilyen, honnan tudnank, hogy milyen a helyedben lenni? :D

A kommenteket elolvastam es ezt mar korabban is akartam mondani: kedves @Hataratkelo, ha lezarul ez a palyazat, nem lehetne egy sorozat a lakhatasrol? Meg ilyen egyeb logisztikai dolgokrol, hogy penz, meg kozlekedes, meg ilyenek. Gondolom az a szomeszodolos idegenszokasos stb az befuccsolt, vagyis az elso utan nem emlekszem, hogy lett volna arrol poszt, ez viszont eleg fontos tema, hmm?

qkuc 2015.07.31. 17:36:01

@mojyo: Szerintem ez egyfajta pótcselekvés és gondolati ötletbörze. Nem árt, nem használ, hátha kap hasznos tippet.

A kérésedhez csatlakozom, :D.

Mr Long 2015.07.31. 17:40:21

@qkuc: mopsz, a legszebb fajta! es ez nem vita targya!

©________ 2015.07.31. 17:43:03

@adg: 300 bruttonak kb 180 a nettoja (fejbol mondtam)

Brutto vagy netto?

©________ 2015.07.31. 17:44:39

@diggerdriver: londontol kicsit tavolabb meg sokkal alacsonyabbak berletek. Egeszenfriss infom van:-)

©________ 2015.07.31. 17:46:59

@esban: csakhogynem az alapkamathoz merik (kellenemerni), hanem jelzaloghitelehez.

2015.07.31. 17:47:05

@Bredpitt Monika: "Az ingatlanpiac nekem mindig olyan lelketlen terulet volt. Egyszer elgondolkoztam, hogy megprobalhatnam otthon, mivel beszelek angolul, de akkor ment el a kedvem tole, amikor mi a mi lakasunkat arultuk es az ingatlanos holgy megjelent slattyogos papucsban, a kis zoldsegeivel a tescos szatyorban a piacrol jovet. "

:D Micsoda sztori. Viszont szerintem az ingatlanpiac minden csak nem lelketlen, emberek leendo (es elozo) otthonairol van szo, vagy az almaik beteljesiteserol, ebben pont, hogy sok lelek van szerintem (kiveve ha kertvarosrol van szo :D), es nagyon fontos lenne rola beszelni az egesz vilagon, meg itt is szeretnem, ha sorozat lenne belole :D

esban 2015.07.31. 17:54:57

@Beth A.: Nem ertek egyet. Nekem aztan fogalmam sincs hogy o milyen konstrukciokkal kapott jelzaloghitelt, a lakas osszeg hany szazalekara, hany evre. Mivel berletrol van szo befektetesi celu vasarlas en nem lakascelu felhasznalas. Azert most raneztem es olyan 5%-os THM-eket lattam meg ahhoz kepest is pofatlan. A befektetest a megterulesi erteke szerint altalaban a jegybanki alapkamatot veszik alapul, mint holtbiztos kockazatmentes megterulest.

esban 2015.07.31. 17:59:10

@mojyo: egyetertek, mindent az ingatlanpiacrol, hazakrol, otthonokrol, egyes orszagok specko lakberendezesi stilusairol!

adg 2015.07.31. 18:08:36

@Beth A.: a matek szempontjabol lenyegtelen. Szerintem brutto amugy, de meg nettoban sem jott ki vele birca szamitasa haz eseten. Lakasra ok.

@soad1221: nem tudom kire gondolhattal... :)
Az elso a legnagyobb valtozas nyilvan, aztan minden uj gyerek egyre kevesbe bolygatja meg az eletet. Es ahogy az ujak szuletnek, a nagyok nagyobbak es ertelmesebbek lesznek.
Aztan persze kamaszok is lesznek, es akkor megint nehezedik a tema. De szerintem ha harom van, a negyediktol mar nem lesz nehezebb az elet. Csak kicsit tovabb tart ez a resze. No worries, probaljatok ki.
Almatlan ejszaka? Majd megkerdezem az anyjukat, en csak nehany nehezebb estere emlkszem. :)
Felesegemnek 5 testvere van, tuleltek a szulok. :)

adg 2015.07.31. 18:18:52

@mojyo: sajnos pont az a baj, hogy eleg lelketlen. Nem annak kene lennie, de sajnos az. Nagyon sok tusko ingatlanos van, a pofatlan jutalekukert ott vernek at, ahol tudnak, mindenkit baleknak neznek, es szazezreket kaszalnak egy-egy ingatlanon. Ehhez csak a pofatlansagukat, gatlastalansagukat hasznaljak.
Nagy tisztelet minden tisztesseges ingatlanosnak, aki valoban elvegzi a munkat. Sajnos sokkal kevesebben vannak, mint a hienak.
De klasz kis kertvarosi hazakat szeles utcakban, sovennyel, pazsittal, tudod, olyan edi amcsi jellegut, olyat csak rendes ingatlanoson keresztul szabad venni.

wuaaa 2015.07.31. 18:27:20

Olaszország tuti jó hely, hiszen csak Róma jelenlegi adóssága 14 milliárd €, szóval fontos pozíciókban hozzáértő emberek felelősségteljesen hoznak döntéseket. Gondolom a Nokiás doboz helyi megfelelője a pizzás karton.

@mojyo: "nem lehetne egy sorozat a lakhatasrol? Meg ilyen egyeb logisztikai dolgokrol, hogy penz, meg kozlekedes, meg ilyenek"

Ezt azért kifejthetnéd bővebben..

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.07.31. 18:30:00

@adg: "Esetleg masok is leirhatnak, hogy naluk hogy viszonyul az atlagfizetes meg az atlagingatlan berleti dijanak aranya. "

Az USA nagy reszen az elso szamu szabaly: "location"...ennek fenyeben eleg nagy kulonbsegek lehetnek. pl. malibui 2 halo + 2 furdo = $3.500/ho, losangeles.craigslist.org/wst/apa/5124666999.html
Szinten 2 halo+2 furdo Northridge-ben (az oceantol tavolabb, downtown LA-tol eszakkeletre) $2,395/ho losangeles.craigslist.org/sfv/apa/5136038139.html
ugyanaz downtown-tol kb. 1 oranyira Pomona-ban: $1.350/ho
losangeles.craigslist.org/sgv/apa/5143795891.html

nemor 2015.07.31. 18:34:59

Nohát, ez épp ebben a pillanatban jelent meg: index.hu/gazdasag/2015/07/31/alberlet/

SzZoole 2015.07.31. 19:45:37

@London2009:
"Itt egy asvanyviz 2-2.5 font, otthon meg kb 99 forint. "
Te hova jarsz vasarolni?.A petrol station is egy 0.75 Evian £1.
Ha 2 egy literes Buxtot veszel az is csak £1.50.
Az uzletkozpontok meg olcsobbak.
Evian 1 zsugor,6x1.5 liter £3.40
Nestle 1zsugor 6x1.5 liter £2.60
A sajat markasak meg meg olcsobbak
Egy jo par elemiszer is olcsobb.
A ruha is olcsobb,meg a markas ruhak is.
Sot a parfumok,illatszerek is olcsobbak.

montroyal ( CAN qc) 2015.07.31. 20:04:52

off

tegnap lattam Anthony Bourdain Romarol szolo musorat amiben az helyi ettermeket vendeglatokat kajaldakat latogatja mutatja be es egy erdekesseg( amit en is tapasztaltam ) a helyi szakember azt mondta a turista helyeken csak a turista csapdas helyeket talalod es ah igazi jot akarsz enni soha ne menj be olyan helyre ahol a menu angolra le van forditva ....
mi egy ilyen helyen ettunk kozponti helyen egy szetfott felmelegitett spagetti tesztat valami halvanypirosas lottyel leontve es hust meg a hutoben sem latott ....

SzZoole 2015.07.31. 20:15:17

@montroyal ( CAN qc): Nekem meg az olasz utasaim mondtak,hogy ha igazan jot es frisset akarok enni,akkor nem a turistacsapasokon talahato ettermekbe uljunk be,hanem keresuk az eldugodtabb,csendesebb utcakat es ott biztos,hogy jot kapunk.

Hari Seldon 2 2015.07.31. 20:16:05

Üdvözlet a társaságnak! Holnaptól egy két hétig nem valószínű, hogy be tudunk nézni. Nyaralás lesz.
Seldon-ék

2015.07.31. 20:16:05

@esban: Igy igy, pontosan igy ertettem :)

@adg: Hat nem is a "szakmara" ertettem en, hanem a temara magara, de elhiszem, hogy sok a kontar :(

@wuaaa [nor]: Hat peldaul en olvasgatnek arrol, hogy milyen az egyes orszagokban az emberek viszonya a lakasukkal kapcsolatban, OK, a kertvaros temat mar kiveseztuk :D De abbol peldaul megtudtam, hogy egyes helyeken nem divat peldaul a felujitas, stb, ezek erdekesek lehetnek mas orszagokrol is, nem? Vagy hasonloan milyen a viszonyuk a kozlekedessel kapcsolatban, milyen autokkal jarnak es hogyan vezetnek (tudom, az automata-valto temat is kiveseztuk :D), de abbol is megtudtam egy csomo mindent mas orszagokrol, vagy mennyire lehuzos a parkolas, es megis mennyien engedik meg maguknak kenyelembol, igy a penzhez valo viszony is erdekes, koltenek-e hulyesegekre, es ha igen, akkor mikre. Ez igy eleg kifejtes?

Persze tudom, en csak ne kovetelozzek, hogy milyen posztok legyenek, mert en ugyse fogok irni. :D Befogtam!

Mr Long 2015.07.31. 20:25:54

@Zoole[uk]: azzal csapatsz te is? meg nincs, de hamarosan. tenyesztovel mar beszeltem.

SzZoole 2015.07.31. 20:39:07

@Mr Long (lassan exhataratkelo): En ugyan nem,a lanyok setaltatjak,ugyanis nem egy ferfias fajta,bar eleg ritka.

wuaaa 2015.07.31. 21:23:21

@mojyo: Hülyeségekre mindenhol költenek, a hollandok költözéskor felszedik a padlót is és Ukrajnában vannak olyan panelek, ahova nincs bevezetve a víz. Na ennyit segítettem.. :D

wuaaa 2015.07.31. 21:24:47

@Zoole[uk]: Na Zoli, ma valószínűleg elvesztettél egy ügyfelet...

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.07.31. 21:25:43

@Zoole[uk]: meg persze olyan helyre érdemes beterni, ami tele van helyiekkel , akkor ott biztos jó a kaja plusz friss is

SzZoole 2015.07.31. 21:26:08

Mindenki,figyelem!!!
Meg tudtam Digger mibol el olyan jol,meg felvetel is van rola.
Hetvegenkent a camdeni market-en lep fel revu tancoskent:)))

www.youtube.com/watch?v=TNJdqpufVDQ&list=RDTNJdqpufVDQ

SzZoole 2015.07.31. 21:32:18

@Dragonlady (Bp, Hun): Igen,ezt is mondtak,meg azt is,hogy arban is mas.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.31. 21:33:53

@Zoole[uk]:
De csak vidéken. Ahogy London határát átlépi a hangszálai lebénulnak:))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.31. 21:36:29

@Zoole[uk]:
Hülye vagy már megint?:)))))))))))))))))))))))))))))))))

SzZoole 2015.07.31. 21:41:06

@diggerdriver: Hogyne benulna mar le,abban a kristalytiszta levegoben,amikor haza erek 5 pecig csak kormot kopkodok:)))

SzZoole 2015.07.31. 21:44:30

@diggerdriver: Nekem meg a berkommenteles mellet ebbol telt mar a masodik S Class-ra,hatter tancos vagyok digger mellet:)))

youtu.be/ApKiJp2y9SQ

wuaaa 2015.07.31. 22:20:37

@Zoole[uk]: Aki repülővel ment az autóvásárra..

SzZoole 2015.07.31. 22:33:19

@wuaaa [nor]: basszus,esküszöm,hogy tiszta vagyok,de nem tudom mirol beszelsz:)

P.Elliot 2015.08.01. 00:44:46

@montroyal ( CAN qc): En is jartam igy Romaban, a kis trattoria helyiekkel volt megtomve, ramutattunk egy kajara az etlapon ami valamilyen spagettit igert, ugy ahogy mondod, egy vizes, nem is igazan piros, / higitott/ lotty uszott a tesztan es rendkivul rossz volt. Bort is kertunk hozza, savanyu gyomorsavtermelo vorosbor volt, jo ha latott nemi szolot.
Maskor es mashol viszont a helyi ettermekben ettuk a legjobbat. Mexico Cityben 7 napot voltunk es vacsorara mindig visszamentunk egy helyre ahol valami falusi stilusu borjukaraj volt feher rizzsel es leontve valami zoldes baromi eros szosszal hogy nem kaptam levegot de olyan jot en meg eletemben nem ettem. Mennyei szosz volt.
A het minden napjan ugyanazt ettem mindig, sebesre csipte a szamat de keptelen voltam rola lemondani. Probaltam megszerezni a receptet de nem tudtak angolul, nem ertettek hogy mit akarok.
Rioban is ettem valami egeszben sult lepenyhal felet ami csodas volt, szinten helyi etteremben. De a romai felhaborito volt..

P.Elliot 2015.08.01. 00:53:39

@Zsuzsi65: Igen, igy van, attol fugg hogy milyen a hely, menyire felkapott, mennyire kiepult, mennyire rendezett es biztonsagos es persze hogy mennyibe kerulnek a hazak maguk, milyen varosresz.
Regen nem figyeltem mar az arakat de itt szep helyen, kozel a varoshoz 1 haloszobas, nappali furdo, konyha furdoszoba 1300- tol kezdodik, 2 haloszobas ugyanez 1700, plusz a rezsi, bar ebben altalaban benne van a viz es a futes is, van ennel joval dragabb es joval olcsobb is, szobakat csak diak berel, ha felnott is, akkor az vagy nemigazan dolgozik, vagy anyagi zavarban van, vagy most rugtak ki otthonrol de ha valaki rendesen dolgozik akkor az lakast berel nem szobat.

Herr Géza 2015.08.01. 01:21:28

@London2009: Havi BKV bérlet: 9.500 HUF....

askthemeatguy 2015.08.01. 08:38:49

kedves Posztolo !

Belelattal kicsit lehet mashogy is elni.
Ha tetszett akkor ne legyenek ketsegeid.
egyszer elunk, nem mindegy milyen eletminosegben eled le az eleted, ha maradsz kesobb banni fogod.

udv
atmg

Muscari 2015.08.01. 14:50:58

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: csak most olvasom. Megnyitottál te már valaha angol ingatlanos oldalt? A 800 font max egy vidéki kisvárosra igaz, de nem Londonra.

Golf2 2015.08.01. 17:43:02

Szerintem maradj egy kicsit aztán menjél.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.08.02. 06:54:31

@London2009: Nahát, meg kell találni az ilyesmi helyeket... :D

A vegetálást én sem gondolnám hosszú távra alkalmasnak.Mi eddig meg tudtuk oldani ezeket a dolgokat görcsösség és lemondások nélkül is.Remélem, eztán is sikerül.Ha meg néha belefutunk az itteni, kinti szolgáltatási árakba, hát na, bumm, kibírjuk.
Az (élelmiszer) árak meg gondolom városrésztől is erősen függenek, nem?Mint ahogy Pesten is, meg valszeg minden nagyvárosban.És onnantól kezdve meg szintén játszik a kényelem is, hogy hajlandó-e az egyén odébb menni, időt, pénzt, energiát ráfordítani, hogy olcsóbban vásárolhasson mondjuk a városszéli nagy hiperben, de akkor két köbméternyit.
Vagy marad a sarki kisbolt 3szor annyiért, de két perc alatt.

tsabus UAE 2015.08.03. 01:41:35

@mojyo: "...lakhatas, logisztikai dolgok, penz, kozlekedes, meg ilyenek..."
Nem tudom, mennyire lehetne adatbázist építeni azokból az infókból, amiket más és más területen élő, más és más preferenciákkal és lehetőségekkel rendelkező emberek hordanak egykupacba. Bár, valószínűleg lennének érdekességek.
Pl. ne vagyél ki lakást, amiben indiaiak, pakisztániak laktak, mert a fűszereik szaga (nem, nem illata) még a téglákba is beivódott.
Vagy, ha házat akarsz venni, tudnod kell, hogy egyes rossz környékeken az önkormányzat erősen támogatja az ingatlanfejlesztést. Úgy gondolják, a beköltözők majd javítják a bűnözési statisztikát. Lehet, hogy a ház olcsó, a kilátás jó, de ha kimozdulsz a lakóparkból, akkor hordákban kéregető narkósok és az autódat 20 Fontnál nagyobb értékért azonnal feltörő fiatalok teszik "kellemesebbé" az életed.
A színtiszta adatok is csak kevéssé segítik a frissen érkezőt.
Szerintem inkább egy linkgyűjtemény és a linkekhez fűzött rövid magyarázat hasznosabb lenne: "Ha ezt szeretnéd tudni, nézd meg itt és itt, ha ilyen helyzetben vagy, nézz körül amott." Angliában különösen igaz, hogy a dolgok többségét simán el lehet intézni neten.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása