oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2021. július 08. 06:30,  Magyar gyógyszerészként Svájcban 81 komment

2021. július 08. 06:30 Határátkelő

Magyar gyógyszerészként Svájcban

Ki gondolná, hogy egyetem után akár hetek alatt sikerülhet gyógyszerészként elhelyezkedni Svájcban? Márpedig Anettnek sikerült, nem csoda, hogy (mint Csillának mesélte) megtalálta a számítását és nem is nagyon tervezi máshol az életét.

gyogyszeresz.jpg

Csilla: Hogy kerültél ki Svájcba?

Anett: Miután elvégeztem az egyetemet, kijöttem szabadságra, kivettem két hét szabit az ottani munkahelyemen és jártam a patikákat, főleg a Bahnhofstrassen. A második patikában megkérdezték egy hét múlva, hogy van-e kedvem itt dolgozni. Voltam rá egy hétre interjún és egy hónap múlva már itt is voltam szerződéssel.

Csilla: Milyen volt a felvételi a pozíciódra?

Anett: Az első felvételim egy kávézóban zajlott, a Regional Leiterin hívott. Nem olyan volt, hogy bemész egy céghez, leültök, és ott a HR, hanem meghívott a Bahnhofstrassen egy étterembe, kényelmesen elbeszélgettünk és ennyi volt. Tehát nem volt ilyen hivatalos, mint amire az ember mindig számít.

Csilla: Hogy néz ki egy napod?

Anett: 8:00-kor kezdek, 17:00-kor szoktam végezni vagy ha délutáni műszakom van akkor 12:00-től este 21:00-ig vagyok bent. Most a koronavírus miatt csökkentett nyitvatartással dolgozunk, csak 20:00-ig vagyunk bent.

Van olyan is hogy az egész napot én viszem végig, tehát 8:00-tól este 21:00-ig, hogyha úgy adódik, mert eléggé gyógyszerészhiány van Svájcban és ha valaki kiesik, akkor nagyon nehéz helyettesítést szerezni. Ilyenkor nincs más választás, mint az, hogy az egész napot én viszem végig.

Csilla: Milyen feladataid vannak?

Anett: Beosztáskészítés mind az asszisztenseknek, mind a gyógyszerészeknek. Gyógyszerkiadás, receptellenőrzés, alapanyagok beszerzése, ellenőrzése, gyógyszerek rendelése, különböző marketing promóciók megszervezése, különböző gyógyszerészi, gondozási feladatok koordinálása.

Csilla: Milyen bérezésre számíthat egy kezdő a szakmában?

Anett: Ez eléggé patikalánc- és patikafüggő, egy magángyógyszertárban valószínűleg többet lehet keresni, mint egy láncnál. Ez függ a tapasztalattól, a nyelvtudástól. Átlagosan szerintem kezdőként olyan 6000-7000 frankot lehet keresni.

Csilla: Ért-e negatív diszkrimináció Svájcban amiatt, hogy külföldi vagy?

Anett: Nem, nem, szerencsére nem, nem éreztem a hátrányát, hogy Magyarországról (vagy hogy egyáltalán külföldről) jövök.

Csilla: Mik a hosszútávú terveid?

Anett: Szeretnék itt maradni, mert megtaláltam nagyjából a számításaimat, nem gondolom, hogy hazamennék, de ezt még nem lehet tudni, a jövő zenéje.”

A teljes beszélgetést itt nézhetitek meg.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével! 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Svájc

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1016615656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arthamyr 2021.07.08. 07:03:47

Ez egy elég jó kezdet. Közvetlenül az egyetem után "megtalálja a számításait", de így is nyitottan áll a jövőhöz, na ez igen, így kell(ene) ezt csinálni! :)

Golf2 2021.07.08. 07:59:16

Na ezekből kéne kevesebb,akik 1 percet se dolgoznak ott ahol közpénzen kitanították őket...

Arthamyr 2021.07.08. 08:27:35

@Golf2: Szabadságot vett ki, amikor kiment, tehát valamit csak dolgozott.
Egyébként sem az ő hibája, hogy rossz a rendszer. Nem kéne ingyenes felsőoktatás, és akkor nem lehetne ilyen gond, csak hát ugye ezt is megszavazta a nép...

Din Serpahis 2021.07.08. 08:31:35

Nincs ezzel semmi baj, Magyarorszag lehuzza a fitatalokat, ha cserebe valamelyikuk ilyen ugyesen lehuzza Magyarorszagot, ahhoz csak gratulalni tudok.

fhdgy 2021.07.08. 08:45:17

@Golf2: Így vagy úgy, de szabad verseny van. Nemcsak a cégek, hanem az országok szintjén is. Nem elég az embereket kitanítani, meg is kell tudni tartani.

Ez igaz a cégekre, de igaz az országokra is. Céges viszonylatban mindig mondják, hogy olcsóbb a dolgozót megtartani, mint egy másikat felvenni.

Látjuk, hogy egyes országok hogyan viszik el a munkaerőt. Adva van a recept, nekünk csak alkalmazni kellene.

Milyen csuda jó ország lenne Magyarország, ha még Svájcból is jönnének ide pl. gyógyszerészek. Tudom, hogy ez csak ábránd, akkor viszont ne másokat hibáztassunk!

Golf2 2021.07.08. 09:19:21

@fhdgy: Mindenesetre ehhez azért pofa kell hogy még el is dicsekszik vele...

Arthamyr 2021.07.08. 09:25:25

@valamit visz a víz.....: Meg az is, hogy Európán belül mindenki oda mehet, ahol "megtalálja a számításait" és ott "nem érzi a hátrányát, hogy Magyarországról (vagy hogy egyáltalán külföldről) jött". Meg az is, hogy Anett nem Magyarország tulajdona, hanem egy szabad ember, és oda mehet, ahova jónak látja, és ezért nem is kell megvásárolnia Svájcnak senkitől.
Ez a kettő dolog ráadásul a gyakorlatban is érvényesül valamennyire, mint a poszt is jelzi. :)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.07.08. 09:29:31

@Arthamyr: nem hallottam rola hogy az un. hallgatoi nyilatkozatot ne kellene megtenni az allamilag finanszirozott kepzeseken. ha neki nincs ilyen, akkor vagy regen vegzett, vagy onkoltsegen jart egyetemre. ha tett nyilatkozatot, akkor majd valamikor itthon is kell dolgoznia.

Arthamyr 2021.07.08. 09:33:16

@droid_: Az ő dolga. :) És mi lesz, ha mégsem dolgozik?

SzZoole 2021.07.08. 09:44:42

Nem gondolom, hogy lehúzta volna az államot a poszterina és úgy lépett volna le az országból.
Egy gyógyszerész képzése 10 félévből all. Ha “ingyenes” állami képzésben részesült az sem ingyenes valójában. Aki járt egyetemre tudja mire gondolok, és arról nem beszélve, hogy a szülei meg fizették adó formájába, szóval annyira nem is ingyenes az egész.

De ha esetleg önköltségi alapon járt az egyetemre, akkor 800 ezer/félév azaz 8 milla a 10 félév.

De teljesen mindegy, mert semmit nem tudunk a poszterináról, mielőtt megítélnénk, ugye, szerintem…….

Din Serpahis 2021.07.08. 09:47:42

@valamit visz a víz.....: Azzal a rengeteg lóvéval, amit adó és járulék formájában kipréselnek belőlük, hogy legyen miből finanszírozni a nyuggerhordákat, családipótlékos segélyes kiccsaládokat, a tróger vasutasokat és ehhez hasonlókat.

Csodabogár 2021.07.08. 11:22:58

@Arthamyr: Mint írja a "számításait" találta meg. Ki tudja mikre számított még.:-)
Egyébként a fizetés reális szerintem, kezdőként.

tanato 2021.07.08. 11:50:42

Jelenleg egy kezdő gyógyszerész MO:-on 3-400 ezret keres havonta BRUTTÓ.Igen nagy negbecsülés és megtartó ereje van.
Hajrá MO,hajrá magyarok!

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.07.08. 12:40:30

@Arthamyr: akkor majd befizeti a tandijat utolag.
@SzZoole: nem ingyenes, hanem az oktatast finanszirozza a magyar allam. persze, a lakbert meg a laptopot neki kell kifizetni, de mire akartok meg tamogatast, csajokra meg kolara, mert errol szol az egyetem mi?

desw 2021.07.08. 12:41:20

@SzZoole:

"és arról nem beszélve, hogy a szülei meg fizették adó formájába, szóval annyira nem is ingyenes az egész."

Ezt hogy?? Több adót fizetnek a szülők ha, a gyerekük egyetemre jár?

desw 2021.07.08. 12:41:42

@Arthamyr:

"Nem kéne ingyenes felsőoktatás, és akkor nem lehetne ilyen gond,"

Egyetértünk!

"csak hát ugye ezt is megszavazta a nép... "

Akkoriban Gyurcsány volt az ördög, így a sok agyhalott mindent leszavazott, amit lehetett. Jéé?? Most is ez van, és politikát csinál mindenből a sok félhülye álompolgár!

SzZoole 2021.07.08. 12:57:36

@droid_: ezt írtam én is, nem ingyenes az ingyenes, nem?

“ de mire akartok meg tamogatast, csajokra meg kolara, mert errol szol az egyetem mi?”

Nem tudom miről szól az egyetem, nekem csak hat osztályom van, 2 első és négy második :-)

SzZoole 2021.07.08. 12:59:33

@desw: nem, azt az adót amit az ő szülei is befizetnek, abból finanszírozza a diák oktatását az állam, igaz közvetve, na így gondoltam.

Arthamyr 2021.07.08. 13:12:05

@droid_: Ennyi... Mondjuk akár írhattad volna azoknak is, akiknek problémája volt, én azzal is simán ki tudtam békülni, hogy "közpénzen kitanították", ebből következően akkor sem rovok fel neki semmit, ha még be is vasalják rajta a tandíjat utólag.

Arthamyr 2021.07.08. 13:17:47

@SzZoole: És akkor az miért nem kap adókedvezményt, akinek nem jár a gyereke egyetemre, sőt, gyereke sincs? Sőt, éppen fordítva van.
Az egyetemisták többsége a magyar államnak is pénzbe kerül (csomó diákkedvezmény, a többségük addig nem dolgozik teljes állásban = nem adózik stb.), nem csak a szüleiknek. Aztán egy részük ezt visszafizeti valamilyen formában, egy másik részük meg nem.

SzZoole 2021.07.08. 14:11:47

@Arthamyr: na Arty ezt mos jótól kérdezed az én gyermekeim (25 és 22) itt jártak/járnak egyetemre, fogalmam sincs hogy működik Mo-on.

Arthamyr 2021.07.08. 14:40:52

@SzZoole:
1. Amire válaszoltam, azt Magyarországra írtad. Mert hát addig arról volt szó.
2. Ettől függetlenül szerintem nálatok is ugyanúgy megáll az, amit írtam az esetek többségében.

SzZoole 2021.07.08. 15:00:53

@Arthamyr: írtam a végén, hogy szerintem :-)

Meg hát a guglirol is leskelődtem egy kicsit :-)

Meg igen itt is muxik

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.07.08. 16:29:18

@Arthamyr: a "rendszer" lehet hogy rossz, de biztos nem igy, ezert irtam neked. es nehogy mar ennek a golfnak irkaljak.

desw 2021.07.08. 16:29:40

@SzZoole:

"nem, azt az adót amit az ő szülei is befizetnek, abból finanszírozza a diák oktatását az állam, igaz közvetve, na így gondoltam. "

Tehát nem fizet a szülő több adót ezért. Akkor egyetértünk, csak akkor nem vágom, hogy mit akartál mondani.

Egyébként bírom ezt a "Azé' fizetek adót!" követelőzős dumát. A többség kb csak annyi adót fizet, amellyel max a házuk előtt lévő közvilágítás villanyszámláját fedezi, és ezek követelőznek a leghangosabban.

desw 2021.07.08. 16:29:50

@Din Serpahis:

"Azzal a rengeteg lóvéval, amit adó és járulék formájában kipréselnek belőlük, hogy legyen miből finanszírozni a nyuggerhordákat, családipótlékos segélyes kiccsaládokat, a tróger vasutasokat és ehhez hasonlókat. "

És ez csak a fiatalokat érinti? A 40-50 éves dolgozó emberek nem fizetnek?

Most pont a 25 év alattiak kaptak vmi adómentességet, nem? WTF

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.07.08. 16:30:40

@SzZoole: akkor minek szakertesz bele? a kerdesre nem tul nehez a valasz. itthon ugy mukodik a felsooktatas hogy az allam statisztikusai minden evben becslest tesznek arra hogy mekkora igeny lesz kesobb az adott kepzettsegu emberekbol a munkaeropiacon. ennyi embernek biztositjak az allamilag finanszirozott kepzest, ezek az un keretszamok, amibol aztan a felveteli pontokat szamitjak. nem tilos masoknak se azt tanulni amit akarnak, de azt az allam nem fizeti nekik, egyezzenek meg a az egyetemmel a koltsegekrol. az allami keretszam erejeig viszont fontos kikepezni az embereket, ez kozerdek, ezert ingyenes az oktatas, ezert adnak osztondijat es jarnak kedvezmenyek is. igen, ezt mindenki adojabol fizetik, mert kozerdek hogy legyenek szakemberek megfelelo szamban es majd megterul. aztan ha a vegzett szakember ugy dont hogy a kozerdeket figyelmen kivul hagyja es lelep, azt is megteheti, de akkor visszakeri az allam az adofizetok penzet. ennyi benne a logika, szerintem az allam johiszemu de probal jo gazda is lenni.

tanato 2021.07.08. 16:44:15

@valamit visz a víz.....: ':1:Jó tőkések nincsenek:
2:Bedőlne a patika költségvetése főleg kis falvakban ha jelenősen emelnének.

SzZoole 2021.07.08. 17:09:59

@desw: nem, nem fizet a szülő több adót, azért mert a gyermeke egyetemre jár, de nem is írtam ilyet sehol, szerintem.

SzZoole 2021.07.08. 17:12:13

@droid_: nem állítottam semmit biztosra! Ha valamit nem tudok 100%-ra akkor oda írom, hogy; Szerintem!

Csodabogár 2021.07.08. 17:53:08

@tanato: Az orvosok megkapták a beigért magasabb fizetést?

tanato 2021.07.08. 17:57:20

@Csodabogár: Szerencsére meg,és a kórházi gyógyszerészek és psziochológusok is.

taga20 2021.07.08. 19:44:02

@valamit visz a víz.....: hallod cimbi!
én is szeretek itt olvasgatni, meg kommentelni, ahogy teis, me itt cenzúrázás nélkül megjelenhet a normális, konstruktív véleményed.

ez egy oázis a véleménysivatag közepén.
minden elismerésem a bloggazdáknak, a többéves minőségi munkához.

sokan tanulhatnának tőlük egyesek!

a.disquscdn.com/get?url=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FVg0JstydL8HCg%2Fgiphy.gif&key=oox2P4wqu-eHEoCaxViCdw&w=800&h=200

taga20 2021.07.08. 19:44:06

@SzZoole: haver, ha oda írod, hogy szerintem, az még nem ment fel minden alól!;)

SzZoole 2021.07.08. 20:07:06

@taga20: ő dehogynem ment fel, pecsétes hivatalos orvosi papírom van a zagymütétemrűl, az sokminden alól felmet/felmentett már, többekközött arról is, hogy nem kell emlékeznem mindenre :-)))

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.07.08. 20:51:01

@tanato: kis falvakban azert nem olyan rossz a 400 brutto.

Arthamyr 2021.07.08. 21:35:28

@droid_: Így is rossz, de legalább a fenti panaszt részben indokolatlanná teszi. Volt még a hordalékos hozzászóló is, nem csak golf...

tanato 2021.07.08. 22:36:07

@droid_: Hát messzire nem megy a 260-280 nettóból/Házvásárlás,családalapítás stb./

vándor madár 2021.07.09. 00:26:07

@droid_: : "kis falvakban azert nem olyan rossz a 400 brutto."

Nem szeretnék kötözködni, de szerintem kis falvakban nincs is MO-n gyógyszertár.
És mondjuk azt sem értem, hogy egy faluban a tulajdonos gyógyszerész minek vesz fel gyógyszerészt alkalmazottnak? Sőt szakgyógyszerészt! Ő mit csinál? A magisztrális gyógyszerkészítés ma már elenyésző mértékű, főleg bőrgyógyászati szakrendelések környékén él még mint észrevettem.

Hórukk 2021.07.09. 06:58:17

@vándor madár: Ritka a főállású alkalmazott gyógyszerész a falvakban, de a tulajdonos lehet már nyugdíjaskorú, beteg, vagy csak el kell mennie időnként a városba könyvelőhöz, bankba, orvoshoz. Ilyenkor ha nem akar bezárni, akkor kell egy gyógyszerész a patikájába.
A TAO-pénzen (azaz adózatlan pénzen!) kinevelt,aztán külföldre szerződő focistákat nem kritizálja senki. Amikor az ország úniós taggá vált, akkortól lehet kimenni dolgozni és ide is lehet csábítani külföldieket. Lehet szabadon mozogni turistaként és szabadon befektetheted a pénzedet pl szlovén benzinkútba. Ez így egy kerek csomag, nem jogos mazsolázgatni belőle. A hölgy oda megy dolgozni ahova akar, felnőtt ember.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.07.09. 06:58:34

@tanato: most kis falvakban a csaladalapitas, hazvasarlas tobbtizmillios tamogatassal jarhat, gyerekszamtol is fuggoen, aztan ha megvan a gyerek, a netto se annyi lesz. plusz ilyesminek altalaban ketten allnak neki. ha mar "megtarto ero".
@vándor madár: az lehet. felteve hogy van, 400 brutto nem ugy hangzik mint budapesten.

amugy az interjualany azt mondta, iparbol ment ki patikazni, es nem ok sem "magiznak".

tanato 2021.07.09. 07:26:27

@Hórukk: Úgy -úgy be is lehet jönni gyógyszerésznek.Én ismerek bevándorló szíriai,palesztin,mongol,ghánai,iráni gyógyszerészeket is a környékümkön.Valamikor itt végeztek és néhány év hazai élet után visszajöttek,azért itt/még/nincs polgárháború.

tanato 2021.07.09. 07:27:38

@droid_: Persze azért nagy részük itthon marad.A falvakat meg a közeli városból látják el napi ingázással főleg.

Visceroid 2021.07.09. 08:06:12

@Golf2: Nyugi, szerintem amennyit hazautal az kb pár hónap alatt fedezi a taníttatásának a költségeit. Azon kívül tudom, hogy nem EU, de valószínűleg ő is beleadott ilyen-olyan csatornákon keresztül Vezíred stadionjaiba, szóval le lehet állni.

2021.07.09. 09:43:13

@SzZoole: nem is tudtam hogy meg van valaki aki hozzam hasonlóan magasan iskolázott :-))

2021.07.09. 09:43:18

@valamit visz a víz.....: Nyuggerhordák? Gondolom te talált gyerek vagy....

és farkasok neveltek fel :-)))

2021.07.09. 09:43:26

@Hórukk: meg Bécsben kávéházat nyitni, igaz? :-)))

Az agyelszívás mindig megvolt, meg egy adott országon belül is. Az EU csatlakozáskor ez előre látható volt, de mindenki azt gondolta meg így is jobb lesz az országnak. Az oktatásra ezen módon kiadott pénz pedig járulékos veszteség.

2021.07.09. 09:43:29

@Visceroid: golfnak más a vezére, mint gondolnád, most kapcsolatokat épít nem stadionokat.:-)))

Ekrü 2021.07.09. 09:43:40

Egy dologra azért kíváncsi lennék.Ha minden olyan nagyon f@sza ott kint a "fejlettnyugaton",akkor miért is van nekik szükségük a kelet-európai gyógyszerészekre,orvosokra,stb...? Hisz ott állítólag sokkal jobb az oktatás,a megélhetés egyenesen csodás és ugye nem,hogy nem menekülnek el a svájci/német/francia/angol stb fiatalok az országból, de még odamasírozott pár évvel ezelőtt több millió "agysebész"....

HaD 2021.07.09. 12:00:27

a "magyar" elit arra esküdött hogy szrérhgyér eladja a magyar munkaeröt...ennek megfelelöen aki tud nyelvet beszélni és konvertálható a tudása akkor értelem szerüen van válsztási lehetösége hogy az un rendszerváltó banda tervébe illeszti e be a jövöjét avagy nem....a migráncsok ellen való küszködés is ezen az alapon müködik...Svájc Dubaj Anglia Ausztria stb...a helyiek abból élnek hogy igen nagy számban migráncsokat gályáztatnak...nyílván ottani életszinvonalhoz tartozó zs-ért (munkaerö ára meg ilyesmi:))...míg kishazánban a figura a röghözkötés (banki eladósítás kontra bérszínvonal....oktatás/ nyelvoktatás stb)és a magyarok kutyáztatása ....kiárúsítása....ennek megfelelöen soha nem is lesz Mo.-on az un. nyugati életszinvonal....aminek persze sok más oka is van...de hogy nálunk nem lesznek tömegével arab afrikai kínai orosz gyógyszerészek alkalmazott ként ahol a kis hölgylehetne s séf vagy/és a tulaj az tuti:):)

2021.07.09. 12:00:33

@Ekrü: ez egy jogosan feltett fogas kérdés!

Ekrü 2021.07.09. 12:00:45

@tanato:
A gyógyszertárak Magyarországon mind magántulajdonban vannak,így a bérezésbe az állam nem szó és nem is szólhat bele. Ez alól kivétel csak a kórházi gyógyszerészek,de őket bizony most már megfizetik.
Ha valakinek nem tetszik a fizetése az beszélje meg a főnökével...
(Azt ,csak halkan jegyzem meg,hogy az unokahúgom gyógyszerész és bizony mát 15 évvel ezelőtt is 300ezret keresett NETTÓ. )

2021.07.09. 12:00:54

@Ekrü: EU statisztika: Németországnak minden évben 370 ezer új munkavállalóra van szugsege hogy egyensúlyban legyen a gazdaság. És akkor jönnek az agy sebészek…….

Nyugat mindig a keleti és déli országok kárára gyarapodott

2021.07.09. 12:00:57

@tanato: jaj istenem, könnyes is lett a szemem

Örömhernyó 2021.07.09. 12:01:30

@valamit visz a víz.....: A közös európai értékek mindig azok, amit a brüsszelita elit mond. Gumiszabályok.

@Golf2: Magyarországon az emberek még mindig olyan keveset keresnek, hogy teljesen elkézpelhetetlen, hogy drágább egyetemi szakokat, drágább szakmákat saját zsebből finanszírozzon a szülő a gyerekének.
Ha nem lenne államilag támogatott felsőoktatási keretszám, akkor csak az orvosok, programozók, mérnökök, nagyvállalkozók, ügyvédek gyerekei mehetnének egyetemre. Ráadásul az ilyen nagyon nehezen elvégezhető szakokra, mint fizikus, matematikus, vegyész, gyógyszerész, meg tanári szakokra senki nem jelentkezne.

Az "ingyen" diploma az egyetlen vonzó dolog Magyarországban. Meg az "ingyenes" egészségügy.
Lassan minden kiadás, költség eléri a nyugati árszintet. Ha még a felsőoktatás is teljesen fizetős lenne, akkor kitörne a népfelkelés. Az "ingyen" diploma a legfontosabb dolog, amit egy szülő adhat a gyerekének, ebben érzi, hogy a befizetett adóiért cserébe kapott valamit a közösből.

Amerikában 50+ millió forintnyi dollárra forintra rúg egy orvosi, állatorvosi, fogorvosi, gyógyszerész képzés tandíja, diákhitele. Ott legalább ennyi hitellel a nyakában lép ki az életbe egy gyógyszerész.

Visceroid 2021.07.09. 12:01:35

Egyébként akik amiatt pattognak, hogy kiment, azok inkább örüljenek, hogy egy értelmiségivel kevesebb. És mi van a szakmunkásokkal, akik kimennek?

occam borotvája 2021.07.09. 12:02:52

@Visceroid: Ne haragudj kinek utalja? Valami kormányszervnek, vagy az egyetemnek esetleg egy banknak akinek az ebből képződött nyeresége után fizetett nyereségadó fedezi a taníttatása költségeit? Kíváncsivá tettél. :-))

tanato 2021.07.09. 13:44:18

@Ekrü: AZ nagyon jó patika lehetett.

tanato 2021.07.09. 13:58:39

@HaD: Csak a környezetemben /alföld közepe/van szíriai,mongol,palesztín,ghanai,iráni patikus.itt végeztek,de néhány év hazai munka után visszajöttek/itt még nincs polgárháború /

desw 2021.07.09. 15:27:55

@Örömhernyó:

Szép és romantikus ez, de azért a társadalom nem puszta szívjóságból támogatja Gizike egyetemi képzését. Ez egyfajta befektetés a jövőbe. Oké, mi most több adót fizetünk azért, hogy Gizike tanulhasson, cserébe Gizike később majd több adót fog fizetni !!!Magyarországon!!! Ez most jelenleg kb úgy néz ki, hogy a társadalom több adót fizet, csak aztán Gizike úri kedvén múlik, hogy lesz társadalmi haszon vagy sem.

Meg aztán az ingyenesség miatt sok olyan ember is bekerül a felsőoktatásba, akinek semmi keresnivalója nincs ott, vagy éppenséggel büfé ruhatár szakon elbulizgat 4-5 évet, aztán a végén lesz egy kalap szart sem érő diplomája.

Szóval a társadalom 25 éven keresztül pakolja bele a pénzt Gizikébe, aztán amikor végre valami haszon visszajöhetne, akkor puszi pá és arathatnak az amúgy is sokkal gazdagabb országok.

Azért ez így nagyon nem frankó!

Nem mellesleg ha az állam kevesebb dolgot finanszírozna, akkor ugye kevesebb adó is elég lenne, tehát a becsületesen bejelentett állampolgároknak több lenne a nettója.

desw 2021.07.09. 15:28:16

@Örömhernyó:

"Amerikában 50+ millió forintnyi dollárra forintra rúg egy orvosi, állatorvosi, fogorvosi, gyógyszerész képzés tandíja, diákhitele. Ott legalább ennyi hitellel a nyakában lép ki az életbe egy gyógyszerész. "

Skandallum! A bezzeg nyugaton tandíj van? How??? Sebaj, MO-on örömmel fizetik a magyar adófizetők Gizike egyetemét és adósodnak el ők.

Örömhernyó 2021.07.09. 19:55:31

@desw: Magyarországon a lakosság talán fél százaléka engedhetné meg magának azt, hogy a gyerekét olyan szakra küldje, ami ilyen drága (orvos, fogorvos, gyógyszerész). Ez van. Amit az embereknek nem fizetnek ki bérben, az a luxusprofit csapódik le nyugati tőkéseknél. Ezért kell "ingyenes" felsőoktatás, mert az amúgy egy kicsit élhető magyar valóság teljesen élhetetlenné válna, ha az emberektől azt a reményt is elvennék, hogy a gyerekük az összes jobbágyra szétterített költségen kaphat egy kurrens diplomát, amivel aztán dobbanthat nyugatra.

Ha olyan rendszer lenne Magyarországon, mint Amerikában, akkor az orvosok, fogorvosok, gyógyszerészek, ügyvédek magyar mércével csaknem milliárdosok lennének, de cserébe méregdrága lenne az egészségügy.
És attól, hogy fizetős a felsőoktatás, még nem tűnnek el a büfészakok. Simán eladható Amerikában naiv 18 éveseknek a genderideológia szak, afro-amerikai kultúra szak és a kora újkori angol irodalom szak is. És ezekkel is tízmilliós hitel szakad a fiatal nyakába, ami elől nem lehet csődbe se menekülni Amerikában, tehát élete végéig üldözi a rossz döntése.

Megoldás lehet, ha milliós fizetést adnak a kurrens szakmák gyakorlóinak, de ezt is a köz fogja összedobni. Ha egy ápoló 500ezret keres, akkor egy pék fel lesz háborodva, hogy ő csak feleannyit kap.

A röghöz kötés nem működik.

Az is vicces, hogy ha fizetős egy szak, akkor a mostani eléggé hallgatóellenes, öreg, rigolyás, valódi piaci viszonyok közt sose dolgozó egyetemi oktatók hova kerülnének. Mert színvonalas fizetős felsőoktatás úgy nem lehet csinálni, hogy felvesznek 90 hallgatót, majd kiszórnak 80-at második év végére. Fejleszteni kellene a gimnáziumokat, mert jelenleg a gimnáziumok többsége nyíltan kimondja, hogy ők az érettségire készítenek fel, nem az egyetemi továbbtanulásra. Ilyen középfokú oktatással sajnos jó felsőoktatás se lesz. Ezért népszerűek a büfészakok, oda egy közepesen sz@r gimiből is be lehet jutni.

Amerikában az tartja a szegényeket vissza a forradalomtól, hogy elhitetik velük, hogy mindenkiből lehet milliomos, ezért lenyelik a fizetős egészségügyet, drága felsőoktatást. Kelet-Európában azzal nyugtatják az embereket, hogy ha rosszul is keresnek, a gyerekük ingyen mehet majd egyetemre, ingyenes az egészségügy, és az EU csatlakozással az a mézesmadzag is oda lett dobva a kelet-európai embereknek, hogy lehet külföldre menni és akár mosogató, akár orvos vagy, a magyar bér 4-5-szörösét meg fogod keresni.

desw 2021.07.10. 09:30:37

@Örömhernyó:

Kb mindent leírtál, hogy miért nem jó az államilag támogatott felsőoktatás.

Eszemben sincs megszüntetni a büfé szakokat. Ezeket a piac szépen szabályozná, ahogy fizetőssé válna minden. Ahogy mi fizetünk közvetlenül egy szolgáltatásért és nem a közösből megy, akkor egyből megköveteljük a minőséget ill. meggondoljuk, hogy mire is költünk. Ha a családnak kellene kifizetni azt a pár milliót, amibe egy kalap szart érő diploma megszerzése kerülne, akkor azért anyu-apu csak irányítgatná a lusta és vízfejű kölykét valami értelmesebb szak vagy a munka irányába.

És igen, akkor a sok kivénhedt oktató repülne szépen a picsába, mert ugye ahogy közvetlenül fizetünk egy szolgáltatásért, egyből elvárjuk az értelmezhető minőséget is, mert ekkor nemcsak a diploma, hanem mögötte lévő tudás megszerzése is célunk lenne.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.07.10. 10:55:29

@desw: azert amikor ervelunk, azt erdemes tudni hogy "nyugaton" sincs mindenhol tandij, sot, es ahol van, altalaban ott sem onkoltsegi arat fizetnek. nehogy azt gondoljuk hogy evi parszaz eurobol majd kijon az oktatasunk tokkal vonoval. ahol ilyen tandijak vannak ott a hianyzo 90-99%-ot ugyanugy az allam teszi hozza. es persze az allami tamogatas sem elethosszig szol hanem x felevre, itthon is.

desw 2021.07.10. 11:50:55

@droid_:

Furcsa módon mégis szüksége van a Nyugatnak a k-európai képzett munkaerőre. Ha valóban olyan jó és olcsó a képzés Nyugaton, akkor itt mintha látnék valami ellentmondást.

Egyébként nyilvánvalóan a nyugati országok csinálják jól, hisz ők csak learatják a jó minőségű termést, és nem kínlódnak annyit a termeléssel és a selejttel. Ez nekik jó, Magyarországnak már kevésbé.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.07.10. 13:49:54

@desw: en nem latok semmifele ellentmondast. mit csinalnak nyugat-europaban jol? hogy magasabb az eletszinvonal, ezert szivesen megy oda a kepzett es kepzetlen munkaero is? hat igen, ezt jol "csinaljak".

Almandin 2021.07.10. 16:40:13

@Örömhernyó: Miért gondolod, hogy fizikusnak, matematikusnak, vegyésznek, gyógyszerésznek senki se jelentkezne? Csak azért, mert nehéz elvégezni, még élvezetes lehet azok számára, akik szenvedélyesen érdeklődnek valami tudományterület iránt. Különösen, aki tudományos kutatónak készül, annak nem olyanok a szempontjai, mint egy mai átlagos fiatalnak, aki azért akar diplomát, mert a környezetében szinte minden fiatal egyetemre megy és nem akar lemaradni, vagy mert a szülei is diplomások és ő se akarja kevesebbre vinni.
Pl. a gyógyszerészet egy nagyon érdekes tudomány, van benne kémia, biológia, orvoslás, el tudom képzelni, hogy valaki szívesen elvégzi és utána szívesen csinálja a gyógyszerész szakmát.
Vagy te azt gondolod, a felsőoktatás fő célja, hogy elvégezzen az ember valamit, ami nem is érdekli, végigszenved x évet, hogy utána sokat keressen vele? Ez tipikus szakbarbár gondolkodás. De láttam már ilyet. Pl. egy ismerősöm, egy magyar szakos nő szájából hallottam, hogy ha leteszi az államvizsgát, évekig nem akar könyvet látni. És ebből lett magyartanár.

Hórukk 2021.07.10. 17:10:31

@Ekrü: Te ezt nem tudhatod (már ha Mo-on élsz), de ahol pörög a gazdaság, ott munkaerőhiány van. Ahol a pörgő gazdaság adóit a szoc-eü. ágazatba (is) visszaforgatják (ez sem jellemző hazánkra), ott hiány van orvosokból, ápolókból, házigondozókból és gyógyszerészekből is, nem csak hentesből, kamionsofőrből meg focistából kell több nekik. Aztán hol a jólétnek bizonyos fokát elérik, ott már az őslakos nem szívesen vállal kényelmetlen, vagy éppen túl sok stresszel és felelősséggel járó munkát, mint az említett eü. munkakörök. Itt zárul be a kör.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.07.10. 17:48:03

@Hórukk: ne rohogtessel mar hallod, pl az usa-ban nem szivesen lenne orvos az egyszeri ember... magyarorszagon meg igen, mert itt mindig jol megfizettek oket es mas kihivas amugy sincs. semmi ertelme annak amit irsz.

Visceroid 2021.07.11. 16:24:47

@occam borotvája: Hogy kinek utalja? Hát a Zországnak! Bárkinek is utalja az országon belül, az a bizonyos mennyiségű pénz Svájcból eltűnik és megjelenik itt. Utalja azt akár a szüleinek, esetleg saját családjának, gyerekének. Az a pénz bekerül az ország pénzügyi vérkeringésébe, Svájciéból meg kikerül. És hogy mi lesz a vége? Előbb-utóbb ilyen-olyan csatornákon keresztül, főleg adó formájában az a pénz a Vezíredhez is eljut, aki pedig természetesen stadiont építtet belőle a nép (de inkább a saját) nagy örömére. Így mindenki jól jár, te meg a vezíred is, mert ő tovább költheti a nép pénzét a hülye hobbijaira, te pedig tovább élvezheted az egyre terebélyesedő hátsójának a nyalását! Mindenki jól jár! Szóval mi a bajod a külföldre szakadt szakemberekkel?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.07.11. 17:52:39

@Visceroid: en nemet cegnek dolgozom, minden forint amit ramkoltenek, nemetorszagbol kikerul, magyarorszagra bekerul, eljut a vezeredhez stb. es akkor en holnaptol inkabb nem fizetek szja-t, sot szolok hogy a munkaltatoi terheket is inkabb adjak nekem, majd en beadom a verkeringesbe. erezzuk hogy micsoda hulyeseg ez ugye?

Örömhernyó 2021.07.13. 14:42:08

@Almandin: Arra céloztam, hogy ha fizetős lenne a felsőoktatás, akkor a legdrágább és egyben nehezen elvégezhető szakokra nem sokan jelentkeznének. Így, hogy ingyenes a fizikus, vegyész, matamatika szak, se sokan jelentkeznek oda. Képzeld el, ha még évente több százezer forintba kerülnének. A tanári szakok még így ingyenesen se népszerűek, ha fizetősek lennének, akkor mennyien jelentkeznének oda?
Olyan kurrens szakokra, mint az orvosi, gyógyszerész, fogorvosi szakok, lenne jelentkező, de ez a társadalom felső 5%-a lenne. Még inkább orvosdinasztiák alakulnának ki, lassan kívülállónak esélye se lenne bejutni.
Emellett a magyar felsőoktatás oktatóinak hozzáállása messze áll a nyugati, amerikai oktatókétól. Ilyen felsőoktatásért nem fog fizetni egy tehetségesebb hallgató, hanem egyből megy nyugatra érettségi után.

A magyarszakost, aki nem akar könyvet látni, megértem. Teljesen értelmetlen dolog olyan szakot végezni, jobb, ha elmegy biztosításokkal házalni vagy takarítani egy osztrák panzióba.

Almandin 2021.07.13. 15:38:34

@Örömhernyó: Abban egyetértek veled, hogy a csak fizetős szakok miatt bizonyos szakmák elit szakmákká alakulnának (megint), mert csak a gazdagok tudnák kiperkálni a borsos tandíjakat. Ez a társadalom további kasztosodását idézné elő.
Amúgy sejtettem, hogy az olvasni nem szerető magyar szakost megérted, mert te is hasonló vagy. Most függetlenül attól, hogy lett-e vele munkája, vagy sem, rémisztő jelenség az olyan magyartanár, aki nem szeret olvasni, művelődni. Ha elhelyezkedett a szakmájában, akkor nem képes átadni az irodalom szeretetét a gyerekeknek, mert ő se szereti. Valószínűleg ő is az a típus, akinek kellett egy "papír", hogy ő diplomás, de intellektuális érdeklődése semmi. Abból lesz jó szakember, akár gyógyszerész, akár irodalomtanár, akár mérnök, aki őszintén érdeklődik a művelt tudománya iránt, akár a hobbija is egyben. A mai oktatási rendszer sok "diplomás mesterembert" bocsát ki, akik szellemileg igénytelenek, de nem buták, el tudtak végezni egy felsőoktatási szakot. Lehet, hogy jól is tudják, ami kell a szakmájukhoz, de egyébként felszínes szórakozásaik vannak (valóságsó, szappanopera, stb.). Ez a felsőoktatás eltömegesedédéből fakadó jelenség.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.07.13. 18:18:23

@Örömhernyó: a magyarszakosokrol en is ezt gondoltam vagy 25 eve. aztan kinottem.

L.Réka 2022.01.14. 21:31:32

Szia Anett!
Már sokat keresgéltem..
Nekem gyógyszertári asszisztens OKJ végzettségem van.Párom kint dolgozik már Svájcban.Mi is ki szeretnénk menni kislányommal aki 4 éves. Tudom ,hogy a Német nyelv elsajátítása rettentő fontos,szóval tisztában vagyok ezzel.Az lenne a kérdésem, hogy az OKJ képesítésemet svájcban át lehet minősíteni ha,már ott tartanék?
Előre is köszönöm a válaszodat!

Pozitiv emberek blogja 2022.11.16. 23:25:29

Az emailcímem b.reszler@yahoo.com
Tel 06309462183

Pozitiv emberek blogja 2022.11.16. 23:25:30

Szia! Meg tudnád adni az Anett elèrhetősègèt, mert èrdekelne a gyógyszerèsz állás?! Köszönöm! Nem kell közzètenni

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása