oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. december 09. 06:48,  A menzakajától a perepecsig 265 komment

2013. december 09. 06:48 Határátkelő

A menzakajától a perepecsig

Az orosz konyha számomra mindig is misztikus dolog volt, amit megismertem belőle (nem volt sok) az sem nagyon lelkesített fel. Így aztán külön érdeklődéssel olvastam Kutya79 legújabb írását, amely éppen a gasztronómiát járja körül. Kiderül belőle, hogy a menzakaja nem is olyan rossz, a tej meglepő módon tejből van és még azt is megtudhatjuk, mi is a perepecs és mi fán terem a tabany. (A képekért pedig külön hála!)

Szintén ebéd_pohlebka leves, saslik krumplipürével, káposzta saláta és karamellizált sűrítettejjel töltött mézes sütemény..jpgEbédre pohlebka leves, saslik krumplipürével, káposzta saláta és karamellizált sűrített tejjel töltött mézes sütemény.

„Korábbi írásaimban elsősorban magunkról és az itteni körülményekről írtam. Mostani posztomban az étkezéssel, élelmiszerekkel kapcsolatos benyomásaimat, gondolataimat gyűjtöttem össze.

A víz

Amíg nem jártam Oroszországban, nehezen tudtam elképzelni, hogy az ivóvíz beszerzése bizonyos helyeken probléma lehet. Persze, gyakran hallani ilyesmit otthon, hogy fogy a Föld vízkészlete, meg hogy sokfelé szennyezett az ivóvíz, de ezt a problémát a folyó- és ásványvizekkel jól ellátott országunkban nehéz érzékelni.

Viszont itt Izsevszkben, a városban is mindennapi probléma, hogy legyen otthon elég mennyiségű vizünk. Ami a csapból folyik, az nem iható, annyira szennyezett, és egyesek szerint fürdeni is csak módjával kéne benne.

A víz tisztítására itt elterjedt módszer a házi szűrőkészülék beépítése. Nekünk is van ilyen, de nem nagyon bízunk benne, ezért az azon keresztül nyert vizet csak ritkán, és akkor is csak forralva használjuk.

A vizesbódé ahova járunk. Ilyen bódékból lehet tiszta vizet vásárolni Izsevszkben..jpgA vizesbódé ahova járunk. Ilyen bódékból lehet tiszta vizet vásárolni Izsevszkben.

Az ivóvízért a szomszédos háztömb közepén felállított kis vizes bódéhoz járunk, ahonnan 5 literes ballonokban hordjuk haza. Hogy az a víz honnan származik, azt nem tudom, de a helyiek általában azt ajánlják, hogy az ilyen bódékban árusított vizet fogyasszuk. Egy liter víz 3,4 rubelba kerül ezeknél a bódéknál. (Egy rubel valamivel kevesebb mint 7 forint.)

Élelmiszerek, étkezés

A boltokban szerencsére majdnem minden kapható, amihez otthon hozzászoktunk. A korábbi hiánygazdaságnak nyomát se látni, a polcok tele vannak, bármi beszerezhető, amit megkíván az ember, legfeljebb egy kicsit többe kerül.

Érdekes jelenség viszont, hogy korábban általunk megkedvelt termékek időről időre el- eltűnnek a boltok polcairól. Néha, csak hónapokig nem kapni őket, de olyan is van, amit azóta se láttunk.

Az egyik iroda és bevásárlóközpont Izsevszkben.jpgAz egyik iroda és bevásárlóközpont Izsevszkben

Azt hiszem, nagy átlagban ugyanannyit költünk élelmiszerekre, mint otthon, viszont itt az alapvető cikkek olcsóbbak, de a húsok, hústermékek drágábbak, mint Magyarországon. A kenyerek szerintem nagyon jók itt, a világosabb fajta is rozsosabb, mint az olcsó félbarna kenyerek nálunk, és akár egy hét elteltével is ehetőek még.

A tejek és a tejtermékek valóban tejből vannak, ezért figyelni is kell rájuk, mert hajlamosak megsavanyodni. Vicces, hogy a tejet is grammra mérik, és hogy 900 grammos kiszerelésben kapható.

Utcai kvasz árus..jpgUtcai kvaszárus.

Tengeri herkentyűk, szalámik

Ha valaki szereti a halakat és a különböző tengeri herkentyűket, akkor annak Oroszországban jó dolga lesz. Itt olcsón és széles választékban kaphatók a különféle halak. Füstölve, szárítva, olajban, ecetes lében pácolva, majonézben eltéve, vagy simán csak „nyersen", mélyhűtve. A csuklyás hal ikrájából készült kaviár se luxus, egy árban van a májkrémmel, általában van is otthon a hűtőben.

Amit hiányolok itt, azok a jó magyar szalámik, kolbászok, felvágottak és a magyar borok. Az itteni kolbászok (inkább szalámik, csak ők kolbásznak mondanak mindenféle méretű hengeres hústerméket) elég egyformák, számomra leginkább a turistaszalámira emlékeztetnek.

Graffitisek dekorálják az egyik élelmiszer boltot Izsevszkben..jpgGraffitisek dekorálják az egyik élelmiszer boltot Izsevszkben.

Paprikás szalámi csak elvétve kapható, ha van is, akkor az külföldről származik, és ezért elég borsos áron adják. A boltokban egyébként nincsenek is olyan felvágottas pultok, mint nálunk, semmit nem szeletelnek fel előre, mindent egy darabban adnak el, majd a vevő bajlódik vele otthon.

Alkohol

A borokról csak annyit, hogy jó magyar borral eddig még nem találkoztam az áruházak polcain. Az egyik szupermarketban volt ugyan néhány tokaji meg egri bor, de számomra ismeretlen pincészetektől. A polcokat elsősorban az olasz, francia és a spanyol borok töltik ki, de szinte a világ bármelyik tájáról lehetne választani, akkora a kínálat. Az itteni alsóbb árkategóriába eső, összepancsolt küvék áráért otthon minőségi fajtaborokat lehet kapni.

Ha már az alkoholoknál tartunk, természetesen vodkából rengetegfélét lehet kapni. Abból viszont ritka a külföldi, csak a legnagyobb márkák férnek be a polcokra a hazai termékek mellé.

Tipikus kisbolt egy lakóház alagsorában..jpgTipikus kisbolt egy lakóház alagsorában.

Sörből is nagy a választék, de azok közt már több világmárkát lehet felfedezni. Az orosz sörök se rosszabbak náluk, igaz, általában nem is nyújtanak semmilyen különleges ízélményt. Szerintem eléggé hasonlítanak a magyar sörökhöz. Ami érdekes még a sörökkel kapcsolatban, az az, hogy sok boltban lehet másfél vagy kétliteres palackokba friss sört csapoltatni.

Így eszünk mi

Hétköznapokon általában az egyetemi menzán szoktunk ebédelni. Első hallásra talán nem tűnik valami kellemesnek, de meglepően jó minőségű ételt készítenek, árban pedig verhetetlenek. Ha otthon főznénk magunknak, akkor sem tudnánk kihozni a három-négyfogásos ebédeket kettőnknek 170 rubel (1200 Ft) körül. Az adagok ugyan kicsik, ezért is kell három-négy fogást választani, de szerintem ez így jobb is, mert legalább többfélét eszünk.

Az UdGU (Udmurt Állami Egyetem) menzája. Általában itt ebédelünk..jpgAz UdGU (Udmurt Állami Egyetem) menzája. Általában itt ebédelünk.

Nem szimpatikus számomra az a magyar szokás, hogy egy éttermi adagnak akkorának kell lennie, hogy ha azt mind megeszem, akkor kettéáll utána a fülem, és mozdulni se tudok.

Jobban tetszik, hogy eszem egy kis salátát előételnek, kérek utána egy finom levest, majd valami főfogást, és végül egy kis desszertet. Így komplett, így kellemes. És tudják ezt az oroszok is, igaz, sokan még a számunkra olcsó menzán is spórolnak és csak egy vagy két fogást esznek. Nem is látni annyi kövér embert itt, mint otthon.

Az egyetlen baj a menzával az, hogy elég egyhangú az ételválaszték. Mindig van legalább háromféle saláta, ezek között van édes és van savanyú is, némelyik ecettel, de többnyire majonézzel, káposzta, répa, uborka, kukorica, cékla, különböző gyümölcsök, tonhal, rák, tengeri alga, sajt, tojás és sonka, különböző kombinációkban. Az ínyencek akár még csipsszel díszített salátát is választhatnak! Az oroszok előételnek eszik, még a leves előtt, mi is többnyire így teszünk.

A menzán elég jó leveseket készítenek, kedvencünk a szoljanka, olajbogyóval és savanyú uborkával, de jó a scsí, a borscs és a krumplis gombaleves is. Minden leveshez jár egy kis tejföl, esetenként majonéz, ami lágyabbá teszi a levesek savanykás ízét.

A főfogás az ebéd gyenge pontja. Mi már csak nevetünk rajta, de szinte mindig ugyanaz van. Lehet választani valamilyen húsfélét valamilyen körettel. Főzelékek, tésztaételek vagy vegetáriánus, zöldséges ételek nincsenek. Néha van krumplipüréburokban sütött gomba vagy rösztihez hasonló krumplipogácsa, esetleg palacsinta, egyébként a vegetáriánusoknak meg kell elégedniük a saláták és a köretek variálásával.

Menzakaja_sárgaborsós krumplileves, majonézes sült sertésszelet dinsztelt babbal és előétel sonkából, sajtból, tojásból és uborkából természetesen ez is majonézzel.jpgMenzakaja: sárgaborsós krumplileves, majonézes sült sertésszelet dinsztelt babbal és előétel sonkából, sajtból, tojásból és uborkából természetesen ez is majonézzel

Kotlett és hajdina viszont mindig van, melyek kellemetlen szagát gyakran már a bejáratnál lehet érezni. A kotlett leginkább a magyar fasírtra hasonlít, a hajdina pedig egy barna színű gabonaféle, amit a rizshez hasonlóan megfőznek, de sajnos nem túl jó az íze. Az oroszok nagyon szeretik, minket viszont ki lehetne kergetni vele a világból.

Néha viszont kapható a szokásos krumplipürén, rizsen és tésztán kívül főtt árpagyöngy, lecsós tök, dinsztelt káposzta vagy hagymás bab is köretnek, melyeket otthon is szívesen ennék.

A húsok nem túl izgalmasak, sült csirkecomb és tepsiben sült hússzeletek szoktak lenni. Néha van „magyar" gulyás, ami inkább a pörkölthöz hasonlít, és néha adnak saslikot is. Hal viszont mindig van a kínálatban, mostanában egyre többször szoktuk választani.

Desszertnek édes péksüteményeket lehet enni, de itt is ért már minket meglepetés. Az édesnek látszó süteményről az első falat után derült ki, hogy az tulajdonképpen sós, hogy a túrósbatyunak kinéző cucc tulajdonképpen sajtos croissant, és hogy az ökörszem nem túróval, hanem krumplipürével van töltve.

Uniformizált étkezés

Oroszországi utazásaink során vártuk, hogy milyen helyi specialitásokkal tudunk majd megismerkedni, de sajnos azt kellett tapasztalnunk, majdnem teljesen ugyanolyan menükkel találkoztunk Szentpétervártól egészen a Bajkál-tóig. Úgy látszik, az elmúlt rendszerben az étkezést is sikerült teljesen uniformizálniuk.

Falusi szolgáltatóház Bakíriában. Alul bolt és étterem (menza), az emeleten szálláshely..jpgFalusi szolgáltatóház Bakíriában. Alul bolt és étterem (menza), az emeleten szálláshely.

Udmurtiában a perepecs és a tabany számít helyi specialitásnak. A perepecs kis kerek, gyúrt tésztából készült, darált hússal, gombával, káposztával vagy egyszerűen csak krumplipürével töltött, kemencében kisütött étel. Személyes kedvencem a gombás, de a káposztás és a húsos is nagyon finom. A perepecs elég gyakori étel, általában lehet kapni a pékségekben is az orosz pirogok mellett, vagy egyes éttermekben és büfékben is rendelhető.

Vele ellentétben a tabannyal inkább csak vendégeskedések alkalmával találkozhatunk, házilag elkészítve. Leginkább a palacsintához hasonlít, azzal a különbséggel, hogy kelt tésztából készül, emiatt kicsit vastagabb, és eredetileg ezt is a kemencében sütik. Persze modern világunkban előfordul, hogy kemence híján inkább a gáztűzhelyen, serpenyőben készül.

Perepecs, rajtuk tabany, mellettük a hozzá való szósz és szamagon..jpgPerepecs, rajtuk tabany, mellettük a hozzá való szósz és szamagon.

A tabanyt általában egy fehér, a besamelmártáshoz hasonló szószba mártogatva fogyasztják. Nálam ez nem aratott nagy sikert, de pár hete egy vendégségben kaptunk olyan tabanyokat, melyekbe füstölt haldarabkák, illetve sült csirkehús volt aprítva, és így már határozottan finomabb volt.

Vendégségben a perepecs és a tabany gyakori kísérője a szamogon, ami tulajdonképpen házilag lepárolt alkoholos italt jelent. Egyszerűbb esetben csak erjesztett cukrozott élesztős vizet használnak, mint alapanyag, de állítólag létezik olyan verzió is, amikor valamilyen gyümölcs – jellemzően erdei bogyók – is kerülnek bele. Tulajdonképpen nagyon hasonlít a mi pálinkánkhoz, de általában nem olyan erős.

Nos, ennyi étel és ital után mit is mondhatnék mást búcsúzóul, minthogy: Egészségünkre!"

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: gasztronómia Oroszország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr745682144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 18:02:26

Most értem ide, ma dolgozni kellett, hogy a fene enné meg! :)

A poszt nagyon érdekes volt, eddig csak a scsi-t ismertem anyósom révén, de az nagyon finom! Illetve biztosan már is, amiről nem is tudom, hogy orosz (szovjet) étel volt. Az eddigiek alapján azthiszem, kedvelem az orosz konyhát!

A kommenteket még nem olvastam, igyekszem pótolni :)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.09. 18:11:24

@Kövérmadár: t enem lehet, hogy finnorszag valoban a szovjetunio resze vlt, csak tagadjak? :) orosz kajak, szocialista berendezkedes :DDDDD

2013.12.09. 18:13:55

@rezsoatya:

Azt nem. De még mindig nem mondtad el, Magyarországot miért.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 18:23:26

@Babette_:
HÁ berágott rám, most már nincs csúnyabeszéd :)

A linkelt cikk érdekes! Kérdés, hogy ha a "hibás" agyból egészségest csinál, akkor az egészségesből vajon milyet?
Majd legközelebb megpróbálkozom egy kis integrálással füvezés közben, de lehet a többiek megölnek érte :)

@Zka:
Nóri él-hal a madártejért ;)

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Rémhülyevagy! :D

@macamuca:
Attól tartok, hogy nem :)
A kiemelt bérezésre kiváncsi lennék...

@Barátusz:
Ezt már nem fogod kimagyarázni :D

@cristallo:
Dógozott ma :)

2013.12.09. 18:29:03

A bevezető képen látható takarmányt, már gondolom egyszer megette valaki, csak nem ízlett.
Csak azt nem értem hogyan tudott így szelektálva visszajönni.

2013.12.09. 18:37:27

A poszt írójához. Te egyébként büntetésből élsz ott?

cristallo 2013.12.09. 18:40:55

@Kövérmadár: ja, akkor jó. Szóval beteg vagy?:)))

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 18:41:45

A kutya79 mindenit :)
Nekem tetszenek a kaják, kár hogy már ebédeltem, most még egyszer ebédelnék :)

BTBTBT 2013.12.09. 18:42:51

Latom, eltunt a kommentem, amit nektek irtam. Megprobalom felidezni...

@Mr. Long [expert .... szakerto]:
Menopauzat kovetoen nemcsak meghiznak az azsiai nok, hanem meg a hajukat is lecsapatjak?
Nem igazan latni husi azsiai not. Oreget meg nem szoktam bamulni kozuluk. :)

@Kövérmadár:
Pedig latod, milyen konnyen kimagyaraztam? :)

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 18:47:02

@zöldeketbeszélek:
Nekem is ez tűnt fel, hogy mennyire hasonlítanak a garumhoz...
De van aki ezt megeszi??
Végül is az rohadt hal :)
Ennyi erővel egy fél disznót is meg lehetne rohasztani egy pár szalonnával a tetején, az lehetne a magyar szeljodka.

A keleten élőknek meg üzenem:
Igazán összerakhatnátok egy pdf-et a blogokból, elég nehéz visszafelé olvasni...
A nyugatról blog nem nagyon érdekel már, mert azt én is tudnék írni. :)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 18:59:19

@Kheopsz: Hát látod, ízlések és pofonok. Engem csak fegyverrel lehetne kényszeríteni, de csípős tücsköt sem ropogtatnék.

Na és a száznapos tojás? Az se kutya!

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 19:01:56

@cristallo: Á, az erjesztés elég sok mikroorganizmust kinyír. Na jó, másokat meg éppen ez éltet. Ha jól tudom, a thai konyhában is van halszósz, amit ugyanígy erjesztenek. Majd Chang Yai kijavít, ha hülyeséget írtam :).

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 19:03:16

@zöldeketbeszélek:
Hát ez az, ezek még is csak romlott ételek...
Mondjuk én ebbe a kategóriába tolom a sushit meg a penészes sajtokat is.
Ezekhez a dolgokhoz nem nagyon volt még szerencsém, s majd kerülöm őket továbbra is.
100 napos tojás? Az is valami zöld tak*ny lehet gondolom.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 19:03:43

@Muscari: Igazad van, de még ott van mellette az amarant, ami meg a disznóparéjfélékhez tartozik. Nem annyira elterjedt, mint a hajdina (pohánka), de a reformkonyhában azért egyre többen ismerik.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 19:09:57

@Kheopsz: Igen, tényleg zöld lesz és olyan undorító kinézete van, hogy tényleg kínainak kell születni, hogy ezt a szörnyűséget valaki a szájába vegye.

Viszont a szusi éppen hogy nagyon friss hozzávalókból áll, ott nincs helye semmiféle erjesztésnek, rohasztásnak.

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 19:12:53

@zöldeketbeszélek:
Tudom, hogy a szusi friss, csak két dolog zavar engem ebben: nyers és hal :) máskülönben oké lenne, ha mondjuk a sült csirkét hívnák szusinak.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 19:23:28

@cristallo:
Kicsit ;)

@Barátusz:
Mindenesetre szép próbálkozás volt :)

@zöldeketbeszélek:
Aham... (közben kijöttem az előszobába :) )

Latcho Rom 2013.12.09. 19:25:51

@Barátusz: jaja, kulonosen a csuklojuk s fuluk.
6 honap tel utan szepen ki tudnak gombolyodni :-)

F Csaba · http://backpacking-kaland.blogspot.com 2013.12.09. 19:26:18

@Chang Yai: Mongol szakos diák vagyok, és alkalmanként angoltanár.
A blogon viszont van belgiumi stoppolás és Róma melletti csövezés is. :D

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 19:33:35

@Kövérmadár:
Örülök, hogy nem vagyok egyedül ezzel a dologgal!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 19:42:09

@Kheopsz:
Nem bizony. Sőt, Nóri sem eszi a halat és apósom sem. Semmit, ami vízben él(t).
Így kissé nehezebb beilleszkedni itt, északon, de ezt a kis kellemetlenséget vállaljuk :)

Nem is értem, a halat megenni... micsoda nélkülözés és éhezés kellhet hozzá ;)

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 19:47:46

@Kövérmadár:
És a kaviár? Egyszer próbáltam, de nagyon halízű volt és nagyon sós. Akkor ettem először és utoljára kaviárt :)
El tudom képzelni, hogy nehéz a beilleszkedés. Angliában is elég sok a hal meg stb, meg ne is beszéljünk a fish&chipsről...
Nem volna rossz, ha inkább chicken&chipsnek hívnák...

BTBTBT 2013.12.09. 19:49:20

@shakti_rom:
Persze, hogy kikerekednek, mert nem hajtjatok meg oket.

2013.12.09. 19:49:38

Amikor max a feminácikról beszél, ilyenekre gondol?

444.hu/2013/12/09/annyira-unta-hogy-ot-oraja-vasarolnia-kell-a-baratnojevel-hogy-inkabb-ongyilkos-lett/

Egyébként tipikus hülye férfi.
Hogyan csinálja a normális?
Először ledobom a nőt....

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 19:57:51

@Kheopsz:
Teljesen egyetértek! :)
Nem, a kaviár is olyan dolog, ami a vízben őshonos. Lehet kerülgetni a dolgot, de a víz az víz :)
Csirke, marha, disznó bármikor. Vadhús csak módjával, mondjuk évente egyszer, bár ha ráállnánk, biztosan ízlene.
Szárnyasok, bármiféle jöhet, bár a struccot még nem próbáltuk :)

Igazából minden húst el lehet készíteni jól és rosszul... kivéve a halat, mert azt csak rosszul :D

BTBTBT 2013.12.09. 20:01:25

@Kheopsz:
Anglia tele van van chicken & chips-ettermekkel. Ahol esetenkent halat is arulnak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.09. 20:07:42

Na szóval...

kepfeltoltes.hu/131209/tumblr_m9nod31kBZ1rbxw0xo1_500_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Jó poszt volt, az étkezés hálás téma ez meg ráadásul remekül volt megírva.
Én bírnám az orosz konyhát mert sok benne a hal.
Az én számomra mindig érdekesek azok a megnyilvánulások amik kritizálják más népek szokásait. A mi szokásaink cseppet sem kevésbé visszataszítóak más népeknek.
Fúúj a Kínaiak kutyát esznek.
Az arab és a zsidó: fúúj a magyarok disznót esznek.
Az hogy az ételek a az érésnek éppen milyen stádiumában vannak elfogyasztva szintén változó.
A Naspolyát teljesen megrohadt állapotában esszük.
A napon rohasztott uborka is teljesen elfogadott.
Nagyon szeretem a kimért füstölt sprotnit fejestül belestül.
Az erdei szalonkát a magyar-osztrák-német vadászok agyagbundában belestül megsütve fogyasztották.
A béltartalom különleges csemege volt kenyérre kenve.
Azt hitték a hosszú csőrű szalonka a föld harmatával táplálkozik.
Aztán kiderült hogy gilisztákkal csigákkal.
Óvatosan az ítéletekkel.

A főzésről.
Kevés étel gusztusosabb mint egy egészben megsült töltött szárnyas esetleg újévi malac.
Barnasörrel kenegetve ropogósra sütve fantasztikus látvány az asztalon.
Itt Londonban már láttam konyhakészen 18 kilós pulykát.
Egyet azért nem árt tudni.
Az egészben sütött szárnyasok soha nem lesznek olyan finomak mint a darabokban megsütött.
Egyszerűen azért mert a belseje nem sül hanem fő.
Egyszerű főtt hús lesz.
A nyárson forgó ökör és a girosz is azért olyan finom mert ahogy sül pont a sült részeket vágják le belőle.
Jellemzően pácolni is szeletelt húsokat szoktak vagy ha egyben max 2 kilóig.
A páclé sem jár át egy 5 kilós pulykát akkor hogy tudna megsülni?

Zserbó.
Én ötemeleteset szoktam csinálni de tortaformában.
Egyszerűen azért mert a kerek formára könnyebb kinyújtani a tésztát mint a tepsi formára.
Nekem is az egyik kedvencem.

Akik pedig ma megkóstoltak azoknak küldöm szeretettel hogy legyen a vacsoravendégük Karácsony Szenteste
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

kepfeltoltes.hu/131209/2013-11-29_203620_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 20:09:59

@Kövérmadár:
Ez olyan, mintha én írtam volna, Lehet, hogy a egyik énem írogat nekem a te nevedben?
A szárnyasokat és a disznót azért teremtették, hogy megegyük. A marha hozzájuk csapódott, meg lehet enni, ha jól van megcsinálva. Van még néhány, ami úgy odakeveredik és levágják, de a hal...
Az ember a vízben megfullad, a levegőn nem. A hal vízben él! Tehát a hal megfullasztja az embert.(Vagy hidat építünk belőle :)

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 20:10:58

@Barátusz:
De ahova fish&chips van kiírva, oda félek bemenni, még a végén csirkének adják el a halat...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.12.09. 20:15:04

Nekem is nosztalgiam tamadt:) Annak idejen orosz szakoskent egy szemesztert Moszkva mellett toltottem, es a kolesz menzajan mi is nagyon sokszor ettunk scsit, borscsot, blincsikit es a tobbit. Arra is emlekszem, hogy a havi 110 rubeles osztondijunkkal kiralyok voltunk (ez a rendszervaltas elott alaig valamivel meg jo penz volt:), tobbszor mentunk etterembe, ahol alig lezengtek (gondolom, az emberek tobbsegenek nem fert bele a koltsegvetesebe), mi meg dozsoltunk:)) Persze a Mo-rol vitt rud teliszalamik ott logtak a kolesz szobank radiator csovere felakasztva:))))

BTBTBT 2013.12.09. 20:18:38

Senki nem emlitette az orosz hussalatat. Ami lehet, hogy csak a neveben volt orosz.

Imadtam.

@Kheopsz:
Eppen ezert ne egy fish & chips, hanem egy chicken & chips uzletbe terj be. :)
Ha a csirke+sult krumpli a kedvenced, menj a KFC-be. Ott biztosan nem arulnak halat. Esetenkent halalt.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 20:19:23

@Kheopsz:
"Az ember a vízben megfullad, a levegőn nem. A hal vízben él! Tehát a hal megfullasztja az embert.(Vagy hidat építünk belőle :) "

Azt hiszem ez kikezdhetetlen logika! :D

Egyébként jól mondod: a szárazföldi állatokat le kell vágni, úgy lehet megenni őket. De a halat? Láttál már halvágóhidat? Hogy kell levágni szakszerűen egy halat?

@diggerdriver:
Abból a zserbóból küldhetsz, ha gondolod! :)

BTBTBT 2013.12.09. 20:28:02

@diggerdriver:
Tehat akkor egy otkilos belul is sulni fog?

@shakti_rom:
Ha majd jobb napjaid lesznek, ellatsz bevalt jotanaccsal pulykaizesites/sutes szempontjabol? Koszi.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.09. 20:37:05

@Barátusz:
Ezt hol írtam???

Élete legjobb napjai múlt héten voltak mikor bevállaltam a fizimiskáját 5napra:))))))))))))))))))))))))))))))

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 20:37:22

@Barátusz:
A kfcben jártam, ha rendesen ebédelni akarok, ott rámegy 10-15 font, úgyhogy inkább otthon buherálok egy kis csirke-rizs/krumpli dolgot, occsóért :)

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 20:40:02

@Kövérmadár:
A halakat nem lehet levágni, nincs halvágóhíd, hiszen ha csak rácsapsz a bárddal, csak kicsúszik alóla és vizslat a nagy szemeivel...
Meg ki menne bele a vízbe, hogy búvárként halakat vágjon? Hiszen a szárazföldi állatokat a szárazföldön vágják, akkor nyilván a halakat vízben kell.
El nem tudom képzelni, hogy valaki ott álljon egy medencében, teljes búvárfelszerelésben és próbálja levágni a halakat. És hogyan bódítanák el a halat?

BTBTBT 2013.12.09. 20:40:45

@diggerdriver:
Kerdes volt, ami a 18 kilos belul csak folesebol jott.

@Kheopsz:
5-6 fontbol Big Daddy-menut kapsz. Ha azzal nem laksz jol, akkor mivel?

Ugyandehogy (törölt) 2013.12.09. 20:43:35

@Kheopsz: ja, mndenki a nyers hallal jön, miközben nem is nyers

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.12.09. 20:46:30

Aki szereti a szarnyasokat, az tobzodhat itt:) turducken recept, vagyis pulykaban kacsaban csirke:) www.foodnetwork.com/recipes/paula-deen/turducken-recipe/index.html

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.09. 20:49:28

@Kövérmadár: Te gyerek! Ne kotoskodj! :) Svedek akko bammeg! Nekem mindegy, egy orszag a tengerentulon :DDDDDDDDDDD

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 20:53:35

@Kheopsz:
És milyen hülyén nézne ki, amikor a búvár megszúrja a hal nyakát (már ha a halnak van nyaka) aztán hagyja, hogy szerencsétlen körbe-körbe ússzon a medencében, míg ki nem vérzik.

Arról nem is beszélve, hogy milyen alkatrészét lehet annak megenni? Halmell? Halcsomb? Halkolbász? Haloldalas még csak-csak... körömpörkölt?
Haltejből kefír? T-bone steak á lá hal?
Halbőrkesztyű?
Egyetlen értelmes része a pikkelye, abból lehet műkörmöt csinálni.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 20:55:07

@Mr. Long [expert .... szakerto]:
Persze, a malac-országból mindenki tengerentúlnak számít :)

Dr. Valentin Narcisse 2013.12.09. 21:05:05

Van 30, meg 40%-os tejföl a ruszkiknál, nem azt a sok lebutított szart eszik egészségesnek hazudva. Annak még íze is van. A mi 20%-osunk is lófing, a 12%-os az meg egyenesen savanyú, és joghurt ízű ugyebár. A vegákat leszarják azt mondjuk megértem. Oda még el nem ért, Nyugaton már nevetségessé vált, elmúlt divat. :D

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 21:09:40

@Kövérmadár:
Ja, meg ki lenne téve egy tábla "Halvágóhíd - belépés csak úszni tudóknak"

A halnak semmilyen részét nem lehet megenni...
Ma kievi csirkét ettem, milyen lenne egy kievi hal???
Vagy milyen szép egy sült malac szájában egy almával. Ugyanez nem menne egy hallal... Hogy nézne ki egy ponty egy cseresznyével. Meg az csak oldalra tud feküdni, olyan lenne, mintha döglött lenne...

A túlhalászat meg veszélyezteti az óceánokat. De olyanról hogy túlcsirkészet még nem hallottam...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 21:10:15

Technikai jellegű kérdés: jövőhét elején Nürnbergbe megyek 2-3 napra (hetfő délutántól szerda délutánig leszek ott).
Szállást, reggelit/ebédet/vacsorát nem számolja kb. mennyi költőpénz érdemes vinni?
Állítólag lesz már karácsonyi vásár is, ott gondolom a kp játszik, na de mennyi?
Némi alkoholpénzzel is számolni kell, schnitzellel (extra kiadásként, ha kimegyünk a városba)...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.09. 21:17:40

@Kövérmadár:
Csak azt ne akard tudni hogy a galambokat hogy vágják le háznál.

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 21:19:41

@Barátusz:
Megnéztem ezt a BigDaddyt... Ha hármat veszek rögtön van kedvezmény? Egy szendvics, egy kis csirkedarab meg egy kis kukorica egy negyed adag krumplival...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 21:23:52

@Kheopsz:
Tökéletesen látjuk a témát, az az érzésem :)

Képzeld el azt a szentségtörést, amikor a töltötkáposzta készül halból! Rettenetes!
Minden rendes állatból lehet valami mást is csinálni. Ott a tehén és a tej, a bárány és a szőre, a szárnyas és a tolla... de a halnak se gyapjúja, se tolla, se semmi értékelhető testrésze nincs.

És akkor a rákról még nem is beszéltünk... azt mondják, hogy a csirke buta állat... és a rák? Még egyenesen sem bír menni, mintha folyton ittas lenne. Beállt az erjedt hínártól!

A kagyló... nos igen, kevés élőlény képes olyan finoman cizelláltan kifejezni önmagát, mint egy kagyló.

BTBTBT 2013.12.09. 21:26:53

@diggerdriver:
Mit nem fog? Megsülni a közepe? Vagy megfőni ugyanaz?

@Kheopsz:
De nagy szád van. :)
Láttad te már azt a szendvicset? Egyébként jókora adag krumplival adják, és nem kukorica, hanem bab vagy az a szar vágott savanyú jár hozzá.

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 21:32:55

@Kövérmadár:
Ez így van, ha az ember ért hozzá, akkor ért hozzá :)
A hal szegény értelmetlen teremtmény, és hiába tátog, egy büdös szót sem tud kinyögni...
A rák az egy ronda pók ollókkal, fúj :)
A kagyló az egy paca egy pici tálban. Vagy ott van a tintahal vagy a polip... hallatlan, hogy az emberek mit meg nem tudnak enni. Az ember a legrosszabb állat...

Muscari 2013.12.09. 21:33:57

@zöldeketbeszélek: tudom, ismerem azt is. Azert nem irtam rola, mert vege lett a szunetemnek, es be kellett fejeznem. Azert a termesztese nem mondhato tomegesnek, meg eleg izetlen is szerintem.

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 21:34:36

@Barátusz:
Láttam, már volt szerencsém a kfc-ben "étkezni", a nagy krumplit meg a babot is ismerem, ez meg csak egy szendvics egy darab csirkével... mint amikor kimentünk Bécsbe buszokkal, aztán már a első fél óra után előszedtük a rántotthúsos szendvicset :)

M. Péter 2013.12.09. 21:34:54

@Kövérmadár: Nemcsak állítólag lesz karácsonyi vásár, hanem ténylegesen. A németországiak közül az egyik leghíresebb. Vegyél mézeskalácsot (Nürnberger Oblatenlebkuchen),

Herr Géza 2013.12.09. 21:39:06

@Kövérmadár: Bajban leszel. A hal bazi olcsó Nürnbergben (tudod a Nürnberger See...), a Schnitzel viszont aranyárban van. Sör vallási okokból nincs a karácsonyi vásárban, a híres grogot (vö.: Grög) azonban méregdrágán importálják valami bolond északi országból (Sverige, vagy ilyesmi). Ne hagyd ki a helyi specialitást: ecetes-füstölt-kecsapos hal karamellizált mandulával, kagylószósszal nyakon öntve....kirááály (akarom mondani: König). :DDD
És hogy ne csak viccpista legyek, kocsmai árak: kori sör 3-5 €, feles (4 cent) 4-6 €, Schnitzel, körettel, salival 10-15 €. Bárokban értelemszerüen 1,5-2-szeres szorzó. Taxi, vásárfia, két nap, sztem. 100-200 €-ból király vagy.
Ja, jó bulizást..!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 21:41:09

@M. Péter:
Remekül hangzik, csak férjen bele minden a bőröndömbe :)
A kollégám, akivel megyünk, csak a vásár és a hús miatt jön :D

@Kheopsz:
Úgy úgy! :)

@diggerdriver:
Nem akarom :)

Herr Géza 2013.12.09. 21:43:35

@Kövérmadár: Ez az évi rendes céges "szakmai" út ? Jó választás !!!

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 21:52:53

@Kövérmadár:
Akkor ezt megbeszéltük értelmes emberek módjára! :)

BTBTBT 2013.12.09. 22:02:03

@Kheopsz:
"ez meg csak egy szendvics egy darab csirkével..."
Az oké, hogy állításod szerint neked ez az óriási adag kevés, de ha a fent idézettet leírod, akkor nem figyeltél arra, mit mondtam arról, hogy mi van a Big Daddy menüben. :)

www.kfc.co.uk/our-food/box-meals/big-daddy-box

(helyenként bab van a kukorica helyett)

BTBTBT 2013.12.09. 22:03:13

@diggerdriver:
Köszi.
Meg a fűszeres, sült bőr is.

Kheopsz · http://giza.eg 2013.12.09. 22:07:06

@Barátusz:
Tudom, néztem már, ez egy bigmek menü: ital, szendvics, krumpli egy csirkedarab meg némi aprólék (bab, stb) :)
A babot meg a coleslawt próbáltam, talán a cloeslaw (van ennek magyar neve? majonézes káposzta?) az ami megy valamennyire hozzá.
na megyek lassan, mert holnap korán kelek, hogy aztán későn ebédelhessek :)

BTBTBT 2013.12.09. 22:09:00

Ha már kaja a mai téma, akkor itt egy vegetáriánus, akire most leltem rá.
A beharangozó még meg is mosolyogtat ("20 éve volt egy kismalacom. Liza. Kolbász lett belőle, így egy életre meggyűlöltem a húst"), de aztán átmegy mimózába. Durván.

zoldella.blog.hu/

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 22:19:32

@Herr Géza:
Köszönöm!
Igyekezni fogok, remélem a tanfolyam nem eszi meg minden erőmet :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.09. 22:19:32

@Barátusz:
Régi duma hogy nem azért kapaszkodtam fel néhány millió év alatt a tápláléklánc csúcsára hogy most visszatérjek a bokorevők közé.
Ragadozónak születtem.
Húst hússal.
Halat hallal.

puhacica 2013.12.09. 22:24:25

van valakinek valami tuti lazacos receptje? karacsonyi menu resze lenne.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 22:24:42

@Herr Géza:
Nem, ez tényleg egy 3 napos kurzus, az egyik beszállítónk szervezi, hogy jobban megismerkedjünk a termékeikkel, illetve azok előállításával, megmunkálási adataival és hasonlókkal.

A pontosság kedvéért nem Nürnbergben leszek, hanem Lauf-ban, bár a szállás nem tudom hol lesz pontosan... a vásárra pedig biztosan kimegyünk, remélem este is nyitva van.
Mikor utoljára Németországban jártam (Düsseldorf), az volt csak az igazi élmény a svéd valóság után. Emberek az utcán, szórakozóhelyek, minden, ami kell, hajnalig. :)

@diggerdriver:
Jól mondod, a hal az nem hús :)

@Barátusz:
Miért van az, hogy eddig Londonon kívül nem találkoztam kukoricával a Subway-ben? Pedig nagyon szerettem! :(

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 22:27:57

@puhacica:
Persze!
A legjobb lazacos recept, amit valaha ettem:
Fogj 1,5 kiló filézett lazacot. Vágd fel csíkokra, sózd be, majd tedd bele a kukába.
Ezután vedd ki a hűtőből a kolbászt, grillezd meg és friss kenyérrel, valamint mustárral tálald.
Köretnek 1 hordó sör és némi kovászosuborka dukál.

2013.12.09. 22:47:12

@puhacica:

{[Lazac (bore legyen rajta, mert ha az ropogosra sul az nagyon fincsi) + Kakukkfu + Egyeb fuszerek izles szerint] x 15 ~ 20 perc } Serpenyoben;
+ {Cekla + Repa [ecettel vagy mittudomenmilyen az a le amiben ilyet szokas]} Hidegen

:D Bocs a stilisztikamert, en nem vagyok egy sef es nem igazan recept alapjan fozocskezek hanemcsakugy.... de ez igy neha ramjon es akkor az altalaban jol sikerul, a cekla miatt raadasul oroszos is.

Herr Géza 2013.12.09. 22:59:45

@Kövérmadár: "...remélem este is nyitva van." Naná. Akkor van élet igazán, amúgy józan német módi szerint este 9-ig. Hétköznap persze egy kicsit szolídabban, de azért nem lesztek egyedül...

M. Péter 2013.12.09. 23:30:18

@diggerdriver: Megnézném, ahogy csupasz kézzel leterítesz egy őzet vagy bármilyen más állatot, és nyersen megeszed.

BTBTBT 2013.12.09. 23:31:57

@Kövérmadár:
"A legjobb lazacos recept, amit valaha ettem:" :DDDD
Van kukorica a Subway-ben? A menüjükön nem látom.
Mindegy is: mióta titkolóztak, hogy melyik üzletükben árulnak halál-húst, azóta hanyagolom őket. Tőlem akár kukoricát is árulhatnak.
Persze most már van egy tájékoztató a weboldalukon, hogy hol vannak a kevésszámú h.-s kajáldáik, de még így is megvagyok nélkülük.

Mi lenne veled, ha eszkimónak születsz? :)

@diggerdriver:
Ismerek vegetáriánusokat, azt is tudom, miért nem esznek állati eredetűt, de ebben a blog-bejegyzésben az egész olyan nyavalygósra sikerült.
Tetszik a legelső komment, ami felveti, hogy vajon mi történne a bloggerinával, ha eszkimónak születik. :)

@mojyo:
Na, egészben megúsztad az O2-es sétát? Vagy még nem is jártál erre?

Latcho Rom 2013.12.09. 23:32:16

@Barátusz: jokat ir a lakatos diggy a temaban, de majd irok..

BTBTBT 2013.12.09. 23:35:30

@shakti_rom:
Légy szíves, és homályosíts fel, hogy ki a manó az a Lakatos Diggy? Köszi.
A majd irást is köszi.

2013.12.09. 23:38:44

@Barátusz: Meg nem voltam, az majd kesobb lesz, meg van ido, hogy az osszes szukseges utvonalamat memorizaljam :D (Google Street View a legjobb baratom...)

BTBTBT 2013.12.09. 23:45:52

@puhacica:
És van valakinek valami tuti pulykás receptje? Karácsonyi menü része lesz. :)

Mivel nem karácsonyosat szoktam csinálni, recepteket be tudok linkelni, de nem tudom, neked mennyire tuti ez a felhozatal. Van köztük karácsonyi is.

www.nosalty.hu/alapanyag/lazac
www.nosalty.hu/recept/karacsonyi-lazac

@mojyo:
Koncert lesz, ugye? Hajrázós?

2013.12.10. 00:00:12

@Barátusz: Nem jarok egyedul koncertre :D (Persze internetesluzer azt mond amit akar..... :D) Edukalodni megyek alapvetoen, beszelos/beszelgetos eloadasra, nem az O2ba, de azon a kornyeken sikerult talalnom epkezlab/nemtuldraga szallast, es ettol feltem kicsit, mert arra meg nem voltam, de mar egesz felkeszultnek erzem magam :D (Deeeeee amugy azert hatha alapon, a kellemesetahasznossal kedveert lecsekkoltam lesz-e valami hajrazos, de semmi.)

blackhairlady 2013.12.10. 04:02:52

@Barátusz: A pulyka mellet injekciozd be fincsi dzsusszal. Persze nem narancs dzsuzzal, hane olvasztott vajat keverj el fuszerekkel. Fokhagymapor (granulat), so bors, esetleg valami sciposebb fuszer ha szereted. Injekciostube felszivod, es sok helyen bele fecskendezed the mellebe. Nagyon fincsi szaftos lesz tole a hus. Fontos, gogy szellosen takard be a foliaval amikor sutod, hogy egyreszt ne ragadjon ra a borere, masreszt pedig jobban atjarja a fuszeres goz. A szeletelest pedig fuggolegesen vegezd a mellen , marmknt amikor a hatan fekszik a madar, a szalirannyal ellentetes szeletelesnel nem lesz olyan szaraz a hus. A szaftjat pedig feltetlen mentsd meg gravynek. Viszont az egybensult pulyka legfinomabb resze szerintem a benne sult toltelek, fotttojassal, lekapart majjal, petrezselyemzolddel, hagymaval, gombaval fuszerekkel es kenyerrel keszul nalam.

blackhairlady 2013.12.10. 04:04:52

@Barátusz: bocsi a hibakert, Kindlerol irok es mindig melle utok az erintokepernyon:(

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.10. 06:20:32

@Barátusz:
Gondolom akkor szeretnem a halat vagy jegmadarat tenyesztenes, hozza holeves, koretnek jegviragszirom ;)

Mar van vagy 5-6 eve, hogy Londonban jartunk, akkor meg volt. Nem tudom menuben vagy higyan, mi mindig sajatot epitettunk.

Miert fontos a halalhusos uzletek ismerete?

J.László 2013.12.10. 07:20:03

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Ezek jó kaják? Amik a képen vannak,
Mi az a kvasz? Sok fotón láttam már, de nem tudom, mi az.

Evain 2013.12.10. 08:54:23

@puhacica: én tudok párat, ha érdekel, elküldöm mailben. :)

@Kövérmadár: honnan vetted, hogy halbőrből nem készülnek cuccok! Te madár, te le vagy maradva! :D
Nidda:
www.yupikscience.org/5fishcamp/5-2.html
www.exoticleather.biz/fish_leather.htm

vazallus 2013.12.10. 09:03:20

a gulyás azért hasonlított a pörköltre, mert a gulyás az pörkölt. Ha felöntöd vízzel a gulyást (azaz pörköltet) akkor lesz gulyásleves.

puhacica 2013.12.10. 10:18:06

@Kövérmadár: húúú, valamelyik nap ilyen kóbi volt a vacsora, csak a mustár hiányzott. a csücske a legjobb. egyszer egy barátunkkal kajáltunk, én levágtam a kolbász végét, hogy majd azt eszem meg utoljára, mert ugye az a legfinomabb része, mire a srác átnyúlt, elvette és bekapta, mert azt hitte, hogy azért tettem félre, mert nem szeretem. kicsit lefagytam ott, kellett pár perc hogy újra bebútoljak. :D (viszont a lazac is isteni!)
@mojyo: köszönöm, jól hangzik!
@Barátusz: köszi a tippet, de... olyan receptekre vagyok kíváncsi, amikről személyes tapasztalat is van. :)

BTBTBT 2013.12.10. 10:25:51

@mojyo:
Egyedül koncertre? Nem ez jutott eszembe, hiszen több, Londonnak azt a részét - vagy magát a várost egyáltalán - nem ismerő is mehet az O2-be.
Az előzetes felkészülés jó, de azért a baglyokkal vigyázz majd. :)

@blackhair-lady:
Fúú, ez nagyon jól hangzik. Köszi.

@Kövérmadár:
Talá rémlik neked is, hogy hónapokkal ezelőtt Changgal és charlie-val arról vitáztunk, hogy okés-e, hogy a KFC nekiállt halal húsos szendvicseket árulni.
Nos a Subway is ilyen cég. Azért ment az a megjegyzés.

A hóleves meg a jégvirágszirom jól hangzik. :)

@puhacica:
Én is olyanokra vagyk kíváncsi. :)

Kolbászvéget nem kiengedni a kezedből. :)

Zoxo 2013.12.10. 11:29:28

Сельдь под шубой-- hering bundában!
www.gastronom.ru/recipe/5136/seledka-pod-shuboj
:-))))

Mindjárt rohanok az István u. Hernád u. sarkára egy adagért!
(Arbat.hu)

élhetetlen 2013.12.10. 15:49:53

@puhacica: Saját recept. A lazacszeleteket lerakod egy kicsit kiolajozott (jobb az oliva) tepsibe, (ha van, aki leszedi a bőrét előtte, azt jobban szeretem), kikeversz a hal mennyiségétől függően egy-két pohár tejfölt sóval, borssal, őrölt fűszerrel (tárkony, rozmaring, csili, vagy ami az eszedbe jut), ezt ráöntöd a halra, elkened, és be a sütőbe. Kb húsz perc alatt megsül, de ez látszik, vagy megszúrod, vagy kicsípsz egy kis darabot….(és krumplipüré (én nem tejjel-vajjal csinálom, hanem vagy tejföllel, vagy joghurttal keverem ki), vagy sült krumpli).

élhetetlen 2013.12.10. 15:49:53

@puhacica: „a srác átnyúlt, elvette és bekapta”
Ehhez csak kiegészítésképpen: tizenegy évvel fiatalabb az öcsém. Amig rendesen mozgásképes nem lett, addig én is félreraktam a tányéromon a legjobb falatokat. Utána gyorsan leszoktam erről.

puhacica 2013.12.10. 21:24:22

@Evain: koszonom! irtam neked. :)
@élhetetlen: koszi! az a jo ezekben az etelekben, hogy gyorsan, egyszeruen ossze lehet pakolni oket, es isteni finomak. :) en a mai napig felreteszem a jobb falatokat. :)

blackhairlady 2013.12.10. 22:00:40

@élhetetlen: Ezt viszont en lopom, nagyon jol hangzik.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása