oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. július 21. 06:30,  Vasárnapi klubsarok 382 komment

2013. július 21. 06:30 Határátkelő

Vasárnapi klubsarok

Őszintén szólva teljesen elámultam-lepadlóztam attól, amilyen beszélgetés kialakult itt (mármint a Szombati klubsarokban) tegnap, úgyhogy íme, a folytatás, azaz a vasárnapi csevejhelyszín, ahol lehet beszélgetni mindenféléről, akár a ma kikerült archív posztokról.

Klubsarok 2.jpg

És mindez miért van most így? Nos, a bővebb választ a Szolgálati közlemény adja meg, a rövidebb pedig úgy hangzik, hogy engedtem a családi nyomásnak, és a szabadság idején csak heti 3-4 új poszt lesz (reményeim és terveim szerint az első hétfő reggel, úgyhogy lehet készülni), viszont mindennap biztosan kikerül 3 olyan történet, amely még a blog origós korszakában jelent meg, ám itt, az Indexen / blog.hu-n még nem volt olvasható.

Archív voltuk miatt úgy döntöttem, hogy ezeket az írásokat nem lehet a poszt alatt kommentelni, így lett a beszélgetés, vita fóruma a napi Klubsarok. Tegnap valahonnan onnan indultunk, hogy mi volt a jó a szocializmusban.

Tiétek a terep (és ne felejtsétek el elolvasni a ma kikerülő 3 régi-új posztot, ígérem, érdemes)!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Klubsarok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr65416841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Muscari 2013.07.21. 20:51:25

@Igényes: Sokadszorra latom, hogy direkt kotekszel hagymaval. Erre elegulsz ki, vagy mi?

En kedvelem ot, megha sokszor kicsit fafeju is :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.21. 20:52:27

@ffüttyfürütty:
Az már csak hab a tortán hogy a Gyurka kőbuzi volt.
Ezt nem elítélőleg mondom csak akkor nem kellett volna utána a színjáték.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.21. 20:52:40

@Igényes:
Üsse kő, rudizunk egyet! :) Ha még lesz mivel elrágni :D

@diggerdriver:
Senkit sem kell sajnálni... vagy ha igen, akkor sajnáljunk mindenkit! Az úgy polkorrekt ;)

Igényes 2013.07.21. 20:53:50

@Muscari: ld. fent
(@Igényes: ) Ha szerinted is jó poén, akkor bocs, de olyan családi háttérből jöttél, ami nem jogosít fel rá, hogy bármit számon kérj. :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.21. 20:54:36

@diggerdriver:
Minden művész buzi... amelyik nem, az nem is igazi művész :) Hol van birca, amikor a kedvenc témája megy éppen? :)

ffüttyfürütty 2013.07.21. 20:54:46

@Kovermadar: akkor szerveznek kell párhuzamosan egy Szánalom Pride-ot is az Áruló Pride mellé :) (javaslom a hátkorbácsolást és hangos jajgatást) :)

Igényes 2013.07.21. 20:55:45

@Kovermadar: Ha már úgyis arról szól a blog, hogy miben hiszek, akkor a teljesítményben is hiszek. És Faludy vitathatatlanul sokat tett le az asztalra.
A nő más kérdés, az annyira volt szerelmes belé, mint Te a diggerbe.

Muscari 2013.07.21. 20:55:58

@Igényes: meg nem szurtem senkit, tied az elso hely, orulhetsz

Igényes 2013.07.21. 20:56:30

@ffüttyfürütty: Ilyeneket ne írj kérlek. Shalom Prideot olvastam helyette. :D

Igényes 2013.07.21. 20:57:36

@Muscari: Pedig igazán finoman lettél leprolizva. :)) Vigyázz, rebootnál eltűnik, én is azért látom ezt a díszállatot.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.21. 20:58:00

@Igényes:
Az én életművemmel ki a fasz törődik?

Igényes 2013.07.21. 20:59:08

@diggerdriver: Nem tudom. Mikor publikáltad?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.21. 21:01:33

@diggerdriver: ah, nem volt O sose penzes, vilageleteben hovbo volt
Villon forditas ide vagy oda
@Muscari: frusztraltnak tunik es boldogtalannak, de en nem tehetek rola hogy en jol vagyok
teljesen nem vagyok fafeju! ki kerem magamnak:)
vannak elveim az teny, de kifejezetten rugalmasan gondolkodom
amugy Te meg engem nem lattal, hogy barkit is minositsek
en elfogadok mindenkit olyannak amilyen
maximum kerdeseket teszek fel

aki viszont minositget a melybol, annak kenytelen vagyok valaszolni:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.21. 21:01:39

@Igényes:
Bazmeg lebuktunk.
Hogy jöttél rá?
Mostmár bevallhatom hogy nincs is jobb egy jó szűk férfiseggnél:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.21. 21:01:52

@Muscari:
Még engem sem? Wow, kötélből lehetnek az idegeid ;)

@Igényes:
Engem érdekel, hogy miben hiszel... :)
Faludy dolgai nem igazán az én világom. Ellenben ha munkásság, akkor Teller Ede neve nekem többet jelent. Vagy Szilárd Leo-é. De még Neumanné is.
Elmeséljem, hogy én miben hiszek? ;)

@ffüttyfürütty:
Várj! Azt mondod, hogy szánalmasak vagyunk? Vagy szánakozóak? Esetleg szánkózunk?

Igényes 2013.07.21. 21:02:37

@Kovermadar: Ez kicsit olyan, mint a "minden valódi férfi egy kicsit szarszagú". :))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.21. 21:03:02

@Muscari: sajnos en mar nem latom mit irt:)
vagyis halisetennek:)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.21. 21:03:51

@diggerdriver:
Én igen, én igen!
Inkább, mint a Faludyéval... ő nem érdekes annyira.

@hagyma:
Megtanulhatnád már végre, hogy ha boldog vagy, azzal csak mások csőrét b@szod ;)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.21. 21:04:51

@Kovermadar: azert az utobbi harmat ne hasonlitsuk mar ossze Faludyval
nem is ertem az osszevetest
egy csavargo lezengo hobo, meg tudos-professzorok....

Igényes 2013.07.21. 21:05:11

@diggerdriver: :DDD
Videóóóóóóóóóóóóóót. Különben nem hisszük el. :D

@Kovermadar: Szántók. Csak hogy az őstermelők (őstermelőek) se maradjanak ki.

"Elmeséljem, hogy én miben hiszek? ;)"
Persze, meséld.

Igényes 2013.07.21. 21:06:49

@Kovermadar: Nekem azzal bassza a csőröm, hogy olyan kis... mélyről jött. Ez önmagában nem lenne baj, és nála szerintem nem is anyagi mélységet jelent... de ott is maradt.

Bonjour 2013.07.21. 21:07:11

@tilmir: van olyan ország és/vagy nép ahol megéri. Ahol olyan az az adok-kapok es a kötődés mindenkiben, hogy ez nem kérdés.

Sajnos Mo. nem ilyen, nagyon nem ilyen. Én tényleg nagyon sajnálom, sőt szinte fáj, de egyszerűen valami elszakadt régen vagy soha ki sem alakult az, ami mondjuk néhány óra autózásra már igen. Helyileg közel van Mo EU-hoz, de mentalitásban távol. Hasonlóak vagyunk a görögökhöz, csak nekik van tengerpartjuk, meg napsütésből sok, es az őseik nem keveset tettek le az asztalra. Mi legfeljebb szürkeállományból állunk jól, ez a kevert nép előnye. De néha tényleg kompország Mo. Van az ősmagyar, meg az újnemes, van a proli meg a libsi... Egyesek szerint. Csak ember nincs Mo.-on, érted, Ember. Közben meg minden magyar bevándorló, és nem csak tatárjárás után volt bevándorlás. A cocialozmus miatt senki nem hajlandó internalizálni egy egyszerű tényt: Mo-n és egész Európában kurva nagy jövés-menés volt. És rengetegen jöttek Mo-ra a II. Vh előtti 100 évben is. Nekem pl. Van észak-olasz gyökerem. De olyan faj nincs, hogy magyar, csak nyelv van, mert átírva az idézetet: CSAK a nyelvében él a nemzet.

Én arra lennék büszke, ha oly sokan próbálkoznának Mo-n vállakozni az európai népek, amennyien tették anno.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.21. 21:07:57

@hagyma:
Elég lenne nekem az a pénz három életre amit eljátszott.

ffüttyfürütty 2013.07.21. 21:08:45

@Igényes: na abból is lenne balhé, nem vitás.
@Kovermadar: ez már a brainstorming a vonulásra? :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.21. 21:09:04

@Kovermadar: azert is hangsulyozom
mert 1. tenyleg az vagyok, minden OK korulottem
2. akinek otthon OK, az sem meri kimondani, dehogy miert?
3 aki nem az, az idegbe jon, hogy van aki igen
es nem a penzrol beszelek, mi nem vagyunk gazdagok, kulonosen amerikai szinten nem
most Mary eppen gyumolcssalatat keszit, a vacsora sult oldalas lesz amerikai modra
/a multkor en csinaltam, de ma belebeszeltem, hogy az amerikait jobban szeretem:)/
es akarhanyszor kimegyek a konyhaba egy sorert kap egy puszit

es igenis jo poen volt a je je je
ajjende
Isten nyugosztalja
es igaza volt aki felhozta, ha nincs pinochet, chille ma kuba szintjen van

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.21. 21:09:52

@Kovermadar:
Egyetértünk. Nagy emberek voltak.
Ajánlok Neked valakit hogy nézz utána a guglin.
Barényi Béla.
Nekem Ő a nagy ember.

Igényes 2013.07.21. 21:10:56

@ffüttyfürütty: Á, itt nem nagyon van. A legnagyobb balhé olyasmi volt eddig, amit a hagymával láttál. Pár hozzászólási elbaszogatjuk egymást, aztán pár héig nyugi van. Ez az előnye a befogadó és sokat látott közegnek. :))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.21. 21:11:30

@diggerdriver: hat en nem tudhatom
de ha eljatszotta, akkor jott a love es ment is rogton
en kedvel;tem, de mikor hazajott, tenyleg lement kutyaba

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.21. 21:11:39

@Kovermadar:
Köszönöm Barátom csak remélni tudom hogy nem azért írtad mert legutóbb azokat a csodálatos órákat töltöttük együtt:)))))))))))))))))))))))))))))))))))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.21. 21:13:24

haza ment...
@Bonjour: ez is egysztereotipia, hogy a magyar az okosabb, mert mennyi az egy fore juto nobel dij
stb
nem gondolom
mondjuk persze ha engem veszunk alapul, akkor feltetlenul igaz

ffüttyfürütty 2013.07.21. 21:13:38

@Igényes: A Shalom Pride-ra írtam, a blog olvasását nem tegnap kezdtem. :)

Igényes 2013.07.21. 21:14:26

@ffüttyfürütty: Én is. :) Neked is feltűnt, hogy ez az egyik olyan ritka blogok egyike, ahol nem zsidóznak?

ffüttyfürütty 2013.07.21. 21:15:38

Diggerdriver, Kövérmadár látjátok nincs váj mí és be is köszöntött a melegfront. Tényleg vele mi van?

Igényes 2013.07.21. 21:18:15

@ffüttyfürütty: Múltkor kitiltották, és szerintem megsértődött. Pedig megszeretgettük utána.
Vagy egyszerűen nem ér rá, nem tudom.

Igényes 2013.07.21. 21:20:26

@diggerdriver: Az erkölcsi győzelemnek manapság rossz az árfolyama.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.21. 21:20:32

@Bonjour:
Hű de nagyon igazad van.
Magyar az egy vallás.
Magyar az aki annak vallja magát.
Én legjobban azt sajnálom hogy a rendszerváltás iszonyatos nagy esélyét kicsinyes magánérdekekből eljátszották.
Milliók életét tették tönkre és még nincs vége.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.21. 21:21:01

@ffüttyfürütty: megsertodott, mert toroltek a nickjet
nem voltam itt, nem tudom miert
nekem hianyzik, pedig neha jol "anyaztuk" egymast
pedig mindig jo ha van egy strici keznel:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.21. 21:24:35

@Igényes:
Én már várom az alkalmat hogy elmondhassam a véleményem róluk.

ffüttyfürütty 2013.07.21. 21:25:20

Akkor nagyon kihúzhatta a gyufát a blog.hu-nál.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.21. 21:26:35

@Igényes:
Ha nem is, de a lába sajtszagú, az már egyszer biztos! :)

@hagyma:
Ezért modtam, hogy nekem a Faludy senki sem... (és ezzel nem azt mondom, hogy ő egy senki volt, csak nem alkotott számomra maradandót).
Tudósemberséget túltárgyaltuk!

Nobel-díj: a legszebb, hogy azok is ezt mondják, akik hétvégente antiszemitáskodnak... hétköznap viszont éltetik a zsidó Nobel-díjasokat :) Tipikus, más tollával ékeskedés...

@ffüttyfürütty:
Az bizony!

@diggerdriver:
Utána néztem... nem semmi ember volt, ez a valódi, világot jobbá (és biztonságosabbá) tevő életpálya.

Igényes 2013.07.21. 21:27:41

@diggerdriver: Mondd. :))

@ffüttyfürütty: Szerintem nem. Valami olyasmit írt, hogy az arabok állatok. Egymillió durvább hülyeség elhangzik naponta.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.21. 21:27:41

@Igényes:
Nekem sem volt vele bajom.
Mikor kezdett elmenni rossz irányba szóltam neki.
Utána még nagyobb ámokfutásba kezdett.
Ha valaki nem ért a szóból...

Bonjour 2013.07.21. 21:28:06

@hagyma: na látod :)))))) ott vagy te élő példának
Mondjuk tényleg sok tudóst adtunk a világnak, Amerikában mai napig jól cseng az életrajzban, ha magyar vagy... Ezt neked nem kell elmondanom. Van egy ilyen korszakról egy anekdota könyv - azert hiteles adatokkal - Marx nevű magyar fizikus írta, talán az a címe, hogy a magyarok a marsról jöttek, vagy hasonló.

Figyu, én is voltam housekeeper Laughlin-ben, meg az Atlantai six flags-ben bolti eladó 99-ben, meg 2000-ben. oké diákként. De utána bejártam fél Amerikát, sz'al tudom miről szoktál beszélni és altalában egyetértek veled, mint ma pl. a negro témában. Ugye nem rajtam töltöd ki Igényes hülyégeit?

Ültem a sivatagi benzinkút szélén esténként, a harrah's-ból hazajőve és íttuk a Millert papírzacsiból ecetes csipsszel. Kétnaponta megnézett minket a seriff alkalmazottja, annyira nem történt semmi ott.

Csakhogy jókedve derítselek, nekem az a tapasztalatom, hogy a franciák egy jó része iszonyúan odavan amerikáért, illetve a törtetőbb fajta illetve a fiatalok. Et kevesen tudják. Anglia csak a második a képzeletbeli toplistán.

Na iszom egy

Bonjour 2013.07.21. 21:29:09

Na iszom egy sört arra a megtiszteltetésre, hogy Hagymával szót váltottam.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.21. 21:31:08

@Igényes:
Figyelj, ha le akarok valakit állatozni akkor meg tudom úgy tenni hogy az állat szót le sem írom mégis súlyosabb bírálat lesz.
Vaj Mi is meg tudta volna tenni.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.21. 21:35:05

@ffüttyfürütty:
Az úgy volt, hogy hagymának és nekem elgurult a gyógyszerünk. Figyelmeztetve lettünk szóban. Jött váj mí, nem olvasott vissza, ő is beszólt, erre visszakézből repült.
Szóval igazából a mi (az én) hibám... utána próbáltam győzködni, hogy beszéljen HÁ-vel, mert az úgy tiszta, de inkább bedurcizott és lelépett...

@Igényes:
Ez pontosan így van! Ezt HISZEM én is... ;)

@diggerdriver:
Azt hiszem ezért nem látom a potenciált én sem az országban. Volt 23 éve, elcseszte... ennyi.
És nem, nem csak a felejthetetlen közös pillanatok miatt! :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.21. 21:35:36

@Kovermadar:
Volt egy szer Magyarországon egy Mercedes Design kiállítás ai Iparművészeti Múzeumban.
Ott csináltak Neki egy emléksarkot.
Az egyetlen magyar származású ember aki benn van az Autóipar Nagyjai Phanteonjában Robert Bosch, Soichiro Honda és egyéb nagyságok között.
Kevesen ismerik és én ha tehetem elmondom műszaki embereknek hogy ki volt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.21. 21:36:55

@Kovermadar: arrol nem is beszelve, hogy 90 szazalekuk nem otthorol erte el
@Bonjour: olvastam
orulok hogy jartal itt, csak azt nem ertem miert nem maradtal?
na most Mary jon, amig sul az oldala ove a gep:)

Igényes 2013.07.21. 21:37:11

@diggerdriver: Kinek mi fekszik, fekszik az annak.

@Bonjour: Az én hülyeségeimet.... ühüm, jó. Mennyien nevelkedtek itt ólban.

Igényes 2013.07.21. 21:40:22

@Kovermadar: Azért azt igazán nem mondhatod, hogy az a 23 év változás nélkül telt el. Potenciál meg van ebben is annyi, mint a többiben, csak valamiért nem akarják kihasználni.
Meg ugye elvesztettünk egy háborút, amit a mai napig súlyos pénzekkel fizetünk.

Igényes 2013.07.21. 21:42:18

@diggerdriver: Hogy nem kell leírni az állat szót.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.21. 21:47:20

@Igényes:
Ha azt írom valakire hogy alacsony szinten megrekedt ösztönlény az sértőbb mintha simán leállatoznám.

Igényes 2013.07.21. 21:49:00

Rájöttem hogy csodálatos tehetségem van ahhoz, hogy megfagyasszam a levegőt. Szóval megyek is.
Javasolt arra nevelni az utódaitokat (már akinek van vagy tervezi hogy lesz) hogy mások halálakor nem kurjongasson hülyeségeket, mert az "jó poén". De ha mégis, akkor nagyon el kell picsázni, hogy egy életre megtanulja, hogy dicsekvés helyett mélyen kussoljon róla.

Különben beárazza magát egyes szállodai alkalmazottak szintjére. :)

Igényes 2013.07.21. 21:49:47

@diggerdriver: De ez nem mindig igaz. ;)
De most tényleg mennem kell, kellemes estét.

Bonjour 2013.07.21. 21:50:46

@igényes2: hat most ezzel sem értek egyet, de azert nincs harag. Én eddig nem szívtam, de én diákként végeztem fizikai munkát, igaz, elég hosszasan... és szerettem, szerettek, boldog voltam, de azert velem kesztűskézzel bántak. Néha együttlógtam illegális magyarokkal. Mo-on 14-16 evesen ujsagot hordtam, igaz, csak szomgbat hajnalban. és ebből kialakult egy kép, egy rálátás. es ezt sajnos csak azok értik meg, akik ezeket valamennyire megjárták, vagy igazán belülről látták. Es jó volt utána a meleglangy kárpátmedencémben kipihenni magamat.
Én egy örök ingázó vagyok, és szívemben legbelül, egy európai, elsősorban pedig francophile (engem elfogadnak), pedig az amerikai feeling nem semmi, azóta is nosztalgiám van.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.21. 21:53:45

@Igényes:
Persze egy egyszerű szerkezetnél ez pont nem működik.:))))))))

Igényes 2013.07.21. 21:56:20

@Bonjour: Nem duzzogok, jönnek hozzám. És valóban nem helyeslem, hogy az ilyen viselkedést támogassuk, mert akkor a szerencsétlen sosem fog rádöbbenni, hogy ez helytelen.
Akkor pedig mindenki akihez dörgölődzni próbálna, utálni fogja, a végén rákos lesz, és azt a pénzt amit az ő saját hülyeségéből épített rákjára fordítanak, hasznosabb dolgokra is el lehetne költeni.
Szóval ez ilyen láncreakció.

Bonjour 2013.07.21. 21:56:54

@Igényes: szerintem csak lazulj be, és ne vedd olyan komolyan a dolgokat. Akkor sokkal könyebb. Talán túl fiatal vagy még, és ez nem sértés :), igaz nem tudom a korodat, csak gondolom.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.21. 22:02:05

@Igényes:
Fogni mindig van mire. A németek és osztrákok is vesztettek el háborút. A japánok sem kis zakót kaptak (ráadásul ugyan akkor). OK, ők nem voltak utána szovjet befolyás alatt.

De mivel magyarázzuk azt, hogy a Visegrádi Országok közül is sereghajtók a magyarok? Nekik is ugyan az a 23 évük volt.

Egész egyszerűen a mindennapi politikai érdekek a meghatározók és nem a hosszú távú siker a cél. Ilyen vezetőkkel nem lehet mit kezdeni.

Aztán volt az a kirohanásod, hogy miért a külföldön élők mondják meg a frankót. Nagyon egyszerű: mert más környezetben élnek, más szabályok szerint játszanak és aktív részeseként tudnak különbséget tenni, átlátják és tudnak tippeket adni.

Mondok gyorsan kettőt:
1) Nyugdíj. A svéd rendszerben nincs 13. havi. Miért lenne? 12 hónapig fizeted az adót, 12 hónapig kapok a nyugdíjat. Nem panaszkodnak. A másik, hogy attól lett fenntarthatóbb, mint a magyar, mert a GDP növekményhez kötik az emelést. Ha nő a GDP, akkor nő a nyugdíj. Ha csökken, akkor csökken. Így az államnak kvázi azonos energiabefektetés azt kifizetni 20 év múlva is. Korrekt? Mondjuk... fenntartható? Jelen pillanatban úgy tűnik, hogy igen.

2) Egészségügy. Vizitdíj. Kell! Az egyénnek filléres kiadás, de 10 millió filléres hozzájárulásból szép summa lesz a végére, amit lehet visszaforgatni. Itt is van. 100kr (3400Ft) a nővér, 150kr az orvos, 350kr a szakorvos. De ide ritkán mész. Ezerpárszáz kr után díjmentes, az a plafon.
Anno Magyarországon a népszavazáson is a vizitdíjra szavaztam.

Aztán van, ami Mo-n reálisabb, pl. az autópályadíj. Nem mintha szomorú lennék, hogy itt nincs, de az utak sokkal jobb minőségűek, a zord tél dacára sem fagynak szét évenre 3* (mondjuk az autóra az adó és a biztosítás sokkal drágább, lehet abból van kompenzálva).

Tudom tanácsolni azt, ami a japánoknak is bejött: tessék járni a világot és fényképezni... hazavinni, alkalmazni, adott esetben jobbá tenni.

(most pedig Eden Lake nézés következik :) )

Bonjour 2013.07.21. 22:11:03

@Igényes: hűha... A lazulás mellé még szivj egy jointot is. :). Talán nem tudod, de Kádár halálakor sokan örömtáncot jártak, pedig akkor már nem tudott sokat ártani az öreg. Az én akkori magyar származású svéd párocskám is (az anyja családja recsket is megjárta). Nos, nekem akkor éppen tökmindegy volt, de mindenkit meg tudtam érteni. Nem vagyunk egyformák.

Nekem pl. Ennek a szerencsétlen Erőssnek a halálakor volt az az érzésem, hogy na végre, mert bár sajnáltam, de túl sok ember halt meg ebben a vállalkozásban, a pasi meg egyértelműen erős szenvedélybeteg volt a hegyi oxigénelonásos hallucinációra. Respect a teljesítményért, minden nagy teljesítmény mögött egy őrült van, csak sajnos itt sokan meghaltak mellette, fiatalok.

Szóval az hogy valaki kurjongat, semmit nem jelent, máshol van az ingerküszöb neki, más a humora. Eseleg lépj túl, es kommented azt, ami tetszik. De ez pusztán egy ötlet, hogy ne fagyaszd meg a levegőt.

Ez a folyamat amit leírtál, gáz, szerintem. De majd felnőtt egyszer te is.

Bonjour 2013.07.21. 22:12:48

@Igényes: ha túl öreg, akkor fel kell ehhez nőni. Relax. Jó fej vagy, de csak akkor gyere, ha bírod ezt.

Igényes 2013.07.21. 22:17:10

@Kovermadar: Csak nagyon röviden. Ausztria, Németország: eleve nem ugyanabból a pozícióból indultunk, az ország már a Habsburgok alatt is inkább csak gyarmatszerűség volt. Japánban ugyanekkor a gyilkosságig fajuló viták voltak arról, hogy a császár valóban földreszállt isten-e, és tényleg elveszthették-e a háborút. Képzeld el a két állapotot, milyen belőle startolni, mindegy milyen gazdasági helyzettel.

A hosszú távú sikerről: Orbán most pontosan azt próbálja megalapozni, hogy 1 év múlva ne forduljon fel minden, és kezdődjön elölről a szabad rablás. Erre mi történik? Az egész világ kaffog, hogy ezt most mán hogymán, meg mérmán, meg hogymerimán.

A vizitdíj az én személyes meglátásom szerint baromság volt, és sok pénz nem jött be belőle. Viszont a tényleg szegény és tényleg beteg embereknek összejött belőle hetente 5-6, amikor egyik orvostól a másikig zavarták őket. Akkor, amikor kenyérből is kevés van, 300 ft sok.

A világjárás a kapóknak is nyuggertevékenység, akkor már hiába látsz bármit. Az meg, hogy külföldről mondjátok meg, mi a jó... ld. a más faszával csalánt verni című népi bölcsességet. Ha jó, csináld, én meg azt csinálom, ami nekem tetszik.

Bonjour 2013.07.21. 22:17:12

@Bonjour: ha túl öreg, akkor IS...

Bonjour 2013.07.21. 22:18:03

@Kovermadar: igen, ezt elkúrták. Nem kicsit. Nagyon.

Igényes 2013.07.21. 22:21:23

@Bonjour: Fiam, lassan kihúzod a gyufát. Viszont tényleg csak viccből írtam az ólban nevelkedést, nem kell ám minden hozzászólásoddal bebizonyítani, hogy valóban.
Inkább menj szépen, és szeretgesd meg térdenállva az Intelligens Hagymát. :)

Hozzám meg jöhetne már ez a hülye.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.21. 22:27:10

@Kovermadar:
Teljesen egyetértek.
Egy kis kiegészítés. A svéd nyugdijrendszer mai formája 40éves átalakító folyamat eredménye.

Na mára befejezem megyek a lányomért a Stanstedre.
A "na szóval" egy hétre felfüggesztve.
Olvaslak benneteket a munkahelyen de reagálni esténként nem fogok tudni.
Pápussz

Bonjour 2013.07.21. 22:55:34

@Bonjour: nem mellesleg, én apolitikus alkat vagyok, de nem most lett elkúrva, hanem a 90-es évek elején. Még a 2006-os hitelből való össznépi lerészegedés az áruhitelekkel is már csak egy gyenge utózönge volt.

Hál istennek én ez utóbbit a párizsi latinnegyedből figyeltem :))). De azert mégsem vicces.

Mondom, apolitikus vagyok, de Mo. Most szívja meg azt, amit a többi visegrádiak eddig. Csak most sokkal nehezebb körülmények között, sokkal kevesebb támogatás mellett.

Rendszerváltáskor kellett volna egy erős kéz, egy "válságmenedzser". De mi elböcsészkedtük egy kissé ezt a soha vissza nem térő alkalmat. Nos, hosszú az út még a helyrehozatalig, sokkal hosszabb, ha még 89-ben valódi hazafias érzelmű kapitalisták vezették volna át az országot. Annyira hosszú, hogy egyáltalán nem meglepő, ha még az ötvenes korosztályból is sokan fellállnak es azt mondják, hogy köszi, ezt most nem tudja megvárni, mert végkimerülés fele halad.

És ez azert fontos, mert nem lesz jobb most egy darabig össznemzeti szinten, legfeljebb egyéni szinten néha. És erről nem tehet senki.

Hat persze, hogy hazaárulóznak. Én megértem. Ez egy harc, es akkor lesz vége, amikor itt fellendülés jön. Én a világ másik felére menekülnék, ha ezt az országot nekem kellene vezetni.., pedig fejemben alkalmas tartom magam akár egy ország vezetésére... Na jó, kis túlzással.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.21. 23:02:06

@Igényes:
Szabad rablás Orbán alatt is ugyan úgy megvan és meg is lesz. Ráadásul az okosságainak 90%-a egy baromság (trafikok, átnevezések, alkotmány 125-ször).
De örülök, ha hiszel benne, 30 év múlva meglátjuk, hogy hová jutott az ország.

A nincs pénz egy érdekes dolog. Vajon miért nincs?
A munka értéke (a munkával teremtett jószág értéke) közel azonos kell legyen. Egy magyar marós / esztergályos által gyártott munkadarab egységára ugyan annyi, mint egy svéd által gyártotté.
Ezt onnan tudom, hogy apósom 30 évig dolgozott az ABB-nél (illetve annak jogelődjeiné - Láng Gépgyár...). Pontosan tudta, hogy mennyiért adnak el egy gépórát.
Svédországban is tudja, hiszem most itt dolgozik, itt csinálja ugyan azt. És mégis, a fizetése a töredéke volt Mo-n.
Hol van a többi pénz?

Lenyeli a tulaj? Ez elég szomorú lenne, de ha így van, akkor vajon miért nem dorgálja meg senki a tulajt, hogy "Hékás! Ez így nem OK!" - avagy hol vannak a szakszervezetek?
Lenyeli az állam? Ugyan mire fel? Miért kell relatív több pénz a magyar államnak, mint a svéd államnak?
Lenyeli a dolgozó? Na ez a legkevésbé valószínű...

Lehet, hogy jót akar Orbán, de egyrészt ügyvéd és nem közgazdász (tetszik vagy sem, de a műtétet sem a főkönyvelő végzi - egy ország irányítása mindenek előtt gazdasági jellegű feladat... a többire ott az alkotmánybíróság (vagyis lenne :) ).
Az is tény, hogy egy szar gazdasági helyzetet örökölt (világgazdaságit), a szarból pedig nehéz várat építeni...

Jelen pillanatban nem látom, hogy hova vezet az általa kinézett út (feltételezve, hogy jó irányba halad, akkor sem látom sem a célt, sem a mikort).

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.21. 23:11:51

@Kovermadar: Orban nem ugyved, hanem
politikus
nem is rossz
szerintem
de ha a tobbseg nem szereti, hamarosan johet mesterhazi vagy bajnai
,hat en nem szavazok, bar tehetnem. de belegondolva ha szavaznek, nem lenne kerdes, hogy Orban
de sok sikert otthon

2013.07.21. 23:18:50

@Kovermadar: Akkor te érted hogy miről beszélek..... :)

Bonjour 2013.07.21. 23:19:48

@Igényes: korban nem hiszem, hogy idősebb vagy. Ezekből látszik, hát meg objektíven is.

Hagyma mert lépni anno. Respect. Te nem mertél, csak álmodozol. Vannak ittI, akik imádnak Mo-n lakni, és imádja ez a közösség őket (pl. Bpetya). Mindenki kedves, te miért nem vagy az?

Sajnálom, többet feltételeztem rólad, főleg, hogy az első kommented olyan jó volt... De hát...

DISREGARD.

Semmi gond ezzel. Nekem legalábbis. Sajnálom, bár a "fiam" kezdetű mondatot senkitől nem tűrném meg.

Értetlen vagy. Hagyma az ő világában él, és hidd el nem miatta fog összedől mi a magyar gazdaság. Tényleg magával ragadó az ameriakai hangulat. Es pont Hagyma az, aki sokszor védte az orbáni politikát. Most lattam az utolsó kommented. De ha nem elvakultak vagdalkoznál, lehet, hogy kiderült volna, hogy nem is áll távol egymástól a gondolkodásotok.

Es hidd el, jó, hogy sokan elmennek, mert így nem 25% a munkanélkuliség. Majd benépesül, vagy visszanépesül az ország, amikor annak eljön az ideje. A rendszerváltáskor az 56-ős magyaroknak köszönhetett a legtöbbet az ország, kivéve nehány gengsztert. Hidd el, fog még visszafelé átadni a jóság, kár most ezen hőzöngeni. Irdatlan sok brit ment Ausztráliába. És?

Mint írtam, a vándorlás Európában sokkal természetesebb jelenség, a kulturálisan idegen bevándorlókat kicsit jobban szűrném, de az másik tészta.

Mindenkinek szép estét a továbbiakban.

Bonjour 2013.07.21. 23:26:32

@hagyma: mert engem akkor vártak már más lehetőségek. De ha azok nem lettek volna, ki tudja :).

Bonjour 2013.07.21. 23:30:03

@hagyma: na lám, itt is a bizonyítékok a fentebbi mondataira, es ezt most igazából Igenyesnek címeztem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.21. 23:33:58

@Bonjour: OK
nekem eletem legjobb dontese volt hogy kijottem es maradtam
azt sajnalom, hogy nem jottem korabban
de ha korabban jovok, nem lenne Mary pl.
szoval bonyolult ez
igy van jol ahogy van
akarat es szerencse juttatott idaig, ami nem tul magas, nem vagyok sztar meg ilyenek
egyszeruen egy csodalatos no suti az oldalast a konyhaban, elottem egy hideg sor, a tv es az internet. a parkoloban 2 kocsi, nyugalom es bekesseg, korben hegyek
mit akarnek meg tobbet?
/es van szaritogepem is! csaxolok/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.21. 23:35:02

@Bonjour: vagtam, bar en tenyleg szurtem, nem tudom mit irkal
nekem ugy tunt ideges amiatt, hogy nekem jo:)

Muscari 2013.07.21. 23:58:20

@hagyma: nekem is beszolt, pedig csak teged akartalak megvedeni, ahogy megigertem a multkor :-)

Azt hiszem, o egy megkeseredett ember, Bonjournak is hogy nekiment, pedig amit o irt abban tenyleg nem volt szemelyeskedes csak epito jellegu kritika.

Milyen lett az oldalas?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.21. 23:59:52

@Muscari: aszongya az asszony, meg 10 perc
kopog a szemem az ehsegtol:)

2013.07.22. 00:03:03

@Kovermadar: "....miért a külföldön élők mondják meg a frankót. Nagyon egyszerű: mert más környezetben élnek, más szabályok szerint játszanak és aktív részeseként tudnak különbséget tenni, átlátják és tudnak tippeket adni."

Igy igaz. A kivülálló sokszor érzelmek nélkül, racionálisan képes egy problémát átlátni és elemezni. Az orvosnak se szükséges hogy rákja legyen ahhoz, hogy gyógyitani tudja, drogosnak vagy pedónak se kell lennem ahhoz hogy el tudjam végezni a munkám. Persze nem állitom hogy nekünk külföldön élőknek van feltétlenül igazunk mindenben, de szerintem érdemes odafigyelni a véleményünkre mert akárhogy is nézzük, azért léptünk le mert Mo-n valami nagyon nem müködött.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.22. 00:09:31

@hagyma:
Akkor lehet itt az unszimpátia oka nálam. :)
Engem csak az érdekel, hogy a gazdaság menjen, az emberek jól éljenek. A többi csak mese habbal, jelentéktelen dolog.

Orbán politikájában az nem tetszik, hogy a maslov-piramist mintha fordítva kezdte volna építeni. Olyasmikkel foglalkozott, költött pénzt (ha nem is sokat), amik huszadrangú dolgok.

Magyarországnak jelen pillanatban 3 dologra van szüksége: munkahelyekre, munkahelyekre és munkahelyekre.
Baromira mindegy, hogy mi a neve az utcáknak, hol lehet cigit venni...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.22. 00:18:29

@Kovermadar: nezd
az utcanevekkel nem hiszem hogy foglalkozik
azt nem ertem miert baj ha a sportot tamogatja pl stadionokkal az allam
es sportegyesuletekkel
erre szukseg van
a jatekgepek kivonasat is helyeslem /itt sincs/

a cigaretta bevonasa egy kozos rendszerbe, az nalam sem elitelendo

nem tudom, nem elek otthon jo ideje
hat igen a munkahely a legfontosabb ez nem kerdes
de ezt nehez
koti az EU is pl
nade ne politizaljunk

Bonjour 2013.07.22. 00:21:18

@hagyma: :)
Nekünk is van szárítógépünk. Mi a gyerek miatt vettük anno.

De olvastam ma szárítógép mizériát is.

Én mindenkinek örülök, akinek jó, es magam is törekszem a jóra. A jól-lét nem mérhető pénzben, de a dolgok jelen állása szerint azért most kell egy lé a boldoguláshoz, legábbis a világ eme kis zúgában. De tudni kell hatradőlni a harc után és örülni az elért sikereknek. A sztárok között a dilisek/szerfüggők aránya kb 100x. Szóval ez is szerencsésen alakult, hogy nem lettél az. :)

Bonjour 2013.07.22. 00:38:28

@Kovermadar: ebben igazad van, sok értelmes támogatója csodálkozott ezen azátnevezősdin, dehát "panem et circenses", minden politikus használja ezeket.

Hanem a lényeg tényleg a munkahely. Miután válság van, az egyetlen értelmes átmeneti megoldás a vándorlás, levezeti a felesleges gőzt és munkaerőt. Majd ha stabilizálódott es van ujra gazdaság meg nyitott marad, akkor lesz beáramlás. Addig meg nem kellene köpködni a külföldön munkavállalókat sem, sokan maradtak volna. Képtelenség lett volna pár év alatt ennyi minőségi munkahelyet létesíteni ebben a helyzetben, mint amennyit a kivándorlás felszívott, ez irreális.

Ha van eszük, szövetséget kötnek a kimenőkkel, kulturális intézeteket erősítik és erősítik ezáltal az image-t, meg a lehetőségét egy gyümölcsöző együttműködésnek egy sor kinti,magyarral.

Na mindegy, én a pacifista megoldások híve vagyok.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.22. 01:02:50

@Bonjour: en annyira hatradolok, hogy az agy fog meg
ma country ribset csinalt hagymas silt krumplival nem baby ribset
csak nezek ki a fejembol
kurva jo lett
kis sajtos teszta es frissen sutott kenyer volt melle
meg hideg sor
a baby ribs is jo,de kezdem atgondolni, hogy atterek a country ribsre
qrwa jo volt
a hagymas krumpli meg egyenesen fantasztikus

Bonjour 2013.07.22. 01:15:16

@Igényes: "Én hiszek abban, hogy amit csinálsz, az meghatároz, úgyhogy az én számomra létezik aljamunka. Semmiért nem lennék mosogató például, meg van pár "értelmiségi munkakör", ami szintén szóba sem kerülne. Ilyen pl. az orvos, bár az orvoskodás réme nem is fenyeget."

Ezt kar hogy nem olvastam eddig. Akkor nem is szólok, mert tudtam volna, hogy nincs értelme.

Én elég magas szellemi munkát végzek, de soha nem gondolnám, hogy a fizikai munka "minősítene", negatívan. Büszke vagyok arra, hogy fizikai munkát végeztem, pedig létfenntartás szempontjából nem voltam rászorulva. Büszke vagyok arra a tapasztalatomra és gazdagnak érzem magam tőle, mert megtanultam általa, hogy soha sehol nem lesz "büdös" a munka. Ez pedig nagyon emberi értelemben szabaddá tesz. Ahogy szerintem Diggert az, hogy fizikai munka mellett is igen szélesen művelt, művelődik.

És gazdagnak érzem magam attól, hogy ugyanolyan emberinek érzem a kapanyelet, mint a tudóstollat.

De ide el kell jutni. Sokaknak nehezebb, "mint a tevének a tű fokán átjutni".

OFF

2013.07.22. 01:19:52

@hagyma: olyan seafood pad thait ettem vacsorara, hogy megszolalt. Es itt mar holnap reggel van es a kave melle nincs poszt.

Bonjour 2013.07.22. 01:25:21

@hagyma: de jókat ettem ott istenem! Volt, hogy nem jött meg a paycheck a mondott időre, közben a cash-ből kifogytunk, úgyhogy mikor végre tisztességes pénzmennyiséghez jutottunk, elmentünk egy all you can eat-re több nap tészta után. Négy óráig ettünk, hogy lassan táguljon ki gyomor. :) Nagyon jó étterem volt, egyszerűen minden finom volt. Kajáról rengeteget tudnék áradozni, pedig nem ma volt. :)

Muszáj aludnom, de nagyon jó étvágyat!

Bonjour 2013.07.22. 01:31:58

@charlieharper: üdv neked is, jó nyaralást, mégha üzleti úton is lennél.

Most már tényleg OFF.

zopilote 2013.07.22. 02:16:23

@Kovermadar:
" Magyarországnak jelen pillanatban 3 dologra van szüksége: munkahelyekre, munkahelyekre és munkahelyekre. "
Szerintem meg politika es ideologia mentes, szigoruan szamonkert oktatasra lenne szukseg. A leghamarabb megterulo, leglatvanyosabb erdemenyt felmutato befektetes. Sokat gondolkoztam ma munka kozben a tegnapi temarol, arrol, hogy mi volt jo az un. " atkosban ". Igy jutottam el egy dologhoz, amit nem emlitett senki: a szocializmus kitermelt egy, az akkori vilag viszonyaihoz kepest is kituno alapmuveltseggel rendelkezo neptomeget, a nincstelen prolik, parasztok ivadekaibol. E neptomeg a 70 - es, 80 - as evekre erett meg. A rendszervaltas sokkhataskent erte oket, ugy is lett lejatszva, direkt. Nem ervenyesult a fokozatossag elve. Erdekes ezzel kapcsolatban Naomi Klein konyve: The Shock Doctrine: The Rise of Disaster Capitalism. Amit nagyon ajanlanek diggerdriver olvtarsunknak is elolvasara, Pinochet es a mai magyarorszagi helyzett kozotti osszefugges megertesere:)

pappito · http://pappito.com 2013.07.22. 04:02:14

látom a szocreál nosztalgia után beütött a "mitkénejobban" habverés.

Kiszűrve az amerikait meg a szellemileg kissé gyengén bútorozottat egész élvezhető volt :)

Csak Faludy-t ne bántsátok, zseniális költő és műfordító volt. Semmi más nem számít. Günter Grass-t besorozták a Waffen SS-be, harcolt is, el is titkolta, de megírta a Bádogdobot (meg sok mást) és nagyjából és az egyik legnagyobb kortárs német író.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.07.22. 06:44:09

@Bonjour: Ebben teljesen igazad van.
:(
Nekem csak sváb őseim vannak. Illetve hamarosan kiderül.
Elkezdtem családfát kutatni.
:)

ffüttyfürütty 2013.07.22. 07:20:24

@pappito: Hogy van rengő földetek? Minden oké arrafelé?

Igényes 2013.07.27. 21:46:21

@Bonjour: "Én elég magas szellemi munkát végzek, "

A te képességeiddel ez elég baj. :))
De ha már így szóba jött: mit csinálsz?

Igényes 2013.07.27. 21:55:04

@Kovermadar: Jogász, nem ügyvéd. És az csak a végzettsége, nem tudom, dolgozott-e benne. A szakmája politikus. :)

@cougarcat: A kívülálló, az lehet, de itt ti a közelében sem vagytok (többségetekben) a kívülálláshoz. Legfeljebb kijjebb állók lehettek. Azért léptetek le, mert Magyarországon a SZÁMOTOKRA nem működött valami, és olyan érzéseket vittetek innen magatokkal, ami eleve kizárja az objektivitást.
Ez persze nem baj, csak elég szembetűnő. :)

2013.07.31. 05:35:18

@Igényes: "Azért léptetek le, mert Magyarországon a SZÁMOTOKRA nem működött valami, és olyan érzéseket vittetek innen magatokkal, ami eleve kizárja az objektivitást."

Az a lényeg, hogy mindent meglehet magyarázni. Azt nem furcsállod amúgy, hogy ezek az emberek ugyanazokat a dolgokat sorolják fel, amikor leírják, hogy mi nem jó nekik Mo.-on?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása