oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2021. november 09. 06:30,  Amikor tényleg jobb, ha hazaköltözöl 57 komment

2021. november 09. 06:30 Határátkelő

Amikor tényleg jobb, ha hazaköltözöl

Nem mindenkinek való a külföldi élet, ráadásul a körülmények változása is hozhatja úgy, hogy az ember a hazaköltözés mellett dönt. A napokban két történetbe is belefutottunk, melyeknek több közös pontja van – az egyik az, hogy mindkettő főszereplői Németországból költöztek vissza Magyarországra. Az okok eltérőek, a végeredmény azonos.

borond_tobb_foto_pixabay_com_tookapic_1.jpg

Az egyik sztori főszereplője az orvosként dolgozó Regina, aki férjével 2012-ben költözött Németországba, méghozzá szakmai kihívásokat keresve és anyagi okokból.

Nagyszerűen beszélt németül, így rögtön munkába állt klinikákon rezidensként, programtervező matematikus férje pedig a nulláról jutott el a középfokú német nyelvtudásig. Tavaly döntöttek végül úgy, hogy visszaköltöznek Magyarországra.

A kormányközeli Képmás című lapnak Regina egyebek mellett azzal érvelt, hogy noha Németországban jó környéken éltek, mégsem nagyon mentek este sétálni a rossz közbiztonság miatt.

„Hasonlítani sem lehet a magyar helyzethez az ottani belváros, pláne a főpályaudvar környékének veszélyességét. Gyakori volt az agresszió, amiről mi is legfeljebb a magyar híradásokból értesültünk, a kinti hírek nem tudósítottak róla” – jegyezte meg.

Most egy pillanatra tegyük félre azt, hogy egy főpályaudvar a világ viszonylag kevés nagyvárosában kifejezetten békés környék (aki ment már végig a Nyugati aluljárójában vagy a Déli, a Keleti környékén gyakorlatilag bármikor, az ezt alighanem alátámasztja), az azonban elgondolkodtató, ha egy hosszú évek óta Németországban élő házaspár a „magyar híradásokból” tájékozódik arról, mi történik Németországban.

Nincs azonban még vége. „A praxisomban pedig sokszor úgy éreztem magam, mintha nem is Európában dolgoznék. Nagyon sok bevándorlóval találkoztam, akik támogatásból élve a munkára való alkalmatlanságukat igazoltatni érkeztek hozzám” – tette hozzá Regina.

A házaspár nem szerette volna, ha (idézet az eredeti cikkből) „a kislányuk a multikulturális csoportokhoz történő igazodás miatt a keresztény ünnepeket az óvodában, majd az iskolában nem a hazai szokásoknak megfelelően tudja ünnepelni. Ahogy annak sem szívesen tették volna ki őt, hogy a majdani általános iskolájából kilépve – ez is a saját tapasztalatuk – az iskola előtti buszmegállóban egy a keresztény értékekkel homlokegyenest ellentétes plakáttal találja magát szembe.”

A helyzet az, hogy aki tényleg így érez, annak alighanem jobb, ha visszaköltözik Magyarországra. Aki nem tudja elfogadni, hogy egy olyan országban éljen, ahol sokféle náció tagjai laknak, akit zavar az, ha az iskolában nem csak a karácsonyt ünneplik, vagy aki nem tudja elviselni a „keresztény értékekkel homlokegyenest ellentétes plakátot” a buszmegállóban, annak tényleg jobb lesz Magyarország. (És ebben semmi cinizmus nincs, teljesen komolyan gondoljuk.)

Más kérdés, hogy Regináék azért érzékelik a magyar egészségügy „lepusztultságát”, meg is jegyzi, hogy Németországban szinte szállodai körülmények között szült és katasztrofálisnak látja a magyarországi személyes ügyintézések stílusát, színvonalát.

„Úgy éreztük, gyökértelen emberek vagyunk a családunk nélkül”

A másik történet főhősei, Kata és Zoli másfél évet éltek Kölnben két kislányukkal, ők nyáron költöztek vissza Magyarországra, annak ellenére, hogy hosszabb, legalább nyolc éves kint tartózkodást terveztek.

„Az első három hónap olyan csodálatos volt, mintha Disneylandbe költöztünk volna. Zolit egy német fejvadász cég vadászta le Budapesten, a kiköltözésben is sokat segítettek. Annyira flottul ment minden, hogy tényleg rózsaszín szemüvegen keresztül láttuk a világot. Egy sorházban béreltünk lakást, az egyik oldalon a szomszédaink szintén magyarok voltak, hasonló korú gyerekekkel, mint a mieink. Ha ők nincsenek, talán már hamarabb is hazaköltözünk. Elképesztően nagy segítség volt nekünk, hogy valaki megértett minket, átérezte a problémáinkat, és a gyerekek is igazi barátokra találtak” – mesélt az nlc-nek a kezdetekről Kata.

Férje a magyarországi fizetése hatszorosát kereste, ő sem adta fel magyarországi (otthonról végezhető) munkáját, szóval minden rendben lévőnek tűnt, attól eltekintve, hogy nem nagyon jutott idejük (mint fogalmazott) „a németté válásra”.

Az igazi gondot azonban nem ez jelentette, hanem az, hogy kiderült, nagyon hiányzik nekik a család.

„Amikor apám nyolc hét után agyvérzést kapott, azt hittem, megőrülök, hogy nem lehetek fél órán belül mellette. Alig mertem visszajönni a gyerekeimhez, féltem ott hagyni a kórházban, éjjel nem tudtam aludni, szorongtam, képtelen voltam koncentrálni, pánikrohamaim lettek, attól féltem, hogy én is vagy agyvérzést vagy szívrohamot kapok. Tudtam, hogy ez butaság, mégsem voltam képes uralkodni a gondolataimon.

Hallottam olyanokról, akik belebetegedtek a honvágyba. Szerintem ez is valami ilyesmi volt, annak ellenére, hogy igazi honvágyat soha nem éreztem. Nekem nem hiányzott, hogy Pesten sétáljak, hogy túró rudit egyek, és már közhelyek. Csak a szüleimmel akartam lenni, az is jó lett volna, ha ők költöznek hozzánk” – mesélte Kata.

Ugyan egy hónapra visszament Magyarországra, hogy a szülei mellett legyen, de ez sem segített. A helyzetet tovább bonyolította, amikor megszületett férje testvérének a kislánya, mert Zoli nagyon nehezen viselte, hogy nem láthatja őket minden nap.

Ez volt az utolsó csepp a pohárban, elhatározták, hogy hazaköltöznek. „Úgy éreztük, gyökértelen, elveszett emberek vagyunk a családunk nélkül a nagyvilágban. Házzal rendelkező hajléktalanok. Látni, érezni, tapintani akarjuk a szeretteinket” – írta.

Problémák persze vannak, hiszen a gyerekek nagyon jól beilleszkedtek az iskolába, így Kata attól tart, a lányok haragudni fognak rájuk, amiért magyar iskolába kell járniuk.

„Jó lett volna, ha jobban fel tudjuk mérni, hogy milyen egy másik országba költözni teljesen egyedül, minden helyismeret nélkül, a szeretett családunk nélkül. De amíg otthon laktunk, azt hittük, a családunk iránt érzett szeretet teljesen normális keretek között mozog, és nem befolyásol minket a szűk családi életünkben” – fogalmazott Kata.

A család reakciója sem volt egyértelmű, a szülők ugyan örülnek, de azért kicsit elhamarkodottnak tartják a lépést, férje testvére szerint „nem normálisak”.

„Nem érzem kudarcnak a történteket, sőt azt gondolom, sokkal többek lettünk, nagyon sokat tanultunk, tapasztaltunk idekint, például azt, hogy akár az utcánkban lakó szomszédokért is felelősséggel tartozunk" – írta Kata.

Az ő történetük talán arra jó példa, hogy tényleg nem mindenki tud megbirkózni a szűkebb-tágabb család, barátok hiányával. Ha pedig ez nem megy, akkor egy ideig próbálkozik az ember (talán egy kicsit tovább érdemes, mint ők), aztán pedig eldönti, mi az igazán fontos az ő és gyermekei életében.

A két történet talán jó példa két tipikus határátkelő problémára: az egyik, amikor valaki képtelen elfogadni az adott ország berendezkedését, szokásait, míg a másik esetben a család hiánya tűnik megszokhatatlannak.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

(Fotó: pixabay.com/tookapic)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Németország hazaköltözés

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3816749734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Irbisz 2021.11.09. 09:52:31

Pár főpályaudvar környéke tényleg nem túl biztonságos hely a németeknél, de mint írta is a blog, a hazaiak is olyanok, hogy jobb elkerülni őket. Pl a Keleti egész környéke eléggé lepratelep, ott se laknék, erősen kétlem hogy biztonságosabb lenne mint ahol laktak (csak közel-keleti és balkáni bűnözők helyett cigányok teszik veszélyessé a környéket). Emiatt hazaköltözni hülyeség, mentek volna jobb helyre, zöldövezetbe, lett volna rá elég pénzük, nem kell két diploma erre rájönni.

Irbisz 2021.11.09. 09:54:10

@Irbisz: Persze ha semjéni értékrendű fideszkeresztények, akkor tényleg jobban érzik itthon magukat.

Golf2 2021.11.09. 12:16:48

Csak megszületni és meghalni ne kelljen ebben az országban.” ezt épp ma olvastam...444

P.Elliot 2021.11.09. 12:34:38

Kicsit csodalkozva olvastam az elso tortenetet. Kritizalja a bevandorlokat holott o is az!
Arrol nem is beszelve hogy ha o kulfoldrol jon akkor nem varhatja el hogy rogton fenyes nemet pozicioba emelik es nem kell bevandorlokkal foglalkoznia.
Valoszinu hogy megalmodta az azonnali kiemelkezest ahonnan lefele nezhet a bevandorlokra.

Franciaorszagban elo topiktarsunk akinek a felesege orvos irta mar nemegyszer hogy o meg olyan bevandorlokkal is foglalkozik akik meg franciaul sem tudnak, tolmacs kell es nem emlekszem hogy barmikor lenezoen nyilatkozott volna roluk.

Elfogadta hogy ez lesz a munkaja , evekig legalabbis, a beteget nezte es nem azt hogy kicsoda.

Valahogy viszolyogtatonak erzem hogy kifogasokat keres hogy miert kell hazamenniuk. Marmint magyarazza a bizonyitvanyt holott eleg lenne csak annyit mondani hogy nem jott be a dolog, jobbra szamitottunk, ferjem sem tudott kozepfoku nemetnel tovabbjutni es ugy meg egy matematikusnak is nehez.

A kozbiztonsag manapsag szinte sehol sem jo.
Ha jo kornyekre koltoztek es nem lehet setalni akkor az nem jo kornyek.
A kislanyukba sem kell kapaszkodni hogy o milyen kereszteny unnepeket nem tud az iskolaba unnepelni, majd megunnepli otthon, ha a nemetek meg tudjak csinalni a karacsonyt maguknak akkor minden rendben, azt sem szabad elfelejteni hogy a kislany ott szuletett, eredetileg ott kellett volna felnonie nemet polgarra a nemet szokasok szerint/ is/ ha nem akarta volna hogy meg mindig bevandorlonak szamitsak a szulok utan annak minden hatranyaval / ha van hatrany/.
Otthon sem lesz sokkal de sokkal jobb, kar a bevandorlokra fogni mindent.

P.Elliot 2021.11.09. 12:41:14

A masik sztorit jobban megertem es ok nem is kerteltek.

Csaladkozpontu emberek akik a csalad buvoleteben eltek es elnek, szamit nekik, nem erzik jol magukat nelkuluk.

Igen, sokat lattak, sokat tapasztaltak, otthon ezt kamatoztatni tudjak.

„Nem érzem kudarcnak a történteket, sőt azt gondolom, sokkal többek lettünk, nagyon sokat tanultunk, tapasztaltunk idekint, például azt, hogy akár az utcánkban lakó szomszédokért is felelősséggel tartozunk" – írta Kata.

Na, ez itt nagyon tetszett... Jo emberek lehetnek ha ezt is megtanultak es fontosnak tartjak.....

négyzet 2021.11.09. 15:13:39

@P.Elliot: A bevándorlók igen gyakran lenézik a bevándorlókat, pl hazáink fiai és lányai illetve más közép-kelet-európaiak az ázsiai vagy afrikai bevándorlókat. Az eszükbe se jut, hogy a kirekesztőbb helyieket a lengyel/román/magyar stb. bevándorlók is zavarják, illetve jóval rosszabb a "profiljuk" pl. bűnözésileg, mint a jómódban felnőtt helyieknek.

Kamu poszt az szerintem egyébként.

négyzet 2021.11.09. 15:18:56

@P.Elliot: Ez valóban életszerűbb volt, habár:
"Zoli nagyon nehezen viselte, hogy nem láthatja őket minden nap"
Nagyon elmérték, ha ezt nem látták előre. Meg hát tulajdonképpen ehhez (nem látja minden nap) azért nem kell külföldre költözni. Szóval ők ilyen sülve-főve együtt család, akkor nem is értem, mire gondoltak, mikor külföldre mentek.
Az biztos, hogy a járvány nem segített, de itt is érvényes, hogy otthon maradva se lett volna ugyanolyan.

négyzet 2021.11.09. 15:21:55

Szerintem nagyon nehéz lehetett azoknak, akik éppen valamilyen kétely fázisában vannak vagy nagyon az elején, és jött ez a járványhelyzet. Alapvetően mégiscsak arra voltunk berendezkedve azelőtt, hogy lehet utazni, hogy viszonylag gyors és könnyű felpattanni egy repülőre, ha bármi van.

négyzet 2021.11.09. 15:23:36

@Irbisz: Én ott laktam a Keleti környékén, úgyhogy mindig megmosolyogtatónak tartom a bezzeg a magyar utcán milyen biztonságos összehasonlításokat. Vidéken élő rokonaim elhiszik az ilyeneket egyébként, és kifejezik aggódásaikat a külföld miatt.

nyuszigonosz 2021.11.09. 16:28:55

Az elsö írás nem áll össze sehogy, mivel ha valaki orvos és "klinikákon rezindesként " dolgozik, az a továbbiakban azt írja:
"A praxisomban pedig sokszor úgy éreztem magam, mintha nem is Európában dolgoznék. Nagyon sok bevándorlóval találkoztam, akik támogatásból élve a munkára való alkalmatlanságukat igazoltatni érkeztek hozzám” – tette hozzá Regina."

Az meg már kimondott marhaság, hogy a magyar médiából tud csak tájékozódni a német viszonyokról az, aki ugye állítólag felsö fokon beszeli a nyelvet és orvosként dolgozik. :-)

Hát, no. Kitalált történet lesz ez.

A másik történet meg: istenem, a férj kapott egy klassz melót a feleség meg sokat ráért, szaladgálni haza is ráért, és mint @négyzet: is írja, jön egy járvány, nem lehet oda vissza szaladgálni, meg betegség a családban plusz újszülött a rokonságban...

Lényegében nem mindenkinek jó bárhová máshová költözni. Van, aki a szomszéd faluban/városban sem érezné már jól magát, esetleg már egy másik városzrészben sem.

P.Elliot 2021.11.09. 17:06:01

@négyzet: Igazad van, a bevandorlok gyakran nezik le a masik bevandoroltat, de az semmi!

Imadom amikor a bevandorolt az oslakost nezi le azonnal!

Volt itt egy kozepkoru frissen jott hazaspar, magyarok, meg a fenekuk alatt meg sem melegedett a szek mar makogva mondtak undorodva hogy fekete, marmint neger. Mas szot szinte meg nem is tudtak de azt megtanultak.

Utalkozni, gyulolkodni rogton.Meg sorra kritizaltak mindent!

Na, voltam annyira pofatlan hogy kiosztottam oket, szemembe nem mertek semmit mondani de valoszinu hogy en is nevet kaptam es kello ertekelest...
Regebben volt ez, nem tudom mi lett veluk...

P.Elliot 2021.11.09. 17:09:54

@négyzet:

En nem voltam ilyen helyzetben de en azert el tudom kepzelni hogy a tag csalad jelenlete egyeseknek igen fontos.
Istenem, hat elmertek, jobban fogjak ertekelni az otthonletet ezentul es mint irta sokat tanultak es ezaltal jobbak lettek, nem valt karukra.

P.Elliot 2021.11.09. 17:11:42

@nyuszigonosz:

Hat nem tudom mennyire kitalalt az elso tortenet de en el is tudom kepzelni hogy valodi.

Sokfajta ember el a foldon...

nyuszigonosz 2021.11.09. 17:19:08

@P.Elliot: Valós az lehet benne, hogy egy ideig Németországban éltek. A részletek nem állnak össze.

dikusz. 2021.11.09. 17:52:28

@nyuszigonosz: Valóban igen meseszerű az egész történet, nem véletlenül van -szerintem- megemlítve a bevezető szövegben az, hogy egy kormányközeli lapban jelent meg.
Elolvasva az eredeti cikket, még inkább mesének tűnik, pláne úgy, hogy a történet alatt van egy másik cikk is, amit egy 23 év angliai kintlét után hazatelepült hazánkfia regélt el a nagy fantáziával megáldott cikkírónak...

A doktornőújságíró azt írja, hogy a magyar hírekből tájékozódik a németországi eseményekről, lejjebb meg úgy írja, mintha ő is megbizonyosodott volna róla.

Zulu4321 2021.11.09. 17:58:41

@nyuszigonosz: Nem tudom megitelni, mennyire valos a tortenet, de amiket kerdojelezel, eppen beleferhetnek a valosagba. Regina friss diplomaskent ment ki, klinikakon letoltotte a rezidensi/szakorvosi gyakorlatot, majd - gondolom en - elhelyezkedett valamilyen praxisban. A kint toltott evek szamaba mindketto belefer, me'g a kisbabazassal is, ha jol szamolom.
A magyar hiradasokat olvasatom szerint nem a nyelvtudas hianyossaga miatt emliti, hanem mert a nemet forrasok nem tajekoztattak az adott hirekrol, ami spec megint elkepzelheto.

Zulu4321 2021.11.09. 17:58:45

@nyuszigonosz: Nem tudom megitelni, mennyire valos a tortenet, de amiket kerdojelezel, eppen beleferhetnek a valosagba. Regina friss diplomaskent ment ki, klinikakon letoltotte a rezidensi/szakorvosi gyakorlatot, majd - gondolom en - elhelyezkedett valamilyen praxisban. A kint toltott evek szamaba mindketto belefer, me'g a kisbabazassal is, ha jol szamolom.
A magyar hiradasokat olvasatom szerint nem a nyelvtudas hianyossaga miatt emliti, hanem mert a nemet forrasok nem tajekoztattak az adott hirekrol, ami spec megint elkepzelheto.

nyuszigonosz 2021.11.09. 18:08:06

@dikusz.: Igen, nagyon kormányközelire sikerült az írás. :-)

Csodabogár 2021.11.09. 18:12:45

Nekem mindkét történet elég hihetetlennek tűnik. Persze én azt se tudom elképzelni, hogy a hozzám tartozó férfin kívűl, bárkit kellene látnom minden nap.
No meg minden fajta népséggel elég toleráns vagyok. Szerintem magasabb rendű csak az eszével lehet valaki. Bőrszin és származás nálam nem számít.

Hari Seldon 2 2021.11.09. 19:55:47

Az elsőt nem nagyon kommentelem, vannak ilyen szélsőjobbos alakok. Nem vágják, hogy a "migráncsok" akik már régen itt élnek, szintén változnak.
Éppen mai friss példa: a fejkendős anyuka, hozta el a gyerekét az iskolából, és miután ma volt megtartva a Halloween (az előző két hét őszi szünet volt) a gyereke talpig be volt öltözve drakulának. Folyt a száján a piros festék, és láthatólag teljesen természetesnek vették, hogy egy alapvetően nyugati kultúrkörben (sőt csak ott) elfogadott és népszerű ünnepet ünnepeltek meg.
Azaz az ő szokásaik is "felhígulnak", csak ezt a legtöbb ember nem látja, aki értelemszeráen többségi társadalomban él.

bízwax 2021.11.09. 21:48:28

@Csodabogár: Igen, kamuillata van a mai posztnak.

P.Elliot 2021.11.09. 22:20:21

@Hari Seldon 2: Igen, itt is igy van hogy abszolut masfajta kulturabol jovo emberek nem tiltjak el a gyerekeiket annak az orszagnak a szokasaitol ahova erkeztek.

Nemcsak a Halloween, mas is.

Szeretem husvetkor a parkban nezni az eldugott tojasokat kereso gyerekeket, latnad csak hogy hogy milyen sok indiai van!

Nem itt szuletett szulok mert jo vastag akcentusuk van de orulnek hogy a gyerekeik reszt vehetnek egy masfajta unneplesben az uj orszagban.
A fejkendos orszagbeliek is, iden Halloweenkor vegre jottek gyerekek/ az elozo 2 evben a covid miatt csak hazi unneplesek voltak, vegre most megindultak, volt ket fejkendos mama 2 darab 3 ev koruli vagy alatta gyerekeikkel. Az egyik ismeretlen kosztumben volt, valami modern mesehos lehetett, nem ismerem ki magamat rajta, a masik lepkeszarnyakkal ugralt, olyan edes volt.

élhetetlen 2021.11.10. 02:05:51

Ez komoly. „Hasonlítani sem lehet a magyar helyzethez az ottani belváros, pláne a főpályaudvar környékének veszélyességét. Gyakori volt az agresszió, amiről mi is legfeljebb a magyar híradásokból értesültünk, a kinti hírek nem tudósítottak róla”. Hát ez tényleg komoly. Ott éltek, semmilyen atrocitás nem érte őket, csak a magyar hiradásokból értesültek arról., hogy milyen veszélyben voltak. Ez kicsit Lázár János bécsi videója, ahol megmutatta, hogy lepusztult, szemetes az adott környék, ahol még egy eldobott csokipapír sem volt.
És, ha úgy érzi, hogy a stop Brüsszel, stop Soros, stop Gyurcsány, stop Karácsony plakátok a keresztény értékeket képviselik, és ezt kell látni a buszmegállóban, akkor jó, hogy hazaköltöztek, láthatja a gyerek, okulhat.
„a multikulturális csoportokhoz történő igazodás miatt a keresztény ünnepeket az óvodában, majd az iskolában nem a hazai szokásoknak megfelelően tudja ünnepelni.”. Csak nem gondolta, hogy a német ünnepeket átszabják az ő ízlése szerint? Ha Amerikába ment volna, elvárta volna, hogy a hálaadás napját cseréljék le Márton napra? Szóval, jó. Ha hazajöttek, és bemegy a megfelelő kampányirodába, és prezentálja, hogy milyen blogot írt, kaphat sajtónyilvánosságot is, mint a (talán) Svéd országból a migránsok elől éppen hazamenekült nő, aki már évek MO-n élt. Kaphat akár protekciós állást is.

Arthamyr 2021.11.10. 07:43:04

@négyzet: Tényleg (finoman szólva) furcsa dolgokat ír, de miután nincs posztolási kényszer (mint amikor még minden nap kellet, hogy poszt, mindegy milyen), mi értelme a kamunak?

Vibi 2021.11.10. 12:00:11

@Arthamyr: nem a posztra ertettek hogy kamu, hanem az eredeti cikken szereplo tortenetre.

Egyebkent en meg arra sem mondanam hogy kamu. Miert ne elhetne meg valaki igy a dolgokat? Egyebkent a magyar orvosok kozt igen sok a szelsojobbos, attilaba oltozott, turulos, fasiszta beallitodasu. Abbol a szemszogbol teljesen hiheto hogy a magyar mediabol kellett tajekozodjanak es vegul haza is kellett koltozzenek.

Golf2 2021.11.10. 13:46:19

@élhetetlen: Kaphat akár protekciós állást is...lehet akár kurmányszóvivő is, és abból duplaminiszter...

Las comedias 2021.11.10. 16:00:10

Haha ez az elso hazatero jo volt, rohogtem egy jot rajta. Szoval aggresszioval nem talalkozott, de a magyar sajtobol ertesult, hogy van :) Majd otthon siman talalkozhat vele, sok fusztralt meg feszult ember kozott. Tipikusan azt hiszi, hogy O nem migrans, es lenezi azokat. Pedig de, es annyival van csak szerencsesebb helyzetben, hogy rajta nem latszik, de mihint megszolal mar tudjak rola. Aztan, hogy hazajott megcsapta a magyar valosag, a lepattant egeszsegugy meg a bunko allami alkalmazottak, es ha meg nincs szerencseje olyan helyre kerul, akkor belekostolhat a hierarchikus orvostarsadalomba is, amit O kompletten kihagyott mert nem dolgozott itthon az Eü-ben. De legalabb megunnepleheti magyar modra az unnepeket. Gratulalok neki, tenyleg otthon lesz a legjobb neki. A masodik, neki szimplan nem valo a kulfoldon eles, mert nagyon hianyzik a csalad neki, inkabb kinzas mint elony az hogy elkoltozott, nincs ezzel semmi gond, megprobalta nem jott be, nem szegyen ez.

P.Elliot 2021.11.10. 20:19:00

@Las comedias:

"ez az elso hazatero jo volt, rohogtem egy jot rajta. Szoval aggresszioval nem talalkozott, de a magyar sajtobol ertesult, hogy van :) Majd otthon siman talalkozhat vele, sok fusztralt meg feszult
ember kozott'

Hehehe........

Ződ2000 · http://egzostive.com 2021.11.11. 07:35:05

Egyre röhejesebb posztok születnek itt is...

fhdgy 2021.11.11. 08:10:30

@Ződ2000: Vagy az élet egyre röhejesebb dolgokat produkál.

midnight coder 2021.11.11. 10:57:45

@Hari Seldon 2: "Azaz az ő szokásaik is "felhígulnak", csak ezt a legtöbb ember nem látja, aki értelemszeráen többségi társadalomban él. "

Attól még a gyerek felnõve simán felrobbanthatja alattad a buszt. Azért mert valaki átvesz bizonyos külsõségeket, illetve mert van pénze még nem fogja kukázni az értékrendjét, vallását, meggyõzõdését. Oszama Bin Laden is modern környezetben nõtt fel - kis híján mérnök lett - és nem lehet mondani hogy nem volt mit a tejbe aprítania. Alapvetõen a balfékek ott látják rosszul a világot, hogy az aki nem liberálbolsevik csakis csóró, mûveletlen és buta lehet, így aki nem az az automatiksan szintén derék liberósbolsi lesz. Csak ez - ahogy Oszama példája is mutatja - nem így mûködik. Tény, hogy a szarabb körülmények könnyebben fanatizálhatóvá teszik a népeket, de az hogy valaki nem buta és csóró nem jelenti automatikusan azt hogy EU kompatibilis értékrendje van. És nagy létszámú csapat nem fog egy-két generáción belül gond nélkül beilleszkedni még akkor sem ha erre kedvezõek a körülmények. A másik dolog, hogy ahogy a dolgok állnak, finoman szólva picit kétlem hogy nyugat-európa 20 év múlva is ugyanolyan fasza hely lesz mint most. Ami viszont azt jelenti, hogy a fanatizálódásnak is nagyobb tere lesz. Ezért hülye ötlet migriket importálni.

Azt amúgy nekünk kellene a legjobban tudni: Erdély valaha magyar terület volt. Aztán elkezdtük importálni a derék románokat, és mire Trianon bekövetkezett addigra a legnagyobb rész már román volt. Nem csak háborúban lehet elveszíteni egy országot.

Hari Seldon 2 2021.11.11. 12:59:41

@midnight coder:
"Attól még a gyerek felnõve simán felrobbanthatja alattad a buszt. Azért mert valaki átvesz bizonyos külsõségeket, illetve mert van pénze még nem fogja kukázni az értékrendjét, vallását, meggyõzõdését."

Honnan tudod ezeknek a meggyőződését?
Kb 10-15% alapból ateista, 30% úgy definiálja magát, hogy muzulmány családból származik, más kötödése nincs is a valláshoz. Kb harmaduk vallásos. maradék meg pár ünnepet megünnepel. Kb kétharmaduk eszik halal ételt... Szóval tök nagy különbségek lehetnek egyén és egyén között.

Ja még azt hozzáteszem hogy kb 100 éve ugyanezek voltak az arányok az európai keresztényeknél is.

Éppen a legfrissebb példa: most értünk haza a november 11-ei megemlékezésről, ahol a lányunk osztálya énekelt. Egyik katona fekete volt. Közben bemutattták a zászlókat is. Egyik közülük éppen a harki-k zászlója volt. Két gyerek felolvasta a halottakat, az egyik neve alapján feltehető hogy muzulmán családból jött. A nézők között is voltak "fejkendősök".
Azt látni kell, hogy egy részük már megtett egy nagy utat, másik még el sem indult rajta.
Ez személyiség függő, hogy ki milyne gyorsan veszi át a szokásokat.

Almandin 2021.11.11. 13:26:33

@P.Elliot: Nem ugyanolyan bevándorló egy magyar orvos és egy harmadik világbeli, műveletlen, alkalmazkodni nem akaró ember. Az orvosnő jogosan döbbent meg, amikor azt tapasztalta, hogy sok bevándorló azért megy hozzá, hogy kamu okokkal munkaképtelenné nyilváníttassa magát és élősködjön a német államon.
A közbiztonságról meg az tud érdemben nyilatkozni, aki ott élt. Innen nézve nem tudja az az ember megmondani, mennyire veszélyes sétálgatni, aki nem lakott ott. Az is jellemző, hogy a német sajtó, média nem tájékoztat az eseményekről, gondolom a "politikai korrektség" jegyében. Európa nagy része a saját sírját ássa a más kultúrából érkező, alkalmazkodásra képtelen emberek tömeges befogadásával.

Almandin 2021.11.11. 13:26:52

@Vibi: Látom, te is csak két végletet ismersz: vagy bevándorláspárti liberális, vagy náci. Elárulom, a két véglet közt középút is létezik.

Almandin 2021.11.11. 13:52:58

@P.Elliot: Elolvastad az eredeti cikket is? Abban részletesen kifejti, mi a helyzet. Amúgy agresszió van, csak a német sajtó nem meri megírni, mert tabu téma a bevándorlók bűnözéséről írni. A magyar sajtó meg meri ezeket írni, ez a különbség.
Svédországban már ott tart a nagy PC őrültség, hogy a rendőr sokszor már le se tartóztatja az arab tolvajt-rablót, mert fél, hogy rasszizmussal vádolják meg. Ez már nem egészséges jelenség.
Nyugaton ez már egy szélsőliberális diktatúra, ilyen is van. Aki még a 20 évvel ezelőtti világban gondolkodik, nem hiszi el, hogy mivé fajultak ezek a dolgok. 20-30 éve sokkal értelmesebb világ volt Nyugaton. Ma olyan dolgok vannak, amik hihetetlennek tűntek volna akkor.

Golf2 2021.11.11. 18:45:57

@Almandin: Nyugaton ez már egy szélsőliberális diktatúra...még mindig jobb mint a szélsőtolvaj diktatúra itt vadkeleten.

Almandin 2021.11.11. 20:27:19

@Golf2: Máshogyan rossz a kettő. 10-15 éve még én is úgy gondoltam, hogy jobbak a nyugati társadalmak, mint a magyar. Ma már látom, hogy csupán máshogy rosszak. Miért, demokráciának lehet azt még nevezni, ahol az emberek nem merik a bevándorlást kritizálni, ahol ha rád fogják, hogy rasszista, szexista vagy homofób vagy, oda a karriered? A melegjogi aktivizmus is átlendült a másik végletbe. Engem pl. nem zavart a melegfelvonulás, de amit ma csinálnak pl. a nemváltás témája körül, az visszataszító. Megszabják, miről hogy kell gondolkodni és aki más véleményt fogalmaz meg, az megnézheti magát. Bevándorlás kérdésében Európa kiszolgáltatta magát a harmadik világbeli tömegeknek, akik gyakorlatilag a kontinens elfoglalását tűzték ki célul. Önfelszámolás történik. A legnagyobb ellentmondás, hogy teljes toleranciát hirdetnek a migránsok felé, de nem akarják észrevenni, hogy náluk ismeretlen a tolerancia, gyakran szexisták, antiszemiták és homofóbok. Nekik szabad, de ha egy európaira csak ráfogják alaptalanul ugyanezeket, retorziókra számíthat.

Golf2 2021.11.12. 08:11:32

@Almandin: Itt ugyanúgy nem szólhatsz rá a kissebbségre,és ugyanúgy egyre többen vannak. Plusz a vezetés bármit megtehet,minden a kezükben,nincs kontroll.

Arthamyr 2021.11.12. 09:21:09

@Almandin: @Golf2: Ezek honnan jönnek?

De, Nyugat-Európában (is) merik a bevándorlást kritizálni, és akármit fognak rád, a karriered köszöni szépen, jól van (ha valamit bizonyítanak, az már más tészta).
Itt meg rá lehet szólni a "kisebbségre", pont úgy, mint bárki másra, és pont ugyanúgy konfliktushelyzetet fog generálni, mintha bárki másra szólsz rá, amit az illető a mentalitásának és az erőviszonyoknak megfelelően fog kezelni.

dikusz. 2021.11.12. 13:01:18

@Arthamyr: Pedig van igazsága @Golf2: -nak.
Magam is tapasztaltam/hallottam a négyes-hatoson(4-es, 6-os villamos) utazva.

Golf2 2021.11.12. 13:02:48

@Arthamyr: Semmi sincs ugyanúgy. Próbálj akár jogosan rászólni egyre,jó esetben kórház rossz esetben temető.

Arthamyr 2021.11.12. 13:38:00

@dikusz.: Mit tapasztaltál, ami cáfolná, amit írok? Az, amit írtam @Golf2: -nak, egész biztosan megáll (és a későbbi hozzászólására is releváns válasz): "rá lehet szólni a "kisebbségre", pont úgy, mint bárki másra, és pont ugyanúgy konfliktushelyzetet fog generálni, mintha bárki másra szólsz rá, amit az illető a mentalitásának és az erőviszonyoknak megfelelően fog kezelni". Az idézett rész természetesen lefedi kórházban és a temetőben végződő konfliktusokat is, a mentalitások és az erőviszonyok megfelelő kombinációja esetén.

ulpius66 2021.11.12. 15:47:34

Mit kell ezen csodálkozni?

Mindenki ott él, ahol jobbnak látja az életét!

A merkeli Németországnál sokkal, de sokkal jobb az orbáni Magyarország!

ÉN MEGÉRTEM ŐKET!

SŐT!

Azon se nagyon csodálkoznék, ha ezrével, tízezrével döntenének így a Németországban lakók........

taga20 2021.11.12. 19:00:07

@ulpius66:

"A merkeli Németországnál sokkal, de sokkal jobb az orbáni Magyarország!"

:)))))))))))))))))))

Arthamyr 2021.11.12. 20:25:14

@ulpius66: Naaa, azt nagyon nem kéne, a végén még nem fogunk itt elférni a sok német migráncstól!

taga20 2021.11.12. 20:59:08

@Almandin: "Engem pl. nem zavart a melegfelvonulás, de amit ma csinálnak pl. a nemváltás témája körül, az visszataszító. "

mit csinálnak?
a melegfelvonuláson milyen nemváltó propaganda megy?

a melegek mióta akarják megváltoztatni a neműket?

u.i.: hülyeségeket beszélsz

taga20 2021.11.12. 20:59:18

@Arthamyr: a munkásőr ulpius66 csak fehéroroszországba akar emigrálni, csak nem mer!:))

négyzet 2021.11.15. 23:12:07

@Arthamyr: nem a HÁ kamuzott, hanem a hivatkozott magazin.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2021.12.06. 09:47:45

@Almandin: így van . Mi pl nem is sejtettük , hogy a környék ahova költözünk ennyire gáz. Évi egy két késelés , 3 éve a fagyoban két nő tőlünk egy kopesre szinte. Megyünk . Meglátjuk még merre , de 12 év után én már nem érzem jól magam Londonban , 3 kisgyerekkel , ilyen környéken .

Szabinho 2021.12.07. 09:34:00

Manapság a szülők össze-vissza rángatják a gyerekeiket országokon keresztül. Fel sem fogják, hogy milyen egész életre szóló traumákat okoznak nekik ezzel

Buchhalter 2021.12.27. 10:39:42

@Almandin: Helló, szerintem te sosem éltél Németországban, azért írsz ide ennyi hülyeséget .Most jöttem haza Münchenből. A közbiztonság szerintem jó. Napi szinten érintettem a müncheni főpályaudvart . Csak azt láttam, hogy ha néha volt egy-két idióta a rendőrök és a biztonságiak nagyon gyorsan reagáltak és kiiktatták a rendbontókat. Az első poszt úgy ahogy van szerintem is kamu! Dolgoztam gyárban és az egyik török elment kamu táppénzre. Lebukott és simán kirúgták. Ennyi. Szóval, hogy alkalmatlanná nyilvánítsa egy bevándorló magát a munka alól ... lehet de biztos hogy egyedi eset és nem tömeges. Magyarországon ezt több tízezer ember eljátszotta. Pár orvost lesitteltek és pár ezer álrokkant buka a pénzét. Az állítólagos orvosnő, hogy kint élt-e erősen kétlem.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása