oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. május 21. 06:55,  Ahol kivásárolják a lánygyereket a családból 509 komment

2013. május 21. 06:55 Határátkelő

Ahol kivásárolják a lánygyereket a családból

A thai társadalom egyik véglete az a család, amelyből az apa pár év után lelép, az éjszakai életre kényszerítve ezzel az anyát, de a legtöbb családban imádják a gyerekeket és nagyon összetartóak. Folytatódik a múlt héten a bulgáriai poszttal megkezdett sorozatunk, melyben megmutatjuk, milyenek a családi, baráti kapcsolatok egy-egy országban. Ma Cooper thaiföldi írását olvashatjátok.

Thaiföld család.JPG

„A Thaiföldre érkező turista általában a „jól bevált" üdülőparadicsomokat látogatja, rendszeresen visszatérve és egyre hosszabb nyaralásra érkezve. Ezeken a helyeken és pár hét alatt nehéz bepillantást nyerni egy thai család hétköznapjaiba.

Aztán elérkezik az idő, amikor már a farang (így hívják Thaiföldön a fehér embert) nem akar hazamenni, itt tervezi leélni az életét vagy legalább is pár évet.

Na, legalább ekkor már melegen ajánlott megtanulni a nyelvet, valamint megismerni a helyi szokásokat és gondolkodást. És nem csak azért, mert mondjuk így olcsóbban juthatunk hozzá dolgokhoz a piacon, de még inkább azért, hogy legalább megpróbáljuk megérteni, hogy mit, miért tesznek, bár ez sokszor még több év után is nehéz, főleg, amikor nélkülöz minden - általunk ismert - logikát.

Thaiföldön az átlagéletkor (33,7 év) jóval alacsonyabb, mint Magyarországon (41,3 év - 2010-es adatok), melynek oka, hogy egy családban általában több (3-4) gyerek is van.

Az apuka odébbáll

Jó esetben még együtt él a család, de az esetek nagy részében a thai apuka pár év múlva tovább áll és sokszor magára hagyja a nem ritkán még fiatalkorú anyukát a gyerekeivel.

Ezek után az anyukának sürgősen dolgoznia kell, nem ritkán egy turisták által látogatott bárban, ahol szép fizetésért cserébe az éjszakai életre kell átállnia, míg a nagyi valahol vidéken nevelgeti a gyerek(ek)et, akik talán még iskolába is járnak.

Ha „szerencsés" és csinos az anyuka, akkor jó eséllyel talál magának farang férjet vagy „szponzort", aki biztosítja az egész család megélhetését - ideig-óráig vagy talán örökre.

Általában a farang nem érti, hogy miért játszik akkora szerepet a pénz a thai családban, például a férjnek egy meghatározott összeget kell letennie, hogy „kivásárolhassa" a lány gyermeket a családból és persze a házassággal az egész családot a védőszárnyai alá veszi - legalább is anyagilag, hisz innentől kezdve, ő fedezi az egész család költségeinek nagy részét.

Összetartó, gyerekszerető családok

Persze bőven vannak „normális" családok is, ahol apa, anya és gyerekek együtt élnek. Sőt, általában a nagyszülők és sokszor testvérek, távolabbi rokonok is osztoznak a közös háztartáson, nagyon összetartóak.

A gyerekeket nagyon nagy szeretet övezi, mivel ők a jövő zálogai, de nincsenek elkényeztetve és ritkán látni hisztiző gyereket is. Ha mégsem értene a szép szóból, elcsattan az a nyakleves, amit Európában már inkább a tanár kap, mint a gyerek.

Nincsenek rövid pórázon, minden lépésüket figyelve, hanem mennek, amerre látnak, és ha éhesek lesznek, akkor majd előkerülnek. Ettől sokkal talpraesettebbek, gyakorlatiasabbak lesznek, bár a - szerintem - gyenge oktatás miatt még a legtöbb felnőtt is számológéppel ad össze kétjegyű számokat is.

Aki nem mondható tehetősnek, annak a gyermeke ritkán fér be bármelyik egyetemre és nem ritka, hogy 12-13 éves korukban már dolgoznak. Na, nem a kénbányában kell keményen gürcölnie (egyébként se jellemző a thaiokra a kemény munka - amit egyáltalán nem ítélek el), hanem a családi vállalkozásban segít.

Hol tanulnak a külföldi gyerekek?

A bevándorlók gyerekei általában valamelyik nemzetközi iskolában tanulnak, ahol szakképzett külföldi tanárok valamelyik nyugati rendszer alapján oktatnak és általában 2-3 nyelvet is elsajátítanak.

Az iskola egy új közösséget is létrehoz a szülőknek is, gyakoriak a közös vacsorák, találkozók, rendezvények, ami nagyon jó alkalom az új családoknak az ismerkedésre, barátkozásra, tapasztalatszerzésre. Az időseket mély tisztelet övezi és mivel itt nagyon ritka, hogy valaki nyugdíjat kap, így az idősekről a gyerekek (és főleg a lányok) gondoskodnak.

Ahol én élek, az egy kis városka (vagy inkább falu?) és szinte mindenki ismer mindenkit. Nehéz úgy beülni egy étterembe, hogy ne találkoznék ismerőssel, aki biztos szól pár jó szót hozzám.

Mivel az emberek itt általában stresszmentesen, kiegyensúlyozottan élnek és mindenkinek van bőven szabadideje, így könnyű szocializálódni és társat találni egy esti tengerparti sörhöz vagy bármilyen más programhoz. Könnyű barátkozni, de persze az igaz barátság kialakulásához itt is idő és nyitottság szükségeltetik.

A munkatársaimmal (3 thai hölgy) is nagyon jól kijövök, nagyon kedvesek és segítőkészek, ebédet főznek az irodában, cserébe reggel én megyek a boltba bevásárolni. :-)

Jellemzően mindent megosztanak egymással, ha valaki eszik valamit, akkor azt szó nélkül "bedobja a közösbe". Sokat segítettek a nyelvtanulásban is, most már szinte csak thaiul kommunikálunk. Ha valaki mégsem szimpatikus, azzal megtartom a pár lépés távolságot, ezt érezve, ő sem próbál közeledni, itt nagyon ritkán találkozni nyomulós, rámenős emberrel."

(Aki további részleteket szeretne megtudni Thaiföldről, annak ajánlom Cooper blogját vagy oldalát.)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat család Thaiföld országfelelős

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr105309222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mojoking77 2013.05.21. 23:37:11

@váj mí: Buliznak azok, csak kicsit mashogy mint azt mi megszoktuk. Nyomtak itt egy reallity show-t, par honapja ment, the Amish maffia neven. Par percet neztem egy reszbol, mokas volt. A lenyeg akkor pont arrol szolt, hogy bulit tartanak a "Csur" nevu szorakozohelyen, ahol seggreszegre isszak magukat a fiuk/lanyok sot nehanyan az altaluk csak zold kukoricanak nevezett fuvet is szivjak. Ment ott minden, az asztalon tancolastol a muleszbizesig... Mondjuk a kedvemet nem hozta meg a tovabbi reszek nezesehez (se nem az amish vallas felvetelehez) az is biztos...

2013.05.21. 23:37:30

@ctboy: igazad van, bocs a TLA-ert, three-letter acronym
(sarcasm)

mojoking77 2013.05.21. 23:38:24

@hagyma: "ez tennyallas".
Volt.
15 eve.
Mostanra megoregedtel.
Ez a tenyallas :))

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.21. 23:45:17

@hagyma: Látom fáradsz a témától, be is fejezem. Remélem a horgászást sose tiltják be nálatok, pedig sokan fagynak meg pecabottal kezükben, sok horgász fullad vízbe részegen és sokat esznek meg medvék. És kár az ilyenekért, mert rengeteg gyászoló porontyot hagynak maguk után.

váj mí 2013.05.21. 23:45:20

@mojoking77: Aztán lejár az egy év (azt hiszem, annyi, hogy kipróbálhassák a "muglik" világát), oszt tűznek haza anyuka szoknyája mellé a legtöbben, mert önállóan boldogulni már nem tudnak.
Igaz, nem is arra nevelik őket.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.21. 23:47:40

@mojoking77: hat attol hogy 52 evesen nem tudom mi van a jatekgeppiaaccal otthon ,meg kurvara nem erzem magam oregnek
de ha akarod igen
52 eves az oreg
en akkor tulajdonkeppen szeretk oregnek lenni

mojoking77 2013.05.21. 23:51:17

@hagyma: Mindig ugyanaz a forgatokonyv...
Idejovok, van egy kis idom, irogatok.
Reakciot valt ki belolem valamelyik hozzaszoalsod, reagalok.
...
...
...
Megsertodsz... :))

@váj mí: Nem tudom, mondom ez a resz maradt meg bennem, meg hogy meg kell figyelni valakit es kemfotokat kell kesziteniuk rola, de meg eletukben nem hasznaltak kamerat... Na itt kapcsoltam el....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.21. 23:51:54

@én már a fény gyermeke vagyok:
itt nincs poronty
gyereknek hivjuk oket
ez egy
ketto : en enem vagyok a porgeto horgasz aki faszig all a vizben
en bedobom fenekezore
harcsara
ott hagyom a faszba, es Maryvel sutunk valamit es bontunk par sort, lehet ugy is isnni sort hogy nem reszegsegig, ez neked uj a kannasbor utan/
szemem azert a boton felig, bar csengo van a damilon
kozben nezzuk a kacsakat, libakat, friss levego

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.21. 23:53:05

@mojoking77: megsertodsz?
bazmeg
eszembe sincs
mindenki azt gondol rolam amit akar
sokkal tobb a mosoly ilyenkor az arcomon, mint a sertodes

mojoking77 2013.05.21. 23:56:20

@hagyma: Jo. Egy gonddal kevesebb.... :)
Szoval, a lenyeg, hogy mindenk pont azt csinal amit szeretne es tud. Az egyszeri Jozsi szeretne eljatszani a penzet, a kormany meg szeretne, ha nem. Ki az erossebb? Ok fognak nyerni, es kesz. Nagyjabol igy megy.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.21. 23:58:50

@mojoking77: egyszeri Jozsinak a felesege meg agyerkei boldogabbak lesznek, ha nem dobalja be a balna mercisnek a penzet
mert kell villanyszamlara
egyszeri Jozsi azt hioszi " ma nyerni fogok" de sosem nyer
ne mutasd be
benne eltem 10 evet

BTBTBT 2013.05.22. 00:02:22

@Babette_:
Szóval akkor már nem is hülyézel le mást látatlanba, ugye?
Tudnék róla, ha komák lennénk, és megnevettet, ahogy próbálsz megint lesajnálni. :)

mojoking77 2013.05.22. 00:02:26

@hagyma: Nem szorja el jatekgepbe, hanem eljar haverokkal pokerezni, es ott hagyja. (Jo, lehet 10 esetbol egyszer o nyer...).
Az a penz mar bukott dolog, ha valaki annyira gyenge jellem, hogy kepes eljatszani a fizeteset, ahelyett, hogy a csaladjara koltene, az el fogja tudni ugyanugy szorni most is, csak masra.

BTBTBT 2013.05.22. 00:05:31

@váj mí:
Ha szűrsz, nem kell azzal sem törődni, hogy miért fontos számodra, hogy mit gondolok rólad. :)

zopilote 2013.05.22. 00:12:30

@hagyma:
" en enem vagyok a porgeto horgasz aki faszig all a vizben "
Akkor nem is vagy "amerikai" :) Aki fenekezik E - Amerikaban csak kozep - europai koca horgasz lehet:) Harcsat, pontyot igazi amerikai nem is eszik. Phuj, yucky, gross bottom feeder fish:(

váj mí 2013.05.22. 00:13:25

@mojoking77: Igazi, ortodox amish még a tekerős fényképezőt sem ismeri ;).
Különben, mit vártál? Show ... ennyi! csapó!

Egyébként, azt viszont olvastam nemrég, hogy valami 86%-uk valóban visszatér a kirajzás után. Egyszerűen hülyét kapnak a XXI.-ik századtól. (Ok, kíméletesebben volt megfogalmazva, de ez a lényeg).
Még 100-200 év, és antropológus hallgatók fogják felkeresni az amish-telepeket ....

pappito · http://pappito.com 2013.05.22. 00:28:25

@cristallo: " Egy független nőt, aki elhúz a faszba dolgozni (ahogy Pappito írta) és esténként szarik arra, hogy van-e tiszta ruha, meg kaja, meg tisztaság vagy nők legyenek és anyák, akik gondoskodnak a családról (férjről), mert ugye azért az jól esik, ha valaki estére tisztára nyalja a lakást, kimos, kivasal, megfőz és glédába vágja a gyerekeket."

fékezzél már, héló. Biztosan van ilyen is meg olyan is, de nicns olyan, hgoy a férfiak ezt vagy azt akarják. MInden kapcsolat más, nincs általános szabály. A dolgozó nő pont olyan mint a dolgozó ffi, ugyanúgy dolga a lakás meg a gyerek meg a konyha meg a minden. Ha egy nőnek bejön az abszolút függőség és házirabszolgaság, akkor az az ő döntése, de kinek mi köze ehhez és miért kéne a bírósági gyakorlatnak úgy működni, hogy anyust valaki tartsa el?

BTBTBT 2013.05.22. 00:37:39

@cristallo:
"megkérdezte a főnök, hogy tervez-e mostanában gyereket és ha nem, de véletlenül mégis becsúszna egy, hajlandó lenne-e elvetetni?!"

Angliában ezért előbb kibasznák, aztán megbasznák egy perrel azt a főnököt, ha kiderülne.
Nem véletlen, hogy többnyire 3 főből álló panel-interjúk vannak, és ilyet nem kérdeznek. De még azt sem, hogy mennyi idős vagy.
Vannak szar dolgok Angliában is, a politikai korrektség is kezd durvulni, de azért a munkavállaló mérföldekkel jobban van védve, mint Mo.-on.
És errefelé két kézzel kapnak a részidős anyukákért/munkaerőért, és még csak munkaviszony sem kell a bölcsihez.

váj mí 2013.05.22. 00:44:15

@Barátusz: Te hülye vagy b+, de most komolyan ... ezt csak azért, mert klimaxhoz még fiatal vagy.
Tudod, hisztis pasinak itt van az enyém irl, úgyhogy nekem te ne balhézz, ha lehet.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.05.22. 00:46:48

@cristallo: Aki elhuz a f.szba dolgozni nokent, hidd el az is nezi van-e este tiszta ruha. Ugyanis annak is kell valamiben dolgozni menni. Igaz azt lehet a pasi mosta/vasalta ki.

Valamilyen szinten viszont ertheto, ha az egyik csak otthon van es "mas dolga sincs" akkor valamennyire ertheto elvaras, hogy ha mar a masik penzt keres, akkor o is tegyen ha nem is anyagilag , de tevekenysegileg is a kozosbe.

Hogy oszinte legyek, nem tudnek olyan kapcsolatban elni, ahol eltartott vagy kitartott lennek.

pappito · http://pappito.com 2013.05.22. 00:50:01

@mojoking77: " De aki shotgunnal megy nyulra vadaszni..."

annak túl sok pénze van, a smallbore olcsóbb és nem kell köpködni a sörétet. itt még légfegyverrel is mennek nyúlra, posszumra. De shotgunnal tolják a cullingot is, gondolod a rohadt drága vadászlőszert fogják pocsékolni, amikor a slug fillérekbe kerül? (azt hiszem ezt Mo-n Brenneke-nek hívják)

"Engem sokkal inkabb zavar, hogy nem tudom ki az, akinel fegyver lehet.. Itt azonban soha nem lehet tudni, melyik tesztoszteron lovag SUV-jaban van pisztoly, es lo agyon csak mert kapott ket pofont..."

ha ez reális veszély lenne, az USA már elnéptelenedett volna

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.05.22. 00:58:28

@Kovermadar: "Azt meg tudod mondani, hogy ugyan miért jár asszonytartás"
Ha mar szoba jott, akkor itt egy par info altalanossagban (nem vagyok biztos benne, mennyire USA-specifikus, de nagy altalanossagban elmondhato): divorcesupport.about.com/od/financialissues/f/alimonyconsider.htm ((alimony nem kifejezetten felesegtartas, hanem "hazastars" (spouse) tartas

BTBTBT 2013.05.22. 00:58:33

@tildy:):
Ez dícséretes, de akad bőven nő, aki tudna.

Mellesleg az sem mindig egyszerű, ha anya otthon van a kicsivel, aki mondjuk nem az az "szopizok egy jót aztán alszom 3 órát"-típus, hanem félóránként felébred, és dajkálni kell, mert attól ha az anya akarna, sem tudna hatékonyan tevékenykedni otthon.

Illetve az is fontos, hogy anyuci mennyire pénzes állásból ment szülni, hiszen a bevételük jelentős hatással lehet arra is, hogy apucinak mennyit kell keresnie/gályáznia.

Spacecake 2013.05.22. 01:04:48

tök vicces,h ismerve a törzskommentelők általános stílusát,pontosan kitalálható,h jelenleg ki van bebaszva:-)
ahogy olvasom,éppen többen is...:-)

na ugye,az a fránya vendéglátózás,ahhoz kell ám a diploma:-)

váj mí 2013.05.22. 01:08:02

@Spacecake: Hm, és kikre tippelsz? ;)

BTBTBT 2013.05.22. 01:08:22

@Spacecake:
Neveket! Neveket! Lécci... :)

pappito · http://pappito.com 2013.05.22. 01:12:05

@mirx: "Viszontmeg a Szex és New York az szerintem is gyűlöletes egy sorozat."

gyűlöletes? szerintem csak szimplán szar :) de ha nem lenne, akkor nem lehetne a New Yorki nőknek eladni a négydolláros kínai cipőt 800 dollárért :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.05.22. 01:13:04

@Kovermadar: "és még kaszinóba sem lehet 21 alatt menni, ha jól tudom.
Azért nem lennék ott fiatal :) "

Ez igy van, sot a barpulthoz ssem ulhetsz egy etteremben, ha nem vagy 21 :) Nem csoda, hogy a 21. szuletesnap itt akkora unnep:))) google-ben szazaval jonnek fel az oldalak a 21. szuletesnapot kulonlegesse tevo otletekkel:)

Spacecake 2013.05.22. 01:19:23

@Barátusz: az túl egyszerű lenne:-)
de sztem te is tudod...

sztem az USApincérek magukhoz képest szót fosnak,okoskodnak kaszinóról,szerencsejátékról,mindenki mindent tud:-),ott alapos a gyanú,mondhatni tuti,és a amennyire tudom a többiek is tengerentúliak(de lehet itt tévedek)
:-)

Spacecake 2013.05.22. 01:22:06

@váj mí: többek között Rád is!!!:-)
ha tévedtem,akkor igyál 1et!!:-)

BTBTBT 2013.05.22. 01:25:25

@Spacecake:
Nem vagyok tisztában az USA pincérek szókincsével és témaválasztásával, de visszaolvastam, és volna néhány tippem.

Mondjuk az nem volt tőled egy tiszta gondolatmenet, hogy mi köze a vendéglátóiparban dolgozásnak és az ebben az órában részegnek levésnek egymáshoz? ÉS a tetejébe még telefonról kommentelésnek.
Ennyi erővel otthon is ülhetnek a gép előtt.

Vagy csak én nem vágom, hogy ha valaki dolgozik, akkor nem nagyon lehet alkalma piásnak lenni? :)

váj mí 2013.05.22. 01:26:02

@Spacecake: Haggyááá bbééhhékééén, hukkkk! :P

Különben, holnap lesz olyan fejfájásom, hogy ihaj! Mindezt egy pohár pezsgőtől, amit muszáj volt innom az egyik törzsvendéggel.
Legalább tényleg bebasztam volna rendesen. Mondjuk, whiskyből. De lófaszt! Egyetlen pohár pezsgő. Ráadásul édes volt. Brrr!
Ezt hívják szívásnak. :(

Spacecake 2013.05.22. 01:28:33

@váj mí: de a megfigyelésem talált,süllyedt:-)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.05.22. 01:29:20

@mojoking77: "Hetvegen voltunk LA-ben, elmentunk megnezni a Universal Studios-t. Egy ket gyermekkori emlekem eleg rendesen a folbe csapodott azert.... "

A lanyom otodikes osztalya is ott volt osztalykirandulason a heten:) nekik persze inkabb a sok "rides" volt erdekes (na, erre mondjatok egy jo magyar szot:) Valoban sok mindenrol "lehullik" a lepel, nekem pont az volt erdekes, micsoda technikai trukkokkel teszik elethuve ezeket a dolgokat. Akit erdekel, belenezhet a special effects show-ba itt: www.youtube.com/watch?v=8vwoabVXBv4

váj mí 2013.05.22. 01:32:49

@Spacecake: Te, ezen a héten inkább ne lottóz :P
Nem, nem vagyok bebaszva, egy pohár akármitől nem is igen menne, hacsak nem tiszta szesz van a pohárban, de az már mentő.
Csak nem bírom a pezsgőt, aperolt, martinit és hasonlókat. Egy pohártól is fáj a fejem. Pláne, ha az édes változatot kell innom.

Spacecake 2013.05.22. 01:34:37

@Barátusz: az USApincér/vendéglátó gondolattal egy adott emberre utaltam:-)

lefuttatsz agyban egy szűrőt a kommentei altalános hosszával,és összeveted az utolsó 2órával:-)
ne komplikálj, nem kommentel telóról,gondolkozz egyszerűen:-)

Spacecake 2013.05.22. 01:37:04

@váj mí: nekem nem kell magyarázkodnod:-)

ugye hagyma?:-)

na jóéjt mindenkinek!!!

váj mí 2013.05.22. 01:39:23

@pappito: Nekem mondod? Undorító ....
A kartárcs meg azt hiszi, hogy nekem most milyen fasza. Megitatnék vele vagy 2 üveggel hirtelen, hogy átérezze ...

váj mí 2013.05.22. 01:40:17

@Spacecake: A hóhér az, a bitófa alatt ...

BTBTBT 2013.05.22. 01:41:39

@Zsuzsi65:
Ride? Menet? Mint a körhintán.
Egy múlt hónapban a Disney-hez és Universal-hoz a sokgyerekes családjával látogató kolléganőm meglepett azzal, hogy ujjlenyomat és íriszvizsgálat van, mielőtt beengednek, de miután már online kifizetted a jegyeket.

pappito · http://pappito.com 2013.05.22. 01:42:45

@váj mí: megitatni? azt hittem azt tiltja a genfi konfekció, és csak a gaz ámerikaiak itatnak édes pezsgőt a foglyokkal gitmóban, nekik semmi se szent! :)

váj mí 2013.05.22. 01:43:55

@pappito: Yaps, de én halmozottan perverz vagyok ;)

váj mí 2013.05.22. 01:45:52

@Barátusz: Kiszűrik az Ufókat, vagy mi?

2013.05.22. 01:55:57

@pappito: 'Sőt, mi van, ha apus munkanélküli, neadjistók ő volt otthon a gyerekkel. Akkor váláskor jár neki férjtartás?'

Igen, miert ne jarna? Pl. nemreg volt a lapokban egy eset (persze nagy jovedelmu emberek voltak a szereplok, ezert kerult a lapokba) hogy egy volt bankar pasi osszehazasodott egy arisztokrata novel, hazassag utan feladta jol meno karrierjet, majd valaskor tobb millio fontos kompenzaciot kovetelt (es valamennyit kapott is) mivel a feleseg volt kettojuk kozul vagyonosabb es a ferj maradt otthon hazassag utan.

pappito · http://pappito.com 2013.05.22. 01:59:20

@Mirjam2: oké, köszi, ezért kérdeztem, mondtam, hogy nem ismerem, hogyan működnek ezek a dolgok (szerencsére)

BTBTBT 2013.05.22. 02:09:11

@Mirjam2:
És hogyhogy nem a nő maradt otthon? Mert arisztokrataként dolgozott, vagy mi?

montroyal ( CAN qc) 2013.05.22. 02:15:12

@33621: realis ? ez az o tortenete... en 88 ba jottem el lagerbe be se engedtek csoveztem, 2 evig Bécsbe persze feltalaltam magam on sponzoroskent elfogadtak canadaba jo kis penz gyujtottem a feketezesbol lakas kiadasokbol es egyebekbol ... Montrealba erkeztem es ott is feltalaltam magam de itt mar mas lehetoseg hijjan csak munkaval koszonom jol vagyok ,sajat muhelyem van elek virulok, Mo-ra megvolt a lehetosegem visszakoltozni kenyelmesen( orokoltem ) de koszi nem kertem belole...

postot , konyvet nem irok 25 evvel ezelotti HA nem aktualis ma...

montroyal ( CAN qc) 2013.05.22. 02:23:46

@zopilote: osztom

pl engem is 5 perc alatt fogadtak el.. valszeg mar elore el volt dontve foglalkozasom onsponzoros .. ( de elkuldtem penzt a montreali egyhazhoz es ok sponzoraltak ( a penz csak biztositek volt egy ev utan kamattal visszakaptam)

ezert en egy helyen epitettem ki a megelhetesemet es sokat utazok de nem koltoznek sehova ..

BTBTBT 2013.05.22. 02:28:35

@montroyal:
Bár nekem sem volt legördítve a vörös szőnyeg a reptéren, és nem várt a végén valaki egy szerződéssel meg egy tollal, hogy "itt legyen szíves aláírni, Mr. nemtudomkiejtenianevét", és nem is lett azonnal munkám, de te és a hozzád hasonlók elég bátrak (vagy kétségbeesettek?) lehettek, ha így nekivágtatok.

2013.05.22. 02:28:49

@Barátusz: A nonek volt tobb penze kettejuk kozul, igy a pasinak nem erte meg dolgozni amig egyutt voltak; viszont valas utan meg nem tudott visszamenni dolgozni mivel par ev kihagyas utan nem lehet folytatni a legtobb karriert. Az otthon maradt nokkel is pont ugyanez tortenik.

BTBTBT 2013.05.22. 02:34:21

@Mirjam2:
Egy bankárnak nem érte meg dolgozni? Kérdés, hogy milyen magasan volt?
Mondjuk azt kötve hiszem, hogy egy - hangsúlyozom - jó bankár néhány év kiesés után nem tudja folytatni a karrierjét. A tapasztalata és a kapcsolatrendszere nem vész el.

Melyik újságban és nagyjából mikor volt ez? Hátha több derül ki, ha végigolvasom a cikket.

BTBTBT 2013.05.22. 02:38:17

@Mirjam2:
"Az otthon maradt nokkel is pont ugyanez tortenik."

Azért az számít, hogy miféle "karrier"-t építettek fel a babázás előtt. És az sem elhanyagolható tényező, egyrészt 1 év a gyed (legyen maternity leave), és hogy Angliában szívesen foglalkoztatják részmunkaidőben a friss anyukákat. Mo.-on meg nem.
Aztán onnan meg kinek lehetősége szerint lehet továbbfejlődnie.

montroyal ( CAN qc) 2013.05.22. 02:46:24

@Barátusz: batorsag csak masodlagos volt inkabb a komcsi rendorseg nem hagyott béken ( nem voltam roszfiu csak portas kulombozo discokba barokba ) de koszonom nekik ,mert nagyon jol megvoltam, a portassagbol fuvarozasra valtottam lanyom szuletese utan , jokor , jol ment 2 teherautoval csak 3 ev mulva nem jol zarult le az eljaras ellenem a birosagon ... ezert elindultam ... ennyi volt a ketsegbe eses...

BTBTBT 2013.05.22. 02:48:53

@montroyal:
És ha szabad kérdezni, azóta a lányod/családod Mo.-on van, vagy ők is léptek? 25 év az 25 év.

cristallo 2013.05.22. 02:51:41

@pappito: pont a lényeget nem értetted. Nem arról van szó, hogy valakinek anyust el kellene tartani, hanem mivel ott a gyerek az anyánál, ezért gyakran anya nehezebben kap állást, vagy csak részmunkaidőst, amiből próbálj meg megélni és gyereket nevelni. Aki tud és akar, az úgyis elmegy dolgozni, attól, hogy több pénzt kap, még nem feltétlenül fog otthon ülni és csak háziasszonykodni. Ez fordítva is igaz. Persze ezzel vissza lehet élni. De talán nem ebből kellene kiindulni. Azt meg ne mondd már, hogy egy férfi ugyanannyit dolgozik otthon, mint egy nő. eh

spangolo 2013.05.22. 02:52:59

@hagyma: "szerinted ahhoz ki kell probalni, hogy elkepzeld???"

Igazad van elképzeltelek a rénszarvas hátán.
Nagyon jól néztetek ki.
Mind a ketten mosolyogtatok.

Tényleg könnyen ment.

cristallo 2013.05.22. 02:54:31

@Barátusz: szuper, de a Föld nem csak Angliából áll. És még mindig ott tartunk, hogy részmunkaidős állásból próbálj meg megélni egy/több gyerekkel.

BTBTBT 2013.05.22. 02:57:46

@cristallo: Senki sem mondta, hogy a Föld csak Angliából áll. Ott viszont a részmunkaidős állás (ahogy később Mirjam-nak is kifejtettem) arra jó, hogy az anyukák vissza tudnak menni, közben a gyereket is lerakni a bölcsiben, és mivel nem segélyen tengődnek, a lehetőségekhez és a saját képességeikhez mérten fejlődhetnek.

montroyal ( CAN qc) 2013.05.22. 03:00:14

@Barátusz: Bécsbe egyedul voltam (latogatot a csaladom ) de canadaba csaladostol fogadtak el egyutt jottunk ki itt elvaltunk es a lanyom aki 26 eves egy hazba lakik velem(2 condot vettem igy olcsobb volt) es mindenki jol megvan.. en a negyedik felesegemmel akit Mo-rol importaltam a francia utan..

cristallo 2013.05.22. 03:03:40

@tildy:): persze, de nem is az a lényeg, hogy van-e tiszta ruha, hanem, hogy kire mekkora felelősség és munka hárul, ha szétmegy a család.
Egyébkét én sem tudnék otthon maradni, sztem egy hét alatt begolyóznék, de nem vagyunk egyformák hála az égnek:)

BTBTBT 2013.05.22. 03:04:38

@montroyal:
A 4 feleségre emlékszem az egyik korábbi kommentedből (meg a házassági szerződésre is).
Akkor tulajdonképpen, leszámítva az első 4 (?) évet, a lányod Kanadában nőtt fel.
Vállalkozóként hogy működik felétek a nyugdíj? Abbahagyod, amikor van elég pénz, vagy csinálod, amíg bírod és szereted?

cristallo 2013.05.22. 03:15:45

@Barátusz: ez így jó is, nagyon jó lehetőség lehet, de azt sem szabad elfelejteni, hogy nem minden szakmában van lehetőség részmunkaidős állást találni. És még mindig nincs megoldva a megélhetés teljesen. Egyébként az ismerőseim között van olyan férfi, aki egyedül maradt a gyerekekkel és az anyától alig kapott segítséget, csak valami röhejesen kevés gyerektartást. Ez ugyanolyan gusztustalan dolog, mint fordítva. De ami a legrosszabb, hogy sokszor már csak azért is megy a szülők között az egymásnak betartás, nem számít, hogy a gyerek szív miatta.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.05.22. 03:25:45

@Barátusz: "Ride? Menet? Mint a körhintán.
Egy múlt hónapban a Disney-hez és Universal-hoz a sokgyerekes családjával látogató kolléganőm meglepett azzal, hogy ujjlenyomat és íriszvizsgálat van, mielőtt beengednek"

A "ride" az itt egy gyujto fogalom, vagyis azok a dolgok, amelyekre "felulhetsz" pl. Disneylandben. Nekem a "menet" az csak annyit jelent, hogy mesz valamin 1 alkalommal. Szoval azt hiszem, magyar megfeleloje nincs, mi minden egyes dologra kulon megnevezest hasznalunk, nem? :) itt is van mondjuk roller coaster, ferris wheel, de a tobbire csak annyit mondanak, "rides".
Most megkerdeztem a lanyom, o azt mondta, nekik csak a taskajukat neztek meg, nem volt semmi ujjlenyomat v. irisz vizsgalat.

BTBTBT 2013.05.22. 03:26:24

@cristallo:
Nincs elfelejtve, hogy nem mindenki talál részmunkaidős munkát. Pláne Mo.-on.

Ahol azért az az nagyon ritka, hogy a gyerekek az apával maradnak. Minél kisebbek, annál nagyobb az esélye, hogy anyucinál kötnek ki. Kivéve, ha az lemond róluk. De az meg nagyon furcsa anya lehet.
A szülők közötti egymásnak betartás ismerős a tágabb családi körben. És legtöbbször a kölök szív miatta.

BTBTBT 2013.05.22. 03:31:50

@Zsuzsi65:
Vágom a ride jelentését, bár nem fordítom le magyarra, hiszen - más szavakhoz, kifejezésekhez hasonlóan - megértem angolul.
Akkor a "ride"-re jó lehet még az út/utazás is.

Ez érdekes. Majd megkérdezem, hogy melyik Disney-ben/Universal-ban voltak, de mindha nem L.A.-be mentek volna.
A kolléganőm mondta, hogy ezt azért, csinálják, nehogy terroristák jussanak be. Ez persze így baromság, hiszen ha az ujjlenyomatod és az íriszed is nyilván van tartva terroristaként, az országból is kitakarítanak.
Patriot Act?

montroyal ( CAN qc) 2013.05.22. 03:37:24

@Barátusz: nyugdij ? hat az nem lesz fényes mivel nem eri meg azert a kis nyugdij tobbletert 30-40% ot az allamnak adni adobevallaskor ( kulomben is eleg buntetest fizettem mar ) nem gondolom ha az egeszseg megengedi ,hogy vegleg nyugdijba menjek mellette dolgozhatok es fogok is , az biztos eladom, atadom a muhelyemet es megegyezes szerint fogok dolgozni ott v mashol is ahova hivnak..mert 1200-1400 $ nyugdij ami nekem lesz karcsu (kozel a minimumhoz) es igen szeretem a munkamat valahol az egy orom amikor meggyogyitom a bébéjuket (autojukat) es nekem $

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.05.22. 04:41:38

bocs, nem ugrik oda a rendszer ahova kéne a link ellenére chromeban, firefoxszal meg hónapok óta nem tudok hozzászólást írni. nem találom, hol volt a kérdés, dolgozni kéne, nem tudok mindent elolvasni grrrr, így nem tudok rá válasz gombot nyomni, nemtom, megtalálod-e valaha is:
hataratkelo.blog.hu/2013/05/21/ahol_kivasaroljak_a_lanygyereket_a_csaladbol#c19807946
@Chang Yai: szia, ne haragudj hogy ilyen hulyeseggel zaklatlak de nem tudod veletlenul hogy mi a helyzet most a visa on arrival teren myanmarban? egyszeruen nem talalok hiteles infot sehol, az evisa site meg meg mindig csak beta:( az itteni kovetsegen meg nevetseges sorbanallas van..
elore is koszi!

perpill csak business vízumot adnak on arrival, vasárnap direkt megnéztem, mert mindenkit érdekel.
Szingapúr ugye? csak lemegy hamar a sor....
ha nem, akkor Bangkokban megcsinálják egy nap alatt, baromi hosszú a sor, de gyorsan megy, tudják, mit csinálnak. fontos: same-day pickuphoz kell nekik repjegy kinyomtatva, nem muszáj másnapra, mindegy mikor. plusz valami 800 baht pluszban. nem emlékszem a turistavízum alap árára. megcsinálják másnapra vagy harmadnapra is különféle árakért. pickup 3:30 után csak, az esti repülőket nagyon necces elérni vele. fontos, fénykép fehér háttérrel. érdemes előre beszerezni a papírt, mert work historyt kell kitölteni a turistához. Bangkokban két sarokkal lejjebb van egy fénymásolóbolt, ahol odaadják a papírt és kis díjért sorba is állnak neked, valamint talán előbb is be lehet gyűjteni délután. sok sikert, kérdezz nyugodtan, ha valamit kihagytam.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.05.22. 04:48:45

@Barátusz: "Vágom a ride jelentését, bár nem fordítom le magyarra, hiszen - más szavakhoz, kifejezésekhez hasonlóan - megértem angolul."

:)) csak azert kerdeztem, hatha valakinek van otlete, mert sokszor 1-1 fogalmat egy magyarnak csak korulirva tudsz elmagyarazni:) A "rides", ahogy irtam itt nalunk gyujtofogalom:) na jo, leallitom a nyelvtanar enemet :))) (ja, itt egy cikk arrol, hogy Disneyland-ben ill. California Adventures-ben ideiglenesen lezartak ket "rides" (na, itt kellene az a bizonyos magyar szo:)) pont a 2 kedvencem a California Soaring es a Space Mountain. articles.latimes.com/2013/apr/16/business/la-fi-0416-disneyland-rides-20130416

Ami meg a security check-et illeti, pont arrol irt valaki, hogy mennyire nem igazan "komoly". Beleneznek a taskadba, leginkabb a nagy tripod-okat nem szeretik, meg a teleobjektives kamerakat:)

zopilote 2013.05.22. 04:50:26

@Barátusz:
Nem batorsag volt az, kivancsisag:) En sokkal jobban eltem otthon, mint kinn az elso 5 evben (sajat fakitermelesi vallalkozas, komoly gepekkel, 10 eves szerzodesekkel) De sajnos az alkohol:( konnyen jot a penz, konnyen el is ment) Kanada fizette a repulojegyemet, lakast adott, berendezte alapfokon, iskola, "osztondij" egy evig utana welfare:) Mellette termeszetesen fekete melo:) Kozben pia, nok, szorakozas:) Mehettem volna az USA - ba is, rokonokhoz (egyiknel haz is lett volna, a fiuk meghalt Vietnamban, megsertodtek, hogy nem oda mentem) de ott dolgoznom kellett volna, semmi linkeskedes, normalis elet, ami nem nekem valo) Itt Kanadaban tiszta kommunizmus volt, adtak a penzt a semmiert:) 97- ben beszigoritottak a welferet, azota dolgozom, igaz, hebe hoba:) Nyugdij nem lesz, de nem erdekel. Amig birom, melozok, ha nem birom, akkor "tepsi":) Az oregsegit lehet, hogy kapom, kb 5-600 dollar, de kiegeszitik 1000 - re itt Albertaban. Abbol telen 6 honap Mexikoban, 6 honap itt, kis meloval vagy " kerteszkedessel" :) Cigire, kavera eleg:) Nincsenek nagy igenyeim, lumpenproli vagyok:) (es meg csak nem is szegyenlem, sot!) :)

zopilote 2013.05.22. 05:14:16

@montroyal:
Mar 83- ban sem volt konnyu bejutni a lagerbe magyaroknak, az osztrak csendor sokat elhajtott, mondvan hogy jo es szabad az elet Magyarorszagon (es milyen igazuk volt akkor) Engemet is ugy szoktettek be a keritesen, 2 ejszakat illegalisan toltottem a taborban:) Amilyen allati korulmenyeket lattam benn, majdnem visszafordultam:( Pedig nem vagyok egy finnyas gyerek:)
Volt koztunk egy reformatus pap is, aki Montrealba kerult, mi csak Atyanak hivtuk. Torontoban talalkoztam vele parszor, nagy loversenyes volt, meg az egyhaz kasszat is ellovizta:)

pappito · http://pappito.com 2013.05.22. 06:19:41

@cristallo: " Azt meg ne mondd már, hogy egy férfi ugyanannyit dolgozik otthon, mint egy nő. eh"

te mondod, hogy nem. miért?

Bár mindegy, még nem lesz feltétlenül igaz. nálatok nem, az lehet, de az nem jelenti, hogy az mindenhol így van. a saját környezetedet ne vetítsd ki kérlek az összes nőre/összes férfira

persze, én nem értem, tudom :) én már tartottam el anyát meg két gyereket meg magamat. És ismerek még pár ilyen faszit. És te?

zopilote 2013.05.22. 06:22:12

@váj mí:
Itt is meg lehet nezni, direktben:
ffilms.org/witness-1985/
Erdekes film, en is most nezem, 25 eve lattam elosszor, kapott egy par dijat is. Tavalyelott vegigvezettem Pennsylvanian (ott is el sok rokonom) es talalkoztam amish lovaskocsikkal az uton, plusz utjelzo tablak is figyelmeztettek rajuk.

Ugyandehogy (törölt) 2013.05.22. 06:31:44

@Barátusz: másokat? látatlanban? nem.
téged. ha hülye vagy.
figyelj jobban.

olvaso_sg 2013.05.22. 07:02:14

@Chang Yai: koszi az infot!
azota kicsit jobban korbejartam a dolgot es itt is vannak chinatownban ugynoksegek akik sorban allnak helyettem de sajnos a vizummal egyutt lenne kb 100 sgd a repjegy meg 300. szoval egy hosszu hetvegere nem erdemes sajnos kimenni foleg ha vonatozni akarok mandalaybe meg hasonlok.
majd ha lejar a szerzodesem es munkanelkuli leszek akkor bevallalom az utat meg a sorban allast a kovetsegen:)

tanato 2013.05.22. 07:54:38

@ctboy: Más világ,nem cserekompatibilis Magyarországgal.,ebből a szempontból sem.

BTBTBT 2013.05.22. 09:49:59

@Babette_:
"Szóval akkor már nem is hülyézel le mást látatlanba, ugye?"

A magvas kommentedből egyértelműen látszik, hogy egyáltalán nem figyeltél oda arra, amit írtam.
Feltűnt, hogy a gyengébbek kedvéért kihagytam a "más" szó többes számát?
Te hülyézel le MÁST, te, nagyokos? Továbbra is látatlanba? Maradj meg inkább magadnak, mert ezt IS benézted. :)

Ugyandehogy (törölt) 2013.05.22. 10:31:48

@Barátusz:
ez a " de te nem figyeltél oda" odavágás elég óvodás szint, mi lesz a következő, hogy a te apukádnak csébje van?
most figyelj: hülye vagy.

BTBTBT 2013.05.22. 11:04:33

@Babette_:
Reszedrol nem volt ovodas , hogy nem figyeltel oda, csak reszemrol, ugye? Vagom.
Aha, mast lehulyezni nem ovodas. Aha. Lehengerlo az "intelligenciad".
Hulyezz csak tovabb. Ha elegszer ismetled, mint egy papagaj, talan el is hiszed magadnak, hogy igaz.
Szep napot! :)

BTBTBT 2013.05.22. 11:05:31

@zopilote: Te aztan nagy eletmuvesz lehetsz. :)

Ugyandehogy (törölt) 2013.05.22. 11:49:08

@Barátusz: ez nem hit kérdése, hanem tény.

a továbbiakban magadra hagylak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.22. 12:06:57

@zopilote: pontyot nem is de harcsat miert is nem?
nepszeru hal

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.22. 12:09:21

@Spacecake: es Te ki a fasz vagy?
es ki kerdezett?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.22. 12:11:00

@spangolo: ha a hatan ulok, akkor tenyleg nem tudom megdugni....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.22. 12:13:17

@Zsuzsi65: mikor en voltam is csak a taskat neztek meg
/vissza is kellet vinnem a kocsiba a becsempeszni szant 2 doboz sort:)/
qrwa draga bent s osr, gondoltam sporolun Maryvel es beviszek 1-1 dobozt, de nem jott ossze:)/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.22. 12:14:44

@Barátusz: en az Orlandoiban voltam -2-3 szor
ki van zarva az ujjlenyomat meg egyeb faszsag
keptelenseg lenne megcsinalni
tizezrek mennek naponta

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.22. 12:16:28

@Spacecake: amugy sem ertem mi az emberek baja a pincerekkel / mondjuk en nem is az vagyok, de ez most lenyegtelen/
szoval egy pincer mar nem is ember????
az amerikai pincer meg lenezett???
sotet vagy es meg terjeszted is

cristallo 2013.05.22. 12:33:01

@pappito: hogyne ismernék, sőt, volt szerencsém nekem is évekig családfenntartóként működni, amikor a második férjem kezdő vállalkozó volt.
Nálunk mindig is munkamegosztás volt otthon, de bármennyire is többet dolgoztam vagy ugyanannyit mint a férjeim, azért az otthoni munka oroszlánrésze csak rám hárult, pedig sokat segítettek, de a férfiak egy része - legalábbis szerintük - genetikailag alkalmatlan bizonyos házimunkára, esetleg peluscserére:)
Nem akartam véletlenül sem általánosítani, de rengetegszer találkoztam már kiszolgáltatott nőkkel válás után. És sajnos nem úgy működik, hogy húzzon dolgozni, bármennyire is szeretne
Szóval szerintem ezt a témát kellőképpen kiveséztük azt hiszem, igaz? :)

Spacecake 2013.05.22. 12:51:56

@hagyma: mit stresszelsz,be vagy meg baszva??:-)

relax...

BTBTBT 2013.05.22. 14:13:38

@hagyma:
Majd megkerdezem a kolleganomet.

BTBTBT 2013.05.22. 14:15:27

@Babette_:
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

BTBTBT 2013.05.22. 14:43:32

@hagyma:
Oke, az elobb kerdeztem meg. Kb. 5 hete voltak az orlandoiban, es az irisz felreertes, de volt ujjlenyomat es taskavizsgalat a bejaratnak. A lanyaival meg az unokaival volt, es nagyon "orultek", hogy ezen meg at kellett menniuk, mielott bejuthattak.

zopilote 2013.05.22. 14:45:03

@zopilote:
Ne hidd, hogy eletmuvesz vagyok, sot! Egyszeru kis parasztgyerek voltam, esetleg elenkebb fantaziaval megaldva, mint az atlag. Talan a genetika is kozrejatszott:) Szerettem volna en is " normalisan " elni, de a korulmenyek mindig kozbeszoltak:) Es azoknak a pozitiv vagy negativ hatasoknak az eredoje lett az eletem. Ez van. Ezt hivjak Sorsnak:) Hidd el, egy rendkivul szereny, mindenhez alkalmazkodni tudo, nyugodt, bekes termeszetu, ha kell szorgalmas es megbizhato emberke vagyok Az hogy igy alakult, nagyon sajnalom es banom. Ezt dobta a gep:(

mojoking77 2013.05.22. 15:52:36

@Barátusz: Ujlenyomat azokban az esetekben van, amikor valaki meg nem tudja magat igazolni (lasd gyerek), es Priority kartyat vett +$50-ert. Bar, amikor 80 percet alltunk sorban a Transformers-nel, en is atertekeltem a Priority jelentoseget. Ja, es mielott barki huhogna, hogy mekkora idiota vagyok a 80 perc varakozas miatt, szerintem kulon embereket kell a Universalnak alkalmaznia, hogy az osszes leesett allat megkeresse, es visszaadja a kifele tamolygo kedves vendegeknek.

BTBTBT 2013.05.22. 16:26:40

@zopilote:
Az eletmuveszt nem negativ ertelemben hasznaltam, hanem mint valaki, aki a jeg hatan/ismeretlenben is meg tud elni.

DieNanny CH 2013.05.22. 17:52:18

@váj mí:

Á, én az amish-ekkel a Kis szemtanú (Harrison Ford) óta tisztában vagyok...
:-)

DieNanny CH 2013.05.22. 19:21:36

@pappito:

Egy példa a családomból: nagybátyámnak ítélték az óvodás gyerekeket, mert a felesége lelépett. Aztán őbelőle lett a "kéthetente vasárnapi Anyuka"-típus. Csak amikor hétfő reggel őtőle mentek a gyerekek oviba-iskolába, a tanítónő megjegyezte: látom, anyádnál voltál hétvégén, mert még a pénteki ruha van rajtad! (Nagybátyám ugyanis frissen mosva-vasalva adta minden reggel a ruhát a gyerekekre...)

Bizony, nagyon nem lehet általánosítani!

BTBTBT 2013.05.22. 19:37:02

@mojoking77:
További részletek után érdeklődtem, és azt tudtam meg, hogy nem kértek semmiféle igazolványt, hanem a főbejáratnál mindenkinek, gyereknek-felnőttnek egyaránt, hüvelykujjazni kellett, táskavizsgálat is volt, és bizonyos embereket kipécézve ruhavizsgálat is. Italt nem engedtek bevinni, a chips viszont átcsúszott a vizsgálaton. (A hüvelykujjas balhé mellett ez utóbbi is meglepte a kérdezettet.)

Biztos, hogy az amcsik nagyon sok mindent megtesznek, hogy eltátsd a szádat, ha már elkérik érte a belépőt.

mojoking77 2013.05.22. 20:42:56

@hagyma: @Barátusz: Vasarnap voltam, nekunk nem ketek semmit, viszont az elottem levo csalad gyerekeitol ujjlenyomatot kertek. Taska ellenorzes nem volt, es mint irtam, ok Priority Pass-t is kaptak.....
Viszont erdekes volt, mert a parizsi Disneyland sok tekintetben verte a Universal Studios-t, legalabb is "jatek" teren. Itt sokkal inkabb a 3D elmenyre mentek ra. Mondjuk sikerrel. Plusz mindenkinek ajanlom a Jurasic Park ride-ot, es ott is az elso sort...
(mehettem szaraz polot venni, plusz meg orak mulva is facsarni lehetett a vizet a nadragombol...) Jo poen volt....

2013.07.06. 14:31:22

@pappito: cristallonak igaza van,a ferfiak munkahelyukon is kevesebbet,otthon aztan meg vegkepp semmit
En azt nem ertem,hogy mi nok minek oarazzuk tul,miert nem vagyunk olyan lazak ,mint a ferfiak

En a lanyaimat ugy akarom felnevelni,mint egy fiugyereket
Szabad,laza ferfieletre,mert az az iazi am:)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása