oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2021. május 13. 08:28,  Babysitterből neurológus Svájcban 68 komment

2021. május 13. 08:28 Határátkelő

Babysitterből neurológus Svájcban

A „Miből élnek a magyarok Svájcban?” sorozat legújabb részének főszereplője Ági, aki neurológusként dolgozik az országban. Ismét egy részletet olvashattok Csilla interjújából, a teljes beszélgetést pedig a poszt végén található videóban nézhetitek meg.

neurologus.jpg

Csilla: Hogy kerültél ki Svájcba?

Ági: Németországból jöttem, mert itt nagyobb a kereslet. Kölnben tanultam, ott is tettem le a szakorvosi vizsgát. Neurológus vagyok, azaz agyvérzések, sztrókok, szklerózis multiplex, stb. képezik a szakterületemet.

Csilla: Mennyire felszereltek a svájci kórházak?

Ági: A kórház, ahol dolgozom, nagyon jól felszerelt, minden van. Északkelet-Svájc legnagyobb kórháza, helikopter jön, ha úgy van, tényleg minden van.

Csilla: Hogy néz ki egy napod?

Ági: Reggel megbeszélés, hogy ki van az intenzív osztályon, milyen volt az éjszaka, milyen műtétek voltak, volt-e valami különleges esemény, reanimáció például.

Utána általában a műtőben vagyok, most aktuálisan aneszteziológusként, megnézzük, hogy kell-e tubus a légcsőbe vagy ha rövid a műtét, akkor csak maszkkal altatunk. Attól függ, hogy kinek mi a legjobb.

Csilla: Milyen bérezésre számíthat egy kezdő orvos?

Ági: Svájcban nem tudom konkrétan, de kezdő szakorvosként 120 ezer CHF bruttó. Ami azt jelenti, hogy öt-hat év tapasztalat kell legalább hozzá. Ehhez jönnek még bizonyos pótlékok, ha az ember éjszaka dolgozik vagy esetleg vasárnap illetve ünnepnapokon.

Csilla: Mit szeretsz a munkádban a legjobban?

Ági: Én tényleg nagyon szeretem, ha valaki rosszul van, sokkal jobban lehet látni, hogy mennyit javul nagyon rövid idő alatt. Ami nehézkes, az az, ha valakinek krónikus betegsége van, azon is lehet csiszolni, de ott nem annyira látványos.

Ha valaki nagyon rosszul van, folyamatosan csak hány, levegőt se kap, azt se tudja, mi van körülötte, kap a vénájába valamit és utána már szépen tud beszélni és levegőt kap, sokkal jobban van.

Csilla: Mennyire sikerült beilleszkedni?

Ági: Azáltal hogy már tudtam németül, mikor idejöttem két évvel ezelőtt, sokkal könnyebb volt, mint Németországban, ahol még nem beszéltem a nyelvet. Igazság szerint más is a státuszom, Németországba babysitterként mentem, nem volt szakmám se, szóval az más volt egy kicsit.

Csilla: Ért-e negatív diszkrimináció mióta Svájcban élsz azért, mert külföldi vagy?

Ági: Igazság szerint nem. Hozzá kell tenni, hogy én fehér vagyok, nem is nagyon látszik, hogy külföldi vagyok. Vannak például afrikai barátaim, ők is orvosok, Németországban élnek, ott végezték az egyetemet. Voltam az esküvőjükön is Kenyában, rajtuk látszik, hogy külföldiek, ők meséltek durva sztorikat.”

A teljes interjút megnézhetitek a videón.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat Svájc Hogyan élnek a magyarok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8216558008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kardio1 2021.05.13. 08:43:03

Ezt nem értem. Ha neurologus, akkor mit keres a mutoben anesztesként ?

CsillaCH 2021.05.13. 08:46:58

Ez csak egy kiragadott részlet az interjúból. Agi több helyen is dolgozik, részmunkaidőben.

Csodabogár 2021.05.13. 09:49:48

@kardio1: Nekem az egész kicsit zűrös. Babysitterből egyből szakvizsgázó orvos, na de nem az én gondom az ügy.

kardio1 2021.05.13. 10:05:26

@CsillaCH: Akkor több szakvizsgàja is van ?

nyuszigonosz 2021.05.13. 10:41:11

@kardio1: Végighallgattam az egészet: igen, több szakvizsgája van, a neurológia mellett még: anesztézia és belgyógyászat. Az orvosi egyetemet Kölnben végezte, szakvizsgákat is ott.
Svájcban nem neurológusként dolgozik, hanem mint altatóorvos és mellette Németországban mint mentöorvos. Svájc elött 6 év kórházban , részben mint neurológus Németországban, Svájcban nem egész két éve dolgozik.

@CsillaCH: Kedves Csilla, nem jó a cím, félrevezetö. És sajnos a leírt és itt publikált szöveg sem kedvez az érthetöségnek.

Golf2 2021.05.13. 11:46:52

Á ez semmi.Kettős miniszternek lenni kamuszó-vivőből...amán döfi!

Csodabogár 2021.05.13. 12:54:24

@nyuszigonosz: A helyzet az volt, mikor én még kórházban dolgoztam, hogy anesztezisztből mindig hiány volt. Több ismerősöm lett igy aneszteziszt. Alapból nem értettem soha, hogy miért, de ez volt. és talán van is.

kardio1 2021.05.13. 13:11:34

@nyuszigonosz: Köszönöm, így sokkal tisztàbb.

Rudi a szezonalis Renszarvas 2021.05.13. 16:33:03

Orvosnál nyugaton nem a fizetés a kérdés: értelemszerűen magasabb - vagy legalább azonos szintű, mint kb bármilyen más értelmiségi szakmában, beleértve a bankár-IT-st is, a munkaórák száma a kérdés. Nyilván nem a magyar heti 70órás kórházi orvosi terheléssel kell számolni.

Csodabogár 2021.05.13. 17:05:49

@Rudi a szezonalis Renszarvas: Nincs fogalmad Svájcban mennyit dolgoznak az orvosok, amig nem lesz nagyfőnők. De aztán is készenléti ügyeletek sora.
Aki pedig magánkórházban dolgozik magánpraxissal, annál éjjel nappal. Mint már említettem két kórházban összesen 9 évet dolgoztam. Az egyik állami volt a másik magán.
Magam is csodálkoztam anno.

kardio1 2021.05.13. 18:04:49

@Rudi a szezonalis Renszarvas: nem hinném, hogy a svájci helyzet érdemben különbözne a franciátol. Sokat dolgozunk. A hivatalos munkaidő Franciaországban 35 óra. Ezt szerda estig, ritkàbban csutortok kora délelőttig letudjuk. Nem a munkaóràk számában van lényegi eltérés Magyarországhoz képest.

tanato 2021.05.13. 19:15:23

@kardio1: Most már azért jobb itthon is,na nem a munkaterhelésben az van bőven.-A legális jövedelem tényleg nagyon szépen emelkedett a Kincses-Orbán paktumnak köszönhetően.És az évek számával fokozatosan emelkedik 40 év elteltével már közel 3 milla bruttó.Nyilván ez neked francia orvosnak nem számít soknak de nekünk itthon azért nagyon jó.

nyuszigonosz 2021.05.13. 19:20:07

@kardio1: @Rudi a szezonalis Renszarvas:

Most megnéztem az orvosok elöírt munkaidejét úgy Németországban ( mivel itt sajnos nagyon sokat dolgoznak az orvosok) és Svájcban. Hát több, mint Franciaországban.

Németországban 48 óra/ hét, de ez általában több.
Svájcban 50 óra/ hét ami ott általában szintén több, a megkérdezett orvosok 45%-a szerint több mint 52 óra/hét.

tanato 2021.05.13. 19:24:14

Neurológus.:Itthon már annyira kevés a szakorvos hogy már a magán eüben is komoly sorállás van.A bátyámnak próbáltam intézni neurológust,állami szóba sem jön annyi a várakozási idő,egy magán neurológust egy 30 éves fiatal srácot találtam aki a magánrendelésére hajlandó volt a bátyámat előjegyezni egy hónapra.Mondta kolléga ne haragudj annyira kevesen vagyunk így is csak nehezen tudlak benneteket besorolni.Jó a díj még a bátyám 240 ezres nyugdíjához sem túl nagy összeg 15000 ft,csak az idő.Ennél csak rosszabb lesz.Én magamnak szintén magánban kellett hogy csináltassak csípő és gerinc mr-t,az csak egy hét előjegyzés volt és mindössze 70000 ft. azn eredmény meg két napon belül megérkezett az emailemre.
Vidéki nagyvárosról beszélek.

kardio1 2021.05.13. 19:27:57

@nyuszigonosz: a 35 óra az országosan elismert hivatalos munkaidő. Nekünk többet kell dolgozni, ezért plusz szabadnapok járnak (RTT: réduction du temps de travail), amiket persze tobbnyire nem tudunk kivenni. Ha az RTT alapján számolok, napi 8h-t kéne dolgoznunk csak; nekem egy sima, laza hetkoznap általában 10h.

tanato 2021.05.13. 19:28:40

@nyuszigonosz: A világon mindenütt túl vagyunk terhelve úgy az első a második/poszt szovjet block/ és a harmadik világban is.Egész egyszerűen kevesen vagyunk,keveset képeznek belőlünk világszerte.Inkább egymástól lopkodjuk az embereket.A nyugat tőlünk és a 3.ik világból,mi a harmadikból.Itt egy példa
avicenna-maganrendelo.hu/

kardio1 2021.05.13. 19:38:21

@tanato: az nem kevés. Itt kozalkalmazottként a max. elérhető brutto alapbér nem egészen 9000 euro 32 év után (a rezidensség nem számít bele), utána már nem no. Erre rajohet még potlék, ha nincs magátevékenység mellette, ugyeleti díj, illetve vannak egyéb, határozott ideju szerződések, magasabb fizetéssel, vannak helyettesito orvosok, kiemelkedo díjazàssal (csipi is sokak szemét, meg fogják ezt szuntetni), és persze van a magánegészségügy, jóval magasabb jovedelemmel.

tanato 2021.05.13. 19:44:51

@kardio1: Igen már nekem is 37 év eü munkaviszony után bruttó, 1 milla 600 ezer helyett3esítések nélkül amikből mindig annyi van hogy aliglehet őket ellátni/A környező falvakban vagy nincs állandó orvos vagy nagyon elaggottak vannak/Így azután nekem is felmegy bruttó 2 millára.2023-ban pedig fordulok a 40 évre,akkor lesz bruttó 3 /helyettesítések nélkül/1983 október 1.én kezdtem.

Csodabogár 2021.05.13. 19:50:55

@kardio1: Kényelemes nyugodt élete csak Skandináviában van egy orvosnak. ott kávéznak naponta kétszer és alighanem az is belefér a hivatalos munkaidőbe. Ott semmi se sürgős soha. Svédeknek természetes, hogy rengeteget kell várni mindenre, háziorvos, ugyan már, arra van az asszisztens. Nem is hallottam ott soha orvost a munkamennyiségre panaszkodni, maximum az adókra.:-)

tanato 2021.05.13. 19:54:50

@tanato: De a dolog sajnossa,hogy csak az a tetves járvány ennek a szép pénznek az oka.ha nem lett volna még mindig bruttó 350 lenne a fizum mint 2 éve.
Ugye eddig az volt mondva itthon:Mit képzeltek magatokról nem vagytok ti Istenek,hogy képzelitek hogy jobban keressetek egy közepes képességű szakinál.
Azután csak kiderült hogy a járvány kezeléséhez,megfékezéséhez a szenvedők a haldoklók ellátásához csak nem okésak a szakik hiába vannak rendesen megfizetve.
Na de ez csak a morgás joga,kétségtelen 20 vagy 30 éve jobban jött volna ez az emelés,de még így a végén 62 éves múltam márciusban még pont elkaptam a farkát..

Golf2 2021.05.13. 19:59:56

@tanato: Jé nem is gondoltam hogy állami szférában is repkednek a havi milliók.Akkor nekem lefelejtettek 1 nullát....csak 6 számjegyü ráadásul egyessel kezdődik:)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.05.13. 20:03:04

@Csodabogár: a skandinav mentalitas resze a munka-maganelet egyensuly (work-life balance), es ezt az elet minden teruleten meg lehet figyelni naluk.

SzZoole 2021.05.13. 20:09:24

@Golf2: “ nekem lefelejtettek 1 nullát....csak 6 számjegyü ráadásul egyessel kezdődik”

Jó neked, az enyém csak négy számjegyű és éves szinten is csá öt számjegyű, sirok

nyuszigonosz 2021.05.13. 20:10:06

@kardio1: Ezt gondoltam is, hogy te is jóval többet dolgozol, mint a hivatalos munkaidö.

@Csodabogár: Na ezért megy sok német orvos Svédországba.

@tanato: Orvosból mindenhol sajnos túl kevés van, míg paciensekböl meg mind több.

tanato 2021.05.13. 20:10:56

@Golf2: A többi szférára nincs rálátásom csak az enyémre.rengeteg munka,nagyon kemény támadások a betegek részéről,de legalább már anyagilag van értelme.

nyuszigonosz 2021.05.13. 20:20:21

@tanato: Írod, hogy kevés orvost képeznek, igen ez nagyon igaz, pl. Németországban az orvosira csak numerus clausus érettségivel lehetett bejutni, szóval érettségi 1,0 ( ja az egyes itt a legjobb jegy) némelyik tartományban 1,2 vagy 1,3-al, de ez már kivétel, és az nem soknak sikerül, pedig biztosan jó orvosok lennének, csak be sem kerülnek itt egy orvosi egyetemre. Még az állatorvosira is nagyon jó érettséginek kell lenni. És hát nem akárhonnan.

Ezért is tanul nagyon sok német fiatal máshol mint Németországban. Német nyelvü orvosképzés már van sok EU országban, ahol nem ennyire leszükítettek a lehetöségek.

tanato 2021.05.13. 20:38:20

@nyuszigonosz: Van nálunk is német nyelvű képzés/Szegeden is ahol én végeztem/Jó summát be tud kasszírozni az Egyetem a külföldiek képzéséből.Mellékmondatban megjegyzem,egyik kissé távoli rokonm aki alattam végzett 3 évvel/nagyon jó eszű,kutató lett belőle Oxfordon oktat az orvosin érdekessége hogy francia svcájci olasz anyanyelvű a felesége,ott tanít az egyetemen csak a bölcsészeknélígy a gyerekei négy nyelvűek,francia,olasz magyar és angol,de jó nekik.SZóval ő a külföldi hallgatók oktatási feleőse ott,teliszájjal szidta a brexitet,mert nagyon lement a külföldi hallgatók létszáma és ezáltal az egyetem bevétele.

nyuszigonosz 2021.05.13. 21:00:38

@tanato: Igen, ott is sokan tanulnak innen.

sci_dev 2021.05.13. 21:50:42

Meg szerencse hogy nem az a cim, hogy ovodasbol lett neurologus svajcban, mert mennyi komment lenne...

svajcineger 2021.05.13. 22:08:05

Az én háziorvosom is egy Magyarországon végzett német doktornő.

tanato 2021.05.13. 22:25:01

@svajcineger: file:///C:/Users/Felhaszn%C3%A1l%C3%B3/Downloads/DAAD_online-bross%C3%BAra_ma.pdf

svajcineger 2021.05.13. 22:42:51

@tanato:
Igen, ő is a Semmelweis-en végzett vagy 30 éve.

Csodabogár 2021.05.13. 23:21:55

@tanato: Bizony jobb lett volna időben rendezni az orvosi fizetéseket. Akkor talán nem alakult volna ki ez a rusnya hálapénz rendszer, amitől én kiütést kaptam mindig.
Kiváncsi vagyok hogyan fog alakulni a dolog, vagy képesek lesznek-e az emberek még mindig a borítékokat dugdosni az orvos zsebébe.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2021.05.14. 02:09:40

@Csodabogár: Nem feltetlen egybol orvos. NEkem is van orvos ismeros, 20 evesen Nemetorszagban volt bebiszitter, majd utana ldeiplomazott Magyarorszagon, majd jo par eve ismet a nemeteknel van, immar orvoskent.

Golf2 2021.05.14. 06:11:33

@SzZoole: az enyém csak négy számjegyű...gondolom fel se kelnél 500ért.(Nekem pont annyi nettó).

tanato 2021.05.14. 07:03:56

@Csodabogár: Annak vége szerencsére,mivel beépített tikos ügynökök hada provokálja az orvosokat tesdtkamerával felszerelve és ha pozitív több éves börtön kijöhet belőle.Még a legjobb ismerősöd ism lehet beépített fedett ügynök/elég egy 50 ezres közúti bírság elengedése cserébe/Én pl. március óta minden pénzügyi felajánlást elutasítok,azt mondom ha nagyon akar valamit adni hozhat ajándékot 8000 ft.ig bezárólag/aki olyan szokott is hozni,bort,bonbont stb/
Idáig már 2 állatorvos bukott le titkos ellenőrzésen/emberorvos még nem/nemrég mondta be a média.Őket is ellenőrzik meg a szoc. szférát provokátorokkal/pl.nagyi szoc. otthoni felvételének gyorsítása vagy a gyermekvédelemben főleg vidéken gyerekek odaítélése nevelőszülőkhöz amiért a nevelőszülő jelenősebb pénzt kap.Eddig pl. sok olyan is kapott gyerekeket,akikre a macskámat sem bíznám/nyilvánvaló "hálapénz" áll az ügy mögött.
Nekem is kellemtlen volt márciusig hogy sokszor megvádoltak leszármazottak,azért látogatom a szülőket hogy elszedjem a nyugdíjukat stb,Most már csak kivételesen súlyos állapotúakhoz megyek ki,akkor is kizárólag nővérrel együtt,hogy nekem is legyen azért tanúm.Meg sokszor az is nagyon kellemtlen volt hogy szaladt az utcára ki hozzám az öregasszony a látogatás után:Doktor Úr 5000-ből tud visszadani?Ilyenkor vagy 20 utcabeli hallotta.Szóval égő volt.Jó hogy vége.

tanato 2021.05.14. 07:12:22

@tildy[UK]: pont uigyanígy nagyobbik klányom gimis társát és jó barátnőjét először nem vették fel az egyetemre,így egy évig bébiszitter volt Németországban.Másodszorra felvették,elvégezte nőgyógyásznak tanult ki,Mérnök férjét kivezényelték néhány évre No-ba.Az egy év alatt felszedett jó némettudása miatt ő is el tudott helyezkedni a szakmájában egy közepes méretű német kórházban,egy közepes méretű német városban./Elmondása szerint sok muzulmán betege volt azok azt szeretik ha a nőgyógyászuk valóban a női nemhez is tartozik/Most már itthon vannak itthon dolgozik egy megyei kórház nőgyógyyászatán.Jelenleg éppen otthon van a kicsinyével.

SzZoole 2021.05.14. 08:12:43

@Golf2: “ “ nekem lefelejtettek 1 nullát....csak 6 számjegyü ráadásul egyessel kezdődik”

“ gondolom fel se kelnél 500ért.(Nekem pont annyi nettó).”

Akkor most, hogy? Fentebb azt írtad, hogy egyessel kezdődik, most meg azt, hogy 500 a nettód, lehet baj van az értelmi képességemmel, de ezt a matekot nem értem

svajcineger 2021.05.14. 08:30:42

@SzZoole:
Lehet, hogy GBP-re gondolt. Bár akkor meg kettessel kéne kezdődnie.

Arthamyr 2021.05.14. 08:42:04

@Csodabogár: Kár, hogy amikor "bevezették", akkor épp az aktuális ideológiával ellentétes volt az értelmiség megbecsülése. Cserébe már akkor is megvolt az "urambátyám rendszer". Nem véletlenül nosztalgiáznak sokan: méltánytalannak látják, hogy most kevesebb jut nekik.

Nem (csak) az orvosok fizetését kellett volna rendezni, hanem a teljes egészségügyet, a finanszírozással és az ellátásra való jogosultsággal együtt, és ez szépen "beállítaná" az orvosok fizetését is. Kb. ugyanolyan maradt minden, csak az orvosok nem keresnek méltánytalanul és indokolatlanul keveset (hivatalosan).
A mostani beavatkozással könnyen lehet, hogy átestek a ló túloldalára, cserébe jól bebetonozták a mostani egészségügyi rendszert. Az különösen "szép" ebben, hogy egy közfinanszírozott területen nagy számban dolgozó emberek az átlagfizetés sokszorosát keresik (bónuszként a közszférában megszokott rendszerben: a teljesítménytől kevéssé, az életkortól jelentősen függve), munkatársaik/beosztottaik meg gyakran a felét (sem?).

Golf2 2021.05.14. 09:01:22

@SzZoole: az 500 fontban van a 6számjegyű egyessel meg forintban( ugyanannyi).Bár en még a 390es fontnál tartok lehet hogy több már.

Golf2 2021.05.14. 09:04:41

Most látom hogy már 420 a font.Akkor 450ért (fontért)kéne felkelned.

SzZoole 2021.05.14. 09:17:45

@Golf2: gulfi, nem dicsekvésként mondom, de csak a levonások £600 körül van egy hónapban :-)

Csodabogár 2021.05.14. 09:51:09

@Arthamyr: Az egész egészségügy meg a finanszírozás egy átláthatatlan bozót itthon, de Kádár időkben még rosszabb volt. Persze legelőször modern funkcionális kórházakat kellene építeni, nem az 1800-as évek végén épülteket foltozgatni.
Aztán átláthatóvá kellene tenni mi mibe kerül. Svájcban mindenről kap a beteg számlát, akkor is ha nem ő, hanem a biztosítója fizeti. Ezzel mindjárt elmulna az érzés, miszerint az sztk "ingyen" van.
Szóval lenne bőven mit csinálni.

tanato 2021.05.14. 10:04:42

@Csodabogár: A maGÁNBAN MINDENRŐL KAPUNK SZÁMLÁT.mEG adunk is.

tanato 2021.05.14. 10:13:56

@Arthamyr: Muszály volt meglépni,már így is alig vagyunk,ha nem lépték volna meg,az öregje tényleges nyugdíjba ment volna a fiatalabbja nyelveket beszélő réteg nyugatra/ahol ugyanolyan gyatra a létszámhelyzet mint itthon/a középréteg pedig átment volna teljes magánba.Az nem igaz hogy a teljesítményítől függetlenül,rengeteg lehetőségünk van növelni a teljesítményünket,helyettesítések ez a leggyakoribb,ügyeletek,országos szűrövizsgálatokban való részvételek/nem kevés pénzt lehet velük keresni/magánrendelés stb.
de erre már a románok hamarébb rájöttek,még ha a maximmot is kapjuk ha elérjük a 40 év eü. szolgálati időt akkor is csak a román orvosi bérek 80%át fogjuk kapni euróban,illetve arra átszámítva de csak akkor pl. az én esetemben ha a román orvosok kétév alatt egy bani fizetésemelést sem fognak kapni.mondom én nagyon dühös vagyok hogyí ezt csak most lépték meg 62 éves koromban,de szerencsére még éppen elkaptam a farkát.

wadcutter 2021.05.14. 12:29:57

"Én tényleg nagyon szeretem, ha valaki rosszul van", én viszont nagyon nem szeretek rosszul lenni. Talán nem egészen jól fejezte ki magát.

Golf2 2021.05.14. 12:51:26

@SzZoole: Tehát 450ért fel se kellnél? Gondolom a legkevesebb segély is több ennél.

SzZoole 2021.05.14. 13:30:13

@Golf2: nem tudom mennyi a segély

svajcineger 2021.05.14. 17:25:42

Ha már svájci eü. a téma...
Most kaptam egy laborszámlát (18 tételt vizsgáltak). Tippek a számla végösszegére?

SzZoole 2021.05.14. 18:17:04

@svajcineger: mivel Svájc tüncikert, szóval szerintem ők fizetnek neked, szerintem :-))

nyuszigonosz 2021.05.14. 18:37:34

@svajcineger: Több mint ezer CHF De ez csak egy tipp, tudomisén.

svajcineger 2021.05.14. 18:53:41

Azért ne essünk túlzásba! :)

svajcineger 2021.05.14. 18:58:01

@svajcineger:
Egy sima vérvizsgálatról beszélünk.

tanato 2021.05.14. 19:23:55

@svajcineger: EZt most már nekünk is számlázzák,illetve közlik havonta.kéthavonta hogy mennyibe kerültek a vérvizsgálatok amiket a praxis rendelt..Fizetni még nem kell érte senkinek.Majd hétfőn belinkelek ide egyet.

nyuszigonosz 2021.05.14. 19:24:46

@svajcineger: Azt nem mondtad. :-) Csak hogy 18 vizsgált tétel. :-)

nyuszigonosz 2021.05.14. 20:08:20

@svajcineger: Na jó, akkor tippelek újra: 180.- CHF ?

nyuszigonosz 2021.05.14. 20:53:11

@svajcineger: Akkor a 180.- és az 1000+ között. :-)

nyuszigonosz 2021.05.14. 22:04:20

@svajcineger: :-) Ja hát mert én mindentudó vagyok. :-)

Neso05 2021.05.27. 19:52:11

@Csodabogár: a teljes levonás a bérből Németországban jóval magasabb mint Svédországban. Plusz kisebb a munkaterhelés. Jól hangzik. De egyelőre mégsem dobbantok.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása