oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. november 10. 06:51,  Bevándorlóként is jobban megbecsülnek 377 komment

2012. november 10. 06:51 Határátkelő

Bevándorlóként is jobban megbecsülnek

A mai történet arra példa, hogy néha egy telefon is elég, hogy napok alatt megforduljon az ember élete. Gyulával ez történt – a hívás csütörtökön jött, vasárnap már landolt a gépe Németországban.

Stuttgart.jpg

„Informatikusként dolgoztam Magyarországon egy multinacionális cégnél, majd a válság és az abból adódó költségcsökkentések miatt elvesztettem a munkám. Igen... valahol itt keresendők a kiinduló okok.

Következett 4 hónap álláskeresés. Az olvasók biztos meglepődnének, hogy ma már informatikusként is nehéz állást találni – egyébként nem nehéz, csak ha az ember tisztességes jövedelmet is szeretne.

Nevetségesnél nevetségesebb álláshirdetések, javadalmazási ajánlatok miatt az interjúk több mint felénél én álltam fel és köszöntem meg a bemutatkozási lehetőséget, majd távoztam. Azaz: na neee, köszi, ezt így nem.

Napok alatt megfordult minden

Egy csütörtök délután telefon érkezett, a volt vezetőim közül telefonált az egyik. „Szükség lenne egy német városban lévő irodában egy IT-s kollégára. Mennyire megy a német?" Hát, nem nagyon... de angolul tudok, s egy multicégnél mindenki tud angolul. A németem nagyon alap, de majd kint megtanulok.

Így történt, hogy a részletek tisztázása után még azon a héten vasárnap este a magyar fapadossal, kézipoggyászként egy hátizsákkal, benne pár pólóval, inggel és zoknival megérkeztem Németországba.

Az első két éjszakát hotelben töltöttem, hivatalosan hétfőn már munkába is álltam, de az első nap nyilván papírmunkával telt. Adódott is egy-két apróbb probléma, hiszen például lakcímnek nem adhattam meg a hotel címét.

Megoldottuk, kedden már egy WG-ben töltöttem az éjszakát. Most már tudom, hogy hihetetlen szerencsém volt, hogy ilyen rövid idő alatt megfelelő – és szabad – szobát találtam. Kezdetnek kiváló.

Az élhető ország

Mindez tavaly nyár elején történt. Egyedül utaztam ki, párom pár hónappal később jött utánam. Bár nem a szakmájában, de 10 nap alatt talált munkát – és többet keres, mint otthon a szakmájában 6 év tapasztalattal. Mindenesetre a nyelvet még tanulnunk kell.

Németország egyszerűen... élhető. Sokan írnak itt a blogon arról, hogy milyen fantasztikus érzés az, amikor hónap végén nem kell szűkölködni, sőt, még marad is. Még fantasztikusabb, ha félre is tudsz tenni egy általad meghatározott összeget, és azon felül a végén még marad is, mindemellett otthon maradt szüleidet is tudod támogatni.

Szívesen látnak, – elnézést – „koszos" bevándorlóként több megbecsülést és figyelmet kaptam, mint otthon MAGYARKÉNT bármelyik hivatalban. Ha segítségre van szükséged egy hivatalnál például, akkor telefonon is elérhetőek és igen, fel is veszik. Két percen belül a megfelelő emberhez kerülsz, nem kell visszahívogatni őket. Ha mégsem tudsz a kívánt kollégával beszélni, meghagyod a számod és visszahívnak. Igen, ŐK.

Árak, megélhetés

Csak pár példa, amit NAGYON nem értek a háromszoros-négyszeres fizetések mellett.

Tej: 45 cent (sárga-kék diszkont, otthon is van)
Kenyér: igaz csak 350 g, de 45 cent
Zsemle: 17 cent
Benzin 95: 1 euro 56 cent
T-betűs, vagy oxigénes telefonszolgáltató: havi 30 euróert korlátlanul hívsz minden NÉMET vezetékes és mobilszámot, és tartalmazza a mobilinternetet is.
TV: 22 -25 db csatornát (régiófüggően) kapsz ingyen DVBT-n. (Például: VOX, RTL, RTLII, SAT1, PRO7, ARD, ZDF, N24)

Lakhatási költségek

Eddigi tapasztalatom szerint egyedül ez az, ami sokkal drágább az otthoninál.

WG egy szoba rezsivel, all inclusive: 350-400 euró
1,5 szobás saját bérlésű lakás (mindennel együtt): 700-900 euró

Haza?

Engem igazán nem is a politikai harcok, a korrupció zavart, hanem a megbecsülés hiánya. Ezen pedig csak társadalmi szinten lehet változtatni. Amíg a munkáltatók találnak alkalmazottat például egy pénztárba minimálbérért... addig nem lesz változás. Miért adna többet?

Ha holnap bevezetnék, hogy borítékban vissza kell adnod még a minimálbérből is mondjuk 10 ezer forintot, még akkor is lenne, aki elvállalja, találnának munkavállalót. Tehát amíg MI nem állunk ki magunkért, jöjjön bármilyen párt, NEM LESZ OTTHON VÁLTOZÁS – és hazaköltözés sem."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország IT

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr174899830

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Comming out: vallomás eltitkolt kapcsolatomról Orbán Viktorral 2012.11.10. 11:52:44

Drága Miniszterelnök úr, kedves Viktor, nem is tudom, hogyan fogjak bele. Fájó szívvel, így a nyilvánosság előtt kell bejelentenem, hogy szakítok veled, hogy kilépek ebből a kapcsolatból, amiről eddig senkinek nem beszéltem, amiről eddig magam sem tudt...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kámasuka 2012.11.10. 15:55:44

@Tésztakészítő asszony: Magyarországon a bruttó átlag 220=760 de ne zavarjon.

Kámasuka 2012.11.10. 15:56:33

@Tésztakészítő asszony: Osztrák átlag meg 3000 alatt van, bruttóban. Jó az de nem kell színezni.

Frau Holle 2012.11.10. 15:57:13

@desw: Ezek szerint nálunk nem ugyanott van a határ. Nem baj, én örülök, hogy így neveltek. Nem is mentegetőzök folyamatosan. :)

Emi2 2012.11.10. 15:57:50

Itt Frankfurtban, 70-80nm-es lakásokat (jó állapotban) kapsz már 130-150ezer Eurótól. Tehát kb. 36 millió Ft-tól. Ez Budapesten kb., hogy néz ki?

windex 2012.11.10. 15:58:10

@01234567: akkor ki fizette a török által beszedett adót? ha meg már nem volt, aki adót fizessen, minek maradtak volna itt? persze az tény, hogy a vendégek érkezésekor lényegesen csökkent a népesség - ami akkoriban amúgy is mondjuk 3? debrecennyi volt országosan...

desw 2012.11.10. 15:58:14

@Frau Holle:
"Ha úgy lenne törvényszerű ahogyan írod, már senki nem alkalmazna egy árva munkavállalót sem Nyugat-Európában."

Amihez ész is kell, azt még nehezebb lenne Kínában vagy Pakisztánban gyártani, tovább van egyébb költség is (szállítás, áfa), ami miatt még megérheti az eu-s gyártás.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.10. 15:58:57

@desw: az angol nyugdijrendszer az angol berrendszerhez van igazitva
komolytalan az osszehasonlitas
esetleg az angol segelyrendszer a magyar munkanelkulieknek
azzal is szarul jarnanak
ne hasonlitsunk almat a kortevel ossze, mert folosleges
angliaban akik vegigmeloztak az eletuket azok normalisan megelnek a nyugdijjukbol

Kámasuka 2012.11.10. 15:59:25

@Emi2: linkelj már egy ilyet. Veszek.

desw 2012.11.10. 16:00:14

@Frau Holle:
"Nem is mentegetőzök folyamatosan. :) "

Nekem sem kell mentegetőznöm, csak más okból! ;)

Frau Holle 2012.11.10. 16:00:44

@Tésztakészítő asszony: Szerintem egyszer nézz körül ilyenben is, olyanban is. Hidd el, akkor nem kell majd mesélni!

(És itt most elnézést kérek azoktól a közösségi iskoláktól, amelyeket indokolatlanul tüntettem fel kedvezőtlen színben. Komolyan.)

Frau Holle 2012.11.10. 16:01:30

@desw: Akkor miért csinálod? :)

Tésztakészítő asszony 2012.11.10. 16:02:29

@BenFranklin: Beleszámitva a 6-8 milliós fizetéseket is, de ez az apróság ne zavarjon....

Frau Holle 2012.11.10. 16:02:51

@desw: No ez az. Nem értem, akkor mi a gond?

01234567 2012.11.10. 16:03:21

@desw: Kis vicces. Tudod mit, igazad van. Sőőőt. Azt sem tudom a Fradiba mennyit, a Vidibe, az MTK-ba. Főnök szereti a focit. Sőt azt sem tudom mennyit lopnak a fővárosi önkormányzati cégeknél, sőt azt sem mennyit lopott a Gyurcsány brigád, a Meggyesi, az előző Viktor brigád, a Horn, az Antal, a Németh Mikiék....csak azt látom, ennyi, ez nem megy tovább. Most vagy megállnak, vagy más jön, de nem megy tovább.

Kámasuka 2012.11.10. 16:03:58

@Tésztakészítő asszony: ?????

Te valami fejőnő vagy, mert úgy érvelsz...:DDD

desw 2012.11.10. 16:06:01

@hagyma:
"az angol nyugdijrendszer az angol berrendszerhez van igazitva
komolytalan az osszehasonlitas"

Magyarán az életét végig dolgozó és adózó angol kevesebb állami nyugdíjat kap, mint az adócsaló here magyar! Erről beszélek, hogy túl bőkezű a magyar ellátórendszer, emiatt kell magasan tartani az adókat MO-on.

Tésztakészítő asszony 2012.11.10. 16:06:22

@BenFranklin: Akkor azt most hagyjuk hogy te mi vagy, jó?
És ha fejőnő vagyok?

01234567 2012.11.10. 16:06:22

@BenFranklin: Hiába, jobban meg kéne válogatnom az ismerőseim.... :) na jó nem acsargok tovább....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.10. 16:06:48

na amugy meg nem tudom, miota megy ez a blog, de mar johetne olyan is, hogy letelepedtunk, vettunk hazat, csaladot alapitottunk felvettuk az allampolgarsagot
addig itt keremszepen csak a szabad munkaeromozgasrol van szo es a tobb penz remenyerol
hat ezt akarta mindenki
mennek a lengyelek, romanok
magyarok, gondolom a szlovakok is
a tobbseg gyujti a penzt, hogy azutan hazamehessen lakast-hazat venni stb.
ez a helyes aki mobilis mennyen keressen tobbet azutan koltse el otthon lehetoleg

01234567 2012.11.10. 16:07:40

@Tésztakészítő asszony: Basszus...nekem tényleg van fejőmesteri vizsgám is...meg inszeminátor :P...is...

desw 2012.11.10. 16:08:10

@01234567:
"Kis vicces. Tudod mit, igazad van. Sőőőt. Azt sem tudom a Fradiba mennyit, a Vidibe, az MTK-ba."

Csak egy tippet kérek! +/- néhány tízmilliárdocskába nem fogok belekötni!

Tésztakészítő asszony 2012.11.10. 16:09:37

@01234567: Akkor te jártál suliba, ellentétben az egyik itt kommentelő fiúkával.

desw 2012.11.10. 16:09:37

@Frau Holle:

Csak annyi a gond, hogy akkor elmegy MO-ról, és megy máshová a munkaadó. Vagy ez jó?

Emi2 2012.11.10. 16:10:06

www.immowelt.de/immobilien/immodetail.aspx?id=27703265
Csak gyorsan, de ha kicsit jobban körülnéznék találnék közelebb is a belvároshoz, és nem 17ben épültet. Különben nagyon jó állapotúak a régi épületek is. Vegyél bátran :D

tass-tass 2012.11.10. 16:11:23

@nemjogasz: "Nézzük például a tranzakciós adót: kit sújt? Akinek bankszámlára megy a fizetése."

Sárga csekket ismered?

"Ezt a "csúnya EU és a bankok meg akarják buktatni a legkisebb királyfit, mert gonoszak" toposzt meg hagyd meg a polgárikörös (van még?) összejövetelekre."

Nem gonoszak, csak védik az érdekeiket. 22 év kapitalizmus után már rájöhettél volna, hogy a betelepült cégek nem humanitárius okokból jöttek az országba, hanem a profitért. Ez nem lenne baj, ha itt M.o-on mutatnák ki. De nem ezt teszik. Olyan cégekre lenne szükség, akik az országban mutatják ki a nyereségüket. Akik már megvetették a lábukat, azokat nehéz rávenni pozíciójuk feladására. Tehát gazdaságilag ellehetetlenítik őket, majd állami segítséggel elveszik a piacukat.

Lásd stratégiai megállalapodások cégekkel (pl. Richter), bank vásárlás (Takarékbank, a tőke még az MNB-ben van, de nem sokáig), új telefonszolgáltató, közüzemi szolgáltatások visszavétele (hatósági árképzés), stb.

Ebben küzdelemben egyik fél sem válogat az eszközökben, és hidd el a pénz van a háttérben.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.10. 16:11:56

@desw: mondjuk a jelenlegi nyugdijasok nagy resznek meg modja sem volt adot csalni, mert az atkosban dolgoztak mondjuk gyarban 3 muszakban
es nem volt magannyugdij bazmeg
angliaban a fizetesebol felre tudott tenni magannyugdira, az allamin felul, nem ugy mint nalunk hogy az allamibol elveve, meg karriert tudott csinalni a cegnel, mert ha lehuz 25 evett kisebb vagyont kap nyugdijbavonulaskor
amugy remelem, ha nagyanyad /anyad/ nem vagyok tisztaban akoroddal de inkabb elobb nem kap eleg nyugdijat mert csokkentik neki ezt a nagy bokezuseget, tamogatni fogod anyagilag
na haggyuk
az en anyam biztonsagban van, mert tamogatom es ha akar barmikor johet ki, azt is leszarom, ha az osszes nyugdijat eltorlik
na inkabb elmegyek eszek valamit

Kámasuka 2012.11.10. 16:11:58

@Tésztakészítő asszony: Beleszámítva a 6-8 millás fizetéseket, ángyalom?

Miért ausztriában ezeket kihagyják az átlagból?

Látod ezt hívják érvelésnek.

Frau Holle 2012.11.10. 16:13:55

@desw: Amelyik elmegy, az hosszú távon nem is biztos hogy jó, hogy itt van. Nem az kell. El kell érni, hogy a) ne biorobotként tekintsenek a magyar munkavállalóra b) legyen magyar tulajdonú is, aki nagyjából úgy viselkedik, mint a német otthon. Már van ilyen, csak kevés.
Erre a szintre kell pozicionálni magunkat, nem beletörődni abba, ami van. Nem mondom hogy könnyű, azt sem, hogy gyorsan megy. De ha meg sem próbáljuk, akkor esély sincs rá.

Tésztakészítő asszony 2012.11.10. 16:15:57

@BenFranklin: Tényleg nem mondom meg hogy mi vagy...nem tudsz provokálni, de talán te is érzed...

01234567 2012.11.10. 16:18:13

@windex: "Visszafordíthatatlanul megváltozott a nemzetiségi szerkezet: a középkor végi 80%-kal szemben a XVII. század végén a magyarság már nem tette ki az összlakosság felét."
Igen, eközben a lakosságszám nem változott.

desw 2012.11.10. 16:19:25

@hagyma:

Az össz nyugdíjkifizetést úgy is lehet ám csökkenteni, hogy kizárom azokat, akik nem érdemlik meg. Ezért kérdeztem, hogy vajon mennyi nyugdíjas és rokkant van az USÁ-ban. És mennyi is a korhatár NY-EU-ban és MO-on?

Úgy nem lehet alacsony adókulcsot elvárni az államtól, ha ezzel párhuzamosan elvárjuk, hogy több millió herét is eltartson.

Alacsony adókulcsokat akarnak MO-on? Akkor bizony valahonnan el kell venni a kiadási oldalról! (ideiglenesen biztos)

Emi2 2012.11.10. 16:20:12

www.immowelt.de/immobilien/immodetail.aspx?id=27702985
Ez majdnem 100nm, és 85ös építésű, 15 km-re Frankfurt belvárostól, 169ezer Euró. Családban most adtak el egy 88 nm-es (családi ház, az igaz) Pesttől 18 km-re 33 millióért, az kb. 115ezer Euró. Lenne időm tudnék Neked jókat linkelni.

desw 2012.11.10. 16:22:32

@Frau Holle:
Ez szépen hangzik és valóban jó lenne, csak ehhez versenyképes adó, jogi és társadalmi környezet kellene. Az meg nincs! A kérdés az, hogy miért nincs? Ha ezt megválaszolod, megtaláltad a megoldást is!

kutya vacsorája 2012.11.10. 16:24:34

milyen vicces, hogy hoffmann rózsa németet akar tanítani minden kisiskolásnak. közpénzen képezik a vendégmunkásokat bruhaha. és még mondja vki,h.a orbánék nem alkalmazkodnak a realitásokhoz.

Frau Holle 2012.11.10. 16:25:43

@desw: Elég növelni a bázist.

És itt most részemről ennyi, így is szétoffoltuk.

desw 2012.11.10. 16:30:35

@Frau Holle:
"Lesz. "

LOL! Akkor nyugati bér, jólét is csak LESZ, most még ne tessék akarni!

"Elég növelni a bázist."

Ez majd akkor fog megvalósulni (jövö idő), ha a "LESZ" már megvalósult (múlt idő).

Danubius 2012.11.10. 16:35:36

@desw
A magyar nyugdíjmodell sem olyan csapnivaló azért. Az emberek azért vesznek házat pl életük során mert a magyar állam hagyományosan nem fizet annyi nyugdíjat hogy abból nyugdíjas éveinkbe albérletre telljen. Ezért furcsállom pl hogy egy gazdaságkutató sem dícsér meg minket hogy milyen jó nyugdíjelőtakarékosság tulajdonképpen a saját ingatlan. A magyar nyugdíjak ellenértéke az a munka amivel te most mozgatod a gazdaságot, a német nyugdíjak egy nagyon nagy részének az ellenértéke egy részvény ami most ennyit ér de holnap lehet hogy még többet de az is lehet hogy semmit.

desw 2012.11.10. 16:39:50

@Danubius:
"A magyar nyugdíjmodell sem olyan csapnivaló azért."

Ez relatív! Attól függ, hogy a nyugdíjas vagy az adózó szemszögéből nézzük. Röviden: fenntarthatatlan!

desw 2012.11.10. 16:47:03

@01234567:

Ha még tippelni sem tudsz, akkor mire alapozod ezt a kijelentésedet?

"Az állam iszonyatosan korrupt, túl nagy, rosszul működik, főleg a befizetett adóval való gazdálkodásnál látszik ez tisztán. És ezért van ilyen magas adó"

Azzal egyetértek, hogy rosszul működik az állam, de nem ezért nagyon durvák az adók.

Danubius 2012.11.10. 16:53:38

@desw:
A minap egy helyi képviselővel számoltuk a falu kiadásait. Az iskola költségvetését elosztottuk a gyermekek számával. Az eredmény 37000 ft. Ehhez hozzájön az ingyenes étkeztetés, plusz számoljatok gyermekenként csak 12000 családi pútlíkot. Plusz ingyen tankönyv. Az eredmény durván 60,000/hó. A falu 2200 lakosú. Nincs 200 adózó (alkalmazott + vállalkozó). SzSzB. Jó munkát kívánok, aztán nehogy elkalandozzatok valami szeparatista ideológia felé, mert úgyis rátok akaszkodunk, és kiszívjuk a véreteket. Mert ugye az egy dolog hogy én hiába dolgozok, fizetem az adót, a többség határozza meg a mindennapok anyagi dolgait, és ők már 55%, a tíz évvel ezelőtti 10%-ról.

desw 2012.11.10. 16:59:13

@Danubius:
"A falu 2200 lakosú. Nincs 200 adózó "

Ez a gond, az aktív/inaktív arány.

01234567 2012.11.10. 16:59:29

@desw: Azért is, mivel nincs semmilyen ipar, mezőgazdaság, semmi nincs az országban. Csak ilyen büntetésekből, extraadókból, a meglévők emeléséből lehet az államnak bevétele.

01234567 2012.11.10. 17:00:59

........én is feladtam...sziasztok...

desw 2012.11.10. 17:05:44

@01234567:

Találtál 1 egész milliárdot??

Csak önmagában a nyugdíjrendszerben van ÉVI min 1.000 milliárd. Másik ezer milliárd az állami vízfej, 3. ezer pedig az idióta támogatások. Évente min. 3.000 milliárd!! Szóval laza 6-8 év alatt össze is jött mostani teljes államadósság.

Ha nagyvonalú vagyok és 3 millió adózóval számolok, akkor évente átlagosan minden munkavállaló 1 millió fortinttal TÖBBET vihetne haza mint most. Ja, és mindezt úgy, hogy a munkaadó terhe egy fillérrel sem nőne.

desw 2012.11.10. 17:06:50

@01234567:

"Azért is, mivel nincs semmilyen ipar, mezőgazdaság, semmi nincs az országban."

Könyörgöm! Miért nincs?? Mert nem éri meg MO-on vállakozni az irdatlan adóteher miatt (is.)

dzsugasvili 2012.11.10. 17:32:10

Örülök, ha sikerült kint elboldogulni. De így megnézve a leírtakat a 700-900 euros lakhatási költség (mert ugye távlatilag senki nem lakóközösségben gondolkodik szerintem) igen sok még rezsivel is. Aki nem valami remek informatikus, hanem csak a szokásos szarmelót vállalhatja el odakint, és keres mondjuk 1500 eurot nettó, akkor marad 600-700 eurója?

Hát ez biztos sokkal jobb, mint amit itthon kaphat, marad 200 ezer forint, de magasabb a megélhetés ára is valamivel, szóval ebből is fogyogat még a lakás mellett. Ok, marad kevés elraknivaló is a végén, pár száz euronyi. De nem tudom, ezért megéri ez a baromi nagy macera a kiköltözéssel egy teljesen másik országba. Nekem nem érné meg egyelőre.

Az olajfúró tornyon dolgozó figurát meg tudtam érteni valamennyire azért az irtózatos pénzért. Ha valaki Németországban sokat kap pl. informatikusként, még azt is. De sokszor szerintem ez a külföldmánia túl van eröltetve azért.

Az utolsó bekezdés 1000%-ban igaz. Tragikus, hogy velünk mindent meg lehet csinálni akár külföldről, akár belföldről. Viszont abban pontosítanék, hogy baromira nem a fizetések növelése lenne a fő cél, hanem egy gyökeres, mindenre kiterjedő változás kiharcolása, mert a pénzek világa az csak a trágya rendszer egyik szemét eleme. Ennél sokkal nagyobb bajok vannak.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.10. 17:35:53

informatikusnak mindenhol könnyű, bár az idealista mondat a végén úgy, ahogy van, hülyeség. van most is, aki emberkedik, de a változás csak annyiban mérhető, hogy másnap nincs állása

Andriana44 2012.11.10. 18:07:55

@fizetekmegegysort:
Minden szavaddal egyet kell, hogy értsek.
Hugom és férje Londonban laknak 6 éve. Sógort kérdezem az első félév után, hogy melóhely terén mi az, ami más (rendszergazda a pasi). Rámutat a céges mobiljára, és azt mondja: Látod, ez a telefon még SOHA nem szólalt meg munkaidőn kívül.
(Itthon se éjjel, se hétvége, se nyaralása nem volt. Hugom környezetvédelmi mérnök, de itthon egy presszóban egy kávét nem tudtam vele úgy meginni szabadsága alatt, hogy ne basztatták volna telefonon háromszor a munkahelyéről).

Kámasuka 2012.11.10. 18:19:07

@Andriana44: Itthon se éjjel, se hétvége, se nyaralása nem volt. Hugom környezetvédelmi mérnök, de itthon egy presszóban egy kávét nem tudtam vele úgy meginni szabadsága alatt, hogy ne basztatták volna telefonon háromszor a munkahelyéről

- Mondjuk ez leginkább azt jelenti hogy szar munkahelyük volt itthon. Mást nem. Ne hidd hogy ez mindenhol, mindenkivel így megy.

Andriana44 2012.11.10. 18:22:35

"Több helyen láttam, hogy a válságra való tekintettel még fizetést is csökkentettek."

Igen, a közvetlen családomban is, két srác, mindkettő IT szakember, fiatal harmincas, és beszél angolul.
Mindkettőnek (más-más cégnél) nettóban (!) 70 ezerrel kevesebb lett a bére kb. január óta, és a juttatásokat is egy tollvonással elvették (kajautalvány, stb).
Nem álltak fel, nem hagyták ott.
Szerintem a megoldás külfödi munkavállalás lett volna, de nem mindenki szeretne kimenni a fiatalok közül sem (pedig milyen igazuk lenne.)

Andriana44 2012.11.10. 18:23:54

@BenFranklin:
General E-nél volt a csaj körny.véd igazgató, a pasi rendszergazdi. Mo-n.
Fizu a csillagos ég, de magánélet nulla.

Kámasuka 2012.11.10. 18:31:36

@Andriana44: Ha vezető poziban volt, akkor mit csodálkozik? Londonban a vezető pozikban nem dolgoznak, és nem stresszelnek? Ne szopass.

lógós versenyszférás és állami dolgozó adócsaló 2012.11.10. 18:42:14

hogy merészelitek kritizálni az állami dolgozókat? :)

Pdudas 2012.11.10. 19:04:12

@Andriana44:
egyetertek veled.

En kb 10 evig ugyeleteskedtem otthon szallodaknak. Amolyan kulso cegbe kiszervezett rendszergazdakent (23 nagy szallodanak). Volt olyan ejjel, hogy le sem fekudtem - annyi hivas volt. Szep volt, jo volt, jol kerestem.

2008-ban meguntam. Azota kulfoldon elunk - 1 eves mult a fiam es mar itt szuletett. Eg es fold a helyzet. Igaz itt csak egy szallodam van. Nem csorog a mobilom ejjel - munkaidon kivul nincs piszkalas. Nyugalom van, jolet, csaladi elet. Ma mar a csalad jon hozzank nyaralni - hala az egnek tengerparton elunk!

Andriana44 2012.11.10. 19:06:04

@BenFranklin:
Hogy tisztázzuk: a pasi itthon is rendszergazda volt, és ott is, tehát ugyanaz.
A nő: itthon körny.véd igazgató, Angliában környezetvédelmi osztályvezető. (Mivel nem szenved rang kórságban, nagyon jó ez neki Angliában, a pénze is több, és a fiát sem csak alvás közben láthatja, ami szintén szempont.).

kublerek · www.vasalobolt.hu 2012.11.10. 19:08:42

Én ma úgy látom az igazi elvándorlás a választások után lessznek az országból, ha megint Orbán marad a hatalmon. Az emberekenek már elegük van a különféle félreinformálásokból. Egy biztos az országot elhagyók hosszú tömött sorokban menetelnek Hegyeshalomnál. És ezen az sem változtat, hogy itt néhány Troll bevetete magát a jelenlegi kormány mellett. Szégyen amit ezzel az országgal csinálnak. Gyalázatos bukás lessz itt. Előbb vagy utóbb kiborul a leves és akkor akasztások is lehetnek. Én már régebben elhagytam az országot és már csak egy évet kell dolgoznom és nyugdijasként élhetek!!!!Amig ti odahaza szenvedtek mert nem tudjátok elzavarni ezt a sok ingyenélő ostoba politikust!!! Ezt érdemlitek!!!!

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.10. 19:56:56

@kublerek: ezért fogsz kapni rendesen jobbról és balról is:)))

desw 2012.11.10. 20:07:17

@kublerek:

Le kellene váltani Orbánékat, ez nem vitás! A gond ott van, hogy ezzel még önmagában nem oldódik meg az alap probléma: halott gazdaság, pazarló állami ellátások és működés, ...

Csak nézz vissza 10-20 évet! Azóta azt gondolják a T. választópolgárok, hogy csak az éppen aktuális gonosz kormányt kell elzavarni, és minden szép lesz! Pedig 20 éve csak annyi változik, hogy a nép által egyre nagyobbra hordott ganyédombon más kiskakas kapirgál.

Viktus 2012.11.10. 20:10:09

Még egy handabanda ...

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.10. 21:11:06

@desw: nem akarok eltérni a poszttól, de mégis mi a fenét tehet a nép azon kívül, hogy mindig megpróbál egy újabb garnitúrát? ezt bírom, hogy jöttök, és osztjátok az észt, de megoldást nem nagyon mondtok semmit. jó, menjünk ki és követeljük, hogy csökkentsék a bürokráciát, sőt, írjunk ki népszavazást. aztán majd megnézem, hány szakértőt tudunk toborozni magunknak és mikor veszünk össze az első részleteken. ez a kormány dolga, lássuk be. annyit tehetsz, hogy szavazol és néha tüntetsz, de ez meg is volna most is

Pdudas 2012.11.10. 21:24:42

@balage_81 reloaded:
eleg sok jo es hatasos peldat lehet mondani a burokracia es a fekete gazdasag csokkentesere, de ahanyszor en ezt valakinek elmondtam a vege mindig az volt miert fikazom a hazamat, meg kulonben is ez ugysem mukodne otthon...

Egy ido utan belefarad az ember - a fasult otthon maradok koul sokan mar nem is remenykednek. En a fiamnak nem az igaslo sorsot szanom.

Pdudas 2012.11.10. 21:26:27

@balage_81 reloaded:
az elozo poszton nem csak a Fidesz ellen szol - az egesz mostani politikai es gazdasagiu elit egyutt nem kivanatos. Az orszagon eloskodo szemetledak es poszt kommunistak tomkelege....

Amlin Jack Bauer 2012.11.10. 21:34:46

CIMBORA ki irtad e posztot. Sok a rizsa meg irigy fikazo kozott, Csabiapu azt mondja Neked, rosszul tetted hogy elmentel, MERT MAR REGEN EL KELLETT volna menned Nonszenszisztanbol.
Igy kimutathato erkolcsi es anyagi veszteseg ert.
En Hetfo-Pentek LND-BUD ingazo vagyok, de minden heten valami szarabb lesz itthon.
Harry Sheldon utan szabadon interpolalva ezen lefele mozgo pottyoket a trended elemezven, a mi szeretett orszagunk MEG FOG HALNI vagy szunni par evtized mulva.

desw 2012.11.10. 21:44:30

@balage_81 reloaded:

"nem akarok eltérni a poszttól, de mégis mi a fenét tehet a nép azon kívül, hogy mindig megpróbál egy újabb garnitúrát?"

Már az is nagy előrelépés lenne, ha gondolkodna! Ha nem hinne a mesében és a demagóg ígérgetésben, és ennek megfelelően szavazna és választana. (pl.: 3 igenes barom népszavazás - vizitdíj, ...)

Vagy mondjuk önkritikát is gyakorolhatna! Nem kell állandóan külső okokban keresni a hibát, mert a legtöbb hiba az országon belül és az emberekben van.

Az igény generálja a kínálatot. Azért vannak ilyen tróger szar politikusok MO-on, mert az emberek hisznek a csodákban és abban, hogy áldozatok nélkül, balkáni hozzáállással el lehet érni a NY-EU-i életszínvonalat. Pedig ez sosem fog megvalósulni!

Nézz vissza! Az elmúlt 15-20 évben gyakorlatilag a nagy ellátórendszerek (nyugdíj, oktatás, állami vízfej, BKV, MÁV, ...) szinte változatlanok maradtak. Mindig ment a balhé, gyújtogatás, tüntetés monnnyon le!, ahogy megpróbált az aktuális kormány egy kis átalakítás megvalósítani. Márpedig addig, amíg a kormány nem vágja meg a költségvetés kiadási oldalát, addig nem lesznek normális munkahelyek, normális társadalmi viszonyok sem. Nem lesz semmi, csak a lassú vergődés az államcsődig.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.10. 22:15:32

Sejtem mirol beszel, mikor azt mondja, na igy ne. Sajnos mar a muszaki allasoknal is egyre tobb a kevesebbre bejelentes.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.10. 22:23:55

@balage_81 reloaded: Nem , nem mindenhol konnyu, illetve sok fugg a tapasztalattol is.

Vegyel pl. egy olyat, aki epp elvegezte az egyetemet, csinalt par programot, szeretne gyakornokkent elhelyezkedni, de sehova nem kell , mert nincs tapasztalata. Na, o hiaba tud angolul, nemetul, vagy magyarul, ha a szakmajaban akar elhelyezkedni, az nem lesz egyszeru. PEdig ugyanugy informatikus.
( konkretan commercial tapasztalatot kernek....)

Vagy evekig nem kerul be a korforgasba, mert egyszeruen a penz kell, valami munkat vegezni kell , es egyszeruen mast csinal evekig. Nekem pl. 3-4 ev utan volt lehetosegem vegre olyan munkat vegezni, amire vagytam. Es akkor is meg csak traineekent.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.10. 22:24:19

@desw: bocs, de megmosolyogtató az idealizmusod. a francia szakszervezetek is az utcára mennek, ha hozzányúlnak az évtizedes "vívmányaikhoz", amik egyébként pont az állásaik megszűnéséhez vezetnek. ennek semmi értelme, a NÉP kurvára demagóg mindenhol, és aki arról papol, hogy meg kell változnia, az ugyanolyan tévúton jár. épp az a lényeg, hogy a jó intézkedések eleinte sehol sem népszerűek, ezt kell bevállalni - ld. még a Vaslady példáját. na mentem.

desw 2012.11.10. 23:07:15

@balage_81 reloaded:

"a NÉP kurvára demagóg mindenhol, és aki arról papol, hogy meg kell változnia, az ugyanolyan tévúton jár."

Észtországban a legkeményebb reformot és megszorítást ígérő pártot választották meg annakidején. Ki is jöttek akkor a szarból, nemcsak görgetik maguk előtt mint MO.
Továbbá nem hinném, hogy NY-EU-ban esélye lenne a helyi demagóg Fidesznek, MSZP-nek vagy Jobbiknak.

"épp az a lényeg, hogy a jó intézkedések eleinte sehol sem népszerűek, ezt kell bevállalni"

Ez jól hangzik, csak hogy valósítod meg a népszerűtlen intézkedéseket, ha meg sem választanak a polgárok?? 8 millió választópolgárból 6 millió eltartott! Sehogy! Marad az, hogy ígérsz a választási kampányban, és teljesen mást csinálsz, ha hatalomra kerülsz! (legrosszabb eset az, ha meg is valósítod az ígéreteket [pl.: Medgyessy 100 napos idiótasága]) És akkor most ki a hülye?? Bizony a nép! Saját magát veri át, de egyelőre úgy tűnik, hogy élvezik ezt a magyar polgárok.

A Fidesz hatalmas lehetőséget kapott a 2/3-dal, de elbaszták!

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.11.10. 23:34:22

@spangola:
Igen, aki laktózérzékeny, annak meg háromszor annyiba kerül a tej. A szemüvegeseknek meg néhány évente venniük kell egy új szemüveget, ami ha tisztességesen néz ki, akkor legalább 40-50.000 Ft. Nehogy már a beteg emberek szükségleteiből induljunk ki! A beteg ember speciális eset, ami mindig többletköltséggel jár. Ráadásul ha nem lenne ennyi kosz a levegőben, meg a táplálékban, amit megeszel, megiszol, nem lennél gluténérzékeny.

@v2peti:
Ki beszélt itt boltról? Hús és tej a szövetkezettől, vagy őstermelőtől, zöldség a saját kertből, vagy piacról, kenyér kistermelőtől. 160 forintért idehozzák a szomszéd utcába heti kétszer a szövetkezeti tejet, aminek nem tudom a zsírtartalmát, de megáll benne a kiskanál, leszedem róla a tejszínt, és még úgy is zsírosabb, mint a 3,5-es bolti kémia. 600 Ft-ért van kistermelőtől kovászos tönkölykenyerem, aminél jobbat még nem találtak ki az elmúlt tizenpárezer évben. Ha nem akarod magad kristályosra mérgezni, akkor felejtsd el a teszkót! Olvastad már, hogy mennyi idegen szó van ráírva a kenyér címkéjére az összetételnél? Egy rendes kenyérben a liszten, són és vízen kívül semmi keresnivalója másnak.

explanatus 2012.11.10. 23:35:41

örülök, hogy rátok találtam

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.11. 00:32:06

@desw:

"Észtországban a legkeményebb reformot és megszorítást ígérő pártot választották meg annakidején." - nem is ismerték a gulyáskommunizmus fogalmát. ahonnan ők jöttek, ott ez volt az egyetlen út, nekünk (valahol érthető módon) nem.

"Továbbá nem hinném, hogy NY-EU-ban esélye lenne a helyi demagóg Fidesznek, MSZP-nek vagy Jobbiknak. " -

ismétlem, gondolj a folyamatosan tüntető franciákra, olaszokra. vagy a spanyolok, görögök eddigi hitelből dőzsölésére.

angliában meg azért nincs most ilyen, mert ott Thatcher már végig vitte a '70-es-'80-as években a főbb reformokat. nem is szerették érte. jelzem hollande pl azzal nyert a galloknál, hogy 75% körüli adóval sújtja a felső tízezret, de az olaszoknál is kevesebb már a luxushajó, amióta rájuk szálltak:) inkább mennek monaco-ba. egy szó mint száz, a populizmus mindenütt hódít. ezért is mondom, hogy itthon sajnos az "egyik sem jó" elve zsákutca, mert akkor ugyan ki intézze a közügyeket? varázsolunk új politikai elitet 2 nap alatt? tk. mégis kapcsolódik ez a blog témájához, mivel a posztok 80%-ban előjön a politika.

desw 2012.11.11. 01:21:10

@balage_81 reloaded:
"nekünk (valahol érthető módon) nem."

Okés, csak balkáni hozzáállással nem tessenek akkor nyugati bérekről és körülményekről álmodozni. Olyan nincs, hogy alacsony adók ÉS bőkezű állambácsi. Vagy ez, vagy az!

"Továbbá nem hinném, hogy NY-EU-ban esélye lenne a helyi demagóg Fidesznek, MSZP-nek vagy Jobbiknak. " -
"ismétlem, gondolj a folyamatosan tüntető franciákra, olaszokra. vagy a spanyolok, görögök eddigi hitelből dőzsölésére."

Ezek déli államok, MO-hoz hasonlóan tele herével, bőkezű állami ellátással és nulla munkamorállal. Akkor azt írom, hogy északi országok, NémetO, Anglia, Dánia, Norv, Svéd, ... Szerinted itt nyerhetne egy valóságtól teljesen elrugaszkodott ígérgetéssel párt? Kizárt!

"angliában meg azért nincs most ilyen, mert ott Thatcher már végig vitte a '70-es-'80-as években a főbb reformokat. nem is szerették érte."

Két évtized telt el a rendszerváltás óta, semmi sem változott. Amíg az emberek hisznek a csodákban, nem is lesz változás.

"jelzem hollande pl azzal nyert a galloknál, hogy 75% körüli adóval sújtja a felső tízezret"

Az összes magyar ellenzéki párt az álegykulcsós adó megszűntetésével kampányol. Szerinted miért? Mi lesz a következménye?
Pedig a Fidesz ötlete (adócsökkentés) jó volt, a megvalósítás persze sajnos pocsék!

"varázsolunk új politikai elitet 2 nap alatt?"
Ahhoz előbb le kellene váltani a népet, utána automatikusan jönne a normális politikai elit is.

"tk. mégis kapcsolódik ez a blog témájához, mivel a posztok 80%-ban előjön a politika."

Talán csak annyiban, hogy már nemcsak a kevésbé képzett rétegnek nehéz munkát találni otthon, hanem már a húzóágazatokban is gondok vannak. A legtöbb külföldre költözött diplomás ismerősöm alapvetően nem(csak) a jobb fizetés miatt vándorolt ki, hanem az otthoni undorító társadalmi viszonyok miatt. (köcsög "gazdagok" kaptak?? egy csomó pluszt az egykulcsos adóval és hasonló szép szövegek) És ha a diplomás réteg elmegy az országból, akkor game over! Ez a teljes összeomlás előtti utolsó figyelmeztetés lehetne a polgároknak, de ahogy látom, sok hatása nincs. :(

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.11. 01:32:59

@desw: ok, ettől kezdve a levegőt reszeljük mindketten és szerintem el is beszélünk egymás mellett. figyelj, írtad, hogy a népet kellene leváltani. de te is tudod, hogy ez lehetetlen, vagyis egy dolog marad, a kormányokat cserélgetni és ennyi.

desw 2012.11.11. 01:47:08

@balage_81 reloaded:

A békés és demokratikus megoldáshoz valóban az kellene, hogy a nép végre észhez térjen.

Ezen kívül lehetséges lenne még a katonai megoldás: a kormány bevállalja az átalakításokat és véghez is viszi. Ha kell, erőszakkal, katonai/rendőri beavatkozással.

Harmadik opció megvárni, amíg az egész szarkupac ország összeomlik, és akkor ez lesz a kényszerítő erő.

Sajnos nem látok más megoldást. Te? Most talán még lehet választani a 3 közül, később már nem hiszem.

Badeni_lakos 2012.11.11. 13:17:33

@desw: meg kell várni amíg a világgazdaság egész összeomlik. A Dollár össze fog omlani és akkor meg lehet tagadni a magyar államkötvények, államadósság stb. érvényességét,
Hatalmas káosz lesz, De egy Új világ lesz, ahol a pénz értéke megsemmisül. Majd később újjászületik, de a megfelelő helyén lesz kezelve.

spangola 2012.11.11. 20:33:27

@Gudea enszi: Laktózérzékeny és szemüveges is vagyok:)
Ráhibáztál.
A levegő és bolygó tisztaságának semmi köze a gluténérzékenységhez, ez nem szénanátha, ami sajnos engem is egész évben kínoz, és gyógyszert szedek rá, ez bizonyos növényi fehérjéktől van, búza, árpa, rozs, és a zab keresztszennyezettsége miatt a zabot sem szabad megenni.
Így születünk, csak mindenkinek máskor aktivizálódik a betegsége, van, akinek már rögtön picike korában, van, akinek felnőtt korában, plusz rájön erre az, hogy hogy kinél mikor diagnosztizálják. Nekem csak pár éve.
Nyilván az enyém egy speciális eset, nem is azért írtam, hogy ebből kell kiindulni.
Amúgy míg a laktózmentes kaják kb. kétszeresébe, addig a gluténmentesek 5-10-szeresébe kerülnek.

Königin 2012.11.12. 00:19:05

@duke64: A posztoló által megnevezett T betűs szolgáltató csak Németo.-ban lesi ügyfelei kéréseit,szolgáltat normálisan,udvarias az emberekkel.
Ha elmesélném e heti kálváriámat velük...

Ezt elfelejtheted...
Nekünk Németországban a T-től van az internetünk, ezen keresztül működik az IP tv-nk és a vezetékes telefonunk is. Vagyis ha a net meghal, a net mellett se tv, se telefon.
Egy kedd este nem túl régen be is következett a dolog, másnapig vártunk, hátha magától mejavul, de nem, így szerdán felhívtuk őket. Rendben, pénteken este!!! tudnak küldeni valakit. Ha nincs szerencsénk, akkor az illető olyan valamit talál, amit azonnal nem tud megjavítani, és mivel hétvégén nem dolgoznak, így legjobb esetben is hétfőig várhatunk... Én személy szerint nem ilyen gyorsaságot várok el a szolgáltatómtól.
Valami csoda folytán csütörtökre szerencsére magától megjavult a net...
Ügyfélszolgálatot felhívni szinte nem lehet, ma legalábbis nem sikerült, egy idő után feladtuk.

Árakban azért van még pár dolo a lakhatás mellett ami jóval magasabb.
(mi jelenleg kb. 800 eurót (warm) fizetünk 1,5 szobás erkélyes lakásért, ugyanez a keleti részen kb. 400 euró volt).
Szolgáltatások sokkal drágábbak, pl. fodrász vagy egy masszázs, vonatjegyekről nem is beszélve. Helyi bérlet nálunk 80 euró, nekem Jobticketem van (munkahely által támoatott bérlet), így csak 45 eurót fizetek.

Viszont ha bemegyek egy Rossmannba vagy DM-be, ugyanannyiért vagy még olcsóbban veszem meg a dolgokat...

Königin 2012.11.12. 00:26:56

@Brother Love: Megengedhetném-e magamnak a rendszeres sportolást (mennyi egy normális konditerem havi bérlete?)

McFit rengeteg helyen van, igaz csak éves szerződéssel mehet az ember (1 év után már csak 6 hónapokkal hosszabbodik), havi díj 16,9 euró...

Königin 2012.11.12. 00:34:40

@Zedder: A vizitdíj negyedévente (!) volt 10 euró, de megszüntették.

Megszüntették??? Mikor? Én 2 hete még fizettem...

Rotoxis 2012.11.12. 13:24:22

@astarta: Bocsáss meg, de hangosan felröhögtem. Itthon az összes masszőr vagy éhen halt, vagy árufeltöltő a Tecsóban! Ki megy itt masszőrhöz?

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.11.12. 13:30:49

@spangola:
Naná, hogy sokkal többe kerülnek. A tejcukornak ott a helye a tejben, az egyik legfontosabb gabonafehérjének meg a gabonában. Ezeket kivonni elég költséges dolog, ami az árakban is visszaköszön.
A gluténérzékenység meg nem a fehérjéktől van, ahogy a szénanátha sem a virágportól. Ezek csak a kiváltó anyagok, a hiba a beteg ember készülékében van. A glutén és a laktóz fontos részei a táplálkozásnak (na jó, a laktóz nem annyira), a virágport meg simán bírni kéne egy parlagfű tábla közepén is. Ha nem bírod ezeket, akkor valami meg van hibásodva a szervezetedben. Ha veled született, akkor édesanyád szervezetében állt fenn gubanc. Az meg nincs csak úgy magától, környezeti hatás, jó sok méreg kell hozzá. Az evéssel-ivással bevitt mérgeket az E-100 és az E-1520 között, a műtrágyákban, a növényvédőszerekben, az állagmegőrző permetekben, az állatokba pumpált antibiotikumokban és hormonokban találod. A vízzel és levegővel bevitteket meg az ipari szennyeződésben. Ami méreg belénk jut, csoda, hogy még csak allergiásak és gluténérzékenyek vagyunk, és nem háromkezű mutánsok.

Off vége. :)

ZS0LT 2012.11.12. 21:34:44

@dzsugasvili:
"Az olajfúró tornyon dolgozó figurát meg tudtam érteni valamennyire azért az irtózatos pénzért. "

Kár hogy az meg kamu volt :-D

ZS0LT 2012.11.12. 21:40:55

@Gudea enszi:
" Egy rendes kenyérben a liszten, són és vízen kívül semmi keresnivalója másnak."

Hmm élesztő se kell???

pappito · http://pappito.com 2012.11.12. 22:23:07

@Frau Holle: "Tudod engem úgy neveltek, hogy rendes ember betartja a szabályokat.
Adót fizetni jogkövető, adót csalni jogellenes."

tiszteletreméltó. Képzeld sokunk igyekszik így élni, úgyhogy ez se nem dicsőség se nem érv, sút van aki azért indul el, mert nem akar Mo-n lopnicsalni, máshol viszont esetleg ilyesmire nem kényszerül.

ha időközben nem magyarázta volna el valaki:

az elmenés=többiek meglopása c. demagóg siránkozással akár le is állhatsz. Valóban nem fizetünk adót Mo-n, viszont nem is vesszük igénybe az adóból finanszírozott állami szolgáltatásokat - zéró összegű játszma.
Illetve persze nem, mi dupláját fizetjük egy magyar útlevélért, ha hosszabbítani kell, mint egy belföldi Mo-n. (és kapunk állami intézmánytől számlát, hogy a magyar árat fizettük, nájsz)

Szóval ezt az eltartósdit leszel kedves házon belül intézni, nem a kivándorlókra lőcsölni. Merjél kicsi lenni.

pappito · http://pappito.com 2012.11.12. 22:45:47

@tass-tass: "Nem gonoszak, csak védik az érdekeiket. 22 év kapitalizmus után már rájöhettél volna, hogy a betelepült cégek nem humanitárius okokból jöttek az országba, hanem a profitért. Ez nem lenne baj, ha itt M.o-on mutatnák ki. De nem ezt teszik. Olyan cégekre lenne szükség, akik az országban mutatják ki a nyereségüket. "

be van tiltva a közgazdaságtan is? szabad kapitalizmust akartunk negyven évig, tessék. A kapitalizmus azt jelenti, hogy verseny van, senkinek sincs megtiltva, hogy elmenjen a cégével és letarolja a Ny-európai piacot és nem ott mutassa ki a profitját (amúgy is micsoda faszság már ez!) hanem hordja haza Magyarországra.
Kurvára semmi közöd ahhoz, hogy egy cég, aminek nem vagy tulajdonosa és semmi közöd hozzá - mit csinál a pénzével. Persze azon siránkozni könnyű, hogy "bár csak én vettem volna meg a videotont forinthúszér' " de ez húsz éve volt, ráadásul az eredetileg elprivatizált, nem sokat érő vagyon is már mások kezén van, nem az eredeti megszerzőkén, akinek a java tökkelütött volt mindenhez, csak jó helyen volt.

Tessék menni és eladni a cuccokat/szolgáltatásokat szerte a világban és hazahordani a pénzt. Vajon mit gondolnal a MOL-ról, OTP-ről külföldön? Köcsög idegen nem nálunk mutatja ki a profitját...

de sokat ártott a szocializmus a fejeknek, te jó isten :(

pappito · http://pappito.com 2012.11.12. 22:46:48

@ZS0LT: nem feltétlenül, a kovászosban nincs élesztő :)

pappito · http://pappito.com 2012.11.12. 22:48:13

@Frau Holle: "El kell érni, hogy a) ne biorobotként tekintsenek a magyar munkavállalóra"

majd ha a magyar munkavállaló többet ér, mint a biorobot

pappito · http://pappito.com 2012.11.12. 22:51:33

@Danubius: "a német nyugdíjak egy nagyon nagy részének az ellenértéke egy részvény ami most ennyit ér de holnap lehet hogy még többet de az is lehet hogy semmit."

khm, a német nyugdíjak jó részének ellenértéke egy részvény/kötvény/ingatlan/nemesfém portfólió, amit a változó helyzethez igazgatnak szorgosan. nem fair ezt egy szál részvényként emlegetni, ami vagy ér valamit vagy se

pappito · http://pappito.com 2012.11.12. 22:57:58

@dzsugasvili: "Hát ez biztos sokkal jobb, mint amit itthon kaphat, marad 200 ezer forint, de magasabb a megélhetés ára is valamivel, szóval ebből is fogyogat még a lakás mellett. Ok, marad kevés elraknivaló is a végén, pár száz euronyi. De nem tudom, ezért megéri ez a baromi nagy macera a kiköltözéssel egy teljesen másik országba. Nekem nem érné meg egyelőre."

örülj neki. viszont százak és ezrek előtt áll a választás, hogy havi 1-200 ejró PLUSZ a hó végén, vagy munkanélküli segély vagy még az se. És nagy részük képzetlen, vagyis szalag mellett tud betmunk lenni és kész. Én inkább laknél nyolcadmagammal eleinte és dolgoznék és kaparnék előre, minthogy üljek a faluban és nézzem az eget és siránkozzak, hogy a segély milyen kevéske.

Ugyandehogy (törölt) 2012.11.13. 07:01:46

@ZS0LT: de nem ám, lisztből és vízból csináljuk az élesztőt. nyilván élesztővel gyorsabb.

tass-tass 2012.11.13. 14:16:46

@pappito: "A kapitalizmus azt jelenti, hogy verseny van, senkinek sincs megtiltva, hogy elmenjen a cégével és letarolja a Ny-európai piacot és nem ott mutassa ki a profitját (amúgy is micsoda faszság már ez!) hanem hordja haza Magyarországra."

Micsoda éles látás! Akkor mond már el ezt az Apple vezetőinek és tulajdonosainak is, hiszen a menedzsment szándékosan kárt okoz a tulajdonosoknak. És egyetlen részvényes sem jelenti fel őket hűtlen kezelésért.

"az Apple 2011-ben külföldön óriási, 36,8 milliárd dollár összegű nyereségre tett szert, ám az Egyesült Államokon kívül elért profit után csak 1,9 százalék jövedelemadót fizetett.

...

...az Apple – más nemzetközi konszernekhez hasonlóan – úgy csökkenti az adó mértékét, hogy nyereségeit az alacsony adókulcsot alkalmazó államokba csoportosítja. Az Apple egyébként az értesülések szerint továbbra is adózó marad az Egyesült Államokban. ...

...

Ha az Apple felszámolná ezeket a fantom adókötelezettségeket, azzal az elmúlt három évre visszamenőleg mintegy 10,5 milliárd dollárral emelkedne a profit. Ennek a befektetők valószínűleg örülnének, a vállalat azonban ______ valószínűleg nem fogja megtenni ezt a lépést, mert ezzel tönkretenné imázsát, mely szerint az amerikai állam stabil adófizetője. _______ "

magyarorszagon.hu/hirek/2012-11/vallalkozas/az-apple-csak-19-szazalek-adot-fizetett-klfoldi-profitja-utan/hir

2012.11.13. 14:42:42

@hagyma: "a tobbseg gyujti a penzt, hogy azutan hazamehessen lakast-hazat venni stb.
ez a helyes aki mobilis mennyen keressen tobbet azutan koltse el otthon lehetoleg"

Ami számomra kicsit furcsa. Mármint, hogy valaki azért megy ki, hogy később aztán visszajöjjön.

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2012.11.13. 23:51:54

Látom nagyon kibuktatok a kis magyar bürokráciára.

Íme az én javaslatom:

emel.blog.hu/2012/11/12/burokracia_a_xi_szazad_buvoleteben

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.11.15. 02:56:07

@ZS0LT:
Nem. A kovász gomba- és baktériumtenyészet (akárcsak az élesztő), csak éppen lisztből és vízből készül. Ettől kel meg a kenyér. Ha megérett, összegyúrják a tésztának való liszttel és vízzel, plusz a só. Azért tűnt el szinte teljesen, mert hiába sokkal finomabb és táplálóbb a vele készült kenyér, nagy odafigyeléssel kell szöszölni vele, sokkal könnyebb elrontani, elég kellemetlen, nyúlós az állaga, ráadásul a kovászalaptól indulva 12-16 óra, mire kenyér lesz a dologból. Ez nem fér bele az olcsó nagyipari termelésbe, úgyhogy a bolti kenyeret inkább műanyagokból tákolják össze a semmiből, két óra alatt. Töredéke pénzből hozzák ki a sok vegyi anyaggal, a végén ráírják, hogy kenyér, te meg elhiszed, hogy kenyér, hiszen rá van írva.

Frau Holle 2012.11.15. 10:19:39

pappito: Húha... Nagy lendülettel nekiálltál válaszolni, anélkül hogy sikerült volna megérteni a szöveget...
"az elmenés=többiek meglopása c. demagóg siránkozással akár le is állhatsz. "
Nehéz lesz, mert erről nem volt szó. Itthon élő adócsalókról volt szó, a magyar adójogszabályok hatálya alá nem tartozó külföldön élők esetében ez fogalmilag kizárt.

Szóval legközelebb: 1. olvas, 2. értelmez, 2. csak azután ír.

"majd ha a magyar munkavállaló többet ér, mint a biorobot "

Erre nem is válaszolok, mert magáért beszél....

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása