oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. február 11. 06:30,  Egy hazaköltözés tanulságai 175 komment

2019. február 11. 06:30 Határátkelő

Egy hazaköltözés tanulságai

Hazaköltözni sok szempontból jó, de rengeteg csalódás is éri az embert – legalábbis Zsófi szerint, aki kérésemre közel hat év után vette fel története fonalát. Akkor Németországban éltek (akkori posztját itt olvashatod el), majd hazaköltöztek Sopronba, ahol furcsa módon elszigeteltebben élnek, mint korábban Fürthben.

Te is hazaköltöztél? Mik a tapasztalataid? Írj róluk a hataratkelo@hotmail.com címre!

magyarorszag_sopron_foto_pixabay_com_gazsovicskrisztian.jpg

„2015. augusztus 30-ig bírtam a bajoroknál Fürthben. 2015. augusztus 31-én költöztünk haza, Magyarországra, Sopronba. Könnyes szemmel, meghatódva jártam az utcákat az első hónapokban. 

Továbbra is jó itthon lenni, bár a problémáink teljesen más jellegűek itthon. Mit sírok vissza a németektől? A rendezett utcákat, a sok zöld területet és a munkahelyi morált. Ebből ami meglepett: a munkahelyi morál, a másik kettőnél tudtam, hogy hiányozni fog. A meglepődésem valószínűleg kizárólag tapasztalatlanságból fakad. 

Anyagiak helyett a lelkiek 

Nagyon gáz, ha nem a pénzről fogok írni, hanem lelki dolgokról? Akinek ez probléma, ne olvassa tovább! Köszi! Ha a pénz mégis szóba kerülne, csak azért írok róla, hogy jobban megértse mindenki a helyzetünket. 

A férjemmel elhatároztuk, hogy a hazaköltözésünkkel minden jobb lesz a házasságunkban, végre itthon vagyunk. Elkezdtük hedonista módon két végéről égetni a gyertyát. Nem kellett végre két lakáshitelt fizetni, se a gyereknek az óvodát… királyság volt. 

Igazából mindent az építési vállalkozónknak köszönhettünk (és az ügyvédjének) hogy nem vertek át bennünket. Persze ezt nem úgy kell elképzelni, hogy felsőkategóriás terepjárókkal kezdtünk cirkálni itthon és két kézzel szórtuk volna a lóvét. Szó sincs erről! 

Csak az a fajta anyagi biztonság, amit a külföldi kintlét tud okozni, következett be az életünkben végre, úgy hogy egy normális környékre, normális méretű otthonba tudtunk beköltözni, két biztonságos autóval, adósság nélkül. 

Az esélytelenek nyugalmával

Már alig vártam, hogy tudjak menni dolgozni, bár mivel korábban soha nem dolgoztam még (leszámítva azt az egy évet Németországban, egy boltban) az esélytelenek nyugalmával járkáltam állásinterjúkra. 

Úgy gondoltam, hogy ha olyan munkát vállalok, ami kevés felelősséggel jár, nem fog sok stressz se érni, viszont belekerülhetek egy jó csapatba, akik mellett repül majd az idő. 

2015 októberétől szembe is jött velem egy szuper lehetőség a városi kórházban, de a papírok intézése közben visszamondtam az egészet, mert a férjem még mindig kinn volt Németországban, én pedig a 6 éves gyerekünkkel teljesen egyedül voltam, az új magyar városban, ahová költöztünk. 

Normális döntést kellett hozni, hisz a férjem nemcsak dolgozik, hanem pénzt is keres és oké, hogy én is eljárok dolgozni, de 70 000 és 140 000 Ft közötti összegből, a kiadásainkhoz képest csak csövezni tudnánk. 

Szóval továbbra is úgy élünk, hogy én itthon vagyok, intézek mindent, legfőképpen a gyerekünket. Nem unatkozom, valami mindig van. 

Ott tartottam, hogy a férjem csak hétvégéken jött haza, nem akarták elengedni, sőt! Gondolkoztak a kinevezésén (részlegvezető, Siemensnél). Díszdobozos aranylapocskákat kapott ajándékba meglepiből, kiküldték Indiába konferenciára. Szárnyalt. 

Felemás Burgenland 

Végül kicsivel több, mint fél év után sikerült elintéznie, hogy áthelyezzék egy magyar határhoz közeli osztrák városba. Burgerlandot össze se lehet hasonlítani a bajorokkal. Annyira más. 

Nagyon röviden: ők szeretnek átjárkálni az autószervizbe, fodrászhoz, éttermekbe majd a fogorvoshoz, de azon ki vannak teljesen borulva, ha esetleg te is átmennél hozzájuk mondjuk munkát vállalni vagy a gyerekedet beiratnád iskolába. Arról szó se lehet. 

Szinte már csak egy határátkelő van, amit korlátozások nélkül lehet használni, ott is őrök állnak és a bólintásuk után lehet csak átkelni a túloldalra. Minden autót regisztrálnak, én is félre lettem egyszer állítva még 2016 környékén. 

Nem tudom, lehet, hogy csak én vagyok ilyen, de pityeregve tudtam csak folytatni az utam a gyerek iskolájáig. Miért sírtam? Nagyon rosszul esett az az ellenőrzés, mi több, átvilágítás amin át kellett esnem, szimplán azért, mert létezem. Nem csináltam semmit, ők meg félreállítanak és egy formanyomtatvánnyal a kezükben jegyzetelnek és faggatnak. Hát hol élünk?!?!?! Ez 2016, Európai Unió?!?!?! 

Az élet Sopronban 

Sopron egyébként nagyon zsúfolt, tele van autókkal, parkolók sehol… az iskolákban 30 fős osztályok alsókban mindenhol. Amin meglepődtem, hogy egy olyan suli sincs, ahol anyanyelvű német oktatás zajlana. (Győrben például van ilyen, meg persze Pesten is). Elég kézenfekvő lenne, ha mondjuk Sopronban is lenne ilyen, de nincs. 

A város lakossága… hát nem is tudom, hogy írjam… nem vagyok szociológus, de megpróbálom ezt is összefoglalni. Vannak akik itt születtek vagy akik már a rendszerváltozás előtt is itt éltek. Ők a frusztráltak. Frusztráltak és tele vannak előítéletekkel (nem alaptalanul, de zavaróan). Egy idegen (általuk nem ismert személy) felé az első kérdésük: soproni vagy? 

Amire én azt szoktam válaszolni: Éltem már én mindenhol. Na ekkor jön elő belőlük az előítélet, majd az arcukra fagy a mosoly, miután kifejtem az életem részleteit. 

Aztán vannak az osztrákoknál feketén-szürkén munkavállalók, ezért Sopronban albérletben lakók csoportja. A soproni albérlők. Nagy tömeg, több tízezer ember. 

Engem speciel a Lackner Kristóf-Vitnyédi utcai Interspar és környéke zavar, mert napközben arra felé rengeteg az éppen nem dolgozó szexmunkás ill. valamiért a város összes hajléktalana is mindig erre a környékre tömörül fényes nappal. Fura úgy vásárolni menni és ügyeket intézni, hogy közben folyamatosan őket kerülgetem, ha a mosodába vagy az Intersparba megyek. 

Nincs miről beszélgetni 

Kevés olyan van, mint mi. Aki mérnökként dolgozik többnyire határt lép és kitelepül, nem járkál. De azért vannak egy páran, leginkább kényszerből, mert itthon még mindig olcsóbb ingatlant vásárolni. 

Mivel ők kényszerből vannak itthon, nem igazán járunk össze. Nincs miről beszélgetni. Azt pedig, hogy nem kényszerülök rá arra, hogy elmenjek én is dolgozni, teljesen feldolgozhatatlan ezeknek az embereknek. 

Hazaköltöztem, hogy külföldiek közt legyek 

Aztán vannak még a diákok, köztük sok külföldi, egyetemisták. Erről jut eszembe, szomszédaim közül az elmúlt pár évben, kizárólag külföldiekkel jártam össze. Mennyit röhögtünk ezen. 

Hazaköltözök, hogy magyarok között legyek és valójában ugyan úgy használom az angolt minden nap, mert az emberek akikkel tartom a kapcsolatot háromból kettővel csak angolul tudok beszélni, mert nem tudnak magyarul. 

A hajléktalanok állítólag más városokból jönnek ide… Zalaegerszegről, Szombathelyről, stb. az osztrákok miatt. Lehet tőlük koldulni az utcán… bár a legfrissebb, amit a férjem mesélt, hogy úgy tudja, a hajléktalantörvény óta bécsi szállókon van szinte az összes magyar hajléktalan. 

Nagyon sok a Magyarország keleti részéről ide költözött munkavállaló. Őket majdnem kihagytam. Közülük aki tud pár forintot félretenni havonta, szerintem az otthoni házának a kiadásával oldja meg. Már aki meg tudja oldani. 

Sok emberben csalódtam 

Szóval most itt élünk. 

Őszintén szólva sok csalódás ért, de szerintem ez a levelem hangvételéből is érződik. Nagyon sok emberben csalódtam és azt kell hogy mondjam elszigeteltebben élünk Sopronban, mint Fürthben korábban. 

Összességében, jobb itthon lenni, mert úgy érzem a sok csalódástól csak tapasztaltabb lettem. Az utcára szívesen lépek ki, megyek el bárhová, bármit intézni. Ha valaki bunkó, legalább az anyanyelvemet használva tudom elküldeni a francba. Honvágyam már nincs és azért így jobb élni. 

Nem tudom, azt említettem-e a múltkor, a honvágytól nagyon durva gyulladás lépett fel a szervezetemben. Még Németországban. Majdnem rákos lettem, egy hajszál választott el az onkológiától. 

Itthon semmi ilyen problémám nincs, bár voltam itt is kórházban, de amikor megláttam, hogy kikkel fekszem egy szobában (az átlagéletkor 80 év volt) úgy, hogy rajtam kívül mindenki be volt pelenkázva (gasztroentrológiai osztályon feküdtem egy hétig) ez azért észhez térített. Fel kell még nevelnem egy kislányt. Senki másra nem számíthat csak az apjára és rám. Szóval vigyázni kell magamra. 

Jövőbeli tervek 

Zárásképp még annyit: nem biztos, hogy Sopronban maradunk. Szinte egész nyáron North Carolinában voltam a gyerekkel. Azóta is azt emlegetjük, milyen jó volt kinn lenni. 

Donald Trump jelenléte nem igazán segít a bevándorlásban, de innen szép a sikeres kiköltözés. Mérnökökre mindenhol szükség van. Persze a fő lökést 2018 nyara adta meg. Mindenhol amerikainak néztek, nem is értettem. 

Aztán hazafelé jövet, a repülőn beszélgetve döbbentem le azon, hogy azt mondta a mellettem ülő eredeti amerikai utas, hogy egyáltalán nincs akcentusom. És leálltam vele vitatkozni, hogy de van. Én hallom. Nagyon jól esett, amit mondott. Sose fogom ezt elfelejteni.

Valahogy többet írtam anyagi dolgokról, mert eredetileg személyesebben próbáltam írni Neked, aztán mégis ez így sikerült. Amiről nem írtam, de fontos lehet és változás: nem vagyok már Orbán-fan. A korrupció miatt csalódtam Orbánban. A férjemmel ezért mi Vonára voksoltunk 2018-ban. 

Egy megszelídült „náci” (nem az egyébként, mert az igazi nácik Nürnbergben laknak… kellene pár igazi nácival találkoznia jó pár embernek, hogy megértse a náci fogalmát) nekem sokkal szimpatikusabb, egy korábbi ellenzéki mára korrupt, pökhendi, kiégett, sokszor arrogáns, vagy inkább másokat lenéző vagy hülyének néző, de legfőképp hazug, becstelen, gerinctelen miniszterelnöknél. 

Stilisztikai, nyelvtani hibákért elnézést kérek! Nem vagyok szakmabeli. És mindenkinek köszi, aki végig olvasta!”

Fiatal kutatók levélben kérik Orbán Viktor miniszterelnököt, hogy hagyják békén a Magyar Tudományos Akadémiát, mert "a bizonytalanság egyre többünket kényszerít annak megfontolására, hogy hazánkat hátrahagyva munkánkat máshol folytassuk.” 

Négy évvel az indulás után szeretnénk tovább fejleszteni a Határátkelő oldalát. Segítsetek nekünk ebben egy kérdőív kitöltésével, amit ITT TALÁLTOK! Szóljatok bele ti is, merre menjen tovább a Határátkelő! Köszönjük szépen!

(Fotó: pixabay.com/gazsovicskrisztian)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr5114618412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lapetiteparisinne 2019.02.11. 06:44:44

Én elolvastam a régi posztot is, de nem nagyon értem, h minek jöttek haza- egy idegen vàrosba?? Ha valaki hazaindul, inkabb a csalad- tagok, baràtok kornyekere szokott menni, nem teljesen egyedul van. Lehet, h rosszul latom, de erröl semmit nem ir. Ha esetleg Netan senkijuk nem lenne- na akkor meg föleg minek hagyta ott a ferjet, aki szerencsetlen ingazik most is? Egyébként, ha rosszul van, miert nem mennek vissza? ( akar az osztrakokhoz). En most jöttem vissza- rossz döntes volt, meglatjuk mi lesz, de ha par honap mulva is xarul erzem magam, nem varok eveket/ hogy majd elmulik..

Hari Seldon 2 2019.02.11. 07:34:05

"Nem tudom, lehet, hogy csak én vagyok ilyen, de pityeregve tudtam csak folytatni az utam a gyerek iskolájáig. Miért sírtam? Nagyon rosszul esett az az ellenőrzés, mi több, átvilágítás amin át kellett esnem, szimplán azért, mert létezem. Nem csináltam semmit, ők meg félreállítanak és egy formanyomtatvánnyal a kezükben jegyzetelnek és faggatnak. Hát hol élünk?!?!?! Ez 2016, Európai Unió?!?!?! "

Ezt nagyjából meg lehet köszönni Orbánnak. 2015-ben amikor buszozatta a szírek tömegeit Hegyeshalomra. Hirtelen regisztráció nélkül elárasztotta az "elvileg Schengeni" határt menekültekkel. Aztán is rengeteg "csempész" kisbusz meg teherautó volt. (persze a magyar médiában nem elelik ki, hogy ez egy komoly incidensnek számít, így nem is érzékelik a súlyosságát).
2015 előtt átmentünk a határon 50-el. (mondjuk azt sem értem, mert nálunk 90-el lehet átmenni a határon, de a németek valamiért szeretik az 5-öst, na mindegy.)
-> Ezután, 2015 után a bajorok berágtak, és felállították az A3-oson az Ausztria felől jövő autók számára az 5km/h "lassítót". (azt gondolják, hát ha arcoskodtok, mi is tudunk) Azóta 10-15 km araszolás az Inn előtt. Erre persze az oszrákok is "továbbadják" a szivatást. És most már az osztrákok is lassítatnak (igaz ezen a határon "csak" 10 km/h)

kék madár 2019.02.11. 07:53:09

van az a tipus akinek mindig ott a legjobb ahol eppen nincs, es ott a legrosszabb ahol eppen van es teljesen meg is tudom erteni.
Nem lenne jobb a hatar masik oldalan?

Din Serpahis 2019.02.11. 08:08:30

@Hari Seldon 2: Ez amúgy különösen gusztustalan viselkedés mind a németektől mind az osztrákoktól, amikor Merkelék teli pofával harsogták a Wilkommenskulturt, meg az osztrák kancellár óbégatott, hogy micsoda rémes dolog a kerítés (persze aztán ott is lett ajtó szárnyacskákkal) meg jöttek át a labancok autókkal hogy kimenekítsék a "menekülteket" az embertelen Magyarországról. Álszent, gusztustalan banda mind a német mind az osztrák.

_z_ 2019.02.11. 08:09:33

Ott csesztem el, hogy elolvastam az iro elözö posztjat... Na mostmar mindegy. Szoval vannak olyan emberek, akikkel mindig mindenhol rossz dolgok törtennek (ami szerintem nem a vilag kegyetlensege, hanem az egyeni hozzaallas kerdese). Ezek utan a posztolot nem tudom nem ebbe a kategoriaba sorolni.
"Igazából mindent az építési vállalkozónknak köszönhettünk (és az ügyvédjének) hogy nem vertek át bennünket." Ez most mire vonatkozik?
"Nagyon röviden: ők szeretnek átjárkálni az autószervizbe, fodrászhoz, éttermekbe majd a fogorvoshoz, de azon ki vannak teljesen borulva, ha esetleg te is átmennél hozzájuk mondjuk munkát vállalni vagy a gyerekedet beiratnád iskolába. Arról szó se lehet." Itt elek, itt dolgozom, en ezt egyaltalan nem erzem. De nem tudom, hogy a posztolo honnan veszi ezt, ha nem dolgozik? Amugy az osztrak iskolarendszerben nincs szabad iskolavalasztos, hanem körzethez kötött. Nem azert nem engedik a soproni gyerekeket oda jarni, mert utaljak a magyarokat, hanem azert mert alap esetben a szomszed falubol se lehet oda jarni iskolaba... Persze lehet, hogy el lehet intezni, de ettöl meg nem fognak tart karokkal varni mindenkit. A posztolo amugy belegondolt, hogy egy külföldön lako gyerek iskolabajarast az osztrak allamnak miböl kene finansziroznia? Mert ez sem olyan egyszerü kerdes.
"Szinte már csak egy határátkelő van, amit korlátozások nélkül lehet használni, ott is őrök állnak és a bólintásuk után lehet csak átkelni a túloldalra. Minden autót regisztrálnak, én is félre lettem egyszer állítva még 2016 környékén." Az megvan, hogy nem csak a magyar rendszamos autokat allitjak felre? Meg nem csak azoknak kell lassan menni? Kellemetlen ez az ellenörzes, de azert rohadtul nem ilyen tragikus.
"Sopron egyébként nagyon zsúfolt, tele van autókkal, parkolók sehol… az iskolákban 30 fős osztályok alsókban mindenhol." Ez Sopronban komoly problema, a varos nem ekkora lakossagra van tervezve. Hiszen sokan ugyan olyan indokkal koltoznek oda, mint a posztolo. Szoval reszben miatta van :).
"Amire én azt szoktam válaszolni: Éltem már én mindenhol. Na ekkor jön elő belőlük az előítélet, majd az arcukra fagy a mosoly, miután kifejtem az életem részleteit." Na mar megint... A posztoloval szemben megint mindenki mindenhol gonosz, elöiteletes...
"De azért vannak egy páran, leginkább kényszerből, mert itthon még mindig olcsóbb ingatlant vásárolni.
Mivel ők kényszerből vannak itthon, nem igazán járunk össze. Nincs miről beszélgetni." vs. "Csak az a fajta anyagi biztonság, amit a külföldi kintlét tud okozni, következett be az életünkben végre, úgy hogy egy normális környékre, normális méretű otthonba tudtunk beköltözni, két biztonságos autóval, adósság nélkül." Most akkor a posztolo nem az ingatlanarak miatt (is) költözött oda? Nem "kenyszerböl" mert mashol nem volt jo? De aki hasonlo indokokkal tette ugyan ezt, azzal nincs miröl beszelgetni? Mivan???
"Engem speciel a Lackner Kristóf-Vitnyédi utcai Interspar és környéke zavar, mert napközben arra felé rengeteg az éppen nem dolgozó szexmunkás ill. valamiért a város összes hajléktalana is mindig erre a környékre tömörül fényes nappal." "A hajléktalanok állítólag más városokból jönnek ide… Zalaegerszegről, Szombathelyről, stb. az osztrákok miatt. Lehet tőlük koldulni az utcán… bár a legfrissebb, amit a férjem mesélt, hogy úgy tudja, a hajléktalantörvény óta bécsi szállókon van szinte az összes magyar hajléktalan." Most akkor ott a sok hajlektalan az Intersparnal, vagy mar Becsben?
"Fura úgy vásárolni menni és ügyeket intézni, hogy közben folyamatosan őket kerülgetem, ha a mosodába vagy az Intersparba megyek." "Az utcára szívesen lépek ki, megyek el bárhová, bármit intézni." Most akkor szivesen, de nem szivesen?
"Zárásképp még annyit: nem biztos, hogy Sopronban maradunk. Szinte egész nyáron North Carolinában voltam a gyerekkel. Azóta is azt emlegetjük, milyen jó volt kinn lenni." Szerintem ott se lenne jo. Mert miert pont ott lenne, ha eddig sehol sem volt? (szemet vagyok, vallalom)
Azt meg aztan vegkepp nem ertem, hogy az Orban-Vona temanak mi köze van a poszthoz...
Összesegeben egy zagyva poszt, tele önellentmondassal es szerintem indokolatlan sirammal. De azert ez alapjan jobb a helyzet, mint az elözö, nemetorszaginal (mondjuk nem volt magas a lec...).

_z_ 2019.02.11. 08:10:42

@kék madár: Tömör es talalo összefoglalas.

Hari Seldon 2 2019.02.11. 08:25:36

@Din Serpahis:
A willkommen elvileg a befogadásról szólt, nem az illengális határátkelésről. -> És: ha belegondolunk végülis most hol vannak? Náluk nem? Ergo: befogadták őket. Akkor. (Azóta azért nyilván másképpen gondolkoznak, de a schengeni határok átlépése egyszerűen már nem lehet.)
- 2015 előtt nem volt torlódás Passau-nál. Azóta meg bevilágítanak. 10-15 km araszolás. Legalább egy óra késés.

Golf2 2019.02.11. 08:35:07

az igazi nácik Nürnbergben laknak… Baromság,ha vannak akkor inkább a keleti részen.Neked Amerika való nem Sopron.

komisz_kölök 2019.02.11. 08:43:12

@_z_: az a baj, hogy nem hatarellenorzes van, hanem tudatos forgalomlassitas. Legtöbbször be se néznek az autóba, csak intenek hogy tovább. Sokszor ki se jön a bódébol az osztrák rendör. Volt hogy indiai kollégákat hoztam vissza pesti városnézésbol. Fiatal barnaboru, tehát gyanús alakok a hátsó ülésen. Ellenőrzés nélkül hajtottam át. Ha nem szivatni akarnának, nem egy sávon menne a forgalom. Gondolom találnánk meg két embert, legalább a csucsidoben, ha nagyon szeretnének.

Csodabogár 2019.02.11. 08:48:26

@Hari Seldon 2: Elég gakran megyek Bécsbe vonattal, még soha semmi extra nem volt. Felszállnak valami egyenruhások és a már menő vonaton végig sétálnak. Persze lehet ha teroristának néznék ki leszednének, vagy megkérdeznének, de még soha nem tapasztaltam ilyet.
Posztolónak ajánlanám, hogy menjen el dolgozni. Gyerek iskolában van, nem is pici már, sokkal könnyebb lenne beilleszkedni.

Nem vagyok egy jós tehetség, de már most mondom, hogy North Carolina is más lesz ott élve, mint szabadságon lenni.
@Din Serpahis: Jó helyen vagy te az idegengyűlölő Svájciak közt. Persze azért van most is jó pontjuk nálam, leszavazták az ifjú zöldek hülyeségét. :-)

_z_ 2019.02.11. 08:50:13

@komisz_kölök: Tudom, szar, de egyreszt a nemetek ugyan igy szivatjak az osztrakokat, masreszt meg ezert sirni?

kardio1 2019.02.11. 09:25:00

@Hari Seldon 2: ezt nem Orbánnak, hanem Merkelnek kell megköszönni, aki meghívta a tömegeket Németországba. Egyébként amúgy is oda akartak eljutni. Az osztrákok meg pont ugyanazt tették: átfuvarozták őket Hegyeshalomtól Salzburgig, aztán átrakták őket a német határon. Pontosan azért van sokkal kevésbé menekültbarát kormányzatuk most, mert a választóknak nem jött be a Willkommenskultur.

Din Serpahis 2019.02.11. 09:33:18

@Csodabogár: A svájciak idegengyűlöletéről egy kis történet.. Amikor költöztem ki, félreállítottak a határon. Egy rettentően mufurc pasas kérdezgetett, hogy miért jövök svájcba mit akarok itt, átkutatta az autót is. Mondom neki, kaptam állást, jövök dolgozni. Na jó, akkor munkaszerződésem van-e. Persze, volt, odaadtam. Elment, kb két perc múlva jön vissza, teli szájjal vigyorog, jó utat kívánunk, isten hozta Svájcban.

Din Serpahis 2019.02.11. 09:36:44

@Hari Seldon 2: Na ja, de miután elhangzottak ilyen kijelentések tőlük, hogy a befogadásnak nincsenek korlátai, meg kitalálták, hogy minden szír automatikusan menedékjogot kap, mégis mire számítottak? Orbánék az elején nem engedtek tovább senkit, fel is halmozódott a sok jóképességű a keleti pályaudvaron, aztán miután ezt Merkel belengette elkezdtek az autópályán is grasszálni.

Az osztrákok meg extra pofátlan köcsögök, a vak is látja, hogy a burgenlandi ingázókat akarják csak szívatni, ugyanis a migránsokra hivatkozni kissé visszás, miután hangosan vonyítottak a kerítés ellen, meg jöttek autóval migránsmenteni.

Din Serpahis 2019.02.11. 09:39:37

@kardio1: Én egyébként tényleg rühellem Orbán Viktort és elvbarátait, mint egy rakás szart, de azért rendkívül örvendetes volt figyelni ahogy Renzi, Faymann meg a többi retardált migránssimogató megbukott. Most már csak Merkel nyanyának kellene eltakarodnia, annál a nőnél többet senki nem ártott még az EUnak meg a közös Európának.

komisz_kölök 2019.02.11. 09:42:35

A kedves posztolonak azt tanacsolnam, hogy kezdjen dolgozni, ismerkedjen. Van illetve volt ugyanilyen hölgy az ismeretsegi körünkben, de mivel energiavampirra valt lassan, leepitettük. Ö sem dolgozik, egy iskolaskoru gyereket nevel es "ügyeket intez". Illetve generalja maganak az ügyeket. Lassan depibe csuszik, es a facebookrol, meg apu elmeseleseiböl ismeri a vilagot. Egy idö utan ebböl mar csak szakember segitsegevel lehet kijönni. Ja, legjobb szorakozasa, hogy teljesen keptelen helyeken bedobja, hogy Jobbik szavazo, es varja, hogy harcolhasson miatta.
Probaltuk neki is magyarazni, hogy ha a ferjevel valami törtenik (ami 40 felett azert nem elkepzelhetetlen), konkretan ehezni fogy a gyerekevel egy ev elteltevel. Persze nem ertette meg.

Ezt, hogy Sopronban nem szeretik a betelepülöket, mashol is olvastam. Tenyleg ilyen durva? Vagy a hölgy egy kicsit ezt is eltulozza?

tanato 2019.02.11. 10:06:22

Jó poszt,nagyon szeretek olvasni egykor évekkel ezelőtt itt posztoló személyekről,hogyan alakul a jelenben az élete.
Nem dolgozó feleség,ez még most is kiveri sokaknál a biztosítékot még 30 évvel a rendszerváltás után is,hiába még mindig él a kommunista örökség az agyakban/nem dolgozó feleség=úrinő,tehát osztályellenség/
Sopron/meg úgyaz egész nyugati határvidék:félig zárt terület volt,az "idegent" azonnal jelentették a határőröknek,általában a helységnévtábla alatt ott volt hogy határőrfalu vagy határőrváros.Sokszor spiclifalvaknak csúfolták ezen helységeket.
Most meg rengeteg a betelepülő főleg kelet Magyarországról,akik az osztrák ingázás lehetősége miatt mentek oda.Persze hogy nehéz az őslakosságnak ezt a nagy változást feldolgozni.
befejezésül nagyon kíváncsi leszek vagy lennék a család további lokalizációjára USA vagy MO. vagy valami egészen más.?

Csodabogár 2019.02.11. 10:08:16

@Din Serpahis: Azért valami ésszerü ötletet mondhatnátok, hogy mit kellett volna csinálni azzal sok szerencsétlen menekülttel.
Meg arról is el lehetne gondolkozni, hogy ugyan ki kezdte el azt a háborút, aminek ezt a sok menekültet köszönheti Európa.
A magam részéről csak becsülni tudom a németeket, hogy ezt bevállalták, tudva, hogy nem lesz könnyű.
Különben nincsenek egyedűl, tudtommal a svédek a lakosok számához képest, legalább annyi menekültet befogadtak mint a németek. Miután ők tudomásom szerint gazdaságilag kicsi gyengébben álltak, még több bajuk van ebből. De majd mindenhol megoldják. MInt tudjuk lehetetlenség nincs csak tehetetlenség.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.02.11. 10:14:01

@Din Serpahis:
Nem fogja neked elhinni!
Csoduszbogarusz elt mar vagy 20 orszagban az elmult 200 evben. Svedorszagrol pl. "naprakesz", ugy 40 eves informacioi vannak, azok alapjan megallapitja, hogy szar hely es mar szalad is az operaba vigasztalodni :)

Nagyjabol annyira van kepben, mintha en ma azert nem koltoznek vissza Magyarorszagra, mert felnek Rakosi megtorlasatol. Hogy o mar reges reg meghalt es a rendszer is megvaltozott? Nem baj, fuj Rakosi, fuj Magyar Nepkoztarsasag, fuj Szovjetunio! :D

komisz_kölök 2019.02.11. 10:17:00

@Csodabogár: "Azért valami ésszerü ötletet mondhatnátok, hogy mit kellett volna csinálni azzal sok szerencsétlen menekülttel."

A török oldalon, a hatartol 20 km-re, a költsegek negyedeböl (lehet hogy tizedeböl) ellatni öket. Menekülttabort epiteni, es ott tartani öket, nem megfullasztani öket a tengerben.
Ja, a haborut az oroszok, iraniak, szaudiak kezdtek, a törökök fokoztak.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.02.11. 10:19:25

@Csodabogár:
Edes jo Istenem!!! Te tenyleg ennyire zsacskoval a fejeden elsz? Sok szegeny, szerencsetlen?!

A humanussag es a hulyeseg kozott oriasi kulonbseg van! Iszonyu problemakat okoz ez a rengeteg menekult. Lathatoan pusztul le az orszag, egyre kevesebb a penz az altalanos dolgokra, hogy etessuk a sok ... , kozben loszart nem adnak vissza, nem tesznek hozza, nem epitenek az orszagon. Menjenek vissza ungabungafoldre es pusztitsak batran azt tovabb.

Nagyon, rettenetesen, vegtelenul naivnak tetszik lenni, Bogar neni... :(

Arthamyr 2019.02.11. 10:31:56

Nekem valamiért nagyon antipatikus ez a poszt. Szerintem kissé sok az hülyeség vagy itélkezés, sok a pityergés...

Ezekkel nehéz mit kezdeni:
"Nem tudom, azt említettem-e a múltkor, a honvágytól nagyon durva gyulladás lépett fel a szervezetemben. Még Németországban. Majdnem rákos lettem, egy hajszál választott el az onkológiától. "
"Nem tudom, lehet, hogy csak én vagyok ilyen, de pityeregve tudtam csak folytatni az utam a gyerek iskolájáig. Miért sírtam? Nagyon rosszul esett az az ellenőrzés, mi több, átvilágítás amin át kellett esnem, szimplán azért, mert létezem. Nem csináltam semmit, ők meg félreállítanak és egy formanyomtatvánnyal a kezükben jegyzetelnek és faggatnak. Hát hol élünk?!?!?! Ez 2016, Európai Unió?!?!?! "

De rengeteg gáz dolgot ki lehetne emelni. Mindezt olvashatom olyantól, aki saját bevallása szerint életében eddig 1 év milyen munkát tett le az asztalra (a mérnök férj beszerzését nem tartom érdemnek), pedig már 6 éves gyereke van, tehát nem most hagyta ott a szülői házat és kezdte a felnőtt életet.

_z_ 2019.02.11. 10:36:46

@komisz_kölök: igen, es el nem hiszem, hogy erre nem volt egy kesz forgatokönyv, amit azonnal elö lehetett volna venni, ahogy az elsö menekült atlepi a török hatart...

Arthamyr 2019.02.11. 10:37:48

@_z_: Ezt látva én is beleolvastam az előző posztba. Azt figyelembe véve is spot on, amit írtam. :/

Din Serpahis 2019.02.11. 10:44:59

@Csodabogár: Ezek elsősorban nem szerencsétlen menekültek hanem muszlimok, ennél fogva egytől egyig az európai (keresztény, demokratikus stb stb) civilizáció ellenségei. Ezt szem előtt tartva, én az összeset fognám és küldeném haza a sivatagba, nemhogy még segélyezni őket.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.02.11. 10:46:46

@Arthamyr:
Szuletett feleseg, foallasu osanya! ;)

Ilyes helyzetben azt nem szoktam erteni, hogy ha az uranak van eleg penze finanszirozni a gyereket es anyanak a zsebkendot, akkor boven lenne arra is, hogy minden nap masik no mellett ebredjen vagy egy olyan mellett, aki nem picsog.

Mi a fene tarthatja eletben az ilyen (mar ha ez valoban ilyen) hazassagokat? Lehet valamit nagyon tud a sirason kivul is... :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.02.11. 10:47:58

@Din Serpahis:
Fuuuuuj!!! Rasszista, fuuuuuuj!!!
Csunyakat mondasz, fuuuuuuj!!!

(kar, hogy 100%-ig igazad van :D )

Arthamyr 2019.02.11. 10:53:42

@Kövérmadár [swe]: :D

@komisz_kölök: Az elsődleges feladat a külső határ védelme (lenne). Ennek az egyik kellemetlen mellékhatása, hogy az illegálisan beszökni szándékozók ottmaradnak a tengeren a gumicsónakjaikban. Az, hogy valamelyik országnak olyan jó dolga van, hogy mondjuk a határon túl is el akarja látni a migránsokat, az az ő dolguk.

Arthamyr 2019.02.11. 10:55:34

@Kövérmadár [swe]: Hol látsz itt rasszizmust? Ez csak egészséges iszlamofóbia (ha ít mondják). :) No nem mintha a kereszténység sokkal jobb lenne, csak már régebben átesett azokon a fázisokon, ahol most az iszlám tart.

_Luthien_ 2019.02.11. 11:02:58

Azért remélem, a posztoló érzi, hogy ő pont olyan, mint akikről negatívan ír (frusztrált emberek a városban) és pont olyan előítéletes, mint azok a soproniak, akiknek ezt felrója.
Szerintem jót tenne valami munka, kevesebb idő maradna a nem túl produktív negatív gondolatokra - egy 6 éves iskolás mellett ez nem lehetetlen feladat. Sajnos kicsit tényleg úgy hangzik, hogy azért jöttek haza, hogy másol legyen rossz.

BlackBrick 2019.02.11. 11:11:25

Azt a kutya mindenit, en is beleolvastam az elozo posztba, ahhoz kepest ez tenyleg jobb 1 fokkal, de meg mindig eleg siralmas...
Sok dolgot nem ertek, de legfokeppen azt, hogy az elozo cikkben egy 3 es fel eves gyereket emlit, a mostaniban meg egy 6 evest, de a ket iras kozott majd' 6 ev telt el?

BlackBrick 2019.02.11. 11:12:38

@BlackBrick: ahaaa, kozben leesett, 2015-ben volt 6 eves! Asszem ramfer megegy kave....

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.02.11. 11:35:11

@_Luthien_:
Arrol nem is beszelve, hogy mar az elso mondat is sokat elmond. O, azaz a posztolo, azaz a foallasu osanya nem birta tovabb. De mit? A bajor munkamoralt? Az otthon ulest? Az eghajlatot? Fazott? Mi baja volt?
Es ha o koltozni akart, szegeny ferjet is vinni kellett?
NC-ben lesz majd munkavallalo vizuma vagy ott is az egereket fogja itatni?

labirintus1 2019.02.11. 11:41:52

@tanato: Szerintem, ha amit a szerző csinál, azért veszélyes, mert teljesen kiszolgáltatott és nem azért mert otthon van a gyerekkel. Nem úgy tűnik, mintha akkora megtakarításaik lennének, hogy élete végéig kényelmesen élhet munka nélkül. Viszont, ha bármi történik a férjével, vagy csak elválnak és ott marad a gyerekkel, akkor tényleg nyomorogni fognak. Mo nem Nyugat-Európa, ahol az elvált férjek feleségtartást fizetnek, az állam meg normális árvaellátást, ha meghal az egyik szülő.

Egyébként biztos vagyok benne, hogy az otthonlét is a gondja a szerzőnek, bár ő a 2 írás alapján olyannak tűnik, akivel még a marslakók is előítéletesek lennének, ha oda vetné a sors.

Egyébként fiatalnak is tűnik, mert aki ettől sírva fakad a határon, az még nem tapasztalta meg, hogy milyen az, amikor tényleg a halálba szopatják egy sima határátlépéskor, ami azért nem volt ritka az ántivilágban.

vándor madár 2019.02.11. 12:00:03

@Kövérmadár [swe]: "mert felnek Rakosi megtorlasatol. Hogy o mar reges reg meghalt es a rendszer is megvaltozott? Nem baj, fuj Rakosi, fuj Magyar Nepkoztarsasag, fuj Szovjetunio!"

Rákosi meghalt, de én most már komolyan hiszek a reinkarnációban, ami sajnos nem mondjuk egy kutya.
A posztíró a bőrén érzi, mi van a környezetében, te meg a saját bevallásod szerint már nem jársz Mo-ra és nem is tudod, milyen ott a hétköznap.

London2009 2019.02.11. 12:01:10

@Kövérmadár [swe]: ketlem, hogy annyira kivaloan mukodne ez a hazassag, miutan ezt irja: "A férjemmel elhatároztuk, hogy a hazaköltözésünkkel minden jobb lesz a házasságunkban, végre itthon vagyunk."
Mindezt ugy, hogy a ferfi tovabbra is ingazik a munkahely es az otthona kozott, minosegi idot maximum a hetvegen tudnak egyutt tolteni. Szuper lehet.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.02.11. 12:16:27

@vándor madár:
Ez a parhuzam nem a poszt irojarol, hanem Csodabogar neninek a vilaglatssarol szolt. Belekot minden alkalommal azokba a helyekbe, ahol elt korabban par evet. Legutobb kiderult, hogy 40 eve elt Svedorszagban es most is azzal azonosit itt mindent. Na ez a durva beszukultseg, bezzeg opera az van :)

Na, erre irtam, hogy milyen butasag lenne az akar 8 evvel ezelotti (akkor jottem ki) Mo-t azonositani a maival, hat meg egy 40 evvel ezelottit.

@London2009:
Akkor meg el kell valni a f@szba, sirni otthon a segilyen es hagyni azt a joembert boldogan elni, uj, normalis not keresve, nem egy olyan mellett megoregedni, aki onmaga eltartja a zsebkendo-ipart.

Itt is ismerek hasonlot, hajmereszto! 3 gyerek, anyuci csak kolt es kolt. Ha elfogy a penz, elkuldi apucit meg tobbet dolgozni. Adossag hegyek. Anyuci raadasul se nem kifejezetten modell, se nem simulekony. Apuci hazavagta az eletet rendesen, dehat mindenki kovet el hibat :)

London2009 2019.02.11. 12:19:42

Nem tudom, hogy miert akadtatok fenn ennyire azon, hogy nem dolgozik. Szerintem teljesen logikus. Kapott volna a korhazban 70-140ezer forintot. A gyerek meg csak hat eves, tehat most kezdte az iskolat. Reggel el kell vinni a suliba, utana o rohanna a munkahelyere, ahol csak delutan 5-6 ora korul vegez. A napkozi meddig tart? 4-ig? Javitson ki az, akinek Mo-n jar a gyereke az iskolaba, mert en tenyleg nem tudom ezt, hogy tudna egyedul megoldani nagyszuloi vagy babysitter segitsege nelkul. A ferje meg mondjuk keres 5-6000 eurot. (nem tudom mennyi pontosan egy mernoki fizetes, de gondolom viszonylag eleg jo) Akkor tenyleg dolgozzon 3-400 euroert a gyerek meg uljon 8-9 orat a suliban?
Tavol alljon tolem, hogy vedjem a posztolot, miutan nekem sem szimpatikus es minden szempontbol az ellentetem, de nagyon sok no nem dolgozik es ez a csaladnak jot tesz. Ezt talalom meg a legkisebb bajnak, hogy ugy dontott, hogy munka helyett a csalad eletet rendezgeti.

fhdgy 2019.02.11. 12:20:10

először elolvastam a posztot, majd, főleg a kommentek hatására, az előzőt is.

Én is éltem Bajorországban, kicsivel többet mint öt évet, majd másfél évet Szászországban is, de soha nem tapasztaltam olyan jelenséget, ami az "Ausländer" mivoltomból fakadt volna és a személyem ellen irányult volna.

Biztos, hogy akcentussal beszélek németül, hisz majd 49 voltam, amikor kimentem, de azt soha nem hánytorgatták fel nekem, sőt sok dicséretet kaptam, hogy külföldi létemre nyelvtanilag elég jól beszélek ( félek, hogy csak túlságosan udvariasak voltak ).

Boltban, orvosnál, hivatalban, stb. nagyon korrektül viselkedtek velem, úgy hogy még itthon is jól esne, ha megközelítőleg annyira ( bár mintha javulna a helyzet ).

Szóval: ezek után nem értem, hogy kettő embernek hogyan lehetnek ennyire eltérő tapasztalatai.

vándor madár 2019.02.11. 12:30:18

@labirintus1: "Mo nem Nyugat-Európa, ahol az elvált férjek feleségtartást fizetnek, az állam meg normális árvaellátást, ha meghal az egyik szülő."

Kint az elvált férjek nem csak feleség- és adott esetben gyerektartást fizetnek, hanem a nyugdíjukat is megfelezik a házasság időtartamára a másik fél javára, ez a "splitting".

Én a posztírónak való lennék, biztosan nem laknék ilyen konstellációban Mo-n, mert ez munkajogi, családjogi és társadalmbiztosítási szempontokból csak hátrányokkal jár rá nézve.
De ha apa pl. ne adj isten munkanélkülivé válna, akkor kap 72 napra jó magyar munkanélküli segélyt, nem ám az osztrákot!
Ezt nem tudjuk meg, hogy a posztíró fizet-e nyugdíjbiztosítást vagy nyugdíjkassát, de ennek a hiánya öregkorára a hid alá kényszerítheti, ha pl. elválnának.
Apa eléggé önfeláldozó lehet, mert ahogy kinéz, nem csak a pénzt kell neki megkeresnie, hanem még neki kell mindenféle szituációhoz is alkalmazkodnia. Nem csodálkoznék, ha egy szép napon bedobná a törölközőt.

London2009 2019.02.11. 12:37:28

@Kövérmadár [swe]: Hagyd mar Csodabogar nenit, o igy latja, nem baj az. Ezzel kulonben nagyon egyetertek, hogy par ev alatt is sokat tud valtozni egy orszag. 10 eve jottem el Mo-rol es mar en is nagy kulonbseget erzek az akkori es a mostani Mo. kozott. Ez a kulonbseg, hogy jo e vagy rossz, azt meghagyom masoknak eldonteni.
Ez a holgy ha jol ertelmezem kepzetlen es nulla munkatapasztalattal rendelkezik. Kulonben konnyu azt mondani, hogy dolgozzon, azert a valosagban az nem biztos, hogy olyan egyszeru. Mire valjon el? Ha hulye lenne! Teljesen keptelen lenne magat eltartatni, ne viccelj. Nem azzal van a gond, hogy nem dolgozik, hanem az elethez valo hozzaallasaval. Nem szeretnek kulonosebben a lelkebe gazolni de a cikke alapjan igen butuskan intezi az eletet, ami nem is meglepo, ha eleteben nem sok mindent csinalt csak ferjhez ment es gyereket szult. Apukarol nem tudunk semmit, sok ferfi orul annak ha a no otthon van es igy a ferjnek a munkan kivul nem kell massal foglalkozni, a no elintez mindent.
Nekem is van a barati koromben egy csalad, ahol epp most jutottak el a valasig. A ferfi dan, a no magyar es van egy 12 eves kislanyuk. A gyerek szuletes ota a no nem dolgozott, danul nem beszel. A ferfi nem ad neki semmit, egyedul meg lakast sem tud berelni. Munkat talalnia, ami kifizetne egy lakast es nem kell hozza dan nyelvtudas szinte eselytelen. Na ilyenkor mi van? Ez mindig nehez dontes a noknek es nem egyszeru megtalalni a kozeputat a csalad es a karrier kozott. De nem kell azt bantani aki az egyiket vagy a masikat valasztja.

Arthamyr 2019.02.11. 12:37:54

@London2009: Azzal nincs gond, hogy nem dolgozik, de akkor minek sírja vissza a "munkahelyi morált", amikor alig dolgozott életében, és most kb. ki sem próbálta? :D
Attól, hogy valaki nem dolgozik, még kezdhetne magával valamit, mármint azon túl, hogy "könnyes szemmel, meghatódva járja az utcákat hónapokig", hogy aztán prüszköljön a kurvákra meg a csövesekre, akik az utcákon vannak. :D Azért remélem nem autót vezetett könnyes szemmel, meghatódva, mert az igazi öröm lehetett a közlekedés többi résztvevőjének...

Meg majdnem onkológián köt ki a honvágy miatt, ez a daily wtf mára... :D

vándor madár 2019.02.11. 12:41:22

@Kövérmadár [swe]: OK. Kösz. Erre írtam én is régebben azt, hogy nem lehet egy ilyen koru ember nézetét és régi tapasztalatait egy fiatal élethelyzetére ma mértékadónak tekinteni. Jó, lehet, hogy nem ilyen szavakkal, mert a pontos megfogalmazásra már így évek után nem emlékszek, de ez volt a lényeg. Ehhez most még hozzáteszem, hogy még a jóval fiatalabbét sem, mint pl. az én generációmét.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.02.11. 12:57:01

@London2009:
Ha kepzetlen es kepzetlensegenek megfelelo munkatapasztalata sincs, akkor nem sirankozni kell es kiharcolni, hogy az o kedveert ide-oda koltozgessenek, hanem imaba foglalnia a ferje nevet, hogy mindezt lehetove teszi neki.

Nekem, eddig, legnagyobb banatomra karrierkozpontu nokkel volt dolgom es a tapasztalataim alapjan ilyesmibe soha tobbe nem megyek bele. Nem nekem valo. Ha a no klasszikus ertelemben vett no, akinek a karrier helyett a csalad a fontos, az szamomra maximalisan becsulendo. Viszont akkor nem ir posztot a siramairol, foleg nem azzal kezdi, hogy O NEM BIRJA TOVABB. Nem, akkor cserebe azert, hogy a nyilvanvaloan altala valasztott eletet elheti (csaladanyakent, haztartasbelikent, nevezzuk, aminek akarjuk), nem magaval es a siramaival foglalkozik, hanem azzal, hogy a ferjenek (nevezzuk akar penztarcajanak) mindenben megkonnyiti az eletet, mindenben segiti es tamogatja. Es legkevesbe sem ingaztatja vagy ad neki lathatast hetvegente.

Lehet megkovezni ;)

Csodabogár 2019.02.11. 12:58:14

@komisz_kölök: Mikor már ott voltak nem lehetett mit csinálni. Azóta ezek a dolgok, már nagyjából megvalósultak. A háborút szerintem az amerikaiak kezdték, de lehet, hogy tévedek.

London2009 2019.02.11. 13:02:11

@Arthamyr: Ez egy tipusu ember. Biztos van ra megfelelo szo, ahogy a tobbiek is irtak, energiavampir, mindig ott rossz, ahol eppen van stb. Lefogadom, hogy halalra szekalja a ferjet is meg a gyereket is. Egy csomo mindent ki tudnek emelni en is, de felesleges. Peldaul nem ertem mi a gond azzal ha megkerdezik, hogy soproni e? Egy nagy mosollyal valaszolnek a helyeben, hogy nem, mucsajrocsogei vagyok erdetileg, nemreg koltoztunk ide a csaladunkkal, imadjuk a varost, milyen szerencses vagy, hogy te itt szulettel. Kb. eddig tartana az ellenszenv a masik fel reszerol. Azt sem ertem, hogy Sopronban szerintem nem egy bolt van, minek oda jar, ami tele van hajlektalannal meg oromlannyal? Azt sem nagyon ertem, hogy az mikent lehetseges, hogy adott egy varos es nincs kivel beszelgetni. Senkivel, egy egesz varosban. Ez is eleg sokat elmond a posztolorol.

Csodabogár 2019.02.11. 13:03:33

@Din Serpahis: Valahogy soha nem érdeklődtem a vallások iránt. A muszlim is egy vallás és nem ellenünk találták ki. Na de nem folytatom. Svájcban valószinűleg nemigen van, de a németeknél a parlamentben is ülnek második generációs törökök, akik ma is muzlimok, Nincs velük semmi baj. Láttam én már igen rossz jellemű keresztényt is. Nekem az ember az ember vallástól függetlenül. De okos vagy, jó helyre mentél.

Csodabogár 2019.02.11. 13:06:44

@Kövérmadár [swe]: Csak annyira vagyok képben, amennyire olvasom a svéd híreket svédül! De a német sajtóban is van róluk hír nemegyszer. Plusz él egy rokonom és egy barátnőm ott, a rokonom ott él 50 éve, de fiatalabb nálam. Gondolom tájékozottabb vagyok mint az átlagmagyar.

London2009 2019.02.11. 13:08:47

@Kövérmadár [swe]: Gyakran van az, hogy a no elkepzeli, hogy milyen jo lesz otthon lenni es nevelni a gyereket, csak a csaladdal foglalkozni, aztan eltelik par ev es rajon, hogy ez mar nem elegiti ki. Semmi baj nincs a karrierista nokkel, ne viccelj mar. Nyugodtan ismerkedj olyan novel, akinek van hivatasa, amit szeret. Ez nem zarja ki azt, hogy ne valna belole jo anya. Csak meg kell talalni az arany kozeputat es ezt nem olyan egyszeru. Ebben pedig a ferfi rengeteget tud segiteni. Ugyhogy rajtad is fog mulni! :P

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.02.11. 13:11:12

@London2009:
- Soproni vagy?
- Nem, Dreher!

Biztos en vagyok a dilimadar, de soha, sehol nem kerdeztem meg senkitol, hogy helyi / nem helyi / honnan jott. Pont teljesen irrelevans informacio a szamomra. Sokkal fontosabb az elso benyomas, az elso nehany mondata. Abbol elobb kiderul, hogy szimpatikus-e / tudunk-e egymassal mit kezdeni, mint abbol, hogy soproni, szegedi, pesti, jaszfenyszarui vagy Pornoapatibol jott.

Csodabogár 2019.02.11. 13:11:54

@BlackBrick: Matematikából hányasod volt?:-)))
3,5 től 6. csak 2,5 év van!:-)

Csodabogár 2019.02.11. 13:13:15

@Kövérmadár [swe]: Nénikézd az öreganyádat ne engem!

London2009 2019.02.11. 13:18:31

@Kövérmadár [swe]: Itt Londonban mindig mindenki megkerdezi, hogy honnan jottel es mivel foglalkozol. Meg kispalyas koromban ezt en sem ertettem, hogy miert ennek kell lennie az elso kerdesnek, de azota mar rajottem, hogy megis mi a fenet tudsz kerdezni egy vadidegentol? Mi a kedvenc szined? Hanyas a labad? Egy csomoszor ez csak arra szolgal, hogy elindits egy beszelgetest. Semmi koze ahhoz, hogy en kulfoldi vagyok, hiszen a ferjemtol is ugyanugy megkerdezik. Hungary? Really? I love Budapest. Kb. igy zajlik. Ilyen hulyeseget, azon megsertodni, hogy megkerdezik tole, hogy soproni e, reg hallottam. Sok baja lesz meg az eletben. Gondolom ha nem kerdeznek meg, akkor az lenne a baj. :D

London2009 2019.02.11. 13:19:23

@Csodabogár: Csodabogar neni az tok aranyos, ne izelj mar! De oke, akkor Csodabogar Holgy! : )

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.02.11. 13:27:32

@London2009:
Nem az anyasaga erdekel ;) nem tervezek gyereket, sosem vagytam ra.

A karrieristabb nokkel az volt a tapasztalatom, hogy hozzam tul frigidek. Nem altalanossagban, hanem hozzam (ez fontos kulonbseg). A masik nagy gond, hogy en nem vagyok karrierista, penzert dolgozom, nem hivatastudatbol. Ha dolgozni megyek, ugy hivatkozom ra, hogy "indulok a gulagra gyapotot szedni". Egy szepen fejlett hivatastudattal, karrierrel rendelkezo novel nem tudnank mit kezdeni egymassal, kb. olyanok vagyunk, mint a tuz es a viz.

A masik, hogy mivel a sajat munkam sem erdekel, valoszinuleg az ove sem fog. Ha neki fontos, amit csinal, akkor ezzel rogton egy oriasi ur lesz kozottunk.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.02.11. 13:36:01

@Csodabogár:
Az oreganyam mar nem el, nem tudom sehogyan sem szolitani...

@London2009:
Rendben, akkor legyen Bogar nyanyus :D

Mar ertem a problemat, nem kezdek senkivel sem beszelgetni csak ugy. :) ha megis, akkor konkret kerdessel fordulok hozza, "csacsogni" nem szoktam.

"I love Budapest"... tipikus, sablon valasz. Biztos igy van vagy csak cukiskodni akarnak, nem tudom. Legkozelebb, ha ezt mondjak, valaszold azt, hogy "Thanks, but I prefer brothels..." :D

tanato 2019.02.11. 13:41:17

@London2009: Komm. lelki örökség: ez a 3.pont az első kettő után

1.Téli nyaralás trópusokon,
2.háztartási segítség "cselédet tart"

3.Otthon van nem dolgozik,
Végeredmény

Henye lusta úrinő,akit a gazdag férje eltart,konklúzió negatív személyiség,ellenség.

Ha a 3.-ból egy megvan már sokaknak nem veszi be gyomra.Ez van posztkommunista államban élünk.Az elvárás:Dolgozzon a nő napi 10 órát utána meg a háztartás.

London2009 2019.02.11. 13:48:14

@Kövérmadár [swe]: Nem vagyok parkapcsolati tanacsado, gondolom ezt te tudod igazan, hogy milyen no illik hozzad. Engem sem erdekel semmi igazabol, csak az, hogy mennyi penzt utalnak a bankszamlamra. Hivatastudatert sem alltam ketszer sorba, ettol fuggetlenul egesz jo kis karriert sikerult osszehoznom. Ezzel csak azt szeretnem mondani, hogy a ket dolog nem zarja ki egymast. Nem tudom te hany eves vagy, de a tapasztalatom szerint ez korral is valtozik. A huszas eveimben tepertem ezerrel, addig ultem az irodaban, ameddig volt munka. Ezzel szemben ma nagyon jol elvagyok azzal, amit elertem es nem is szeretnek magasabb pozicioba kerulni. Tobb penzt meg igy is fogok tudni keresni szimplan csak azzal, hogy jobb vagyok abban, amit csinalok, mint tiz evvel ezelott. A frigidsegnek meg semmi koze a karrierhez, ne idegesits mar.
A nyanyus borzaszto, ezt ne!
Miutan en itt elek a small talk orszagaban, itt fontos, hogy ez menjen. Szimplan udvariassagi forma, hogy ha o meg azt mondja, hogy o Lewishamben szuletett, ami egy szartelep, akkor is mondjak ra valamit. Oh, nem reg jartam arra! Vagy valami hasonlo tok folosleges dolgot. De ettol mar rogton jofej lettem es szituaciotol fuggoen mar mindketten lerottuk a kotelezo koroket es indulhat az ugyintezes, tarsalgas akarmi, ami az eredeti cel lett volna.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.02.11. 13:50:24

@tanato:
Nekem van sokkal jobb otletem, de le sem merem irni :D

Ezerszer szivesebben tartok el valakit, aki ugy tud viselkedni, mint egy no (annak minden jo es rossz tulajdonsagaval), mint eljek egyutt megint valakivel, aki inkabb egy "toketlen ferfi", mint valodi, igazi NO.

London2009 2019.02.11. 13:55:05

@tanato: Ebben mar van valtozas. Legalabbis az otthoni baratokon, rokonokon ezt latom. A teli utazas mindennapos, bar lehet, hogy meg gyakoribb a sieles, mint a tropusok. Takaritono, babysitter teljesen mindennapos. A nem dolgozasra szinten sok peldat lattam. Foleg ugy, hogy Mo-n 3 evig otthon lehet maradni, akkor az mi ha nem dolgozas? Aztan persze bejon a masodik, esetleg harmadik gyerek es mar ossze is jon az 5-10 ev nem dolgozas.

London2009 2019.02.11. 13:59:46

@Kövérmadár [swe]: Nekem olyan ferfi alapbol nem kellene, aki igy nyilatkozik, hogy “tartok el valakit”. Sorry! :P

tanato 2019.02.11. 14:08:25

@London2009: Persze hogy van változás,de teljes átalakulás a fejekben akkor lesz amikor az utolsó Kádár rendszerben szocializálódott személy is eltűnik-

vándor madár 2019.02.11. 14:15:09

@London2009: "Ilyen hulyeseget, azon megsertodni, hogy megkerdezik tole, hogy soproni e, reg hallottam."

Én meg tudom érteni. Engem is a sírba vitt Németországban, hogy ez a kérdés minden kommunikáció része volt. Ez nem a jelentéktelen small talk része, hanem nagyon is jelentőséggel bír, mert ez által eldöntik, hogy téged hova tesznek az ő értékmérő skálájukon.

Nem tudom, mit szólnál hozzá, ha te Mo-n laknál és minden alkalommal, ha beszélgetsz valakivel, megkérdezik tőled, hogy hova valósi vagy? Ez esetleg elmegy, ha valami bődületes tájszólással beszélsz, de normál esetben nem. Ez a kérdés országon belül nem képez alapjában beszélgetésalapot. Egy idő után meg már tényleg nem szeretnél kommunikálni senkivel, mert marha idegesítő tud lenni.

Egyébként elég sok magyar blogban áll, hogy "gyüttment"-nek tartják azt, aki országon belül máshonnan odaköltözik valahova. Mivel sokan, főleg értelmiségiek elköltöznek vidékre vegyszer - és méregmentes élet és gazdálkodás reményében és az életvitelük nem mutat semmi azonosat az ottani lakossággal, ezeket pejoratíven gyüttmenteknek nevezik. Csak akkor nem közösítenek ki teljesen, ha te is betagozódsz, esetleg lesüllyedsz hozzájuk és osztod az értékeiket és ezt látják is.

vándor madár 2019.02.11. 14:19:01

@London2009: "Foleg ugy, hogy Mo-n 3 evig otthon lehet maradni, akkor az mi ha nem dolgozas?"

Aki Mo-n a gyerekekkel otthon van, az biztosítási jogviszonyban áll és nem nem dolgozik. Arra senki nem mondja Mo-n, hogy nem dolgozik. Ez már így van kb. 50 éve, mióta bevezették a gyes-t.

tanato 2019.02.11. 14:21:28

@London2009: Még egy dolog:Egyre gyakoribb itthon hogy a nő visz haza több pénzt a családi kasszába/MIvel az egyetemisták és a diplomások között egyre több a nő/.és ezt még itthon nagyon de nagyon nehezen dolgozzák fel/Főleg a fiúk/
Ez talán a negyedik pont ami még a nehezen emészthető régi lelki beállítódással.

Shaktee 2019.02.11. 14:21:46

Ojh. Csak ennyit tudok irni a posztrol..

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.02.11. 14:38:01

@London2009:
Semmi baj :)

Te hogyan jellemezned akkor azt a szituaciot, amikor te dolgozol, a ferfi otthon van es tanul. Evekig. Munka utan elmesz bevasarolni, mert o tanul es nem er ra. Bevasarlas utan megfozol (neha o is besegit ebbe). Hetvegen pedig egyutt takaritotok.
Mindezek mellett nem jeleskedik egyeb, mondjuk ugy, "hazastarsi elfoglaltsagokban" sem :)
Tullepve azon, hogy ez nem ferfi lenne, hanem egy fiu gyermek, akirol gondoskodsz es eltartod... na, ezert mondom, hogy eltartottam, de amint lesz pozitiv tapasztalatom is, nem fogom igy meghatatozni a dolgot.

_z_ 2019.02.11. 14:42:32

@London2009: "A ferje meg mondjuk keres 5-6000 eurot. (nem tudom mennyi pontosan egy mernoki fizetes, de gondolom viszonylag eleg jo)" Bar ennyire jo lenne lenne...

Nekem meg egy vicc jutott eszembe a posztrol:
Ket moszat beszelget a tengerparton. Az egyik megszolitja a masikat: - Maga is moszat? Mire a masik: - Nem, nekem moszogepem van.
"ha a mosodába vagy az Intersparba megyek."
Elnezest.

2019.02.11. 14:55:26

@Kövérmadár [swe]:

"otthon van es tanul. Evekig."

És azóta mi lett vele? A hölggyel mármint, aki miatt bosszankodsz.

London2009 2019.02.11. 15:04:27

@Kövérmadár [swe]: Probalom ertelmezni a leirtakat. Tehat volt egy baratnod, aki otthon volt, nem dolgozott es tanult? Azt mar regota tudom, hogy valamit nem jol csinaltam az eletemben. Valamit ilyen urget kellett volna osszeszednem, aki dolgozik, bevasarol, foz es en “tanulok”. Remelem legalabb valami topmodell volt a bringa. : )

London2009 2019.02.11. 15:04:57

@_z_: erre a viccre meg en is emlekszem. :D

London2009 2019.02.11. 15:06:29

@vándor madár: nyugodtan mondhatnak pedig, mert azon kivul, hogy fenntartjak neki a munkahelyet, ami egyebkent is nonszensz, ugyanugy el van tartva a ferje altal. Nem latom a kulonbseget.

London2009 2019.02.11. 15:10:15

@vándor madár: engem nem idegesit ez, abszolut nem erdekel. Videken nottem fel es Budapesten, foleg amikor elkezdtem az egyetemet ez mindig tema volt. Mindenki meno gimikbol jott, meg mar ismertek egymast, en meg voltam a videki. Akkor sem erdekelt, egyaltalan nem zavart. Tok jo kis tarsasag alakult ki par honap alatt, igazabol ez egy nagyon rovid ideig volt tema. Most is gyuttment migrancs vagyok, pont nem ugy erzem magam. Gondolom ez lehet a kulcs. :D

London2009 2019.02.11. 15:14:14

@tanato: ezt megertem, oszinten szolva ez a felallas nekem sem tetszene. Igy nottem fel, gondolom nekem is ez a normalis. Illetve nyilvan ennek vannak praktikus szempontjai is. Ha a no keres tobbet, akkor majd a ferfi marad otthon a gyerekkel? Erre mar lattam tobb peldat, ez itt nyugaton nem annyira kirivo eset. Nekem ez a munkamegosztas nem felelne meg. Persze nem ez alapjan valasztunk part, hogy akkor elore tisztazzuk, hogy tobbet keresel e nalam vagy sem. Ettol fuggetlenul orulok, hogy a ferjem tolem tobbet keres.

BlackBrick 2019.02.11. 15:18:16

@London2009: hehehe, nalunk minden kedden es szerdan ez a felallas, mivel ez a ketto a tanulos napom, amikor munka utan estig tanulok es olyankor a ferj foz, mosogat, kutyat setaltat, esatobbi :)

tanato 2019.02.11. 15:30:02

@London2009: Bizony én is így nőttem fel,viszont változott a világ,egyre több a jól, férjénél jobban kereső nő.A fejek viszont maradtak és ebből van a konfliktus.
Miként az első három pontomban is valamiben felnőttem és a mai világban már másként működnek a pontok,amit régi fejjel nehezebb feldolgozni.

London2009 2019.02.11. 15:32:18

@BlackBrick: ez nem ugyanaz, mert te dolgozol is. Nekem is vannak olyan napjaim, amikor bar nem tanulok, de este erek haza mert enekelek vagy sportolok. Ez szerintem termeszetes.

fhdgy 2019.02.11. 15:33:21

@vándor madár: A "gyüttment" dologhoz:

Én a szülőfalumban élek, így elvileg nem lehetnék gyüttment. Fordítva talán igen, mert itt születtem, aztán elmentem ( 46+ évre ), majd megint itt vagyok, tehát inkább egy mentgyütt vagyok! -:)

Az emberek szeretnek ítélkezni. Mindegy, hogy miben, de ítélnek. Ha nem találnak mást, csak nem ott születtél, akkor gyüttment. A lényeg, hogy legyen valami.

Ha rosszabb vagy náluk, akkor lenéznek. Ha jobb vagy náluk, akkor a lelkük mélyén irigyelnek, de úgy csinálnak, mintha lenéznének.

Saját tapasztalatból beszélek. Sok minden visszajut a fülembe, amit rólam mondanak, amit rólam tartanak.

Arthamyr 2019.02.11. 15:36:14

@vándor madár: "Nem tudom, mit szólnál hozzá, ha te Mo-n laknál és minden alkalommal, ha beszélgetsz valakivel, megkérdezik tőled, hogy hova valósi vagy? " - Mennyi emberrel kerül olyan viszonyba, hogy ezt megkérdezze? Ha valaki ezt kvázi vadidegentől megkérdezi ezt, az gáz (kb. mintha csak ezért kommunikálna?), de olyannal aki ismerős, és többször is beszélnek, kb. természetes, a másik ember megismerésének része.

Egyébként én is meg szoktam kérdezni, főleg ha valaki nyilvánvalóan nem helyi, és bármiféle kapcsolatot építek vele. Eddig kivétel nélkül pozitív hatása volt a beszélgetésre/kapcsolatra.

London2009 2019.02.11. 15:39:18

@tanato: azert a ferfin is sok mulik, a ferfiak tobbsege ezt nem tudna elfogadni. Nekem egy baratnom van, ahol a ferfi lenyegesen kevesebbet keres es ott bizony o maradt otthon a gyerekekkel. A baratnom 6 het utan visszament dolgozni. Az egesz kapcsolatban o hordja a nadragot, minden dontest o hoz meg, a ferfi semmibe sem szol bele. Ettol fuggetlenul kivulrol szemlelve boldognak tunnek. Nekem egy ilyen kapcsolat elkepzelhetetlen, de ugye ahany haz, annyi szokas.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.02.11. 15:40:44

@Nagy kámpics:
A hataratkelo parok szokasos tortenete :D

@London2009:
Igen, diohejban errol van szo.
Na, akkor most kell egy ferfi, aki "eltart" vagy szoba sem allnal vele? :D :D :D

Felreertes ne essek, tudom, hogy vastagon benne voltam en is a helyzetben. De megtanultam, hogy ha a jovoben csak egyszer azt mondja nekem a baratnom, hogy tanul, abban a pillanatban csomagolhat.
Mindenki ismeri azt a nagysikeru megallapitast, hogy "Magadnak tanulsz, nem nekem!" Na, akkor ameddig a ferfi (vagy a no) dolgozik es penzt keres a "csaladnak" es a masik "csak" tanul, addig a masik fel egy masodpercet nem dolgozott / tett a kozosert.
A reges regi vilagban az anyuka, aki otthon volt a gyerekkel, kozben megfozott, kitakaritott, mosott, vasalt, gyerekt nevelt, stb. Mit szolt volna 1930-ban Jozsi bacsi, ha a gyapotfoldekrol hazaerve a feleseg kozli, hogy "Haaaat, ma egesz nap tanultam, nincs vacsora, tiszta ruha, sorry"? Nem arrol van szo, hogy pontosan ez lenne a kovetendo, de azert lassuk be, hogy sokszor picit tul lett tolva az a bizonyos bicikli.

Es valahol ezert nem egeszen ertem a posztot sem:
- apuka fenntart ket haztartast vagy bevallal tobb oras ingazast;
- anyuka nyig;
- apuka, ha a hetkoznapokon kulon el, gondoskodik magarol;
- anyuka nyig;
- apuka semmifele torodest nem kap, semmifele gondoskodast, de finanszirozza anyuka nyigasat;
- anyuka tovabbra is csak nyig...

Kerdezem: apukanak (a gyereket leszamitva) megis miert eri meg fenntartani ezt a kapcsolatot? Mitol jobb igy neki, mintha egyedulallo lenne?

@BlackBrick:
Ez ketto nap a hetbol, raadasul dolgozol is. :)
Nem pont ugyanaz, mint heti 5-6 napot tanulni ES nem dolgozni ES nem vezeti haztartast ES csak minimualisan besegiteni a ferjednek minden mas teendoben, mondvan elfaradtal, mert tanultal :)

London2009 2019.02.11. 15:47:31

@Kövérmadár [swe]: nekem olyan ferfi nem kellene, aki ezt ugy hivna, hogy “el vagy tartva”. Ha holnap kitalalnam, hogy atkepzem magam es kutyakozmetikus, adoszakerto, mehesz vagy akarmi leszek es ehhez nekem harom evig kellene tanulnom es nem tudnek dolgozni, akkor ezt a ferjem maximalisan tamogatna. Miert ne tenne? Egy csapat vagyunk, nyilvan ilyen donteseket kozosen hozunk meg. Az mas kerdes, hogy nekem nem lenne gond a fozes meg a haztartas, de en mar csak egy ilyen rendes videki csaj vagyok. :D
Azt ne felejtsd el, hogy van egy kozos gyerek. Feltetelezem, hogy az apukanak fontos a csalad egysege.

BlackBrick 2019.02.11. 15:48:56

@Kövérmadár [swe]: persze, Isten ments, hogy 'foallasban' tanuljak, illetve anyagilag teljes mertekben fuggjek valakitol.

tanato 2019.02.11. 15:49:31

@London2009: Jól beszélsz tényleg a férfiak tudják nehezebben feldolgozni ezt.Egyre több az ilyen pár a közvetlen családi és munkahelyi környezetemben.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.02.11. 16:43:01

@London2009:
Meg mindig oriasi kulonbseg van "a foallasban tanul, de attol meg egy csapat" es a "fo- es mellekallasban tanul, minden mas ala van rendelve ennek" kozott.
Az egyik, attol fuggetlenul, hogy tanul, teljes erteku resze a csapatnak. A masik pedig csak egy eltartott gyerek, semmi tobb, fuggetlenul attol, hogy 15, 30 vagy 45 eves.

London2009 2019.02.11. 16:54:06

@Kövérmadár [swe]: kerlek nyugtass meg, hogy legalabb jol nezett ki! :D

Arthamyr 2019.02.11. 17:22:13

@Kövérmadár [swe]: Mi a határátkelő párok "szokásos" története?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.02.11. 17:22:19

@London2009:
Erre nem tudok objektiv valaszt adni mar. Akkor ugy gondoltam, hogy igen, azota voltam sokkal jobban kinezo (arcra, alakra, noiessegre) lanyokkal is.

Ez egy sokkal osszetettebb dolog annal, mint amit itt erdemes lenne boncolgatni.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.02.11. 17:25:04

@Arthamyr:
Amit mar nagyon sokszor lattam / hallottam:
1) a par hataratkel;
2) egyikuk elkezd dolgozni, a masik otthon van (tanul, erot gyujt, akarmi);
3) elhelyezkedik a masik is;
4) majd kb. az elso szembejovovel le is lep a masodik.

Nem egyedi eset :)

Arthamyr 2019.02.11. 17:27:58

@Kövérmadár [swe]: Én egy darab ilyet sem láttam még. :)

Arthamyr 2019.02.11. 17:29:36

@Kövérmadár [swe]: Azért az erőt gyűjtésen felröhögtem. :D

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.02.11. 17:36:03

@Arthamyr:
Valtozatos kifogasokat hallottam mar arra, hogy "Miert nem dolgozol?" :D

Szerencses vagy, esetleg az ismeretsegi korod szerencses. Itt hallottam "erdekes" dolgokat, pl. olyat is, hogy a felesegen egy komplett magyar, barati kor vegigment, mire ki tudta valasztani, hogy kivel folytatja eletet a nej :D Annyira szep tortenetek vannak, hogy ihaj :D :D :D

Csodabogár 2019.02.11. 17:36:17

@fhdgy: Attól függ hol élt. El tudom képzelni, hogy egy igazi Bajor kis faluban nem lelkesednek semmilyen külföldiért, aki nem beszéli az ő csodás dialektusukat. Ilyesmin én soha nem akadnék fenn, legfeljebb mepróbálnám megérteni őket. Nagyobb városban mindenütt van sok külföldi, ha más nem az olasz és török valamikori vendégmunkások. Ott simán elmegy egy magyar akcentusu is köztük.
A hölgy szerintem valami miatt elégedetlen az életével és ezért mindenhol minden rossz.

Csodabogár 2019.02.11. 17:40:01

@London2009: Szerintem az egyenjogúság az ideális. Keressen a ő is rendesen, ha nem is annyit mint a férj. Jómagamnak mindig az volt a véleményem, hogy annyit keressen egy férj jelőlt amiből ő el tudja tartani magát. Én magamat mindig el fogom tartani. Számomra elviselhetetlen volt még a gondolata is annak, hogy függjek valakitől és ne a saját pénzemet költsem.

Csodabogár 2019.02.11. 17:43:02

@tanato: Nekem biztos nem kellett volna ilyen háztartásbeli férj. Pedig nem lelkesedem a házi munkáért, de azt megcsinálja más. Ne már a férjem legyen a háztartási alkalmazottam.

Arthamyr 2019.02.11. 17:43:19

@Kövérmadár [swe]: :D Szép embereket ismersz!
Bár az sem mindegy, hány éves, akin "végigmennek", és az sem, miért cserél. Pl. lehet, hogy a baráti kör tagjai neki nem megfelelően teljesítettek, vagy hosszabb távon nem volt jó velük élni, ez meg sajna kívülről nem látszik (ahogy a nőkön sem).

Csodabogár 2019.02.11. 17:46:07

@Kövérmadár [swe]: A férfiak meg hú de hűségesek és szenvednek ezektől a szörnyű nőktől.:-(

London2009 2019.02.11. 17:46:46

@Csodabogár: nagyjabol en is igy gondolom. Ez addig konnyen megoldhato, amig nincs gyerek. Utana azert ez mar nem annyira egyszeru.

kék madár 2019.02.11. 17:47:26

@vándor madár: @Kövérmadár [swe]: semmi nem just eszembe, csak egy sor madarat akartam latni egy valaszban

2019.02.11. 17:49:43

@Kövérmadár [swe]:

"A hataratkelo parok szokasos tortenete"

Igen-igen, ezt a részét ismerni vélem a történetnek. Mármint hogy idejekorán upgrade-elt egy másik migráncsra(?). Vacak ügy, részvétem érte.

Ugyanakkor azóta mi van vele? Munka? Gyerek? Vagy azóta is tanul? A nyúl kinél kötőtt ki?

(Egyébként otthon tanulni és nem rendes-háziasszonykodni már karrierizmus?)

2019.02.11. 17:50:36

@Csodabogár:

"A férfiak meg hú de hűségesek és szenvednek ezektől a szörnyű nőktől"

Pontosan ahogy mondani tetszik. :D

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.02.11. 17:52:38

@Arthamyr:
Reszleteket en sem tudok, nem az en ismerosi koromben tortent az ominozus eset.

@kék madár: @Kövérmadár [swe]: @vándor madár:
Tessek, kimaxoltuk :D

@Csodabogár:
Nem gondolom, hogy lenne szignifikans elteres a hutlensegben a nemek kozott. Erre vannak tanulmanyok, statisztikak.
Az mas kerdes, hogy a huseget mikent definialjuk, mi szamit mar megcsalasnak es mi nem, de ez gondolom egyentol fugg. Ezen a teren kifejezetten konzervativ vagyok.
A ferfiak hutlensege valamiert elfogadottabb, konnyebb szemet hunyni felette, ami szerintem oriasi hiba.

Arthamyr 2019.02.11. 17:53:01

@Nagy kámpics: Nem spilázzátok túl ezt a "házvezetést" kissé? Ez kevesebb, mint napi 1 órával lerendezhető, persze költségcsökkentő jelleggel lehet bele tolni több időt is...

svajcineger 2019.02.11. 17:54:05

@Kövérmadár [swe]:
Ehhez a storyhoz nem feltétlenül kell határt átlépni. :)

kék madár 2019.02.11. 17:54:56

ez a csajszi tenyleg "jo" posztot irt korabban, 1000 komment ugrott ra

Arthamyr 2019.02.11. 17:55:44

@Kövérmadár [swe]: Miért lenne elfogadottabb? Max. a férfiak körében az.

Ha egy nő elfogadja, az jó eséllyel a kiszolgáltatott helyzetének köszönhető, vagy annak, hogy a férfira már egy ideje inkább csak automatikusan újratöltődő pénztárcaként tekint, és ha ezt a funkcióját megtartja, igazából a többi nem érdekli.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.02.11. 18:06:12

@Nagy kámpics:
Nem tudom, hogy mi van vele, nem kovetem az eletet miota kiszallt a kozos "bulibol".
A nyul nala volt. Ugy tudom, hogy nemreg atkoltozott az orok repamezokre.

A konkret esetben igen, az volt. Utana volt olyan kapcsolatom, ahol szinten elofordult, de kulturalt mederben. Amikor az onfejlesztes mindennel (ismetlen MINDENNEL) fontosabb, az mi, ha nem a sajat karrierunk, jovonk, dolgaink eloterbe helyezese a kozos rovasara? Nincs baj a tanulassal alapvetoen, de ha ezt tultoljuk, akkor ott mar nincs "mi", ott csak "en" van. Akkor viszont tessek felallni, elkoltozni, megoldani mindent egyedul, ha mar a masikra locsoljuk a hetkoznapi dolgok megoldasat.
Azt fontos tisztazni, hogy a helyzet nem volt eppen normalis, ezert a normalisan gondolkodo ember nem feltetlenul erti, hogy mirol is beszelek. Irtak mar itt masok is, hogy munka mellett tanultak, azokon a napokon a masik fel vitte a hatan a kozost. Esetemben a kozos teher cipelese evi kb. 300 napot jelentett, tobb even at. Sem ez, sem az, hogy hagytam, nem egeszen normalis :)
Esetemben a legnagyobb problema, hogy ettol atestem a lo tuloldalara es az indokoltnal sokkal korabban es sokkal hatarozottabban kifejezem nemtetszesem a dolgokkal kapcsolatban.

Arthamyr 2019.02.11. 18:15:45

"Amikor az onfejlesztes mindennel (ismetlen MINDENNEL) fontosabb, az mi, ha nem a sajat karrierunk, jovonk, dolgaink eloterbe helyezese a kozos rovasara?" - Az önfejlesztés király dolog, főleg ha olyan dologban fejlődik, ami utána neked is jó. :D

"Esetemben a kozos teher cipelese evi kb. 300 napot jelentett, tobb even at." - Azért az, hogy te 300 napig képes voltál ezzel szopni, éveken keresztül, egyértelműen jelez több dolgot. Mi a túróra kellett 300 nap, amikor évi kb. 225-235 munkanap van alapból? Meg mi vett rá, hogy ezt évekig csináljad? Persze egy hosszú közös múlt után már érthetőbb, de ott meg azért előtte történik egy felhalmozás, és nem kell vért hugyoznod éveken át.

sargabicikli 2019.02.11. 18:20:03

Na Sziasztok Kommentelők! Jaj Istenem, hihetetlen miket tudtok reagálni a posztomra.... döbbenet.
Korábban is reagáltam, pár dologra most is szeretnék, hátha...
na szóval:
család:nincs és nem, örökölni sem örököltem semmit és tudtommal nem is fogok. (Röviden ennyi, részletekbe nem szeretnék belemenni)
megtakarítások és mi lenne ha történne valami jajgatások: semmi nem történne, élném tovább az életem, ezzel kapcsolatban mindig a legfelelőségteljesebb döntést hoztam meg az életemben. Nyugdíjam is lesz, nem kell senkinek se jajgatni, se aggódni. Akkor jártam volna a legrosszabbul, ha most 160 ezer Forintért pedagógusként dolgoznék valahol és még mindig a svájci frank alapú devizahitelt nyögnénk ketten.
munka: ki mondta, hogy nem dolgozom? Dolgozom, de 140 ezer Ft-ból se tudnám eltartani magam és a gyerekem a kiadásainkhoz képest. 400 Euro havonta a gyerek tandíja és akkor még nem tankoltam az autóba. Fhú most ezért is mennyien fognak majd betámadni... na mindegy...
ja igen, ingázás: sokan közületek többet BKVznak Pesten, mint amennyit mi "ingázunk". Fél órát autóban szerintem mindenki kibír.
Sopronnal kapcsolatban pedig nem túlzok. Én senkit nem nézek le egyébként, de tényleg pont ezért a "fotelből megmondom, hogy éld az életed" rosszindulatú emberekből is már nagyon kezd elegem lenni.
A szűk környezetemben, ahol tudok, segítek. Akik személyesen ismernek, pontosan tudják.
Ahogy most ezt írom közben is jött egy messenger üzenet: "tiszta Zsófis. Őszinte, többet leíró, mint kéne, de ettől lett hiteles. Én tuti nem írtam volna le. De őszinte, hiteles." Egy olyan ember írta ezt, aki több, mint 15 éve ismer, még fősuliról. Ezzel zárnám is..... sziasztok!

O1.G 2019.02.11. 18:20:03

@Kövérmadár [swe]: Az oreganyam mar nem el,De anyukád még csak van 70 körül őt is nénizik ugye...

fhdgy 2019.02.11. 18:30:35

@Csodabogár: Éltem 15 ezres nagy faluban ( Gemeinde ) és több mint másfél milliós városban ( München ) is. 250 ezres városban Szászországban. Nem éreztem különbséget.

Voltak esetek, amikor nem csak az számított, hogy "Ausländer" vagyok vagy sem. Pl. egy magyar kollégámmal beszélgettünk egy vendéglőben, természetesen magyarul, a szomszéd asztaltól középkorú házaspár átült hozzánk és érdeklődött, hogy milyen nyelven beszélünk. Nem tagadtuk, elárultuk! -:)

A következő kérdésük az volt, hogy mit keresünk ily messze északon, távol Magyarországtól, mit csinálunk itt?

Mondtuk, hogy programozók vagyunk és a Siemensnek dolgozunk. Nos, abban a városban Siemens az Isten! és az Istennek dolgozni, hát az nem semmi, mondták!!!

Volt egy jó magyar társaság, elég gyakran eljártunk vendéglőbe, de mindig szolidak voltunk, soha nem volt gond, balhé.

Voltak pl. nagy csocsó partik ( én csak akkor vettem benne részt, ha nem volt más ), hát, mit mondjak, kiváló volt a magyar csapat, annyira, hogy a németek is respektálták. Esküszöm, hogy nem számított, hogy kifiaborjai vagyunk.

2019.02.11. 18:31:36

@Kövérmadár [swe]:

"Esetemben a legnagyobb problema, hogy ettol atestem a lo tuloldalara "

Igen, nekem is úgy tűnik... de azt nem tudnám mondani, hogy a sérelmeid úgy eredetileg nehezen érthetők. Hát, ez van. ¯\_(ツ)_/¯

Mme Seldon 2019.02.11. 18:47:33

@lapetiteparisinne:
Nem jött be a magyarországi lét? Mást vártál? Kinek nem jó, neked vagy a gyerekeknek? Ha tovább sem lesz jó, visszamész?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.02.11. 19:19:55

@O1.G:
71 lenne iden anyukam, de nem el mar.
Nagyszuleim ugy 30 eve mind elmentek.

@Arthamyr:
Az elso bekezdesre nem a valasz, nekem attol biztosan nem lett (volna) jobb, hogy almai munkajat vegzi. Sem attol, hogy hobbybol megtanul egy harmadik vagy negyedik nyelvet.

A masodik bekezdesre nem fogok itt reagalni.

Szaktanár 2019.02.11. 20:02:42

@Csodabogár:

"Meg arról is el lehetne gondolkozni, hogy ugyan ki kezdte el azt a háborút, aminek ezt a sok menekültet köszönheti Európa."

az usa

"A magam részéről csak becsülni tudom a németeket, hogy ezt bevállalták, tudva, hogy nem lesz könnyű."

nem vállaltak be semmit sem a németek. ész nélkül nekiálltak mindenkit befogadni, aztán amikor hirtelen sok lett, fel voltak háborodva, h az eu országok beintettek az ötletre, h ők vigyék el a felesleget. álszent, átgondolatlan lépés volt. mint a vh vége óta annyiszor, németország túlkompenzált, nehogy összekeverjék őket a nácikkal. kurvára utálom bennük, h csak végletekben bírnak gondolkodni.

Szaktanár 2019.02.11. 20:10:43

@London2009: engem ez a kérdés vhogy elkezdett idegesíteni az elmúlt pár évben :( olyan jó lenne, ha nem kérdeznék meg. senkinek semmi köze hozzá. számomra kb azt sugallja, h látjuk, h nem vagy idevalósi.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.02.11. 20:16:08

@London2009: "en itt elek a small talk orszagaban, itt fontos, hogy ez menjen. Szimplan udvariassagi forma, hogy ha o meg azt mondja, hogy o Lewishamben szuletett, ami egy szartelep, akkor is mondjak ra valamit. Oh, nem reg jartam arra! Vagy valami hasonlo tok folosleges dolgot. De ettol mar rogton jofej lettem es szituaciotol fuggoen mar mindketten lerottuk a kotelezo koroket es indulhat az ugyintezes, tarsalgas akarmi, ami az eredeti cel lett volna."

Ez pontosan igy van nalunk is az USA-ban (angolszasz kultura). Sokan - tisztelet a kivetelnek - nem ertik a small talk lenyeget szvsz, es ezert hiszik, hogy ezek "felszines" beszelgetesek. A small talk funkcioja gyakorlatilag annyi, hogy az illetovel, akit eppen melled sodort az elet, valts par szot, hogy kellemes(ebb) legkort teremts - legyen az ugyintezes, egy parti vagy eppen sorbanallas a postan. Nem kell semmi tobbet elvarni tole. Ez a kulturajuk resze, mint mas udvariassagi formulak is.

VT Man 2019.02.11. 20:25:25

"Nem tudom, lehet, hogy csak én vagyok ilyen, de pityeregve tudtam csak folytatni az utam a gyerek iskolájáig. Miért sírtam? Nagyon rosszul esett az az ellenőrzés, mi több, átvilágítás amin át kellett esnem, szimplán azért, mert létezem. "

Hát igen, Hitler népe úgy tűnik emlékszik még, hogy hogyan kell bánni a nem árjákkal.

Pedig már nem monarchia van, és nem az osztrákok a császárok a birodalomban.

Blasi Laci 2019.02.11. 20:25:34

Sopron NEM Magyarország. Összehasonlítása külfölddel alaptalan. Sopronba habkönnyű hazaköltözni. Sopron alsó Ausztria nem Magyarország. Szóval nem hőstett átülni egy BMW-ből egy Mercedesbe. Költözz haza Baranyába ott meglátod milyen kalandos életed lesz.

VT Man 2019.02.11. 20:26:20

@labirintus1:
"Viszont, ha bármi történik a férjével, vagy csak elválnak és ott marad a gyerekkel, akkor tényleg nyomorogni fognak."

Bármi történik -> életbiztosítás (jó nagy összeggel)
Elválnak -> az nem "vis maior" külső esemény, abban a nő is hibás és tevékeny lenne.

Szóval nem veszély egyik sem.

Amúgy meg egy idő után fele ház, vagyon a feleségé lesz, bár ha valaki nem tud jól dolgozni, csak költeni, akkor az a vagyon el tud úszni gyorsan.

tanato 2019.02.11. 20:36:51

@Csodabogár: @London2009: Szóval van két kolléganő egyiküknek légkondi szerelő a férje van 2 gyerekük, a másiknak mozdonyvezető egy gyerek, jól élnek de a fiúknak van egy kis kisebbségi érzésük hogy kevesebbet keresnek,ilyen a világ/még/férfiközpontú.
Meg van egy mérnök/ nő/ BMN.-végzett a párja szintén mérnök ő Miskolcon,A nő egy japán cégnél dolgozik,a fiú egy svájcinál ,itt is kevesebbet hoz haza a férfi és abból a kevesebből még lejön az előző kapcsolatából született 2 gyermek utáni tartásdíj is.Közös gyerek még nincs.sajnos itt is erős a kisebbségi érzés amikor meglátja a kettejük nettó bérszámláján lévő különbséget.Ilyen a világ,férfiközpontú,még.

gabors 2019.02.11. 20:39:10

@Csodabogár: ". A háborút szerintem az amerikaiak kezdték, de lehet, hogy tévedek."

a sziriai haborut a sziriaik kezdtek ! NEM az amerikaiak ... annyira nem hogy amikor egyertelmuen vegyifegyvert hasznaltak Assad-ek meg akkor sem volt hajlando Obama beavatkozni ... egy kompromusszummal (orosz segitseggel is ) "elvettek" es kiszallitottak a vegyifegyvereket syriabaol (persze valszeg nem teljesen) ... .szoval meg akkor sem volt amerikai beavatkozas Obama nagyon ovatos volt.

Vegul is azzal kezdodott hogy az oreg Assad meghalt... az ellenzek foleg sunni arabok fellazadtak a szunnita/alevita Assad rezsim ellen. Mindez 2011-ben... Az oroszok 2015-ben kezdtek bevatakozni legi es szarazfoldi csapatoakkl Assad oldalan (mert akkor mar nagyon rosszul altak Damascusban)

Az amerikaik is kb ekkor 2015-ben kezdtek bombazni de ok az Iraq-i es del Syriai IS/ISOL-al foglalkoztak nem harcoltak a Assad ellen... korabban csak kozvetve segitettek foleg a kudokat a torokok nem kis bosszusagara, a torokok tavaly be is vonultak szarazfoldi csapatokkal, mostanra mar ott vannak az iraniak is meg Hezbollah es mindenfele irregularis arabok szaudi, qatari stb.

Aztan kesobb jott Trump 2017-ben es megraketazott egy ures repteret es gyozelmet hirdetett .... most meg eppen kivonjak a meg ott levo par ezer katonat is hogy a IS bandtitak kis leglegzethez jussanak ... de valoszinuleg a legi tamogatas marad.

Szaktanár 2019.02.11. 20:39:31

@tanato: pedig én mióta várok arra a nőre, aki szívesen eltartana...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2019.02.11. 20:40:48

2018-ban a Jobbik-ra, 2022-ben meg majd szavazhatsz a DK/Jobbik közös listára...

martineden 2019.02.11. 21:25:57

@Kövérmadár [swe]: Hat,nem biztos,h a hazzassag rendben van,hisz egyik indok a Sopronba koltozes mellett,a kapcsolat jobba tetele,a level szerint.

Mme Seldon 2019.02.11. 22:14:22

@kardio1:
Ezt nem is vitattam. (mármiont hogy miért van MOST ilyen kormányuk)
Hanem azt mondtam, hogy 2015-ben a schnegeni határok ellenére nem volt megfelelő ellenőrzés az EU KÜLSŐ shengeni határoknál, illetve nem volt regisztrávió. Csak rátolták a németkre meg osztrákokra a tömegeket. - Magyarul NEM végezték el a schengeni határból fakadó kötelezttéget. Amit pedig schengeni szerződés szerint a Magyarország vállalt.
Ne mondja senki nekem hogy nem tudták mi lesz. Orbán már 2015 tavaszán belekezdett a migráns kampányba. Emléxem, még csoálkoztam is hogy mert most mér'... - Utólag belátható, hogy nyilván voltak titkosszolgálati is más információi is, mogy mi lesz ott 5 hónap múlva.
Egyébként: Ma mi van? Ki akarnák építeni az egységes uniós határellenőrzést. Ki akar most keresztbe feküdni a dolognak?

kardio1 2019.02.11. 22:23:32

@Mme Seldon: a schengeni övezetbe azok az emberek Görögországban léptek. Ők voltak az első schengeni ország. Sem ők, sem a magyar hatóságok, aztán meg sem az osztrákok, sem a németek nem végezték el a tömeg ellenőrzését.

Csodabogár 2019.02.11. 23:05:52

@Kövérmadár [swe]: Maradjunk abban, hogy Csodabogárnak hívnak. Felejtsd el a koromat. Londont se hívod másnak csak Londonnak. Ennyi!

Csodabogár 2019.02.11. 23:12:59

@tanato: Ezen nagyon könnyű segíteni. Nekünk mindig külön bankszámlánk volt a férjemmel, nemigen nézegettük egymás elszámolásait. persze tudtuk kb. mennyi a fizetés de nem volt téma. Miután én költöztem hozzá, továbbra is ő fizette a lakással kapcsolatos számlákat én meg a háztartást álltam. Utazások előtt megbeszéltük, hogy kinek mennyi fölös pénze van a célra és aszerint utaztunk. Autóhoz hozzá járultam, mikor kitaláltam, hogy vegyünk nagyobbat. Nem volt soha vita a pénzen nálunk, igaz nem is volt soha sok pénzünk, viszont normálisan éltünk.

Platonica 2019.02.11. 23:22:44

@Csodabogár: milyen erdekes, nekunk soha nem volt me'g kulonszamlank, el se tudom kepzelni. Nyilvan ezert az se jatszik, hogy a 'sajat penzemet koltom' vagy nem.
Kisebbsegi erzes se jellemzo, pedig sokaig (nagyon) sokszorosat kereste a ferjem az en fizetesemnek. Most mar ez nem mervado, miota maganzok vagyunk.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.02.12. 00:31:58

@Kövérmadár [swe]: "Esetemben a legnagyobb problema, hogy ettol atestem a lo tuloldalara es az indokoltnal sokkal korabban es sokkal hatarozottabban kifejezem nemtetszesem a dolgokkal kapcsolatban."

Hat igen, egy lelekbuvar jot csemegezne rajtad :) Egy sima kivulallonak (nekem) az jon at, hogy ezeken a kapcsolati kudarcokon meg nem tetted tul magad - mar csak a nokrol kialakitott velemenyed es kommentjeid alapjan. De lehet, hogy tevedek :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.02.12. 05:44:07

@Zsuzsi65:
Nem tevedsz :)
Nem volt szerencsem es en is rosszul alltam a dolgokhoz. Most mashogy allok rosszul hozzajuk, de legalabb nem szivjak a verem :)

somlobodog 2019.02.12. 06:26:23

@Kövérmadár [swe]:.."Amikor az onfejlesztes mindennel (ismetlen MINDENNEL) fontosabb.."

Mi a lof*sz ez az onfejlesztes? Én ezt nem értem. :))) mindenki fejlődik illetve változik. Ez nem ugyanaz mint az onsegites igaz? Ez valami más. Valami ezoterikus mely lelki cohelloi kurva nagy okorseg aminek az orven lehet lógni meg fetrengeni a kanapén. Oh.. Akkor épp onfejlesztek :))

somlobodog 2019.02.12. 06:26:35

@Csodabogár: tok ügyes vagy. Gyerek nélkül azért ez nem nagy kihívás. De ha valaki 2x2 (direkt nem 3 évet írok mert az sztem is okorseg) van otthon gyerekkel akkor mégis hogy kezelje a saját számláját? Vagy ha visszamegy reszmunkaidoben? Lefogy a pénz akkor majd a gyesbol tankol és fizeti a rezsi felét? Amíg apu mondjuk gyűjt a maganszamlajan és ha osszejon a nyaralás akkor egyedül megy és gyak egy gyerekkel mert az a fele?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.02.12. 06:35:10

@somlobodog:
Reszben :)
Nem feltetlenul okorseg tanulni valamit, de ennek urugyen szarni a haztartasra es a parkapcsolatra, mert anno, gyerekkent "megszoktuk", hogy ha azt kamuzom, hogy tanulok, nem kell segiteni anyunak. Na ez az, ami felnottkent mar szanalmas.
Ha en munka mellett 100%-osan el tudok latni minden feladatot, akkor seggmeresztes mellett is bele kell ferjen ugyanez. De, mint mondtam, en voltam a hulye, hogy nem vagtam ki azonnal, mint macskat szarni. :)
Mennyi elpazarolt ev... :(

Hari Seldon 2 2019.02.12. 07:48:05

@kardio1:
Jó. És ha a görögök ellustálkodták a regisztrációt, akkor már a magyarok tudnak másra mutogatni, hogy "de a Pistike is ezt csinálta..." gyerek színvonalú indoklással?
Másrészt, de igen, az osztrákok és németek elintézték ezt később. - Merthogy különben hogy tudták volna kezelni ezt a tömeget?
Harmadrészt, HA a görögök "trógekedtek" (ezt nem vitatom), az akkor felmentés? ÉS ők úgy voltak vele, hogy aműgy sincs rendes schengeni határuk ey másik szárazföldi országgal sem. nekik mindegy. Hiszen ha ők csa úgy tudnak schengeni országba utazni, hogy repólőre szállank, vagy kopoznak. Ott meg így is úgy is van ellenőrzés.
De a ahogy mondtam, az, hogy ilyen lazán vselkedtek, már jogalap, hogy akkor ettől kezdve senki ne fogalakozzon a problémával? A magyarokat viszont ettől kezdve lehetett "szivatni". -> Biztos megérte a "Pistike is ezt csinálta..." hozzáállás. Most akkot lehet araszolni egy sávon km/h-val, és Passaunál is dettó.
---
És most nem arról beszéltem, hogy ki a hibás, vagy ki hívta, és ki hogy bánta meg... Stb... (az egy külön ügy, és nyilvánvaló volt az első perctől, hogy ha az ilyesfajta népeknek egy kis félreérthető szöveget mondanak, azt "ügyesen félre is értik...") De ez legyen Merkel baja. A vélasztásokon gyengébbn is szerepelt. Ergo a németek "értékelték". - De mondom az egy külön téma.

tanato 2019.02.12. 08:17:07

@Hari Seldon 2: 2015 egyszer volt mint a kutyavásár,sem előtte sem utána nem volt százezres roham,mindig csordogáltak a gazdagabb államok felé illegálisan most is csorognak de folyam az csak akkor volt.Máig sem értem miért pont 15-ben.Mintha megrendelésre ment volna.Vannak persze konteók is.

tanato 2019.02.12. 09:00:39

@Csodabogár: Szerencsére mi mindig közös kasszán voltunk 86 az esküvőnk óta,persze a kasszát azért megosztottuk pl. nyaralás,mindennapi élet,gyerekek támogatása,autóvásárlás lakáscélú megtakarítás stb. alszámlákra.Így
azután nem volt és nincs jelentősége ma sem hogy ki aktuálisan mennyit keres az adott hónapban.Nyilván amikor 2,5,+2,5 évet otthon volt a gyerekekkel én vittem haza többet most meg speciel neki sikerült egy igen jó mellékállást megcsípni így ő hozza a többet,de mivel egy helyre megy ebből nincs gond.

2019.02.12. 09:55:37

Tisztességgel végigolvastam, de ez egy zagyva hülyeség.

moonclown 2019.02.12. 09:55:37

Egészen kiválóan zavaros írás...

svédnyugger 2019.02.12. 10:42:03

@Kövérmadár [swe]: Rossz országot választottál társkeresés ügyben, csak alulképzett nô menne bele a feltételeidbe. Miután itt nincs özvegy nyugdíj, nincs asszonytartás, így minden normális nô igyekszik tanulni, jobb állás és jobb élet reményében. Amúgy így öregen, nyugdíjasan el nem tudom képzelni hogyan csináltam/csináltuk tanulni, dolgozni, gyereket nevelni (igaz csak egy van) anélkül, hogy ezt tehernek éreztük volna, igaz mind a ketten egy irányba húztunk egymást segítve. Ennyi.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2019.02.12. 11:08:07

@svédnyugger:
A kulcs az utolso elotti mondatodban van :)

Eszem agaban sincs sved baratnot keresni, minden, korabban elhangzottol fuggetlenul nekem ez a rendszer nagyon nem mukodne parkapcsolati teren.
Igazabol, jelen pillanatban egyaltalan nem keresek tarsat. Meg tul elenken elnek benne a csalodasok, kiabrandultabb vagyok, mint amennyire vagyom valaki kozelsegere.

Knullkompis oldalakon gondolkodom, allitolag mukodik a dolog. Ha jutna ilyenbol mondjuk heti 5, eszembe nem jutna megint baratnot keresni :)

Szaktanár 2019.02.12. 11:27:53

@Kövérmadár [swe]: ha gondolod átküldök innen pár dán lányt. ezek annyira egyenlőek, h még azt is megbeszélhetitek, ki legyen a csaj.

sargabicikli 2019.02.12. 11:36:11

Sziasztok,

nem szeretnék reflektálni a sok kommentre, mindenkinek a magán véleménye és tiszteletben tartom, nyilván egyéniségek vagyunk, és az életet mindenki másképp tapasztalja meg, de az egyetemes jóban/rosszban azért hiszek(ez az a közös metszet aminek mindenkiben ugyan úgy kellene lecsapódnia, bár manapság ez se nagyon egyértelmű)... vitatkozni meg nem szeretnék, azt személyesen szoktam:)
Kíváncsiságból néztem meg a feleségem írására érkező kommenteket, mert mondta, hogy meg fog jelenni a Határátkelő blog-on. Nekem tetszik az írása, a kommenteken pedig nem lepődtem meg, valami ilyesmire számítottam, mert a az életben is ezt tapasztalom... lehet sokak szemében elfogult vagyok és a majdnem 20 év együtt töltött idő is beszél belőlem... "na és?" ahogy Horn Gyufi mondta egykor:)

A férj, aki szívesen tartja el a családját, és élvezi felesége odaadó, őszinte támogatását.

London2009 2019.02.12. 11:50:14

@somlobodog: @Csodabogár: @Platonica: @tanato: Nekem ez a csak kozos szamla teljsen elkepzelhetetlen. Nekunk van kulon szamlank termeszetesen, amire kapjuk a fizetesunket meg egyeb bevetelt es e mellett van egy kozos szamlank is amire utalunk egy fix osszeget havonta. Abbol mennek a kozos kiadasok, nyaralasok stb. Nem tudom elkepzelni azt, hogy ha veszek magamnak mondjuk egy draga cipot, orat, ekszert, repjegyet, akarmit, vagy a ferjem ugyanigy, akkor az a kozosbol menjen? Megis miert menne onnan? Nem beszelve arrol, hogy ha valami tortenik, akkor majd elkerem az oraja felet, vagy o elteszi a fel par cipoimet? No mindegy, az a lenyeg, hogy mindenki olyan megoldast talaljon, ami mukodik neki.

Platonica 2019.02.12. 12:11:19

@London2009: Persze, ez a lenyeg, hogy olyan legyen, ami mukodik!
Mi kb egyutt nottunk fol a ferjemmel tizenpar eves korunk ota (irto regen volt:-D), eletunk elso szamlaja is kozos volt, szoval elkepzelni nem tudom maskent (ezert is ertelmezhetetlenek -szamomra- a kerdesek, amiket irtal).
Nyilvan mas az, amikor ket felnott ember mar rendelkezik onallo 'felnott multtal', mikor osszekerulnek:-)

BlackBrick 2019.02.12. 12:11:25

@London2009: ne valaszolj, ha ez mar nagyon 'zsebben turkalos', csak erdekekne, hogy pl a megtakaritasaitok igy kozosek v egyeniek?

London2009 2019.02.12. 12:30:11

@BlackBrick: Teljesen egyeni. Mint ahogy a befekteteseink is. De peldaul lassan sor fog kerulni a tetoter beepitesere, ami egy nagyobb kiadas lesz es azt nyilvan megbeszeljuk, hogy mikent es mibol finanszirozzuk. De peldaul a kert vegebe a ferjem epittet egy nyari lakot egy mancavet. Ez peldaul az o projektje. De peldaul a hazunk kozos, de miutan nem egyenlo mertekben tettunk bele penzt, nem volt oriasi kulonbseg, de azt is lepapiroztuk. Tehat ha eladjuk, akkor eloszor mindenki visszakapja amennyit beletett, majd a maradekot elfelezzuk. Illetve van meg ezen kivul is kozos de teljesen kulonvagyonunk is. Ezt mi csak igy tudjuk elkepzelni. Pedig elhiheted, hogy nem tervezunk elvalni. : )

London2009 2019.02.12. 12:31:18

@Platonica: ez azert ritkasag es nagyon romantische! : )

kardio1 2019.02.12. 12:32:24

@Hari Seldon 2: a dublini rendszer szerint az első schengeni államban kell regisztrálni az érkezőket, megvizsgálni, mire jogosultak. Az első schengeni ország Görögország volt, ezen nincs mit magyarázni. Ahogy azon sem, hogy az osztrákok sem végezték el a feladatot, a németek meg már akkor, amikor mind ott volt náluk, nem a beengedéskor. Magyarországon pont azért halmozódtak fel, mert elkezdték a dublini egyezmény szerint megvizsgálni őket. Olyan egyébként sehol sincs előírva, hogy a menekült kiköthetné, hogy csak Németországba akar menni. Ők meg ezt tették.

Mikó? 2019.02.12. 12:56:44

@Din Serpahis: Szerintem a svajciaknal, a mogorva nezes egy elofeltetel ahhoz, hogy hataror lehess. En meg csak mogorva nezesu hatarort, hatarornot lattam. De szerintem ezzel nincs is gond, kell az elrettento hatas.

Platonica 2019.02.12. 13:04:52

@London2009: Igen, erre en is rajovok ujra es ujra:-)
Bar a szuleim es a nagyszuleim is mindig ilyesmit emlegettek, hogy 'en edesanyad/nagyanyad kezebe tettem le mindig a fizetesemet, soha nem volt enyem-tied'... szoval lehet ez genetikailag kodolt nalunk...?:-DD

tanato 2019.02.12. 13:17:19

@London2009: @Platonica: Igen ez nálunk sem merült fel hogy ne dobjuk össze a pénzt,az nyilváán nem probléma ha egy ruhár a cipőre műszaki cikkre ne vegyünk ki saját részre,de nyilván nagyobb összegnél közös a megbeszélés/nyaralás,autó házfelújítás stb./

négyzet 2019.02.12. 13:27:17

Posztoló, kezdj el olvasni, művelődj, tanulj. Oszd be az idődet, hogy mikor mit. Én elolvastam most az előző posztot, és abból még inkább kitűnik, hogy több önreflexióra, önismeretre egyáltalán lenne szükséged. A tanulás a kisebbségi komplexuson is segít. Hidd el, nagyjából mindegy, hova költözöl, a bajaid mennek veled. Némely hely jobban kiemeli őket, a honvágy tényleg nehéz tud lenni, de a hétköznapokban a gondok visszatérnek, miután elmúlik az új hely varázsa.

Aztán... én nem értem, hogy miért élnek házasok külön, ha egyszer rossz nekik. A pénz... az visszahozza az éveket, amiket nem töltötök együtt? A megfelelő méretű ház, két autó a legfontosabb az életben? Jó persze tudom, hogy sokaknak az a fontos, hogy ezeket kipipálja. Csak valahogy nem láttam még, hogy valaki ettől hosszú távon boldog lett. A poszt elején említett "hedonizmus" csak ideig-óráig ad elégedettséget.

négyzet 2019.02.12. 13:29:54

Egyébként a poszt utolsó bekezdései annyira kilógnak a többi szövegből, hogy azt hittem, valami véletlenül került oda. A Vonás rész.

illango pillango 2019.02.12. 13:33:45

@kardio1: arról nem is beszélve, hogy akkor borult ki a bili a menekülteknél, amikor Magyarország regisztrálni akarta őket. Akkor indultak el gyalogosan az osztrák határ felé.

BlackBrick 2019.02.12. 13:39:41

@London2009: ahha, fair enough, koszi :)

svajcineger 2019.02.12. 13:46:17

@Mikó?:
Különösen akkor gorombul el a tekintetük, ha magyar (más "balkáni") rendszámot látnak.

négyzet 2019.02.12. 13:52:14

@Hari Seldon 2:
Nem, először a koszovói albánok özönlöttek, és őket engedték át, sőt segítették át, amikor tömegesen indultak Németország és Ausztria felé. Ezt elégelték meg a sógorok egy idő után. Addig volt minden, buszoztatás, illetve felrakták őket a menetrendszerinti vonatra, aztán az emberek kóvályogtak az országban keresve az utat tovább... Én többekkel találkoztam akkoriban Budapesten is, akik mentek egyik pályaudvarról a másikra.
És csak aztán jött a szíriai menekültáradat.
444.hu/2015/02/13/nem-hagyhatom-magam-ott-rohadni-koszovoban

somlobodog 2019.02.12. 14:41:48

@London2009: "Nekunk van kulon szamlank termeszetesen, amire kapjuk a fizetesunket meg egyeb bevetelt es e mellett van egy kozos szamlank is"

KB nálunk is így van.

Mikó? 2019.02.12. 14:59:22

@svajcineger: Ez igaz es az is, hogy magyar rendszammal 10-bol 9-szer megallitanak, svajcival meg kb 20-bol egyszer. De a tapasztalatom az, hogy a goromba tekintet ellenere korrektek es segitokeszek.

svajcineger 2019.02.12. 16:42:09

@Mikó?:
Sose legyen szükségem a segítségükre! :)

Almandin 2019.02.12. 18:01:35

Hogy érti a posztoló, hogy az igazi nácik Nürnbergben vannak? Nürnberg városa talán tele van az átlagosnál több náci érzelmű polgárral? Ismeri őket?
Amúgy a Jobbik nagyon is náci párt, csak ezt próbálták leplezni az elmúlt években. Lásd a Sneider-botrányokat. Ahol egy büntetett előéletű szkinhed vezető lehet, az milyen párt?

Csak a yamaha 2019.02.12. 18:38:24

Nem szeretném "bántani"szegényszerencsétlenárvát.

De Ő az a királylányvagyokésálmodozónaiv...stb..

Platonica 2019.02.12. 20:21:13

@Csak a yamaha: nem baj, mert van kiralyfi is hozza:-) Es ezt nem gunyosan irom, mert nagyon szimpatikus volt a ferj megszolalasa!
Az enyem is ugyanilyen tamogato, es ez ritka ajandek.

Egyebkent nekem is volt olyan idoszakom, amikor magamon kivul kerestem a problemakat, itt ezert nem jo, ott meg azert. Szoval tudok empatizalni a posztoloval annak ellenere, hogy ma mar tisztaban vagyok vele, nem az volt a jo irany.

Almandin 2019.02.12. 23:00:24

@Zsuzsi65: Másik előnye a small talknak, hogy kielégíti az ember társalgási és társaságigényét. Az ember társas lény. Ha valaki pl. egyedül él, jól esik, ha a szomszéddal vagy a boltossal egy pár szót tud akár az időjárásról is váltani.
Itt Magyarországon az a zavaró, hogy sokszor a határokat nem érzik az emberek. Elkezdesz small talkolni és pár perc múlva a zsebedben turkál vagy az állásod után kíváncsiskodik-hangsúlyozom, egy laza kapcsolat esetén, pl. egy eladó a boltban. Itt vagy mufurc képet kell vágni és nem kommunikálni, vagy kitálalni az egész életedet. Sok embernél nehéz a középútra beállni.

Herr Géza 2019.02.12. 23:53:50

@Csak a yamaha: Stimmt. Akinek sehol sem jó. Most néztem vissza a 2013.-as posztját. Anyám, maradj inkább Böszmefalva-Alsón, ott nem lesz gondod se a nácikkal, se mással.

Sean MacTíre 2019.02.14. 16:06:22

Mindig remekul szorakozok, amikor migransokat latok migransozni. Kulonosen ha az illeto Svajcban el de egyebkent is. :)

sargabicikli 2019.02.16. 11:33:25

Gyerekek! Ennyi rosszindulatu trollt is ritkan latni!
Ismeretlenul nem foglak titeket ekezni, nem fogok teoriakat gyartani, hogy kit milyen trauma ert, h igy viselkedik, de legyen mar eleg h ragjatok a csontot velem kapcsolatban valamin!!!
Meg szerencse, h 20 evesen ebben az orszagban mindenki 100%-ban megtudta onmagat valositani es soha semmilyen segitsegre nem szorult :D Pont ebbol a kepmutato, alszent kozegbol van mar kurvara elegem!!! Probaljatok a sajat erdeketeket MEGTANULNI felismerni, ahelyett, hogy engem ekeztek!!!!
Legkozelebb az itt megjelent hozzaszolasokbol irok diplomamunkat a szociologiai tanszekre, csak hogy eleg tanult legyek hozzatok :D kar, h a masodik diploma mar nem ingyenes
A ferjem meglepetesbol szolt hozza egyebkent, meg azert mert o is elkeped ezeken az irasokon....de ugy latszik, nem volt lelekformalo hatasa....Isten mentsen benneteket, leginkabb magatoktol!!! El nem tudom kepzelni, hogy birjatok magatokat elviselni....

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása