oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. április 16. 06:30,  Újrakezdés a búra után 111 komment

2020. április 16. 06:30 Határátkelő

Újrakezdés a búra után

Voltaképpen olyan, mintha egy Stephen King-regényben élnénk, hiszen pár hete ránk csapódott a búra. Nem csak a réten legelésző tehenet vágta ketté, hanem az eddigi életünket is, és bárhogyan lesz, mindannyiunkra újrakezdés vár. A búra lecsapódásának személyes történetéről és az újrakezdésről is szól Zita írása.

under_the_dome.jpg

„Amíg csak Vuhanban tombolt a vírus, a világ többi részén utazgattunk, vakációztunk, vásároltunk, s vittünk mindent boldogan haza.

Mert a reklámok percenként ezret vibrálva köhögtek bele az arcunkba, szájmaszkot nem viselvén, terjesztve a vírust, ami eleinte csak az elménket támadta meg, az egónkat hizlalta fel, majd kikezdte lassan a lelkünket is.

Fogyassz, élj jól, utazz, vedd meg, dobd ki, vegyél másikat, még egyet, még többet, egyre többet! Teremts rá pénzt, áldozz fel ezen az oltáron egészséget, családot, gyereket, barátot, s végül önmagad! Mert megérdemled… ez a te életed. Ez a te boldog jövőd…

Miközben felengedtük a boldogságlufijainkat milliószámra a levegőbe, amik hamarosan elpukkantak és a tengerbe esve rácsavarodtak egy-egy teknős orrára, lábára, ami ebbe bele is pusztult. Ahogy belepusztulni készült a Föld is. Baj volt, ha a jóság szembe jött az életünkben, mert azzal nehezen tudtunk szembesülni.

Majd egyszer csak ránk csapódott a búra. Néhányan még nekihajtottak autóval, kamionnal, repülővel. De hamarosan rá kellett döbbennünk, hogy ahogyan egy pillanat alatt kettévágta a réten békésen legelésző tehenet, úgy hasította ketté addigi életünket és a világról jónak hitt elgondolásunkat.

2020.03.11.

Kaptam egy emailt, hogy a holnapi nyelvvizsga- időpontom törölték, az állampolgársági vizsgáim többi időpontjait is, előreláthatólag április végéig, további intézkedésig a vírusra való tekintettel bezárnak a minisztérium vizsgaközpontjai. A befizetett vizsgadíjak nem vesznek el, majd kapok új időpontokat. Mint amilyen korrekt volt, mégis szörnyen rosszul érintett, hiszen erre a pillanatra készültem 5 éve.

2020.03.17.

Érezhetően bezárni készült a munkahelyem. A főnököm kiírt szabadságra, hogy ne menjek be. A gyerekemnek mondta, hogy „Vigyázzunk anyudra!” Érdekes, eddig sosem akartak vigyázni rám… Másnap mindenki otthon maradt. Szóval kerek 1 napig voltam szabadságon.

2020.03.18.

Ránk esett a búra. Valójában már nagyon fáradt voltam, beszorult egy hónapra való szabadságom, dolgoztam ezerrel, és nem akartam se jobbra, se balra nézni, munkaterápiára ítéltem magam, hogy magánéletem fájó pontjaira ne is gondoljak, s hogy a lelki és anyagi természetű bombatölcséreket feltöltsem gyorsan, s éljek tovább az én világomban végre, nem egy idegenben. Az elmúlt időszak alattomos patkányként rágcsálta meg a lelkem. Tiszta horror.

S most kaptam beláthatatlan időt, ennek újabb idő kellett, hogy rájöjjek. Két hétig pihentem. Aludtam, olvastam, filmet néztem, partiztam a gyerekeimmel, beszélgettük, nevettünk, felvettem a szálat egy régi, hangsúlyos barátommal.

Panaszkodtam neki, hogy nincs ihlet, rúgjon már belém párat, hátha… Miközben egyre nyomkodtam a „delete” gombot az agyam különböző tartományaiban, mert így ítéltem helyesnek.

2020.03.20.

Elkezdtem újra rendszeresen írni a blogomra. Hatalmas lemaradást kell pótolnom. Tele lett lassan a fejem gondolatokkal, hála a nagytakarításnak.

És persze a jövő tekintetében csak szaporodtak egyre a hatalmas kérdőjelek. Ezeket jól, rosszul igyekeztem feldolgozni. Nem könnyű, bár pihent aggyal kétségtelenül sokkal jobban működik. És igen, ha a jó oldalról közelítünk, fehér zászlóval, az még befutó stratégia is lehet.

Azóta lebegünk egy légüres térben, ahol nincs egyetlen biztos válasz, nincs egyetlen bizonyosság. Hacsak nem mi önmagunk számára. Mert megtanultuk, hogy minden regény 23. fejezetében, minden sorozat évadzáró epizódjában van elrejtve a lényeg, s a megértés okozta megkönnyebbülés.

Ez azonban nem mindenki számára egyértelmű és érthető. Mert nem mindenki szeret olvasni, és nem mindenki sorozatfüggő. És persze mindig van másik út.

Mindazonáltal gondolnunk kell azokra az emberekre is, akik valaha széppé, boldoggá tették az életünket. Még akkor is, ha nincs bizonyosság.

Meddig tart? Hogy vészeljük át? Ki megy el, s ki marad velünk? Kihez térhetünk vissza, s ki megy feledésbe? Az előző kérdésekben a ki mi-re is cserélendő második körben.

2020.03.24.

Köremailt kapott mindenki a cégtől, melyben arról tájékoztattak, hogy akinek a karantén alatt jár le a következő 8 hónapos szerződése, annak nem hosszabbítják meg. Ez most konkrétan engem már nem érint.

Mindazonáltal nem tudok elégszer hálát adni, hogy migránslétem ötödik évében ért utol idegenben a vírus, amikor már konszolidálódtak körülöttem a viszonyok. Ez nem egyszerű, kivárás, türelem... Hivatalosan 2 év. Akkor nem is értem, miért is érezzük úgy, hogy hosszú nekünk a karantén.

2020.04.14.

Az imént kaptam a hírt, hogy kedvenc üzletem, szeretett munkahelyeim egyike május 1-től kinyit. Pénteken már lehet menni dolgozni. Nos, vége a láblógatásnak. Lassan visszatérünk az életbe. Igazán nem bánom, bár tudom, ez egyáltalán nem biztos, hogy tartós lesz, mert a vírus itt liheg még a nyakunkban. Azt is gondolom, hogy korai a döntés.

Igazán hosszútávra terveztünk, home office-ban tanultunk dolgozni, a gyerekek online suliba jártak, egyesével mentünk le a boltba, nem is minden nap, csak hetente max. kétszer. Bezártak a múzeumok, koncerttermek, színházak. Kultúra nélkül maradtunk. Engem ez érintett a legrosszabbul.

Mit tanultunk?

Kaptunk azonban időt, hogy átgondoljunk, megálljunk, hogy odafordulhassunk azokhoz, akit szeretünk. Időt magunkra és a családunkra, a barátainkra.

Megtanultuk, hogy be kell osztani mindent, hogy lehet sokkal kevesebből ugyanolyan jól élni. Sokat beszélgettünk, nevettünk is, mert ezekre mindre jutott idő. A barátom hosszasan mesélt arról, hogy élete legszebb napjai voltak, mikor a gyerekei még kicsik voltak, és néhány napra áram nélkül maradtak, s hogy ültek esténként a sötétben anyu, apu a gyerekekkel, énekeltek beszélgettek, meséltek, játszottak. Valami ilyesmit kellene megélnünk most is.

Nyilván elgondolkodtatott az is, hogy vannak, akik elvesztették a munkájukat, vannak gyerekek, akik most 24 órában vannak összecsukva alkoholista, bántalmazó szülőkkel, s vannak családok, ahol nincs mit enni. Sokkal fontosabb dolgok ezek annál is, mint hogy hányan haltak meg. Ezt vajon ki lehet majd heverni? Hozzá lehet-e szokni az állandó bizonytalansághoz?

Kellő visszafogottsággal. Talán…

Hiszek a mondásban, hogy soha semmi nem történik ok nélkül, mert mindennek értelme van, amit most még csak találgatunk. Egyáltalán nem arra gondolok, hogy keressük majd eszetlenül, hogy honnan, kik szabadították ránk a vírust.

Kína-e, vagy Amerika, vagy más, vagy csak a természet tette a dolgát. Vannak, akiket majd ez érdekel, de ez nem annyira fontos.

A gazdaságok helyreállítása, lehetőleg sokkal kisebb gőzre, a fogyasztás visszafogása szükségtelen dolgok esetében, kevesebb szemét, károsanyag-termelés, egészségesebb életforma, kevesebb munkaóra, a „home office” lehetőségeinek kihasználása. Kevesebb repülés. Kevesebb benzin. Kevesebb kidobott étel, kevesebb ruha, cipő. Kevesebb ember. Fájdalmas?...

Jönnek újabb vírusok?

Nos, egészen addig, még meg nem értjük ezt, jönnek újabb és újabb vírusok, évente pár hónap karanténnal. Addig legalább lélegzethez jut mindig a föld, s lélegzethez jutunk mi magunk is.

Azok, akik ezt nem értik, kényszerkaranténjukban dühönghetnek, míg jobb belátásra nem térnek. Miközben a természet lassan elvégzi a dolgát, gyógyítja a sebeit, és szelektál bennünket embereket.

Az újrakezdés mindenképpen feltételezi a változást. Átalakulást az értékrendünkben, a fejünkben, a szokásainkban. Átalakulást a gazdaságban, amely most még egy ki tudja mekkora válságon is keresztül fog menni.

És az sem igaz, hogy a profitorientált, reklámoktól harsogó világnak nem lehet ellenállni. Bizonyára lesznek elsőre helyes irányba induló, és lesznek hisztisebb társadalmak. Utóbbiakra még sok karantén fog rácsukódni.

Végezetül egy kedves tanmese, ami ugye megint csak az irodalmi bölcselet kiváló műfaja, s kevésbé véresen fogalmaz mint napjaink trillerei.

Az idő

Volt egyszer nagyon régen egy sziget, ahol emberi érzések éltek: a Vidámság, a Bánat, a Tudás és még sok más, így a Szeretet is.

Egy napon az érzések tudomására jutott, hogy a sziget süllyed, ezért valamennyien előkészítették hajóikat és elhagyták a szigetet. Egyedül a Szeretet akart az utolsó pillanatig maradni.

Mielőtt a sziget elsüllyedt, a Szeretet segítségért imádkozott.

A Gazdagság egy luxushajón úszott el a szeretet mellett. Szeretet megkérdezte: - Gazdagság, el tudnál vinni magaddal?- Nem, nem tudlak! A hajómon sok aranyat, ezüstöt viszek, itt nincs már hely számodra!

Így hát megkérdezte a Szeretet a Büszkeséget, aki egy csodaszép hajóval közeledett: - Büszkeség, kérlek! El tudnál engem is vinni?- Nem Szeretet, nem tudlak elvinni - válaszolta Büszkeség - itt minden tökéletes, és Te esetleg árthatnál a hajómnak!
Szeretet megkérte a Bánatot is, aki éppen előtte hajózott el: - Bánat, kérlek, vigyél el magaddal!

- Oh, Szeretet - mondta a Bánat - én olyan szomorú vagyok, de egyedül kell maradnom a hajómon!

A Vidámság is elhúzott a Szeretet mellett, de olyan elégedett és boldog volt, hogy meg se hallotta Szeretet kérését.

Hirtelen megszólalt egy hang: - Gyere Szeretet, én elviszlek téged!

Aki megszólalt, egy öregember volt. Szeretet olyan hálás volt és olyan boldog, hogy elfelejtette megkérdezni az öreg nevét.

Amikor földet értek, az öreg elment. Szeretet úgy érezte sokkal tartozik neki, ezért megkérdezte a Tudást:

- Tudás, meg tudod mondani, ki segített nekem?- Az Idő volt- mondta a Tudás.- Az Idő?- kérdezte Szeretet.

Miért segített rajtam az Idő? A Tudás válaszolt: - Mert csak az Idő érti meg, hogy milyen fontos az, hogy életben maradjon a Szeretet!”

Ha szívesen olvasnál még Zitától, látogass el a blogjára!

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.  

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Hollandia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1915615362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hari Seldon 2 2020.04.16. 07:56:15

„Fogyassz, élj jól, utazz, vedd meg, dobd ki, vegyél másikat, még egyet, még többet, egyre többet! Teremts rá pénzt, áldozz fel ezen az oltáron egészséget, családot, gyereket, barátot, s végül önmagad! Mert megérdemled… ez a te életed. Ez a te boldog jövőd…”

... és most nem „fogyaszthatsz”. Boldog vagy? Hát a lóizét! Most lehet látni, hogy ezt a hülye közhelygyűjteményről le kéne szállni. Ez a „fogyasztás” a normális élet. De lehet visszamászni a fára.

„Miközben felengedtük a boldogságlufijainkat milliószámra a levegőbe, amik hamarosan elpukkantak és a tengerbe esve rácsavarodtak egy-egy teknős orrára, lábára, ami ebbe bele is pusztult. Ahogy belepusztulni készült a Föld is.”

A Föld köszöni szépen nem pusztul bele. Hamár ilyen ilyen dagályosan fogalmazunk, legfeljebb kipusztul az emberiság, de a Föld utána is jól el lesz... Ez valami olyan nagy ego, hogy a Holdról látszik. A Földdel azonosítjuk magunkat?

„A gazdaságok helyreállítása, lehetőleg sokkal kisebb gőzre, a fogyasztás visszafogása szükségtelen dolgok esetében, kevesebb szemét, károsanyag-termelés, egészségesebb életforma, kevesebb munkaóra, a „home office” lehetőségeinek kihasználása. Kevesebb repülés. Kevesebb benzin. Kevesebb kidobott étel, kevesebb ruha, cipő. Kevesebb ember. Fájdalmas?...”

Ja, és ha ez mind „kevesebb” lesz, kevesebb munka kell, és lesz jó kis elszegényedés. Lesz helyette „több” szegény ember. „kevesebb ruha cipő” – Ja lesz még 100 millió munkanélküli Indiában Bangladesben Afrikában, és idejönnek (még nagyobb tömegben) Európába. Akkor meg ugyanezek pár év múlva ezen siránkoznának.

„Nos, egészen addig, még meg nem értjük ezt, jönnek újabb és újabb vírusok, évente pár hónap karanténnal. Addig legalább lélegzethez jut mindig a föld, s lélegzethez jutunk mi magunk is.”
Igen, ezt jövendölték 1351-ben is, miután véget ért a pestis. Aztán csak itt vagyunk. Most nyilván nemzetbiztonsági ügyként kezelik az államok a kutató laborok megerősítését. Ugyanis társadalom reagál rá. (Példaként: ahogy az amerikaiak megcsinálták az atombombát, De Gaulle kiadta, hogy Franciaországban is rá kell erre állni.) Most is ez lesz, minden ország, aki képes rá, megerősíti a biológiai fegyver elhárító képességét.

fhdgy 2020.04.16. 09:24:28

A koronavírus szempontjából három kategóriába osztom most az embereket.

1. Nem is hallott, nem is tud semmit a koronavírusról ( pl. elszigetelten élő amazonasi indiánok valsz. ebbe a kategóriába esnének )

2. Tud róla, érinti is, de szerencséje van, mert a hatása inkább elméleti mint gyakorlati jellegű.

3. Keményen megtapasztalja sok-sok nagyon káros direkt vagy indirekt hatását. Lehet, hogy maga is megbetegedett, halálfélelme volt, elvesztette közeli hozzátartózóját. Elvesztette a munkahelyét, fogalma sincs, hogy miből, hogyan fog élni holnap, holnapután, stb. stb.

A poszterina kizárt, hogy az első csoportba tartozzon! -:)

Az is kizárt, hogy a harmadikba, mert akkor egészen más poszt született volna.

Marad a második kategória.

Akkor meg mi a baja?

SzZoole 2020.04.16. 09:26:45

Jaj sírok, teljesen megérintett lelkileg ez a poszt. Ezentúl gyalog járok mindenhova, vigyázok a saját és a Föld egészségére, is, sőt a qúrásról is leszokok mert az is izzadással jár.......

Csak vicc volt, vagy nem, már nem is tudom úgy összezavart ez az írás......

Hari Seldon 2 2020.04.16. 09:34:21

@SzZoole:
Szóval neked is tetszett a poszt...

SzZoole 2020.04.16. 10:05:05

@Hari Seldon 2: rendkívül, nagyon hiánypótló poszt volt ez :-)))

Már csak egy kérdésem lenne, 5 évvel ezelőtt mivel érkezett a poszterina Hollandiába, varázsfelhőn? :-))

kardio1 2020.04.16. 10:09:38

@Hari Seldon 2: nagyon sarkosan, kockán gondolkodsz. Az igazság, mint általában, valahol középen van. A fogyasztói társadalom nem létezett mindig, és nem is fog fennmaradni örök időkre. Azt állítani, hogy csak ez a társadalmi modell létezhet, illetve, hogy ennek alternatívája a fára való visszamászás lenne, erős túlzásnak tűnik. Az is igaz a posztban, hogy materiális javak hajszolása nem tesz boldoggá. Arra viszont én sem számítok, hogy gyökerestül új világ jönne a járvány után. De valószínűleg sokban más lesz. A globalizáció jelenlegi modellje nem folytatódik ugyanígy, egyfajta relokalizáció fog végbemenni, hogy akkor is biztosítható legyen a társadalom és a gazdaság működése, ha valami miatt, mint most, megszakadnak a globális termelési láncok.

sörm 2020.04.16. 10:13:42

Ez a legnagyobb bajom nekem is a klímahisztériával, ami nagyon látszik ebben a posztban: hisztéria lett belőle. Pedig nem kételkedem benne hogy nagy bajok vannak, kellene tenni sok minden ellen (a műanyag miatt a tengerekben én is ölni tudnék és több projektben aktív is vagyok ami ez ellen dolgozik). De azzal hogy hisztériát csinálnak az egészből javulást nem érnek el, csak milliónyi embernél egzisztenciális szorongást. A lényeg az lenne hogy a tudományra hallgassunk, erre szektát csináltak belőle.

Apropo: az a hír járja hogy Greta a mi gimnáziumunkba felvételizik, mi egy hét múlva tudjuk meg hogy ide került be vagy máshova. Engem mondjuk nem érint mert jövőre nem dolgozom és amúgy is csak végzősöket tanítok. Meg jó eséllyel halasztani fog, túl sok dolga van most ahhoz, mint hogy gimnáziumba járjon.

A poszter egyébként ügyesen fogalmaz szerintem, ne húzzátok le ennyire. A tartalom sekélyes giccs, de azon lehet dolgozni.

SzZoole 2020.04.16. 10:24:45

@sörm: melyik Gréta, a Thumbsdown?

négyzet 2020.04.16. 10:26:09

Elérjük majd a sokkal kisebb fogyasztást és fellélegezhet majd a Föld, nyugi, amikor a népesség 60%-a elkapja a vírust...
Anyám borogass...
Hozzám nagyon közel áll a természetvédelem, eszerint is élek, ahogy csak tudok. De a járvány kapcsán pont nem fogok annak örülni, hogy ki kell önteni a tejet, mert kevesebbet fogyasztunk, hogy emberek mennek tönkre, mert pánik van. Sajnos rohadtul nem ugyanaz önszántunkból mindenkinek visszafogni kicsit a fogyasztást, vagy azért fogjuk vissza a fogyasztást, mert nincs miből vagy nincs mit.

sörm 2020.04.16. 10:32:48

@SzZoole: Miert, van több hires Greta is? :) Gondolom Thunbergre gondolsz, ja.

dikusz. 2020.04.16. 10:40:42

@sörm: Tényleg jól ír a hölgy. Valamikor én is jól fogalmaztam, de már elmúlt...

De szerintem nem is azzal van a gond, hanem a mondanivalóval.
Engem például az érdekelne, hogyan fogja vissza a fogyasztását, hogy kevesebb kárt tegyen a környezetében.

SzZoole 2020.04.16. 10:41:32

@sörm: hires Gréta, talán a Garbo az volt :-)

dikusz. 2020.04.16. 10:41:45

@sörm: Hát, nekem így hirtelenjében Greta Garbó jutott eszembe.:)

dikusz. 2020.04.16. 10:42:29

@SzZoole: 14 mp-el előbb írtad le:)))

sörm 2020.04.16. 10:46:30

@négyzet: Teljesen egyetértek. És ugye ez a sztori sem Európát fogja teljesen padlóra küldeni, ahogy a klímaváltozást sem mi fogjuk elsősorban megszívni. Itt a messzi északon még nem is bánnék néhány melegebb nyarat... A baj ott van amikor az ember önmagán kívül az emberiség maradék részének a helyzetébe is belegondol. Az én munkám nincs veszélyben, sőt nekem könnyebb is lett mostanra az itthonról dolgozás, eddig hozzátartozóm nem érintett, tényleg több idő van családdal stb. Valahogy mégsem tudok örülni ennek a vírusnak és alig várom hogy minden visszatérjen a normális kerékvágásba.

sörm 2020.04.16. 10:48:16

@SzZoole: @dikusz.: Ő is itt van Stockholmban, az itteni Kerepesiben (Skogskyrkogården). Őt már nem aggasztja sem a klíma, sem a vírus. :)

SzZoole 2020.04.16. 10:52:06

@sörm: de ő legalább tényleg híres, volt legalábbis :-))

Arthamyr 2020.04.16. 11:38:31

Ez erős poszt volt. Pár fénypont:

"Nyilván elgondolkodtatott az is, hogy vannak, akik elvesztették a munkájukat, vannak gyerekek, akik most 24 órában vannak összecsukva alkoholista, bántalmazó szülőkkel, s vannak családok, ahol nincs mit enni." - Mert ez eddig nem volt? Vagy most számottevően megnőtt a száma az ilyen eseteknek? Vagy most tűnt fel?

"Nos, egészen addig, még meg nem értjük ezt, jönnek újabb és újabb vírusok, évente pár hónap karanténnal." - Hajjaj. Lesz valami vírusnaptár is (mintha allergiával kapcsolatosat már láttam volna)?

Az utolsó bekezdés meg a csúcsok csúcsa...

ulpius66 2020.04.16. 12:30:20

Kedves Posztoló!

"Újrakezdés a búra után"

A címben van egy nagy helyesírási hiba!

A "bura" az rövid "u" betű!!!!!!!!!!!!!
(persze úgy is van értelme, hogy "búra" csak úgy teljesen mást jelent!)

Kérném javítani!

Határátkelő 2020.04.16. 12:32:20

@ulpius66: Ez a vita azóta tombol, hogy megjelent Stephen King könyve. Aminek a címében a "búra" szó szerepel. Mivel a poszt kiindulópontja és többszörös referenciája ez a regény, ezért ez a változat került a címbe.

bookline.hu/product/home.action?_v=Stephen_King_A_Bura_alatt_I_II_&type=22&id=112807

Üdv

Határátkelő

Csodabogár 2020.04.16. 12:46:38

@kardio1: "materiális javak hajszolása nem tesz boldoggá." a hajszolása biztos nem. De a vágyak megvalósítása, amihez többnyire kellenek a materiális javak, annál inkább.
Részemről örülök, hogy már kifele megyek az életből. Egy ilyen bezárt karanténos rettegős élet nem tenne egy percre se boldoggá. A sok ellenszél. vasfüggöny, ellenére is sikerült vágyaimat teljesíteni. Volt ázsiai influenzám, mikor teljesen egyedül voltam a stockholmi lakásomban, de túléltem hiszteria és segítség nélkül. A svédek azt is lezseren vették. még az orvossal is csak telefonon lehetett beszélni.
A jövőt gazdaságilag elég sötéten látom, remélem rám személyileg nem lesz hatása, de nem vagyok ebben se biztos. Elég kemény idők jönnek, sajnos.

Ja a poszt, hosszú volt és unalmas, nekem.

Csodabogár 2020.04.16. 12:51:25

@dikusz.: Nem eszik.:-) Ez a legegyszerübb. Sok sikert kívánok mindenkinek ehhez.. Olcsóbb is lesz ettől az élet. Kevesebb lesz a túlsúlyos., magas vérnyomásos cukorbajos stb. Kész öröm lesz az élet a karanténben.:-)))

kardio1 2020.04.16. 13:02:35

@Csodabogár: a vágyak megvalósítása is csak időlegesen tesz boldoggá.

huisje boompje beestje · https://huisjeboomptjebeestje.blogspot.com/ 2020.04.16. 13:24:52

@négyzet: @Határátkelő: Köszi HÁ, h megmentettél a posztolók karmaiból, de mind1, én már öreg is vok, eretnek is, meg határátkelő is, megjártam a poklot párszor, de tudom, h van kiút.

huisje boompje beestje · https://huisjeboomptjebeestje.blogspot.com/ 2020.04.16. 13:37:17

@fhdgy: Tudod, nem mind1, hogy hogyan gondoljuk. S tudod, nincs nekem se megoldásom, csak gondolom, hogy ez egy kihívás egy faszság, mert ami jó, azt nem lehet elrontani. Ami rossz az meg bukásra van ÍTÉLVE. Tehát igyekszünk alternatívákat keresni, igazodni, változni, s ez a kulcsszó:változni.

huisje boompje beestje · https://huisjeboomptjebeestje.blogspot.com/ 2020.04.16. 13:37:19

@fhdgy: Tudod, nem mind1, hogy hogyan gondoljuk. S tudod, nincs nekem se megoldásom, csak gondolom, hogy ez egy kihívás egy faszság, mert ami jó, azt nem lehet elrontani. Ami rossz az meg bukásra van ÍTÉLVE. Tehát igyekszünk alternatívákat keresni, igazodni, változni, s ez a kulcsszó:változni.

Hari Seldon 2 2020.04.16. 13:47:03

@kardio1:
Először definiálni kéne, mi a "boldogság". Mert mindenkinek más fogalom van a fejében erről.
Másodszor a boldogság nem "folyamatos" szinten van senkinek az áletáben jelen. Lehet akár így is elemezni, hogy van amikor 100%-osan vagy boldog, van amikor csak 80%-osan. Ha minuszba mész akkor vagy boldogtalan.

Aki folyamatosan és 100%-osan boldog, az olyan mint Hašek regényhőse, Svejk...

huisje boompje beestje · https://huisjeboomptjebeestje.blogspot.com/ 2020.04.16. 13:50:56

@Hari Seldon 2: Sajnálom, ezt így gondolom,. lejátsszuk a játszmát, s majd beszélünk.Talán, ha túléljük.

huisje boompje beestje · https://huisjeboomptjebeestje.blogspot.com/ 2020.04.16. 13:59:07

@Hari Seldon 2: A boldogságnak is van legalább 1000 arca, mint ahogy a szürkének is legalább ötven árnyalata. Pásztázz kicsit a blogomon! érteni fogod.

huisje boompje beestje · https://huisjeboomptjebeestje.blogspot.com/ 2020.04.16. 14:07:13

@SzZoole: Nincs, és nem is volt varázsfelhő. kitartás volt, meg fogcsikorgatás, szép napot neked is! Nincs harag!

London2009 2020.04.16. 14:11:25

Jajj. Pedig alapvetoen sok mindennel egyetertek, de fajdalmasan giccs lett az egesz iromany. Semmi valtozas nem lesz a virus utan. Sot, egy csomk minden rosszabb lesz mivel a kiesett bevetelt majd igyekezni fognak erovel behajtani a cegek. E mellett lesz egy csomo elszegenyedett csalad, bedolt hitelek, munkanelkuliseg stb. Erdekelne, hogy fagyasztas helyett mit javasol? Az emberek tobbsegenek ez a szorakozasa es most meg vannak love, nem tudnak mit kezdeni magukkal. Csomo ismerosom elkezdte atertekelni az eletet, kapcsolatat. Erdekes dolog ez.

huisje boompje beestje · https://huisjeboomptjebeestje.blogspot.com/ 2020.04.16. 14:21:34

@London2009 Lehet, h nem lesz változás, Lehet, h még csavarnak rajtunk a bálnák. s az emberek nem tudnak mit kezdeni magukkal. Ezaz! Éppen itt a hiba, magunkban kell keresni a bajt!

kardio1 2020.04.16. 14:54:36

@Hari Seldon 2: nem matekos szemlélettel kellene mindenhez közelítened, az talán segítene, hogy szót értsünk.
Alapvetően én nem a pillanatnyi érzelemre gondoltam, mint boldogság. Ha veszel valamit, az időleg boldoggá tehet, de nem tartósan. Ha azt látod, hogy az életedben a helyén vannak a dolgok, például van szép, szerető családod, attól boldog lehetsz, és ez tartós, nem múlik azon, hogy éppen a lányaid összevesztek-e valamin, vagy hogy a feleséged épp valami ferdét mondott neked. Remélem, érthető volt, amit írtam.

puhacica 2020.04.16. 14:55:32

@London2009: "Semmi valtozas nem lesz a virus utan. Sot, egy csomk minden rosszabb lesz mivel a kiesett bevetelt majd igyekezni fognak erovel behajtani a cegek." - teljesen egyetertek.

"Az emberek tobbsegenek ez a szorakozasa es most meg vannak love, nem tudnak mit kezdeni magukkal. Csomo ismerosom elkezdte atertekelni az eletet, kapcsolatat." - ez azert eleg felelmetes, nem? annyi ilyet olvasok, csomoan panaszkodnak, hogy unjak magukat otthon, nem tudjak, hogy mit csinaljanak a rajukszakadt szabadidovel. az, hogy atertekelik a kapcsolatukat meg egyenesen wtf. eddig hogyan eltek vajon? egymas mellett? orulve, hogy munka utan csak par orat kell ebren egy teto alatt tolteni? fura.

somlobodog 2020.04.16. 15:26:52

@Hari Seldon 2: hibátlan. +1. Nem tudok mit hozzatenni :))

London2009 2020.04.16. 16:39:15

@puhacica: nem feltetlenul rossz ertelemben. Peldaul azt meselte az egyik bnom, hogy ahogy belengettej ezt a karantent o is hazautazott azonnal meg a baratja is. Mindketten masik orszagba, egymas nelkul. Nem akartak a canary wharfi egy szobas alberletukben bezarva lenni honapokig. Rajottek, hogy alakitani kell az eletuket, hazassag, nagyobb lakas, legalabb egy erkellyel stb. Ugyhogy lehet, hogy nekik ez az egesz inkabb egy pozituv lokest fog adni. Bar en furcsallom kulonben, hogy ezt a dontest hoztak es hazamentek a szuloi hazba. Biztos, hogy inkabb azt valasztottam volna, hogy legyunk egyutt, no mindegy.
Sok embernek nincs hobbija, nem talalekony, csak eli a kis rutinos hetkoznapjait egy megfaradt kapcsolatban, a gyerek is meg az asszony is leginkabb idegesiti stb. No nekik most rossz lehet. :D
Nekem egyedul a gym hianyzik meg az uszoda, szauna. Ezek az otthoni videok nem a kedvenceim... de amugy nem panaszkodom mert nekunk szuper, hogy egyutt lehetunk itthon a gyerekekkel. Az okra persze jobb nem gondolni...

Hari Seldon 2 2020.04.16. 17:08:07

@kardio1:
Akkor visszatérünk oda a filozófiai kérdéshez, hogy van egy általános "megelégedettség" de van mellette egy időszakonként előforduló nagyobb boldogság. - Szigorúan nem számszerűsítve, de mégiscsak van.
Például ha valaki vesz egy új autót, vagy akár feltalál valamit, elér egy díjat az olimpián. stb... Ami "kiemelkedően" fontos neki.
Ez az "általános megelégedettségen" túli plusz. - Na ez a lényegéből fakadóan alapvetően időszakos. Akár százalékosan fejezzük ki magunkat akár nem.
Na, jó leszállok a témáról, mert alapvetően utálom a filozófiát a ködös dolgokról, de ma annyi Coelho-zás volt, hogy talán még belefér az én számszaki személeletem.

nemhüje 2020.04.16. 17:37:42

@kardio1:
Hosszú távon viszont mindannyian meghalunk, ahogy Keynes megjegyezte.
Ha te örök boldogságra ácsingózol, fordulj a papokhoz, ők árulják ezt a holmit.

Hari Seldon 2 2020.04.16. 17:56:12

@nemhüje:
Várj, neki már eladták ezt a terméket...

Csodabogár 2020.04.16. 18:01:17

@kardio1: Nem vagyok telhetetlen sok kis időleges boldogság szépen össze tud folyni az évek folyamán egy állandó megelégedettségbe. Legalább is nálam ez volt, van.

Csodabogár 2020.04.16. 18:04:54

@huisje boompje beestje: Miért utálnálak? Szerintem ilyesmit egy szóval se írtam.

Taxomükke (UK) 2020.04.16. 18:17:04

Ezt nem bírtam elolvasni.

kardio1 2020.04.16. 18:21:08

@Hari Seldon 2: @nemhüje:
Nem a papok árulják, a "Főnök" hív személyesen a követésére. :)

Golf2 2020.04.16. 18:26:07

Off.Karantén ide vagy oda,márciusban újabb 3300 magyar kért tartós letelepedési engedélyt az Egyesült Királyságban, így a teljes szám már 100 ezer közelébe emelkedett... 

Golf2 2020.04.16. 18:29:26

Off.Portugáliában most kap minden iskolás ingyen laptopot, mobilnetet és programokat az államtól...Nálunk meg...semmit.

Hari Seldon 2 2020.04.16. 18:59:28

@kardio1:
Ja hogy, más adta el a terméket... OK neked biztos tetszett, én maradok az ilyen százalékos megközelítéseknél.

kardio1 2020.04.16. 19:09:09

@Hari Seldon 2: még mindig nem érted: semmiféle termékeladásról nincs szó. A világ sokkal gazdagabb annál, mint amit te látsz belőle. Ha csak a materiális oldalát látod, igen sok kimarad, mintha fél szemedre vak lennél.
Természetesen abban egyetértünk, hogy a materiális világ tagadása sem helyes. Mindennek megvan a maga helye. A pszichének, érzelmeknek, hiteknek csakúgy, mint a számszerűsíthető dolgoknak.
Érdekes, hogy te még mindig a tudomány mindenhatóságában hiszel, pedig ez a 19. században oly népszerű nézet elég nagy pofonokat kapott azóta.

puhacica 2020.04.16. 19:09:13

@London2009: jaaa, ertem! mindenesetre erdekes dontest hoztak.

nekem sem hianyzik semmi, csak a tenger, most, hogy ilyen kozel van, talan meginkabb. de ennel nagyobb problemam soha ne legyen! :)

London2009 2020.04.16. 19:40:46

@puhacica: hova koltoztetek, elarulod ha nem titok? Lehet, hogy mar irtad de mar ritkabban olvasom a blogot igy lemaradtam rola.

Hari Seldon 2 2020.04.16. 22:00:17

@kardio1:
"Érdekes, hogy te még mindig a tudomány mindenhatóságában hiszel, pedig ez a 19. században oly népszerű nézet elég nagy pofonokat kapott azóta."

Nem hiszek, tudomásul veszem. Egyébként miért is?
Mert "rosszra" használják fel a tudmányoks eredményeket?
Vagy mert időnként új felfedezések miatt a régi elméletek nem tarthatók? - Ezt hívják "önreflexiónak". Tudod, az aki képes előre lépni.

Kb mióta az első ember lemészott a fáról, és a kövekező meg rájött, hogy a tűzbe esett hús finomabb... Szóval elég régóta. Előtte a kor "tudományos elmélete" az volt, hogy nyersen jó a hús...

kardio1 2020.04.16. 22:45:33

@Hari Seldon 2: hát ez az, tudomásul veszed, hogy a tudomány mindenható !
Pedig nem. A tudomány nem képes a világ teljes megismerésére eljuttatni az emberiséget (ezt gondolták pedig a 19. században: pozitivizmus). Akkoriban, a 19. század végén azt gondolták, a fizika már majdnem lesz, csak apró simítások maradtak. Aztán jött a relativitás-elmélet, az atom- és magfizika, benne a Heisenberg féle tétellel, hogy egy részecskének vagy a helyét, vagy a sebességét tudhatod csak pontosan, a kettőt együtt sohasem. Nesze neked mindent megismerni képes tudomány !

sörm 2020.04.16. 23:17:05

@kardio1: Micsoda filozófiai magasságokba emelkedtetek :) Úgy élvezem az ilyet. A filozófia kurzusba mindig beteszek egy diszkussziót a vallás és tudomány kapcsolatáról. Először olvasunk egy részt Dawkins The God Delusionból, utána meg megnézzük Bryan Enderle Ted Talkját a témában (ajánlom ha nem ismered, ő is idézi Heisenberget), aztán beszélgetünk róla. Filozófiát csak természettudományokra szakosodottaknak tanítok, olyan izgi hogy az óra elején 95%uk totál egyetért Dawkinssal. Félúton aztán rádöbbennek mennyire primitív az érvelése és hogy természettudósként tulajdonképpen elfogadhatatlan. Akkor átváltanak arra hogy Enderlenek van igaza aki szerint vallás és tudomány tudja támogatni és inspirálni egymást. Ha van idő és elég jó a csoport akkor néhány jól irányzott kérdéssel Enderle tételét is megdöntöm (pontosabban rávezetem őket miért nem jó). Na azután kezdődik a magas színvonalú filozofálás az osztályteremben :) Hálás téma, a szemináriumok 2,5 órásak, a Dawkins idézet és TedTalk kb 30p, általában úgy diskutálnak végig 2 órát hogy észre se veszik, van hogy irányítanom se kell a beszélgetést csak hátradőlök és élvezem...

puhacica 2020.04.16. 23:39:36

@London2009: Cornwall deli reszebe, egy picike varoskaba. Girlvillage-nek hivjak. :D

2020.04.17. 00:56:05

@kardio1: de azt a ket dolgot nem a tudomany benasaga miatt nem lehet megismerni egyszerre, hanem mert nincs ertelme a kettorol egyutt beszelni, olyan ertelemben, mint ahogy egy repulo labdanal van. Emiatt eleg nagy csusztatas erre epitve a tudomany korlatait firtatni (amelyek egyebkent leteznek)

kicsit mint ha lehulyeznelek, mert nem tudod megmondani, hogy magyarorszag kiralya kopasz-e. Nem ertelmes a kerdes. Mint ahogy nem ertelmes a kerdes, hogy mi a reszecske sebessege/mozgasi iranya es pozicioja egy adott pillanatban.

mindenesetre az, hogy ez nem ertelmes kerdes, nem a bibliabol, horoszkopbol, spiritualis akarmikbol tudjuk...

fhdgy 2020.04.17. 00:57:29

@kardio1: A tudomány nem mindenható, a Mindenható sem, hiszen a Gonosz fölött nincs hatalma.

Én a tudományban bízom. Soha nem tökéletes, de legalább törekszik rá, hogy az legyen.

A tudomány képes megújulni, a felismert hibáit kijavítani.

Nem tudok róla, hogy tudósok megégettek volna más tudósokat, mert azok valamiről másképp vélekedtek mint ők maguk.

Ha és csak a keresztény dolgokat nézzük, akkor nem képesek túllépni egy 2000 évesnek mondott könyvön.

Luther bolondnak nevezte Kopernikuszt, mert Luthernek nem volt annyi esze, hogy felfogja, hogy a józan észnek felül kell állnia a vak hiten.

Szóval, lehet hinni több ezer éves dogmákban, de minek?

Platonica 2020.04.17. 08:59:19

@sörm: Es merre szokott tendalni a konkluzio? Vagy mindig mas csoporttol fuggoen?
(Nalunk a vacsora szokott hasonlo eszmecserekbe torkollni idorol idore:))

London2009 2020.04.17. 09:47:20

@puhacica: Cornwall lett Spanyolorszag helyett? Vagy ez meg Spanyolorszag elotti allomas? Ha munka van, akkor Cornwall csodalatos. Igazan irhatnal egy posztot az uj eletetekrol! Ugye HA?

puhacica 2020.04.17. 10:47:00

@London2009: mediterrania eltolodott nyugdijra. igen, csodalatos itt, nagyon elvezem. engem cegen belul athelyeztek, ugyhogy folyamatosan dolgozom, a papa meg belepett a seldon-klubba. :D
eddig a nehezsegek ellenere is pozitiv a merleg, nagyon orulok, hogy meghoztuk ezt a dontest.

London2009 2020.04.17. 11:29:03

@puhacica: na tok jo! Mi minden evben megyunk tobbszor Devon/Cornwallba nyaralni. Iden hetek voltak tervezve, de nem tudom, hogy lesz e belole vmi?! Remelem igen!
Seldon klubot sajnos nem ertem, de biztos jo lehet?! :D
Barataink 3 evet eltek Spanyolorszagban, Cadiz kornyeken. Meg a valsag kornyeken vettek ott egy hazat es ugy gondoltak, hogy jo kis nyugdijas eveiket elkezdik a harmincas eveik kozepen. 3 ev utan meguntak, visszajottek a Blightyba de mindenki meglepetesere Devonban vettek hazat. Vegul az mediterran alom es a valosag kozott tul nagy volt w kulonbseg. No ennyi volt a mese mara, varjuk a posztot! : )

Golf2 2020.04.17. 11:52:46

@London2009: A 30-as direkt nem dolgozót léhűtőnek hívják,nem nyugdíjasnak.Nyugdíjas aki ledolgozott 30-40-50 évet.

sörm 2020.04.17. 12:21:50

@Platonica: Csoporttól függ, vagy méginkább egyéntől, ritkán jutnak konszenzusra. És nem is kell. Ami a lényeg és amit azt hiszem mindenki hazavisz magával az az, hogy még az elsőre logikusnak tűnő állításokat is érdemes boncolgatni, végiggondolni a logika szigorú szabályai szerint (amivel kezdjük ugye a kurzust, ekkorra már elsajátítanak egyfajta fegyelmezett gondolkodási struktúrát). Ha ezt aztán alkalmazzák amikor a híreket olvassák, a politikusok választási beszédeit hallgatják, munkájukat végzik majd stb. akkor már jó.

Amúgy nagyon gyakran jutnak oda hogy a tudomány ma abszolút úgy működik sok nyugati társadalomban mint a vallás. Korábban a papoknak hittünk el mindent becsszóra, ma a kutatókat állítjuk ugyanerre a piedesztálra. Ha egy kutatás azt mondta hogy ettől és ettől lefogyunk, akkor el is hisszük, még akkor is ha kipróbáljuk de nem megy. Akkor velünk van a baj, nem az elmélettel. Aztán két év múlva kiderül hogy módszertani hiba volt a kísérletben, az eredmény nem érvényes. Ebből nem azt vonjuk le következtetésként hogy akkor a következő kutatás eredményéhez kritikusabban állunk, hanem de fantasztikus hogy fejlődik a tudomány. És ugyanúgy elhisszük (hit, hiszen mi magunk nem tudjuk ellenőrizni) mint az előző megdöntött tételt.

puhacica 2020.04.17. 12:56:31

@London2009: szoritok, hogy osszejojjon!
ma en is megvilagosodtam, mehetunk a tengerhez is. :) a papa pedig hari seldon nyomdokaiba lepett, kitartott lett belole. :D

London2009 2020.04.17. 13:17:11

@puhacica: Hari foallasu apuka! Nem tudtam, hogy kozben meg is szaporodtatok! : ) Gratulalok!

puhacica 2020.04.17. 14:14:45

@London2009: haha, olyan nincs, megtanulhattad volna mar! a felesege tartja el, mig o otthon hereskedik. vagy mi. :D ¯\_(ツ)_/¯

London2009 2020.04.17. 15:04:03

@puhacica: orulok ha van akinek ez mukodik. Nekem elkepzelhetetlen felallas. Ahany haz...

puhacica 2020.04.17. 18:08:39

@London2009: nem ez volt a terv, elhiheted. de most igy is jo, mivel nincs jobb. es engem nem zavar, hogy szep rend, frissen fozott kaja es szereto ferj var itthon minden nap. ha anyagilag megengedhetnenk ezt magunknak hosszabb tavon, akkor tolem akar maradhatna is a rendszer. :)

London2009 2020.04.17. 18:27:38

@puhacica: elhiszem. Jajj en nem birnam. HTB-kent barmikor nyugdijba vonulnek persze! Viszong forditva kizart. Kiabrandulnek attol tartok ha ez lenne hosszu tavon a felallas. Nem ez a ferfi idealom bevallom!

puhacica 2020.04.17. 18:36:41

@London2009: erdekes. en meginkabb felnezek ra, hogy ebben a helyzetben is megallja a helyet, hogy szamithatok ra barmilyen szituacioban. semmi kiabranditot nem latok benne, sot!
na de ma is kiderult, hogy nem vagyunk egyformak. :D

2020.04.17. 18:42:00

Patetikus, és szánalmas, pláne az "Ahogy belepusztulni készült a Föld is."
A Földet, magát a bolygót nem tudjuk elpusztítani, akárhogyan is próbáljuk. Ahhoz kozmikus erők kellenek. A magunk számára tudjuk élhetetlenné tenni, de ebbe a bolygó belepusztulni. Arról majd a Nap "dönt", vagy egy meteorit, esetleg pályájáról kilökött kisbolygó.

2020.04.17. 20:48:29

@sörm: "Amúgy nagyon gyakran jutnak oda hogy a tudomány ma abszolút úgy működik sok nyugati társadalomban mint a vallás"

de mire eljutnak oda, biztos keresztul mennek a kerdesen, hogy a tudomany csilliardnyi eredmenyt szolgaltatott, amit latok/hasznalok (pl gps rendszerek, tv, nemesitett novenyek, felhokarcolok...), a vallas meg lenyegeben semmi reprodukalhatot.

az "abszolut ugy mukodik"-bol nekem az kellene, hogy kovetkezzen, hogy akkor a vallas is donti magabol az eredmenyeket, amiket latok/hasznalok. Pl tudok venni imakonyvet, amibol ha imatkozok, nagyob esellyel nem fagy el a gyumolcsos aprilisban, vagy ilyesmi.

hogyan oldjak fel ezt az ellentmondast, mielott belenyugszanak, hogy a tudomany ugy mukodik, mint a vallas? (ami szerintem nem igaz)

NorthPier 2020.04.17. 21:24:31

@Határátkelő:
Igazan nem akarok okoskodni, de el ne ronts már!
2015 őszén megjelent magyar helyesírás szabályainak 12. kiadása, na onnantól fogva a "búra" a helyesnek elfogadott szóalak. Hála az égnek, mert avval a rövid "u"-val nekem borzalmasan hangzik.

2020.04.17. 21:36:50

@sörm: Hűderossz párhuzam ez a tudomány - vallás. Mondhatni a lehető legrosszabb. A vallásban (tök mindegy melyikben) hinned kell, hogy 10%-nyi valós történést bele tudj magyarázni a dolgokba, hogy na-e-miatt-volt- A tudományban nem kell hinned, az a szép benne, hogy akkor is működik, ha kifejezetten tagadod.
Hogy vannak kóklerek, akik a tudományt meglovagolva pénzt akarnak kicsalni hiszékeny emberekről? Persze, hogy vannak .. ott van mindjárt például a Zepter, hogy a legismertebbet említsem.
Hogy a tudománynak vannak tévedései? Persze, hogy vannak, hiszen emberek alakítják, akik tévedhetnek, és tévednek is.
Ja igen, a valláspkat is. Csakhogy, amíg a vallás dogmatikus, a tudomány sosem az. Ha az lenne, nem is létezne.

London2009 2020.04.17. 21:39:12

@Pink Petsch: nekem Zepterrol csak az edeny jut az eszembe. Azzal meg mi a gond?:D

2020.04.17. 21:53:28

@London2009: Magával az edénnyel semmi ... átlag-cuccokat árulnak, ugyanúgy megfő benne a vasárnapi húsleves, mint bármi hasonlóban. A gond az agresszivitással, direkt marketinggel és a 20x-os árral van. És itt jön be a képbe a kóklerség, amit áltudományos blablával próbálnak meg alátámasztani. Igen, nagyon átlátszó, neked és nekem. A 90 éves nagyanyónak viszont nem, akit lehúznak 150 ezerre (forintban) egy 20 ezret érő edénykészletért.

London2009 2020.04.17. 21:55:13

@Pink Petsch: ah ok, mint a magneses takaro...ami mukodott persze...:D

2020.04.17. 22:04:47

@London2009: Vagy az infralámpa, ami mindent gyógyít az AIDS-től a rákig. És míg egy túlárazott edénykészlet esetében lehet legyinteni, hogy ugyan ezek-csak-fazekak-és-aki-képes-bevenni-a-kamu-szar-dumát-az-meg-is-érdemli. Az infra-lámpás, és hasonló jellegű termékeik esetében durván undorító a direkt-marketingjük. A termékbemutatós happeningjeik alkalmával gyakorlatilag azzal zsarolják az összeterelt jobbára 60+-os korosztályt, hogy ha nem veszik meg a túlárazott semmire sem jó szarjukat, akkor felelőtlenek, mert nem tesznek mindent az egészségükért, és a családjuk legközelebb a ravatalon látja őket viszont. És ez nem kitaláció, tapasztalat, 2008-ból.

2020.04.17. 22:22:07

@SzZoole: A Network 21-ről még nem hallottam (lehet szerencsés csillagzat? ;)) ), de anyám úgy '91 tájékán enyhén belegárgyult az Amway-be, amíg apám (konok mérnökember), pár hónap alatt le nem állította. Mondjuk, volt egy all-in-csodaszerük , ami minden szart lepucolt a száradt tejfolttól a vörösbor-placcson keresztül a rozsdáig ... de ma már nem inkább nem akarom tudni az összetevőket ;)

London2009 2020.04.17. 22:38:32

@Pink Petsch: 2008-bol. Bizzunk benne, hogy azota ez valtozott...

SzZoole 2020.04.17. 22:44:48

@Pink Petsch: A Network 21 és a FLP (Forever Living Products) az Amway-böl szakadt ki, egész “véletlenül “ ismerem az alapítót, közel egy milliárdos vagyona van, dollárban :-))

2020.04.17. 22:46:39

@London2009: Nem, nem változott, az egész cég erre az undorító MLM-re épült. Az egész visszatetsző arany-gyémányt-platina faszságokkal belső cégműködésileg. Szánalmas.

2020.04.17. 22:48:53

@SzZoole: Sosem mondtam, hogy a tolvajok nem járhatnak jól. Nézd meg Mészáros Lölőt ... De hogy gáz ez az egész, az tutibiztos. És feldughatja magának a dollármilliárdját, mert akkor is csak egy szimpla csaló.

SzZoole 2020.04.17. 22:57:23

@Pink Petsch: szimpla, ne viccelj már:-))
Ez a Gidó aki kitalálta az egészet teljesen független a politikától. Az ukránokon és az oroszokon húzott nagyot. Igaz volt is problémája nem kevés. Pl. szemtanúja voltam amikor az S Class-t felrobbantottak, csupán figyelmeztetésből :-)

2020.04.17. 23:00:52

@SzZoole: Lölö csak példa volt ... ma már a bűnözés is NER-hez kötött, elmúlt az Aranykéz-utcai vagányok korszaka ;)
De te .. te azért még időben léptél meg ...

SzZoole 2020.04.17. 23:06:18

@Pink Petsch: azért meg manapság is van 1-2 olyan ember aki a kis cigó felett áll, ezek az emberek nem politika függők, “üzletemberek” :-))

Én időben léptem volna??? Nem tudom miről beszélsz :-)))

2020.04.17. 23:08:48

@SzZoole: Persze, vannak ... de már csak mutatóban ...
Khm, hogy miről? Arról, amiről te az anyudnak egy szót sem szólnál ;

2020.04.17. 23:28:23

r@SzZoole: Amelyiket közelebb érzed magadhoz ...
De azért gratula, hogy elhúztál a faszba .. még időben ...

2020.04.17. 23:37:08

@SzZoole: Oké .... bár nem nagy téma ;)

2020.04.17. 23:44:18

@SzZoole: Hm, végülis ... végül is, ha otthon maradsz, akkor gázabb lett volna ;)

SzZoole 2020.04.17. 23:48:50

@Pink Petsch: nem hiszem, ha maradtam volna akkor is kurvajo világom lenne, csak tükörbe nem tudnék nézni, if you know what I mean

2020.04.17. 23:52:47

@SzZoole: Ahham, therefore I've said ... nem tudtál volna otthon maradni ....

Platonica 2020.04.18. 09:52:00

@sörm: De ez most kozepiskola? Mert hogy arrol irtal itt korabban, viszont szeminariumot emlitesz. Vagy ott igy hivjak a foglalkozast?

Amugy jo kis szemfelnyitogato beszelgetes fiataloknak. Az atlagember legtobbszor erett korara se jut el, hogy eszrevegye/felfoglalja a parhuzamot, miszerint 'science is the new religion':-D

@Pink Petsch: Hogy a tudomany nem tud dogmatikus lenni? Jaj, dehogyisnem.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.04.18. 12:51:10

nem szeretnek egyenlosegjelet tenni a termeszettudomanyok es a hit alapu vallasok kozze, de azert azt be kelle latni, hogy a tudomanyos eredmenyeket az atlagember (itt: a szakacs, orvos, informatikus is az) ugyanugy elhinni kenytelen mint a vallasos torteneteket.

lehet persze azt mondani, hogy a relativitaselmelet nem csak elmelet hiszen mukodik a gps is, vagy a maghasadas energiamerlege is stimmel hiszen paksbol is kifele jon az elektromos teljesitmeny, de eppen az oksagi osszefugges nem ellenorizheto barki altal. szerintem nagyjabol kozepiskolaban valahol befejezodik az ellenorizhetoseg, pl meg tudom otthon merni, hogy hogyan gyorsul a gravitacios "mezoben" magara hagyott targy vagy hogy a mozgo magnes elektromos aramot indukal es forditva, de kb itt a vege.

kardio1 2020.04.18. 13:12:05

@sörm: a vallás meg a tudomány működhetnek párhuzamosan, hiszen nem ugyanazzal foglalkoznak. Ezért járnak tévúton azok (ez nem te vagy), akik természettudományos igazságokat keresnek a Bibliában pl., és persze nem találnak mai értelemben vetteket.

kardio1 2020.04.18. 13:21:30

@Rayovac: miért deklarálod a tudomány számára értelmetlen kérdésnek azt, ami Heisenberg határozatlansági törvénye alapján megválaszolhatatlan ? Ha minden kérdésre, amire a tudomány nem tud választ adni, azt mondjuk, értelmetlen a kérdés, nagyon ügyesen megkerültük a problémát. Ami ettől függetlenül persze továbbra is létezik. Az alapvető kérdés az, hogy a világ teljes megismerésére el lehet-e jutni, vagy sem.
PS.: a nickednek van köze az audiológiához, hallókészülékekhez ? A gyógyszertárban a minap láttam ugyanilyen nevű, hallókészülékbe való elemeket.

kardio1 2020.04.18. 13:35:22

@fhdgy: a Mindenható természetesen mindenható. Ugyanakkor maximálisan respektálja az emberek (és az angyalok-a Sátán is az) döntési szabadságát: el is utasíthatod. Ez abból fakad, hogy ő maga a Szeretet. Kényszerből meg nem lehet szeretni.
Miért akarná egy keresztény meghaladni az "elavult" Bibliát ?
Mára már Kopernikuszt is meghaladtuk, hiszen tudjuk, hogy nem a Nap a világ közepe. Akkor bolond volt ezek szerint ? Egyébként Kopernikusz is egyházi ember volt, szóval nehéz ezeket a kérdéseket úgy kezelni, hogy az egyház mit mondott. Márcsak azért is, mert az egyháziak is emberek, és mint ilyenek, tévedhetnek. Mint ahogy egyébként Lord Kelvin, jeles tudós is tévedett, amikor azt mondta, a repülés nrm lehetséges.
Egyébként az egyház is változik, képes az önkorrekcióra, egész más most, mint 500 éve. És ez így helyes.

kardio1 2020.04.18. 14:02:30

@Rayovac: az "abszolút úgy működik" az ember szempontjából értelmezendő: ugyanúgy hiszel benne.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.04.18. 15:31:05

@kardio1: a mindenhatosagra jobb de elcsepelt fricska az, hogy tud-e a minhato akkor kovet teremteni, amit o maga sem tud megmozditani? szerintem ez sem a mindenhatosagrol szol valojaban, hanem arrol hogy az emberi gondolkodast a sajat fogalmai tartjak korlatok kozott. volt valami buddhista pelda errol hogy a szerzetesek kinevetik a teheneszt aki azt hiszi hogy a tehenei leteznek. a szerzeteseket pedig kineveti a tanitojuk mert azok azt hiszik hogy a tehenek nem leteznek.

2020.04.19. 01:07:11

@kardio1: nem ugy ertelmetlen a kerdes a tudomany szemszogebol, hogy nem eri meg fele foglalkozni, hanem ugy, mint ahogy a magyarorszag kiralya kerdessel probaltam erzekeltetni. Mivel magyarorszagnak nincs kiralya, ertelmetlen a kerdes, hogy kopasz-e. Ugyanigy, egy elektron nem ugy mukodik mint egy eldobott piros labda, ezert nincs ertelme egyszerre a poziciojarol es a haladasi iranyarol beszelni. Egyszeruen nem ugy mukodik. Egy elektronnak legtobb esetben nincs is pozicioja, x valoszinuseggel itt van, y valoszinuseggel amott, es nem azert mert nem tudjuk hol van, hanem mert konkretan sehol sincs ott ugy, ahogy egy piros labda. Ez nem a tudomany eszkozeinek a korlatja.

Ettol fuggetlenul a tudomanynak van ezernyi korlatja, nem mondom, hogy nincs. Kezdve azokkal az emberekkel, akik hamisitgatjak az eredmenyeket, hogy hirnevet/penzt/onigazolast szerezzenek. Folytatva a feltudomanyos media idetlen eredmenykozleseivel. Aztan ott van az emberi elme limitaltsaga. Mar most 10-20 evet kell tanulni, hogy utana az ember elkezdjen a tudomanyhoz hozzaadni. Ez kesobb 30 ev lesz, majd 40, aztan 1-2 kulonlegesen zsenialis embert leszamitva nem lesz senki, aki a tudasanyag vegere jusson, hogy aztan felvegye a fonalat es tovabbepitse. Aztan ott vannak az olyan dolgok, amelyek a tavolsaguk/meretuk/akarmijuk miatt nem vizsgalhatoak rendesen, es valoszinuleg soha nem is lesznek.

de mindezzel egyutt, eddig a tudomanyos modszerek bizonyultak a legjobbnak az ismereteink bovitesere, amig egyeb modszerek legyegeben nem sok eredmenyt szolgaltattak a tortenelemben.

a nickkel kapcsolatban: amikor valasztottam, volt az asztalomon nehany rayovac markaju elem, onnan jott a nick :)

2020.04.19. 01:13:42

@kardio1: "az ember szempontjából értelmezendő: ugyanúgy hiszel benne."

en ezt azert nem latom ugyanolyannak, mert a tudomany elnyerte a bizalmam az eredmenyeivel, ezert "hiszek benne". mutatott fel eredmenyeket (kezdve pofonegyszeru kiserletekkel, amiket iskolaban meg is mutattak)

ez ugyan olyan, mint a kollegaimnal, hogy valaki beszel valamirol, aztan megcsinalja, vagy megmutatja miben tevedek, ertem a gondolatait, aztan ha veletlenul nem ertem, vagy nincs idom atgondolni, akkor is bizom benne, hogy biztos igaza van, mert mar sokszor bizonyitott.

aztan vannak a "suletelok" akik elso hallasra meg ugy tunnek, hogy valami ertelmeset mondanak, de aztan az ellent mond a tapasztalataimnak, vagy a korabbi onmaguknak, ok maguk soha nem tesznek le semmit az asztalra. Ezeknek az embereknek a mondanivalojat egy ido utan meg sem hallom.

a tudomany szamomra az elso tipusu ember, a vallasok a masodik, ha mar mindenkeppen onnan kozelitjuk meg, hogy miben hiszek.

kardio1 2020.04.22. 12:26:07

@Rayovac: Köszönöm, hogy válaszoltál, öröm értelmes párbeszédet folytatni ezen a blogon, ahol ez sokszor nem kivitelezhető. Értem az érvelésedet, de nem mindenben osztom a véleményedet. Abban igen, hogy a tudománynak vannak korlátai, sosem ismerhetjük meg a világ egészét, már csak azért sem, mert a megfigyelés ténye is befolyásolhatja az eseményeket. A vallás kérdését elkülöníteném a tudományétól: nem ugyanazzal foglalkoznak, így eszköztáruk is alkalmatlan a másik terület vizsgálatára. A hitet megélni lehet. Szeretni, kapcsolatban lenni istennel. Ez nem a tudomány területe. De mennyivel sivárabb lenne a világ enélkül ! Ha pedig valami kézzelfoghatót keresel, nézd meg Böjte Csaba mit ért el hittel, szeretettel a mindenki által elhagyott gyerekeknél !

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása