oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. augusztus 14. 06:45,  Sírva rohannék ki Ausztriából! 527 komment

2013. augusztus 14. 06:45 Határátkelő

Sírva rohannék ki Ausztriából!

Sok szó esett már és esik is itt, a blogon arról, mennyire kell vigyázni arra, milyen külföldi munkát vállal el az ember, és kiben bízik meg. Sajnos sok az átverés és nagyon észnél kell lenni, különben könnyen úgy járhat az ember, mint a mai poszt (vagy inkább segélykiáltás) írója, Marianna. Aki tud segítsen neki!

Szavazz a Határátkelőre a Goldenblogon - egy kattintás ide és a Közélet kategóriában már voksolhatsz is!

hotel szobalány_1.jpg

„A mi történetünk tulajdonképpen májusban kezdődött igazán, amikor a párom kijött ide, Neuhofenbe. A jelszó és az ígéret a rengeteg munka és a jó kereseti lehetőség volt.

Amikor megérkezett, a cégnél berakták napi 2,5 órára, azaz részmunkaidőbe a Dpd céghez pakolni. Mindent elvállalt, mivel végleg ki akartuk jönni és itt letelepedni.

Sajnos a cég átverte, az ígért „nagy pénznek", a beígért jövedelemnek a negyedét sem kapta meg. Ezért aztán elment a Hogo nevű munkaközvetítő céghez.

Ott szereztek is neki munkát, dolgozott is három napot. Akkor azt mondták neki, hogy rengeteg a munka, szívesen látják. Erre kilépett az előző cégtől, majd fogtuk a papírokat és visszamentünk velük a Hogóhoz, hogy ott bejelentsék.

Akkor és ott azt a választ kaptuk, hogy nincsen munka, menjen munkanélkülire. Egy fillért sem kapott a munkájáért, semmilyen papíron még csak az aláírását sem kérték.

Az a takarítócég, ahol én dolgozom, ezen a héten jelezte, hogy a magyar segítőnk ígérete szinte mind hazugság. (Egyébként ő most Angliában nyaral és véletlenül éppen nem ér rá...)

A munkahelyem sajnos elfelejtette megmondani, mennyi az órabérem, mikor kapom meg a munkaszerződésem – és hogy megkapom-e a fizetésem...

A párom szakmája díszítő festő, de bármit elvállal és vele együtt én is. Nagyon kérlek, messzi idegen, valahogy segíts! Legyen az bármilyen munka, segédmunka, szalag melletti munka, nem érdekel, meg fogjuk állni a helyünk!

Az sem gond, ha messzebb kell mennünk a munka miatt, csak a fiúnknak ne kelljen azt mondani, hogy VÉGE, megyünk vissza Magyarországra munkanélkülinek!

Köszönjük szépen, hogy végigolvastátok és azt is, ha esetleg tudtok segíteni!"

(Aki úgy érzi, tud segíteni, az velem vegye fel a kapcsolatot emailben, én továbbítom majd Mariannának. Előre is kösz!)

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY! Megváltoztak a kommentelési szabályok, a részleteket ide kattintva olvashatod el, ahol az is kiderül, mi kell ahhoz, hogy a jövőben is ugyanúgy hozzászólhass a posztokhoz, ahogyan eddig. A félreértések elkerülése végett: bár oda van írva, hogy hozzászólásod előzetes moderáció után jelenik meg, a Prémium kommentelők szabadon hozzászólhatnak, nem kell várniuk semmire. Köszönöm a türelmet!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Ausztria

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr785458682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rumitom 2013.08.15. 00:16:20

@charlieharper: usaban nekem is.. raadasul ugy, hogy idejottem, vettem egy uj simet. masnap mar hivtak a gepek. es sms-ek is jonnek.

legszebb, hivtam egy nemzetkozi szamot mobilrol, ket perc mulva jott az sms a szolgaltatomtol ajanlva a nemzetkozi kedvezmenyes tarifa csomagot... bar ennek legalabb volt alapja.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2013.08.15. 00:18:19

@Határátkelő:

Tanárom mondogatta, amikor példákat hozott fel: minden jó valamire, ha másra nem, hát elrettentő példának.
Ha másra nem is volt jó a poszt, arra igen, hogy ez alapján ki-ki be tudja lőni, hogy hol helyezkedik el a skálán, amin a felkészültségét méri.

A posztolót én is nagyon sajnálom, segíteni nem tudok rajta, csak ajánlani, hogy nézze meg a nevem melletti blogot, amit most kezdtem el.
A linkek nyilvánosak, ha csak azokat átnézi, már lesz kapaszkodója.

@macamuca:

A házeladással detto ugyanígy állunk mi is. Kaliber hasonló, csak más az erőssége/gyengéje. Az ország közepén. Arról a településről pedig még a munkahelyet adó megyeszékhely is könnyen elérhető, buszmegálló ott van a háztól pár méterre...
Érdeklődnek, érdeklődnek, de mi is A Vásárlóra várunk.

@Chamroe: @diggerdriver:

Linket köszi, én is megyek szókincsezni... :)

BTBTBT 2013.08.15. 00:19:15

@shakti_rom:
Erdélyi Szépmíves Céh. Kényes halina-kötés. Az "Uz Bencé"-t felnőtt fejjel is lehet imádni. De azért nem mindent Nyirőtől.

Amennyiben nincs tele politikával meg vallással, a jól fogalmazott mű jobban érdekel, mint a szerző élete, felfogása, hibái.
Ny. tudott írni, Wass meg csak próbált.
Persze az erdélyi irodalmi életnek ott volt a Tamási-Nyirő irodalmi konfliktus is.

@Amarante:
Lásd eggyel feljebb Wass "tehetségéről". Mégis zabálják. Persze nem ő az első író a világon, aki nem ír jól, mégis sikeres. Igaz, hogy ő a halála után lett az.

A "Csaba" olvasható, persze ez egy sokat olvasó szubjektív véleménye.

Amarante 2013.08.15. 00:25:24

@Barátusz:

Teny,hogy Erdelyben Nyiro ismertebb volt .Apam nagy kedvence,de en neki sem vagyok rajongoja.

Majd belenezek a Csaba-mube:)

Latcho Rom 2013.08.15. 00:29:08

@Barátusz: Az az, megvoltak a Koos konyvei is a sorozatban.

BTBTBT 2013.08.15. 00:35:40

Közben belefutottam egy tavalyi posztba "egy nyálasszájú magyar gyerek osztrákiában"-szinten.
Nem reklámozni akarom, csak egy szerzpi gondolatot idéznék: "Nekem például az a vágyam, hogy szaporodjak, mert nem látom más értelmét az emberi létezésnek."

Éccaka? Negró? :DDD

@Amarante:
Akkor inkább a Bencét.

@shakti_rom:
Pontosan.

Latcho Rom 2013.08.15. 00:38:21

@Barátusz: majd utanaolvasok a tamasi nyiro dolognak, alig tudok errol.

Amarante 2013.08.15. 00:43:03

@Barátusz:

Megegyeztunk:))))

Egy baratuszert meg ezt is megteszem:))))

BTBTBT 2013.08.15. 00:46:00

@shakti_rom:
Erről én sem tudtam. Más - természetesen erdélyi diplomás - avatott be. Lehet mindkettőt népi íróként definiálni, de nekem Nyirő valahogy autentikusabbnak hangzott - igaz, Tamásinak jobbak voltak a történetei.
Mondjuk Móriczot egyik sem űbereli. Az "Árvácska" a mai napig bicskanyitogatóan drámai.

@Amarante:
Miattam ne olvass el semmit. Csak akkor állj neki, ha belső indíttatású lesz a szakszervezeted. :)))

Amarante 2013.08.15. 00:47:11

@Barátusz:

Hol a tobbi baratusz????

Es hogy van az,hogy nincs Tokink???

Mi van itt kerem?????ilyen sokaig voltam tavol??:))))))

Amarante 2013.08.15. 00:52:25

@Barátusz:

A kivancsisag belso indittatasnak szamit?:)))

2013.08.15. 00:54:24

@Barátusz: Nyilvan csak egy peldat mondtam, az a lenyeg hogy kialakitanak rolad egy profilt (eletkor, nem, eletmod, vasarlasi szokasok) es azok alapjan jelennek meg a hirdetesek. Nyilvan akik ezeket kitalaljak, azt vettek eszre, hogy a 30-as gyermektelen nok pl. atlagban sok penzt koltenek fiatalito arckremekre. Ezert a cegek amik a kremeket gyartjak fizetnek az internetes szolgaltatonak hogy jelentessek meg a hirdetesuket az olyan profilu felhasznaloknak mint en.

rumitom 2013.08.15. 00:55:46

@Mirjam2: keress ra adblock plus. firefoxszal es operaval mukodik, tobbi browsert nem tudom. kb 5 eve csak igy netezek. szerencsere mar telefonhoz is van.
a ceges gepen IE alatt mindig elszornyedek hogyan is nez ki valojaban az internet. egy atlag ujsagcikket nem lehet vegig olvasni valamilyen villogo banner nelkul

BTBTBT 2013.08.15. 00:56:48

@Amarante:
Kellett neked értelmiségi párral időt tölteni. :)

Kit érdekel Tüki azok után, hogy színjátszik, hogy ő prémiumként sem fog kommentelni, csak olvassa a blogot? :)
Madár ki van dögölve, mert a héten kezdett el dolgozni 4,5 hónap után. Digi is korán kel holnap.

Én is megyek aludni. Jó éjt!

@Mirjam2:
A gmail-ben is van "targeted advertisement", és az éppen olvasott/írt levélben szereplő kulcsszavakhoz kapcsolódó szolgáltatások jelennek meg az oldalsó "banner"-eken.

2013.08.15. 01:00:10

@Amarante: Toki sajnos lelepett, de sebaj, beugrok en helyette ha annyira hianyzik. Tehat: meg mindig a ferjed tart el, vagy??? Egyebkent ne is valaszolj, nincsen elit egyetemrol diplomad es nem dolgozol befektetesi banknal ugyhogy nem targyalok veled. Vegeztem, most rohanok mert valakinek dolgozni is kell; osszedol a vilaggazdasag ha nem valaszolok egy surgos hivasra. Ja es Obama hiv a masik vonalon (de a titkarnom mar mondta neki hogy varjon mert en egy dolgozo no vagyok, nem egy kitartott k*, nem erek ra mindig felvenni a telefont).

Amarante 2013.08.15. 01:02:11

@Mirjam2:

:)))))

Nem hianyzik csak feltunt a csend es normalis hangnem:)))

2013.08.15. 01:02:41

@rumitom: Ez jo tipp, megprobalom. Koszi.

Bonjour 2013.08.15. 01:09:10

@én már a fény gyermeke vagyok: ezen szetrohogtem magam... Mekkora arc vagy. Tul intelligens a szarkasztikus humorod, de jo helyen jarsz: itt ertekelik.

Bonjour 2013.08.15. 01:09:57

@Amarante: meseltel? Erdemes visszaolvasnom?

Bonjour 2013.08.15. 01:11:36

@Mirjam2: te is sziporkazol. Jo a hangulat itt a HA-n ugy latom.

Amarante 2013.08.15. 01:12:17

@Bonjour:

Nem.Majd megirom:)))))

Ket tortenetem is van,egyik a HA-hoz kapcsolodik,arrol itt sokan tudnak,a masik eppen most tortenik:)))

Amint vege lesz megirom ezt a tortenetet is:)

Bonjour 2013.08.15. 01:39:12

@Amarante: posztnak? Nekem nagyon tetszik azotlet! Jo kis vitaindito lehetne.

buday008 2013.08.15. 07:21:36

@Barátusz: igen van itten valaki aki számol sokféle lehetőséggel hogy hol mi éri meg. Eszem ágában sincs senkit lebeszélni semmiről menjen. Csak a magam részéről azt osztottam meg én még mien szempontokat vennék számításba. egyébként meg ha úgy találom hogy adott esetben egy Londoni városrész nem jön be-a z nem jelenti azt hogy mondjuk egy vidéki walesi kisvárosba ne tdunám magam elképzelni. Vagy mondjuk rotterdam helyett egy holland kis városban. De mivel a világ elég nagy léteznek még országok bőven és Európán kivül is. azért nemértem miért kell fölényeskedni meg lenézni. az ember tájékozódik azt csókolom. Senki lelki világába nem akartam belelépni .

na4 2013.08.15. 07:21:36

Eljött az igazság pillanata: a posztoló tudása ennyit ér a világpiacon. Gyakorlatilag semmit.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.08.15. 07:43:45

@Chamroe: ez a szokincsfejleszto kiakasztott. Egyáltalán nem kezeli a szinonímákat, csak az jó amire ő gondol, hát kapja be :)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.08.15. 07:46:52

@Mirjam2: de azt a profilt nem a te géped csinálja, hanem a különféle hirdetőoldalak (fb, google és még regetegen). Náluk vannak az adatok.

orange85 2013.08.15. 08:20:44

@Chamroe: alapszabály, hogy szavakat nem tanulunk külön, és ez az oldal nagyszerűen rávilágít erre.Nem elég, hogy nem jelzi, hogy jelzőről vagy főnévről van szó, hanem csak egyetlen megoldást fogad el,pl.:

tud: én:know, ő:can
alkalmi: én:occasional. ő:casual
különálló: én:outlier, ő:separate ...
tervező: én:planning (jelző), ő: designer (főnév)

Én senkinek nem ajánlom azt az oldalt!!

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.08.15. 08:27:10

@orange85: teljesen egyetértek. Miután a sokadik jó megoldásomat jelezte hibásnak, bezártam.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.15. 08:27:20

@Zka:
Miröl beszélsz?
Csinálj magadnak saját szótárt és azt gyakorold.
Én összeállítottam magamnak egy 2000szavas szótárt különböző témákban és azt gyakoroltam.

2013.08.15. 08:40:35

@orange85: @Zka: ugyanazt a hibat csinaltatok, mint en. Morsel ravilagitott. Hanggal kell. Kimondja a szot es csak utana irod le.
En is csak hang nelkul irtam es nagyon rossz lett, mert pl kulonallora leirtam, hogy single, radirra meg eraser, stb

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.15. 08:48:35

@charlieharper:
Mikor én ott gyakoltam semmiféle hang lehetöség nem volt.
Az az oldal lényege hogy teljesen a saját személyedre szabhatod a leckéket.
Te állítod össze a szavakat a jelentésüket mindent.
Amiért nekem tetszett az az hogy ha gyakoroltam egy szócsoportot akkor utána mindig csak azokat adta fel amiket nem tudtam.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.08.15. 08:48:43

@charlieharper: nem sok értelmét látom annak, hogy egy szónak egyféle értelmét megismerhetem a rengeteg közül, kontextus nélkül.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.15. 08:51:40

@Zka:
Baszod írd be a szót a jelentéséhez meg egy regényt is írhatsz.
Te határozod meg hogy mi a szó és mit jelent.

2013.08.15. 08:51:47

@diggerdriver: az ipaden fel sem jott a hang. Ahhoz pc kell.

2013.08.15. 08:53:08

Ki tudja? Van ilyen franciara es spanyolra?

orange85 2013.08.15. 08:54:04

@diggerdriver: tehát elmondom még egyszer:szavakat nem tanulunk külön, hanem rövid mondatokat vagy kifejezéseket mert félreértésre adhat okot!Got it?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.15. 08:58:42

@orange85:
Akkor mondatfejlesztö lenne a címe nem szókincsfejlesztó.
Ezzel a címmel azt várd amit a cím ígér.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.15. 09:00:56

@charlieharper:
Lehet választani a nyelvek közül.
Persze a kész mások által összegyűjtött leckék ott kevesebbek de csinálj magadnak.

nigara 2013.08.15. 09:17:31

@tanato: "Ugyanazon személy ugyanazon gyógyszerrel kiment Angliába ahol az ott kiváltott tablettákkal tökéletesen egyensúlyban volt,visszatérvén több hónap után itthon meg nem használt az ugyanolyan de itthon vásárolt készítménye.Ez elhangzott egy orvosi továbbképzés keretében,onnan tudom."

Szerintem itt meglehetősen nagy a csúsztatás. HA ugyanazon cég termékét vette meg, akkor egészen biztosan ugyanaz a gyógyszer!!!
Nem tudják, hogy ki gyártotta, mert szerintük ha a név ugyanaz, akkor ugyanaz minden...
Tehát nem keverjük a szezont a fazonnal...
Azt az orvosi konferenciát meg szintén nem kéne referenciaként említeni, nyilván valami gyógyszercéges ember valami hasonlót mondott - ami egyébként igaz, hogy igenis vannak különbségek - de a külön gyártósor ostobaság.

orange85 2013.08.15. 09:20:41

@charlieharper: az tollbamondás.szavakkal.
de most komolyan: a bocsánat-ra nem fogadja el a sorry-t csak az excuse me-t,az vmit sejtet az nyelvtanítás szintjéről!

orient 2013.08.15. 09:20:41

En is ugy latom ahogy paran leirtak mer. Sokan elmennek mert
itthon kilatastalansagot ereznek es ott sincs foldi paradicsom kemenyen kell dolgozni. Szinten nem ertem miert megy el egy olyan akinek jo, keresett szakmaja van itthon is. Van burkolo ismerosom aki nagy vallalkozoknak dolkozott be, sokazor atvertek es nem fizettek ki es o is kulfoldre akart azonnal menni. Azt tanacsoltam neki hagyja az ilyen munkakat es kezdjen el maga dolgozni egyedul megrendelesekre mert preciz es megbizhato. Ennek hamar hire megy majd es nem gyozi majd meloval. Jelenleg kb. 300-400k korul keres havonta es mikor hivom hogy jojjon hozzank valamit megcsinalni 2 honapot kell varjak mert annyira be van tablazva elore, mindezt itthon. Persze ha mondjuk szegeden van megrendeles melora akkor lemegy oda es megcsinalja es ha utana pesten akkor visszajon. Tehat benne van az ingazas, de a mai vilgban azert nehez ugy megelni hogy egy helyben ulok es itt legyen munka csak. Megis itthon van es legalabb csaladnak is nyugis. Festonek ugyan ez a helyzet, ha jol dolgozik megtud elni itthon mert annyira keves mar a jo es megbizhato szakember hogy kezrol kezre jarna az ilyen. Es persze ha festo akkor kitanulhat egy ket extra dolgot melle mint pl. gipszkartonozas, almennyezet es gyozni sem fogja a melot ha jol csinalja.

orange85 2013.08.15. 09:20:41

@diggerdriver: ha így akarsz nyelvet tanulni nagyon rossz úton jársz.mert az látszik, hogy ezen a téren segítségre van szükséged.
Kérdezz,segítek!Komolyan!

If you want to learn some language this way, this is not the most efficient method.It's not a good method at all.It's clear, that you need help.I could be your guide, believe me!Ask and you shall receive!:-)

orange85 2013.08.15. 09:20:41

@diggerdriver: Nem,nem,nem!
Utóljára:szavakat tanulni önmagában tilos!Főleg aki kint van terepen mint te és használni szeretné aktívan,helyesen!Mi ezen olyan nehéz?
Ajánlok egy könyvet, hidd el aranyat ér:Huron's Check Book 8000.
át tudom küldeni neked pdf-ben.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.15. 09:33:11

@nigara:
Miért kellene másik gyártósor?
Ugyanaz a gyártósor csak az összetevöket változtatják egyszer ide egyszer oda.
Ugyanazon a soron.
Ilyen egyszerű.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.15. 09:39:10

@orange85:
Kezdek kételkedni hogy ugyanarról az oldalról beszélünk.
Amiröl én beszélek az olyan oldal ami azt adja ki válasznak amit TE beírtál helyes válasznak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.15. 09:43:24

@orange85:
Figyelj, én értelek de ha van egy oldal aminek az a címe hogy Szókincsfejlesztö attól mit vársz?
A tanulás módszerén lehet vitatkozni de az oldal nevén és a kínált tartalomban mit kérsz számon?
Komolyan nem értem.
Ha meghívlak vacsorára akkor nem reggelit fogok feltálalni.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.08.15. 09:48:53

@buday008: olyan munkat talalsz, amilyen kvalitasod van... hogy lehet valaki ennyire idiota?

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.08.15. 10:06:13

@buday008: gondolom te sem lattal meg UK terkepet. Na az ugy nez ki, hogy London csak egy kis resze a kiralysagnak.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.08.15. 10:10:32

@buday008: arra keszulj, ha kijonnel, hogy itteni szabalyok vannak, nem tudsz mire menni a magyar logikaval.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.08.15. 10:14:13

Off: Tudja valaki, hogy az évekkel ezelőtt kapott PPS szám meddig érvényes? (Írország). Köszi!

tanato 2013.08.15. 10:18:16

@nigara: Nem gyógyszercéges ember mondta,hanem egy egyetemi tanár,akinek a betege járt így.A prof,persze nyíltan nem támadta a szokást,csak megemlítette,hogy ez azért neki is furcsa.Egyebekben Te szakmabéli vagy?

nigara 2013.08.15. 10:29:50

@tanato: igen, szakmabéli vagyok.
A betegről megint csak az a véleményem, hogy fogalma sincs arról, hogy mit beszél, a prof meg nem tudom, miért alapozza a SAJÁT véleményét egy megbízhatatlan infóra.
Még egyszer: ez ostobaság.
A gyógyszeripar szigorúan szabályozott, ilyenre nincs is lehetőség, másrészt igény sincs rá.

orange85 2013.08.15. 10:41:53

@diggerdriver: hm...
nem ismeri a szinonímákat, nem jelzi a szó szófaját!Uram atyám!

de ha azt mondom, hogy ez a legminőségibb záptojásból készült reggeli,megeszed?
felejtsük már el az 50 éve makacsul magát tartó nyelvtanulási módszereket!
még ha normálisan lekezelné a többféle válaszlehetőséget, akkor sem lenne használható!
de mond meg te:pörög tőle az angolod van sem?ha igen, befogtam a szám!egyértelmű számodra, hogy mely helyzetekben mely szavakat használj?ez az oldal mondta meg neked, hogy mi a különbség a sorry és az excuse me kifejezések között?ha igen,befogtam a szám.

orange85 2013.08.15. 10:41:53

@diggerdriver: de befejeztem.ha nem fogadod el a tanácsomat akkor az a te döntésed.én átmentem a szótanulós perióduson, és tudom, hogy mennyire nem hatékony.azon vettem észre magam, hogy a szavakat keresem, mert önmagában tanultam, kiragadva szövegkörnyezetből.
azóta mindenkit próbálok erről lebeszélni.
I'm off.

2013.08.15. 10:41:53

Ennek a postnak szerintem a szánalmas blogon lenne a helye!

Ébredjetek fel! Gyerekkel kimenni semmire, külföldre??? Normális???

2013.08.15. 10:41:53

Szomorú eset :(
Külföldre csak ismert helyre vagy baráton (nem ismerősön, közvetítőn!!!) keresztül szabad menni.

Ausztria amúgy remek hely, mind barátom mind az én munkámat megbecsülik (csónakokat pakolunk, meg rafting túrákat viszünk). Ő ebből jól keres, nekem meg megéri csak a kikapcsolódás miatt kimenni. Mindíg van vacsorám meg jó szállásom a gyönyörű hegyek között. Nekem ez ausztria: kikapcsoódás fizikai munkával ;)

M. Péter 2013.08.15. 10:41:53

@tanato: Lehet, hogy csak az tortent, hogy a magyarorszagi helyzettol felment a vernyomasa.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.15. 10:46:17

@orange85:
Kérlek linkeld ide az oldalt mert nem vagyok biztos benne hogy ugyanarról beszélünk

nigara 2013.08.15. 10:48:40

@M. Péter: na igen, ez egyébként a legvalószínűbb...

tanato 2013.08.15. 11:11:32

@nigara: Orvos vagy,esetleg gyógyszerész?

tanato 2013.08.15. 11:16:41

@nigara: Egy tanszékvezető egyetemi tanár adta elő,és célzott arra hogy nem egyforma lehet a hatóanyag mennyisége ugyanazon nevű tablettában,attól függően hogy mely országba irányul az export.

BTBTBT 2013.08.15. 11:31:36

@orange85:
"a bocsánat-ra nem fogadja el a sorry-t csak az excuse me-t,az vmit sejtet az nyelvtanítás szintjéről!"
Talán azért, mert a "sorry/I'm sorry" "sajnálom"-ot jelent, az "excuse me" pedig "bocsánat"-ot/"elnézés"-t? Magyarok IS szeretik keverni a kettőt különféle helyzetekben.
Sajnálod, ha rálépsz valakinek a lábára a tömegben, de elnézést kérsz, ha - akár ugyanabban a tömegben - kicsit tülekedve haladsz előre, és meglöksz néhány embert.

Egyébként te indulatos vagy, amikor feleslegesen felkiáltójeleket használsz?

"szavakat nem tanulunk külön, hanem rövid mondatokat vagy kifejezéseket mert félreértésre adhat okot!"
Ha nem tanulod meg a szavakat, rövidebb-hosszabb mondatokat sem leszel képes összeállítani, és az egyes szavak jelentésének pontos ismerete nélkül lesz aztán igazán félreértés.

"ha így akarsz nyelvet tanulni nagyon rossz úton jársz.mert az látszik, hogy ezen a téren segítségre van szükséged.
Kérdezz,segítek!Komolyan!
If you want to learn some language this way, this is not the most efficient method.It's not a good method at all.It's clear, that you need help.I could be your guide, believe me!Ask and you shall receive!:-) "
Aki ezt így leírja/fordítja, az ne marasztaljon el mást a nyelvtanulási szokásai miatt, hanem inkább gyúrjon a saját angoltudására. :)

Senki védelmében, de ez egy szókincsfejlesztő oldal, nem beszédfejlesztő. Full stop.

nigara 2013.08.15. 11:32:23

@tanato: nézd, én sem feltételezem, hogy bizonyos orvosok v. kórházak áthágják a szabályokat - pedig ennek alapján én is megtehetném, sőt a mérnökök vagy bárki más szakmai hitelességét is kétségbe vonhatnám.
Gyógyszerész vagyok, gyógyszeriparban, tudom miről beszélek, kérlek ne próbálj meggyőzni. Inkább hallgass rám, mert én tudom, miről beszélek.
A generikumoknál van egy határérték, amin belül eltérhet a hatóanyag mennyisége. Ez teljesen legális és elfogadott, DE nem függ attól, hogy hova megy az export. Ugyanis minden egyes gyártási tételnél van analitikai vizsgálat, aminek meg kell felelni. Azt hittem, ez tiszta sor az orvosok számára is - kár, hogy pont profok nincsenek képben, és hirdetik a hülyeséget

tanato 2013.08.15. 11:41:45

@nigara: Hát,ha a gyógyszeriparban vagy,az más,akkor van rálátásod a dologra.Ne feltételezzünk rosszat a cégekről.
Remélem más gyáraknál,nem csak a gyógyszeriparban sem fordul elő hogy Keletre mást adnak el mint Nyugatra ugyanazon címszó alatt.

nigara 2013.08.15. 11:47:29

@tanato: cSak pár példa:
Amlodipin néven (ez a neve!) 8 gyár terméke van forgalomban Magyaro-on
Ezek közül pl. melyikről beszélünk?

vagy Atorvastatin néven 11?

Ahogy mondtam, az egyes gyártók termékei között lehet különbség (sőt van is, ezért nem helyes a hatóanyagfelírási rendelet!). De azonos gyártó nem fog mást gyártatni különböző helyekre...

BTBTBT 2013.08.15. 11:47:32

@buday008:
"azért nemértem miért kell fölényeskedni meg lenézni."
Mintha éppen te sajnáltad volna le a londoni viszonyokat. Mondjuk nem kell aggódnod, mert ezzel a szintű "tájékozottságoddal" senkinek, aki a városban él, és itt kommentel, nem fogsz beletenyerelni a lelkivilágába.

@nigara:
Igazán nem akarok itt belebarmolni a kettőtök párbeszédébe, de a "corporate interest" (és itt nem kamatról van szó) gyógyszercégek esetében is eszméletlen, és az igazgatóság nem fogja a te meg a hasonló szinten lévő dolgozók orrára kötni, hogy hol és mikor trükközik a hatóanyagokkal. Nem minden alkalmazott jut hozzá minden információhoz.
Éppen ezért őszintén és hévvel tudod letagadni a fentebb taglaltak létezését.

Uzi 2013.08.15. 11:58:41

@tanato: Az egyes gyógyszerek országonként vannak engedélyeztetve, ezért akár ugyanaz teljesen más néven is jelen lehet vagy teljesen más is lehet ugyanazon a néven. A hatóanyagtartalmat a csomagoláson kell megnézni, általában 1-2 hatóanyagból egy gyógyszergyár akár többszáz fajta terméket hoz ki a koncentráció/felvivőanyag/csomagolás/megrendelő/stb különféle kombinációjában

tanato 2013.08.15. 12:09:57

@nigara: @Uzi: Én is nagyon bízom benne hogy azonos gyártó nem, küld más-más országokba ugyanazon néven kisebb vagy nagyobb hatóanyag-tartalmú gyógyszert.Nem volna etikus tőlük.Hogy a prof.mit észlelt,vagy mit mondott neki a betege az már nem az én asztalom.

nigara 2013.08.15. 12:15:57

@Barátusz: "te meg a hasonló szinten lévő dolgozók "

te figyu, honnan tudod, hogy én milyen szinten vagyok????????

"Nem minden alkalmazott jut hozzá minden információhoz."

nos, a hozzám hasonló pozícióban levők ilyen információkkal dolgoznak napi szinten.
Ha valamelyet jártas vagy a szakmában, akkor tudod, hogy ez milyen munkakör.
Ha nem, akkor nem értem, hogy milyen alapon osztod az észt.

tanato 2013.08.15. 12:26:08

@nigara: Egyébként nincs harag,én nagyon szeretem a gyógyszerészeket legjobban persze egyet közülük,mivel a feleségem is gyógyszerész.Igaz nem gyárban van,hanem kórházban,de régebben volt egy infúziós üzemben is .

BTBTBT 2013.08.15. 12:33:52

@nigara:
Eddig nagyon úgy tűnt, hogy te osztod az észt, én csak megjegyeztem egy dolgot.
Nem mondtam semmit arról, hogy milyen szinten vagy, csupán utaltam az azonos, de nem igazgatóság szintjén dolgozókra, úgyhogy az erre vonatkozó, sok kérdőjeles felfortyanásod értelmetlen.
Az, hogy információkkal dolgozol, nem jelenti, hogy minden infót megkapsz. De amiről nem tudsz, az nem fáj.

A szervezetfejlesztési tapasztalat valamivel több rálátást ad a profitorientált cégek különféle piaci körülmények közötti valós viselkedésére, mint a vállalaton belüli információkezelésed.

buday008 2013.08.15. 17:40:16

Kösz emberek, hogy azért nagyon nem küldtetek ela búsba.. Oké tényleg írrtam 1-2 nem kellően átgondolt magánvéleményt..xd

buday008 2013.08.15. 17:40:16

@orient: ebben sok igazság van. Lassan ott tartunk hogyha valakinek valamiben van gyakorlata pl. tud hegeszteni aránylag, akkor bakker el tudja magát adni lakatosnak és elvállahat pl egy kerítést kaput stb.. Röhelyes. Igazi szakembert viszont tényleg nemigazán találni már. Tudom mert egyre jobban kezdem magam beleásni a klf szakmákba, mivel nincsen pénzem magam csinálom, és kezd rálátásom lenni. sokszor röhögünk azon ismerősökkel hoyg sok megrendelő azt sem veszi észre ha a munka adott esetben szakmailag kaki, mert megnézi de szépxd Viszont azt mondom ha eza burkoló ismerősöd teszem azt ausztriába kimenne valami közvetítőn keeresztül, látné az osztrák a munkáját lefogadom ott is évekre munkát kapna.. egyik ismerősöm szerencsés értelemben így járt. Kiment 2-3 hetekre ingázni azt lecsapott rá az osztrák--- 3 évre felvette!!!

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.08.15. 17:59:41

@rumitom: Köszönöm, ez jó hír! Próbáltam utánanézni, de mindenhol csak azt találtam, hogy ez kell a munkavállaláshoz, de hogy egy külföldinél van-e úgymond szavatossága, nem.

ffüttyfürütty 2013.08.15. 18:56:07

@orange85: Szia! Engem érdekelne ez a könyv. El tudnád küldeni? futtyfurutty kukac hotmail pont hu
köszönöm

Chamroe 2013.08.15. 21:26:38

@orange85: Szia! Nekem is el tudnád küldeni? szuszek23 kukac vipmail.hu Köszi!

Azért én a szókincsfejlesztőt használom továbbra is, arra, amire kitalálták, tökéletesen megfelel.
Amúgy sem hiszem, hogy a nyelvtanulásban csak egyetlen igaz út van. Én pl több könyvet, módszert kombinálok úgy, ahogy nekem megfelel :)

Chamroe 2013.08.15. 21:29:40

@diggerdriver: Mostantól motivál a gyakorlásban az, hogy rádverjek minimum egy órát :)))

macamuca [IHUN] 2013.08.15. 21:30:04

@Chamroe:
Komárom. Párom most Győrben melózik.
Mi nem terveztünk kifelé, azt hittük, itt minden okés lesz: tuti meló, okés fizu, igényeinknek megfelelő megélhetés. Kezdés albiban majd saját ház vásárlása, valahol a környéken (bejárás megoldott).
Majd jött a válság, házvásárlás lefújva, várjunk, meló volt, fizu/megélhetés is rendben volt.
A válság "megszokottá" vált, a lehetőségek tovább szűkültek, cég ingataggá vált (nem a válság miatt).
Munka is bizonytalanná vált. Párom ment, én maradtam. Ettük a kefét, ismét filléreztünk-számoltunk, és kikalkuláltuk, hogy semmi sem biztos.
Így elkezdtük kialakítani a sokadik "B"-tervet, amiben már igencsak dobogós helyen van a kifelémenet...
Kefeevés csökkenőben, reménykedés az itthoni változásra úgyszintén.
Vagy feladjuk, vagy teljesen áttervezzük az életünket, a hátralévő sacc negyed századot. Elég hosszú idő, az újratervezés mellett döntöttünk :))))))) Racionalice :))) (csak magyaroschan!!! :))) )

macamuca [IHUN] 2013.08.15. 21:39:12

@Barátusz:
"kvalifikált emberek által megideologizált nézetek"

Gyönyörűűűűűűűű!!!!!
És pontos....
Meggyőzhetetlen, mert ő sokáig seggelt az iskolapadban.

Chamroe 2013.08.15. 21:53:21

@macamuca: A mi legnagyobb bajunk az, hogy bár meg tudunk élni a jövedelmünkből (egyenlőre), de előrébb jutni nem tudunk.
Ha kifizetjük az albérletet és a rezsit, megvesszük a bérleteket, befizetjük az ovit, stb... hó végén még marad kb 10 ezer ft (kivéve télen, mert az halálbiztos, hogy a gyógyszertárban költjük el).

Mindenképpen addig szeretnénk lépni, amíg kicsik a gyerekek, a fiunk 4 éves, és szeretnénk, ha az iskolát már nem itt kezdené el.

Chamroe 2013.08.15. 21:56:55

@diggerdriver: Azt olvastam a blogodon, hogy a fiad szívesen jár iskolába az első napoktól. Tudnál arról is írni, hogy a kiköltözés óta, milyen tapasztalataitok vannak?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.15. 22:14:02

@Chamroe:
Sok lehetőséget el tudta képzelni de ilyen gyors beilleszkedést nem.
Gyakorlatilag perfekt beszél angolul angol kiejtéssel.
Jól tanul és semmi probléma nincs.
Azaz egy igen.
Az én fiamnak házifeladat fóbiája van.
Néha hétvégére feladnak leckét. Jó esetben negyed óra alatt meg lehet csinálni.
A fiamnak ha gyorsan végzett akkor fél nap.
Most a hasa fáj ülni nem tud állni nem tud pisilni kell éhes szomjas álmos fáradt fáj a nézés stb...

BTBTBT 2013.08.15. 22:30:32

@macamuca:
Volt olyan angol kollégám, aki művelt és tanult is volt, ráadásul az enyámnél kb. 20x nagyobb zenei tudásnak volt birtokában, tehát jókat is dumáltunk, de amikor egyszer kijelentette, hogy mivel ő is rebellis volt kiskorában, a 2,5 éves lányának nem fogja megtanítani, hogy mi a "szülői tekintély"-t, és hagyja, hogy a gyerek azt csinálja, amit akar, akkor kicsit kiakadtam.
Amikor rákérdeztem, hogy mégis hogy fog viselkedni az ilyen palánta a szüleivel, és később mindenkivel, akivel életében kapcsolatba kerül, akkor a "felelős apuka" eloldalgott, mert erre nem volt kész válasza. :)

@diggerdriver:
Kétoldali idült iskolaundor. :)

Chamroe 2013.08.15. 22:37:57

@diggerdriver: Épp ma beszélgettem az óvónénivel, kérdezte, hogy itthon is problémás-e a gyerek? Kérdeztem, hogy miben nyilvánul meg a probléma? Szerintuk túl izgága, nem tud sokáig figyelni egy dologra, nincs el úgy egy helyben huzamosabb ideig, mint a többi gyerek, és folyton kérdez...
Hát nem tudom, én ezt nem tudom problémaként megélni, hiszen születése óta ilyen, ehhez vagyunk szokva.
Folyton kérdez, és nem rázzuk le, mint ahogy a környezetünkben azt a legtöbb szülő teszi, hanem válaszolunk neki, ha valami érdekli, és nem tudunk mit mondani, hát utánanézünk.
Vegyes csoportba jár, de a nála nagyobbaknál is választékosabban beszél, és sokkal gazdagabb a szókincse.
Nem értem, hogy miért akkora gond az, ha kicsit eltér az átlagtól...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.15. 22:38:51

@Barátusz:
De nem...
Mert iskolába szeret járni jól tanul ott megcsinál mindent.
A lecke a probléma
Mi lenne otthon ahol naponta van annyi mint itt két hónapban összesen.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.15. 22:42:48

@Chamroe:
Azért bazmeg mert Magyarországon ráhúznak egy sablont minden gyerekre és ami kilóg alóla azt levágják.
Itt meg amiben jó a gyerek azt fejlesztik tovább arra motiválják hogy azt csinálja amit szeret.
Itt a folyton kérdező gyerek a jó gyerek. Mert a válaszokból az egész osztály tanul.

BTBTBT 2013.08.15. 22:43:11

@Chamroe:
Miféle óvónéni az? A 2-4 éves gyerekeknek nagy általánosságban igen rövidke az érdeklődése bármi iránt, és mindig belekapnak másba.

@diggerdriver:
Javítok: kétoldali idült házifeladat-undor. :)

Az öcsém sokszor hasmenést produkált vagy lázasra sírta magát reggelente, mire elértek az oviba, hogy ne kelljen elszakadnia anyámtól.

orient 2013.08.16. 04:41:37

@buday008: ilyen ismerosom is van aki kiment es ott is jol megvan persze. A lenyeg az, hogy aki jol dolgozik az akar itthon marad akar megy meg tud elni, ha van egy jo szaktudasa ami keresett es persze megbizhato is. Nekem 4 ceget kellett kirugnom felujitaskor mert pocsekul dolgoztak es vegul haverral csinaltattam, piaci aron, sokat varva ra, de legalabb szep lett...

macamuca [IHUN] 2013.08.16. 13:21:14

@Chamroe:
" Szerintuk túl izgága, nem tud sokáig figyelni egy dologra, nincs el úgy egy helyben huzamosabb ideig, mint a többi gyerek, "

Az ilyen gyerekre itthon könnyen "rásütik", hogy figyelemhiányos=figyelemzavaros, túlmozgásos, és ezzel a jellemzéssel kerül első osztályba, ahol ennek "megfelelően" beskatulyázzák. Eleve hátránnyal indul(na)...
És nincs az az Isten, aki meggyőzhetné az ilyen gyereket így minősítő óvónőt/tanítót, hogy egyszerűen csak korának megfelelően viselkedik (eleven és kíváncsi: hát milyen legyen???), mert neki csak az a lényeges, hogy "más", eltér attól, amit ő kívánatosnak tart. Ha nem sablon, és nem ül meg egy szóra nyugodtan, akkor más, akkor túlmozgásos-stbstb...

Mondom mindezt úgy, hogy az én lányom is pörgött, mint a búgócsiga, feszt kérdezett, nem csak az oviban, hanem később is. Szuper óvónői voltak, így ez ott nem volt probléma: kapott feladatokat, volt elfoglaltsága, otthon úgyszintén, neki természetes volt, hogy kérdez, hisz kapott válaszokat, nem lett elhajtva.
A suliban úgyszintén, ott ráadásul sok és sokféle plusz elfoglaltság közül választhatott. Választott is. Némelyiknél először kérdezett otthon, hogy lehet-e/mehet-e, máskor meg eleve azzal jött haza (6 évesen, első osztály...), hogy ő beszélt a kórusvezetővel, mert szeretne énekkarra (IS) járni, és hogy igen, felveszik, szóval heti 2 nap az is lesz... (minden évben talált valami újabb "valamit" magának, a meglévőek mellé, én meg egyrészt hápogtam, hogy nem lesz ez sok, meg nem győztem magyarázni a tágabb családnak, hogy nem én küldöm, sőt, inkább sokallom, ő akar menni, merthát a család szerint túlterhelem....) A tanulással minden rendben volt, dícsérték az eszét meg a jegyeit, megjegyezve, hogy eleven...
Nagy szerencsénk volt, hogy ott, abban a faluban ilyen szuper óvónők és tanítók/tanárok voltak/vannak...
De ha kényelmesebbek, akkor könnyen túlmozgásosnak és figyelemzavarosnak minősítik.

Chamroe 2013.08.16. 14:45:04

@macamuca: Remélem, hogy mire ez nekünk gondot okozhatna, már rég nem leszünk itt :D

Eni_USA 2013.08.25. 10:45:32

ezen az oldalon talaltok munkat Becsben: www.wungarn.at irjatok a kinti magyaroknak, biztos van aki tud segiteni.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása