2021. augusztus 13. 06:30,  Ebéd a hongkongi reptéren 31 komment

2021. augusztus 13. 06:30 Határátkelő

Ebéd a hongkongi reptéren

A repülőtéri ételek általában drágák (illetve ez gyakorlatilag mindig igaz) és ha az embernek balszerencséje van, akkor még rosszak is. Azért akad arra is példa (szerencsére egyre több), hogy egy repülőtéren is ehetünk finomat – Steve-nek is ilyen tapasztalata volt Hongkongban.

„Fárasztó nap lesz, tudtam előre. Körülbelül 11 óra volt, amikor beültem a taxiba, búcsút mondva nejemnek, aki még egy hétig maradt. Fiam kérte, hogy maradjon, mert még egy hétig nem volt nanny, aki az unokáinkra vigyázott. Kifizette az jegy megváltoztatásának költségeit.

A taxival fél óra bejutni a belvárosban levő IFC központig, ahonnan a reptéri gyorsvasút indul. Itt be lehet a repülődre jelentkezni, leadhatod a csomagodat. Fél óra (és 12 amerikai dollár) az ultramodern nagysebességű vonattal a repülőtér. Amikor a vonat a föld alól kijön, a kikötő mellett vágtat, ezernyi konténer és daru mellett.

Egy szó, mint száz, kb. egy óra lett, mire mindezen keresztülmentem. Megéheztem, és volt még két órám a gépem indulásáig. Felmentem az indulási csarnok (egyik a sok közül) félemeletére, ahol az éttermek voltak, a sok luxus vámmentes üzlet között.

Volt választék, kínai, olasz, steakház, pizza. Nos, legyen a kínai. Mivel egyedül voltam, gondoltam megyek a bárhoz enni, de már jött a pincérnő, leültetett. Adta az étlapot, volt választék bőven. Nagyon szeretem a kínai előételeket, úgyhogy rendeltem azokból hármat. Ezek a nokedlihez hasonló, gőzölt, néha olajban sütött finomságok. A kínai neve: dim sum. Isteniek.

Körülnéztem. Mellettem egy idősebb kínai (vagy japán) pár, amott, egyedül mint én, egy amerikai egyetemistának kinéző valaki, itt meg két fiatal kínai nő, az étlapot tanulmányozta. A nagy ablakokon látni lehetett a várakozó gépeket, a szolgálati személyzet sürgés-forgását.

Szemben velem a konyhába láttam, minden rendelés frissen készül. Várni kell.

Megérkezett a rendelésem. Kis bambuszfedeles kosárkákban, amiben gőzölik… nem csalódtam, nagyszerűek voltak. Minden kosárkában, 4 finomság, összesen 12, több mint amit normálisan eszem, de egyszer élünk…mind megettem.

Az ízeik, az összeállítás.... utánozhatatlan. Egyiknek amolyan káposztás palacsintaszerű burka volt, a másikban finoman ízesített fejtett bab. A rafinéria, a fűszerezés, megfizethetetlen. Kis tálakon szószokkal jönnek, némelyik csípős, vigyázat.

Elég az hozzá, jól laktam.

Goodbye, Hongkong.”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Címkék: gasztronómia Hongkong Kína

kék madár 2021.08.13. 08:17:15

vegig izgultam, hogy happy end lesz-e

Irbisz 2021.08.13. 08:31:47

ennyire nem lehet uborkaszezon, hogy ilyen semmitmondó írások jelenjenek itt meg, semmi köze a határátkelő témájához.
ilyen erővel napi 50 cikk összejöhetne, ki, hol evett különösen jót (rosszat) külföldön, mely nyaralóhelyen, strandon, múzeumban stb. milyen túristaélményei voltak.

Irbisz 2021.08.13. 09:38:45

Német kollégám ajánlotta, többször is voltam vele, de privátban is Hamburg Finkenwerde nevű részén a FINKENWERDER LANDUNGSBRÜCKE nevű étteremben. Már az odajutás is hangulatos, városi hajójárattal, ahol lehet a nyílt fedélzeten is lenni - én még decemberben is ott voltam, városnézéssel is felér.
Mindig élmény volt, a hal,- ráklevesek mellett mind szegedi, mind a bajai halleves a fasorban sincs, hangulatos, polgárias-családias hely, melegen ajánlom. Bár áraik nem olcsóak (Hamburg Németország leggazdagabb tartománya), de mivel nem a belvárosban van és nem is felkapott a túristák körében (ezért is volt az ízek mellett kollégám hamburg nr1. étterme), nem is annyira drága.
2019 karácsonyát Hamburgban töltöttük, feleségemmel ott akartunk ebédelni, 23-án el is mentünk oda, a zord idő ellenére a fefélzeten voltunk, ezt ilyen időben csak a túristák vállalták be :), a helyiek nyilván a fűtött, zárt helyen voltak. Odaérkezve kellemetlen meglepetés ért, már elkezdődött a jan.4-ig tartó karácsonyi szünet ... Sebaj, a google segített, 4-500 méterre volt onnan a Finkenwerder Elbblick nevű étterem, ami híresebb ugyan, de a kollégám szerint nem olyan jó mint a másik - de ha már ott voltunk, átsétáltunk oda (párom olyan éhes volt, a kikötőben lévő gyorsbüfére is ráfanyalodott volna). Az enteriór elegánsabb, a kilátás a hely nevéhez illően szebb, de a kaja szintén 5* volt, én nem tudom eldönteni melyik a jobb --> azaz melegen ajánlom bárkinek :)
Csak az érdekesség kedvéért, Pikante Currysuppe mit Büsumer Krabben 9,90 illetve Hamburger Krebssuppe mit Flußkreb-Schwänzen 8,90 volt a választásunk a levest illetően.
(pikáns curryleves busumi rákkal és hamburgi rákleves folyami rákfarokkal). Nem csalódott egyikünk sem, igazi gasztronómiai élmény volt mindkét leves! Halászlékedvelőknek nem ajánlom, mert nem fogják már sosem olyan jónak tartani imádott halászlevüket, mint addig :)
A főétel Lachssteak vom Grill auf Blattspinat mit hausgemachter Kräuterbutter, dazu Kräuterkartoffeln 25,- volt párom részéről (grillezett lazacfilé házias fűszervajjal, fűszeres krumplival), én talán a Gebratenes Filet vom isländischen Steinbeißer auf buntem Gemüse mit einer Dijon-Senfsauce und Kräuterkartoffeln 27,- mellett tettem le a voksom (izlandi súlt rombuszhalfilé színes zöldségeken és dijoni mustárral, fűszeres krumplival). Mondhatom, hogy csak morzsák maradtak mindkettőnk tányérján, de nem azért mert farkaséhesek voltunk (én még nem is voltam az ...), hanem mert ilyen ízletes volt. A desszertre és hogy mit ittunk nem emlékszem, nem is lényeges, arra igen, igazi kulináris élmény volt az ebéd, párom még az egészet magasabbra értékelte mint én, mert a kissé régimódian elegáns hely neki külön plusszt jelentett, imádja az ilyen helyeket, nem kedvence a modern csili-vili csupa fém, üveg, túlságosan letisztult stílus.

na 15-20 perc, pipa egy poszt. És nagyobb a gyakorlati értéke, mert többen jutnak el hamburgban, mint Hong Kongban. Csak épp nem idevaló, hanem valami túrista v. gasztroblogba.

Din Serpahis 2021.08.13. 09:58:57

Szingapurban a reptéren elmentünk valami korai étterembe, istentelen jó kaját adtak, úgyhogy ezen felbuzdulva rendeltünk desszertet is - na azt nem kellett volna, ilyen gumicukros, pattogatottkukoricás, szines szószokkal leöntött ízetlen fagylalt, az alján babpürével :)

seigyo_zoufukuki · densha.blog.hu 2021.08.13. 10:49:41

"káposztás palacsintaszerű burka" - A burka az nem egy ruhadarab? OP a burekre gondolt talán?

"Mellettem egy idősebb kínai (vagy japán) pár" - Azt hinné az ember, hogy a modern kor magyar ibn Battutája már meg tudja különböztetni a kínait a japántól, meg nem hívja "előételnek" a dim sum-ot.

Csodabogár 2021.08.13. 10:59:53

Nem szokásom repülőtéren enni, nem hiszem, hogy jó is lehet, előítélet tudom.
De ha már mindenki eszik, akkor elárulom, hogy a Frankfurti repülőtér business várójában csodálatos friss szendvicsek, sült és főtt kolbászok vannak. Mindehhez a sört magának csapolhatja az ember. A gépen a menük is mindig kiválóak voltak, bár a swiss talán még jobb.

fhdgy 2021.08.13. 11:13:06

@seigyo_zoufukuki: Mi van akkor, ha itt a burka a burok birtokos esete?

Szerintem erre utal, hogy úgy kezdődik a mondat: "Egyiknek".

Golf2 2021.08.13. 11:15:42

Off.Brexit: Több mint 150 ezer magyar kért letelepedési engedélyt...és 1 millió román....

dikusz. 2021.08.13. 12:49:19

@fhdgy: Egyszerűen arra utal, hogy az egyik káposztalevélbe volt csomagolva, az volt a burka.
A burok az mi?

fhdgy 2021.08.13. 13:33:15

@dikusz.: Pl. szívburok. Meg olyan is van, hogy valakire azt mondják, hogy burokban született vagy él.

gabors 2021.08.13. 15:30:38

Na ez azonkivul hogy a Hataratkelo volt valoban valamilyen hatart atlepett hiszen repter ... de azonkivul ebben mi volt a tortenet .???

littke 2021.08.13. 17:14:08

Arthamyr 2021.08.13. 17:19:04

Nem tudom, én általában finomakat ettem a reptéren, ha ott ettem. Mondjuk nincs benne nagy tapasztalatom, mert ez leginkább akkor fordult elő, ha átszállás vagy egyéb miatt sokat kellett a reptéren tartózkodnom, ami ugye szuboptimális, így kerülöm.
A reptéri boltokkal is jó tapasztalataim vannak, nem teljesen osztom ezeket a sztereotípiákat, hogy ott minden drága és/vagy rossz.

gabors 2021.08.13. 17:51:02

@littke: "@gabors: Nos egypár írásom a pillanatkép kategóriába tartozik. Azaz le próbálom írni az adott helyzetet. Tényleg sok történet nincsen benne..."

:-) rendben amugy meg kajak sem tuntek igazan kulonlegesnek persze masnak lehet.... amugy az elso kepen levo valami igencsak tul sutottnek nez ki

gabors 2021.08.13. 17:52:27

@Golf2: "..és 1 millió román...." na most mar akkor lesz ott is eleg cigany :-)

littke 2021.08.13. 18:37:06

gabors 2021.08.13. 18:41:17

@kék madár: "@gabors: jaj" en is ezt mondanam ha ott elnek :-)

de nagyon orulnek ha nem lenne igazam (szerinted ?)

gabors 2021.08.13. 18:43:31

@littke: "@gabors: Szóval az első az "Spring Roll", nagyon ismert kínai előétel, ami deep fryed. Ropogósan jó."

tudom mi is szoktunk venni, de amikor ennyire barna es "ropogos" az mar tulzas, ezert is mondtam, ... persze lehet van aki igy szereti en ezt mar visszakuldenem ...

gabors 2021.08.13. 18:45:06

@kék madár: "@gabors: jaj" rendben az 1 millio nem mind cigany de abbol mar azert akkor is sok ha csak 15% !!

bízwax 2021.08.13. 21:25:44

A legrégebbi kínai étterem, a legjobb ottawai spring rolls itt van nálunk a Carlingon, hát az biza nem ropog :)

Mingyá kész lecsó, háromféle kolbászból, füstölt szalonnán indíttott. Nem ropog!

Ez egy pillanatkép vót kéremszépen :)

littke 2021.08.13. 21:45:06

@bízwax: Hát történetesen én is Ottawában lakom. A legjobb itteni kínai éttermek nem a Carlingtonon vannak, Inkább a kínai negyedben a Sommerset-en. És biza ha frissen van csinálva ropog.

élhetetlen 2021.08.13. 22:55:19

Ez most nagyon off. Én nyáron megeszek itthon ülve minden zöldséget, amit kapok, tököt, cukkinit, paprikát, paradicsomot, ahogy jön. Most kaptam a 20 cm átmérőjű patisszont, na ez sok, fele felaprítva a mélyhűtőbe, majd lesz belőle főzelék, a másik fele felaprítva, lesz lecsó. Füstölt szalonna (már nagy tételben) lesütve, hagyma, a patisszon, volt két paprikám, ment bele feldarabolva, paradicsom nem volt, tehát egy hámozott San Marzano konzerv, és tálaláskor egy kanál tejföl rá, Fantasztikus volt. Tudok mást is, kedden a barátnőmnek spenótos tésztát főztem, (a tésztában volt a spenót, nem rajta), vajban sütöttem a garnélát, ás a vajat a tésztára öntöttük, az is jó volt, de sehol sincs ehhez a lecsóhoz képest. Ez mindent vitt, pedig semmi kolbász!

bízwax 2021.08.14. 07:31:18

@littke: Golden Palace. Érdemes kipróbálni…hosszú sorok várnak a spring rollokra.

somlobodog 2021.08.14. 07:31:18

Evett egy dim sumot. A reptéren. HIHETETLEN! 1990ben a nők lapjában különb cikkek voltak. Ennél az Irish times is jobb. Egy kicsi erőfeszítéssel talán nem sütne a blogbol a "szarok ra, nem is értem minek csinálom" hangulat.

@Irbisz: :)))))) zseniális! Igazi hataratkelos poszt vegre

SzZoole 2021.08.14. 09:59:19

Jaj, a zördög visszakúszott

slowMotion 2021.08.14. 15:41:59

En is nagyon finomat ettem a hk-i repteren!

littke 2021.08.14. 16:50:44

A nagyobb repülőtereken, nemcsak a hongkongin, legalább is Covid előtt, az éttermek nagyot fejlődtek. És okkal. Egy csomó pénzes ember, gépjére várván, nem bán költekezni, másra és magára. Kis pezsgő, kaviár, finom sütemény,stb. Ezek nem olcsóak, de sehol sem olcsóak. Írhattam volna a Hongong reptéri cukrászdáról is....a legfinomabb sütik, torták, svájci/olasz/francia/belga nívón....hozzá francia pezsgő.