oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2021. augusztus 23. 06:30,  „Olyan helyre vágytunk, ahol megbecsülik a munkát” 250 komment

2021. augusztus 23. 06:30 Határátkelő

„Olyan helyre vágytunk, ahol megbecsülik a munkát”

Egy család történetét, vívódásait dolgozza fel az a könyv, melyet Beatrix írt határátkelésükről és amely szándékai szerint segítséget nyújthat azoknak is, akik még csak tervezgetik a külföldi létet. A szerzőt Luca és Márti kérdezte a könyvről és tapasztalataikról.

svajc_genf_foto_pixabay_com_hpgruesen.jpg

„A Mamák Külföldön Podcastunk legújabb epizódjában a vendégünk Koch Beatrix, akit a nemrég megjelent könyve kapcsán hívtunk meg egy beszélgetésre.

A Végállomás: Svájc - Emigrálási kézikönyv, nemcsak egy hasznos és praktikus könyv emigrálás előtt állóknak, hanem egyben egy család történetét, vívódásait és örömeit ismerhetjük meg a kiköltözésnek az első gondolatától nyomon követve.

Beatrix és férje, akik mindketten építészek, három kamasz gyermekükkel együtt vágtak bele a svájci életükbe. Minket különösképpen érdekelt, hogy a gyerekeik hogyan vették az első akadályokat és mennyire sikerült beilleszkedniük egy új országban.

Luca: Beatrix, miért gondoltad, hogy szükség volt egy ilyen könyvre?

Beatrix: Sosem gondoltam volna, hogy először pont egy ilyen könyvet fogok megjelentetni, ami nem egy kitalált történet, hanem egy teljesen a valóságon alapuló könyv. És ez azért történt így, mert igazából én hálát éreztem azok az emberek felé, akik minket segítettek.

Amikor mi külföldre szerettünk volna költözni, a kis beszélgetésekből, a kis e-mailekből összerakott mozaik egy nagyon nagy segítséget jelentett nekem abban, hogy meg tudjam találni azt az irányt, ahova szeretnénk majd költözni és mit szeretnénk ott csinálni.

Valamint úgy gondoltam, hogy én is segíteni szeretnék mindazoknak, akik hasonló gondolatokat forgatnak a fejükben. Egy olyan összeállítással, amivel tényleg egy valós család életén keresztül megismerhetik egy választott ország mindennapjait, mindazt a nehézséget, amiket átéltünk.

Márti: Mi adta a hitet neked, hogy mialatt 3 éven keresztül tervezted a kiköltözéseteket, közben ne add fel az álmodat?

Beatrix: Ez nagyon nehéz volt, ez az emocionális része a könyvnek. Én az elején nem akartam ennyi érzelmet belevinni, de nagyon örülök, hogy az írói mentorom, Péterfy Gergely folyamatosan arra biztatott, hogy de, de igenis, engedd be az olvasót a világodba, hadd érezze milyen nehéz volt és bizony itt voltak mélypontok.

Ahogy ezt elkezdtem belevinni, azt gondolom sokkal hitelesebb is lett ez a történet. Azért nem csak az én érdemem, hanem szerencse is kellett, meg egy támogató család, akik szívvel és lélekkel mondták, hogy menjünk és próbáljuk meg.

Tehát a gyerekek egyáltalán nem ellenkeztek, pedig egy érzékeny korban voltak, de náluk is győzött a kíváncsiság és a kalandvágy.

Luca: Mi volt a pontos célod, amiért 3 éven keresztül kerested a megoldást?

Beatrix: Mi építészek vagyunk a férjemmel, és mivel az építőipart nagyon súlyosan érintette az akkori gazdasági válság, ezért ez nagyon látszott mindkettőnk munkahelyén. Amikor valaki nyomott hangulatban dolgozik, az kivetül a magánéletére is, ezért ott is válság következett be.

Olyan helyre vágytunk, ahol megbecsülik a munkát, a munkának értéke van, és amiben több eredményt érhetünk el. Gyerekeknek meg egy jó iskolázottságot és jó nyelvtudást szerettünk volna nyújtani.

Márti: A gyerekeitek, André, Heléna és Bianka, mit szóltak a könyvhöz?

Beatrix: Érdekes, hogy én cenzúra gyanánt adtam nekik elolvasni a könyvet, és semmit nem mondtak, hogy Mama, ezt, vagy azt húzd ki. Én ennek annyira örültem, hogy ezek szerint igazat írtam és jól láttam a dolgokat.

Illetve egy-két esetben nagyon pici korrekciót kaptam, főleg Helénától, és ezek mind nagyon jót tettek a könyvemnek. Nagyon jó meglátásai voltak és azokat mind be is építettem.

Luca: Örültek neki, hogy egy ilyen könyvet írtál?

Beatrix: Hozzászoktak, hogy írogatok, és ez tetszik nekik. Meg nagyon sokat segítenek nekem az angol fordításokban. Ők bíztatnak engem és én azt látom, hogy nagyon büszkék az anyukájukra, ami nekem nagyon jólesik.

A beszélgetés folytatását az alábbi videón tudjátok meghallgatni.” 

(Fotó: pixabay.com/hpgruesen)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Svájc

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2716666388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élhetetlen 2021.08.25. 03:38:42

@négyzet: „50 év fölött kezdjen az ember selejtezni, hogy ne az utódainak kelljen majd eldönteni, hogy mi az értékes, megtartandó, mert egyszerűen olyan óriási munka, amiből általában az lesz, hogy némi nekifutás után jöhet inkább a konténer és mindent bele.”. Nem értek veled egyet. Az én lakásom aztán tényleg tele van kacattal, kövek, kagylók, de mindegyikről tudom, hogy hol találtam, hol vettem, és ilyen agyament dolgokkal, mint 25 angyalka, fél centistől öt centisig, pedig nem gyűjtöm az angyalkákat, csak egyszer kaptam egy ajándék zacskóra kötve egy 3 centis porcelánt, és betettem a vitrinbe. azóta minden karácsonyra kapok újakat, azt hiszik, gyűjtöm. Van az alabástrom tálkáktól a vázákig, csupa felesleges, és nem értékes dolog. Vagy 24 éves koromban Moszkvában vett két stilizált „népviseletes nő” bronz gyertyatartó, amire még mindig szeretek ránézni, egyik a hálóban van, este is látom, ébredésnél is. Miért én dobjam ki a nekem kedves kacatokat? Aki megörökli a 70 nm-es Gellérthegyre és Infoparkra néző lakást a 36 nm-es terasszal, majd lomtalanítson, akár minden, porcelánostól is mehet a konténerbe, mert akkor már nekem nem fáj, most fájna.

élhetetlen 2021.08.25. 04:47:29

@P.Elliot: Többet mondok. „A ketrec az baromi nagy, nem volt olcso es be se hozza az arat de nem is ez volt a cel”. Én tíz leándernek csináltatta télikertet, fűtöm is, pedig az semmi hasznot nem hoz. Én vagyok a jobb a felesleges kiadásokban, vesztettél, mert te nyertél is valamit, pl a gyümölcsöket. „aluminium csovet huztam/ egy lap de osszepattinthato/ „ Ezt az ötletet meg kipróbálom a hangyák ellen, mert a hangyák is szeretik a fügét. Hátha ők is lecsúsznak. A somról ne küldj infót, az megvan, csak technikai problémák vannak a leszedéssel. Vagy van valaki, aki leszedi, vagy nincs, én nem vagyok ilyen szempontból ütőképes.
Ez más, és csak locsi-fecsi. A mosómedvéről. A balatoni nyaraló, le van szúrva, fel van szúrva pár rigli, de aki akarja, berúghatja a bejárati ajtót. Azt megszoktam, hogy, ha sün fut, akkor zörögnek a tüskéik, és akármi matathat ott kint. De egyik éjszaka erősebb matatás a bejárati ajtónál, na, akkor már kimentem sötétben megnézni, hogy mi van. Hát az árnyék nem ember magasságú volt, lefeküdtem. Másnap láttam, vagy valaki viszi ki az eltévedt kis hülyét ölben a vízbe. Ugyanez a teknősökkel, elbóklásznak addig, amíg már elvesztik a víz szagát, és nem találnak vissza. Én meg defektes vagyok, nem vagyok képes hozzányúlni, (ahogy a hal bőréhez sem, csak nyúzott halat eszek, de azt sokat), pedig tudom, hogy nem bánt, ilyenkor állok az utcán, és próbálok találni valakit, aki vízbe teszi, mielőtt kiszárad. Nem vagyok egyértelműen jó viszonyban a természettel. Gyerekkoromban voltak lovaink, teheneink, disznók, kutyák,tyúkok, kacsák, macskák, azt megszoktam, de hogy egy mosómedvét vegyek ölbe, azt nem.

élhetetlen 2021.08.25. 05:13:00

@dikusz.: Ezt írtam Négyzetnek: „. Miért én dobjam ki a nekem kedves kacatokat. Aki megörökli a 70 nm-es Gellérthegyre és Infoparkra néző lakást a 36 nm-es terasszal, majd lomtalanítson, akár minden, porcelánostól is mehet a konténerbe, mert akkor már nekem nem fáj, most fájna. „

élhetetlen 2021.08.25. 05:53:39

@Nagy Kámpics: Bocs belebeszélek, de a kommentelés ilyen, lehet, szabad. Régen. Hármat? Száz év magány, Ötös számú vágóhíd, Legyek ura, Üvöltés (versek), Kiberiáda, Ray Bradbury regényei, Oscar Wilde Dorien Gray arcképe, Salome, Tennessee Williams, Macska a fottó bádogtetőn, A vágy villamosa, (és Shakespeare összes), stb. Nem tudom, mikor voltál fiatal, én 68 éves vagyok. Nekem már a 1920-as, 30-as években született művek régiek, de akár az 50-es években születettek is. Kíváncsi lennék, hogy hány, ezeknél jobb, szórakoztatóbb mai művet tudsz felsorolni. Tényleg, csak kíváncsi vagyok.

Congeria 2021.08.25. 07:21:29

@P.Elliot: Nagyon igazad van a végrendeletet illetően. Nem árt a különböző országok eltérő szabályait ismerni. Míg errefelé arra hagyom a vagyonomat, akire akarom, Magyarországon, tudomásom szerint nem lehet kitagadni a gyerekedet. Egy itteni ismerős nagyon megharagudott a disszidálásakor otthon hagyott fiára, nem akarva, hogy az itteni vagyonukból jusson neki is, ügyvéddel hivatalosan megtagadta a fiát, anya létére.

Saját tapasztalatom: nagyon rég óta nem élek Magyarországon, mikor elhagytam az átkost, akkor még büntették az embereket érte, hátrahagyott ingatlant elkoboztak, családtag útlevelét bevonták, megfigyelték, stb. Még időben eladtuk a lakásunkat, a balatoni nyaralónkat, amit mi ketten építettünk, édesanyám nevére irattuk, aki használta és gondozta vagy húsz évig. A fenntartásra én küldtem a pénzt.
Mikor hazalátogathattunk végre, két testvérem kérte, hogy ne irassuk vissza a nyaralót, had érezze édesanyám, hogy a szivéhez nőtt ház az övé, végrendeletében úgyis rám fogja hagyni. Jó, rendben. Hiszen ők jobban tudják, a fia ügyvéd. Aztán rájöttünk, hogy nagyon is tudták, hogy bármit is ír édesanyám, hármunknak kell osztozni a saját tulajdonunkon.
Az ingó dolgokra nem is volt végrendelet, abból még emléket sem tudtam hozzni, mindent széthordtak. Én hülye pedig évekig dugigtömött bőröndökkel utaztam haza, hogy mindenkinek jusson ajándék . Amikor az új cuccokban megjelentek, az ismerőseik kérdezték, na megjött a testvéred?

dikusz. 2021.08.25. 08:00:41

@P.Elliot: Nekem nincs miről végrendelkeznem.

Van egy húgom, neki két lánya, a nagyobbik lánynak egy tíz éves kislánya, a kisebbiknek november 26-án fog megszületni a kisfia.
Ha velünk valami történik az övéké lesz minden a törvény szerint, ha nincs végrendelet (a jelenlegi helyzet szerint).

fhdgy 2021.08.25. 08:08:34

@Congeria: Ügyvéd?

Pár szót írtam itt az egyik hozzászólásomban Gutenbergről.

Ő egy ügyvéddel közösen alapított egy vállalkozást a nyomtatásra. Egyszer csak sok lett a munka, így fel kellett venni egy segédet.

Aztán az ügyvéd rájött, hogy neki már nincs szüksége Gutenbergre, ki is túrta a cégből.

Egy másik történet:

Késő este kopognak ketten a mennyország kapuján. Egy pap, meg egy ügyvéd.

Mondja Péter, hogy már késő van, elszállásolunk benneteket, majd holnap megbeszéljük a dolgokat.

Másnap a pap felháborodottan reklamál, hogy ő, aki egész életében az urat szolgálta, egy turista szálláson kapott helyet, az ügyvéd meg egy öt csillagos szállodában.

Nem úgy van az édes fiam! Mondja Péter. Nézz körül, itt rengeteg pap van, de itt az első, egyetlen ügyvéd csak ő.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2021.08.25. 09:21:01

@P.Elliot: jezusmaria... sajnalom. De legalabb ott voltal vele.

svajcineger 2021.08.25. 09:21:47

Engem nagyon érdekelne azok története, akik még az átkosban hagyták el az országot. Örülnék, ha megírnátok, higy mikor, milyen körülmények között hagytátok el az országot. Ja, és persze az is, hogy mi volt / lett a célállomás.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2021.08.25. 09:26:50

@élhetetlen: magyarul vagy mehet angolul is, mert angolul is tudnek parat. Magyarul pedig Hay Janos es Toth Krisztina konyvei, s Tompa Andrea ket konyve (az utolso nekem nehez falat volt, de megesik).

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2021.08.25. 09:29:02

@svajcineger: P.Elliott gyonyoruen megirta posztban, elo kellene keresni.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2021.08.25. 09:39:15

@Nagy Kámpics: ha kozbeszolhatok, ebben azert van igazsag, hogy az ember inksbb a maiak kozott keresgel, bar ... ott van ugye, Fekete Istvan, ami nem mai es mindig idotlen es jo, s talaltam mar 1911-bol olyan sved regenyt, ami megdobbentoen modern es megfogott. Csak annyi ujdonsag jon ki, annyi uj tehetseg... tenyleg nem lehet mindegyikhez leulni, pedig de jo is lenne.

Arthamyr 2021.08.25. 09:56:15

@Nagy Kámpics: "Az hétszentség, hogy ha én egy jó krimit akarok olvasni, vagy egy bírósági tárgyalásos akármit, kémregényt, sci-fit, ifjúsági irodalmat, de tényleg, tulajdonképpen akármit, a maiak között (értsd: 1980 után, mondjuk) kezdek keresgélni." - Ezeknél fontos a technológiai/társadalmi környezet, és a mű aktualitása. Egy régi sci-fi, bírósági tárgyalásos akármi, kémregény stb. "bénán" hathat, ha elhaladt mellette a világ, mert pl. amit leírtak benne, azt már vagy nincs vagy nem hihető, hogy lehet.
Viszont a történelmi témájú, realistább stílusú művek nem biztos, hogy ennyire "elavulósak". A fantasy sem feltétlenül, ha pl. a képzelt világ egy középkori/ókori környezet feldúsítása fantasy elemekkel.
Azt adom, hogy én is kevés 19. század előtt íródott dolgot olvasok, de azért a 19. és főleg a 20. században is bőven készültek még ma is jól fogyasztható művek.

Csodabogár 2021.08.25. 12:18:28

@puhacica: Nem szoktam költözni csak a szolid eleganciát szeretem. Fiatalon mindig az volt a vélemény, hogy kicsit konzervativúl öltözöm, most meg szerintem túl fiatalosan, de úgy érzem jól magam. Azt hiszem a stilus ugyanaz maradt, csak én bele és túl öregedtem a koromba.

élhetetlen 2021.08.25. 13:41:11

@kisrumpf: Biztosan igazad van, bennem van a hiba. A mostani viszonyokról nem akarok regényt olvasni, bőven elég, ami a hírekből a nyakamba zúdul. Nem akarok a kirekesztésről olvasni, mert elég az, amit egy hete élt át az unokahúgom. Angliában él, és fekete a férje. Hazajöttek két hétre, lementek a Balatonra is, az anyja volt velük. Kijöttek a vízből, a srác letette magát a nyugágyra, a lányok hazamentek levetni a vizes fürdőruhát. Ez tíz perc, mert a második ház a strandtól a nyaralóm. Az unokahúgom arra ért vissza a strandra, hogy négyen állják körbe a férjét, és már több méterről hallotta, hogy magyarul inzultálják, hogy az övé-e a táska, és mutassa meg, mi van benne. A férj meg nem értette, hogy mi van. Iszonyat, ami van, de erről nem akarok regényt írni sem, olvasni sem.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2021.08.25. 14:02:10

@élhetetlen: hm, nem ilyen regenyekre gondoltam... nem is ertem miert irtad, vagyis ertem, nyilvan a felhaborodasodat megosztani.

élhetetlen 2021.08.25. 15:20:23

@Nagy Kámpics: Igazad van, ez tényleg nehéz, és az ízlések is különbözőek, de valószínű, hogy a Shakespeare drámákat levettem volna 35-ben is. A 70-es évek elején könnyebb dolgom volt, akkor voltam egyetemista, vagy negyvenen olvastunk, mindenki mást vett meg, de, ha valami jó volt, arról azonnal értesültünk. „mind csak icipici szeletét olvassuk a rendelkezésre álló kínálatnak”. Negyvenen már tudtuk követni a frissen megjelenteket. És az összetett kalandok. Kazantzakisz, Akinek meg kell halnia. Jó könyv. Aztán ebből A próba című balett. Hát arra elvittem az összes baráti családot, utána húsz munkatársamat. Az necces volt, mert egy vevőnek csak öt jegyet adtak ki, négyszer kellett beállnom a sorba. Aztán a Győri Balett: Jézus, az ember fia, már sokkal kevésbé ütős, és végül Szokolay Ecce homo borzalmas operája, ami csak arra volt jó, hogy jobban értékeljem a regényt, és A próbát.
Én az utóbbi időkben adtam fel, mert úgy érzem, nagyon felhígult a piac. Rengeteg semmit érő magánkiadás, és nem veszek meg harminc könyvez azért, hogy talán egy jó lesz, inkább újraolvasom a régieket.
Lem, a Kiberiáda kifejezetten bugyuta, de bármikor újra elolvasom, lengyelül nem tudok, valószínű, hogy Murányi Beatrix sokat hozzáadott a fordítással, (robodri, ami a visszacsaholás elvén működik), vagy a számítógép szerelmes verse: és mátrixszá rendeznélek, gyönyörű végtelen halmaz. Nem olyan fáradt ez, ha annak tekinted, ami.
Édes Anna. „csak hát a pszichológia azóta többet tud”. De az emberek nem. Napi hírek, lúgos orvos, féltékenységből felgyújtott ház, gyilkolás, és nem segít a többet tudó pszichológia.
„de tényleg, tulajdonképpen akármit, a maiak között (értsd: 1980 után, mondjuk) kezdek keresgélni. Te nem?”. Nem, én nem, én ha krimit akarok olvasni, beérem Agatha Christie-vel, filmben meg, ami elém kerül. (pl. A rózsák háborúja).

élhetetlen 2021.08.25. 16:02:19

@kisrumpf: Nem, nem a felháborodásomat akartam megosztani, azzal elvagyok magamnak. Azt próbáltam elmondani, hogy miért nem akarok a mai életünkről szóló regényeket novellákat olvasni, pl. a hajléktalanokról sem. Bőven elég, hogy látom, hogyan kezelik őket, semmi megoldás, csak a büntetés. Nem akarok új mesekönyvet olvasni, mert kidőlök, ha jön valaki, aki bedarálja. Ezek napi események, ha kikapcsolódni akarok, akkor beérem Agatha Christie-vel vagy Tennessee Williams-sel.

Csodabogár 2021.08.25. 17:53:14

@élhetetlen: Nagyon igazad van, én is pont így gondolom. Igaz a lakást már eladtam, mert nem szeretek semmilyen ingatlant tulajdonolni. Viszont akié a lakás az fogja kiüríteni. Fog találni kedvére való dolgokat. Könyvek a konténerbe mennek, de azt már nem fogom látni. A többi meg nem érdekel. Amíg élek így szeretem a lakást ahogy van. Néhány éve a betörők már segítettek a lomtalanításba, amit láttak vittek.:-(

P.Elliot 2021.08.25. 18:14:38

@puhacica:
Nalunk is nagy olvasasok mentek gyerekkoromban, 6 eves koromban beirattak a konyvtarba es azota is az olvasas vad hive vagyok.

A konyveknel szorakoztatobbet es oktatobbat elkepzelni sem tudok , persze foleg csak akkor ha az ember atgondolja, megfogadja, utanozza is ami helyes belole.

Mindig azt neztem hogy hogy nem szabad elni, nem azt hogy hogy szabad.

Volt hozza eleg eszem hogy tudjam hogy mit akarok az elettol, hogy akarok elni es azt is hogy ne erolkodjek elerhetetlen, illetve csak nagy faradsaggal, lemondasokkal teli elet aran elerheto dolgok utan.
Minek?
Az elet rovid, eljuk csak meg kellemesen ha lehet.
Szerencsere a ferjem is igy gondolta es az alapok utan, sajat haz, nemi penz a bankban oregkorunkra, nem vallaltunk semmi extra munkat vagy nem kezdtunk bizniszbe, nem futottunk a penz utan, amitol aztan egy perc ideje sincs az embernek, maganelet es szuloi dolgokrol nem is beszelve.

Megelegedtunk azzal amit normal el tudtunk erni/ nem lustasag miatt/, utazgattunk, szorakozgattunk elveztuk a lanyunk gyerekkorat.
Nagy uldogelesek a kertben beszelgetes, setak, de jo is volt az a kotetlen nyugalom.
Konyvek nelkul lehet hogy tobb ambicio szorult volna belem ami aztan az elet rovasara ment volna.

Hogy mi lenne az a 3 konyv amit fontosnak tartanek magamnak, azt nem tudom hiszen olyan rengeteg van amik elvezetesek....

Magyarbol Nemet Laszlo, Moricz, Sasdi Sandor, Jokai Anna csak ugy hirtelenul ami eszembe jut.
A regi korok hangulatat imadom a Krudy konyvekben, a legkulonlegesebb hangulatu konyveket o irta a szamomra, a konyvekben ott vagyok a szereplo elott, pontosan aterzem hogy mit erzett, miert, ott baktatok vele az utcakon, Istenem, hogy vissza tudta adni azt a kort!

Minden kornak persze megvan a hangulat iroja amikor az ember ugy erzi hogy ott vagyok, en is erzem...
Ahhoz persze ugy kell tudni irni!

Csodabogár 2021.08.25. 18:17:23

@Nagy Kámpics: Valamikor feltetted nekem is a kérdést a 3 könyvről. Rájöttem, hogy nem tudok megnevezni 3 könyvet, ami hatással volt rám. Sok volt ami nagyon szórakoztatott, izgalommal olvastam végig stb. De ahogy öregszik az ember változik az izlése.
Miután nagyon emlegeted a krimiket, az ötvenes évekbenm pl Arsene Lupin kalandjait imádtam olvasni. Ilyesmit csak az isemrősök könyvtárában lehetett találni. Valamikor láttam egy filmet, amit ebből a sorozatból csináltak, már nem tetszett. Bősz "megtanulok angolul" korszakomban angolul olvastam Agatha Christiet, közben vért izzadtam, de én németül is krimiken tanultam meg. Az angolnál nem jött be, de a krimik akkor nagyon jók voltak. A jó tíz éve lezajlott amerikai korszakomban, szinte csak krimiket olvastam. Minden félét, aztán jött Stig Larsson, aki mindent vert. Most, hogy már állandóan itthon élek, össze vissza olvasok mindent. Már nem akarok művelődni, mint életem első 30 évében, nyelvet se tanulni, ma már kizárólag szórakozás az olvasás. Az utolsó könyv ami tényleg nagyon tetszett, koromhoz illő volt. I.D.Yalom és Marilin Yalom közös könyve: Unzertrennlich, amerikai író, nem tudom most az angol címét, de nem ajánlom neked. Túl fiatal vagy még az ilyesmihez. Szóval ahogy múlnak az évek változik az ember. A körülmények mások voltak az én fiatalságomban és vele az érdeklődésük is.

Golf2 2021.08.25. 18:27:35

@P.Elliot: Úgy emlékszem ő volt az eggyik aki miatt eltűntél pár éve(pcica). De te biztos jobban tudod.

P.Elliot 2021.08.25. 18:44:58

@négyzet:

Nem vagyok hive szetszorni a dolgaimat a halalom elott. Ugy tunik hogy otthon az a modi hogy mindent beszorunk a szemetbe, itt Amerikaba csinalnak egy haz kiarusitast ahol mindig rengeteg ember jelenik meg es sokszor fillerekert megvehetsz akarmit ami a hazban van.

Ha tudnad hogy az emberek hogy elvezik ezt a mas dolgaiban valo turkalast, en magam is, sokszor komoly ertekes dolgokra bukkanhatsz mert az orokosok altalaban nem ertenek hozza hogy mi az ertek, sietnek megszabadulni a holmiktol.
Utolso amin resztvettem nem volt messze tolem, egy oregember lakhatott benne mert noi dolgok abszolut nem voltak a hazban.

Volt viszont vagy 80 horgaszbot/ nem viccelek/, normal es nagy tengeri halak fogasahoz, azokhoz tartozo kiegeszitok, vadasz cuccok kiveve a puskak/ valoszinu hogy megtartottak/ , a ket autos garazs tele volt mindenfele gepekkel, szerszamokkal, en vettem egy gyokeremelo villat a kertembe, egy godor asot, egy regi 50-as evekbol valo asztali kicsi szerencsejatek masinat ami 10 dollar volt de legalabb 10xeset eri az Ebayen ha nem tobbet, nem, nem akarom eladni egyelore nagyon jol nez ki lennt a barban.

Nekem mondjuk nem kedvencem ilyen ferfi lakas hanem egyszeru csaladi hazak, fantasztikus dolgokat lehet talani vagy csak szepeket vagy erdekeseket, netan olyasmit amit mar regota keresek.

Miert is dobnek ki barmit a hazambol amikor egyszer majd ha felszamoljak, valakik orulnek a benne levo targyaknak.

Sokszor igen egyszeru dolgokat keresnek, en peldaul eveken at kutatom hogy a kedvenc porcelan, szepseges teazo keszletem eltort cukor kinalojat megtalalom valahol, eddig sikertelenul pedig nem fillerekret hanem meg szep penzt is lennek hajlando fizetni egy uj keszletert vagy csak a torott hianyzo darabjaert.

P.Elliot 2021.08.25. 18:47:08

@Golf2: Nem tudom, regen volt, lehetseges....

P.Elliot 2021.08.25. 18:53:46

@kisrumpf: Igen, megirtam hogy hogy kerultunk ide a 70-es evekben, en viszont szivesen olvasnam mondjuk az 1900-as evek elejen kijott emberek beszamolojat hogy hogy volt.

Az utrakeszules, a hajout, az elso napok a szarazfoldon, hogy talalt, lakast, munkat de akar kesobben kijottek beszamoloit de legalabb 20 evvel a 70-es evek elott.
Vajon milyen volt?

Ha nem varta senki, nagyon keves penze volt es magara volt utalva, a nyelvet sem tudta akkor nagyon szar lehetett ....

Golf2 2021.08.25. 18:54:24

@P.Elliot: Csúnyán piszkált,pedig te aztán béketűrő voltál,sajnáltam hogy eltűntél.

P.Elliot 2021.08.25. 18:57:04

Tenyleg?

Mivel piszkalt? Majd utananezek de regen volt, kezdjunk uj lapokat...

svajcineger 2021.08.25. 19:04:59

@P.Elliot:
Megvan a poszt linkje esetleg?

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2021.08.25. 19:06:57

@P.Elliot: milyen keszlet volt? Tudsz kepet kuldeni?

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2021.08.25. 19:13:55

@P.Elliot: egyszer olvastam egy igen idos sved holgy elegge szakadozott online naplojat a kivandorlasa visszaemlekezeseirol. Egyszer Greta Garbo-val utazott egy hajon az USA-ba... Tehetseges csalad, a dedunokaja iro/fotos lett, majd megprobalom megtalalni neked a blogot.

P.Elliot 2021.08.25. 19:16:57

@svajcineger: Van meg egy masik is amit arrol irtam hogy hogy jottunk ki az orszagbol, majd elokeresem de most mennem kel el, majd kesobb visszajovok,,,

P.Elliot 2021.08.25. 19:18:09

@svajcineger: Nem art ha a kommenteket is elolvasod mert ott voltak kerdesek amire valaszoltam...

svajcineger 2021.08.25. 19:25:02

@P.Elliot:
Köszi, el is olvastam!
Várom a másikat is. :)

élhetetlen 2021.08.25. 19:31:58

@Csodabogár: Most egy kicsit meghatódtam. Először reagáltál kommentemre. A betörőkről. A társasház, ahol lakom, aszimmetrikus, a lakásom 70 nm, a szemben levő 27. A betörők hozzá törtek be, ez nekem mázli. Szegénykém csak azzal jött, hogy a rendőrök azt mondták, hogy ne menjen be, míg ki nem jönnek a helyszínelők, és ő nagyon éhes. Kapott spárgafőzeléket bundás kenyérrel. Akkor gondoltam biztonsági rácsra először, de akkor gondolat maradt. Fél évvel később jövök haza, a nyolcadikon lakom, de a lift csak a hetedikig jön, kiszállok, szerelik a rácsot az alattam lakónál. Betörtek, ott milliós kár. Helyben elkértem a cég elérhetőségét, szereltettem. Eddig megúsztam annyival, hogy jöttem haza, nem tudom kinyitni a rácsot, lementem az alattam lakóhoz, felhívtuk a céget, fél órán belül nyitották a lakást, és zárat kellett cseréli, mert feszítő vassal ment neki a betörő, és eltört a zár nyelve, de még hat ponton fogott a rács, így nem jutott be,

puhacica 2021.08.25. 20:52:16

@Csodabogár: a szolid elegancia nekem mar kioltozes. :D de egyetertek, mindegy, hogy milyen a stilus, aki hordja, az erezze magat jol benne, a tobbi nem szamit.

@P.Elliot: "Mindig azt neztem hogy hogy nem szabad elni, nem azt hogy hogy szabad." - ha nem is kifejezetten ezt neztem, foleg nem gyerekkent, de akaratlanul is beivodott a "jo" es a "rossz", a "helyes" es a "helytelen"... verne, may, jokai... regenyei. mind-mind olyan tortenetek, amik szorakozva tanitanak.

@Golf2: meg tudod mondani, hogy ezzel mi a celod?

puhacica 2021.08.25. 20:56:13

@P.Elliot: ne is mondd, nekem ez lenne a kanaan. utana kellene jarnom, hogyan lehet ilyen "kiarusitasokra" ratalalni itt nalunk. nagyon szeretem a regi targyakat, az ebedloasztalunk egy antik farmhouse fenyo asztal, nagyon szepen felujitva vettem, nemreg talaltam hozza szekeket egy carboot sale-en, azok meg felujitasra varnak, alig varom, hogy el tudjak kezdeni dolgozni rajtuk.

SzZoole 2021.08.25. 20:59:59

@P.Elliot: de jó volt újra olvasni, köszi :-))

blackhairlady 2021.08.25. 21:29:27

@Golf2: Nagyon rosszul emlekszel.

P.Elliot 2021.08.25. 21:44:17

@svajcineger:

Itt van, borzasztoan nehezen talaltam meg mert mar a cimere sem emlekeztem.

hataratkelo.blog.hu/2015/04/20/lagerelet_magyar_menekultkent

Csodabogár 2021.08.25. 22:23:57

@P.Elliot: Én is leírtam újkoromban, hogy léptem le 1965-ben, de én nem tudom hol keressem. Címre nem emlékszem se a kb, időpontra. Rég volt.:-(

FutureFry 2021.08.25. 22:54:46

@kisrumpf: @P.Elliot: "... en viszont szivesen olvasnam mondjuk az 1900-as evek elejen kijott emberek beszamolojat hogy hogy volt. ..."

Tamási Áron: Ábel Amerikában:
mek.oszk.hu/01000/01084/01084.pdf
Igaz fikció, de gondolom valamennyire az író saját tapasztalata (is) van benne, hiszen (átmenetileg) kivándorolt Amerikába az 1920-as években.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2021.08.25. 23:01:40

@Csodabogár: s ahogy olvastam, ugy esett le lassankent, hogy en tulajdonkeppen Boszorka irasat olvasom ;-)

P.Elliot 2021.08.25. 23:02:26

@FutureFry:

Azt olvastam....koszi azert...

P.Elliot 2021.08.25. 23:04:09

@kisrumpf:Pont most akartam segiteni elokeresni bar a cimere en sem emlekeztem, el is olvasom megint...

svajcineger 2021.08.25. 23:07:08

@P.Elliot:
Kösz, közben megtaláltam én is. Sőt, el is olvastam! Klassz volt mindkettő!

P.Elliot 2021.08.25. 23:26:38

@Csodabogár:

Elolvastam...jol irsz...,
Hat, nem lehetett konnyu az biztos, plane egyedul....

P.Elliot 2021.08.26. 01:43:19

@puhacica:
Szerintem nalatok is van ilyesmi csak maskeppen hivhatjak...

Arthamyr 2021.08.26. 06:53:53

@P.Elliot: Ha tényleg szép pénzt ajánlasz, van az a pénz, amiért valaki csinál neked egy újat, vagy megjavítja a régit. Szoktak sokkal-sokkal régebbi tárgyakat is restaurálni, az eredeti állapotuktól függő sikerrel.

puhacica 2021.08.26. 07:44:04

@P.Elliot: amennyire tudom, itt inkabb aukciok vannak, egybol azokhoz kerul, akik aztan jo penzert adjak tovabb a dolgokat, az asztal legalabbis biztosan igy volt, mert probaltam visszakeresni a tortenetet. de majd megkutatom a temat

dikusz. 2021.08.26. 09:21:54

@kisrumpf: De jó, hogy megtaláltad a posztot!!
Két szempontból is, az első, hogy elovastam @Csodabogár remek posztját a hozzászólásokkal együtt, mert az is hozzátartozik szerintem egy poszthoz.
A második pedig az amit @tanato a kommentjében belinkelt (nem tudok jobb szót rá). Annak az íróját személyesen ismerem, évtizedek óta túratársam, és imádom a történeteit (nem csak a katonatörténeteit) hallgatni századszor is. Remek előadó, egyetemen kéne(kellett volna) tanítania, minden adottsága/tudása megvan hozzá.

dikusz. 2021.08.26. 09:23:55

@kisrumpf: @P.Elliot: Hogy lehet előkeresni úgy, hogy ne kelljen végiglapozni az összes posztot?

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2021.08.26. 09:25:45

@dikusz.: mezei modszerrel eltem. Emlekeztem az orszagra, amirol irtak, s annak a szekciojat lapoztam vegig, amig el nem ertem hozzajuk.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2021.08.26. 09:33:22

@puhacica: nalunk neha a FB marketplace-en akadnak erdekessegek, a minap valaki regi magyar belyegsort kinalt. De sok szep butort ilyesmit is lattam, van kozte magamhirdeto, s akad antikvitassal foglalkozo ceg is.

Csodabogár 2021.08.26. 11:02:17

@élhetetlen: Ez tényleg iszonyat ez a mindenkit gyűlölünk legyen idegen vagy más. Én is írtózom ezektől a dolgoktól. A mai irodalom meg tele van ilyesmikkel, mert most ez a trend. Persze azért lehet találni mást is. Igaz új magyar irodalmat nemigen olvasok. Leragadtam valahol Márai környékén.

Csodabogár 2021.08.26. 11:09:13

@kisrumpf: Jaja... lassan hirhedt leszek. :-)))
A tv szereplésünk után kaptam valakitől e-mailt, hogy szerinte mi voltunk a műsorban, ha nem, elnézést kér. És tényleg mi voltunk az Emberrel.
A multkoriban meg a blogomon néztem a statisztikát, hogy hol mindenütt olvassák. Csak csodálkoztam. Rendszerint hirtelen felindulásból, csak írok bele a semmibe.

Csodabogár 2021.08.26. 11:10:45

@P.Elliot: Nem volt könnyű, de mint szokták mondani, teher alatt nő a pálma.:-)

Csodabogár 2021.08.26. 11:19:59

@FutureFry: Nekem nagyon tetszett, igaz már ezer éve olvastam, Vass Albert: Ember az országút szélén. Mostanában rossz hire van az írónak, ez már igen régen került a kezembe. Az írás a menekülése idejéről szól. Kölcsön kaptam anno... remélem még mindig olyan mint amire emlékszem.

Congeria 2021.08.26. 13:33:09

Bár én nem posztoltam itt, olvasni is csak pár éve, hozzászólni meg tényleg csak mostanában, Csodabogárral tudok azonosulni.

Korunk, családi hátterünk, az utazás szeretete ami végül is a disszidáláshoz vezetett a 70-es években, mind ugyan az.

A mostan felnőtt generáció nem is tudja elképzelni az akkori éveket, megszorításokat, retorziókat. Kevesen vagyunk már ezen a blogon, akik átéltük.

P.Elliot 2021.08.26. 13:38:51

@puhacica:

www.estatesales.net/NJ/Milltown/08850

Ilyesmikre gondoltam... Mivel a hazam be van rendezve, meghozza vilagos konnyu modern butorokkal mert azt szeretem, raadasul hely sincs mar semminek, azert jo elbogaraszni mas cuccai kozott, fokeppen ertekes targyak, kepek es mas dolgok kozott mivel az orokosok 99%-anak fogalma sincs hogy mi mit er.
Egy vagyuk van csak az hogy minel gyorsabban megszabaduljanak a cuccuktol mert a hazat csak uresen lehet eladni, hivni ceget amelyik elviszi peldaul a jotekonysagi boltba az penzbe kerul...
Ki lehetne tenni a haz ele hogy ingyen van, lehet valogatni, elvinni de maradek akkor is van amit el kell vitetni, szoval a legjobb modszer egy ilyen hirdetes es meg penzt is szednek be.

A hasznalt butoroknak itt nincs aruk, illetve kicsi.

Kutasd at a szemeddel hogy mi erdekelne ha odamennel. Az a Harley motor klassz...

puhacica 2021.08.26. 13:40:12

@kisrumpf: igen, ott szoktam nezelodni, illetve car boot sale-eken, de mig regebben ki lehetett fogni jo dolgokat fillerekert, mostanaban minden brutal penzekert megy. reneszansza lehet ezeknek a targyaknak.

P.Elliot 2021.08.26. 13:40:49

@dikusz.: En is az orszagot neztem meg eloszor es ugy bukkantam ra....

P.Elliot 2021.08.26. 13:43:01

@Arthamyr: Egyaltalan nem ertekes keszlet csak en szeretem nagyon.
A targyakat nem az ertekuk szerint nezem hanem hogy tetszik-e, meg mindig remenykedek hogy egyszer egy ilyen haz haz felszamolasnal rabukkanok valakinel.

Ha nem, ugyis oke...

P.Elliot 2021.08.26. 13:45:37

@kisrumpf:

Kepet kuldeni a keszletrol?

Ott van az egyik husveti posztomnal az asztalon, a vegeben, feher es kek rajzos,, majd elokeresem kesobb ha lesz idom.
Most keltem fel, beinditom a napot, a macskaim meg engemet...

puhacica 2021.08.26. 13:56:26

@P.Elliot: a mi hazunk is modern stilusban van/lesz berendezve, a feher dominal, illetve egy vilagos kekeszold, ami itt-ott megjelenik. viszont szeretem megtorni stilusban abszolut nem odaillo kiegeszitokkel. peldaul ezt a linkeden talaltam, el tudom kepzelni a kanape melle, lenne miben tarolni a pledeket, extra diszparnakat, mikor nincsenek hasznalatban.
picturescdn.estatesales.net/3001023/106838392/1.jpg

guberalni jo, a targyakban levo tortenetek miatt.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2021.08.26. 15:34:10

@Congeria: nekunk a hatarsav meglete volt az 'elmeny'. S az engedelykeres a kulfoldi utazashoz. Orulok, hogy mogottunk vannak azok az evek.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2021.08.26. 15:34:52

@P.Elliot: a markaja is erdekelne, ugy konnyebb keresgelni.

P.Elliot 2021.08.26. 16:30:01

@kisrumpf:
Nincs markaja, mondom, egy egyszeru keszlet de nagyon szeretem.

Egyebkent nem olyan fontos, ha valaha megtalalom akkor fogok neki orulni de ha nem, akkor nem....

Amerikai gyartmanynak gondolom, nem tudom hany eve van nalam de megvan az 40 is ha nem tobb.
Akkoriban meg itt gyartottak szinte mindent.

Vibi 2021.08.26. 16:30:26

@P.Elliot: nalunk vannak erre szakosodott kereskedok. Nekem anno a thechinavillige szerzett egy teaskannat, mert az en keszletemhez az nem volt, gondolom eltorhetett, mert teaspoharaim voltak de a kannaval ki tudja mi tortent. Mondjuk olyan £55-60 font volt, pedig az en keszletem nem is felkapott kulonosebben mint mondjuk egy Royal Doulton. Gondolom nalatok is van hasonlo szolgaltatas. En mar egy mustard potot keresek ket eve de egyik kereskedo sem talalt meg pedig szinte barminnyit fizetnek erte.

P.Elliot 2021.08.26. 16:42:52

@Vibi: Tudom, itt is vannak, kerestem egyszer egy kaphatatlan konyvet azt hiszem a 30-as evekbol es elokeritettek egy raktarbol vadonatuj volt. Had ne irjam le hogy mennyivel vagtak meg, szoval annyira nem fontos.

A legjobban annak orulnek ha magam bukkannek ra. A lanyom nincs oda erte, szoval ha meg is talalom akkor ugyis valakinel vegzi a halalom utan.

A ferjem dolgait is szetkuldtuk ,mindenfele aki akart belole annak adtam, nem penzert, nagyon szep jo minosegu, draga irodas cuccai voltak, egy fekete 45 koruli pasasnak adtam aki a hirdetesre jelentkezett, mondta hogy pont jol jonne neki mert irodas munkat talalt es nem sok cucca van.
Fizetni is akart erte de nem fogadtam el.

Egyetlen sport dzsekit tartottam meg, agy salat es egy francias barettet holott utaltam, bar o szerette de ez a harom ha osszerakon azonnal elohozza otet.
Ott van az eloszoba szekrenyben, ha kinyitom az ajtot akkor kicsit olyan mintha itthon lenne, el se ment volna, nem rossz erzes.

A rengeteg holmija kozul a kozel 40 sakk konyvevel nem csinaltunk meg semmit, a sakk kompjutereket azt a lanyom megtartja maganak.

Meg mindig vannak dobozok amiben vannak iratok, konyvek, gyujtott mindenfele vackok, majd azzal is lesz valami.

Vibi 2021.08.26. 16:51:25

@P.Elliot: ha jol ertem a ferjed meghalt. Amennyiben igy van reszvetem. Ha csak elkoltozott es a holmiat hagyta nalad, akkor is sajnalom, mert ugy erzem hogy hianyzik neked.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2021.08.26. 16:58:22

@P.Elliot: o, ertem, azt remeltem, van az aljukon valami, amibol kovetkeztetni lehet a gyartora, eredetre.

Van itt egy idos holgy, potnagyanyam (iden lesz 100 eves!), aki kedvel engem, mert ifjukoraban magyar baratnoje volt. Tole karacsonyra mindig a keszleteibol kapok valamit (lassan szetoszt dolgokat gondolom, bar van 2 lanya). Kis tejszines kancsocskat, ezustozott tejes edenyt, teaszurot, vajkest, teritot kaptam tole, toast tartot... egy nap elteressel van a szuletesnapunk, nehez dio neki mit Jandekozni (megvan mindene), igy karacsonyi tortat szoktam neki csinalni.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2021.08.26. 17:00:05

@P.Elliot: Milyen nehez lehetett ez a szetosztas a halala utan. Ugy felek ettol.

Golf2 2021.08.26. 18:42:33

@blackhairlady: Akkor neked emlékezni kell hogy ki volt.Ki volt?

Golf2 2021.08.26. 18:53:42

Horror of chef killed by snake bite 20 minutes after chopping its head off

fhdgy 2021.08.26. 19:04:06

@Golf2: Nem az első eset, hogy ilyenről olvasok.

Arthamyr 2021.08.26. 19:25:14

@P.Elliot: Csak annyit írtam, hogy ha nagyon akarod, tudod pótoltatni a hiányzó cukorkínálót (vagy a készletet), ahelyett, hogy a jószerencsére vársz.

Csodabogár 2021.08.26. 19:56:21

@élhetetlen: Tényleg? Pedig igazán nagy érdeklődéssel és egyetértéssel olvastam. Én is társasházban lakom. Itt először a pincéket rámolták ki, mondanom se kell, hogy nálam volt a legtöbb kávé és márkás ital. Az utóbbi már ezer éve megvolt, mert senki nem itta nálunk. Aztán egyszer benyomták a konyha ablakot, amin nem volt rács és kizárólag a szomszéd házból lehetett látni az ablakot. Ezt a rendőrség is megállapította,. de mert nem loptak el semmit, szólt a riasztó, nem foglalkoztak vele. Szóval volt rács és volt riasztó és több erkélyajtó. Aztán ott jöttek. Rács felfeszítve, redőny feltolva, de elmentek. Mi eközben Amerikában voltunk. Az első éjszakán a barátnőm itt aludt, nem történt semmi. Várta 2 nap múlva a rácsost, riasztó bekapcsolva. No akkor jöttek igazán, erkélyajtó üvege betörve egy nagy kő által és vitték, amit 9 perc alatt vinni lehet. Aztán megérkeztek a riasztósok. A ház bejárata el volt torlaszolva. Két szomszédos keritést vágtak át. Rendőrség szerint így szokás.:-(((
Viszont a biztosító igen tisztességesen fizetett.

Csodabogár 2021.08.26. 19:59:29

@Congeria: Óh, köszönöm. Örülök, hogy nem vagyok egyedül, de téged eddig tényleg nemigen láttalak.:-(

blackhairlady 2021.08.26. 20:02:17

@Golf2: Igen, pontosan emlekszem. De szerintem ez nem rank tartozik.

P.Elliot 2021.08.27. 00:16:39

@Vibi: Igen, meghalt...koszonom a reszvetnyilvanitast..

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.08.27. 03:00:21

@kisrumpf: Van egy masik hasonlo temaju konyv: Oravecz Imre: Kaliforniai Furj + a trilogia 2 masik regenye. A szerzo volt is itt LA-ben egy iro-olvaso talalkozon, dedikaltattam is vele a konyvet
Nekem nagyon tetszett,, foleg azert, mert a fohosok sorsa - meg ha regebben is jatszodik a tortenet - tobb mindenben rezonal a mienkkel (kettos identitas a gyerekekben stb)

bízwax 2021.08.27. 07:30:45

@bízwax: aki nem tudja:

Stuart Copeland: Police
Max Weinberg: E Street Band / Bruce Springsteen dobosok.

puhacica 2021.08.27. 10:05:50

@P.Elliot: "
Egyetlen sport dzsekit tartottam meg, agy salat es egy francias barettet holott utaltam, bar o szerette de ez a harom ha osszerakon azonnal elohozza otet.
Ott van az eloszoba szekrenyben, ha kinyitom az ajtot akkor kicsit olyan mintha itthon lenne, el se ment volna, nem rossz erzes." - ezen meg ma reggel is sirdogaltam kicsit.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2021.08.27. 12:23:26

@puhacica: ( :-( .... hiszem h egy ruhadarab, egy illat jobban fel tudja idezni a tarsunk, mint egy targy vagy egy taj, helyszin, ahol egyutt voltunk. )

puhacica 2021.08.27. 13:17:18

@kisrumpf: foleg az illatok, nekem legalabbis.

ha van isten, aranyhal, jotunder... en csak azt az egyet kivanom, hogy en menjek el hamarabb.

Vibi 2021.08.27. 13:28:34

@puhacica: szenvedjen a masik alapon? Nem tudom mi a jobb. Minden esetre az egykori ferjem nagyapja elvesztett ket feleseget egy elettarsat 3 gyereket ket unokat. Ma kb 95 eves de sosem panaszkodott.

puhacica 2021.08.27. 13:36:28

@Vibi: igen, miutan leelunk egy eletet egyutt, azert szeretnek hamarabb elpatkolni, hogy a masik szenvedjen csak... milyen eltorzult lelek talal ki ilyen hulyeseget, de komolyan?
gratulalok a nagypapanak a panaszkodasmentes, hosszu elethez.

Vibi 2021.08.27. 13:42:26

@puhacica: mitol lenne a lelkem eltorzult? Mi mas ertelme lenne elobb meghalni mint a tarsad mint hogy te szenvednel nelkule?

puhacica 2021.08.27. 13:49:46

@Vibi: peldaul az, hogy nem vagyunk egyformak, igy nem egyforman dolgozzuk fel az oromeinket, a banatainkat, van, aki erosebb, van, aki gyengebb. es nalunk egyertelmuen a ferjem az erosebb, konnyebben dolgozza fel a vesztesegeit. en viszont nem tudom, hogy egyaltalan, egy kicsit is fel tudnam-e dolgozni az o hianyat.

Vibi 2021.08.27. 14:25:30

@puhacica: mintha pont ezt mondtam volna, de mindegy. Amugy meg ha nem tudod feldolgozni akkor te is meghalsz, mi rossz lehet abban. Egyebkent az emlitett nagypapa egyik gyereke sokaig volt eakos, hol jobban hol rosszabbul, de kb 10 evig biztos kuzdott. Aztan persze legyozte a rak. Erre a ferje agynak esett es meghalt. Rakban. Addig senki se tudta hogy rakos. Kb egy hettel elte tul a feleseget.

puhacica 2021.08.27. 14:53:34

@Vibi: nem. lehet, hogy te igy gondoltad, amit mondtal, en viszont nem igy ertelmeztem. nem a "szenvedjen a masik" az alapja, amit te mondasz, az egy direkt kiszerkentyuzes. az en olvasatomban. es en ezt a temat nem szeretnem levinni erre a szintre.

Vibi 2021.08.27. 14:59:03

@puhacica: wow, jo kis kibaszas a masikkal ha te halsz meg elobb. Mondjuk csak ha nem utaljatok egymast…ha utaljatok egymast tenyleg jobb elobb meghalni mint a masik. szerintem is hagyjuk, felolem mindenki akkor hal meg amikor akar, tud, lehetosege van ra vagy amikor az elet ugy hozza.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2021.08.27. 18:39:47

@puhacica: nalunk pont forditva van. Ettol fuggetlenul utalom, es felek, ha nelkulem megy valahova, kicsit ossze vagyunk nove.

puhacica 2021.08.27. 22:59:43

@kisrumpf: nalunk is ez van. amilyen onallo es fuggetlen voltam egyedulallokent, nem gondoltam volna, hogy igy osszenovunk. de talan ez is a termeszetes, szamunkra legalabbis. es epp ezert lehet iszonyu nehez a vegen.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása