oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. június 29. 07:18,  Utazás a Föld körül 380 komment

2013. június 29. 07:18 Határátkelő

Utazás a Föld körül

Ma hajóra szállunk, és kicsit bepillantunk az ottani életbe, igaz, Tibor írása annak elsősorban pozitív oldalát emeli ki. Mottója szerint „a bátrak néha nagyobb utat járnak be egy pillanat alatt, mint mások egy életen át". Nyilván sokan egyoldalúnak találjátok majd a történetét, de ő így élte meg és ezeket tartja belőle fontosnak. Majd jól megkommentelitek... :)

hajó buli.jpg

„Balázs barátom nemrég a Mindent csak egy kalandnak tekintettem című írásában - többek között – megemlítette, hogy 9 évig hajózott. Na, gondoltam, ez azért több misét megér, így a megszokott posztoktól eltérően most nem egy országot szeretnék bemutatni élményeimen keresztül, hanem az óceánjárókon dolgozók életét, benne az örömeiket, a megoldásra váró feladataikat, a kalandokat és nem utolsó sorban a mindezekkel járó belső fejlődés lehetőségét.

A vágy

"Mennék én, ha lenne miből" - hallom évek óta, mintha a pénz lenne a legfőbb mozgatórugója bárminek is ebben a világban. De mi van azokkal, akik pénz nélkül is megvalósítják céljaikat? Tán csak nem a vágy az, ami oly erőt ad, hogy bármit képes lehet vele elérni, megvalósítani?

Ha a vágy és hozzá az elkötelezettség, kitartás a helyén van, - mint mindazoknak, kiknek írásait százszámra lehet itt olvasni -, akkor szinte nincs akadály. Valahonnan jönni fog a pénz és a téged támogató emberek, események tömege. Ellenkező esetben...

Hogy miért érdemes hajón dolgozni?

Beszélhetnék itt arról a pénzmennyiségről, melyet otthon kevesen tudnak félrerakni (nagyon nem mindegy hogy az ember nincs ráutalva arra a banki kölcsönre, ami érthetetlenül a vételár többszörösére duzzad évek, évtizedek alatt), de beszélhetnék különböző nyelvekről is, melyeket nagyon jól meg lehet tanulni az ott található multikulturális környezetben, vagy azokról a földrészekről, országokról melyekbe könnyedén el lehet jutni.

Továbbá beszélhetnék a Föld majdnem minden szegletében megtalálható barátaimról és a velük együtt átélt megfizethetetlen élményekről, illetve a szakmai fejlődésről mely segítségével bárhol megállja a helyét az ember...

...de még ezeknél is fontosabbnak tartom azt a belső fejlődést melyen keresztülmentem (mentünk) évek alatt, melyeket itthon nem hiszem, hogy megszerezhettem volna.

Ezek közé sorolom a külső-belső tartást, nyugodt magabiztosságot, a dolgokhoz, emberekhez való hozzáállást, dolgokra való rálátást, világlátást és ebből fakadóan egy kis bölcsességet.

A hajón nagyon komoly elvárások vannak melyeknek meg kell felelni. Aki erre hajlandó és nem hátrál meg, az olyan alapot kap, melyet az élet bármilyen területén tudni fog hasznosítani.

A kezdetek

Nyilván 2001 őszén - amikor is jelentkeztem hajóra - a fent említett dolgokra még nem volt rálátásom, csak annyit tudtam, hogy szeretnék minél több országba eljutni. Ha tudtam volna, hogy ennél olcsóbban, gyorsabban és egyszerűbben nem tudom bejárni gyönyörű Földünket, akkor ezt a lépést jóval előbb megtettem volna.

Lényeg a lényeg, 2001 karácsonyát már a hajón ünnepeltem - volna, ha nem kellett volna karácsony napján is dolgoznom. Remélem, nem mondok senkinek újat avval, hogy a hajón dolgozni kell. Sokat.

A munka intenzitása és a mennyisége az, ami a kezdőkre eleinte sokkolóan hathat. Szabad nap – munkahelytől függően - nincs vagy roppant kevés. Akinek ez így nem éri meg az messzire kerülje el a hajót. Aki nem szeretne fél évig egy 6 m2-es ablaktalan kabinban másodmagával lenni, az is. Aki nem beszél jól angolul, az is. Igen, az otthonihoz képest jó fizetést és az utazást nem adják ingyen.

Otthonom az úszó város

Mekkorák is ezek a hajók? 25 ezer - 225 ezer regisztertonna között találunk tenger- ill. óceánjárókat. A hajók súlyánál nem a nálunk használatos súlymértéket használják, hanem az úgynevezett regisztertonnát (GT), ami nem súlymérték, hanem a hajók befogadóképességének, szállítóképességének űrmértékben kifejezett egysége. 1 bruttó regisztertonna kb. 2,8 m³ hasznos hajótérnek felel meg.

A 46 ezer regisztertonnás Titanic ötször (!) volt kisebb, mint a jelenlegi legnagyobb 225 ezer regisztertonnás Oasis of the Sea és az Allure of the Sea tengerjárók.

A Titanicnak még a víz felett 53 méteren található kéménymagassága sem érhette volna el a két hajó legfelső szintjeit, illetve a hajók egyenkénti 360 méter hossza majdnem egy futballpályányival (91 méter) nagyobb, mint a Titanic volt. Arról nem is beszélve, hogy a Titanic összlétszáma közel ugyan annyi volt, mint csak maga a személyzet ezeken a hajókon, szám szerint 6296 utasra 2165 fős személyzet jut.

hajó 1.jpg

Az átlagos tengerjárók, melyeken idáig voltam, 100 - 150 ezer regisztertonnásak. Nyilván hajótársaság függő, hogy mi található azok belsejében, és hogy azokat lehet-e adott személyzetnek használni. Ahol eddig voltam, evvel nem volt probléma.

Nagyon nem mindegy hogy a munkahelyet leszámítva csak a személyzeti szintekre vagyok korlátozva, vagy szinte mindent használhatok - persze adott formában és időben - amit a vendégek is igénybe vehetnek.

Ezek a teljesség igénye nélkül a következők voltak: golf-, kosárlabda-, röplabda-, tenisz- és csúszdapályák, medencék, konditerem szaunával (persze ezeken a helyeken mindig kevesebb vállalkozó szellemű utas volt, mint a bároknál vagy az éttermeknél, amit speciel nem bántam), szépségszalon, diszkó, ajándékboltok, színház.

Ezen kívül ott volt még a bárok és éttermek tömkelege, ahol a mexikói nachostól, a „marha jó" filet mignonig, a japán sushitól a tradicionális olasz pizzáig, a francia salátáktól a csodálatosan elkészített tortákig, a mindig friss déli gyümölcsöktől a hűsítő fagylaltkelyhekig minden kapható volt.

Meg kell jegyeznem, természetesen az utasok jelentős részét adó amerikaiaknak is kellett kedvezni (PR), így hamburger és hot-dog is volt a hajón szép számmal. Mondanom sem kell, még csak a közelükbe sem mentem ezeknek.

Hová lehet eljutni?

Mivel elsősorban a kalandvágy vitt a hajóra, így mindent megtettem azért, hogy semmiből ne maradjak ki. Akár mondhatnám, hogy volt szerencsém mind a 6 kontinensre eljutni, de mivel a szerencsében nem hiszek, így azt mondom, hogy „megdolgoztam" azért, hogy lehetőleg mindenhova eljussak.

Kétszer kértem és kaptam olyan hajót, mellyel a Földet megkerülhettem. Évek alatt Alaszkától Antarktiszig a Föld 101 országának több száz városában jártam, arról nem beszélve, hogy sok országba sikerült 30-40-szer „kikötnöm" évek alatt.

Úsztam delfinekkel, rájákkal, búvárkodtam cápákkal, vadvízi eveztem, ültem elefántháton és voltam gleccser túrán, de oldalakat írhatnék a mediterrán vagy ázsiai utak kulturális élményeiről, a latin- és dél-amerikai partok a letűnt civilizációiról, a norvég fjordok vagy Új-Zéland természeti látványosságairól, vagy akár Grönland, Alaszka, Antarktisz hósapkás hegyeiről, gleccsereiről. Ez persze csak egy apró része annak a 3-4 száz túrának melyekben évek alatt részem lehetett.

Nem azért említem meg ezeket, hogy bárki is felnézzen rám, ez már rég nem érdekel, csupán azt akarom evvel mutatni, hogy ezt mind el lehet érni. Sőt! Sok olyan magyarról tudok, akik sokkal több helyen jártak, mint én, tehát van mit behoznom.

Nyilván ha lett volna ezekre az utazásokra elköltendő 80 millió forintom, akkor ezeket a helyeket bejárva nem kellett volna dolgoznom mellette. Nem volt. Így dolgoztam és eljutottam oda ahova eljutottam. Ingyen. (Ja bocs, nekem fizettek...)

Ahová a vendégeknek tilos belépni

Érdekes helyek a személyzetnek kialakított szintek és helyiségek, ahova mondanom sem kell, biztonsági okokból utasoknak tilos volt tartózkodniuk. A legjobban úgy tudnám összehasonlítani a vendégek szintjeivel, mint a katolikus és református templomok belső kialakítását.

Míg a katolikus templomok belső díszítése rendkívül gazdag freskókban, szobrokban, stukkókban, addig a reformátusoknál fehér, üres falakat találhatunk. Kb. ekkora különbség van az utastér és a személyzetnek fent tartott rész között.

Amiben mind a kettő megegyezett az az, hogy a nap 24 órájában takarítva volt, mindennek megvolt a maga helye és ezt szigorúan be is tartatták. A személyzeti kabinok között is voltak különbségek. Voltam olyan kabinban (csak meghívott vendégként) ahol egy kb. 6m2 helyen négyen voltak elszállásolva, de ez régen volt, ilyeneket tudtommal manapság nem alakítanak ki. Általában ekkora kabinban maximum ketten tartózkodnak, de ha valaki feljebb jut a ranglétrán, akkor akár kiutalhatnak neki egy olyan kabint, melyben egyedül lehet.

Ezeken kívül minden hajón van személyzeti konditerem, többféle személyzeti étterem, illetve crew bar-nak nevezett több száz fős helyiség, ahol egy részében könyveket, boltot, internet helyiséget, bárt, a nagyobbik részében diszkót találhatunk ahol karaokézhattunk, zenélhettünk, ihattunk (!), a személyzet nem dolgozó részével végre találkozhattunk, de a legtöbb esetben őrülten táncoltunk, kiadván az aznapi feszültséget. Nézzük meg az alábbiakban, kik azok akik a személyzeti bárban megfordulnak.

A láthatatlan hierarchia

A személyzet az óceánjárókon, - általam máig érthetetlen módon - egy láthatatlan vonallal van ketté osztva. Az egyik oldalon van a crew-nak nevezett személyzet, mely döntően takarítókból, (úgy személyzeti rész takarítóiból, mint a vendégek szobáinak a takarítóiból), a mosodai alkalmazottakból, szakácsokból, felszolgálókból, bárosokból, mosogatókból és a biztonsági személyzetből áll.

Ők adják ki a személyzet döntő részét. Sokkal kevesebb dolgot tehetnek meg a hajón mint a többiek, például nem mehetnek fel az utastérbe munkaidő után, kevesebb idejük van kimenni, illetve zömmel ők tartózkodnak a „víz alatt" is, a 2. és a 3. emeleten.

A másik oldalon voltunk mi, az un. staff. Zenészek, táncosok, fényképészek, spában dolgozók, kaszinósok, túrát szervezők, gyerekekre ügyelők, recepciósok és a mögöttük dolgozó pénzügyesek, illetve nem utolsó sorban az orvosi és a tiszti személyzet. (Bocs, ha valakit kihagytam.)

Mi többnyire a víz feletti részben voltunk elszállásolva egy picivel jobb kabinokban, külön étkezde többféle ételekkel, és ami nagyon fontos volt számunkra, hogy munkaidő után is (persze meghatározott keretek mellett) használhattuk a vendégek számára kialakított szórakoztató helyiségeket.

Nagyon nem mindegy hogy a hajón eltöltendő 6 hónap alatt nagy részben a munkahely és a kabin között ingázom, vagy ha időm engedi, mehetek a konditerembe, szaunázhatok, kaphatok masszázst, úszhatok, napozhatok, futhatok a tizenakárhányadikon, focizhatok, kosárlabdázhatok, használhatom a bárokat és az éttermek egy részét, illetve megnézhetem az összes show műsort.

Pénz vagy szabadidő?

Az a tapasztalatom hogy alapvetően kétféle okból jönnek a hajóra dolgozni az emberek. Az egyik a pénz, mindegy mennyit kell érte dolgozni, a másik a szabadidő és a szabadabb élet érzése, kevesebb pénzért. (Persze kivételek mind a két esetben vannak, de az egy külön fejezet lenne).

Azok, akik sok pénz akarnak összegyűjteni azért, hogy az otthon maradt családot, illetve az iskolába menő gyereke(ke)t támogatni tudják, nagyobb lakást, házat akarnak venni, ne adj' Isten adósságuk van, azokat nem érdekli, hogy mennyit dolgoznak, vagy hogy a kikötéskor kitudnak-e jutni a hajóról. Egy a lényeg, a minél több pénz összegyűjtése.

A másik oldalon vannak azok (és ide tartozom én is), akik ugyan kevesebbet dolgoznak és kevesebbet is keresnek, mint az átlag, viszont szabadabban mozognak a hajón, és szinte mindig ki tudtak menni, amikor a hajó kikötött.

Számomra fontosabb volt, hogy lássam a világot, minél több országba eljussak, és minél többet tapasztaljak. Sokan nem osztják nézetem, nyilván nekik más céljaik voltak, vannak.

Amit mind a két fél magáénak tudhat, az az a fajta világlátás, szemléletváltozás, tapasztalat, melyet otthon nem vagy nagyon nehezen szerezhet meg az ember. Itthon jobbára ugyanaz a hatás éri az embert napról napra, évről évre, kint meg több tucat ország bebarangolása, megismerése, megértése viszonylag rövid idő alatt, nem beszélve a multinacionális és multikulturális személyzet (van úgy hogy 40 különböző országból) napi szintű kapcsolatáról, akaratlanul is átformálja az embert.

Még valami...

Nem tudom beszámolómból kihagyni a hajós létünk szerves részét képező folyosó- és kabinpartikat. Ezek a személyzeti bárhoz hasonló, ám jóval kevesebb főt tartalmazó multikulturális összejövetelek voltak, mely fő célja a feszültség levezetése volt alkohol segítségével.

Nem ritkán előfordult, hogy a hajó építésénél eredetileg 2 főre tervezett kabinban 10-12 ember halmozódott fel, ami azzal a hátránnyal járt, hogy elég szűkösen lehetett csak elférni, főleg ha a társaság fele már be volt rúgva.

Ilyenkor már nem érte meg megkockáztatni, hogy felmenjünk a személyzeti bárba, ahol néha tisztek is megfordultak. Néha az is baj volt, ha a hajnalban munkába induló pincérek miattunk nem tudtak aludni egész este. De hát hogy is tudtak volna, ha velünk buliztak???"

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: hajó

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr215383029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

01234567 2013.06.29. 22:22:20

@Igényes: Leszarom mert nem önálló szabad vélemény.

Igényes 2013.06.29. 22:24:32

@01234567: Te ugyanolyan birka vagy, mint a többi. Én is, hagyma is, mindenki más is. Még birca is.

01234567 2013.06.29. 22:26:17

@Igényes: Hát ez az. Ha hosszú ideig azt hallod. De mit.

01234567 2013.06.29. 22:28:31

@Igényes: Tévedsz. Ha más nem, de legalább a gyapjam fekete! Nekem már ez is öröm! És küzdök hogy legalább vad juh legyek! :) Élni csak küzdve érdemes!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.29. 22:29:10

@Igényes: tegnapelott meg canadai lud voltam
itt az egesz allatkert

Igényes 2013.06.29. 22:29:23

@nyuszigonosz: Nem volt semmi durva, csípjük Jesst. Tényleg csak egyvalaki vergődött azon, hogy leírta hogy anyagi támaszt is szeretne, a srácnak meg eszébe ötlött, hogy ő pont alkalmatlan ilyesmire.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.29. 22:30:05

@zebralany: tenyleg szuper
raadasul tele van festmenyekkel, meghat munka szempontjabol nezve nagyon jo a kozosseg

Igényes 2013.06.29. 22:31:43

@hagyma: Akkor holnap bivaly, holnapután meg afrikai elefánt. Csak hogy fenntartsuk a növekedés egyenletes ütemét.

Igényes 2013.06.29. 22:33:18

@Kovermadar: A könyv drága, és nem látja rajtad senki, mennyit költesz rá. Vegyél inkább kannásbort.

Igényes 2013.06.29. 22:43:27

@Kovermadar: Nincs érzéked a praktikus örömökhöz. :)

nyuszigonosz 2013.06.29. 22:44:48

@Igényes: Köszönöm! :) Így kihagyhatom a majd 800 komment elolvasását! :)

Igényes 2013.06.29. 22:46:45

@nyuszigonosz: Nincs mit.

@hagyma: Nem lehetne akkor eladni párat, és megbízni az árukból egy tisztességes lakberendezőt?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.29. 22:55:31

@Igényes: ezek a festmenyek festomuvesek festmenyei a folyosokon
ala van irva az aruk is
2- 5000 dollar kozott mozognak
es szoktak venni
van art galeriank is a foldszinten, ahol rengeteg program is van
ez a varos kifejezetten muvesztorientalt varos
kiallitasok, keptarak
kepzeld meg szinhaz is van

a szobak meg nagyon rendben vannak, berendezesileg es kenyelmileg is

Igényes 2013.06.29. 22:59:31

A komódot nem adják el? az tetszett. :)

M. Péter 2013.06.29. 23:02:03

@Kovermadar: A wikipedia szerint Flenben van a világ legészakibb borgazdasága. Kóstoldad már a bort?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.29. 23:05:54

@Igényes: a komodot szerintem nem, de mi bajod van egy ilyen szobaval?, furdovel?
t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTPGx0j-aGcHNwULVzZ367zEctio4PTucFXjjupnWCcaqfJx-u_
gondolom giccses:)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.29. 23:06:03

@Kovermadar: Pontosan. Kifele vagyom en is innet, de parom imadja a nyuzsit.
Mindegy, egyelore maradunk, meglatjuk idovel mi lesz. Svedorszagrol nem tettem le, de ha nem jonne ossze, akkor is megyunk picit kintebb.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.29. 23:07:26

@hagyma: hat ez van. Nem veletlen jarok ilyen fiatalon fizikoterapeutahoz, valoszinuleg a bolivia ismeroseidnek rendben van a gerince.

Igényes 2013.06.29. 23:07:54

@hagyma: Többek között. :) De én a minimált szeretem, üveg és fém, fa csak mutatóba. Ez olyan mint egy túlméretezett vadászház.

Igényes 2013.06.29. 23:10:24

@hagyma: Ezzel az, hogy csúnya. :) Nem minden, a függöny pl. jól néz ki. De lomha, ósdi, hivalkodó... az egész olyan mittudomén. Éppen talán elviselném, de 330 dollárt nem fizetnék érte.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.29. 23:13:18

@Igényes: het nem egeszen, bar a vadaszhazakkal sincs bajom
az etteremben nyitott a konyhank!!!
hangulata van na
zart udvar
na itt nezned meg a public klotyokat....
ragyoknak a tisztasagtol
zene:)
es ha belepsz egy szobaba, azt mondanad , ez nem kispalya
ez van

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.29. 23:16:46

@Igényes: az egesznek megvan egy stilusa osszessegeben
pont amit hianyoltal
a lakberendezes
minden darabnak helye van
modern, kozel sem osdi
a butoroknak meg van az egyseges stilusa
Te nem elviselned, orulnel mint majom a fakanak ha eljohetnel ide 2 hetre
maradjunk ennyiben
mert ugye meg nem beszeltunk a biltmorerol, meg a kornyekrol
a fantasztikus konyhankrol es a kiszolgalas minosegerol

gastro, missing in action 2013.06.29. 23:19:54

kérdésem a posztolóhoz:
az ilyen hajókon, milyenek a dolgozó csajok? inkább párkapcsolatra mennek rá, vagy kúr mindenki mindenkivel? És hol, a kabinban a 70 centi széles ágyon, vagy hozzájutottatok kényelmesebb helyekhez is?
Egyébként jó írás, csak félig kész :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.29. 23:22:34

@gastro, missing in action: tenyleg ez jo kerdes, ha feleseggel baratnovel megyek, akkor lehet kulon kabinunk?
es ha lehet mi van ha csak a minusz kettedikre jogosult mert szobalany en meg mehetek lengotekezni mert barpultos vagyok?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.29. 23:23:30

@Igényes: most az a vicc, hogy a Mariott konszern tagja vagyunk, marmint a Kessler:)

Igényes 2013.06.29. 23:24:24

@hagyma: "Te nem elviselned, orulnel mint majom a fakanak ha eljohetnel ide 2 hetre" Ha jól megfizetitek... :)
Ahhoz valószínűleg ragaszkodnék, hogy téged küldjenek szabadságra, mert a személyzetnél sem nagyon szeretem, ha ilyen a stílusa.. Mit is csinálsz ott?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.29. 23:24:44

@Igényes: egyebkent californiaban is bvan hotelunk, de nem lehet osszahasonlitani a nyugati es keleti partot
vagyis lehet es akkor latjuk mekkorak a kulonbsegek

Amarante 2013.06.29. 23:24:55

@hagyma:

En nagyon birnam elvezni:):):) Nekem bejon ez a stilus.

Igényes 2013.06.29. 23:24:58

@hagyma: Látod. :(
Az egyik jól néz ki, a másik meg... olyan.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.29. 23:26:12

@Igényes: neked fingod sincs milyen a stilusom, mert eleve addig sem jutsz el hogy megerthess
ez van, nem szegyen ez

mindent
a szalloda utoeren tartom a kezem

zebralany · http://zebralany.blog.hu 2013.06.29. 23:29:30

A stílus nekem bejön, mint szálloda. Itthon nekem is a minimál a nyerő, de a nyaralásban pont az a jó, hogy más mint otthon :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.29. 23:30:39

@Amarante: hidd el hogy fasza
western north carolinanak is van egy stilusa
a tulaj meg valami cseh-osztrak felmenokkel rendelkezik es ez van vegyitve
van bosendorfeunk is a szalonban, valami 50 ezer dollar az erteke
ezt csak azert irom, hogy nem igazan kispalyaztak mikor 3 eve felhuztak
nekem ez a harmadik hotelem amerikaban, toronymagasan a legjobb, pedig a grove park sem semmi
grovepark asheville nc
ott is lehuztam 2 evet es milliardos ertek, a spa-ja es az etterme jobb, mert jobb a kilatas
de ez elegansabb hotel
bar most vette meg a gorve parkot egy milliardos a heten es dobjak ki a butorokat...

Igényes 2013.06.29. 23:32:11

@hagyma: Már eddig is többet láttam belőle, mint amennyi valaha érdekelt volna.

@zebralany: Van azért pár szép, ezt valahogy nagyon elbaltázták. Vagy a fotós volt szar, de akkor sem az én világom. Ez elmegy a semmi közepére, de nem szeretem a pöffeszkedő lakberendezést.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.29. 23:32:14

@zebralany: mi is motelbe jarunk ha kirandulunk
agy asztal tv
de van akinek erre van igenye es nekem sem lenne ellenemre, de termeszetesen nem adok ki 3-4 ezer dollart egy hetvegere

Igényes 2013.06.29. 23:34:33

@zebralany: Azon kívül a hülye nevű szállodákkal szemben eleve fenntartásaim vannak. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.29. 23:34:48

@Igényes: semmi kozepere, az az epiteszeti bravur hogy be tudtak tenni egy sarokba a biltmoreban
a styilus meg a Kessler stilusa
ezt akarta ezzel futott fel
bejott neki
futnak a szallodai
jelzem europaiak is jonnek, tehat ne mennyunk el a hulye amerikaiak iranyaba

Shanarey 2013.06.29. 23:35:14

@hagyma:

Hát, ez tényleg enyhén vadászház, de amúgy semmi bajom vele.
Részemről ha szálloda akkor legyen csendes, nyugis, tiszta, és kényelmes ágy legyen benne az alváshoz. Nekem tetszik de sose lesz pénzem ilyesmire, vagy legalábbis nem mostanában.

Igényes 2013.06.29. 23:37:34

@hagyma: Jó, szerintem akkor is szar. :)

Igényes 2013.06.29. 23:38:34

@Igényes: ... Illetve szarul néz ki. A többiről nincs infóm. Csak tőled, ami nem a legjobb ajánlólevél.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.29. 23:41:20

@hagyma: maximum hotelbe mint pl a best western, de azok tenyleg csak arra valok, ha vege a napodnak, oda menny aludni, reggel continentalis reggeli aztan nyomas
a komolyabb hotelek mast nyujtanak, ebed, vacsora, spa, szobapincer, konditerem, total internet, nyomtato,, nagy tv, korlatlan csatornaval valet parking stb. stb stb

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.29. 23:44:14

@Shanarey: minden kriteriumodnak megfelel
najo neha van eskuvonk szombaton, akkor kicsit hangosabb:)
nekunk sincs ra penzunk
ha utazunk keressuk a megfelelo kompromisszumot legyen normalis de ne kurva draga
mindig meg is talaljuk
@Igényes: tuleljuk ezt a velemenyt:)

body_andras 2013.06.29. 23:44:33

rejtő jenő matrózregényeit olvasva néha úgy érzem, szívesen itthagynék mindent a francba, és felpattannék egy ilyen hajóra.

Igényes 2013.06.29. 23:49:28

@hagyma: No, végignyaltam mindent. A Canyon vicces, a Forsyth majdnem jó, csak az aranyozott műbarokk szarokat kéne kidobálni, a többi elég felejthető.

Amarante 2013.06.29. 23:54:11

@hagyma:

Ha megnyerem a lottot,akkor befizetk egy ilyen hotelbe,meghivlak teged is Maryvel, Igenyest meg befizetem egy minimalista motelbe:):):)

body_andras 2013.06.29. 23:55:51

@hagyma: milanoban járok egyetemre, azt még illene befejezni. mindenesetre félreteszem ezt az ötletet, ha úgy alakul a sors akkor nekivágok, persze csak gondos előkészületek után.

Igényes 2013.06.29. 23:56:08

@Amarante: Kösz drága. Ha én megyek, Te mégy, de igazolást kérek arról, hogy naphosszat ugráltattad hagymát. Ha megvan, jutalmul kapsz még két hónapot. :D

Igényes 2013.06.29. 23:58:35

@Igényes: illetve ha nyerek. Kéne aludni, fáradok. :(

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.29. 23:58:46

@Amarante: csak satrat engedelyezek neki
nehogy felreertes legyen
nem kellene hozza lottot nyernunk, de mi altalaban kimegyunk a varosbol ha utazunk es akkor ott a motel-hotel johet eleve szoba
amugy van diszkontom is , ha eppen orlandoba akarnank menni, felaron menne
mondtaM, ha mi utazunk max 1 hetre megyunk es eleg agy asztal tv
DE
ha nyersz a lotton bevalllajuk:)
milyen fasza lesz melo utan fel/inkabb le/megyek a luxuslakosztalyba es Mary ott var:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.29. 23:59:59

@Igényes: engem nem tud ugraltatni
nem vagyok szobapincer, vagy pincer

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.30. 00:01:37

@body_andras: hat, gondolom egy milanoi /akarmeilyen diplomaval/ nem kell elmenned egy hajora melozni
de ha megis nem elokeszulni kell
jelentkezni!

Amarante 2013.06.30. 00:02:09

@hagyma: Meg en nem is olyan csaladbol szarmazom, hogy barkit is ugraltassak:):):)
Gondoltam Tokit is visszuk, hogy szippantsunk egyet a felsobb korok levegojebol:):):)

Amarante 2013.06.30. 00:03:15

@body_andras:

Egy ilyen hajon rejtoi feelinget nem talalsz,az biztos:):)

Igényes 2013.06.30. 00:04:17

@hagyma: Kreativitás kérdése. Mondjuk véletlenül felgyújtjuk. ;)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.30. 00:05:03

@Amarante: hat ez a hotel csak 4 emeletes, tartok tole keves lesz
es nem mindegyik pincer diplomas

Igényes 2013.06.30. 00:05:34

@Amarante: Akkor be kell érned a két héttel. :(
:DD

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.30. 00:06:43

@Igényes: ez nem rossz otlet valoban
en kirohanok
neked meg 20 ev borton, na ott valojaban minimalizalt butorok lesznek:)

Amarante 2013.06.30. 00:08:12

@hagyma: Oreg hiba:) Akkor kenytelenek leszunk beerni a magunk embersegevel:)

Igényes 2013.06.30. 00:10:27

@hagyma: A cél szentesíti az eszközt.

body_andras 2013.06.30. 00:22:44

@Amarante: hát igen, ez nem olyan kikőtőkbe megy, ahol rulett és ópium járja. a kapitányt sem wagnernek hívják, és a verekedést sem díjaznák :)
@hagyma: nem is a kényszer vinne rá, hogy elinduljak. csak úgy, hogy egy kicsit éljek/ világot lássak. mert ha már utazgatni támad kedve az embernek, jobb az ha közben hasznossá is teheti magát és fizetnek érte. nekem a munka akkor se büdös, ha vécét kell pucolni, bár egy ilyen cruiseren pont hasznossá tudnám tenni egyik szakmámat. a diploma pedig nem romlik el attól ha otthon hagyom pihenni. az előkészületek alatt azt értem, hogy nem lehet csakúgy itt hagyni csapot-papot ;)

Igényes 2013.06.30. 00:36:11

@body_andras: Ha Rejtő fan vagy, miért nem az idegenlégióba mégy? Az sokkal tréfásabb.

body_andras 2013.06.30. 00:41:23

@Igényes: egyszer beszélgettem egy légióssal a corona nemzetközi gyorsvonat büfékocsijának félhomályában. az ő leírása nem volt annyira tréfás.

Shanarey 2013.06.30. 00:42:19

@Igényes:

Gondolom azért nem, mert Potrien őrmestert már rég nyugdíjazták, és a köztársasági elnök sem a régi.

Igényes 2013.06.30. 00:51:31

@body_andras: @Shanarey: Uraim, az álmaitok érvényesítésének semmi nem állhat útjába.

Igényes 2013.06.30. 00:52:22

@body_andras: Lehet hogy csak humorérzéke nem volt.

pappito · http://pappito.com 2013.06.30. 01:31:37

@diggerdriver: "Én csak azt tartom gusztustalannak hogy mindig mindenbe belemagyaráznak valamit.
Mert biztos azért írta hogy...
Biztos azért az az avatara mert..."

ja, hát rommel nagy katona volt és teljesen véletlenül került a 88 is a nickjébe, és teljesen véletlenül azonosítja saját magát a neten ezzel. Peeersze. Esetleg elmesélhetnéd neki is, hogy Rommel nem volt náci, biztos félreértett valamit a testvéreknél.

pappito · http://pappito.com 2013.06.30. 01:46:24

@diggerdriver: ha náci lennél (amit én spec nem feltételezek) akkor szar alak lennél a szememben, de ettől még nem túlzottan érdekelnél, amíg nem kezdenél ilyen 88-as szarok mögé bújva sunnyogni. Persze a náciknak nem szokott sok eszük lenni, igy nem csoda a rommel+88 kombó sem.

Egyébként nácinak szabadon lehet lenni fejben. Sokminden másnka is szabad lenni fejben.

morsels (törölt) 2013.06.30. 03:41:12

@01234567:
Nos, mivel egyertelmuen rolam van szo, igy elmondom ujra, kicsit kiegeszitve, hogy jobban ertheto legyen (mert nyilvanvaloan esore elveszett a mondanivalom; ahogy elnezem, zsigerbol jonnek a felhaborodasok :-))

Tehat. Nem 'ajvekolok' (erdekes a szohasznalat, gondolom ez is veletlene egybeeses). Nem vagyok zsido (legalabbis legjobb tudomasom szerint egyetlen felmenom kozott nem volt zsido) es nem vagyok 'libsi' sem. Nem vagyok megelhetesi rettego sem, kulonosebben nem izgat a politika, tolem mindenki azt hasznal avatarnak, amit akar.
De.
Az avatar tipikus kurucinfos hozzaszolok altal hasznalt foto. Persze mondhatod azt, hogy ok sem nacik, meg vegulis csak igaz magyar emberek, meg a fradista/ujpesti/debreceni ultrak is csak artatlan szurkolok es persze nekik is joguk van a velemenyukhoz. Es joguk van.
Nadehat Novak Elod sem attol gerinctelen a szememben, mert zsidozik, hanem azert, mert ilyen sunyi modon teszi.

Termeszetesen ha az adott nick (aki Rommel fotojat hasznalta avatarnak) mondjuk a West Pointon vegzett es a katonai nagysagara felnezve valaztotta avatarnak, akkor elnezest kerek. Tole is, toled is, meg mindenkitol, akiknek itt most a szajuk habzik.
Ha viszont a kurucinfora is ir, akkor azt hiszem jol lottem be, hogy kb. milyen tipus lehet.

Termeszetesen szerintem ahhoz joga van. Joga van a velemenyehez, a hozzaallasahoz es en szemely szerint nem tartom kuldetesemnek, hogy 'ajvekoljak', vagy 'acsarogjak' ez miatt.
Termeszetesen velemenyem van, dehat itt most nem is arrol volt szo, ugye. Mint ahogy nem arrol volt szo, hogy Rommel tortenelmi, katonai megitelese milyen.

Remelem segitettem.
Peace.

DieNanny CH 2013.06.30. 06:07:49

@Kovermadar:
"Angliában, Németországban, Franciaországban vajon mi a helyzet?"

Bár azt nem tudom, de Svájcban sincs lenézés. Sőt, nagyon büszkék arra, ha a 17 éves már dolgozik. Van is egy statisztika, hogy a 17-25 év közötti munkanélküliség mindössze 3%.
(Ja, és ez úgy jön a "melósághoz", hogy 17 évesen még ritkán kapnak irodai munkát. Tehát marad a kétkezi.)

DieNanny CH 2013.06.30. 06:13:08

@Igényes:
"Én aszerint állítok szakmai hierarchiát, hogy mihez kell hozzá érteni. Egy takarítónak semmihez. Innentől lent van."

Pedig szerintem ahhoz is kell. Egyik családomnál volt Szerbiából egy nő takarítani. Gyönyörűen, gyorsan pikk-pakk kipucolta a házat. Mikor nyugdíjba ment, mondtam anyukának, vállalom a takarítást.
Szép tiszta lett minden, de nem tudtam olyan gyorsan, meg olyan átgondoltan csinálni, mint ő. Pedig felírtam a sorrendet, hol, mit kell... Nekem 2 órával többre volt szükség.
Mindenesetre, azóta nagyon tisztelem a jó takarítót...

DieNanny CH 2013.06.30. 06:21:35

@Igényes:

Én úgy tudom, egyedül nevel és tart el 3 gyereket külföldön. És be akar gyűjteni egy pénzes pasit. De még nem sikerült.
Én ennyit tudok. Van valami más is?

DieNanny CH 2013.06.30. 06:30:53

@Igényes:

Ez nekem nagyon csilivili. Hagymáé nekem túl zsúfolt. Én valahogy a "kettő között" -típus vagyok.

2013.06.30. 08:47:09

@zopilote: Sajnos ezt a "rizikót" vállalnia kell minden kedves posztolónak.

2013.06.30. 08:48:49

@diggerdriver: Mondhatják, én meg azt mondom, hogy eléggé hiányosak az ismereteik történelemből. Innentől kezdve meg nem adok a véleményükre. :)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.06.30. 08:49:30

@Barátusz:

"Akkoriban (80-as évek?) milyen kamerát használtál? Leicát? Canont?"

Az egy Kodak volt, ha jól emlékszem.

"Rostock-kal tisztában vagyok, de mik azok a konténerek? Teherhajón utaztál?"

Igen.

"Személyszállító nem vitt Európába?"

Nincs személyszállító hajó Havannából. Még repülőjárat is alig volt annak idején.

"Nem piszkálódás, de esetleg potyautas voltál?"

VIP-utas voltam, speciális engedéllyel.

blasiusii 2013.06.30. 11:14:27

Kb. 100 értelmes komment után mindig átmegyünk OFF-ba... Már írtam, de leírom még egyszer: tessék könyvet írni inkább.
(Ez egyébként csak azért zavar, mert végig vagy csak a végét látom, vagy az egészet, és végig kell görgetnem - egy csudaokos programozó beletehetne a kódba egy olyan parancsot, hogy CSAK az első 100 kommentet mutassa. Előre is köszi.)

01234567 2013.06.30. 11:28:01

@morsels: Mivel értelmes normális embernek tűnsz sajnálom hogy nem értjük megy egymást, de legalább ez kölcsönös :) én sem téged, te sem engem. Annyi talán a különbség, te oda sem figyelsz arra amiket írtam, akkor lehet megértenél, én kigűvedt szemmel ötször olvasva próbálom megérteni amit írsz, de nem megy. A beszélgetésünk meg kb olyan volt mint a két pecásé: "Itt mély a folyó?"- "Itt széles a folyó!"- Én azt kérdeztem mély?"- "Itt 5 méter széles!"-"De mély is?"-"Milyen értetlen maga! Hányszor mondjam, itt széles!"- "Micsoda egy hülye ember maga!"- "Maga meg buta!"...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.06.30. 12:02:15

nem semmi élet lehet hajón az biztos.

"Úsztam delfinekkel, rájákkal, búvárkodtam cápákkal, vadvízi eveztem, ültem elefántháton és voltam gleccser túrán, de oldalakat írhatnék a mediterrán vagy ázsiai utak kulturális élményeiről, a latin- és dél-amerikai partok a letűnt civilizációiról, a norvég fjordok vagy Új-Zéland természeti látványosságairól, vagy akár Grönland, Alaszka, Antarktisz hósapkás hegyeiről, gleccsereiről. Ez persze csak egy apró része annak a 3-4 száz túrának melyekben évek alatt részem lehetett."

Ezt a bekezdést majdnem sírva olvastam...

Igényes 2013.06.30. 13:16:38

@morsels: Te vagy az egyetlen, akinek a szája habzik. Döntsétek el végre, mit akartok. Demokráciát? Akkor mindenki azt tesz ki magának, amit akar.
Diktatúrát? Akkor lehet amit lehet, de neked is kuss van, kivéve persze ha te csinálod.
Zsidó űbermencs hegemóniát, ahol mindenki más csak nektek szolgálhat? Akkor meg fel kell vállalni, és megnézni, mit szólnak hozzá mások. Viszont van egy rossz hírem, Te valószínűleg még ott leszel olyan helyzetben, hogy sok mindent megszabhass.

Nagyon sokan léteztek a történelemben mindegyik oldalon, akik hatalmas és tisztelereméltó eredményeket értek el, és aki úgy gondolja, hogy érdekli őket a munkásságuk, annak szíve joga elmerülni benne, és tisztelni őket. És ez teljesen mindegy, hogy Rommel, vagy ben Gurion.
Az viszont egy idő után zavaró, hogy akármikor elhangzik egy óvatosan elismerő megjegyzés, jött pár vágottfaszú kisvarjú, és nekiáll károgni. Elmondtad egyszer, leszedte hogy ne bibikézze meg a kislelkedet. Ezt megköszönni kellene, nem tovább baszogatni.

Igényes 2013.06.30. 13:22:17

@DieNanny: Ebben az esetben a magyar átlagtakarító vannak alulképezve... ezek nem sokat érnek.

Jessnél nem figyeltem kiemelten, mikor mit ír, inkább onnantól kezdett érdekelni, hogy leírta, hogy undik a szegények. Mindig szimpatikusnak találtam, ha valaki észre meri venni a nyilvánvaló dolgokat, és ezt fel is meri vállalni. Akkor is, ha valakinek esetleg nem tetszik.

gastro, missing in action 2013.06.30. 15:16:53

@hagyma: hát húzzatok bele, mert a Tripadvisor szerint mindkét szálloda erős középkategória a review-k alapján :)
Látom, hiogy autograph collection a Bohemian, akkor az tényleg Marriott lánc :)

morsels (törölt) 2013.06.30. 15:19:13

@Igényes:
Nem ertelek, de tenyleg. Mintha direkt felhaborodni akarnal, amihez engem hasznalsz fel.

morsels (törölt) 2013.06.30. 15:22:22

@01234567:
En nem tudom, hogy mi volt az az irasomban, ami miatt ez a reakciod. Azt tudom, hogy vannak temak, amik automatikusan egyfajta kocsmai hangulatot valtanak ki, de en a magam reszerol inkabb nem vallalnek ebben reszt. En jol elvagyok a sorozessel :-)
Sajnalom, hogy amit irtam az ennyire erthetetlen szamodra. Viszont innentol talan nincs is sok ertelme eroltetni.
Te elkonyveltel engem, majd lesz valahogy.

morsels (törölt) 2013.06.30. 15:35:17

@01234567:
Nade akkor megprobalom maskepp :-)

Szoval Rommel nagy katona volt, igazi stratega. Sosem volt naci es szomoru, hogy neonacik ot hasznaljak szimbolumnak mert sunyik,

Ez igy megfelel?
Mert annak, amit irtam, a lenyege kb. ez, csak engem nem izgat a katonai tortenelem, mint mondjuk teged. Igy kulonosebben az sem erdekel, hogy Rommel milyen katonai zseni volt. De ez nem eloitelet kerdese, csak erdeklodes hianya.

gastro, missing in action 2013.06.30. 15:40:22

@morsels: maradjunk annyiban, hogy Rommel mondhatott volna nemet is Hitlernek. Csak ahhoz jellem is kellett volna. Így a téma lezárva :D

morsels (törölt) 2013.06.30. 15:54:28

@gastro, missing in action:
Te, en mar az elejen sem Rommelt 'elemeztem', hanem egyfajta kurucinfos allaspontra hivtam fel a figyelmet, nadehat ugy latszik ez elveszett a tanult, kepzett es tajekozott ertelmisegiek szellemi kapacitasaban.
Valoszinuleg azert, mert ugy mukodnek, mint valamifele penzbedobos automata. Olvasnak szavakat es van, ami kivalt egy reakciot. Onnantol kezdve megy minden a maga utjan.

Pedig irtam, hogy nem vagyok zsido, sot meg 'libsi' sem, de ez mar valoszinuleg feszegtne a vilagrol altaluk elfogadott (es felvilagosult, szeleskoru tajekozottsaggal alatamasztott) velemenyt :-)

Az igazsag az, hogy valahol szorakoztatonak talalom. Kb, mint Novak Elodot, vagy a kurucinfo torzskozonseget. Amivel termeszetesen nem azt akarom mondani, hogy a jelenlegi vitapartnereim (ugyan, tudom en is, hogy ok nem tartanak engem vitapartnernek) olyanok lennenek, mint az altalam felsoroltak, de a stius, pontosabban a zsigeri reakciok tenyleg rajuk emlekeztetnek.

01234567 2013.06.30. 20:55:45

@morsels: Ez így már érthetőbb. Azért hidd el, ha az ember tudja józanul, több szemszögből megközelíteni a dolgokat, így információkat gyűjteni, érdekes dolgokat lát meg, és megért, sokszor felületes szemlélő számára érthetetlen dolgokat. Mert ugyan a nácikat én is megvetem, sőt, de ez most hosszú lenne, és Hitler egy szimpla pszichopata elmebeteg volt, de azért azt meg tudom érteni a németeket mi vitte bele abba, hogy ilyen szarháziak vezetésével belemeneteljenek a második világháborúba.

Igényes 2013.06.30. 21:13:53

@morsels: Szóval csak szeretnél zsidó lenni. Megértem. De van, amire születni kell. :)
Joga pedig mindenkinek annyi van, mint neked. Akkor is, ha ez neked nem tetszik.

Hogy mi vagy, azt hagyjuk inkább.

Igényes 2013.06.30. 21:17:12

@01234567: Ami most visz rá embereket arra, hogy rég halott katonákat és politikusokat szarházinak nevezzenek, és jogot formáljanak a megvetésükre. Azért, mert a hazájukat szolgálták és védték.
Vagy mert úgy látták jónak.

Igényes 2013.06.30. 21:19:35

Persze nem tudhatom, lehet hogy csak a beszariság motivál. A nagytestvér korában nem tanácsos olyan eredményeket elismerni, amit nem izrael, vagy annak a valamelyik érdekszférája seggéből rántottak elő.
Persze attól azok még vannak.

A valódi zsigeri reakció kedves barátaim, az ez a fajta szolgalelkűség.

M. Péter 2013.07.01. 01:11:02

@DieNanny: A 3% a teljes munkaképes korú lakosságra vonatkozik. A fiatalok között kb, 7%.

DieNanny CH 2013.07.01. 11:47:13

@M. Péter:

2012 júniusi adat: Jugendarbeitlosigkeit in der Schweiz: 3,5%.

h_zolee 2013.07.01. 13:40:39

@zseketto88: nézdmá, egy ismerős :-)

ancsur24 2013.07.05. 20:35:07

felénk is ez lesz, csak mi a Balaton körül fogunk, méghozzá bringával. Nagyon jó lehetőséget találtunk a MOL-lal, osztom mindenkivel redir.ec/tekerjaugusztusban

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása