oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. november 03. 06:30,  Külföldi üzenetek, melyek nem léteznek 125 komment

2018. november 03. 06:30 Határátkelő

Külföldi üzenetek, melyek nem léteznek

Miközben a saját kulturális környezetünkben nagyjából érteni véljük az összes célzást, a munkahelyi és magánéleti utalásokat, külföldön ez nem feltétlenül van így, amiből mindenféle kavarodások adódhatnak. Pláne akkor, ha egyébként is lelkileg sérülékenyebb helyzetben vagyunk, ami határátkelés idején előfordul.

Magyarország kívülről – új sorozat a Határátkelőn! Milyennek látod Magyarországot egy másik országban élve, mennyit változott az elmúlt években és miben? Írd meg a véleményed a hataratkelo@hotmail.com címre!

iroda_kollegak_foto_pixabay_com_startupstockphotos.jpg

A jobbik eset az, ha külföldi munkahelyen beszéljük a helyi nyelvet, mert olyankor legalább valamennyire be tudunk kapcsolódni a társalgásba, részesei lehetünk a szociális életnek. 

Bőven akadnak azonban olyan helyzetek, amikor mondjuk a munkahely hivatalos nyelv az angol, ám a munkatársak nagy részének az anyanyelve nem az, mert például Hollandiában dolgozunk. Ilyenkor egy fokkal még nehezebb a beilleszkedés. 

„Egyre kevésbé éreztem magam egy csapat tagjának” 

Így járt Matt is, aki éppen Amszterdamban talált magának munkát. Eredetileg nem szeretett volna költözni, de a párja ott kapott munkát, ő pedig nem akart távkapcsolatban élni, így ment vele. 

Talált is munkát, ám hiába volt az angol a munkahelyen a hivatalos nyelv, munkatársai egymás között jórészt hollandul beszéltek. Az első időszakban nagyon kedvesek és segítőkészek voltak, ám miután elmúlt az újdonság varázsa, egyre inkább elszigeteltnek érezte magát. 

„Amikor közvetlenül hozzám beszéltek, akkor angolul szólaltak meg, ám egymás között már hollandul kommunikáltak, én pedig egyre kevésbé éreztem, hogy egy csapat vagy szervezet része lennék” – mesélte. 

„Egyre feszélyezettebb lettem, folyamatosan azon agyaltam, vajon miről folyhat a társalgás. A helyzet csak rosszabb lett, amikor a beszélgetésből kihallottam a saját nevem is. Próbáltam tartani a munkában a tempót, de nehéz volt. Folyamatosan a kollégáimra voltak utalva, állandó kérdések… haszontalannak éreztem magam” – mondta Matt. 

Spontán kávézás előre leszervezve 

Mindehhez még az eltérő szokások is hozzájárultak. Míg odahaza rendszeresen beugrottak a kollégákkal munka után egy sörre, Hollandiában ez nem így megy. Ott az emberek általában jó előre megbeszélik, mikor ülnek le akár egy kávéra, nem ritka, hogy egy közös ebédet akár három héttel korábban egyeztetnek közeli kollégák is. 

„Lőttek a munka utáni spontán italnak a kollégákkal, mert mindent egy hétre előre egyeztetni kellett. Az év vége felé minden zavaros lett” – tette hozzá. Ráadásul édesanyja odahaza kórházba került, ő pedig úgy érezte, mintha a világ végén lenne. 

Magányosnak érezte magát, ráadásul az otthon maradt családtagjaival sem tudott beszélni az érzéseiről, mert nem akarta, hogy még miatta is aggódjanak. 

„Voltak napok, amikor szinte senkihez sem szóltam, pedig napi 9 órát dolgoztam. A napok egybefolytak… úgy éreztem, elmegy az eszem. Még amikor beszéltem is valakivel, senki sem értett meg. Elvesztettem a karizmám, a kapcsolatteremtő képességem, az önbizalmam – már nem az az ember voltam, akinek hittem magam” – foglalta össze Matt. 

A férfinek odahaza soha nem voltak hasonló gondjai, szerinte mindezt a számára ismeretlen holland kultúra hozta ki belőle, pedig rengeteg kedves emberrel találkozott. 

Azóta kicsit jobb a helyzet, mégpedig azért, mert leült a főnökével és segítséget kért. Kapott is egy coachot és mentort, akik segítettek neki a kulturális beilleszkedésben. Nem beszélve arról, hogy folyamatosan tanulja a nyelvet, ami szintén nagy segítség. 

„Olyan üzeneteket olvasnak ki, melyek nem léteznek” 

Matt tapasztalatai nem egyediek, a kultúrsokkról már ezen a blogon is sokszor szó esett, nem is mennék most részletesebben bele. Az viszont érdekes, amit egy ír szakember, Caitríona Rush ezzel kapcsolatban az Irish Timesnak mondott. 

„A külföldre költözők egy adott ponton mindenképpen átesnek a kultúrsokkon, a kérdés csak ennek intenzitása. A problémák akkor kezdődnek, amikor az emberek magukra veszik a kulturális különbségeket. Elkezdenek a sorok között olvasni és olyan üzeneteket is kiolvasnak a gesztusokból, melyek nem is léteznek” – hangsúlyozta Caitríona. 

Ezt a helyzetet mindenki másképp reagálja le, előfordulhat hangulatingadozás, alvási problémák, evési rendellenességek vagy akár túlzott alkoholfogyasztás is: „Ha az ember bármilyen okból elégedetlen magával és előjönnek ezek a kulturális kérdések, ha nem foglalkozik velük és oldja meg őket, akkor azok inkább foglalkoztatják majd”. 

Mást jelentő gesztusok 

A helyzetet nehezíti, ha úgy kommunikálunk mondjuk egy hollanddal (hogy a példánál maradjunk), mintha egy magyarral tennénk. Ami persze nehezen elkerülhető (pláne az első időszakban), hiszen mindannyian úgy értelmezünk gesztusokat, üzeneteket, ahogyan azt belénk nevelték. 

„Arra nevelnek, hogy úgy bánj a többi emberrel, ahogyan szeretnéd, ha veled bánnának. Amikor a kulturális kérdések felmerülnek, akkor úgy kell bánni az emberekkel, ahogyan ők várják” – vázolt egy vékony határmezsgyét a szakember. 

Még nagyobb a különbségek és a magányosság jelentette kihívás, ha az már meglévő problémákat erősít fel. Több oka is van, de a határátkelők a tapasztalat szerint nehezebben kérnek segítséget lelki problémáikra. 

„Nem arról van szó, hogy többféle lelki nyavalyájuk lenne, inkább arról, hogy több a stressz az életükben, több minden válthatja ki ezeket a problémákat és nehezítheti meg a lelki egészség fenntartását” – mondta Anna Costello, a holland Kühler & Trooster klinika a területtel foglalkozó pszichológusa. 

Ugyanakkor úgy látja, ha egyszer eljutnak odáig, hogy szakember segítségét kérjék, akkor jó eséllyel tudnak átlendülni a nehézségeken és akár teljesen maguk mögött hagyni a problémákat. 

Az elszigeteltség és az alkohol 

Ráadásul tévedés lenne azt gondolni, hogy a tapasztalt utazókat elkerülik az ilyen lelki problémák. Kate például élt már Ázsiában és Ausztráliában is, de saját bevallása szerint soha nem tapasztalt olyan nehézségeket, mint Hollandiában, ahová egy szerelem miatt költözött. 

„Nagyon nehéz volt a családi körön kívül barátokat találni, nehéz volt értelmes munkát találni… pedig azt hittem, könnyű lesz” – mesélte, hogy a vártnál nehezebben ment a társadalmi beilleszkedés. 

Az elszigeteltséget alkohollal próbálta oldani, méghozzá jó sokkal, annyira hogy a helyzet egyre rosszabb lett, míg végül odáig fajult, hogy az öngyilkosság gondolata is felmerült benne. 

Végül szakember segítségét kérte, mint mondta, a holland közegészségügyi rendszer nagyon jó, bár eltartott egy ideig, mire sikerült bekerülnie. Amikor azt mondták neki, hogy a várakozási idő 4-6 hét, azt mondta, azt nem biztos, hogy képes kivárni. 

Végül azonban bekerült egy függőségeket kezelő klinikára, így ma már sokkal jobb a helyzete. Nem csak a szakemberek segítettek neki, hanem az is, hogy elkezdett hollandul tanulni, ami szerinte kulcsfontosságú kérdés, ha külföldön él az ember. 

Meg persze az, hogy beszéljünk a problémáinkról. 

(Fotó: pixabay.com/StartupStockPhotos)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: kultúrsokk Hollandia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1814339675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kardio1 2018.11.03. 08:18:44

"is, hogy elkezdett hollandul tanulni, ami szerinte kulcsfontosságú kérdés, ha külföldön él az ember. "
Ezt azért át kéne fogalmazni, mert így ez azt jelenti, hogy random külföldi országban élve alapvető a holland megtanulása.

Din Serpahis 2018.11.03. 08:36:40

Hát ez egy orbitális baromság, én például egy büdös nyikkot nem beszélek svájci németül, mégsem éreztem magam sose kirekesztettnek vagy ilyesmi. Pszichologus, te Uristen, ezek nagy jodolgukban már nem tudják mit vergődjenek.

Dikusz 2018.11.03. 08:51:06

@Din Serpahis: Nem lehet az, hogy a posztban említett srácnak kevesebb az önbizalma, mint neked?

Valószínű, hogy a cégnél van pszichológus és mentor, akkor meg miért ne segítsenek a csókának?

Platonica 2018.11.03. 09:24:59

Tok jo, hogy mar vannak olyan szinten, hogy a mentalhigienes segitsegkerest es adast termeszetesnek tekintik. Sokaknak ez a folosleges humbug kategoria, ugyanakkor eszre sem veve, hogy maguk is profitalhatnanak belole.
Ennel a posztolonal nagyon lenyeges, hogy nem onmaga, sajat motivaciobol indult neki, hanem kiserokent. Ilyenkor sokkal-sokkal nehezebbe valhat a beilleszkedes, nincs meg az a felhajtoero, termeszetes 'dopping', ami pl a partneret mozgatja. Nagyon konnyen epulhetnek blokkok, gatlasok, amelyek az ido mulasaval nemhogy enyhulnek, de pont egyre inkabb megkovesednek. Ilyenkor tenyleg segithet egy mentalis oldas coach-tol, mentortol, terapeutatol, stb.

Platonica 2018.11.03. 09:31:49

Egyebkent en itt A-ban is ezt tapasztalom, hogy elore leszervezzuk a 'spontan' kavezasokat, outing-okat a kollegakkal. Igaz, mi tobbsegeben anyukak vagyunk csaladdal a hatunk mogott, szoval nem ugyanaz a kategoria, mint Matt. Lehet, a holland munkatarsak is ezert kellett, hogy szervezzenek?

Csodabogár 2018.11.03. 09:50:19

@Din Serpahis: Szerintem túl van tolva ez a kultursokk meg beilleszkedés téma. Eleinte egy idegen országban az a kérdés, hogy miből és hogy fogok megélni, nem pedig a kultursokk igen/nem.

Azért gondolom németül már tudsz valamennyire. Svájci német nélkül is remekül el lehet ott lenni ha a rendes németet tudja az ember. Max. nem ért meg mindent, de talán jobb is.:-)
No meg úgy ragad a svájci német, hogy észre se veszed. Engem még évekig svájcinak gondoltak ha németül beszéltem, mikor már nem is voltam ott.

Csodabogár 2018.11.03. 09:52:12

@Dikusz: Lehet, hogy a hollandoknál van ilyen, de Svájcban szerintem kizárt. Ők nem olyan szociálisak.

IT Knight 2018.11.03. 10:29:08

Tanulság magyaroknak: csak angol nyelvű országba érdemes kitántorogni és akkor nem kell egyszerre két nyelvvel birkózni. Angol úgyis kelleni fog mindenhol, akkor már legyen az a helyi nyelv is.

IT Knight 2018.11.03. 10:29:12

London különösen jó ilyen szempontból, mert amellett, hogy angol a helyi nyelv, az emberek fele bevándorló különböző országokból. Tehát nem leszel kirekesztve és nem te leszel az egyetlen, aki nem érti a gesztusokat.

Csak az adók túl magasak (42% WTF)

tanato 2018.11.03. 10:41:43

@IT Knight: Angol nyelvűekbe a BRExit után uniós alapjogként?
Nehéz lesz.

tanato 2018.11.03. 11:45:33

@kardio1: Igen meg Málta,DE EZEK KICSI ÁLLAMOK Britanniához képest.

2018.11.03. 11:53:36

@Din Serpahis: @Csodabogár:

"Szerintem túl van tolva ez a kultursokk meg beilleszkedés téma."

Szerintem nincs túltolva. Illetve: a beilleszkedés igen, a kultúrsokk meg nem.
Teljesen egyénfüggő, ki hogyan viseli, és biztos láttok/láttatok magatok körül olyat, akit eltalál, és aztán szenved, mint a kutya.

Szerintem amíg ilyen kommentek léteznek ("Pszichologus, te Uristen, ezek nagy jodolgukban már nem tudják mit vergődjenek."), addig nincs túlbeszélve.

A jódolgukban vergődésre mindig az asztmát hozom fel példának. A lélegzés elég bézik funkciója az embernek, nekem sikerül tök magamtól, minden ismerősömnek is sikerül, ergo szkeptikus vagyok, asztma létezik-e egyáltalán. Sajnáltatják magukat, jódolgukban, nyilván. Vegyél levegőt, te kretén állat, nézzél csak körül, mindenki másnak is megy.

Ugyanígy az allergiák, vagy ami személyesen a halálom, a szemüvegesek. Neked is van szemed, használjad, lássál. A francért koldulod itt a kis figyelmet meg sajnáltatod magad. Nyisd ki a hülye szemedet, ennyi.

Remélem, érthető a párhuzam. :)

Mrs. Clayton 2018.11.03. 12:12:30

@IT Knight: ugyan mar. Ha 50k-t keresel abbol 37-t hazaviszel. De ha 110-t keresel abbol is megmarad 70. Meg ez sincs 42%. Pont h alacsonyak az adok kulonosen a magas keresetueknek, koszonthetoen a konzervativ kormanyzatnak. Es ez jovore meg kedvezobb lesz. Ugyanis a higher rate tax 50k-ra tolodik ki

Golf2 2018.11.03. 12:34:24

@Platonica: mentalis oldas coach-tol... OMG.

Din Serpahis 2018.11.03. 12:42:25

@Csodabogár: Persze, Hochdeutschul C1 szinten beszélek, megértek mindent, meg el is tudok mondani mindent, amit akarok. De valahogy ez a cüccögés az istennek se akar menni, mondjuk nem is csoda, pl. egész nap angol nyelvi környezetben vagyok, úgy meg nehéz.

Din Serpahis 2018.11.03. 12:45:26

@Dikusz: Hát messze nem vagyok egy önbizalom guru, szimplán ha nem értek valamit és kíváncsi vagyok rá, megkérdezem. Mit kell ebből gondot csinálni, hogy nem értesz valakit? Van pár magyar kollega, akivel kávézni szoktam, a svájciak meg minket nem értenek, ha beszélgetünk, de úgy látom, őket sem zavarja.

IT Knight 2018.11.03. 13:01:46

@Mrs. Clayton:

Nagyon helyesen teszi a kormány, hogy emeli a 40% határát. 50K az semmi, főleg Londonban. 4200 font havonta... szerintem ez nem számít gazdagnak.

Miért kéne még jobban büntetni a sikeres embereket? Hiszen mi visszük előre a gazdaságot.

Ha többet akar valaki keresni, szinte nem is éri meg hajtani érte, mert csak 58%-át kapja meg bármilyen fizuemelésnek, mert 40% adó, 2% NI...

Mi tartjuk el a segélyeseket meg a minimálbéreseket, akik nem fizetnek adót és még nekik áll feljebb.

IT Knight 2018.11.03. 13:01:52

@tanato: nem alapjogokra kell hivatkozni, hanem olyan tudást szerezni, amivel beengednek.

USÁ-ba is sokan tántorognak ki, pedig ott aztán semmilyen alapjoguk nincs.

Megint ez a nekem JÁR attitűd.

Platonica 2018.11.03. 13:08:56

@Golf2: Hm?

"Coaches have the ability to view things from afar — in what some call ‘helicopter vision’ — and to shed new light on difficult situations. Often they can act as a sounding board through tough decisions, help sharpen skills, and motivate.

- CFO Magazine"

****

"What would you work on with a life coach?

Setting and achieving goals and objectives
...
Blasting through blocks and fears !!!
...
Balancing business and personal life
...
Communicating powerfully and succinctly
Becoming a problem-free zone
Building powerful relationships !!!
....
Making an important life transition!!!!
.....
Fulfilling personal and emotional needs
....
Bla-bla-bla...

Mrs. Clayton 2018.11.03. 13:53:56

@IT Knight: de epp ezt magyarra om h nem 40%az ado, csak az 50 feletti reszre annyi, iden 46. Tehat ha te 50-t keresel akkor 4000 font utan fizetsz 40%-ot, osszesen 26%az ado. Erre azt mondani h magas szimpla vicc.

IT Knight 2018.11.03. 16:15:19

@Mrs. Clayton: Nem érted a határadókulcs fogalmát. Elmagyarázom.

Tegyük fel, hogy mezei developer vagyok és 75K a fizetésem.

Odajön a recruiter, hogy lenne egy meló, amivel én is többet keresnék meg a brit gazdaságot is jobban hajtaná.

Az új meló 10K-vel többet fizet. Mennyivel növekszik az én nettóm, ha elfogadom? 5.8K-vel. Tehát 58%-át kapom meg a növekménynek.

100K és 125K között pedig még rosszabb a helyzet, a határadókulcs ott 62%. Vagyis: egy 10K fizuemelésből mindössze 3.8K-t kapok kézhez.

gabors 2018.11.03. 16:54:46

"hanem az is, hogy elkezdett hollandul tanulni,"

fasza !!!! ezzel illett volna kezdeni (ha ott akar elni es dolgozni .. .persze ha 42 orszagban akkor felesleges erre energiat pazarolni)

gabors 2018.11.03. 17:04:16

@Mrs. Clayton: "@IT Knight: de epp ezt magyarra om h nem 40%az ado, csak az 50 feletti reszre annyi, iden 46. Tehat ha te 50-t keresel akkor 4000 font utan fizetsz 40%-ot, osszesen 26%az ado. Erre azt mondani h magas szimpla vicc. "

kar vele vitatkozni MINDIG sunyin hazudik :-(((

szamokkal meg ne zavard ossze csak tudnam miert nem utasitja vissza a fizetes emelest ... -))

gabors 2018.11.03. 17:09:07

@IT Knight: csak mond meg a recruiternek hogy inkabb 45k akarsz mert akkor kevesebb adot kell majd fizetned ... mert neked az szamit hogy minnel alacsonyabb legyen a "határadókulcs"

nem vagy te tul okos ????

tanato 2018.11.03. 18:05:53

@IT Knight: Na akkor nem lesz tömeges a kivándorlás az angol nyelvű államokba.

London2009 2018.11.03. 18:46:07

@gabors: ebben mondjuk most pont van igazsaga. A magasabb adosavokban mar durvan vonnak el es valoban mar nagyon meg kell gondolni, hogy mondjuk megeri e elvallalni egy uj munkat. A papiron jol mutato brutto 25%-os emeles, hogy maradjunk a peldajanal (100k-rol 125k) nettoban csak 13%-ot jelent.

shakti rom 2018.11.03. 19:00:55

@tanato: ne bosszants doki, a karaván majd kizárólag hondurasi menekültekből áll.

A tesód megint zakkant baromságokat nyomat..

tanato 2018.11.03. 19:07:09

@shakti rom: jA OLVASOD a fiókblogot is,?Na itt is leírom,az ember már csak ilyen nem szereti a nyomort.Régebben ezért forradlmat csináltak és kardélre hányták a gazdagokat/éppen most olvastam az őszirózsás forradalomról,most volt az évfordulója,mennyi földbirtokost csaptak agyon a leszerelt világháborús KUK katonák/,mai napság meg menetelnek a magasabb életszínvonallal kecsegtető államok felé.Kevésbé direkt és brutálisabb módon persze mi is "menetelünk" a jobb élet felé,lásd Határátkelő blog és annak fő irányvonala.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2018.11.03. 19:25:57

@tanato:
Azert egy pici kulonbseg csak van a munkaert meneteles (pl. szakmaval, tapasztalattal rendelkezo menetelo) es a segelyert menetelo (pl. szomaliai menetelo) kozott.

Az egyik csoport a munkaerohiany okozta urt tolti ki, hiszen ha nem lenne szukseg a munkajara nem tudna dolgozni, segelyre nem jogosult, gyorsan hazamenetelne. A masik csoport pedig a celorszag szocialis rendszeren ut sebet, amit nem tul nagy %-ban fog kesobb begyogyitani. Nyilvan mindketto a jobb elet remenyeben menetel, csak nem azonos modon erik el es ez nem mindegy a befogado orszag szempontjabol.

shakti rom 2018.11.03. 19:38:49

@tanato: Átfutom max.

De mint ez a példa is mutatja azt is csak egy kis vidulásért :)

shakti rom 2018.11.03. 19:38:53

@Kövérmadár [swe]: Mióta világ a világ menetelünk.

Csodabogár 2018.11.03. 19:39:01

@Din Serpahis: Soha nem strapáltam magam a svájci német elsajátitására. Nyilván kicsit rámragadt, mikor egész nap köztük voltam, de a normál németemmel nem volt semmi problémám, mikor már, úgy egy év után, megértettem őket. Addig munkában hárány volt, mert nem tudtam az ügyfelekkel telefonon értekezni.

tanato 2018.11.03. 19:40:12

@Kövérmadár [swe]: Persze nem ugyanaz a dolog,a jobb élet reménye a közös meg a helyváltoztatás.Segélyre ácsingózók persze minden államban vannak bőven,nálunk is rengetegen.Na megt nyilván a különbség a mozgás hogy így mondjam jogszerű vagy illegális,de ez nyilván a nyomor elől menekülőnek nem szempont/na meg pl. az USA-ban dolgozó oda más vízummal érkező magyaroknak sem,lásd az elhunyt Hagymát,béke poraira így Halottak napján/

shakti rom 2018.11.03. 19:54:33

@tanato: Hogy legyen fogalmad a latino szavazókról az usában:

www.npr.org/2016/12/22/506347254/latinos-will-never-vote-for-a-republican-and-other-myths-about-hispanics-from-20

Lent a kék-piros grafikon, nem kell hozzá nyevtudás...

Mrs. Clayton 2018.11.03. 20:10:36

@London2009: egyszer volt egy ismerosom aki minimalbert keresett, o szokta mondani h nem eri meg tulorazni, meg a par orat dolgozo takaritok nem szoktak extra orakat bevallalni mert h ok 8 fontert nem maradnak egy oraval tovabb, meg ha folemegy a taxcredit kuszobnek fizethet egy csomot vissza, de tisztesseges penzert dolgozoktol meg ilyet nem hallottam h nem eri meg elvallalni, mert elmegy adoba, hozz mar egy peldat h milyen osszeget nem eri meg adott esetben elvallalni?

shakti rom 2018.11.03. 20:28:58

Erre az ostoba kérdésre pedig a válasz:

“Minek akarnak a zusába menetelni?”

Hogy ne pusztuljanak el a kartelek háborújában s hogy a gyerekeiknek jobb, élhetőbb élete legyen.

London2009 2018.11.03. 21:29:29

@Mrs. Clayton: ez jo, hogy nem eri meg minimalbereskent tulorazni. Na en meg ilyet nem hallottam meg. Illetve meglep, hogy valaki ezt igy gondolna.
Kerdezz meg egy 150k+ kereso ismerosod, hogy mennyi plusz penzert valtana munkahelyet. Lehet, hogy meglepodnel.

shakti rom 2018.11.03. 21:35:41

@tanato: Ez ugye a 2016-os metric.

Nem hiszem hogy most hatodikán sokat változna majd a latino szabazat.

Csodabogár 2018.11.03. 22:00:25

@Mrs. Clayton: Volt egy barátnőm, Hollandiában éltek. Soha nem dolgozott, mert a férje jól keres, így amit ő keresne elmenne adóra. Szerintem meg holt lusta volt és utált dolgozni.

Mrs. Clayton 2018.11.03. 22:06:24

@London2009: nem ezt kerdeztem, hanem h mi az az osszeg amiert nem eri meg valamit elvallalni mert elviszi az ado, szerintem ilyen kizarolag a minimalberes szegmensben van
Az meg h lenne 42 szazalek elvonas nem igaz, azon persze lehet vitatkozni h alapvetoen magas e vagy sem az adok szintje.
Egyebkent meg olyat sem tudok elkepzelni h valaki nem vallal el egy allast mert 150 fole menne hiszen itt is csak a 150 feletti resz adozik magasabban, tehat mindenkepp jobban jar mint a korabbi kevesebb fizetesevel.

Mrs. Clayton 2018.11.03. 22:09:37

@Csodabogár: nem ismerem a holland adozast, itt ugy van ha az egyik hazastars nem tudja kimeriteni az adomentes keretet akkor a hazastarsa/elettarsa azt lehivhatja, igy pl egy reszmunakidoben alacsony orabert kereso tovabbpasszolhat egy keveset a masiknak, tehat egesz megeri kiveve ha vannak mas negativ tenyezok, amit figyelembe kell venni

London2009 2018.11.03. 22:16:16

@Mrs. Clayton: mar a kerdesed rossz. Nem azt mondtam, hogy nem vallalna el, hanem, hogy jobban meggondolja. Nem olyan vonzo, hogy a peldanal maradjunk, 100k-rol 125k-re felmenni, mint 25k-rol 50k-re. Na de neked is biztos sok tapasztalatod van a temaban, ugyhogy nem is tepem tovabb a billentyuzetet.

Mrs. Clayton 2018.11.03. 22:27:33

@London2009: de nem is ez volt a kiindulopont h mi a vonzobb, mert akkor csak az adomentes kuszobig eri meg menni hiszen ott nincs ado. Epp ezert nem tuloraznak a taxcreditesek mert mert vissza kell fizetninaz ingyn penzt. Tovabbra sem tudod cafolni azt h teljesen mindegy mennyit keresel mert olyan beremeles nem lehetseges h elvigye az ado. Magyarul mindenkepp jobban jar teljesen mindegy h atlep e masik adosavba vagy nem es az is mindegy h h ez 150 folott van e vagy nem, sot ha valaki minimalberesbol lesz 150-et kereso az sem fogja az allast visszautasitani csak mert 2 adosavban fog adozni es elveszti az adomentes jogosultsagat.

London2009 2018.11.03. 22:40:40

@Mrs. Clayton: nem szeretnek en semmit sem cafolni. Nekem ez sokkal furcsabb, hogy egy minimalbert kereso nem tulorazna tobbet az extra ado miatt. Bar nincs erre latasom, lehet, hogy igy van, de engem ez meglepett. Viszont azt tapasztalatbol tudom, hogy a hatjegyu fizeteseknel mar nem fognak tudni senkit atcsabitani 10-20%-os emelesekkel. Altalaban ez ugy megy, hogy magasabb poziciot is ajanlanak + ilyen olyan egyeb juttatast.

Taxomükke (UK) 2018.11.04. 00:04:56

@Nagy kámpics: Teljesen igazad van.
Sajnos az itteni torzskozonseg jelentos resze nem erti, mirol beszelsz.

Taxomükke (UK) 2018.11.04. 00:07:53

@IT Knight: Le sem szalltal meg Lutonon, de mar te tartod el az angolokat.
Barom.

adg 2018.11.04. 00:24:07

@London2009: ez szerintem is pont igy van.
Nem azt jelenti, hogy az ado elviszi az emelest, csak ami az ado utan marad, az nem eri meg a cirkuszt.
Kiveve, ha amugyis mehetneke van az enbernek. :)

adg 2018.11.04. 00:25:47

@Taxomükke (UK): ne feledd, napi 800 font! Belole el a brit birodalom. Es altala.

Mrs. Clayton 2018.11.04. 10:33:00

@adg: @London2009: nyilvan, de ez alacsony fizetesre is all, hiszen minek menne el egy 13 ezret kereso egy 14 ezres allasba ha egyszer jol erzi magat az eredeti munkahelyen. De az egesz onnan indult h 50kra nem 42%az ado sot meg 100-ra sem. Az elso esetben konkretan 26% az elvonas. Ezt magasnak nevezni kicsit vicc kategoria.

gabors 2018.11.04. 10:34:45

@London2009: "A papiron jol mutato brutto 25%-os emeles, hogy maradjunk a peldajanal (100k-rol 125k) nettoban csak 13%-ot jelent. "

az UK-ban levo adorendszert nem ismerem reszeltesen de amit irsz az egybites gondolkodas ( bocs)

itt SENKIT nem erdekel hogy eppen mennyit adozol adott munaert adott penzt adnak nalunk az a rendszer hogy van ket dolgozo ugyanazt csinaljak ugyanazert a fizetesert ...

a kutyat sem erdekli hogy az egyik ezert tobbet vagy kevesebbet adozik (miert is erdekelne) a fiatal egyedulallo joval tobbet fog ezert adozni mint aki hazas 2 gyerekkel sot meg hazat is vett (es levonhat nem keves dolgot .. persze nem is levon hanem adozas mentesen fizetheti ki pl a kamatokat )

Megegyszer ez az adosavhatarok emelkednek nem eri meg dolgzoni .... mantra egy hulyeseg !!!

gabors 2018.11.04. 10:40:39

@shakti rom: nem tudom de meglepo lehet hogy a latinok foleg ez elso generaciosak TOBBSEGE republikanus !!! NJ FL AZ TX ..

amugy sok mas bevandorlo csoportra is igaz ez elso sot masodik generacio tobbsege konzervativ es nagyobb valoszinuseggel szavaz a republikanusokra meg trumpra is ... meglepo de igy van (nem akarnak maguknak versenyt alurol )

gabors 2018.11.04. 10:58:14

@Csodabogár: " Soha nem dolgozott, mert a férje jól keres, így amit ő keresne elmenne adóra."

ez a butasag csucsa es tutti nem is igaz !!! nem dolgozott mert nem akart dolgozni nincs evvel semmi gond csak minek hazugsaggal magyarazni ...

Platonica 2018.11.04. 11:09:14

@gabors: Ezzel az ervelessel en is talalkoztam mar. Sajnos az viszont lehetseges, hogy ha mondjuk elmegy a feleseg dolgozni, es keres-adozik, akkor csak egy olyan minimalis plusz jon ki, ami nem eri meg a csalad egyensulyanak szempontjabol. Marmint hogy a feleseg/anya odavan hosszu orakat, a gyerekeket emiatt masra kell bizni, meg ugy egyaltalan, borul az otthoni rend, nyugalom.

Van olyan ismerosom, akinek kvazi az osszes fizuja nanny-re meg after school club-okra megy el, de egyreszt imadja a munkajat, masreszt marhara szuksege van arra, hogy mas kozegben toltodjon fol. Anyagilag abszolut nem eri meg nekik, hogy igy mondjam.

tanato 2018.11.04. 11:21:31

@gabors: Hát igen gazdag ember felesége csak akkor dolgozik ha kedve is van hozzá.Nyilván van olyan is akit bőven kielégít a háziasszonyi szerep is,nincs ebben semmi rossz.Sok ilyen van itthon is,amíg a gyerekek kicsik örülnek is neki.
Akkor negatív a dolog ha tényleg lustaságból nem dolgozik,de másrrészről szükség volna az ő fizetésére is.

London2009 2018.11.04. 12:03:04

@gabors: ezt en sehol nem irtam, hogy emelkednek az adosavok nem eri meg dolgozni. :D
Ha erdekel, olvasd el ujra mirol volt szo, de ha nem olvasod, az sem gond.

gabors 2018.11.04. 12:12:48

"@gabors: ezt en sehol nem irtam, hogy emelkednek az adosavok nem eri meg dolgozni. "

@London2009: "@gabors: ebben mondjuk most pont van igazsaga. A magasabb adosavokban mar durvan vonnak el es valoban mar nagyon meg kell gondolni, hogy mondjuk megeri e elvallalni egy uj munkat."

akkor ezzel mi van ???

1. egyet ertesz vele

2. "nagyon meg kell gondolni, hogy mondjuk megeri e "

:-)

azert remelem nem haragszol ram ... EN CSAK azt tudom CSAK arra tudok reflektalni ami posztokban van :-) te ezeket irtad

gabors 2018.11.04. 12:19:30

@tanato: " Hát igen gazdag ember felesége csak akkor dolgozik ha kedve is van "

csak szolok hogy itt nem is volt szo :"gazdag" emberrol azt probaljak mondani hogy jol keres a ferj (ettol meg lehet hogy nem gazdagok) akkor a feleseg azert nem dogozok mert az mind adora megy BULL SHIT ... (persze lehet van ilyen orszag... en csak az usa ado rendszerben vagyok valamennyire otthon)

De meg ha tobb adot is kell fizetni (NYILVAN MERT TOBB A KERESET) akkor is tobb marad.

az meg egy masik kerdes hogy a feleseg meg annyit sem keresne mint amit a dadanak kell fizetni akkor az annyit is er :-) akkor tenyleg mas a helyzet de nem az adokat kellene hazudni

London2009 2018.11.04. 12:51:52

@gabors: igen, egyetertek vele es en meg mindig azt olvasom, hogy azt irtam, hogy nagyon meg kell gondolni, hogy valoban megeri e valtani. De te ha ezt nem igy gondolod, akkor oke, semmi gond. Ha szerinted megeri egy netto 10%-os emelesert munkat valtani, annak minden nyugjevel, plusz kis tulzassal lehet minden kapcsolat kiepitest, betanulast, megismerest az elejerol kezdeni, akkor en ezt elfogadom. Szerintem meg nem eri meg a kockazatot csak a jelentos emelesert/magasabb pozicioert valtas egy bizonyos szint utan.

tanato 2018.11.04. 12:57:10

@gabors: A gazdag az relatív fogalom,ha egy fizuból is megél egy négytagú család pl. akkor azért arra már lehet mondani hogy legalábbis jómódú.
nyilván az igazán gazdag már az ha az asszonynak nem kell dolgozni és emellett még dadát vagy bébiszittert is tud alkalmazni főállásban.

gabors 2018.11.04. 13:09:36

@tanato: szerintem te kevered azt hogy valaki jol keres (csaladdal vagy annelkul mindegy) vagy hogy akar jomodu vagy gazdag ...

tanato 2018.11.04. 13:14:46

@gabors: Mondom vannak fokozatok,speciel ennél a támánál maradva:1. fokozat adva van egy négytagú család,ha mindkét szülő fizujára szükség van
2. fokozat Egyik szülő fizujából is megtudnak viszonylag jól élni,anyu otthon maradhat ha akar a gyerekekkel háztartással.
3.fokozat Apu fizujából kényelmesen meg tudnak élni úgy hogy anyunak otthon sem kell dolgozni,tudnak alkalmazottat tartani,nanny dada, házvezetőnő stb.

gabors 2018.11.04. 14:16:09

@tanato: nem igazan de legyen igy ...

mert nincs kedvem belemenni hogy

"szükség van"

' viszonylag jól élni"

"kényelmesen meg tudnak élni"

lasd mai posztot zanzibar !!

gabors 2018.11.04. 14:22:35

@London2009: biztos igazad van DE nem valtasrol van szo hanem fizetesrol valami adott munkaert ...

miert erdelelne egy munkaadot hogy te valtasz vagy eppen nincs most munkad adott a feladat amiert X osszeget fiztnek ... vagy nem ?

akkor akar azt is figyelembe kene venni hogy honnan valtasz Londonbol Glasgow vagy forditva vagy akar Rio de Janeiro to London vagy akar forditva ... (ez miert is erdekelne azt aka ajanl valami munkat ..) tovabbra sem ertem csak azt tudom mondani hogy aki a magasabb ado miatt nem fogad el egy magasabb fizetest az majmot csinal sajat magabol a valtas ettol fuggetlen ...
van aki szeret valtani 2-3-5-10 evenkent volt es van is munkatarsam aki igy gonodlkozik (en nem )

shakti rom 2018.11.04. 14:51:06

@gabors: valahogy így..aztán ott az anti-castro kubaiak tömege..

Sok amerikás magyar is próbálja lenyomni az újakat, szineseket.., szegényeket.

gabors 2018.11.04. 14:55:21

@shakti rom: "Sok amerikás magyar is próbálja lenyomni az újakat, szineseket.., szegényeket. "

nem tudom kire gondolsz hagyma mar nem tud szavazni :-))((((

de valoban talalkoztam ilyennel (nem most mert magyarokkal mar 20 eve nem tartok semmi kapcsolatot van megy egy ket erdelyi de azok meg rosszabbak)

kardio1 2018.11.04. 15:25:28

@gabors: gratulálok, hogy Csodabogár hajdani munkatársnője férjének kereseti és adózási viszonyait ennyire jól ismered ! Így valóban könnyű ennyire magabiztos és sommás kijelentést tenni róluk.

kardio1 2018.11.04. 15:29:58

@gabors: nem, persze, hogy nem tartasz, már 20 éve. Csak folyton itt lógsz ezen a magyar blogon, és magyarokkal társalogsz :)

gabors 2018.11.04. 15:44:07

@kardio1: "! Így valóban könnyű ennyire magabiztos és sommás kijelentést tenni róluk. "

igen igy van !! sajnalom ! mert nem errol volt szo csak siman hazudnak ha ez jobban erthetol

gabors 2018.11.04. 15:45:55

@kardio1: "és magyarokkal társalogsz :)"

ha ez szerinted ugyan az ... akkor vagy hulye vagy (nem hiszem) vagy sima csak hazudsz (magadnak is ) ...

kardio1 2018.11.04. 15:58:27

@gabors: lebuktál! Tényleg ismered azt a házaspárt ! Különben nem tennél ilyen magabiztos kijelentést, hiszen némi önkritikával rendelkező ember ilyet nem tesz..
Szóval megleptél.

kardio1 2018.11.04. 16:00:36

@gabors: nyilván nem ugyanaz billentyűt ragadni, mint szemtől szemben beszélgetni, de ez mégiscsak magyarokkal történő kapcsolattartás.

gabors 2018.11.04. 16:48:20

@kardio1: kit ismerek ?? milyen hazaspart ?

lebuktam .....

gabors 2018.11.04. 16:50:16

@kardio1: "de ez mégiscsak magyarokkal történő kapcsolattartás. "

hmmmm

honnan tudod hogy itt barki is magyar ? ki a magyar ? mi a matyar ?

nem tudom csak kerdezem ...

kardio1 2018.11.04. 16:53:53

@gabors: nem érted az iróniát ?

kardio1 2018.11.04. 16:57:26

@gabors: volt már erről szó itt érintőlegesen, hogy ki minek tartja magát.
Te magyarnak, amerikainak vagy -egyformán, vagy nem egyformán- mindkettőnek tartod magad? Nem kötelező válaszolni !

shakti rom 2018.11.04. 17:17:03

@kardio1:

nincs itt sokat, s ha becsukja az ipadet, macet, akkor ez mind eltünik.

Sajnálod tőle, tőllünk ez a néhány leírt magyar szót?

shakti rom 2018.11.04. 17:17:06

@kardio1: trollkodsz, nekem úgy tűnik :)

London2009 2018.11.04. 17:36:31

@gabors: IT lovagnak az alabbi kommentjere reagaltam es itt valtasrol volt szo.

“Nem érted a határadókulcs fogalmát. Elmagyarázom.

Tegyük fel, hogy mezei developer vagyok és 75K a fizetésem.

Odajön a recruiter, hogy lenne egy meló, amivel én is többet keresnék meg a brit gazdaságot is jobban hajtaná.

Az új meló 10K-vel többet fizet. Mennyivel növekszik az én nettóm, ha elfogadom? 5.8K-vel. Tehát 58%-át kapom meg a növekménynek.

100K és 125K között pedig még rosszabb a helyzet, a határadókulcs ott 62%. Vagyis: egy 10K fizuemelésből mindössze 3.8K-t kapok kézhez.”

kardio1 2018.11.04. 17:39:44

@shakti rom: nem sajnálom. Hogy a mindennapi jelenlét sok-e, vagy kevés, nem tudom.

kardio1 2018.11.04. 17:40:54

@shakti rom: nem gondolom. Szerinted mi a trollkodás definiciója ?

juletræ 2018.11.04. 18:01:29

@IT Knight:
"az emberek fele bevándorló különböző országokból. "

Nalátod. Ha közöttük szeretnék élni, akkor az országkukba mennék.
Ha viszont ( a példánál maradva) NLD-be költözök, akkor hollandok ( mármint: autochtoon vagy westers allochtoon hollandok ) között szeretnék élni.

Ha látják, hogy megpróbálod ( több kevesebb sikerrel) felvenni a ritmust, akkor segítökészek.

[ Ami nem mondható el a franciákról - megintcsak személyes tapasztalatom alapján. Tizennyolc év alatt annyi gondunk nem volt a dánokkal és a hollandokkal, mint két év alatt a franciákkal. De ez off.]

kardio1 2018.11.04. 18:40:46

@juletræ: ezt már elég sokszor megosztottad a nagyérdeművel, bár a lovag úr lehet, hogy még nem olvasta. Egyébként tudsz franciául ? Lehet, hogy már írtad, de elfelejtettem.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.11.04. 19:29:38

Sok sikert a problémák leküzdéséhez!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.11.04. 19:39:53

@IT Knight: Ha betartom a szabályokat akkor járhat nem?

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.11.04. 20:34:37

@London2009: szerinted a munkaadód hülye?
Nyilván ő is ismeri az adókulcsokat, tehát tulajdonképp 13%-kal akar, vagy tud többet adni.
De igaz ami igaz, nemet kell mondani.
El kell menni ambulance doctornak, havi 3,000 font tök másként adózik.

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.11.04. 20:34:52

@London2009: hogy jobban meggondolja. Nem olyan vonzo, hogy a peldanal maradjunk, 100k-rol 125k-re felmenni, mint 25k-rol 50k-re"

Hát tényleg nem. Az egyik 25%, a másik 50% emelést jelent....

Én úgy gondolom, neked az évi 10,500 bruttó az ideális. Addig 0% a kulcs, tehát azon fölül csak az adóra dolgozol...

juletræ 2018.11.04. 21:59:56

@kardio1:
1. A francia arrogancia, az alap nelkuli nagykepuseg, a bonzsurozgatas meg a szabalyok semmibe vetele minden alkalommal annyira mellbe vag hogy azt meg kell osztanom.
2. Amikor a franciatanar megkerdezte hogy tudom e h mi a szubkonjuntiv azt mondtam h igen. Amiklr megkerdezte h miert nem hasznalom visszakerdeztdm h megertettd e amit mondtam ( a steenkolen-frans-szal, parasztosan ragozva) . Aszondta h igen. Akkor, valaszoltam, miert hasznaljam a szubkonjunktivot? kerdeztem :)

Viccet felreteve annyira tudok h. amikor a festett pofaju Mme Renoir a penztarban huzza a szajat meg a 20 cms mukormeivel dobol ha a centekkel fizetek (nota bene 20 euros makaronert) akkor helyre tudom tenni ugy h megertse. (Il est cher. Je paye. Tu attends.) Va amikor az utolso mondatot danul is eloadom neki a nyomatek kedveert ( og du skal vente.)

Meg az øt eves kisfiam is gunyt uz veluk a bonzsurozassal. ( mertugye mindenkinek baromi jo a modora csak eppen a zdbran elutnek meg a szemeteg a kuna melle szorjak. Es nem szedik fel 10 napig)

Mrs. Clayton 2018.11.04. 22:17:55

@nonolet: erdekes, h a magyar berkalkulator szerint csak a 88%-at vinnem haza az itteni keresetemnek, lehet megsem olyan alacsonyak ott az adok vagy itt nem olyan magasak?

kardio1 2018.11.04. 23:10:28

@juletræ: a bonjour teljesen kulturált. Én a pénztárost sem tegezem. Nincs is velük bajom. A subjonctifos sztorid vicc akart lenni, vagy komoly ?
Ha ez utóbbi, akkor érdekes fogalmaid vannak a nyelvtanulásról. Dánban is szelektálsz, és elveted azt a nyelvtani részt, ami nem szimpatikus?
Abból, amit leírtál, úgy tűnik, a hozzáállásod irányukba pont olyan, mint amilyet náluk kifogásolsz.

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.11.04. 23:35:13

@juletræ: akkor még nem próbáltad Magyarországot!

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.11.04. 23:35:14

@London2009: tudod, az a baj, hogy a saját példádat hozod fel. Egy ország adórendje nem épülhet fel úgy, hogy mi lenne jobb London2009-nek.
Egyébként sem értem, miért Londonban dolgozol. Budapesten kevesebb az adó.

Mondjuk az sem világos, miért dolgoznak a Cityben a pénzügyi szektor dolgozói.
Milyen jó lenne, ha mind Ciprusra menne, ott alacsonyabb az adó....

London2009 2018.11.05. 00:12:29

@Igazamvanvagyigazamvan?: akkor meg kell tanulnod ugy latszik, hogy megerts sok mindent. Nem kertem ado valtoztatast, lehet, hogy mast olvastal? Ha tenyleg igy menne, sajnos valoban nem hozzam igazitjak, akkor nekem a magyarorszagi egy kulcsos lenne a legjobb. Olyan jo otletet adtal, magamtol eszembe sem jutott volna, irok is Tereznek sebtiben.

M. Péter 2018.11.05. 01:23:20

@Igazamvanvagyigazamvan?: Mo.-n fix 33.5%-t vonnak le a bruttóból, Angliában kb. évi 95000 fontnál éri el ezt a szintet a levonás. Mo.-n a munkáltató még 21%-ot fizet, Angliában a fizetés 8240 font feletti részének 13.8%-át, ha ezt is figyelembe vesszük, akkor 130000 font feletti teljes bérköltségnél lesz alacsonyabb a magyarországi levonás.

MTA rendes tagja 2018.11.05. 06:21:14

Azért a témának ez az amatőr, ad hoc történeteken alapuló feldolgozása méltatlan hozzám. Kapásból tudnék tíz szakfolyóiratot mondani, ahol szisztematikusan tárgyalják ezeket a kérdéseket.

juletræ 2018.11.05. 06:22:16

@kardio1:
1. A german nyelvek strukturaja nincs feleslegesen tulbonyolitva. A dan eragozast te is 10 mp alatt meg tudod tanulni. Mig a franciat ugye ... Naesha Kirkegaard szu konjuntiv nelkul pont ugyanarrol tudott irni mint Sartre akkor a sz. k (meg a tøbbi hulyeseguk) felesleges.
2. DNK ban epp olhan idegen voltam mint ezek køzøtt itt. Megis øk sokkam segitøkeszebbdk es baratsagosabbak meg køzvetlenebbek voltak. Mult 7en 3 napra KBHba mentunk: a kisfiamra ez alatt sokkam tøbben mosomyogtak mint ezek itt e ev alatt.
3. Tudod inkabb ne bonzsurozzanak hanem tartsak be a szabalyokat ( køvetesi tav es sebesseg) legyenek tisztak es rendesek es føkepp baratsagosak. Kisfiam Hej-jel køszønt nekik mirefel (ugyanaz aki a szemetet a kuka mellett erleli) elkezdett ( na mit is?) Pofakat vagni.
4. A penztarosrol: szandekosan tegeztem le, mert az ø kulturajukban ( szemben DKK val es NLD vel) ezt nem lehet. Az en kulturamban meg a fizetø vevø nem køteles a pofavagast meg a kørømdobolast elturni.

A franciakrol annyi jåt azert el lehet mondani h jåk az absztrakt gondolkodasban es jå a kaja. Tøbbet nem.

Kisfiamat pedig tavol tartom a nyelvuktøl: tanuljon helyette hollandot, dant meg C++t ;) Tøbbre jut veluk.)

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.11.05. 08:29:57

@M. Péter: miközben a londoni átlagkereset 31,200 font.

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.11.05. 08:30:10

@London2009: Nem. A két ország különböző adórendszeréről volt szó. Ezt nem lehet úgy vizsgálni, hogy te személyesen mennyit keresel.
A londoni átlagbér 31,200 font. Tehát, ha kiszakítanánk Londont a Uk egészéből, akkor sem lenne igaz az, hogy magasabb az elvonás, mint Magyarországon.

Exploiter 2018.11.05. 10:00:43

Hát, meglepő, hogy ha az ember nem beszéli egy ország nyelvét, akkor nehezen tud beilleszkedni.
Pedig azt hittem.

London2009 2018.11.05. 11:03:55

@Igazamvanvagyigazamvan?: nem tudom, hogy ti mirol tarsalogtatok, de en Magyarorszag adorendszererol egy szot sem irtam, addig amig ide nem jottel es javasoltad, hogy dolgozzak Magyarorszagon. Amugy meg ha tenyleg ugy van, ahogy M.Peter irja es 33,5% az ado (10 eve nem fizettem Mo-on adot, ugyhogy nem tudom, csak ugy sejtettem, hogy ennel kevesebb) akkor ott sincs kolbaszbol a kerites ugy tunik. E mellett ami meg szomoru, hogy a budapesti atlagber sem 31,200 font. Tovabbi szep napot!

m.t. 2018.11.05. 11:08:42

@juletræ:
A "tu attends" legkozelebb legyen inkabb "vous attandez", eleg nagy bunkosagnak szamit arrafele letegezni a penztarost.

Illetve ok valami olyasmihez vannak szokva hogy "ne haragudjon de rajtam maradt ez a sok cent es szeretnek megszabadulni toluk, elnezeset kerem amiert feltartom a sort", ez a "varjal paraszt" kicsit idegen nekik.

A dan nyomatekositassal meg egyszeruen nem ertem mi volt a celod. Tudatni veluk hogy mennyire szarsz az orszaguk hivatalos nyelvere?

Elhiszem hogy van valosagalapja, de szerintem messzire mennek ezek a klises mocskolodasok hogy igy meg ugy a franciak.

morph on dear 2018.11.05. 11:08:54

@tanato: "Persze nem ugyanaz a dolog,a jobb élet reménye a közös "

Persze. Sőt a rablógyilkos is a jobb élet, nagyobb vagyon reményében rabol, szóval azért őt is meg lehet érteni. Szinte ugyanaz, mint a dolgozó ember.

morph on dear 2018.11.05. 11:59:57

@London2009: Talán árnyalja a képet hogy MO-n elég brutális adójóváírások vannak ha több (lehetőleg 3) gyereket nevelsz.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.11.05. 12:35:10

@Igazamvanvagyigazamvan?: " Nem olyan vonzo, hogy a peldanal maradjunk, 100k-rol 125k-re felmenni, mint 25k-rol 50k-re"

Hát tényleg nem. Az egyik 25%, a másik 50% emelést jelent...."

25k-ról 50K-ra az nálam 100% emelést jelent...
De lehet hogy nem vagyok agyoniskolázott...
:-)))

tanato 2018.11.05. 12:38:27

@morph on dear: Azért az nem ugyanaz elvágni s szomszéd idős asszony torkát és elvinni a pénzét,vagy kivándorolni nyugatra .

London2009 2018.11.05. 13:04:23

@geegee: de nem is ez a lenyeg, mert nem a %-ban mert emelesrol volt szo...

London2009 2018.11.05. 13:07:04

@morph on dear: nem volt semmilyen osszehasonlitgatas Mo-gal. Egyedul arrol volt szo, hogy a UK adozas a magasan keresoknek nagyon tud fajni. Az atlagos, alacsonyabb savokban viszont kedvezo. Na aztan erre jottek pro es kontra velemenyek, de hasonlitgatas nem igazan volt.

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.11.05. 14:37:06

@London2009: ok. Akkor szűkítsük le csak Londonra: az átlagbér 31,200 font. Ne azt vegyük már, hogy te mennyit keresel. Egy ország adórendje mindenkire ki kell, hogy terjedjen.
Amúgy a megközelítés onnan lenne helyes, hogy 20% béremelés kinek hoz többet a konyhára.

London2009 2018.11.05. 15:23:47

@Igazamvanvagyigazamvan?: de ezt miert nekem irod? Meg egyszer belinkelem, hogy melyik kommentre reagaltam es ott ez volt a tema. Egyebkent meg engedtessek meg a szocialis erzeketlensegem, mert engem meg mindig csak az erdekel, hogy mi mennyit keresunk es abbol, illetve a plusz bevetelekbol mennyit vonnak el.

“Nem érted a határadókulcs fogalmát. Elmagyarázom.

Tegyük fel, hogy mezei developer vagyok és 75K a fizetésem.

Odajön a recruiter, hogy lenne egy meló, amivel én is többet keresnék meg a brit gazdaságot is jobban hajtaná.

Az új meló 10K-vel többet fizet. Mennyivel növekszik az én nettóm, ha elfogadom? 5.8K-vel. Tehát 58%-át kapom meg a növekménynek.

100K és 125K között pedig még rosszabb a helyzet, a határadókulcs ott 62%. Vagyis: egy 10K fizuemelésből mindössze 3.8K-t kapok kézhez.”

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.11.05. 16:38:42

@London2009: tehát nem világos, miért aggódunk a londoni brókerek jövedelme miatt?

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.11.05. 16:38:43

@London2009: amiről beszélsz, az az adózás egyik formája. Hogy milyen az elvonás rendszere, az társadalmi szintre van kitalálva.
De talán te írtad, hogy bizonyos fizu felett már nem az összeg számít...

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.11.05. 16:38:43

@London2009: az meg külön tetszik, hogy angliában minden magyar IT director fizetést kap. Ja, nem. Attól többet...
Brokers - £133,677

2. Chief executives and senior officials - £107,703

3. Aircraft pilots and flight engineers - £90,146

4. Marketing and sales directors - £82,962

5. Information technology and telecommunications directors - £80,215

London2009 2018.11.05. 16:48:21

@Igazamvanvagyigazamvan?: meg mindig nem ertem, hogy miert nekem irogatsz? Szerintem zarjuk le ezt a temat azzal, hogy mindenki aggodjon a sajat fizetese miatt. Te aggodsz a te fizetesedert, en pedig a sajatomert. Idaig is igy tettem, ezutan is igy fogok tenni.

London2009 2018.11.05. 17:02:11

@Igazamvanvagyigazamvan?: en meg plane nem. Akkor mindenki boldog, szuper. : )

kardio1 2018.11.05. 17:49:43

@juletræ: nagyon beakadtak nálad a franciák. Azt mindenesetre nem értem, ha nem szereted őket, miért a nyelvükön töltöd ki a mérged. Dánul is úgy tanulsz, hogy a neked nem szimpatikus nyelvtani részeket kihagyod ?
Nem is értem a problémádat: minden nyelven ugyanazt a világot írjuk le, egyikben ez, másikban az a nehéz. Az angol is jócskán megnehezedik egy idő után, még ha könnyűnek is tűnik kezdetben. Ráadásul a francia nyelvtani szerkezete eléggé hajaz a németre, ami csak germán nyelv (a frankok is germánok voltak).
Felőlem ne szeresd a franciákat, de ha kulturálatlanul, lekezelően viselkedsz velük, ne lepődj meg, ha a reakciójuk nem csupa jókedv.
Egyébként az általad kifogásolt nyelvtani elem neve subjonctif. Magyarban is van analógiája, felszólító, vagy főleg régebben feltételes mód. Magyarban is furcsa lenne, ha kijelentő módot használnál, de nyilván megértenénk.
Még annyit, hogy ellentmondásos, hogy a mosolygást hiányolod, a bonjourtól még herótod van. Akkor legyenek kedvesek, vagy ne ?

Natla 2018.11.08. 17:53:55

..végül odáig fajult, hogy az öngyilkosság gondolata is felmerült benne.

Végül szakember segítségét kérte.

Végül azonban bekerült egyfüggőségeket kezelő klinikára.

Innen nem bírtam tovább olvasni de bízom benne hogy VÉGÜL minden jóra fordult kèt honfitàrsam, Matt ès Kate életében.

Hatranyom ugyan semmi nem szarmazott belole de gagyi szintű kulturalis- / nyelvismeretre utalt amikor valojaban valaszoltam az olyan kerdesekre mint ' do you mind if i....?' Vagy ' are you happy with...?' Vagy 'sorry about...', amik valojaban tajekoztatnak arrol h valami megtortent vagy be fog kovetkezni, nem engedelyt vagy a velemenyemet kèrik.
Sokakra jellemzo, hogy kenyszeresen csevegnek, tul sok a kerdes, tul sok az info. Total leszarom h kivel mi tortent, aki erdekel attol megkerdezem ugye.
A durva az h regen mindig hallottam h 'jaa az angolok megkerdezik h hogy vagy de igazabol nem erdekli oket',.. tapasztalatom szerint ezt pont forditva van. Nem is igazan kerdezik meg, de az alrightra meg whatupra 2 egesz mondattal valaszoltam amikor tortent valami erdekes, a kollegaim meg csajom angol baratai honapokkal kesobb is emlekeztek arra amit mondtam - velem ellentetben.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása