oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2022. március 02. 06:30,  Párok (nem mindig) tökéletes összhangban 115 komment

2022. március 02. 06:30 Határátkelő

Párok (nem mindig) tökéletes összhangban

Furcsa mozdulatokat végző különös férfi, gyorsétteremben randalírozó gyerekek, részeg hajószakács, különös hajléktalan, egy csodálatos, kilencvenes éveiben járó pár és egy különleges hangszer a főszereplői P. Elliot amerikai életképeket felvillantó írásának.

idos_par.jpg

„Move your ass!

Ma láttam valami furcsaságot egy kávézóban. Az egyik kis asztalkánál a falnál ült egy turista kinézetű hátizsákos, bakancsos, magas, vágott szemű férfi. Nem kínai, nem japán, mert magas volt, valami másféle. Kávét ivott, süteményt evett, plusz a hátizsákból narancsot is vett elő és hámozgatta.

Közben a lábait olyan furcsán kissé összezárva tartotta és elkezdte rázni, egyszerre mind a kettőt, ütemesen, aztán csak az egyiket, utána a másikat, keresztbe vetette, úgy is rázta. Nem nagyon és nem feltűnően, de csinálta, néha megemelintette a fenekét, többször és újra cifrázta.

Egyszerűen nem lehetett félreérteni, a mellettem lévő asztalnál nem is értették félre. A harmincas nő oldalba bökte a férfit, akivel volt, az is odanézett és elmosolyodott, abból láttam, hogy jól láttam a dolgokat. A férfi elővette a telefonját, bekapcsolta és óvatosan igazgatta a pohara mellett, úgy tűnt, felveszi filmre a jelenetet.

Akkor este megnéztem a YouTube-ot, nem tette-e fel rá, nem ismerem a szabályokat, hogy lehet-e ilyet.

Az igazság az, hogy engem is hangtalanul rázott a nevetés, közel álltam hozzá, hogy kitörjön belőlem. A férjem kérdezte tőlem, mi olyan mulatságos (ő háttal ült a pasasnak), de nem mertem megmondani neki, mert akkor biztosan megfordul és igencsak megnézi a pasast. Ki tudja, mi lett volna a pasas reakciója… hehehe…

Kiskölykök és nagyszülők

Még tegnap a kávézáskor láttam azt is, hogy két kis kölök, 5 éves és 2 éves formák a nagyapjukkal voltak a Mekiben és amíg várták a nagymamát a kajával, addig a 2 éves elkezdte borogatni a só- és borstartót.

Amikor a nagyapja visszaállította, a gyerek újra felborította, a „ne csináld!” kifejezést nem kívánta ismerni. Végül a nagypapa áttette a tartókat a másik üres asztalra, a gyerek lecsusszant a székéről, lesöpörte őket a földre és nevetett! Olyan jóízűen kacagott!

A nagypapa vöröslött a méregtől, jött a nagymama, letette a tálcát, megragadta a kölköt a gallérjánál fogva, lenyomta a földre, felszedette vele a fűszertartókat, visszaültette az asztalhoz és a gyerek fagylaltját úgy, ahogy volt, tölcsérestől bevágta a szemétbe, közölte vele, hogy neked nem jár, csak a kaját tette elé. A gyerek szipogva nézte a szemetest, a testvére kuncogott és nyalta a fagylaltját, a nagypapa meg mérges volt a nagymamára.

Hát ez kb. egy mai 2 éves, ha nem akar az ember hasonló sztorikat, akkor jobb, ha megérteti a kölyökkel időben, hogy te parancsolsz és nem ő!

Ja, és még azt is csinálta, hogy a nagypapára többször ráütött, a nagypapa nem hívhatja ki a rendőrséget, hogy rugdos és üt az unokám, mert tudja, hogy ő megteheti, de ha ő csapna rá, akkor 5 perc múlva ott lenne a gyerekvédelem és elvinné. A nagypapát, mert erre nem volt joga. A gyereknek, úgy tűnik, igen. Valami nagyon eltolódott a mai világban!

Otthonülő vándorlélek

Igazából a lelkem mélyén egy házába húzódó, benne örömmel tevékenykedő személy vagyok. Ugyanakkor a másik felől meg utazó, mindig mást látni kívánó felfedező, aki szívesen végigcsavarogná az életét.

Éppen az jutott eszembe egy utazás során, hogy a valahai vándorok, akik le sem akartak telepedni, nem lehettek boldogtalan emberek. Nem gyötörte őket senki, nem voltak rájuk érvényes szabályok, szabadok voltak, mint a madár, ha volt ennivalójuk és nem áztatta el az eső őket, akkor azért szép lehetett kószálni. Biztosan így érezhettek, mármint az a csoport, aki le sem akart telepedni.

Ma más hajléktalannak lenni. Itt legalábbis. Minden nagyobb városban van szervezet, amelyik ennivalót, tiszta ruhát, tisztálkodási lehetőséget biztosít és még némi pénzsegélyt is.

Tegnap a bekötőútnál álldogált egy középkorú férfi, nagyon tiszta ruhában, hátizsákkal és egy táblával, hogy pénzt kér ennivalóra, meg munkát. Mindennek kinézett, csak nem hontalannak, a földet nézte, nem nézett senki szemébe, a feltorlódott autósok kinyújtottak egy-egy dollárt, mi is. Szerintem megvolt a százasa, mire ebédidő lett, tudta, hova kell állni.

Nem látszott igazi hajléktalannak. Vagy valóban nagy bajban volt és kiállt oda, vagy én nem is tudom mi, el kellett jönnie hazulról, nem tudom. Olyan volt, mint aki most indul munkába, tiszta ruhával, cipővel, kocsiban.

Lehet, hogy tönkrement a kocsija és nem volt pénze másikat venni, arra gyűjtött. Egy még rendesen futó kis kocsit kap ezer dollárért, az a forgalmas útszakasz, a tiszta ruhája és a nem hajléktalan kinézete ki is termeli hamarosan a pénzt, mert az amerikai alapból jószívű, mindenki arra fog gondolni, hogy a fickó nem igazi utcalakó, valami nagy bajban lehet, ha ide kiállt.

Párok

Tegnap a farmerpiacon láttam egy öreg házaspárt, 90-en jóval túl lehetett mind a kettő, agyonaszott, ráncos bőrű pár, összekapaszkodva mentek, olyan megható volt látni őket, gyümölcsöt és zöldségfélét vettek és egy kis kerekes bevásárlókocsin húzták maguk után – az összesimuló, egymást segítő kis emberkéket még sokáig magam előtt láttam.

Üvöltött róluk a tökéletes összhang, a bácsi néha odanyúlt és kisimította a felesége arcából a hajfürtöket, ami odakeveredtek, a néni megköszönte, rámosolygott. Később a kocsi nélkül láttam őket, sétálgattak, nézelődtek, ez volt a programjuk arra a napra szerintem…

A hátuk nyílegyenes volt, ami meglepett. Vékonyak és szikárak voltak, de mondom, iszonyú öregek. Mondtam a férjemnek, nézd csak, mi is ilyenek leszünk, kivéve, hogy hozzájuk képest elhízottaknak fogunk kinézni, görbe lesz a hátunk és lehet, hogy nem lesz mit kisimítani az arcunkból.

Hát nem? Az biztos, hogy az öregkor igencsak lepusztítja az embert, minél idősebb, annál jobban. Most nem kifigurázni akarom az öregeket, hiszen én is azon az úton járok már, mint ők, nekem is valószínű bőven vannak lenézendő dolgaim, de nem vagyok vak, bizony ez lesz a sorsunk.

És az még semmi, hogy a kinézet változik, hanem a modor is!

Ismertem egy házaspárt, 56-os magyarok, fénykorukban a bácsi egy fölényes, tudálékos, magát igen nagyra tartó seggfej volt, a néni komoly, szintén tisztában volt a maga értékével - én ugyan nem tudtam kitalálni az értékeit, nem is volt, legfeljebb hogy nyalta az (ahogyan nevezte) „ura” talpát, és nem értette, mi miért nem ájuldozunk a tisztelettől, ha találkozunk.

Mivel ez a modor az akkori 20-30 éveinknek nem felelt meg, nem is találkoztunk csak vagy 20 évvel később, mindkettő beteg és öreg volt már, a néni tolókocsis, akadozva beszélt, mikor kérdeztem, hogy mi a baj, akkor azt mondta, hogy megtámadta egy fekete, elvette a ridiküljét és attól úgy megijedt, hogy többé járni és beszélni sem tudott.

(Mint a fiuk elmondta, valójában agyvérzést kapott, de a néninek jobban esett egy feketére kenni a baját. Még a fia sem volt biztos abban, hogy ez a fekete létezett-e, nem a képzelet műve volt-e, mert a ridikül megvolt.)

A bácsi továbbra is tudta, hogy ő kicsoda. Homályosan a főúri rokonait emlegette, akikre a fiúk csak legyintett, hogy ugyan már, sosem voltak ilyenek. A fiú már amerikai földön született és nem értette, miért kell hazugságokat állítani, a nemesi ősöket az amerikai nem veszi semmibe, az ő szemükben ugyanolyanok, mint bárki más, legfeljebb egy királyi nagypapával lehetne felvágni úgy-ahogy.

Mondom, ők nagyon jó házasságban éltek így, de öregkorukra ez rettenetesen megváltozott. A bácsi ingerült is lett, folyton vakarózott, vesebaja volt szegények, háromnaponta vitték kezelésre, mert pisilni sem tudott, a vese leállt, a néni minden vakarózásnál reklamált, a bácsi szidta a nénit, az végül sírt. Napi szinten ölték egymást, azóta mindkettő meghalt.

Van, aki már jóval előbb leírja a másikat, az amerikai szomszéd néni már özvegy volt, amikor ideköltöztünk. A férje korábban hajószakács volt, valahol az óceán közepén részegen a vízbe zuhant, rögtön észrevették, de egyszerűen nem bukkant fel a víz alól, nem tudták kimenteni.

Ez a házasság azért működött valahogy, mert a hajószakács nem volt otthon, amikor pedig szabadságra jött, akkor a felesége azonnal összeszedte magát és napokra eltűnt, szórakozni járt, na nem férfiakkal, hanem a barátnőkkel, múzeumokba, mindenféle spirituális összejövetelekre, erre-arra, boldog volt, hogy kimenekülhetett a családi körből a gyerekek mellől.

A hajószakács szinte végigaludta a szabadságát, kizárólag akkor kelt fel, amikor a ház előtt felügyelet nélkül üvöltözve randalírozó négy kölkét kellett helyrebillenteni, amit az ablakon kihajolva tett meg, üvöltve, rendkívül alpári, hajófedélzeti nyelven, ahogyan a szomszéd néni mesélte…

A néni azóta meghalt, elhamvasztatta és a tengerbe szóratta magát, nagyjából ott, ahol a férje eltűnt. Egyszer mesélte nekem, hogy azért szeretne találkozni majd a férjével, mert itt a Földön nem volt rá idege, ideje, ereje…

Fújhatják

Tegnap a városkánk könyvtárában volt egy kis ingyenes hangverseny, tubások mutatták be a tudásukat (mindegyik más-más nagyzenekarban játszott), elmentünk, mert miért ne, ilyet úgysem láttam még.

Rendkívül érdekes volt, mert nemcsak játszottak, a vezető tubás minden két-három szám után megragadta a mikrofont és magyarázott, előadást tartott híres tubaművészekről, kik, mikor és hol játszottak. Nagyon-nagyon sok érdekes dolgot tudtam meg róluk, a hangszerek fajtáiról, hangszínükről, szerepükről.

Azt sem tudtam, hogy egy igazi nagyzenekar sem tart egy tubásnál többet, így nehéz bejutni, kivárni, amíg a szerencsés személy kibukik a sorból és be lehet ülni a helyére, bár az előadó zenész szerint igazi nagytudású tubás nagyon, nagyon ritka és csodálni való a játéka.

1_289.jpg

Ez a kis csapat 4 tubásból és egy dobosból állt. Utóbbi volt a legfurcsább, egy 30 alatti férfi, nem dobolt, hanem egy söprűszerű (ilyenkor látom, mennyire hiányos a tudásom a hangszerekkel kapcsolatban), fém micsodával simogatta a dobot, illetve puhán körözött vele rajta, amitől az surrogó hangot hallatott, nagyon beleillett a zenébe, amit ezek fújtak. Később azért igazi dobverőket is előszedett, de nagyon halkan, puha ütésekkel használta.

A tubák érdekesek voltak a számomra, a nagyságuk, a legnagyobb olyan mély, bőgő hangot adott, a kisebb élesebbet, a másik kettő megint másfélét. Az előadó szerint rengeteg fajta tuba van, hangban és méretben is.

Csak 3-4 billentyű volt rajta, az egyiknek egészen fent, a másiknak a derekán és csak három, volt mindegyiken egy extra billentyű középtájon a szélén, amit ha megnyomtak, akkor böffent egyet.

Általános derültséget keltett, amikor az előadás felénél a benne összegyűlt nyálat kicsorgatták egy papírtörlő felére, hogy lássuk, ez is vele jár.

Bachot is játszottak (olyan jól, hogy becsukott szemmel szinte azt hittem, orgonán játszák), meg másféléket is, moderneket, nagyon érdekes volt. Nekem. Azért írom így, mert a férjem megkért, legközelebb el ne vigyem, mert nem jön, halálosan unalmasnak tartotta… és a szék olyan kemény volt, hogy alig bírt ülni.

Ezt én is észrevettem, régebbi kiadású, ám hibátlan állapotú, szép székek voltak, ezért nem lökték ki még a szemétre – ami azt illeti, én is fészkelődtem. De én máskor is el fogok menni!

2_244.jpg

Elég sokan eljöttek meghallgatni, de mind a nyugdíjas korosztály, illetve talán tíz fiatalabb volt, meg egy indiai család, aki a 9 és 11 éves fiát is elhozta. Egyrészt ingyen volt, ezt az indiaiak mindig rendkívül fontosnak tartják, mert egy pennyt nem adnak ki, ha nem muszáj, meg azok nagyon nyomják a gyerekeiket mindenféle tanulásra.

Az előadás végén odamentem a zenészekhez, megdicsértem, megköszöntem az előadást és a programfüzetet mindegyikkel aláírattam, emlékül, magamnak. Ezentúl aláíratok mindent és elteszem, jó lesz később átlapozgatni, gondolkodni rajta.

A zenészek két fekete és három fehér pasas volt, nagyon mosolygós, kellemes emberek.

A híres tubások között említettek egy nőt is, valami Carol Jantsch nevűt, aki 21 éves korára négy nemzetközi trombitaszóló versenyt nyert meg, a Philadelphia Orchestrában játszott.

Még valamit említettek, hogy karácsony előtt egy héttel New Yorkba 300 tubást hívtak meg és adnak előadást a jónépnek. Háromszáz tuba? Egyszerre? Jesszusom! Leomlanak a falak!

Azért New York mindig kitalál valami érdekeset!”

 

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4017769658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

London2009 2022.03.02. 16:29:12

Csak a ket eves kisgyerekre szeretnek reagalni. Nalunk is most kezdodott az elso dackorszak par honappal ezelott, ugyhogy nagyon at tudom ezt most erezni. A nagymama reakciojat teljesen feleslegesnek es tulzottnak tartom. A legjobb reakcio es ami nekem abszolut bevalt ha szimplan elterelem a figyelmet. A nagypapanak javasolnam, hogy mindig legyen keznel az etteremben egy matricas magazin, szinezo, konyv, barmi. Egy ket eves meg annyira kicsi, hogy itt felesleges kemenykedni, csak egy kicsit foglalkozni kell vele maskent. Ennek semmi koze ahhoz, hogy jajj a mai gyerekek milyenek es majd en megmutatom ki a fonok. Ha epp a foldre dobta magat akkor ha elkezdek vele veszekedni csak rosszabb. Eszre sem kell venni par percig majd felajanlok neki valamit, hogy na gyere nezzuk meg ezt vagy csinaljuk azt stb. Persze nagyobb gyereknel mar gondolom mas eszkozok kellenek, de egy 2-3 evesnel a rangatas stb. teljesen felesleges.

P.Elliot 2022.03.02. 17:03:08

@London2009:
Egyreszt egyetertek, masreszt nem.

Nekunk a lanyommal nem volt szinte dac korszak amit annak lehet koszonni hogy szuletetten jo kislany volt, masreszt meg kisebb koratol, mondjuk egy eves is ha valami meg volt tiltva akkor azt egyszeruen nem engedtuk meg es o pontosan tudta hogy felesleges lenne a hiszti.

Fogalmad sincs hogy mar egy egy eves is milyen jol eligazodik a vilagban foleg a szuleiben hogy mit engedhet meg maganak.

Nalunk nem volt kifesto meg ilyesmik ha mentunk valahova, amig vartuk a papat az ennivaloval addig beszelgettunk, / valami jatek mindig volt a kocsiban de azt sose vittuk be magunkkal/, mutogattam amit erdekesnek lattam a helyisegben vagy csak beszelgettunk.

Egy francia irono irta egyszer a konyveben hogy a Nanny mondta neki egyszer hogy nala teljesen mindegy hogy 1 eves kiskutyat vagy egy hasonlo koru bebit vegy kezelesbe mert a szabalyok amit felallit azok mindkettore ervenyesek egyforman hogy a maguk vilagaban mit lehet es mit nem.

Lehet hogy a bebi meg a kutya hisztizik es nem fogad szot egy napig de utana ha felfedezte hogy ezzel a szemellyel nem lehet azt amit o akar, utana nincs baj.
A bebi es a kutya fogalmat alkotott a szemelyrol es megtanulta a korlatait
Nem egeszen ugy irta, sajnos nem emlekszem a soraira rendesen de ez volt a lenyeg/ nincs idom elokeresni a konyvet mert kozben kerti munkakat vegzek ebben a csodaszep napsutesben.

Ami a fagylaltot illeti nekem sem lett volna szivem kidobni de a nagymamanak abban igaza volt hogy most kell a gyereknek megerteni hogy mi az hogy valamit nem csinalhatsz!

A nevetgelo testverke valoszinu hogy atment ezen.

Kozeli rokonsagban/ unokatestver gyereke/, bizony volt egy kisfiu akinek nem szoltak semmiert, mennyi baj volt belole az iskolaban is, felnott koraban is, a hazassaga tonkrement a nekem mindent lehet modorert. A masodik hazassagaban egy eros kezu no vette kezelesbe es a pasas lehiggadt eleg rendesen.

Elobb kellett volna gatyaba razni a kolykot.
Nem elterelni kell a gyerek figyelmet szerintem arrol amit nem szabad hanem megertetni vele hogy miert nem.
Akar egy nyulfarknyi mese kereteben...

London2009 2022.03.02. 17:12:20

@P.Elliot: szerintem az ember hajlamos elfelejteni dolgokat. Mar alig emlekszem milyen volt az ujszulott kor pedig csak ket eve volt.
Nem lattam meg olyan 2-3 evest, aki nem hisztizik legalabb egy kicsit. Beszelgetni meg nem lehet vele, miutan nem beszel meg folyekonyan csak egyszerubb mondatokat rak ossze. Ez elmeletben jol hangzik de a gyakorlat teljesen mas. A figyelem eltereles egy modszer es sokkal jobb mint allandoan azt ismetelgetni, hogy ezt sem szabad meg azt sem szabad. Inkabb azt kell erositeni, hogy mit szabad. Gyere rajzoljunk vagy gyere menjunk ki stb. stb. Tudja o, hogy mit nem szabad mert persze, hogy ennyit mar megert a vilagbol de hat nagy a kisertes! Tul sok erdekes dolog van!
Minden gyerekkel gondolom mas mukodik, nalam ez. E mellett nekem is azt gondolom, hogy nagy szerencsem van mert nagyon jo kislanyom van, amikor meg nem olyan jo azt meg megoldjuk. : )

P.Elliot 2022.03.02. 17:27:42

@London2009:
Lehet hogy olyan jol meg nem lehet beszelgetni veluk ebben a korban marmint sokminden van amit nem eleg vilagosan ert de a maga kis modjan azert el tudja mondani hogy mi foglalkoztatja.

Emlekszem erre a beszelgetos dologra hogy volt vagy 1 eves es amikor levittem magammal az alagsorba hogy berakjam a ruhat a mosogepbe mutattam neki a mosoporos dobozt hogy ez csak a ruhaknak jo. Hogy megerinteni se szabad mert ez mereg!

A merget olyan szornyulkodve mondtam, lassan szinte suttogva, hogy ugyan nem ertette meg hogy mi az hogy mereg de azt hogy meg erinteni se szabad ahogy mutattam a kezemmel hogy neki nem csak nekem.

Mulatsagos volt hogy amikor megint mosni mentunk, mutogatta ugyanolyan szornyulkodve hogy nem szabad erinteni. Kozel vitte a kezet es elrantotta.

Olyan edes volt, azt hittem megeszem...
Hidd el hogy ha valamit pontosan nem is ertenek de erzik, felfogjak a lenyeget.

Persze a mosopor nem volt elerheto csak amikor levettem a polcrol de akkor is felrehuzodott tole.

A konyha mosogato alatt is eljatszottuk ugyanezt bar ott nem tartottam veszelyes dolgot de jobb volt tudni hogy az is tilos.

Gyerekkorhazban dolgoztam, volt ott egy kisfiu, 10 eves, Kelebiabol hoztak a hatarszelrol, / 60-as evek vege/ mentorepulovel, lugot ivott, szetmarta a nyelocsovet, nyelni sem birt.
Tulelte.
Mikor utoljara lattam akkor probaltak itatni, marmint hogy tud-e nyelni a heges nyelocso tovabbitja-e a folyadekot, rontgen alatt neztek, vagy 2 evvel a lug ivas utan. Addig csovet ultettek be a gyomraba, kivarrva a hasfalra.

Na, ez megtanitott arra is hogy egy gyereknek sosem eleg korai megtanulni hogy mihez nem szabad nyulni.

Ja, a szornyulkodo arckifejezes es beszed alatt meg a korhazat is emlitettem.

Hogy borzaszto.....

Jaj de jo is volt egy kisgyereket nevelgetni, imadtam minden percet...

Shacktee 2022.03.02. 19:46:11

Kedvesen írsz elliot*

Shacktee 2022.03.02. 19:46:13

Csak találgatok, valami tanárféle lehettél nyugdíj előtt?

P.Elliot 2022.03.02. 20:57:22

@Shacktee: Milyen kedves vagy!
Koszi...

P.Elliot 2022.03.02. 21:09:22

@Shacktee:

Ujszulott es csecsemo gondozo voltam, ezt tanultam mert nagyon szerettem a gyerekeket, dolgoztam korhazban es bolcsodeben. A bolcsode rettento jo volt, tunderi kolkok, elvezet volt veluk lenni, volt kedvencem is az Ancsa, / meg Magyarorszagon volt ez/, riadt, / foleg ezert vettem a partfogasomba rogton/, mindenkitol felo duci kislany akit magamhoz edesgettem es magamenak tekintettem, hehehe.....
Reggelente ropult a karomba az ajtobol, jaj de nagyon szerettuk egymast.
Szegeny elgyotort orokke faradt anyjat is fedeztem amikor csak lehetett a vezetono elott mert tobbbszor volt hogy zarasra nem ert oda mert olyan volt a munkahelye vagy nem jott a villamos es a vezetonoben nem sok megertes akadt tehat csak arrol a kesesrol tudott amit sajat szemevel latott.

A gyerek apja lelepett a csaladtol, magara hagyva ezt a szerencsetlent 2 gyerekkel.

Neha eszembe jut a kislany hogy vajon mi lett a sorsuk de a vezetek nevere sajnos nem emlekszem hogy megkeressem.

Tanarnak lenni?

Nem is kene mas!
Mindig is sajnaltam oket/ volt a csaladban is/, halalra dolgoztak magukat
Valahai altalanos iskolas osztalyfonokomrol hallottam hogy idegosszroppanast kapott, persze nem a tanulok voltak hibasak hanem az a sok kritika ami erte meg piszkalodas, nem volt eleg nagy kommunista akkoriban, nem, a tanari palyat en meg most sem ereznem vonzonak, sot!

littke 2022.03.02. 23:03:18

@P.Elliot: Szóval az írásod tetszett. Köszönjük.

P.Elliot 2022.03.02. 23:36:55

@littke: Szivesen...orulok hogy tetszett.
Csak olyan kis erdekessegek az amerikai emberekrol.

Viszont orulnek ha hasonlot irnatok azokrol az emberekrol akiknek az orszagaban eltek, csak olyan kis altalanos beszamolokat hogy milyenek.
Orulnek olvasni hogy mifele emberek elnek masutt.

Mihez hogy allnak hozza, a jellegzetessegeiket vagy ebben forditva, szokatlan ,megnyilvanulasaikat.
Az utca embererol, a neprol....

Golf2 2022.03.03. 15:17:46

Szomorú történetek az öregségről

Shacktee 2022.03.03. 16:09:57

@Golf2: dehogy szomorúak, ne légy ennyire szomorú szittya ;)

NemCsak vicc volt.

P.Elliot 2022.03.03. 16:36:14

@Shacktee: Csak reszben....
Mas!

Ez ugyan nem politikai topik es en magam sem akarok errol beszelni de mivel Kina tudott arrol hogy Putin megtamadja az ukranokat ez azt jelenti hogy ezek ketten szepen osszebeszeltek es gondolom felosztottak a vilagot.
Itt a nyakunkon a harmadik es szerintem atom, vilaghaboru.
Lehet csomagolni csak eppen ebbol nincs hova menni!
Olyan szomoru lettem, hat miert nem lehet bekeben elni?

P.Elliot 2022.03.03. 16:39:20

@Golf2:
Nem szomoru tortenetek az oregsegrol csak erdekes.
Rajtunk mulik hogy milyen oregsegunk lesz hogy milyet keszitunk elo!

Egymas oregkori hulyesegeit megertobben kell kezelni illetve szep kedvesen kirazni belole a masikat ha tulzasba viszi.

Shacktee 2022.03.03. 17:51:50

@P.Elliot: Költözz ide fel ha Jersey kap egyet :) de miért lőné a Putler Bruce, Bon Jovi, Sinatra pátriáját? ;)

P.Elliot 2022.03.03. 18:25:39

@Shacktee:
Ne legyel mar naiv!
Putin vegigaratja europat, Kina meg minket lenntrol fel vegig, veletek egyutt.

Nem, nem vagyok borulato, sajnos ez jon ki belole. Elo volt ez mar keszitve....

Shacktee 2022.03.03. 21:21:08

@P.Elliot: senki sem tudja hogy mi lesz, de a katonak, itteniek, ottaniak nagyon szamitanak ra hogy az oligarhak kinyirjak putint, mert se yaht, se london-parizs, nem ez volt nekik a pakliban. Lehetseges a katonasag lazadasa is.

Ne aggodj, meg korai…

Shacktee 2022.03.03. 21:21:14

@P.Elliot: Kina Soha de soha nem harcolt a hatarain kivul..most se kell nekik, minden az ovek, nalatok foleg..

Innovacio az nincs nekik, tudom hogy ez rasszista - az nincs a génjeikben. Másolni, termelni viszont nagyon tudnak.

Shacktee 2022.03.03. 21:21:16

@P.Elliot: egy biztos..isten kegyelmezzen Kiev népének :((((

P.Elliot 2022.03.04. 02:01:08

@Shacktee: En bizony aggodok.
Kijev nepe? Szegeny szerencsetlenek!

Congeria 2022.03.04. 06:12:48

@P.Elliot:
Minden háború iszonyat, a politikusok hatalmáért megy az egész. Kiev népe menekül, a miniszterelnökük meg egy bunkerban lapít és az egész világtól követeli, hogy megmentsék az ő korrupt pozicióját.

Congeria 2022.03.04. 06:55:45

@P.Elliot:

Visszatérve az öregekre és az összeillő párokra. Ismerősöm több mint ötven éve hagyhatta el Magyarországot, nem tudom, milyen körülmények között. Családi kapcsolatok itt, férjnek jó állása, J. soha sem dolgozott. Művészlélek volt, valaha énekelni tanult. Felneveltek két gyereket, azok kirepültek már. A férj 75 éves kora körül kezdett belépni a demencia világába, de még elviselhető volt, beszélgettünk, utaztak, évente hónapokat töltöttek Mexikóban . J. kezdett panaszkodni, hogy milyen nehéz vele, nem tud felöltözni már magától, de egész nap eldolgozgat a kertben, sokszor felesleges dolgokat. Innentől gyorsan ment, J. bevitette a kórházba pszihiátriára, onnan hazakerült, akkor a rendőrökkel vitette el, azzal az ürüggyel, hogy megütötte őt. Különböző old age otthonok, egyre gyengébb minőségüek. J. időnként még bejárt hozzá, de aztán csak jött Mexikó megint. A férj állítólag már nem ismerte meg J.-t, aki nekilátott "pasit fogni magának", 78 évesen. Jó karban van, egész életében csak magával törődött, így 73 évesnek mondva magát , interneten megismerkedett egy 73 éves férfivel, aki idősebb, 75-80 éves nőnek az ismeretségét kereste . Jól sikerült a pasifogás, a férj még élt , amikor a "fantasztikus sex life"-t megismerték. Többre nem voltam kíváncsi. D.-nek nagy családja van, gyerekei, unokái. Eladta a házát és odaköltözött J.-hez. J. 82 éves most, szerintem ezt a pasit is elnyűvi, ki tudja. Most mind a kettő enyhe covidos volt, össze-vissza mászkáltak minden felé, vaccináltak és viseltek maszkot is.

fhdgy 2022.03.04. 08:48:00

@P.Elliot: Lehet, hogy összebeszéltek az oroszok meg a kínaiak.

Lehet, hogy felosztották egymás közt a világot.

Lehet, hogy kölcsönös, örök barátsági és megnemtámadási szerződést kötöttek.

De minden ilyen szerződés addig él, amíg fel nem rúgják.

Egy vad forgatókönyv: az oroszok nagyon belebonyolódnak az ukrajnai háborúba: a törökök, irániak, kaukázusiak vérszemet kapnak.

Kína meg röhög a markába és lenyúlja Szibériát, ami örök álma.

No, akkor mi lesz az orosz Anyácskával?

Félreértés ne essék, nem vagyok putyinista! Sőt!!!

Mi van, ha az ellenkezője történik? Az oroszok belelendülnek a háborúba! Be fogják tudni húzni a fékeket, hogy a jelenlegi magyar-ukrán határ előtt meg is tudjanak állni?

Szerintem egyik variáció se jó! Rohadt dolog, nem látok kiutat.

Csak előre, a háborúba!

Congeria 2022.03.04. 09:20:08

@fhdgy:

Lehet, hogy Európa beleroppan ebbe a háborúba, a sok menekültnek nincs hely, kell a más földrészről jövőknek.

Lehet, hogy az US. kihasználja, hogy az orosz és Kina el van foglalva egymással és még jobban lenyomja Európát.

Lehet, hogy az US tökönrugta magát a szankciókkal, az benzinárak az egekben vannak, itt is mászik fel.

Lehet, hogy Putin meg csak nézi, hogy meddig folyik a vörös festék a térképen.

fhdgy 2022.03.04. 09:44:46

@Congeria: Ha Kína le tudná nyúlni Szibériát, akkor az usákoknak is harangoztak! Nem azonnal, de örökre!

Congeria 2022.03.04. 11:20:55

@fhdgy:

Az lenne a haccacáré!

fhdgy 2022.03.04. 11:37:10

@Congeria: Ahogy mondod!

Nem tudom, hogy mennyire stabil az orosz társadalom, mert nem vagyok szakértő, de nem lehetetlen, hogy még egy esetleges, de véres győzelem Ukrajna felett is nagyon keményen visszaütne.

Ami, akár anarchiához is vezethetne Oroszországban. Onnantól az Uralon túli területek könnyen prédává válhatnának. Kaukázus szintén.

Valaki sírni fog, csak nem tudom, hogy ki.

Congeria 2022.03.04. 12:03:33

@fhdgy:

Nagyon eltávolodtam attól a világtól, fizikailag is, nem tudok értelmileg hozzászólni. Azért azt gondolom, hogy a mostani, az elektronikán és szociál médián felnőtt fiatalság másként harcol az Anyácskáért, mint a teljesen igénytelen , lerongyolódott, hajtott vörös horda annak idején.

P.Elliot 2022.03.04. 13:01:27

@fhdgy: Tudod a politika olyan hogy nem lehet kiszamitani.

Nem ertem Putint hogy megis hogy kepzelte de az hogy regen keszult erre az biztos mert egesz varosnyi bunker van ahol jelenleg tartozkodik, a maga boret biztonsagba helyezte, es masokat lok oda a pusztulasnak.

Egyszeruen nem hiszem hogy normalis. Az nem tetszik az egeszben illetve attol kaptam gyanut hogy ok osszebeszelhettek netan az orosszal hogy a hirekben azt mondjak hogy Kina kerte hogy ne kezdjen haborut amig le nem ment az olimpia.

Honnan tudta hogy akar kezdeni? Azert van a gyanum hogy ok mar szepen megbeszeltek a forgatokonyvet hiszen egyedul csak az oroszok nem tudjak lerohanni nemcsak Ukrajnat hanem esetlegesen/ teljesen biztos vagyok benne hogy volt forgatokonyv a tobbi europai orszagra is szep lassan/, Kinaval is egyeztetett hogy ok miben segitenek Ami az o reszuk lesz majd.

Tudom hogy hihetetlen de mindent el lehet kepzelni.
Majd visszajovok de el kell mennem legalabb 2 orara.

P.Elliot 2022.03.04. 16:13:15

@Congeria: Tudod ez a demencia nem egy egyszeu dolog, csak az tudja aki benne van nyakig mert olyan hozzatartozoja van.
A ferjemet ez nem erte el de az amerikai apos tarsamat igen, kozvetlen kozelrol latom hogy micsoda borzalom az a csaladjanak ha otthon el.

Apostarsam 80 lesz nemsokara, tobbfajta szivbetegsege es mutetje volt az elmult 10 evben, 2 eve kivettek az egyik vesejet rak miatt, nagyon leepult , szellemileg foleg.
Meg nehany eve o is elfoglalta magat a muhelyeben furt, faragott, fuvet nyirt, mara mar nem csinal semmit, ket dolog foglalkoztatja hogy hogy lehet allandoan foglalkoztatni a csaladjat, illetve neki minden nap lottot kell vasarolnia.
Vezetni mar nem engedik de ha nem viszik rel ahova akarja akkor ellopja az autokulcsot, pillanatok alatt eltunik, lehet megkeresni. Ma mar van rajta valami hely megallapito keszulek vagy mi hogy hol keressek de azelott bejartak a kornyeket hogy hol lehet. Naponta elviteti magat vasarolni az elelmiszerboltba holott a csalad foz ra, egyutt laknak es persze megvenni a lottoit. Furcsa modon azt nem felejti el. A vejem hazafele jovet benez hozzajuk minden nap hogy kell-e valami, vigye-e el a boltba, igen, vigye. Amikor vegre a vejem hazajon, jon egy telefon hogy vissza akar menni a boltba es ha nem viszik el akkor megindul gyalog, akar ejszaka ha eszebe jut. 2x mar a rendorseg szedte fel a hidegben es nem voltak valami baratsagosak a lanyaval hogy mit keres az oreg ejszaka az utcan?
Plane egy demencias.

Mar megprobaltak keresni a kozelben valami otthont ahol tudnak ra felugyelni, apostarsam megtagadta hogy ilyen helyre menjen, kiprobaltattak vele de nem tetszett neki.
Odahaza van 3 ora atfedes amikor egyedul kell lennie/ amugy jo eroben van/ a veje elmenetele a munkahelyre es a lanya hazajovetele kozott amikor egyedul van mert nem hajlando maradni senkivel, meg barattal, szomszeddal sem, idegenrol nem is beszelve.

A csalad idegei romokban, valami borzaszto betegseg ez. Minden percben kitalalhat valamit ami furcsa es ijeszto, en nem csodalkozok a baratnodon hogy kivan. 24 orakat allandoan nem lehet elviselni.
Elobb-utobb o fog begolyozni.

A masik hogy felszedett maganak valakit es hogy fantasztikus a szex, hat ez attol is fugg hogy milyen volt a ferje ilyen teruleten.
Vannak, illetve voltak ferfiak akik, foleg a regiek egyszeruen csak nekiestek a nonek aztan elvegeztek a dolgukat a kedvukre, vajmi keveset torodtek azzal hogy a no mit erez, a nagy semmit vagy eppen meg fajdalmat is .
Ahhoz kepest egy oreg, gyenge, meg viagraval is, elmenyt tud nyujtani az agyban ha kelloen felmelegitette, szexre simogatta a not amit az elodje elfelejtett.

A mai fiatalok sokkal felvilagosultabbak, ugyelnek az ilyenre de a nok maguk is kikovetelik de ez regen nem igy volt.

Meg regebben meg plane nem....
Gondolom a baratnod nem is a szexet kereste elsosorban hanem egy tarsat mert te meg nem tudod hogy milyen rohadek egyedul van az ember ilyen korban tars nelkul es 70-en felul nem nagyon lehet talalni, azert tagadta le a korat.

En nem itelek el senkit, mindenki maga tudja hogy mit bir el es a hazassag nem azt jelenti azert hogy azzal a feleseg rabszolga amig csak el.

Nekem semmi bajom az egyedullettel, nem akarok se ferjhezmenni mar, se baratot de ha nem elnenek velem a gyerekeim akkor nem vagyok benne biztos hogy teljesen egyedul akarnek maradni, ijeszto erzes az, van nehany szomszedom aki meselt errol az egyedulletrol hogy milyen....

P.Elliot 2022.03.04. 16:20:04

@fhdgy: En is ugy erzem hogy valaki sirni fog de en sem tudom hogy ki ezutan a haboru utan .
Csak nehogy mindenki!

Az sem lehetetlen hogy Putin mar meghokkent hogy nem sikerult meg elfoglalni Ukrajnat!

O egyszerubbnek kepzelte szerintem.
En egyedul Kinatol felek de attol nagyon....

P.Elliot 2022.03.04. 16:22:21

@fhdgy: Hogy vannak az afonyaid?
Az enyimeken duzzadt rugyek csak nehogy lefagyjon, most is melyen fagypont alatt van.
A legrohadtabb ido, nappal tavasz, ejszaka Sziberia.
Napokon, heteken at.

fhdgy 2022.03.04. 17:36:17

@P.Elliot: Közben én is távol voltam egy kicsit. Most értem vissza Kaposvárról egy megbeszélésről.

Egyelőre úgy néz ki, hogy az áfonyák túlélték a telet. A héten egyik nap egy kicsit megöntöztem őket. Még pajtában vannak, ezek is elkezdtek rügyezni. Remélem, hogy egy-másfél hét múlva kirakhatom őket a szabadba.

Most megnéztem interneten a hosszútávú előrejelzést. Még kb. három hétig lesznek reggeli fagyok, tehát még nyugi, várni kell!

fhdgy 2022.03.04. 17:37:09

@P.Elliot: Osztom a véleményed!

fhdgy 2022.03.04. 17:43:15

@P.Elliot: Lehet, hogy "normális", csak nem a hétköznapi értelemben és mi, földi halandók nem látjuk a mozgatórugóit.

Könnyen lehet, hogy zavart "érez" a hatalmával kapcsolatban és úgy gondolja, hogy egy "jó kis háború"-val kiengedheti a gőzt és megszilárdítja a hatalmát.

Aztán, ha téved, na bumm, mit számít pár ezer, tízezer pondró élete?!

Csak egy sakkjátszma, nem?

élhetetlen 2022.03.04. 21:37:00

@P.Elliot: Nehéz kérdés a mit nem szabad. Egyszer vertem meg gyereket, és nem bántam meg. Balatonról jöttünk volna fel, a három éves fiú, és a másfél éves lány anyja még átszaladt az út túloldalán levő szállodába wc-re. Mielőtt megfoghattam volna a kezüket, a srác elfutott az autóúton, a totyi meg elindult keresztbe az úton az anyja után. Üvöltöttem a srác után, hogy álljon meg és menjen fel a járdára, hátra nézett, nevetett, és futott tovább. Ez kész. Felkaptam a totyit, bedobtam a szálloda forgóajtóján, kijönni nem tud, majd megtalálja az anyja. Irány a srác után, és mikor elkaptam, és felraktam a járdára, és elfenekeltem. Ha azt mondom, hogy állj meg, akkor megállsz, mert nem ok nélkül mondom. Az anyja azt mondta volna, hogy de buta voltál kisfiam, de ezt már többször hallotta a srác, vagy hat, vagy nem. Semmi értelme azt mondani egy három évesnek, hogy meg is halhattál volna, mert nem tudja mi az.
Pár évvel később, sokszor vittem őket haza az oviból, a srác egyedül akar menni, mert ő már nagyfiú. Az anyja engedte, mert okos a srác, a lámpánál majd megáll. Igen, de ez egy nagy háztömb két oldala volt, a lány akkora volt, mint egy játék baba, akkorákat is lépett, tehát lassan mozogtunk, és nem akartam elképzelni, hogy a sarkon kifordulva nincs ott a srác. Mehetsz egyedül a sarokig, amíg látlak, megvársz bennünket, aztán mehetsz megint egyedül, amíg látlak. Elfogadta. Lehet elítélni, de nálam nem az működik, hogy, ha elütik, ellopják, nem gond, majd lesz másik.

taga20 2022.03.04. 22:54:37

@Congeria: ez hogy?

te egyébként érted, amit leírtál?

P.Elliot 2022.03.04. 23:22:56

@élhetetlen: Nem vagyok a veres hive de azt tartom hogy neha egy gyerek fenekere racsapni nagyon sulyos esetben nem karositja a gyereket lelkileg de helyrebillentheti.

Ha visszagondolok a gyerekkoromra, apamtol kaptam egyszer egy pofont, / soha tobbet/ ,jogosan, ahogy visszagondolok erre elmosolyodok mert amiert kaptam azert rendesen megerdemeltem, tudtam azt akkor is,raadasul szegeny apam mar akkor nagyon beteg volt es kimeritettem az idegeit.
Anyam az jobban es tobbszor a fenekunkre csapott a fakanallal ha megerdemeltuk, az sem okozott gondot, nagyon szerettuk otet es ott is tudtuk hogy megerdemeltuk.

Az a McDonaldos 2 eves teljesen biztos vagyok benne hogy ha legkozelebb odamentek nem borogatta a fuszertartokat mert nem akarta kockaztatni a fagylaltjat.

Az hogy a nagyapjat megutotte sot rugdosta az nem tudom hogy hogy volt utana/ valoszinu hogy vele csinalta ha nem szolt erte/ de abban biztos vagyok hogy a nagymamaval azt sem merte.

Sokszor van az is hogy az eros kezu szulot jobban szeretik, respektaljak a kolykok mint a kihasznalhatot akiknek semmi tekintelye nincs elottuk.

Nagyon nehez a szulonek megtagadni valamit amire a gyereke szamit de bizonyos esetekben pont a gyerek erdekeben muszaj....

P.Elliot 2022.03.04. 23:41:25

@fhdgy:
3 het az eleg hosszu de vannak meg dolgaim a kertben, addig azokat csinalom.
Megprobalok nagyon odafigyelni hogy mit csinalok az afonyaval mert jo lenne sikeresnek lenni vele.
Nem tudom am hogy milyen fajtak, magasra nonek-e vagy nem, majd menet kozben kiderul.
Alig varom mar a tavaszt. Sok uj dolog, kiserlet lesz a kertemben.

Ha ujra kezdhetnem az eletemet kertesz szeretnek lenni...

P.Elliot 2022.03.05. 00:01:18

@fhdgy: Te, milyen furcsa hogy innen is mennek onkentesek segiteni harcolni az ukrajnaiak mellett. Ilyet meg nem is lattam.
Folyton mutatjak oket a teveben, leszerelt katona, normal dolgozo, felhaborodott Putin ellenes alakok, fiatalok, kozepkoruak es naivak is .
A naivak csoportja normal konnyu teli dzsekiben megy mert nem tudja hogy ott baromi hideg varja.
Egy-egy hatizsak, alig van veluk cucc.

Ami a menekulo lakossagot illeti mutattak hogy Nemetorszagban a palyaudvaron tobbszaz nemet varta az embereket, csaladokat es vittek magukkal a lakasaikba, hazukba, befogadni.

Hitler porai foroghatnak a sirjukban, hehehe....
Szerintem Putin nem szamitott ekkora felhaborodasra minden orszagban....

fhdgy 2022.03.05. 01:31:55

@P.Elliot: Kertész legyen, ki boldogságra vágyik!

fhdgy 2022.03.05. 01:36:17

@P.Elliot: Én nem a vízilovakkal vagyok alapvetően, hanem az ukránokkal!

Dögöljön putyinka, a kedves magyar barátocskájával együtt!

P.Elliot 2022.03.05. 01:43:43

@fhdgy: Hat majd meglatjuk mi lesz.
Az elobb felfullel hallottam mert levelet irtam de majd kesobb ujra is mondjak hogy 40 vagy 400 ember a romok alatt valahol, az epulet rajuk zuhant es nem tudjak menteni, nehez megkozeliteni.

Az embernek a szive szakad meg ha belegondol, valoszinu gyerekek is vannak.

Shacktee 2022.03.05. 16:40:26

@P.Elliot: Nem tudták őket menteni mert a mocskos ruszki katonák nem hagyták abba a lövöldözést.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.05. 17:44:16

Akinek van ideje, ajanlom ezt a podcastet. Buda Peter nemzetbiztonsagi elemzo, nagyon jol osszeszedett, intelligens, partatlan (hiszen egy elemzesrol es nem velemeny nyilvanitasrol van szo) meglatasai arrol, merre tart a vilag.
www.youtube.com/watch?v=ni3NtiI88hQ

Arthamyr 2022.03.05. 18:03:05

@Zsuzsi65: Igen, azon én is elgondolkodtam, hogy hogy lecsöndesedett a vírus a háború kezdete óta, aztán láttam azt is, hogy nemsokára maszk sem kell Magyarországon. Ráadásul választások is lesznek hamarosan, de biztos csak én vagyok túlságosan gyanakvó, és egyiknek sincs ehhez semmi köze...

P.Elliot 2022.03.05. 20:36:48

@Zsuzsi65: Nincs vege a covidnak csak most mas fontosabb dolgok vannak teriteken. Barati korben ujabb 2 covidos van/ oltatlan, mi mas/, mindketto a korhazban, nagyon nehez sajnalni az olyat aki ennyire fafeju.

Varjal csak meg erdekes dolgok fognak kiderulni a covid kapcsan.

Az is hogy kinek milyen erdeke fuzodott ahhoz hogy ne hordjanak maszkot illetve egyaltalan, ahhoz hogy a covid elterjedjen.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.05. 21:30:19

@Arthamyr: Nemcsak Mo-n nem kell maszk, mas orszagokban is feloldottak (vegre). Mindenhol lecsengoben van, nezd meg a szamokat. Egyszeruen visszaminositheto egy normal jarvanynak. Itt LA-ben is vegre nem kotelezo (csak ajanlott). Nagyon jo erzes volt vegre maszk nelkul vasarolni :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.05. 21:38:14

@P.Elliot: nincs vege, de nezd meg a szamokat, mennyire mennek lefele. Tehat ez mar nem indokolja a KOTELEZOVE tetelt. Tolem egyebkent hordhatja barki akar elete vegeig, ha ugy akarja. Amivel problemaja volt sokaknak, hogy meg mindig emergency power van ervenyben tobb allamban. Ennek mar egyertelmuen nincs letjoga, pusztan politika es government overreach...

Ahogy tudjuk, oltottak ugyanugy elkaphatjak (a ferjemmel mindketten oltottak vagyunk, o boostert is kapott). Mindketten atestunk Omicronon januarban. Azt is tudjuk, hogy azoknak okozhat komolyabb gondot, akiknek valamilyen egyeb egeszsegugyi problemajuk van. De tudom, ez mar leragott csont, es az emberek 90%-a mar egy ideje tullepett ezen a teman.
Most a sok virulogus "szakerto" atment kulpolitikai/haborus "szakertobe" :DDD

P.Elliot 2022.03.06. 01:56:13

@Shaktee:

Vastaps a reszemrol....

Zulu4321 2022.03.06. 13:53:32

Lattam par magyar oldalon, hogy osszekotik az emberek az enyhiteseket a valasztasokkal. Felmerul bennem, hogy ennyire nem tajekozottak, mi zajlik a vilagban? Mindenutt komoly enyhitesek vannak, meg a legvaskalaposabb helyeken is, mint Uj-Zeland...

@P.Elliot: "Varjal csak meg erdekes dolgok fognak kiderulni a covid kapcsan."
Ezzel nagyon egyetertek. Mar most is derulnek..., az egyik legdurvabb a vakcina mellekhatasok, ill. a sorozatos oltasok immunszupresszalo hatasa koruli kodosites. De oszlik mar.

P.Elliot 2022.03.06. 14:08:48

@Zulu4321: Szerinted lesz harmadik vilaghaboru?

Persze Usa nem fog beleavatkozni mert abban a pillanatban megnyomna Putin a gombot. Gondolod hogy elborul az agya es anelkul is?

Bizonyos jelekre jobb lett volna elore figyelni es kozbelepni
Na mindegy, nincs olyan generacio aki nem esett volna bele a haboruba.

Szerintem nem art elokesziteni azt a bizonyos menekulo hatizsakot/ ruha, gyogyszer nemi tartos ennivalo aztan lesz ahogy lesz.

Zulu4321 2022.03.06. 15:09:22

@P.Elliot: Marmint hova menekulnel a hatizsakkal?

Shakteee 2022.03.06. 15:09:26

@P.Elliot: Már van világháború, ha beszáll a us ha nem.

Golf2 2022.03.06. 15:16:47

@P.Elliot: USA már a befektetökkel tárgyal akik újraépítik majd a porig rombolt országot.A pár millió menekültből jó munkaerő lesz Európában,a német idősotthonokban már tapsikolnak.

P.Elliot 2022.03.06. 15:36:50

@Zulu4321: Nem tudom hogy merre de ugye nem gondolod hogy itt maradnek New York hatosugaraban?

P.Elliot 2022.03.06. 15:39:00

@Shakteee: Meg nincs vilahgaboru de az csak Putinon mulik hogy mikor lesz hacsak le nem szerelik valamivel. Mar a buszkege is azt diktalja szerintem hogy csakazertis.

P.Elliot 2022.03.06. 15:40:30

@Shakteee: Buszkeseget akartam irni de a macskaim mar megint zavarognak...

Shakteee 2022.03.06. 16:51:09

@P.Elliot: ez már nem büszkeség hanem életösztön. A saját ösztöne.

Ha elhúzza a háborút akkor tovább lesz életben, vagy szabadon, nem a hágai sitten.

Zulu4321 2022.03.06. 16:51:12

@P.Elliot: Egy hatizsakkal es/vagy atomhaboru eseten kb folosleges lenne elindulni barmerre. Csak ezert kerdeztem.

Csodabogár 2022.03.06. 18:46:10

@Congeria: Igaza van. Egyedül élni rettenetes. Persze ki tudja a férj milyen állapotban volt. Ismertem néhány esetet, nem itthon, ahol bizony komoly gondokat okozott a demencia. Mindenkinél eljön az idő, amikor vagy 24 órás ügyelet, vagy valami otthon lehet csak a megoldás. Ilyenkor mindig a partner a vesztes fél, mert a demens feltehetően nem igazán tudja mit csinál.

Persze én is hallottam egy esetről, szintén Amerikában, ahol a feleség azt állította, hogy a férje demens- A férj meg szépen meglógott és meg se állt Pestig. A fia utána utazott és haza vitte, de a férj csak meglógott. Nem igaz, hogy demens, azóta is itthon él valahol vidéken, van egy barátnője is.

Csodabogár 2022.03.06. 18:54:15

@Arthamyr: Azt előre borítékoltam, hogy a választások előtt megszűnik a maszk meg az egyéb nyűg.
Itthoni híreket nem nézek, de a németeknél tényleg eltünt a tv-ből a corona beszámoló. Mondjuk nekem nem hiányzik. Sok helyen, skandinávok, Svájc és Anglia is, már ugyis feloldottak mindent. Én már megkaptam a 4. oltást is, azátn majd meglátjuk.

P.Elliot 2022.03.06. 21:10:30

@Golf2:

@Shakteee: Tokeletesen igazad van.

P.Elliot 2022.03.06. 21:11:43

@Zulu4321:
Azert en csak elindulnek, nem szeretek egy helyben tehetetlenkedni, nem a stilusom aztan lesz ami lesz.

FutureFry 2022.03.06. 23:04:41

@Zsuzsi65: “Mindenhol lecsengoben van, nezd meg a szamokat.”
@Zulu4321: “… Mindenutt komoly enyhitesek vannak, meg a legvaskalaposabb helyeken is, mint Uj-Zeland... “

www.npr.org/2022/03/05/1084772001/covid-19-cases-soar-in-new-zealand-in-dramatic-shift
“New Zealand is in the throes of skyrocketing COVID-19 infections … daily cases that numbered in the hundreds just two weeks ago jumped to more than 22,000 by Friday …”

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.06. 23:11:24

@FutureFry: tudod miert van ott sok (mennyi?) Mert hermetikusan le akartak zarni az orszagot, es igy a termeszetes immunitas - ami azert eleg jol mukodik - nem tudott kifejlodni sokakban. Minden orszagban vegigment az Omicron, es a galalozasi adatok sokkal de sokkal jobbak, mint az elozo varians eseten. Eppen ezert nem kellett volna ennyire felni az Omicrontol. Hogy milyen orult lockdown volt NZ-ben, azt elso kezbol tudom, mert az unokatestverem ott lakik, es meselte...

élhetetlen 2022.03.06. 23:50:10

@Arthamyr: „biztos csak én vagyok túlságosan gyanakvó, és egyiknek sincs ehhez semmi köze.”. A választások hagyján, ott legfeljebb sorba kell állni, és mivel előzés nincs, azt lehet lazán, távolság tartással is, de lesz előtte 15-én egy „békemenet” Orbán mellett.
békemenet - Bing images . Ha megnyílik, akkor láthatod, az milyen sűrű tömeg. (Vannak tavalyi és régebbi képel is). Ha a márc.15-i békemenet előtt két nappal „ért volna véget a járvány”, akkor nem csak a lóláb, hanem a lóf@sz (bocs) is kilógott volna, így a nagy esemény előtt 8 nappal ért véget. De lehet, hogy én is csak túlgondolom.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.07. 00:01:18

@FutureFry: ez a "sok" annyit jelent, hogy 1 millio fore kb 44 ezer az osszes esetek szama (ebben minden varians benne van. Persze amig hermetikusan le voltak zarva teljes lakossagi lockdown-nal, addig erthetoen nem sok eset volt) Mo-n ez kb 187 ezer...

FutureFry 2022.03.07. 00:14:42

@Zsuzsi65: Ha elolvastad a hírt akkor a “sok” itt most az elmúlt héten bekövetkezett meredek növekedésre vonatkozott, nem az összesített számokra az elmúlt két évből.
Egyébként Új-Zélandon eddig összesen össz-vissz 65 haláleset volt a COVID miatt és mióta van oltás az emberek ~80% beoltott azaz - az esetszám növekedésének ellenére, mert azt nem akadályozza meg az oltás, ha nincsenek lezárások - nem várható a halottak számnak a drasztikus növekedése, azért sem mert ugye az omikron variáns fertőzőbb de enyhébb is.
Szóval ez egyéni ízlés kérdése is, de nekem úgy tűnik azért bejött nekik (lezárások az elején, amikor még nem volt oltás most meg már nyitás akkor is ha terjed az omikron)

élhetetlen 2022.03.07. 00:40:06

@Arthamyr: Bocs, amit linknek szántam nem az lett, ami nálam most működik, hogy a keresőben a „békemenet”-re feljönnek a találatok, ki lehet választani a Bing képeket.

élhetetlen 2022.03.07. 00:47:31

@Zulu4321: „Felmerul bennem, hogy ennyire nem tajekozottak, mi zajlik a vilagban?„ Nem erről van szó. A dátumokról. A választások miatt elég lett volna pl. 16-án eltörölni minden korlátozást. De 15-én lesz egy fontos esemény. Arthamyrnak írtam, ha van kedved, nézd meg. A link ugyan nem jött össze, de a keresőben a „békemenet”-re feljönnek a találatok, ki lehet választani a Bing képeket. Mindenütt komoly enyhítések vannak, de nem hiszem, hogy mindenütt ilyen tömegfelvonulással csapnak bele a lecsóba. Ja, és a vészhelyzeti kormányzás az marad, annyira azért nincs vége a járványnak, hogy azt is megszüntessék. .

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.07. 01:17:18

@FutureFry: hat nem yudom, azok az uj-zelandiak, akik az akkori lezarasok miatt v nem tudtak hazamenni, vagy sajat zsebbol kellett nekik az x napig tarto karantent egy hotelben vegigcsinalniuk, mennyire orultek a lockdown-nak...
Persze, megusztak, es szuper covid statisztikat produkaltak. Hogy milyen aron, az mas kerdes...de szerintem covid mar leragott csont, szinte senki nem foglalkozik mar vele...apro hir az oldalak aljan.

FutureFry 2022.03.07. 03:08:34

@Zsuzsi65: Így igaz, lecsengő téma, az amerikai hírekben is már leginkább csak a Truck convoy résztvevői és támogatói háborognak még egy kicsit, de gondolom majd ők is témát váltanak (benzinár, Biden, stb.) ahogy Washingtonba érkeznek.
www.foxnews.com/us/truck-convoy-california-dc-covid
“Truck convoy departs California for DC area to protest COVID mandates; finds support along journey”

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.07. 06:03:52

@FutureFry: Mondjuk a people's convoy-nak eleve nem a covid volt a fo temaja, hanem a government overreach - ami, tobbek kozott a covid restrictions-ben mutatkozott meg.
Miert van az pl hogy CA-ban meg mindig state of emergency szerinti kormanyzas van? Es meg csak a jovo honapban KEZDIK targyalni, hogy esetlegesen megszuntetik...nem tulzott ez egy kicsit? ;) Nagyon nehez elengedni a hatalmat, amit Newsom a kezebe kapott...
"The emergency declaration gives California leaders access to federal funding, but it also gives Newsom additional powers and allows him to override certain state laws."

Read more at: www.sacbee.com/news/politics-government/capitol-alert/article258511543.html#storylink=cpy
www.sacbee.com/news/politics-government/capitol-alert/article258511543.html

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.07. 06:23:25

@FutureFry: hat ugy latszik, hogy a "lecsengo tema" ellenere elegge tartanak a DC fele halado konvojtol, mert National Guard van kivezenyelve...Nancy nagyon fel, nehogy Jan 6 legyen belole, es az orrara dorgoljek, hogy nem keszult fel kellokeppen ;)

www.rebelnews.com/latest_on_the_us_trucker_convoy_as_it_approaches_washington_dc_jeremy_loffredo_joins_ezra_levant

kék madár 2022.03.07. 07:44:24

www.statista.com/statistics/1104709/coronavirus-deaths-worldwide-per-million-inhabitants/
Magyarorszag a negyedik
Uj Zeland az utolso elotti kettovel (legkevesebb halal)
haza nem menes vagy halal kozul inkabb a haza nem menes tunik logikus valasztasnak persze a logikat mar ebben a vilagban nem kell eroltetni.

fhdgy 2022.03.07. 11:28:50

Szép, új világ!

Egy EUR már 400 HUF!

Szépen fejlődünk! Vagy mégsem???

Congeria 2022.03.07. 11:59:26

@Csodabogár:
Öregség, egyedüllét...stb.

Jól tette, csak nem akkor és nem úgy, azt kifogásoltam. Hatvan év együttlét után hogyan lehet így eldobni egy társat.

Talán azért is háborított fel ennyire, mert teljesen ellentétesen viselkedett legkedvesebb barátnőm. Gyerekeink lévén ismertük meg egymást, harminc évig szorosan összejártunk, ünnepek, partyk, utazások. Kisebbik gyermeke születés után szerzett károsodást. Anyósa Alzheimert kapott, egy nagyon drága, exclusive nursing homeba került, tudták fizetni. Férje kb. 70 éves korában kezdett tüneteket mutatni, 5-6 év kellett, mire teljesen kialakult az Alzheimer nála, egy különlegesen szervezett, jó programokkal működő intézetbe került, erre költötték a jó munkája utáni jó nyugdíját. Barátnőm gyakran hazaviszi a férjet, fizet segítséget hozzá, fiát minden hétvégén kihozza a group home-ból, ahol él.

A demenciáról, Alzheimerről könyvtárakat lehetne írni, hozzászólásom az együtt megöregedésről szólt inkább.

Ismerősömre (nem a legkedvesebb barátnőmre) visszatérve, számomra még mindig rejtély, hogy egy 73 éves, jó karban lévő, jó kinézetű, jó exisztenciájú férfi miért 80 éves nőt keres élet és szex partnernak?

Zulu4321 2022.03.07. 13:44:32

@FutureFry: Bocsi, en azt irtam, hogy me'g UZ is enyhit. Es ez igy is van, ezert nem annyira vilagos/relevans az esetszamnovekedeses cikk. Az esetszamoknak, statisztikaknak amugy se sok kozuk volt a politikai alapu intezkedesekhez eddig sem, most sem;-)
covid19.govt.nz/international-travel/travel-to-new-zealand/when-new-zealand-borders-open/
dailysceptic.org/2022/02/28/new-zealand-finally-abandons-zero-covid-madness/
(Pedig januar vegen meg szigorit, sajat eskuvojet latvanyosan elhalasztja, bla-bla-bla... vannak osszefuggesek, de nem a statisztikakkal ez teny:-D)

Es egy gyongyszem, kihagyhatatlan: www.youtube.com/watch?v=CDxNNAICNI8&ab_channel=CarlVernon

Zulu4321 2022.03.07. 13:44:39

@élhetetlen: Nem ertek egyet, vannak variansok a lejatszas technikai felszinen orszagonkent (lasd elobbi posztom UZ-dal kapcsolatban, de mondhatnank Kanadat is, ugye senki nem hiszi, hogy a covid enyhulese miatt kezdtek az egyes tartomanyok hirtelen eltorolni a mandatumokat, stb), de a lenyeg a hatterben ugyanaz.
Persze lehet maskent is ertelmezni a dolgokat, kinek szajize szerint.

FutureFry 2022.03.07. 15:10:55

@Zsuzsi65: “Miert van az pl hogy CA-ban meg mindig state of emergency szerinti kormanyzas van?”

Talán nem kellett volna egy ilyen “diktatórikus” kormányzót, mint Newsom ~62%-os többséggel [1] megválasztani, és akit azután még visszahívni sem sikerült [2]. Persze az is lehet, hogy ez mind “rigged election” volt :)

[1] elections.cdn.sos.ca.gov/sov/2018-general/sov/2018-complete-sov.pdf
[2] www.foxnews.com/politics/the-nos-have-it-gov-gavin-newsom-survives-in-california-recall-election

FutureFry 2022.03.07. 15:13:23

@Zsuzsi65: “Nancy nagyon fel, nehogy Jan 6 legyen belole …”
Lehet egyszerűen csak nem szeretné, hogy megint betörjenek az irodájába [1], hogy ellopják onnan a cuccait [2] meg, úgy általában, hogy a törvényhozás épülete mindenféle rongálásnak legyen kitéve [3].

[1] www.washingtonpost.com/investigations/man-who-posed-at-pelosi-desk-said-in-facebook-post-that-he-is-prepared-for-violent-death/2021/01/07/cf5b0714-509a-11eb-83e3-322644d82356_story.html
[2] www.foxnews.com/politics/nancy-pelosi-podium-grabber-two-months-prison
[3] www.aoc.gov/explore-capitol-campus/blog/us-capitol-clean-up

P.Elliot 2022.03.07. 15:43:20

@Congeria:

Talan azert keres egy 73 eves ferfi nem hasonlo korut vagy fiatalabbat mert van esze!

Elegge elterjedt sajnos hogy oreg pasikra raszallnak a fiatalabbak vagy csak hasonlo koru nok, lesik hogy mikor bukik ki melloluk es akkor meg lehet kaparintani amilye van, netan csak az eletbiztositast, nem, nem partnert keresnek hanem egy kis penzt.

Hogy en mennyi ilyen esetet lattam, ne tudd meg, magyarok koreben foleg akik nem is titkoljak hogy ezert keresnek idosebbet.
Hogy halaluk utan kapnak valamit, ha nincs feleseguk akkor meg a hazassag a nyugdij miatt is igen nagy vonzero!
Kozvetlen kornyezetemben van egy ilyen nyugdijt felszedo es hazakoltozo no aki fenyesen megel a pasas nyugdijabol.
Az viszont igaz hogy megerdemelte mert becsulettel elllatta az oreget az utolso percig, jobban mint egy fizetett apolo tette volna, arra ugysem lett volna az oregembernek eleg penze.

Aztan manapsag a 80 ev sem kor,itt legalabbis, tokeletes partner lehet egy 73 eves ferfinek, a ferfiak sokkal jobban oregszenek, a mindennapokban ugy mint az agyban is hiszen a 73 eves meg Viagraval sem tud mar tulozni , a 80 evesnek tokeletesen megfelel az amit nyujtani tud tehat ezen a teren is jol megvannak.

Regi hiedelem az hogy 70 utan mar oreg egy no!
A feneket! Meg 80 utan sem, nezd csak megCsodabogarat, igaz hogy nem hagyta el magat, megeri az a 100-at is es nem szekben ulve!

Fodadni mernek hogy o is kaphatna fiatalabbat maganal.

Van ebbol a tipusbol is sok es ezeken nemigazan latszik meg a koruk, se kinezetben, se szellemiekben.

En nem csodalkozok hogy az ismerosod maganal idosebb novel kezdene inkabb, attol legalabb kevesebb vagy semmilyen kritikat nem kap.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.03.07. 16:46:54

@FutureFry: hat igen...sajnos CA mely kek allam lett, az biztos. A sok birka meg elhiszi, hogy milyen jo vezetojuk van, es minden szep es jo, es raszavaztak...;)

Golf2 2022.03.07. 16:53:49

@Shakteee: @P.Elliot: "rendőrökkel vitette el, azzal az ürüggyel, hogy megütötte őt. Különböző old age otthonok, egyre gyengébb minőségüek. J. időnként még bejárt hozzá, de aztán csak jött Mexikó megint"..50 közös év után ez szemétség.Pont.

Csodabogár 2022.03.07. 16:57:18

@Congeria: Talán inkább lakát keresett és leendö örökséget. A sexet nemigen hiszem, bár minden lehetséges.:-)

FutureFry 2022.03.07. 17:20:20

@Zsuzsi65: “A sok birka meg elhiszi, hogy milyen jo vezetojuk van, es minden szep es jo, es raszavaztak”
Ezt mintha már mástól is hallottam volna, pl. Floridában :)

P.Elliot 2022.03.07. 17:48:13

@Golf2: Nem, nem szemetseg hanem nem kitolas elete vegen a masikkal.

Kozeli baratunk felesege 4 evet elt ezzel a betegseggel, a ferje 3 even at apolta es utana egyszeruen nem birta tovabb, otthonba tette.
Minden tiszteletem hogy addig is birta.

Mi a ferjemmel mar regen megbeszeltuk hogy ilyen esetben a beteget csak addig tartjuk itthon amig birjuk, utana megy egy normalisabb helyre es csak latogatas lesz.

En meg a gyerekekkel beszeltem meg hogy mihelyt baj van velem, azt nem en fogom eszrevenni hanem ok akkor kesessenek nekem egy olyan intezetet ahol el fognak latni.

Papirra is fektettem mert nem akarom oket tonkretenni, latom apostarsamnal hogy mivel jar ez.
Ez nem szeretetlenseg a hozzatartozo reszerol, viszont onzes a beteg reszerol ha ennek dacara ragaszkodik hogy kinyujtsa, tonkretegye a hazastarsat es annak az utolso eveit.

A gyerekekkel szemben is szeretetlenseg.

Arthamyr 2022.03.07. 17:58:08

@P.Elliot: De, szemétség (de ha preferálod, lehet aljasság is :)), az "egyre gyengébb minőségűek" miatt, hát még amellett, hogy előtte étvizedeken át, kb. egész életükbenben a jó állásából éltek. És annyira tényleg nem lehetett rossz, ha elég volt neki dolgoznia, arra azért igazán illett volna áldozni, hogy ne "egyre gyengébb minőségű" otthonokba kerüljön az ember ezek után, és legalább tisztességes körülmények közt halhasson meg.

P.Elliot 2022.03.07. 18:52:24

@Arthamyr:

Varjal csak, honnan tudod hogy volt - e penze megfizetni a draga intezeteket es hogy miert adta egyre olcsobbakba.
Tudod te mibe kerul itt meg egy olcso is?

Az hogy utazott vissza Mexicoba, szinten ertheto.
Az amerikai nyugdijasok legnagyobb resze vagy lemegy nyugdijban Floridaba lakni mert az olcsobb, itt fennt nem tudja fennttartani a hazat a koltsegek miatt, aki itt el, az tudja mirol beszelek. Aki meg Floridat is sokallja az tovabbmegy Mexicoba mert ott meg olcsobb.
Igaz hogy oda van kotve a lakasahoz, ahhoz a kicsi biztonsagi terulethez ahol vasarolhat, ha kozel a tenger akkor strandolhat , baratkozhat a nyugdijas koloniaval de csak ennyi.

Vannak helyek ahova nem igazan tanacsos kimenni errol a teruletrol mert nagyon ketes! Viszont olcso!

Olyan konnyen tortok palcat masok folott noha nem ismeritek a valos helyzetet.

Arthamyr 2022.03.07. 19:27:22

@P.Elliot: "Családi kapcsolatok itt, férjnek jó állása, J. soha sem dolgozott. Művészlélek volt, valaha énekelni tanult. Felneveltek két gyereket, azok kirepültek már. A férj 75 éves kora körül kezdett belépni a demencia világába, de még elviselhető volt, beszélgettünk, utaztak, évente hónapokat töltöttek Mexikóban"

Fent írta @Congeria: (lásd a tőle idézett részt is), hogy az asszonyka egész életében nem dolgozott, a férjnek meg jó állása volt, nem is volt rá szükség, a férj tartotta el. Na, ha jó állása volt, akkor futja a normális intézetre. Írt ide egy poszter (amikor te szünetet tartottál?), aki évi 300k körül keresett. Ha mondjuk annak a felét vesszük jónak (és megfelelően lecsökkentjük, mert azért a múlt évezredben a 150k már nem szimplán jónak számított még arrafelé sem), abból azért csak maradnia kellett volna annyinak, hogy fussa egy tisztességes intézetre pár évig, amíg "normális" körülmények közt feldobja a bakancsot, nem pedig egyre gyengébb minőségű helyekre kellett volna belökni... Ha meg nem, akkor fel kellett volna emelni a segget, és mindkét félnek dolgozni, nem művészkedni.
Congeria, ha jól emlékszem, kanadai, szóval lehet, hogy amiatt is irreleváns, hogy felétek mi mennyibe kerül (és nem csak amiatt, mert a jó kereset az mindenhol jó kereset).
Az itt leírt információ alapján a pálcatörés indokolt, még ha jelentősége nincs is, mindig lesznek korrektebb és kevésbé korrektebb emberek, az utóbbiakat általában nem annyira foglalkoztatja, hogy minek tartják őket. :) Sokszor nem értek egyet @Golf2: -fal, de itt most épp azt gondolom, hogy igaza van.

dikusz. 2022.03.07. 20:17:10

@Congeria: Az nem fordulhat elő, hogy a 73 éves férfi eladta a házát, a ház árát szétosztotta a gyerekeinek, akkor azért keresett magának partnert (pláne idősebbet, akit esetleg túl is él), hogy legyen hol laknia.
Ha pedig mindketten fiatalosak, miért ne lehetne közöttük szex?

P.Elliot 2022.03.07. 20:22:36

@Arthamyr: Nezd en ezen mar csak azert sem vitatkozok tovabb mert nem ismerjuk a feleseg mostani anyagi helyzetet hogy mire futja de itt egy otregotthon, jo de nem luxus, 5 ezer dollar korul van havonta.

Nem tudom Kanadaban mit fizetnek erte, de sejtem hogy ingyen ott sincs!

Arthamyr 2022.03.07. 20:56:43

@P.Elliot: Lényegtelen a feleség anyagi helyzete (eleve ilyen nincs is/nem is kellene, hogy legyen, mivel nem ő kereste a pénzt, az egésze semmiképpen sem az övé).
És ha kb. egész életében a "férjéből élt", akkor ez a minimum, ami járna a férjnek. Legyen 5000 dollár/hó, mondjuk 5 évig (mert azért ilyen betegséggel, ha már olyan stádiumba került az illető, hogy otthon konkrétan elviselhetetlen és gondozhatatlan, nem szoktak évtizedekig éldegélni), az 300k. El kell adni a házat, és kisebbe költözni, azt legalább olcsóbb fenntartani is (eleve, ha egész életében nem dolgozott, most miféle bevétele van?). Ha nem futja rá, akkor meg dolgoznia kellett volna, vagy kevésbé költekezni az előző évtizedekben. Ennyi.
Szó sem volt itt luxusról, hanem "egyre gyengébb minőségűről", és igazából én ezt nem tartom elfogadhatónak. Azt én sem tartom elvárhatónak és természetesnek, hogy egy valaki (főleg egy idős ember) az ilyen betegséggel sújtott rokonát otthon ápolja a haláláig, eljön az idő, amikor ez már tarthatatlanul megterhelő, és akár veszélyes is.
Egyébként pl. nagymamám otthonában halt meg, igaz ő legalább 24/7 felügyeletet nem igényelt és nem volt veszélyes, de azért nála is szükség volt napi több óra munkára (fürdetés, etetés, esetleges tisztába tétel, takarítás, akármilyen ad-hoc probléma kezelése stb.), szóval nem feltétlenül kell mindig az intézet.

élhetetlen 2022.03.08. 00:08:50

@Zulu4321: Ezt most nem értem. Nem értesz egyet, de mivel? „ugye senki nem hiszi, hogy a covid enyhulese miatt kezdtek az egyes tartomanyok hirtelen eltorolni a mandatumokat, stb)”. Ezt írtam én is, hogy politika. Annyi, hogy leírtam az itteni okot, a „miért most”-ra. A „békemenet” (márc. 15) egy Orbánt éltető, FIDESZ-s rendezvény, ahonnét vidékről is, a szomszédos országokból is szervezetten szállítják az embereket (az idén a lengyelek nem jönnek, mert felajánlották a bérelt vonatot az ukrán menekülteknek), de ők is szoktak jönni. Hogy ennyi helyről ennyi ember egy tömegben lehessen, ezért kellett minden korlátozást eltörölni. (nem kell már védettségi igazolvány … 500 főnél nagyobb létszámos szabadtéri rendezvényekre sem).

P.Elliot 2022.03.08. 02:59:09

@Arthamyr:
Azert meg had jegyezzek meg valamit. Azt irtad hogy ez a no a ferjebol elt egesz eleteben, nem dolgozott.

A no haziasszony volt ami maga nem keves munka, ket gyereket nevelt fel, ugye nem gondolod hogy csak maguktol nottek mint a fu, plane az egyik tartosan serult volt egeszsegileg ami nagy teher a csaladnak es sok extra elfoglaltsagot ad az anyanak, meg most is kihozza az intezetbol hetvegere mindig tehat torodik vele.

Nem ugy festett mint akit eltartottak es nem csinalt semmit csak a ferje nyakan elt!

Azt is irta Congeria hogy a ferje nyugdijat teljesen elvitte az otthon ahova be kellett adni, valoszinu hogy ott is van aremeles mint itt is evente, a nyugdij meg nem nott, lehet hogy azert adta mindig gyengebb helyekre mert nem tudta megfizetni mar a regit.

Arthamyr 2022.03.08. 06:35:54

@P.Elliot: "no haziasszony volt ami maga nem keves munka" - De, kevés munka. Én is élek, csinálom ennek a munkának a jelentős részét, "rendes" munka mellett is csináltam, tudom, mennyi. A gyerekek felnevelése már nem kevés, de azért azt nem egyedül csinálta. Egyébként az is egy kérdés, hogy a kirepült gyerekek miért hagyták, hogy apát egyre gyengébb minőségű intézetekbe suvassza be anya, aki közben az új pasiját _is_ valószínűleg elnyűvi.

Úgy írsz dolgokat, mintha nem lenne valószínű, hogy mások ismerik és értik.
Az a helyzet, hogy ma az emberek többségének van/lesz demens közeli rokona, daganatos betegségben lassan meghaló közeli rokona, kell házimunkát is végeznie stb. Azt már hagyjuk is, hogy nem kell ahhoz valamit személyesen megtapasztalni, hogy már egy közepes szellemi képességű ember is tudja és értse, hogy milyen is az.

********

"plane az egyik tartosan serult volt egeszsegileg ami nagy teher a csaladnak es sok extra elfoglaltsagot ad az anyanak, meg most is kihozza az intezetbol hetvegere mindig tehat torodik vele."

"Azt is irta Congeria hogy a ferje nyugdijat teljesen elvitte az otthon ahova be kellett adni, valoszinu hogy ott is van aremeles mint itt is evente, a nyugdij meg nem nott, lehet hogy azert adta mindig gyengebb helyekre mert nem tudta megfizetni mar a regit."

Előfordulhat, hogy én voltam figyelmetlen, de szerintem itt egy másik családról volt szó, amit @Congeria: kontrasztként hozott fel, hogy úgy is lehet csinálni, és jobban illusztrálja, miért is háborodott fel a J.-nek nevezett nő eljárásán.

Golf2 2022.03.08. 07:35:01

@P.Elliot: Sajnos túl jól ismerem ezt a helyzetet és megtapasztaltam hogy idegenek hogy bánnak az emberrel otthonokban pláne a lepukkantakban.Jóban, rosszban mindhalálig ...

Zulu4321 2022.03.08. 11:02:22

@élhetetlen: Igen, a politika mint mozgaturogoban egyetertunk, csak ugy tunt, mintha a magyarorszagit me'g mindig egyedibbnek, kivetelesebbnek latnad. Egyreszt a Bekemenet nem uj, volt mar ilyen oktoberben is ugye, masreszt nagyon is vannak tomeges beke-felvonulasok, rendezvenyek mashol is, nezz korul Ukrajna kapcsan... Hogy a hataratlepeskor eddig kotelezo tesztek, egyebek eltorleset ne is emlitsem. Egyik uj kedvencem a UK-bol:

"If you began your journey in Ukraine or Russia, you do not need to:
-complete a passenger locator form
-take a COVID-19 test before travel to England or book a PCR test to take on arrival"
Oltatlankent sem. Mig mindenki masnak, ha oltatlan, igen.

Congeria 2022.03.08. 14:41:30

@Arthamyr: @P.Elliot:

Lehet, hogy nem írtam világosan, összekeveredett a két család.

J., a horny öregasszony. Az ő gyerekei egészségesek voltak. A férj állapota nagyon hamar ment le, ebből is látszik, hogy a rendes törődés mit tesz. Pár hónapra kórházba tették, psychiátria osztályra, onnan egy otthonba, ahol az orvos is látogatta. Elvárták, hogy a feleség is bejárjon. Pár hónap múlva innen került az utolsó helyre, ahol kevés volt a személyzet, begyógyszerezték a betegeket, ha elaludtak és nem tudtak enni, akkor senki sem etette meg őket. A férj egyre zavarosabb lett, lefogyott, gyakran a feleséget hívta, de ő Mexikóban töltött két hónapot, amikor meg visszajött, akkor a computeren ült, pasasokat fogni.

A másik, a barátnőm, akinek a sérült fia és Alzheimeres férje van, sokat törődik velük. Majdnem hihetetlen, azért sem említettem, hogy a másik fiának első gyermeke Down szindrómás és csak évek múlva jött még két ép gyermek. Nagyon kijutott szegénynek. Dolgozott, festett , törődött a kiterjedt családjával. Különböző életek.

Arthamyr 2022.03.08. 14:43:47

@Congeria: Akkor ezek szerint jól értettem.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása