oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. február 08. 06:30,  Nincs az az isten, hogy hazaköltözzek 240 komment

2019. február 08. 06:30 Határátkelő

Nincs az az isten, hogy hazaköltözzek

A magyar munkamorál, a szaktudás sokat segít a beilleszkedésben – legalábbis Istvánnak ez a tapasztalata Franciaországban, ahol úgy érzi, befogadták és képes egyedül eltartani a családját. Nem nagy csoda, hogy eszükbe sem jut a visszaköltözés Magyarországra.

franciaorszag_istvan_190208.jpg

„Franciaországban élek a kis családommal. Nincs az az isten, hogy hazaköltözzek. Az itteni munkát szerző közvetítőcég korrekt volt. Én „megtelepedni” szerettem volna. Kaptam is határozatlan idejű (itt CDI-nek nevezett) szerződést. 

A pénzem nem lett jobb, mivel a CDI szerződéssel több fizetési kötelezettség járt, viszont stabil volt. A cégem egy év múlva tönkrement. Munkanélküli lettem. 

Itt a legmagasabb munkanélküli kategóriába kerültem, amivel a nettó fizum 95%-át kaphattam egy évig. Nem vagyok egy otthonülő típus, pár hónap után már dolgoztam, újra (de már francia) közvetítőcégen keresztül. 

Rengeteg helyet megjártam a munkám során, de a közvetítőcég bevált. Folyamatosan hozzák a munkát, és maximálisan kiállnak az érdekeimért, rugalmasak, korrektek. 

Nem kezelnek betelepültként 

Lassan emelkedett az ázsióm. A magyar munkamentalitás, és az otthon szerzett szaktudás, magasan a francia kollégák felé emelt. Ma már többet keresek, mint a közvetlen főnököm. Megbecsülnek, elismernek. Jól érzem magam ebben a közegben. 

Hiba azt gondolni, hogy betelepültként, migránsként kezelik az embert. Van a franciáknak egy adag nemzeti önérzete, és némi nagyképűsége, de abszolút befogadók. 

A lakhatás 

A lakás volt a nehezebb dolog. Azt lépésről lépésre, az igényeinkhez alakítottuk. Az első lakásunk egy kis, 30 nm-es ingatlan volt teljesen felújítva, berendezve, mivel mi is egy bőrönddel indultunk. 

Aztán kinőttük a lakást, az igényeink is változtak. A következő már egy 59 nm-es otthon volt egy csendes lakóparkban, a város egyik legjobb helyén. Ezt már mi bútoroztuk be fillérekből. 

Nem vettünk új bútorokat, a használtpiacon nézelődtünk. Kitartó kereséssel, gyönyörű bútorokkal rendezkedtünk be. 

Aztán megszületett a kislányom. Az egészségügyről nem beszélnék. Klasszisokkal jobb, mint a magyar és ingyen... 

Mivel megszületett a kislányom, és az előző kapcsolatomból született lányom is elkezdett hozzánk nyaralni járni, nagyobb lakás után kellett néznünk. 

Hosszabb keresgélés után Fortuna is mellénk állt. A nejem kedvenc városának központjában találtunk lakást, 300 méterre az óceántól. Minden lakás, amit béreltünk, jó és szép. A tulajdonosok kedvesek, segítőkészek. 

Nem mentem fejjel a falnak 

Sok múlik az ember mentalitásán, hogy mit ér el. Ez egy olyan ország, ahol rengeteg lehetőség van. És még így, 50 évesen is van jövőképem. 

Még annyit hozzátennék, hogy nem beszélem jól a francia nyelvet. Csak annyit, hogy a mindennapi életben elboldoguljak. 

A letelepedést folyamatos előkészítés előzte meg. Nem mentem fejjel a falnak. Kijöttem, és először megtapasztaltam a kintlét előnyeit, hátrányait. Folyamatosan bújom az állam netes oldalait, igyekezve minél több ismeretet szerezni az itteni „törvényekből”. Folyamatosan figyelem a híreket. 

Megkerestem azt a régiót, aminek a legerősebb a gazdasága. Ahol van fejlődés. Ahol van meló, jó a fizu, de viszonylag alacsonyak a költségek. És még sok száz apró mozzanat. 

A tapasztalatom az, hogy akik nem tudnak beilleszkedni, azok vagy nem készítették elő megfelelően a terepet, vagy állandóan visszafelé (haza) kacsingatnak, és ettől megkeserednek a mindennapjaik. 

Meg kell találni az életcélt. A lehetőségeket meg kell tanulni kiaknázni. Akkor minden flottul működik. 

Nem lettem gazdag, de egyedüli keresőként eltartom a családom. Biztosítva a nejemnek, hogy csak a gyerekkel tudjon foglalkozni. A gyerekeimnek pedig kinyitottam a világ kapuját. Olyan lehetőségekkel, amiről én csak álmodtam…”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Négy évvel az indulás után szeretnénk tovább fejleszteni a Határátkelő oldalát. Segítsetek nekünk ebben egy kérdőív kitöltésével, amit ITT TALÁLTOK! Szóljatok bele ti is, merre menjen tovább a Határátkelő! Köszönjük szépen!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Franciaország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4314612722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabors 2019.02.09. 16:46:58

@Ákos Weress: " csak ne köpködjön már visszafelé oda, ahonnan jött, ahol nevelkedett, "

es ugyan miert ne ez csak velemeny nyilvanitas a jelenrol AZ ALAPJAN hogy mar van mas viszonyitasi alapja is mintha csak otthon elt volna kivaloan....

amugy nagyon sokan kopkodnek a most mar ott is pedig el sem mentek ... persze van akinek jo a mostani rendszer mert dolgozhatnak majd 400 orat tuloraban 3 eves keretben vagy jo nekik mert minimal ber alatt kozmunkaban turhatjak a fideszes foldesurak magan szoleszetet ... ezek biztos nem kopkodnek ...:-)

Platonica 2019.02.09. 19:00:15

@Ákos Weress: Hat akkor valoszinuleg nem mindent kommentet olvastal el:-) Es most nemcsak magamrol beszelek, de en spec ugy erzem, egyreszt nem ajulok el az 'uj hazamtol', ill. az adott orszagtol, ahol elek, hanem probalom objektiven nezni, masreszt soha nem szoktam 'kopkodni' visszafele. De azert annak ellenere, hogy nagy-nagy pozitiv erzelmi toltettel rendelkezem Mo. fele, a gyerekemnek -aki itt nott fol- is probaltam atadni, azt is eszreveszem, ha konkretan van, amiben jobbak egy masik eletterben bizonyos lehetosegek.

Sajnos a megszerzett ertekek otthon hasznositasaval konkretan nem volt jo tapasztalatunk, pedig megprobaltuk az elso kf-on toltott 4 ev utan. Nagyon sajnalom, mert en spec most is legszivesebben Mo-on elnek, de nem ugy alakult. Ettol fuggetlenul itt is szeretek.

Taxomükke (UK) 2019.02.09. 19:06:35

@CyberTroll: A gepard meg az ozgida keresztezodese :)

Brix 2019.02.09. 19:09:23

Nagyon jó, hogy Franciaországról is olvashatunk a határátkelő blogon...Valahogy , a nagy szomszéd, Németország mellett mindig háttérbe szorult , mint kivándorlási célpont, a magyarok között... Talán, a trianoni békeszerződés következményeiből adódóan , a magyarok mindig előítélettel viseltettek a franciák iránt, azt feltételezve, hogy unszimpátia , utálat van a két nemzet között...
Ha valóban így lenne, annak nem örülnék, hiszen kevés csodálatosabb ország van, mint Franciaország....Nem véletlenül (volt) a művészetek , a tudomány ilyen jelentős központja ez az ország... A Cote d' Azure egy igazán csodálatos szeglete a világnak....A tenger, a szinte tropikus vegetáció, kiváló éghajlat, múlt, a hagyomány- és hipermodern építészet harmóniája megteremti az utánozhatatlan miliőt...Ez a valódi jólét világa: több millió dolláros villák, luxusautók, jachtok és gyönyörű nők...
Ez is egy élet - sőt!- és az is egy élet? , amit a magyar munkás megél Borsodban: szegénység, kilátástalanság, hideg, ködös, egészségtelen levegő...
Franciaország egy derűs , jóléti ország , kiváló éghajlattal...
Akik soha nem jönnének vissza , azokat teljes mértékben meg lehet érteni, hiszen, Franciaország szinte minden dimenzióban többet nyújt, mint Magyarország....

kolomparlole1114 2019.02.09. 19:09:31

@MAXVAL bircaman közíró: "Nem vagyok migráns."

Dehogynem. A fidesznyik nem őshonos faj mifelénk.

desw 2019.02.09. 19:09:49

@gabors:

" " csak ne köpködjön már visszafelé oda, ahonnan jött, ahol nevelkedett, "

es ugyan miert ne ez csak velemeny nyilvanitas a jelenrol AZ ALAPJAN hogy mar van mas viszonyitasi alapja is mintha csak otthon elt volna kivaloan...."

Mondjuk pl azért nem illenék visszaköpködni, mert az emigránsok kb csak beleültek a MÁSOK által létrehozott készbe.

A posztoló és a többi azért keres többet kint, mert elköltözött egy olyan országba, ahol az a normál bérszínvonal.

Azért tudnak áradozni a hipi-szupi egészségügyről, tömegközeledésről, oktatásról, akármiről, mert MÁSOK létrehozták ezeket.

Kb vettek 50 ezerét egy fapados jegyet azt annyi! Ez azért nem olyan bonyolult manapság!

Midnight Run 2019.02.09. 19:09:57

@Ákos Weress: Én tartok tőle, hogy ez a nemzeti érzés egy hatalmas nagy illúzió. Nekem max az a pár valóban jó barát hiányzik, de az ország, a sok hülyesége a társaságnak, na az egyáltalán nem. És az ember megunja a harcot, hogy folytonosan próbálja jobbá tenni azt a világot.

Ákos Weress 2019.02.09. 19:10:05

@TBlocker: köszi, ez egy szép történet..:) A családunkban is van ilyen. Egy klassz brit fiatalember a lányom kedvéért otthagyta az UK-t, hozzánk beilleszkedett és imád itt élni. Egy gyermek már van és készül a második. Szóval a határ mindkét irányban nyitva áll .:))

Ákos Weress 2019.02.09. 19:10:13

@gabors: sorry, a napi politika mocskába nem szeretnék alámerülni.
Számomra a haza mindenek felett áll, akár jól, akár rosszul megy a sorom. Szülőföldem is csak egy van, ezért igyekszem megbecsülni.
Hát én már csak ilyen maradi vagyok...:)

cattaneo 2019.02.09. 19:10:38

@Ákos Weress: Én nem akarok senki nemzeti érzetébe beletaposni, de el kell fogadni, hogy sokan nem így érzik, ahogy te, főleg ha felmenőikkel és vele is elbánt a drága nemzet(i politika, kiszámíthatatlan gazdasági köryezet), és őt is folyamatosan leszívó-húzó mentalitás. Meg kell érteni és el kell fogadni, hogy sokaknak felszabadító az az érzés, amit a drága szülőhazájában még sosem érzett, hogy megbecsülik, nem turkálnak a zsebében, meg tud élni a bevételeiből, progresszíven halad a terveivel és különösen még hálát sem várnak azért tőle azérr, hogy ott élhet és dolgozhat, és nem terhelik sem politikai, ideológiai maszlagokkal. Az élni és élni hagyni elve, különösen nagy érték azoknak, akiket már megtépázott az élet, vesztesei leépítéseknek, a korrupciónak, hivatali packázásnak, nem fizető ügyfeleknek/főnōköknek, vesztesei deviza hitelnek. Ahol az egyén úgy érzi, mindig kis körömpiszok marad az adott rendszerben, amiért fizet, azért nem jár semi, és nem a rendszer része. Különösen ilyenkor abszurd és érthetetlen olvasni ilyen köldöknézegetős és terjengős okfejtéseket a hazaszeretről, nemzeti érzelmekről, a kötelező ésvfeltétlen tiszteletéről olyan eszméknek, embereknek, akiknek már rég nyomuk nincs az emberek mindennapi életében és a köz mentalitásában, hacsak nem ünnepnapokon. Ráadásul ezt összemosni az egyén szociális jólétével teljesen vakvágány, amikor az ember már egy másik rendszer része és szeret abban a rendszerben élni. A két dolgot szembeállítani, ebből negatív konklúziót levonni, másokat tiszteletre felszólítani pontosan megmutatja, mitől menekül az, aki már máshol él és lelt saját boldogulására. Nantes környéki víz-gázszerelő, én drukkolok neked!

mindegyhol 2019.02.09. 19:10:57

Én pont az ilyen fideszes Ákos Weress-félék miatt fogok nyáron kiköltözni franciába. Nem kell a sorosozást meg a többi agyhalálközeli marhaságot elszenvedni. Már csak ezért is megéri emigrálnom. Az pedig, hogy emberhez méltó, uszításmentes életkörülményeket kapok, csak a non-plus-ultra.
Puszi :)

kék madár 2019.02.09. 19:16:28

@Nyers Fa: igen mar tanato is jelezte. Oceanpart mellett elek, ennek a tunete itt tengernek is oceannak is hivjak

kék madár 2019.02.09. 19:18:35

@anti és apu: a zorban es Trump elott en is igy gondoltam

2019.02.09. 19:33:23

Úr isten, szörnyű hibát tettem, magyar híradót néztem!!!

Aszondgyák a TV2-ön, hogy a magyar zemberek azé nem akarjak Gyurcsányt újra a trónon látni, mert a Soros megrendelésre, migráncsokat telepíteni Mo.-ra........

Ákos Weress 2019.02.09. 19:37:17

@Platonica: bocs, hogy korábban nem olvastalak, de most bepótoltam. :) Jó volt olvasni a soraidat, kívánom, hogy sikerüljenek a terveid !

Ákos Weress 2019.02.09. 19:37:29

@cattaneo: a gyökerekhez való kötődés alkati kérdés...van akinek ilyenje nincs is , az ilyeneket könnyedén dobálja a világban a szél.
Én nem ilyen vagyok. Ha igazam volt, mindig felvettem a harcot és nem hagytam magam. Volt hogy veszítettem, de nem rohantam világgá, hanem felálltam és mentem tovább. Szép is lenne, ha egy szarházi alak miatt hazát kéne cserélnem. Sajnos szarháziak mindenütt vannak, ezért ez nem megoldás.....Én maradok, akinek nem tetszik, jogában áll odébbállni. Legyen több szerencséd az új helyen !

Ákos Weress 2019.02.09. 19:37:36

@mindegyhol: mi köze a hazaszeretetnek a fideszhez?A fidesz nem örök, de a haza az. Ha fordul a kocka, szeretettel visszavárunk...:)))

Golf2 2019.02.09. 19:56:17

@kolomparlole1114: fidesznyik nem őshonos faj mifelénk...meg a kolompár se.

Golf2 2019.02.09. 19:59:02

@CyberTroll: magyar híradót néztem!!!
Mazohista vagy?

2019.02.09. 20:05:23

@Golf2:

Nem, egész héten film csatornákat néztem, de ma sogorom híradót nézett, ennyike :-)

Szerencsére holnap már megyek haza, elég volt egy hét a magyar valóságból........:-)

meggyespiskotamagnelkul 2019.02.09. 20:13:08

@cattaneo: hatalmas pacsi a kommentért! tűpontos és objektív összefoglalása annak, miért is vándorolnak ki annyian.

taga20 2019.02.09. 20:13:12

@CyberTroll: és szerinted ez nem igaz?

;)

Ákos Weress 2019.02.09. 20:16:35

@Midnight Run: hát igen, van aki feladja...

TBlocker 2019.02.09. 21:03:19

Nem tisztem védeni senkit ezen a oldalon. Azzal is tisztában vagyok, hogy nem vagyunk egyformák, valamint, mindenki azt gondol amit akar. De miért baj az ha valaki magyar akar maradni Magyarországon, miért baj az ha az ósszes nyomoruságával a saját hazájában akar szembenézni és azokat megoldani ahelyett, hogy világgá futna, miért gondolják egyesek, hogy egy idegen ország ezt megoldja helyettük, miért mond le a harcáról a szeretteiről, a szüleiről, a barátairól a gyökereiről. Japántól Kanadáig bejártam a világot (Afrika és Dél-Amerika kivételével) és sehol sem tartozkodtam kevesebbet 1 hónapnál, ráadásul nyitott szemmel jártam-keltem, van bőven viszonyítási alapom. Soha sehol nem éreztem , hogy többet maradnék a muszájnál azt is láttam, hogy mi mennyivel könyebb mint Magyarországon de sosem irigykedtem senkire sehol mert az árnyoldalakkal is tisztában voltam sokat beszélgettem helyiekkel akik a nehézségeik ellenére sem akartak jobb helyre költözni és érdekes mód soha semmilyen okból nem blamálták a nemzettársaikat vagy nemzetüket vagy hazájukat a politikát meg a politikusokra bizták. Munkám vegeztével meg siettem vissza ide a “nyomorba” a szeretteimhez a családomhoz a szüleimhez, barátaimhoz és felbarátaimhoz, mert magyar csak ebben a szűk kis régióban lehettem.

2019.02.09. 21:17:01

@taga20:

Tudod te mijaza nemigaz? -:))

taga20 2019.02.09. 21:29:42

@CyberTroll: szerintem az, ami nyomokban igazat tartalmaz:)

viszont olyan állat nincs is, hogy gepida, mondaná móricka:)))

Dikusz 2019.02.09. 21:35:58

@CyberTroll: Meg az emúttnyócév miatt...

2019.02.09. 21:42:08

@taga20:

Határeset :-) A puncin a szőr, na az a nemi gaz :-))

CmPunk 2019.02.09. 22:48:09

@martineden: Nem igazán tudom megmondani hogy mi.Talán az hogy az utóbbi 2-3 év alatt annyira megváltozott minden hogy úgy gondoltuk hogy nem kérünk ebből.Mikor kijöttem akkor minden tök jó volt és azt hittem hogy tök jó lesz itt. Kb. 5-6 évig minden tök szuper volt a melóba,"otthon",minden.Élveztem hogy itt vagyok állandóan csavarogtunk minden hétvégén felmentünk a tengerpartra vagy a rotterdami kikötőbe a hajókhoz.De aztán olyan szinten elromlott a helyzet hogy az hihetetlen,és most lehet fújjolni de tényleg ez a rengeteg bevándorló adta meg az utólsó lökést és döntöttünk a költözés mellett.Amersfoort-ba lakunk ami egy tök aranyos szuper város de már szinte ki se mozdulunk pedig nem egy rossz környék.Amiben jobb Hollandia mint Magyarország az egyértelmű hogy az életszinvonal az egészségügya a közlekedés az hogy itt nem a polgár van az országért hanem fordítva.De ugyanakkor a mindennapi élet során annyi negatív hatás éri az embert hogy nem biztos hogy megéri itt maradni.Tavaly októberben született egy lányunk és úgy gondoljuk hogy jobb lesz neki ha haza költözünk mert akárki akármit mond Hollandia nem egy család barát hely.Az igazsághoz hozzá tartozik hogy nem égetünk fel mindent itt mert a lakásunkat megtartsuk ha esetleg nem jön be a magyar élet akkor vissza jövünk.De most inkább megyünk.

taga20 2019.02.09. 22:48:26

@CyberTroll: ne haragudj, ha nem válaszolok egyből, de engem itt cenzúráznak:)

persze a mai magyarországon ez csak nem is meglepő.

TBlocker 2019.02.09. 22:48:32

@Atthoska: Nem a poszt írojára értettem. El kellene olvasnod az összes hozzászolást.

Jakab.gipsz 2019.02.09. 22:48:36

@Yagoka: Nincs bennem rosszindulat, miért is lenne, én csak tárgyilagosan tovább gondoltam, hősünk életét.

2019.02.09. 23:02:36

@taga20:

Jájjj hát dehogy haraguszok én tereád drága tesokam bratyokam, hisz tudom én, hogy nem vagy tagasitva itten e :-))

Hova tűnt az oldalkocsis lógód, he ?:-))

cattaneo 2019.02.09. 23:23:16

@Ákos Weress: Nem arról van szó, hogy bizonyos emberek nem mernének vagy tudnának kiállni az igazukért, hanem hogy ki kell állniuk nap mint nap, ez egy alapvetés. Maslow piramis megvan? Abban a "hazának" nincs rubrikája, (egyedül a valahova-valakihez tartozásnak, az se az első helyen), viszont, hogy mi teszi egésszé a személyiséget, azt remekül letérképezi. Ellenben a magyar piramissal, ott csak azok dőlhetnek hátra, akik kiépítik a kis rendszerükret, ami által vagy megkerülhetetlenek vagy egy nagyobb lobbi szerves részei lesznek. De ez nem az átlag vízgázszerelők, buszvezetők, kisemberek világa. Én már a 90es évek végén éreztem, hogy a rendszerváltás úgy, ahogy volt, el lett cseszve, ezért már akkor léptem és külföldön diplomáztam. Nem apám fizette (nem is tudta volna) , magam döntöttem így. És idővel az tűnt fel, hogy azok, akikkel anno meg akartuk anno váltani a világot, doktorurakká meg mindenféle rendszerelemekké váltak, és a beszélgetéseink egyre távolabbiak, abszurdabbak lettek. Anekdota szinten mesélték, hogy lopják szét a kórházak költségvetését, építik ki a praxisukat, megjelent a háztartásukban az aranyozott Zsolnay, mondták többször ki a szót, hogy "haza", és jöttek az üres, kenetteljes maszlagok, eltartott kisujjal pálinka hörpintés, borvacsora, apukától kapott kombi lecserélése egy SUV mercire, balatoni nyaraló és egyéb külsőségek, amiket kacsintva láttatnak, de amikről publikusan nem beszélnek. Én ebben a világban sosem találtam a helyem, és valóban akkor jobban otthon voltam máshol, ahol senki nem traktált ilyen baromságokkal, több közös téma és a közeg is színesebb, élhetőbb volt, az adott munkámtól-pozíciómtól független volt.

Billy Hill 2019.02.10. 00:38:07

Bocs a hülye hasonlatért, de kicsit olyan ez a címadás, mintha vettem volna egy Ibanez gitárt, és visszamennék fikázni a Fender honlapjára, ahonnan az előző hangszerem volt, hogy mennyivel zajosabbak az ő single coil hangszedőik, míg az új gitáromban bezzeg zajmentesek a DiMarzio-k, bi-bi-bí. Ennek mi értelme van? Suum cuique tribuere - mindenki érezze jól magát, ahogy tudja, és feleslegesen ne csesztessük a másikat. Nem?

Billy Hill 2019.02.10. 00:38:09

@cattaneo: Amit írsz, nem létezhet! Orvosszegénység van.

morgo1229 2019.02.10. 07:17:09

@TBlocker: teljesen igazad van. Mint egy UFO rabokunk a terkepen egy helyre, ahol jo a megelhetes. Semmi kozunk hozza. Idegenek vagyunk. Az oviban nem a “lementem a pincebe vajat csipegetni” a kiszamolo. Felmegyunk a harmadik emeletre. Lerakjuk a nejunket. Van etel meg ruha. Ennyi lenne az elet ?

morgo1229 2019.02.10. 07:19:49

@CmPunk: sok adot kell fizetni ha kiadod a lakast ?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.02.10. 10:09:15

"A magyar munkamorál, a szaktudás sokat segít a beilleszkedésben "

jó lenne nem leírni ilyen kamu hülyeségeket!

vannak magyarok, akiknek a szaktudása és munkamorálja jó, de ez közel sem általános, hogy ilyen általánosan fogalmazd meg!

n3spr3ss0 2019.02.10. 10:31:10

@Ákos Weress: Milyen 2000 évről mesélsz? Még a honfoglalás sem tuti, meg a magyar nyelv sem biztos, az már itt ragadt rájuk.Olvass.

n3spr3ss0 2019.02.10. 10:31:18

@desw: Na, ebben sok igazság van. A magyar kimegy és beleül a készbe, amit az ottaniak akár több százéves gürizéssel létrehoztak, és nem mentek népszavazni a 300 Ft-os vizitdíj ellen.

n3spr3ss0 2019.02.10. 11:04:02

@TBlocker: Lehet hogy így nevezik Marseille-t, de szeretnék én itthon pár ilyen várost.

Ákos Weress 2019.02.10. 11:04:05

@n3spr3ss0: megragadtad a lényeget ....:)

Ákos Weress 2019.02.10. 12:14:55

@cattaneo: a piramisban a haza valóban nincs a nevén nevezve, de a közösség ahol a személyiségedet elhelyezheted és kellemesen kommunikálhatsz, az éppenséggel belefér ebbe a kategóriába.
Sajnos sokan a fogalmát sem ismerik, ezért nem tudnak vele mit kezdeni..Ők azok akik úgy gondolják, a haza ott van, ahol legjobban feszül a bendő és minden ingyen van...
Az élet különben nem habostorta.....különösen nem az érzékenyebb emberek számára.....és különösen nem a kapitalizmusban, ahol a pénz minden más értéket felülír.A pénz az emberekből a legrosszabbat hozza ki. Szerencsére egy szinten túl engem a pénz hidegen hagy..:) Úgy gondolom, ha a világ dolgai rendben vannak az ember fejében, akkor már túl nagy baj nem lehet.:)
Hogy helyre tudd tenni a saját életed ún.nagy problémáit,ajánlom
Sára Sándornak a Nehézsorsúak c. 14 részes sorozatát... elég 1 részt is megnézned, ha nincs időd. A YouTube-n megtalálod,

TBlocker 2019.02.10. 12:15:05

@n3spr3ss0: remélem, hogy erre soha nem kerül sor. Csak egy a sok közül, Vitrolles, Marseille egyik peremkerülete, a bp-i “Nyocker” homokozós játszótér hozzá képest. Ne képeslapokból informálodj mert Marseille nem a Citadela vagy az Öreg Kikötő.

tomfree 2019.02.10. 13:34:38

"Itt a legmagasabb munkanélküli kategóriába kerültem, amivel a nettó fizum 95%-át kaphattam egy évig. "

Én tavaly itthon ugyanígy jártam és 70 napig járt 100 ezer havonta. Úgy hogy előtte 22 évig adóztam és nem minimálbéren. Na ez a különbség.

2019.02.10. 13:34:51

@n3spr3ss0:

lehetne Magyarország is jobb, ha a fidess féle mocskok nem lopják szép.
beleül a készbe? ki győzi itthon kivárni azt, hogy kiposztoljon a sok tolvaj? Akinek van esze és lehetősége, kimegy, és maga mögött hagyja a sor irigy barmot, aki még nyelvet se beszél, ámbár ész nélkül nézi a propaganda tévét.

minden elismerésem azoknak, vették és veszik a bátorságot arra, hogy maguk mögött hagyják azt a hazát, ahol csak birkák és adó-droidok lehetnek, lehajtott fejjel járhatnak munkába a szomszéd megsavanyodott irigy tekintete előtt.

hajrá e-migráncsok, tiétek a világ, ami itt van azt sajnos szétlopják.

kétkedők viadala 2019.02.10. 13:35:15

Mitől magyar a magyar? Talán attól, hogy " tűri balsorsát ", vagy simán csak oly mélyen kritikus, hogy megtalálja a kákán is a csomót, más döntésben a totális negatívumot, mert ugye kritikus nemzet vagyunk. Mi csináljuk a legjobb gulyást, mi teremtettünk olyan helyzetet, hogy Nobel, és ki tudja milyen díjazottjaink nem önként és dalolva mentek külföldre. Nem nézünk szembe Trianonnal és igazából csak másnak lehet hibája és bizonyossággal tudjuk, hogy Isten pörge kalapján mi vagyunk az árvalányhaj. Még csak annyit "élni és élni hagyni" aztán berekeszteném az idézeteket. Az embertől el lehet vitatni a hazaszeretetét akkor ha más élettérben találta meg emberi vagy anyagi számítást? Persze tudom, ez meg mondják majd sokan kozmopolitizmus vagy simán csak idegenszívűség, gyártunk jelzőket ki könnyedet, kis súlyosakat.. Akkor ássak le a mélyre , lobogjon a hazaszeret eszméje még akkor is ha az élettér némileg beszűkül vagy az egy nemzet egy a hit árnyaltan sulykoló dogmák között élünk. Mi van a jó magyar céhes mentalitással ahol a mesterlegényeket idegen országokba küldték, hogy más és nem tapasztalt lehetőségeket, tanulmányokat éljenek meg. Könnyen mondunk mások felett ítéletet magunknak igyekszünk megbocsájtani mert ugye nekünk...

cattaneo 2019.02.10. 13:53:01

@Ákos Weress: Teljesen félreértelmezted, amit írtam, sajnos túl erős vezetőd a demagógia. Ezért nem reagálok rá érdemben, mert nem akarsz érteni.

==T== 2019.02.10. 14:43:52

@Yagoka: Összegezveszámodra -és még sok kitelepült számára látszólag semmiféle érzelmi többletet nem jelent az, hogy magyar vagy.

Ez oké.

De akkor ne írogass magyarul magyar fórumokra. Ha teneked már az az otthonod, akkor toljad fullba a franciát. Fraanciául, francia nyelvű fórumokon.

==T== 2019.02.10. 14:43:52

@kétkedők viadala: Trianonnal mit kellene szembenézni?

TBlocker 2019.02.10. 14:43:52

@cattaneo: Én tökéletesen értettem amit írtál. Még mindig sok mindenhez erős gyomor kell Magyarországon. Lassan fejlődünk mert van mit “ledolgozni”. De a pszichologiai eszmefuttatásod nem általánosítható mind a 2 milliónyi magyarra.

Shaktee 2019.02.10. 14:46:16

@==T==: Olvasd újra a posztot koma.

Kuglóf. Az 2019.02.10. 15:35:13

@Yagoka: Szia.
Szívből örülök a jó sorodnak. Én is éltem Franciaországban de csak rövid ideig, 1992-ben. Szerettem azt a helyet (110 km-re Párizstól az Öböl felé) de azért nem volt minden fenékig tejfel.

Akár hiszed, akár nem az első kifejezés amit megtanultam a "sale étranger" volt és egy döbbenetes übrmencs mentalitással találkoztam. Mindaddig azt hittem, a németek rasszisták, de ott rájöttem, hogy ezerszer rasszistábbak a franciák. A vallonok meg Belgiumban a legborzalmasabbak.

Német cég küldött dolgozni, de miután hamar tisztáztam hogy nem vagyok se német, se brit, hanem magyar, valamint elkezdtem franciául tanulni alapokat, úgy kezdtek kezelni mint a legjobb testvért. Közölték hogy mivel nem vagyok néger se, velem minden rendben volt és attól kezdve bemehettem azokba a WC-kbe is a munkahelyen, amelre ki volt írva hogy KÜLFÖLDIEKNEK BELÉPNI TILOS.

Ezt követően egyszer kerültem konfliktusba a kollégáimmal, amikor egy probléma megoldása ügyében én, a fehér inges, nyakkendős MÉRNÖK elkezdtem BESZÉLNI egy melóssal. A velem lévő kolléga először elsápadt (!) majd a munka végeztével úgy lebaszott mint a pengős malacot, hogy képzelem hogy ÉN szóba állok ILYENEKKEL és lehet hogy most elvesztettem az arcomat és még RÁJUK nézve is következménye lehet ennek.
Nos, azon túlmenően, hogy a BESZÉD eredményeképpen (megkérdeztem MI a baj az aktuális folyamattal!!!) én egy hónap alatt MEGOLDOTTAM azt a problémát, amit előtt KÉT szakember fél év alatt sem volt képes megoldani.
Ja, MINDEN melós (köztük akiket előtte soha nem láttam) előre köszönt (kollégáimhoz soha nem szóltak) és olyan segítségemre voltak, mint senki más. Más jelenlétében természetesen többet ilyet nem csináltam. A "fehéringesek" velük úgy beszéltek mint a kutyákkal. És azok NEM feketék voltak.

Eljártam a többiekkel enni, inni, akkortiban ez egy magyar kiküldöttnek nem volt magától értetődő, mert az otthoni székelygulyáskonzerv-krumpli-hagyma fogyasztása volt általános. Kantin nem lévén mindenki étterembe járt enni, hamarosan a legjobb barátom lett a szakács mert mindig kértem valami pluszt amiért persze fizettem.

A közeli boltban körülrajongtak az eladók, mert közöltem velük hogy márpedig én az összes sajtot ki fogom próbálni amit árulnak és végül mikor elmentem onnan nem jutottam a végére!!!

Azt mondhatom, és ez egész életemre igaz, miközben az Antarktisz és Ausztrália kivételébóvel már mindenhol jártam, hogy
1. Ha VAN pénzed és költöd is, szeretni fognak.
2. Ha hajlandó vagy megszólalni a helyiek nyelvén, akkor szeretni fognak.
3. Ha JOBBAN dolgozol mint bárki, pláne a nálad drágább MÁS külföldiek, akkor szeretni fognak.

Engem eddig még mindenhol szerettek. Azt kívánom hogy a sorsod sose legyen rosszabb annál, mint amit leírtál!

Francia kollégáim és megmaradt barátaim ettől függetlenül azt mondják, hogy a francia világ óriásit fordult azóta és nem az előnyére. A "sale étranger"-t továbbra is intenzíven használják és emlegetik, ha ilyesmi szóba kerül.

cattaneo 2019.02.10. 15:35:19

@TBlocker: Ne túlozzunk, nem volt az eszmefuttatás, és pláne nem magyar specifikus. Látod, hiába mondod, te sem érted. ;-)

gigabursch 2019.02.10. 15:47:48

Tyű, de ócska egy píár hazugság lett ez az írás.

Ákos Weress 2019.02.10. 16:02:22

@==T==: nem tud franciául, csak pár szót....írtam is neki, hiába küzd ellene, magyarként fog meghalni. Ha valamikor felsőfokon beszél majd franciául, akkor meg fog lepődni, hogy a franciák között is vannak szarházi alakok...:))

TBlocker 2019.02.10. 17:09:27

@cattaneo: de legalább megprobáltam ;) !

Ákos Weress 2019.02.10. 18:15:06

@cattaneo: bocs, de te olyan bonyolult lélek vagy, hogy a magamfajta viharedzett fajta -bár mélyen együttérez veled- nem tud lélekben megindulni. A világ televan emberi gyarlóságokkal, az ember már csak ilyen, akármerre is mész. Edzésképpen nézz meg azért az ajánlott sorozatból legalább egyet és utána meglásd sokkal könnyebben fogod viselni a sorscsapásokat ...Kívánom, hogy bárhol is vagy , találj ott megnyugvást és kellemes életet..

TBlocker 2019.02.10. 18:15:27

Elmesélnék még egy francia sztorit aztán “a bientot”.
Egy nagy francia cég recepcióján kellett ücsörögnöm kb 2 órányit, mivel egyedül voltam kelletlenül is szóba keveredtem a recepciós-biztonsági őrrel. Hamar kiderült, hogy térképen kell megmutassam neki hol van Magyarország és azt is el kell magyarázzam neki, hogy soha nem voltak gyarmataink, az ő szűlei algériaiak de ő francia (!) muszlim és nagyon zavarja, hogy a francia gyarmatok nagy része felszabadult mert így elég nehéz Fr-o-nak. Aztán a további süketelések átmentek nyelvleckékbe ( ti. mindig utáltam a raccsoló franciát, ha egyszer kiejthető az “r” én inkább kiejtettem) mert nagyon zavarta a fülét a kiejtésem, állandóan kijavított aztán egyszer csak elöntött a szar és megkérdeztem:
- tudsz olyan szinten beszélni magyarul mint én franciául ?
- nem, jött a válasz.
- angolul, németül, románul ?
- nem.
- Érted amit mondok neked franciául ?
- igen.
Akkor megkérhetlek, hogy többet ne javítgass a kiejtésemen ?
Az utolsó fél órát már szótlanúl, feszengve töltöttük aztán nekem lejárt a várakozási időm, ő megmaradt egy “mosolygós franciának”.

kardio1 2019.02.10. 18:51:37

@Kuglóf. Az: a wc-n a felirat nem azt jelzi, hogy tilos a külföldieknek, hanem, hogy idegeneknek (értsd nem ott dolgozóknak) tilos a bemenet.

Ákos Weress 2019.02.10. 19:00:45

@TBlocker: köszi a történetet, nagyon tetszett ...:)...Én 1920 óta nem szeretem őket, "nincs az az isten, hogy odaköltözzek" ....:((

vándor madár 2019.02.10. 19:07:33

@Ákos Weress: "Ha valamikor felsőfokon beszél majd franciául, akkor meg fog lepődni, hogy a franciák között is vannak szarházi alakok...:))"

Ez nem csak a francia nyelvre illetve Franciországra vonatkozik. Azt én is megállapítottam és ez ezen a blogon nagyon jól ki is jön, hogy azok, akik minél kevésbé ismerik a nyelvet, minél kevésbé vesznek részt az adott ország társadalmi életében, ráaádásul ott munkához és lakhatáshoz általában valami ismerős segítségévél jutottak, azok szinte kivétel mindig olyan szép, mesébe illő képet festenek. És még azt se felejtsük el, hogy ők az ottani saját helyzetüket se ahhoz hasonlítják, amihez a szakképpzettségük és eredeti munkájuk szerinti ottaniaknak van vagy általában jár(na), hanem mindig valami magyar válsághelyzethez, úgyhogy a siker garantált, legalább is egy időre.

kardio1 2019.02.10. 20:29:12

@Ákos Weress: a franciáknak Trianon nem azt jelenti, mint a magyaroknak, nekik ez egy kisebb, Marie Antoinette-hez kötődő kastély a Versailles-i kastélykertben, illetve ilyen nevű színház van Bordeaux-ban, elôadóterem Párizsban. A békeszerződésről semmit se tanulnak. Magyarországról keveset tudnak, kb. mint egy átlagmagyar Lettországról, vagy Adzsáriáról.
A mai franciákra kár haragudni azért, amit politikai vezetőik Magyarország ellen tettek 100 éve. Te haragszol a mai németekre az 1944-es megszállásért, a mai törökökre a 150 évért, vagy a mai mongolokra a tatárjárásért ?

takarék-láng 2019.02.10. 21:40:30

@==T==: "Összegezveszámodra -és még sok kitelepült számára látszólag semmiféle érzelmi többletet nem jelent az, hogy magyar vagy.

Ez oké.

De akkor ne írogass magyarul magyar fórumokra. Ha teneked már az az otthonod, akkor toljad fullba a franciát. Fraanciául, francia nyelvű fórumokon. "

- Az ev kommentje. Ez elore tudhato, pedig meg csak februar van.

ezer plusssssz neked, legyen szep ested!

takarék-láng 2019.02.10. 21:40:45

@vándor madár: "Azt én is megállapítottam és ez ezen a blogon nagyon jól ki is jön, hogy azok, akik minél kevésbé ismerik a nyelvet, minél kevésbé vesznek részt az adott ország társadalmi életében, ráaádásul ott munkához és lakhatáshoz általában valami ismerős segítségévél jutottak, azok szinte kivétel mindig olyan szép, mesébe illő képet festenek. És még azt se felejtsük el, hogy ők az ottani saját helyzetüket se ahhoz hasonlítják, amihez a szakképpzettségük és eredeti munkájuk szerinti ottaniaknak van vagy általában jár(na), hanem mindig valami magyar válsághelyzethez, úgyhogy a siker garantált, legalább is egy időre. "

- pontos helyzetkep.

Ákos Weress 2019.02.10. 21:41:04

@vándor madár: hát igen , sajnos velük ez a helyzet....azonban
félreértés ne essék, én ezeknek "nincs olyan isten, hogy hazaköltözzek" jelszavas embereknek nem kívánom azt, hogy az emigrálásuk kudarccal végződjön, inkább kicsit sajnálom őket, hogy valamiért ( személyes sérelmek, politikai indíttatás, kalandvágy, neveltetési defekt, tudatlanság, hamis reklám,"nyomor" , stb.) el kellett hagyniuk a hazájukat....Tisztelet a kivételnek, némelyiküknek fogalma sincs a haza fogalmáról, a szülőföld szentségéről, a Himnuszt és a Szózatot nem ismerik, sőt egyesek mulatságosnak is tartják ennek felemlítését, ami nagyon szomorú.....

Ákos Weress 2019.02.10. 22:25:00

@kardio1: az, hogy buták ,tudatlanok , az nem mentesíti őket . A lányom pár éve előadást tartott Párizsban francia újságíróknak,
többek között Trianonról és következményeiről. Az elképedés, szörnyülködés leírhatatlan volt.....hát persze, ők sohasem hallottak erről..Azért az igazsághoz tartozik, volt egy fazon, aki
bevallotta, csodálkozik azon, hogy a nálunk megforduló franciákat nem köpködik le.

A XX.században (ami nem is olyan régen volt) mindent megtettek azért, hogy Magyarországot végképp ellehetetlenítsék. A jelen században szerencsénkre más népeket "boldogítanak"

A gazdagságukat más népek kirablásával szerezték. Mint egy itt fentebb leírt sztoriból kiderül, még egy bevándoroltrecepciós is nagyhatalmi arroganciában szenved. Ilyenek a vezetőik most is.

Megbocsátás ? :)) Majd , ha valamelyik francia miniszterelnök idejön és a Kossuth téren nyilvánosan bocsánatot kér a magyar nemzettől, továbbá az EU-ban támogatja a székely autonómia
ügyét és erre ösztökéli barátait a prosti románokat is....ja és megírják a középiskolai tankönyveikben az igazságot rólunk..:)

Törökök? A 48-49-es szabadságharc leverése után befogadták a magyar katonákat és menekülteket, azonkívül világháborús szövetségesek voltunk. Meg van nekik bocsátva a régebbi bűnük.
Németek? Amióta világ a világ, természetes szövetségeseink...

Szóval, akkor se mennék csicskázni hozzájuk, ha azon múlna az életem.. Ettől függetlenül Giles Simon és Djangó rajongó vagyok,
utóbbit a Párizst megszálló német tisztek is imádták ...:)

Shaktee 2019.02.10. 23:09:53

@takarék-láng: Másik blogra gondolhattok, ide nemigen írnak ilyen emberek.

vándor madár 2019.02.10. 23:25:37

@Ákos Weress: "félreértés ne essék, én ezeknek "nincs olyan isten, hogy hazaköltözzek" jelszavas embereknek nem kívánom azt, hogy az emigrálásuk kudarccal végződjön"

Én nem gondoltam, hogy te valami rosszat kívánsz nekik. Abban sem vagyok biztos, hogy ilyen erős kifejezéseket mindig maguk a posztírók használnak. Már többször az volt az érzésem, hogy ilyesmi az olvasottság miatt kerül bevetésre, de lehet, hogy tévedek.

Én azért ezt a hazafiságot sem tudom ilyen mereven értelmezni, pl. "szülőföld szentsége", stb. Én soha nem mondtam, hogy akinek nincs mit enni az maradjon otthon és várja meg, míg éhen döglik vagy aki valami más ok miatt szeretne elmenni, az ne menjen, mert "neked itt élned, halnod kell". Én csak azt mondom, hogy akinek mennie kell, az menjen, csak utána ne irkáljon hülyeségeket. Ez főleg a blog kezdetén volt veszélyes, mert mások ilyesmiknek estek áldozatul. Ma már azért árnyaltabb a kép és a kommentek számának drasztikus eséséből azért látszik, hogy ez a téma már nem kap akkora figyelmet.

kardio1 2019.02.11. 01:53:15

@Ákos Weress: a franciák 56 után legalább annyi magyart fogadtak be, mint a minket 150 évig szipolyozó törökök, akikkel való nagy mostani barátságunkon (ld. a 150 évet baráti együttélésként bemutató Gül baba türbe, vagy a szándék a szigetvári török emlékhelyre) Zrínyi nagyon kiakadna, és nem értene téged sem ( tarthatna a lányod a törököknek is felvilágosító órát). A németekről mint természetes szövetségeseinkről Szent István, és utódai is mesélhetnének: a Vértes hegység nevének eredetéről, Búvár Kundról, gondolom, te is hallottál.
Remélem, az Ukrajnában német szövetségben a hont védő, alig felszerelt katonákról is, akiknek a sírjait egyébként a helyiek, akiknek a szülei, nagyszülei sokszor áldozatul estek, mégis ápolják.
Továbbra is kérdés, hogy a magyar nemzetnél kisebb népek történelmi szenvedéseiről mit tudsz...

cattaneo 2019.02.11. 07:19:48

@Ákos Weress: Hiába próbálod ezt a sorscsapás dolgot erőltetni, engem szerencsére nem érint, nem úgy, mint a kényszerhelyzetből lépőket (és akiknek a helyzetéről írtam). Ha valóban nagypapa korú vagy, pláne furcsa némely gondolatod, inkább a demagóg, korombeli nacionalista pajtikra emlékeztet. A nyugdíjas otthoni ismerősök már nem Trianonon lovagolnak, inkább a migránsügy meg a teli kukák, illetve hogy mi hol olcsóbb a témája, ja meg hogy május végére kaptak időpontot ultrahangra (ez utóbbit anyámtól sk). Na, jóccakát.

tanato 2019.02.11. 07:41:10

@kardio1: Ez jó és tedd még hozzá hogy mostanság a szabadságharcunkat vérbe fojtó és hazánkat 45 évig megszállás alatt tartó oroszok lettek a "természetes szövetségeseink".Hiába na 30 éve nincsenek itt /katonailag/így nagy a felejtés.

Ákos Weress 2019.02.11. 08:46:18

@tanato: bocs, de az oroszok sohasem voltak természetes szövetségeseink, ahogy most sem. Jelenleg csak egy óvatos érdekkapcsolatról van szó..ami kétség kívül nem veszélytelen...

Ákos Weress 2019.02.11. 18:20:03

@vándor madár: a szülőföld nem olyan mint más föld, mert különleges tulajdonsággal bír, ott születtünk.
Hasonlóan az anyához, belőle is csak egy van. Hiába van a világon sok nő, köztük szebbek, fiatalabbak, stb. , de Őt nem viszonyíthatjuk
ezekhez, mert .....had ne mondjam, te is tudod.

Ákos Weress 2019.02.11. 18:29:22

@cattaneo: Szóval mások problémáinak a szócsöve lettél, miközben
élsz mint a hal a vízben...cseles, én meg majdnem megsajnáltalak :)

Apropó, nekem még nincsenek az itthoni nyugdíjas ismerőseid prob-
lémához hasonló kínjaim....úgy látszik , örökifjú nácipajti vagyok, enyhe demagóg beütéssel...köszi a bókért, leköteleztél vele..:)

cattaneo 2019.02.11. 20:26:11

@Ákos Weress: Na végre, hogy leesett! Beszéljünk tisztán, aztán részemről tényleg vége. És nem, nem a magadfajta troll sajnálatának reményében reagáltam. Inkább egy összegző komment volt, mi az elvándorló tömegek motivációja, és vajon "mifelé tart így a nemzet". Egyébként a szóhasználatod, stílusod sem hozza a eljátszott korodat, a bibliofil, tájékozott nagypapát, akit nem érdekel a pénz, se a hétköznapok valósága, ami az idősödő lakosság nagy részét reálisan érinti, foglalkoztatja. A tisztes öregkor nem lenne baj egyébként, de mondjuk ki, reakciód és kérkedésed mások rosszabb élethelyzetére, az empátia teljes hiányát mutatja, ami szintén nem egy tisztességes, tanult öregúrra jellemző, hanem egy trollra. Ahogy az önellentmondásaid is sajnos nagyon egyértelműek: egy kamu figura, aki csak azért csinált egy profilt, hogy az itt posztolókat ekézze. Ennyire fáj, hogy magadta maradtál a nagy virtuális nemzetépítésben? Vagy lehet korábban már ki is vágtak innen? De végül @kardio1: vette a fáradságot, hogy bemutassa, a Trianonon meg Székelyföldön kívül nincs neked semmiről lövésed se. És amikor lehull a lepel, még jön némi erőltetett érzelmi indíttatású visszavágás(ra való gyenge próbálkozás). De klasszikus ez is. Máskor készülj fel jobban "Weress Ákos"
m.facebook.com/profile.php?id=100008279522532

kardio1 2019.02.11. 21:01:07

@Ákos Weress: az egér meg az elefánt kapcsolatát nehéz kölcsönösen előnyös érdekkapcsolatként elképzelni. Az elefánt akaratlanul is agyontaposhatja az egeret. Hát ha még meg is haragszik rá !
Arra még nem válaszoltál, hogy te, aki annyira háklis vagy a nagy nemzetek Magyarországot érintő tudatlanságára, mit tudsz a jakutokról, az ainukról, a szorbokról stb., stb.?

kardio1 2019.02.11. 21:07:44

@cattaneo: van egy másik azonos nevű profil is: egy Adidasnál dolgozó vki, aki Nürnbergben él...

Ákos Weress 2019.02.11. 21:26:07

@cattaneo:szóval én valamikor , sok évvel ezelőtt létrehoztam egy kamu figurát, aztán most, csak neked , beléptem trollként az életedbe........és én még azt hittem, hogy te egy normális egyén vagy......hiába én sem vagyok tévedhetetlen..:))

Ákos Weress 2019.02.11. 21:26:14

@kardio1: OK, de akkor az elefánt ne játssza el az igazság bajnokának a szerepét...:)

Kb. 1 órája válaszoltam neked egy nagyobb üzenetben, de úgy néz ki, elszállt a világűrbe...:(

A jakutok különben nem is olyan kicsik. A szorbokról hallottam, a másikról nem....talán utána nézek, talán nem. :)

cattaneo 2019.02.11. 21:26:23

@kardio1: Igen, láttam, de egyrészt határátkelő, másrészt nem nagypapa korú, harmadrészt külföldi párja van. Valahogy nem passzolt a képbe. Ellenben a náci sisakos, "Az EU egy gittegylet" értekezést kommentelő egyénnel... :-D

kardio1 2019.02.11. 22:19:19

@Ákos Weress: most az oroszok pont azt teszik : azt mondják, náluk van az igazság.
A citált népekről tudnunk kellene, hogy mikor, és milyen történelmi tragédia érte őket, ha elvárjuk, hogy Trianonnal a "nagyok" is legyenek tisztában.

Ákos Weress 2019.02.11. 23:26:56

Érdekes okfejtés.....gondolod, hogy az elefántot akkor érdekelné a kisegéren tenyésző bolhák sorsa is?

Amúgy , ha oroszok igazságáról beszélsz, tedd már hozzá légyszí a jenki és a kínai igazságot is....úgy kerek a dolog.

Továbbra is hiányzik innen a korábban neked írt nagyobb levelem..
Így elég nehéz kommunikálni. Pedig nem volt benne semmi moderálnivaló....

juletræ 2019.02.12. 06:28:05

A franciakkal ket baj van: a hihetetlen arroganciajuk es az hogy telibe szarjak a szabalyokat. Minden nas (pontatlanssg, burokracia) ebbøl køvetkezik.

Az arrogancia jol lathato, ahogy szolgaltatast "nyujtanak": ilyen ugyfel-nem-barat elafokat meg az Igeretek Føldjen sem lattam, amikor ott eltem. Legutoljara a luxemburgi Overpriced-ben tapasztaltuk: amikor valami francia szot rosszul ejtettunk ki, az eladok (nuku nemet vagy angoltudas) elkeztek gunyosan fintorogni ( ez a fintorgas frankofonuzmusnsk tekinthetø). Mireføl megkaptak a termek arat 1 meg ketcentesekben ;). Ujabb fintorgas, de most nem gunyos ;)

A szabalytiszteletuket minden nap latom Luxemburgban, meg a metzi autopalyan. Hollandiaban mar szenne buntettek volna oket, Danisban meg nemhogy bevontak volna a jogsijukat, hanem ørømtuzet raktak volna beløle. Legidegesitøbb tulajdonsaguk a piroson valo atmenes (DK: egy klip, NL 230 eur) es a køvetesi tav be nem tartasa ( NL 270 eur, DK 2 klip). De parkoladi tehetseguk is felulmulhatstlan, a rozsdas kis pøzsojukkal mindig megprobaljak a kocsimat lezuzni.

Ismetøs holland kislany a francia tagozatra jar: csak azert birja ki, mert viccnek veszi a karbatett kezzel valo csendben ucsørgest :). A holland es a francia tagozat køzøtti kulønbseg oriasi: mig a holland tantoneni gyerekbarat de køvetkezetes a franciakat az idiota fegyelem es drill jellemzi. A gyereknevelesben nem a ravezeteses technikat alkalmazzak hanem a ooroszos buntetgetøset. Francia kollegam meg volt lepve hogy mi nem buntetjuk a gyereket hanem elmondjuk neki h mit csinalt rosszul es megketjuk h a jøvøben mashogy csinalja. Meglepødott h a gyerek megerti es megcsinalja, akkor is ha nem buntetjuk :) Tja igen, mert nem francia, hanem holland :).

A francia munkahelyi kultura meg pont olyan mint a magyar: tekintekyelvu es hierarchikus. Mintegy ellenpontja az eszaknyugat-europainak. Kulønøsen felhaborito a stilusuk: megy az ansantezas meg a bonzsurozas meg a møszjøzes , køzben meg købunko az egesz tarsasag. (Hogy veletlenul se nezzenek frankofonnak a kocsi hatuljara raragasztottam egy NL orszagjelzest meg egy Dannebrog- ot :) )

juletræ 2019.02.12. 06:28:28

@vándor madár: Ez igaz altalaban, egy kivetel van : a francia.
Mas orszagban nem csak joindulatuan vegigvarjak ha a helyi nyelven makogok hanem meg ertekelik is. Kiveve az eszkargok: gunyos røhøges, ujjal dobolas, døbbent arckifejezes.
A jobbik esetben.
A rosszabbikban meg szandekosan, az ø elønyukre felreertik, amit mondtam. ( Ez tipikus francia pattern tøbbektøl is hallottam.). Na igen: a szubjunktiv ænteriørt megfeleløen kell hasznalni.

Ja igen: mieløtt idejøttem a franciak tøk semlegesek voltak. Harom eve van hozzajuk "szerencsem": a velemenyem azota alakult ki roluk.

juletræ 2019.02.12. 06:28:54

@Ákos Weress: Nezd: van ilyan eset amikor az ember egyszeruen rossz orszagba szuletik: vagyis a szemelyes habitusahoz az adott nep/orszag habitusa ahova szuletett nem passzol.

Pl ha valaki introvertalt (=nem haverkodo, ami hatrany a gazszereløk +a haveri kutyak orszagaban), szabalykøvetø (=hatrany abban az orszagban ahol az ugyeskedesre mint hungarikumra tekintenek), kedveli az egyenes beszedet, nem kedveli a hierarchiat (=hiba egy feudalis, haveri orszagban): nos annak M.o egyertelmuen nem a megfelelø orszag.

Sajnos M.o inkabb egy levantei, deli orszag (a nepkarakterisztisztikat tekintve) es vannak akiknek ez nem jøn be.

A patriotizmusrol meg az a velementem, hogy en a sajat erdekemet køvetem mert ami nekem (magasan kepzett, nyelveket beszelø, stb) egyennek jo, az annak az orszagnak is jo ahol elek.

kardio1 2019.02.12. 12:48:11

@Ákos Weress: az elefántos hasonlat a magyar-orosz viszonyról szólt. Nem hiszem, hogy lenne olyan miniország a közelünkben, ami eljátszhatná a bolha szerepét. Az orosz-magyar viszony sosem egyszerűsíthető le egy tisztán üzleti kapcsolatra, ahogy a magyar-kínai viszont sem, és igazat adok neked abban, hogy a magyar-amerikai viszony sem. E háromból Kínát tartom a legveszélyesebbnek, utána az oroszokat. Az amerikai a legveszélytelenebb ránk nézve, az ő társadalmi modelljük a legjobb a 3 közül, és mégis ők akarják azt a legkevésbé ránkerőltetni.

kardio1 2019.02.12. 12:57:01

@juletræ: azért jó, hogy mindig lehet rád számítani, ha bele kell rúgni a franciákba.
Én nem találom őket arrogánsnak. Lehet, hogy te azért igen, mert te sem mégy a szomszédba érte :

"A patriotizmusrol meg az a velementem, hogy en a sajat erdekemet køvetem mert ami nekem (magasan kepzett, nyelveket beszelø, stb) egyennek jo, az annak az orszagnak is jo ahol elek."

Micsoda szerénység !

Egyébként miért csodálkozol, hogy ha fintorognak, ha direkt bosszantod őket, ahogy a pénztárost is az 1 centeseiddel. Csalódott lennél, ha még bosszantanod se sikerülne őket.
Abban maximálisan igazad van, hogy mindenkinek megvan, melyik ország való neki. Skandinávia se jön be mindenkinek. Ha neked Dánia való, sipirc vissza iziben !

Ákos Weress 2019.02.14. 20:31:52

@kardio1: az oroszok a medvével azonosulnak, az is a kabalájuk. Nagyok és erősek, ezért ölelkezni velük életveszély.
A kínaiakról nem ugrik be állat, de tény, hogy ők nagyon itt vannak már... az Orczy tértől a Mázsa térig, majd a Bihari úton végig már Kina van. Lehet, hogy másfelé is vannak, de én arra járok teniszezni és ott sárgállik a határ. Érdekes módon nem érzem félelmetesnek őket...egyenlőre. Nagyon csendesek, örökké mozgásban vannak. Sok a sárga kisgyerek is....

Az elefánttal én inkább Indiát azonosítom.

A jenkik veszélyesebbek mint gondolnád , nyomulnak ezerrel. Most volt itt a Viktornál egy hatalmas dagadt pali és kibulizta, hogy amerikai légelhárító rendszert veszünk tőlük..meg általuk kitermelt gázt Romániából..Csak tudnám , miért gondolják azt, hogy a maci hagyja a szomszédjában garázdálkodni őket...:)

És itt vagyunk mi, és mindegyikkel jóba kell lenni, sőt azt is elvárják, hogy szeressük is őket (Horn Gyufa után egyenesen)
Na ez a művészet...

Ákos Weress 2019.02.14. 20:31:59

@juletræ: ha egyszer Magyarországon beüt a krach és menni kell, én a finnek felé vnném az irányt..rend, fegyelem, nulla korrupció, tisztaság, hűvös éghajlat és hűvös távolságtartás. Nem sokat dumálnak....viszont a gazdaságuk kiválóan teljesít.

De azért remélem , nem kerül sor rá...

juletræ 2019.02.14. 22:09:57

@kardio1:
A kepzettseg az teny.
Arrol hogy milyen _kepessegekkel_ rendelkezek, arrol bølcsen hallgatok. ;)
A tenyek makacs dolgok: a szerenysegnek semmi køzuk hozza ;).

Mindenesetre erdekes amit mondasz h a penztarost jogosan _bosszantja_ ha aproval fizetek. Mashol ilyen nincs ( egyebkent ajanlom figyelmedbe az ertelmezve olvasast es az _ok_ vmint az _okozat_ køzøtti kulønbseg eszrevetelet ;) )

Daniaban egy gond van : az ado. Itt kevesebbet fizetek. Megvan, h ez a netto
Amit itt kapok mennyi kr bruttonak felel meg: ahogy megajanljak, røgtøn megyunk is vissza.

Nyilvan az eszkargoknak is van jo tulajdonsaguk: ilyen pl az absztrakt gondolkodasra valo hajlam. Tøbb hirtelen nem jut az eszembe ;).

A legidegesitøbb (a cinikus bonzsurozason meg ansantezason kivul) a pofavagas, lepten-nyomon, es nekem meg fizetnem is kell erte. (Pincer, elado, nunukek, mifene). Elkepesztø, mondom.

juletræ 2019.02.14. 22:10:11

@Ákos Weress: finnorszag kis piac ( 5 mio) es a gazdasag elegge lent van most h. A nokia befuccsolt. DK jobb: szakmailag jobbak mint a svedek. Egyeduli gond az _ado_.
NL is jo, de ott a fizetesek gyengebbek es aranyaiban az ingatlan dragabb.
A legjobb a skandinav fizetessel Nenetorszag: megbizhato, korrekt emberek, _olcso_!! , semmi eszkargo pofavagdosas meg mentalitas, nagyon kedves emberek. D egy aldas (az is volt, az is lesz) Europanak.

vándor madár 2019.02.14. 23:38:42

@Ákos Weress: "Érdekes módon nem érzem félelmetesnek őket...egyenlőre. Nagyon csendesek,"

A Nyugat is ebbe a hibába esett bele anno.
Ja, nagyon csendesek.
Én meg azt hallottam, hogy amelyik kutya ugat, az nem harap.
"A kínaiakról nem ugrik be állat". Nekem rögtön a kígyó ugrott be róluk.

Ákos Weress 2019.02.15. 11:30:51

@vándor madár: na beugrott, Kína a sárkánnyal azonosul. Szimbólikus. A kígyóhoz hasonlóan félelmetes, de annál jóval nagyobb. A kígyó számomra inkább Izrael...:)

A jenkik egyébként a a hatalmas, dühödten fújtató és támadó bika.

Ezekhez képes a gall kakas eléggé jelentéktelen állatka. Diadalittasan kukorékol a szemétdombján..:) Hmmm, már nem is haragszom rájuk annyira..előbb -utóbb levesbe kerülnek ...:)

Ákos Weress 2019.02.16. 16:40:22

@kardio1: nézd már , mit találtam neked :
2008 márciusában a volt francia elnök, Jacques Chirac elismerte: “Afrika nélkül Franciaország a harmadik (világ) hatalom helyére csúszna a rangsorban.” De Chirac elődje, François Mitterand is megjövendölte már 1957-ben: “Afrika nélkül Franciaországnak nem lenne történelme a 21. században.”
Jelenleg 14 afrikai országot kötelez a gyarmati szerződésük arra, hogy devizatartalékuk 85 százalékát a francia központi bankba, és ezzel a francia pénzügyminiszter ellenőrzése alá helyezzék. 2014-es adatok szerint Togónak és még 13 másik afrikai államnak kell gyarmati adót fizetnie Franciaország számára. Az ellenálló vezetőket vagy meggyilkolták, vagy eltávolították a pozíciójukból. Akik engedelmeskedtek, most a franciák pazar életmódját támogatják, mialatt a saját népük mélyszegénységtől szenved.
Franciaország csak papíron ismerte el gyarmatai függetlenségét. “Együttműködési megállapodást” íratott alá velük, melyben részletezte kapcsolatuk természetét, biztosította a frank, és a francia oktatási rendszer pozícióját az országokban, és meghatározta a katonai és a kereskedelmi preferenciáikat. Ez az 1950-es évek óta érvényben lévő gyarmati paktum 11 főbb összetevőből áll.
1.Gyarmati adó fizetése Franciaország számára
Az újdonsült “független” államoknak fizetniük kell a francia infrastruktúráért, melyhez a gyarmatosítás ideje alatt juthattak hozzá.
2.A nemzeti tartalékok elkobzása
Az afrikai országok csakis a francia központi bankba helyezhetik letétbe monetáris tartalékaikat. Franciaország már 14 állam nemzeti tartalékával gazdálkodik 1961 óta. Kezeli Benin, Burkina Faso, Bissau-Guinea, Elefántcsontpart, Mali, Niger, Szenegál, Togo, Kamerun, Közép-Afrikai Köztársaság, Csád, Kongó-Brazzaville, Egyenlítői-Guinea és Gabon pénzét.
Évről évre mintegy 500 milliárd dollár gazdagítja ily módon a francia kincstárat. Az afrikai országok évente a pénzük 15 százalékához férhetnek hozzá. Ezen felül jogosultak kölcsön felvételére a kereskedelmi átlagkamatlábon alapuló kamattal. A kölcsön maximális értéke azonban nem lehet magasabb, mint az előző évi állami bevételük 20 százaléka. Ha az ország ennél több kölcsönt szeretne felvenni – a saját pénzéből – Franciaország megvétózhatja.
“Őszintén el kellene ismernünk, hogy a bankjainkban lévő pénz nagy része pontosan az afrikai kontinens kizsákmányolásából származik”- nyilatkozta nemrég Jacques Chirac, volt francia államfő.
Eddig idéztem a hivatalos megfogalmazásból.
Az ilyen – még mindig folyó francia kizsákmányolás miatt – a franciáknak kellene befogadni az összes migránst, hiszen az ő politikájuk szabadította rá Európára az elszegényedett afrikaiakat!
Már csak az kellene, hogy az EU egyik ülésén, amikor a migrációt tárgyalják, fel állna egy karakán képviselő és felvezetné ezt a témát. Gondolom, a hatalmas boirány miatt és azért nem merik talán, mert félnek, a meggyilkolt afrikai elnökök sorsára jutnak!? "

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása