oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. január 06. 06:45,  Tél a spanyol tengerparton 207 komment

2015. január 06. 06:45 Határátkelő

Tél a spanyol tengerparton

Ember nincs, akinek a spanyol tengerpartról ne a nyár, a napsütés és a fürdőzés jutna az eszébe (esetleg az esti bulikkal fűszerezve). De mi a helyzet télen? Erről szól spanyol országfelelősünk, Roxi a Costa Braváról érkezett írása, aminek aktualitását egyebek mellett az is adja, hogy január 6. a spanyoloknál nagyobb ünnep, mint a karácsony.

karneval.jpg

„Nagyon furcsa egy olyan helyen lakni, ahol nyáron minden tele van turistával, aztán szeptember végétől gyakorlatilag megáll az élet. Gondolom, aki Magyarországon a Balaton környékén lakik, tudja, miről beszélek…

Itt június közepétől szeptember közepéig 100% pörgés van, hétvégén egy percet sem tudsz pihenni, aztán szeptember közepén szó szerint egyik napról a másikra minden kiürül.

Aki télen jön ide, meglehetősen unalmasnak fogja találni a helyet, valóban nincs sok minden, amit csinálni lehetne, nincs sok ember, nincs semmi… azért ez mondjuk nem igaz.

Itt Sant Feliu-ben, és a szomszédos Platja D’Arón, bár sok üzlet szezonálisan van nyitva, azért szerencsére van egy „365 días” (365 nap) program, ami arra hivatott, hogy azok az üzletek, melyek vállalják, hogy az év minden napján nyitva tartanak, adókedvezményekben részesülnek. Így vásárolgatni, étterembe menni mindig lehet, hiszen az üzletek, bárok, éttermek nagy része télre sem zár be (és vasárnap is nyitva van!).

Na, de mi történik ezekben a napokban?

December elején középkori fesztivál van Vicben, csak a legbátrabbaknak ajánlom, mi idén visszafordultunk, mert gyakorlatilag annyian voltak, hogy be sem lehetett jutni a városba.

Mindenképpen érdemes decemberi karácsonyi vásárokat keresni, hiszen ha nem Vicben, akkor Palson is van, vagy rá lehet guglizni az interneten, és a kisebb vásárokra elmenni, ott esélyesebb, hogy látunk is valamit a tömegen kívül.

Karácsony környéken megélénkül az élet. Katalóniában december 25. mellett 26. is ünnep, meg persze január 1. és január 6. is (három királyok, erről később), így ha valaki ügyesen sáfárkodik a szabadságával, akkor pár napot kivéve akár két hétig szabadságon lehet. Nagyon sokan ki is használják ezt, és lejönnek ide „telelni”.

Tél 16 fokban

A tél azért idézőjeles, legalábbis a hazai viszonyokhoz hasonlítva. Általában 6-8 fok van reggel, délutánra 15-16 fokig kúszik fel a hőmérséklet, szóval azért nem sokszor vannak itt mínuszok, tavaly télen talán egy hétig volt rajtam a téli dzsekim, idén volt egy alkalom, amikor a kocsim szélvédője picit deres volt, de kapargatni nem kellett…

A dél körüli órákban simán lehet kint üldögélni a teraszokon és kávézni. Mindezek ellenére azért sokan nem merészkednek ide ilyenkor, mert nagyon sok házban / lakásban nincsen fűtés.

Régen egyszerűen nem volt rá lehetőség, itteni kolléganőim mesélték, hogy gyerekkorukban nem volt fűtés, jó esetben egy kandalló az egész házra, de jól beöltöztek, így el lehetett viselni a hideget.

Ma is sok ház van, ahol csak egy kandalló van, így természetes, hogy ezek inkább nyaralók. Persze ma már az újabb építésű házakban kötelező a fűtés, és sok helyen utólag is beépítették.

Az év első fürdése

Visszatérve a téli programokra, a karácsony vásárt követően az újév első napján szinte minden tengerparti településen van „primer bany del any” vagyis az év első fürdése, amikor a bátrak megmártóznak a tengerben (ami 12-14 fokos kb.)

Január 5-én este pedig jön a 3 királyok felvonulása. Spanyolországban január 6-a talán nagyobb ünnep is, mint a karácsony, karácsonykor a gyerekek inkább csak kisebb ajándékokat kapnak, ha megütögetik Papa Tíót (ez egy farönk), de az igaz nagy ajándékokat a három királyok hozzák: Gáspár, Menyhért, Boldizsár, akik minden falu főutcáján végigvonulnak cukorkákat szórva a gyerekeknek.

A gyerekek itt nem a Mikulásnak, hanem a 3 királyoknak írnak levelet, hogy mit szeretnének, és ha rosszak voltak, nem virgácsot, hanem szenet kapnak (ez persze csoki…).

Leárazások minden mennyiségben

Január 6. után minden lecsendesedik… elcsendesedne, ha nem kezdődnének a leárazások (és itt a leárazások TÉNYLEG leárazások, nagyon komolyan veszik!).

Mivel Katalóniában a vasárnap zárva tartós nap, de itt mifelénk az imént említett adókedvezmények miatt ez nincs így, hát a gironaiak és a barcelonaiak is felkerekednek és vasárnap átruccannak egy jó kis bevásárlásra – elképesztő, hogy vasárnap este 6-kor mennyien vannak itt, szinte nyári a forgalom! Ettől eltekintve tényleg eléggé üres minden, ami azért sokszor kicsit hervasztó, de itt tényleg csak az unatkozik, aki unatkozni akar.

Mozi van, bárok, éttermek vannak, és szinte megszámlálhatatlan szabadtéri sportot lehet űzni! Nagyon jó túraútvonalak vannak a környéken, kezdő sétálgatós szinttől a komoly túrákig nagy szintkülönbséggel, nagyon jól kiépített kerékpárútvonalakkal.

Van polideportivo (sportközpont) mindenféle sportolási lehetőséggel (tenisz- foci pálya, konditermek, uszoda stb. - egy részük akár ingyenesen is!), bowling, és persze a nagyvárosi nyüzsgéshez sem kell messze menni, Barcelona 50 perc, Girona 30, Franciaország alig egy órányira van.

Februárban pedig kezdődik a Carneval, ami pedig már a tél temetését, a tavasz kezdetét jelzi. A húsvéti hétvégén indul az előszezon, hiszen ekkor lehet először kitenni a telt ház táblát, majd a nyári szezon a május elsejei hétvégével indul.

Eleinte csak hétvégente lesz tele minden, majd a nyári szünet beköszöntével újra megtelnek a nyaralók, a strandok, és újra „panaszkodunk” (már aki), hogy tömeg van…”

Roxi blogját itt érhetitek el.

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Spanyolország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr907045265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.01.06. 07:19:50

Köszi Roxi!
:)
Alig várom, hogy visszamenjek.

NIKI LAURA 2015.01.06. 07:36:14

Evekkel ezelott egy baratommal elrepultunk Madridba,majd berauto val lementunk a " sziklaig".
Tleg balaton feeling,szinte minden haz elado volt!
Teljesen osszeomlott a del- spanyol ingatlan piac,mintha mindenki menekulne onnan.
A jo ido plusz pont,de mit er ha 1000€ a havi kereset...vicces,hogy a spanyolok ugyanugy " menekulnek" dolgozni mas Eu orszagba,mint Mi..

puhacica 2015.01.06. 08:33:38

Vicben voltam egyszer piacon. nagyon szep az a ter, ahol tartjak. es a learazasok tenyleg komolyak, tesom fillerekert veszi azokat a Mango cuccokat, amikert itt egy vagyont elkernek meg akcioban is.

Shebelle 2015.01.06. 09:05:14

Gyerekkorunkban nekünk sem volt virgács, azt sem tudtuk mi az, Mikuláskor, helyette nálunk is szén volt, meg zöldséggyökér :)

Én is élvezném a "téli nyugalmat" a tengerparti városokban :) , jobban mint a tömeget. :)

KÖszi a posztot!

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.06. 09:06:37

Bocs roxi, ez uncsi
spanyolorszagot imadom, kedvencem lenn murcia tartomany

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.06. 09:08:12

@NIKI LAURA:

Masszívan lementek az árak, ez tények.

Mi a 90-es évek közepén foglalkoztunk ingatlanforgalmazással Alicante környékén. Szóval kb. az az arány, hogy akkor egy 150 nm-s, kertes, úszómedencés, teljesen berendezett ingatlan a parttól 4-5 km-re került 200 ezer dollárba. Ma ugyanez megvehető 100 ezer euró alatt. Lakások meg már vannak budapesti lakótelepi árakon is!

A spanyolok eleve sokat mentek külföldre dolgozni, sokan tántorogtak ki. Ez a 80-as évek végén szűnt meg, miután Spanyolország EU-tag lett és hatalmas pénzeket kaptak Brüsszeltől (nem úgy, mint Kelet-Európa 2004-ben és 2007-ben), ami nagyon gyors fejlődést hozott, s látványosan emelkedett az életszínvonal is. Viszont az euró bevezetése lassan tönkretette az országot, elkezdte kiszívni a pénzeket a fejlettebb EU-centrum felé. Mára a helyzet rosszabb, mint Mo-n: sokkal nagyobb az eladósodás, a munkanélküliség. Mo. jobban teljesíti pl. az eurózóna-követelményeket, mint Spanyolország, pedig Mo. nem tag, míg Spanyolország meg az! Persze a spanyol életszínvonal most is jóval a magyar felett van, ennek az oka azonban az, hogy magasabb szintről indultak, így zuhanás után is jobb a helyzet.

Gyakorlatilag most indult be végre az EU-reform. A népi erők lassan megkezdték a csatát az áporodott liberális statusquo ellen. A népi erők támadnak mind bal, mind jobboldalon. Spanyolország ez a baloldalt jelenti, jelenleg az antiliberális balos Podemos a legnépszerűbb spanyol párt. Az első csata pár hét múlva lesz Görögországban, ahol szinte biztos, hogy a brüsszelita-liberális középbal és középjobb csúfosan veszteni fog.

Itt az esély az EU átalakítására, s úgy tűnik, a spanyolok időben bekapcsolódnak a folyamatba. Hozzáteszem: mindez erősíteni fogja Mo. helyzetét is, hiszen így az EU-ban egyre több kormányzat lesz, mely Orbánéhoz hasonló politikát fog képviselni.

Golf2 2015.01.06. 09:08:13

1000euróból nyafognak a spanyolok? Itthon 400átlagból megél a magyar ugyanolyan áraknál.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2015.01.06. 09:20:44

Balaton „feeling” nekünk is ismerős, csak ott augusztus 20-a a választóvonal, utána mintha elvágták volna. (Mondjuk, mi akkor szerettük a legjobban.)
Időjárás tekintetében hasonló (lenne) a helyzet itt is, ha „tisztességes” tél lenne, és nem kapnánk már a sokadik mínuszos reggelt. Lehet, hogy még délebbre kéne menni? :)
Spanyolország minden problémája ellenére szuper hely lehet!

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.01.06. 09:26:34

@maxval bircaman szerkesztő: Akinek van egy kis pénze, most érdemes venni.
Új lakás, parttól 8-10 km-re, már 50 ezer eurótól.
Azért az nem rossz.

Golf2 2015.01.06. 10:02:29

@maxval bircaman szerkesztő: az EU-ban egyre több kormányzat lesz, mely Orbánéhoz hasonló politikát fog képviselni.
Akkor vége Európának.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.06. 10:02:29

@svájci sapka (ch):

A helyiek sosem vesznek a tengerparton. Ugyanis a sótól tönkremegy minden.

Persze, nem idegenforgalmi helyeken 30-40 ezerért is lehet venni jó ingatlant. De én idegenforgalmi helyről beszélek, Alicante környékéről. Mi ennek a cégnek www.euromarina.com/ voltunk az ügynökei.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.01.06. 10:07:54

@maxval bircaman szerkesztő: Igen, így van. Ráadásul az ingatlan után fizetendő adó is magasabb a parton.

adg 2015.01.06. 10:26:07

Megfelelo epitoanyagok valasztasaval nem problema a sos levego a parton. Ez persze nemileg dragabb, de hat egy tengerparti epulet legyen is dragabb. :)

Hari Seldon 2 2015.01.06. 10:37:21

@svájci sapka (ch):
OK. De 50 000 Euro-ból mást is lehet csinálni:
Ha mondjuk 2000 Euro-val számolok (jó bőven), 25 éven keresztül oda mész ahova akarsz, ez meg itt lesz, és áll benne a pénz.

Úgy meg ugyanezt az 50 000 eurót csak 25 év alatt adod ki. nem mindegy.

Szerintem sem érdemes délen venni.
Ha már valaki venni akarna, akkor közel a francia határhoz, és oda évente azért háromszor is el lehet ugrani.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.01.06. 10:40:52

@Hari Seldon 2: Kinek a pap, kinek a papné(ő).
:)
Én nem vagyok utazgatós, ide is le tudok jönni egy fapadossal, akár egy hosszú hétvégére is.

svédnyugger 2015.01.06. 10:44:18

Már az elözô blogban is sok szó esett a nyugdíjas évek tervezésérôl. Majdnem mindenki ingatlan vásárlásban töri a fejét. Részemrôl inkább bérlek a téli hónapok egy részében dél Spanyolországban (2-3 hónap) egy apartment, mint egy csomó kényelmetlenséget a nyakamba vennni, amit egy ház jelent, plane akkor ha az állandó lakhelyemet meg akarom tartani. Más a helyzet, ha véglegesen költözni akarsz, akkor jobb vásárolni. Viszont akkor is érdemes próbából egy pár hónapot eltölteni a kiszemelt helyen a vásárlás elött. Szombaton indulok , márciusban vissza.

Hari Seldon 2 2015.01.06. 10:45:07

@Golf2:
Ebben az egyben egyet értek bircával:
Így félig készen, most nem a legjobb az unio. (de miután én optimista vagyok bízom benne, hogy jobb lesz)

Vagy legyen egy teljes USA szintű unio, nem ilyen szerencsétlenedés.
Ahogy viccben: Németek szervezzék, angolok a rendőrök, stb...
Szóval mindenki amihez a legjobban ért. De gazdasági szükségszerűség, hogy elfog mélyülni.
Vagy a másik a kétsebességes Európa. A régi "Karoling birodalom" területe, lesz a mag, kiegészülve a Brit szigetekkel és Skandináviával. Kataloniától délre meg Toscanától délre meg lesznek a szatellit államok. De a magállamoknak ekkor is erősíteni kellene az egységesülést.
Meglátjuk.

Hari Seldon 2 2015.01.06. 10:47:56

@svájci sapka (ch):
Rendben, a világért sem akarnálak visszatartani álmaidtól

pasztasuta 2015.01.06. 10:53:51

@Hari Seldon 2: "Toscanatól délre meg lesznek a szatellitállamok" akkor egyelőre megmenekültem? :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.06. 10:59:08

Én eddig a rengeteg állítólag itt dolgozó spanyolból eggyel dolgoztam együtt.
Igaz, magyarral meg eggyel se.

adg 2015.01.06. 11:26:08

@svájci sapka (ch): A, nem kell neki azt mondani. :)
amikor elmegyunk kicsit kirandulni a sziget belseje fele, 150-200 km-re a parttol, akkor semmivel sem kevesbe paras, mint a parton. A nagy kulonbseg, hogy a parton szinte mindig mozog a levego, mig nehany km-rel beljebb, beepitett teruleten ez mar egyaltalan nem igy van. Persze ez itt tropus, nyilvan a mediterran europai reszeken sokkal keskenyebb a paras sav, de azert nehany km biztos van ott is. Meg a para is mast jelent itt, mint a spanyol parton. De ott is a parton van komolyabb legmozgas. Ha meg megis teljesen beall a levego, akkor klima.
Szoval, ha a para a gond, nyugodtan valaszd a parti hazat, jobb lesz, jobb szellozessel, szebb kilatassal, tobb adoval es iriggyel. :)
Nehany utcanyi tavolsag nem old meg semmit.

Kis erdekesseg, hogy az ausztral epitesi eloirasok szerint a parttol 50 km-en belul kell agressziv (vagyis sos) kornyezethez alkalmas megoldasokat, anyagokat valasztani, ha jol emlekszem.
Ezen a parti 50 km-ez savon lakik majdnem minden ozi.

En minden tovabbi nelkul koltoznek a partra, ha tobb "kedvem" lesz hozza, meg is tesszuk. De addig sem akarunk messzebb menni, mint a mostani helyunk, kb 1 km. Most lakunk amugy a legmesszebb, az elso helyunk kb 100, a masodik meg vagy 300 m-re volt a viztol.

Ez most egy picit hosszabb lett, mint gondoltam... :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.01.06. 11:32:51

Hm. Jogos. Tavaszig van ido gondilkodni. :)

Hari Seldon 2 2015.01.06. 11:40:44

@pasztasuta:
Szerintem ti még befértek a csapatba... :-)
OK, komolyra fordítva, valami felé kell lépni, és ez csak egy szorosabb gazdasági összefogás lehet. Viszont, hogy kik fognak beletartozni még nem egyértelmű.

Muscari 2015.01.06. 11:52:56

@diggerdriver: én nagyon sok spanyollal dolgoztam, de magyarral is szép számmal.
A legtöbben, akik jelentkezési lapot hoztak be hozzánk azok spanyolok és olaszok voltak.

@svédnyugger: sokan csinálják. Ismerősöm idōs szülei az egész telet Spanyolországban töltik egy bérelt házban, a fiatalabb generáció meg karácsony környékén csatlakozik hozzájuk. Azt mondják olcsóbb így, mint az itteni házukat fűteni.

Én viszont véglegesen szeretnék elköltözni, persze nagyon sok függ attól, hogy mennyi nyugdíjunk lesz. Ezt most még egyáltalán nem tudom megmondani, de nagyon sokra nem számítok, sőt valószínűleg nyugdíj mellett is dolgoznunk kell majd valamit.

pasztasuta 2015.01.06. 12:06:50

www.economist.com/node/16003661
Hari Seldon 2: na az Economist már megmondta pár éve hogy Toscanatól délre Bordello (szószerint bordélyház de itt értsd káosz) néven lesz új állam. :))

(Mobilról vagyok remélem jól linkelődött be a link)

pasztasuta 2015.01.06. 12:08:51

@Hari Seldon 2: akkor ez @pasztasuta: neked ment, eljen a blog.hu

Mariannita 2015.01.06. 12:19:59

Szét offoltátok a posztot! :D Ha nem bánjátok, hozzá tennék egy-két érdekességet.
Ma, a 3 királyok napján, szokás az ún. roscón de reyes-t enni. Ez egy koszorú formájú sütemény. Félbe vágva, benne tejszínhab vagy valmilyen krém. Érdekessége, hogy belesütnek pici figurákat. Akinek a király jut az kap egy koronát, akinek valam más (most nem jut eszembe mi az pontosan) az fizeti a roscónt. Itt Reusban (Costa Dorada) van egy hely, ahol bele sütnek egy 500 euros 1 roscónba. Persze szinte mindenki ott veszi meg, hátha neki jut. :)
Másik elterjedt szokás a karácsonyi lottó. Mindenki megôrül érte és az év folyamán minél több városból igyekeznek beszerezni egyet. Aztán jan. 6-án van még egy húzás "el niño", de az már nem kap akkora felhangot.
Szilveszterkor szôlôt esznek. Pontosan 12 szemet, amikor 12-t üt az óra. Ez azért vicces, mert általában nehéz ilyen gyorsan megenni ôket és a végére mindenki úgy nézki, mint egy kishörcsög. :D
Most ennyi jutott eszembe. Üdv. mindenkinek.

kardio1 2015.01.06. 12:35:06

@Mariannita: Itt Franciaorszàgban ilyenkor galette des rois-t esznek, ebben is van egy figura, amit ha valaki megtalàl, ô hordja aznak a mellékelt koronàt. Két vàltozata van a süteménynek, egy északi (arra Hariék felé pl.), ahol leveles tésztàbol készül, àltalàban marcipànnal töltve, és egy déli, amit coque-nak hivnak, ez brioche-tésztàbol készül, Provence-ban narancsviràggal izesitve.
A déli sokkal finomabb :))

P.Elliot 2015.01.06. 13:00:54

@svédnyugger: Mas is ellene szol nalam hogy sajat hazat vegyek nyugdijban barhol. Mi van ha kozben kiderul hogy ott rossz a kozbiztonsag? Hogy valamiert megsem szeretem. Nagyon nehez eladni vagy csak veszteseggel, aron alul manapsag. Teljes megkotottseg! Egy haz , sajat, az gond is, nagyobb karbantartas amit az ember maga fizet, azonkivul mi van ha a hazastars meghal? Egy nyugdij eleg lesz fennttartani? Magaban, egyedul ott akar maradni az ember?
A berles szerintem az ami mellett lehet mozogni! Ha nem tetszik elhuzni, mas orszagokat is kiprobalni. Nyugdijas baratnom vett Floridaban hazat, melegre vagyott. Kozben kiderult hogy neki ez tul meleg, sokba kerul a legkondicionalas is meg unja hogy allandoan sut a nap. 3-ik eve arulja a hazat mert szeretne visszajonni a telbe es meg most sem tudta eladni.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.06. 13:00:55

@Golf2:

Nem, ez éppen a megújulás kezdete lehet. Az EU a jelenlegi verzióban nem fenntartható.

svédnyugger 2015.01.06. 13:00:55

@Muscari: Ha csak a nyugdíjból akarom megtenni akkor még a repülôre sem futná. Úgy alakult, hogy amikor nyugdíjba mentem eladtam a házamat, vettem egy lakást és a különbözetet élem fel.

Mariannita 2015.01.06. 13:00:55

@kardio1: hú de jól hangzik. Azt a naracsvirágos biztos nagyon ízlene nekem is! Sajnos a spanyol cukrászattal nem vagyok kibékülve, legalábbis ami Tarragonát és környékét illeti. Itt csak egyféle krém van: vaníliás vagy tejszínhab. Dög unalmas! Ezért mindig, amikor haza megyek az elsô dolgom elmenni egy jó kis cukrászdába. :)

Muscari 2015.01.06. 13:07:06

@Mariannita: biztos uj vagy itt, mert altalaban a kommentek 10%-a szol a posztrol magarol, kiveve, ha valami "forro" tema van.

Az a szokas, amit leirtal, az nagyon erdekes. Hogy vedik ki, hogy ne nyelje le valaki a figurakat?

Muscari 2015.01.06. 13:18:19

@kardio1: briosteszta narancsviraggal-jol hangzik.

@Mariannita: na itt Angliaban is csak a tejszinhabot ismerik, mint tolteleket, semmi kremes sutemenyuk nincs nagy banatomra. Illetve hat vannak a kulonbozo cupcake-ek, de azokat nem szeretem. Csak egy kerek kis teszta a tetejen kulonbozo izesitesu kremekkel meg diszitessel.
Az almaspite az egyetlen finom sutijuk.

Ha hazamegyunk akkor mi is raszabadulunk a cukraszdara :-)

2015.01.06. 13:20:06

@P.Elliot: igazad van. Cougercat mondta, hogy Panamabol es Costa Ricabol a kanadaiak koltoznek vissza, mert megsem jott be nekik
Gondolom a Mexikoi gang haboruk is megtehettek a hatasukat es tobben Eszak-Amerikabol atgondoljak a koltozest.

2015.01.06. 13:22:49

@adg [Au, Darwin]: Mallorcan amikor hazat neztunk, azt neztuk, hogy sok haz ugy nezett ki, mintha betobol kiontottek volna az egeszet, beleertve a tetot is. Megnezem, hatha ezen a gepen van rola fotom is.
A betont nem szedi szet a sos levego es a para?

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.06. 13:34:16

@Muscari: megyek britanniába krémes sütiket gyártani:)

Hari Seldon 2 2015.01.06. 13:56:26

@kardio1:
Tudtam, hogy nem hagyod, ki, hogy a déli a jobb.

Mondjuk azt most sajnos be kell valljam, hogy a Frangipános nekem sem jön le. Mi almásat, meg csokis-körtéset eszünk már hetek óta..

Hari Seldon 2 2015.01.06. 14:00:27

@Muscari:
Lassan kell enni... :-)
Tavaly a hupikék törpikék figurákra álltunk, idén meg valami más Disney figurákat keresünk.
Persze a "déliek" kereshetnek vallási tartamú figurákat is. Mindenki olyat vesz, amit akar... :-)

Mariannita 2015.01.06. 14:09:19

@Muscari: évekóta olvasom a HÁ-t és a hozzászólásokat is. Csak jót mosolyogtam azon, hogy "leuncsiztátok" a posztot és az ingatlanpiacról beszéltek helyette. :)
A figurák nem annyira aprók és általában már akkor látszik, amikor felvágják. De azért óvatosan kell enni fôleg, ha gyerekek is vannak.

P.Elliot 2015.01.06. 14:09:19

@charlieharper: Tudom hogy nevetseges amit most irok de nezzetek el mert en egy idosebb korosztaly vagyok aki otthon atelte hogy a haboru utan a szocializmusban elvettek emberektol akar a sajat hazukat is. Mit tudom en hogy mi van egy masik orszagban? Kitor valami forradalom, uj vezetoseg, kirugjak a kulfoldieket, elveszik a hazukat, vagy csak kiutasitanak, minek vegyek en kulfoldon hazat? Foleg nem szegenyebb orszagban ahol jobban lehet valtozas. Haboruba keveredik az orszagommal az az orszag ahol hazat vettem. Rogton kirugnak, a penzem meg elveszett, esetleg meg a hazamat is felgyujtjak, ha velem egyutt akkor kisebb gond mert akkor mar minek a haz, hehehe...
Van hazam egyebkent amit ugysem adok fel, szoval a szuleim akkori helyzete meggondoltabba tett!

P.Elliot 2015.01.06. 14:09:19

@Muscari: Usa ugyanaz! Egyszeru izu, tulsagosan edes szaraz sutemenyek vannak itt is. A chesecake az egyeduli ami finom, meg az almas pite sem izlik, nem tudom az angoloke milyen lehet, egyszer kiprobalom.

adg 2015.01.06. 14:10:47

@charlieharper: jo minosegu betont nem eszi meg a sos levego. Ha vasbeton, akkor kicsit nagyobb betontakarast kell alkalmazni, magyarul melyebbre kell tenni a vasat, hogy a sos nedvesseg ne erje el, kilonben elkezd rozsdasodni, es az latszik kivulrol.
Az idojatasnak kitett acelszerkezetekre jobb festek kell, vagy galvanizaljak oket, es peldaul az ilyen helyekre szant lemezfedeseket is vastagabb, erosebb feluletvedelemmel latjak el.

Nem egy urtechnika amugy, ahol tenger van, ott fel vannak erre keszulve teljesen. Annyira azert nem agressziv a sos levego. :)
A tudonek meg jo is.
Mi egy kozel 40 eves faszerkezetu hazban lakunk, lemez a burkolata es a fedese is, beton oszlopokon all, beton lepcsonk van acel korlattal. Sehol nem latok rajta kulonosebb gondot. Ahol kicst rozsdas a lemez, ott serult, le van verve, nem a so kezdte ki.

morsels (törölt) 2015.01.06. 14:16:16

@adg [Au, Darwin]:
Valahogy a Golden Gate-et is sikerul karbantartani, bar gondolom nem olcso mulatsag :-)

"Actually, the Bridge was painted when it was originally built. Until 1965, only touch up was required. In 1965, advancing corrosion sparked a program to remove the original lead-based paint (which was 68% red lead paste in a linseed oil carrier). The removal continued to 1995. In 1965, the original paint was replaced with an inorganic zinc silicate primer and acrylic emulsion topcoat. In the 1980s, this paint system was replaced by a water-borne inorganic zinc primer and an acrylic topcoat. The Bridge will continue to require routine touch up painting on an on-going basis."

Muscari 2015.01.06. 14:20:50

@charlieharper: Horvátországban is nagyon sok ilyen építkezést láttam. Én azon gondolkodtam, hogy nem lesz az úgy túl meleg?

adg 2015.01.06. 14:24:25

@P.Elliot: nalunk is borzaszto a sutemenyellatottsag. Kolleganom sajnos nagyon lelkes, fel ev alatt mar ketszer is sutott valami taplot irrealis szinu cukormazzal es kromszinu soretekkel a tetejen. Magam is csodanak erzem, hogy sikerult lenyomnom belole egy darabot.
A bolti sutik egyszerre sosak es emelyitoen edesek, ellenben tokeletesen izetlenek.
A fonokom kapott a szulinapnara egy karacsonyfat csokibol, tok jol nezett ki, volt vagy 3 kg. hat nem marshmallowval volt tele? Amugy tomor csoki volt, alig birtak szetapritani. Egy kicsit jottem-mentem a tobbiek kozt tanyerral a kezemben, majd megkoszontem, es elmentem. Szerencsere nem vettek eszre, hogy nem kaptam.

Ha eheto suti kell, akkor parom csinal, vagy elmegyunk a gorog sutishez, ok tudjak, hogy kell csinalni.
Egyedul a pavlovak voltak eddig ehetoek az ausztral kinalatbol.

adg 2015.01.06. 14:35:54

@morsels: biztos nem olcso. Az ilyen hidakkal az is gond, hogy egy csomo mozgo csatlakozas van benne, amit nem egyszeru karbantartani. Azt nem lehet csak ugy lefesteni.
Aztan a kabelek is hogy milyen vedelemmel vannak ellatva, stb.
Az ilyen hidak folyamatos karbantartast igenyelnek. Raadasul folyamatosan a vizben, viz felett meg kodben vannak.

Eleg csak a pesti hidakat megnezni, sehol egy so, megis szet vannak rohadva, alig gyozik javitani/cserelni a tonkrement reszeket.

Az epuletek vedelme ennel klasszisokkal egyszerubb szerencsere.

2015.01.06. 14:39:00

@P.Elliot: megertelek. A spanyoloknak UKben volt hire, hogy eloszeretettel vagjak at a brit vevoket a spanyol ingatlanosok es ugyvedek. Egy britnek elkepzelhetetlen, hogy egy ugyved atvag. Spanyoloknal meg nem szabad ahhoz az ugyvedhez menni, akihez az ingatlaniroda kuld. Kulonosen, ha nem beszeled a nyelvet (mint pl en)
Volt egy musor, Homes from hell, ahol mutattak, hogy britek lekoltoznek es akkor szembesulnek, hogy mik tortennek a telkukkel. Az egyik parnak a telken az onkormanyzat ugy dontott, hogy kettevagja es egy 2×4 savis utat epit, a hazuk elott, amivdl kettevagta a telket.
Livakat mentek le tenyeszteni es kellett nekik a nagy telek

Franciaknal ugy tudom ilyen nem lehetseges, mert a jegyzo (notaire) minden tervet kiad a telekrol (pl onkormanyzat jovobeni tervei), amit a jegyzo alair az gyakorlatilag megvaltoztathatlan

adg 2015.01.06. 14:41:07

@morsels: ja igen, a masik, hogyha ma megprobalnal egy hidat lekenni olommal, masnap a greenpeace karoba huzna. :))

2015.01.06. 14:41:26

@adg [Au, Darwin]: es ha megveszel egy ilyet, hany ev utan kell vajon karbantartani? Most gondolok arra, hogy 65 evesen, ha megerem, veszek egyet. 85 evesen, mar nem tul fitten, kell majd a vasbetont karbantartani?

Muscari 2015.01.06. 14:47:23

@P.Elliot: nekem otthon volt egy nagyon jó almáspite receptem, eredeti angol, egy barátom itt élő rokonától származik, de sajnos nem találom.
Amiket itt szeretek, azok a tejes édességek, a különböző habok, a trifle. Bár próbálok keveset enni belőlük :-)

adg 2015.01.06. 14:51:51

@charlieharper: A vasbetont altalaban nem kell karbantartani kulonosebben, ha egeszseges. Ha repedezett, malott szar, akkor erdemes kijavitgatni.
Biztos vagy benne, hogy vasbeton a haz? Eleg szokatlan. Nyilvan alap, gerendak meg fodemek esetleg oke, de falak ritkan keszulnek vasbetonbol, plane a teto.

Meg erdemes egy helyi statikust vagy epiteszt elvinni, hogy nezze meg. Nem olyan nagy osszeg, boven megeri, es helyismerete is van, tudja mi a szokas arrafele, mit kell figyelni, mit rejtenek el eloled, stb.

SzZoole 2015.01.06. 14:52:57

@Babette .: Na,ha ez igaz es megvalosul,akkor tenyleg jobb a kavetol,hogy fellqurja az ember vernyomasat....

Muscari 2015.01.06. 14:53:35

@charlieharper: ebben mondjuk tök igazad van. Azonban megint csak azon múlik minden, hogy mennyi nyugdíjad és megtakarításod lesz, ez meghatároz mindent. Ha van pénzed, nem neked kell megcsinálni, hanem hívsz egy szakembert.

adg 2015.01.06. 14:59:16

@Muscari: Meg otthon bejott egy olyan igazi okostojas csavo az irodankba, es eloadta, hogy repedezik a haza. Minden evben kitaknyolja a repedeseket, de ujra elojonnek, vagy valami ilyesmi. Amikor befejezte az eloadasat, komoly szemekkel ranezett a kollegamra: "Mernok ur, meg tudja nezni, vagy hivjak egy szakembert?"
Kollega 20.000 forintos valasza: "Hat, lehet, hogy az lenne a legjobb, ha hivna egyet."
Evekig rohogtunk az eseten, valaki mindig felhozta. Boven megerte azt a huszast, amit a kollega bukott. :)

morsels (törölt) 2015.01.06. 14:59:49

@adg [Au, Darwin]:
Naigen, mikor a hid keszult, meg nem volt Greenpeace, meg azt hiszem most mar kulonben sem hasznalnak olom alapu festeket sehol. Marmint a Greenpeactol fuggetlenul, bar ezt nem tudom.

SzZoole 2015.01.06. 14:59:50

@Muscari: Ezt hatarozottan tudom cafolni,nem minden cukraszdaban toltik habbal a tortakat.
En tudok olyan cukraszdat,ahol gyomocsdarabos kremel toltik a tortat,vagy amilyet rendelsz.
Sot olyan almas,barackos,szilvas es pekandios pitet tudsz venni,hogy meg a labbujjaid is megnyalod utanna:)))

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.01.06. 15:01:04

bocs, a poszt amúgy érdekes volt, köszi

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.06. 15:12:58

@DavidToth: amúgy is sietned kell, emlékszel, mondtam, hogy az egyik csoporttársam is ensz főtitkár akar lenni:D

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.06. 15:14:07

mondjuk belőle simán kinézem,
áderrel szemben is

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.01.06. 15:15:52

@Dragonlady (now in Indonesia): Magyarország világuralomra tör :D

@Babette .: hát sietek én ahogy tudok ... amúgy lehetnénk az ismerősöddel megosztott ensz főtitkárok, hogy ne legyen felesleges versengés :)

SzZoole 2015.01.06. 15:20:02

@P.Elliot: Ez legalabb olyan eros altalanositas volt,mint,hogy Angliaban mindig esik az eso es mindig kod van,vagy,hogy feletek mindig lovoldoznek es ezert szar az USA.
Nagyon sok cukraszdat tudnek neked felsorolni London szerte ahol nagyon jo minosegu termekeket keszitenek.

FutureFry 2015.01.06. 15:36:09

@maxval bircaman szerkesztő: @charlieharper: @adg [Au, Darwin]:
Nekem a tengerpart közelébe való költözés a legnagyobb átalakulást egy régi ('60-as évek beli) egyébként szépen karbantartott amerikai autó motorjában okozott: Az addig teljesen rozsdamentes motor egy hónap alatt mindenhol rozsdás lett (a sós levegő és/vagy a magas páratartalom miatt). Szerencsére ez csak a motorháztető alatt látszódott, és ettől még jól ment a kocsi. Érdekes, hogy az újabb modelleknél nem volt ilyen gond.

**mimi** 2015.01.06. 15:45:13

@DavidToth:
csak igyekezz, majd mi megtámogatunk :))))))

qkuc 2015.01.06. 15:49:42

@DavidToth: No fene, te lennél Ban Ki Mun junior? :D

qkuc 2015.01.06. 15:51:31

@FutureFry: Engem az lepett meg, hogy óriási lukakkal tátongó kocsikat ott engednek forgalomban tartani. Florida útjain láttunk olyan autót, ahol egy extra "ablak" lett a kocsi oldalán ..., :D.

M. Péter 2015.01.06. 15:51:34

@Mariannita: A roscón becsületes katalán neve tortell de reis, és babszem van még benne.

M. Péter 2015.01.06. 16:01:14

@morsels: Skóciában a Forth Bridge volt hires arról, hogy állandóan festették, mire befejezték, kezdhették ismét. 2011-ben valami új festékkel festették be, ami állítólag 25 évig tart majd.

P.Elliot 2015.01.06. 16:16:47

@adg [Au, Darwin]: Szoktam sutni neha sutiket amit a lanyom bevisz a munkahelyere az irodaba es leteszi az asztalra,pillanatokon belul szetkapkodjak, van hogy elkerik a receptet de kesobb jelzik hogy nekik nem sikerult, valahogy nem volt olyan mint az enyem, miert? A fonoknoje is nekilatott otthon anyai segedlettel sutni egy omlos disoslisztes/ is/ finomsagot es az egesz egy rantasizu vacak lett, plusz meg el is egettek! Tavlatban nehez tanacsokat adni hogy hogy sussek. Az almaspitemet evek ota kerik hogy az legyen a karacsonyi partin. Szoval nemigazan fejlodik az orszag sutemenyileg. Szerintem a francia sutemenyek a legfinomabbak a vilagon, / az olaszt sem szeretem/, de meg elotte a magyar! Sok orszagban ettem sutit, sok kulfoldi munkatarsam sutemenyeit de a magyar egyukhez sem foghato!
A magyar eteleket itt nem igazan kedvelik a gulyason kivul, sokan meg azt sem, nagyon nehez etelnek tartjak valamennyit, ezert nem is tud igazan elterjedni, de a sutemenyeink azok valamik!

P.Elliot 2015.01.06. 16:16:47

@charlieharper: Na, ez az! Errol meg nem is beszeltem, az atvagasokrol, hiszen meg a sajat otrszagbelit is siman atvagjak az ingatlan ugynokok, hat akkor meg egy kulfoldit!

P.Elliot 2015.01.06. 16:16:47

@Muscari: Majd megprobalok szerezni receptet az interneten, igazi angolt. Koszi!

P.Elliot 2015.01.06. 16:16:47

@Zoole[uk]: En az amerikai cukraszdakrol beszelek nem az angolrol, en itt elek! Valaki mas irhatta hogy angliaban nem jok a sutik!
Altalaban olyan helyen vasarolok itt ha veszek ahol kisse nemzetkozi, ilyen is van meg olyan is, persze messze nem olyan minosegben mint az eredeti.
Vagy 30 eve Miami Beach-en ettem egy nagynevu hotel ettermeben ebedet, minden ki volt teve, a sutemenyekbol vagy 50 fajta es oda is volt irva a nevuk! Na, ott lattam almaspitet, felul porcukros lemezes vajasteszta, kozben almahab de kemenyebb, eszmeletlenul finom, alul szinten lemezes vajasteszta. leirni is szegyellem hogy hany szeletet ettem belole, ki volt ra irva hogy magyar sutemeny, na, az valami volt! A cukrasz eleve magyar lehetett mert mas otthoni remekmu is ki volt teve a nagyon finomitott, cukrasz kategoriaban amit otthon szinte meg sem lehet csinalni.

Muscari 2015.01.06. 16:26:32

@adg [Au, Darwin]: igen, ezt mar meselted. Az elmeny megfizethetetlen lehetett, minden masra meg ott a Mastercard :-)

SzZoole 2015.01.06. 16:27:51

@P.Elliot: Nem is téged cafoltalak,hanem Muscarit.

blackhairlady 2015.01.06. 16:29:22

@P.Elliot: A Fiestaban csinalnak nagyon finom kremes sutiket. Az egyik szinte teljesen olyan mint az otthoni kremes, csak a leveles teszta resze nem az aljan es a tetejen van, hanem ket retegben kozotte. Annyira finom!:)

Mr Long 2015.01.06. 16:34:29

Azt nincs capa a spayoloknal? Mert itt Manchestereben is van! O.o Ha jol emlekszem £12.00/kg aron adjak a husat.

Mr Long 2015.01.06. 16:35:42

@Zoole[uk]: Nem csak London szerte, MCR-ben az en konyhamban is jo suti keszul :P

FutureFry 2015.01.06. 16:35:43

@qkuc: Persze, mert Floridában (mint sok más államban) nincs semmiféle műszaki vizsga:
en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_inspection_in_the_United_States
Sok helyen meg csak a károsanyag-kibocsátást mérik. Tehát ha motorikailag rendben van az autó akkor akár szét is eshet. Ez az ellenőrzés-hiány mondjuk valamennyire érthető a ritkábban lakott területeken (ahol ha pl. nincs féked, az inkább csak magadat és a kocsiban lévőket veszélyezteti. Nomeg a vadvilágot).

SzZoole 2015.01.06. 16:39:19

@Mr Long (UK): Nem otthon keszitett tortakrol beszelek,hanem cukraszdakban keszitett termekekrol.
(Es nem csak arrol,ahol a nejem dolgozik)

adg 2015.01.06. 16:41:06

@Muscari: mar meseltem? ;D korral jar, kezdek szenilis lenni. Vagy a so kikezdte az agyamat. :)

blackhairlady 2015.01.06. 16:42:29

@P.Elliot: Ja, es az Olive Garden etteremnek vannak nagyon finom desszertjei, foleg a pici poharasok. nem tudom feletek van-e ez az etterem lanc, nem emlekszem merre laksz.

Az iment irtam az inagtlanos dologra is, csak elszallt. A mi kornyekunkon az atlago piacon toltott ideje egy elado haznak 1 het, de altalaban napok alatt elkel. Van egy helyi ujsag ahol tol-ig ara lebontva, zipcode szerint tablazatba foglalva kozlik a havi ingatlan eladasi adatokat, innen tudom.

Muscari 2015.01.06. 17:05:54

@Zoole[uk]: persze, tudom mirol beszelsz, de ezeket nem kapni mindenhol, sot. Nincs minden sarkon zsido pekseg meg Londonban sem, a videkrol meg ne is beszeljunk :-)

itt van a Caffee Concerto is, az o termekeik allnak a legkozelebb a mi izlesunkhoz szerintem. Olcsonak viszont nem neveznem oket: www.caffeconcerto.co.uk/Cakes/Products.aspx?CategoryID=203023
Azon kivul a termekeik nagy resze nem tipikus angol sutemeny.

Vagy a masik a Patisserie Valerie, szinten nem az olcso kategoria : www.patisserie-valerie.co.uk/uploads/file/2014menus/PV%20A6%20Lakeside%20Fenwicks.pdf

A tobbieknek irom, hogy ezek nem azok a sutik, amiket minden sarkon lehet kapni, altlaban csak muffint, szaraz sutiket es cupcake-t arulnak.

pasztasuta 2015.01.06. 17:09:03

@P.Elliot: tény hogy az olasz süti kínálat nem nagy szám, de mondjuk a konyha többi fogását figyelembe véve szerintem ez bocsánatos bűn. :)

Muscari 2015.01.06. 17:15:58

@Zoole[uk]: a fo kulonbseg az, hogy otthon meg egy faluban is bemehetsz a cukiba es tudsz venni egy csomo finomsagot. Itt az atlagember nem nagyon jar ilyen helyekre hanem ha sutit akar enni, akkor vesz egy cupcake-t vagy muffint, jo esetben repatortat (azt mondjuk szeretem)

pasztasuta 2015.01.06. 17:17:41

@DavidToth: hinted itt a port, miközben minden vágyad Pakisztánban tovább folytatni a térség tanulmányozását. :D

Muscari 2015.01.06. 17:30:06

@P.Elliot: ha igazan finomra akarod csinalni akkor tegyel bele fahejat, gyombert es reselt narancshejat.

En viszont most (vagy inkabb holnap) hagyomanyos magyar almaspitet fogok sutni, ugy megkivantam.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.06. 17:43:15

@svédnyugger: Üdv.Nem Holl Gold vagy véletlenül...? :-)

P.Elliot 2015.01.06. 17:43:52

@blackhair-lady: Igen, van errefele Olive Garden. A poharas, habos desszerteket nem szeretem, nem szoktam enni, igy nem tudom. New Jerseyben elek1 Te merre? Hat az ingatlanpiac itt all, adnak el persze, van olyan hogy tenyleg egy het alatt lekerul rola a tabla, de inkabb nem! A varos ahol elek elegge kozkedvelt mert a New Yorkiak kezdenek kikoltozni a draga varosbol es az ottani arakhoz kepest mi itt olcsok vagyunk, a vonatjarat befele is itt van kozel, szoval itt elkelnek a hazak. De kijebb, nem igazan!
Az a reteges suti amit irtal hogy milyen finom volt, azzal talalkoztam mar, az tenyleg nagyon jo! A kinaiak csinaljak, illetve az o boltjukban latom.

P.Elliot 2015.01.06. 17:44:00

@pasztasuta: Ez mar igaz, imadom az olasz eteleket en is!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.06. 17:46:03

@adg [Au, Darwin]:
Itt az épület bádogozás jelenleg is ólommal történik.
A legjobb.

SzZoole 2015.01.06. 17:49:50

@Muscari: nem kimondottan arra a cukraszdarol írtam ahol a nejem dolgozik,de hagyjuk.Igazad van,egy holgyel nem illik vitába szalni:)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.06. 17:55:03

@P.Elliot: Hát nyilván, hogy nem hübelebalázs módjára, azonnal egy ismeretlen helyen házat veszünk...Senki nem állított ilyet.Mi is majd ha eljött az idő, akkor alapos kipróbálás után, több helyet, országot megnézve, mérlegelve vagy veszünk, vagy bérlünk lakást.Majd ahogy kiadja...Vagy házat akkor, ott és olyan kicsit, olcsót csak, aminél semmi se számít...

2015.01.06. 17:57:26

@DavidToth: Ez nagyon durva, plusz olimpiat is terveznek nemsokara, nem kispalyaznak! (Legalabb a rabszolgak mar megvannak, nem kell oket Nepalbol importalni mint a qatariaknak.)

kardio1 2015.01.06. 18:07:04

@Hari Seldon 2: Nem cikizni akartalak. Tényleg a coque-ot szeretem jobban.

kardio1 2015.01.06. 18:08:35

@Hari Seldon 2: Itt sincsenek vallàsi témàjù figuràk. egyik évben ilyen szörny-nyulak voltak benne...

kardio1 2015.01.06. 18:11:51

@Muscari: Igazi, önàllo cukràszda nàlunk sincs (azért nagyobb vàrosokban igen), a pékek csinàlnak süteményeket, és egész jokat lehet kapni szerintem. A csalàdom egy része szerint a magyar sütemények sokkal jobbak. Nekem mindkettô esetében megvannak a kedvenceim.

pasztasuta 2015.01.06. 18:12:04

@P.Elliot: most belegondoltam és a reggeli kekszen meg a nyári fagyin kívül nem is szoktam itt nagyon édeset enni. Najó ha valaki hoz a munkába házi tiramisut még az is lecsúszik.

Muscari 2015.01.06. 18:18:39

@diggerdriver: jo, van az a custardos szelet, de mi nem szerjuk annyira a leveles tesztat, azt meg mindig abba toltik. A custard viszont az almas pite melle nagyon finom.

@Zoole[uk]: . Az, hogy egy nyolcmillios varosban van nehany jo cukraszda nem lehet a magyar helyzettel osszehasonlitani, ahol meg nemi tulzassal minden saron van egy. De hagyjuk inkabb szerintem is.

Regebben olvastam valahol a magyar cukraszat hirnevevel kapcsolatban, hogy meg Izraelben is az a hir jarta, hogy ha valaki finom sutit akar enni, akkor keressen magyar cukraszt, mert ok a legjobbak, ok csinaljak a legfinomabb sutemenyeket.

**mimi** 2015.01.06. 18:19:19

@pasztasuta:
hmmmm...mondjuk egy jó kis pasztasutáért én is becserélnék bármilyen sütit...a lázánnyáról nem is beszélve :))))

kardio1 2015.01.06. 18:19:33

@M. Péter: régen itt is babszemet tettek bele, a figuràk neve màig az (fève)

**mimi** 2015.01.06. 18:21:03

@Muscari:
és mi az a custard ?

bocsi...tudatlan vagyok :)

P.Elliot 2015.01.06. 18:31:17

@geegee: En csak leirtam hogy miert nem vennek hazat az orszagomon kivul sehol...Meg en olyan nyugtalan tipus is vagyok. Menni, menni, erre-arra, nekem a nyugdijaskori fotel nem felel meg. Meg annyi szep hely van a vilagon, inkabb elnezelodnek, itt is, ott is...

P.Elliot 2015.01.06. 18:31:21

@**mimi**: En is! A lassagnat neked adom, nem igazan szeretem, de egy jo spagetti! Aldja meg az Isten azt aki kitalalta!

pasztasuta 2015.01.06. 18:32:34

@**mimi**: nekem mondod? :)))
Amikor még délebbre laktam, egyetem alatt dolgoztam étteremben; a fostalicska fizetést a vacsora legalább valamennyire kárpótolta. :)

P.Elliot 2015.01.06. 18:33:28

@pasztasuta: Tudod miert vadulok meg? A mortadellaert! Aminek olyan enyhe fokhagymas ize van, Velenceben ettem, De finom is volt! Itt is veszek hetente, de az ittenitol mindig meg kell kerdeznem hogy tenyleg rokona az ottaninak? Biztos nem teved?
A tiramisut nem szeretem mert kremes, laza, de szoktam csinalni a ferjemnek.

Muscari 2015.01.06. 18:37:00

@kardio1: biztosan nem elnenek meg onalloan, itt is ez a helyzet. A peksegeken kivul a kavezok kinalnak meg sutiket, de mar nem ragozom, hogy milyeneket. A fo szemont az, hogy sokaig elalljanak :-)

Aminek viszont nagyon orulok, hogy szinte mindenhol lehet kapni friss croissant-t es pain aux chocolat-ot. Ezek nagyon finomak, reggelire tokeletes egy kaveval. Magyarorszagon en egyetlen egy helyen ettem igazi croissant-t, egy francia peksegben, de mar az reg bezart.

Muscari 2015.01.06. 18:39:48

@**mimi**: a custard olyan, mint a vaniliasodo, de annal sokkal zsirosabb, mert tejszin is van benne. Nagyon finom! www.bbcgoodfood.com/recipes/2554644/homemade-custard

pasztasuta 2015.01.06. 18:42:16

@**mimi**: Hú a lasagne pont az egyik kedvencem. A másik meg a parmigiana. Mmmm

pasztasuta 2015.01.06. 18:55:56

@P.Elliot: Ha már felvágott akkor részemről prosciutto cotto & crudo, de azért a mortadella is megjárja.
Hú hogy be fogok vásárolni holnap. :))

blackhairlady 2015.01.06. 19:05:11

@P.Elliot: Ezek nem habosak, finom kremesek. Es picike poharak, pont eleg egy ebed utan. nezd meg a honlapjukon, nagyon ngayon finomak.
sweets.seriouseats.com/2013/11/we-try-all-the-desserts-at-the-olive-garden-recommendation-best-dessert.html
En Houston kulvarosaban lakom.

2015.01.06. 19:15:11

Erdekes hogy milyen kulonbozo izlesuk van az embereknek, meg sosem gondolkodtam ezen a kerdesen, de most hogy igen, rajottem hogy en kremes, habos sutemenyeket keptelen vagyok megenni, messze tul nehezek nekem. Ha mar mindenkeppen valami edeset akarok enni (ritkan) akkor boven eleg egy chocolate chip cookie vagy muffin. Teljesen el is felejtettem hogy letezik ilyen hely mint 'cukraszda'.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.06. 19:28:51

@Mariannita:

A keleti és az osztrák-olasz cukrászattal nehéz versenyezni, ez tény. Az angolszász és a spanyol cukrászat kifejezetten egyhangú ezekhez képest.

Kubában meg csak az amerikai cukrászat volt, ott a spanyol hagyományok is kihaltak. Így aztán minden kubai tortának tök ugyanaz a tejszíníze van, csak a szín más. A spanyol cukrászatból szinte csak a flan maradt.

S van egy egyedi kubai deszert, ez annyira kubai, hogy még a "honnan lehet tudni, hogy kubai vagy?" amerikai viccsorozatba is belekerült. Ez az édesség: egy szelet normál zsíros sajt, rajta guayavalekvár, kb. 1:1 arányban. A legtöbb külföldi, amikor először látja, azt hiszi, ez valami vicc. Pedig nem, a kubaiak marha büszkék erre az édességre. A sűrű lekvár szuperédes, de sok kubai még meg is cukrozza.

Az átlag kubai számára a "nem kérek rá/bele cukrot" kifejezés értelmezhetetlen, ezt nyelvbotlásnak hiszi. A kávét eleve cukorral főzik, így ha valaki nem tesz bele cukrot, az kb. olyan 3 kanálnyit jelent csészénként. Az átlag kubai ezután még beletesz 5-6 kanálnyit.

Nekem, érdekes módon, mind a két verzió - keleti és az osztrák-olasz cukrászat is - tetszik, pedig a legtöbb ember csak az egyiket szokta szeretni a kettő közül.

Én meg a baklavát és a Sacher-tortát egyformán szeretem.

Hari Seldon 2 2015.01.06. 19:40:02

@kardio1:
Jól van. Nehogy már azt hidd, hogy megsértődtem. :-)
Úgyis tudom, hogy délen minden jobb...
Ja, kivéve az időjárást. Mert ott felétek iszonyatos meleg van. Szinte már trópusok.

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.06. 19:47:03

ennek a blognak az írója nincs közöttünk?
bodnarcsalad.blogspot.hu/

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.06. 19:54:00

@Mirjam2: krémes habos akkor jó, ha könnyű mint a lebbenő függöny.
ahhoz képest egy muffin vasmacska.

**mimi** 2015.01.06. 19:54:33

@pasztasuta:
a parmi...micsodáról még nem is hallottam...eszik vagy isszák ? :)))

**mimi** 2015.01.06. 19:55:54

@P.Elliot:
megegyeztünk :)

@Muscari:
nyammi...jó lehet...

hűűűű...de éhes lettem...

**mimi** 2015.01.06. 20:01:12

@Babette .:
bekukkantottam...láttam ketten is odanéztünk a határátkelőről.....

2015.01.06. 20:09:10

@Babette .: Lehet, de engem mar a krem gondolatatol is kiraz a hideg... Valahogy az allaga zavar, meg tul edes nekem.

blackhairlady 2015.01.06. 20:57:02

@Mirjam2: A krem nagyon sok fele lehet. Nem mind nehez, edes. Az allaga pedig attol fugg mibol keszul.

pasztasuta 2015.01.06. 21:01:00

@**mimi**: @Babette .: neeeem,amit Babette te írsz az -o ra végződik. :) Amiről én beszélek az egy padlizsános-paradicsomszószos-sajtos-tepsis food porn.

2015.01.06. 21:10:44

@Babette .: Neked is inkább kifele kellene készülnöd az ilyen vérnyomásnövelő cikkek olvasása helyett. :D :)

tanato 2015.01.06. 21:46:16

@Philosoraptor: Raptor neked van családod?Feleséged ,gyermekeid?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.06. 21:52:36

Na akkor én is belevaú...

Ha így végignézek magamon akKor nem úgy tűnik hogy nincsenek jó cukrászatok Londonban. Sőt...
Pontosan az a jó hogy mindenki megtalálja a saját ízlésének megfelelőt.
Én úgy vagyok vele hogy a keleti édességek a baklavát kivéve ehetetlenek. Tömény cukor az egész. Képesek a fánkot cukorsziruppal átitatni.
A magyar cukrászat pont ott nyer mindenkivel szemben hogy a süteményeknek íze és állaga van. A krém az krém a hab az hab.
A süteményeket még egy ponton lehet elrontani. A krém és a tészta arányánál.
Egy fullasztó piskótánál csak a tömény krémes a rosszabb.
Egyensúly, ízek és mérsékelt cukor a lényeg. Ha bármerre eltolódnak az arányok már csalódás az egész.
A cukrászat kényes téma. A sütemény a látványával csábít. A látványa az egy ígéret. Ezért ha nem megfelelő akkor nagyobbnak érezzük a csalódást. Úgy érezzük becsaptak. A probléma az hogy mindenki más gasztronómiai élményt társít a látványhoz.
Pontosan ezért csak az egyszerűbb és ezáltal kevesebbet ígérő sütemények szélesebb körben népszerűek.
Egy egyszerűbb almáspite sokkal több embernek ízlik mint mondjuk a máglyarakás.
A cukrászat viszont nem az almáspitéről szól.
A cukrászat felerészben konyha és felerészben művészet.
Egy csodálatosan kimunkált fatörzstorta dióspiskótából és vajaskrémmel az egy esztétikai élmény.
Olyan mint egy költemény. Mint egy szimfónia. Mint egy estélyi ruhás nő az első randevún. Udvarolni kell neki mielőtt beleharapunk. Elfogyasztása egy orgazmus. Ráadásul gyerektartást sem kell neki fizetni.
:)))))))))))))))))))))))))

2015.01.06. 22:06:24

@diggerdriver: sutemeny definicioja. Legalabb az egyiknek kell bennelennie: turo, mak, dio
Ezek nelkul nincs suti
Baklava ehetetlen ragacs.
Cupcake cukrozott liszt fantazia nelkul

Azt hittem a tengerparti epitkezes, so maras, para temakorben adod hozza a 2 centedet

SzZoole 2015.01.06. 22:11:18

@diggerdriver: na mar ehez is értesz,kész ezer mester vagy:)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.06. 22:20:16

@charlieharper:
Jó hozzáteszem.
Úgylátszik az én fizikai ismereteim hiányosak.
Mi az hogy sós pára?
A pára az elpárolgott víz. Természetes úton desztillálódott víz.
Hogy lehet benne só?
Az esőben miért nincs?
A tenger felől jönnek a felhők és semmi só az esőben.
Hogy van ez?

2015.01.06. 22:23:32

@Mirjam2: Nahat, ez erdekes. Nem akartam ma irni mert errol a posztrol semmi ertelmes nem jut eszembe, de erre a kommentre akkor reagalok, ha mar itt vagyok, bar valoszinuleg nem tul erdekes a hozzafuznivalom :D Csak mert en pont forditva vagyok igy es a muffint meg ezeket vagyok keptelen megenni mert nekem meg ezek tul szarazak, es amiben nincs krem azt nem birom lenyelni csak fel liter vizzel, a kekszeket is utalom. Mondom, nem tul erdekes, csak ugy megjegyeztem :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.06. 22:26:58

@charlieharper:
Ezen kívül még számtalan sütemény létezik.
Meg néhány alapvetés.
Süteménybe a mazsolán kívül kétféle gyümölcs elképzelhető.
Az alma és a meggy. Az alma viszont elképzelhetetlen fahéj nélkül mint ahogy a túró citromhéj nélkül és mák mazsola nélkül.
Ezek alapvető párosok.

A baklavában igazad van én fogalmaztam rosszul a LIDL-is baklava az ehető.

Shanarey 2015.01.06. 22:35:58

Spanyol tengerpart majd egyszer.

Sütemények túrós, lekvàros, citromos, csokis,na meg anyàm vaniliàs citromos krémből csokikrémes tetejű sütije a nyerő.

Na megérkeztem a Heathrow-ra, a taxi amit rendeltem, pedig sehol. Most vàrhatok egy óràt, amig ide ér :-(

kardio1 2015.01.06. 22:38:03

@Muscari: A pain au chocolat x nélkül van (az a többes szàm jele lenne itt). Egyébként itt chocolatine-nak hivjàk. En nem nagyon tudtam megszokni az édes francia reggelit. Jobban szeretem valami sossal inditani a napot.

kardio1 2015.01.06. 22:39:34

@Hari Seldon 2: Minden biztosan nem jobb. de amilyen furcsa volt nekem elsôre, megszerettem ezt a vidéket.

Muscari 2015.01.06. 22:40:36

@diggerdriver: basszus, úgy megkívántam egy kis finom sütit! Holnap csinálok almás pitét, az fix, már elkértem anyukámtól a receptet.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.06. 22:40:47

@Shanarey(England) ISTP:

Valami komolyabb embert is rendelhettél volna a Zolikánál...
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

2015.01.06. 22:42:38

@diggerdriver: a kerdest nem ertem. Azt nem erted, hogy miert van sotartalna a paranak (vizben oldodo so)? Meg durva delutanom lesz, ugyhogy erre holnap

Sutemenybol nagyjsbol ugyanaz; meggy es alma. Mazsola kizarva. Lidles baklavat nem ismerem

@kardio1: nekem majdnem barmi johet a Le Notre cukraszdabol

Muscari 2015.01.06. 22:42:47

@kardio1: bocsika. Mikor először láttam, azt sem tudtam hogy kell kimondani :-) Nálam abszolút kedvenc, minden nap tudnék enni.

2015.01.06. 22:44:05

@mojyo: Ja igen, megis van hozzafuznivalom a poszthoz is, hogy a januari learazas, hat az egy nagyon jo dolog, igaz, hogy emiatt mindig buntudattal es anyagi csoddel kezdem az ujevet (#firstworldproblem), cserebe minden evben ki kell pakolnom a ruhasszekrenyt, hogy atrendezzem, hogy legyen hely az uj cuccoknak es ilyenkor fetrengek abban, hogy mennyi mindenem van, mint amikor a felnottek ruhaival jatszottam 3 evesen, es ezert az erzesert tokre megeri az egesz :D Nem vagyok buta liba amugy es az ev tobbi reszeben hanyok a fogyasztoi tarsadalomtol de a divat... az maaaaaas... :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.06. 22:47:28

@charlieharper:
Charli, a párában elvileg nem szabadna sónak lenni.
Ha vizet forralsz a víz elpárolog de a só az edényben marad.
Nem értem a sós pára fogalmát.

kardio1 2015.01.06. 22:48:17

@diggerdriver: Elég szûkös a repertoàron a sütemény-gyümölcs pàrositàsra...

Shanarey 2015.01.06. 22:49:05

@diggerdriver:

Ebben igazad van, de nem Zolee az elkövető, mert ő nem ért rà. Biztos sok rosszat meséltél rólam, így kerestem màs megoldàst.
A màs megoldàs pedig egy Ungarische taxis cég itt Londonban, àm azt elfelejtették közölni, hogy kevés autóval rendelkeznek. :-( Na közben a sofőr hívott, hogy 25 perc és itt van.

kardio1 2015.01.06. 22:54:18

@Muscari: (Most fonetikusan irom) A sokolatint könnyebb kimondani, mint a pê o sokola-t (az e-n a ^jel a nazàlis hangot akarta jelölni :)

kardio1 2015.01.06. 22:58:23

@charlieharper: Az én kevenceim a Saint-Honoré, a Paris-Brest, de a macaron-ok is nagyon jok. De egy jo charlotte is jöhet bàrmikor. Van még több kedvencem is...

enrobag 2015.01.06. 23:05:04

@diggerdriver:
"a tengerparti "pára" nem azonos a
vizparolgassal kepzodo levego paratartalommal. A hullamveres miatt a hullamok
tarajan ill. a sziklas partokhoz csapodo hullamokkal nagymennyisegu finoman
PORLASZTOTT tengerviz kerul a levegobe. Ez a porlasztas - ellentetben a
parolgassal - atviszi a sotartalmat is a levegobe. Ezeket a par mikron meretu
folyadekcseppeket erzi az ember a tengeri levego belelegzesekor, termeszetesen
a sotartalmat az arra nagyon erzekeny izlelobimbok azonnal detektaljak.

A porlasztott tengerviz a parttol tavolabbra juto legaramlatokban ulepedni
kezd ill. elobb utobb "kiszarad" es soszemcsekke valik, amiket egy darabig
lebego allapotban tart a legmozgas, majd szelcsendes helyeken kiulepszik
es igy a tavolabbi videkeken mar nem erzodik a levego tengerparti sossaga.

Meggondolast erositi az hogy tenylegesen nem telitodott a Fold legkore
a tengeri soval.

Dr.CserfalviTamas
okl.vegymernok
c.egy.docens
BME Vegym.Kar"
Ha már témánál vagyunk, eljutottál már a tengerhez?

morsels (törölt) 2015.01.06. 23:08:10

En nem irok semmit, mert az az elo faba valo belekotes lenne.

nyuszigonosz 2015.01.06. 23:13:01

Nekem tetszik a spanyol poszt, mert ismerem a környéket.
Meg szeretem is.
Csak már régen nem jártam arra. Majd egyszer.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.06. 23:15:07

@enrobag:
Na. Ezt nem tudtam. Köszi a szakszerű magyarázatot.

Igen, tavaly láttam a tengert. Tényleg sós.:))))))))))))))))))))))))

SzZoole 2015.01.07. 00:10:20

@Shanarey(England) ISTP: itt vagyok épp a T5-on,de nem a te neved van a megrendelon:(

SzZoole 2015.01.07. 00:12:22

@diggerdriver: en mindig pontos vagyok,inkabb várok 20 percet,minthogy kessek 1-et:)))

SzZoole 2015.01.07. 00:18:15

@Shanarey(England) ISTP: ez hülye duma,hogy kevés az autójuk.az AirPort £6 fizet ki egy parkolásért es ha csak 15 percet parkolsz az csak £3.
Igy sakkoznak ezek a hiénák
Minden parkolásnál keresnek £3-ot.az utas meg had várjon a terminalban addig.leggtobben igy csináljak
En öltönyös vagyok,komoly autóval es nem vicc

Muscari 2015.01.07. 00:51:51

@enrobag: na ez minden igényt kielégítő magyarázat volt, még én is meg vagyok elégedve vele :-) . Köszi, hogy leírtad, honnan ástad elő ilyen hirtelen?

P.Elliot 2015.01.07. 06:36:48

@pasztasuta: A tobbifele szaraz olasz szalamit is szeretem de a mortadella a szivem csucske.
Merrefele laksz Olaszorszagban?

P.Elliot 2015.01.07. 06:36:57

@maxval bircaman szerkesztő: Nem akartam elhinni es utananeztem hogy mifelek a kubai desszertek! 2 fajta szaraz kis sutemenyt emlitenek, a tobbi mind az amit irtal! Nahat!

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.07. 07:15:54

@charlieharper: sütemény definíciója, krem es tejszinhabi

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.07. 07:29:41

@Zoole[uk]:
Ki beszélt itt pontosságról?
Én komolyságról beszéltem.
::)))))) '

2015.01.07. 07:51:37

@tanato: Koszi a linket, ez erdekes hir. En kimondottan orulnek ha vegre elkulonitenek a ferfiakat a noktol ezeken a jaratokon, mivel valoban rengeteg idot vesz igenybe es feszultseget okoz az utasok 'ultetese'. Nem normalis dolog hogy az egesz orszagban szigoru szegregacio van, aztan hirtelen egy kis zart terben megprobalnak ferfiakat es noket egymas melle ultetni. Sokkal egyszerubb lenne a szegregalt gep, legalabb belfoldi jaratokon (kulfoldi jaraton gondolom emberi jogi eloirasokba utkozne?). Eddig minden alkalommal helyet kellett cserelnem felszallas elott (altalaban egyedul utazom, igy konnyen lehet velem 'sakkozni'), es sok veszekedes is kialakul az utasok plusz a szemelyzet kozott az ultetes miatt.

2015.01.07. 07:53:14

@blackhair-lady: Elhiszem, de semmi kedvem kiserletezni, mar ranezesre sem szimpatikusak nekem a kremes-habos dolgok.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.01.07. 07:54:38

@**mimi**: köszi!!! :)

@qkuc: hát valami olyasmi :D

@pasztasuta: :D:D még egy kicsit tanulmányozhatom a térséget nem?

az mégis csak jobban hangzik, mint ilyen kamu környezetvédelem a la Áder

@diggerdriver: köszi :)

@Mirjam2: olimpia is? jesszusom ... azt még nem is néztem

2015.01.07. 07:56:42

@mojyo: De nagyon is erdekes es fontos tema! :))) Elemezzuk tovabb: nekem a muffinon kivul a 'ready made' sutik jonnek be amiket UK-ben lehet kapni, mint pl. Mr Kipling's 'exceedingly good cakes' :) www.mrkipling.co.uk/.

2015.01.07. 07:58:27

@DavidToth: Hat pedig jobb ha felkeszulsz lelekben: www.nemzetisport.hu/egyeb_egyeni/olimpia-2024-magyarorszag-jo-esellyel-palyazik-a-rendezesre-2365697

Anyagiakban is felkeszulhetsz, mert nem lesz olcso, de megeri!

pasztasuta 2015.01.07. 10:11:57

@P.Elliot: Toszkán Nagyhercegség :))

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.01.07. 10:20:10

@Mirjam2: nekem errol az jutott eszembe, h baromi konnyu lenne egy olyan szoftvert csinalni,ami a foglalasok alapjan kisakkozna az ulohelyeker.persze en nem tudnam megcsinalni de elegge tetris.szeru problemanaj hangzik. (udv a bangkoki repterrol)

2015.01.07. 10:20:59

@DavidToth: Idezet a cikkbol: 'Magyarország igazi sportnagyhatalom'. Hat erre azert buszke lehetnel!

2015.01.07. 10:23:32

@Dragonlady (now in Indonesia): Wow, you made it!!! :))) Szuper, nagyon orulok. Sajnos most nem tudok FB-ozni mert 5 perc mulva kezdodik az oram es fel kezzel ebedelni probalok, de ez nagyon jo hir rolad. A szoftverrel kapcsolatban valoszinuleg igazad van, kitalalhatnanak valamit, mondjuk az egesz szaudi legitarsasag egy nagy kozepkori sz*r, csak azert repul veluk barki mert muszaj, monopoliumuk van belfoldi jaratokon.

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.07. 10:29:58

@Mirjam2: van ilyen, én például nem szeretem a sötét színű sütiket, meg a sötét színű fagyikat.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.01.07. 10:47:26

@Mirjam2: nem vagyok meglepve....
Off: vmelyik indiai jarat utasai allnak sorban itt elottem, kb mindegyiknek van a kocsijan egy samsung laposteve. Modrn Mariahilferstrasse? :-)

adg 2015.01.07. 11:18:54

@Mirjam2: fene ezt a nyugati liberalizmust, erkolcsi nihilt. Egyaltalan minek utazhatnak nok repulon? Vagy ha mar megis, miert az utasterben? Minden problema meg lenne oldva, szegregalni sem kene.
Apropo, a repules nem okoz mehnyakcseppkovet, mint a vezetes?

P.Elliot 2015.01.07. 11:37:41

@pasztasuta: Szep arrafele! Szerencses vagy!

Muscari 2015.01.07. 12:05:53

@Mirjam2: hát neked már totál angol ízlésed van, az biztos :-) Viennese whirls-t szoktam időnként én is venni, de a többi az annyira mű.

Muscari 2015.01.07. 12:07:06

@Dragonlady (now in Indonesia): szuper, jól vagy? Ezek szerint nem zuhant le a gép :-)

2015.01.07. 12:34:23

@Babette .: Sotet szinu fagyi??? Most gondolkodom, hogy szeretem-e vagy nem... Ooo... Fogalmam sincs! :)

2015.01.07. 12:38:03

@Dragonlady (now in Indonesia): Samsung laposteve? :) Indiaban relative dragak az elektronikai eszkozok, aki teheti kulfoldrol hozza, mondjuk inkabb kamerat / telefont / laptopot szoktak, lapostevet meg nem lattam, nem semmi! Egyszer kerte valaki tolem hogy legkozelebb vigyek neki Angliabol egy hutot mert ott olcsobb :))). Ezen akkor nevettem, de a tevebol kiindulva lehet hogy nem is volt annyira elszallt otlet. Az biztos hogy Bangkok tele van kozeposztalybeli indiai turistakkal, en rengeteggel talalkoztam az osszel.

Off: tenyleg szuper hogy ott vagy! :)))

2015.01.07. 12:40:32

@Muscari: En igy szulettem, az egyik elso dolog ami megfogott Angliaban az a Mr Kipling's cherry bakewell volt, mar rogton az elso par napban. Sosem ertettem miert jarnak az emberek cukraszdaba, de most valamennyire megvilagitottatok a kerdest!

2015.01.07. 12:47:56

@adg [Au, Darwin]: Igaz, meg az a szerencse hogy nem vezethetik a gepet, kulonben tenyleg minden osszeomlana! (Bar az Emiratusokban mar van egy noi pilota, oda mar beferkozott a Gonosz: www.theguardian.com/world/video/2014/sep/28/mariam-al-mansouri-uaes-first-female-fighter-pilot-video). A noket tenyleg legegyszerubb lenne tevehaton a pasik utan inditani egy kulonitmenyben.

Kulonben ez annyiban nem vicces hogy rendszeresen latom: pasik a 'pickup truck' legkondicionalt utastereben ulnek (hiszen ok vezetnek...) es hatul a 'csomagtartoban', a tuzo napnak kiteve (termeszetesen jo meleg fekete zsakokban) zotykolodnek a noi csaladtagok :(

Mariannita 2015.01.07. 14:36:30

@M. Péter: a baszk neve pedig errege erroskoa, de ez nem egy helyspecifikus étel/szokás, így nem gondoltam, hogy katalánul kellene megneveznem.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.07. 16:42:32

@svédnyugger: Nem is merem személyesen, csak róla tudtam, hogy egy svéd "nyugger" mármint régóta kint élő magyar.És egy ideje eltűnt innen.Aszittem csak nikket váltott valamiért.De kösz a választ. :-)

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.01.07. 21:31:10

@Mirjam2: de, rohadt büszke vagyok, igazad van ... de ha mégsem, akkor dolgozom rajta hogy büszke legyek :)

2015.01.07. 23:18:18

@tanato: Ahhoz még túlságosan fiatal vagyok. :)

Családos emberek még nem költöztek ki külföldre eddig, csak egyedülállók? Én azt értem, hogy családdal sokkal nehezebb (rengeteg pénz, mi lesz a gyerekkel), azt nem értem, hogyha nekem szar valahol (és ezt be is ismerem magamnak, ami fontosabb), akkor miért nem változtatok. Mire v. miért várnak ezek az emberek, ha úgysem lesz jobb Mo.-n élni? Nyugodtan utálhat bárki, de nekem ez kiveri a biztosítékot, amikor valaki azt mondja, hogy ő már 40 éves, minek tanuljon nyelvet, meg hogy a családja... De ettől függetlenül ezt is elfogadom. Amit nem tudok elfogadni, és már tele van a hócipőm ezzel, az az állandó nyivákolás, de mindenért. Itt vissza is érünk ahhoz, hogy akkor miért nem akar valamit tenni a helyzete ellen. Az szörnyű egy családban is, meg párkapcsolatban is, hogy az egyik fél kint van, a másik meg nem. Szóval ilyen helyzetben tényleg csak az lehet a megoldás, hogy mindenki megy.

2015.01.07. 23:21:09

@Babette .: Nem mintha rám tartozna, ha nem vagy boldog (nah nem a párkapcsolatra értem), akkor nem jó helyen laksz. Nyilván mondani könnyű, csinálni már nehezebb. :)

kardio1 2015.01.07. 23:32:45

@Philosoraptor: Arra, hogy fiatal vagy még a csalàdhoz: Ma volt nàlam egy hàzaspàr, a férj 78 éves. Idén ünneplik a 60. hàzassàgi évfordulojukat. Es szemmel làthatoan szerették egymàst. Nem semmi!

2015.01.08. 00:21:29

@kardio1: Vannak ilyenek is. :) Szerencsére nem vagyunk egyformák. Nekem most sokkal fontosabb céljaim vannak, "mint" a család. Majd annak is el fog jönni az ideje. De lehet, hogy nem, és örökké agglegény maradok! :D

Shanarey 2015.01.08. 01:21:45

@Zoole[uk]:

Sajnos nem hülye duma, mert ezt ők nem mondták, ezt én találtam ki, abból hogy nem ér oda a taxi csak sokkal később.
Na meg elkérték a járatszámot hogy lássák, mikor száll le a gép.
A gép korábban szállt le, és már várt az SMS a telefonomon, amint bekapcsoltam, hogy késni fognak. Na de több mint egy órányi késés az nem magyarázható mással.

tanato 2015.01.08. 07:44:59

@Philosoraptor: Barátnőd van ,aki veled fog tartani?jelenleg a szüleiddel laksz még?

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.08. 09:24:02

@Philosoraptor: nem is azzal van a gond, hanem egy házasságban nem egyszemélyi a döntés...az emberem ilyen szempontból nehéz eset...

2015.01.08. 10:23:00

@tanato: Nincsen és nem. De ez nálam nem befolyásol semmit. Ha lenne, akkor is mennék. Mert érzem a zsigereimben, hogy meg kell próbálni. :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása