oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. április 09. 06:30,  Tíz dolog, amire Németország tanított 91 komment

2019. április 09. 06:30 Határátkelő

Tíz dolog, amire Németország tanított

A németekkel kapcsolatos sztereotípiákat szerintem mindenki kapásból sorolja (precízek, humortalanok, az autópályákon megy a száguldozás, stb.), más kérdés, hogy ezekből mennyi és hogyan igaz. Legutóbb azt néztük meg, mik azok a dolgok, amiket Spanyolország tanít meg a határátkelőknek – most következzenek a németek!

Írd meg te is (a cím: hataratkelo@hotmail.com), téged mire tanítottak meg a külföldön töltött évek, mi az a 10 pont, amit valahol élve legszívesebb felsorolnál!

nemetorszag_zaszlo_v_jel_foto_pixabay_com_public_domain_photography.jpg

#1 Pontosság 

Ezen nem nagyon van mit ecsetelni, a németek pontosságáról szóló sztereotípiák nagyrészt igazak. (Nyilván nem mindenkinél és nem mindenhol.) Azaz a délután 4 óra az inkább 3 óra 55 perc (és semmiképpen sem 4 óra 10 perc).

Ehhez jobb hozzászokni, még baráti társaságba is inkább érkezzünk pár perccel korábban, mint később – adott tanácsot az egyébként német határátkelő Isabel. Igaz, ilyen esetekben kb. 5 perc még belefér, de sokkal több késés már nem. (Ami igen jelentős különbség mondjuk a spanyolokhoz képest.)

#2 Hatékonyság 

Noha a német bürokráciáról hosszan lehetne regélni (hagyjuk, elég legyen annyi, hogy szeretik a papírokat), de a sokakban élő legendás német hatékonyságról azért már lehetne vitatkozni. 

A hatékonyság gazdasági vetületét nem nagyon kell ecsetelni (Magyarországon pláne, hiszen ha a német cégek egyik nap gondolnának egyet és kimennének az országból az okozna pár álmatlan éjszakát mindenkinek), ugyanakkor például a Deutsche Bahn önmagában vastag kérdőjelet vés a szó mögé. 

#3 A piros lámpa tisztelete 

Ha már közlekedés: igen, tudjuk, pirosban nem megy át a rendes gyalogos az úton (kivéve azokban az országokban, ahol ennek minimális vagy egyenesen semmi jelentősége sincs, pusztán tájékoztató jelleggel bírnak a közlekedési lámpák), a németeknél azonban nem feltétlenül a kiszabható büntetés mértéke a legnagyobb visszatartó erő. 

Hanem a többiek. 

Mert ha valaki mégis úgy dönt, hogy halált megvető bátorsággal nekivág a kalandos átkelésnek (mondjuk amikor se közel se távol nincs egyetlen autó sem), a többi álldogáló garantáltan olyan pillantásokat vet rá, amiket nem tenne ki az ablakba. 

Ez elfogadhatatlan. Az átlagnémet azt fogja hinni, hogy megőrültünk vagy valami morbid halálvágy uralkodott el rajtunk – elég az arcukra nézni ahhoz, hogy a jövőben kétszer is meggondoljuk ezt a borzalmas felelőtlenséget. 

#4 Öltözködés 

Fogalmazzunk finoman: aligha véletlen, hogy Németországról nem a bohókás, konvenciókat felrúgó öltözködés jut elsőként az eszünkbe. Kifejezetten gyakorlatiasak (ebben is), amit persze nem lehet a szemükre vetni. 

„Amikor a tél első napjaiban egy kabát-sál kombóban merészkedtem ki az utcára, (nagyon naivan) úgy gondoltam, ez bőven elég lesz a hideg ellen. Körülöttem mindenkin annyi réteg volt, hogy bőven elment volna Michelin-babának is. Ja, és mindenkin hegymászókabát volt” – mesélte Jade Douglas.

„Ugyanakkor egy esti bulira én hajlamos vagyok felöltözni, na, ez itt nem megy. Farmerek és edzőcipő bőven elég. Én meg erre valahogy nem vagyok képes. Úgyhogy maradnak a (néha furcsa) tekintetek” – tette hozzá a leedsi lány. 

#5 A német kenyér 

Sokszor hallani, hogy „mert a magyar kenyér”, de a helyzet az, hogy „mert a német kenyér” is igaz, nem kicsit. Rengeteg féle és fajta akad, némelyikért kétségtelenül mélyebbre kell nyúlni a pénztárcába, de megéri. Aki igazán jót akar, az pékségbe megy – nehezebb mellényúlni, mint jót választani. 

#6 Az autobahnnak is megvannak a maga szabályai 

A német autópálya legendás (Magyarországon is), hiszen egyike azon kevés helyeknek Európában, ahol viszonylag lazán kezelik a sebességkorlátozást. Viszont az is igaz, hogy a dologban van rendszer (naná, németek). 

Kétségtelen, hogy a legbelső sávba az ember 140 alatt nem nagyon merészkedik, ha jót akar, viszont az is igaz, hogy komolyan veszik a jobbra tarts!-szabályát, amiből következik, hogy a keményebb tempó ellenére is meglehetősen biztonságosan lehet közlekedni, ha az ember megszokja a tempót és felveszi a forgalom lüktetését. 

#7 A német humor 

Igen, lehet, hogy furcsa, de van ilyen. Méghozzá Isabel szerint nem is rossz, és szeretnek is nevetni. Más kérdés, hogy a nem-németek sokszor nem értik a kissé fanyar, gyakran komolynak tűnő német humort, ami nem ritkán a kontextus miatt lesz vicces. 

Kell némi idő, amíg megszokja az ember (persze az sem árt, ha jól beszél németül), de ha sikerül, akkor vár ránk pár felhőtlen röhögés. 

#8 Meztelenül a szaunában 

A szaunázás Németországban is meglehetősen népszerű időtöltés és mivel ezt előszeretettel teszik meztelenül, idő kell, amíg megszokja az ember. 

#9 A bámulás 

A németek bámulnak. Sokat. Az idős néni a szomszédban, a kissrác a metróban – egyik sem kapja el a tekintetét Isabel szerint. A gyalogosok pedig mintha egyenesen a szemeikkel kommunikálnának az utcán. Ennek az érdekes metakommunikációnak az elsajátításához azért idő kell. 

#10 Meghívások 

Ha olyan szerencsések vagyunk, hogy egy német meghív magához mondjuk vacsorára, akkor mindenekelőtt léptessük életbe az #1 pontot: legyünk pontosak (ha kicsit korán érkezünk, az plusz pont)! 

Nagyon fontos, hogy együnk meg mindent, vagy legalábbis próbáljuk meg. A németek büszkék az ételeikre, tartsuk ezt tiszteletben! Készüljünk fel arra is, hogy egy ilyen meghívás nagyjából 3 órát eltart, hamarabb nem nagyon fogunk elszabadulni. 

Ha már itt tartunk, a vasárnap délután a kávé és a sütemény ideje. Ennek legtökéletesebb időpontja vasárnap délután 2 és 3 óra között van. A sütemény ideális esetben házi készítésű, de akkor sincs semmi gond, ha a legközelebbi pékségből vagy kávézóból szerezzük be. 

Nyilván a fentiek csak példaként szolgálnak, ráadásul Németország elég nagy ahhoz, hogy nehéz legyen általánosítani, de kiindulópontnak talán jók – különösen, hogy nyilván sok minden ki is maradt.

(Fotó: pixabay.com/Public_Domain_Photography)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr10014749627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hari Seldon 2 2019.04.09. 07:52:04

Pontosság: Természetes dolog. Ez Magyarországon is fontos volt nekem. Ahogy látom itt is az. Igaz én északon élek (volt német megszállás alatti vidéken), lehet, hogy kardio másként látja ott a masszi délen...

Autobahn: Útfelújítások sorozatban. Inkább stauland az mint száguldás.
Most pénteken is keresztül kell mennen rajta, az A6-A61-A6-A3 irányban.
-> Remélem legalább Heilbronn-tól keletre túl járható lesz.

kék madár 2019.04.09. 08:00:51

#11 Nemetorszag qrva nagy, lehet altalanositani de nem erdemes. Valoszinuleg tobb minden valasztja el oket mint ami osszetartja de ezt olyan jol leplezik, hogy kivulrol egy baromi sikeres orszagnak tunnek meg Kelet Nemetorszaggal egyutt is.

Din Serpahis 2019.04.09. 08:34:31

@Hari Seldon 2: Ez egy nyugat-europai általánosság.... Pazar lenne a közlekedési infrastruktura, de az állandó túrás-fúrás miatt élvezhetetlen. Ez a jelenség egyenesen korrelál az adott régió gazdaságával, Zürich pl borzalmas, az elkerülő autópálya északi szektora pl már 3-4 éve félpályásan le van zárva.
Iszonyat idegesítő néha, amit művelnek.

Buchhalter 2019.04.09. 08:35:38

@feketeeper: de még mindig jobb a helyzet mint Magyarország keleti felén : lásd Borsod ,Szabolcs ,de Békés és Jász is csak döcög.

Hari Seldon 2 2019.04.09. 08:51:49

@Din Serpahis:
Lehet, hogy német nyelvű vidéken ez van. Nálunk például alig van dugó, mondjuk egy átlagos tavaszi napon, Párizstól távolabb.

Időközönként a nagyobb városok közelében a lehajtóknál van torlódás, mondjuk úgy, hogy a lehajtó sáv nem elég hosszú, és a megálló sávon kell araszolni. Ilyenkor a szélső sáv is lelassul valamennyire, aztán megint hosszan semmi, legefeljebb fizetőkapuk.
Nálunk kevesebb autó van egységnyi területen, azét mert nem olyan sűrűn lakott az ország. Plusz azért is, mert távolságok nagyobbak és többen mennek vonattal a nagyobb városok között és elég sokat kell fiztetni is az autópályáért.

- Az igaz, hogy mondjuk egy szép júliusi szomaton ne akarj lefelé menni az A7-esen Lyontól Marseille felé... Na az másik kérdés.

Belguimból csak Vallóniát tudom mondani: ott simán járható az út.

Shenella 2019.04.09. 09:00:02

A kenyereik nem a legjobbak mar, meg a peksegben sem, alig talalni olyan, jo pekseget, ahol tenyleg normalis jo kenyeret lehet venni. Sok peksegnel meg a Lidl es Aldi kenyerei is jobbak. A danok kenyere klasszisokkal jobb. A peksutijeik pedig katasztrofak a nyakonontott cukormaztol (mindegyiknek ugyanaz a nyakonontott cukorize van, amitol mar emelygek).

nyuszigonosz 2019.04.09. 09:15:45

@Shenella: Ez egy érdekes megállapítás, mivel Németországban 3 200 féle kenyér kapható. Aki ennyi közül nem talál olyat, ami izlik, nem is kereste.
Nem is beszélve már a süteményekröl.

Ezek szerint te egy nagyon behatárolt részét ismered a kínálatnak, ám ennek ellenére egy vaskos véleményt írsz.

Shenella 2019.04.09. 09:47:40

@nyuszigonosz: ez az en tapasztalatom volt, Hamburgban min. 20-30 pekseget kiprobaltam, de pl. sehol sem talaltam jo kovaszos kenyeret, szoval, ha valakinek van tippje, hol talalok jo kezmuves pekseget Hamburgban, azt megkoszonnem! Foleg, hogy meg a Markt teszterei is alig talaltak jo kenyeret az utobbi idoben.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.04.09. 10:15:16

10 pontos 10-es lista. A német humor jobb mint az európai átlag.Ami feltűnt a németeknél az a közösségi gondolkodás. Tapitatos, tekintettel másokra vagy akár a közösségre. Másrészt betartják a szabályokat mert arra számítanak hogy más is be fogja, ami egy megnyugtató érzés.

Amikor beálltam két kisebb parkolóhelyre szólt a vendéglátóm, hogy anszocálisan parkolok, hagyjam ki a helyet. Számítanak rá hogy nem fog valami marha nekimenni hogy épp beférjen a 80%-os méretű helyre (lásd francia közlekedési kultúra ahol arrébb gurítják a másikat). Szóval közösségi szemlélet és csapatjátékosság.

Ez mondjuk az átlag magyarnak még megérteni is nehéz nemhogy betartani :)

Az Autobahnon is ez a mentalitás érvényesül. A német (kereskedelmi!) TV-ben arról mennek riportok hogy a jobbra tartást hanyagolókat szedik ki, és én nem is nagyon találkozom trafizással pályán, szóval a TV nevel, gyűlöletkeltés helyett.

Az emberek általában gyorsan közlekednek. A szakadt öreg Kadettel is viszik a stabil 140-et és az elvárt sebesség a belső sávban valahol 160nál van (vagyis ez az a tempó aminél már tisztában vannak azzal, hogy nem tudnának biztonságosan kielőzni ha lehúzódsz), de az elvárások ésszerűek. Ritka hogy bárki is nyomulna ha látják hogy előtted is vannak. Általában K Európai komplexusos egyénekre jellemző.

_Luthien_ 2019.04.09. 11:15:57

A német közlekedésben az a szimpatikus, hogy a BMW-s vagy épp terepjárós kolléga nem lohol a nyomodban és nem próbál letolni, pláne nem villog le, mert te betartod a sebességhatárt. Nem állnak be a kanyarodósávba, hogy aztán a zöld lámpánál legyorsulják az egyenesen várakozó sort és 3 autóval előrébb jussanak. Mindeközben figyelnek a gyalogosokra és átengedik őket a zebrán.
Viszont én úgy veszem észre, hogy kevésbé "kommunikatívak" vezetés közben: nem nagyon villognak vagy intenek, hogy beengednek, cserébe ők sem nagyon köszönik meg, ha te engeded őket besorolni. Inkább csak csendben és kiszámíthatóan haladnak, nincs itt semmi látnivaló.

kardio1 2019.04.09. 14:19:50

@Hari Seldon 2:
Itt rosszul járnál a németes pontosságoddal, az "un quart d'heure gascon" (vagy bordelais stb) alapszabály errefelé.

kardio1 2019.04.09. 14:28:09

@Ződ2000: @_Luthien_:
Nekem rossz tapasztalataim vannak a német autópályákkal : nyáron iszonyú forgalom, dugók, útépítések tömege. Belső sávban 90-nel egymást előző kamionok. Hiába lehet elvileg gyorsan menni, állandó "húzd meg, ereszd meg" az egész. Felüdülés átérni Ausztriába, vagy még inkább Franciaországba. Főleg ez utóbbiban jobb minőségűek az autópályák és sokkal kisebb a forgalom. Ennek persze ára van, a kapus rendszer és a magántársaságok miatt a használat kifejezetten drága.

takarék-láng 2019.04.09. 14:47:02

Valoszinuleg azert tunt el a kommentem, mert tereromentes helyen voltam, ami eleg gyakori a videki angliaban.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2019.04.09. 15:22:04

Arról lehet mostanság posztot írni hogy hazaköltöztem Nyugatról és baromi jól érzem magam itthon és egyik országra se cserélném le Magyarországot?

Ez egy marhajó hely, ez az ország, én csak most kezdem ezt észrevenni.

darkmirjam_light 2019.04.09. 15:22:05

Szeretek itt élni. A fent leírtak igazak, az életnek itt ritmusa van heti, napi ismétlődések. A gyalogosok metakommunikációja talitalálat. Vannak olyan "haverjaim", akikkel még két szót sem szóltam. Biciklivel járok, a teljes hazautam egy bonyolult algoritmuson alapuló biccentgetés sorozat. Bátorító bicc a kocogónak, intés a rendszeresen látott kocogónak, belevilágítok fejlámpával ugyanannak a másnapos festőnek a szemébe minden keddtől csütörtökig...miközben biccententünk egymásnak. Rosszalló biccentés a nem szabűlyos közlekedésért, elnézést kérő bicc a szabálytalankodásért. Bicc, csak úgy, lassú bólintás a jó csajoknak, arra gondolva, csak ne legyen kitűrődve hátul a pólóm.
A német pékség pedig tele van kreativitással és meglepetésekkel. Adaptív, egészséges és friss. A világ minden tájáról érkeznek ide kenyérsütést tanulni.

stavvy 2019.04.09. 15:38:30

@Shenella: Kleine Konditorei, Springer Bio-Backwerk, Backecht

csizkek 2019.04.09. 15:38:30

NRW:
-autopalya dugo hegyek, de ahol lehet ott mennek. Az elmult 10 evben hatarozottan romlik a moral, sokkal agresszivabban kozlekednek. (nyomjak egymast belso savban)
-autopalyas hulye kozlekedes-> aki felhajt annak van elsobsege. Na nem a szabalyok szerint, de igy gondolja mindenki.
-piros lampan nem a masik megvetese miatt nem mennek/megyunk at, hanem a peldamutatas miatt. Hogy szeretned a gyerekeidnek megtanitani, hogy ne rohangaljanak at, ha a felnottek rossz peldat mutatnak. Nagy hangsuly van a biztonsagos kozlekedesen, mar oviban oktatjak a rendorok a kicsiket. (es a szuloket)
-Kenyer: Innen nezve soha nem ertettem mi a jo a magyar kenyerben. Anno meg a bekebeli pekek ugye, de ha visszagondolok az osszes amit Mo.-on szerettem es ettem az vmi "svab" pekseg cucca volt:)
-Pontossag: egy meetingen pontosak, de egy barati talalkozo az nagyon mas es a nemetek is ossze vissza erkeznek. Korabban szerintem semikepp sem! De ez NRW.

Fradista Utazó · https://rajnaikozepkor.blog.hu/ 2019.04.09. 15:38:36

@Din Serpahis: Ez így nem igaz. Hollandiában kb. negyedannyi idő alatt készül el bármilyen infrastrukturális beruházás, mint Németországban. Franciaország a hollandoknál azért lassabb, de még mindig összehasonlíthatatlanul gyorsabb, mint Németország.

arncht 2019.04.09. 15:39:39

en otthon is pont igy eltem :D

MACISAJT 2019.04.09. 15:57:35

Németország a felíratok, figyelmeztetések országa,, a táblaipar virágzik, lépten nyomon valamilyen tiltás, korlátozás, arra való figyelmeztetésbe botlasz.
A másik ami kiborít az hogy mindenki figyeli a másikat (" wir sind alle unter Beobachtung" mesélték beletörődve) és habozás nélkül feljelentenek bármiért.
Bürokrácia? Egy banális tűzrakásért is kiló engedélyek kellettek.

És végül: a hatalmas arrogancia.
Mintha nem ugyanúgy lopnának, csalnának , hazudnának, hamisítanának mint bármely szegény országban...

Sorceress777 2019.04.09. 16:10:56

@Din Serpahis: Zürich és környékén viszont remekül lehet sineken közlekedni. A villamoshoz órát lehet igazítani és olyan helyekre is kivitték már az S-Bahnt, ahová ezelőtt 30 évvel még csak vicinális+busz segítségéve lehetett eljutni. A városban autóval közlekedni nem túl okos.

Sorceress777 2019.04.09. 16:14:33

@Hari Seldon 2:A németek évtizedeken át, nyilván üzleti érdekből, csúnyán elhanyagolták a vonatközlekedés kiépítését. Hozzá jött a Keletnémet terület, ami teljesen külön volt és szintén nem a csúcson. A CSU-s közlekedési minisztereknek mindig is az autópályák voltak fontosak.A jelenlegi se jobb.

Sorceress777 2019.04.09. 16:22:20

@Fradista Utazó: Ez olyan, hogy egy egyszobás lakást mindenki gyorsabban kitakarít, mint egy bérházat.Hollandia tenyérnyi terület .

nyuszigonosz 2019.04.09. 16:28:57

@MACISAJT: ezt hányadkézböl véled ennyire tudni?

csizkek 2019.04.09. 16:59:19

@MACISAJT: "A másik ami kiborít az hogy mindenki figyeli a másikat (" wir sind alle unter Beobachtung" mesélték beletörődve) és habozás nélkül feljelentenek bármiért."
Ez terulet fuggo. Frankok, bajorok, ha jol hallottam svabok de ezt meg nem tapasztaltam szemelyesen. NRW-ben ez nem igazan szokas.

Vivien.. 2019.04.09. 16:59:19

@Shenella:
Jézusom ! Néha nem bírom ki, hogy bele ne olvassak a blogba, mert a blog alapvetően jó. Viszont az itteni kommentelők kiakasztanak. Micsoda igényesek lettek idekinn egyesek! Hát mit ettél otthon??? Aranycipót? De most komolyan ne mondd már nekem hogy egy akkora város(államban) nem találsz legalább egy ínyedre való kenyeret :) Nem repkedsz egy kicsit? Otthon is 30 kilométerrel arrébb jártál kenyérért? Költői kérdés volt.

Vivien.. 2019.04.09. 16:59:19

Az autópálya felújításoknak csak örülni kéne, hogy legalább csinálják, és nem 30 éves az útburkolat. Vagy épp, hogy van autópálya. Magyarországon ha elszeretnél autózni Sopronból Dombóvárra, akkor tulajdonképpen nincs útbaeső autópálya. Esetleg az M7. De nem éri meg arra a 40 km-re.. És lám, így lesz egy 250 km -es útból közel négy óra. Azért lássuk be, a felújításokat is beleszámolva elég gyorsan oda lehet érni valahova.

gerard1999 2019.04.09. 16:59:35

Sziasztok.

Azért (ahogy páran írták már) Németország nem 1 ország (értsd helyesen). Bajorokat, Szászokat, észak-németeket, francia határbeliekkel hasonlítani elég nehéz. Mi 7 éve 2-3 hetet nyaralunk Bergen környékén (Rügen szigete), Berlinbe járunk a feleségem keresztanyjához, Kölnben tanult a feleségem, aki egyébként Szász (Chemnitz, volt Karl-Marx-Stadt) származású. A rokonokat Chemnitzben és más szász városban látogatjuk. Közlekedés: Kölnben a cipzár elv tökéletesen működik, Berlinben nagyjából, Szászoknál alig-alig, Rügenen meg hajaznak a magyar mentalitásra. Rügen szigetén, ha azt hiszi egy gyalogos, hogy átengedik a gyalogátkelőn, akkor halott. A helyiek senkinek sem állnak meg, 40-es táblánál 60-al megyek és dudálnak hogy tünjek az útból. Olyan mintha itthon lennék. És érdekes, a sok ott nyaraló német is egyből átveszi a mentalitást. Perceket tudnak állni a strandról hazatérők a gyalogátkelő mellett, viszont nem is lépnek le egyből. Berlinben oda se néznek a gyalogosok, átkelő van, tehát lelép..... és meg is kapják az elsőbbséget azonnal. Chemnitzben nagyjából két három autó után megállnak átengedni őket... Ezt nem lehet egységesnek nevezni. Berlinben annyi a kerékpáros, és úgy védik őket, hogy meg sem próbálod előzni, ha kicsit is necces a helyzet. Más: ügyintézés: állami, banki, stb. gyors, pontos, egyértelmű. Önkormányzati ügyintézés északon, mint itthon, Berlinben mint az állami, Chemnitzben még olyanabb mint itthon. Rendőrök: Berlinben ha veszélyezteted a gyalogost, vagy kerékpárost, akkor véged, de egyébként nem kötnek bele minden apróságba, Rügenen a rendőr előtt ütheted el a gyalogost, csak akkor érdekli, ha megtörtént, de ha olyan helyre parkolsz ahova nem szabad....., Chemnitzben ha gyanus hogy alkoholt ittál, akkor szirénázva vágódnak utánad, egyébként viseld amit csináltál elve van (ha megtörtént eljárunk). Szóval ennyit az egységes Németországról....

csizkek 2019.04.09. 16:59:40

@MACISAJT: "És végül: a hatalmas arrogancia.
Mintha nem ugyanúgy lopnának, csalnának , hazudnának, hamisítanának mint bármely szegény országban.."

Nem! Itt ha valaki lebukik nem a pofadba rohognek, hanem megy a lecsoba. Projektek elkeszulnek, mukodik az eü, iskolarendszer es az infrastruktura. Atlagember szintejen is lenyegesen alacsonyabb a korrupcio es hajlandosag.

Egil 2019.04.09. 17:00:56

@Sorceress777: De 20 km autópálya felújítás, vagy egy kereszteződés átépítése ugyanaz a meló.

kék madár 2019.04.09. 17:12:25

mondjuk minden regio minden pekseget en se tudom osszehasonlitani, de Munchenben par honapja nagyon probaltam normalis peksutemenyt talalni keves szerencsevel

Vivien.. 2019.04.09. 17:30:15

@takarék-láng:
Es a csunya anglias telefonokon nem lehet magyar nyelvu billentyuzetet beallitani.

Hari Seldon 2 2019.04.09. 17:30:39

@kardio1:
Gondoltam, hogy felétek félen másként dívik... :-)

GyMasa 2019.04.09. 17:30:43

Akkor most arnyalnam egy kicsit a kepet a Bajor (München kornyeki) helyzettel
#1 Pontosság
Nagyjabol stimmel.
#2 Hatékonyság
Hat en mar akkor is felnevettem a "hatekony, nemet mernok" kifejezesen, amikor meg Magyarorszagon eltem.
Mostanra 12 eves tapasztalatom van a dologgal, es szerintem azert ez elegge nem igy van, de ez nyilvan a sajat tapasztalatom...
"Noha a német bürokráciáról hosszan lehetne regélni (hagyjuk, elég legyen annyi, hogy szeretik a papírokat), de a sokakban élő legendás német hatékonyságról azért már lehetne vitatkozni. "
Igen, ez kifejezettten idiota egy rendszer.
Nekem a "kedvencem" a Fragenbogen karate:
- Kikuld nekem egy 12 oldalas kerdoivet.
- kitoltom es visszakuldom.
- A kielemzes itt ugy nez ki, hogy elolvassa az ELSÖ olyan pontig, amit nem ert/rosszul toltotted ki, es visszacsomagolja a boritekba, es visszakuldi, "javitasra".
- Meg veletlenul sem olvassak vegig azt a kerdoivet, hanem inkabb 12 postai kort irhatunk le, mire sikeresen kiertekelik.

#3 A piros lámpa tisztelete
Hat, igen, ez igy megy itt:
www.youtube.com/watch?v=B3EBs7sCOzo
#4 Öltözködés
Hat, nem tudom, itt azt vettem eszre, hogy meg terdig ero hoban is egy vekony kabatban, es szandalban(!!!) bickiliznek az emberek, amikor en a hegymaszo kabatomban vacogok
#5 A német kenyér
Itt eleg jok a peksutemenyek, de azert a magyar sutiknek a nyomaba sem ernek.
Itt pl nem annyira divatosak a kremekkel keszulo sutemenyek.

#6 Az autobahnnak is megvannak a maga szabályai
"... komolyan veszik a jobbra tarts!-szabályát..."
Egyaltalan nem :-( itt az a divat, hogy a kulso savban mennek a kamionok 80-90-nel, a kozepso savban vannak beragadva az emberek, es onnan meg akkor sem hajlandoak kimenni jobbra, ha tortenetesen tokures a kulso sav...
Egyebkent pedig csatlakozom a tobb, elottem szolohoz a sok epitkezes miatt.
Majdnem 6 eve elek mar itt, de az A99-esen (ami München M0-asa) ezalatt az ido alatt volt kb 2 honap, amig nem volt valami epitkezes.

#7 A német humor
"Igen, lehet, hogy furcsa, de van ilyen."
Hat, lehet, hogy van, de en nem surun talakozom vele...
" Más kérdés, hogy a nem-németek sokszor nem értik a kissé fanyar, gyakran komolynak tűnő német humort, ami nem ritkán a kontextus miatt lesz vicces."
Ja, ertem, nem a ö humorerzekuk rossz, hanem a mienk :-)

#8 Meztelenül a szaunában
Ezt meg nem sikerult eddig megemesztenem.
#9 A bámulás
Ez meg egyszeruen nem erdekel. Nezzen csak, ha annyi ideje van!

#10 Meghívások
Hat ez az a pont, amiben nem nagyon van reszem...
Nem nagyon haverkodnak az itteniek.
Ami persze siman lehet az en hianyossagaim miatt is.

darlacko 2019.04.09. 17:30:50

Magyarországon a mi családunkban pont ezeket a szabályokat követtük és sose értettük, ha valaki késett, szabálytalankodott vagy más módon közösségellenes volt. Pedig még svábok se voltak az őseim, csak protestánsok. Nem véletlen, hogy a protestáns országok ilyen mintaszerűek, szabálykövetők, ahol a közösség önszabályozása és az önfegyelem, önkontroll működik. A mi családunk (egy folyton késő, szabálytalankodó, piros lámpákra fittyet hányó, mindenki által bogarasnak tartott nagynéni kivételével) úgy élt ezek szerint, mint a németek.

2019.04.09. 17:30:56

@csizkek: "Az elmult 10 evben hatarozottan romlik a moral," Az elmúlt 10 évben nőtt jelentősen a kelet-európaiak száma. :)

GyMasa 2019.04.09. 17:31:04

@Vivien..:
"Az autópálya felújításoknak csak örülni kéne, hogy legalább csinálják, és nem 30 éves az útburkolat."
OK, csak nekem ugye nem annyira poen, hogy mar 6 eve, minden egyes nap legalabb 20 percet kell a dugoban acsorogni a nyomorult felujitasok miatt.
Es mielott javasolnal alternativ modokat, azok egyik sem mukodik.
22 km-nyire lakom a munkahelyemtol, tehat a bicikli eselytelen
A tomegkozlekedes van 2 modon:
- Keresztul a varoskozponton busz_SBahn-metro atszallassal, kb 1ora+ oda, es 1,5 ora vissza (mert a faluban a vissziranyu jarat vegigjarja a teljes megyet, nem kozvetlen jarat.
Ja, es oranket van 3 S-Bahn, de csak egy busz, igy jo esellyel legalabb 20 percet kell ulni a buszmegalloban)
- Busszal, megkerulve Munchent. Ez is 1+ ora egy-egy iranyba, plusz 4x kell atszallni.
Ezzel szemben autoval dugo mentesen 15-20 perc, oda-vissza, dugoval meg olyan 1 ora.
" Vagy épp, hogy van autópálya. Magyarországon ha elszeretnél autózni Sopronból Dombóvárra, akkor tulajdonképpen nincs útbaeső autópálya."
Azert itt sem ennyire rozsaszin am minden...
Itt is siman vannak olyan helyek, ahova nem vezet autopalya. Csak a turistak, akik keresztulutaznak csak, azok nem mennek le az autopalyrol, es ezt nem latjak.
"Azért lássuk be, a felújításokat is beleszámolva elég gyorsan oda lehet érni valahova."
Akkor javaslom, hogy probalkozz meg a München-Stuttgart utvonallal teszoleges hetkoznap reggel, meg delutan.
Es, ha azt a 250km-es utat letudod 4+4 ora alatt, akkor ugyes vagy!

MACISAJT 2019.04.09. 17:31:25

@csizkek: "Itt ha valaki lebukik nem a pofadba rohognek, hanem megy a lecsoba"

Egy fenét. Úgy láttad mintha az ADAC ment volna a lecsóba?
totalcar.hu/magazin/hirek/2014/01/20/botrany_szamokat_hamisitott_az_adac/

Úgy láttad mint a német futball csalói mentek volna a lecsóba, kezdve a Bayern elnökkel?

Úgy láttad mint a nagy autógyárak akik évtizedekig egymással is összejátszva hamisították az adataikat, mentek a lecsóba?

És sorolhatnám napestig a példákat. Arról már nem is beszélve hogy Magyarország orosz, putyinista gyarmat stb. lett, legalábbis az ottani média és politika szerint. Mert Paks2.
Ja hogy közben Északi Áramlat 2 gőzerővel?
Az csak üzlet.

Határátkelő 2019.04.09. 17:31:56

@GyMasa: Szia! Nem lenne kedved ezt egy kicsi kibővíteni? Kimehetne önálló posztként akár. :)

GyMasa 2019.04.09. 17:38:39

@Határátkelő:
Aaaa, nem vagyok en ennyire a szavak embere :-)

Határátkelő 2019.04.09. 17:39:10

@GyMasa: Hát már majdnem készen is van, minden ponthoz még írsz 2-3 mondatot és jók is vagyunk. :)

kék madár 2019.04.09. 18:04:19

@GyMasa: "Ami persze siman lehet az en hianyossagaim miatt is."
hat ha mindezt amit leirtal elmondod egy svabnak, biztosan nem fog meghivni egy szimpla kavera se.
De hogy engem se hivjanak meg:
mennyibe kerul Munchenben egy kave?
- ketfelekeppen arazzak, van a
1 Kaffee
1 Kaffee, bitte
merthogy annyira udvariatlanok

Vivien.. 2019.04.09. 18:19:10

@Zsákos Ember:
Mi is bagettet veszünk néha. Az nagyon hasonló. Egyébként meg elvagyunk az itteni kenyérrel. Nem olyan rossz az :)

Vivien.. 2019.04.09. 18:19:13

@GyMasa:
GyMasa 2019.04.09. 17:30:43

+ 1

Vivien.. 2019.04.09. 18:19:17

@GyMasa:
Münchenben amikor járunk, akkor azért reggel, és este megszokott a dugó a város közelében. Például mi az A9 felől közelítjük meg, és hagyjuk el a várost. És arra felé nincs építkezés. Ez szimplán a forgalom miatt van, sajnos normális. Több autó jár az utakon, mint amekkora kapacitása az útnak van. Így simán elhiszem, hogy akár 1 órát is araszolsz. Egyébként mi az autót mindig lerakjuk egy P+R parkolóban ahol napi 1,5 EUR a díj, és használjuk a tömegközlekedést. Az U-Bahn 10 percenként megy, ami tök jó szerintem. Az aglomerációból - ha jól sejtem ahonnan te is jársz - bejutni tömegközlekedéssel nincs tapasztalatom.

kék madár 2019.04.09. 18:28:12

@Vivien..: viszont Munchenben a kerekparutak meg a kultura elegge 22-ik szazadi, nem erdemes a belvaros 10km-es korzeteben autoval menni

Vivien.. 2019.04.09. 19:24:42

@kék madár:
És még bicikliket is tudsz bérelni fogd és vidd módszerrel a mobiloddal! Mint a bubi bp-n

kék madár 2019.04.09. 19:26:50

@Vivien..: igen :)
Viszont elektromos biciklit meg rollert nem lattam.

csizkek 2019.04.09. 20:03:46

@MACISAJT: "Úgy láttad mint a nagy autógyárak akik évtizedekig egymással is összejátszva hamisították az adataikat, mentek a lecsóba?"

Emberekrol irtam, hogy mennek a lecsoba. Politikus pl.
Autogyartok most fizetnek. Mo.-on veled fizettetnek meg ennek a buntijet is.

Platonica 2019.04.09. 20:25:12

@Shaktee: a 'settled status outcome' emailjukben mar irtak, hogy csak ido kerdese, hogy az online ellenorzo rendszer elerheto legyen a berlok-kiadok szamara is.

Mondjuk, minket pont nem erint, mi nem berlo, hanem landlord oldalon vagyunk jelen a piacon, de azert szurkolok, hogy masoknak ne legyen ebbol gondjuk.

Valóság nevű unokahúgotok 2019.04.09. 20:29:28

Német humor:

Hosszú ideje Németországban élő barátom idézett egyszer egy (még a hetvenes-nyolcvanas évekből szérmazó) tipikus német viccet, ami tökéletesen szemlélteti azt a bizonyos speciális kontextusosságot. A vicc a következő:

- Áll egy Opel Manta az egyetem előtt.

Kész, ez a vicc.
Ezen persze a németek jót röhögtek, mert köztudott volt, hogy az Opel Manta "proli (fiatal szakmunkás) menőzőautó" volt; ezt egy "Akademiker" nem vásárolta volna meg. De én is csak azután tudtam érzékelni a vicc humorát, amikor barátom mindezt elmagyarázta nekem.

Janossz 2019.04.09. 21:04:07

"Ha olyan szerencsések vagyunk, hogy egy német meghív magához mondjuk vacsorára, akkor mindenekelőtt léptessük életbe az #1 pontot: legyünk pontosak (ha kicsit korán érkezünk, az plusz pont)! "

Nos, a modortalanság, faragatlanság maximuma éppen.
Ha ezt elhiszed a Kodak nyugdíjas protokollfőnökének, jó, ha nem, hát nem.
Én tőle kaptam nagyon komoly fejmosást anno, efféle korábbi érkezés okán.
Vendégségbe érkezni késve KELL! Ott is.

Talán még nincs kész a süti, vagy a háziasszony igazgatja még a frizuját, fene tudja, egy biztos: idő előtt nem megyünk oda! Alapszabály.

Csezarro 2019.04.09. 21:04:14

@Valóság nevű unokahúgotok: ez tök ugyanolyan vicc, mint a következö: Elmegy a gepesz a kocsma elött. Te nem röhögsz rajta, mert nem erted. De mi gepeszek ertjük, mert a gepesz nem megy el a kocsma elött, hanem bemegy.

málé mackó 2019.04.09. 21:04:52

@Shaktee: Aki hivatalosan berel Angliaban lakast/hazat, azok ajanlat tetel utan atesnek egy reference checken, aminek az utlevel/jogositvany masolat is a resze. Itt a credit history evekre visszamenolegesen lathato, emellett a rent 3-3,5x-os bevetellel kell bejovo jovedelem szinten rendelkezni es a korabbi adozott eves eredmeny alapjan ellenoriznek.
Akinek telik haz berlesre, az tuti nem hanyagolja el a settled statuszat sem. Atfogalmazom: akinek van eves szinten 50 ezer GBP netto bevetele (londoni arakhoz igazitottam a bevetelt), az torodik a settled statuszaval vagy mar eleve allampolgarra valt.

Illetve tuti lekerdezhetove valnak majd az emberek a jovobeli kormanyzati rendszerben, amint lejar a regisztracios hatarido.

Aki ezt nem teszi meg a berloje fele, az nagyon sokat kockaztat mar jelenleg is vagy eleve feketen adja ki a hazat, nemtorodve a council tax-szel es a kozuzemi szamlakkal. De ki tesz olyat 2019-ben?!

A legfontosabb pedig: hataratkelos cikkben semmifele hivatkozas sincs egy inforadios linket kiveve, de az nem hivatalos link, csak egy rettegest elodiezo brexit vonatkoztatas magyar modra.

Csezarro 2019.04.09. 21:05:02

Hat Berlinbe jopar dolog maskent müködik. Mar a 10 evemet töltöm itt. Ezalatt jelentösen romlott a helyzet. Föleg a piros lampa tiszteleteben. Pirosra valt a lampa, de meg 2-3 auto atmegy. A gyalogosok az autok között rohangasznak. 4 meterre a zebra, de nem megy el odaig inkabb atrohan az autok között. Mindenki egoista, mindenki magara gondol. Közösseg nuku. Parkoloban rengetegen beallnak 2 helyre, kanyarodo savbol is elöztek mar meg joparszor. Kesz kaosz. Lehet a multikulturalizmus atka?

Hatekonysag? Merö vicc :D A nemet mernök nem szakad meg a munkaban. En is felvettem a ritmust. Minek pörögjek 100%-on, ha eleg 50% is. Ha sokat dolgozok, utana az az alap es elvarjak, hogy mindig annyit teljesitsek.

A bürokracia egy csoda. Mindent mashol tudsz elintezni, mindenhol sorban allasz. Volt benne reszem böven. Minden papir alapu, elektronikusan semmit nem tudsz elintezni. Allampolgarsag felvetelekor volt benne reszem böven.

Autobahnrol sokmindent elmondtatok mar. Az asszem kimaradt, hogy a mentö savot nem szeretik kialakitani dugoba. Mehet erröl egy csomo müsor a teveben, felvilagosito kampany, nem valtozik semmi.

Határátkelő 2019.04.09. 21:25:02

@málé mackó: Nyilván a brit főbérlők szövetségének vezetője hülyeségeket beszél. Esetleg az InfoRádió Londonban élő tudósítója találta ki az egészet csak úgy. Mert az nem lehet, hogy tényleg káosz van és senki nem tud semmit.

Platonica 2019.04.09. 21:34:38

@málé mackó: Nem tudom, milyen hivatalos linkre gondolsz. En mar napokkal ezelott is olvastam a temarol az itteni hirforrasokban, szoval veletlenul se 'magyar' tulzasrol van szo.

www.lettingagenttoday.co.uk/breaking-news/2019/4/more-brexit-chaos-with-warning-that-eu-citizens-may-have-problems-renting
Egyelore kaotikus a kep, de ez nem ujdonsag mostanaban brexittel kapcsolatban hehe.
Nekunk egy ugynokseg kezeli az ingatlanunk kiadasat, nem tudom pontosan, mit ellenoriznek, mit nem, de eddig csupa angol lakoink voltak.

GyMasa 2019.04.09. 21:55:41

@Vivien..:
"Münchenben amikor járunk, akkor azért reggel, és este megszokott a dugó a város közelében."
Igen, az az ALAP dugó, aminek vannak különféle módosító (rontó) tényezói, mint pl, baleset a MIttlerer RInge, vagy az eső. (Mert itt is mindenki autóba ül amint akár egy csepp is leesik.
"Például mi az A9 felől közelítjük meg, és hagyjuk el a várost."
Javaslok egy ismétlő látogatást arrafelé.
Most az A99 északi részét 4-sávosítják, és az A9-A99 irány gyakorlatilag a nap bármelyik szakaszában be van állva.
" És arra felé nincs építkezés."
És, mikor jártál arra, mert pont ott túrják az utat jó 6 éve.
"Ez szimplán a forgalom miatt van, sajnos normális."
Nem, csak a forgalom miatt nincs ilyen, mert a mostani munkahelyem előtt bent dolgoztam a városban és minden reggel az A9-esen mentem Scgwabingba. Nem volt egyszerű, de mostani helyzetnél sokkal gyorsabb volt.
"Több autó jár az utakon, mint amekkora kapacitása az útnak van."
Alapvetően nagyon jó az utak szerkezete, és a reggeli csúcs is egészen tempós tud lenni, amíg nincs egy baleset, mert akkor eljön az Armageddon...
"Így simán elhiszem, hogy akár 1 órát is araszolsz."
Általában odafelé nincs nagyobb probléma, csak kifejezetten az A9-A99 csomópont dugul be, mert megszűnik az egyik sáv a felüljáró tetején, és emiatt már reggel 8-kor is simán Garchingig ér a dugó vége.
"Egyébként mi az autót mindig lerakjuk egy P+R parkolóban ahol napi 1,5 EUR a díj, és használjuk a tömegközlekedést."
Hát, ez sajnos csak turistáskodáshoz éri meg, napi használatra nagyon nem.
" Az U-Bahn 10 percenként megy, ami tök jó szerintem. Az aglomerációból - ha jól sejtem ahonnan te is jársz - bejutni tömegközlekedéssel nincs tapasztalatom. "
A tömegközlekedéssel nekem csak az elején, meg a végén levő buszozás (de különösen a hazaút rossz az óránkénti 1 busz miatt) a probléma.
Meg az, hogy valami 160 EUR lenne a havi bérlet.
Ezzel szemben benzinre csak havi 80-at költök, plusz autóval az út max 1 óra (oda-vissza) tömegközlekedéssel pedig legalább 2 óra lenne, de a gyakorlatban 3-3,5 órára jött ki, amikor megpróbáltam.

dezso 2019.04.09. 21:55:44

@Shenella: Zeit für Brot, Ottenser Hauptstr. 41

]{udarauszkasz 2019.04.09. 22:05:08

Hat azert a nemet Autobahn es a jobbra tarts nem annyira szinonimai egymasnak.. azonkivul a nemetek nem vezetnek jol,viszont jo rosszul. Egy egybites processzor vezerli mindet,ami csak padlogazt,es blokkolora fekezest ismer,a ketto kozott nincs atmenet. Ebbol alakul ki A STAU ( igy, nagybetuvel.) A nemetnel csak a szlovakok,hollandok, es a belgak vezetnek rosszabbul.

Grafschaft Glatz 2019.04.09. 22:05:14

@GyMasa:
"22 km-nyire lakom a munkahelyemtol, tehat a bicikli eselytelen"
Ezen megakadt a szemem. Én 25 km-re lakom a munkahelyemtől, de simán bemegyek biciklivel, ha jó az idő (nem, nem e-bike-al, normális biciklivel).
De a főnököm pl 21 km-ről jár be egész évben télen-nyáron biciklivel.

montroyal ( CAN qc) 2019.04.09. 22:07:34

@Fradista Utazó: Mo-on pedig amikor ezt mondanad a taxisofornek amikor a Parlament elott haladtok el - o azt mondana - hat ez meg mi tegnap még nem volt itt .... na hol gyorsabb.?
. :-)

Weißkopf 2019.04.09. 22:32:43

#1: Még Radványi Ervin írta az Andaxin kora (1969) egyik fejezetében: A Bundesbahn szerelvényei 500 kilométerenként átlagosan 90 másodpercet (!) késnek.
#6: Nagyon régen jártam autóval Ausztria/Németországban. Ami feltűnt az autópályán (A/D?): ha 3 sávból 2 lesz, nem a Kriechspur fogy el, hanem a legbelső, vagyis a leggyorsabb járműveké. Logikus, nemde?

marczy 2019.04.09. 22:55:44

Bár egyelőre még itthon dekkolok, a német humorból kijutott nekem bőven, jókat röhögök rajta.

málé mackó 2019.04.09. 23:25:27

@Határátkelő: Bocs, de az inforadio londoni tudositoja barki lehet, nem tartom hiheto forrasnak meg ha a szemelyes baratod is. Az olvasonak csak egy kozvetito hirforras.
@Platonica: koszonom a linket. Engem ez elkerult, igaz csak berloi oldalrol erint.
Ha ebbol a megkozelitesbol nezzuk, akkor a regota folyamatosan futo szerzodeseket fogja varatlanul erinteni, mert ezeket a lakokat kerdeses hogy ellenorzik le, miutan evek ota berlik az ingatlant. Plane ha nem ugynoksegen keresztul kezelik a berlest, azok csak a kiadassal vannak megbizva.

Abban mindannyian egyetertunk, hogy kaotikus lesz a brexit utorengese a UK jogositvanyok kulfoldi hasznalatatol kezdve akar a hazberlesig. Bizom a kormanyhivatalok jovobeli rugalmas es egyszeru ugyintezesi feluleteiben, akik mar most sem gyozik informatikusokkal a munkat.

gabors 2019.04.09. 23:28:00

@Shaktee: OFF

www.bbc.com/news/world-us-canada-47874012

nalatok is betelt az orszag ? mire ez a nagy bekemenyites ?

ON

Határátkelő 2019.04.09. 23:35:41

@málé mackó: Azt tartasz hitelesnek, akit akarsz. Vagy el is ismerheted, hogy nem volt igazad. Vagy azt csinálsz, amit akarsz egy nick mögül. Tudom, nehéz elhinni, de az újságíró és ezen belül a tudósító egy szakma, pont olyan, mimt a cipész meg a pék. Ami szintén bárki lehet, aki elsajátította a szakma alapjait. Még ha ez ma már nem is divat.

málé mackó 2019.04.10. 06:30:18

@Határátkelő: Szubjektiv ki mit tart hiteles forrasnak. Nem olvasok inforadiot, nem tudom hova kell elhelyezni a magyar media terkepen ezt az oldalt. Amennyiben hiteles szerinted, lelked rajta, sajat oldalad, arra hivatkozol amiben hiszel.
Tovabbra is felvonom a szemoldokom, ha valaki tudositon/kozvetiton keresztul oszt meg egy hirt. Szkeptikus ember vagyok a nickem mogott, aki meg akar gyozodni a hir hitelessegerol a mai alsagos vilagban. Ez sem divat manapsag.

somlobodog 2019.04.10. 06:30:21

@Zsákos Ember: whole foods? Ott normális kenyér is van.

martineden 2019.04.10. 06:30:27

@Sorceress777: Ez hulye hasonlat.Egysegnyi (p100 km) autopalya Hollandiaban negyedannyi ido alatt keszul el,mint nemeteknel.Ez teny.Attol ,h kisebb,nap mint nap uj autopalyak epulnek.Nem talalsz olyan telepulest,ahova nem lehet palyan eljutni.Ja,es ingyen.

Larrikin 2019.04.10. 07:58:52

Kérdés, hogy a leedsi lány és Isabel nézőpontja mennyiben hasonlít a miénkre. Például a magyar kontinentális télhez szokott ember nem fog megdöbbenni a nagykabáton, és bár jó rég nem voltam odahaza bulizni, gyanítom ma sem divat kisestélyiben tolni. A "bámuló emberek" is gyanúsan angolszász észrevétel, bár nem biztos, hogy értem, mire gondolt a szerző. Az biztos, hogy Pesten relatíve gyakran találkozik az ember tekintete a szembejövőkével, főleg ha az ellenkező nemhez tartoznak. Lehet, hogy Angliában/Amerikában kevésbé jellemző?

London2009 2019.04.10. 12:16:02

@málé mackó: veled vagyok! Az Inforadio tudositoja. :D Eszmeletlen hiteles hirforrasnak tunik valoban. Ha o mondja, akkor biztos igy lesz. Szokasos brexittel riogato cikk. Ez meg a masik cikkbol:
“If they do not, more landlords will become increasingly fearful about renting to non-UK nationals with the potential of facing prosecution. The result will be they will avoid renting to anyone who is not a UK national making life difficult for EU nationals.”
Nekem nepaliak a berloim. Ahogy te irod, termeszetesen a credit checken keresztul mentek, amit sokkal fontosabbnak tartok barminel. E mellett utlevel es tartozkodasi engedely masolat. Nekem nem voltak meg EU-s berloim, meg idaig nem is igazan jutott volna az utlevel elkeresen kivul semmi egyeb az eszembe. De nem tartom egy extra feladatnak a jovoben a tartozkodasi engedely elkereset a potencialis EU-s berlok eseteben.
Ez meg egy akkora bullshit, hogy szinte faj.
“The RLA’s most recent research suggests that around a fifth of landlords are less likely to rent to nationals from the EU or the European Economic Area as a result of the Right to Rent, a figure the RLA warns could increase post-Brexit.”
Ezzel a mondatoddal megragadtad a lenyeget.
“Akinek telik haz berlesre, az tuti nem hanyagolja el a settled statuszat sem. Atfogalmazom: akinek van eves szinten 50 ezer GBP netto bevetele (londoni arakhoz igazitottam a bevetelt), az torodik a settled statuszaval vagy mar eleve allampolgarra valt.”

Pannon Puma 2019.04.10. 15:30:17

@kék madár: A főnököm meghívott Münchenben vacsira, és kifejezetten pörgős, udvarias, laza volt mindegyik pincér, ott pörögtek végig, akin látták, hogy akár csak úgy is veszi a levegőt, mentek oda segíteni, kérdezni. És mosolyogtak, pedig a t*küket elhagyták, akkora tömeg volt...

Pannon Puma 2019.04.10. 15:30:33

@]{udarauszkasz: én Münchenig meg vissza három idiótával találkoztam: két magyar meg egy cseh. Az összes többi tartotta a jobboldalt, mentek, ahogy kell, kamion nem előzött kamionost, 30 éves opel kadett nem nyöszörgött a belsőben fél óráig, egyszer sem kellett vészfékeznem. Sőt, ha kimentem valaki elé előzni, mert még messze volt, de valamiért utolért, kivétel nélkül lassított az én tempómra, tartotta a távolságot, és amikor bementem a helyemre, csak akkor lépett oda megint, és simán elment, mutogatás és minden sallang nélkül. Mondjuk én is mentem ahogy tudtam / kellett, kulcsos céges oktavia :)

gabors 2019.04.10. 16:00:19

@somlobodog: "@Zsákos Ember: whole foods? Ott normális kenyér is van."

sok mas helyen is van "normalis" kenyer persze NYC lehet nem representalja eleg jol az USA-t :-)

nyilvan ami nejlon tasakban van azzal kar probalkozni :-(

málé mackó 2019.04.10. 17:27:33

@London2009: Koszonom! Bevallom, mindig UFO voltam es vagyok a magyarok elott, mert en maskepp gondolkodom. Hagyomanyosan tajekozodok, es hiszem hogy mindennek tobb aspektusa van. Rendkivul szabalytisztelo vagyok, mar amennyiben a szabalyokat nem kimondottan valakire irjak, hanem a kozt szolgaljak. Emellett hiszek az emberi josagban is. Szerencsere etikailag megfelelo orszagot valasztottunk a csaladommal, ahol szamit az adott szo es a referencia, ami a legtobbet elmond egy emberrol. Brexittel kapcsolatban belathatatlan jovobeli valtozasok lesznek az elet szamos teruleten, de folosleges ezzekkel riogatni barkit, amig egyaltalan lezajlik a kilepes. Nagyon bizonytalan az egesz folyamat, ami mar-mar mulatsagosan alakul, addig is keep calm and carry on!

Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.04.11. 19:17:15

@kardio1: a forgalommal nem lehet mit kezdeni, Németországot lehetetlen kikerülni, és már csak a költségek miatt sem érdemes.

Amiket írtál az valóban a német pályaközlekedés árnyoldalai, csak az a bibi, hogy a jobb francia utakat pályakapus dugók és elmebeteg páyaldíjak teszik értelmetlenné. egy sima 200 kmes menet valami 20 euró?

@Valóság nevű unokahúgotok: főleg mivel ez a poén a Manta Manta című filmben is szerepelt, ami egy generáció kultuszfilmje.

lezlidzsi84 2020.01.17. 22:26:21

#3 A piros lámpa tisztelete (kivétel Berlin és Hamburg, mint még sokminden másban is): ennek van két másik oka is. Egyrészt a német városi utak (legalábbis a gyalogoslámpával rendelkezők) többsége 4-6 sávos (néha villamossal súlyosbítva), nehéz kicentizni az átszaladást, másrészt a lámpák váltási ideje a forgalmasabb helyeken nagyon rövid és kurva veszélyes "meghosszabbítani" kicsit a zöldet, mert már érkezik is lendületből a betonmixer vagy a csuklósbusz...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása